NCN forum quote van mij (Patrick=Mipa en vice versa, maatje/mede NCN-lid):
Montage: 110 euro
Koppelingsset compleet (Nissan): 214 euro
Ter info:Update:
Net thuis van een avondje Emmeloord.
Vanmiddag om 15.30 was ik vrij en naar Emmeloord gereden om met flinke NCN korting bij Nissan-dealer Aben & vd Schelde mn koppelingsset op te halen. Koppelingsplaat, druklager, etc. Omdat het nog vroeg was kon ik niet bij Patrick buurten dus maar weer teruggereden.
Thuis gegeten, spul ingeladen en naar Jan gegaan (Nissanmonteur met eigen beunschuur incl. brug en ex-collega van Miep).
Auto achtergelaten om de koppeling te laten monteren voor een ZEER fijn prijsje en met Mipa meegegaan naar z'n nieuwe huisje. Na een rondleiding en een biertje naar het ouderlijk huis gegaan om een beetje te forummen en wat pics en filmpjes te checken van de P10T.
Halverwege naar de beunschuur gereden waar inmiddels de versnellingsbak was gedemonteerd, de koppeling erop zat en het tijd was om de bak terug te hangen. Dit verliep allemaal voorspoedig en zonder gekke dingen.
Ondertussen heeft Mipa ff gekeken waar mijn pook-speling vandaan kwam. Ik had al een tijdje de 'lever center spring' thuis liggen maar nu konden we hem mooi vervangen. Nader onderzoek wees uit dat dat veertje helemaal niet maar aanwezig was. Het nieuwe veertje geplaatst en het schakelt weer strakker. Speling is er nog wel maar minder en het schakelgevoel is verbeterd.
Na 1,5 uur was de koppelingmontage ook afgerond en even stukje proefgereden. Koppelt weer heerlijk soepel!!
Opzich waren de oude platen nog wel ok, maar het geheel was toch redeljjk richting versleten aan het gaan. Geen spijt iig dat ik het heb vervangen voor de boel ging slippen e.d.
Bij deze dus even wat kudo's uitreiken:
1. Mipa, voor het optreden als tussenpersoon O0
2. Jan, voor de montage; topwerk geleverd! O0
3. dealer Aben & vd Schelde, ZEER scherpe prijs!! O0
We zijn weer happydepeppy!
Montage: 110 euro
Koppelingsset compleet (Nissan): 214 euro