[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.339 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
2 vraagjes want ik kan het echt niet vinden...
Iemand enig idee hoe je alleen het beeldscherm uitschakeld. Dus geen screensavers etc. Maar gewoon een knop of toetsecombinaties dat die uit is.

En zijn er al mensen met Vista X64 op hun M1530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:00
silmaril8 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:14:
• Ik heb HELAAS een Samsung SEC3350 scherm (1680x1050) en er zit een grijze gloed over het scherm (vooral te zien als je witte achtergrond hebt). Hoe meer je erop let, hoe beter je het ziet.

Helaas dus een slecht (/minder goed) scherm. Dit is voor mij totaal onacceptabel aangezien ik bijna 1200 euro heb betaald en ik op notebookreview lees hoe groot de verschillen zijn tussen een LG en een Samsung scherm. Ik ga nu met mijn accountmanager bellen/mailen. Als ik geen nieuw scherm krijg (type LG) dan stuur ik de laptop terug en wil ik mijn geld terug.
Om hier even op te reageren. Je moet je wel realiseren dat datgene wat jij leest over de Samsung schermen over een batch gaat die relatief slecht was. Jouw scherm (en ook het mijne) horen daar niet bij en zijn beter als de schermen waar men het op notebookreview over heeft. Bovendien zijn er naast de Samsung en LG schermen nog veel slechtere schermen geleverd: namelijk de AU Optronic schermen en deze schenen helemaal een beroerde kwaliteit te hebben. Kortom denk ik dat je scherm helemaal zo slecht niet is als je denkt op grond van notebookreview. Vergelijk de afbeeldingen die daar staan van het Samsung scherm maar eens met je eigen scherm. Ik moet zeggen dat mijn scherm er lang zo donker niet uitziet.

[ Voor 3% gewijzigd door boaty op 07-03-2008 08:23 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung scherm, maar dat is inderdaad véél beter (let op de mooie streepjes bovenop de e! :) ) dan die van Notebookreview.com.

Die slechte batch met schermen wordt niet meer geleverd en ik vind het Samsung-scherm er nu prima uitzien. Ik heb ongeveer 0,3 cm backlight bleeding onderin m'n scherm en verder nergens. Dat is prima. Gelukkig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Gisteren met dell aan de telefoon gehangen en mn bestelling kan blijkbaar toch gewoon doorgaan. Dus hopelijk heb ik voor 11-4-2008 gewoon mn zwarte XPS.
Voor de mensen die ook nog willen bellen, ik had eerst naar de klantenservice gebeld, die een stuk minder behulpzaam waren en me niet verder konden helpen. Heb me door laten verbinden met de verkoop afdeling waar ik wel prima geholpen ben. Dus beter gelijk daar heen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
It-er schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:20:
[...]
HP kan het, Acer kan het waarom DELL niet?
Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat jij hebt gekregen maar mijn Samsung is zeker beter dan HP en Acer.. Het beetje grijze wat erin zit blijkt ook in meerdere (laptop)schermen te zitten.. IBM/Lenovo btw ook.. Maar als ik het vergelijk met mijn desktop beeldscherm is mijn desktop beeldscherm veel beter.. Ik heb gelukkig veel smaken laptops tot mijn beschikking/omgeving om deze conclusie te kunnen trekken.. De tests die ik heb gedaan zijn voornamelijk paint.net pure kleuren met elkaar vergelijken en een kritisch persoon als backup om niet bevooroordeeld te zijn.. Ik kan je zelfs alle typenummers met wat moeite geven waar ik ze mee vergeleken heb.. Met deze gedachte gang heb ik bijna alles weer default gezet en ben tevreden over de prestaties van de laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Comp-freak: er is nu een apart topic voor mensen met bestel-issues over de M1530. Wil je daar posten?
Het is heerlijk voor de mensen die al een M1530 in huis hebben dat dit topic niet meer vol komt te staan met bestelgedoe, maar alleen nog gaat over de laptop zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
In de startpost staat
RJ45 Ethernet-poort (10/100),
ik heb net echter gebeld met Dell en er zit een Gbit poort in volgens hun.

Tevens vind ik het een beetje raar... Ik heb telefonisch een N03X5304 (7250, 2GB, 250GB, 8600GT, 9cell) laten samenstellen, offerte komt uit op 949,67 euro. Via de site kost exact hetzelde systeem 938,37 euro. Ook zegt hij geen kortingen te mogen geven op artikelen die ook via de site te bestellen zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Prima hoor, ik dacht dat het algemeen genoeg was voor hier, maar idd, ik zal wel hebben zitten slapen }:O (wist al wel van het levertijden topic)

[ Voor 45% gewijzigd door Comp-Freak op 07-03-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel dus tussen een standaard apple macbook pro en deze laptop en was zowat overtuigt voor de m1530. Maar als ik de problemen zo lees met schermen bol toetsen bord etc...vind het belachelijk voor zo'n bedrag.
Je kan wel garantie hebben maar als ik wat koop/bestel mag ik er van te voren toch vanuit gaan dat ik een goed product geleverd krijg terwijl, wat ik ook op andere forums heb gelezen, de kans groot is dat er iets niet deugd.
Ok de standaard macbook pro is 1800 euro maar daar heb ik nu meer vertrouwen in en dat met beroerde kijkhoek etc ...met een herrie 7200 en nog wat andere issues, is het haast niet meer te vergelijken met de kwaliteit van een macbook pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Ik ben persoonlijk van mening dat de mensen die een Samsung scherm hebben gekregen de kwaliteit van het scherm niet moeten vergelijken met de LG schermen. De LG schermen waren namelijk niet de standaard schermen die bedoeld waren voor de M1530. De partij LG schermen was eerder bedoeld als een noodoplossing voor een groot scherm tekort en mogen daarom ook niet als standaard genomen worden om mee te vergelijken. Kijk indien je een Samung scherm hebt gekregen die onder doet aan de standaard geleverde Samsung scherm, dan vindt ik die vergelijking nog reël. Maar om een standaard scherm te vergelijken met een scherm van A ) een andere merk B ) een tijdelijke batch welke niet als standaard bedoeld was vindt ik persoonlijk minder realistisch.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:35:
Ik twijfel dus tussen een standaard apple macbook pro en deze laptop en was zowat overtuigt voor de m1530. Maar als ik de problemen zo lees met schermen bol toetsen bord etc...vind het belachelijk voor zo'n bedrag.
Je kan wel garantie hebben maar als ik wat koop/bestel mag ik er van te voren toch vanuit gaan dat ik een goed product geleverd krijg terwijl, wat ik ook op andere forums heb gelezen, de kans groot is dat er iets niet deugd.
Ok de standaard macbook pro is 1800 euro maar daar heb ik nu meer vertrouwen in en dat met beroerde kijkhoek etc ...met een herrie 7200 en nog wat andere issues, is het haast niet meer te vergelijken met de kwaliteit van een macbook pro...
This maar hoe je het bekijkt, sommige zeuren bijv. over het merk Acer dat ze slecht zijn. Maar kan jij op basis van de aantal die in forums worden beschreven een realistische conclusie maken? De forums kunnen alleen een beeld geven over ervaringen, problemen, oplossingen maar dit is maar een kleine hoeveelheid die daadwerkelijk is verkocht. Het enige wat je nu weet is dat er problemen kunnen voorkomen, maar weet jij misschien ook het aantal dat daadwerkelijk goed werkt?

Overigens is de macbook pro ook niet fantastisch, hier waren dacht ik in het verleden ook problemen mee. Betekend dit dat alle macbook pro's slecht zijn? ;)

[ Voor 49% gewijzigd door PCMedic op 07-03-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This maar hoe je het bekijkt, sommige zeuren bijv. over het merk Acer dat ze slecht zijn. Maar kan jij op basis van de aantal die in forums worden beschreven een realistische conclusie maken? De forums kunnen alleen een beeld geven over ervaringen, problemen, oplossingen maar dit is maar een kleine hoeveelheid die daadwerkelijk is verkocht. Het enige wat je nu weet is dat er problemen kunnen voorkomen, maar weet jij misschien ook het aantal dat daadwerkelijk goed werkt?

Overigens is de macbook pro ook niet fantastisch, hier waren dacht ik in het verleden ook problemen mee. Betekend dit dat alle macbook pro's slecht zijn? ;)
Tuurlijk weet ik dat het een bapaald deel zou zijn maar juist over de schermen van m1530 lees je wel heeeel erg veel. Er is altijd een aantal artikelen van een product in een serie wat niet goed is, dat is ook logisch. Punt is dat er over de m1530 en dan met name het scherm wel heeel veel klachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Tuurlijk weet ik dat het een bapaald deel zou zijn maar juist over de schermen van m1530 lees je wel heeeel erg veel. Er is altijd een aantal artikelen van een product in een serie wat niet goed is, dat is ook logisch. Punt is dat er over de m1530 en dan met name het scherm wel heeel veel klachten zijn.
Ikzelf heb ook de SEC*** en eerlijk gezegd, ik ben er best tevreden over. En ik heb men m1530 al van eind januari. Ik denk dat er idd een pallet slechte schermen op geschroefd zijn ergens in februari.
En al zegt quasi iedereen dat 't slecht is voor hem, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is... Klagen in een topic gebeurt gewoon vaker dan dat er iets goeds over gezegd wordt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit umts slotje gevonden achter mijn batterij onderop mijn M1530 terwijl ik het niet eens besteld heb:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/k0woi.jpg

Kan ik er iets mee? Ik heb net even mijn sim-kaart erin gestopt maar ik zie nergens iets verschijnen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een collega van mij heeft dat ook op zijn M1330 (oid), op Curacao kon hij met de jusite software bellen via de laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:02:
Ik heb dit umts slotje gevonden achter mijn batterij onderop mijn M1530 terwijl ik het niet eens besteld heb:

[afbeelding]

Kan ik er iets mee? Ik heb net even mijn sim-kaart erin gestopt maar ik zie nergens iets verschijnen ofzo..
Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet nog niet of die werkt :P
Ik heb ook een Product Red besteld en dat simkaartgedoe zit achter de accu. Hij was volgens mij best duur om erbij te nemen.

Btw ik heb sinds gisteren Windows XP erop gezet _/-\o_ Laptop vliegt nu en spellen draaien veel beter, al heb ik nog oude drivers (geen ID welke :X ). 3DMark06 score was na een clean XP install 4503.

Ik ben ook op zoek naar een STILLE hardeschijf ;( deze 200gb 7200 seagate maakt herrie en ik heb toch een externe HD nodig. Dan plaats ik een nieuwe stille in de laptop en bouw ik de seagate om naar een externe USB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

[afbeelding]

Dit zit er standaard in.
In Duitsland kun je bijvoorbeeld tijdens het bestellen al een abo van Vodafone erbij kiezen zodat je overal kunt internetten.
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8295/vodafoneduitslanddellrq2.jpg

Voor zover ik weet werkt dit ding echter niet in Nederland. Je hebt er dus niet veel aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Tralapo op 07-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij moet je een 3G upgrade oid kopen om die UMTS chip te kunnen gebruiken. Als het goed is, is deze beschikbaar via Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Dit zijn de waarden van de Vista classificering:
Processor:Berekeningen per seconde5,4
Geheugen (RAM):Geheugenbewerkingen per seconde4,8
Grafisch:Bureaubladprestaties voor Windows Aero5,9
Grafische weergave voor
spellen:
Prestaties voor zakelijke toepassingen en spellen
in 3D
5,4
Primaire vaste schijf:Overdrachtsnelheid van schijfgegevens5,4

Toetsenbord voelt typisch aan, niet zoals andere laptops. Even wennen, maar niet vervelend (zeker als je al een tijdje op een Eee pc hebt moeten tikken).
Tinteling (of eigenlijk - ruw aanvoelend) bij de polssteunen als de voeding is aangesloten. Ja, ik heb een 3 pins voeding, maar geen randaarde op de slaapkamer! :|

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Seagate 200/7200 lijkt steeds stiller te worden (3 weken in gebruik) Dat gekloot met NHC vond ik niks omdat als ik de schijf op performance zette de ventilator veel vaker aanslaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een 3 pin adapter willen ontvangen... het kan ook via de mail ;)
Volgens de chat moest ik de klantenservice bellen. Dat was ik vandaag van plan, maar het was al rond.
Ik had ongeveer 2 weken geleden in totaal 4 mailtjes gestuurd naar de klantenservice en sommige andere afdelingen. Vandaag kreeg ik een mailtje met excuses en de adapter zou opgestuurd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:40:
Mijn Seagate 200/7200 lijkt steeds stiller te worden (3 weken in gebruik) Dat gekloot met NHC vond ik niks omdat als ik de schijf op performance zette de ventilator veel vaker aanslaat!
Dan ben je er óf aan gewend geraak, óf dat verhaal over Vista die je HD gaat scannen ofzo klopt...
Ben benieuwt, krijg hem volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Laatst online: 18:27
Hoe zit het met die penryn processoren? Zijn die nou nog (via de telefoon) te bestellen?
De E-valuecode (NLDHSONL-N0315356) werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tralapo schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:59:
[...]

Dan ben je er óf aan gewend geraak, óf dat verhaal over Vista die je HD gaat scannen ofzo klopt...
Ben benieuwt, krijg hem volgende week.
Als vista nog aan het indexeren is, dan klinkt het idd heel hard, na verloop van tijd wordt het minder.
Dus je raakt er aangewend + het wordt minder.

Ik heb vanaf het begin meteen indexeren uitgezet, dus ik hoor het nog steeds en het is nog steeds irritant. Dus ook opzoek naar een vervangende stillere hd en deze gebruik ik dan als een externe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/7177/wwandk7.jpg

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
heb ff deel 2 door genomen maar kon mijn vraag niet specifiek vinden.

ik heb bij mijn vorige dell xps m1710 andere drivers geinstalleerd en vroeg me af of er iemand is die net als ik liever getweakte drivers gebruik voor betere performance.

mocht er iemand zijn, kan die dan even de link posten naar de site voor die drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
AaiGht schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:45:

ik heb bij mijn vorige dell xps m1710 andere drivers geinstalleerd en vroeg me af of er iemand is die net als ik liever getweakte drivers gebruik voor betere performance.

mocht er iemand zijn, kan die dan even de link posten naar de site voor die drivers?
Over welke specifieke drivers heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel de batterij niet heel belangrijk voor mij is, mijn batterij kan maar 1 uur voluit zonder stekker (6 cell).

dit is tog heel kort?
nu heb ik wel over maximale pc gebruik (spel spelen onder tussen muziek luisteren)
maar zijn er mensen die hiermee ook 2 uur kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als je een spel speelt én muziek luistert is 1 uur toch nog best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
silmaril8 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:49:
[...]

Over welke specifieke drivers heb je het dan?
sorry, de 8600GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ga naar het Zepto topic. Daar benchmarken ze steeds de allerlaatste nVidia drivers. Er zal daar ook vast wel bij staan hoe je de allernieuwste drivers kan installeren :)
En googlen doet ook veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:13:
Hoewel de batterij niet heel belangrijk voor mij is, mijn batterij kan maar 1 uur voluit zonder stekker (6 cell).

dit is tog heel kort?
nu heb ik wel over maximale pc gebruik (spel spelen onder tussen muziek luisteren)
Beetje offtopic, maar mijn oude Dell uit 2001 heb ik maximaal op 5 min gekregen :)
Dus een uur is best lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
AaiGht schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 16:45:

Kijk eens hier...

[ Voor 69% gewijzigd door boaty op 08-03-2008 19:33 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de m1530 binnen.
Config:
t7250
2 gig
1440x900 (LG display)
200gig 7200rpm seagate
wireless N

Wat gelijk opvalt:
- zeer goed scherm, weinig spiegeling, uitstekende kijkhoek en prachtige kleuren
- goed toetsenbord
- stille HDD; het enige dat je hoort is een 'ruisend' geluid
- fingerprint reader werkt bij mij alleen als ik een beetje vochtige vingers heb

Al met al een aanrader, en is het wachten zeker waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:50:
Inmiddels heb ik de m1530 binnen.
Config:
t7250
2 gig
1440x900 (LG display)
200gig 7200rpm seagate
wireless N

Wat gelijk opvalt:
- zeer goed scherm, weinig spiegeling, uitstekende kijkhoek en prachtige kleuren
- goed toetsenbord
- stille HDD; het enige dat je hoort is een 'ruisend' geluid
- fingerprint reader werkt bij mij alleen als ik een beetje vochtige vingers heb

Al met al een aanrader, en is het wachten zeker waard geweest.
Heb jij nog iets gedaan aan de instellingen om de hdd 'stil' te krijgen?
en hoe hard en irritant is dat ruisende geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RelaXXinG schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:42:
[...]

Heb jij nog iets gedaan aan de instellingen om de hdd 'stil' te krijgen?
en hoe hard en irritant is dat ruisende geluid?
Ben ook erg benieuwd. Het geluid van de HD komt hier echt overal doorheen. Ook als ik muziek op heb staan op redelijk niveau, dan hoor ik hem gewoon rattelen en tikken.

Voor de rest alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik geen last van mijn HD.. 250gb, 5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:13:

dit is tog heel kort?
1 uur dat is echt triets. De Inspiron haalde met volle belasting en 9 cell accu gewoon 2, 5 uur. Volgens mij moet de XPS m15 laptop dat ook kunnen, al zou je dan bij een 6 cell accu om 1,5uur uit moeten komen. Mischien even andere vragen wat hun halen met 6 cell accu onder volle belasting. Als ik jou was zou ik even de accu controleren met hardware control of zo.
Want mischien heb je te maken met een slechte accu wat eventjes contact opnemen wordt met dell.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:45:
[...]

Ben ook erg benieuwd. Het geluid van de HD komt hier echt overal doorheen. Ook als ik muziek op heb staan op redelijk niveau, dan hoor ik hem gewoon rattelen en tikken.

Voor de rest alles prima.
Muziek op deze laptop?
De kwaliteit van de speakers is ver beneden peil!
Dan kan je beter geluid uit een koekblik laten komen.
Nee!! de speakers zijn echt het op een na slechtste.
het slechtste aan deze laptop is toch met stip op nummer 1 : het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Worldtravelon schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:46:
Hoe zit het met die penryn processoren? Zijn die nou nog (via de telefoon) te bestellen?
De E-valuecode (NLDHSONL-N0315356) werkt in ieder geval niet.
Wat ik had begrepen was, dat je deze via de telefoon kon bestellen. Maar ik heb even hier een daar op de Dell site gekeken en de code even zelf uitgeprobeerd. Deze werkt inderdaad niet meer en ik zal deze dan ook in de topicstart verwijderen. Wat ik ook had opgemerkt was het feit dat je nog maar uit heel weinig cpu's varianten kunt kiezen. Ik verwacht dus dat Dell in de loop van een aantal weken de configuratie site zal aanpassen, zodat je deze gewoon zonder code kunt kiezen.
Overigens staat de Peryn processoren ook niet op de zakelijke site van Dell.

Je zou dus even moeten bellen met Dell of nog eventjes geduld moeten hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder heb ik opmerkingen geplaatste over het geluid van de HD. Ik heb hem nu op performance staan in de bios en ik moet eerlijk zeggen dat het nu toch echt opvalt dat de schijf een stuk stiller is. Het klikken etc is nagenoeg niet meer hoorbaar.

Mijn toestenbord staat ook enigzins bol. Dell gebeld maar na een half uurtje wachtrij in Ierland heb ik maar opgehangen, lunchpauze was over ;(

Ander vreemd iets is de dat klok het spoor bijster is. Zowel in de bios als in het systeem. synchronisatie werkt niet. Het lijkt wel te gebeuren nadat hij in slaapstand is geweest. Zeer irritant en weet niet zo goed wat ermee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik had begrepen heeft intel ook problemen met de 45 nm productie. Dus een groot aantal chips zal er misschien ook niet beschikbaar zijn op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:27
Heb bij het maken van een data partitie mijn mediadirect partitie vernaggeld. Hij zit er nog wel, maar kan er niet naartoe booten met de mediadirect knop. Iemand enig idee hoe dit te herstellen.

Zit wel een cd bij voor hetinstallatie, maar ben bang dat ik daarmee mijn dell utility en recover partitie wis...

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met spelen van het virtuele spel Second Life in combinatie met de NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT en Windows Vista (premium of Ultimate)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat je met deze sloten kan ?
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/0d4e39b10f.jpg
Zou mogelijk zijn om laptop doormiddel van deze slot uit te bereideen met gigabit lan of andere geluids kaart, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe kan je nu zien wat voor scherm je hebt..pas als je hem binnen hebt, of ook al op de order? :P
Ben namelijk benieuwd wat ik dan voor scherm krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Links UWB: kan je robson geheugen in plaatsen
Midden: UWB / WANN, kan je robson geheugen of wwan kaartje in plaatsen.

zijn vast ook andere mogelijkheden, physics lijkt me wel wat :) zie het als jet pci slot van je laptop.

[ Voor 31% gewijzigd door Terror op 09-03-2008 16:34 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om die WLAN kaartje eruit te halen een een betere in te stoppen? want ik vind die van Dell niet zo heel goed werken, soms last van disconnectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:38:
Is het ook mogelijk om die WLAN kaartje eruit te halen een een betere in te stoppen? want ik vind die van Dell niet zo heel goed werken, soms last van disconnectie.
daar hebben er meer last van maar meen dat dit met een softwareupdate weg is

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
siemenz schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:47:
[...]

daar hebben er meer last van maar meen dat dit met een softwareupdate weg is
Het vreemde/rotte is wel dat de meeste mensen die het verholpen hebben nooit meer de moeite nemen om te posten welke drivers ze dan wel gebruiken. Echt jammer, zie je diezelfde mensen allemaal vragen stellen. Wij netjes antwoorden en verder helpen, maar zodra het opgelost is zie je ze nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb wat rondgezocht, je hoeft niet bang te zijn je diagnositics partitie te verliezen met partioneren/formatteren. Je kan dell diagnostics gewoon downloaden via de website. Dit programma bied te optie het te installeren op een partitie, bootable USB en bootable cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat dacht ik ook dat zeg maar soort van pic slot is van laptop (ik denk dat die meest overeen zal komen pc expres cardbus).
In iedergeval zal erg gaaf zijn als mogelijk zal zijn om een pcexpresse kaart zodat mogelijk is om bijv een betere geluidskaart in te bouwend zonder dat die je pc expres cardbus poort in beslag neemt zodat ik die kan blijven gebruiken voor mijn Sata controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Word toch een beetje gek nu:

De laptop staat niet een beetje onder spanning, je kan je handen er nauwelijks op hebben. Ik had net wat mensen op bezoek, en het even laten voelen, die schrokken er gewoon van.

Tweede probleem is dat Wireless maar niet wil werken. Heel heel af en toe pakt hij het op, om het na 5 minuten weer af te laten weten. Andere laptops doen het prima op het netwerk. Ook even ergens anders geprobeerd, en daar hetzelfde verhaal. Wireless wil gewoon niet werken (drivers al verwijderd en opnieuw gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

netwerkproblemen kan je hiermee oplossen

http://support.euro.dell....=WLH&osl=du&catid=&impid=

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij zeggen welke programma's Dell er vooraf op installeert? Ik las in de vorige topic veel over "voorgeïnstalleerde rommel" en vraag me juist af wat het dan allemaal is. Is een format dan aangewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb hier een Wireless WiFi Link 4965AGN, en de laatste drivers er op. Doet helaas nog steeds nauwelijks iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Works
google desktop
roxio creator
mcafee (trial)
was het eigenlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnoK
  • Laatst online: 20:36
Voor de Dell XPS M1530 red editie is de E-Value:
NLDHSONL-N03X5311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
JarnoK schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:24:
Voor de Dell XPS M1530 red editie is de E-Value:
NLDHSONL-N03X5311
En de reden dat je dit post is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:05:
Works
google desktop
roxio creator
mcafee (trial)
was het eigenlijk wel
Allemaal niet echt nodig dus.
Werkt een format zeer simpel zoals in XP? Staan deze programma's trouwens op de back-up cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnoK
  • Laatst online: 20:36
silmaril8 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:25:
[...]

En de reden dat je dit post is?
Omdat deze niet op de gewone manier is te bestellen via de Dell website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
JarnoK schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:32:
[...]

Omdat deze niet op de gewone manier is te bestellen via de Dell website ;)
Kijk nog maar eens goed op de Dell website dan ;)

Hij staat gewoon bij de Product Red pagina hoor.

Als je op Notebooks-->Consumenten drukt zie je daar al gelijk een link naar Product Red waar de M1530 in de kleur rood staat.

[ Voor 17% gewijzigd door silmaril8 op 09-03-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Yep, e-code N03X5311 is de standaard RED (die ik ook heb :))

Spanning op de polssteunen voorlopig opgelost door het plastic dat erop zat, er weer terug op te plakken!

Wireless verbindingen hebben geen problemen gegeven voor mij.

Meuk valt me mee. Had natuurlijk direct McAfee ge-uninstalled en AVG erop gezet.

Heb ook bij Microsoft een XP activatienummer opgevraagd:
http://www.microsoft.com/...ista-downgraderights.mspx
Moet kunnen: de (Product) RED wordt met Vista Ultimate uitgeleverd.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.idt.com/products/getDoc.cfm?docID=16131247
Voor wie zijn laptop wilt uitbrijden met een optische spdif uitgang ;)
Zodra ik me laptop binnen heb ga ik wel ebentje kijken waar pin 48 en 47 naartoe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:30:
http://www.idt.com/products/getDoc.cfm?docID=16131247
Voor wie zijn laptop wilt uitbrijden met een optische spdif uitgang ;)
Zodra ik me laptop binnen heb ga ik wel ebentje kijken waar pin 48 en 47 naartoe gaan.
Ziet er interessant uit !
Laat even weten als je het aan de praat krijgt.
Mijn laptop moet ook nog geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog bestand met schema's ;)
http://www.idt.com/products/getDoc.cfm?docID=11156170
Voor dieharders moet zelfs mogelijk zijn om breakoutbox te maken met 7.1 geluids aansluitingen })

Nee, mij gaat alleen om digitaal uit en hier staat ook hoe je kan gebruiken wanneer je gebruik wilt maken van coax spdif uit. Moet zeggen dat opzich wel nette geluidskaart is, zo kan die via spdif geluid uitsturen in 44,1 48, 96Khz :).
Al heeft deze geluidskaart verschijnlijk geen eax support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardig filmpje over de Nvidia 8600 M GT

http://www.feebs.nl/video/43586dfa4d1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Filmpje gaat over de gewone desktop uitvoering van de 8600 GT, niet erg interessant dus.
De mobiele versie is een stuk lager geklokt en presteert daardoor minder.

[ Voor 11% gewijzigd door estorino op 09-03-2008 23:38 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
FYI: De 8600M GT (notebook versie dus) is ruwweg te vergelijken met een 7600GT (desktop versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
Zou het niet mogelijk zijn om ook een post te maken over welke drivers nu verplicht zijn voor de laptop en waar ze voor dienen?

Ik (en kan me voorstellen ook anderen) weet bijv. niet of alle "Aanbevolen" drivers op de 'Drivers en Download' pagina van Dell belangrijk zijn voor mijn setup.

http://support.euro.dell....1530&hidos=WLH&hidlang=du

Ik zou bijv. niet weten (met de laatste upgrade) welke WiFi driver ik moet hebben. Maakt het uit welke van de volgende 4 ik installeer? Ik neem aan van wel, maar welke?

Wireless 1395 WLAN MiniCard
Wireless 1490 Dual-Band WLAN MiniCard
Wireless 1505 Draft 802.11n WLAN Mini-Card
Wireless 1390 WLAN MiniCard

En zo zijn er voor andere onderdelen van de hardware ook drivers die je moet installeren, maar vervolgens heb je wel de mogelijkheid te kiezen (omdat er in sommige 1530's wss andere hardware zit, maar toch ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die kan uitleggen wat er beter is aan de duurdere Wireless-N-minikaart ?

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors [minderprijs € 24,80]
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa - Core 2 Duo Processors [inbegrepen in de prijs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wireless-N = betere verbinding dan de a/b/g.
Is deze nu in optie? Toen ik hem heb besteld niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
ik heb nu nog geen echte oplossingen gelezen over die electrische spanning, behalve een geaarde verbinding met het stopcontact.

maar heeft elke 1530 dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Aniki schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:55:
ik heb nu nog geen echte oplossingen gelezen over die electrische spanning, behalve een geaarde verbinding met het stopcontact.

maar heeft elke 1530 dit probleem?
Er is ook geen oplossing voor. Als je geen geaarde stopcontacten hebt is deze laptop niet geschikt voor je.

En ja, iedere XPS M1530 heeft dit probleem, bij de ene misschien wat erger als bij de ander, hangt ook af van materialen van bureau en dat soort dingen geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Mijn XPS 1530 heeft totaal geen last van stroom op de buiten kant. Geen tintellingen zowel met netstroom adapater als zonder. Heb het zelfs nagemeten met mijn multimeter. 0,0 Zowel stroom als spanning.

Heeft iemand btw nog de link naar de extra product red achtergronden, net een reïnstall gedaan. Maar de product red package op de website bevat maar 1 red achtergrond.

[ Voor 37% gewijzigd door Terror op 10-03-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn Wireless gaat gewoon niet werken. Heb het nu op 3 lokaties geprobeerd, nada.

Ik ga nu maar eens kijken hoe goed het support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Terror schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:18:
Mijn XPS 1530 heeft totaal geen last van stroom op de buiten kant. Geen tintellingen zowel met netstroom adapater als zonder. Heb het zelfs nagemeten met mijn multimeter. 0,0 Zowel stroom als spanning.
Dus heb jij geaarde stopcontacten 8)7
Terror schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:18:
Heeft iemand btw nog de link naar de extra product red achtergronden, net een reïnstall gedaan. Maar de product red package op de website bevat maar 1 red achtergrond.
Uit Deel 1: klik
Geen idee of dat jouw resolutie is, maar ach, dat maakt nou volgens mij ook weer niet heel veel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 10-03-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tralapo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:35:
[...]
Dus heb jij geaarde stopcontacten 8)7
[...]
Heb ik wel, maar niet overal. Ook zonder aarding staat er geen stroom op de buitenkant.
Tralapo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:35:
[...]
Uit Deel 1: klik
Geen idee of dat jouw resolutie is, maar ach, dat maakt nou volgens mij ook weer niet heel veel uit.
HELD!

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 10-03-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer een maand geleden mijn xps m1530 ontvangen. Helaas is gisteren de HD overleden. Gisteren contact opgenomen met XPS support, ik werd doorverbonden naar Noord-Amerika. Met de diagnostics tool had ik van tevoren al een error code gekregen (error-code 2000-0146). Volgens support betekende dit dat de HD was overleden. Er zou een call worden aangemaakt maar ik heb daar geen bevestiging van gehad via de e-mail. Is er ook nederlandse support voor de XPS M1530? hoe kan ik deze bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik heb ook geen last van tintelingen, ik denk dat je gewoon geluk moet hebben. (dus ook geen last bij ongeaarde stopcontacten, heb nog steeds een 2 pins adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben er, denk ik, achter wat mijn Wireless problemen veroorzaakt.

Ik hoef mijn hand niet eens op de laptop te leggen om tintelingen te voelen. 1cm boven de laptop voel je het al heel erg goed.

Ik trok net de adapter er uit omdat ik het zat was, en binnen 1 seconde was er Wireless actief. Het lijkt er dus op dat Wireless negatief beinvloed word door het ontbreken van een ge-aard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tineling zou op te lossen moet zijn voeding open te schroeven en condensator/weerstand tussen aarde fase en nul weg te halen. Of door mischien even 500v door fase + aarde te jagen. Ik denk dat ik voeding even aan een veiligheidstester ga hangen om te kijken waar probleem zich exacte bevindt.
In iedergeval bedankt voor je antwoord, mischien iets voor in de startpost. Ik weet in iedergeval wara ik het moet zoeken mocht ik problemen hebben met de wifi.

Over geluid, heeft iemand al de audige software edite driver geprobeerd op deze laptop ?
Driver voor de geluids kaart gemaakt door creative

Op i-net moeten er ook wel nieuwere versie's te vinden zijn van deze driver, ik ben zeer benieuwd naar meer waard evan deze driver (sofware eax3, enz).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:32:
Ik ben er, denk ik, achter wat mijn Wireless problemen veroorzaakt.

Ik hoef mijn hand niet eens op de laptop te leggen om tintelingen te voelen. 1cm boven de laptop voel je het al heel erg goed.

Ik trok net de adapter er uit omdat ik het zat was, en binnen 1 seconde was er Wireless actief. Het lijkt er dus op dat Wireless negatief beinvloed word door het ontbreken van een ge-aard stopcontact.
Waarom blijft iedereen dit toch accepteren.
Ik vind dit een van de grote problemen van deze laptop, en heb het daarom ook teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:12:
[...]

Ik vind dit een van de grote problemen van deze laptop, en heb het daarom ook teruggestuurd.
Wie zegt dat ik het accepteer ;)

Ze hebben een week om het op te lossen, anders krijgen ze hem terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb het voor elkaar een tripple boot te maken :)
Vista
OSx Leopard
Mediadirect

Nu nog XP en Linux invoegen, maar dat is triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dat voorelkaar gekregen trippel boot zonder dat media direct vervalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

Terror schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:10:
Vista
OSx Leopard
Mediadirect

ja ik ben ook wel erg nieuwsgierig...
zou je niet een mooie tutorial kunnen maken over hoe je dat allemaal gedaan hebt?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Ik heb inmiddels ook een XPS 1530 met de volgende specs:

T7500 | 3 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 scherm | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Voor de aardigheid heb ik gemeten hoveel vermogen hij "trekt" (gemeten met Voltcraft 3000). Die ervaringen wil ik graag met jullie delen.
  • Maximale belasting bij opgeladen accu: 82 watt
  • Belasting bij licht werk: 37 watt
  • Opladen van accu met systeem uit: 50 watt
Indien het waar is dat de 9-cell accu 85 W/h levert, dan concludeer ik dat je met een volledig opgeladen accu:
  • Ongeveer 1 uur kunt gamen;
  • 2,5 uur werken met lage belasting realistisch is, met energie besparende functies aan kan dit nog verder oplopen
  • Binnen ongeveer 2 uur de accu volledig opgeladen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Terror schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:10:
Vista
OSx Leopard
Mediadirect

Wow, Vista, OSx, XP, Linux én Mediadirect???
Ben ook erg nieuwsgierig hoe je dat dan doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 08:07
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:12:
[...]

Wat was de uitkomst van het terugsturen? Heb je je geld teruggekregen minus 180+ euro aan verzend-/admin kosten?

what is your major malfunction???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
It-er schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:49:
[...]

Wat was de uitkomst van het terugsturen? Heb je je geld teruggekregen minus 180+ euro aan verzend-/admin kosten?
Ja dat zou ik ook wel willen weten. Waarschijnlijk zal ik de laptop ook morgen of overmorgen terugsturen als ze het schermprobleem niet gaan oplossen.
bertus74 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:33:
Ik heb inmiddels ook een XPS 1530 met de volgende specs:

T7500 | 3 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 scherm | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Voor de aardigheid heb ik gemeten hoveel vermogen hij "trekt" (gemeten met Voltcraft 3000). Die ervaringen wil ik graag met jullie delen.
  • Maximale belasting bij opgeladen accu: 82 watt
  • Belasting bij licht werk: 37 watt
  • Opladen van accu met systeem uit: 50 watt
Indien het waar is dat de 9-cell accu 85 W/h levert, dan concludeer ik dat je met een volledig opgeladen accu:
  • Ongeveer 1 uur kunt gamen;
  • 2,5 uur werken met lage belasting realistisch is, met energie besparende functies aan kan dit nog verder oplopen
  • Binnen ongeveer 2 uur de accu volledig opgeladen is
Leuke / interessante info! Wel leuk voor in de TS!

[ Voor 54% gewijzigd door silmaril8 op 10-03-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tutorial over multibooten zit in de planning, maar gaat nog wel een paar weekjes overheen. Maar alvast een kleine heads up:

Nodig
Media Direct CD
Gparted live CD
leopard dvd
Vista install cd + drivers
XP install CD
Linux install cd

Eerst met de mediadirect cd je schijf klaar maken voor media direct en vista. Hierna installeer je vista en vervolgens rond je je media direct installatie af. So far niks bijzonders. Mijn partionering zag er toen als volgt uit.

1 Dell utility partitie (48 MB)
2 Vista (50 GB)
extended
- data partitie (130 GB ofzo)
- media direct partitie (2 GB, je leest het goed 2 en niet 2,5 :) )

Nu komen de trucs. Start op met de Gparted live cd. Je kan nu je data partitie verkleinen en vervolgens kan je ook je extended partitie verkleinen. Media direct staat fysiek toch helemaal achterin en zal daar geen last van hebben.

Partionering na wat schuiven is nu als volgt

1 Dell utility (48 MB)
2 Vista (50 GB)
3 OSx (15 GB)
4 extended
• 7 XP in spe (10 GB)
• 8 Linux in spe (9gb)
• 9 swap (200 MB)
• 10 Grub partitie (50 MB, wordt een dedicated bootloader)
• 6 Data (100 GB)
• 5 Media direct (2 GB)

De volgorde van de partities is de physieke volgorde. De nummering is de aanmaak volgorde en ook de rede waarom mediadirect gewoon werkt. referentie naar sda5 blijft gelijk.

Osx kan je gewoon van cd installen, vergt alleen wat moeite om deze in het windows boot menu te krijgen. Meer info hier

installen van XP en Linux zijn genoeg guides over bekend. Enige waar je rekening mee moet houden is je bootloader. Ik zorg dat elke os specifieke bootloader op zijn eigen partitie wordt geinstalleerd. De bedoeling is dat er dan vanuit grub gewoon door verwezen wordt. Op deze manier.

BTW, zowel linux, vista als xp kan je gewoon in een extended partitie installeren. Bewijs hiervoor staat al op je laptop. Mediadirect is een hele slanke xp versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik heb wat 3DMark benchmarks gedraaid. Dit is wel met Vista. Ik moet het nog met XP doen, maar dat doe ik pas als ik zeker weten deze laptop houd :) Kunnen de M1530 bezitters kijken of deze scores kloppen/dezelfde zijn? Ik heb namelijk wel 4GB geheugen en een T8300. En ook de schermresolutie is anders. Kunnen de mensen met een lagere schermresolutie kijken of deze scores ook voor hun hetzelfde zijn?

3DMark scores

1024x7681280x8001440x9001680x1050
3DMark200125264233892148518730
3DMark2003131971115595637712
3DMark20058030719764375434
3DMark20064846435239003335

De 3DMarkscores zijn gemaakt met Windows Vista Ultimate NL (originele Dell installatie)
Hardware: T8300 / 4GB / 200GB 7200rpm / 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
silmaril8 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:11:
Ik heb wat 3DMark benchmarks gedraaid. Dit is wel met Vista. Ik moet het nog met XP doen, maar dat doe ik pas als ik zeker weten deze laptop houd :) Kunnen de M1530 bezitters kijken of deze scores kloppen/dezelfde zijn? Ik heb namelijk wel 4GB geheugen en een T8300. En ook de schermresolutie is anders. Kunnen de mensen met een lagere schermresolutie kijken of deze scores ook voor hun hetzelfde zijn?

3DMark scores

1024x7681280x8001440x9001680x1050
3DMark200125264233892148518730
3DMark2003131971115595637712
3DMark20058030719764375434
3DMark20064846435239003335

De 3DMarkscores zijn gemaakt met Windows Vista Ultimate NL (originele Dell installatie)
Hardware: T8300 / 4GB / 200GB 7200rpm / 1680x1050
Welke nvidia driver heb je gebruikt?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik heb de originele Dell Vista installatie gebruikt. Ik heb wel alle bloatware eraf gehaald. Dus ik heb de driver gebruikt die Dell al had geinstalleerd. Zal even kijken welke versie dat is.

Bij nVidia configuratiescherm staat dat ik bestandversie 7.15.11.5669 heb. Forceware versie 156.69.

[ Voor 21% gewijzigd door silmaril8 op 10-03-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dit waren mijn 3D Mark06scores met de laptop uit mijn sig:
klik
En met deze driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
boaty schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:42:
Dit waren mijn 3D Mark06scores met de laptop uit mijn sig:
klik
En met deze driver.
De scores bij jou zijn iets hoger, terwijl ik 4GB geheugen heb (zal wel helemaal niks uitmaken) en een T8300.
Ik ga ook wel even testen met die 173.xx driver. Is deze driver stabiel bij jou?

[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 10-03-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Terror schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:06:
Tutorial over multibooten zit in de planning, maar gaat nog wel een paar weekjes overheen. Maar alvast een kleine heads up:
Ok, dat ga ik zeker even aan de gang proberen te krijgen (omdat het kan!) :+

Alleen 1 vraagje: hoe zit het met de driver ondersteuning ?

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiriB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik ben van plan binnenkort een laptop te kopen om mijn desktop te vervangen, en heb behoorlijk interesse in de XPS M1530.

Na het lezen van de topics hier op GoT maak ik me echter wel behoorlijk zorgen of deze laptop wel de goede keus is.

Zoals ik het nu begrijp krijg je bij ongeaarde stopcontacten problemen met een tintelende laptop en evt slecht werkende WiFi? Of is hier al een oplossing voor?

Daarnaast ben ik van plan om HD films vanaf mijn laptop op mijn TV te gaan kijken, maar aangezien de verhalen over de kwaliteit van de audio niet al te positief zijn, vraag ik me ook af of ik daar geen last van ga krijgen als ik mijn geluid op de TV aansluit.

Weten jullie misschien of er oplossingen voor deze minpunten zijn, of dat ik misschien maar beter naar alternatieve laptops kan gaan kijken?

b.v.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dit is trouwens de Vista Score met de originele Dell Vista installatie:

Windows Vista Indexscoretabel
Processor 5,3
Geheugen (RAM) 5,1
Grafisch 5,9
Grafische weergave voor spellen 5,5
Primaire vaste schijf 5,4

Basis-score van 5,1
Gemiddelde van 5,4
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).