Dell levertijden topic

Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
maarud schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:07:
#@%@! nog steeds in preproductie, al sinds 28 maart :(

duurt wel erg lang (Vostro 1500, meest staandaard versie)
nog steeds, verwachte leverdatum (op of voor) is 22 april...

man man man moeten die onderdelen nog gemaakt worden ofzo.?! het is dat ik de laptop nog niet echt nodig heb (heb de oude nog) maar anders ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:14:
Om te mailen moet je blijkbaar een klantnummer ingeven. Dat heb ik niet. En bellen is niet gratis.
Ik heb hier zowat rondgesnuffeld, blijkbaar verschillen de levertijden heel erg? En wat is dat over die kortingen bij telefoneren?
Je hebt wel een klantnummer. Vul dat NLxx-xx-xxx-xxxx nummer + je email adres in bij de Statusbestelling website en daarna zie je een nummer wat begint met 61 en een nummer wat begint met NL. Dat NL nummer is je klantnummer.
En die levertijden: dat is altijd al zo geweest. Dell geeft een maand levertijd op (just in case). Maar vaak heb je je laptop al binnen 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
silmaril8 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:18:
[...]
Maar vaak heb je je laptop al binnen 1-2 weken.
Dat hoop ik toch want ik heb vandaag een XPS 1530 besteld en eigenlijk had ik die gisteren al nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Holgersson schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:51:
[...]

Dat hoop ik toch want ik heb vandaag een XPS 1530 besteld en eigenlijk had ik die gisteren al nodig ;)
Een M1530 duurt nu wat langer. Reken op 2-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
silmaril8 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:53:
[...]

Een M1530 duurt nu wat langer. Reken op 2-3 weken.
Onderbouwing??

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 08:17

My

Ja inderdaad, wat is de onderbouwing?

Ik heb gisteren de accountmanager nog gesproken en voor mijn M1530 liggen alle onderdelen nu op voorraad, hij verwacht dat hij zsm in productie wordt genomen.

T9300,4GB,320GB HDD,6cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Onderbouwing:
Kijk naar levertijden topic, kijk naar M1530 topic. Door gewoon die topics te lezen zie je hoe lang geleden mensen, die deze week een M1530 hebben ontvangen, hun laptop besteld hebben. Kunnen jullie ook.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Ja dat had ik ook al gezien. Maar jij zet het er neer alsof dat nu ineens 3 weken langer duurt.
Kan volgende week wel weer anders zijn. (Hoop ik wel iig, voel me net een kind die op zijn kado moet wachten :+ )
Maar is al vanaf begin dat de 1530 er is dat er veel verschil in levertijden zit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Als ik alle geluiden zo'n beetje hoor hier is dat de vantevoren gestelde levertijd hooguit een paar dagen verkort zal worden. Daar gaat echt geen 2, 3 weken vanaf. Enkelingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
mlevd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:41:
Als ik alle geluiden zo'n beetje hoor hier is dat de vantevoren gestelde levertijd hooguit een paar dagen verkort zal worden. Daar gaat echt geen 2, 3 weken vanaf. Enkelingen daargelaten.
Bijna iedereen krijgt zijn laptop een aantal weken voor de einddatum (een enkeling buiten beschouwing gelaten), dus hoe jij hier bij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Het is een gevoel wat ik krijg als alle posts hier een beetje volg.
Als ik even voor mijzelf praat:
Besteld: 28-03
Preproductie: 01-04
Verwachte leverdatum: 06-05

Huidige status: Preproductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dan zou ik toch nog maar eens goed dit topic en het M1530 topic doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is het een beetje jammer dat alle klanten dit zomaar pikken en zo laat je dell deze praktijken ongestraft toe. Als je even googlet, merk je dat het overal van dattum is ...
Dell komt hiermee impliciete contractuele beloften niet na. Ten eerste staat er nergens vermeldt wat de levertijd is VOORDAT je je bestelling hebt bevestigd. [Of heb ik hierover gezien? Alleen staat er in kleine lettertjes onderaan de site iets à la "dell behoudt zich de recht om leverdata ed te wijzigen..." ]
Ten tweede mag de maximale levertijd voor een op afstand besteld product maximum 30 dagen zijn anders mag je het contract opzeggen...
Ken uw rechten, en sta erop ... tenslotte hebben zij ook ons geld onmiddellijk, en niet na anderhalve maand!
Eigenlijk zou iedere klant moeten zeggen: als dell niet binnen de twee weken het toestel niet levert (dat lijkt me redelijk anders moeten ze maar eens nadenken over hun interne organisatie, hun leverancies of hun vervoersorganisatie) mag daar iets tegenover staan, of jullie mogen het spul houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:51:
Eigenlijk is het een beetje jammer dat alle klanten dit zomaar pikken en zo laat je dell deze praktijken ongestraft toe. Als je even googlet, merk je dat het overal van dattum is ...
Dell komt hiermee impliciete contractuele beloften niet na. Ten eerste staat er nergens vermeldt wat de levertijd is VOORDAT je je bestelling hebt bevestigd. [Of heb ik hierover gezien? Alleen staat er in kleine lettertjes onderaan de site iets à la "dell behoudt zich de recht om leverdata ed te wijzigen..." ]
Ten tweede mag de maximale levertijd voor een op afstand besteld product maximum 30 dagen zijn anders mag je het contract opzeggen...
Ken uw rechten, en sta erop ... tenslotte hebben zij ook ons geld onmiddellijk, en niet na anderhalve maand!
Eigenlijk zou iedere klant moeten zeggen: als dell niet binnen de twee weken het toestel niet levert (dat lijkt me redelijk anders moeten ze maar eens nadenken over hun interne organisatie, hun leverancies of hun vervoersorganisatie) mag daar iets tegenover staan, of jullie mogen het spul houden.
Mee eens.. en ik zal een dergelijke annulering ook zeker doen wanneer er weer een goede kortingsactie komt er er nieuwe (betere) opties bij komen binnen de levertijd. Bij mij is de geschatte levertijd namelijk 36 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Eindelijk, mijn Vostro 1500:

Orderdatum: 24-3-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 22-4-2008

Uw bestelling is in productie sinds 28-3-2008
:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
Dell Inspiron 1720:

Meer Informatie
Orderdatum: 13-4-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 6-5-2008

In preproductie sinds 13-4-2008

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13
Mijn XPS M1530

besteld 9-4-08
Betaald 9-4-08
in preproductie sinds 9-4-08

verwachtte leverdatum
8-5-08

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:21:
[...]

Mee eens.. en ik zal een dergelijke annulering ook zeker doen wanneer er weer een goede kortingsactie komt er er nieuwe (betere) opties bij komen binnen de levertijd. Bij mij is de geschatte levertijd namelijk 36 dagen.
Ik heb net gechat en blijtk dat ze als je betaalt met een overschrijving telkens twee weken erbij tellen omdat je zoveel tijd krijgt om die overschrijving te voldoen. Daarbij worden dan nog eens de standaard acht à tien werkdagen geteld.
Ze begreep verder niet waarom het zo lang zou duren, alles was in voorraad zei ze, en ze beloofde me haar mailadres door te mailen zodat ik contact met haar kon opnemen indien ik hem binnen de twee weken niet had.
Dat vond ik wel vriendelijk. Ik ben eens benieuwd. :-)

Maar kan je de bestelling dan zomaar annuleren? Zonder bijkomende kosten? Je hebt toch al betaald, Hoe doe je dat dan? Geeft dell dat bedrag zomaar volledig terug?

Ik zou eigenlijk wel graag een bluetoothje bij mijn laptop hebben, een tas en een muis en ondertussen ben ik ook niet zeker van de kleur meer. Maar ik ben zelf nogal verlegen en durf niet te schooien voor een studentenkorting of dergelijke. Ik moet binnnen een week ofzo eens iemand opsteuken die dat voor mij kan doen. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Zolang de laptop nog niet in productie is kun je je bestelling volgens mij gemakkelijk annuleren. Ik weet niet hoe het precies zit met geld terug krijgen.

Voor zover ik weet kun je na het bestellen niets meer wijzigen, dus als je er ineens bluetooth bij wilt of een andere kleur, dan moet je annuleren en opnieuw bestellen. Tas en muis zou je apart kunnen bestellen, maar dan betaal je daar apart verzendkosten voor. Volgens mij zijn dat soort accessoires bij Dell trouwens vrij duur, dus als je niet persé een tas en muis van Dell wilt hebben kun je dat beter ergens anders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Eigenlijk is het een beetje jammer dat alle klanten dit zomaar pikken en zo laat je dell deze praktijken ongestraft toe.
Wat voor praktijken? En ongestraft? Kom op zeg. Je weet waar je aan begint. En bij een bestelling online is er altijd een lange levertijd.
Enne, welke beloften worden niet nagekomen dan? Lees anders even de algemene voorwaarden. Heel veel systemen/laptops/hardware worden binnen 1 week (soms 2) geleverd. Alleen bij populaire systemen is de levertijd soms langer (soms ook weer niet - ik had mijn M1530 binnen een week in huis). Dus er worden helemaal geen beloften niet nagekomen.
Hoe kom je er bij dat wij niet op onze rechten staan? Ik heb al een altijd keer mijn bestelling bij Dell geannulleerd na een week - omdat dat gewoon kan namelijk. Vinden zij uiteraard niet leuk, maar zo lang de bestelling in pre-productie is, kan je dit gewoon doen. En dan kan je bv. dus een laptop order annuleren en gelijk daarna dezelfde order opnieuw bestellen die dan veel goedkoper is. En met mij doen zovelen dit.
Waarom denk je dat de prijzen zo laag zijn bij Dell? Een laptop zoals de M1530 (met bv een 1680x1050 en een T9300) kan je echt nergens goedkoper krijgen. Als ze, volgens jou dan, binnen 2 weken moeten leveren (onzin natuurlijk), zal de laptop alleen maar duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

UPS is nu bezig om een onderzoek te doen waar mijn pakket is. Het heeft wel een exit scan gehad in Eindhoven en daarna is het verloren geraakt. Het slechte nieuws is dat het onderzoek maximaal 10 dagen duurt en als ze niks vinden daarna pas door Dell een nieuwe laptop wordt gemaakt en opgestuurd. Ik vermoed dat ik nogwel een maand kan wachten eer ik iets heb, er vanuit gaande dat ze bij UPS mijn pakket niet vinden. Echt ontzettend balen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Laatst online: 16-09 17:50
als er hier nu iemand is met identieke specs toch even vragen of hij dan toevallig niet voor UPS werkt

Is wel handig dat de service tag op de buitenkant van de doos staat, kan je controleren of de specs je aan staan...

[ Voor 36% gewijzigd door DarkSideX op 16-04-2008 15:33 ]

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaLo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-06 19:08
Orderdatum: 13-4-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 20-5-2008
In preproductie sinds 14-4-2008

Specs: M1530 RED T8300, 8600GT , 1440x900 , 3GB

Hoop stiekem toch wel op iets meer dan 2 weken levertijd als ik anderen met het zelfde systeem zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:51
ik heb misschien een domme vraag. Mijn account maneger zegt dat mijn laptop 1720 in fase 3: procductie staat in zijn systeem. Maar via status online staat er:

Status van bestelling

In preproductie sinds 14-4-2008 Fase:2. In preproductie
De productie van uw bestelling is in voorbereiding

Wat is er nu waar? Wat de account maneger of de online status? Wie heeft zo iets ook meegemaakt?

[ Voor 23% gewijzigd door pinokkia op 16-04-2008 16:10 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
pinokkia schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:04:
ik heb misschien een domme vraag. Mijn account maneger zegt dat mijn laptop 1720 in fase 3: procductie staat in zijn systeem. Maar via status online staat er: fase 2: preproductie. Wat is er nu waar? Wat de account maneger of de online status? Wie heeft zo iets ook meegemaakt?
Dit zeggen ze wel vaker (als mensen bellen over hun status). Maar je laptop is nog gewoon in pre-productie en je kan dan ook gewoon je bestelling annuleren (als je dit zou willen). Heb ik ook gedaan en dat kon gewoon. En aangezien je niet je bestelling kan annuleren als deze in productie is (oftewel bijna klaar), kan je er vanuit gaan dat de account manager liegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BunnyRabbit doen we om ter eerst

Orderdatum: 14/04/2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 13/05/2008
In preproductie sinds 14/04/2008

Specs: M1530 T8300 (de gewone zwarte), 8600GT , 1440x900 , 3GB

ik hoop ook dat ie de week van 1 mei binnenloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:04:
[...]

Wat voor praktijken? En ongestraft? Kom op zeg. Je weet waar je aan begint. En bij een bestelling online is er altijd een lange levertijd.
Anderhalve maand wachten vind jij een goede service?
En inderdaad, ongestraft is een groot woord. Er zijn al rechtszaken tegen dell aangespannen omwille van hun omgang met particulieren. Helaas leren ze er blijkbaar niet al te veel uit.
Een bestelling online mag maximum een levertijd hebben van 30 dagen.
Bestel misschien eens iets bij pixmania of anderen, sommige dingen heb je de volgende dag al. Anders binnen de week, vanaf het moment dat jouw betaling binnen is!
Enne, welke beloften worden niet nagekomen dan? Lees anders even de algemene voorwaarden. Heel veel systemen/laptops/hardware worden binnen 1 week (soms 2) geleverd. Alleen bij populaire systemen is de levertijd soms langer (soms ook weer niet - ik had mijn M1530 binnen een week in huis). Dus er worden helemaal geen beloften niet nagekomen.
Ik heb gezegd waar ze in de fout gaan. Als u dat niet voldoende vindt: google eens wat of bekijk de lengte van dit topic ...
Hoe kom je er bij dat wij niet op onze rechten staan? Ik heb al een altijd keer mijn bestelling bij Dell geannulleerd na een week - omdat dat gewoon kan namelijk. Vinden zij uiteraard niet leuk, maar zo lang de bestelling in pre-productie is, kan je dit gewoon doen. En dan kan je bv. dus een laptop order annuleren en gelijk daarna dezelfde order opnieuw bestellen die dan veel goedkoper is. En met mij doen zovelen dit.
Hoe zit dat dan met je geld? Krijg je dat teruggestort?
Bij de beschrijving van wat je doet kom je weer achteraan in de rij, en zo kan je eeuwig blijven doorgaan. Dat loont nog ook. Immers, hoe langer je wacht hoe ouder en dus hoe minder je systeem waard is. Maar op die manier krijg je nooit een laptop. ;)
Waarom denk je dat de prijzen zo laag zijn bij Dell? Een laptop zoals de M1530 (met bv een 1680x1050 en een T9300) kan je echt nergens goedkoper krijgen. Als ze, volgens jou dan, binnen 2 weken moeten leveren (onzin natuurlijk), zal de laptop alleen maar duurder worden.
Dan kies je één systeem uit waarvan ik de waarde en de marktwaarde niet ken. De anderen zijn 'zo lage prijzen' zoals je zegt.
En waarom niet binnen twee weken (in werkdagen), dat lijkt me een erg redelijke termijn. Ierland is niet het andere eind van de wereld. En de klant mag niet de dupe worden van intern gerotzooi. Bovendien heb ik er niet voor gekozen om bij dell een vooruitbetaling te doen van anderhalve maand lang; :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:44:
[...]

Anderhalve maand wachten vind jij een goede service?
En inderdaad, ongestraft is een groot woord. Er zijn al rechtszaken tegen dell aangespannen omwille van hun omgang met particulieren. Helaas leren ze er blijkbaar niet al te veel uit.
Een bestelling online mag maximum een levertijd hebben van 30 dagen.
Bestel misschien eens iets bij pixmania of anderen, sommige dingen heb je de volgende dag al. Anders binnen de week, vanaf het moment dat jouw betaling binnen is!
Er zijn maar heel weinig mensen die anderhalve maand moeten wachten...

Prachtige vergelijking, iets wat Pixmania gewoon moet versturen of een laptop dat volgens uw eigen wensen wordt samengesteld is exact het zelfde.
Ik heb gezegd waar ze in de fout gaan. Als u dat niet voldoende vindt: google eens wat of bekijk de lengte van dit topic ...
In dit topic staan ook gewoon berichten van mensen die hun bestelling op tijd krijgen of zelfs ver voor de gestelde leveringsdatum, meer dan vertraagde leveringen zelfs, terwijl mensen met vertraging naar mijn idee sneller posten.
En waarom niet binnen twee weken (in werkdagen), dat lijkt me een erg redelijke termijn. Ierland is niet het andere eind van de wereld.
Het is helemaal niet de verzending die lang duurt en de plaats van de fabriek heeft hier dus niks mee te maken. Als het dan nog zo zou zijn ligt dat aan het koerier bedrijf...

Als Dell sneller wil leveren zouden ze de capaciteit moeten verhogen en meer werknemers aannemen, maar dat zullen ze niet doen als ze binnen de 3 weken kunnen blijven leveren. Als er dan even minder bestellingen binnenkomen staan ze met hun vingers te draaien...

[ Voor 30% gewijzigd door DarkSideX op 16-04-2008 19:12 ]

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik hier daarstraks schreef zei een vriendelijke medewerkster van dell me haar mailadres door te mailen zodat ik haar kon contacteren indien mijn bestelling op zich bleef laten wachten (langer dan twee weken). We zijn nu toch al enkele uren later: ik heb nog geen mail gezien.

Ik heb net gecheckt hoe het zat met mijn order en wat zie ik: mijn betaalde(!!!) order is geannuleerd!
Wij verontschuldigen ons als u geen aanvraag hebt ingediend om uw bestelling te annuleren. Controleer uw e-mail* voor meer informatie over de reden waarom uw bestelling is geannuleerd. Als u nog hulp nodig hebt, neem dan via e-mail contact op met de klantenservice.

*Controleer het e-mailadres dat u aan ons hebt doorgegeven bij het plaatsen van uw bestelling.
Ik schrik me natuurlijk een hoedje. Ik heb blijkbaar niets bestel bij Dell. Maar mijn 659 euro is wel mooi overgeschreven. Wat heeft dit te betekenen?
Ik heb onmiddellijk een medewerker proberen te bereiken via de online chatdienst van Dell en wat merk ik daar: op de site van dell zelf vind ik maar liefst drie verschillende uren waartussen de chat open is! Volgens de ene tot 17u30, volgens de andere tot 18u, en als je op chatten klikt zie je tot 20u staan...
Ik krijg geen gevolg als ik klik op de chatbox dus. Dan maar telefoneren en het kantoor blijkt gesloten...
Gisteren heb ik een mail gestuurd naar dell om te vragen hoe het kwam dat mijn levertijd zo lang was. Ik heb nog geen antwoord gekregen.
Ondertussen heb ik blijkbaar een nieuwe bestelling gedaan. Ik heb daar geen enkele mail van (ook niet van mijn zogenaamde annulering trouwens :-s :-s) en ik zou bijgot niet weten wat ik dan wel besteld heb?! Als ik erop klik kom ik ook niets meer te weten. Behalve dan de leverdatum van mijn "nieuwe bestelling die ik vandaag gedaan heb". Die is op 26 mei!! :-s Begrijpen wie begrijpen kan!

Vergeef me dat ik zo verzuurd overkom momenteel. Ik hoop dat degenen die zich in mijn schoenen willen en kunnen verplaatsen me een beetje begrijpen ... Ik ben al maanden op zoek naar een laptop en begreep vorige week dat ik er dringend een nieuwe nodig heb voor school. Ik heb gezocht, gezocht en gezocht naar een geschikte, bij alle fabrikanten en alle types en ben uiteindelijk op deze dell inspiron 1525 gestoten. Nadat ik hem besteld heb heb ik me naar de bank gerept om hem te betalen, om dan uiteindelijk te zien dat de verzenddatum 23 mei is ... Leuk, maar dan is het academiejaar al nagenoeg voorbij.

Ik lees hier veel over cadeautjes van dell als je telefoneert. Van mij mogen dei toch serieus groot zijn als je zo lang moet wachten op een product en dat dan nog zomaar geannuleerd word. Ik vraag me af welk verhaal heir tegenover staat. Maar ik voorzie een uiterst ellendige rompslomp met als uiteindelijk resultaat maanden wachten op geld en geen laptop. :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSideX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:05:
[...]

Er zijn maar heel weinig mensen die anderhalve maand moeten wachten...

Prachtige vergelijking, iets wat Pixmania gewoon moet versturen of een laptop dat volgens uw eigen wensen wordt samengesteld is exact het zelfde.

[...]

In dit topic staan ook gewoon berichten van mensen die hun bestelling op tijd krijgen of zelfs ver voor de gestelde leveringsdatum, meer dan vertraagde leveringen zelfs, terwijl mensen met vertraging naar mijn idee sneller posten.

[...]

Het is helemaal niet de verzending die lang duurt en de plaats van de fabriek heeft hier dus niks mee te maken. Als het dan nog zo zou zijn ligt dat aan het koerier bedrijf...

Als Dell sneller wil leveren zouden ze de capaciteit moeten verhogen en meer werknemers aannemen, maar dat zullen ze niet doen als ze binnen de 3 weken kunnen blijven leveren. Als er dan even minder bestellingen binnenkomen staan ze met hun vingers te draaien...
Dan moet Dell zijn conclusies maar trekken.
Maar als jij toch zo content bent van de service en goede maatjes met Dell bent mag je altijd mijn probleem oplossen en mijn geld proebren terug te krijgen of de laptop die ik besteld had (liefst met een extraatje, dat mag wel, mijn leven is al vijf jaar verkort sinds ik die bestelling heb gedaan :-s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Als je iets wijzigt aan je bestelling wordt de oude geannuleerd en een nieuwe aangemaakt. Normaal krijg je van de nieuwe (gewijzigde) bestelling een bevestiging via email; zodat je kan betalen en de status opvolgen.

Als het klopt wat je daar zegt dat je geen bestelling meer hebt bij Dell kan je bellen om je geld terug krijgen. Je denkt toch niet dat ze het gaan houden zonder je iets te leveren...

Het verhaal van het email adres doorsturen lijkt mij maar vreemd, kan je dat niet gewoon zeggen ? Zowel in chat als aan telefoon

Informatie op de site moet je inderdaad soms met een korreltje zout nemen, net zoals de specs van sommige systemen. Bij het samenstellen kan je bijvoorbeeld kiezen voor een T9300 terwijl er bij "Technische Specificaties" geen sprake van is.

VB M1530: http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSideX op 16-04-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSideX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:39:
Als je iets wijzigt aan je bestelling wordt de oude geannuleerd en een nieuwe aangemaakt. Normaal krijg je van de nieuwe (gewijzigde) bestelling een bevestiging via email; zodat je kan betalen en de status opvolgen.
Dat is het 'm net ... ik heb nooit iets gewijzigd aan mijn bestelling. :-s Ik heb enkel de status ervan proberen te checken.
Ik heb ook geen enkele mail gekregen van een eventuele annulatie, wijziging of nieuwe order via dell... :-s
Als het klopt wat je daar zegt dat je geen bestelling meer hebt bij Dell kan je bellen om je geld terug krijgen. Je denkt toch niet dat ze het gaan houden zonder je iets te leveren...
Maar ik wil graag een laptop en niet mijn geld. :-( (Hoewel ik 'm wel duur vond, vooral door de 4-jarige garantie dan en extra onderdelen, die laatste heb ik dan ook maar gelaten.)
Het verhaal van het email adres doorsturen lijkt mij maar vreemd, kan je dat niet gewoon zeggen ? Zowel in chat als aan telefoon
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt?
Informatie op de site moet je inderdaad soms met een korreltje zout nemen, net zoals de specs van sommige systemen. Bij het samenstellen kan je bijvoorbeeld kiezen voor een T9300 terwijl er bij "Technische Specificaties" geen sprake van is.

VB M1530: http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Jezus. Als je informatie op de site zelf over hun eigen producten al niet eens kan vertrouwen... ik blijf erbij dat Dell zich toch wel eens mag bezighouden met zijn interne organisatie...
Als ik het goed lees her en der zijn er ook geen vijf mensen die tegen dezelfde prijs dezelfde laptop hebben gekocht.
Btw, wat denk jij. Zou ik kunnen vragen voor een extra kleurtje, bluetooth, muis of tas of is dat onredelijk? (Voor een laptopprijs van 659?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Zoals ik hier daarstraks schreef zei een vriendelijke medewerkster van dell me haar mailadres door te mailen zodat ik haar kon contacteren indien mijn bestelling op zich bleef laten wachten
Waarom zou ze haar email adres door mailen als je gewoon aan het chatten / telefoneren bent ? Ze kan het toch gewoon intypen of spellen aan de telefoon ?
Ze wou er zich gewoon makkelijk van af maken omdat de verkopers nooit kunnen garanderen wanneer je laptop geleverd wordt. Gewoon bestellingen ingeven en klanten gerust stellen :?

Voor zo veel ongemak vind ik wel dat je een muis of draagtas mag vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
waarom is iedereen toch aan het klagen.... dit is al langer bekend en als je hier niet tegen kan, dan koop je toch een ander merk laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSideX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:20:
[...]

Waarom zou ze haar email adres door mailen als je gewoon aan het chatten / telefoneren bent ? Ze kan het toch gewoon intypen of spellen aan de telefoon ?
Ze wou er zich gewoon makkelijk van af maken omdat de verkopers nooit kunnen garanderen wanneer je laptop geleverd wordt. Gewoon bestellingen ingeven en klanten gerust stellen :?

Voor zo veel ongemak vind ik wel dat je een muis of draagtas mag vragen...
Je hebt gelijk. Ik vond het een vriendelijke geste van haar. Eéntje die je als klant speciaal en geen nummer doet voelen. Maar ik dacht al wel dat het geen verschil zou maken. (Maar wel dat ik tenminste een mail zou krijgen. :? Ik heb ook nog steeds niets gehad over mijn 'annulatie' of 'nieuwe bestelling'. Ik zal het er voorlopig maar op houden dat hun mailssysteem stuk is zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
haha, al die tijd stond hij op preproductie, maar nu, binnen 5 uur, ging hij van productie naar voorbereiding voor verzenden en nu staat hij op verzonden, YES :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Laatst online: 23-08 10:18
NeoSoulStar schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:07:
Dell M1330

Orderdatum: 14-4-2008

In preproductie sinds 14-4-2008

Had het al vorige week besteld, maar was een fout gemaakt in het aflever adres, dus gebeld, oude order gecanceld en een nieuwe gemaakt, vind het wel irritant dat het ongv. een maand moet duren, je voelt je net een klein kind dat een maand moet wachten op zn kadoo :-)

Hoop maar dat ie sneller is zoals bij sommige onder ons.
Ik kijk vandaag weer op de website van dell and check it out.

De verzending van uw bestelling wordt voorbereid sinds 14-4-2008 Fase:4. Levering wordt voorbereid

Uw bestelling wordt momenteel verpakt voor verzending.

Voor antwoorden op veelgestelde vragen klikt u hier

Meer details

XPS M1330 CORE 2 DUO T8300 2.40GHz,800,3M
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)

Uw Order Informatie

Meer Informatie

Pakbon (Elektronisch exemplaar)

Gaat wel ineens snel, heerlijk, misschien dus nog deze week binnen.. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door NeoSoulStar op 17-04-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
NeoSoulStar schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:33:
[...]

Ik kijk vandaag weer op de website van dell and check it out.

De verzending van uw bestelling wordt voorbereid sinds 14-4-2008 Fase:4. Levering wordt voorbereid

Uw bestelling wordt momenteel verpakt voor verzending.

Voor antwoorden op veelgestelde vragen klikt u hier

Meer details

XPS M1330 CORE 2 DUO T8300 2.40GHz,800,3M
4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)

Uw Order Informatie

Meer Informatie

Damn. De mijne staat precies hetzelfde. Op 11-04 besteld en betaald. Alleen fase 2. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopkoen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:47
Donderdag 10-4-08 besteld:
Inspiron 1525
Intel® Core 2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
6-cel lithium-ion hoofdbatterij
De rest is standaard, geen extra muizen e.d. bijbesteld

Vrijdag 11-4-08 betaald (helaas net na de middag waardoor het weekend er overheen ging voor de banken er iets mee gingen doen)

Dinsdag 15-4-08 was het geld binnen bij Dell en is de status naar Fase 2 gegaan

Vrijdag 18-4-08 Fase 3: In productie

Verwachte leverdatum: 9-5-2008

Ik kan haast niet wachten. Als ik het verhaal van NeoSoulStar hierboven zo lees dan begint het aardig te jeuken

Ik had trouwens verwacht dat ik een iDeal link in mijn mail zou krijgen, deze is niet gekomen dus heb ik vrijdag maar besloten om het geld over te maken. Ik vind dit een beetje jammer want nu moet ik (iig voor mijn gevoel) extra lang wachten

Edit: dit is trouwens mijn eerste bericht hier op GoT. Dit terwijl ik in mei 2006 me al heb geregistreerd :P
Edit2: NeoSoulStar, jouw naam kwam me vaag bekend voor, volgens mij ben ik er nu uit, heb ik jou niet in mijn XboxLive Friendlist? :9
Edit3: Specs + verwachte leverdatum toegevoegd

[ Voor 37% gewijzigd door kaaskopkoen op 18-04-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Off topic

Hey kaaskop, ja nu je het zegt, je naam komt me ook wel bekent voor, heb mn xbox niet meer, was gebanned :-(

Dus ben nu overgestapt op de PS3.

Ik hoop echt dat ie morgen al binnen is, dan heb ik van het weekend wat te spelen, had het echt pas verwacht zo in mei ofzo, maar dit is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djhhaagen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 10:52
Uw Order Informatie

Meer Informatie

You lucky bastard ;)

Meer Informatie
Orderdatum: 11-4-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 5-5-2008

Inspiron 1720, T8300, 1440x900, 3Gb, 2x200Gb (7200rpm), 8600M GT

Zou wel super zijn als ze deze net zo snel zouden afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met Dell gebeld, wat me toch zo'n 10 euro gekost heeft. :?
Goed, ze begrepen zelf niet wat er gebeurd is. Maar ze verzekerden ervan dat de nieuwe bestelling die zeij zagen exact dezelfde was en er daarvoor dus geen nieuwe betalingsaanvraag of dergelijke zou komen en dat van zodra de betaling bij hun binnen was, mijn laptop in productie ging en dan geleverd zou worden. De levertijd van 26 mei is dus ook een ruim geschatte volgens hun.
Maar toch begrijp ik het niet en gezien ik deze order zogezegd pas officieel gisteren heb gemaakt zal het weer langer wachten zijn! Zeker als ik hierboven lees dat mensen eerder besteld hebben en als verwachte levertijd minder dan een maand krijgen stel ik me vragen ... Maar goed.
En ik heb geen enkel extraatje of zelfs nog maar verontschuldiging gekregen vanwege de poppenkast. :(
Ik ben eens benieuwd wanneer de laptop hier gaat arriveren. Eigenlijk zei ze iets van 1 à 2 weken: kdacht yeay: dan komt mijn laptop, en toen volgde daarachter: "eer die betalnig binnen is en dan wordt hij naar de fabriek doorgestuurd voor productie ....". Balen! En mijn levertijd is door die spontaan geannuleerde bestelling opgelopen naar maarliefst 29 mei... Ja hoor, zo vlak voor de examens komt een nieuwe laptop natuurlijk echt van pas. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Had net naar mn account manager gebeld en die had een andere status, daar stond ie nog in fase 2, dus hoop niet dat ze met nu lekker maken met iets wat toch nog een maand gaat duren.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopkoen
Ik ga straks ook maar met Dell bellen. Ik heb net geprobeerd een mail te sturen naar 'het e-mail adres van mijn accountmanager' maar die kwam met mach5 weer terug (Delivery to the following recipient failed permanently...)

De accountmanagers zijn gewoon Nederlands neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
De mijne wel, heb mn dell besteld via werk, dus kreeg zo`n business account manager toegewezen.

Bel gelijk zijn directe nummer, als je het "normale" nummer draait, schijnt dat forever te duren voordat je doorverbonden wordt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister besteld:

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

Geheugen
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

Toetsenbord
VS/Internationaal - Intern toetsenbord (QWERTY)

Grafische kaart
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Leverdatum:
Orderdatum: 16-4-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 22-5-2008
In preproductie sinds 17-4-2008

Hopen dat hij eerder komt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben me net gebeld! :D
Ze zei dat er nergens wachttijden op zaten, maar dat het enkel twee dagen duurde vooraleer de betaling aan de order wordt gekoppeld. Ze verwacht dat hij morgen in productie zal gaan en ik 'm met wat geluk eind volgende week al heb!! :D
Ik hoop dat het klopt, maar als dat zo is ben ik weer een tevreden klant en worden de veiligheidsmarges voor die levertijden gewoon heel erg ruim genomen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
heeft iemand een idee wanneer de site van de verwachte levertijd geupdate wordt? volgens iemand van de helpdesk gebeurde dit iedere 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
op de status pagina van Dell heb ik nooit een update gezien, datum stond er en veranderde niet. Om de echte leverdatum te weten zul je moeten wachten op je UPS tracking nummer, dat je krijgt in Fase 5. Krijg je ook een email met leverdatum 1 a 2 dagen op voorhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Update : _/-\o_

Uw bestelling is verzonden sinds 17-4-2008 Fase:5. Verzonden

Uw bestelling wordt momenteel verzonden via onze leveringspartner (koerierbedrijf) / postservice.

Voor meer informatie - inclusief updates over de geschatte leveringsdatum - klikt u op de link naar de website van het koerierbedrijf.

Meer details

Uw Order Informatie

Meer Informatie

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.

Pakbon (Elektronische kopie)

Uw bestelling is verzonden sinds 17-4-2008

Misschien morgen? .... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
NeoSoulStar schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:18:
Update : _/-\o_

Uw bestelling is verzonden sinds 17-4-2008 Fase:5. Verzonden

Uw bestelling wordt momenteel verzonden via onze leveringspartner (koerierbedrijf) / postservice.

Voor meer informatie - inclusief updates over de geschatte leveringsdatum - klikt u op de link naar de website van het koerierbedrijf.

Meer details

Uw Order Informatie

Meer Informatie

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.

Misschien morgen? .... :9
Dat is fijn om te horen. Bij jou gaat het echt snel. Bij mij staat nog steeds in preproductie. Als ik iedere x iets bestel online (maakt niet uit waar). Heb ik altijd de pech om lang te wachten. :'( Dat betreft ben ik een pechvogel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Het hangt per product af he. Sommige producten kunnen binnen een week worden verstuurd, sommigen is de levertijd minstens 2-3 weken (bijvoorbeeld de M1530).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
silmaril8 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:45:
Het hangt per product af he. Sommige producten kunnen binnen een week worden verstuurd, sommigen is de levertijd minstens 2-3 weken (bijvoorbeeld de M1530).
Ik heb gewoon een simpele dell inspirion 1720 met hier en daar aanpassingen. Niks extra`s aan assesoires erbij gekocht. (zie 1 van mijn vorige posts)

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 17-04-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
pinokkia schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:50:
[...]

Ik heb gewoon een simpele dell inspirion 1720 met hier en daar aanpassingen. Niks extra`s aan assesoires erbij gekocht. (zie 1 van mijn vorige posts)
Uhm ja en? :) Een Inspiron 1720 kan toch ook standaard al een lange levertijd hebben? Heeft niks te maken of je extra accessoires erbij heb gekocht hoor. Als je bijvoorbeeld een 9-cell batterij heb genomen zal de levertijd ook langer zijn hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopkoen
NeoSoulStar, ik kan niet anders zeggen dan dat ik jaloers ben.

Ik werk zelf ook op een assemblage-afdeling van een webshop maar moet zeggen dat ik in eerste instantie wat schrok van de getoonde levertijden. +/- Een maand wachten op je online order komt (in de wereld van computerhardware) niet vaak meer voor. De levertijd van producten ligt rond de 2/3 (werk)dagen met uitschieters tot ongeveer 14 dagen.

Het lijkt er op dat Dell per afzonderlijke order de onderdelen bestelt bij een leverancier waardoor de wachttijden op producten nogal hoog zijn. Als ze nou in één keer een bulk hardware inkopen zou er haast direct aan de assemblage begonnen kunnen worden. enig nadeel hiervan is, is dat Dell meer- of een grotere magazijnruimte moet hebben. Bijkomend voordeel is dat de levertijden van de bouworders gelijkgetrokken wordt. De bottleneck wordt dan de assemblageafdeling. De klant die als eerst zijn order bestelt, ontvangt hem ook als eerst.

Voor dat ik mijn order had geplaatst had ik niet verwacht dat de levertijden hoger waren dan een (anderhalve)week. Als ik dit eerder wist had ik waarschijnlijk nog even verder gekeken naar een andere laptop/webshop.

Ik las laatst dat Dell weer de grootste speler in de consumentenmarkt wou worden (bron). Ik denk als ze die levertijden aanpassen ze een eind op weg zijn. De producten zijn wel goed. Het enige struikelblok is de levertijd.

Het kan ook zijn dat we hier in Nederland gewoon verwend zijn met onze levertijden. Ik heb nou eenmaal dat wanneer ik boven de €100,- uitgeef, ik mijn order liever gisteren dan morgen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neosoulstar, ik heb op exact dezelfde dag als jou mijn order besteld en de volgende dag per overschrijving betaald. Zonder blikken, blozen of enige uitleg stond er toen als levertijd de 23e mei!!
Ik heb een dell inspiron 1525 besteld, zoals je hier ergens kan zien ook zonder opties. Enkel met een true life scherm, in't wit en met de tweede optie (die inclusief de prijs was) van draadloos netwerk.
Ik ben blij voor jou dat jij zo'n geluk hebt met de levertijd!
Weet jij waaraan dat kan liggen? (Hoe heb je besteld en betaald?)
Maar die bestelling die ik de 14e april plaatste werd een paar dagen later (toen ik al betaald had!) om de één of andere reden geannuleerd door Dell zonder een mailtje of iets dergelijks, waarop er een paar uur later prompt een nieuwe order stond, gemaakt op 16 april en ik had niet eens enig idee wat. Opnieuw geen mail of niks whatso-ever. Levertijd uiteraard uitgesteld naar 26 mei. :? Ondertussen heb ik al twee mails gestuurd naar dell waarvan geen beantwoord. En heb ik gechat met hun medewerkers. Deze waren wel heel vriendelijk en hebben me beloofd dat de laptop eind volgende week hier zal zijn, maar ik heb zo mijn twijfels. En al heel erg spijt van mijn bestelling.
Ik heb zin om te vragen of ze geannuleerd kan worden. Als ze dan niets aanbieden ter goedmaking van hun vreemde klantenservice zou ik dat zeker doen. Maar het probleem is vooral dat ik vrees of ik mijn geld dan volledig terug zie en wanneer dat zal zijn. :-s

Kaaskopkoen, ik kan het niet meer met je eens zijn!!
In deze tijd zijn levertijden van meer dan één maand niet meer realistisch, hoe je het ook draait of keert! Zeker niet voor producten die je 1. Duidelijk zo snel mogelijk nodig hebt en die 2. die heel snel verliezen aan waarde!! Een week lijkt me normaal, laten we twee weken zeggen omdat die laptops daar inderdaad nog geproduceerd moeten worden.
Ten derde heb ik nergens de overeenkomst aangegaan dat Dell bij mij verkoopt via krediet! Op anderhalve maand kan ik heel wat doen met mijn geld als ik een slimme belegger ben hoor!
Ze hebben me nu beloofd om tegen eind volgende week te leveren. Maar als ik even twee seconden nadenk besef ik dat ik er zeker van zijn dat ik mijn laptop tegen die tijd niet zal hebben. En de week daarna zitten we al in de week van één mei met zijn vele verlofdagen dus zal het niet veel beter gesteld zijn ...
Ik ben vooral ook slechtgezind omdat ik zo stom ben geweest om niet via de chat of telefoon te bestellen (wat ik ook niet durfde) en af te dingen, want ik heb maar een heel krap budget en als ik nu bedenk dat de serviceverlening op niets trekt, ik nog anderhalve maand moet wachten (terwijl ik de laptop ècht nodig heb voor mijn studies, nu :-s ) had ik toch wel heel wat meer voor mijn geld kunnen hebben. Ik heb bv. geen tas, muis, bluetooth of kleurtje, maarja ... al doende leert men zeker. In elk geval heb ik het niet zo voor dat soort prijzenpolitiek van het type "de klant die het meest durft" (lees "de burgers met de grootste mond" winnen het meest. Al komt dat principe natuurlijk wel erg overeen met het echte leven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik bestel nooit bij dell, hier op werk hebben we altijd HP voor werkstations en servers, ik had gebeld met dell omdat ik die M1330 wel intressant vond, toen werdt ik doorverwezen naar een business account manager en waarschijnlijk omdat ie meer dingen in de toekomst aan ons bedrijf wil verkopen, heeft ie dit een beetje snel door gedrukt, hij had wel wat foutjes gemaakt in het begin, verkeerd aflever adres, factuur niet goed ect, maar heeft het duidelijk goed gemaakt met de snelle afhandeling en verzending.

Update :

Uw Order Informatie

Meer Informatie

Werkelijke verzenddatum: 17-4-2008

Naam transporteur: UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:22
Wanneer je nu dit topic had gelezen dan zie je dat de verwachtte levertijd door Dell altijd op minimaal een maand wordt gezet, had je nog iets beter gelezen dan zie je dat de spullen over het algemeen veel eerder worden bezorgd. In mijn gevan ook de 1525 binnen 2 1/2 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Nog een update :

Tracking Number: 1Z 0F6 915 68 xxx xxxx xxx O-)
Type: Package
Status: In Transit
Shipped To: AMSTERDAM, NL
Shipped/Billed On: 04/17/2008
Service: STANDARD
Weight: 3.00 Kgs
Multiple Packages: 2

To view additional tracking information, please log in to My UPS.

Package Progress
Location Date Local Time Description
EINDHOVEN, BEST,
NL 04/18/2008 7:08 A.M. ORIGIN SCAN
PL 04/17/2008 2:34 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Schijnt al in Eindhoven "de gekste" te zijn.

wou vandaag eerder naar huis van werk, maar misschien blijf ik wel gewoon tot 6 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 16:59
Ik zou nog enkele dagen geduld hebben, komaan je hebt pas op 14 april besteld en je doet nu al zo, die leverdatum van 26 mei van jou is een uiterste...
Ik heb een m1530 besteld op 28 maart en die zou pas 5 mei toekomen, vandaag heb ik echter bevestiging gehad dat hij verstuurd is en straks na mijn werk kan ik er wss mee gaan spelen.
Dus heb gewoon nog een weekje geduld, zie hoe het dan is voor je begint te schreeuwen over onaanvaardbaar lange levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Vorige week maandag 20 Dells besteld en die stonden tot onze grote verbazing de donderdag erna al op de stoep, gemiddeld duurt het 2-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
fikkie_84 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:51:
[...]

Ik zou nog enkele dagen geduld hebben, komaan je hebt pas op 14 april besteld en je doet nu al zo, die leverdatum van 26 mei van jou is een uiterste...
Ik heb een m1530 besteld op 28 maart en die zou pas 5 mei toekomen, vandaag heb ik echter bevestiging gehad dat hij verstuurd is en straks na mijn werk kan ik er wss mee gaan spelen.
Dus heb gewoon nog een weekje geduld, zie hoe het dan is voor je begint te schreeuwen over onaanvaardbaar lange levertijden.
Wanneer is jou laptop in productie genomen dan? na hoeveel weken op preproductie?

ik heb je mijne namelijk vorige week woensdag besteld en sindsdien staat hij op pre productie... dat is dus nu 1 week en 2 dagen.... ik ben verder niet ongeduldig ofzo, maar de customer service van dell verteld ook allemaal andere verhalen, de een zegt dat de laptop al geassembleerd wordt, terwijl de ander aangeeft dat deze nog in de wachtrij staat... dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
ik hoop dat hij inderdaad volgende week (dus rond de 2 weken) verstuurd wordt... maargoed only time can tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licky
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 08:42
net gebeld met mijn contactpersoon (zakelijke lijn)

er zit 18 dagen op de t9300 processor...

als er mensen zijn die al langer actief zijn in dit gedeelte van het forum weten dat ik een m1530 t7500 3gb 320GB 1440x900 black heb die niet helemaal goed was, en daar een nieuwe voor terug krijg...

het mooiste is dat mijn contactpersoon net bevestigd heeft dat de t7500 niet meer leverbaar was en dat ik daardoor een t9300 in mijn nieuwe laptop krijg... zo wordt het wachten toch nog weer beloond....

ik hou jullie o de hoogte hij staat trouwens nog steeds in preproductie..

XPS m1530 t9300 3GB 320GB 1440x900 DVD-RW tuxedo black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik krijg net een mailtje van Dell / UPS

We willen u graag op de hoogte brengen van de volgende afleverinformatie:

- Bestellnummer:61477xxx
- Geplande Leverdatum:21/04/2008
- Leveringstijdstip: 9:00 - 18:00

Let op! - Wij kunnen niet specifieker zijn over de tijd van levering.

Wilt u de voortgang van uw order bekijken?

Klik simpelweg op onderstaande UPS link (of plak de link in de adresbalk van uw internetprogramma) - voor een actuele update.

Omdat uw order al onderweg is, kunnen wij de afleverdatum, het afleveringadres of de bestellinggegevens niet meer wijzigen.

Indien er niemand aanwezig is om de levering in ontvangst te nemen, zal UPS de volgende (werk)dag opnieuw proberen te bezorgen. Ze zullen ook een kaart achterlaten met instructies en contactinformatie.

Uw factuur wordt binnen 2 weken apart verzonden.

Met vriendelijke groet,

Dell.

Jammer dat het niet meer vandaag is, dacht kan ik in het weekend ff mee spelen, wordt nu dus maandag, maar toch nog allemaal snel gegaan gelukkig .. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

licky schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:53:
net gebeld met mijn contactpersoon (zakelijke lijn)

er zit 18 dagen op de t9300 processor...
Dan wordt het voor mij ook nog even wachten. Afgelopen vrijdag een xps1530 met T9300 besteld (hier ook in preproductie momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 16:59
Paul1987 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:03:
[...]

Wanneer is jou laptop in productie genomen dan? na hoeveel weken op preproductie?

ik heb je mijne namelijk vorige week woensdag besteld en sindsdien staat hij op pre productie... dat is dus nu 1 week en 2 dagen.... ik ben verder niet ongeduldig ofzo, maar de customer service van dell verteld ook allemaal andere verhalen, de een zegt dat de laptop al geassembleerd wordt, terwijl de ander aangeeft dat deze nog in de wachtrij staat... dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
ik hoop dat hij inderdaad volgende week (dus rond de 2 weken) verstuurd wordt... maargoed only time can tell.
Wel bij mij was het als volgt:
-Orderdatum: 28/03
-dan pas de betaling op zondag gedaan, dus order stond op bevestiging van betaling of zo tot 01/04
-preproductie van ergens in de namiddag op 01/04 tot 17/04
-gisteren van fase2 (preproductie) in 1 dag naar fase 5 (verzonden), vanavond in mijn bezit
-originele leverdatum dat op de dell site stond was 5 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:31:
[...]

Heb je toevallig al gecheckt welk merk scherm je hebt gekregen? Het lijkt er namelijk op dat Dell echt weer is overgestapt op de AUO2077 i.p.v. de LG's. De laatste 3 afgeleverde 1440x900's zijn allemaal van dit type en ze schijnen niet meer 'grainy' te zijn.
Sorry voor de late reactie, ja het is ook een AUO2077 scherm en heeft geen grain of dode pixels. Heb al vergeleken met een vriend zijn macbook pro scherm. doet er niet of nauwelijks voor onder.

Verder vind ik het echt een hele fijne laptop, voelt degelijk aan, toetsenbord lekker stijf en omdat deze zilver is kun je ook prima in het donker typen (reflecteert beetje licht van het scherm zonder irritant te zijn overigens) Het toetsenbord is bij mij ook gewoon plat trouwens
Voel wel klein beetje tintelingen op het alu stuk, maar alleen bij ongeaard stopcontact, op accu of geaard stopcontact voel ik niks. Haal out of the box 4330 punten in 3dmark 06 bij 1280x800.

Ik begeef me nu naar het gewone topic. Succes allemaal nog met wachten, het is het waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matrix schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:49:
[...]

Wanneer je nu dit topic had gelezen dan zie je dat de verwachtte levertijd door Dell altijd op minimaal een maand wordt gezet, had je nog iets beter gelezen dan zie je dat de spullen over het algemeen veel eerder worden bezorgd. In mijn gevan ook de 1525 binnen 2 1/2 week...
Maar ik heb hier ook al gelezen dat er heel wat kan afgetroggeld worden, wat ik niet gedaan heb, tot mijn spijt waardoor ik een erg dure maar toch basic pc heb, waarvan ik dacht dat ik 'm snel ging hebben, that is.
Ik heb nog niet gelezen dat iemand zijn bestelling, nàdàt hij nota bene betaald had (!) geannuleerd werd!! Als er iets aan je bestelling veranderd moet Dell bij mijn weten ook mails sturen. Plus dan is er weer identiek dezelfde bestelling teruggezet, weeral zonder enige verwittiging.
Hierdoor is alles twee dagen vertraagd en heb ik heel wat telefoontjes moeten plegen, met een gsm kost dat geld hoor!
En ik heb ook nog niemand hier zien schrijven dat hij naar Dell moest bellen om te vragen wat hij zogezegd twee dagen later besteld had en wat zijn ordernummer precies was!
Echt, als ik zeker wist dat ik mijn geld binnen een redelijke termijn terugkreeg annuleerde ik de aankoop. Hij heeft me nu al zoveel stress en tijd gekost en zit ook zodanig boven mijn budget dat die laptop de moeite niet zal zijn.
Ik krijg het van bedrijven die zo respectloos met hun klanten omspringen. Ik wil niet eens gaan kijken wat de status ervan vandaag is, maar ik durf te wedden dat hij niet in productie staat. En goed voor mijn hart om te zien dat ze op de klatendienst weer gelogen hebben is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fikkie_84 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:51:
[...]

Mja, de woorden "dell" en "levertijd" ingeven op internet belooft over het algemeen niet veel goeds. Om niet te zeggen dat het vooral klanten zijn met een rechtsbijstandsverzekering en bedrjiven die heel snel geholpen blijken te worden. ;-)
Een levertijd van anderhalve maand vind ik erg onaanvaardbaar. Maar dat mijn bestelling door hun geannuleerd werd zonder verwittiging en na twee dagen, om hem vervolgens weer terug te plaatsen, daar kan ik niet mee lachen. Dat maakt dat ik twee dagen later ben met alles. En gezien er binnenkort een week met enkele feestdagen aankomt kan dat een week schelen.
En ik ben dan nog zo braaf geweet om niets af te troggelen van producten of prijs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:51:
Mja, de woorden "dell" en "levertijd" ingeven op internet belooft over het algemeen niet veel goeds.
Als dit dus al algemeen bekend was, waarom bestel je dan bij Dell? En als je dit niet van te voren wist, kan je jezelf ook verwijten dat je niet genoeg informatie heb gezocht voordat je de bestelling plaatste.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:51:Om niet te zeggen dat het vooral klanten zijn met een rechtsbijstandsverzekering en bedrjiven die heel snel geholpen blijken te worden. ;-)
Oh? Vertel eens, heb je daar een bewijs van?
Een levertijd van anderhalve maand vind ik erg onaanvaardbaar.
Zoals ik al zei, de bestelling wordt altijd veel eerder geleverd (gemiddeld 2 weken). Maar die maand levertijd is alleen voor het geval er een onderdeel moeilijk te krijgen is. De Dell systemen, zoals ik al eerder zei, zijn zo goedkoop omdat Dell met dagprijzen en een kleine voorraad werkt.
Maar dat mijn bestelling door hun geannuleerd werd zonder verwittiging en na twee dagen, om hem vervolgens weer terug te plaatsen, daar kan ik niet mee lachen. Dat maakt dat ik twee dagen later ben met alles. En gezien er binnenkort een week met enkele feestdagen aankomt kan dat een week schelen.
De Dell fabriek werkt gewoon door in het weekend en tijdens de feestdagen. Mijn status veranderde op een zondag van preproductie naar productie. En Dell Polen en Ierland hebben natuurlijk geen 4 en 5 mei viering.

Conclusie: zeur alsjeblieft niet zo en wacht gewoon totdat de laptop geleverd is. Als je dat niet wilt of kunt: annuleer hem en vraag je geld terug (staat binnen 4 werkdagen weer op je rekening), maar alsjeblieft hou op met steeds hetzelfde verhaal hier te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
silmaril8 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:29:
De Dell fabriek werkt gewoon door in het weekend en tijdens de feestdagen. Mijn status veranderde op een zondag van preproductie naar productie. En Dell Polen en Ierland hebben natuurlijk geen 4 en 5 mei viering.
De vriendelijke dame van Dell die ik aan de telefoon heb gehad, zei me dat ik vanwege de feestdagen rekening moest houden met een iets langere levertijd!
silmaril8 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:29:
Maar alsjeblieft hou op met steeds hetzelfde verhaal hier te vertellen.
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Holgersson schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:50:
De vriendelijke dame van Dell die ik aan de telefoon heb gehad, zei me dat ik vanwege de feestdagen rekening moest houden met een iets langere levertijd!
Dat zeggen ze omdat er al een lange levertijd is. Aangezien de Polen en de Ieren (waar de 2 Dell fabrieken staan) geen 4 en 5 mei vieren, zijn er ook geen feestdagen voor hun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Koniginnedag zal ook wel niet dan ;)
Maar 1 mei is wel een feestdag voor beide (Hemelvaartsdag / Dag van de Arbeid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging er dan ook om dat ik verwacht dat de desbetreffende koerierbedrijven niet leverden op feestdagen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 08:17

My

Voor mensen die bij de M1530 het hoogste resolutie scherm kiezen (1920 x 1200), die levertijd is flink lang. Ik heb net met mijn accountmanager gesproken en hij zei dat die levertijd ongeveer een maand bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit dus al algemeen bekend was, waarom bestel je dan bij Dell? En als je dit niet van te voren wist, kan je jezelf ook verwijten dat je niet genoeg informatie heb gezocht voordat je de bestelling plaatste.
Oh? Vertel eens, heb je daar een bewijs van?
Ik dacht dat dit probleem ondertussen opgelost wordt en een mens denkt altijd dat hem zoiets niet overkomt. Die wachttijden daar gaat het me dan ook niet om, maar vooral om die annulatie. :)
En hier:
http://www.computerconsum...lendetail.php?redartID=60
Zoals ik al zei, de bestelling wordt altijd veel eerder geleverd (gemiddeld 2 weken). Maar die maand levertijd is alleen voor het geval er een onderdeel moeilijk te krijgen is. De Dell systemen, zoals ik al eerder zei, zijn zo goedkoop omdat Dell met dagprijzen en een kleine voorraad werkt.
Bewijs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
My schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:44:
Voor mensen die bij de M1530 het hoogste resolutie scherm kiezen (1920 x 1200), die levertijd is flink lang. Ik heb net met mijn accountmanager gesproken en hij zei dat die levertijd ongeveer een maand bedraagt.
Een maand is niet lang hoor. Dat is redelijk standaard.
En ik blijf erbij, ik heb dat van de week ook geschreven op de frontpage. Een nieuwe auto heb je vaak sneller dan een laptop van Dell, dat is niet normaal.
Dell verdient gewoon veel geld door het schrijven van orders en ze op een veel later tijdstip uitleveren. Prijzen van onderdelen zijn dan dusdanig gezakt dat ze daar een hoop aan verdienen. Daar komt het rendement van Dell vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
moeten ze de processor nog maken ofzo? een grote klant als dell hoeft echt geen 18 dagen te wachten op hun processoren

[ Voor 33% gewijzigd door Paul1987 op 18-04-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Paul1987 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:44:
moeten ze de processor nog maken ofzo? een grote klant als dell hoeft echt geen 18 dagen te wachten op hun processoren
En HP is geen grote klant? Of Apple? Of Asus? Of IBM Lenovo? Of Acer? Of Sony? Of Toshiba? Etc... etc...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopkoen
Nou ik kijk net wat de status van mijn bestelling is, en tot grote vreugd is deze nu op: Fase 3: In Productie.

Het begint er op te lijken dat mijn laptop na een kleine 2 weken zal arriveren :*)

Ik zal als ik mijn laptop heb ontvangen nog een overzichtspost maken van hoe lang het tussen fase 1 en Fase 5 bij mij heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, dit is echt een heel handig topic om niet meteen te bellen met Dell dat het allemaal zo lang duurt ;) .

Ten tweede:
Besteld op 28-03
Betaald op 04-04
In preproductie op 7-04
In productie op 18-04 (met groot genoegen waargenomen ;) )

Mijn systeem:
XPS M1530 - T8300 - 320Gb - 3Gb RAM - 8600M GT - WXGA+ (1440 x 900) - 6-cells batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:55:
Ik dacht dat dit probleem ondertussen opgelost wordt en een mens denkt altijd dat hem zoiets niet overkomt. Die wachttijden daar gaat het me dan ook niet om, maar vooral om die annulatie. :)
En hier:
http://www.computerconsum...lendetail.php?redartID=60
In dit topic heb je alleen maar lopen zeuren over de lange wachttijd van meer dan een maand. Je zei zelfs dat als je hem volgende week zou krijgen er niks aan de hand zou zijn. Oftewel, het ging je wel om de wachttijden. Maar leuk geprobeerd :)
Bewijs van het feit dat het gemiddeld binnen 2 weken wordt bezorgd? Uhm... Waar denk je dat dit topic voor is? Lees alsjeblieft het topic en dan zie je dat er een gemiddelde van 2 weken levertijd is en dat die maand levertijd dus (vrijwel) nooit gehaald wordt.
En bewijs voor het feit waarom Dell zijn systemen zo goedkoop kan aanbieden: lees je maar in hoe een bedrijf zoals Dell werkt. Bij webshops (www.tweakers.net/pricewatch) is er hetzelfde principe: zij werken ook niet met een (grote) voorraad en halen alles rechtstreeks van de fabrikant of van een grote tussenhandelaar, waardoor ze dus met dagprijzen kunnen werken. Aangezien de hardwareprijzen altijd (snel) omlaag gaan, is het hebben van een kleine voorraad dus aan te raden.

En nu weer ontopic graag, je hebt lang genoeg dit topic bevuild :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Naast mijn Dell inspiron 1720 die gepland staat voor 6 mei heb ik op 16 april een notebooktas besteld bij Dell. Geschate leverdatum was 8 mei. Deze ontving ik 1 dag later al via DHL. De levertijden worden dus wel heel ruim aangegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
silmaril8 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:35:
[...]

In dit topic heb je alleen maar lopen zeuren over de lange wachttijd van meer dan een maand. Je zei zelfs dat als je hem volgende week zou krijgen er niks aan de hand zou zijn. Oftewel, het ging je wel om de wachttijden. Maar leuk geprobeerd :)

[...]

Bewijs van het feit dat het gemiddeld binnen 2 weken wordt bezorgd? Uhm... Waar denk je dat dit topic voor is? Lees alsjeblieft het topic en dan zie je dat er een gemiddelde van 2 weken levertijd is en dat die maand levertijd dus (vrijwel) nooit gehaald wordt.
En bewijs voor het feit waarom Dell zijn systemen zo goedkoop kan aanbieden: lees je maar in hoe een bedrijf zoals Dell werkt. Bij webshops (www.tweakers.net/pricewatch) is er hetzelfde principe: zij werken ook niet met een (grote) voorraad en halen alles rechtstreeks van de fabrikant of van een grote tussenhandelaar, waardoor ze dus met dagprijzen kunnen werken. Aangezien de hardwareprijzen altijd (snel) omlaag gaan, is het hebben van een kleine voorraad dus aan te raden.

En nu weer ontopic graag, je hebt lang genoeg dit topic bevuild :+
Ik zit nu een hele tijd terug te lezen, maar zie nog steeds niet waar jij een levertijd kan ontdekken van gemiddeld 2 weken voor een M1530. Dat is toch echt een week of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
mlevd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:15:
[...]

Ik zit nu een hele tijd terug te lezen, maar zie nog steeds niet waar jij een levertijd kan ontdekken van gemiddeld 2 weken voor een M1530. Dat is toch echt een week of 4.
Heb ik het specifiek over een M1530? Ik heb het over de levertijd van een Dell systeem of laptop (waar dit topic ook over gaat). Sommige systemen/laptops worden binnen een week geleverd, sommigen binnen 3-4 weken. Het gemiddelde ligt dus op 2 weken. Dit terwijl ze allemaal een levertijd hebben van ongeveer een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Wat ik hier heel veel zie is dat mensen die hun product eind maart besteld hebben hem nu ongeveer ontvangen dat is dus ongeveer 2 / 3 weken en niet 4 zoals mlevd. zegt. desalniettemin geeft dell een ruime levertijd van een maand, dit is bekend en als je het hier niet mee eens bent koop je toch een ander merk. daarnaast gaan ze er inderdaad wel eens overheen, maar op zo'n moment is een afgesloten overeenkomst niet meer rechts geldig en kun je er vanaf zien. dus ik zie het probleem niet. dat dell problemen heeft met levertijd etc komt door de grote vraag naar het type model. dit zorgt dus voor langere levertijden dan normaal. maargoed iedereen blijft dit zeggen en eigenlijk wordt het een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
kaaskopkoen schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:25:
Nou ik kijk net wat de status van mijn bestelling is, en tot grote vreugd is deze nu op: Fase 3: In Productie.

Het begint er op te lijken dat mijn laptop na een kleine 2 weken zal arriveren :*)

Ik zal als ik mijn laptop heb ontvangen nog een overzichtspost maken van hoe lang het tussen fase 1 en Fase 5 bij mij heeft geduurd.
Hoe kan dat nou. De mijne staat nog steeds in fase 2 :( Ik wordt hier zo moedeloos van. Ik geef dell tot as vrijdag. Is die dan nog niet in fase 3. Dan ga ik de order annuleren en neem een acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
silmaril8 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:25:
[...]

Heb ik het specifiek over een M1530? Ik heb het over de levertijd van een Dell systeem of laptop (waar dit topic ook over gaat). Sommige systemen/laptops worden binnen een week geleverd, sommigen binnen 3-4 weken. Het gemiddelde ligt dus op 2 weken. Dit terwijl ze allemaal een levertijd hebben van ongeveer een maand.
Ik zeg nergens dat jij het over een M1530 hebt. Ik constateer alleen dat 9 van de 10 bestellingen die ik langs zie komen (pin mij er niet op vast ;) ) M1530's zijn die de gemiddelde levertijd toch flink omhoog halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
mlevd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:55:
[...]

Ik zeg nergens dat jij het over een M1530 hebt. Ik constateer alleen dat 9 van de 10 bestellingen die ik langs zie komen (pin mij er niet op vast ;) ) M1530's zijn die de gemiddelde levertijd toch flink omhoog halen.
9 van 10? Nog geeneens 5 van de 10 zijn M1530. En altijd 4 weken voor een M1530 is natuurlijk onzin. Als je kijkt naar de laatste M1530 van Grecco, duurde het dus 2 weken (vanaf dag dat grecco betaalde) voordat de laptop in productie ging. Dus grecco zal uiteindelijk de laptop binnen 2-3 weken hebben. En dit is dus vanaf dat grecco betaalde. Als je (sochtends) met iDeal of met creditcard betaalt, gaat je order diezelfde dag nog in pre-productie (tenminste wel bij mij).

Dus die 4 weken van jou is ook een beetje onzin. Die 4 weken is eerder maximaal.

In ieder geval, een gemiddelde levertijd van 2 weken voor een Dell systeem/laptop klopt wel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45
Ik heb de mijne op 13-3 besteld en die is nog steeds in preproductie.. Zit nu dus al in de 5e week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Krijg nou toch wat. Staat sinds vandaag in productie.

Vrijdag 11-04 besteld en betaald
Dinsdag 14-04 Fase 2: in preproductie
Zaterdag 19-04 Fase 3: in productie
Maandag 21-04 Fase 4 :Levering wordt voorbereid (S`morgens 10.00 uur)

Dus wat mijn account manager voor een paar dagen (donderdag 16-04) terug al zei: Uw status staat bij mij (de account manager) in de pc al in fase 3: in productie. Ook toevoegde de account manager dat ik misschien volgende week mijn laptop kan verwachten. Dus de online status klopt dus soms niet. Dat is bij mij in het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 21-04-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
RelaXXinG schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:36:
Ik heb de mijne op 13-3 besteld en die is nog steeds in preproductie.. Zit nu dus al in de 5e week.
Als ook op 13-3 de betaling bij Dell binnengekomen is, dan zou ik toch maar eens gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
ik kijk net op de site van dell en wat blijkt:

Fase3 Productie

Orderdatum: 9-4-2008

Uw bestelling is in productie sinds 9-4-2008

xps m1530
t9300
320gb
3gb
8600gt

[ Voor 14% gewijzigd door Paul1987 op 19-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Paul1987 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:26:
ik kijk net op de site van dell en wat blijkt:

Fase3 Productie

Orderdatum: 9-4-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 8-5-2008

Uw bestelling is in productie sinds 9-4-2008

xps m1530
t9300
320gb
3gb
8600gt
4 weken levertijd dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
ehm VERWACHTTE levertijd wordt van te voren gesteld op een maand?
productie fase is een hele korte fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Paul1987 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:32:
[...]

ehm VERWACHTTE levertijd wordt van te voren gesteld op een maand?
productie fase is een hele korte fase.
Was een cynische/sarcastische opmerking ;) Aangezien iemand vond dat de M1530 pas na 4 weken wordt geleverd. Maar jij krijgt hem dus binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
silmaril8 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:55:
[...]

Was een cynische/sarcastische opmerking ;) Aangezien iemand vond dat de M1530 pas na 4 weken wordt geleverd. Maar jij krijgt hem dus binnen 2 weken.
ik dacht dat jij weer iemand was die ging klagen over de lange levertijden :P.

maargoed, als het proces normaal verloopt moet ik hem optijd krijgen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45
silmaril8 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 11:52:
[...]

Als ook op 13-3 de betaling bij Dell binnengekomen is, dan zou ik toch maar eens gaan bellen.
zie mijn eerdere posts..

Heb maar een nieuwe besteld.. een kaler systeem (zonder xtra batterij en muis) en kijk wel welke eerder in productie gaat. Heb wel een vraagje erover:

Wat werkt trouwens sneller, wachten op de iDeal link en daarmee overmaken of gelijk handmatig overmaken?

[ Voor 35% gewijzigd door RelaXXinG op 19-04-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
RelaXXinG schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:08:
[...]

zie mijn eerdere posts..

Heb maar een nieuwe besteld.. een kaler systeem (zonder xtra batterij en muis) en kijk wel welke eerder in productie gaat. Heb wel een vraagje erover:

Wat werkt trouwens sneller, wachten op de iDeal link en daarmee overmaken of gelijk handmatig overmaken?
Met mijn CreditCard was het een questie van enkele minuten voordat ik de bevestiging ontving. De accountmanager wist mij ook te vertellen dat het bedrag pas na Fase 5 van mijn Creditcard wordt afgeboekt. Op deze wijze sponsor je Dell dus niet ruim 2 a 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
RelaXXinG schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:08:
[...]

zie mijn eerdere posts..

iDeal link is sneller dan een normale overschrijving. Toen ik 's-ochtends met iDeal had betaald, was de laptop smiddags al in pre-productie. Creditcard is misschien nog sneller.

betreffende iDeal: ideal link krijg je alleen meteen bij een bestelling via telefoon volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 19-04-2008 16:09 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste