Het grote Nissan topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 42.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Weet je wat pas humor is?

De manier waarop in een P11 sedan de hoedenplank 'vast' zit. Stel je wil je speakers vervangen, dan moet er veel los... echt idioot. De hoedenplank zit namelijk klem onder de zijpanelen naast de ruit die weer met die k#$%^ klemmetjes vastzit. En dat panel zelf kan er ook niet zomaar uit :(
Zowiezo hou ik er helemaal niet van om zo'n paneel met klemmetjes los te maken want meestal krijg je zoiets niet meer helemaal 100% terug op zijn plaats.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Ah joh die hoedenplank van een 4 deurs is echt een EITJE!

- die zijkappen ff je handen omheen zetten en hard roppen. trek je zo los, en er is nog geen een klikker gesneuveld hier
- dan je vlakke hand onder de hoedenplank schuiven met de handpalm naar boven en beetje meppen hier en daar

Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tja, je moet er maar het lef voor hebben. Toen ik het dashboard uitelkaar ging halen om de lampjes te vervangen was er ook af en toe gewoon brute kracht voor nodig. Toen je de klik hoorde, dacht je wel van :X , maar er is niks aan de hand.

Slim in elkaar gezet hoor, die P11. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou ik vind het helemaal niks met dat die klikkers. Er zijn toch echt betere systemen denkbaar? Ik krijg er zo'n 'Jongens dit is echt voor eenmalig gebruik' gevoel bij. Helaas zijn de standaard achterspeakers zo ranzig slecht dat je weinig keus hebt om ze te vervangen.

Om maar even in de mopperstemming te blijven, de toevoerslang van de sproeier van de rechterlamp lekt. Zodat nu de sproeier-tank langzaam leegloopt (ja dus ook van de overige sproeiers). Het zal vast te maken hebben met het feit dat ik al drie keer de voorbumper los heb gehad, maar toch. Volgens de dealer moet ik nu de hele slang vervangen inclusief de sproeir maar ik denk dat dat een beetje overdreven is. Een beetje secondenlijm kan ook wonderen verrichten. Ik weet precies waar hij lekt :P

[ Voor 48% gewijzigd door psy op 17-06-2009 20:29 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijm en wat ducktape should do the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Blijkt dus niet de fuseekogel te zijn, maar een ander onderdeel. Naam weet ik niet zo snel, het is me allemaal iets te ingewikkeld. :+ Al met al wel rotzooi dit. Remslangen voor zijn inmiddels al vervangen. Ben druk bezig met de remklauw.

Fototje uit het ESM:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2n20w6.png

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vertaling weet ik niet maar het heeft idd met je fusee te maken dan.

Wat je op het plaatje ziet is iig:

- veerpoot (schokbreker met veer)
- bovenste draagarm (upperlink), zit aan chassis vast
- thirdlink is denk ik niet echt vertaalbaar
- transverse link is gewoon de onderste draagarm
- grote ding rechts is je crossmember

Verder zie je nog aandrijfas met 2x homokineet en het stangetje daarboven is je endlink.

edit

Foto voor verduidelijking

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/intrax%20part%202/IMG_1917Small.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 21-06-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb heel even je foto geleend als je het niet erg vindt. :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/rri0ee.jpg

^^ De foto zegt genoeg denk ik. Ik denk dus dat ik dan nu een nieuwe "Knuckle" nodig heb. Afkeurpunt was dan ook dat het wiel speling had. Het probleem is, dat ik eerst niet wist hoe het ding open te krijgen (ESM niet binnen handbereik). Dat rubber wat erop zit, zat zo muurvast (logisch) dat wij dachten dat het er niet af te halen is. Maar blijkbaar kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, onder die dop zit een boutje (weet zo niet welke maat) en daarmee bout je dat deel vd ophanging vast aan het fusee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Laurens, ik heb je op een foto van een maat van mij (Ronald) gespot, zo zie je maar, via via kom je elkaar toch weer tegen. :+
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/IMG_0580.jpg
Mooie auto! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Humor! Ik ken Ronald weer via het Nurburgring forum plus hij is een vriend van een collega van mij (Tim). :D
Heb gisteren in de beunschuur @ Wezep z'n wagen met de machine gepoetst :)
Die van mij is al weken uberranzig.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 21-06-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha jij was die kerel die hem zo netjes gepoetst kreeg, hij was echt helemaal blij. :P

Vandaag zwaar teleurgesteld dat hij vandaag bij Ter Apel geen prijs kreeg voor show en shine, maar dat die patser bakken dat wel kregen.
Gelukkig had ie nog een prijs voor het snelst verwisselen van een wiel. :+

Ik ken hem zelf via de Renault Club trouwens. :)

En jij had een onderlip van Renault eronder zitten? Ik zie een verband. :+

Oja, tim ken ik ook, met zijn r(a/in)g clio en het over de kop krijgen van zijn lease hok. Ben benieuwd hoelang ie die golf nu heel houd. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 21-06-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, cool, de verhalen zijn bekend dus ;D
Mss komen we mekaar nog wel es tegen.

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img2/l7zajo7.jpg

Goed gelukt toch? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 21-06-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hoe is het mogelijk dat ik bij de specs van de Murano een enorm verschil zie voor wat betreft de bagageruimte, namelijk 31,8 cubic feet, wat omgerekend ongeveer 900 liter is. In Nederland komen ze niet verder dan 402 liter?

Stoelen neergeklapt zelfs 64,5...

Snap er niets van. Het is geen drukfout want je komt die waardes overal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb de detail shots ook gezien, ding glom weer als de ziekte!
Vandaag had hij de deukjes eruit laten halen, o.a. met het slot van de motorkap enzo haha.

Maar hij ziet er echt goed uit. :)

En de verhalen tja, die zijn mij wel bekend. :+

Ik heb zelf al eens omgekeerd gestaan en ik heb daarna lange tijd nodig gehad om weer wat sportiever te rijden, die tim ging gelijk weer volle bak. Tja... :+

Maar goed, misschien komen we elkaar wel tegen, augustus zit ik weer in de buurt dus tja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
psy schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:58:
Hoe is het mogelijk dat ik bij de specs van de Murano een enorm verschil zie voor wat betreft de bagageruimte, namelijk 31,8 cubic feet, wat omgerekend ongeveer 900 liter is. In Nederland komen ze niet verder dan 402 liter?

Stoelen neergeklapt zelfs 64,5...

Snap er niets van. Het is geen drukfout want je komt die waardes overal tegen.
Vreemd? :? Ik heb net ook even gekeken, en ik kom precies tot dezelfde conclusie.. :| Snap er niks van.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2n20w6.png

Zoals de foto al zegt heb ik last van speling tussen de third link en knuckle (fusee). Nu kan ik werkelijk nergens duidelijk vinden hoe ze aan elkaar zitten waardoor ik te weten kan komen welk onderdeel ik moet vervangen om de speling te doen verdwijnen. Heeft iemand een idee..? ;(

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ug1dlv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan best zijn dat je of het hele fuseestuk moet vervangen, of alleen de third link. Dat is t enige wat daar met elkaar in verbinding staat.
Evt kan je ook kijken of het boutje daar nog goed strak zit maar dan moet je die dop eraf zien te wurmen. Ik dacht een doppie 12 of 14 oid zo uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
^^ Da's het probleem dus, ik weet nou niet welk onderdeel ik moet bestellen, het fuseestuk of de third link. :+ 2 Nissan-dealers gebeld voor opheldering, nou, ze lieten ons juist meer twijfelen. Fatsoenlijke dealers zitten hier niet lijkt het, wat een arrogante mensen die echt 0 verstand hebben. Die vent probeerde mij eerst wijs te maken dat het fusee OP de third link zou komen, en niet vanaf de onderkant. :S Ook zei hij iets van lagers die in het gat zaten ofzo, dat is dan weer iets waarvan ik niks snapte.

Ik ga proberen om die dop eraf zien te rammen, wordt wel een rotklusje op de stoep. :+

EDIT:

Nou, in FAST zie je dan weer de pen die op het fuseestuk in het ESM zit weer niet. :S

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qtzsjn.png

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 22-06-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17

DropjesLover

Dit dus ->

een kwestie van "ik weet het niet precies, maar wil best wel even kijken"?

ohja, afgelopen weekend de opgeladen accu weer in de auto gezet. 2 minuten proberen/door laten draaien op de startmotor en er kwam weer wat leven in. beetje gas bij geven dat ie niet stil viel en na 5 minuten bleef ie weer mooi stationair draaien :)
kan ik er volgende week tenminste mee naar de garage rijden :P
maar nog eerst de kleppendekselpakking goed doen en wat olie er in gooien, volgens mij staat ie bijna droog.

[ Voor 74% gewijzigd door DropjesLover op 22-06-2009 17:51 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

De afspraak is gemaakt! 17 juli, vrijdagavond om 19.30 gaat de auto naar de collega van Patrick!
Hij gaat z'n best doen om het 22 juli voor elkaar te hebben. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel filmpjes maken he, ben erg benieuwd! ;)
Succes ook enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gekocht:

Motul 8100 X-Cess 5W40 motorolie (5 liter)
Castrol TAF-X 75W90 bakolie (4 liter)

Nu nog 8 liter koelvloeistof (Kroon SP-14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

5W40? ik dacht dat voor SRblokjes standaard 10 tot 15W40 het meest geschikt was?
en voor de v-bak 60W nogwat?

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Erkens: Toch weer een falende auto...

Mijn startblokkeringsprobleem was toch nog niet helemaal opgelost. Gezien het feit dat ik gisteravond 2,5 uur later thuis was dan dat ik had gepland :(

De aardige meneer van de ANWB zei dat de kans groot was dat het probleem in het slot van de deur zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DropjesLover schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:49:
5W40? ik dacht dat voor SRblokjes standaard 10 tot 15W40 het meest geschikt was?
en voor de v-bak 60W nogwat?
Voor t blok geldt officieel 10W40 maar met 5W40 heb je iets soepelere koude start (hydraulische kettingspanner maakt dan minder herrie omdat de dunnere olie sneller overal komt).

Voor de bakolie geldt gewoon de standaard 75W90. 60W komt daar niet in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:35:
[...]

Voor t blok geldt officieel 10W40 maar met 5W40 heb je iets soepelere koude start (hydraulische kettingspanner maakt dan minder herrie omdat de dunnere olie sneller overal komt).

Voor de bakolie geldt gewoon de standaard 75W90. 60W komt daar niet in voor.
dat had ik effe eerder moeten weten :X

heb der net 10W40 ingegooid met een OEM filtertje (brega olie 10W40 met de juiste toevoegingen)

scheelt al wel in de koud start geluiden maar als tie koud is hoor je hem nog heel effe nu.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, zo'n 2 sec schurend geluid. Dat los je met 5W op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

ik las laatst dat iemand er 15W40 in had gegooid omdat ie geen zin had in een nieuwe koppakking, en met 10W40 hij zweette her en der. en met 15W40 dus niet.

en tsja, koude start... gros van de tijd is je blok gewoon warm toch?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist als je blok koud is wil je goede en snelle smering. Iets dunnere olie is dan beter dan dikkere. Wat die andere persoon doet moet hij zelf weten.

SR20's met kapotte koppakkingen zijn vrij zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Maand of wat geleden even in Duitsland op de Autobahn aan het spelen geweest... Mijn Micra kan dus 184km/h :X En als je dan Duitsers in Mercedessen/BMW's inhaald zijn ze not amused >:)

Maar goed, ik ben nu liever geworden voor de Micra en houd me (sinds een "kleine" bekeuring) wat meer aan de snelheid wat een verbruiksbesparing oplevert... Van 1:13 naar 1:16 :Y Nu nog eens uitzoeken hoeveel liter in de benzinetank kan, meestal gaat er 25 tot 30 liter in als de benzinemeter op bijna leeg staat, maar ik heb zo'n idee dat er (veel) meer in moet kunnen.

Oh ja, vorige maand APK + grote beurt. Remblokken zijn vervangen en nu remt de Micra wel beter dan voorheen. Verder geen bijzonderheden gevonden.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Er gaat 42 liter in zo'n Micra (jij hebt toch eentje uit 2001, 3-deurs?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het lampje brandt kun je nog zo'n 100km rijden. Houd voor enige marge maar 50 a 60 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag op een BBQ met wat clubkameraden een Micra K11 1.0 geregeld voor 500e als daily.

Nissan Micra 1.0 Tango 55PK injectie
Kenteken GX-XX-01
kmstand: bijna 248.000
Gewicht: 780kg
Distributieketting

http://www.mijnalbum.nl/Album=RCJEQBOH

Starten = lopen, schakelt en rijd erg lekker
NIEUWE APK
Zelf verwacht ik geen grote problemen, deze auto is technisch erg goed en goed onderhouden. Er zitten tot 5 jaar terug onderhoudspapi eren bij, maar is niet nissandealer onderhouden.
De auto heeft GEEN roest meer onder dorpels
Ook GEEN roest meer aan de frontbalk, deze is compleet vervangen
Interieur is erg netjes en alle tellertjes e.d. werken naar behoren.
Schokbrekers doen het goed, geen nadeinen.
Pirelli bandjes

Uiterlijk is niet puntgaaf. De auto heeft parkeerdeukjes en krasjes en stikkerrestjes . Ook is de motorkap vooraan iets verbogen. Deze sluit overigens wel perfect en is absoluut niet gevaarlijk of apk afkeur of wat dan ook.
Ikzelf heb ook in de auto gerookt, van de vorige eigenaren weet ik het niet.

In de afgelopen maanden is er nog een en ander aan gebeurt:
- Vers achterbumpertj e, de oude had een dikke scheur erin.
- Handgreepje bestuurdersdeu r vervangen, deze was afgebroken.
- Uitlaat sierstukje
- Laguna bumperlip
- Flexi ruitenwissers
- Witte zijknipperlich tjes
- Halogeen verlichting incl reserve setje halogeentjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Het het al gezien op NCN. Begrijpelijk dat je wel een daily neemt nu. :)

Gisteren de claxon van een Golf IV erin gezet, was wel even prutsen, maar het klinkt stukken beter dan die standaard miep. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool :)

Inmiddels de auto vooraan 1 cm verhoogd gevolg is meer verweg = ietsjes comfortabeler = ook wat betere wegligging.
Achter is 0,5cm verhoogd, maar moet nog 0,5cm bij voor de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Is toch wel erg handig, zo'n schroefset. Precies zoals jij het wilt + je kan het elke keer bijstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

grmbl, gisteren een mailtje gekregen dat de uitlaat niet door gaat. de man die hem zou maken morgen is van een trap gevallen en mag nu een paar weken niet werken... dus in iedergeval geen nieuwe APK maandag, of ff flink boetseren... wat ik wel wil, want dinsdag/woensdag gaat ie 2,5 week 3000-3500 km rijden. wel meeste stukken max 90 of 110 (zweden...) en dan valt het geluid wel mee. nieuwe olie moet sowieso, remschijven moeten ff schoongeremd worden (beetje beroest). wel loopt de rem links achter wat aan, kan dat kwaad?
nog andere dingen die ik moet bekijken voor de trip, naast vloeistoffen en lampen? doppenset etc gaat mee, voor de zekerheid.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aanlopende rem is nooit goed maar wel simpel te verhelpen (iig voor die paar duizend kilometer).

Klauw demonteren (2x dop 12).
Dan de geleidepennen eruit halen (de pennen die hoor je heen en weer tekunnen bewegen, rubberen hoesje zit er om).
Indien geoxideerd met een licht schuurpapiertje opschuren. Schoonmaken met remmenreiniger en ook remmenreiniger in het gat spuiten en het eruit laten lopen. Kan veel zooi uitkomen.
Dan met remmenvet of kopervet die pen lekker insmeren en terugmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

oeh, dat ga ik dan wel ff doen ja.

erg leuk, mn auto verzekeren...
ik rij al ruim 2,5 jaar een eigen auto, 1 jaar een 1.6 en in 1,5 jaar tijd 2x een 2.0 gti gehad. Voor de schorsing kostte me die 34/maand (polis direct). Auto tijd niet nodig, dus geschorst. Ff ook ohra gebeld, kon het daar WA+ verzekeren voor 43/maand.

En nu ineens, polis direct 92/maand (gti en onder de 24) en orha wil hem helemaal niet meer...

Kutzooi :(

lolz, onna-onna gedaan, ingevuld op de site, 50E/maand WA+ met inzittenden etc. gewoon op de site gedaan, ik hoop asap een bevestiging te krijgen. heb ook ff aangegeven teruggebeld te willen worden, om t ff te verifieren... zou vervelend zijn om een verzekering te moeten fixen als ik al op vakantie ben

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb je hem langer dan een jaar geschorst? De no-claim verklaring is maar een jaar geldig. Dat zou iets kunnen verklaren. Anders is het maar raar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Terwijl ik opzoek was naar een leuk "VTEC just kicked in yo!" plaatje, vond ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://media.urbandictionary.com/image/large/ricer-48377.jpg

OMG.

Voor alle duidelijkheid, dat is dus een P11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat wás een p11 ja. :+

Kent iemand deze trouwens, hoe fout:
http://link.marktplaats.nl/257769439

Ik zit inmiddels, ook met laurens hulp en tips, te kijken naar een goede p11. Mijn reault is een regelrechte ramp en gaat meer geld in en hij staat meer stil dan ik er mee rijd...
Daarom dus kijken naar wat ruims (ik ben 1.96m), comfortabel (maak veel km's dankzij veel weekenden naar familie in de randstad), en gewoon degelijk en niet meer dat hele opvallende.
http://link.marktplaats.nl/259407634

Is de 2 liter, komt dus goed voorruit en er zit vanalles op een aan.

Of toch doorsparen voor de iets nieuwe, en dan gelijk een cvt automaat (ik vind automaat rijden nog steeds heerlijk mits een cvt of dsg bak), dan zou ik op zoiets uitkomen:
http://www.speurders.nl/o...-cvt-luxury-49125602.html
Of:
http://www.speurders.nl/o...-sport-plus-48323126.html
De sport...

Iemand die tips kan geven, en waarom juist, etc.

Bedankt. :)

[ Voor 101% gewijzigd door Joopieboy op 04-07-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Serieus, hoe kom je op het idee om zo'n picknicktafel erop te kwakken? :X En dan die wielkastverbreders. :')

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/11revjm.jpg

Eigenlijk de nieuwe rage in het "Show je auto"-topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

SChief schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:31:
Serieus, hoe kom je op het idee om zo'n picknicktafel erop te kwakken? :X En dan die wielkastverbreders. :')

[afbeelding]

Eigenlijk de nieuwe rage in het "Show je auto"-topic. :+
geen abs?

ik dacht dat redelijk stadaard wat op de p11 :|

Ziet er bekend en goed onder het motor kapje.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nope, geen ABS. Ook geen passagiers airbag, wat ik eigenlijk wel altijd zie op andere wagens. :+ Ach ja.. Zitten ook geen elektrische ramen voor, maar gewoon slingers.

Soms irriteer ik me eraan, maar goed, zo erg is het nou ook niet.
Joopieboy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:05:
Dat wás een p11 ja. :+

Kent iemand deze trouwens, hoe fout:
http://link.marktplaats.nl/257769439

Ik zit inmiddels, ook met laurens hulp en tips, te kijken naar een goede p11. Mijn reault is een regelrechte ramp en gaat meer geld in en hij staat meer stil dan ik er mee rijd...
Daarom dus kijken naar wat ruims (ik ben 1.96m), comfortabel (maak veel km's dankzij veel weekenden naar familie in de randstad), en gewoon degelijk en niet meer dat hele opvallende.
http://link.marktplaats.nl/259407634

Is de 2 liter, komt dus goed voorruit en er zit vanalles op een aan.

Of toch doorsparen voor de iets nieuwe, en dan gelijk een cvt automaat (ik vind automaat rijden nog steeds heerlijk mits een cvt of dsg bak), dan zou ik op zoiets uitkomen:
http://www.speurders.nl/o...-cvt-luxury-49125602.html
Of:
http://www.speurders.nl/o...-sport-plus-48323126.html
De sport...

Iemand die tips kan geven, en waarom juist, etc.

Bedankt. :)
Die 1e is wel heel erg fout ja.. :X

Om eerlijk te zijn vind ik de P11-144 een stuk mooier dan de P11, ziet er veel frisser uit. Hoewel de keuze tussen een mooie P11 GT en P11-144 wel lastig zou worden... :+

De P11-144 heeft 2 verschillende automaten, de een is een Hypertronic M6, de andere een normale CVT automaat.

Hypertronic:
- Geen Sport-stand en Economy-stand (na 120km/h zit er eigenlijk geen verschil meer in)
- Mogelijkheid om zelf de versnelling te selecteren.

CVT:
- Wel een Sport-stand en Economy-stand.
- Niet de mogelijkheid om zelf de versnelling te selecteren

Bij beide bakken kan de stappenmotor wel eens stuk gaan.

[ Voor 79% gewijzigd door S_Chief op 05-07-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een nette P11 GT met lage km stand en in goede originele stand is erg moeilijk te vinden, en dan kun je vaak voor hetzelfde geld ook kijken voor het iets nieuwe model.

Maar tja, welke bak is nu beter eigenlijk van de P11-144, automaat is wel traag geloof ik? :P

Maar de P11-144 is dus verder wel een goeie auto? Degelijk, betrouwbaar, niet al te roest gevoelig, al die dingen? Ik wil nu juist het tegenovergestelde van mijn R19. :P

Dank voor je reactie trouwens. :)

Zit nu beetje door te kijken, leuke gt met schade voor opknap, helaas zijn de airbags eruit:
http://link.marktplaats.nl/263005214

En deze vind ik erg interessant:
http://link.marktplaats.nl/258586913

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 05-07-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die P11(-144) modellen zijn zeker wel betrouwbaar. Welke bak beter is? Geen idee, dat zou ik je niet kunnen vertellen. Ik heb alleen ervaring met ons eigen gebakje (5-bak). :)

Klein lijstje van Nissan Club Nederland.
P11-144

Motorisch / Aandrijving:

Distributie ketting en spanner op de SR20DE M-CVT
Krukas en Nokkenas sensoren op de QG18DE (modificatie)
Olieverbruik bij de QG18DE, carterventilat ierubber onder kleppendeksel is vaak de boosdoener bij oliedrinkers.
Lekkende EGR pijp SR20DE (pijpje wat in het spruitstuk zit), hoorbaar aan tikkende geluid bij belasting.
Zorg ervoor dat onderhoud is uitgevoerd, als dit slecht is gedaan of achterwege gelaten dan kun je problemen verwachten met de distributie ketting en spanner.(vooral QG18DE)

Onderstel / Remmen:

ABS ringen scheuren op de vooras, ABS treed in werken bij zachtjes rijden en remmen.
Remslangen voorzijde bij auto's met hogere KM stand.
Bovenste draagarmen voorzijde, wel minder als de voorgaande Primera's

Interieur / Exterieur

Gebroken airco leiding op de pomp, nieuwe leiding + modificatie uit laten voeren.
Display in klokkenpaneel gaat nog wel is defect.
Airbag lampje gaat branden, oorzaak zit hem in de Airbag stekkers onder de voorstoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 05-07-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankje, ik ga zeker even alles op de nissanclub verder doorlopen, had mijn eigen bericht ook al aangepast haha.

Maar als daily drive zijn die 2 liters nog zuinig te nomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
In de stad wil ik het niet echt zuinig noemen.. :+ Maar als je veel op de snelweg zit, is het verbruik prima.
Fabrieksopgave 2.0 GX (SR20De, 131pk):
- Binnen bebouwde kom 1 op 9,3
- Buiten bebouwde kom 1 op 15,9
- Gemiddeld verbruik 1 op 12,7

Wait, jij was meer geïnteresseerd in de P11-144 met automaat. :+

Fabrieksopgave 2.0 Sport Hypertronic M6 (CVT verbruikt evenveel als de M6)
- Binnen bebouwde kom 1 op 8,3
- Buiten bebouwde kom 1 op 15,4
- Gemiddeld verbruik 1 op 11,8

Over uitvoeringen (van laag naar hoog, alleen 2.0 modellen):

P11: GX, SLX, SE (pin me niet vast of SE luxer is dan SLX)
Sportievere varianten: SRi, GT, GTSE

P11-144: Comfort, Luxury, Luxury Plus, Elegance, Elegance Plus
Sportievere varianten: Sport, Sport Plus

Zo zie ik het. :)

Overigens. De Hypertronic M6 is alleen verkijgbaar op de Sport, Sport Plus, Elegance en Elegance Plus.
De standaard CVT is verkrijgbaar op de Comfort, Luxury en Luxury Plus.

EDIT: Die laatste Marktplaats link van jou (schade P11 uitgeklapte airbags) is volgens mij 1 van de laatste P11'jes zo te zien. 140 PK (normaal 131 bij P11), en Sport-uitvoering (eigenlijk alleen bij P11-144).

[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 05-07-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P11-144 met automaat is grote kans op problemen met uitgerekte distri-kettingen wat een enorm dure fix is...

Die blauw met spoiler heeft kort @ NCN gezeten. Auto vind ik niet bepaald mooi en zou ik lekker laten staan.

P11 met SR20De/SR20DE doet op snelweg in mijn geval zo'n 1 op 13,3, bijna 700km op een tank als je je best doet.

P11 vanaf april '98 heeft standaard ABS geloof ik. Mijn auto valt daar net buiten (gelukkig, want ABS is kut @ circuit).

Het P11 lijstje met uitvoeringen klopt bijna. GX, SRi, Si (SRi met GA16DE), SLX, SE, GT, GTSE

Verder wil de QG18DE van de P11-144 nog wel eens olie verbruiken mocht je daar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]Si (SRi met GA16DE)[...]
Had erboven ook gezet dat ik alleen over de 2.0 modellen sprak. :) Aangezien Joopieboy zo te zien alleen maar links had van 2.0 modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dank voor de info, inmiddels is het lijstje ingekort tot een 2 liter met handbak ook vanwege de zuinigheid. 1.6 en 1.8 vind ik wat ondermaats, zeker de 1.6. Abs vind ik wel een pre dus ik moet 98-99 p11 hebben, of toch de p11-144. Eens kijken wat ik tegen vind dan.

En qua uitvoering, SLX, SE, GT, GTSE zijn de sportievere en luxere opties. Kent iemand een website met het verschil qua opties tussen de uitvoeringen? :)

Die schade is wel interessant ik geloof alleen dat airbags en alles vrij duur is?

Onwijs bedankt voor de hulp tot zover iig, top! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Met de carbase van Autoweek kan je verschillende modellen naast elkaar zetten. Krijg je ook meteen in 1 overzicht te zien wat de een wel heeft en de ander niet. GTSE zit er alleen niet in. :)

Wat ik wel lees is dat de 1.8 goed genoeg is, en vooral z'n kracht heeft in de lage toeren. Maar daarna is de fut er snel uit. De 2.0 houdt ervan om wat meer toeren te maken, en blijft dan ook prima doortrekken. O-)

[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 06-07-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom dus de 2 liter. :9
Nu een keer goed doen haha. :+

Wegenbelasting is het dubbele en verzekering, tja. :Y)

Maar via autoweek kom ik er niet echt uit. :/

Edit: met dank aan schief een beetje op een rijtje gezet van de P11 de extra opties van de modellen, sowieso allemaal airco kennelijk, dat is al ideaal:

SLX - CV met afstandsbediening en voor elektrische ramen

SE - bovenop de opties van de SLX voor en achter elektrische ramen en kan geleverd worden met leder interieur (wauw!) en boordcomputer (leuk!)

GT - buiten onderstel en motorisch sport stoelen en de zelfde opties als de SE

Ik geloof dat ik het zover heb. :)
Zelf kijk ik dus het liefst naar GT/GTSE, of SE, of als ik een goede SLX kan vinden ben ik daar ook wel tevreden mee. GT is wel weer duurder in verzekering dusja.

[ Voor 66% gewijzigd door Joopieboy op 06-07-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GT is moeilijk te vinden
GTSE is bijna onmogelijk om te vinden, beperkte oplage wagen in parelmoerlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren met een groep van de Nissanclub naar de Ring geweest.
Supervette dag gehad. 4 rondjes kunnen rijden. Mn beste rondjes ooit. Ging enorm lekker!

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0349.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0350.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0351.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0352.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0353.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0354.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0355.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0639.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_0640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/IMG_2065.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/IMG_2068.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/Touriscars0507090485.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/normal_IMG_1508.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/20090705touri0564.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/20090705touri0612.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/20090705touri0613.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/20090705touri0686.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/20090705touri0687.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/normal_DSC_1170.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er leuk uit! _O_

Maar ik denk toch dat ik ga sparen en wachten tot ik een goeie gt tegenkom, of toch een p11-144 gelijk. :)
Die rooie die ik hier ook had gepost geloof ik, staat iig op de vorige pagina als ik mij niet vergis, dat blijkt ook een gt te zijn. Binnenkort anders gewoon eens langs haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mooie foto's! :) Was ook erg lekker weer zo te zien. Hoe lang doe je nu over 1 rondje..? :)

Zometeen maar de auto gaan stofzuigen... Eergisteren naar de Intratuin geweest voor een rozenplant, maar in een bocht flikkerde die om en lag de helft van de aarde op de grond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik inmiddels wel de 11 minuten weet te halen als het rustig is en ik mn lijnen kan rijden. Ging echt hard, bij 1 bochtencombinatie heel ietsjes overstuur wat perfect weer recht te trekken was. Net ff een kort zwiepertje :D Supervet.

Kon een Mazda RX8 prima blijven volgen, nog wat spul ingehaald oa BMW 3-serie, met een clubgenoot leuk over de baan wezen crossen. met die Ford Puma van de foto ook supertof kunnen sturen.
Ging echt mooi hard en gecontroleerd.

Remmen blijft een aandachtspuntje maar zoals ik nu rij is het afdoende. Mn remklauwen voor wil ik nog reviseren en op termijn RVS omvlochten remslangen.

Wel is mn hele subwooferinstall ondersteboven geflikkerd, gelukkig niks stuk, maar dat gaan we ff herdesignen. Dat moet beter vast komen te staan of demontabel worden.

Zaterdag uitlijnen @ Jan Steverink in Deventer. Daar doen ze ook aan corner balancing (zie Google). Omdat ik van NCN ben kan ik daar voor 60e uitlijnen en een meting laten om te zien wat de drukverschillen zijn per kant. Na de swap ga ik dat laten optimaliseren. Kan alleen als je schroefset hebt. Meer gelijk drukverschil is betere wegligging. En dat is gaaf :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 06-07-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Joopieboy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:07:
Dank voor de info, inmiddels is het lijstje ingekort tot een 2 liter met handbak ook vanwege de zuinigheid. 1.6 en 1.8 vind ik wat ondermaats, zeker de 1.6. Abs vind ik wel een pre dus ik moet 98-99 p11 hebben, of toch de p11-144. Eens kijken wat ik tegen vind dan.

En qua uitvoering, SLX, SE, GT, GTSE zijn de sportievere en luxere opties. Kent iemand een website met het verschil qua opties tussen de uitvoeringen? :)

Die schade is wel interessant ik geloof alleen dat airbags en alles vrij duur is?

Onwijs bedankt voor de hulp tot zover iig, top! _O_
Ik heb een P11-144 met SR20DE, al vanaf nieuw. Superbetrouwbaar gebleken, en er staat nu al 358.000 op klok. Kijk m'n posts maar na. Absoluut een aanrader. Vrijwel niets aan vervangen, en hij gaat maar door en door. Succes met je zoektocht naar een P11(-144).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:07
Anoniem: 79417 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:01:
Ik denk dat ik inmiddels wel de 11 minuten weet te halen als het rustig is en ik mn lijnen kan rijden. Ging echt hard, bij 1 bochtencombinatie heel ietsjes overstuur wat perfect weer recht te trekken was. Net ff een kort zwiepertje :D Supervet.

Kon een Mazda RX8 prima blijven volgen, nog wat spul ingehaald oa BMW 3-serie, met een clubgenoot leuk over de baan wezen crossen. met die Ford Puma van de foto ook supertof kunnen sturen.
Ging echt mooi hard en gecontroleerd.

Remmen blijft een aandachtspuntje maar zoals ik nu rij is het afdoende. Mn remklauwen voor wil ik nog reviseren en op termijn RVS omvlochten remslangen.

Wel is mn hele subwooferinstall ondersteboven geflikkerd, gelukkig niks stuk, maar dat gaan we ff herdesignen. Dat moet beter vast komen te staan of demontabel worden.

Zaterdag uitlijnen @ Jan Steverink in Deventer. Daar doen ze ook aan corner balancing (zie Google). Omdat ik van NCN ben kan ik daar voor 60e uitlijnen en een meting laten om te zien wat de drukverschillen zijn per kant. Na de swap ga ik dat laten optimaliseren. Kan alleen als je schroefset hebt. Meer gelijk drukverschil is betere wegligging. En dat is gaaf :D
Gewoon stevig klitteband aan de onderzijde van de woofer moet genoeg kunnen zijn (als t een beetje relatief lichte kast is iig en t GOED klitteband is)

RVS leidingen schijnt wel enorm veel te helpen wat remmen aangaat. Geloof dat dat zeker met de 'rondjes' die je maakt geen onnozele investering is ;)

En dat zo laten balanceren van de wagen heb ik ooit wel eens iets van gelezen, maar nog nooit wat van gezien ;) Ik ben wel benieuwd naar de fotos :D

Ging je nou ook nog de dyno op met de swap en de verse ECU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard gaan we banken als de swap succesvol is afgerond :)
Dat zal dan zijn bij Rica te Wateringen. Via Nissan guru Dick van Loon komen wij van NCN daar bijna altijd voor dyno runs of dyno-meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je de zijknipper kan openmaken..? :) Lampje is waarschijnlijk doorgebrand, en het ding zit nogal vast. Wil natuurlijk niet al te hard gaan trekken en duwen, want zo'n klein rotding zal wel een mooi prijsje hebben.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegen de zijknipper duwen in de richting van de voorbumper.
Dus als je in de auto zit en je wil de linker zijknipper loshalen doe je dit:

- met je linkerzij naast de linkerkant vd auto gaan staan/zitten/hurken/liggen
- een paar vingers om de knipper zetten
- flink naar je toe proberen te halen en naar buiten proberen te trekken.

Hij zit geklemd in het zijscherm dmv een plastic lip in de richting van de deur. Erin is makkelijker als eruit overigens...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 06-07-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hmm... Je zegt dat je met je linkerzij naast de linkerkant moet gaan liggen. Dan moet je toch juist van je af duwen. :+

Maar goed, punt is duidelijk. Gewoon richting de voorbumper duwen, en dat is het.

En toevallig is het dan net de rechterknipper. :+

Had een tijdje geleden een mooie how-to gevonden op NCN, maar die ben ik kwijtgeraakt. :(

[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 06-07-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

psy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:31:
[...]

Ik heb een P11-144 met SR20DE, al vanaf nieuw. Superbetrouwbaar gebleken, en er staat nu al 358.000 op klok. Kijk m'n posts maar na. Absoluut een aanrader. Vrijwel niets aan vervangen, en hij gaat maar door en door. Succes met je zoektocht naar een P11(-144).
Ok dat klinkt zeker niet slecht!

En qua rijden ook zeer tevreden en comfort en die dingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wat een &*^*&^*&^-ding is zo'n ***knipper zeg! :( Krijg dat kreng er gewoon niet af. :(

Lange schroevendraaier gepakt en dat clipje aan de zijkant naar binnen gedrukt, toen schoot ie er netjes uit. :Y)

Is blijkbaar niet het lampje, maar de fitting. Had geen zin meer om verder te gaan (waait als een gek hier), dus ik kijk er later wel naar. :)

[ Voor 66% gewijzigd door S_Chief op 06-07-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Joopieboy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:47:
[...]

Ik heb ook een P11-144. Betrouwbaarheid kan ik nog niet zoveel over zeggen, maar dat zit vast wel goed. Comfort is meer dan voldoende (fijne stoelen, prettige vering, fijn stuur, airco) en aan het rijden opzich kan ik ook niet veel aanmerken. Tja, voor mijn gevoel komt de 2-liter soms wat traag over, maar je merkt wel dat hij altijd genoeg trekkracht heeft. Wat ik prettig vind is dat de motor tot heel laag in de toeren soepel blijft en niet gaat stoten. Ik moet volgens mij wel ergens een rubbertje laten vervangen bij de ophanging; bij kleine, plotselinge onzuiverheden in de weg hoor je een 'bonk' ergens. Bij drempels dan weer gek genoeg niet.

[ Voor 3% gewijzigd door matel op 06-07-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Joopieboy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:47:
[...]

Nouja destijds heb ik hem gekozen vanwege zijn goede wegligging en zijn krachtige motor, en het feit dat hij op LPG omgebouwd kon worden. De wegligging vind ik nog steeds erg goed (beter als veel andere auto's) al heb ik wel de Sport plus versie. Maar ook de overige Primera's gaan al goed de hoek om. Hij is wel wat hard geveerd maar geenszins vervelend. Hij is comfortabel genoeg om lange afstanden te rijden. Vermogen is prima (ik haal nog steeds 220 op klok), en de motor is erg soepel, vanaf stationair trekt hij al goed, en vanaf 4000 komt hij echt los. Tegenwoordig zijn er wel moderner auto's natuurlijk, maar ik ben er nog dik content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

matel schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:43:
[...]

Ik heb ook een P11-144. Betrouwbaarheid kan ik nog niet zoveel over zeggen, maar dat zit vast wel goed. Comfort is meer dan voldoende (fijne stoelen, prettige vering, fijn stuur, airco) en aan het rijden opzich kan ik ook niet veel aanmerken. Tja, voor mijn gevoel komt de 2-liter soms wat traag over, maar je merkt wel dat hij altijd genoeg trekkracht heeft. Wat ik prettig vind is dat de motor tot heel laag in de toeren soepel blijft en niet gaat stoten. Ik moet volgens mij wel ergens een rubbertje laten vervangen bij de ophanging; bij kleine, plotselinge onzuiverheden in de weg hoor je een 'bonk' ergens. Bij drempels dan weer gek genoeg niet.
Dus jouw bevalt het zeker wel, ben benieuwd, binnenkort toch eens proefritjes gaan maken denk ik zo.
Ook fijn dat de 2 liter lekker kracht heeft, mijne moet ik nu continue terug schakelen en dan nog komt ie niet voorruit, best ellendig vaak.
psy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:00:
[...]

Nouja destijds heb ik hem gekozen vanwege zijn goede wegligging en zijn krachtige motor, en het feit dat hij op LPG omgebouwd kon worden. De wegligging vind ik nog steeds erg goed (beter als veel andere auto's) al heb ik wel de Sport plus versie. Maar ook de overige Primera's gaan al goed de hoek om. Hij is wel wat hard geveerd maar geenszins vervelend. Hij is comfortabel genoeg om lange afstanden te rijden. Vermogen is prima (ik haal nog steeds 220 op klok), en de motor is erg soepel, vanaf stationair trekt hij al goed, en vanaf 4000 komt hij echt los. Tegenwoordig zijn er wel moderner auto's natuurlijk, maar ik ben er nog dik content mee.
Wat is het verschil met de sport versie, ander onderstel zoals de p11 gt dat ook heeft?
Maar van jouw kant ook alleen maar lof over de motor, klinkt goed.

Dat ie ietwat stug is maakt mij niet uit, sportief mag wel, maar zoals jij zegt dat ie wel nog comfortabel is op lange stukken is ideaal! :)

Wat is NCN trouwens een top forum, veel info te vinden, veel mensen met goede kennis van zaken, mensen die gelijk bereid zijn om je te helpen etc. En het forum is wel aardig actief.
Totaal anders als het renault forum waar een paar gasten met 1.8 en 2 liters en 5 turbo's en die snelle zooi en hun grote ego zitten, en waar verder geen drol te beleven valt.

Toch leuk om eens andere dingen mee te maken, bij mazda forums zie je ook heel sterk van die sjappies die hoog van de toren lopen te blaten zonder enige kennis, niveau is gewoon stukken hoger en prettiger! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sport + heeft sportstoelen, een met leer bekleed stuur, xenon koplampen en koplampsproeiers (tov Luxury Plus). Tov een Elegance Plus (vrij zeldzaam) heeft ie alleen maar sportstoelen als voordeel. Of het onderstel ook anders is, geen idee. :)

Volgt u mij nog? })
Anoniem: 79417 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:37:
GT is moeilijk te vinden
GTSE is bijna onmogelijk om te vinden, beperkte oplage wagen in parelmoerlak.
GTSE heb je toch ook zonder parelmoerlak? Kevin van NCN had er eentje in het oranje. :)

[ Voor 41% gewijzigd door S_Chief op 06-07-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok duidelijk, dankjewel. :)

Fabrieksaf xenon en die dingen is wel fijn. Dus dat word minstens sport als ik voor de facelift gaan, en de hypersport wat is dat weer voor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ SChief:

Je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Let wel, alleen de plus varianten hebben Xenon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Alle plus varianten of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En NOG meer gevonden :P!

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC07032_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_4391.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/05-07-09gevonden/DSC_4695.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schitterend! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja, alle. Elegance Plus, en Sport Plus.

Er zijn nogal wat verschillen tussen Sport en Sport plus.
De gewone Sport heeft iig
- de sportstoelen,
- de speciale sideskirts.
- afwijkende wijzerplaten (witte achtergrond)
- centrale vergrendeling,
- 15 inch lichtmetaal

Maar dus
- geen afstandsbediening,
- geen boordcomputer,
- geen xenon,
- geen leeslampjes,
- geen verlichte makeupspiegel,
- geen elektrische/verwarmde buitenspiegels
- geen 16 inch lichtmetaal
- vast nog wel iets maar dit zijn de belangrijkste

Daarvoor moet je dus de Plus hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aaah kijk aan, dankjewel! :)

En als ik nogmaals mag door vragen, je ziet ook wel eens de hypersport staan, is dat alsin gtse en de gewone sport plus alsin gt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hypersport? :? Ik heb nog nooit van die uitvoering gehoord. Misschien is het de combo Sport uitvoering en Hypertronic versnellingsbak? (wilde gok hoor)

@ psy:
Ja, alle. Elegance Plus, en Sport Plus.
Er is ook nog een Luxury Plus, die heeft geen Xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb zelf een Luxury. Wist eigenlijk niet eens op voorhand wat voor modellen er waren, maar de Luxury heeft alles, op Xenon en mistlampen na, wat ik zocht.

- afstandsbediening
- boordcomputer
- leeslampjes
- verlichte makeupspiegel
- elektrisch/verwarmde buitenspiegels
- voor en achter elektrisch bedienbare ramen
- chromen details aan de buitenkant

Wel is de Luxury waarschijnlijk wat meer op comfort gericht. Dat merk je voornamelijk bij sommige drempels. Dan heeft de auto redelijk de neiging wat verder door te veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk dat ze idd de bak en modelnaam door elkaar hebben gehaald. :)

Elegancy plus kom ik helaas niet tegen, sport plus staan er een paar, alleen redelijk stevig aan de prijs nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja de Luxury zat idd heel goed in de opties.

Oja de Sportuitvoeringen hebben achter handbediende ramen :)
Raar maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

psy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:42:
Ja de Luxury zat idd heel goed in de opties.

Oja de Sportuitvoeringen hebben achter handbediende ramen :)
Raar maar waar...
Haha ok dan, nja bedankt voor alle info.

Lekker werken deze vakantie en sparen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vandaag wat dashboardlampjes vervangen...

Bezig..

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/akao9t.jpg

En klaar. :+

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/333zner.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die radio is goeie! Die heb ik zelf ook. :D

Maar was het ook al zo'n kut klus die lampjes vervangen bij die primera?
Bij mijn 19 tot 3x toe mijn handen compleet open gehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dashboard is echt kut om te demonteren. Ben al regelmatig clipjes kwijtgeraakt of ze braken af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mwah, echt kutten vond ik het niet. Er zijn 2 rotpuntjes:

- Eraf trekken van het middenstuk. Je moet wat brute gecontrolleerde kracht zetten, dan lukt het wel.
- Plastic stuk voor het tellerhuis (vanaf links helemaal naar rechts tot het middenstuk), even kloten, want het stuur zit in de weg. Ik haal zoals je op de 1e foto kunt zien altijd de kappen bij het stuur eraf, dan krijg iets meer ruimte (sommige mensen doen dit niet). Ook heb je aan de linker kant een kliksysteem, gecontrolleerd kracht zetten, dan komt het goed.

De rest is allemaal schroefwerk, natuurlijk wel oppassen dat je geen schroefje naar binnen laat vallen, anders hoor je die bij elke bocht rollen. :+

Sommigen laten na het eraf trekken van het middenstuk het gewoon zo hangen, maar ik vind het te riskant. Dus ik haal de stekkers van de radio en knoppen eraf, dan kan je het mooi wegleggen.

17:00 begonnen, 18:30 klaar (plus af en toe even uitstappen wegens pijnlijke benen). :) Het kan sneller, maar ik had toch geen haast, dus ik besloot om maar lekker rustig aan te doen. :)

@ joopieboy: Lekkere radio is dat idd, die Pioneer. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pijnlijke benen is herkenbaar, je zit vaak in zo'n kut houding, en jij bent ook wat langer dusja. :+

Maar die radio is echt super, ideaal dat de usb niet aan de voorzijde zit, en dat je een mooi groot en duidelijk scherm hebt, ook nice dat die naar beneden klapt als je een cd erin wilt doen, veel mogelijkheden en de bediening is gewoon super simpel. Echt een top ding, was die 200 euro echt waard! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

radio fatsoenlijk aangesloten, hij zat aangesloten op een paar wazige kabeltjes (geen constante + voor memory en vage schakeldraad).

krukaskeerring was niet lek, wel de carterpan dusdanig rot dat de olie er doorheen kwam sijpelen... 123 euro en dan nog olie en vloeibare pakking en 4 uur ondersteboven onder de auto liggen prutsen:

klussen:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/08072009101.jpg

toen ging t regenen:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/08072009104.jpg

een half dagje staan lekken:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/08072009102.jpg

carterpan + pakking:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/08072009105.jpg

en er onder:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/08072009106.jpg

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 21:56
Joopieboy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:12:bij mazda forums zie je ook heel sterk van die sjappies die hoog van de toren lopen te blaten zonder enige kennis
Vind persoonlijk formule 323 wel mee vallen, maar dat gaat ook niet over 323Fjes of Coupe's maar voornamelijk over BG (1989-1995) hatchbacks en een paar sedans. Maar wat me opvalt op NCN is dat er idd enorm veel kennis aanwezig is, en iedereen bereid is kennis te delen. Ben er wel lid (nog niet betalend) en lees af en toe wat mee.

@DropjesLover Lijkt me idd een minder comfortabele onderneming. Netjes gedaan trouwens.

Had gisteren een lekke band (rechts achter), vlak tegen de wang aan. De bandenspecialist heeft em toch maar gemaakt maar zei er bij dat ik goed moest oppassen voor bult vorming. Hij denkt dus dat het canvas beschadigd is. De band zit er nu weer onder. Morgen ochtend voor dat ik naar m'n werk ga (40Km) nog een keer inspecteren, rustig aan doen en bij aankomst weer inspecteren.

(zit *********** nog 5,5mm profiel op de band dus onwijs zonde als ie vervangen moet worden, m'n reserve band begint een beetje droog te worden (heeft nog 3mm profiel, en is een beetje schuin afgesleten) dus die is dan ook meteen aan de beurt, en me andere achterband wordt dan reserve band.)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat soort dingen zijn balen ja, ik had voor nog 4mm profiel erop en ook een ballonnetje op de band...
Balen shit happens.

Qua mazda had ik het vooral over 323fjes en coupe's, daar is het niveau toch wel laag.
Ncn bevalt bij ook zeer goed, veel geleerd in een paar dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geregeld dat ik vanaf de 18de in t bezit ben van de daily Micra.
Zojuist online verzekering geregeld via Allsecur voor 30 euro per maand op eigen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net via http://www.stuureenfax.nl/ naar 3FM Ekstra Weekend gefaxt met daarin de groeten van Pinda aan Nissanclub Nederland :P

En die link werkt want hij werd zojuist door Ekdom voorgelezen :P

Dus iedereen ff NCN reclame de ether in gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Klippy

Still Game

Joopieboy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:04:
[...]

Haha ok dan, nja bedankt voor alle info.

Lekker werken deze vakantie en sparen. :+
Pa heeft een P11-144 Sport Plus (startpost), die zou ik toch aanraden denk ik aan de wat jeugdigere rijder.

Vind hem zelf lekkerder rijden dan de Luxury. Beetje harder geveerd, maar met nog meer dan voldoende demping over om ook nog comfortabel te zijn. Ik hou dan ook niet zo van die zweverige auto's.
En die sportstoelen zitten echt goed, beter dan de andere uitvoeringen. hier zit je echt IN, in plaats van OP.
Verder heeft die nog 16" velgen ipv 15", staat ook een stuk beter.

Enige "nadeel" zijn handbediende ramen achter, maarja wanneer heb je daar nou last van. Weeg niet op tegen de voordelen vind ik.

Zou zelf zeker niks anders dan een Sport nemen

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Door: DaMasterPNut, Haha idd, we zijn weer lekker bezig. :P

@Klippy, bedankt voor de tips. En sport vs sport plus wat was daar het verschil tussen?
Moet wel zeggen dat voor iets meer dan een nette P11 GT ook een P11-144 Sport kan hebben.

Maar goed thnx! :)

[ Voor 74% gewijzigd door Joopieboy op 10-07-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Klippy

Still Game

Geen idee wat die verschillen precies zijn, maar volgens autoweek in elk geval leeslampjes, op afstand bedienbare vergrendeling, verwarmde spiegels, Xenon.
Zelfde verschilen als de Luxury en Luxury Plus denk ik :P

Xenon is wel mooier op die auto vind ik.

http://www.autoweek.nl/au...aamID=238&jaar=0&cache=no

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja idd, maar goed, thnx voor alle hulp, weet ik iig waar ik voor kan sparen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Had wat tijd over dus heb alvast het nieuwe deel met de hulp van SChief in elkaar geknutseld:
Het grote Nissan topic - Deel 2

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 16-07-2009 21:04 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.