Het grote Nissan topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 42.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:11

rg-mohwa

Phoe Hé

Nieuwe Auto Voor mij nieuw

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Bjq2wzTlIghFzGL5FxSQ5Kb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sEounVTRrW919m4zrjF4a6wQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mIVWablFalJu6R9QfIaSHUUd/full.jpg

Spekkies
06-1998
139000KM
4 nieuwe bandjes + Apk

Dikke Crosspost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:45:
Kijk, daar wordt ik echt ziek van. Volgens mij zit iedereen hier in een tijd dat alles niet meezit. Vandaag erachter gekomen dat er een grote spijker in m'n (bijna gloednieuwe) achterband zit. :'( Heb er nu maar tijdelijk het reservewiel ondergezet.
Vandaag het gat laten repareren, heb de band net weer eronder gezet. Grapje heeft me €16,- gekost.. :|

@ Laurens: En.., is jouw auto ook alweer gerepareerd..?

@ rg-mohwa: Leuke auto! Ziet er ook nog heel netjes uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Was gister ook terug van het weekendje kijken en VEEEEL fotograferen ivm kapotte auto.

Zal later wat meer typen, enige wat ik nu ff snel meld: heb (helaas) voor het eerste het Ring-alarm nummer moeten gebruiken omdat er vlak voor Karussel een motorrijder af was gegaan. Sleepdiensten en financieel-mannetje waren vrij snel te plekke.
Motorrijder had gelukkig niets behalve schrik. Wel vangrail en afsleepkosten voor die man uit Engeland.

Mijn kameraad stond op een bult te gebaren dat iedereen langzaamaan moest doen. Later kwam er nog een motorrijder bij die verder terug ook ging gebaren.

Heb het ongeluk niet gezien, ik keek toevallig om en zag toen ineens iemand tegen de vangrail leunen en er gelijk heengerend.

Mbt mn schokbreker:

Vanaf de Ring paar keer contact gehad met Intrax. Bij thuiskomst om 20:00u gelijk begonnen met sleutelen en de auto de hele nacht op de bok. Vandaag is de schokbreker weer gerepareerd. Vermoedelijk is de vorige reparatie niet 100% uitgevoerd....

Monteur verzekerde dat t nu goed was. Zo niet, ga ik een gloednieuwe demper eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Arme motorrijder... Met een motor op de ring.. Het lijkt mij met de auto op een rustige snelheid al behoorlijk wat, laat staan met een motor. :o

Hoop dat je demper het deze keer niet weer laat afweten, zo aan de gang blijven is ook niks..

Vanuit hier niks bijzonders te melden. Tja.. Over de auto ben ik ook niet helemaal tevreden, maar dat komt eigenlijk doordat er nogal weinig onderhoud wordt verricht..

Te doen:
Nog steeds die Homokineet, want iemand vinden is nogal lastig.
Schokdempers, heb ze toen ik de band ging verwisselen bekeken, ziet er niet uit.
Bougie's, want ik weet niet eens wanneer die dingen voor het laatst vervangen zijn.
Motorolie, zelfde reden als bougie's.
Brandstoffilter, zelfde reden als hierboven.
LMM schoonmaken, want hij hapert behoorlijk tijdens filerijden.

Al met al erg veel werk allemaal, en veel geld. Helaas komt het geld niet zo snel als de problemen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis toch de auto van je ouders dus waar maak je je druk om :D

Homokineet: vraag op NCN om hulp
Schokdempers: wat is er mis mee?
Bougies: zelf binnen een kwartier te doen
Motorolie+filter en brandstoffilter: garage, 100 a 150 euro ofzo max denk ik?
LMM schoonmaken: demonteer de luchtfilter bak en spuit remmenreiniger op het spiraaltje. Doe dit een paar keer en hij is schoon.

Bokken/stoten kan ook de TPS sensor zijn:

Gekopieerd van NPOC.co.uk:

Checking correct operation of the TPS sensor:

If you are suffering drivability issues at low speed, it is worth checking that the TPS (Throttle Position) sensor is working correctly. The TPS sensor basically tells the ECU how far the throttle is open (how far the accelerator is pressed down) so that it knows how much fuel to inject. What can happen is that the sensor can move over time, so that it sends the wrong information to the ECU, and usually results in the vehicle "jerking" on and off throttle at very low speed. Checking that the unit is correctly positioned and working properly is easy - the only tool you will need is a digital voltmeter. The test method is described below:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/pic1.jpg

A = Throttle cam, B = Wiring connector, C = TPS sensor (partly hidden)

1) Switch on the ignition, but don't start the engine.
2) Open the bonnet and locate the TPS sensor wiring connector. This is the brown plug behind the throttle cam, on the cabin side of the throttle body.
3) Set the voltmeter for DC voltage, and insert the probes into the top two wires on the wiring connector.
4) With the throttle in the idle position, you should get a reading of about 0.5 volts
5) If this is not the case, loosen the two bolts holding the TPS sensor in place, and twist round until you get the correct voltage reading.
6) Rotate the throttle cam and the voltage level should increase in proportion to the opening of the throttle.
7) When you twist the throttle cam as far as it will go (full throttle), you should get a reading a little over 4 volts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tja.., ik breng wel veel tijd door in die auto, en achterin zitten is een hel met die schokdempers, want je komt elke keer tegen zo'n stop aan als je een drempel neemt. De auto hangt ook nog eens goed achterin (verhuiswagen abuse..)... :+

Ik kan er gewoon niet tegen dat als iets stuk is en gemaakt kan worden met wat werk, het niet gemaakt wordt. Beetje gek dus. ;)

LMM of TPS (bedankt voor de info ;) ) kan ik eigenlijk gewoon op de stoep doen.

Misschien speelt het ook wel mee dat m'n pa er gewoon niet te veel aan wilt doen, en ik juist wel. Ach ja, hij rijdt voor de rest nog goed. Zit bijna 59.000km op nu.

Homokineet heb ik inmiddels alweer een adres voor gevonden, 'k ga morgen ff bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de schokbrekers de bumpstops raken zijn ze idd goed op. Vervangen is een eitje, en had ik zo voor je willen doen maja, afstand he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd.., als ik het goed heb zit je zo'n beetje aan de andere kant van Nederland..? :) Ach ja, komt wel goed, stapje voor stapje. Zeker als je niet al te lang geleden bent verhuisd, want dan weet ik wel waar m'n geld heen moet gaan. :+

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:38
Die groene Primera :D Jammie :P

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
De Sunny is terug van APK en grote beurt. De Nissan garage heeft alvast de belofte gedaan om hem volgend jaar af te keuren op roest. Dus je kunt wel raden waar ik volgend jaar in ieder geval niet naartoe ga :P

• S_Chief
  • Niet online
@ Matel: Gelukkig dat ie deze APK wel heeft doorstaan. :) Nu maar opzoek naar een andere garage. :+

Update: De TS is aangepast: Nieuwe header, nieuwe foto's bij de huidige modellen (allemaal 600px breed), nieuwe modellen toegevoegd (Micra 160SR en GT-R R35) en hier en daar wat tekst verwijderd/aangepast. :) Zo is ie in mijn ogen helemaal af.

Kheb de auto ingeladen. Morgen om 11:00 met kameraad en Primera naar Hoek van Holland. 14:30 gaat de boot. Savonds naar mn UK familie rijden en aan het eind van die week naar JAE voor een uber Jappenfestival!

Bij thuiskomst mn remmenconversie afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb samen met 3 vrienden voor deze vakantie een auto gekocht om naar Kroatië te reizen. We zochten naar een betrouwbare, niet te kleine en betaalbare auto, het liefst met airco. En dan kom je al snel op een Nissan Almera. Een driedeurs uit eind '95. Na een grote beurt en een nieuwe APK konden we weg. En hij heeft het prima gedaan! De 1.4 motor is niet erg sterk in de bergen, maar dat maakt het rijden juist leuk en actief. :P

Hier twee foto's gemaakt in Kroatië (geen idee waar, ergens op een berg :+):
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~be12066/almera/almera1kl.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~be12066/almera/almera2kl.JPG

En nu mag ie weer verkocht worden. Heeft iemand hier ook belangstelling? Hij staat voor 2300 euro op marktplaats, en er is inmiddels 1650 euro geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:55

DropjesLover

Dit dus ->

n almera, erg leuk wagentje inderdaad :)

sorry, ik hou het bij mn 100nx :)
niets heerlijker dan cruizen met t dak er af, met je/een vriendin naast je met lekkere muziek op! lekker verbranden zonder dat je het door hebt haha!

de oude GTI moet naar de sloop, mn pa wil hem niet meer op de oprit hebben staan. nadeeltje is dat ik hem nogal flink gestript heb, dus een demontagebedrijf er ook niet meer veel aan kan verdienen...
mn nieuwe gti (een antraciete uit '92) heeft een kapotte homokineet, wat zouden de reparatiekosten daarvan zijn? mja, nog even kijken of ik de aandrijfas uit de oude anders kan slopen, heb alleen geen goede (en vooral lange) 32er sleutel...

fotootje van de nieuwste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nx/IMG_0079.jpg

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen heb ik de Primera uitgerust met 200SX S14 remklauwen (4 zuigers tov 1 voor de Primera), grotere remschijven (geboord) en EBC Redstuff remblokken.

Even een opsomming wat er nodig is en wat je moet doen voor deze conversie.

S14 remschijven (280 x 30 mm) en deze laten omboren naar 4 x 114,3 en afdraaien naar 276 mm, dat heb ik althans gedaan. Of schijven kopen die standaard al deze specs hebben. Ik heb gezien dat je met 273mm sowieso niet aanloopt en het raakvlak van het remblok tot het einde van de schijf loopt. Bij mij valt het ietsjes verder naar binnen.

S14 remblokken (als hier een slijtage indicator aan zit in de vorm van een rechthoekig uitsteeksel deze eraf zagen/slijpen, anders komt deze tegen de naaf aan)

N14 banjobout (2x)

P11 remslangen (of van Goodridge oid)

4 bouten voor montage aan je fusee (altijd fijn om ff fris montagemateria al te hebben)

Dan is de rest niet moeilijk meer, met bovenstaand lijstje is het letterlijk plug'n'play, alleen het ontluchten is iets wat je met zn tweeen moet doen. Anders ben je eindeloos bezig. Wel belangrijk dat dit goed gebeurt uiteraard. Ook de spatplaat moet je ff met een kniptang en wat anders knipgereedscha p eraf slopen.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/brakes/097Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
En wat doet dat met de remmerij? Theoretisch weet ik wel, hoeveel het in de praktijk uitmaakt ben ik nieuwsgierig naar. En blijft dat goed werken met het standaard ABS? Hoe gevoelig is dat voor andere remklauwen die wellicht heel anders reageren? Niet dat ik dit zou gaan doen op mijn gezins Primeraatje Estate, dus dit is pure schaamteloze nieuwsgierigheid 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voordelen:

Veel grotere remkracht
Betere warmtafvoer (en dus langer en vaker hard remmen - circuitdoeleind)
Optisch beter hehe

4 zuigers tov 1 zuiger is een enorm voordeel. Bij 1 zuiger duwt er een cilinder tegen 1 remblok aan, het andere remblok komt naar de schijf toe doordat ie erbij wordt getrokken.

Nu heb ik per remblok 2 remzuigers die tegelijkertijd met evenveel EN grotere druk het remblok tegen de schijf aandrukken. Dat is een enorm voordeel.

De remblokken moet je maar ff voor Googlen (EBC Redstuff) maar dat is gewoon erg leuk spul wat koud goed remt, en eenmaal warm alleen maar beter wordt.

De remschijven zijn groter dan standaard en dikker wat de warmteopname verbeterd en het remoppervlak vergroot. De gaatjes zorgen voor betere koeling waardoor je dus langer kunt doorstampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

Coole remmen hoor. Niks fijners als goeie happers!

Kan me trouwens herinneren dat ik een keer een proefrit heb gemaakt in zo'n 180SX... wat een gooi en smijtwagen was dat niet te geloven, en dat in 'standaard' uitvoering. Kon je echt op het gas laten uitbreken en in een overstuur slip houden met het gas. Echt geweldig...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Ik wil over ongeveer een half jaar een autotje kopen (ik vraag het nu al vast zodat ik een idee heb waarvoor ik aan het sparen ben). Nissan is een goede kanshebben omdat ze 2e hands wat minder over priced zijn als sommige andere aziaten.

Ik zit een beetje te kijken naar een primera of almera van 1996 of jonger, 1.6 of zwaarder, airco (niet noodzakelijk)) en trekhaak (wel noodzakelijk)

Is in de practijk het verschil in verbruik tussen de 1.6 en 2.0 in een primera uit ~1996 groot?
Zijn er nog Nissan specifieke dingen waar je bij een 2e hands op moet letten? (homokineten bij de zwaarder gemotoriseerde versie's?)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Almera N15 en N16
« Gepost op: 13 April 2006, 18:22:08 » Citaat Verander Verwijder Splits topic

--------------------------------------------------------------------------------
Eigenlijk een probleemloze auto.
Een paar dingetjes zijn er wel.

N15

Oudere type's kunnen roesten aan de dorpels linksachter.
Kapotte MAF (komt weinig voor maar ze zijn er wel)
Losgeschoten ruitenwisserss tangen waardoor ruitenwissers niet meer werken.
Krakend geluid bij loslaten van de remmen bij stilstand, geluid komt door de remblokken, evt ander merk dan OEM monteren.
Lekkende remklauw achter komt hier en daar wel is voor.
Krakkende ramen
Zakkende ramen (bij handbediende ramen)
Piepende ruitenwisser armen

N16

Krukas en nokkenas sensoren (modificatie is beschikbaar en op de meeste uitgevoerd)
Airbag lampje brand, stekkers onder de voorstoelen zijn de boosdoeners.
Olieverbruik, meestal komt dit door het carterventilat ie rubbertje onder het kleppendeksel.
Kapotte Lamdasensor, (check engine lampje gaat branden)
Zorg ervoor dat onderhoud is uitgevoerd, als dit slecht is gedaan of achterwege gelaten dan kun je problemen verwachten met de distributie ketting en spanner.

Bij aankoop van een Almera N16 zou je evt. even naar de dealer kunnen gaan om te kijken of er nog Campaigns open staan vanuit Nissan Nederland.
De dealer kan dit via de computer zien.
Primera P10, P11,P11-144 letten bij aankoop
« Gepost op: 11 April 2006, 19:44:02 » Citaat Verander Verwijder Splits topic

--------------------------------------------------------------------------------
Nissan Primera P10

Motorisch/Aandrijving:

SR20:
Ratelende kettingspanner(bovenste) vooral bij de eGT modellen.
Waterpomp kan geluid maken, vervangen voordat ie vastloopt.
Powertransisto r voor onsteking wil wel eens defect gaan.
Defecte lamdasonde.
Startmotor defect.
Gebroken aandrijfassen, net na trillingsrubbe r.
Uit de 5e versnelling springen (1e type's P10)
Flexibel gedeelte voorpijp, vervangen is prijzig.

GA16
Defecte regelplunjer in de carburateur.
Dynamo zwak punt.
Onstekingsmodu le in verdeler defect.
Startmotor komt geregeld voor.(defect)
MAF raakt ook nog wel is defect.
Benzinepomp defect (GA16DE)

Onderstel:

Rammelend geluid voorzijde, bovenste draagarmen hebben te veel speling, vervangen is enige optie, imitatie werkt perfect.
Rammelend geluid achterzijde, stabilisatorst ang eindjes hebben speling, vervangen.
Remslangen voorzijde hebben scheurtjes vooral GA16 modellen.
Vastzittende remzuigers achter. (SR20)
Vastzittende remkracht verdelers achter.

Interieur/exterieur

Stekker Aircopomp breekt af door corrosie, nieuw stekkertje solderen.
Bij de Sedan modellen komen de achterlichtuni ts in het kofferdeksel tegen de carroserie met roest als gevolg,
units eruit halen en nieuwe kit erachter is de oplossing.
Roestende dorpels aan de achterzijde.
Roest onder de achterspoiler.
Kabelboom in de achterklep die breekt door het scharnieren met defecte verlichting als gevolg, het beste is om alle draden te vervangen.
Kachel weerstand defect, kachel werkt dan alleen op stand 4.
Roest bij de kentekenverlic hting (vooral als deze volcht vasthoud)
Sleutel, word zwak en breekt af, let op scheuren.

Primera P11

Motorisch / Aandrijving,

SR20:[/i]
Champion bougie's vervangen door NGK.
Rammelende kettingspanner .

GA16:
Defecte onstekingmodul e
Defecte benzinepomp

Onderstel:
Remslangen voorzijde!
Bovenste draagarmen voorzijde met speling, bonkend geluid
Schokbrekers voorzijde kunnen rammelen.

Interieur/exterieur:
Kabelboom kofferbak breken door scharnieren, alle draden vervangen is het beste (Sedan modellen)
Ruitenwisseras jes die veel speling hebben zodat ruitenwisserar m tegen motorkap aan komt.
Defecte Airco doordat een leiding onder de accubak scheurt/tegen de accubak schuurt)
Rammelende voorramen/knakken van de ramen.
Roest bij de GT/SRi spoiler welke fabrieks af gemonteerd is.

P11-144

Motorisch / Aandrijving:

Distributie ketting en spanner op de SR20DE M-CVT
Krukas en Nokkenas sensoren op de QG18DE (modificatie)
Olieverbruik bij de QG18DE, carterventilat ierubber onder kleppendeksel is vaak de boosdoener bij oliedrinkers.
Lekkende EGR pijp SR20DE (pijpje wat in het spruitstuk zit), hoorbaar aan tikkende geluid bij belasting.
Zorg ervoor dat onderhoud is uitgevoerd, als dit slecht is gedaan of achterwege gelaten dan kun je problemen verwachten met de distributie ketting en spanner.(vooral QG18DE)

Onderstel / Remmen:

ABS ringen scheuren op de vooras, ABS treed in werken bij zachtjes rijden en remmen.
Remslangen voorzijde bij auto's met hogere KM stand.
Bovenste draagarmen voorzijde, wel minder als de voorgaande Primera's

Interieur / Exterieur

Gebroken airco leiding op de pomp, nieuwe leiding + modificatie uit laten voeren.
Display in klokkenpaneel gaat nog wel is defect.
Airbag lampje gaat branden, oorzaak zit hem in de Airbag stekkers onder de voorstoelen
Verbruik van mijn P11 is meestal 1 op 12 ~ 13
Ik kan vaak wel 620 km op een tank halen. Ik heb een 2.0 16V benzine motor. SR20De is de motorcode, standaard 131 pk. Inmiddels 150 pk.

De 1.6 in een Almera (GA16DE) is exact hetzelfde als in de Primera. Logischerwijs is deze 1.6 zuiniger in een Almera dan in een Primera.

De 2.0 in een Primera maakt wel minder toeren in elke versnelling en heeft meer trekkracht overall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Anoniem: 79417 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:17:
De 1.6 in een Almera (GA16DE) is exact hetzelfde als in de Primera. Logischerwijs is deze 1.6 zuiniger in een Almera dan in een Primera.

De 2.0 in een Primera maakt wel minder toeren in elke versnelling en heeft meer trekkracht overall.
Dus eigenlijk alleen kijken of alles het doet (zowel mechanisch als electrisch), kijken naar roest, een proefrit (op rare geluiden letten) en achteraf olie pijlen en onderhoudsboekjes vragen. Wat is trouwens de onderhouds of vervangings interval voor de distributie ketting? (zal wel een auto leven mee gaan)

De Primera 1.6 zal waarschijnlijk wat minder vlot aanvoelen. Dus eigenlijk is de keus een Almera 1.6 of Primera 2.0. (aanschaf prijs maakt niet eens veel uit als ik t zo zie)

Primera
koferbak ruimte
comfortabeler op lange ritten

Almera
goedkoper in gebruik (wb, verzekering en verbruik)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat klopt wel zo ongeveer :)

Distri-ketting hebben ze allemaal behalve de diesels. Daar heb je geen omkijken naar.

Waar woon je, ik wil evt wel bijstaan bij een evt proefrit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, nog even wat andere info nav mijn 200SX S14 remupgrade. Er is een goedkoper alternatief.

De remklauwen van een Infiniti Q45 zijn een zeer geschikte optie! 2 zuigers ipv 4 van de S14 klauwen maar als voordeel dat die van de Q45 een stuk makkelijker aan te komen zijn voor kleine prijsjes op eBay en de klauwen zijn stukken compacter waardoor je vrijwel niet in de knel komt met je velgen.

Verder kun je met de Q45 klauwen 280 x 28mm schijven gebruiken als het goed is. Kan zijn dat het 278mm moet zijn maar veel zal het niet schelen.

Wederom kun je je bestaande remleidingen gebruiken! Alleen ff zoeken naar Q45 remblokken maar dat is tegenwoordig ook geen punt meer.

Alle auto's waar de S14 conversie mee uitgevoerd kan worden, kunnen ook de Q45 conversie krijgen!

edit

http://shop.ebay.com/item...l1313&_odkw=q45&_osacat=0

Voorbeeldje van setje klauwen

http://cgi.ebay.com/ebaym...703930QQitemZ300259703930

Complete upgradekit kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 79417 schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:54:
Ondertussen heb ik de Primera uitgerust met 200SX S14 remklauwen (4 zuigers tov 1 voor de Primera), grotere remschijven (geboord) en EBC Redstuff remblokken.

Even een opsomming wat er nodig is en wat je moet doen voor deze conversie.

S14 remschijven (280 x 30 mm) en deze laten omboren naar 4 x 114,3 en afdraaien naar 276 mm, dat heb ik althans gedaan. Of schijven kopen die standaard al deze specs hebben. Ik heb gezien dat je met 273mm sowieso niet aanloopt en het raakvlak van het remblok tot het einde van de schijf loopt. Bij mij valt het ietsjes verder naar binnen.

S14 remblokken (als hier een slijtage indicator aan zit in de vorm van een rechthoekig uitsteeksel deze eraf zagen/slijpen, anders komt deze tegen de naaf aan)

N14 banjobout (2x)

P11 remslangen (of van Goodridge oid)

4 bouten voor montage aan je fusee (altijd fijn om ff fris montagemateria al te hebben)

Dan is de rest niet moeilijk meer, met bovenstaand lijstje is het letterlijk plug'n'play, alleen het ontluchten is iets wat je met zn tweeen moet doen. Anders ben je eindeloos bezig. Wel belangrijk dat dit goed gebeurt uiteraard. Ook de spatplaat moet je ff met een kniptang en wat anders knipgereedscha p eraf slopen.

[afbeelding]
S14 remmen is idd een mooie upgrade voor zo'n Primera :) jouw uitwerking ervan vind ik persoonlijk wat minder. Ik lees al tijden mee in alle auto topics hier op GoT en als ik het goed gezien heb ben je wel een beetje fan aan het worden van de ring en ander circuitwerk (anders zou je ook geen Intrax onder je auto schroeven, dat is toch echt high-end spul) maar je remmensetup is een "fast-street" setup geworden terwijl je voor ongeveer gelijke kosten in mijn ogen wat beters neer had kunnen zetten.

Die remschijven van je zijn geboorde schijven. Dat is inderdaad leuk voor warmteafvoer/looks ed. maar geboorde schijven die scheuren bij zwaar gebruik. Wanneer je gaten in je schijven wil, koop dan exemplaren waar ze in gegoten worden, deze scheuren niet (bv. Movit's ofzo) wanneer je daar het budget niet voor hebt, neem dan gewoon of standaard schijven of gegroefde, dan voorkom je dat scheuren tenminste en qua remkracht ga je het verschil echt niet merken, het ziet er alleen wat minder mooi uit. Geboorde schijven is puur show, verder niets.

Die remblokken zouden ook niet mijn eerste keus zijn. Dat EBC spul is niet bruikbaar in jouw situatie als ik de experts mag geloven (google maar eens wat rond en je zult daar genoeg vinden over problemen met die dingen). Voor straatgebruik zijn ze prima, maar er zijn altijd problemen met dat spul wanneer je ze flink gaat gebruiken. Leg in het vervolg gewoon wat extra knaken op tafel en haal een setje Ferodo DS2500's. Die dingen zijn van veel betere kwaliteit en ze piepen amper (ik hoor het alleen als m'n raam open staat + heel langzaam rijd en dan zachtjes rem)

Vat dit commentaar niet verkeerd op want je hebt gewoon een mooie setup gebouwt die perfect is voor straatgebruik echter zou ik in jouw situatie voor iets anders hebben gekozen.

Owja, ik geloof dat ik nog nooit een pic van m'n bak hier gepost heb dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://i535.photobucket.com/albums/ee353/Syngrow/SX.jpg
Nissan 200SX S13 uit 1990 :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie S13, dat als eerste!

Ik waardeer je uitgebreide commentaar, je hebt er kijk op. Ik ben volledig op de hoogte van alle door jouw genoemde punten. Mijn voornaamste doel is ook meer richting 'fast street' ipv full race/circuit werk. Dat doe ik puur ter ontspanning/uitlaatklep.
De Primera is en blijft in de eerste plaatst mijn daily driver! :)

Ferodo DS2500: bekend, goed spul
Mov'it: idem dito

Intrax heb ik niet specifiek voor het circuit gekocht. Ik wilde gewoon de rijhoogte van m'n auto gewoon traploos in kunnen stellen. 18 inch wielen met een plat bandje vraagt gewoon om een strakke verlaging, dat kon ik niet bereiken met enkel wat veertjes en kortere schokbrekers.

Ik ben op dit moment dik tevreden met m'n remmensetup. Op de Ring rijd ik niet alsof m'n leven er vanaf hangt, ik wil er na afloop nog gewoon mee naar huis kunnen rijden.

Vandaar de keuze voor deze componenten. Overigens sluit ik niet uit dat ik in de toekomst ander spul zal proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens wil ik, wanneer het nodig is, wss van 215/35/18 overstappen naar 215/40/18. Net iets mooier wielkastvulling, en net ietsjes meer band om de ergste richels op te kunnen vangen. Ook de zijdelingse flex is dan net ff wat lekkerder.
Hobbels/richels in een bocht zijn soms echt freaky :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:53:
Mooie S13, dat als eerste!

Ik waardeer je uitgebreide commentaar, je hebt er kijk op. Ik ben volledig op de hoogte van alle door jouw genoemde punten. Mijn voornaamste doel is ook meer richting 'fast street' ipv full race/circuit werk. Dat doe ik puur ter ontspanning/uitlaatklep.
De Primera is en blijft in de eerste plaatst mijn daily driver! :)

Ferodo DS2500: bekend, goed spul
Mov'it: idem dito

Intrax heb ik niet specifiek voor het circuit gekocht. Ik wilde gewoon de rijhoogte van m'n auto gewoon traploos in kunnen stellen. 18 inch wielen met een plat bandje vraagt gewoon om een strakke verlaging, dat kon ik niet bereiken met enkel wat veertjes en kortere schokbrekers.

Ik ben op dit moment dik tevreden met m'n remmensetup. Op de Ring rijd ik niet alsof m'n leven er vanaf hangt, ik wil er na afloop nog gewoon mee naar huis kunnen rijden.

Vandaar de keuze voor deze componenten. Overigens sluit ik niet uit dat ik in de toekomst ander spul zal proberen ;)
Ok duidelijk! mooie setup dan in deze situatie :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Die remmerij ziet er inderdaad best stoer uit. Mooie conversie :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik vind het er zeer goed uitzien hoe je de remmen eronder hebt gezet, het zal zeker een goed verschil zijn. Ik wilde voor mijn 100NX 1.6 eens gaan kijken of ik er niet een setje GTI remmen op kan krijgen, ik mis vind ik wat remkracht dus het zou een goede oplossing zijn, plus dat de remvloeistof gelijk vervangen kan worden omdat ik geen flauw idee heb hoe lang dit geleden is :).

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Inmiddels zit ik alweer op de 340.000 km met mijn P11-144. Chapeau!
Sterke motor, die SR20DE :)
Ik ben benieuwd of de 500.000 haalbaar is. Zo langzamerhand begint dat ook in zicht te raken. En dat op LPG :)

In het kader hiervan is mijn volgende post uit '2000 ook wel leuk uit de archieven
psy schreef op vrijdag 29 september 2000 @ 18:27:
Een zwarte Nissan Primera 2.0 Sport plus met 16"velgen 140 pk en xenon-pitten. Heerlijk tegendraads! Wat zal ik een lol hebben tussen al die dertien in een dozijn auto's die er al hier rondrijden. Wat rijdt die wagen super zeg!
net nieuwe auto gekregen :)))))))

[ Voor 53% gewijzigd door psy op 03-10-2008 10:04 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi man! Geen problemen gehad met aandrijfassen? Doet de vernsnellingsbak het nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:36:
Mooi man! Geen problemen gehad met aandrijfassen? Doet de vernsnellingsbak het nog steeds goed?
Nee aandrijfassen zijn ok. Versnellingsbak doet het nog perfect. Af en toe is hij wat weerbarstig bij het schakelen tussen 1/2 maar dat heeft hij altijd al gehad. Het verbaast me ook dat zelfs de koppeling nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

psy schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:33:
[...]

Nee aandrijfassen zijn ok. Versnellingsbak doet het nog perfect. Af en toe is hij wat weerbarstig bij het schakelen tussen 1/2 maar dat heeft hij altijd al gehad. Het verbaast me ook dat zelfs de koppeling nog goed is.
wow respect ik maar denken dat mijn primera met 177K veel gelopen heeft of die van mijn ouders veel met 2 ton.

:P jouw kar heeft gewoon net zoveel gelopen als die van die van mij en mijn ouders samen. _/-\o_

Heb vandaag bij de W10 van mijn ouders de verlichting van het kachel paneel vervangen wat een pokkewerk niet gezond maar wel gelukt :) Kunnen mijn ouders weer zien op welke stand de kachel staat in het donker.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:54:
Voordelen:

Veel grotere remkracht
Betere warmtafvoer (en dus langer en vaker hard remmen - circuitdoeleind)
Optisch beter hehe

4 zuigers tov 1 zuiger is een enorm voordeel. Bij 1 zuiger duwt er een cilinder tegen 1 remblok aan, het andere remblok komt naar de schijf toe doordat ie erbij wordt getrokken.

Nu heb ik per remblok 2 remzuigers die tegelijkertijd met evenveel EN grotere druk het remblok tegen de schijf aandrukken. Dat is een enorm voordeel.

De remblokken moet je maar ff voor Googlen (EBC Redstuff) maar dat is gewoon erg leuk spul wat koud goed remt, en eenmaal warm alleen maar beter wordt.

De remschijven zijn groter dan standaard en dikker wat de warmteopname verbeterd en het remoppervlak vergroot. De gaatjes zorgen voor betere koeling waardoor je dus langer kunt doorstampen.
Ik vraag me altijd af of grotere remmen nut hebben. Met mijn standaard 158mm schijven heb ik geen enkele moeite continu in de abs te zitten.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel als je grotere zwaardere wielen hebt en je ook nog wel eens het circuit opzoekt.
Tevens staat het gewoon vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Anoniem: 79417 schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:54:
En de achterremmen dan? Als je daar niks aan hebt gedaan is je rembalans compleet zoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onzin, je hebt altijd nog je remdrukverdeler. Enige wat je achterremmen doen is het stabiliseren van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Anoniem: 79417 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:08:
Onzin, je hebt altijd nog je remdrukverdeler. Enige wat je achterremmen doen is het stabiliseren van de auto.
Je remdrukverdeler is afgestemd op de originele remmen en idd, je achteremmen zorgen ervoor dat je auto stabiel blijft tijdens het remmen. Vandaar dat die balans zo belangrijk is, verder moet je het allemaal zelf weten. Ik wijs je er alleen even op want ik zou het zonde vinden als je je auto opvouwt hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn mensen binnen de club met en Wilwood big brake kit voor en stock remmerij achter die helemaal nergens last van hebben en hier toch al flink wat jaartjes mee rondcrossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A.s. zondag staan we met een selecte groep NCN-ers op Time Attack @ Assen (niet rijden maar op de stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A.s. zondag, 19 okt, ben ik weer bij de Ring te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08-2020

Retep

Inspirator #1

Gezien de bumpers en spoilerset al wat te verduren hebben gehad, werd het tijd om deze eens op te knappen. Gelijk maar een ander kleurtje gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2w57ddv.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Retep op 22-10-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Zo, die ziet er weer strak uit (y)
Wat heb je er allemaal aan gedaan?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderstaand verhaal heb ik deze week getypt voor het Nissanclub Nederland forum dus even een copy/paste hierheen
---
Zo, ben weer thuis (zo'n 45 minuten geleden gearriveerd).

Vanochtend om 07.30 vertrokken richting Ring. Daar aangekomen rond 10.30. Beetje rondgekeken, VEEL Engelse Skylines. GTR.co.uk club was aanwezig.

4 ronden kaart gekocht en mn eerste rondje gedaan met de S14 remmen. De eerste 3/4 bochten gebeurde er nog niet enorm veel maar toen ze meer op hun donder kregen gingen ze het steeds beter doen. Ik kon mooi hard aanremmen, terugschakelen met tussengas en weer doorkarren. Ondanks de enorme drukte bij de Ring had ik steeds genoeg ruimte om ook ideale lijnen te rijden.

Na het eerste rondje besloten om te gaan kijken bij Breidscheid:

Op een gegeven moment kwam er een grijze Nissan Sunny GTI naar beneden gereden, veel te hard, en tijdens het insturen liet hij blijkbaar het gas los want de achterkant haalde de voorkant in. Gevolg: een linke doffe dreun in de linkermuur waarna hij de baan overstuiterde en met de achterkant de muur rechts raakte. Politie, sleepauto's, baanwerkers en ambulance erbij. Bijrijder werd op brancard afgevoerd. Auto totalloss.

Daarna met mn 2de rondje begonnen, weinig bijzonderheden, ging gewoon lekker. Met betere remmen heb je meer vertrouwen in de auto waardoor je wat leuker kunt doorrijden op punten waar je je remmen ook echt nodig hebt. Mn nieuwe schijven bevatten sinds vandaag een lichtblauwe waas hehe.

Na het 2de rondje wat gegeten en 1,5 uur langs de baan doorgebracht.

Toen begonnen aan rondje 3 na veel baansluitingen
Onderweg kwamen we een Golf 3 tegen die in aanraking was gekomen met 'iets' want de voorkant lag in puin. Ook in dit rondje ging alles zoals het zou moeten, in mijn geval

Toen mn 4de en laatste rondje gestart. Ik begon lekker in het ritme te komen en kon redelijk doorstampen (voor mijn doen :D). Piepende bandjes her en der, mooie bochtencombo's kunnen maken, af en toe beetje blokkeren met remmen wat uiteindelijk resulteerde in het buitenom inhalen van een Honda Integra Type-R in Brunnchen. Uiteraard na de juiste richtingsaanwijzer-signalen.

Even later ook een Honda Civic VTEC ingehaald op lijnen rijden en remmen.

Halverwege het rondje ook nog in de file gestaan bij Breidscheid. Op hetzelfde punt als de gecrashte Sunny waren er nu 2 Peugeot's afgegaan... Airbags eruit etc etc. We moesten allemaal uiterst rechts over de kerbstones eromheen manouvreren.

's Avonds nog goed gegeten bij Hannes en toen op huis aangegaan.

Ben erg tevreden en ook weer veel wijzer geworden qua baankennis en bepaalde lijnen. Ook qua kunnen van de Primera

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/Primera.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/GroteFoto-FPUS7QFH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1380-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1381-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1382-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1383-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1861.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_7859.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_7915.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Wow goed bezig geweest ! mooi verhaal om te lezen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

D-Devil schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:08:
Ik vind het er zeer goed uitzien hoe je de remmen eronder hebt gezet, het zal zeker een goed verschil zijn. Ik wilde voor mijn 100NX 1.6 eens gaan kijken of ik er niet een setje GTI remmen op kan krijgen, ik mis vind ik wat remkracht dus het zou een goede oplossing zijn, plus dat de remvloeistof gelijk vervangen kan worden omdat ik geen flauw idee heb hoe lang dit geleden is :).
voorremmen kan je zonder meer overzetten, voor de achterkant moet je de hele draagarm over gaan zetten helaas.

ik zit momenteel met een kapotte homokineet (tikken in bochten <30km/u). en mn vervangende aandrijfas heeft een kapotte aandrijfashoes. misschien dat ik bij het overzetten er wel achter kan komen waarom dat mn ABS bokt (ik heb hem maar uitgetrokken) want die begon al in te grijpen bij minimaal remmen, volgens mij rechtsvoor, waar dus ook de homokineet kapot is.
verder op zoek naar een geschikt uitlaatje, want de snelweg is ietwat vervelend aan het worden.
en nogsteeds mn koolstofvezel veerpootbrug afmaken, montageplaten heb ik binnen, buis heb ik, maar geen lasapparaat om er ff wat fatsoenlijks van te maken...

zoveel te doen, zoveel plannen, zo weinig geld :')

ik wil dolgraag een keertje ringen, maar ik ben echt als de dood dat ik ga crashen :/ daarvoor is me mn wagentje wat te lief... eerst maar eens de ABS fixen, goeie remmerij, goede uitlaat, CAI en die voorste veerpootbrug.

achterste veerpootbrug en k-sport schroefset heb ik al :P

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt ook een keer naar de Ring en met mij meerijden.

Mbt je ABS: je ABS ringen zijn wss versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

dat vrees ik ook. of dat ik bij het er onder zetten van de schroefset perongeluk een tik tegen de sensor heb gegeven... of gewoon een vuiltje. als ik kijk hoe de ABS ring van mn oude gti er uit ziet (die ligt nu hier in de gang als vervanger voor de homokineet), toch best wel wat zwarte afzetting die zich zelfs daar naar binnen weet te wurmen :o
overigens is het ook 1 van de eerste ABS systemen en wordt ie wel vaker gewoon uitgetrokken. hij remt dan wat directer en gedoseerder heb ik het idee. heb hem tevens tot nu toe ook nog niet nodig gehad, maar ik wil eigenlijk de wagen full-option maken, en dat natuulijk alles ook naar behoren werkt. koplampwisserset heb k al, moet k nog inbouwen, elektrische lampen moet ik nog maken, de mistlampen monteer ik als ik de bumper + lip in orde maak (zit met n paar schroefjes half half vast,,,) en tsja, de airco... dat moet ik nog ff kijken.

rondje ringen klinkt leuk! denk wel dat we dat moeten uitstellen tot in het voorjaar ofzo. hoop tegen die tijd ook mn waggie wat verder gepimpt te hebbe met die dingen die eerder zei :)

[ Voor 33% gewijzigd door DropjesLover op 27-10-2008 16:12 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb ik weer;

Mijn motor stotterde de laatste tijd een beetje (Nissan Almera 1.5 Sport N16 (2001)). De garage had in eerste instantie het idee dat het misschien een bobine was, omdat de boordcomputer aangaf "Multi Cilinder Misfire". Ik een nieuwe bobine in alle cilinders gehad maar het probleem nog steeds aanwezig. Blijkt nu dat de distributie ketting opgerekt is waardoor niet alles lekker mee in lijn ontsteekt. Kosten om de ketting te vervangen: 1300 euro! :'( ARGH!

Wel naatje, fijne auto maar dit soort kosten zijn echt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben zojuist op de site http://www.touristenfahrerforum.de/forum beland en daar nog een shitload aan Primera-on-track pics gezien.

Ben op die zondag nu in totaal 23x op de kiek gezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Zo. Iemand die verstand heeft van turbo's en skylines?
Verhaal:
Ik heb van ebay een HKS gt 2530 turbo gehaald die op mijn blok (RB20det) zou moeten passen. Verkoper zei zelfs dat ie van een rb20 afkwam. Nu wil ik 'm laten monteren, maar gast die het doet (henk vd bunte) kwam er achter dat ie niet past, olie leidingen lopen niet goed, ding past eigelijk gewoon niet. Ik op zoek naar een andere turbo via gtr.co.uk. Verkoper van turbo's daar zegt dat er eigelijk geen hks gt 2530 equivalenten zijn voor mijn auto, iig geen bolt on turbo. Als ik manifold en downpipe upgrade schijnt elke turbo erop te passen. Nu snap ik dit niet echt want als je een andere manifold koopt blijven de aansluitingen voor turbo volgens mij precies op zelfde afstand/hoek zitten als standaard.
Kan iemand mij wat meer duidelijkheid verschaffen in hoe dit nou allemaal precies werkt? En waarom zijn er geen turbo's die je gewoon op de plek van je originele turbo kan schroeven, leidingen aansluiten en klaar.
Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip:

www.nissanclub.nl

FF reggen en je vraag stellen. Er zijn diverse mensen die VEEL van turbosetups weten. We hebben momenteel 2 a 3 leden die hier momenteel mee bezig zijn.

Op SXOC.nl kom je ook een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:22

Stewie!

Keen must die!

Niet echt de standaard Nissan, deze Infiniti FX35:

Afbeeldingslocatie: http://stewie.biz/pics/IMG_0548-small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stewie.biz/pics/IMG_0550-small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stewie.biz/pics/of05_0005560524.jpg

Vorige week opgepikt, ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed bezig! Errug vette wagens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Werken bij i3d.net verdiend goed denk ik zo :o

Is inderdaad een zeer mooie wagen, zie hem nauwelijks rondrijden (in Utrecht één enkele keer). Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ DaMasterPNut: Mooie foto's van de Ring! :) Vooral dat de foto dat je voor die GTI rijdt. :P

@ DaMorpheus: Exclusief, en erg chique. Mooie wagen! ;) Mag ik je toevoegen aan de TS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Uiteraard! ;)
Ik heb hem net 5 dagen en zal binnenkort wat mooie foto's erbij schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

DaMorpheus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:42:
Niet echt de standaard Nissan, deze Infiniti FX35:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vorige week opgepikt, ben er erg tevreden mee.
Bruut! Echt zeer exclusief. Ik zou wel een G35 willen (die blokken doen het ook perfect op LPG) maar wil nog wachten tot ze een jaar of twee te koop zijn. Dan worden ze wellicht interessant :)

Echt mooie bak hoor, je FX35 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 07-06 22:08
Zo, heb net even in Duitsland nieuwe Bosch AeroTwin ruitenwissers besteld voor mijn Almera N16.

Kosten slechts 30 euro incl verzendkosten. Had deze al eerder besteld, precies een jaar geleden maar die beginnen nu op te raken. En de shop die ze toen verkocht verkoopt ze niet meer. Een andere shop gevonden: yatego.com.

Voor mensen die twijffelen: geeft echt een veel beter wis resultaat, geen geklapper meer en strepen!

En nee, ik werk daar niet.

Dit zijn voornamelijk frustraties dat ze deze wissers niet gewoon in NL verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door wmeester op 10-11-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
martijn_tje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:34:
Ik wil over ongeveer een half jaar een autotje kopen (ik vraag het nu al vast zodat ik een idee heb waarvoor ik aan het sparen ben). Nissan is een goede kanshebben omdat ze 2e hands wat minder over priced zijn als sommige andere aziaten.
Anoniem: 79417 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:17:
Verbruik van mijn P11 is meestal 1 op 12 ~ 13
Ik kan vaak wel 620 km op een tank halen. Ik heb een 2.0 16V benzine motor. SR20De is de motorcode, standaard 131 pk. Inmiddels 150 pk.

Oke door omstandigheden (baan een eind van huis) is het eigen auto plan wat eerder begonnen te rollen. Vorige week vrijdag aangenomen in Alkmaar en maandag de 17e beginnen dus deze week moest er een auto komen (reistijd met het ov is ongeveer twee en een half uur tegen nog geen drie kwartier met de auto).

Gezien de verwachting kilometers te gaan vreten is het na een flink aantal proefritten in auto's waar iedere keer wel wat aan mankeerde een Almera 1.6 (5 deurs hatchback) uit eind 1998 met 113K op de teller geworden. Ík kan em vrijdag na een onderhoudsbeurt ophalen, dus foto's volgen nog.
wmeester schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:45:
Zo, heb net even in Duitsland nieuwe Bosch AeroTwin ruitenwissers besteld voor mijn Almera N16.

Voor mensen die twijffelen: geeft echt een veel beter wis resultaat, geen geklapper meer en strepen!
die aero twins kwamen idd erg goed uit de test van de ANWB in t afgelopen nummer.

[ Voor 34% gewijzigd door martijn_tje op 12-11-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een verslagje van onze Skills & Performance training bij Prodrive te Lelystad. Het was een vrij select clubje van 8 a 10 man maar daar was het niet minder leuk om!
Afgelopen 9 november was het zover! De rijvaardigheidstraining bij ProDrive Training te Lelystad!
Het was weer vroeg op de zondagochtend, maar het beloofde een zeer leerzame en vooral erg leuke dag te worden!

Om 09:00 was het verzamelen in Lelystad bij ProDrive. s’Ochtends werden we welkom geheten met een lekker bakje koffie en een, uhum, een gebakje. Vervolgens werden we de theorielokaal in geloodst. Hier werd 1 uur lang (!!) wat algemene zaakjes besproken, zoals de juiste zithouding, instelling van spiegels zonder dode hoek, menselijk tekort als bestuurder en dergelijke. Nadat iedereen weer wakker was, was het eindelijk op naar buiten, de baan op!!

Het ochtendprogramma begon met de berm-oefening. Een vrij simpele oefening waarbij je met een lage snelheid de auto de denkbeeldige berm weer uit moet sturen. Dit werd nagebootst op een verkante epoxylaag. Voor sommige was dit een eitje en voor andere een gelegenheid om al dwars te gaan!

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/87ded955.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/f019fb5c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/3d25351b.jpg

Na een aantal keer deze oefening gedaan te hebben en vooral de beperkingen en de mogelijkheden van de auto’s gecombineerd met juist wel of geen ABS en winterbanden gezien te hebben was het weer welletjes. Op naar de volgende oefening!

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/1b538489.jpg

De volgende oefening: Het driften op een gladde rotonde!!

Deze oefening zou gebeuren in twee BMW´s 325i van ProDrive zelf. Na de BMW´s opgehaald te hebben kon de uitleg beginnen. Ik was blijkbaar meer gecharmeerd van de BMW waar ik net in had gezeten dan de instructie :P

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/55ceb1d6.jpg

Na iedereen een demorondje te hebben gegeven kon de pret beginnen!!

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/1749a2dd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/dbb4657a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/878a09de.jpg

Met eigen auto erop mocht ook, een mogelijkheid die een aantal zich geen tweede keer lieten vertellen…

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/73ffe27a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/4d5edc13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/321aac5d.jpg

s’Mmiddags werd de lunch verzorgd. Na een kom kerriesoep, salade en wat broodjes achter de kiezen te hebben stonden de meeste al weer te popelen om weer aan de slag te mogen.

Toen kwam het volgende onderdeel aan bod: Namelijk de 007-slip. Je hebt er weinig aan, maar ontzettend gaaf om te kunnen natuurlijk! De slip hield in: achteruit aan komen rijden en de auto doormiddel van een 180 graden slip vervolgens weer de tegenovergestelde kant op verder laten rijden.

Na weer een uitleg en demo was het zelf proberen!

Ook hier ging het niet meteen geheel soepeltjes af. De pylonen werden zo vaak omver gereden dat we die op een gegeven moment niet eens meer terugzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/bd3e568b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/00564330.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/2a0d51d2.jpg

Na het omgooien van de BMW’s was het tijd voor de uitwijkingsoefeningen. Hierbij werden onverwachts en willekeurig aantal stralen water de grond uit gespoten en was het de bedoeling deze te ontwijken middels remmen en uitwijken.

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/991b2f5b.jpg

Vervolgens op hogere snelheid om reactievermogen te testen op aanwijzing van de instructeur uitwijken.

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/888ea42b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/b024e6fb.jpg

Na kort wat aandacht hieraan besteed te hebben een korte remproef. Hierbij hebben we de stopafstanden bekeken bij verschillende snelheden.

De laatste onderdelen zijn we vrij vlotjes doorlopen om terug te kunnen naar de Epoxyrotonde om weer te gaan driften. Iedereen had het aan de einde vrij goed door hoe het moest.

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/7a244ab1.jpg

Als afsluiting van de dag hebben we een parcourtje op tijd gereden in een van de BMW’s. Dit ging de meeste lekker af, op een enkele dwarseling na. We zullen geen namen noemen! ;)

Vervolgens terug naar het restaurant voor de prijsuitreiking en de afsluiting. Onder genot van een drankje werden prijzen uitgerijkt. Marcel was als eerste ontzettend trots, gevolgd door Danny op de tweede plaats en Laurens als derde. Vervolgens
een evaluatie van de dag, een uitreiking van wat goodies en niet te vergeten de behaalde diploma’s. Na een vrijwillig applaus en een handdruk zat deze leerzame, actieve maar vooral super vette dag er helaas weer op!

Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid, en ik zou zeggen op naar de volgende cursus!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Goed verhaal, leuke foto's, veel lol. Kan dus niet beter zo te zien. ;)

Na veel gepraat over onderhoud, maar weinig daden, nu toch wat vooruitgang. Ben even langsgeweest voor de prijzen van een paar onderdelen...
- 4 bougies (NGK)
- Benzinefilter (Nipparts, maar wss ga ik toch voor Nissan)
- Oliefilter (idem hier, misschien toch Nissan)
- 2 drive belts (Gates)
- 1 homokineet
- 4 schokbrekers (Monroe Reflex)
- 5 liter Castrol Magnatec 10W40 olie

Kost in totaal €520,-... :+ Ach ja, na 4 jaar bijna geen onderhoud is het ook wel netjes. :) Intussen zitten we alweer op de 60.700 KM, nog niks eigenlijk. :P

Kan soms niet geloven dat ik ooit zo begon: "WTF? Nissan? Echt niet!", en nu helemaal omgeslagen ben. :)

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 12-11-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

een homokineet en monroe schokbrekers ben ik al (4x140 + 190=) 750 aan onderdelen voor kwijt...
nette aankoop :)

wie weet een leuk adresje voor een 2,25"of 2,5"RVS uitlaat voor een 100nx? kom tot nu toe uit op 600 euro voor een catback, is me net te veel eigenlijk...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmparts.nl
uitlaten.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ Dropjeslover:
Ben even langsgeweest voor de prijzen...
Heb dus nog geen aankoop gedaan, omdat ik nog iemand anders ken, maar hij zit iets verder bij mij vandaan. Hij gaat voor mij kijken of hij het nog goedkoper kan doen (wat ik betwijfel, maar goed). :) Tja, als de auto mijn eigendom was, dan had ik die onderdelen meteen meegenomen.. :+ Het is dat ik hier met 2 twijfelaars zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wat voor accu hoort er in een P11-144 met SR20 motor? Ik heb van de Nissan dealer een 50Ah gekregen en nu hoorde ik van iemand met een P11 dat hij een 63Ah heeft. Beetje raar? Zo op het eerste gezicht lijkt de originele accu vrijwel even groot maar hier vind ik geen accu capaciteit op (is nog de originele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb een stukje uit de Service Manual van de P11-144 gevonden, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/5610/53842739le6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nxindesneeuw3.jpg

ik was een tijdje terug ook aan het kijken voor een nieuwe accu, ligt voornamelijk aan je gebruikers (dikke audio). op een 50Ah accu start een V8 bigblock ook gewoon... misschien toch maar eens de accu gaan wisselen als ik weer thuis bij mn pa ben, heb daar een accu van nog geen jaar oud liggen. mijne startte gisterenavond wat moeilijk (weekje stil gestaan + kou). sloeg wel aan de 2e keer met wat gas bijgeven, en op de terugweg ook gewoon, daar niet van...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben bezig om voor 2009 2 uur exclusieve baantoegang te regelen op Zandvoort met Nissanclub Nederland, Skylineclub.nl, 350Zclub.nl en SXOC.nl :)

Kost 4000 euro dus hoe meer mensen hoe goedkoper hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Vanavond begonnen met het monteren van mijn racegordels, samen met mn broertje en een maat van hem.
Wat we konden monteren zonder de stoelen eruit te halen is gedaan. Komt er op neer dat we nog maar 2 gordels moeten vastmaken maar de betreffende bouten zitten achter een kap aan de zijkant vd stoel waar we zo niet bij kunnen.

De achterbank ging met enig geweld weer terug maar het zit vrij krap. Er waren wel een aantal wrik/duw-acties nodig.

Ik ga de gordels alleen gebruiken voor o.a Ring/Zandvoort dagjes. Daarnaast zullen ze gewoon op de grond of achterbank liggen.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/racebretels/IMG_0177.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/racebretels/IMG_0178.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 14:42
Mijn vriendin heeft een nissan almera uit 1995, gekocht in februari. De laatste paar weken merk ik als ik er in rijd dat de koppeling niet meer werkt zoals eerst. Als ik bijvoorbeeld op de snelweg 100 rijd en wil accelereren naar 120 en ik doe dat door het gas vol in te drukken zie ik de toeren snel omhoog gaan maar de snelheid een stuk minder, in ieder geval veel minder dan het zou moeten. Ik heb dus even gezocht op internet en GoT en ik denk dat het iets met de koppelingsplaatvoering (ofzoiets, heb geen verstand van auto's) te maken heeft. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het anders kan zijn, misschien dat iemand hier dat weet of hoe ik het zelf kan uitvinden.

Mijn vraag is eigenlijk: hoeveel gaat zoiets kosten en is het de moeite waard voor een auto die binnen 2 jaar wordt afgeschreven? Hij is gekocht voor 2000 euro en verkeerde in een vrij goede staat, maar het ding begint al steeds meer sporen van aftakeling te tonen.

er staat trouwens iets van 170.000 op de teller en ik heb op het moment geen gegevens over de reparatiehistorie van het ding, maar misschien dat ik die vanavond thuis nog kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door truegrit op 25-11-2008 10:50 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon nieuwe koppelingsset laten monteren. Drukgroep, druklager, koppelingsplaten etc. Wordt verkocht als 1 geheel.

Kost bij Nissan-dealer zo'n 550e incl. BTW, arbeid en materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 14:42
Is het niet goedkoper te doen? Ik weet niet precies hoe een koppeling werkt (ik dacht eerst een rubberen band ofzo, maar dat is dus niet zo :P) maar kan niet alleen die plaat worden vervangen voor iets minder geld? Want ik weet nu al zeker dat ze geen 550 euro overheeft voor dit gedoe omdat je er alleen last van hebt als je het gas verder indrukt dan nodig is. Op het moment is het nog niet zo erg, maar als het erger wordt zou het dan mogelijk zijn dat de auto onbruikbaar/onveilig wordt en niet meer de weg op mag/kan? Want dan is het natuurlijk wel handig om dit te doen.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je langer doorrijd kun je straks niet meer schakelen dusja, tis maar net wat je wilt.
Autorijden kost geld en onderdelen slijten.

Lees jezelf sowieso eens in op Wikipedia en HowStuffWorks over hoe en koppeling (clutch) werkt.

Alleen de plaat vervangen kan maar alles ligt dan toch al open en dan kun je net zo goed de rest ook vervangen. Anders sta je daar over een paar duizend KM misschien alsnog mee, mag weer alles los.

Verder kun je imitatiekoppelingen kopen (Valeo, Nipparts, LUK) maar daar is niet iedereen tevreden over qua pedaalgevoel etc en het bespaart slechts een paar tientjes.

Voor montage misschien uitwijken naar een universele garage oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hoi heeft er hier iemand ervaring met de Nissan cube?

Ik was een beetje aan het kijken naar een nieuwe wagen en kwam de cube tegen.
Ziet er erg appart uit, maar ben beniewd of het ook een beetje rijd en of hij prettig is in gebruik..

http://www.bonsaicars.com....php?id=556&mid=57&sid=UK

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:16
@Toolkit, sorry voor de botte reactie maar ik zou echt nooit van mijn leven in zo'n cube stappen :X . Het ziet er in mijn mening niet uit en de aerodynamica zal zo te zien ook niet geweldig zijn. Aan de andere kant; volgens mij is het een vrij nieuw model. Waarom maak je geen proefrit? dan weet je gelijk of het interieur, exterieur je in de praktijk aanspreken. Zegt toch vaak meer dan een foto of een verhaaltje van iemand anders...

Ik overweeg zelf om een Nissan Skyline aan te schaffen, ik rijdt nu Peugeot maar ik zoek toch wat betrouwbaarders. Begin volgend jaar ga ik waarschijnlijk naar Engeland om eens wat indrukken op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Silvos schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:20:
@Toolkit, sorry voor de botte reactie maar ik zou echt nooit van mijn leven in zo'n cube stappen :X .
juist omdat het zo'n lijp model is vind ik het wel grappig...
Ik vond de multipla ook een grappige auto, en hij reed ook nog eens lekker (vroeger een blauwe maandag zaterdag bij Budget rent a car gewerkt en die verhuurde die dingen en soms moesten we ze wegbrengen...

volgens mij zijn ze alleen import, dus bij een dealer binnenstappen voor een proeftrit maken is wat lastig...
En die importeur zit ook niet echt om de hoek.. dus vandaar mijn vraag..
Waarschijnlijk is het zowiezo wat lastig, want qua onderhoud zal het misschien lastig zijn met onderdelen etc..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Cube is humor! Vette velgen, goed omlaag en t ding is enorm gaaf om te zien gok ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:19:
Gewoon nieuwe koppelingsset laten monteren. Drukgroep, druklager, koppelingsplaten etc. Wordt verkocht als 1 geheel.

Kost bij Nissan-dealer zo'n 550e incl. BTW, arbeid en materiaal.
koppelingsset zelf kost meestal iets tussen de 150 en 200 euro, en volgens de garagehandleiding ben je er zo'n 4 uur mee bezig (tenminste bij mijn 100nx). een dealer rekent gewoon de hoofdprijs, 75 euro/uur + btw enz. maar er zijn ook garages die voor 40-50 euro werken, of een kennis die het bijna voor een kratje bier doet (particulier). moet je allemaal zelf weten natuurlijk...

podver, nog steeds geen tijd gehad om mn aandrijfas te wisselen. morgen waarschijnlijk dan maar, als ik wakker ben (k ga vanavond uit). k moet toch wat onderdelen ophalen bij mn pa (eindelijk mn electrische koplampen verkocht :) ).
zal ik de bakolie er uit laten lopen, of zal aan 1 kant flink opkrikken voldoende zijn? de olie weer terug er in krijgen kan wat tricky zijn...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Mijn Nissan mag uit de TS hij is voor de Export naar Nigeria nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ze hadden liever je huidige auto in Negeria gehad dan die Nissan. :P Overloper. :+

Done. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Dropjeslover:

Heb t eens gezien hoe wat clubgenoten dit deden, liep niks de bak uit. 1 kant schuin krikken was genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Nieuwjaarsschopje met een klein reviewtje!
Zosas schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:49:
Dit is niet een foto van mijn eigen Qashqai, maar ik heb exact dezelfde uitvoering:
Faded denim en ook een trekhaak. Foto van eigen QQ volgt nog maar het onbreekt aan tijd en hij is momenteel ook erg vies :)

[afbeelding]

Niet zichtbaar op de foto, maar wel een waanzinnig mooie optie:
panoramisch dak _/-\o_
Jij hebt wel bar weinig tijd he ;)

Mijn ouders hebben na mijn goedkeuring :P ook een QQ genomen.
2 liter benzine, donkerblauw, zilverige gril, CC, AC, trekhaak, achteruitrijdpiepdingen etc.
Moet zeggen dat het als een forse auto voelt (is het natuurlijk ook)

De motor is erg gretig, moeilijk om zuinige te rijden, eigenlijk moet je er normaliter truttig mee rijden want van 2k tot 3k rpm heb je redelijk wat vermogen maar die 4k nodigt wel uit en daarna gaat het helemaal rap.
Sturen is wat indirect maar dat is vrij inherent aan hoge forse auto's met hoge bandwangen.
Voordeel van het hoge is dat je drempels etc lekker vlot kan nemen, alles word mooi opgevangen.
De 17" LM velgen doen de auto veel goeds! Maakt er echt een stoere bak van.

Op de hele auto zit eigenlijk maar 1 nadeel: de tildrempel van de kofferbak, grote fout mijnsinziens.
De versnellingsbak schakelt ook niet als een zonnetje, maar voldoet.

De keuze ging tussen:
Toyota Verso 1.8
Mitshubishi Outlander Sport 2.4 geloof ik.
De Outlander gaf een bekrompen gevoel door de voorruit (laag) en voelde erg plastic aan.
De Verso (waar mijn ouders de 1.6 van hadden) lag uit de running door slechte financieringsvoorstellen.
De grotere motor is gekozen met het oog op caravanen en dat moet deze auto prima kunnen dacht ik zo.

Wel jammer dat ik sinds niet zo heel lang uit huis ben, erg prettige auto om te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Mmm ik heb parkeer schade opgelopen terwijl ik zelf niet achter het stuur zat (vriendin reed het perkeervak uit en draaide de linkervoorkant tegen een paal). In het linker voorscherm zit een deuk in net achter het knipperlicht, het knipperlicht zit los (steuntje afgebroken) en de bumper is redelijk gekrast. Ben WA + beperkt casco verzekerd, dus perkeerschade is voor eigen/vriendins (is het zelfde) rekening. Niet repareren is geen optie. Wat is wijsheid?

Wat moet er aan gebeuren:
Voorbumper, linker voorscherm, koplamp + knipperlicht en modderkuip moeten gedemonteerd worden. Eventueel moet het voorscherm uitgedeukt worden. De voorbunper en het voorscherm moeten gespoten worden. Alles moet weer gemondeerd en gericht worden (binnenscherm is ook iets vervormd).
  • Naar de schade hersteller gaan en 900 euro + BTW ophoesten (stokvis BV) omdat de onderdelen zo duur zouden zijn.
  • Naar een vakgarage gaan die alleen al 700 euro vraagt voor arbeid.
  • Naar een Vakgarage die sloop onderdelen voor me zoekt.
  • Naar een Vakgarage en zelf imitatie onderdelen regelen (75 euro voor een linker knipperlicht en voorscherm).
  • Iets anders zo ja wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf naar de sloop gaan en onderdelen zoeken...
www.onderdelenlijn.nl

Japoto
van Deijne

Moet je voor max 500e incl. spuiten een heeeeel eind kunnen komen! (de)Montage is echt niet moeilijk met een basis Halfords ratelsetje en kruiskop schroevendraaiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Ik was hem alweer vergeten dit topic.

Ik wist wel dat die lege plek in mijn hart iets moest betekenen ;(

Update aan mijn zijde :

De Nissan Maxima in de TS is verkocht (al lang) en we hebben een nieuwe :
Nissan Maxima QX 3.0V6 Elegance Automaat (met energieklasse F >:) )

De Sunny leeft nog en heb er volgens mij wel foto's van, dadelijk even opzoeken en dan kunnen die weer in de TS.

Overigens hebben ze mijn Sunny logo proberen te jatten (vraag me niet waarom maargoed) iemand enig idee hoe ik deze zonder al te veel moeite helemaal eraf kan halen en een nieuwe erop kan zetten.
het gaat zit voornamelijk om de lijmresten (denk ik) die achter zijn gebleven. Zal daar ook nog een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Een fohn en thinner schijnt het wel goed te doen als een sticker verwijdert moet worden.

Ben benieuwd naar de nieuwe QX.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Het is echt jammer dat Nissan zo achter loopt met benzine verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maandag worden mn voor en achterbumper herspoten ivm beschadigingen + een klein tikje van iemand anders tegen de achterbumper.

Verder:

- anti swaybar voor achter is onderweg
- spullen om olietemperatuurmeter in te bouwen zijn onderweg

Circuitremblokken regel ik eind februari zodat mn straatblokken gespaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DaMorpheus schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:22:
Het is echt jammer dat Nissan zo achter loopt met benzine verbruik.
Mee eens. Bijvoorbeeld: 1 op 9.5 gemiddeld voor een 2.0 vind ik best veel.

Maar.., hoe bevalt de Infiniti? >:)

@ DaMasterPNut: Had het gelezen op het NCN-forum, whoeps.. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 28-01-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
SChief schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:42:
[...](verbruik)

Mee eens. Bijvoorbeeld: 1 op 9.5 gemiddeld voor een 2.0 vind ik best veel.
Er kan nog best verschil tussen modellen (of exemplaren?) zitten. Vroeger met de Primera P10 sedan haalde ik 1:10 meestal ook niet. Mijn P11 station doet nu doorgaans zo tussen 1:11 en 1:12 (langer, breder, hoger en bijna 100kg zwaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Verbruik van de Nissan QQ 2.0 is ook best hoog.... ~1:10 momenteel aldus vaders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet ook niet dat het koude weer van de afgelopen tijd veeel invloed kan hebben hierop.
Lagere bandenspanning ook
Dikkere olie ook
Korte ritjes

In de zomer rijd mijn 2.0 Primera P11 zo'n 1 op 12,5 en soms 1 op 13.
Op dit moment is dat ook 1 op 10 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Hier alvast een foto van de Sunny toen ik ergens in the middle of nowhere was

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3nLwhJSJaaX4XBWALhhy9CT6/thumb.jpg

De foto's van de QX zal ik zo even maken, het is mooi weer, mits die schoon is anders ff wassen :P
De volgende stap zal de Infinity G37 worden gezien het feit dat de Maxima niet meer te krijgen is.
Het prijsverschil is wel erg veel tussen die twee auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Goed hier de beloofde foto's, allemaal klikbaar ofcourse

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Db2qh94yl9R7E8p0dXJVLF0/thumb.jpg
De voorkant van de Auto (spreekt nogal voorzich)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z6HxFvGd3MP2VFQu3ZzTmjFU/thumb.jpg
De achterkant van de auto (beetje scheef en sloppy fotoshop kenteken verwijderen :P)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BpxTbrr60YPcusBfJj1XA1rt/thumb.jpg
De binnenkant gezien vanaf de bestuurszijde

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O24UcC1gCSACeT46zRAskRWf/thumb.jpg
Achterin ook zat beenruimte

Al met al een fantastische auto, hoewel deze veel te veel verbruikt.

Hier ook nog de foto van mijn sub semi sunny logo
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PHVANXwOgHWKMCjy2BbOqe3F/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Jammer van de logo op de achterkant, zo te zien ook nog eens een gratis kras bijgehad. :( De QX is erg mooi, ziet er chique uit. Dat logo op de achterkant is wel huge. :+ Maar al met al een lekkere reiswagen lijkt mij.

Vind je het erg als ik de twee (een van de Sunny, een van de QX) foto's resize naar 640 breed en ze op Imageshack (is een account, dus ik kan ze ook weer makkelijk verwijderen) zet? :)
Anoniem: 79417 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 06:38:
Vergeet ook niet dat het koude weer van de afgelopen tijd veeel invloed kan hebben hierop.
Lagere bandenspanning ook
Dikkere olie ook
Korte ritjes

Doet me denken aan dat wij ook nog binnenkort ff moeten kijken naar de bandenspanning, tijdje niet meer gedaan... Kortje ritjes doen wij niet echt, boodschappen, werk, school etc doen we allemaal met de fiets. Dikke olie zal inderdaad ook wel wat uitmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:44:
Jammer van de logo op de achterkant, zo te zien ook nog eens een gratis kras bijgehad. :( De QX is erg mooi, ziet er chique uit. Dat logo op de achterkant is wel huge. :+ Maar al met al een lekkere reiswagen lijkt mij.

Vind je het erg als ik de twee (een van de Sunny, een van de QX) foto's resize naar 640 breed en ze op Imageshack (is een account, dus ik kan ze ook weer makkelijk verwijderen) zet? :)
Echt klote die van dat logo, stelletje debielen.

Ik vind het niet erg als je de foto's resized, ga dus lekker je gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Anoniem: 79417 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 06:38:
M'n Almera Hatchback N15 1.6 zit nu ongeveer op 1:14 nog niet in de zomer mee gereden dus misschien dan richting 1:16, misschien wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
martijn_tje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:30:
[...]

M'n Almera Hatchback N15 1.6 zit nu ongeveer op 1:14 nog niet in de zomer mee gereden dus misschien dan richting 1:16, misschien wel beter.
De Sunny zit gemiddeld op 1:10 en bij veel stadritjes wel op 1:8

De Maxima zit op 1:10-12 en bij veel gas 1:6-8 (ligt aan de stand van de maan enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heeft Nissan juist enorme voorraden door de kredietcrisis e.d. dus wie weet heb je geluk.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.