Ik heb hetzelfde model Sunny, alleen dan met 1.4 liter motor. Het verbruikt is wel omhoog gegaan in de winter, maar 1:13-14 haal ik nog makkelijk als ik maar geen korte ritten maakBlueKeenan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:42:
[...]
De Sunny zit gemiddeld op 1:10 en bij veel stadritjes wel op 1:8
De Maxima zit op 1:10-12 en bij veel gas 1:6-8 (ligt aan de stand van de maan enzo)
Daar ben ik wel zeker van.Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:39:
Volgens mij heeft Nissan juist enorme voorraden door de kredietcrisis e.d. dus wie weet heb je geluk.

Bron: Autoblog.nl
De fabrieken draaien maar door, maar niemand koopt meer een nieuwe auto in deze moeilijke tijden. Dus waar laat je dan al dat blik? De meest creatieve oplossing komt van Nissan, die haar testbaan in de UK tijdelijk heeft ingezet als parkeerplaats.
Meestal worden de auto’s echter net buiten de fabriek geparkeerd, in het havengebied waar ze het land binnenkomen, of op een oud vliegveld. Zonde van de ruimte natuurlijk, en van de auto’s, want die worden er ook niet beter op. Zo zien we in de gallery hieronder onnoemelijk veel geparkeerde Citroëns, Jaguars, Fords F-150, Toyota’s en Lexussen.
Autoblog stelt voor dat fabrikanten die ècht teveel auto’s hebben er een aantal gaan verloten onder ons en onze bezoekers. Daar mag dan best een grote sticker op met de merknaam hoor, doen we niet moeilijk over. Zo hebben jullie weer wat ruimte, extra exposure op de weg, en wij gratis vervoer en een setje bandjes om op te roken. Win-win situatie toch?
Zo, gisteren heeft de auto een grote beurt gehad (eindelijk):
- Monroe Reflex voor en achter (schokdempers)
- Castrol Magnatec 10W40 (motorolie)
- Homokineet links- en rechtsvoor
- Verdelerkap en rotor
- NGK BKR-5EY (bougies)
- 2 nieuwe belts voor airco, stuurbekrachtiging etc..
- Oliefilter
€400,-
- Monroe Reflex voor en achter (schokdempers)
- Castrol Magnatec 10W40 (motorolie)
- Homokineet links- en rechtsvoor
- Verdelerkap en rotor
- NGK BKR-5EY (bougies)
- 2 nieuwe belts voor airco, stuurbekrachtiging etc..
- Oliefilter
€400,-
400? zelf gedaan?
Overigens is er op die auto's meestal een goedje gespoten om ze te beschermen (meukspul) en als je mazzel hebt staan ze nog een beetje overdekt zoals bij de carterminal in rotterdam
Overigens is er op die auto's meestal een goedje gespoten om ze te beschermen (meukspul) en als je mazzel hebt staan ze nog een beetje overdekt zoals bij de carterminal in rotterdam
[ Voor 84% gewijzigd door Vandread op 01-02-2009 22:12 ]
€150,- arbeidskosten. 
Rijdt weer heerlijk zonder gekraak en gebonk van die homokineten. Ook pakt ie nu veel lekkerder op onderin, al met al het geld meer dan waard geweest.
Rijdt weer heerlijk zonder gekraak en gebonk van die homokineten. Ook pakt ie nu veel lekkerder op onderin, al met al het geld meer dan waard geweest.
[ Voor 76% gewijzigd door S_Chief op 01-02-2009 22:50 ]
Gisteren even de auto afgespoten... spoot direct een stuk van de lak eraf met hoge druk. Ben een beetje aan het rondkijken naar een andere auto. Een Nissan Almera GTI lijkt me nog wel een leuke auto, maar helaas zie je die bijna niet te koop staan.
Sunny GTI-R
Das leuk spul hoor 
Hurricane Racing uit Heerhugowaard had er 1 en dat was echt een monster gewoon
Zeker! Geen geld voor wat er allemaal gedaan is heb ik het ideeSChief schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:49:
€150,- arbeidskosten.
Anoniem: 79417
Uhu, 2.0 turbo 4x4 op 1080 KG oid.Speedlink schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:07:
Sunny GTI-RDas leuk spul hoor
Ja, die had ik eerst in gedachten inderdaadSpeedlink schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:07:
Sunny GTI-RDas leuk spul hoor
Iemand nog tips waar ik kan kijken voor dit soort auto's?
[ Voor 17% gewijzigd door matel op 02-02-2009 19:38 ]
Ik ben nu tevens aan het kijken naar een Nissan Primera uit 2000-2001. Dat model vind ik namelijk wel erg mooi om te zien. Het liefst met een 2-liter motor. Nu is dat net uit die periode dat Nissan erg met Renault samen begon te werken volgens mij. Enig idee of het betrouwbare Nissan kwaliteit is?
Da's volgens mij een P11-144. Die 2.0 ligt ook in oudere modellen, en is voor zover ik weet een betrouwbare motor. Eigenlijk is de hele auto best wel betrouwbaar.matel schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:34:
Ik ben nu tevens aan het kijken naar een Nissan Primera uit 2000-2001. Dat model vind ik namelijk wel erg mooi om te zien. Het liefst met een 2-liter motor. Nu is dat net uit die periode dat Nissan erg met Renault samen begon te werken volgens mij. Enig idee of het betrouwbare Nissan kwaliteit is?
Voor alle zekerheid, we hebben het dus over deze auto?:

Wel een voordeel, ze kennen dan ook bijna geen wachttijden meerSChief schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:06:
[...]
Daar ben ik wel zeker van.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: Autoblog.nl
[...]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Ja dat klopt, dat model is hetSChief schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:52:
[...]
Da's volgens mij een P11-144. Die 2.0 ligt ook in oudere modellen, en is voor zover ik weet een betrouwbare motor. Eigenlijk is de hele auto best wel betrouwbaar.
Voor alle zekerheid, we hebben het dus over deze auto?:
[afbeelding]
Deze Almera dus:

Vandaag was het dan eindelijk zover. Ik heb de keuze gemaakt om een andere auto te kopen. Het is wederom een Nissan geworden: de P11-144 in 1.8 liter luxury uitvoering uit 2000 met 99000 kilometer op de teller. Een 2.0 is me toch net iets te onzuinig vrees ik, vandaar de keuze voor een 1.8. Het is een hele nette auto, kan niet anders zeggen. Prima onderhouden, geen beschadigingen, etc en een formidabele wegligging
Woensdag kan ik hem komen ophalen.
Mijn Sunny blijkt doorgeroest te zijn achter bij de wielophanging ergens. Daarnaast heeft hij hier en daar ook plekken waar je ziet dat er roest onder zit. Veel kreeg ik er dan ook niet meer voor, maar ze willen hem daar wel hebben om in orde te maken en daarna te verkopen.
Dan moet ik alleen nog een nieuwe/andere hoedenplank hebben voor de Sunny aangezien ik er twee speakers uithaal en dan dus met twee gaten zit...
Mijn Sunny blijkt doorgeroest te zijn achter bij de wielophanging ergens. Daarnaast heeft hij hier en daar ook plekken waar je ziet dat er roest onder zit. Veel kreeg ik er dan ook niet meer voor, maar ze willen hem daar wel hebben om in orde te maken en daarna te verkopen.
Dan moet ik alleen nog een nieuwe/andere hoedenplank hebben voor de Sunny aangezien ik er twee speakers uithaal en dan dus met twee gaten zit...
Ga je geen spijt van krijgen. Heeft pa ook en ik rij ook er regelmatig mee. Staat nog in de openingspost zelfs zie ik.matel schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:54:
Vandaag was het dan eindelijk zover. Ik heb de keuze gemaakt om een andere auto te kopen. Het is wederom een Nissan geworden: de P11-144 in 1.8 liter luxury uitvoering uit 2000 met 99000 kilometer op de teller. Een 2.0 is me toch net iets te onzuinig vrees ik, vandaar de keuze voor een 1.8. Het is een hele nette auto, kan niet anders zeggen. Prima onderhouden, geen beschadigingen, etc en een formidabele wegliggingWoensdag kan ik hem komen ophalen.
Heel lekkere auto, die 1.8 is vooral bij lage toeren best pittig. Heerlijk in stadsverkeer en B wegen. Snelweg heeft hij wat minder pit, maar je kom er heel goed mee vooruit hoor
Ligt ook erg lekker op de weg. Gaat zelfs een stuk strakker de bocht om dan mijn C70
[edit]
Oh wacht ik lees nu Luxury, dat er Sport plus stond. Die heeft dan wat andere ophanging dus dan valt dacht bochtenwerk wel mee, maar ook een fijne auto hoor. Eens mee proef gereden voordat we de sport kochten.
[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 21-02-2009 22:45 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Volgens de site van Autoweek zit er geen verschil in ophanging tussen de Sport (plus) en Luxury. Alleen de bandenmaat is anders, waarschijnlijk door de lichtmetalen velgen. Maar goed, het is een fijne auto om in te rijden en het snellere bochtenwerk kan hij prima aan. Heb ook proefgereden op een bochtige B-weg.
Hmm kan best hoormatel schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:27:
Volgens de site van Autoweek zit er geen verschil in ophanging tussen de Sport (plus) en Luxury. Alleen de bandenmaat is anders, waarschijnlijk door de lichtmetalen velgen. Maar goed, het is een fijne auto om in te rijden en het snellere bochtenwerk kan hij prima aan. Heb ook proefgereden op een bochtige B-weg.
Weet dat niet zo precies, dacht dat de vering wat anders was, maar dat kan ik mis hebben. Noit echt opgezocht, werd me toen verteld.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nog mensen die zondag as naar Zandvoort gaan om te kijken @ Automaxx Street Power?
Wij van Nissanclub Nederland zullen er ook staan met een leuke delegatie van verschillende wagens. Van Micra tot Patrol en van Primera tot 200SX.
Wij van Nissanclub Nederland zullen er ook staan met een leuke delegatie van verschillende wagens. Van Micra tot Patrol en van Primera tot 200SX.
Zelf nu een jaar in het bezit van een Nissan Almera Elegance 1.8 uit 2000. Moet zeggen, een heerlijke auto! Enige probleem wat ik er mee gehad heb is de remmen. (vraag me niet precies hoe het zit want zo technisch ben ik niet, maar een coating had los gelaten (auto was weinig gebruikt) en daardoor blokkeerde de remmen) Nadat dit was opgelost gewoon nooit wat gehad met de auto. Kwam ook met vlag en wimpel door de APK keuring heen.
Had nog maar ongeveer 72.000 op de teller toen ik hem kocht. Mooie blauw lederen bekleding, lekker zittende stoelen. Van alle gemakken voorzien die ik nodig heb, maar zonder al teveel poespas.
Tot nu toe dus voor mij een top auto.
Had nog maar ongeveer 72.000 op de teller toen ik hem kocht. Mooie blauw lederen bekleding, lekker zittende stoelen. Van alle gemakken voorzien die ik nodig heb, maar zonder al teveel poespas.
Tot nu toe dus voor mij een top auto.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik was graag komen kijken, maar ik heb voor die dag al een afspraak staan die ik niet meer kan afzeggen.Anoniem: 79417 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 06:18:
Nog mensen die zondag as naar Zandvoort gaan om te kijken @ Automaxx Street Power?
Heb ik weer... schijnt een fout te zijn gemaakt op de website en met doorgeven van gegevens. Het is helemaal geen 1.8 liter, maar een 2.0 blok... Ik heb de koop wel door laten gaan overigens. Hopelijk valt het verbruik nog een beetje mee, maar ben er bang voor.
Gemiddeld zo'n 1 op 12.5 a 1 op 13. Stad lijkt mij iets van 1 op 8 a 1 op 9. Snelweg denk ik 1 op 14 a 1 op 15.matel schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:08:
Heb ik weer... schijnt een fout te zijn gemaakt op de website en met doorgeven van gegevens. Het is helemaal geen 1.8 liter, maar een 2.0 blok... Ik heb de koop wel door laten gaan overigens. Hopelijk valt het verbruik nog een beetje mee, maar ben er bang voor.
* Je Moeder rijd ook een Nissan:

Eerste Nissan en het bevalt erg goed

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Met de 1.8 liter Mazda 626 van m'n ouders haal ik wel 1:14 (opgegeven gemiddelde verbruik is 1:13,2). Van deze Nissan is het opgegeven gemiddende 1:12.2. Met een beetje geluk wel op 1:13 te krijgen inderdaad. Dan neem ik het hogere verbruik graag voor lief in ruil voor de prestaties.SChief schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:14:
[...]
Gemiddeld zo'n 1 op 12.5 a 1 op 13. Stad lijkt mij iets van 1 op 8 a 1 op 9. Snelweg denk ik 1 op 14 a 1 op 15.
Welkom bij de clubRaveon schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:18:
* matel rijd ook een Nissan:
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door matel op 24-02-2009 19:35 ]
De prestaties zullen je wel bevallen. Tenminste, ik vind het een lekkere motor, toch net wat beter dan die 1.6 en 1.8 van Nissan (hoewel die 1.8 ook een goede is). Heb alle drie de motoren mogen meemaken in een Primera, dan is die 2.0 toch de mooiste.
Als ik me goed kan herinneren ga je em morgen ophalen? Misschien een snelle phonepic voor de TS..?
Heb je de Sunny nog trouwens?
Raveon: Mooie bak. Zwart staat em goed samen met die velgen (Borbet Design XL?). Wat heb je hiervoor gereden als ik vragen mag..? En wil je de TS in..?
Raveon: Mooie bak. Zwart staat em goed samen met die velgen (Borbet Design XL?). Wat heb je hiervoor gereden als ik vragen mag..? En wil je de TS in..?
Yep Borbet XL velgen 18", al zitten er nu de originele velgen eronder met winterbanden.SChief schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:19:
[knip]
Hier voor en Renault Laguna Grant Tour uit 2003
De QQ is een 2.0 CVT, ik ben echt hele weg van die automaat, die is echt geweldig.
En zet mij maar in de TS :-)
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Psst.., heb je ook een bouwjaar voor mij? Dan is ie compleet.
2.0 is veel beter, kwalitatief, qua vermogen en betrouwbaarheid. Verbruik is helemaal niet zo ernstig. Gefeliciteerd dusmatel schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:08:
Ik ga hem vandaag ophalen inderdaadSChief schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:19:
Als ik me goed kan herinneren ga je em morgen ophalen? Misschien een snelle phonepic voor de TS..?Heb je de Sunny nog trouwens?
OK dan. Dat klinkt iig vol vertrouwenAnoniem: 79417 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 06:43:
[...]
2.0 is veel beter, kwalitatief, qua vermogen en betrouwbaarheid. Verbruik is helemaal niet zo ernstig. Gefeliciteerd dus
[ Voor 18% gewijzigd door matel op 25-02-2009 07:32 ]
* Erkens ziet dat er ook een Nissan topic is 
Heb hem nu al bijna twee maandjes:
Heb hem nu al bijna twee maandjes:

Nette wagen, zo ziet ie eruit op winterwielen met bodykit en KW schroefset

Auto is van NCN clublid Sunnyke aka Ronald

Auto is van NCN clublid Sunnyke aka Ronald
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 25-02-2009 08:14 ]
Nissan Qasquai Qashqai 2.0 CVT 2WD Tekna Premium 2008SChief schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:18:
Psst.., heb je ook een bouwjaar voor mij? Dan is ie compleet.
[ Voor 11% gewijzigd door Je Moeder op 25-02-2009 11:08 ]

Een serieuze vraag: Wie had er ooit durven denken dat er hier zoveel Nissan-rijders zaten? 
Nog een foto uit de oude doos:
Nog een foto uit de oude doos:

Ik denk dat er nog veel meer zitten die niet weten dat het topic bestaat
Ik heb even een foto gemaakt, maar nu is het niet ideaal om foto's te namen natuurlijk, met die regen 

Alleen bij stationair lopen viel me op dat het niet helemaal stabiel is. Er zit een kleine variatie in die zichbaar is op de toerenteller. Hoorbaar is het eigenlijk niet als je er niet op let. Dat na drie kwartier rijden zonder airco en andere verbruikers.

Alleen bij stationair lopen viel me op dat het niet helemaal stabiel is. Er zit een kleine variatie in die zichbaar is op de toerenteller. Hoorbaar is het eigenlijk niet als je er niet op let. Dat na drie kwartier rijden zonder airco en andere verbruikers.
[ Voor 36% gewijzigd door matel op 25-02-2009 17:36 ]
Primera's zijn sowieso vrij gevoelig qua toeren voor verbruikers.
Als je auto stationair draait moet je het stuur maar es bewegen. Door de stuurbekrachtiging zul je het al zien verspringen.
Als je auto stationair draait moet je het stuur maar es bewegen. Door de stuurbekrachtiging zul je het al zien verspringen.
@SChief: Ik zie dat je mijn auto al in de OP hebt gezet. Je hebt er 131PK bijgezet, maar klopt dat wel? Volgens kenteken heeft hij namelijk 103kW, dus 140PK.
@DaMasterPNut: Ik maak me er verder ook geen zorgen om, de motor doet het verder goed en blijft wel ruim beneden de 1000tpm draaien.
@DaMasterPNut: Ik maak me er verder ook geen zorgen om, de motor doet het verder goed en blijft wel ruim beneden de 1000tpm draaien.
[ Voor 30% gewijzigd door matel op 25-02-2009 18:56 ]
Een 2.0 16V (SR20DE) uit de P11-144 heeft idd 140 pk 
Het is eigenlijk een 150 pk GT blok die geknepen is ivm emissie-eisen.
Het is eigenlijk een 150 pk GT blok die geknepen is ivm emissie-eisen.
Grmbl, ik zal het ook nooit leren met die SR20-motoren....
Thanks voor de verbetering matel en DaMasterPNut.
Hierbij een wat betere foto van de auto 

Nog steeds niet perfect want nu zitten er weer vochtige plekken op de kap oid

Nog steeds niet perfect want nu zitten er weer vochtige plekken op de kap oid
[ Voor 26% gewijzigd door matel op 26-02-2009 21:21 ]
Vandaag voor het eerst de poetsmachine geprobeerd die ik onlangs heb gekocht.
Voor de geintresseerden is het deze:
http://www.ts24.nl/produc...tsmachine-Polijstmachine/
Begonnen om 11.00 en rond 17.30 klaar. Ik heb het 5-stappen plan van Meguiars uitgevoerd.
Wat heb ik gedaan:
Afspuiten met hogedruk
NXT shampoo in verfstuk aangesloten op hogedruk
Afgespoten
Wassen met een beetje sop volgens 2-emmer-methode
Drogen
Kleien (was hard nodig merkte ik)
Chemical Guys CGC-2 (machinaal, witte pad, stand 6)
Meguiars Step 1 Paint Cleaner (eigenlijk overbodig maar voor de finishing touch wel gedaan, machinaal, witte pad (schoongemaakt), stand 4
Meguiars M7 polish (machinaal, zwarte pad, stand 3)
Even snel gewassen om alle poetsresten echt weg te hebben
Gedroogd (in de tussentijd deurstijlen, kofferklepranden en onder de kap dingen schoongemaakt)
Meguiars NXT 2.0 wax (machinaal, zwarte pad (schoongemaakt), stand 2
Machine werkt fijn, nadeel is dat bij bepaalde bewegingen het handvat wat losser kan draaien waardoor je hem weer vast moet draaien (in schroefdraad).
Snoer is lang maar verlengsnoer is uiteraard gewoon nodig.
De poetspads plakken goed op de backing plate. Afhankelijk van de plaatsing van je poetspad zijn de trillingen niet hinderlijk.
Hier even wat foto's, helaas niet superscherp ivm geen flits omdat het al donker werd en we geen statief hebben.

Voor de geintresseerden is het deze:
http://www.ts24.nl/produc...tsmachine-Polijstmachine/
Begonnen om 11.00 en rond 17.30 klaar. Ik heb het 5-stappen plan van Meguiars uitgevoerd.
Wat heb ik gedaan:
Afspuiten met hogedruk
NXT shampoo in verfstuk aangesloten op hogedruk
Afgespoten
Wassen met een beetje sop volgens 2-emmer-methode
Drogen
Kleien (was hard nodig merkte ik)
Chemical Guys CGC-2 (machinaal, witte pad, stand 6)
Meguiars Step 1 Paint Cleaner (eigenlijk overbodig maar voor de finishing touch wel gedaan, machinaal, witte pad (schoongemaakt), stand 4
Meguiars M7 polish (machinaal, zwarte pad, stand 3)
Even snel gewassen om alle poetsresten echt weg te hebben
Gedroogd (in de tussentijd deurstijlen, kofferklepranden en onder de kap dingen schoongemaakt)
Meguiars NXT 2.0 wax (machinaal, zwarte pad (schoongemaakt), stand 2
Machine werkt fijn, nadeel is dat bij bepaalde bewegingen het handvat wat losser kan draaien waardoor je hem weer vast moet draaien (in schroefdraad).
Snoer is lang maar verlengsnoer is uiteraard gewoon nodig.
De poetspads plakken goed op de backing plate. Afhankelijk van de plaatsing van je poetspad zijn de trillingen niet hinderlijk.
Hier even wat foto's, helaas niet superscherp ivm geen flits omdat het al donker werd en we geen statief hebben.

Dat ziet er weer als nieuw uit
Meestal was ik de auto eerst met een beetje sop en met de hand, daarna hoge druk erop en dan waxen. Dat geeft al een redelijk goed resultaat. De week erop is de auto toch weer smerig
Kwam zojuist wat leuke foto's tegen van toen mijn ouders op vakantie waren in Ijsland.
Daar hebben ze van die geweldige nissan's (ik was volgens mij aan het slijmen toen ik ze zag)

@SChief : Volgens mij had ik je een PM gestuurd met het bouwjaar van de Maxima, maar bij deze 2001
En zijn er meer mensen met mij eens dat een FX35 niet echt thuis hoort in een Nissan topic. (niets persoonlijks)
Daar hebben ze van die geweldige nissan's (ik was volgens mij aan het slijmen toen ik ze zag)

@SChief : Volgens mij had ik je een PM gestuurd met het bouwjaar van de Maxima, maar bij deze 2001
En zijn er meer mensen met mij eens dat een FX35 niet echt thuis hoort in een Nissan topic. (niets persoonlijks)
aangezien ik voor mijn huidige auto (golf, diesel) probeer te verkopen/inruilen in verband met het niet meer rijden van veel kilometers
ga ik nu a.s. maandag ga kijken voor een almera
het betreft een 1.6 5deurs hatchback uit '96
met zo'n 140K op de teller
vraagje; waar moet je bij nissan's, of specifiek almera's op letten?
wat zijn aandachtspunten bij aanschaf voor deze auto?
zijn ze er uberhaupt?
alvast bedankt!
ga ik nu a.s. maandag ga kijken voor een almera
het betreft een 1.6 5deurs hatchback uit '96
met zo'n 140K op de teller
vraagje; waar moet je bij nissan's, of specifiek almera's op letten?
wat zijn aandachtspunten bij aanschaf voor deze auto?
zijn ze er uberhaupt?
alvast bedankt!
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
@ Denzeltje: Excuus voor het bouwjaar. Ik had je PM inderdaad gezien, maar vreemd dat ik het niet meteen veranderd heb..
Naja.., bij deze.
Of Infiniti hier bij deze Nissan-topic thuis hoort laat ik aan jullie over, ik zie wel wat jullie wensen zijn.
@ Remond: Zal vanmiddag ff wel wat info opzoeken.
Of Infiniti hier bij deze Nissan-topic thuis hoort laat ik aan jullie over, ik zie wel wat jullie wensen zijn.
@ Remond: Zal vanmiddag ff wel wat info opzoeken.
[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 03-03-2009 07:59 ]
@ Remond: Ik heb wat informatie gevonden op NissanClub.nl
Is een aanrader om je daar aan te melden, er is veel handige informatie te vinden over zo'n beetje alle modellen. En ook kunnen ze je daar goed helpen met aankoopadviezen.N15
Oudere type's kunnen roesten aan de dorpels linksachter.
Kapotte MAF (komt weinig voor maar ze zijn er wel)
Losgeschoten ruitenwisserss tangen waardoor ruitenwissers niet meer werken.
Krakend geluid bij loslaten van de remmen bij stilstand, geluid komt door de remblokken, evt ander merk dan OEM monteren.
Lekkende remklauw achter komt hier en daar wel is voor.
Krakkende ramen
Zakkende ramen (bij handbediende ramen)
Piepende ruitenwisser armen
edit:
Excuus voor het twee keer achter elkaar posten.
Excuus voor het twee keer achter elkaar posten.
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 03-03-2009 15:53 ]
hmm, ik had me inderdaad al geregistreerd op nissanclubnederland, maar kon daar niet echt info vinden over zaken om op te letten bij aanschaf
(of moet je ook 1 keer posten voordat je de rest van het forum ziet? )
maargoed, bedankt voor de info!
nu weet ik even waar ik naar moet kijken
ik hou jullie op de hoogte
(of moet je ook 1 keer posten voordat je de rest van het forum ziet? )
maargoed, bedankt voor de info!
nu weet ik even waar ik naar moet kijken
ik hou jullie op de hoogte
Dit is het board waar Aankoopadviezen instaan.
Mocht je dit niet kunnen lezen dien je betalend lid te zijn (25 euro voor het eerste jaar, 20 euro per verlenging).
http://www.nissanclub.nl/index.php?board=40.0
Mocht je dit niet kunnen lezen dien je betalend lid te zijn (25 euro voor het eerste jaar, 20 euro per verlenging).
http://www.nissanclub.nl/index.php?board=40.0
Kan hij wel lezen als hij forum-lid is, zelf ben ik een niet-betalend lid (alleen forum-lid dus). 
@ Hieronder: Forum-lid is al genoeg? Je bent wel ingelogd neem ik aan? Ik kan alles gewoon zien en ik ben geen betalend lid.
@ Hieronder: Forum-lid is al genoeg? Je bent wel ingelogd neem ik aan? Ik kan alles gewoon zien en ik ben geen betalend lid.
[ Voor 50% gewijzigd door S_Chief op 03-03-2009 23:37 ]
als ik die link volg krijg ik een foutmelding:
Er is een fout opgetreden !
Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken.
ik denk dus dat ik eerst lid moet worden....
alsnog bedankt
Er is een fout opgetreden !
Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken.
ik denk dus dat ik eerst lid moet worden....
alsnog bedankt
euhm, nee?@ Hieronder: Forum-lid is al genoeg? Je bent wel ingelogd neem ik aan? Ik kan alles gewoon zien en ik ben geen betalend lid.
ja ik ben wel ingelogd, zowel IE6 als opera9.50 geprobeerd
en posten leek me beetje raar, aangezien er niet echt een gedeelte was op dat forum waar ik mijn vraag als nog_niet nissan rijder kon stellen
en voorstellen zonder nissan voelt ook beetje vreemd
maarja, als het forum dus veel uitgebreider is, terwijl ik dat niet zie
kan ik die info dus ook niet vinden
maargoed, het is ncn's probleem/idee om een interesant en groot gedeelte van het forum te verbergen
hier zijn we op het tweakers forum, so lets talk nissan again?
excuse moi voor dubbelpost, wou ff reageren op vraag
Tja.., je kan geen ijzer met handen breken zullen we maar zeggen. 
Gewoon zomaar een foto..

Ook nog een klein probleempje (had em bij NCN al gepost, maar misschien weet iemand hier ook wel wat het kan zijn):
Bij 120km/h in de 5e versnelling hoor je een stevige brom.. Deze is er eigenlijk al sinds we de auto hebben (al zo'n 5 jaar bijna). Niet echt ooit aan geergerd, maar nu begint het langzamerhand te gaan irriteren.
Geprobeerd:
4e versnelling 120km/h ---> Geen brom
5e versnelling 160km/h ---> Geen brom
Het is dus echt precies op de 120 in de 5e versnelling.
Misschien iemand die een goed gokje kan doen..?
Alvast bedankt.
SChief
Gewoon zomaar een foto..

Ook nog een klein probleempje (had em bij NCN al gepost, maar misschien weet iemand hier ook wel wat het kan zijn):
Bij 120km/h in de 5e versnelling hoor je een stevige brom.. Deze is er eigenlijk al sinds we de auto hebben (al zo'n 5 jaar bijna). Niet echt ooit aan geergerd, maar nu begint het langzamerhand te gaan irriteren.
Geprobeerd:
4e versnelling 120km/h ---> Geen brom
5e versnelling 160km/h ---> Geen brom
Het is dus echt precies op de 120 in de 5e versnelling.
Misschien iemand die een goed gokje kan doen..?
Alvast bedankt.
SChief
Is die brom er ook als je in z'n 1-4 op het toerental rijdt dat je hebt als je 120 in z'n 5 rijdt?
M'n Almera 1.6 heeft namelijk ongeacht de versnelling een resonantie bij 2500rpm (of eigenlijk maakt ie wat meer geluid bij veelvouden van 1250 rpm).
M'n Almera 1.6 heeft namelijk ongeacht de versnelling een resonantie bij 2500rpm (of eigenlijk maakt ie wat meer geluid bij veelvouden van 1250 rpm).
[ Voor 19% gewijzigd door martijn_tje op 08-03-2009 13:12 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Nope, 3100rpm in z'n 1, 2, 3 of 4 heeft geen last van die brom.
Grmbl.., kan er maar niet achterkomen..
Grmbl.., kan er maar niet achterkomen..
Is wel een vervelend probleem ja, zeker als je veel op de snelweg zit. Mijn auto heeft het in ieder geval niet. Weet je zeker dat het niets is in het interieur?
Het klinkt absoluut niet als iets in het interieur. En ik denk dat mocht het in het interieur zijn, dan verwacht ik dat in bijvoorbeeld z'n 4 op 3100rpm er ook zo'n brom uit zo komen. 
Hoe bevalt jouw 144 tot nu toe eigenlijk?
Update mijnerzijds.
Sinds gisteren een rear anti-swaybar gemonteerd. Gekocht in de States en na wat moeilijkheden toch goed aangekomen (lang verhaal, doet er niet toe). Merk is Addco en het betreft een zwart gepoedercoate 22mm dikke massieve staaf.
Zaterdagmiddag met wat clubgasten bijeengekomen in Emmeloord (bij andere clubkameraad, we waren met zn 5en ofzo) en het ding gemonteerd + auto's wassen/poetsen etc, bier drinken etc.
Tis echt fan-tas-tisch sturen nu met de Primera. De bar zorgt ervoor dat tijdens lastwisselingen beide wielen strakker op de grond blijven wat dus je wegligging ten goede komt. Deze upgrade vult de veerpootbrug voorop enorm goed aan. Wegliggin is superneutraal en bochten+rotondes gaan met een tempo die ik eerder niet voor mogelijk hield.

Verder met mn beste kameraad (die ik een Nissan heb laten kopen lol) beide auto's gewassen en een tochtje door de omgeving gemaakt.
Onderweg een paar toffe locaties gevonden en wat foto's gemaakt, alsmede bij de Nissan dealer hier.
Uiteraard tussendoor mooi gecrosst en bochtjes gedraaid.

Sinds gisteren een rear anti-swaybar gemonteerd. Gekocht in de States en na wat moeilijkheden toch goed aangekomen (lang verhaal, doet er niet toe). Merk is Addco en het betreft een zwart gepoedercoate 22mm dikke massieve staaf.
Zaterdagmiddag met wat clubgasten bijeengekomen in Emmeloord (bij andere clubkameraad, we waren met zn 5en ofzo) en het ding gemonteerd + auto's wassen/poetsen etc, bier drinken etc.
Tis echt fan-tas-tisch sturen nu met de Primera. De bar zorgt ervoor dat tijdens lastwisselingen beide wielen strakker op de grond blijven wat dus je wegligging ten goede komt. Deze upgrade vult de veerpootbrug voorop enorm goed aan. Wegliggin is superneutraal en bochten+rotondes gaan met een tempo die ik eerder niet voor mogelijk hield.

Verder met mn beste kameraad (die ik een Nissan heb laten kopen lol) beide auto's gewassen en een tochtje door de omgeving gemaakt.
Onderweg een paar toffe locaties gevonden en wat foto's gemaakt, alsmede bij de Nissan dealer hier.
Uiteraard tussendoor mooi gecrosst en bochtjes gedraaid.

Klinkt het meer als een soort resonantie dan misschien?SChief schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:57:
Het klinkt absoluut niet als iets in het interieur. En ik denk dat mocht het in het interieur zijn, dan verwacht ik dat in bijvoorbeeld z'n 4 op 3100rpm er ook zo'n brom uit zo komen.
De 144 bevalt erg goed, steeds beter eigenlijk
Morgen even terug naar de garage om wat dingen te laten maken:
- controlelampje olie
- lampje achter snelheidsmeter
- piepende ruitenwisser (ik vermoed het ruitenwisserasje)
- beetje onregelmatige stationair, maar volgens mij gaat dat ook steeds beter
Als ze nieuwe ruitenwisserasjes gebruiken bereid je dan maar voor op een leuke rekening...
Volgens mij had hij garantie op z'n occasion.
Goed om te horen dat hij je bevalt matel.
ik zou jullie ge-update houden
vanochtend wezen kijken voor de almera (of moet ik zeggen, de N15
)
en hij is vastgelegd
1 op 1 geruild tegen mijn ''oude'' golf
en op 1 klein deukje naast de benzineklep na, was hij vanbuiten nog helemaal gaaf
zonder krasjes en verdere deukjes
proefritje mee gemaakt, en hij gaat als de banaan
heb het lijstje even nagelopen (SChief in "Het grote Nissan topic" ) maar niks van dat alles
van binnen was de bekleding ook nog helemaal als nieuw, en met nu zo'n 141K op de teller, is er goed op gepast door de vorige eigenaar
helaas nog geen foto's, maar die volgen nog
vanochtend wezen kijken voor de almera (of moet ik zeggen, de N15
en hij is vastgelegd
en op 1 klein deukje naast de benzineklep na, was hij vanbuiten nog helemaal gaaf
zonder krasjes en verdere deukjes
proefritje mee gemaakt, en hij gaat als de banaan
heb het lijstje even nagelopen (SChief in "Het grote Nissan topic" ) maar niks van dat alles
van binnen was de bekleding ook nog helemaal als nieuw, en met nu zo'n 141K op de teller, is er goed op gepast door de vorige eigenaar
Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst! 
Het grote voordeel als je zegt dat het een N15 is is dat je dan meteen weet om welke versie het gaat. Het klinkt alleen niet echt lekker.
Het grote voordeel als je zegt dat het een N15 is is dat je dan meteen weet om welke versie het gaat. Het klinkt alleen niet echt lekker.
Nou, ik heb de auto weer terug. Ze hebben het gasklephuis (oid
) schoongemaakt. Alleen heeft dat niet echt geholpen kwam ik onderweg achter. Sterker: de motor maakt stationair nu 1100 tpm. Ik denk dat ik hiervoor maar gewoon naar de Nissan dealer ga.
Voor de rest hebben ze alles gemaakt, nieuwe lampjes erin, smering voor de ruitenwissers, binnenspiegel vastgezet. Tevens gaat het schakelen nu een stuk lichter dan voorheen.
Voor de rest hebben ze alles gemaakt, nieuwe lampjes erin, smering voor de ruitenwissers, binnenspiegel vastgezet. Tevens gaat het schakelen nu een stuk lichter dan voorheen.
Wat een ongelooflijk mooi ding 
Als t aan mij lag, nog een setje Bride carbon kuipen dr in en een mooi stuurtje en een leuke titanium pookknop ofzo
Verder issie echt wel super superstrak
Als t aan mij lag, nog een setje Bride carbon kuipen dr in en een mooi stuurtje en een leuke titanium pookknop ofzo
Verder issie echt wel super superstrak
Haha oke 
Bedankt
Kuipjes zijn leuk, maar niet praktisch. Wie weet in de toekomst dat ik een leuk mix vind tussen comfort en sportief oid. Bride sowieso niet, veul te duur!
Titanium pookknop hoeft niet, kheb al een mooie andere in het zwart.
Zaterdag weer op Zandvoort rijden
Bedankt
Kuipjes zijn leuk, maar niet praktisch. Wie weet in de toekomst dat ik een leuk mix vind tussen comfort en sportief oid. Bride sowieso niet, veul te duur!
Ja Japanner heAnoniem: 79417 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:21:
Haha oke
Bedankt
(als k t geld had gehad en een rijbewijs dan had k t wel geweten
Ik vind 2000+ euro best veel voor een stoel.
Kheb al een sportiever OEM stuur wat heerlijk beetpakt. Fijne duimgrepen erin enzo
Kheb al een sportiever OEM stuur wat heerlijk beetpakt. Fijne duimgrepen erin enzo
K ben nog aan t tobben over een stoeltje voor hier bij de PC van rallyofficechairs...en dan een carbon variant
Vind t sowieso een superstrakke wagen
Maar hier staat t zo gigantisch mooi op
@ DaMasterPNut:
Zijn er trouwens nou nog echt dingen die je nog wilt doen met de auto? (betaalbare upgrades heb ik het dan over) Of vind je m inmiddels wel af?
Zijn er trouwens nou nog echt dingen die je nog wilt doen met de auto? (betaalbare upgrades heb ik het dan over) Of vind je m inmiddels wel af?
*trommelgeroffelRemond_FRL schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:39:
ik zou jullie ge-update houden
<knip>

@Speedlink:
Er zit binnenkort sowieso onderhoud aan te komen:
- koppeling (gelijk een upgradeversie doen)
- 4 nieuwe banden, Falken FK-452 215/35/18
Ik heb inmiddels een in hoogglans RAL6005 gepoedercoat kleppendeksel liggen wat er nog op gaat.
En verder zie ik wel wat ik tegenkom.
Zaterdag ben ik @ Zandvoort tijdens vrij rijden.
Er zit binnenkort sowieso onderhoud aan te komen:
- koppeling (gelijk een upgradeversie doen)
- 4 nieuwe banden, Falken FK-452 215/35/18
Ik heb inmiddels een in hoogglans RAL6005 gepoedercoat kleppendeksel liggen wat er nog op gaat.
En verder zie ik wel wat ik tegenkom.
Zaterdag ben ik @ Zandvoort tijdens vrij rijden.
upgrade versie?
@ Speedlink
Weet nog niet of mijn bijrijder gaat filmen.
En de koppeling zal zoiets worden tzt:
http://www.gspec.com/p-48...it-bundle-20-stage-2.aspx
@ Rev!
Tot op heden nog he-le-maal NIKS van gemerkt. Ik merk geen afname in grip.
Weet nog niet of mijn bijrijder gaat filmen.
En de koppeling zal zoiets worden tzt:
http://www.gspec.com/p-48...it-bundle-20-stage-2.aspx
@ Rev!
Tot op heden nog he-le-maal NIKS van gemerkt. Ik merk geen afname in grip.
Ik hoop dat er nog een klein stukje beeldmateriaal komt
lijkt me wel gaaf een tweaker in actie op Zandvoort 
Koppelingetje ziet er netjes uit
Koppelingetje ziet er netjes uit
(jam) je komt hier ook dus ben je een tweakert. Voor mij wel iig
hehehe
Heb je van :
http://i110.photobucket.c...oot%20080309/DSC06025.jpg
een mooie 1680x1050 toevallig?
http://i110.photobucket.c...oot%20080309/DSC06025.jpg
een mooie 1680x1050 toevallig?
om even terug te komen op het ncn board, na 1 keer gepost te hebben, zie ik de rest van het forum ook
incl. de aankoopadviezen
en de auto is nu volledig ingedeeld, alleen had ik nog 1 vraagje
zit er bij almera's standaard een soort van opbervak/armleun boven de handrem?
bij mij zat er 'standaard' een soort bak meegeleverd, die precies in dat vakje achter de handrem paste, en waar je vervolgens met rijden lekker je elleboog op kan laten rusten
maar ergens heb ik het gevoel dat de vorige eigenaar (ouwe knutselaar....
)
dit zelf heeft gemaakt, netjes gemaakt, dat wel!
incl. de aankoopadviezen
en de auto is nu volledig ingedeeld, alleen had ik nog 1 vraagje
zit er bij almera's standaard een soort van opbervak/armleun boven de handrem?
bij mij zat er 'standaard' een soort bak meegeleverd, die precies in dat vakje achter de handrem paste, en waar je vervolgens met rijden lekker je elleboog op kan laten rusten
maar ergens heb ik het gevoel dat de vorige eigenaar (ouwe knutselaar....
dit zelf heeft gemaakt, netjes gemaakt, dat wel!
Copy/paste van Nissanforum, mijn verslagje van dit weekend:
Trackday weekend
Zaterdag 14 maart:
Zaterdag 14 maart met Freek meegedaan aan en vrijrijden-dag op Zandvoort.
Tegen de middag aangekomen waar Freek al aanwezig was. Beetje rondgewandeld en daarna in de bar ingeschreven.
Ik heb me ingeschreven voor 1 heat in de toer-klasse, Freek voor 2 heats in de sport-klasse.
Na te hebben afgerekend de wielmoeren nog even nagetrokken met de momentsleutel en de 4 punts gordels alvast klaar gelegd en afgesteld.
Freek z'n heat was als eerste aan de buurt. Via de eerste pitbox opstellen in de pitstraat, wij wachten in de Hugenholtsbocht om kiekjes te maken.
De P10T presteerde prima in de regen als we de verhalen moeten geloven, het wegdek werd al snel nat door wat miezerregen. Hier had Freek geluk want ik moest mn rondjes met ruitenwissers aan doen.
Na Freek's eerste heat was het mijn beurt. Dit was een vrij drukke heat en het was inmiddels harder gaan regenen. De baan was op sommige plekken erg glad door vloeistoffen en rubberdelen. Er reden veel RDW auto's mee die grote moeite hadden om netjes door de bochten te komen. Hier kon ik mijn voordeel mee doen, ik heb gedurende die 17 minuten rijden erg leuk kunnen spelen en kunnen inhalen. Zowel buitenom als binnendoor. Oa met een VW Corrado gespeeld onderweg. De gladheid kon ik vooral merken in de laatste bocht (Arie Luyendijk bocht geloof ik). Lichtjes ondersturend wilde de auto wat naar buiten glijden, maar door met het gaspedaal te spelen kon ik hem mooi in het spoor houden.
Na mijn heat ging Freek er nog eentje doen. Dit verliep ook allemaal soepel. Hij wist bij uitkomen Tarzan nog de kerbstones mee te pakken.
In de tussentijd was Rens met een vriend nog langsgekomen om te komen kijken. In de regen en wind met parapluutjes nog wat foto's weten te maken die ik later zal posten.
Na een vette hap besloot ik om mn banksaldo maar es te checken; deze was lager dan ik had verwacht waardoor ik besloot niet zelf op de Nordschleife te gaan rijden de volgende dag.
Snel een noodplan gemaakt. Van Zandvoort naar Zwolle rijden, Michael afzetten, ik thuis eten, spullen bij elkaar rapen en weer terug richting Kockengen. Ik zou zondag met Freek meerijden.
's Avonds om 21.30 weer in Kockengen gearriveerd terwijl Freek bezig was verse remblokken te monteren en het remsysteem te ontluchten. Hij reedt nog rond op mijn oude Primera blokken, deze waren inmiddels bijna ijzer op ijzer dus dat was goed getimed. Na het klussen even een testritje gemaakt en daarna binnen de foto's en opnames van die dag bekeken en een biertje gedaan.
Zondag 15 maart:
Vandaag zou de eerste dag zijn dat de Ring weer normaal open was en dat de Touristenfahrten weer van start zouden gaan.
Om 06.00 opgestaan en om 06.50 reden we weg uit Kockengen. Ipv Arnhem-Oberhausen de grensovergang bij Venlo genomen. Een veel betere route aangezien de weg ernaartoe van betere kwaliteit is en er eigenlijk geen afslagen zijn.
Door wegopbrekingen wat rare slingers moeten maken in Nederland waarbij we door Blerick kwamen. Terwijl we door Blerick reden viel mij ineens een hoekhuis op met een rode Sunny GTI op de oprit. Direct tegen Freek gezegd dat hij om moest draaien want dit moest de auto van Fred zijn. Zoals het hoort een foto gemaakt van de P10T voor het huis van Fred (foto post ik vanavond). Daarna weer verder gereden want we hadden een planning.
Eenmaal in Duitsland kon het gas erop. Op een mooi recht stuk zonder veel verkeerd hebben we op de GPS 255 km/h weten te halen. Best snel. Even later de auto volgetankt en in een prima tempo verder gereden. Dit onder begeleiding van muziek, Haribo-colaflesjes, en een hoop Duits onzin-geouwehoer.
Toen we eenmaal de Nordschleife hadden bereikt bleek dat het enorm rustig was voor de eerste dag van het jaar. Prima, want dat betekend weinig verkeer. Helaas viel ons iets op toen we de auto hadden geparkeerd. De velgen en de hele onderkant van de auto zat onder het vet/olie. Auto omhoog, kijken, zoeken, voelen. Niks geks te zien. Met remmenreiniger alles schoongespoten. Conclusie: waarschijnlijk bakolie die wat is geen lekken door de hoge snelheid. Seals die net iets te veel speling kregen bij de aandrijfassen waardoor er wat olie is geen lekken en rondslingeren. Idem voor het homokineet-vet.
Na bijna een jaar kon ik Freek's verjaardagskado inlossen: 2 rondjes Ringen. Terug naar de auto, gordels weer in gereedheid maken, en naar de slagbomen.
So far so good.
De eerste auto's die we inhaalden waren nota bene 2 Fiat Ducato busjes!
Onderweg vrij relaxt rondgereden, af en toe wat harder maar toch ook een beetje aftasten hoe de baan erbij lag. Alles ging goed tot we Breidscheid naderden.
We reden op de bocht af en remden af tot zo'n 130 kmh. Freek stuurde in maar remde net op het verkeerde moment nog een beetje bij. Precies op een glooing in het wegdek. Gevolg was dat de achterkant van de auto licht werd en we oversturend in een slip raakte. Freek vloekend naast me en ik hield me vast. We zagen de vangrail op ons afkomen maar werden gered door de kerbstones waardoor we sneller stil stonden. Een mooi 180 graden slip. Als ik het raam open had gedraaid kon ik de vangrail aanraken. Als Freek een verkeerde beweging had gemaakt hadden we waarschijnlijk wel vangrail geraakt.
De bocht loopt naar links, met aan beide kanten een korte grindstrook gevolgd door vangrail en beton. Zie ook Google > Afbeeldingen.
Toen de blauwe Falken-rook was opgetrokken konden we de motor starten en weer verder gaan.
Het volgende rondje gingen we er met de adviessnelheid van 90 kmh doorheen, even later met 110 kmh wat wij beschouwden als zo'n beetje de limiet op dat moment.
Later op de dag werden we nog geconfronteerd met een uitlaatmeting. 96,7 dB waar 100 dB is toegestaan. Niks aan de hand dus.
Na wat rondjes besloten we dat we wat te eten moesten scoren. Vanaf start/finish naar Hannes gereden (bij Breidscheid). Leuk 'spirited driving' over de kronkelwegen er naar toe. Helaas pakte Freek een haarspeldbocht iets te scherp met als gevolg een bonk van achter. Gevolg: een Work velg met zware stoeprandschade over 1/3de van de velg. Enorm balen maar gelukkig geen schade aan de band of onbalans.
Na het eten de laatste rondjes gegereden en met nog 1 rondje op de kaart hebben we die dag 6x de Ring rondgereden.
Tijdens het 6de rond kreeg Freek halverwege de smaak te pakken en ging er een knop om. Ging erg gecontroleerd en hard, dit heb ik op film vastgelegd met Freek's camera. Was erg gaaf.
Samenvattend:
- 1x bakolie zweten bij hoge snelheid
- 1x ashoesvet zweten bij hoge snelheid
- 2x Fiat busjes ingehaald
- 1x bijna crash Breidscheid
- 1x Work velg kapot
Toch was het ondanks alles een erg gezellig weekend en was het gewoon weer fantastisch om Am Ring te zijn geweest.
De terugweg was rustig en bij thuiskomst nog even nagepraat, mn auto ingepakt en weer naar Zwolle gereden.
Foto's en filmpjes volgen later.
Spanned
Wel naadje van de schade
Velgjes zullen niet goedkoop zijn denk k zo 
Ben benieuwd naar t filmmateriaal
Ben benieuwd naar t filmmateriaal
Mezelf gespot

@SCHief:
Wil je deze foto plaatsen in de startpost ivm degene die er nu is?
@SCHief:
Wil je deze foto plaatsen in de startpost ivm degene die er nu is?
Thnx, hier nog 2 filmpjes. Jammer van de drukte en de regen maargoed, heb me toch wel vermaakt 
http://www.youtube.com/watch?v=T5F3knzud5A
http://www.youtube.com/watch?v=ChVPedwSG9k
mijn nissannetje:

zojuist een PM gekregen van iemand die hem eigenlijk van de vorige eigenaar had willen kopen, maar ik was schijnbaar net wat eerder (auto stond al 1,5 maand te koop). minimum prijs is ook 2200, extra's zijn dan ook een schroefset (nieuwprijs winkel 950), veerpootbrug achter (wat je bij de 100nx super goed merkt), 2 sets banden op gti velgen, 2e bumper + mistlampen en nog wat spul. apk loopt tot augustus, maar de homokineet is gaar (heb een andere, goeie as liggen) en uitlaat "ergens" lek...
maar eigenlijk wil ik hem onder een doek ergens zetten, maar hij mag niet bij mn pa
weet iemand daar misschien iets voor?
ik wil sparen voor:
2,25-2,5" RVS uitlaat van voor tot achter
car-pc + 10" touchschermpje
bijlassen (achterklep + wielkast randen)
goede voorbumper + mistlichten monteren
(bij) spuiten
en handling upgrades, veerpootbrug voor, betere swaybars, PU brushing set...

zojuist een PM gekregen van iemand die hem eigenlijk van de vorige eigenaar had willen kopen, maar ik was schijnbaar net wat eerder (auto stond al 1,5 maand te koop). minimum prijs is ook 2200, extra's zijn dan ook een schroefset (nieuwprijs winkel 950), veerpootbrug achter (wat je bij de 100nx super goed merkt), 2 sets banden op gti velgen, 2e bumper + mistlampen en nog wat spul. apk loopt tot augustus, maar de homokineet is gaar (heb een andere, goeie as liggen) en uitlaat "ergens" lek...
maar eigenlijk wil ik hem onder een doek ergens zetten, maar hij mag niet bij mn pa
ik wil sparen voor:
2,25-2,5" RVS uitlaat van voor tot achter
car-pc + 10" touchschermpje
bijlassen (achterklep + wielkast randen)
goede voorbumper + mistlichten monteren
(bij) spuiten
en handling upgrades, veerpootbrug voor, betere swaybars, PU brushing set...
[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 17-03-2009 14:29 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dat geeft wel een goede indruk jaAnoniem: 79417 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:40:
Thnx, hier nog 2 filmpjes. Jammer van de drukte en de regen maargoed, heb me toch wel vermaakt
Leuke wagens die 100NXDropjesLover schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:28:
mijn nissannetje:
[afbeelding]
maar eigenlijk wil ik hem onder een doek ergens zetten, maar hij mag niet bij mn pa![]()
Binnenkort nieuwe OEM koppelingsset erin voor een leuke prijs via een clublid. 326e incl. OEM Nissan spullen en montage.
Ook Hawk HT-10 circuitblokken besteld voor de 300ZX/S14 klauwen.
Ook Hawk HT-10 circuitblokken besteld voor de 300ZX/S14 klauwen.
Zaten die S14 klauwen er al onder of komt t nog? (kan het gemist hebben namelijk
Ga maar een paar pagina's terugbladeren 
S14 klauwen + upgraded schijven zitten er al een tijdje onder idd.

Hier zie je ze wel zitten.
S14 klauwen + upgraded schijven zitten er al een tijdje onder idd.

Hier zie je ze wel zitten.
Kwam vandaag overigens een pracht S13 tegen hier in de stad
Hoeveel vermogen de standaard koppeling aankan weet ik niet maar die 20pk die ik meer heb zal geen probleem zijn
het idee is net dat ie me in de stalling geen/fors veel minder geld kost... auto kost me nu (verzekering + belasting) ~ 75 euro/maand, voor die 20 die ik dan zou besparen ga ik hem niet stallen.matel schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:10:
[...]
Leuke wagens die 100NXEr schijnen wel enkele garages te zijn waar je de auto kunt onderbrengen om eraan te sleutelen. De auto kun je ook onderbrengen bij een stalling, maar dan mag je er vaak niet aan sleutelen .. (zoals deze bijvoorbeeld: http://www.aalsmeerstalling.nl/autostalling.html)
achja, komend weekend naar school voor een gesprekje, daarna door naar mn pa en de zaterdag de aandrijfas eindelijk eens verwisselen. en dan laat ik hem toch stiekem een tijd daar staan denk ik. kan ik gaan sparen voor mn 2,25" of 2,5" RVS catback uitlaat, want dat moet gewoon voor de apk in augustus (hij maakt wat lawaai
[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 24-03-2009 12:25 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dit topic is gesloten.