Het grote VAG-afgeleiden topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:26

DDX

en DDX en DXX ook ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
oeps, srry :D

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 16:03
J0YR1D3R schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:54:
8000 euro klinkt als niet heel erg voor een Topsport. Is zeker een van de eerdere dan? Heb je al eens op seat-online.nl gekeken? Daar staan best wel wat tips over de aanschaf van een dergelijke auto :) Het is trouwens Milltek :P
Jep, let bijvoorbeeld eens op lekkage onder de achter stoelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 16:32
Ik ben sinds januari bereider van een Seat Leon Sportstyle 1.9TDI. Ik moet zeggen hij bevalt me echt super goed! Ondanks dat had ik achteraf gezien mischien toch liever de 2.0 gehad. Maar och eigenlijk mag ik niet klagen.

Ik zal binnenkort ff betere en resized pics posten hier.

ondertussen: foto(2.7MB)

[ Voor 3% gewijzigd door BrammeS op 05-06-2008 22:39 ]

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Waarschijnlijk heeft iedereen dit filmpje over de nieuwe Superb al gezien?
Ik ben benieuwd naar de leaseprijs. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LocalJoost schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:25:
* LocalJoost momenteel een Seat Leon 1.9TDI Reference rijden doet, zelfde kleur als J0YRID3R, alleen super-basic, incl 16" wieldoppen :+

Maarrrrrr... over een weekje of twee de trotse berijder van zo'n ding:

[afbeelding]
Leon 25Ed. II, 2.0TDI in het Candywhite :9~

Lekker compleet, alleen geen nav, vond ik overbodig, aangezien ik het niet super veel gebruik, en nog een tomtom heb :) Verder zou dat ook de leaseprijs flink omhoog drijven :)
Dat zijn leuke bakkies idd :) Het is me trouwens wel opgevallen dat die Ed 25 van Seat eigenlijk de zelfde opties oplevert als het Lifestyle model dat ik op mijn Altea heb en het XXL pakket op de Altea XL. Enige verwchil is dat het nu overal Ed 25 heet - en ze bij de Leon nog steeds 16" ipv 17" meeleveren.

* The Eagle nog steeds blij met zijn 17" 5 spaaks van MY 2006/7 :*)
Het had niet veel gescheeld of ik had destijds 7 spaaks gehad (werd ie me uitgeleverd. Dealer deed wat moeilijk, maar 1 belletje naar onze wagenparkbeheerster (pittige tante, ex fotomodel, gek van auto's en op erg goede voet met de jongens van de leasemij) en het was opgelost ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Edition I is bij de Leon vergelijkbaar met de Sportstyle. De Edition II is te vergelijken met de Streetstyle :) Edition I heeft 16" en de Edition II 17".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 12:15
Ik mag een leasauto uitzoeken. Mn zus heeft een leon, en mijn ervaringen daarin zijn goed. En ik heb geluk want er is net een nieuwe die in mijn budget past:
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/newibiza.png
Mijn keus: Stylance 105pk

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
R0BK3 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:54:
Waarschijnlijk heeft iedereen dit filmpje over de nieuwe Superb al gezien?
Ik ben benieuwd naar de leaseprijs. :9
Staat al op de Belgische DirectLease.be: http://directlease.be/DLBe/nl/model.do?id=4281
De 1.9 Elegance moet doenbaar zijn mits een beetje opleg. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_520/car_photo_260340_7.jpg
Veel liever zo'n full-option slee dan een kale overpriced A4 of 3 Reeks.

[ Voor 17% gewijzigd door R0BK3 op 24-06-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Jogai schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:12:
Ik mag een leasauto uitzoeken. Mn zus heeft een leon, en mijn ervaringen daarin zijn goed. En ik heb geluk want er is net een nieuwe die in mijn budget past:
[afbeelding]
Mijn keus: Stylance 105pk
Echt supermooi, vooral in die kleur O+

Over een maandje of drie heb ik geen rechten meer in dit topisch te posten, mijn Civic Hybrid is besteld :D

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

R0BK3 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:31:
[...]

Staat al op de Belgische DirectLease.be: http://directlease.be/DLBe/nl/model.do?id=4281
De 1.9 Elegance moet doenbaar zijn mits een beetje opleg. :Y)
SKODA Superb New 3.6 FSI V6 Elegance DSG 4X4 (5d) 260pk voor 35.990,00 Euro 8)7

Da's een koopje! Mijn Octavia (diesel weliswaar) was al 31.000!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn Seat moet over 2 weken voor een grote onderhoudsbeurt. En dit gaat een hele dure worden :(

Naast de standaard grote beurt oa :

- schoonmaken airco
- vervangen distributieriem
- vervangen waterpomp ( vermoedelijk )
- nieuwe remschijven voor ( remblokken onzeker )
- vervangen voorgloeipluggen

Daarnaast bonkt de auto als ik over kleine hobbels en kuilen heen rijd, dus het zal me niets verbazen als er rechts voor of rechtsachter ( kan het niet helemaal achterhalen waar het wegkomt ) ook iets met de ophanging aan de hand is :(

*ZUCHT*

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
* Sundead meldt zich als aanstaand Seat Leon rijder.

Over enkele weken wordt hier de Seat Leon 1.9 Ecomotive ( jaja :+ ) 25 edition 1 geleverd in het metallic grijs. (alhoewel ik de parelwit ook een erg mooie kleur vind voor een Leon)

25 edition 2 had in mijn beleving te weinig extra's t.o.v. edition 1.

Iemand ook hier die een DSG uitvoering heeft (automaat)? het schijnt best een aardige automaat te zijn, iemand die hier nog wat praktijk ervaring mee heeft?

* Sundead heeft geen hybride gedaan bij het uitzoeken van een lease-doos, nu ff spelen/genieten, over 4 jaar maar weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een proefrit gehad in een VW passat 2.0 tdi DSG, leon met DSG hadden ze toen niet.

Heerlijke automaat, zelfs voor iemand die van zelf schakelen houdt.

Het is wel zo dat je vaak hem toch in vol automatisch zet ipv zelf met flippers/pookje schakelt.

Ik reed er iets rustiger mee, omdat een automaat voor me gevoel wat relaxter rijdt. Maar scheuren kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
LordMorgoth schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:40:
[...]

Let wel dat je hem hier nog moet configureren met het aantal km/jaar en looptijd. De standaard is nogal aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:35

Wom

Sundead schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:29:

Iemand ook hier die een DSG uitvoering heeft (automaat)? het schijnt best een aardige automaat te zijn, iemand die hier nog wat praktijk ervaring mee heeft?
Hier een DSG rijder. Dit wel in een Golf GTI, maar dat maakt voor de functie weinig uit lijkt me.

Vind het zelf echt super, is mijn eerste automaat en was na de proefrit eigenlijk gelijk om. Schokvrij, supersnel en goed aan te passen aan je eigen rijgedrag. S-stand is echt wat je van een S-stand mag verwachten; tussengas, blijven hangen in toeren etc. D-stand is de comfort stand waarbij de kickdown voor het vuurwerk mag zorgen en de manuele stand zorgt voor het playstation gevoel.

Filerijden is echt een genot en als je eenmaal wat gewend bent aan het rijden met de DSG kun je er heel leuk mee spelen. Als je langzaam steeds dieper het gas indrukt zal hij in de versnelling blijven. Als je wat forser bent zal hij terugschakelen, en terugschakelen bij 3500rpm geeft de befaamde DSG scheet :+

Ook launch control is een leuke optie (zie sig), })

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

R0BK3 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:34:
[...]

Let wel dat je hem hier nog moet configureren met het aantal km/jaar en looptijd. De standaard is nogal aan de lage kant.
Dat heeft natuurlijk niks te maken met de catalogusprijs. Het blijft een schijntje tegen over zijn concurrenten. En daarbij komt ook nog eens dat je hem eigenlijk als een semi-combi kunt zien, vanwege de kofferbakklep oplossing.

Heb net 3 weken een Octavia Combi, maar deze zie ik graag over 3 jaar bij mij op de stoep staan, al is de Octavia ook heel goed te doen! Zelfs met een 1.6 MPI motor.

Foto's komen nog :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze meld ik me aan als aanstaande Leon rijder :)

Ik rij momenteel nog een cordoba (voorlopertje). Niet de meest geweldige auto maar de Leon is echt een prachtbeest, de keuze was snel gemaakt binnen mijn budget. Mogelijke alternatieven waren een 308, of een golf. En nog wat andere niet nader te noemen modellen natuurlijk. Een golf heeft voor mij toch een bepaald image wat ik niet wil neerzetten, en ik vind hem ook niet zo mooi als de Leon. Ik heb al eerder een 307 sw gehad, maar ik vond dit dit toch een beetje een slappe rijervaring.

Seat Stylance 1.9 tdi, Zwart (wil eigenlijk een witte maar is geen zakelijke kleur dus mocht niet). Met als extra opties de USB aansluiting, Parrot 3100 kit, en een armsteun :P

Standaard Stylance opties:
Achterspoiler in carrosseriekleur
Bandenmaat 205/55 R16
Bumpers in carrosseriekleur
Chassisnummer zichtbaar door de voorruit
Dakantenne met anti-diefstal
Getint glas
Lichtmetalen velgen 16 inch
Mistlampen voor
Spiegelhuizen en deurgrepen in carrosseriekleur
Boordcomputer
Buitentemperatuurmeter
Dashboardverlichting regelbaar
Klokje digitaal
Koelvloeistoftemperatuurmeter
Toerenteller (centraal geplaatst)
Waarschuwingslampje brandstofpeil
Waarschuwingslampje open portieren
Waarschuwingszoemer verlichting
achterbank in delen neerklapbaar
Airconditioning volautomatisch, gescheiden regelbaar
Bagageruimte verlicht
Bestuurdersstoel en passagiersstoel in hoogte verstelbaar
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar
Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
Coming-home functie
Cruise control
Interieurluchtfilter
Lendesteunverstelling passagiers- en bestuurdersstoel
Portierruiten voor en achter elektrisch bedienbaar met anti-knel beveiliging
Radio/CD/MP3-speler met stuurwielbediening, 8 speakers en Aux in
Reservewiel, ruimtebesparend
Stuurbekrachtiging elektromechanisch
Stuurwiel en schakelpookknop met leer bekleed
Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar
Verlengde middenconsole met bekerhouders en 12V-aansluiting
Zonneklep met verlichte spiegel aan passagiers- en bestuurderszijde

Dit is toch ook een beetje de kracht van Seat denk ik. Betaalbaar een sportieve auto rijden met alles er op en er aan.

Ik kan niet wachten! Begin oktober zou hij klaar zijn :)

Heeft iemand toevallig een foto'tje van een Loen zonder de midden armsteun optie? Ik ben deze nog niet tegen gekomen en vraag me af hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dat zit er kaal uit :P M'n Reference voorloopauto had er geen, ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/03/1217755649-150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend bedankt!

de armsteun valt natuurlijk over die bekerhouders heen.. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Jep, je bent 2 bekerhouders kwijt, dat is wel minder. Hij is desnoods vrij makkelijk te demonteren hoor, zijn maar een paar schroefjes. Je kunt de bekerhouders nog wel bereiken, armsteun open zetten en het afdekrubber weghalen (zit gewoon los). Maar praktisch is het niet, met zo'n rietje bij je elleboog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Sowieso vind ik maar bij weinig autos een armsteun prettig. Meestal resulteert het er (bij mij dan) in, dat ik met mijn rechterschouder iets omhoog zit en dus na een lange rit pijn heb in mijn schouder. Al mijn Leoni hadden dan ook geen armsteunen :). Mijn Toledo wel, en zo kwam ik er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:56
LordMorgoth schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:40:
[...]

Dat is natuurlijk wel de belgische prijs he.. in NL komt daar nog wel 10k bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:58:
Sowieso vind ik maar bij weinig autos een armsteun prettig. Meestal resulteert het er (bij mij dan) in, dat ik met mijn rechterschouder iets omhoog zit en dus na een lange rit pijn heb in mijn schouder. Al mijn Leoni hadden dan ook geen armsteunen :). Mijn Toledo wel, en zo kwam ik er achter.
In mijn auto vind ik hem juist wel prettig. Reed laatst een Altea zonder armsteun, dan ga je toch vanzelf wel in de "petjeshouding"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een armsteun een must als je redelijk wat uurtjes maakt per week hehe. Toch erg prettig :) Zijn er behalve die 2 nog meer bekerhouders aanwezig? Wellicht in het dashboard?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:22:
Ik vind een armsteun een must als je redelijk wat uurtjes maakt per week hehe. Toch erg prettig :) Zijn er behalve die 2 nog meer bekerhouders aanwezig? Wellicht in het dashboard?
Er zit een bekerhoudervormig gat half onder de radio, bedoeld om de optionele asbak in te klikken. Maar die is zo laag, daar gaat net een bekertje koffie onder, een blikje pas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In een Octavia is de hoogte en de afstand t/m de pook precies en erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:37:
[...]

Er zit een bekerhoudervormig gat half onder de radio, bedoeld om de optionele asbak in te klikken. Maar die is zo laag, daar gaat net een bekertje koffie onder, een blikje pas niet meer.
Daar gaat ook prima een blikje in, juist :) Een halve liter beker gaat een groter probleem worden bij het inlggen van versnelling 3 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :) Ben blij te horen dat ik mijn blikje straks kwijt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

* Chakotay mag ook een leaseblikje bestellen :)

Ik ben nu aan het bedenken of ik het wil doen of niet, ik ging het afgelopen jaar altijd met de motor naar het werk... Donderdag ga ik een proefrit maken in een New Ibiza 1.9 TDI Sport-Up, eens kijken hoe dat rijdt. De SC hebben ze hier helaas nog niet staan, al zou dat voor de wegligging e.d. niet veel uit moeten maken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:17
SeatRider schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 13:37:
[...]

Weet niet wat voor blikjes jij hebt? Halve liters Hollandia bier gaan inderdaad niet passen :+ (nofi)

Echter pas niet alles. Milkshakes van die gele M passen bijvoorbeeld vrij slecht en worden inderdaad klem gezet bij versnelling 3 en 5.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Sluuz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Weet niet wat voor blikjes jij hebt? Halve liters Hollandia bier gaan inderdaad niet passen :+ (nofi)

Echter pas niet alles. Milkshakes van die gele M passen bijvoorbeeld vrij slecht en worden inderdaad klem gezet bij versnelling 3 en 5.
Dat zijn inderdaad de units die ik het meeste drink onderweg. De 5 liter Lidl tapvaatjes kun je goed klemzetten tussen de achterbank en de voorstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, proefritje gemaakt net...

Zo'n karretje rijdt nog best prima, ook op nat wegdek :) Iets meer vermogen had wel gemogen echter, jammer dat er (nog) geen 130pk blokjes te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan als je de auto gaat leasen vaak een optie nemen om te chiptunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 15:25

MrScratch

I am rubber, you are glue

Hier ook een skoda rijder. Ik heb nu al zeven jaar een Octavia leasebak. Begon met een hatchback 1.6 Comfort in 2001. Dat was toen echt de enige auto die met zoveel ruimte te krijgen was binnen het leasebudget. Wat heb ik me rotgelachen in die auto, wat een ruimte en dan niks bijbetalen.

Nu sinds 2 jaar een veel ruimer budget en had als eis een automaat en liefst een goeie, want zo'n 4 traps met koppelomvormer is gewoon ruk. Nu dus een Octavia Station 2.0tdi DSG, met alle opties erop en dat rijdt helemaal geweldig. Wat mensen toch moeten met dat geschakel, ik snap het niet. Zo'n DSG is werkelijk super en die 2 liter heeft zat power, dus dat is geen issue.

Als het even kan ga ik voor de volgende auto voor een Superb.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Afbeeldingslocatie: http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionImages/gallery/newSuperb/gallery/_780x585/17_Superb.jpg

Mijn Octavia is nu net een half jaar oud, maar de nieuwe Superb is echt _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door LordMorgoth op 07-08-2008 20:47 ]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38

-ET-

Phone Home

Ik had vandaag van de garage een nieuwe Fabia mee. 1.4 benzine uitvoering. Ik moet zeggen de Fabia II is toch een stuk volwassener dan de Fabia I. Zit is wat hoger en het dashboard ziet er wat minder saai uit. Helaas kon ik toen ik vorig jaar mijn Combi besteld nog niet kiezen voor de nieuwe combi. Maar zeer tevreden over Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me telkens af of de tekenaar die de achterkant heeft getekend van de Superb dezelfde is als die van de Golf Variant :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:58

ST10©DE

Dus.............

Ik mag als het goed is binnenkort ook een lease uitzoeken. Omdat ik zeer tevreden ben over de rij-eigenschappen van mijn 3 Compact BMW (prive) uit '98 zat ik te kijken naar een 1-serie. Totdat ik de Superb tegenkwam. Veel meer ruimte en een uitgebreidere standaarduitvoering. Nu kijken hoe de rij-eigenschappen zijn. Mijn broer rijdt sinds 5 weken de Leon met 1.9 ecomotive, deze motor bevalt 'm redelijk goed. Een testrit moet uitwijzen hoe deze motor presteert in de iets zwaardere Superb. Iemand al ervaring hiermee?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:07:
Je kan als je de auto gaat leasen vaak een optie nemen om te chiptunen ;)
Dat had ik gehoord ja... Schijnt via JD bij sommige dealers direct bij aanschaf te kunnen met behoud van fabrieksgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chakotay schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:20:
[...]

Dat had ik gehoord ja... Schijnt via JD bij sommige dealers direct bij aanschaf te kunnen met behoud van fabrieksgarantie?
JD neemt de fabrieksgarantie over. Da's iets anders als behoud van de fabrieksgarantie en de meeste leasemij's gaan daar niet zomaar mee akkoord ;)

Wat bij Seat wel kan is af fabriek laten tunen door ABT. Dan is het af-fabriek en heb je dus fabrieksgarantie. Dat vinden de meeste leasemij's al leuker :) Kost je echter als optie ca 800 euro en in de lease ongeveer 30 a 40 euro ex btw per maand meer. Brengt een 1.9 TDI van 105 naar 130pk. Echter als je ziet dat de 2.0 TDI 140pk + een zesbak heeft (bij mijn Altea iig, ik weet niet hoe dat met de Ibiza zit) en dat die in de lease ca 50 euro extra per maand kost, dan rij je voor twee tientjes in de maand meer een 6-bak (erg lekker) en heb je nog 10 pk meer. Plus grotere remschijven ;)

Je snapt dat bij mij de keus vrij snel voor de laatste optie (2.0 TDI) gemaakt was :P

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 08-08-2008 16:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Als die optie er was zou het makkelijk zijn inderdaad, de New Ibiza is echter voorlopig niet met iets zwaarders dan de 105pk TDI te leveren helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

800 euro optie is in de lease uiteindelijk maar ongeveer 10 euro per maand extra bij chiptunen van bijv. een Leon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 21:45
Chakotay schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:02:
Als die optie er was zou het makkelijk zijn inderdaad, de New Ibiza is echter voorlopig niet met iets zwaarders dan de 105pk TDI te leveren helaas...
Zijn er al mensen die de new ibiza hebben en daar real-life pictures van hebben?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen van dit gebakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:26

DDX

The Eagle schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:48:
Wat bij Seat wel kan is af fabriek laten tunen door ABT. Dan is het af-fabriek en heb je dus fabrieksgarantie.
Ook in dat geval is het geen fabrieksgarantie, maar kwestie van garantie overnemen door pon.
(chip wordt er pas in nl ingezet)
In buitenland kan je dus een probleem krijgen als je via dealer garantie wilt aanspreken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

dnhelle schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:30:
[...]

Zijn er al mensen die de new ibiza hebben en daar real-life pictures van hebben?
De 5deurs of de SC? De SC staat pas vanaf eind deze maand bij de dealers, ik heb zelf een stukje in de 5deurs versie gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
De 5 deurs inderdaad. Ik vind zelf de SC minder qua styling.

Zou je een mini-review kunnen plaatsen? Was het voor een lease? Of heb je een proefrit gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoweek heeft een review gedaan voor de nieuwe ibiza. Hier een filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=889&cat=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:13:
Autoweek heeft een review gedaan voor de nieuwe ibiza. Hier een filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=889&cat=5
Thnx. Die had ik nog niet gezien :S

Chakotay, zou je ondanks het filmpje ook jouw ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het was een proefritje voor een eventuele leaseauto. Ik zal vanavond even een kort verhaaltje typen :) Persoonlijk vind ik de SC juist mooier overigens.

[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 09-08-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 08:52

ralpje

Deugpopje

Gisteren moest m'n Altea XL voor een beurt. Na pak 'm beet anderhalf jaar staat er 51.000 km op de teller, en blijkbaar was het tijd voor nieuwe voorbandjes. Er was nog 1mm profiel over, volgens de monteur. Bandjes kwamen bij de dealer op 167 euro per stuk. Op verzoek van de baas (auto is eigendom van bedrijf, geen lease) vandaag even langs euromaster geweest. Setje banden, inclusief alle andere toeslagen en arbeidsloon, kwam daar op 246 euro. Snel verdiend :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

167 euro per band? Ik betaal voor high-end motorbanden nog minder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. De adviesprijs van mijn banden ligt over de 200 euro heen, dus en dealer zal daar echt niet super veel vanaf gaan zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic :D

Jaar geleden heb ik me Opel Vectra ingeruild voor deze auto:
Seat Toledo 1.9 TDI van 2002
Moet zeggen dat het me prima bevalt
Afbeeldingslocatie: http://diamond.sd-tuning.nl/2.0/gallerie/2007-08-13/DSC_0282.JPG

Afbeeldingslocatie: http://diamond.sd-tuning.nl/2.0/gallerie/2007-08-13/DSC_0284.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:19:
Leuk topic :D

Jaar geleden heb ik me Opel Vectra ingeruild voor deze auto:
Seat Toledo 1.9 TDI van 2002
Moet zeggen dat het me prima bevalt
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi hoor. Is ie gechipt? 90 of 110pk? Spoilerkitje zo te zien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:29:
[...]

Mooi hoor. Is ie gechipt? 90 of 110pk? Spoilerkitje zo te zien ook?
110 Pk niet gechipt en er zit een kit omheen van MS-design. Maar zo heb ik hem gekocht, verder niks meer aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
dnhelle schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:30:
[...]

*me meld zich. Ben er erg blij mee. Het is mijn eerste leaseauto. Mijn voorloopauto was een polo 3-cilinder 1.4. Dan rijdt de Ibiza 1.9 TDI stukken beter. Maar voor de rest ben ik niet echt een ervaren rijder, dus kan weinig vergelijken.
Zal vanavond pics posten.
ps: veel mensen vinden een armsteun lekker, maar ik vindt het een drama, ik ga kijken of ik hem er netjes uit kan schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hoezo heb je die armsteun genomen dan? Dat ding is niet standaard afaik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd waarom het een drama is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik heb de stylance uitvoering en daar zit de armsteun standaard bij. Ben er net achter dat hij nog verder naar beneden kan, dus dat ga ik dan morgen eens testen.. Ik wil mijn hand om de versnellingspook heen leggen en dat gaat niet in verticale stand. Als ik 'm omhoog doe dan stoot ik mn elleboog bij het schakelen van 1 -> 2 en 3 -> 4.
Hij is imo veel mooier als de vorige ibiza, die had ik niet gewild.
Nog een pluspuntje: de gordel voel je niet eens.
De foto's van een crappy phonecam:
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/viewsize/ibiza_-_aflevering_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/viewsize/ibiza_-_aflevering_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/viewsize/ibiza_-_aflevering_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/viewsize/ibiza_-_aflevering_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/viewsize/ibiza_-_new_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/viewsize/ibiza_-_new_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jogai.nl/images/zoom/Auto/viewsize/ibiza_-_pa.jpg
offtopic:
Spot de medetweaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Is de Stylance met wheeldops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dat vind ik ook wel erg opvallend... Zijn ook niet moeders mooiste doppen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Leuk gedaan met die doek eroverheen. Goede kleurkeuze IMO overigens :)

En met gratis navigatie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice karretje... Leuk!
Zoals eerder gezegd, ik vind de wieldoppen wat minder.

Chakotay, had jij nog een mini-review? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Je kan het beste de sportversie doen. Dan betaal je minder dan dat je deze uitrust met lm-velgen. Maar dat mag niet volgens mijn leasecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 09:38

-ET-

Phone Home

Leuk kenteken die Ibiza. Wel Navi erin :+

Ik moet zeggen ik vind de neus wat volwassener overkomen dan de oude Ibiza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
Jogai schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:17:
Ik heb de stylance uitvoering en daar zit de armsteun standaard bij. Ben er net achter dat hij nog verder naar beneden kan, dus dat ga ik dan morgen eens testen.. Ik wil mijn hand om de versnellingspook heen leggen en dat gaat niet in verticale stand. Als ik 'm omhoog doe dan stoot ik mn elleboog bij het schakelen van 1 -> 2 en 3 -> 4.
Hij is imo veel mooier als de vorige ibiza, die had ik niet gewild.
Nog een pluspuntje: de gordel voel je niet eens.
De foto's van een crappy phonecam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Spot de medetweaker..
Wow, mooi. Stoer wagentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:49

Exigence

dnkroz

Chakotay schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:21:
167 euro per band? Ik betaal voor high-end motorbanden nog minder :X
Mwah, als je een beetje afwijkende maat hebt kost het al gauw veel. Mijn vader zou bij de dealer voor 2 stuks banden inclusief montage meer dan 600 euro kwijt zijn. Dan is 167 euro nog te overzien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 01-10 22:25
-ET- schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:47:
Ik had vandaag van de garage een nieuwe Fabia mee. 1.4 benzine uitvoering. Ik moet zeggen de Fabia II is toch een stuk volwassener dan de Fabia I. Zit is wat hoger en het dashboard ziet er wat minder saai uit. Helaas kon ik toen ik vorig jaar mijn Combi besteld nog niet kiezen voor de nieuwe combi. Maar zeer tevreden over Skoda.
Ik ben me de laatste tijd ook een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe auto. Momenteel rijd ik nog een Citroen Xsara 1.6 uit '98 en die is niet geheel vrij van kuurtjes op z'n zachtst gezegd. Begin maart wordt ik papa dus dan is een combi ook wel handig :)

De Skoda Fabia Combi zie ik als een goede vervanger. Waarschijnlijk ga ik dan voor een 1.4 omdat de benzineprijzen natuurlijk niet mals zijn en ik verder ook geen snelheidsduivel ben. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij Fabia's van 2000-2003?

Verdere eisen die ik heb:

Airco ( een must )
Geen 1.2 ( dat is net een te lichte motor voor mij )
KM stand niet boven de 120K

Alternatief:
Mazda 323F ( niet zo'n mooie vormgeving als Fabia )
Mazda 3 ( Mooie auto, maar ws net ff te duur op dit moment als occasion )

Indien jullie ervaringen willen delen over Fabia's zijn ze zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag in een nieuwe Ibiza stylance 1.6 (105pk) gereden met 17" velgen d'r onder. Zag er echt fantastisch uit. Had een relatief slome bak verwacht maar het motortje overtrefte al mijn verwachtingen! Wat een lekker geluidje maakte dat ding! Puur naar de cijfers kijkend is het geen snelheidsmonster maar de snelheidsbeleving is optimaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:32
Mijn auto toen deze net nieuw was:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/motor/1Buiten.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/motor/1Buiten2.jpg

Jan '07 - Leon II 1.9 TDi Stylance
Fabrieksaf Bluetooth
en bijna 80000km erop zitten!

En na 4 weken:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~svalk/motor/Afb051.jpg
Zag iemand de file niet aankomen...na 3 weken reparatie deed 'ie het weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
R0BK3 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:02:
[...]

Wow, mooi. Stoer wagentje!
Thanks
-ET- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:07:
Leuk kenteken die Ibiza. Wel Navi erin :+

Ik moet zeggen ik vind de neus wat volwassener overkomen dan de oude Ibiza.
Die oude vond ik idd een teletubbie geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Jogai schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:49:
[...]

Thanks

[...]

Die oude vond ik idd een teletubbie geval.
haha true.

echt zo'n type 1 leon die geplet is tussen 2 vrachtwagens :P
met die bolle lampjes.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee waar je de werkplaatshandboek voor skoda fabia kan vinden? Ergens anders dan markplaats ofzo, ik heb graag zekerheid dat wat ik koop ook echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:58:
iemand enig idee waar je de werkplaatshandboek voor skoda fabia kan vinden? Ergens anders dan markplaats ofzo, ik heb graag zekerheid dat wat ik koop ook echt is.
Van welk bouwjaar? Ik vind op Ebay wel wat manuals, onder andere van Haynes: http://search.ebay.nl/sea...a+fabia+manual&category0=

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig ergens een winkel waar ze dat boekje verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 22-09 14:28
Schaamteloze crosspost uit het seat topic :o

Heeft iemand misschien wat tips over het aanschaffen van een Aroza?
Met name de 1.4 16v 74kw (sport) versie.

Wat zijn de plekken waar ik op moet gaan letten?

En ik vroeg mij ook af of de achterlichten uit een nieuwe model op het eerste model passen (pre facelift). Of zou zoiets duiden op een schade bak?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de hands? hoe oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

low_n_slow schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:23:
Schaamteloze crosspost uit het seat topic :o

Heeft iemand misschien wat tips over het aanschaffen van een Aroza?
Met name de 1.4 16v 74kw (sport) versie.

Wat zijn de plekken waar ik op moet gaan letten?

En ik vroeg mij ook af of de achterlichten uit een nieuwe model op het eerste model passen (pre facelift). Of zou zoiets duiden op een schade bak?

:)
Volgens de Autoweek is de Arosa ´het´ model om aan te schaffen voor rond de E5000,-. Weet alleen niet welk nummer het was (afgelopen paar maanden moet het zijn geweest, kan het alleen even niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

* LocalJoost nog niet geshowd in dit topic :) ondertussen bijna 2maandjes in bezit :)

Leon 2.0TDI 25Edition II :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RmWfdPukAiz6MAqSRsrAEX1O/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/td4QphoryMPOiPu3Q2KQLZ71/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door LocalJoost op 19-08-2008 19:24 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 22-09 14:28
2de hands en uit 2000 met een ton op de tellert.

Iemand nog tips? Ik ga vandaag kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LocaLJoost: Leuk nummerbord :) Leon is prachtig in het wit. Ik krijg de mijne over 1,5 maand, helaas in het zwart ;( Wit was niet "zakelijk" genoeg hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

low_n_slow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:46:
[...]

2de hands en uit 2000 met een ton op de tellert.

Iemand nog tips? Ik ga vandaag kijken...
Controleer het onderhoudsboekje, bekijk de auto altijd helemaal op lekken en roest maar bekijk ook zeker de onderdelen op slijtage (schokdempers, draagarmen ophanging) Kijk naar de staat (diepte van de banden), remmen (zijn ze bijna aan vervangen toe). Kijk naar het onderhoudsschema (als je om 15.000km een beurt hebt dan je er op 105K een kleine en 120K altijd een grote). (het heeft nl geen zin een auto te kopen waar je een pak kosten aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

LocalJoost schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:23:
* LocalJoost nog niet geshowd in dit topic :) ondertussen bijna 2maandjes in bezit :)

Leon 2.0TDI 25Edition II :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt w.s. een X in je nummerbord zitten en die steeds gekopieerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zijn er hier nog mensen lid van Club Seat?
De dealer vroeg me of ik lid wou worden, met zo'n lidmaatschap krijg je korting op dagjes uit, rijtrainingen, etc. Zo'n prodrive training ziet er leuk uit en het scheelt iets van 25 euro, ik vraag me alleen af hoe er gereageerd gaat worden als je daar vervolgens met een niet-Seat aan komt zetten (ik rij de Ibiza alleen zakelijk)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik ben inderdaad lid. Heb die trainig wel eens overwogen, maar niet echt heel serieus. Ik zou vooraf eens informeren of dat een groot probleem is :) Overigens had ik vandaag een Altea XL DSG onder m'n kont, erg lekker ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ja ik ben lid. Heb het nog niet gebruikt voor de rest want heb mijn ibiza nog maar net. Het voordeel van die training vindt ik een beetje mager. ipv 175 is het 155
Vergelijk zelf maar:
http://www.prodrivetraining.nl/clubseat/index.php

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zeg ook al zo'n 25 euro korting, ik heb het elders voor 180 gezien. Het is niet veel korting maar alsnog wel het overwegen waard.

🖥️ | 🚗

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

mace schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:30:
[...]

Je hebt w.s. een X in je nummerbord zitten en die steeds gekopieerd. :P
zou je denken :Y)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:24
Aan de hand van dit topic ben ik toch uiteindelijk bij een Ocatvia Combi 1.9TDI terecht gekomen. Zoals al duidelijk wordt uit het bovengenoemde topic is mijn budget 600 euro per maand en een diesel. Voor de octavia combi zit je daar dus altijd overheen. Das niet erg ik wil wel wat eigen bijdrage afstaan.

De hamvraag is nu alleen: Het verschil tussen de Ambiënte en Elegance is 30 euro per maand ongeveer. Is het dat waard?

Dit zijn de verschillen van de elegance TOV de ambiente:
  • elektrische ramen achter
  • links/rechts gescheiden temperatuurregeling
  • parkeersensor
  • middenarmsteun voor
  • middenarmsteun achter
  • automatisch dimmende binnenspiegel
  • regensensor
  • lichtmetalen velgen
  • automatisch inschakelende verlichting
Nadeel is dus het prijsverschil.
Mijn vraag aan jullie is dus, gebruik je deze opties veel of is het overbodig?
Andere voordeel van de elegance is de mooie interieurkleur en dat gave columbus navigatiesysteem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb zelf de Octavia Combi Elegance.

Elektrische ramen in combi met kinderen is handig. Bij het wegrijden bij mijn schoonouders doe ik hem altijd even naar beneden. Daarnaast is het ook in combi met je centrale deurvergrendeling.. als je namelijk de "open" knop langer in gedrukt houd gaan al je ramen naar beneden en kun je zo gemakkelijk even een rugtas/laptoptas naar binnen flikkeren.

Climate Control met tempzones is superhandig als je zelf een "kacheltje in bed" bent en partner een ijsblokje. Bij mij dus 19 graden en mijn vrouw al gauw rond de 21. Kleine zit achter mijn vrouw.

Parkeersensoren is verdraait handig. De combi is toch behoorlijk lange bak en voor in parkeren moeilijk in te schatten. In combi met voor parkeersensoren geniaal.

Middenarmsteun voor is niet alleen dat, maar er zit ook een airco gekoeld vak in. Zogeheten jumbobox.

Automatisch dimmende binnenspiegel met de donkeredagen voor de deur is gewoon handig als je gauw last van je ogen hebt. In combinatie met privacyglass is het trouwens helemaal briljant. Daarnaast heb ik de optie gekozen om ook mijn spiegels mee te laten dimmen.

Regensensor werkt perfect. Via VAG-COM te tunen nog beter ( kan de dealer voor je doen).

Licht metalen velgen is gewoon mooier. Voor betere wegligging kun je kiezen voor 250 euro meer 16 inch.

Lichten. Vindt ik persoonlijk erg fijn. Daarnaast staat het gewoon cool, als je naar je auto loopt in het pikke donker en je hele auto is verlicht (Onderaan de spiegels, lampen voor, binnenverlichting, achterlichten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Falcon schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:03:
Ik heb zelf de Octavia Combi Elegance.

Elektrische ramen in combi met kinderen is handig. Bij het wegrijden bij mijn schoonouders doe ik hem altijd even naar beneden. Daarnaast is het ook in combi met je centrale deurvergrendeling.. als je namelijk de "open" knop langer in gedrukt houd gaan al je ramen naar beneden en kun je zo gemakkelijk even een rugtas/laptoptas naar binnen flikkeren.

Climate Control met tempzones is superhandig als je zelf een "kacheltje in bed" bent en partner een ijsblokje. Bij mij dus 19 graden en mijn vrouw al gauw rond de 21. Kleine zit achter mijn vrouw.

Parkeersensoren is verdraait handig. De combi is toch behoorlijk lange bak en voor in parkeren moeilijk in te schatten. In combi met voor parkeersensoren geniaal.

Middenarmsteun voor is niet alleen dat, maar er zit ook een airco gekoeld vak in. Zogeheten jumbobox.

Automatisch dimmende binnenspiegel met de donkeredagen voor de deur is gewoon handig als je gauw last van je ogen hebt. In combinatie met privacyglass is het trouwens helemaal briljant. Daarnaast heb ik de optie gekozen om ook mijn spiegels mee te laten dimmen.

Regensensor werkt perfect. Via VAG-COM te tunen nog beter ( kan de dealer voor je doen).

Licht metalen velgen is gewoon mooier. Voor betere wegligging kun je kiezen voor 250 euro meer 16 inch.

Lichten. Vindt ik persoonlijk erg fijn. Daarnaast staat het gewoon cool, als je naar je auto loopt in het pikke donker en je hele auto is verlicht (Onderaan de spiegels, lampen voor, binnenverlichting, achterlichten.)
Dank je voor je reactie, duidelijk verhaal! Kun jij zeggen of het columbussysteem standaard is op de Elegance want in de brochure staat van wel, maar op autoweek.nl staat weer als optie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is optie. Maar bij de Attractive Business is het dan wel weer een standaard incl. xenon verlichting.

Ik weet niet of het hier een leaseauto gaat, maar is dit wel zo dan zou ik zelf kiezen voor accesoires en niet fabrieksaf. Je betaalt namelijk gewoon bijtelling over de opties die in de attractivebusiness zitten.

Mocht je leer willen is mijn tip om dit ook achteraf te doen!

Pioneer heeft een aantal goede all-in-one systemen voor een gunstige prijs. (rond de 1000 euro incl. montage.)

[ Voor 69% gewijzigd door Falcon op 05-09-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Falcon schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:31:
Is optie. Maar bij de Attractive Business is het dan wel weer een standaard incl. xenon verlichting.

Ik weet niet of het hier een leaseauto gaat, maar is dit wel zo dan zou ik zelf kiezen voor accesoires en niet fabrieksaf. Je betaalt namelijk gewoon bijtelling over de opties die in de attractivebusiness zitten.

Mocht je leer willen is mijn tip om dit ook achteraf te doen!

Pioneer heeft een aantal goede all-in-one systemen voor een gunstige prijs. (rond de 1000 euro incl. montage.)
Nou xenon hoef ik niet, alleen nog dat culumbus systeem dus dat neem ik dan wel als optie er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kun je doen, maar dan gaat ie 290 euro netto berekening van je in het bedrijfswagencultuur topic een stuk omhoog. Terwijl je voor 1000 euro een systeem hebt van Pioneer, maar gelijk inclusief met allerlei handige opties. :)

Gaat die 290 natuurlijk ook wel iets omhoog, maar lang niet zo hoog als je bijtelling moet meerekenen.

[ Voor 19% gewijzigd door Falcon op 05-09-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
911GT2 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:43:
Aan de hand van dit topic ben ik toch uiteindelijk bij een Ocatvia Combi 1.9TDI terecht gekomen. Zoals al duidelijk wordt uit het bovengenoemde topic is mijn budget 600 euro per maand en een diesel. Voor de octavia combi zit je daar dus altijd overheen. Das niet erg ik wil wel wat eigen bijdrage afstaan.

De hamvraag is nu alleen: Het verschil tussen de Ambiënte en Elegance is 30 euro per maand ongeveer. Is het dat waard?

Dit zijn de verschillen van de elegance TOV de ambiente:
  • elektrische ramen achter
  • links/rechts gescheiden temperatuurregeling
  • parkeersensor
  • middenarmsteun voor
  • middenarmsteun achter
  • automatisch dimmende binnenspiegel
  • regensensor
  • lichtmetalen velgen
  • automatisch inschakelende verlichting
Nadeel is dus het prijsverschil.
Mijn vraag aan jullie is dus, gebruik je deze opties veel of is het overbodig?
Andere voordeel van de elegance is de mooie interieurkleur en dat gave columbus navigatiesysteem :9
Geen dank :P

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 05-09-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog een kleine tip. Ga eens testrijden in een Octavia Combi met hulpverenset en zonder. De wegligging is een stuk beter. Kosten zijn ongeveer 420 incl montage. Als je veel bagage meeneemt of weleens een aantal volwassenen in je auto hebt is dit bijna een must.

Het sportpakket is ook trouwens een super optie, want de sportstoelen zitten 100 keer beter dan de standaard stoelen en daarnaast krijg je dus een sportstuurtje. In kanttekening je kunt dan niet meer kiezen voor andere stoelbekleding. Maar persoonlijk vind ik de bekleding die je bij het sportpakket krijgt het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Ja ik moet toegeven dat ik meteen overtuigd was toen ik er eenmaal in gereden had. Dat had ik echt niet verwacht. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een aangekleede versie van een Octavia moest vergelijken met een doorsnee focus. Maar goed het was duidelijk. Zelfs als ze beide loaded waren geweest had ik nog voor de Skoda gekozen. Wie had dat ooit verwacht >:)
Falcon schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:16:
Nog een kleine tip. Ga eens testrijden in een Octavia Combi met hulpverenset en zonder. De wegligging is een stuk beter. Kosten zijn ongeveer 420 incl montage. Als je veel bagage meeneemt of weleens een aantal volwassenen in je auto hebt is dit bijna een must.

Het sportpakket is ook trouwens een super optie, want de sportstoelen zitten 100 keer beter dan de standaard stoelen en daarnaast krijg je dus een sportstuurtje. In kanttekening je kunt dan niet meer kiezen voor andere stoelbekleding. Maar persoonlijk vind ik de bekleding die je bij het sportpakket krijgt het mooist.
Ja klinkt allemaal erg goed, maar ik moet ook ergens de grens trekken. Voorlopig zit er alleen nog maar af en toe een kind op de achterbank en sporadisch wat baggage voor weekendjes of vakanties of zo.

Dus ik kan niet eindeloos aan blijven kleden want ook de eigen bijdrage is beperkt. Daarnaast vind ik het ook weer niet nodig om tot het uiterste te gaan, alles wat in die auto gaat krijg je er niet meer uit dus extra's ok maar met mate ;)

[ Voor 48% gewijzigd door 911GT2 op 05-09-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Een maandje geleden heb ik mijn Clio ingeruild voor een Seat Ibiza cupra uit 1997 (6k)
Aan de clio moest voor vier september zo verschrikkelijk veel gebeuren om de apk door te komen, dat ik deze toen moeilijke beslissing wel heb moeten maken. de clio zou mij die datum 1500 euro gaan kosten waarna dit jaar ook nog eens de airco en koppeling moesten worden nagekeken/vervangen.

Na een paar honderd uur zoeken naar een leuk alternatief op autotrack e.d. kwam ik eerst bij een aantal mooie BMW's, maarja, mijn vrouwtje wilde geen BMW en wilde er niet eens in worden gezien dus dat is dan ook een beetje sip om te doen.

Uiteindelijk kwam ik bij de S in het alfabet en dus bij seat. ik wist dat er een cupra was die nog redelijk betaalbaar was maar ik had niet verwacht dat de prijzen zo laag zouden zijn dus mijn ogen en mond vielen al kwijlend open :)

Na een ritje op een mooie zaterdag heb ik drie bekeken, de eerste twee stonden bij wat snuggere handelaren die ook doorhadden dat er vannalles mis was met de clio en wilde de ruil daarom niet maken maar de derde dacht er wel aan te kunnen verdienen (of hij had het gewoon niet door, en dat denk ik eerder). vanaf 16-08-08 was ik dan ook de eigenaar van mijn nieuwe waggie. hij dacht aan vier nieuwe banden, en na het gluid van de uitlaat zij ik dat de flens los zat en die zou hij wel lassen :X

Eerst even om te laten zien wat er allemaal mis wat met de clio een opsomming.
-stabilisator stangen 2x
-stuurkogels
-achterremmen (schoentjes en remcilinder rechts achter)
-handrem
-achterdemper lek
-spruitstuk lek
-flexibele stuk uitlaat lek
-nieuwe banden x4
-koppelingsplaten (komen er aan)
-mistlampen voor kabelbreuk ergens
-airco beurt

ff lassen werkt niet echt dus haha

Was het voor mij echt niet meer waard omdat deze clio ook nog eens was verlaagd met enkel veren, dus het weggedrag was ook niet echt lekker te noemen.

Aan de cupra moet ook wel wat aan gebeuren maarja, was ook een koopje!
-versnellingsbak revisie
-koppelingsplaten.
Dit zit al in de planning en is beduidend goedkoper dan de clio. verder is de wegen helemaal in goede staat op wat gebruiks krasjes en steenslag na. Heb ondertussen ook al een paar kleine dingetjes gemaakt.
-Interieur verlichting
-ruitenwissermotor achter vervangen
-grill met originele logo erin (GTI 16v in het rood) geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/25/1219651053-40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/24/1219594904-280.jpg

Vindt hem echt heerlijk, alleen die bak is nu nogal knudde want de synchromesh van de 3e is op sterven na dood. en de koppeling is bijna aan zijn einde. maar heerlijk zo'n motor. je kan er lekker rustig mee rijden en als je dat ding aan je rechtevoet intrapt geeft hij zo'n heerlijke rouwe sound en vollop weelspin in z'n 1e 2e en in het nat als je het goed doet ook nog in z'n 3 :D

rijd alleen wel 9.4l/100km :/

[ Voor 9% gewijzigd door pt0x op 08-09-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Ik kom op het net regelmatig aannames tegen dat er een update van de octavia aan zit te komen. Heeft iemand dat hier ook al vernomen? En zo ja wanneer zou dit dan plaats moeten vinden?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste