Nieuwe Auto Voor mij nieuw

Spekkies
06-1998
139000KM
4 nieuwe bandjes + Apk
Dikke Crosspost
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Vandaag het gat laten repareren, heb de band net weer eronder gezet. Grapje heeft me €16,- gekost..SChief schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:45:
Kijk, daar wordt ik echt ziek van. Volgens mij zit iedereen hier in een tijd dat alles niet meezit. Vandaag erachter gekomen dat er een grote spijker in m'n (bijna gloednieuwe) achterband zit.Heb er nu maar tijdelijk het reservewiel ondergezet.
Anoniem: 79417
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Almera N15 en N16
« Gepost op: 13 April 2006, 18:22:08 » Citaat Verander Verwijder Splits topic
--------------------------------------------------------------------------------
Eigenlijk een probleemloze auto.
Een paar dingetjes zijn er wel.
N15
Oudere type's kunnen roesten aan de dorpels linksachter.
Kapotte MAF (komt weinig voor maar ze zijn er wel)
Losgeschoten ruitenwisserss tangen waardoor ruitenwissers niet meer werken.
Krakend geluid bij loslaten van de remmen bij stilstand, geluid komt door de remblokken, evt ander merk dan OEM monteren.
Lekkende remklauw achter komt hier en daar wel is voor.
Krakkende ramen
Zakkende ramen (bij handbediende ramen)
Piepende ruitenwisser armen
N16
Krukas en nokkenas sensoren (modificatie is beschikbaar en op de meeste uitgevoerd)
Airbag lampje brand, stekkers onder de voorstoelen zijn de boosdoeners.
Olieverbruik, meestal komt dit door het carterventilat ie rubbertje onder het kleppendeksel.
Kapotte Lamdasensor, (check engine lampje gaat branden)
Zorg ervoor dat onderhoud is uitgevoerd, als dit slecht is gedaan of achterwege gelaten dan kun je problemen verwachten met de distributie ketting en spanner.
Bij aankoop van een Almera N16 zou je evt. even naar de dealer kunnen gaan om te kijken of er nog Campaigns open staan vanuit Nissan Nederland.
De dealer kan dit via de computer zien.
Verbruik van mijn P11 is meestal 1 op 12 ~ 13Primera P10, P11,P11-144 letten bij aankoop
« Gepost op: 11 April 2006, 19:44:02 » Citaat Verander Verwijder Splits topic
--------------------------------------------------------------------------------
Nissan Primera P10
Motorisch/Aandrijving:
SR20:
Ratelende kettingspanner(bovenste) vooral bij de eGT modellen.
Waterpomp kan geluid maken, vervangen voordat ie vastloopt.
Powertransisto r voor onsteking wil wel eens defect gaan.
Defecte lamdasonde.
Startmotor defect.
Gebroken aandrijfassen, net na trillingsrubbe r.
Uit de 5e versnelling springen (1e type's P10)
Flexibel gedeelte voorpijp, vervangen is prijzig.
GA16
Defecte regelplunjer in de carburateur.
Dynamo zwak punt.
Onstekingsmodu le in verdeler defect.
Startmotor komt geregeld voor.(defect)
MAF raakt ook nog wel is defect.
Benzinepomp defect (GA16DE)
Onderstel:
Rammelend geluid voorzijde, bovenste draagarmen hebben te veel speling, vervangen is enige optie, imitatie werkt perfect.
Rammelend geluid achterzijde, stabilisatorst ang eindjes hebben speling, vervangen.
Remslangen voorzijde hebben scheurtjes vooral GA16 modellen.
Vastzittende remzuigers achter. (SR20)
Vastzittende remkracht verdelers achter.
Interieur/exterieur
Stekker Aircopomp breekt af door corrosie, nieuw stekkertje solderen.
Bij de Sedan modellen komen de achterlichtuni ts in het kofferdeksel tegen de carroserie met roest als gevolg,
units eruit halen en nieuwe kit erachter is de oplossing.
Roestende dorpels aan de achterzijde.
Roest onder de achterspoiler.
Kabelboom in de achterklep die breekt door het scharnieren met defecte verlichting als gevolg, het beste is om alle draden te vervangen.
Kachel weerstand defect, kachel werkt dan alleen op stand 4.
Roest bij de kentekenverlic hting (vooral als deze volcht vasthoud)
Sleutel, word zwak en breekt af, let op scheuren.
Primera P11
Motorisch / Aandrijving,
SR20:[/i]
Champion bougie's vervangen door NGK.
Rammelende kettingspanner .
GA16:
Defecte onstekingmodul e
Defecte benzinepomp
Onderstel:
Remslangen voorzijde!
Bovenste draagarmen voorzijde met speling, bonkend geluid
Schokbrekers voorzijde kunnen rammelen.
Interieur/exterieur:
Kabelboom kofferbak breken door scharnieren, alle draden vervangen is het beste (Sedan modellen)
Ruitenwisseras jes die veel speling hebben zodat ruitenwisserar m tegen motorkap aan komt.
Defecte Airco doordat een leiding onder de accubak scheurt/tegen de accubak schuurt)
Rammelende voorramen/knakken van de ramen.
Roest bij de GT/SRi spoiler welke fabrieks af gemonteerd is.
P11-144
Motorisch / Aandrijving:
Distributie ketting en spanner op de SR20DE M-CVT
Krukas en Nokkenas sensoren op de QG18DE (modificatie)
Olieverbruik bij de QG18DE, carterventilat ierubber onder kleppendeksel is vaak de boosdoener bij oliedrinkers.
Lekkende EGR pijp SR20DE (pijpje wat in het spruitstuk zit), hoorbaar aan tikkende geluid bij belasting.
Zorg ervoor dat onderhoud is uitgevoerd, als dit slecht is gedaan of achterwege gelaten dan kun je problemen verwachten met de distributie ketting en spanner.(vooral QG18DE)
Onderstel / Remmen:
ABS ringen scheuren op de vooras, ABS treed in werken bij zachtjes rijden en remmen.
Remslangen voorzijde bij auto's met hogere KM stand.
Bovenste draagarmen voorzijde, wel minder als de voorgaande Primera's
Interieur / Exterieur
Gebroken airco leiding op de pomp, nieuwe leiding + modificatie uit laten voeren.
Display in klokkenpaneel gaat nog wel is defect.
Airbag lampje gaat branden, oorzaak zit hem in de Airbag stekkers onder de voorstoelen
Dus eigenlijk alleen kijken of alles het doet (zowel mechanisch als electrisch), kijken naar roest, een proefrit (op rare geluiden letten) en achteraf olie pijlen en onderhoudsboekjes vragen. Wat is trouwens de onderhouds of vervangings interval voor de distributie ketting? (zal wel een auto leven mee gaan)Anoniem: 79417 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:17:
De 1.6 in een Almera (GA16DE) is exact hetzelfde als in de Primera. Logischerwijs is deze 1.6 zuiniger in een Almera dan in een Primera.
De 2.0 in een Primera maakt wel minder toeren in elke versnelling en heeft meer trekkracht overall.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
S14 remmen is idd een mooie upgrade voor zo'n PrimeraAnoniem: 79417 schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:54:
Ondertussen heb ik de Primera uitgerust met 200SX S14 remklauwen (4 zuigers tov 1 voor de Primera), grotere remschijven (geboord) en EBC Redstuff remblokken.
Even een opsomming wat er nodig is en wat je moet doen voor deze conversie.
S14 remschijven (280 x 30 mm) en deze laten omboren naar 4 x 114,3 en afdraaien naar 276 mm, dat heb ik althans gedaan. Of schijven kopen die standaard al deze specs hebben. Ik heb gezien dat je met 273mm sowieso niet aanloopt en het raakvlak van het remblok tot het einde van de schijf loopt. Bij mij valt het ietsjes verder naar binnen.
S14 remblokken (als hier een slijtage indicator aan zit in de vorm van een rechthoekig uitsteeksel deze eraf zagen/slijpen, anders komt deze tegen de naaf aan)
N14 banjobout (2x)
P11 remslangen (of van Goodridge oid)
4 bouten voor montage aan je fusee (altijd fijn om ff fris montagemateria al te hebben)
Dan is de rest niet moeilijk meer, met bovenstaand lijstje is het letterlijk plug'n'play, alleen het ontluchten is iets wat je met zn tweeen moet doen. Anders ben je eindeloos bezig. Wel belangrijk dat dit goed gebeurt uiteraard. Ook de spatplaat moet je ff met een kniptang en wat anders knipgereedscha p eraf slopen.
[afbeelding]
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Ok duidelijk! mooie setup dan in deze situatieAnoniem: 79417 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:53:
Mooie S13, dat als eerste!
Ik waardeer je uitgebreide commentaar, je hebt er kijk op. Ik ben volledig op de hoogte van alle door jouw genoemde punten. Mijn voornaamste doel is ook meer richting 'fast street' ipv full race/circuit werk. Dat doe ik puur ter ontspanning/uitlaatklep.
De Primera is en blijft in de eerste plaatst mijn daily driver!
Ferodo DS2500: bekend, goed spul
Mov'it: idem dito
Intrax heb ik niet specifiek voor het circuit gekocht. Ik wilde gewoon de rijhoogte van m'n auto gewoon traploos in kunnen stellen. 18 inch wielen met een plat bandje vraagt gewoon om een strakke verlaging, dat kon ik niet bereiken met enkel wat veertjes en kortere schokbrekers.
Ik ben op dit moment dik tevreden met m'n remmensetup. Op de Ring rijd ik niet alsof m'n leven er vanaf hangt, ik wil er na afloop nog gewoon mee naar huis kunnen rijden.
Vandaar de keuze voor deze componenten. Overigens sluit ik niet uit dat ik in de toekomst ander spul zal proberen
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Nee, merp!
Freelance tweaker
net nieuwe auto gekregen :)))))))psy schreef op vrijdag 29 september 2000 @ 18:27:
Een zwarte Nissan Primera 2.0 Sport plus met 16"velgen 140 pk en xenon-pitten. Heerlijk tegendraads! Wat zal ik een lol hebben tussen al die dertien in een dozijn auto's die er al hier rondrijden. Wat rijdt die wagen super zeg!
[ Voor 53% gewijzigd door psy op 03-10-2008 10:04 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nee aandrijfassen zijn ok. Versnellingsbak doet het nog perfect. Af en toe is hij wat weerbarstig bij het schakelen tussen 1/2 maar dat heeft hij altijd al gehad. Het verbaast me ook dat zelfs de koppeling nog goed is.Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:36:
Mooi man! Geen problemen gehad met aandrijfassen? Doet de vernsnellingsbak het nog steeds goed?
wow respect ik maar denken dat mijn primera met 177K veel gelopen heeft of die van mijn ouders veel met 2 ton.psy schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:33:
[...]
Nee aandrijfassen zijn ok. Versnellingsbak doet het nog perfect. Af en toe is hij wat weerbarstig bij het schakelen tussen 1/2 maar dat heeft hij altijd al gehad. Het verbaast me ook dat zelfs de koppeling nog goed is.
euhmmmm
Ik vraag me altijd af of grotere remmen nut hebben. Met mijn standaard 158mm schijven heb ik geen enkele moeite continu in de abs te zitten.Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:54:
Voordelen:
Veel grotere remkracht
Betere warmtafvoer (en dus langer en vaker hard remmen - circuitdoeleind)
Optisch beter hehe
4 zuigers tov 1 zuiger is een enorm voordeel. Bij 1 zuiger duwt er een cilinder tegen 1 remblok aan, het andere remblok komt naar de schijf toe doordat ie erbij wordt getrokken.
Nu heb ik per remblok 2 remzuigers die tegelijkertijd met evenveel EN grotere druk het remblok tegen de schijf aandrukken. Dat is een enorm voordeel.
De remblokken moet je maar ff voor Googlen (EBC Redstuff) maar dat is gewoon erg leuk spul wat koud goed remt, en eenmaal warm alleen maar beter wordt.
De remschijven zijn groter dan standaard en dikker wat de warmteopname verbeterd en het remoppervlak vergroot. De gaatjes zorgen voor betere koeling waardoor je dus langer kunt doorstampen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
En de achterremmen dan? Als je daar niks aan hebt gedaan is je rembalans compleet zoek....Anoniem: 79417 schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:54:
Ondertussen heb ik de Primera uitgerust met 200SX S14 remklauwen (4 zuigers tov 1 voor de Primera), grotere remschijven (geboord) en EBC Redstuff remblokken.
Je remdrukverdeler is afgestemd op de originele remmen en idd, je achteremmen zorgen ervoor dat je auto stabiel blijft tijdens het remmen. Vandaar dat die balans zo belangrijk is, verder moet je het allemaal zelf weten. Ik wijs je er alleen even op want ik zou het zonde vinden als je je auto opvouwt hierdoor.Anoniem: 79417 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:08:
Onzin, je hebt altijd nog je remdrukverdeler. Enige wat je achterremmen doen is het stabiliseren van de auto.
[ Voor 3% gewijzigd door Retep op 22-10-2008 21:59 ]
Nee, merp!
euhmmmm
voorremmen kan je zonder meer overzetten, voor de achterkant moet je de hele draagarm over gaan zetten helaas.D-Devil schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:08:
Ik vind het er zeer goed uitzien hoe je de remmen eronder hebt gezet, het zal zeker een goed verschil zijn. Ik wilde voor mijn 100NX 1.6 eens gaan kijken of ik er niet een setje GTI remmen op kan krijgen, ik mis vind ik wat remkracht dus het zou een goede oplossing zijn, plus dat de remvloeistof gelijk vervangen kan worden omdat ik geen flauw idee heb hoe lang dit geleden is.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
[ Voor 33% gewijzigd door DropjesLover op 27-10-2008 16:12 ]
BThGvNeOA
Anoniem: 16941
Bruut! Echt zeer exclusief. Ik zou wel een G35 willen (die blokken doen het ook perfect op LPG) maar wil nog wachten tot ze een jaar of twee te koop zijn. Dan worden ze wellicht interessantDaMorpheus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:42:
Niet echt de standaard Nissan, deze Infiniti FX35:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vorige week opgepikt, ben er erg tevreden mee.
[ Voor 11% gewijzigd door wmeester op 10-11-2008 17:46 ]
martijn_tje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:34:
Ik wil over ongeveer een half jaar een autotje kopen (ik vraag het nu al vast zodat ik een idee heb waarvoor ik aan het sparen ben). Nissan is een goede kanshebben omdat ze 2e hands wat minder over priced zijn als sommige andere aziaten.
Oke door omstandigheden (baan een eind van huis) is het eigen auto plan wat eerder begonnen te rollen. Vorige week vrijdag aangenomen in Alkmaar en maandag de 17e beginnen dus deze week moest er een auto komen (reistijd met het ov is ongeveer twee en een half uur tegen nog geen drie kwartier met de auto).Anoniem: 79417 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:17:
Verbruik van mijn P11 is meestal 1 op 12 ~ 13
Ik kan vaak wel 620 km op een tank halen. Ik heb een 2.0 16V benzine motor. SR20De is de motorcode, standaard 131 pk. Inmiddels 150 pk.
De 1.6 in een Almera (GA16DE) is exact hetzelfde als in de Primera. Logischerwijs is deze 1.6 zuiniger in een Almera dan in een Primera.
De 2.0 in een Primera maakt wel minder toeren in elke versnelling en heeft meer trekkracht overall.
die aero twins kwamen idd erg goed uit de test van de ANWB in t afgelopen nummer.wmeester schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:45:
Zo, heb net even in Duitsland nieuwe Bosch AeroTwin ruitenwissers besteld voor mijn Almera N16.
Voor mensen die twijffelen: geeft echt een veel beter wis resultaat, geen geklapper meer en strepen!
[ Voor 34% gewijzigd door martijn_tje op 12-11-2008 15:15 ]
Afgelopen 9 november was het zover! De rijvaardigheidstraining bij ProDrive Training te Lelystad!
Het was weer vroeg op de zondagochtend, maar het beloofde een zeer leerzame en vooral erg leuke dag te worden!
Om 09:00 was het verzamelen in Lelystad bij ProDrive. s’Ochtends werden we welkom geheten met een lekker bakje koffie en een, uhum, een gebakje. Vervolgens werden we de theorielokaal in geloodst. Hier werd 1 uur lang (!!) wat algemene zaakjes besproken, zoals de juiste zithouding, instelling van spiegels zonder dode hoek, menselijk tekort als bestuurder en dergelijke. Nadat iedereen weer wakker was, was het eindelijk op naar buiten, de baan op!!
Het ochtendprogramma begon met de berm-oefening. Een vrij simpele oefening waarbij je met een lage snelheid de auto de denkbeeldige berm weer uit moet sturen. Dit werd nagebootst op een verkante epoxylaag. Voor sommige was dit een eitje en voor andere een gelegenheid om al dwars te gaan!
Na een aantal keer deze oefening gedaan te hebben en vooral de beperkingen en de mogelijkheden van de auto’s gecombineerd met juist wel of geen ABS en winterbanden gezien te hebben was het weer welletjes. Op naar de volgende oefening!
De volgende oefening: Het driften op een gladde rotonde!!
Deze oefening zou gebeuren in twee BMW´s 325i van ProDrive zelf. Na de BMW´s opgehaald te hebben kon de uitleg beginnen. Ik was blijkbaar meer gecharmeerd van de BMW waar ik net in had gezeten dan de instructie
Na iedereen een demorondje te hebben gegeven kon de pret beginnen!!
Met eigen auto erop mocht ook, een mogelijkheid die een aantal zich geen tweede keer lieten vertellen…
s’Mmiddags werd de lunch verzorgd. Na een kom kerriesoep, salade en wat broodjes achter de kiezen te hebben stonden de meeste al weer te popelen om weer aan de slag te mogen.
Toen kwam het volgende onderdeel aan bod: Namelijk de 007-slip. Je hebt er weinig aan, maar ontzettend gaaf om te kunnen natuurlijk! De slip hield in: achteruit aan komen rijden en de auto doormiddel van een 180 graden slip vervolgens weer de tegenovergestelde kant op verder laten rijden.
Na weer een uitleg en demo was het zelf proberen!
Ook hier ging het niet meteen geheel soepeltjes af. De pylonen werden zo vaak omver gereden dat we die op een gegeven moment niet eens meer terugzetten.
Na het omgooien van de BMW’s was het tijd voor de uitwijkingsoefeningen. Hierbij werden onverwachts en willekeurig aantal stralen water de grond uit gespoten en was het de bedoeling deze te ontwijken middels remmen en uitwijken.
Vervolgens op hogere snelheid om reactievermogen te testen op aanwijzing van de instructeur uitwijken.
Na kort wat aandacht hieraan besteed te hebben een korte remproef. Hierbij hebben we de stopafstanden bekeken bij verschillende snelheden.
De laatste onderdelen zijn we vrij vlotjes doorlopen om terug te kunnen naar de Epoxyrotonde om weer te gaan driften. Iedereen had het aan de einde vrij goed door hoe het moest.
Als afsluiting van de dag hebben we een parcourtje op tijd gereden in een van de BMW’s. Dit ging de meeste lekker af, op een enkele dwarseling na. We zullen geen namen noemen!
Vervolgens terug naar het restaurant voor de prijsuitreiking en de afsluiting. Onder genot van een drankje werden prijzen uitgerijkt. Marcel was als eerste ontzettend trots, gevolgd door Danny op de tweede plaats en Laurens als derde. Vervolgens
een evaluatie van de dag, een uitreiking van wat goodies en niet te vergeten de behaalde diploma’s. Na een vrijwillig applaus en een handdruk zat deze leerzame, actieve maar vooral super vette dag er helaas weer op!
Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid, en ik zou zeggen op naar de volgende cursus!!!!
[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 12-11-2008 19:28 ]
BThGvNeOA
Heb dus nog geen aankoop gedaan, omdat ik nog iemand anders ken, maar hij zit iets verder bij mij vandaan. Hij gaat voor mij kijken of hij het nog goedkoper kan doen (wat ik betwijfel, maar goed).Ben even langsgeweest voor de prijzen...
BThGvNeOA
[ Voor 8% gewijzigd door truegrit op 25-11-2008 10:50 ]
hallo
hallo
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
juist omdat het zo'n lijp model is vind ik het wel grappig...Silvos schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:20:
@Toolkit, sorry voor de botte reactie maar ik zou echt nooit van mijn leven in zo'n cube stappen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
koppelingsset zelf kost meestal iets tussen de 150 en 200 euro, en volgens de garagehandleiding ben je er zo'n 4 uur mee bezig (tenminste bij mijn 100nx). een dealer rekent gewoon de hoofdprijs, 75 euro/uur + btw enz. maar er zijn ook garages die voor 40-50 euro werken, of een kennis die het bijna voor een kratje bier doet (particulier). moet je allemaal zelf weten natuurlijk...Anoniem: 79417 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:19:
Gewoon nieuwe koppelingsset laten monteren. Drukgroep, druklager, koppelingsplaten etc. Wordt verkocht als 1 geheel.
Kost bij Nissan-dealer zo'n 550e incl. BTW, arbeid en materiaal.
BThGvNeOA
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2008 18:52 ]
Jij hebt wel bar weinig tijd heZosas schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:49:
Dit is niet een foto van mijn eigen Qashqai, maar ik heb exact dezelfde uitvoering:
Faded denim en ook een trekhaak. Foto van eigen QQ volgt nog maar het onbreekt aan tijd en hij is momenteel ook erg vies
[afbeelding]
Niet zichtbaar op de foto, maar wel een waanzinnig mooie optie:
panoramisch dak
Mee eens. Bijvoorbeeld: 1 op 9.5 gemiddeld voor een 2.0 vind ik best veel.DaMorpheus schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:22:
Het is echt jammer dat Nissan zo achter loopt met benzine verbruik.
[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 28-01-2009 20:42 ]
Er kan nog best verschil tussen modellen (of exemplaren?) zitten. Vroeger met de Primera P10 sedan haalde ik 1:10 meestal ook niet. Mijn P11 station doet nu doorgaans zo tussen 1:11 en 1:12 (langer, breder, hoger en bijna 100kg zwaarder).SChief schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:42:
[...](verbruik)
Mee eens. Bijvoorbeeld: 1 op 9.5 gemiddeld voor een 2.0 vind ik best veel.
Doet me denken aan dat wij ook nog binnenkort ff moeten kijken naar de bandenspanning, tijdje niet meer gedaan... Kortje ritjes doen wij niet echt, boodschappen, werk, school etc doen we allemaal met de fiets. Dikke olie zal inderdaad ook wel wat uitmaken.Anoniem: 79417 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 06:38:
Vergeet ook niet dat het koude weer van de afgelopen tijd veeel invloed kan hebben hierop.
Lagere bandenspanning ook
Dikkere olie ook
Korte ritjes
In de zomer rijd mijn 2.0 Primera P11 zo'n 1 op 12,5 en soms 1 op 13.
Op dit moment is dat ook 1 op 10 oid.
Echt klote die van dat logo, stelletje debielen.SChief schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:44:
Jammer van de logo op de achterkant, zo te zien ook nog eens een gratis kras bijgehad.De QX is erg mooi, ziet er chique uit. Dat logo op de achterkant is wel huge.
Maar al met al een lekkere reiswagen lijkt mij.
Vind je het erg als ik de twee (een van de Sunny, een van de QX) foto's resize naar 640 breed en ze op Imageshack (is een account, dus ik kan ze ook weer makkelijk verwijderen) zet?
M'n Almera Hatchback N15 1.6 zit nu ongeveer op 1:14 nog niet in de zomer mee gereden dus misschien dan richting 1:16, misschien wel beter.Anoniem: 79417 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 06:38:
In de zomer rijd mijn 2.0 Primera P11 zo'n 1 op 12,5 en soms 1 op 13.
Op dit moment is dat ook 1 op 10 oid.
De Sunny zit gemiddeld op 1:10 en bij veel stadritjes wel op 1:8martijn_tje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:30:
[...]
M'n Almera Hatchback N15 1.6 zit nu ongeveer op 1:14 nog niet in de zomer mee gereden dus misschien dan richting 1:16, misschien wel beter.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq