Neosoulstar, ik heb op exact dezelfde dag als jou mijn order besteld en de volgende dag per overschrijving betaald. Zonder blikken, blozen of enige uitleg stond er toen als levertijd de 23e mei!!
Ik heb een dell inspiron 1525 besteld, zoals je hier ergens kan zien ook zonder opties. Enkel met een true life scherm, in't wit en met de tweede optie (die inclusief de prijs was) van draadloos netwerk.
Ik ben blij voor jou dat jij zo'n geluk hebt met de levertijd!
Weet jij waaraan dat kan liggen? (Hoe heb je besteld en betaald?)
Maar die bestelling die ik de 14e april plaatste werd een paar dagen later (toen ik al betaald had!) om de één of andere reden geannuleerd door Dell zonder een mailtje of iets dergelijks, waarop er een paar uur later prompt een nieuwe order stond, gemaakt op 16 april en ik had niet eens enig idee wat. Opnieuw geen mail of niks whatso-ever. Levertijd uiteraard uitgesteld naar 26 mei.

Ondertussen heb ik al twee mails gestuurd naar dell waarvan geen beantwoord. En heb ik gechat met hun medewerkers. Deze waren wel heel vriendelijk en hebben me beloofd dat de laptop eind volgende week hier zal zijn, maar ik heb zo mijn twijfels. En al heel erg spijt van mijn bestelling.
Ik heb zin om te vragen of ze geannuleerd kan worden. Als ze dan niets aanbieden ter goedmaking van hun vreemde klantenservice zou ik dat zeker doen. Maar het probleem is vooral dat ik vrees of ik mijn geld dan volledig terug zie en wanneer dat zal zijn. :-s
Kaaskopkoen, ik kan het niet meer met je eens zijn!!
In deze tijd zijn levertijden van meer dan één maand niet meer realistisch, hoe je het ook draait of keert! Zeker niet voor producten die je 1. Duidelijk zo snel mogelijk nodig hebt en die 2. die heel snel verliezen aan waarde!! Een week lijkt me normaal, laten we twee weken zeggen omdat die laptops daar inderdaad nog geproduceerd moeten worden.
Ten derde heb ik nergens de overeenkomst aangegaan dat Dell bij mij verkoopt via krediet! Op anderhalve maand kan ik heel wat doen met mijn geld als ik een slimme belegger ben hoor!
Ze hebben me nu beloofd om tegen eind volgende week te leveren. Maar als ik even twee seconden nadenk besef ik dat ik er zeker van zijn dat ik mijn laptop tegen die tijd niet zal hebben. En de week daarna zitten we al in de week van één mei met zijn vele verlofdagen dus zal het niet veel beter gesteld zijn ...
Ik ben vooral ook slechtgezind omdat ik zo stom ben geweest om niet via de chat of telefoon te bestellen (wat ik ook niet durfde) en af te dingen, want ik heb maar een heel krap budget en als ik nu bedenk dat de serviceverlening op niets trekt, ik nog anderhalve maand moet wachten (terwijl ik de laptop ècht nodig heb voor mijn studies, nu :-s ) had ik toch wel heel wat meer voor mijn geld kunnen hebben. Ik heb bv. geen tas, muis, bluetooth of kleurtje, maarja ... al doende leert men zeker. In elk geval heb ik het niet zo voor dat soort prijzenpolitiek van het type "de klant die het meest durft" (lees "de burgers met de grootste mond" winnen het meest. Al komt dat principe natuurlijk wel erg overeen met het echte leven.)