[Browser MMOG] Ikariam - deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 58.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:55:
[...]

Zonder haven is het geloof ik 60 per minuut, 5000 goederen duurt dan een kleine anderhalf uur. Dat verklaart het nog niet dus :/
Bij geen haven is het 3 per minuut , die 60 komt als je pillaged uit 20 min ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:12:
[...]

Bij geen haven is het 3 per minuut , die 60 komt als je pillaged uit 20 min ;)
Kijk aan, zo leer je nog eens wat op de vroege morgen! Inmiddels zijn de goederen geariveerd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, als je premium account hebt krijg je andere afbeeldingen bij je advisors:

Afbeeldingslocatie: http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/mayor_premium.gifAfbeeldingslocatie: http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/general_premium.gifAfbeeldingslocatie: http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/scientist_premium.gifAfbeeldingslocatie: http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/diplomat_premium.gif

Nou heb ik geen zin om premium te worden, dus met Firefox kan je deze ook gewoon zo krijgen:
1. Installeer Stylish (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2108)
2. Maak een nieuw script aan en plak dit erin:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document domain("ikariam.org") {

#advisors #advCities a.normal { background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/mayor_premium.gif) !important; }
#advisors #advCities a.normalactive {   background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/mayor_premium_active.gif) !important;   }

#advisors #advMilitary a.normal {   background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/general_premium.gif) !important;    }
#advisors #advMilitary a.normalactive { background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/general_premium_active.gif) !important; }
#advisors #advMilitary a.normalalert {  background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/general_premium_alert.gif) !important;  }

#advisors #advResearch a.normal {   background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/scientist_premium.gif) !important;  }
#advisors #advResearch a.normalactive { background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/scientist_premium_active.gif) !important;   }

#advisors #advDiplomacy a.normal {  background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/diplomat_premium.gif) !important;   }
#advisors #advDiplomacy a.normalactive {    background-image:url(http://s4.ikariam.org/skin/layout/advisors/diplomat_premium_active.gif) !important;    }

}

Even F5'en en je hebt de nieuwe advisors, ziet er toch wel wat beter uit :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Maar wat voegt het toe?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Mooiere plaatjes :+
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:25:
[...]
Kijk aan, zo leer je nog eens wat op de vroege morgen! Inmiddels zijn de goederen geariveerd :9~
Toch een vreemde tijd dan, 5000 goederen in +/- 12 uur met 1.5 uur reistijd is dus 5000 geladen in 10.5 uur -> 8 goederen/minuut. Dus misschien dat hij halverwege zijn port heeft gesloopt ofzo ?

Of er was natuurlijk iemand anders aan het laden en hij heeft gewoon een lvl1 port en je was op je beurt aan het wachten.

[ Voor 65% gewijzigd door redwing op 16-04-2008 11:56 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

dread

Sluwe vlaming

Djeezus wat is ikariam traag zeg.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mee begonnen. Vind het wel leuk om te doen, alleen alles duurt echt jaren aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mwoah,duurt juist verder allemaal wat langer :P research duurt nu 9dagen ofzo bij de start :P
nog iemand cultural treaty?
Athaos[61:65] > Sar_town

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 14:04

dread

Sluwe vlaming

zucht, als mijn reaktie je stoort en dat mag maar dat hoef je niet zo nodig nog eens te vermelden.

Het ging me meer om het feit dat ikariam traag is en of anderen er hier ook last van hebben. Persoonlijk vind ik dit veel storender dan het feit dat er premium accounts komen. Het tast de speelbaarheid enorm aan. En aangezien, op één persoon na, dit nog niet vermeld was, wou ik weten of anderen mijn reaktie zouden beamen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
dread schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:43:
[...]
Het ging me meer om het feit dat ikariam traag is en of anderen er hier ook last van hebben.
Het is bij mij iig wel vaak aan de trage kant maar nog niet echt storend. Hooguit als je 25 steden wil pilagen oid wordt het soms iritant :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:57:
Net mee begonnen. Vind het wel leuk om te doen, alleen alles duurt echt jaren aan het begin.
Ik ben al ruim een maand bezig nu, ik vond het begin juist heel snel gaan. Nu ik al een tijdje bezig ben, gaat alles juist heel traag. Researches die 10 dagen duren al heb je 550 scientists. Gebouwen die er een dag over doen om te upgraden etc.

Heeft het trouwens veel nut om de GoT alliance te joinen? Ik zit op het moment met een groepje vrienden in een eigen alliance.

Iemand al enig idee wat je nu extra krijgt als je bureaucracy geresearched hebt trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:51:
[...]

Ik ben al ruim een maand bezig nu, ik vond het begin juist heel snel gaan. Nu ik al een tijdje bezig ben, gaat alles juist heel traag. Researches die 10 dagen duren al heb je 550 scientists. Gebouwen die er een dag over doen om te upgraden etc.

Heeft het trouwens veel nut om de GoT alliance te joinen? Ik zit op het moment met een groepje vrienden in een eigen alliance.

Iemand al enig idee wat je nu extra krijgt als je bureaucracy geresearched hebt trouwens?
Allows: An additional building space in the towns

oftwel 1 plek erbij ,, wat nodig is voor geplande feature .. nieuwe gebouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:04:
[...]

Allows: An additional building space in the towns

oftwel 1 plek erbij ,, wat nodig is voor geplande feature .. nieuwe gebouwen :)
Mwja, dat dacht ik al, maar misschien had iemand anders de research al gedaan...

Kheb net al geleden op de Wikia trouwens dat je dan een Branche office kan bouwen, maar wat dat inhoudt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Kan iemand nog een Cultural Treaty gebruiken?

Ik zit op Seicaos [33:19].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook problemen met het spel? Dat enkele requests werken maar dat er daarna een pagina niet gevonden error weergeeft? heb het sinds een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Klopt, staat wel ergens op het board dat er routeringsproblemen zijn. Ik heb er ook erg veel last van en het is rete-irritant ja :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
TheBorg schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:50:

Yes please :)

Heb je request gestuurd.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eigenlijk ook nog wel een aantal cultural treaties gebruiken. Zit er iemand toevallig in de buurt van Nilios[53:88]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:45:
Ik kan eigenlijk ook nog wel een aantal cultural treaties gebruiken. Zit er iemand toevallig in de buurt van Nilios[53:88]?
Sure dude :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, net achter gekomen dat ik eerst een museum moet upgraden voordat ik hem aan kan nemen. Daar gaat dus de kans om ze op te sparen voor upgrades in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:45:
Voor cultural treaties hoef je trouwens niet in de buurt te zitten, zolang je op dezelfde server zit kun je die gebruiken :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel twee steden. Mijn capitol is lvl 10 en mijn colony is lvl 7 wat is de beste defense? Ik heb op mijn capitol 5 phalanx and 5 ballista's en 2 spy's en op mijn colony heb ik nu 10 swordsmen 4 ramships en 1 spy...

Grtz Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:49
Attack on GoT Myville (Duration: 15h 15s) (Delauos[76:69] > GoT Myville wine)

3h 24m 24s
15 units from probad are on their way to block the port of GoT Myville

Quaudios[74:70] (wine)
Name: probad
Town size: 19
Player: probad
Ally: pro

lol, denk niet dat hij me veel kan maken. Ik heb best van units hier staan. Zoiezo 70 max geupgrade phalanx's. Maar ik laat het resultaat nog wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:17
Er zijn weer plaatsen... Jullie weten waar je je moet aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de research "Bureaucracy" afgemaakt en kan geen enkel gebouwtje erbij maken. Lekker dan. |:(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:31:
Ik heb zojuist de research "Bureaucracy" afgemaakt en kan geen enkel gebouwtje erbij maken. Lekker dan. |:(
Ze zijn bezig met nieuwe gebouwen maar momenteel heb je inderdaad nog niets aan Bureaucracy.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:31:
Dat is al een heeeeeele tijd bekend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Ikariam Wikia
Cost: 61,920 Research Points
Effect: Allows for an additional building space in towns and Branche office
Op de wikia staat anders dat je een branche office krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Uhuh... en het vást de enige missende feature in het spel. Niemand die weet wát dat ding precies doet zelfs...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Nogsteeds 3 plaatsen vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42
TheBorg schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:45:
[...]

Nogsteeds 3 plaatsen vrij!
Kheb je er 1 verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
Position Alliance Points Average points
1 GoT(GoT) 1,606,928 34,190

;)

Ik had al 3 pm's verstuurd voor de alliance te joinen maar ik kan nog geen embassies bouwen :P.
Was een beetje bij ogame blijven hangen, daar kun je dat namelijk wel.

Heb al redelijk wat opgebouwd, wat phalanxes ter bescherming en nu flink research het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

treaty verzoek gedaan

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:32
Ligt het aan mij of is er de laatste tijd een leegloop op Ikariam. Op sommige van mijn eilanden zijn er soms al 6 plaatsen vrijgekomen en worden niet meer opgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
cardinal808 schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:58:
Ligt het aan mij of is er de laatste tijd een leegloop op Ikariam. Op sommige van mijn eilanden zijn er soms al 6 plaatsen vrijgekomen en worden niet meer opgevuld.
Er zijn steeds meer servers ook.

Ik zag in dit topic een iemand die een bericht plaatste over dat hij veel time-outs kreeg. Nou, die krijg ik ook nog steeds. Heeft iedereen hier last van, of moet ik het in m'n netwerk gaan zoeken?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

SanderTje! schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:28:
Er zijn steeds meer servers ook.

Ik zag in dit topic een iemand die een bericht plaatste over dat hij veel time-outs kreeg. Nou, die krijg ik ook nog steeds. Heeft iedereen hier last van, of moet ik het in m'n netwerk gaan zoeken?
Ligt aan Ikariam. Op mn werk heb ik daar ook last van. Via mn kabel-verbinding thuis weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:30:
[...]

Ligt aan Ikariam. Op mn werk heb ik daar ook last van. Via mn kabel-verbinding thuis weer niet.
Hmm, ok, ik heb hier kabel (@Home) en heb er juist daar last van. Ook via m'n mobiel eigenlijk hetzelfde verhaal (nou is die verbinding iets minder betrouwbaar, dus daar kan ik dan ook niet direct volledig op afgaan).

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Ik krijg hier ook constant timeouts (via ADSL van HetNet). Hopelijk gaan ze dit binnenkort verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook begonnen met Ikariam en heb nu mijn 2de kolonie gemaakt. Ik weet alleen niet hoe ik troepen over kan sturen naar mijn 2de kolonie. Iemand die hier weet hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Naar je town gaan van waar ze moeten gestuurd worden->woldmap->klik op je destination eiland (waar je 2e kolonie zit)->klik op de town en kies voor 'deploy troops'/'deploy fleets'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:27:
Ik ben sinds kort ook begonnen met Ikariam en heb nu mijn 2de kolonie gemaakt. Ik weet alleen niet hoe ik troepen over kan sturen naar mijn 2de kolonie. Iemand die hier weet hoe dat moet?
Eiland view pakken van het eiland waar je je troepen wilt hebben, daarna boven uit het keuzemenuutje de stad pakken waar de troepen vandaan moeten komen. Als je nu in eilandview op je stadje klikt heb je de optie 'deploy troops', deze kiezen en dan kun je zeggen hoeveel troepen je wilt verplaatsen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Ik doe ook mee :D

Leuk spelletje, alleen jammer dat het soms een beetje lastig is als je pas begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

hahaha, één of andere grapjas met een town van level 4 wil het tegen mijn capitol van lv18 opnemen. valt aan met 30+ slingers tegen 20+ phalanx, 10+ swordmen, 30+ gunmen, 10+ gyrocopters, een shitload aan andere dingetjes en een wall van level 6...

Ik heb alleen gezegd dat het aanvallen van mijn stad de grootste fout was van zijn Ikariam-leven. Heb daarna de helft van het genoemde eens langsgestuurd voor een bezoekje. >:)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook begonnen, maar ik vind dat het allemaal zo traag gaat.. ik doe het dan wel onder het werk, maar toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz

rGz

Ik heb nu een stadje van level 3 en ben nu de rest van mijn gebouwtjes aan het upgraden. Wat is raadzaam om in het begin te doen want ik heb marble nodig om verder te kunnen levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rGz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:39:
Ik heb nu een stadje van level 3 en ben nu de rest van mijn gebouwtjes aan het upgraden. Wat is raadzaam om in het begin te doen want ik heb marble nodig om verder te kunnen levelen?
Zowiezo een trading post bouwen om genoeg marble te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz

rGz

Ik heb een trading port (zo'n scheepswerf ding). Moet ik natuurlijk wel iemand hebben die wil traden of gebeurt zoiets automatisch ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Via de tradingpost kan je zoeken wie wat aanbied en wie wat nodig heeft, daar kun je dan je transport ship naartoe sturen

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz

rGz

Daar kan ik nog niks aangeven... heb je daar een minimaal level voor nodig of een speciale research ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

rGz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:57:
Daar kan ik nog niks aangeven... heb je daar een minimaal level voor nodig of een speciale research ofzo?
Er is een Trading Port en een Trading Post.
Met deze info moet het wel lukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik het zat! Het is me al eens eerder gebeurd maar dit keer is het nog erger. Bij barracks kan je gewoon dmv die slider "kijken" hoeveel poppetjes je zou kunnen maken van een bepaald type. Goed, ik kon dus 75 Phalanxen maken, maar zoveel had ik er niet nodig. Ik schoof de slider weer naar 0 en die van archers naar 5 (om 5 archers te maken). Druk ik op recruit, staan er in 1 keer 75 Phalanxen in mn queue! Heb zeker weten goed geklikt, ook omdat het me al eens eerder is gebeurd. Ze hebben ook nog een upkeep van 24 gold per uur dus dit kost me een vermogen, ga ze ook niet ontslaan omdat het me al ruim 7000 wood en bijna 5000 sulphur heeft gekost. Lekker dan...

EDIT: dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.touchfans.nl/ikariam.png

Weet iemand trouwens of die upkeep bij de units in de barracks (bij Phalanx 24 gold per uur) is als ze aan het vechten zijn of is dat de upkeep als ze niks doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz

rGz

TheBorg schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:04:
[...]

Er is een Trading Port en een Trading Post.
Met deze info moet het wel lukken. :P
Ah, das duidelijke taal! _/-\o_ Dacht dat we het over hetzelfde hadden, beetje vaag :D

Wanneer/waar kan ik die Trading post kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heeft iemand zin om een gast die me behoorlijk lastig valt eens een pak rammel te geven?
Speler: zarko Alliance [MKD]
Eiland: Tonaetia[85:38]
Stad: Town of zare (lvl17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:08:
Weet iemand trouwens of die upkeep bij de units in de barracks (bij Phalanx 24 gold per uur) is als ze aan het vechten zijn of is dat de upkeep als ze niks doen?
Idle is dat. Bij een gevecht is het het dubbele >:)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:08:
Goed, ik kon dus 75 Phalanxen maken, maar zoveel had ik er niet nodig. Ik schoof de slider weer naar 0 en die van archers naar 5 (om 5 archers te maken). Druk ik op recruit, staan er in 1 keer 75 Phalanxen in mn queue!
Gewoon getalletjes intypen, die slider werkt soms wel/niet afhankelijk van of je de slider zelf pakt of op de balk klikt.
Oh, en die phalanxen gewoon gebruiken om iemand aan te vallen. Dan worden het er vanzelf minder en als je het goed doet levert het ook nog zat op :P

[ Voor 14% gewijzigd door redwing op 22-04-2008 18:44 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:41:
[...]

Idle is dat. Bij een gevecht is het het dubbele >:)
Nee! Dit kost me een vermogen! |:(

Zat bijna op 5K gold per uur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:22:
[...]

Nee! Dit kost me een vermogen! |:(

Zat bijna op 5K gold per uur :X
Dat valt nog te overzien. Sommige veldslagen hebben mijn tegen de ik denk 350-400k gekost. Maar met 15k per uur extra kosten en erg lang reizen zit je daar zo aan :) Ook een van de redenen, voor mij, waarom oorlog voeren op wat langere afstanden vanuit economisch standpunt bijna geen zin heeft.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42
Iemand nog een treaty over ? 40:21 Kan er over 14 uur nog wel 1 bij gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker op het moment, 533 scientists aan het werk. De laatste research zou bij mij maar 30 dagen en 8 uur kosten om te doen. In totaal moet ik nog 11 researches, zal hard gaan met mijn geld als ik alles klaar heb en alle scientists werkloos maak. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Quick Question: (i) achter iemands naam betekend dat hij/zij inactive is, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niky schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:30:
Quick Question: (i) achter iemands naam betekend dat hij/zij inactive is, right?
yups, dus aanvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe sinds gistere ook Ikariam,

Dit heb ik nu voor elkaar:
Stadhuislvl 3
Barakkenlvl 3
Academielvl 3
Handelshavenlvl 3
Scheepswerflvl 2
Opslagplaatslvl 1
Stadsmuurlvl 1

Maar hoe kan ik nu marmer krijgen?
Want als ik op me eiland klik op dat stukje staat er:
Er is nog veel marmer in deze oude mijn! We moeten eerst "Welvaart" onderzoeken, dan kunnen we dit marmer gebruiken om nog grotere en mooiere gebouwen te bouwen! Onze stad zal floreren!
Maar ik nergens iets over Welvaart.. en bij onderzoeken ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:52:
Ik doe sinds gistere ook Ikariam,

Dit heb ik nu voor elkaar:
Stadhuislvl 3
Barakkenlvl 3
Academielvl 3
Handelshavenlvl 3
Scheepswerflvl 2
Opslagplaatslvl 1
Stadsmuurlvl 1

Maar hoe kan ik nu marmer krijgen?
Want als ik op me eiland klik op dat stukje staat er:
Er is nog veel marmer in deze oude mijn! We moeten eerst "Welvaart" onderzoeken, dan kunnen we dit marmer gebruiken om nog grotere en mooiere gebouwen te bouwen! Onze stad zal floreren!
Maar ik nergens iets over Welvaart.. en bij onderzoeken ook niet?
Je moet Rijkdom ontwikkelen in academy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat betekent toch niet dat zijn troepen ook inactief zijn?

Als het een laag lvl is, zal het geen probleem zijn om hem aan te vallen, maar op hoog lvl wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:06:
[...]

Maar dat betekent toch niet dat zijn troepen ook inactief zijn?

Als het een laag lvl is, zal het geen probleem zijn om hem aan te vallen, maar op hoog lvl wel toch?
Als hij inactief is is hij dus niet online om nieuwe legers bij te kopen of wraak te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat is dan wel weer waar...

Trouwens, zojuist heeft iemand zn cultural treaty met mij opgezegd en kom ik er dus 1tje tekort. Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:51:
Hmm, dat is dan wel weer waar...

Trouwens, zojuist heeft iemand zn cultural treaty met mij opgezegd en kom ik er dus 1tje tekort. Iemand interesse?
Sure! Rinaldo @ 37:74 (Chroeyiios) @ GoT Monopolis

[ Voor 7% gewijzigd door Twhomp op 24-04-2008 23:34 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Als er nog meer mensen een cultural treaty wil traden: Swyndaios[19:47] > GoT-Tralalala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Sinds een dag of twee kan ik alle cultural treaties accepteren, ondanks dat ik geen plek vrij heb.
Soms lukt het ook niet, dan ga ik m'n mailbox in en weer uit en dan lukt het weer wel.
Bugje?

Anyway, laat maar komen, ik zit op Seicaos [33:19].

[ Voor 22% gewijzigd door TheBorg op 25-04-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

TheBorg schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:34:
Sinds een dag of twee kan ik alle cultural treaties accepteren, ondanks dat ik geen plek vrij heb.
Soms lukt het ook niet, dan ga ik m'n mailbox in en weer uit en dan lukt het weer wel.
Bugje?

Anyway, laat maar komen, ik zit op Seicaos [33:19].
Yup, je kunt hem accepten, maar ik kan m'n cultural good niet plaatsen die ik van deze ruil eigenlijk zou ontvangen moeten hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 11:20
Hotspot Shield houd, zij het ietsjes langzamer, ikariam wel draaiende. Je krijgt dan een amerikaans ip. Zou dat toch wijzen op bepaalde routeringsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

jip_86 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:59:
Zou dat toch wijzen op bepaalde routeringsproblemen?
Ja, 100%.

Thuis kan ik Ikariam zonder enig probleem gebruiken. Op m'n werk is het na 3 tot 5 keer klikkeren een timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie/Welke rank kan bij Ikariam mensen in de Ally laten (joinen)? en hoe?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt mensen niet inviten voor je alliance. Ze moeten zelf een "application" sturen naar de alliance en dan ge-accepteerd worden als je genoeg diplomacy points over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:57:
Wie/Welke rank kan bij Ikariam mensen in de Ally laten (joinen)? en hoe?
zie startpost...

Wat ik ECHT retarded vind van het spel:
wil je stadje aanvallen op ander eiland, moet dus blokade neerzetten in zen haven.
maar je vloot met oorlogsschepen is trager dan de transportboten met je manschappen er in...
Moeten die niet inladen ofzo?? tis ook maar 1 bootje volgens mij, hoeveel je der ook in gooit (100swordman, 30 archers, 5 rammen en 5 catapults..)

bietje scheef als je het mij vraagt.

ohja, en als je blokade opzet, lopen je allies hier ook in vast en sloop je dus elkaars schepen...
ongeacht wie het is vind ik dat ze de aanvallers op 1 hoop moeten gooien. (vijand van mijn vijand is mijn vriend princiepe)

Iemand nog targets die STUK mogen? verveel me beetje ^^

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Aanvallers worden naar mijn weten altijd samengevoegd. En er passen 300 resources in 1 boot en dat geldt ook voor units :) Oorlogsschepen zijn gewoon sloom, elke heeft weer zijn eigen 'speed'.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:50:
Je kunt mensen niet inviten voor je alliance. Ze moeten zelf een "application" sturen naar de alliance en dan ge-accepteerd worden als je genoeg diplomacy points over hebt.
Hoe doen ze dat en Hoe komen ze aan Diplomacy points? en welke rank kan mensen aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 17:43
Ik doe nog steeds eens in de paar dagen wat klikjes. Ze mogen. Wordt regelmatig aangevallen maar heb maar 1 trading port op een eiland waar ik nauwlijks goederen heb, als mensen dus 1 van de andere eilanden aanvallen krijgen ze 30 loot ofzo.

Spel is overigens de eerste week leuk, daarna helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:17:
Hoe doen ze dat en Hoe komen ze aan Diplomacy points? en welke rank kan mensen aannemen?
Door een embassy te bouwen. En de alliance-founder kan mensen benoemen tot bv general.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Binnenkort komen de 8 nieuwe huisjes (misschien maandag al), hopelijk wordt het dan weer wat spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

TheBorg schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:57:
Binnenkort komen de 8 nieuwe huisjes (misschien maandag al), hopelijk wordt het dan weer wat spannender.
8 nieuwe huisjes?
voor de 2 a 3 spots die je overhebt?

hmmm

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

TepelStreeltje schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:50:
8 nieuwe huisjes?
voor de 2 a 3 spots die je overhebt?
Ben benieuwd of je dan ook nieuwe plekjes krijgt. Zal wel haast moeten.

Ik zoek nog wat cultural treaties -> Swyndaios[19:47] > GoT-Tralalala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer huisjes die je in de gaten moet houden. T moet niet gekker worden. Kheb er nu al moeite mee :p

Oh ja, kheb ook nog wat cultural treaties nodig Nysoos[53:87] > Veldhoek City. Mijn inwonergroei gaat niet meer zo snel namelijk en al mijn wijn van mijn vineyard gaat al naar alle 5 taverns :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:51:
Nog meer huisjes die je in de gaten moet houden. T moet niet gekker worden. Kheb er nu al moeite mee :p

Oh ja, kheb ook nog wat cultural treaties nodig Nysoos[53:87] > Veldhoek City. Mijn inwonergroei gaat niet meer zo snel namelijk en al mijn wijn van mijn vineyard gaat al naar alle 5 taverns :p
Ik ook, kwam er vanmorgen achter dat in een van mn towns de wijn op was, groei rate ging in een keer naar -13 per uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Heb ik ook een paar keer gehad met mijn grootste stad, was ik een dag weggeweest. Bleek er 's avonds al niet al te veel wijn meer zijn geweest. MN citizens hebben toen de hele dag zonder wijn gezeten. Ging dus hard naar beneden met -15 citizens per uur. Tegenwoordig spaar ik meer voor cultural treaties om zo de vraag naar wijn in te perken. Tot nu toe gaat het behoorlijk goed en na een lange tijd wijn tekorten houd ik nu zelfs nog een klein beetje over. Ik kan in iedergeval nog een behoorlijk aantal treaties gebruiken nu. Ik zit op Rilyos[74:41] (Zeddam).

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:12:
[...]

Ik ook, kwam er vanmorgen achter dat in een van mn towns de wijn op was, groei rate ging in een keer naar -13 per uur :D
Das nog niets, ik kwam er een keertje een beetje laat achter en het ging met -25 achteruit :X

Maar daarna ging het wel weer met +15 snel terug ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Net maar besloten dat mijn Sulphur Colony volledig overbodig is, dus volledig afgebroken, en alle materials maar naar mijn hoofdstad gestuurd.

Tijd voor een 3e marble island.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

X-G schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:28:
Net maar besloten dat mijn Sulphur Colony volledig overbodig is, dus volledig afgebroken, en alle materials maar naar mijn hoofdstad gestuurd.

Tijd voor een 3e marble island.
Piracy

You will be able to send buccaneer fleets, to attack other player`s transport fleets on their way, and protect trade routes with your warships.
For this fight we will implement new looting rules, which will be transfered (later) to the ground troops too.
Trading fleets which ship into blockades get in a battle and are able to loose charge. In Sea battles, ressources can end up in the sea, get lost or be taken to a nearby coast.

With that, we want to reach:
- It becomes easier for newbies to start the “economic war“, without complicate blockade- / military manoeuvers.
- Transports without escorts are dangerous. Self-sufficiency also needs expenditures – eventually more than local purchase, in which the traders have to take care about the goods arrival themselves. Traders have to arrange security or get help from fighters. Trades and Transports are to safe at the moment.
- More Sea Battles -> because of the high upkeep for both sides less Gold in the world -> because of the sulphur costs of the ships more sulphur is used ->
-> thereby we expect some deflation and sinking market prices, while the value of sulphur should increase a bit in comparison to the rest.
(Probably not yet on the same Level, but a first step to reach it).
- As a result that ressources can be lost, more materials get out of the game.
Je gaat straks heel veel sulpher nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Martinspire schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:35:
[...]

Das nog niets, ik kwam er een keertje een beetje laat achter en het ging met -25 achteruit :X

Maar daarna ging het wel weer met +15 snel terug ;)
Dat heb ik ook gehad toen ik een weekend weg moest en geen tijd meer had gehad om mijn wijn te updaten. Ik moet wel zeggen dat je binnen een weekje het grootste verlies wel hebt weggewerkt omdat je inwonersaantal ook weer heel sterk stijgt als de wijn er weer is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 10:02
Heb me ook maar even aangemeld, hoelang duurt het voordat ik in de alliantie kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abkoomen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2018
Zeg moet ik nog een bepaald niveau zijn voordat ik bij een alliance kan?
En zo nee is er iemand in mij geinteresseerd?

speler: abko
wereld alpha

ik zit nu op 3 eilanden, mis alleen nog kristal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Wanneer er plekken over zijn in de GoT-alliance op de wereld Epsilon (waar 95+% van de spelers zitten) dan komt dat te staan op: http://mathijs.info/ikariam/

Hou er wel rekening mee dat de hoogst geplaatste aanmelders in aanmerkingen komen voor een plaatsje.

GoT is maar weinig actief op de andere werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abkoomen
Dank voor je reaktie
Dan ben ik dus begonnen op de verkeerde wereld.... :/
ik zit op "Voikios" dan gaan we nog maar even zo door en zien wel of het wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

ZenTex

Doet maar wat.

@abkoomen: "voikos" klinkt eerder als een eiland naam. Niet de Server. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abkoomen
dan is het volgens mij alpha waar ik op zit, hoewel ik bij het inloggen alleen kan kiezen tussen "alpha" en "beta"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abkoomen schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:30:
dan is het volgens mij alpha waar ik op zit, hoewel ik bij het inloggen alleen kan kiezen tussen "alpha" en "beta"
Nu wordt het mij duidelijk ,
Jij speelt op Ikariam.nl

wij spelen op Epsilon -- Ikariam.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

_Arthur schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:24:
Wanneer er plekken over zijn in de GoT-alliance op de wereld Epsilon (waar 95+% van de spelers zitten) dan komt dat te staan op: http://mathijs.info/ikariam/

Hou er wel rekening mee dat de hoogst geplaatste aanmelders in aanmerkingen komen voor een plaatsje.

GoT is maar weinig actief op de andere werelden.
en geen numemr1 meer op epsilon :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tripp schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:27:
en geen numemr1 meer op epsilon :?
Nop, wij hebben ergens rond de 52 members. De huidige nummer 1 heeft er iets van 75 :)

Er zijn trouwens weer nieuwe plekken in de GoT Alliance.

Speel je op de server Epsilon via ikariam.org meld je dan nu aan via het forum http://mathijs.info/ikariam/

[ Voor 27% gewijzigd door _Arthur op 03-05-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seswa
  • Laatst online: 06-08-2018
Leuk spel, alleen dat traden vind ik nog een beetje... vreemd om het maar zo te noemen.
Heb al enkele mensen op buur-eilanden gemessaged om beetje resources te traden maar geen antwoord. Zit zelf op een Crystal eiland dus behalve Academy upgraden kan ik weinig. (pas begonnen, kolonies researchen duurt een poos :()
Heb ook al wat Cystal te koop gezet via de Trading Post maar nog niemand die dat heeft opgekocht.

Heeft iemand misschien wat tips voor me m.b.t. traden?
Misschien zelfs Crystal ruilen voor wat andere resources.

Epsilon server, username Track

Update: iemand heeft net dat Crystal gekocht via de Trading Post terwijl ik dit aan het tikken was :9

[ Voor 8% gewijzigd door seswa op 03-05-2008 16:57 . Reden: typo, update ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De coördinaten van je eiland horen NIET via dit topic doorgegeven te worden.