Het grote Nissan topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 42.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NCN forum quote van mij (Patrick=Mipa en vice versa, maatje/mede NCN-lid):
Update:

Net thuis van een avondje Emmeloord.
Vanmiddag om 15.30 was ik vrij en naar Emmeloord gereden om met flinke NCN korting bij Nissan-dealer Aben & vd Schelde mn koppelingsset op te halen. Koppelingsplaat, druklager, etc. Omdat het nog vroeg was kon ik niet bij Patrick buurten dus maar weer teruggereden.
Thuis gegeten, spul ingeladen en naar Jan gegaan (Nissanmonteur met eigen beunschuur incl. brug en ex-collega van Miep).

Auto achtergelaten om de koppeling te laten monteren voor een ZEER fijn prijsje en met Mipa meegegaan naar z'n nieuwe huisje. Na een rondleiding en een biertje naar het ouderlijk huis gegaan om een beetje te forummen en wat pics en filmpjes te checken van de P10T.

Halverwege naar de beunschuur gereden waar inmiddels de versnellingsbak was gedemonteerd, de koppeling erop zat en het tijd was om de bak terug te hangen. Dit verliep allemaal voorspoedig en zonder gekke dingen.

Ondertussen heeft Mipa ff gekeken waar mijn pook-speling vandaan kwam. Ik had al een tijdje de 'lever center spring' thuis liggen maar nu konden we hem mooi vervangen. Nader onderzoek wees uit dat dat veertje helemaal niet maar aanwezig was. Het nieuwe veertje geplaatst en het schakelt weer strakker. Speling is er nog wel maar minder en het schakelgevoel is verbeterd.

Na 1,5 uur was de koppelingmontage ook afgerond en even stukje proefgereden. Koppelt weer heerlijk soepel!!
Opzich waren de oude platen nog wel ok, maar het geheel was toch redeljjk richting versleten aan het gaan. Geen spijt iig dat ik het heb vervangen voor de boel ging slippen e.d.

Bij deze dus even wat kudo's uitreiken:

1. Mipa, voor het optreden als tussenpersoon O0
2. Jan, voor de montage; topwerk geleverd! O0
3. dealer Aben & vd Schelde, ZEER scherpe prijs!! O0

We zijn weer happydepeppy!
Ter info:

Montage: 110 euro
Koppelingsset compleet (Nissan): 214 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:15:
NCN forum quote van mij (Patrick=Mipa en vice versa, maatje/mede NCN-lid):

[...]

Ter info:

Montage: 110 euro
Koppelingsset compleet (Nissan): 214 euro
Je maakt ons heel lekker met die prijs

Kun jij dat voor mij ook niet fixen voor die prijs ??

Heb nog een W10 waar de koppeling bijna van op is 210.000 km.

ligt al wel de p11 motor in :) ( uitloop modellen w10 hebben de RR sr20De)

[ Voor 4% gewijzigd door cactusman op 26-03-2009 13:15 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je daar niet direct mee helpen.
Je zult sowieso betalende Nissanclub lid moeten worden en dan contact opnemen met Mipa (Patrick).
Dan nog is de korting ook een beetje afhankelijk van hoe goed je hem kent maar het is nooit duurder dan de dealer :D

Ik ken hem inmiddels een ruime 4,5 jaar en spreken elkaar regelmatig dusja. Maar een voordeel zit er altijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58
Doe je weer netjes DaMasterPNut ;) Mag je een hoop fijne kilometers toewensen met de koppeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
M'n N15 (5 deurs sport) is ook weer terug van reparatie. De deuk links voor is er uit: binnenscherm is ook weer recht gemaakt, bumper+ scherm zijn opnieuw gespoten, oortjes zin terug gezet aan koplamp+knipper links voor. Er is dus echt niks meer van te zien. Meteen is ie ook op de brug geweest voor inspectie. Er zit alleen wat roest op de onderdorpels aan beide kanten net voor de achterwielen (wist ik al). Voor de rest is ie nog punt gaaf.

Binnen een maand eerst maar eens een grote beurt laten doen en APK (vorige beurt was 23K terug en ik rij > 600 KM/week dus de APK komt netjes op tijd om het in één keer te doen :X)

Zaterdag eerst maar eens foto's maken en hier plaatsen. Van de zomer in iedergeval de dorpels laten lassen en wat meer vermogen onderin zien te vinden :9

[ Voor 24% gewijzigd door martijn_tje op 26-03-2009 22:26 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inmiddels weer een leuk project op handen voor de Primera.
Details zal ik geven als het e.e.a. concretere vormen heeft aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Eindelijk tijd gehad om mijn nieuwe (nouja, van november 2008) auto eens op de foto te zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/autos/qq1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/autos/qq2.jpg

Super karretje is het. Normaal ben ik niet zo van de Japanse auto's, maar deze vond ik qua uitstraling en afwerking er toch echt bovenuit steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:18:
Ik kan je daar niet direct mee helpen.
Je zult sowieso betalende Nissanclub lid moeten worden en dan contact opnemen met Mipa (Patrick).
Dan nog is de korting ook een beetje afhankelijk van hoe goed je hem kent maar het is nooit duurder dan de dealer :D

Ik ken hem inmiddels een ruime 4,5 jaar en spreken elkaar regelmatig dusja. Maar een voordeel zit er altijd in.
;) ik zal eens kijken.

ik loop al een tijdje rond @ ncn :*) (chefke100nx)

Maarja alles is altijd zo ver weg vanuit Nijmegen bedrijven waar ik korting krijg, meetings ect. Beestje zonde om dan betaald lid te worden ;(

ik krijg sowieso dealer korting @ brezan O-)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update, wederom een quote van mij vanaf het Nissanclub forum:
Om te beginnen, het is geen 1 april grap.

Al een tijdje kriebelt het om meer vermogen te krijgen. De investering in alleen nokken vind ik het niet waard, en mijn SR20De-in-E-spec heeft inmiddels ookal weer 156.000km gedraaid.

Toen Niels besloot z'n auto + toebehoren te verkopen werd ik gebeld door Mipa, of ik interesse had. De bedragen vond ik te hoog, en een turboblok brengt over het algemeen toch iets meer zorgen en kosten met zich mee.
Vanaf dat moment is er eigenlijk een knopje omgegaan, om nog 1x gek te doen met de Primera. Het is dus primair de schuld van Mipa. ;D

Na wat research kwam ik al snel de SR20VE NeoVVL tegen. Een blok met Variable Valve Lift & Timing-techniek, de VTEC van Nissan dus.
Deze blokken leveren af-fabriek zo'n 180 tot 190 pk en 200 nM koppel. Probleem is dat ze alleen in Japan worden gemaakt en uitgebracht dus dat zou flink zoeken worden.

Voordeel is dat het onderblok van de SR20VE vrijwel identiek is aan die van mijn huidige SR20DE. De koppeling en versnellingsbak passen hier zonder problemen op.

Na wat speurwerk en rondmailen kwam ik erachter dat er bij Japoto een dergelijk blok te koop was. 78.000km gelopen, inclusief ECU, kabelboom en 3 maanden garantie voor een bedrag waarvoor ik het niet vanuit het buitenland kan halen.

Ik ga een dezer dagen een aanbetaling doen en dan snel een afspraak maken om erheen te gaan, nog wat af te pingelen en dan zeer waarschijnlijk het blok op te halen.

Het geheel is zo goed als plug en play dankzij de VE ECU en VE kabelboom. Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor het 'unlocken' van de begrensde toeren en snelheid, dit vanwege Japanse regelgeving. Daarna kan het blok tot 8000rpm probleemloos toeren maken.

Dus voor 2010 zal mijn Primera (hopelijk) rondrijden met een SR20VE NeoVVL blok.

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/697b5eebe4feafc38883c3d3bf74beb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/903edff934ab2e6329376fc3fb84b438.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/60c6ec3bfd18830ac259c30f002ca141.jpg

De swap gaat zeer waarschijnlijk bij de collega van Patrick gebeuren, met wss ook vast wel wat hulp van Patrick en Freek. Met hun heb ik wat details doorgesproken aangezien een low pressure turbosetup ook besproken is.

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32

DropjesLover

Dit dus ->

je bedoelt dat de VE ECU en kabelboom er bij zit?

overigens, je moet nog wel een kleptimingcomputertje aanschaffen, ik dacht dat A'pexi deze leverde (a 150 euro). ik heb ook eens zitten kijken naar een VVL blok voor in mn 100nx toen daar de SR20DE ietsje te heet van was geworden... en blijft eigenlijk een beetje hangen op mn wishlist :9

2,25" catback uitlaat komt er bij mij eind deze maand aan :D

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo een timingcomputer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:44:
Update, wederom een quote van mij vanaf het Nissanclub forum:

[...]
Wow, dat is dus echt heel cool. Zag het VE-blok blok tijdens het scrollen, en ik dacht meteen: "1 april, dit is niet waar." Blijkbaar wel dus! :D Een supermooie upgrade is het. :)

Trouwens.., die VET-blokken, zit die echt alleen maar in de X-Trail GT? :) Lijkt me geweldig om zo eentje te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

je SR20DE heeft geen kleptiming en bij de VE wordt dat afgehandeld door een apart computertje die dacht ik niet in de ECU in zat. moet je eens zoeken op www.sr20forum.com onder VE swaps, daar stond het uitgelegd wat je allemaal nodig hebt.

oh, ik zie net, daar heb je al gevraagd :P

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag een directe link naar de betreffende bron. Ben dat namelijk nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

* Erkens heeft een klein probleempje

Ik heb een Almera 1.5 uit 2003 en soms (de laatste tijd steeds vaker) heb ik problemen met de startblokkering. Hij wil dan gewoon niet starten (en het lampje van de startblokkering brand dus ook) en moet ik de sleutel er weer uit halen op slot zetten en weer openen en nog een keer proberen.

Is dit een bekend probleem of is er iets defect? Iemand advies/raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:05:
Graag een directe link naar de betreffende bron. Ben dat namelijk nog niet tegengekomen.
Volgens mij hoeft het sowieso niet aangezien je ontstekingstijdstip (want dat is je timing) gewoon vanuit de eigen ECU wordt geregeld.

Met een Apexi ITC kun je je ontstekingstijdstip per toerengebied aanpassen maar aangezien ik toch niet de limieten ga opzoeken is dit volstrekt overbodig.

Lucht-brandstofmengsel finetunen zou nog wel kunnen met een Apexi SAFC. Verder zie ik totaal het nut niet in van een ITC of vergelijbaar apparaat.

In het bijzondere geval van pingelen draait de ECU zichzelf bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Grappig dat VVL blok stiekem zat ik een beetje die kant op te denken voor als ik nog eens heel gek zou willen doen met m'n almera. (maanden terug stond er op NCN ook eentje te koop). Idd geen turbo zorgen maar wel een hoop vermogen over een breed toeren gebied.

Super uprade!

Nu raakt dreigen gekke plannen op de achtergrond te raken: samen woon kriebels. Eerst dat project maar eens zien te fixen ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend ontdekte ik dat mn band rechtsvoor zacht was. Eenmaal op mn werk (7km) bleek hij plat te zijn.
Na werktijd voorzichtig naar de benzinepomp op een paar 100 meter afstand om em te vullen, maar dat lukte niet.

Toen voorzichtig naar huis gereden en andere pomp opgezocht, maar ook daar wilde bijvullen niet lukken. Wel kon het apparaat een snelle meting doen wat uitkwam op zo'n 1.8 bar. Ik met de hand het naaldje van het ventiel ingedrukt, kwam nog iets uit. Daarna weer geprobeerd te vullen maar dat wilde niet.

Toen wiel gewisseld met een 17 inch wintervelg. Van een clublid nog wat tips gekregen om erachter te komen wat het kan zijn, maar als je de foto's ziet snap je wel dat ik ze nu net zo goed kan vervangen door 4 nieuwe.
Tevens zaten er wat rubbervliesjes tussen velgrand en band.

Banden krijgen nu eenmaal op hun flikker daar als je een beetje hoekt. Vergeet niet dat deze banden er opzitten sinds mn velgen te weten 24 maart 2007. Auto heb ik sinds 07-09-2006, gekocht met 96.000km. Nu zo'n 157.xxx km. Dus dan kun je beetje nagaan hoelang ze eronder hebben gezeten. Sowieso hebben de Falken vanaf mn eerste rondje Ring tot aan gisteren meegemaakt. Dus al met al vind ik het niet slecht, en dan zit er ook nog Zandvoort e.d. bij.

Komt beetje ongelegen (VVL enzo) maar so be it.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0157.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0159.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0160.jpg

Dan de remmen. De Hawk circuitblokken lijken gemiddeld zo'n 5 tot 8 rondjes Ring nodig te hebben voor ze echt zijn ingeremd. Schijnen best harde compound blokken te zijn dus ik wacht de resultaten nog even af.
De ProjectMU B-Force straatpads zitten er weer in. Ik heb ze iets opgeschuurd met een korrel 120, en ff goed schoongemaakt met MPM Brake Cleaner. Ook de remschijf goed gecleand en de gaatjes doorgeprikt en uitgespoten. Ook de remschijf met een fijner schuurpapiertje behandeld zodat alle rotzooi er echt zou zijn (oa remfilm van de Hawk blokken).

Spul weer gemonteerd en testrondje gereden. Voelde weer goed, dus dat was positief. Toch wil ik nog wel snel het systeem ontluchten na de ervaringen met Hawk op de Ring.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0161.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0163.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0164.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

ff fotootjes spammen van het verwisselen van de aandrijfas laatst :)
en ja, phone-cam powah >:)

erg vieze schroefset:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/28032009030.jpg

GTI lip vastgezet (hij stond daar een beetje naar buiten):
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/29032009035.jpg

oude as vs nieuwe as:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/28032009028.jpg

ABS sensor + ring schoongemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/28032009031.jpg
nu nog de zekering terug zetten en hopen dat de ABS het weer doet...

en links nieuwe (goede) bandje vs rechts oude (crappy) bandje:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/29032009033.jpg
verschil in profiel boeit toch niet he :P
wel dus...

ohja en hij is per 1 april geschorst, ik heb hem toch niet nodig en scheelt in de kosten :)
kan ik wat onderdeeltjes sparen en hem bij werken. iemand ervaring met de carterpan-pakking vervangen van een SR20DE?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
OMG DaMasterPNut! Die banden :| hoe fokking glad :| :P Knap dat je daar nog mee bent doorgereden man! :D
Remmen zien dr idd nog redelijk netjes uit ;)

Zijn er nog vorderingen rondom de motor swap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dropjeslover:

Vloeibare pakking will do.

@Speedlink:

Vandaag of morgen krijg ik 4 verse banden binnen. Dan balanceren, uitlijnen en monteren en dan kunnen we er weer tegenaan. 13 mei naar Zolder, Belgie.

2 mei haal ik met een vriend het VVL blok op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verse bandjes!

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/6be4b13ca0a24ca3b7e6869f8ef75849.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/564c96dea81f8f7d036b17cbc06e1b6e.jpg

VS

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0159.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Erkens schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:09:
* Erkens heeft een klein probleempje

Ik heb een Almera 1.5 uit 2003 en soms (de laatste tijd steeds vaker) heb ik problemen met de startblokkering. Hij wil dan gewoon niet starten (en het lampje van de startblokkering brand dus ook) en moet ik de sleutel er weer uit halen op slot zetten en weer openen en nog een keer proberen.

Is dit een bekend probleem of is er iets defect? Iemand advies/raad?
Ik had vanochtend ook weer veel problemen. Na lang proberen dat lampje van de startblokkering uit te krijgen kon ik de startmotor aan de gang krijgen, maar sloeg de motor zelf niet aan :/
Ik had al de batterij in mijn sleutel vervangen voor het geval het daar aan lag, maar blijkbaar dus niet. Uiteindelijk maar mijn reserve sleutel gepakt en daarmee kon ik na een keer of 3 wel starten (grote kans dat ik gewoon geluk had en het niet aan de sleutel lag natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss bij de dealer je NATS opnieuw laten inlezen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:27:
Mss bij de dealer je NATS opnieuw laten inlezen oid?
Hmm, ja dan zal ik eens kjiken of er een dealer in de buurt is om er naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Erkens schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:42:
[...]

Hmm, ja dan zal ik eens kjiken of er een dealer in de buurt is om er naar te laten kijken.
Heb hem vanochtend even na laten kijken, en ze konden (gelukkig) na een paar keer proberen het probleem reproduceren. Volgens hun ligt het geheel aan de startmotor :? Die hadden ze niet op voorraad dus moet ik even wachten tot ze er eentje hebben. (gelukkig valt dit nog onder mijn garantie *O* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder, maar mooi dat het je niks kost.
Vanmiddag gaan er bij mij de nieuwe bandenomheen + uitlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

weer een nieuwe afspraak gemaakt voor de uitlaat, nu zaterdag 4 juli. ik zou met iemand anders gaan, maar die kon al 2x eerder niet (geen vrij van zn werk) en we moeten zijn auto als mal gebruiken, aangezien de mijne 300km van het bedrijf staat geschorst te wezen.
dus 4 juli 2,25" of 2,5" RVS uitlaat onder 100nx custom made bij NMParts :)
middendemper + einddemper

deze:

Afbeeldingslocatie: http://nmparts.nl/images_rvs_uitlaten/nmp_123.jpg

of deze:

Afbeeldingslocatie: http://nmparts.nl/images_rvs_uitlaten/dubbel_round.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door DropjesLover op 28-04-2009 14:55 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
de eerste vind k persoonlijk wat netter ogen dan de 2e. De 2e oogt toch dikker. En k vind dan wel dat die randjes wel zo nu en dan een poetsbeurtje horen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens wens ik je veel succes met het afspreken van montagedata bij NMParts. Dat is echt om te janken zo slecht. Heb daar zelf gelukkig geen ervaring mee want ben voor mn dempermontage naar EPS gegaan maar ik ken veel verhalen, waaronder mensen die vlakbij NMParts woonden die uiteindelijk van pure ellende maar naar EPS zijn gegaan.

Verder haal ik 2 mei mn VVL blok op en staan we 3 mei tijdens Speed2009 op Rosmalen :) Stand 013. Dus wie zin heeft en langskomt kan een praatje komen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Jammer dat Rosmalen zo ver van hier is, anders was ik wel langsgekomen om jullie wagens te bekijken. :(

@ Dropjeslover: Persoonlijk vind ik de 1e mooier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dropjeslover:

Doe es een foto van de achterbumper waar de uitlaat onder moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

hij moet komen onder deze bumper:

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/100nxGTI29.jpg

de 2e oogt idd wat dikker, maar is in t echt dus 4mm smaller. die 1e lijkt me ook mooier, maar die staat weer zo ietsje schuin naar onderen. maar is wel vetter denk ik ja. maar toch 2x80mm is best groot vind ik, liefst heb ik een subtielere 2x50mm ofzo

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Gewoon een fototje. :)

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/6466/img0317b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:49
speciaal voor koninginnedag? :+

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Remond_FRL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:58:
[...]

speciaal voor koninginnedag? :+
:D Kreeg dat vorig jaar ook al te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
DropjesLover schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:02:
weer een nieuwe afspraak gemaakt voor de uitlaat, nu zaterdag 4 juli. ik zou met iemand anders gaan, maar die kon al 2x eerder niet (geen vrij van zn werk) en we moeten zijn auto als mal gebruiken, aangezien de mijne 300km van het bedrijf staat geschorst te wezen.
dus 4 juli 2,25" of 2,5" RVS uitlaat onder 100nx custom made bij NMParts :)
middendemper + einddemper
Als ik zou mogen kiezen de 1e en idd de subtielere 2x 50mm en zo veel mogenlijk demping, het liefst al in de midden demper om geluid en interieur geluid zo min mogenlijk te houden.

Maandag APK+grote beurt voor m'n Almera. Hopenlijk niet al te veel gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nadat ongeveer een maand geleden mijn Mazda uit '93 totalloss is verklaard na een aanrijding met een vrachtauto ben ik opzoek naar een andere auto. Ik zoek me kapot maar kan nauwelijks iets vinden wat ik leuk vind. Wellicht omdat ik een beperkt budget heb tot 3000 euro.

Nu kwam ik een mooie donkerrode Nissan Almera 1.6 4D GX (bj '98) tegen met 116.560km op internet en ik zit er sterk over na te denken om deze auto eens in het echt te gaan bezichtigen. Echter, omdat ik een complete leek ben wat autos betreft ben ik nogal "angstig" om een andere auto aan te schaffen. Als ik opzoek ben naar een betrouwbare auto, is de Nissan Almera uit 98 dan een goede keus? en wat zijn de veelvoorkomende gebreken bij dit soort autos?

Edit; is dit model hetzelfde als het model als '96? (d.w.z. de N15?)
Zoja, kan ik dan deze lijst gebruiken? SChief in "Het grote Nissan topic"

[ Voor 10% gewijzigd door BastiaanN op 01-05-2009 15:14 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lijst kun je gebruiken.
Meld je dan ook eens aan op het Nissanclub forum. Als je laat weten waar je woont zijn er vast leden die je kunnen assisteren met het beoordelen van de occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copy/paste van Nissanclub forum:
Update:

Vandaag het blok bij Japoto opgehaald. Robert kon me bijstaan in het vervoer door het gebruik van een bus van z'n werk. Compleet met spanbanden etc, super! Patrick (Reality) was mee uit interesse en heeft de foto's gemaakt.

Flink stukje tuffen maar het is allemaal gelukt. Blok ingeladen en afgeleverd bij de collega van Mipa waar het blok ingebouwd gaat worden.

Fase 1 is afgerond: pickup & delivery.

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4219.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4221.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4223.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4225.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4228.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4229.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4230.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4232.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4234.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4236.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4244.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4245.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4246.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4247.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4251.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4256.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4258.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4261.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4262.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4272.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4293.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4296.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4298.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4299.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4303.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_4304.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
@DaMasterPNut
Goed bezig! Nu rustig aan kijken wat je al aan randapperatuur (bijvoorbeeld de radiator) in je auto hebt zitten die mogenlijk bruikbaar is, en de rest erbij verzamelen. Leuk project dit.
martijn_tje schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:50:
Maandag APK+grote beurt voor m'n Almera. Hopenlijk niet al te veel gezeik.
Auto is dus weer terug. In een keer goedgekeurd, met steekproef.

Wel wat gezeur er omheen, m'n schijven (achter) met enorm veel roest waren niet meer te redden, de blokken waren trouwens ook tot op de draad versleten. Airco moest bij gevuld (500 gram koudemiddel er bij). Multiriemen waren uitgedroogd dus moesten vervangen.

Nou rij ik 30k per jaar dus uitstellen van multiriemen en remmen is dan ook geen optie. Gelukkig was ie maandag tegen het einde van de middag weer klaar. Al met al een dure maar nuttige en snel afgehandelde service ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@martijn_tje

Ik hoef niks meer bij te verzamelen. Al het noodzakelijke is aanwezig.
Wel ga ik eerst de ECU laten tunen, de CVT mappings die gebruikt worden werken niet ideaal met een handbak, lees: met wat optimalisaties kan er veel meer uit worden gehaald.

De wissel zelf zal denk ik met 1 of 2 maand gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ DaMasterPNut: Jij bent toch degene met het blauwe shirt? :)

Sinds kort een nieuwe radio erin:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20jg0ft.jpg

Excuus voor de phonepic.

Pioneer DEH-P6000UB. Werkt erg goed. Was ook een van de weinige Pioneer autoradio's die vrij betaalbaar was plus een USB aansluting achterin (kan ook voor een iPod worden gebruikt). :)

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 09-05-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb ook nog niet zo lang geleden gekeken voor een autoradio. Moest een Pioneer worden en bovendien met USB aansluiting aan de voorkant op het paneel. Dat is zoveel makkelijker :) Ik heb gekozen voor een DEH-4100SD. Maar qua uiterlijk vind ik de DEH-P6000UB wel mooier.

[ Voor 11% gewijzigd door matel op 09-05-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
matel schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:03:
Ik heb ook nog niet zo lang geleden gekeken voor een autoradio. Moest een Pioneer worden en bovendien met USB aansluiting aan de voorkant op het paneel. Dat is zoveel makkelijker :) Ik heb gekozen voor een DEH-4100SD.
Zou ik mogen vragen waarom het makkelijker is om de aansluiting aan de voorkant te hebben? :)

EDIT: Die 4100SD is ook een mooi model. Die SD-sleuf aan de voorkant is handig. :)

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 09-05-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Het is makkelijker omdat ik redelijk vaak van USB stick verwissel (meerdere gebruikers van de auto). Tevens hoef ik dan geen moeite te doen om de USB kabel weg te werken en zit hij altijd onder handbereik.

[ Voor 9% gewijzigd door matel op 09-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
matel schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:40:
Het is makkelijker omdat ik redelijk vaak van USB stick verwissel (meerdere gebruikers van de auto). Tevens hoef ik dan geen moeite te doen om de USB kabel weg te werken en zit hij altijd onder handbereik.
Ah op die manier. :) Ik heb het USB-kabeltje in het dashboardkastje neergezet, zodat ik als ik m'n iPod / USB-stick wil aansluiten, deze in het kastje kan neerleggen. Dan is het mooi uit het zicht, zodat ik het altijd in de auto kan laten liggen.

Btw, dit model was enorm lastig te vinden. :X Ben zeker naar 10 winkels geweest, en Halfords had toevallig nog eentje liggen. Voor een prijs van €139,- kon ik het natuurlijk niet laten, zeker toen ik te horen kreeg dat ze em niet meer konden bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@DaMasterPNut: mooi verhaal, helemaal naar engeland voor een blok. Ben erg benieuwd, succes met je project! :)

@SChief: idd echt een super radio. Helaas kon ik hem niet nieuw kopen dus ik heb genoegen moeten nemen met een zo goed als nieuwe 2e hands... Met helaas een kleine kras op het scherm.
Heb je die kabel trouwens los liggen in je dashboard kastje of hoe?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Engeland? Ik dacht dat het gewoon ergens in Nederland was. :)

Kabel ligt gewoon los in het dashboardkastje. Is misschien niet supermooi, maar je ziet het toch niet. :) Was gelukkig wel makkelijk om via de achterkant van de radio naar het dashboard kastje te komen, maar ik moet wel zeggen dat ik m'n hand aardig had opengehaald aan iets scherps. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, was gewoon in Wirdum, voorbij Groningen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan had ik het aardig mis. :z

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

martijn_tje schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:50:
[...]

Als ik zou mogen kiezen de 1e en idd de subtielere 2x 50mm en zo veel mogenlijk demping, het liefst al in de midden demper om geluid en interieur geluid zo min mogenlijk te houden.
zeker een middendemper er in, ik ben niet zo'n fan van een steigerpijp van voor tot achter :P
SChief schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:40:
@ DaMasterPNut: Jij bent toch degene met het blauwe shirt? :)

Sinds kort een nieuwe radio erin:

[afbeelding]

Excuus voor de phonepic.

Pioneer DEH-P6000UB. Werkt erg goed. Was ook een van de weinige Pioneer autoradio's die vrij betaalbaar was plus een USB aansluting achterin (kan ook voor een iPod worden gebruikt). :)
zeer nette radio voor een uitermate nette prijs! ik heb ook over een tijdje grofweg zo'n budget voor een radio met de zelfde eisen (USB kabel aan de achterkant).
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:08:
Copy/paste van Nissanclub forum:

[...]
veel plezier er mee!! wil ik eigenlijk ook wel... wat kostte dat blokje jou, zo via een import-bedrijf?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DropjesLover schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:57:
[...]
[...]
[...]
zeer nette radio voor een uitermate nette prijs! ik heb ook over een tijdje grofweg zo'n budget voor een radio met de zelfde eisen (USB kabel aan de achterkant).
[...]
[...]
Thanks. :) Het is dat ik per se een Pioneer wou hebben, en hun hebben tegenwoodig nog maar heel weinig modellen met de USB achterin. Modellen met USB achterin: DEH-P7100BT en de DEH-P8100BT. Zoals je ziet helaas niet echt modellen die betaalbaar zijn. :X Maar goed, dat was de 6000 ook niet in het begin. Als de prijs zo was gebleven, had ik em ook nooit gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@drop:

1400 euro ready to go met 3 mnd garantie en 79.xxx km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Valt mee idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:19:
@drop:

1400 euro ready to go met 3 mnd garantie en 79.xxx km
dat is extreem goed te doen, aangezien een SR20VE blokje van ebay af met alleen compressiegarantie al 1000-1500 dollar kost excl verschepen (a 500-600). kom je op ongeveer t zelfde bedrag uit, maar toch liever via een bedrijfje. is dat incl versnellingsbak, ECU en kabelboom?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij met ECU en kabelboom, maar zonder versnellingsbak. :) Maar ik ben er niet 100% zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief is right :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

onderblok is toch gelijk, dus kan je ook je eigen, oude v-bak gebruiken toch?
of zijn de boutgaten niet geheel gelijk?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn huidige koppeling, assen, bak etc past idd 1 op 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:44:
Mn huidige koppeling, assen, bak etc past idd 1 op 1
heb je nog verdere turboplannen?
want ik meende dat de originele versnellingsbak zonder problemen tot 240pk gaat, en ik ken er ook wel 2 die hem over de 300 laten overbrengen :P

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bak boeit het aantal pks niet zo, nM stresst een bak veel harder. P11 bakken zijn sterker dan van een P10, en ik ken er 2 die met meer dan 300nM koppel op loslaten en dat gaat prima.

Geen turboplannen, daarom juist voor N/A meer vermogen gekozen :)
Ik zeg niet dat ik de VE standaard laat, met N/A parts kom je ook een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:19:
Bak boeit het aantal pks niet zo, Nm stresst een bak veel harder. P11 bakken zijn sterker dan van een P10, en ik ken er 2 die met meer dan 300nM koppel op loslaten en dat gaat prima.

Geen turboplannen, daarom juist voor N/A meer vermogen gekozen :)
Ik zeg niet dat ik de VE standaard laat, met N/A parts kom je ook een eind.
hear hear :)

liefst ook een lekker N/A tuned VE blokje er bij mij in. dat _of_ niet al te extreem aanpakken met een supercharger, veel relaxter rijden als een turbo.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

hmmm komend weekend hier eens naar gaan kijken:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/100nxGTI220.jpg

carterpan demonteren, bekijken, pakking daarvan vervangen en de kleppendekselpakking vervangen. hopelijk is het niet de krukaskeerring... en hopelijk niet te veel tijd, dan kan ik maandag alles goed aandraaien en de vloeibare pakking tijd geven op te drogen ipv weg te persen.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik denk dat je met N/A parts ook veel meer respect oproept dan voor de easy way out (turboblok) N/A blokken met veel vermogen en ook betrouwbaar is natuurlijk wel t gaafst. Het geuid van een 4 cilinder jankend op 8500 rpm is natuurlijk wel echt uber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Gisteren heeft mn VE ECU meegenomen zodat ik hem kan gaan opsturen voor een remap incl. het weghalen van KM/h en RPM begrenzers.

FF een piccie van de ECU:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/SR20VE/IMG_0034.jpg

Ik maak hem zo verzendklaar en dan gaatie wss morgen de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:29:
Update:

Gisteren heeft mn VE ECU meegenomen zodat ik hem kan gaan opsturen voor een remap incl. het weghalen van KM/h en RPM begrenzers.

FF een piccie van de ECU:

[afbeelding]

Ik maak hem zo verzendklaar en dan gaatie wss morgen de deur uit.
Doe je de remap niet op maat? maar gewoon kant en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een stock VE motor. Het bedrijf dat het gaat doen heeft een perfecte mapping voor een standaard VE blok. Dat kan dus prima :)
Dat hebben zij al uitontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
En waar word ie gemapped?:P (nieuwsgierig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griekenland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Het is wel een ultracoole ombouw, met die VE motor. Ben benieuwd hoe dat gaat lukken. Stiekem vraag ik me af of dat ook in een P11-144 zou passen :-)

Maarja ik rij op LPG dan zal dat wel niet meer gaan :-P

Zit nu op 356.000 km. Netjes toch. Sterk blokje die SR20DE.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

als er een SR20DE in hangt past er ook een VE in. onderblokken zijn het zelfde :)

paar stikkers gekocht, ook voor wat forumgenoten:
Afbeeldingslocatie: http://tanakatire.web.infoseek.co.jp/505_8/SR20_inside.gif

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

De ECU is getuned en wordt asap teruggestuurd. Dan nog wat klein spul in de vorm van filters regelen en dan een datum plannen en wat vakantiedagen opnemen.

Verder gisteren nog iets leuks meegemaakt. Reed in Zwolle op de IJsselallee met een maatje naast me. Motorrijder komt links van me rijden. Checkt de auto van voor tot achter. Gaat er voorbij en gaat naar rechts. Laat het gas los, wij er links weer voorbij, hij enthousiast zn duim opsteken. Wij teruggroeten. Was een mooi momentje :)
Zeker omdat het van een motorrijder kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

hier ook een updatje...
kleppendekselpakking nagekeken, die was nog goed. bij het demonteren 1 ringetje en 1 boutje kwijt geraakt :X

verder de rest van het blok bekeken en geconcludeerd dat het de krukas-keerring is waar de olie uit loopt. zelf geen luchthamer of goede werkplek, dus die gaat maar ff naar een (beun) garage binnenkort. schijnt een goed uurtje werk te zijn en de keerring zelf kost geen drol.
kan ie ook gelijk ff verder bekeken worden voor de aankomende APK en vakantie (~3000km rijden).

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 02-06-2009 14:58 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

DaMasterPNut wat doe je met de airco? Gaat die over van je oude blok? Of zit die ook op het nieuwe blok?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aircopomp zit ook al op t blok :)
Maar anders was die ook over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

net binnen gekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/02062009094.jpg
nog 2 zwarte setjes over :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:28:
Aircopomp zit ook al op t blok :)
Maar anders was die ook over te zetten.
Kan handiger zijn om je huidige airco pomp te laten zitten. Het systeem blijft dan dicht. Dus niet opnieuw bijvullen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat ook gebeuren heb ik inmiddels begrepen :)
Thnx voor de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
En hoe staat de ombouw ervoor inmiddels? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik update vanzelf als er wat te melden valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De foto van Micra in de TS klopt al lang niet meer. :)

De laatste foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/voorkant_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/achterkant_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/motorruimte_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/interieur_klein.jpg

Ik ben nog meer van plan, maar opzichtig wordt die niet. Nu valt die al helemaal niet op, behalve dat die redelijk snel is en hoorbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mystic_Jack op 09-06-2009 19:29 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn pa is onderweg vanuit Zweden naar NL in een Navara:

Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/04/m/000/a4/c9/4785_27.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/07/m/000/a4/c9/47d6_27.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/04/m/000/a4/c9/47ea_27.JPG

Gekocht onderweg in Duitsland.

Hij was al een tijdje op zoek naar een Navara om als opvolger te dienen van de Discovery die ie had. Morgen komt ie bij mij langs. Ben benieuwd in hoeverre ie anders is als de Discovery. :) Het mag dan wel niet mijn eigen auto zijn, maar wie weet mag ik zodra ik mijn rijbewijs binnen heb er ooit in de nabije toekomst zelf in rijden. Mijn pa kennende zal dat dus never nooit niet gebeuren, maar ach dromen mag toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

eventjes weer een kleine update van de 100nx gti :)

na het uiteen vallen van een mede forumgenoot zijn mooie autootje wegens een paar kleine roestplekjes kon hij dus niet meer mee naar NMparts. nu ga ik samen met een ander en heb ook zowaar geld er voor (mn stagebedrijf is failliet aan het gaan, salarissen waren uitgesteld, etc).

tevens ook eens beter gekeken naar de olielekkage, dit is zeer hoogstwaarschijnlijk de krukaskeerring, maar ga ik niet zelf doen. ik heb geen brug/put om er goed bij te kunnen en ook geen luchttol om de zeer goed vast zittende moer los te krijgen. kosten, aangenomen dat t 1,5u werk is, ~100 euro :)

belangrijke datums:
1 juli, hij mag weer ontschorst worden en de weg op.
1 juli, nieuwe verzekering regelen (whohoo, 23 jaar -> geen risico jongere meer, nu wel WA+ mogelijk :) )
3 juli, laatste stage dag
4 juli, uitlaat halen Cool
6 juli, naar de garage, keerring + APK
8 juli, op vakantie, met de auto, targa FTW 8)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:47

PauseBreak

derp!

Die Navara is best gaaf 8)

En DropjesLover, succes met je autootje :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend met Lennaert, Michael en m'n pa een weekend naar de Nordschleife geweest.
Na veel moeite m'n pa 6 maanden terug zover gekregen dat hij eens mee zou gaan, en ook naast mij in de Primera mee de baan over zou gaan.

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_4959.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_4964.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_4967.jpg

Zaterdag om 09.00 vertrokken en rond 12.00 gearriveerd bij onze vaste stek http://www.ringrooms.de
Spullen gedumpt en naar de Ring gereden waar de VLN series aan het racen waren. Erg druk, prachtig weer, genieten dus.

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_4977.jpg

Door een heftig ongeval (wagen over de vangrail ergens een grasheuvel afgedoken) gingen de Touristenfahrten savonds niet meer door.

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5022.jpg

Wel van de mogelijkheid gebruik gemaakt om gelijk een 4 ronden kaart te kopen voor de volgende dag.

Rest vd dag genoten van de race en m'n pa gelijk geintroduceerd bij Hannes, bekend terrein voor andere Ring-gangers.

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_4982.jpg

Wij en vaders genoten enorm dus dat was een geslaagde dag. 's Avonds nog biertje op terras gedaan en een bigass pizza gehad bij Pinocchio en zo rond middernacht gaan pitten om de volgende dag mee te doen met de Touristenfahrten.

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5038.jpg

Voor het pitten trouwens nog even de baan opgelopen en een vastgesmolten stuk remschijf gespot in het asfalt:

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5402.jpg

Samen met wat carbon:

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5407.jpg

Zondag om 09.30 ontbeten en daarna naar de Ring gegaan. Drukte viel nog mee, zon scheen volop dus het zou vast goed druk gaan worden.
Om 11.00 ben ik de baan op gegaan met Michael naast me om eens te checken hoe het circuit erbij lag en hoe de remmen het zouden doen (ik reed op mn straatblokken). Dit ging prima en kon leuk meerijden. Enkele auto's ingehaald, oa een Peug 205 en een BMW 3 coupe, in de laatste bocht pakte ik bijna een andere BMW 3 maar op het rechte stuk gaf ie meer gas dan dat ik kon jammer genoeg :P

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5491.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5495.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5502.jpg

Toen volgde er een hele serie met baansluitingen waardoor we steeds niet op tijd voorbij de toegangspoorten waren.

Baan open, baan dicht, baan open, baan dicht - dit ging zo op en af tot een uurtje of 17.30. Toen snel mn vader ingesnoert en naar de slagbomen gereden.

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5509.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5511.jpg

Toen we eenmaal de baan op gingen begon het te regenen :( Dat icm veel opgefokte mensen die gefrustreerd waren door het lange wachten zorgde voor veel gevaarlijke situaties. Hoop aggressiviteit op de baan. Heb er maar veel voorbij laten gaan want dat was anders geen pretje. Ondanks dat toch m'n vader een leuke vlotte ronde kunnen laten zien. Continu de hand aan de hendel bij het plafond, af en toe vragen of dat zo snel moest, of dat dat gebrom wel klopte, en of ik die auto wel zag in mn spiegel ;D
Erg vermakelijk :)

Na het rondje goed ten einde te hebben gebracht toch nog complimentje van vaders gekregen, wat altijd leuk is. Hij had het erg gaaf gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5573.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/20090615%20Weekeinde/IMG_5575.jpg

Na het nuttigen van een goeie Hannes-schnitzel zijn we huiswaarts gekeerd. Tegen 23.00 kwamen we aan in Zwolle.
Met nu nog 2 rondjes op de kaart scheelt me dat weer kosten en wachttijd de volgende keer :D

Ohja, pa vind het voorlopig weer even genoeg geweest daar :applaus:

Voor alle foto's:

http://www.ncn-ring.nl/viewtopic.php?f=6&t=54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mooi verslag Pinda! :) Leuk om te zien hoe het er daar allemaal aan toe gaat. Ook leuk dat je pa eens met je meerijdt. De Primera ziet er weer zoals altijd lekker strak uit. ;) Ongeluk ziet wel wel extreem uit zeg, precies op zo'n rotstukje. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad mooi verslag, leuk om te lezen.

Heb je ook andere velgen? Zien er goed uit. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze velgen zijn nog steeds degenen als die ik destijd nieuw gekocht heb. Niets anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mn gemodde/getunede VVL ECU terug!

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_0038.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_0039.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

en hoeveel is er nu veranderd? :P

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat complete uitbreidingsbord met chips etc is custom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

das geen kleine uitbreiding :o

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Zit een getunede mapping op (CVT mapping vs handbak mapping verhaal)
- toerenbegrenzer verplaatst van 7200 naar 8000 rpm
- km/h begrenzing vanuit Japan verwijderd
- VVL activatie punten geoptimaliseerd (zie punt 1)

Dit zou 188 pk @ 7000 rpm moeten opleveren ongeveer (kan altijd verschillen mbt uitlaatsysteem, versnellingsbak etc) en zo'n 197 nM koppel bij 6500 rpm.

Genoeg ruimte dus om nog meer N/A te modden op de langere termijn. Eerst maar eens naar de dyno als de swap eenmaal klaar is. Ik hoop/verwacht dat dit sowieso eind juli is.

Hopelijk rond de eerste 2 weken van juli te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Crap, afgekeurd. -O- Waarom?:

- Derde remlicht doet het niet. Nieuw lampje. :Y)
- Remcilinder rechtsachter zit vast.
- Remslangen links+rechts voor lekt een beetje
- Fuseekogel linksvoor moet vervangen worden
- Rechterzijknipperlicht doet het niet.Verholpen na een tikje. :Y)

Nou, het remlicht, de slangen en de fuseekogel zijn niet duur. Maar die remklauw wordt een dure grap. -O- Schijnt wel vaker voor te komen.

Conclusie: K*tzooi, maar het hoort erbij. :)

Disclaimer: Auto remt nog altijd behoorlijk goed, dus gevaarlijk is ie niet.

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 17-06-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

zo'n remcilinder-revisie setje kost 70 euro (voor 2 kanten) en is goed zelf te doen. of een tik met een hamer en WD40, maar dat vinden je pakkingen minder leuk.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tik met een hamer en WD40 werkt voor geen meter kan ik je zeggen. :+ Als je eens wist hoe lang we hebben gekloot ermee. Echt waardeloos. -O-

Trouwens, weet iemand toevallig hoe ik het 3e remlicht kan openmaken bij de P11 (gemonteerd op hoedenplank)? Dat ding is zo fragiel dat ik er niet aan durf te trekken zonder precies te weten hoe het eigenlijk moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe remklauw achter via ebay kost je incl. verzending 100 euro.
N16 is gelijk aan P11 achter overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SChief schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:26:
Tik met een hamer en WD40 werkt voor geen meter kan ik je zeggen. :+ Als je eens wist hoe lang we hebben gekloot ermee. Echt waardeloos. -O-

Trouwens, weet iemand toevallig hoe ik het 3e remlicht kan openmaken bij de P11 (gemonteerd op hoedenplank)? Dat ding is zo fragiel dat ik er niet aan durf te trekken zonder precies te weten hoe het eigenlijk moet. :)
Die kap kan/moet je naar voren trekken (dus richting motorkap), dat is alles. Het is wel een beetje pielen om het lichtje te vervangen maar dat wijst zich wel als die kap er eenmaal af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ psy: Thanks. Heb em inderdaad eraf gekregen, nieuw lampje erin, en klaar. :)

Morgen even de fuseekogel en remkabels ophalen. Voor de klauw zal ik nog wel online zoeken (thanks DaMasterPNut). :)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.