[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.418 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Exirion schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:28:
[...]

Pentium kwam na de 486 (de naam zegt het al, verwijst naar 5) dus is i586.
Foutje van mijnentwege - Pentium Pro is al i686, eerste Pentium inderdaad nog niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Martensupport schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:47:
Sorry voor de late reactie, het inscannen is me gisteren even ontschoten.

Hierbij dan de scan ;)[afbeelding]

Het probleem van de batterij was ik zelf nog niet tegen gekomen :/ Ik moet nu nog maar even goed nadenken over de aankoop. Ik las wel dat het probleem zich niet bij alle MD 96360 voordeed.
Is dat ding al uitverkocht? Anders ga ik misschien morgen even kijken (kom uit Rotterdam xD).

Maar ik heb sinds de MSI Wind mijn interesse al totaal verloren in de EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Woei! Heb mijn EEE 900 Black binnen! echt super snelle levering uit de UK ...... had m 15 mei besteld en betaald (met CC) en gisteren geleverd. Tegelijk overigens met een 16GB Transcend cl6 kaartje. Top ruimte is meer dan zat (4GB SSD + 16GB SSD + 16GB SDHC) !

Top ding, ben blij dat ik de 700 toch heb afgehouden, want die zag ik laatst op het terras bij iemand, maar dat horizontaal scrollen is toch wel een gerechtvaardigd punt van irritatie. Maar goed, compleet, en helaas wel met de 4400 accu, maar voorlopig red ik t daar wel mee.
Echter gaat dit wel het punt worden wat zsm vervangen gaat worden. Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met die 10400mAh batterijen?? En zit er nog iets tussen de 5200mAh en 10400mAh of zijn dit met de 4400 de enige accu's voor de eee ?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Kan niet vinden waar je m nu precies gehaald hebt, wil m ook wel graag hebben, en als dat in 5 dagen kan is dat helemaal relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:26
martincm schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:45:
Woei! Heb mijn EEE 900 Black binnen! echt super snelle levering uit de UK ...... had m 15 mei besteld en betaald (met CC) en gisteren geleverd. Tegelijk overigens met een 16GB Transcend cl6 kaartje. Top ruimte is meer dan zat (4GB SSD + 16GB SSD + 16GB SDHC) !

Top ding, ben blij dat ik de 700 toch heb afgehouden, want die zag ik laatst op het terras bij iemand, maar dat horizontaal scrollen is toch wel een gerechtvaardigd punt van irritatie. Maar goed, compleet, en helaas wel met de 4200 accu, maar voorlopig red ik t daar wel mee.
Echter gaat dit wel het punt worden wat zsm vervangen gaat worden. Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met die 10400mAh batterijen?? En zit er nog iets tussen de 5200mAh en 10400mAh of zijn dit met de 4200 de enige accu's voor de eee ?
}:| Ik wacht al meer dan 10 dagen.. linkje?
Lucker jij!

Over die accu's:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=16613

Out of stock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

majoh schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:50:
Kan niet vinden waar je m nu precies gehaald hebt, wil m ook wel graag hebben, en als dat in 5 dagen kan is dat helemaal relax.
Waar Kloon hem ook vandaan had http://efficientpc.co.uk
Kost daar 365 pond (komt neer op 421euro), prijzig maar niet onoverkomelijk. Dat is dan overigens voor de EEE + tax + verzending naar NL.
Heb je hem gemailed? Want die black staat al weet ik veel hoe lang op Pre-Order, maar ik stuurde een mailtje dat ik graag wilde weten wanneer deze op voorraad was, nou 5 dagen geleden dus.... De stock is niet bijgewerkt. Ik geloof dat bij Kloon zn bestelling, hij er ook 50 op voorraad kreeg in 1 keer.

[ Voor 165% gewijzigd door martincm op 20-05-2008 16:14 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:18
Op de site van dixons staat inmiddels vermeld dat de zwarte 4G uit voorraad leverbaar is. Ik vraag me echter af als een reguliere winkel als dixons hem al kan leveren voor 300 euro, waarom de meeste webshops nog boven de 300 euro zitten?

Daarnaast ben ik eigenlijk meer geinteresseerd in de 900 en zag dat een aantal mensen deze in de UK besteld hebben, is dit dat een UK toetsenbord? dus pond teken op de 3? En zijn er webshops in de UK die leveren in NL met de normale accu 5200mAh?

Of is er al wat bekend over de release van de EEE 900 in nederland? Ik vind het namelijk vreemd dat voor de 700 ook geen echte release is maar dat deze eigenlijk een beetje binnen druppelt in nederland.

[ Voor 17% gewijzigd door Mvdbeld op 20-05-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 11:29
Marzman schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:02:
[...]

Aan de kleurtjes van de 7" te zien importeren ze zelf die laptopjes. Die van 366 is een 900 en niet een 901 (niet dat het mij wat uitmaakt, die 900 lijkt me ook een leuk ding).
Inmiddels hebben ze de prijs ook aangepast. :'(
366 is nu 392 geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdbeld schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:26:
Daarnaast ben ik eigenlijk meer geinteresseerd in de 900 en zag dat een aantal mensen deze in de UK besteld hebben, is dit dat een UK toetsenbord? dus pond teken op de 3? En zijn er webshops in de UK die leveren in NL met de normale accu 5200mAh?
Bij supertrader op donderdag besteld, maandag in huis, helaas met 4400 accu. Op het keyboard staat ook inderdaad de britse pond, maar dat valt natuurlijk aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Metro2002. Gisteren de 4G in zwart besteld bij DynaByte, die hebben hem op voorraad (claimen ze). Ben benieuwd, hopelijk deze week op te halen en dan lekker speulen met Windows XP. Ik heb nog een volledige licentie liggen die geinstalleerd staat op een stokoude laptop die toch weggedonderd kan worden. Kijken of ik die dan op de EEE kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:03
De zwarte eee pc 901:
http://www.google.com/tra...8&sl=fr&sl=en&tl=nl&tl=nl

De tekst is een beetje lastig leesbaar, vertaald vanuit het frans door google. Ik vind bij deze versie de metalen toevoegingen veel minder goedkoop aandoen. Naar mijn mening een mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:58:
[...]

Waar Kloon hem ook vandaan had http://efficientpc.co.uk
Kost daar 365 pond (komt neer op 421euro), prijzig maar niet onoverkomelijk. Dat is dan overigens voor de EEE + tax + verzending naar NL.
Heb hem begin mei ook dankzij het linkje van Kloon bij efficientpc gekocht (900 witte versie). Dinsdag besteld en vrijdag in nederland. Jammer genoeg pas maandag gebracht.
Maar goed het is een super gaaf ding. Jammer van de 4400 accu, maar hij zal toch vaak aan de prik hangen. Heb hem gekocht om mee op vakantie te nemen. Wel problemen gehad om XP goed aan de praat te krijgen. Had de drivers geslipstreamed met nLite, maar het geluid was niet aan de praat te krijgen. Opnieuw installeren en de drivers via autorun van de CD af installeren ging wel goed.
VLC player geinstalleerd omdat deze goed performed. Bijna geen CPU gebruik.
Canon software voor de EOS dslr camera om raw files te bekijken. Lightroom lijkt toch wel te zwaar, maar 2.0 beta staat er wel op.
Opstarten gaat lekker snel en de respons is ook goed. Heb het scherm vaak op 1024x768 staan omdat je dan toch effe wat meer ruimte hebt. Verticaal scrollen vind ik niet zo'n punt.

Kortom, super ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds een weet de eee pc 900 uit hongkong.
Wel de XP versie met minder geheugen, maar dat mag de pret niet drukken.
Was ongerekend, ongeveer 340 euro en gelukkig geen last gehad van de douane.

Ik vind hem tog wel verrassend snel en het is een handig dingetje om mee te nemen voor onderweg of op reis. In Hongkong worden ze al geleverd met de 5800 accu. =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Welk keyboard heb je dan? Met allemaal chinese tekentjes?
(fototje?)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:08:

Ik vind hem tog wel verrassend snel en het is een handig dingetje om mee te nemen voor onderweg of op reis. In Hongkong worden ze al geleverd met de 5800 accu. =D
Wauw. 340. Doe je érg netjes hoor i.t.t met de anderen hier waaronder mijzelf. 420 :D
Ik wacht nog steeds op purelygadget :/ Toch maar is mailen.
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:49:
[...]

Heb hem begin mei ook dankzij het linkje van Kloon bij efficientpc gekocht (900 witte versie). Dinsdag besteld en vrijdag in nederland. Jammer genoeg pas maandag gebracht.
Maar goed het is een super gaaf ding. Jammer van de 4400 accu, maar hij zal toch vaak aan de prik hangen. Heb hem gekocht om mee op vakantie te nemen. Wel problemen gehad om XP goed aan de praat te krijgen. Had de drivers geslipstreamed met nLite, maar het geluid was niet aan de praat te krijgen. Opnieuw installeren en de drivers via autorun van de CD af installeren ging wel goed.
VLC player geinstalleerd omdat deze goed performed. Bijna geen CPU gebruik.
Canon software voor de EOS dslr camera om raw files te bekijken. Lightroom lijkt toch wel te zwaar, maar 2.0 beta staat er wel op.
Opstarten gaat lekker snel en de respons is ook goed. Heb het scherm vaak op 1024x768 staan omdat je dan toch effe wat meer ruimte hebt. Verticaal scrollen vind ik niet zo'n punt.

Kortom, super ding.
Door de asus drivers alsnog achteraf te installen heb je het verholpen?

Overigens,, handig linkje!
http://www.engadget.com/2...rets-of-the-atom-cracked/

gekocht bij www.purelygadget.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 22:43
Zijn er nog mensen die goede en lichte 2D(geen RTS/stategie/sim, maar platform, beat em ups oid) weten die draaien onder XP? 3D games werken voor geen meter op m'n UMPC'tje (Direct3D werkt niet, Quake 2 hapert al)

Mijn tip is Jazz Jackrabbit 2. Retesnelle actieplatformer met wapens en ziet er nog verdraaid goed uit. Gemakkelijk te vinden op het internet en is minder dan 50MB geïnstalleerd. Je kan zelfs online battle modes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:17

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BarôZZa schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:49:
3D games werken voor geen meter op m'n UMPC'tje (Direct3D werkt niet, Quake 2 hapert al)
Hmmm, had jij zon japans ding?

Nou de EEE 701/900 kunnen nog aardig gamen hoor. Zeker alles 2D, dat zou geen probleem moeten zijn. Quake 2 en 3 draaien geweldig, net als alles in dat genre (tot UT2004). CS 1.7 en zelfs CS:S kan je spelend krijgen. Ook heb ik FEAR zien draaien.
Bes wel een warme douch :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Ik was net in de mediamarkt enschede en daar verkopen ze op dit moment de zwarte 701. Pas als je hem in het echt ziet heb je door hoe ongelovelijk mooi en klein het apparaatje is. Dat laat zich gewoon niet in foto's vastleggen.
Ze gaan volgens de medewerker aldaar als warme broodjes over de toonbank, vooral veel Duitsers kopen ze. Ze hadden er nog maar 2 op voorraad..

[ Voor 8% gewijzigd door Biggg op 21-05-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 22:43
XanderDrake schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:10:
[...]

Hmmm, had jij zon japans ding?

Nou de EEE 701/900 kunnen nog aardig gamen hoor. Zeker alles 2D, dat zou geen probleem moeten zijn. Quake 2 en 3 draaien geweldig, net als alles in dat genre (tot UT2004). CS 1.7 en zelfs CS:S kan je spelend krijgen. Ook heb ik FEAR zien draaien.
Bes wel een warme douch :)
Ik heb inderdaad een Japans ding (Kohjinsha, nou ja, gekocht in Japan,merk komt uit Singapore). Gebruik het hem toch niet voor de games en wat dan betreft heeft deze wat meer features dan de EEE pc's(120GB HDD, Bluetooth, 1024x600 7" draaibaar touchscreen, standaard XP). Voor de rest geen discussie daarover, maar vroeg me dus af of er goede 2D games zijn. Sowieso vind ik deze meer geschikt om ff snel tussendoor te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 21-05-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biggg schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:23:
Ik was net in de mediamarkt enschede en daar verkopen ze op dit moment de zwarte 701. Pas als je hem in het echt ziet heb je door hoe ongelovelijk mooi en klein het apparaatje is. Dat laat zich gewoon niet in foto's vastleggen.
Precies! Wat mij zo bevalt aan de Eee is dat het een klein en toch stevig apparaat is. De 'klep' sluit goed en alles is degelijk bevestigd. Hij doet wat er door de leverancier wordt beloofd. Ik heb werkelijk nog geen minpunten kunnen ontdekken, of het moet de gebrekkige levering in Nederland zijn. Sinds een week heb ik er nu 2GB geheugen in zitten, geen pagefile dus, en hij gaat werkelijk als de brandweer met een nLited XP installatie. En met de AsusTray plus software en grote fonts haal ik er een alleszins redelijke resolutie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

392,- inmiddels. Ik wacht wel op de Wind en vermaak me in de tussentijd nog wel met de 701. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdbeld schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:26:
Ik heb 'm via eBay uit Taiwan, met 5800mAh. Erg blij mee. Mooi apparaatje, snelle levering, geen tax betaald. Draait Xubuntu en een externe monitor 1680x1050. Dat vind ie met veel firefox tabs open soms nog wat zwaar, maar ja, wat wil je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnoppenSpook schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:16:
Welk keyboard heb je dan? Met allemaal chinese tekentjes?
(fototje?)
Gewoon normale qwerty toetsenbord zonder chinese tekens.
Is ook niet nodig aangezien de pc word geleverd met een engelstalige versie van xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:08:

340 euro ?! Inclusief verzending ?? Uit HongKong ?? Dat is omgerekend zo'n 500 dollar of 253 pond. stuk goedkoper dus, dat is echt een belachelijk lage prijs..... Denk dat je m in NL zelf later dit jaar niet voor dat geld zal vinden.....

minder geheugen.... Zit er in de XP edities 512mb ?

[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 21-05-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:49
met minder geheugen bedoeld ie waarscheinlijk een kleinere Hardeschrijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 16:20
Ik heb 334 euro betaald hoor (eee 900 US int., + verzendkosten). Is niet zo moeilijk. Goed opletten bij ebay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Oef, nice.. !

even offtopic. Iemand (leon) had me net gemaild op mn hotmail over iets, maar ik heb per ongeluk je mailtje verwijderd :/ Dus, of je even nog een keer wilt mailen :D
Heb hem btw niet van ebay maar vanuit UK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 13:17
Biggg schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:23:
Ze gaan volgens de medewerker aldaar als warme broodjes over de toonbank, vooral veel Duitsers kopen ze. Ze hadden er nog maar 2 op voorraad..
En toen ik er rond 17:00 kwam hadden ze enkel nog het showmodel die ik maar genomen heb want nieuwe kregen ze pas 2/3e week juni. Ze hadden bij Asus 50 besteld en kregen er maar 10 die in 2 dagen op waren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
Tomino schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:05:
Dus, of je even nog een keer wilt mailen :D
Is gebeurd, je mag wat mij betreft ook hier even de naam van je leverancier laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Laatst online: 03-02-2023
Tomino schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:56:
[...]

}:| Ik wacht al meer dan 10 dagen.. linkje?
Lucker jij!

Over die accu's:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=16613

Out of stock ;)
Heb je de zwarte of de witte besteld? Ik heb zelf de witte een weekje geleden besteld bij purelygadgets, die zou volgens een mail van afgelopen vrijdag binnen 5-7 working days hier moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
/spammodus

Wie o wie wil er een lederen brando hoes voor de 701? Slechts 20 euries. :)

V&A aangeboden: Brando lederen hoes voor EEE701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hardcell schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:32:
[...]

Heb je de zwarte of de witte besteld? Ik heb zelf de witte een weekje geleden besteld bij purelygadgets, die zou volgens een mail van afgelopen vrijdag binnen 5-7 working days hier moeten zijn.
Zet even je DM aan, wil even wat heen en weer mailen met je. Heb wat info over stock enzo maar wil dit topic niet bevuilen! Staat onder voorkeuren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:05
trolleystad schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:40:
Ik heb 334 euro betaald hoor (eee 900 US int., + verzendkosten). Is niet zo moeilijk. Goed opletten bij ebay ;)
heb je misschien een objectnummer voor me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
maxtrash schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:11:
[...]

heb je misschien een objectnummer voor me :-)
heb ook wel interesse :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 02-10 20:41

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

ik ook, wil het wel zien die 340 euro voor een 900 :?

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 23:56
Ik heb sinds vandaag een Asus EEE 4G (zwart) en ik ben al de hele avond bezig om XP erop te krijgen! XP installeren is natuurlijk zo simpel als wat maar op de Asus EEE lijkt het wat lastiger... Als de installatie voltooid is krijg ik:

Windows kan niet worden opgestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.....

Wie o wie heeft tips? Het is een gedownloade versie van XP die met nLite is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Patjuh1990 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:54:
Ik heb sinds vandaag een Asus EEE 4G (zwart) en ik ben al de hele avond bezig om XP erop te krijgen! XP installeren is natuurlijk zo simpel als wat maar op de Asus EEE lijkt het wat lastiger... Als de installatie voltooid is krijg ik:

Windows kan niet worden opgestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.....

Wie o wie heeft tips? Het is een gedownloade versie van XP die met nLite is aangepast.
Weet je zeker dat je alle, maar dan ook ALLE partities die er bestonden (inclusief de bios partitie) verwijderd hebt tijdens de installatie? Doe je dit niet, dan krijg je problemen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:25:
Ik wacht nog steeds op purelygadget :/ Toch maar is mailen.
gekocht bij www.purelygadget.com
Dinsdag 13 mei: This is davidgilmour. Do you have the EEE PC 900 in stock?
" Yes we have them in stock "
" Alright I want one "
" Ok, paymen done, all is fine mr Gilmour, you will get it in 2 - 7 business days"

Nadat de order een week op "processing" staat mailtje gestuurd.

We are sorry Mr Gilmour to inform you that the EEE PC's send to us were all dameged by the transporter. blah blah blah. We are expecting stock next week.

Ik dacht dat die dingen onbreekbaar waren, wat een kutsmoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
Luuk1983 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:54:
[...]

Weet je zeker dat je alle, maar dan ook ALLE partities die er bestonden (inclusief de bios partitie) verwijderd hebt tijdens de installatie? Doe je dit niet, dan krijg je problemen.
Ja alle partities zijn eruit... Ik heb nu alleen een C

[ Voor 29% gewijzigd door Patjuh1990 op 22-05-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Patjuh1990 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:36:
En hoe heb je 'm geinstalleerd? Ik heb dat met een USB->IDE interface gedaan waar ik een CD-ROM drive aan had gehangen. Installeren van XP was daarmee een eitje en alles werkte meteen goed. Drivers voor de EEE installeren en klaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren ook bij de Mediamarkt geweest (Rotterdam Alexandrium) en daar hadden ze er nog een stuk of 10 staan, zowel zwart als wit (alhoewel er meer zwart was). Heb dus meteen een witte aangeschaft en ben er uitermate blij mee. Het is inderdaad zoals veel mensen zeggen dat je pas ziet hoe klein hij is als je 'm in het echt ziet. Heb er nog niets aan gewijzigd (dus ook niet advanced desktop)....eerst eens met de standaard install aan de slag. Leuk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Patjuh1990 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:36:
[...]

ook in de bios 'OS installation' weer teruggezet naar 'finished'? (al heb ik dat de laatste keer dat ik XP installeerde helemaal niet gewijzigd voor of na de installatie en het ging gewoon goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

trolleystad schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:40:
Veiling gewonnen misschien ?
334 is net geen 500 dollar, beetje shipping costs uit US zijn om en nabij de 50 dollar dus je hebt een EEE 900 gespot voor zo'n 450 dollar..... netjes, kan niet anders zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door martincm op 22-05-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
OK jongens, genoeg over de prijzen en import/ebay gedoe, meer over ervaringen en vragen :) !!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een kleinere distro van bijv. Puppy Linux of DSLinux op een EEE 701 hebben geplant.(misschien is dit al voorbij gekomen, maar hebik er overheen gelezen)
Want XP is wel leuk, maar voor mij is dit overkill.
Afgelopen nacht heb ik bij Mycom zo'n Asus EEEtje in het wit besteld en ze zeggen dat hij met een week binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
Ik lees al een tijdje mee in dit (en andere) topics over de eee pc 701 (4GB).
Ik heb hem helaas nog niet in real life mogen aanschouwen maar ik vind het wel wat.
Ik zie het vooral zitten als handig vakantie ding om dan eenvoudig eens een mailtje te sturen wat op te zoeken op het net en een fotootje van de dig.camera beter te bekijken.
Het gadget gehalte is hoog en de prijs (circa 300 euro) staat mij aan.
Maar nu, de 901 komt eraan en ik twijfel dus heel erg of ik hierop moet wachten. Ik weet het, in computerland veranderd alles heel snel en kan je blijven wachten maar is het het wachten waard. Voor een groter scherm met daardoor een hogere prijs?
Ik ben al naar de verschillende winkels geweest maar nergens nog een EEE pc kunnen vinden om er gewoon eens aan te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 17:26

EgoPro

Time is an illusion.

Ik loop met hetzelfde probleem, ik twijfel tussen de 701 of wachten op de 901. Nu zie ik de ""waarschijnlijke" introductie prijs van de 901 en vind ik deze optie een stuk minder interessant.

In Zwolle kan ik geen winkels zien om 'em eens in mijn hand te kunnen houden.

Toch nog een toevoegin ik wil de EEE gaan gebruiken als een soort grote PDA zit er agenda beheer software bij Ik wil namelijk met outlook kunnen syncen?

[ Voor 22% gewijzigd door EgoPro op 22-05-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 05-10 13:44

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:19:
Zijn er ook mensen die een kleinere distro van bijv. Puppy Linux of DSLinux op een EEE 701 hebben geplant.(misschien is dit al voorbij gekomen, maar hebik er overheen gelezen)
Afgelopen nacht heb ik bij Mycom zo'n Asus EEEtje in het wit besteld en ze zeggen dat hij met een week binnen is.
Je kunt kijken naar Pupeee , speciaal voor de EEE pc. Alle hardware wordt ondersteund en razendsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
chippie777 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:20:
Ik lees al een tijdje mee in dit (en andere) topics over de eee pc 701 (4GB).
Ik heb hem helaas nog niet in real life mogen aanschouwen maar ik vind het wel wat.
Ik zie het vooral zitten als handig vakantie ding om dan eenvoudig eens een mailtje te sturen wat op te zoeken op het net en een fotootje van de dig.camera beter te bekijken.
Het gadget gehalte is hoog en de prijs (circa 300 euro) staat mij aan.
Maar nu, de 901 komt eraan en ik twijfel dus heel erg of ik hierop moet wachten. Ik weet het, in computerland veranderd alles heel snel en kan je blijven wachten maar is het het wachten waard. Voor een groter scherm met daardoor een hogere prijs?
Ik ben al naar de verschillende winkels geweest maar nergens nog een EEE pc kunnen vinden om er gewoon eens aan te zitten.
Je zegt zelf waarvoor je 'm wilt gebruiken, dan lijkt me een groter schermpje weinig toegevoegde waarde hebben. Voor het verschil in prijs zou ik gewoon voor de 701 gaan, want anders kan je beter een gewone laptop kopen....heb gisteren dus een 701 gekocht en het is (voor mij) sowieso te klein om daar dagelijks avonden urenlang op te internetten, dus dat zal bij de 901 ook zo zijn. Maar voor zo af en toe voldoet het voor mij perfect aan wat ik er van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:19:
Probleem is dat nog niet alle drivers 100% werken onder Linux. Er zijn wel hacks/workarounds/patches etc. om alles toch te ondersteunen, maar dan blijft het een aardig gekloot. Dan heb je een OS dat aan touwtjes aan elkaar hangt en als er 1 touwtje knapt......... ;) Ik heb liever iets wat out of the box werkt. Windows is wat dat betreft zo slecht nog niet. 1 keer het driver-progje draaien van Asus en het werkt als een tierelier.

Verder gebruik ik ook vaak hibernate of standby. In Linux werkt dat erg onbetrouwbaar. De user interface van Windows (classic) vind ik ook veel efficienter en gestroomlijnder dan welke Linux window manager dan ook (bijv. van fonts en grootte van de werkbalken).

NB. ik ben best een voorstander van Linux en gebruik het ook regelmatig, maar vind het nog teveel een knutsel-OS om op mn eeepc te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Palomar schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:57:
[...]

ook in de bios 'OS installation' weer teruggezet naar 'finished'? (al heb ik dat de laatste keer dat ik XP installeerde helemaal niet gewijzigd voor of na de installatie en het ging gewoon goed).
Dat vroeg ik mij ook af, wat is nu precies het verschil met die OS optie. Wat doet deze als je hem van finished afhaalt en je OS installeert en dan op finished terugzet. Ik kon geen enkel verschil vinden. In de install van XP kreeg ik netjes alle partities te zien en deze konden hierna ook netjes verwijderd worden. IK heb de OS optie in bios ook niet aangeraakt verder zodoende dat misschien iemand hier iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dat is een interessante discussie en een moeilijke vraag. Gaan we voor de 701, de 900 of de 901, of moet ik wachten op de MSI Wind etc.

Laat ik mijn gedachtegang met jullie delen.

Ik had al wel eens vaker gehoord van een mini PC op tweakers, maar ik had er verder nooit echt veel aandacht aan besteed. Totdat ik de EEE 701 (Surf) mocht aanschouwen bij een collega van me. Ik was meteen verkocht. Zo'n klein apparaatje en XP draaide er perfect op! De snelheid viel me niet tegen. OK, het is grotendeels een gadget, maar het leek me erg handig om naast me computer te zetten om te kunnen MSNen en op vakantie mee te nemen of muziek te draaien, foto's te bekijken of een filmpje te kijken.

Ik ben me toen gaan verdiepen in de EEE en kwam er achter dat er verschillende versies waren en dat de richtprijs voor de 4G rond de 300 euro lag. Gelukkig was het al maart 2008, dus ik heb niet (zoals sommige van jullie ;)) hoeven wachten vanaf september 2007. Ik wilde er toen 1 kopen, maar vooral de geimporteerde surfs waren beschikbaar voor rond de 350 euro. Sowieso wilde ik een non-surf vanwege de betere batterij en de zekerheid dat de witte versie een klep heeft om het geheugen te kunnen vervangen. De webcam is leuk, maar niet persé noodzakelijk. Daarbij wilde ik geen 350 euro uitgeven aan de surf als de gewone 4G rond de 300 euro ging kosten. Importeren en ebay begin ik overigens niet aan.

Toen kwam het nieuws van de 900. Met als belangrijkste voordeel het grotere scherm. Toen ben ik behoorlijk gaan twijfelen. Wachten of niet... De hogere resolutie is een belangrijk voordeel. Richtprijs ongeveer 400 euro. Niet verkeerd. Ik wilde op zich wel op de 900 wachten.

En daar bleef het bij. Wachten.... Wachten.... Wachten... Totdat ik de 4G in een webshop voor 307 euro tegen kwam. En die heb ik gekocht. Waarom? Omdat ik al zo lang aan het wachten was en ik gewoon met zo'n klein ding aan de slag wilde. Daarbij was dit een prima test. Voor hetzelfde geld is het een gadget die je een paar weken gebruikt omdat het leuk is en vervolgens de la in verdwijnt (ja daar pas hij in ;)). Ik had niet het idee dat de 900 anytime soon in Nederland fatsoenlijk verkrijgbaar zou zijn en dan blijf je maar wachten. Ik kon nu tenminste aan de slag en kijken of het bevalt. Als ik voor de 900 zou gaan kon ik waarschijnlijk nog maanden wachten en is toch weer 100 euro duurder. Het zou zonde van het geld en de tijd zijn als het dan tegen zou vallen.

Overigens is de 901 een leuk ding, maar wat mij betreft niet eens het overwegen waard. De enige reden waarom ik de 900 over de 701 zou kiezen is vanwege het scherm. De 4GB harddisk van de 701 is groot zat voor een normaal OS en wat programma's en met de prijs van SD kaarten tegenwoordig is ruimte geen probleem. Maar al die extra dingen van de 901 zijn leuk, maar hij wordt dan gewoon te duur voor zo'n apparaat.

Anyway, ik ben erg blij met mijn 701 en gebruik 'm redelijk intensief om even via WiFi een website te checken, op bed te MSNen of naast me PC als ik aan het gamen ben. En vooral om overal mee naar toe te nemen. Ik kan altijd nog beslissen aan de hand van ervaring met dit ding of ik voor de 900 ga.

Iedereen moet zijn eigen afwegingen maken wat hij het geld waard vind en waar hij op wil wachten, maar pas op dat je niet bezig blijft. Als de 900 er niet geweest was, dan had je waarschijnlijk de 701 gekocht zonder discussie, nu is de 900 er (net) en gaat iedereen twijfelen welke beter is. Nu is de 901 aangekondigd en begint iedereen daar over te twijfelen. Zo blijf je bezig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gegroet mensen, ik heb hem ook binnen via www.azerty.nl ik heb ze gebeld en ze hebben me gemeld dat ze ze nu uit voorraad kunnen leveren (de black versie 4g) en dat ze er zodra ze niet meer uit voorraad leverbaar zijn met 3-4 dagen kunnen leveren (voor nog geen 300 euro)

bij deze een linkje naar de site:

http://www.azerty.nl/prod...D=202&SORTERING=prijs_asc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ach ja, en als je later toch graag die 901 wilt dan kun je je 701 ook nog op marktplaats zetten. Volgens mij schrijft ie niet zoveel af, omdat ie best gewild is.

Als je maar blijft wachten dan kom je nooit tot aanschaf, want er is altijd wel iets beters in zicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb gisteren een 6600mAh accu besteld op Ebay, zijn er meer mensen die een extra accu hebben besteld?

Ik ben niet voor de 10400mAh accu gegaan want die steekt zover uit en lijkt me niet handig:
Afbeeldingslocatie: http://eeepc.net/wp-content/uploads/2008/04/asuseeebatteries.jpg

Dan is de 6600mAh wat handiger:
Afbeeldingslocatie: http://www.lee262online.hk/img/Product/laptop/B_EEEPC6600mAhW01_b.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Palomar schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:44:
[...]

Probleem is dat nog niet alle drivers 100% werken onder Linux. Er zijn wel hacks/workarounds/patches etc. om alles toch te ondersteunen, maar dan blijft het een aardig gekloot. Dan heb je een OS dat aan touwtjes aan elkaar hangt en als er 1 touwtje knapt......... ;) Ik heb liever iets wat out of the box werkt. Windows is wat dat betreft zo slecht nog niet. 1 keer het driver-progje draaien van Asus en het werkt als een tierelier.

Verder gebruik ik ook vaak hibernate of standby. In Linux werkt dat erg onbetrouwbaar. De user interface van Windows (classic) vind ik ook veel efficienter en gestroomlijnder dan welke Linux window manager dan ook (bijv. van fonts en grootte van de werkbalken).

NB. ik ben best een voorstander van Linux en gebruik het ook regelmatig, maar vind het nog teveel een knutsel-OS om op mn eeepc te zetten.
Xandros werkt prima (bijgeleverd), Mandriva 2008.1 heeft out of the box ondersteuning voor de EEE pc, Puppy linux heeft een speciale pupEEE versie voor de EEE pc, Fedora heeft ondersteuning voor de eee pc (EEEdora ) en zo zijn er nog een stel distro's die prima op de eeepc werken zonder te hoeven 'hacken' (als je drivers installeren al hacken noemt :+ ? )

Onder windows werkt welgeteld helemaal niks na installatie. daar moet je ook alle drivers installeren.

Dat laatste heb je overigens wel gelijk in. Fonts en werkbalken zijn onder linux groter zodat je op het schermpje van de EEE wat ruimte tekort kan komen.

Als je een full blown linux OS op je EEE wilt raad ik Mandriva 2008.1 aan en wil je een kleine
linux distro dan pak je PupEEE linux en als je windows games wilt spelen winXP of win2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

martincm schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:46:
[...]

Dat vroeg ik mij ook af, wat is nu precies het verschil met die OS optie. Wat doet deze als je hem van finished afhaalt en je OS installeert en dan op finished terugzet. Ik kon geen enkel verschil vinden. In de install van XP kreeg ik netjes alle partities te zien en deze konden hierna ook netjes verwijderd worden. IK heb de OS optie in bios ook niet aangeraakt verder zodoende dat misschien iemand hier iets meer over weet?
Dat zet je USB poorten op usb 1.1 of usb 2.0
Voor sommige besturingssystemen moet het op 1.1 staan anders lopen ze vast als je ze van bv een externe cd drive installeert (via USB) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Palomar schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:53:
Ach ja, en als je later toch graag die 901 wilt dan kun je je 701 ook nog op marktplaats zetten. Volgens mij schrijft ie niet zoveel af, omdat ie best gewild is.

Als je maar blijft wachten dan kom je nooit tot aanschaf, want er is altijd wel iets beters in zicht ;)
Ik denk dat er veel mensen zijn die pas geinteresseerd raakten in de eee pc door de aankondiging van een 9 inch met atom 2 maanden geleden. Logisch dat het twijfelen begint als er een 9 inch zonder atom op de markt. Maar het besluit om toch nog even te wachten tot het model op de markt komt dat oorspronkelijk je aandacht trok betekent niet dat je altijd maar wacht op iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jottem, net een telefoontje gehad dat ik mijn 701 kan afhalen. Zometeen maar eens doen dus. Netjes geregeld door DynaByte tot dusver. Jammer genoeg heb ik de komende dagen verder geen tijd om er iets mee te doen :'( Zodra ik tijd heb laat ik weten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn eee pc binnen. Wat een schitterend apparaat, ziet er gewoon slick uit en het werkt ook direct. Ga 'm ook aan mijn vader cadeau doen denk ik - het is namelijk super simpel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:30:
met minder geheugen bedoeld ie waarscheinlijk een kleinere Hardeschrijf ;)
Klopt!
Xp versie heeft totaal 12 gb, terwijl de linux versie 20 gb heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Is er hier iemand die het spel Fahrenheit kent? Zoja, werkt dit ook op de Eeepc?!
Dat zou echt geweldig zijn, echt een prachtgame namelijk!

Als niemand dit spel kent is er ook een demo beschikbaar:
http://www.gamersnet.nl/demos/fahrenhei … downloaden

Het zou mij érg plezieren als iemand wilde kijken of dit draaid!!

Specs....

Hmm, gaat dit lukken?:

800 Mhz Processor
128 MB RAM
G-Force 1 or equivalent graphics card
2.1 GB Hard Disk Space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Tomino schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:51:
Is er hier iemand die het spel Fahrenheit kent? Zoja, werkt dit ook op de Eeepc?!
Dat zou echt geweldig zijn, echt een prachtgame namelijk!

Als niemand dit spel kent is er ook een demo beschikbaar:
http://www.gamersnet.nl/demos/fahrenhei … downloaden

Het zou mij érg plezieren als iemand wilde kijken of dit draaid!!

Specs....

Hmm, gaat dit lukken?:

800 Mhz Processor
128 MB RAM
G-Force 1 or equivalent graphics card
2.1 GB Hard Disk Space
Ik ga vanavond even kijken voor je ;) als ik de specs zo zie moet het wel draaien denk ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 22-05-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
Hij zegt nog steeds:

Windows kan niet worden opgestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.

Ik snap er niks meer van! Ik installeer dmv een usb cardreader vanaf een SD-Kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

een rondje door de winkelstraat heeft hier in Zwolle hetvolgende opgelever..\

de zwarte versie van de 701 is te koop/kijk bij de media markt, Mycom en de Norrod (witte) dus ik heb het ding op 3 plekken bekeken en vind het scherm te klein en wil minimaal een 900 chip IPV een 630 chip...

Voor 300 euro mag je ze meenemen.

hij is echt waanzinnig klein... maar daar waren we inmiddel wel over uit denk ik :)

nu is het de vraag ga ik voor de Wind of de 900 (de 901 is mij te duur) of de Medion versie van de Wind..

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Patjuh1990 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:30:
Hij zegt nog steeds:

Windows kan niet worden opgestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.

Ik snap er niks meer van! Ik installeer dmv een usb cardreader vanaf een SD-Kaart
Heb je wel de instructies opgevolgt dat alle partities die je tijden de installatie van XP ziet hebt verwijderd? Dat je maar 1 partitie hebt binnen XP zegt niks namelijk. Als je nog een keer XP installeerd moet je controleren dat de HDD 1 grote partitie is en niet dat er nog een andere kleine partitie is.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
kiddyl schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:39:
[...]

Heb je wel de instructies opgevolgt dat alle partities die je tijden de installatie van XP ziet hebt verwijderd? Dat je maar 1 partitie hebt binnen XP zegt niks namelijk. Als je nog een keer XP installeerd moet je controleren dat de HDD 1 grote partitie is en niet dat er nog een andere kleine partitie is.
Ik gooi alle partities weg, dus dan hou ik de niet gepartitioneerde ruimte over en daar laat ik XP op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Hij zegt nog steeds:

Wanneer zegt ie dit? Als de installatie is afgerond of bij de eerste boot naar de installatie toe? Ik had dit ook toen ik de installatie ging doen vanaf een usb stick. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik de installatie in moest komen door zelf mijn boot device met esc in je in je boot scherm te moeten selecteren. Dit in totaal 3 keer. 1. om je pre install te regelen (blauwe interface), 2. na de herstart voor de gui installatie en 3. post install processen die aan de gehele setup vast zaten na de reboot van de gui install. pas toen ik uiteindelijk daadwerkelijk op mijn bureaublad ben uitgekomen heb ik de boot device prio in bios op de SSD gezet en geboot van mijn interne disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Aha, en heb je ook speciale procedures gevolgd om de windows cd naar je sd-kaart te kopieren? Want je kunt windows xp niet zomaar vanaf een sd-kaart installeren. Er staan op het eeeuser-forum wel een paar howto's hiervoor.

Heb het zelf ook geprobeerd door met een bepaald tooltje een windows iso naar een usb-stick te 'branden'. WinFLP werkte wel, maar de gewone XP gaf meteen al een error tijdens de setup.

Ik zou gewoon even een externe cd-rom regelen. Bespaart je een hoop geklooi. Je kunt evt. een externe harddisk ombouwen door er een oude cd-romspeler op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
Ik heb deze handleiding gebruikt:
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html

De installatie gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
martincm schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:48:
[...]

Wanneer zegt ie dit? Als de installatie is afgerond of bij de eerste boot naar de installatie toe? Ik had dit ook toen ik de installatie ging doen vanaf een usb stick. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik de installatie in moest komen door zelf mijn boot device met esc in je in je boot scherm te moeten selecteren. Dit in totaal 3 keer. 1. om je pre install te regelen (blauwe interface), 2. na de herstart voor de gui installatie en 3. post install processen die aan de gehele setup vast zaten na de reboot van de gui install. pas toen ik uiteindelijk daadwerkelijk op mijn bureaublad ben uitgekomen heb ik de boot device prio in bios op de SSD gezet en geboot van mijn interne disk.
Dat zegt die inderdaad bij de eerste boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Nou na even goed lezen is mijn conclusie toch echt dat ik ga wachten op de 900. Is er al meer bekend over de lancering in Nederland?

Ik heb gemailed met purelygadgets.co.uk over de beschikaarheid

[ Voor 20% gewijzigd door EgoPro op 22-05-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Metro2002 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:16:
[...]

Ik ga vanavond even kijken voor je ;) als ik de specs zo zie moet het wel draaien denk ik zo.
Dankjewel, zou erg fijn zijn!

En voor degene die bij purelygadget besteld hebben, ik laat weten als die van mij verstuurd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
Ik heb nu XP opgestart maar het dit lukt alleen als de cardreader met sd-kaart is aangesloten... het lijkt er dus op dat die boot vanaf de sd-kaart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
Nou ik ben wezen kijken bij de plaatselijke MM en daar hadden ze er een liggen waar je even mee kon spelen. WAUW!!! kleiner, mooier, handiger dan ik dacht wat een gadget die moest ik hebben, dus gelijk gekocht.
Thuis aan gekomen aangezet en even rondgeklikt door tijdgebrek nog niet veel verder gekomen, maar eerste indruk is prima.
Het enige wat mij nog niet gelukt is, is het verbinden met mijn wireless netwerk, met of zonder beveiliging wil het maar niet lukken, hij ziet het netwerk maar als ik wil verbinden blijft hij op "in behandeling" staan. Vanavond heb ik meer tijd en ga ik eens even verder proberen en googlen moet toch geen probleem zijn?

UPDATE:

Bleek uiteindelijk heel simpel te zijn. Ik moest het channel nummer op auto zetten stond nu op een vaste waarde en dan gaat het niet goed i.c.m. router.
Ben er nu een paar uurtjes mee bezig maar het is echt een leuk apparaat. Wel al een vastloper gehad, tijdens het updaten van software moest hij afsluiten en opnieuw opstarten, maar dat afsluiten wilde niet lukken hij bleef gewoon staan in het scherm bezig met afsluiten.
Uiteindelijk maar een harde reset gegeven.
Enfin ik heb nog genoeg om uitzoeken, ik ben nieuw in de linux wereld ben heel benieuwd.

[ Voor 30% gewijzigd door chippie777 op 22-05-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Patjuh1990 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:33:
Ik heb nu XP opgestart maar het dit lukt alleen als de cardreader met sd-kaart is aangesloten... het lijkt er dus op dat die boot vanaf de sd-kaart :S
Is dat niet een optie in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Patjuh1990 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:33:
Heb ik ook gehad. Wat ik daarna deed is naar recovery console van windows (dus booten vanaf de installatie cd/usb/sd en dan repair klikken wanneer dat kan) en 'fixboot' gedaan op de ssd.
Ik heb nu helaas mijn installatie wel op d:/ staan... iets waar ik wel mee kan leven, maar wat je natuurlijk liever niet hebt.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
Hij doet het nu.... MAAR bij het opstarten krijg ik een keuze scherm waarbij ik kan kiezen uit:

- Microsoft Windows XP Professional
- USB Repair NOT to Start Windows XP Professional

Hoe krijg ik dat weg? :S die 2e is overbodig natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Patjuh1990 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:09:
Hij doet het nu.... MAAR bij het opstarten krijg ik een keuze scherm waarbij ik kan kiezen uit:

- Microsoft Windows XP Professional
- USB Repair NOT to Start Windows XP Professional

Hoe krijg ik dat weg? :S die 2e is overbodig natuurlijk
Als het goed is kan je dat aanpassen in:

rechtermuis deze computer >> eigenschappen >> geavanceerd >> startup en recovery >> eigenschappen >> edit

En dan kan je een van de 2 verwijderen uit een txt bestaandje en dan is het weg als het goed is :)

[ Voor 9% gewijzigd door StraightOn.NL op 22-05-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
Ja!! :D dankje 't is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik heb op dit moment een prima werkende Ibm T42 met flink scherm enzo.
Toch ben ik erg gefasineerd door de EEE,echter zit ik toch met een paar dingen:
Film kijken, gaat dit zonder problemen? Bv een Video_ts folder via een usb disk kijken.
Hoe is het om er een avondje mee op de bank te surfen en te mailen? is dit nog een beetje prettig of komt het toch algauw op een hoog gadget gehalte om sporadisch een mailtje mee te sturen.
Heeft iemand ook ervaring met bluetooth dongles op de linux variant? Het zou voor mij prettig zijn om er via mijn UMTS telefoon mee te kunnen internetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen de 700 en 900. Het verschil qua schermgrootte maakt me niet zoveel uit, het enige dat me doet twijfelen is de resolutie. Zijn games en word/pdf documenten goed zichtbaar op het scherm van de 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
your welcome 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
jvdb1975 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:47:
Ik heb op dit moment een prima werkende Ibm T42 met flink scherm enzo.
Toch ben ik erg gefasineerd door de EEE,echter zit ik toch met een paar dingen:
Film kijken, gaat dit zonder problemen? Bv een Video_ts folder via een usb disk kijken.
Hoe is het om er een avondje mee op de bank te surfen en te mailen? is dit nog een beetje prettig of komt het toch algauw op een hoog gadget gehalte om sporadisch een mailtje mee te sturen.
Heeft iemand ook ervaring met bluetooth dongles op de linux variant? Het zou voor mij prettig zijn om er via mijn UMTS telefoon mee te kunnen internetten..
Video kijken is no problemo. Ligt natuurlijk aan de speler die je gebruikt, maar bijvoorbeeld VLC player speelt echt ALLES af. Dus ook video_ts makken vanaf een USB disk. Gaat prima. Zie de EEE in dat geval als een soort portable DVD speler. Die hebben immers vaak ook een 7" scherm. Heb laatst een paar Star Trek TNG afleveringen gekeken via WiFi en een gesharede DVDROM in het netwerk. Uiteraard is DivX en dergelijke ook ideaal.

Je gaat geen uren achter de EEE zitten. Daar issie niet ergonomisch genoeg voor. Maar als ik zie hoe vaak ik 'm gebruik om even wat te checken, of even een mailtje te sturen, of even op MSN op te bank / bed, dan issie het absoluut waard. Ik vind mijn dikke C2D E6600 met GF8800GTS eigenlijk maar een lawaaierig lomp ding als ik op de EEE gezeten heb :$ Maar tot nu toe is het niet alleen een gadget die alleen in het begin even leuk is. Juist door de draagbaarheid neem je 'm makkelijk even mee naar beneden of bij wijze van spreke naar de WC ;) Dat kan met een 15" laptop ook wel, maar daar doe je het toch een stuk minder snel mee. Vooral omdat je die niet in 1 hand makkelijk kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk je zegt dat VLC de videos prima afspeelt op Linux. Nu ben ik benieuwd hoe dat bv met streaming video is. Sites als 'uitzending gemist' en youtube vormen geen probleem wat afspelen betreft met de standaard linux configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:29:
Luuk je zegt dat VLC de videos prima afspeelt op Linux. Nu ben ik benieuwd hoe dat bv met streaming video is. Sites als 'uitzending gemist' en youtube vormen geen probleem wat afspelen betreft met de standaard linux configuratie?
Dat weet ik niet. Ik draai zelf Windows XP. Maar VLC player is er ook voor Linux. En ik weet dat VLC player echt alles kan afspelen, ook streams er dergelijke. Maar ik heb er helaas te weinig ervaring mee om je precieze details te geven over bijvoorbeeld sites als uitzendinggemist, of het gebruik van VLC player onder Linux.

Hier een linky naar de website: http://www.videolan.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Tomino schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:57:
[...]

Dankjewel, zou erg fijn zijn!

En voor degene die bij purelygadget besteld hebben, ik laat weten als die van mij verstuurd is :)
Hij werkt niet helaas.Intel videokaartje wordt niet ondersteunt volgens de readme en hij start ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Metro2002 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:47:
[...]

Hij werkt niet helaas.Intel videokaartje wordt niet ondersteunt volgens de readme en hij start ook niet op.
érg, erg jammer! Toch bedankt voor het uitzoeken! d:)b :)

Psst, en als je hem bijna uitgespeeld had? Wilde 'm voor vakantie nog een keer helemaal uitspelen namelijk. zou leuk zijn geweest ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Tomino op 22-05-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Tomino schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:21:
[...]

érg, erg jammer! Toch bedankt voor het uitzoeken! d:)b :)
Fahrenheit is toch niet zo'n interessante game meer als je 'm eenmaal hebt uitgespeeld?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 7 inch voldoende qua grootte en resolutie voor games als Age of Empires en Sim City 3000? Is alles goed zichtbaar/leesbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:59:
Ik twijfel nog tussen de 700 en 900. Het verschil qua schermgrootte maakt me niet zoveel uit, het enige dat me doet twijfelen is de resolutie. Zijn games en word/pdf documenten goed zichtbaar op het scherm van de 700?
De resolutie van een 900 is gewoon beter. Heb zelf een 701 en Word/PDF is prima te lezen. Ik heb m'n 4G Surf voornamelijk gekocht om onderweg op de motor (vooral tijdens vakanties) een volwaardige XP laptop bij me te hebben die KLEIN is en waarmee ik in de eerste plaats routes via MapSource kan maken en via USB naar m'n Garmin 2720 navigatiesyteem kan uploaden. Dat ik er mee kan internetten en mailen is mooi meegenomen, zeker als je bedenkt dat je bij praktisch alle McDonalds gratis 't internet op kan. Verder ben ik 'lid' van FON en is er in elke stad wel een gratis FON Hotspot te vinden. Gamen doe ik er niet mee, of je moet Sudoku en Patience ook onder 'gamen' verstaan. Voor gamen lijkt 'ie me totaal ongeschikt, maar daar denken anderen gelukkig heel anders over... :+ Ik heb een 2GB memorymodule erbij gekocht voor 33 euro en dat is de enige uitgave die ik verder heb gedaan. De 4GB is ruim voldoende voor XP en verder heb ik nog wat SD kaartjes her en der vandaan geplukt en er wat portable software op gezet voor onderweg. Dus... een 701 voor nog geen 300 euro lijkt mij een prima aankoop. Wil je 100 euro extra uitgeven voor 2 inch meer scherm en een accu die het een half uurtje langer doet dan zou ik een 900 kopen. Op zo'n atom wachten zou ik zeker niet doen, want na de atom komt er vast weer iets waar je dan weer op moet gaan wachten...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 16:20
Ik heb vandaag Ubuntu Hardy geïnstalleerd op mijn EEE pc 900. Na het runnen van een scriptje doet alle hardware het, op de microfoon na. Maar dat vogel ik nog wel uit. Dit werkt zoveel heerlijker. Compiz, OpenGL transitions in Openoffice Impress, Supertux 2, etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
trolleystad schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:01:
Ik heb vandaag Ubuntu Hardy geïnstalleerd op mijn EEE pc 900. Na het runnen van een scriptje doet alle hardware het, op de microfoon na. Maar dat vogel ik nog wel uit. Dit werkt zoveel heerlijker. Compiz, OpenGL transitions in Openoffice Impress, Supertux 2, etc!
Idd ik ben ook zeer blij met ubuntu hardy
Hier werkt ook alles buiten de microfoon en de webcam

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
dubbel post :O

[ Voor 95% gewijzigd door kloon op 23-05-2008 07:37 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:31:
[...]

Dat weet ik niet. Ik draai zelf Windows XP.
Ok. Bedankt voor het antwoorden in elk geval. Wellicht dat iemand anders dit mij kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:27:
Is de 7 inch voldoende qua grootte en resolutie voor games als Age of Empires en Sim City 3000? Is alles goed zichtbaar/leesbaar?
Ik heb Age Of Empires 2 geïnstalleerd incl. de uitbreiding. Toen ik hem voor het eerst opstarten was ik verrast hoe scherp die was, echt haarscherp. Je moet wel verticaal scrollen helaas maar als je eventjes zit te spelen ben je daar zo aangewend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 15:53
Ik volg het EEE topic nu al een tijd, en met de aankodiging van de Wind hou ik die ook nauwlettend in de gaten.

Zoals veel mensen hier gaan beide laptops ook bij mij nek aan nek. Wat voor mij op dit moment de EEE 900 een kleine voorsprong geeft is het multitouch pad, maar ik heb nog geen van de eigenaren hierover gehoord.

Zou een (of een aantal) van de eigenaren van een EEE 900 wat inzicht kunnen geven in hoe gaaf/handig/brilliant/klote/gadgety/vul-maar-in dat multitouchpad nou eigenlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Nou heb ik gisteren toch besloten om een witte 701 te halen bij de Norrod in Zwolle. Alles werkt perfect er is slecht 1 ding wat ik niet aan de praat dat is video met geluid, mp3tjes doen het normaal maar de video speler heeft kuren. Beeld is geen probleem maar bij video files zit geen geluid, doe ik een update van de video speler dan zegt deze "broken packages"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capiyol schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:54:
Ik volg het EEE topic nu al een tijd, en met de aankodiging van de Wind hou ik die ook nauwlettend in de gaten.

Zoals veel mensen hier gaan beide laptops ook bij mij nek aan nek. Wat voor mij op dit moment de EEE 900 een kleine voorsprong geeft is het multitouch pad, maar ik heb nog geen van de eigenaren hierover gehoord.

Zou een (of een aantal) van de eigenaren van een EEE 900 wat inzicht kunnen geven in hoe gaaf/handig/brilliant/klote/gadgety/vul-maar-in dat multitouchpad nou eigenlijk is?
Ik weet niet of je deze filmpjes al gezien hebt, maar ze geven een goed beeld van wat het multi-touchpad allemaal kan.

http://www.youtube.com/watch?v=hDf4HMijnSM

http://www.youtube.com/watch?v=jCz7vPzyLTg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Nou jongens, ik van een bron verkregen dat de 701 eindelijk goed te krijgen zal zijn in NL, er is een vrij breedt aanbod, van de MM tot dixons en computerwinkel ketens.
Daarnaast begint ook de EEE 900 zn gezicht te tonen op de leveranciers zn sites, dus allicht komt die ook om de hoek kijken :) Zowel de 701 als de linux 900 kan je bestellen voor de verwachte retailprijzen.
Niet geheel onlogisch, de 900 is een 701 met slechts een ander scherm en een grotere touchpad. Dus als ze de 701 veel kunnen leveren, waarom de 900 dan niet :9

Ik hou jullie op de hoogte. Als de 900 snel (binnen twee weken) op de NL markt komt, ga ik niet wachten op de 901. Tevens, als de prestaties van Atom tegen vallen en de accutijd nou niet revolutionair is, dan neem ik ook een 900.

Verder had ik nog een vraagje voor de gebruikers van de EEE 900:
Kunnen jullie misschien voor mij kijken onder WinXP met een tool zoals HD Tach of HD Tune hoe snel de Interne SSD (dus de gesoldeerde versie) is en hoe snel de Externe SSD (via mini-pci-e, dus de 8 of 16gb extra geheugen) is. Deze info komt ook in de OP, dus je naam komt in de Met Dank Aan lijst :)

BVD! _/-\o_

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.