Remmen zijn niet echt Nissan's sterke punt helaas
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:15:
maar volgens mijn voor circuit gebruik zal het wel wat minder zijn maarja daar vindt je mij niet zo snel.
Heb overgens een kapote stofhoes linksvoor dus hij gaat morgen naar de doctor.
euhmmmm
Verwijderd
Ik moet na een aantal Ring sessies maar een keer mn remschijven vervangen. Die waren daarvoor al op maar is nu wel sneller gegaan.
Ik wil dan als redelijke budgetupgrade optie gaan voor 280mm schijven met GT klauwen ipv de standaard SLX klauwen en 257mm remschijven.
Uit Amerika kun je via Fastbrakes.com ook big brake kits kopen (Infiniti G20). Kost je omgerekend iets van 450 - 500 euro wat ZEER acceptabel is!
Ik wil dan als redelijke budgetupgrade optie gaan voor 280mm schijven met GT klauwen ipv de standaard SLX klauwen en 257mm remschijven.
Uit Amerika kun je via Fastbrakes.com ook big brake kits kopen (Infiniti G20). Kost je omgerekend iets van 450 - 500 euro wat ZEER acceptabel is!
De sunny GTI heeft als het goed is in amerika en australie andere (zwakkere) remmen dan hier. Op internet waren een aantal aanbieders die de remmen die er hier standaard op zitten als upgrade aanboden. De standaard remmen houden nog niet echt over eigenlijk. Met betere remblokken is het aardig te doen, maar een rondje vol flammen zit er nog niet echt in.
Zelfde probleem heb ik met mijn stokbroodkar, hoewel die op slechts een enkel punt fade met standaard blokken.
Zelfde probleem heb ik met mijn stokbroodkar, hoewel die op slechts een enkel punt fade met standaard blokken.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Mhoa... 't Remt wel, ik vergeleek de remmen van de Micra met de remmen van de Vectra. 4 Geventileerde schijven met ABS remt wel "iets" beter dan 2 schijfjes voor en remblokken achterVerwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:15:
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Ik merk ook een zeer groot verschil in remkracht tussen een Mazda 626 en Nissan Sunny
Moet er even aan wennen, maar ze hadden best krachtiger mogen zijn als je plotseling moet remmen bijvoorbeeld.
Remmen onder de Sunny waren hetzelfde als onder de Almera. Zullen ook wel precies dezeflde remmen zijn, maar erg fantastisch is het allemaal niet.
Je hebt constant het gevoel dat het maar net gaat. Daardoor hou je wel vanzelf wat meer afstand, is soms ook handig. Maar toch als je eens flink moet remmen dan gaat het redelijk, maar tijdens de remweg denk je steeds dat je het niet gaat redden en ik kreeg dan zowel bij de Sunny als bij de Almera een flink krakend geluid van bij de voorste remblokken te horen.
Geen idee wat dat precies is, maar ik hoorde laatst nog een Sunny dat doen. Micra heeft volgens mij ook die remmen.
De Primera van pa remt overigens vele malen beter
Je hebt constant het gevoel dat het maar net gaat. Daardoor hou je wel vanzelf wat meer afstand, is soms ook handig. Maar toch als je eens flink moet remmen dan gaat het redelijk, maar tijdens de remweg denk je steeds dat je het niet gaat redden en ik kreeg dan zowel bij de Sunny als bij de Almera een flink krakend geluid van bij de voorste remblokken te horen.
Geen idee wat dat precies is, maar ik hoorde laatst nog een Sunny dat doen. Micra heeft volgens mij ook die remmen.
De Primera van pa remt overigens vele malen beter
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Lichtelijk offtopic: nog een paar dagen en dan hebben we de meet bij Strand Horst op 1 juni! Geen big-ass Nissan bijeenkomst maar met een select cluppie van zo'n 15 man beetje chillen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 22:04 ]
@ Klippy, is je Almera al verkocht trouwens? En.. Ondanks dat het een Nissan topic is, hoe bevalt de Volvo?
Almera staat nog te koop.
Achteraf gezien had ik hem beter op de 1e dag kunnen verkopen, toen heb ik 2 kijkers gehad die een goed bod deden. Maar toen had ik nog geen kenteken op de Volvo dus ik denk ga even niet lager dan de vraagprijs want je hebt niks te verliezen. Vorige week zou ik hem gaan brengen en was hij dus zo goed als verkocht, die belden af met een wazige reden. En nog een bod gehad die hem wilde hebbben maar die heb ik ook niet meer gezien.. Verder een hoop onzinbiedingen van onder de 1750 Euro dus daar reageer ik niet eens op.
Dus hij staat er nog. Wel jammer, want is echt een goede mooie auto voor een heel nette prijs al zeg ik het zelf. Lager dan 1900 ga ik echt niet.
Maarja ik zal hem wel kwijt worden, nog even afwachten, maar komen nog weinig reacties nu... dat soort Nissans verkoop je nooit echt goed, beetje onopvallende auto's.
Binnenkort eens in de winkel een stuk papaier ophangen, hij staat nu alleen op Marktplaats en Speurders + er hangt een briefje op.
De C70 bevalt overigens prima
Dit weekend nog eens poetsen en nieuwe foto's maken. Nogal een verschil met de Almera, maar de Almera had ook voordelen, stuk zuiniger en makkelijker in te parkeren
Heb altijd al Volvo willen rijden, 't is dat pa altijd Nissan reed dat ik daar m'n eerste auto kocht... Maar als je in zo'n Volvo rijdt merk je toch dat het meer auto is, kan zelfs een nieuwe Primera niet aan tippen. Stukje duurder ook natuurlijk dus niet echt te vergelijken.
Maar niks tegen Nissan hoor, heb daar ook altijd met plezier in gereden, sluit zeker niet uit dat er ooit weer een Nissan komt
Achteraf gezien had ik hem beter op de 1e dag kunnen verkopen, toen heb ik 2 kijkers gehad die een goed bod deden. Maar toen had ik nog geen kenteken op de Volvo dus ik denk ga even niet lager dan de vraagprijs want je hebt niks te verliezen. Vorige week zou ik hem gaan brengen en was hij dus zo goed als verkocht, die belden af met een wazige reden. En nog een bod gehad die hem wilde hebbben maar die heb ik ook niet meer gezien.. Verder een hoop onzinbiedingen van onder de 1750 Euro dus daar reageer ik niet eens op.
Dus hij staat er nog. Wel jammer, want is echt een goede mooie auto voor een heel nette prijs al zeg ik het zelf. Lager dan 1900 ga ik echt niet.
Maarja ik zal hem wel kwijt worden, nog even afwachten, maar komen nog weinig reacties nu... dat soort Nissans verkoop je nooit echt goed, beetje onopvallende auto's.
Binnenkort eens in de winkel een stuk papaier ophangen, hij staat nu alleen op Marktplaats en Speurders + er hangt een briefje op.
De C70 bevalt overigens prima
Dit weekend nog eens poetsen en nieuwe foto's maken. Nogal een verschil met de Almera, maar de Almera had ook voordelen, stuk zuiniger en makkelijker in te parkeren
Maar niks tegen Nissan hoor, heb daar ook altijd met plezier in gereden, sluit zeker niet uit dat er ooit weer een Nissan komt
Waardeloos is een groot woord zoalg je gewoon normaal met een auto rijd en het gewoon onderhoud dan remt het meer dan afdoende. Dit zal bij andere auto`s in zijn klasse niet veel beter zijn.Rev! schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:46:
Die GT remmen zijn net zo goed waardeloos
GT staat nu bij garage voor nieuwe stofhoes en APK

euhmmmm
Mijn Alfa remt al 10x beter, dus dat is niet helemaal waar. Als ik weeres in de P11 rij trap ik dat ding de eerste keer altijd bijna door de bodemcactusman schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:06:
[...]
Waardeloos is een groot woord zoalg je gewoon normaal met een auto rijd en het gewoon onderhoud dan remt het meer dan afdoende. Dit zal bij andere auto`s in zijn klasse niet veel beter zijn.
GT staat nu bij garage voor nieuwe stofhoes en APK
Moet het even kwijt, de nieuwe velgen+banden zitten erop!
Moet alleen nog even laten uitlijnen, maandag ff daarvoor bellen.
Ik zal morgen wel wat foto's maken, ben doodop voor vandaag.
Ik zal morgen wel wat foto's maken, ben doodop voor vandaag.
Verwijderd
Meetinverslagje dat ik heb getypt; simpele copy/paste van mijn Nissanclub Forum verhaal 
Sinds een paar dagen viel het me op dat over hobbels/drempels ik een hardere bonk van linksvoor hoor komen dan van rechtsvoor.
Ik heb de zichtbare rubbers vergeleken met rechts (stabi-stang, stuurstang, spoorstang etc) maar die zijn gelijk aan elkaar. Dus niet omhoog geschoten, gescheurd oid.
Het is sowieso een geluid dat enkel bij een op en neer beweging te horen is. Het is als je in de auto zit een vreemd geluid. Het lijkt alsof die kant te ver in kan veren en daardoor op een bepaalde stop komt. Het is geen gekraak maar meer een plotselinge bonk bij het te ver inveren.
Ik ga sowieso het spul demonteren binnenkort dus dan zal ik t allemaal checken. Mss is er een rubber doorgeschoten oid. Als ik aan de ophanging niets kan zien en aan de schokbrekers ook niet ga ik links met rechts omwisselen. Verplaatst het geluid weet je het snel genoeg. Toch wil ik jullie mening graag weten.
Mijn onderstel is overigens niet standaard meer. Ik heb een A-merk kwaliteits schroefset gemonteerd van Intrax. Deze zit er inmiddels enkele maanden onder en dit probleem heb ik sinds enkele dagen zonder dat daar rare dingen aan vooraf zijn gegaan. De rijhoogte en mate van demping is onveranderd gebleven.
Wielen zitten ook gewoon goed vast.
Dan nog een technisch probleem cq vraag!Zo, weer thuis EN met foto's!
Michael, ik en Antony waren zo rond het middaguur ter plaatse. De helft was op dat moment al aanwezig.
Auto geparkeerd, muziek aangeknald en kennis gemaakt met enkele nieuwe leden en ene mok + ledenpas uitgedeeld.
Beetje ouwehoeren, chillen, autootje kijken, je weet hoe dat gaat. Niet veel later kwam Jeroen aanrijden en terwijl we aan het meeten waren kwam er aan de overkant van het parkeerterrein nog de Clio Club het terrein oprijden. Ongeveer net zoveel auto's als wij maar uiteraard begon NCN eerder en stopten we later! ^-^
Binnen in de Mac nog ff wat te snacken en te drinken gehaald en toen buiten van het weer genoten. Ondertussen wat mensen van de jachthaven langsgehad die klaagden over het geluid. Prima, volume wat omlaag en daarna niks meer van ze gehoord.
Bij het parkeerterrein zat een watersport toko die een tuintafel buiten had uitgestald dus daar hebben we de laatste uurtjes op doorgebracht tot een uurtje of 17:00. Rick, Jeroen, Michael, Antony, Peter, Ronald en ik waren toen nog over en zijn toen gelijktijdig weggegaan.
Halverwege kwam Patrick nog langs om z'n Supra te tonen. Errug mooi ding! Ik heb nog een rondje mee mogen rijden. Heel raar om op de bestuurdersplek geen stuur e.d. te hebbenDing was vanuit Japan begrenst op 190 km/h. Nog voor het eind van de parallelbaan zaten we in die begrenzer
Mooi spul!
Hier komen ze, 12 fotootjes. Jeroen heeft er meer geloof ik.
Sinds een paar dagen viel het me op dat over hobbels/drempels ik een hardere bonk van linksvoor hoor komen dan van rechtsvoor.
Ik heb de zichtbare rubbers vergeleken met rechts (stabi-stang, stuurstang, spoorstang etc) maar die zijn gelijk aan elkaar. Dus niet omhoog geschoten, gescheurd oid.
Het is sowieso een geluid dat enkel bij een op en neer beweging te horen is. Het is als je in de auto zit een vreemd geluid. Het lijkt alsof die kant te ver in kan veren en daardoor op een bepaalde stop komt. Het is geen gekraak maar meer een plotselinge bonk bij het te ver inveren.
Ik ga sowieso het spul demonteren binnenkort dus dan zal ik t allemaal checken. Mss is er een rubber doorgeschoten oid. Als ik aan de ophanging niets kan zien en aan de schokbrekers ook niet ga ik links met rechts omwisselen. Verplaatst het geluid weet je het snel genoeg. Toch wil ik jullie mening graag weten.
Mijn onderstel is overigens niet standaard meer. Ik heb een A-merk kwaliteits schroefset gemonteerd van Intrax. Deze zit er inmiddels enkele maanden onder en dit probleem heb ik sinds enkele dagen zonder dat daar rare dingen aan vooraf zijn gegaan. De rijhoogte en mate van demping is onveranderd gebleven.
Wielen zitten ook gewoon goed vast.
draagarmen kapot zou je zeggen primera`s staan er om bekend (p 11 IIG)
euhmmmm
Verwijderd
Update:
De auto op de bokjes gezet en het e.e.a. uit elkaar gehaald. In de onderste draagarm en in mn wiel waren sporen te vinden van een hele lichte olie (geen vet!!).
Toen we de schokbreker eruit hadden was de conclusie snel getrokken. De interne hydraulische bumpstop is wss naar z'n grootje of op z'n minst lek. Dat verklaard het bonken bij scherpere hobbels. De demper slaat dan door.
De olie wordt dus omhoog gedrukt aangezien deze aan de basis van de demperstang is te voelen.

Zojuist contact gehad met Intrax en tot mijn vreugde de grote baas Henk Thuis zelf aan de lijn gekregen.
Ik heb het hele verhaal uitgelegd en zijn eerste reactie was: "dat is niet goed, moeten we asap gaan repareren".
Als ik bel wanneer ik langs wil komen dan zorgen zij dat er een machine vrij is om de schokbreker te repareren. Voorwaarde was wel dat ik met de schokbreker langskom, dus gedemonteerd en al. Ik moet dus even voor vervangend vervoer zorgen en de auto een dag op het bokje hebben staan. Reparatie is klaar terwijl ik wacht en zou ongeveer een uurtje duren.
edit
Nog beter: ik heb morgen vrij kunnen regelen en de auto van mn pa tot mijn beschikking. Ik demonteer vanavond de schokbreker en ga morgen naar Intrax toe waar ze hem gaan repareren! Superservice van Intrax
De auto op de bokjes gezet en het e.e.a. uit elkaar gehaald. In de onderste draagarm en in mn wiel waren sporen te vinden van een hele lichte olie (geen vet!!).
Toen we de schokbreker eruit hadden was de conclusie snel getrokken. De interne hydraulische bumpstop is wss naar z'n grootje of op z'n minst lek. Dat verklaard het bonken bij scherpere hobbels. De demper slaat dan door.
De olie wordt dus omhoog gedrukt aangezien deze aan de basis van de demperstang is te voelen.

Zojuist contact gehad met Intrax en tot mijn vreugde de grote baas Henk Thuis zelf aan de lijn gekregen.
Ik heb het hele verhaal uitgelegd en zijn eerste reactie was: "dat is niet goed, moeten we asap gaan repareren".
Als ik bel wanneer ik langs wil komen dan zorgen zij dat er een machine vrij is om de schokbreker te repareren. Voorwaarde was wel dat ik met de schokbreker langskom, dus gedemonteerd en al. Ik moet dus even voor vervangend vervoer zorgen en de auto een dag op het bokje hebben staan. Reparatie is klaar terwijl ik wacht en zou ongeveer een uurtje duren.
edit
Nog beter: ik heb morgen vrij kunnen regelen en de auto van mn pa tot mijn beschikking. Ik demonteer vanavond de schokbreker en ga morgen naar Intrax toe waar ze hem gaan repareren! Superservice van Intrax
Verwijderd
Vanochtend vertrokken richting Intrax met de lease Opel Vectra station van mn pa. Begon al goed, kreeg melding van leeglopende band. Naar de pomp om er lucht in te doen en paar meter later liep er weer langzaam lucht uit. Ik achterband inspecteren bleek er een stuk metaal in te zitten. Rechtsomkeert naar de Opel dealer waar ik gelukkig gelijk een prop in de band kon laten zetten. Half uur vertraging opgelopen maar langleve de lease want geen kosten. Overigens wordt de auto van het weekend ingeleverd dus een prop kan wel voor die paar dagen.
Mijn weg vervolgd naar Volkel. Daar aangekomen zag ik een erg mooi pand en enkele Porsches gespot die meerijden in cup-races, een Civic stond op de brug, een klassieke Porsche en een dikke Corvette.
Schokbreker afgegeven en ze gingen ermee aan de gang. Ik ben weggegaan, ff wat eten beetje toeren etc en na een uurtje weer teruggekomen. Er zat idd een defect in de schokbreker welke nu is gerepareerd. Gelijk hebben ze de silent blocks vervangen (zit onderaan de schokbreker waar de bout doorheen gaat) en kon weer vertrekken.
Helaas geen foto's gemaakt binnen want voelde me dan net zo'n Japanner; iedereen was gewoon druk aan het werk dus wilde daar niet storen.
Eenmaal thuis met Michael gelijk het spul weer gemonteerd, auto omlaag, rijden en het geluid was weg; klasse service van Intrax O0
Daarna de winterwielen geplaatst want morgen ga ik naar Cultwheels om de wielen vrij te maken van stoeprandschade en de rand te polijsten.
Ook wordt er bij ons het winkelcentrum vernieuwd met gloednieuwe parkeergarage (gratis!) dus daar gelijk ff een paar snelle fotootjes gemaakt:

En een foto hoe de auto er nu bijstaat op Intrax en 14 inch winterwielen:

Rijd wel comfy nu
Mijn weg vervolgd naar Volkel. Daar aangekomen zag ik een erg mooi pand en enkele Porsches gespot die meerijden in cup-races, een Civic stond op de brug, een klassieke Porsche en een dikke Corvette.
Schokbreker afgegeven en ze gingen ermee aan de gang. Ik ben weggegaan, ff wat eten beetje toeren etc en na een uurtje weer teruggekomen. Er zat idd een defect in de schokbreker welke nu is gerepareerd. Gelijk hebben ze de silent blocks vervangen (zit onderaan de schokbreker waar de bout doorheen gaat) en kon weer vertrekken.
Helaas geen foto's gemaakt binnen want voelde me dan net zo'n Japanner; iedereen was gewoon druk aan het werk dus wilde daar niet storen.
Eenmaal thuis met Michael gelijk het spul weer gemonteerd, auto omlaag, rijden en het geluid was weg; klasse service van Intrax O0
Daarna de winterwielen geplaatst want morgen ga ik naar Cultwheels om de wielen vrij te maken van stoeprandschade en de rand te polijsten.
Ook wordt er bij ons het winkelcentrum vernieuwd met gloednieuwe parkeergarage (gratis!) dus daar gelijk ff een paar snelle fotootjes gemaakt:

En een foto hoe de auto er nu bijstaat op Intrax en 14 inch winterwielen:

Rijd wel comfy nu
Verwijderd
Update:
We zijn weer terug, velgen zijn 100% schadevrij en de rand is supergeil gepolijst
Ze hebben de hele dag doorgebuffeld want had afgesproken dat ik ze eind vd dag kon ophalen ^-^
Ik heb maar 1 fotootje want dit is erg moeilijk vast te leggen dus je moet maar kijken op een meet:
We zijn weer terug, velgen zijn 100% schadevrij en de rand is supergeil gepolijst
Ze hebben de hele dag doorgebuffeld want had afgesproken dat ik ze eind vd dag kon ophalen ^-^
Ik heb maar 1 fotootje want dit is erg moeilijk vast te leggen dus je moet maar kijken op een meet:

Sweet Laurens.
Heb het allemaal ff doorgenomen. Dat Xenon is best strak. Als het lenzen waren, zou het helemaal af zijn.
Iig, blijft een toffe bak.
Kodak Canon-moment! 

Alle foto's kan je hier in een groter formaat zien: http://www.flickr.com/pho...8/sets/72157605502790541/

Alle foto's kan je hier in een groter formaat zien: http://www.flickr.com/pho...8/sets/72157605502790541/
Verwijderd
Nice man!!
Trouwens, hier nog een foto waar mijn gepolijste velgen er nog beter op uitkomen:
Trouwens, hier nog een foto waar mijn gepolijste velgen er nog beter op uitkomen:

Dat ziet er erg goed uit
Nee, merp!
Verwijderd
Kent iemand MDU coilover setjes? Ik kan misschien zo'n setje kopen voor mijn nissan, maar ik ken het merk verder niet en het is redelijk goedkoop in vergelijking met merken zoals K-sport en TEIN.
Verwijderd
Update:
Vanochtend vroeg naar EPS gereden voor montage van de Magnaflow uitlaat.
Zo'n 45 minuten te laat aangekomen ivm files, wegwerkzaamheden en wat binnendoorgeslinger maargoed; werd alsnog vriendelijk ontvangen.
Toen ik de auto eenmaal de werkplaats in reed en hij op de brug stond werd er door de monteur aan me gevraagd: SR20 zeker? Dus ik lichtelijk verbaasd bevestigend antwoorden. Bleek het Johan Fokkens te zijn aka GTI-R Power hier op het forum. Erg leuk om daar een NCN-er te ontmoeten O0
Tussen de werkzaamheden door nog leuk kunnen ouwehoeren en veel wijzer geworden over uitlaatsystemen e.d.
Foto's:

Ingang

Werkplaats

Big-ass magazijn (dit was slechts een klein gangpad)

Op de brug

Testfitten

Zijkant

Mr. Johan himself aka De Kunstenaar
^-^

Oude einddemper eraf

Nieuwe bevestigen

Stukje RVS buigen en pasmaken

Mooie ophangbeugeltjes

Strakke afwerking
De uitlaat zoals op de testfit foto is hem uiteindelijk ook geworden. Niet ver uitstekend, gewoon strak. Verder heeft Johan de hele uitlaatlijn nog wat omhoog gehangen aangezien ik met mn middendemper soms een wat scherpe drempel raakte.
Over het geluid:
Men zei dat het een enorme herriepijp zou zijn, dit vind ik zelf absoluut niet het geval. Johan bekeek de demper en zei direct al dat het een redelijk rustiger demper zou zijn. Er zit een mooie brom in die vrij constant in volume toeneemt; natuurlijk afhankelijk van hoeveel gas je geeft. Bij continu snelheid niet overheersend hinderlijk.
Ik heb Michael ook nog even laten luisteren vanuit zijn auto (hij reed achter me, ik accelereerde in versnelling door) en hij hoorde niets noemenswaardigs. Bij terugschakelen richting redline natuurlijk wel maar dat is logisch.
Conclusie:
Ik ben erg happy en het vakmanschap bij EPS is zelfs met enkel een dempertje monteren goed merkbaar!
Vanochtend vroeg naar EPS gereden voor montage van de Magnaflow uitlaat.
Zo'n 45 minuten te laat aangekomen ivm files, wegwerkzaamheden en wat binnendoorgeslinger maargoed; werd alsnog vriendelijk ontvangen.
Toen ik de auto eenmaal de werkplaats in reed en hij op de brug stond werd er door de monteur aan me gevraagd: SR20 zeker? Dus ik lichtelijk verbaasd bevestigend antwoorden. Bleek het Johan Fokkens te zijn aka GTI-R Power hier op het forum. Erg leuk om daar een NCN-er te ontmoeten O0
Tussen de werkzaamheden door nog leuk kunnen ouwehoeren en veel wijzer geworden over uitlaatsystemen e.d.
Foto's:

Ingang

Werkplaats

Big-ass magazijn (dit was slechts een klein gangpad)

Op de brug

Testfitten

Zijkant

Mr. Johan himself aka De Kunstenaar

Oude einddemper eraf

Nieuwe bevestigen

Stukje RVS buigen en pasmaken

Mooie ophangbeugeltjes

Strakke afwerking
De uitlaat zoals op de testfit foto is hem uiteindelijk ook geworden. Niet ver uitstekend, gewoon strak. Verder heeft Johan de hele uitlaatlijn nog wat omhoog gehangen aangezien ik met mn middendemper soms een wat scherpe drempel raakte.
Over het geluid:
Men zei dat het een enorme herriepijp zou zijn, dit vind ik zelf absoluut niet het geval. Johan bekeek de demper en zei direct al dat het een redelijk rustiger demper zou zijn. Er zit een mooie brom in die vrij constant in volume toeneemt; natuurlijk afhankelijk van hoeveel gas je geeft. Bij continu snelheid niet overheersend hinderlijk.
Ik heb Michael ook nog even laten luisteren vanuit zijn auto (hij reed achter me, ik accelereerde in versnelling door) en hij hoorde niets noemenswaardigs. Bij terugschakelen richting redline natuurlijk wel maar dat is logisch.
Conclusie:
Ik ben erg happy en het vakmanschap bij EPS is zelfs met enkel een dempertje monteren goed merkbaar!
Mooi hoor.
Hang er subtiel onder, vind ik altijd het mooiste als het niet al te veel opvalt. Zal zeker een mooi geluidje uitkomen.
Da's alweer de 2e eigenaar die ik uit de startpost haal.
Maar beide die er wel elke dag er met een glimlach in hebben gereden.
Klippy, nogmaals veel plezier in je nieuwe Volvo.
Ook mijn liefde maar eens posten

Een Sunny Coupé 1.6L uit 1989. Mijn tweede auto en inmiddels 4,5 jaar in mijn bezit. Zojuist deze week 188888.8 Km op de klok gezet. In die 4,5 jaar tijd heeft ze me nog nooit laten staan.
Ook qua onderhoud tot vorig jaar weinig kosten gehad. Vorig jaar had de roestduivel haar helaas goed te pakken. De dorpels aan beide kanten waren goed door, en ze kwam daarmee dan ook niet meer door de APK. Dit direct laten aanpakken, en er zit nu een mooi stukje nieuwe dorpel ingelast.

Een Sunny Coupé 1.6L uit 1989. Mijn tweede auto en inmiddels 4,5 jaar in mijn bezit. Zojuist deze week 188888.8 Km op de klok gezet. In die 4,5 jaar tijd heeft ze me nog nooit laten staan.
Ook qua onderhoud tot vorig jaar weinig kosten gehad. Vorig jaar had de roestduivel haar helaas goed te pakken. De dorpels aan beide kanten waren goed door, en ze kwam daarmee dan ook niet meer door de APK. Dit direct laten aanpakken, en er zit nu een mooi stukje nieuwe dorpel ingelast.

[ Voor 3% gewijzigd door Retep op 13-06-2008 16:57 ]
Verwijderd
SUPERGAVE KAR!
Mijn broertje (18) is bezig met lessen en wil dolgraag zo'n auto. Echt superretro, lekker vierkant, en typisch '80 van binnen.
Een van de toffere Nissans! Chassiscode vanuit Nissan is B12. Leuk detail: de Nissan 100NX heeft B13 en dus eigenlijk ook een Sunny Coupe maar dan met een "eigen" naam.
Mijn broertje (18) is bezig met lessen en wil dolgraag zo'n auto. Echt superretro, lekker vierkant, en typisch '80 van binnen.
Een van de toffere Nissans! Chassiscode vanuit Nissan is B12. Leuk detail: de Nissan 100NX heeft B13 en dus eigenlijk ook een Sunny Coupe maar dan met een "eigen" naam.
@ Retep: Da's een mooie auto!
Nog nooit eerder gezien, hij is wel stijlvol vind ik. Leuk om te horen dat je haar van de schroothoop heb gered door er nieuwe dorpels in te lassen.
Zeg.., mag ik jou in de TS zetten? Om de leegte van Klippy en Mental_To op te vullen?
Zeg.., mag ik jou in de TS zetten? Om de leegte van Klippy en Mental_To op te vullen?
@DaMasterPNut, kan je broertje cker aanraden een sunny coupe aan te schaffen. Zou alleen wel kijken voor één met de E16 of GA16i (SLX /SGX variant). Deze motoren zijn niet stuk te krijgen. De GTI variant heeft er een CA16DE inliggen welke wat gevoeliger is. Hoewel dat volgens mij voor jou geen probleem moet zijn qua onderhouden
B12 sunny coupe / sentra coupe
B13 100nx / sentra NX coupe. Zeker met de amerikaanse benaming broertjes .
Roest is iig het puntje om naar te kijken bij aanschaf. Zeker in de wielkasten en dorpels. Veelal begint het bij de dorpels. Echter de wielkasten blijft ook net als bij de 100nx een gevoelig plekje. Voor de rest zijn er niet echt aandachtspuntjes om naar te kijken, afgezien van het gebruikelijke.
@SChief, tuurlijk mag je de foto's in de TS zetten
B12 sunny coupe / sentra coupe
B13 100nx / sentra NX coupe. Zeker met de amerikaanse benaming broertjes .
Roest is iig het puntje om naar te kijken bij aanschaf. Zeker in de wielkasten en dorpels. Veelal begint het bij de dorpels. Echter de wielkasten blijft ook net als bij de 100nx een gevoelig plekje. Voor de rest zijn er niet echt aandachtspuntjes om naar te kijken, afgezien van het gebruikelijke.
@SChief, tuurlijk mag je de foto's in de TS zetten
Vind die Coupé ook erg leuk, perfecte kleur ook, in het rood is hij snel verkleurd en met die zwart-accenten is dat altijd snel lelijk.
Ziet er uit als een hoop plezier voor een leuke prijs zo'n auto.
Ziet er uit als een hoop plezier voor een leuke prijs zo'n auto.
En ik voel me al zo schuldig ten opzichte van mijn PrimeraSChief schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:26:
@ Retep: Da's een mooie auto!Nog nooit eerder gezien, hij is wel stijlvol vind ik. Leuk om te horen dat je haar van de schroothoop heb gered door er nieuwe dorpels in te lassen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Niet zo getreurd, je kan nog altijd weer naar een Primera toe toch?
Maar vanwaar de schuld? Bevalt de Opel (dat was het toch?) niet?
Na 140.000 km samen doorgebracht te hebben bouw je toch een band op, ik voelde bij de garage alsof ik een kind achterliet. Opel bevalt me prima, de 1.3 is ff wennen bij het wegrijden, maar verder blaast ie door de turbo als een 2.5 liter volvo. Ik heb geen spijt van de switch, maar af en toe vraag ik me af hoeveel ik de Primera nog over de 282k had kunnen krijgen.SChief schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:46:
Niet zo getreurd, je kan nog altijd weer naar een Primera toe toch?![]()
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Als ie een beetje bijgehouden is en niet te lomp gereden, dan had je er nog best een heel eind mee kunnen komen. Heb er al meerdere op internet vermeld gezien over de 4 ton. Alleen de stoelen worden wel minder vind ik bij hoge kmstand.MeNTaL_TO schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:21:
[...]
Na 140.000 km samen doorgebracht te hebben bouw je toch een band op, ik voelde bij de garage alsof ik een kind achterliet. Opel bevalt me prima, de 1.3 is ff wennen bij het wegrijden, maar verder blaast ie door de turbo als een 2.5 liter volvo. Ik heb geen spijt van de switch, maar af en toe vraag ik me af hoeveel ik de Primera nog over de 282k had kunnen krijgen.
M'n oom z'n Sunny had meer dan 400.000km gelopen, zonder problemen. Alleen begon ie een beetje te roesten..
Naja, wees niet te getreurd, als je een band krijgt met je Opel, dan ga je wel wat minder denken aan de Nissan.
Naja, wees niet te getreurd, als je een band krijgt met je Opel, dan ga je wel wat minder denken aan de Nissan.
[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 15-06-2008 20:18 ]
Rrrrrrrilllll......SChief schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:17:
als je een band krijgt met je Opel
Iets serieuzer: ik heb niet veel auto's met pijn in het hart zien gaan, alleen mijn vorige Primera en m'n eerste 205-je.
Afgelope Week de nissan Maxima verkocht.
Gelukkig (want ik zie de trieste blikken alweer voorbij komen) ingeruild voor een nieuwe Maxima.
Dit maal de Nissan Maxima 3.0 V6 laatste nieuwe model (helaas helaas).
Ik zal binnenkort eens foto's maken gezien het feit dat ik dat nog steeds moet doen van de sunny.
Maar wat een geweldige auto is het toch. mooi van binnen (leer enzo).
Gelukkig (want ik zie de trieste blikken alweer voorbij komen) ingeruild voor een nieuwe Maxima.
Dit maal de Nissan Maxima 3.0 V6 laatste nieuwe model (helaas helaas).
Ik zal binnenkort eens foto's maken gezien het feit dat ik dat nog steeds moet doen van de sunny.
Maar wat een geweldige auto is het toch. mooi van binnen (leer enzo).
Idd, toen ik de eerste zin las, dacht ik: "Niet weer een Nissan weg...
" Maar daarna..: 
Het laatste model Maxima is echt een prachtplaatje. Welke kleur is ie?
Het laatste model Maxima is echt een prachtplaatje. Welke kleur is ie?
Verwijderd
Merk je bij meer japanse merken. Subaru Impreza van een vriend van mij remde ook als een natte krant ivm een europese auto. De volvo van mijn ouders bijt echt als je hard remt, mijn nissan komt meer sponzig over, terwijl dat een sportauto is 
Bij die volvo kon je ook als je bijna stilstond en keihard op je rem trapte je medepassagiers laten schrikken
Bij die volvo kon je ook als je bijna stilstond en keihard op je rem trapte je medepassagiers laten schrikken
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 10:37 ]
Ach ja.., daarom zit er onder de nieuwe GT-R ook Blembo remmen.
(Voor wie het niet weet, stond ergens op een foto van de nieuwe GT-R, dat ze BLembo remmen hadden.)
Verwijderd
Kwam deze link tegen op Skylineforum Benelux.
http://twinturbo.net/net/...um=general&msg_id=2079707
Best bijzonder, een loods met elke Nissan ooit gemaakt. Zelfs een streetlegal versie van de R390 GT1.
Zitten mooie wagens tussen :}
http://twinturbo.net/net/...um=general&msg_id=2079707
Best bijzonder, een loods met elke Nissan ooit gemaakt. Zelfs een streetlegal versie van de R390 GT1.
Zitten mooie wagens tussen :}
Stond laatst ook in de nieuwe NU_ (Nissan Magazine). Het is werkelijk prachtig. Je moet geluk hebben wil je dat ooit in het echt zien, want volgens mij is ie niet voor normale mensen toegangkelijk.
Wat daar allemaal staat aan prachtige auto's..
EDIT: Trouwens, er is niet één R390 GT, maar 2.
Er is ooit een Europeese klant geweest met te veel geld, en voor hem hebben ze een 2e streetlegal R390 GT gebouwd.
Wat daar allemaal staat aan prachtige auto's..
EDIT: Trouwens, er is niet één R390 GT, maar 2.
[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 27-06-2008 20:14 ]
Verwijderd
Afgelopen weekend een record verbroken met mijn Primera:
635km op 1 tank weten te halen. Toch niet slecht vond ik, ook gezien de mods.
Verder ook de 139.000 km door gegaan.
635km op 1 tank weten te halen. Toch niet slecht vond ik, ook gezien de mods.
Verder ook de 139.000 km door gegaan.
Er is ondertussen al het een en ander verandert aan mijn Micra.Larrs schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:13:
Opmerking over topicstart van mijn kant is, dat desmilie bij Micra niet past.
De huidige Micra is misschien wat volwassener geworden, maar de vorige modellen zijn en blijven meer aan te kunnen dan je denkt. Meestal zijn het ook vrouwen die in een Micra rijden.
Maar ik rijd ook in een Micra en ze zijn sneller dan je denkt.
]

Er komen nog betere foto's.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Micra is erg snel ja, ik ram die van mij ook met een aardig tempo naar 100+ km/h.
Vind wel dat m'n Micra wel erg licht in het stuur voelt zodra ik 120+ ga rijden, net alsof je loskomt van het asfalt. En bij 160km/h is dat best eng
Iemand enig idee wat daar aan te doen valt?
Vind wel dat m'n Micra wel erg licht in het stuur voelt zodra ik 120+ ga rijden, net alsof je loskomt van het asfalt. En bij 160km/h is dat best eng
Beste vrind wette dat
Een compacte auto met korte wielbasis en smalle spoorbreedte is natuurlijk niet bepaald gebouwd voor 160+, dat lijkt me duidelijk
Waarom proppen ze dan een 1400i met 80pk in een Micra en geven ze een topsnelheid van 170+ km/h op? Als je zo'n motor in een auto bouwt lijkt het mij dat je als fabrikant ook wel rekening houdt met idioten die ook echt zo hard gaan rijden...
Beste vrind wette dat
Ik vind het ook wel eng ja om 150+ te rijden in m'n SunnyKing Nothing schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:19:
Vind wel dat m'n Micra wel erg licht in het stuur voelt zodra ik 120+ ga rijden, net alsof je loskomt van het asfalt. En bij 160km/h is dat best engIemand enig idee wat daar aan te doen valt?
Om dat probleem op te lossen, moet je bredere banden nemen. Ik heb 195/45 15inch.King Nothing schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:19:
Micra is erg snel ja, ik ram die van mij ook met een aardig tempo naar 100+ km/h.
Vind wel dat m'n Micra wel erg licht in het stuur voelt zodra ik 120+ ga rijden, net alsof je loskomt van het asfalt. En bij 160km/h is dat best engIemand enig idee wat daar aan te doen valt?
Ik rijd nu op mijn gemak boven de 120km/u.
Nu ik mijn Micra ook verlaagd heb, heb ik ook veel minder last van zijwind.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Ik ken iemand die in zijn vier harder dan 170km/u heeft gereden met een standaard Micra 1.3. Het is niet echt veilig meer op zo'n snelheid met zo'n auto, maar de Micra kan het makkelijk aan.King Nothing schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:31:
Waarom proppen ze dan een 1400i met 80pk in een Micra en geven ze een topsnelheid van 170+ km/h op? Als je zo'n motor in een auto bouwt lijkt het mij dat je als fabrikant ook wel rekening houdt met idioten die ook echt zo hard gaan rijden...
Goeie tip! Alleen, ik heb al eens 195/45-15 banden gehad onder een Opel Corsa en wat mij daar nog goed van bij staat is dat die banden schreeuwend duur zijn t.o.v. een normale band. Ik heb die Micra juist gekocht om zuiniger en goedkoper te rijden, de besparing die ik nu heb vergeleken met m'n vorige auto (Opel Vectra Station) zou ik haast in één klap teniet doen door het nemen van zulke brede bandenLarrs schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:51:
[...]
Om dat probleem op te lossen, moet je bredere banden nemen. Ik heb 195/45 15inch.
Ik rijd nu op mijn gemak boven de 120km/u.![]()
Nu ik mijn Micra ook verlaagd heb, heb ik ook veel minder last van zijwind.
Beste vrind wette dat
Dan moet je ook niet beginnen over snelheden 160+ toch? Als je het over besparing hebt.King Nothing schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:31:
[...]
Goeie tip! Alleen, ik heb al eens 195/45-15 banden gehad onder een Opel Corsa en wat mij daar nog goed van bij staat is dat die banden schreeuwend duur zijn t.o.v. een normale band. Ik heb die Micra juist gekocht om zuiniger en goedkoper te rijden, de besparing die ik nu heb vergeleken met m'n vorige auto (Opel Vectra Station) zou ik haast in één klap teniet doen door het nemen van zulke brede banden
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Och, af en toe een keer het gaspedaal intrappen moet wel kunnen, verbruik stijgt er iets mee. Qua besparing op de Vectra is een tijdelijk hoger verbruik wel te overzien (ik noem verzekering, belasting, onderhoud, verbruik).
Beste vrind wette dat
* Japser meldt zich, Nissan owner!!
Specs:
Nissan Primera (geen idee eigenlijk welke editie) uit 1994
2.0 liter 16V
125PK
Topsnelheid 205 km/u (check)
173.000 km op de teller (gekocht in Oktober 2006, op 115.000)
Heerlijk bakkie
Wel net de dynamo dood gehad, stond ik toch ff stil langs de A30 maar voor 300,- weer gefixed! Hiervoor had ik een Nissan Sunny gehad maar die is in de prak gereden door een andere Nissan die me van achter een duwtje gaf met 70km/u.
Pics volgen nog na een goede wasbeurt en mooi weer
Specs:
2.0 liter 16V
125PK
Heerlijk bakkie
Pics volgen nog na een goede wasbeurt en mooi weer
[ Voor 5% gewijzigd door Japser op 12-07-2008 17:41 ]
Dat is een P10. Was mijn eerste Primera. Ziet er saai uit, rijdt als een trein en perfect sturen. Heerlijk ding inderdaad. Kunnen nog best wat kilometertjes bijJapser schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:40:
2.0 liter 16V
125PK

Hé, zo te zien heb ik hier allemaal best wat gemist.. 
@ Laurens: Netjes, 640km op één tank. Ik moet ook nog eens zoeken hoe groot die tank nou is van de auto, vergeet het altijd te doen, zometeen tank je vrolijk totdat ie overloopt.
@ King Nothing: Hoeveel ben jij bereid om aan banden uit te geven..? (vraag het omdat je deze Micra juist heb om geld te besparen)
@ Japser: Klinkt goed! Ben benieuwd naar de foto's.
Hier valt laatste tijd weinig te melden, behalve dat de auto nog steeds goed rijd. Ach ja, geen nieuws, goed nieuws.
@ Laurens: Netjes, 640km op één tank. Ik moet ook nog eens zoeken hoe groot die tank nou is van de auto, vergeet het altijd te doen, zometeen tank je vrolijk totdat ie overloopt.
@ King Nothing: Hoeveel ben jij bereid om aan banden uit te geven..? (vraag het omdat je deze Micra juist heb om geld te besparen)
@ Japser: Klinkt goed! Ben benieuwd naar de foto's.
Hier valt laatste tijd weinig te melden, behalve dat de auto nog steeds goed rijd. Ach ja, geen nieuws, goed nieuws.
Verwijderd
]en perfect sturen
Nogal wiedes met onafhankelijke achterwielophanging ipv een "beam axle"
Ach met een beetje fantasie is ie best stoerAntonius schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:49:
[...]
Dat is een P10. Was mijn eerste Primera. Ziet er saai uit, rijdt als een trein en perfect sturen. Heerlijk ding inderdaad. Kunnen nog best wat kilometertjes bij
Misschien tzt eens iemand in de buurt van Arnhem die me daarbij kan/wil helpen want ik ben zelf niet bepaald echt technisch met auto's

[ Voor 7% gewijzigd door Japser op 13-07-2008 01:46 ]
Sinds gisteren in het bezit van een Nissan Almera uit 1999, me eerste auto
Was een noodzaak aangezien ik na de vakantie een eind buiten mijn woonplaats ga werken
Zit wel met 1 dingetje en dat is hoe ik de spiegels moet verstellen, deze zijn elektrisch. Vanmiddag maar eens aan het speuren gaan maar kon er gisteren nog niet achterkomen waar alle knopjes voor dienden,

Verwijderd
Spiegelverstelling zit links. Knopje wat je (in mn Primera) omhoog drukt voor links en naar beneden voor rechts. Daarna met 4-punts druktoets richten.
Verwijderd
Hmm, hier een Zwollenaar. Velgen spuiten ben ik ook niet echt goed in maar ff op het Nissanforum speuren naar wat tips en how-to's en je komt een heel eind. Tip: onze voorzitter Lucas is echt een meester daarin.Japser schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:44:
[...]
Ach met een beetje fantasie is ie best stoerNee maar ik heb nog de originele wieldoppen en banden erop liggen, die wieldoppen zijn echt geen gezicht. ik heb in de schuur nog 4 goudkleurige originele Nissan 15" (geloof ik hoor) LM velgen liggen met rubber eromheen, dat goud is dan weer niet origineel volgens mij. Eind augustusna mn verhuizng maar eens overspuiten naar zilver en kijken of ik ze eronder kan leggen.
Misschien tzt eens iemand in de buurt van Arnhem die me daarbij kan/wil helpen want ik ben zelf niet bepaald echt technisch met auto'sIk kan niet eens fatsoenlijk een koplamp vervangen
Even zien... Laatste keer dat ik 4 banden in maat 195/45-15 nodig had was ik iets van 100 euro per band kwijt. Ik ga er niet van uit dat 165/80-13 (ofzo, weet de exacte maat niet) in die prijsklasse gaat vallen. Dus ik ga uit van iets van 5 tientjes per band bij kwik-fit, hooguit.SChief schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:51:
Oh, vrijdagnacht even gekeken wat de Micra kan, bij 170km/h op de teller houdt het op. Op exact 170km/h zelfs... Da's 160km/h in't echt
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Ik ben e rgister achter gekomen dat ik op de GPS bij 120kmh een tellerafwijking heb van 5 km/h. Bij 210 km/h is dat nog steeds 5 km/h.
Netjes dus
Netjes dus
Wij hadden €330,- voor 4 banden (195/55R15 Bridgestone ER300) betaald. €82.50 per stuk dus. Alleen ik ben ff vergeten waar we dat hadden gekocht...King Nothing schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:15:
[...]
Even zien... Laatste keer dat ik 4 banden in maat 195/45-15 nodig had was ik iets van 100 euro per band kwijt. Ik ga er niet van uit dat 165/80-13 (ofzo, weet de exacte maat niet) in die prijsklasse gaat vallen. Dus ik ga uit van iets van 5 tientjes per band bij kwik-fit, hooguit.
Oh, vrijdagnacht even gekeken wat de Micra kan, bij 170km/h op de teller houdt het op. Op exact 170km/h zelfs... Da's 160km/h in't echt

Me..? Nee, was bij een normale zaak.
Nou ja.., normaal. Begon met klussen in de garage van een woonhuis, en nu is het een bedrijf, alleen is het pand niet echt meegegroeid..
Zal het nog eens opzoeken/vragen. 
Bandengids.nl hadden we gebeld. Bij hun is het eerst betalen, dan leveren.
Bandengids.nl hadden we gebeld. Bij hun is het eerst betalen, dan leveren.
[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 16-07-2008 00:20 ]
Verwijderd
Ben overigens momenteel bezig uit te zoeken wat we precies nodig hebben om 200SX S14 remklauwen te kunnen monteren. Schijnt namelijk bolt-on te passen zolang je 280mm remschijven hebt (alleen laten afdraaien naar 273mm oid). Werkt met de P11 remleiding en hoofd remcilinder.
Gaan we van 1 pots naar 4 pots
Ik had eerst P11-144 klauwen gekocht om die te kunnen gebruiken op mn 280mm schijven die in de garage liggen maar als een S14 klauw ook past doen we dat! Nu hopen dat ik van die P11-144 klauwen af kan komen.
Gaan we van 1 pots naar 4 pots
Ik had eerst P11-144 klauwen gekocht om die te kunnen gebruiken op mn 280mm schijven die in de garage liggen maar als een S14 klauw ook past doen we dat! Nu hopen dat ik van die P11-144 klauwen af kan komen.
Grappig dat de afwijking hetzelfde is. Bij mij (P11-144 2.0) is 100 = 92 echt en 220 = 208 echt. Het wordt dus wel wat groter naarmate de snelheid toeneemt.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 08:50:
Ik ben e rgister achter gekomen dat ik op de GPS bij 120kmh een tellerafwijking heb van 5 km/h. Bij 210 km/h is dat nog steeds 5 km/h.
Netjes dus
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Inmiddels komen er binnenkort 200SX S14 remklauwen aan. 4 zuigers tov 1 voor de Primera 
Samen met de 280mm GT schijven erop en dan even ervaren wat GOEDE remmen doen.
Ben ook in onderhandeling voor een sway-bar voor ivm betere wegligging. Komt er pas op als ik ook achter eenmaal heb. Heeft geen haast deze dingen maar wel handig om te hebben, zeker als je er voor een goede prijs aan kan komen.
Samen met de 280mm GT schijven erop en dan even ervaren wat GOEDE remmen doen.
Ben ook in onderhandeling voor een sway-bar voor ivm betere wegligging. Komt er pas op als ik ook achter eenmaal heb. Heeft geen haast deze dingen maar wel handig om te hebben, zeker als je er voor een goede prijs aan kan komen.
Wat is een sway bar? Ik denk niet dat ik het nodig ga hebben in mijn Primera, maar gewoon voor de algemene ontwikkeling zeg maar
Verwijderd
Description: The sway bar, also known as a stabilizer bar, is made of spring steel and mounts to the frame or unibody. The ends of the sway bar connect to the lower control arms.
Purpose: The sway bar helps reduce vehicle lean during cornering.
Je hebt ze ook bovenlangs, zgn veerpootbrug maar de versie onderlangs heeft over het algemeen meer effect. Bovenlangs is het zichtbaar en dus leuker voor het oog.
edit
Wikipedia: Sway bar
http://www.240edge.com/performance/tuning-bars.html
Purpose: The sway bar helps reduce vehicle lean during cornering.
Je hebt ze ook bovenlangs, zgn veerpootbrug maar de versie onderlangs heeft over het algemeen meer effect. Bovenlangs is het zichtbaar en dus leuker voor het oog.
edit
Wikipedia: Sway bar
http://www.240edge.com/performance/tuning-bars.html
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 08:58 ]
Ik weet niet hoe het bij een Micra is, maar met de Sunny is 170 best te doen eigenlijk. Hij stuurt nog steeds prima, zelfs dan kun je nog met 1 hand aan het stuur zitten....King Nothing schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:31:
Voor de topicstarter, ik heb de mijne verkocht. Dus die mag uit de topicstart.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Ik ben rustig op zoek naar een nieuwe auto. De Nissan Micra lijkt me een mooie auto. Heb zo'n 2250 te besteden. Zijn er toevallig nog puntjes waar ik extra op moet letten bij eventueele aanschaf van deze auto ? ik weet bijvoorbeeld dat bij me huidige auto nogal vaak vocht in de koplampen zat. Heeft de Micra nog punten waar ik op moet letten ?
Aah, da's jammer. Naja.. Tot ziens dan maar.Aike schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:42:
[...]
Ik weet niet hoe het bij een Micra is, maar met de Sunny is 170 best te doen eigenlijk. Hij stuurt nog steeds prima, zelfs dan kun je nog met 1 hand aan het stuur zitten....
Voor de topicstarter, ik heb de mijne verkocht. Dus die mag uit de topicstart.

Verwijderd
Freek kwam vandaag langs om wat spulletjes op te halen. Ik was de auto aan het wassen, vervolgens gelijk die van Freek ff meegenomen en besloten om wat pics te gaan maken bij een recreatieplas hier vlakbij.
Resultaat: 103 foto's

Resultaat: 103 foto's

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 22:35 ]
Inderdaad, dat zijn 2 auto'sVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:59:
Freek kwam vandaag langs om wat spulletjes op te halen. Ik was de auto aan het wassen, vervolgens gelijk die van Freek ff meegenomen en besloten om wat pics te gaan maken bij een recreatieplas hier vlakbij.
Resultaat: 103 foto's![]()
Tip trouwens, of minder foto's plaatsen, of de "check images" knop.
[ Voor 8% gewijzigd door Gisae op 24-07-2008 23:38 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Mijn Sunny begint nog wat meer roestplekken te vertonen, zover voor een beetje als achter aan beide kanten. Eigenlijk gek dat auto's uit 1995 nog kunnen roesten op een dergelijke manier. Erg zonde, want verder is het nog een prima auto. Als ik dezelfde Sunny, maar dan met een 1.6 liter motor kan vinden en in goede staat, dan koop ik die als opvolger. Ik zoek namelijk een zuinige maar snelle auto. Waar andere merken/typen een 2 liter motor voor nodig hebben, kan de Sunny met een 1.6
[ Voor 4% gewijzigd door matel op 28-07-2008 18:34 ]
Verwijderd
Inmiddels de blokken ook binnen.
Wachten is nu op de klauwen.
Verder ook vanavond naar de dynobank geweest. RICA @ Wateringen.
Quote van het Nissanforum:
Wachten is nu op de klauwen.
Verder ook vanavond naar de dynobank geweest. RICA @ Wateringen.
Quote van het Nissanforum:
Hij is echt vlotter dan voordat ik naar Dick ging iig.
Kheb toch maar ff de sheets erbij gepakt
Run 1:
mededeling: arm onderin
Corrected power: 141,5 bhp
Engine power: 143,1 bhp
Wheel power: 100,5 bhp
Drag power: 42,5 bhp
Max power at 6200 rpm / 191,8 kmh
Torque: 167,2 nM
Max torque at 5145 rpm / 159,2 km/h
Max attained rpm 6300 rpm / 195,1 kmh
Run 2:
mededeling: brandstofdruk iets verhoogd en timing naar 17 gezet (stond op bijna 20 ???)
Corrected power: 148,7 bhp
Engine power: 150,3 bhp
Wheel power: 108,4 bhp
Drag power: 42,0 bhp
Max power at 6165 rpm / 190,3 kmh
Torque: 176,5 nM
Max torque at 5375 rpm / 166,0 km/h
Max attained rpm 6490 rpm / 200,5 kmh
Ik kijk net naar mn oude uitdraaien. Ik ben op 18-02-2007 met de P11 begonnen op 128,3 bhp / 167,9 nM en nu op 05-08-2008 zit ik op 148,7 bhp en 176,5 nM
Leuke waardes hoor Laurens..! 
Merkte vandaag dat de auto best stinkt naar benzine. Ik denk dat dat ding gewoon rijk is afgesteld, te rijk. Hijs ook een keertje bij ons voor de deur verzopen in de benzine, duurde me ook een half uur om dat ding aan de praat te krijgen, en stinken naar benzine dat dat ding deed..
Merkte vandaag dat de auto best stinkt naar benzine. Ik denk dat dat ding gewoon rijk is afgesteld, te rijk. Hijs ook een keertje bij ons voor de deur verzopen in de benzine, duurde me ook een half uur om dat ding aan de praat te krijgen, en stinken naar benzine dat dat ding deed..
Heel even voordat we erop verder ingaan. Dit heet toch "Verzuipen"..? Gewoon 's ochtends vroeg je auto starten, dat ding weigert te starten, het stinkt ontzettend naar benzine (50 meter verderop nog duidelijk te ruiken), en de manier waarop wij dat aankregen was door tijdens het starten gas te geven.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:22:
Dat is niet goed iig. Een injectie laten verzuipen is vrij knap volgens mij.
Het is wel alweer een tijdje geleden moet ik je eerlijk zeggen hoor, zeker een half jaar. Maar de auto stinkt bij de uitlaat altijd wel naar benzine, koud of warm. Afgelopen week naar Walibi gegaan, 120km heenreis, bij aankomst stapte ik uit, en was het wel goed te ruiken.
Volgens mij is mijn beestje vroeger niet zo heel goed behandeld.. Mag wel duidelijk zijn...
*kuch* Doe 's Check images gebruiken aubVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:59:
Resultaat: 103 foto's![]()
[knip]

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2008 22:25 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Gister een proefrit gemaakt in een Nissan Micra 1.3 "98 met ongeveer 140000 op de teller. de auto was blauw metallic met hier en daar een krasje. Helaas zat er een piepklein sterretje in de ruit en met het wegrijden hoorde ik iets bij de remschijf rechtsvoor. (de verkoper vertelde mij dat kwam omdat die lang stilgestaan had in combinatie met roest) en de versnellingspook raakte iets metaals zodra je eraan schudde. Volgens de verkoper was dit een hitteschildje waar de rubbertjes niet meer aanwezig waren en dit 20ct koste om dit op te lossen. Maar zelf rij ik al een jaar in een citroen AX 1.1 en vond dat de micra nogal blokkerig aanvoelde kwa pendalen gebruik bedoel ik het leek namelijk net of de micra kleinere pendalen had en niet echt vloeiend liepen maar meer per cm verschuiven ofzo
(hoe leg je zoiets uit)
Maar klopt dit of is dit gewoon een kwestie van gewenning ?

Maar klopt dit of is dit gewoon een kwestie van gewenning ?
Tsja, iedere auto remt/koppelt/schakelt anders, lijkt me sowieso een kwestie van gewenning. Sowieso ken ik Franse auto's (Naja, vooral de Citroëns die m'n ouders hebben gehad) als totaal anders koppelend/schakelend dan Japanners. Japanners hebben doorgaans een heel ander gevoel in de koppeling, grijpt sneller aan en de Franse auto's die m'n ouders hebben gereden hebben juist een vrij lange weg voor de koppeling volledig aangrijpt. En nee, hun koppeling is niet versleten
Dat van de roest op de remschijven kan kloppen, dat rem je er wel weer af
Had ik ook met de Corolla toen ik hem kocht, kan geen kwaad.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
1 op 9 a 1 op 10.., dus best wel eigenlijk.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:01:
Zuipt ie ook? Qua verbruik?
Zijn zoveel foto's nou nodig? Kan dit topic niet meer normaal bekijken 
btw:
nieuws: Nissan voorziet auto's van technologie om botsingen te voorkomen

btw:
nieuws: Nissan voorziet auto's van technologie om botsingen te voorkomen
[ Voor 43% gewijzigd door Rev! op 07-08-2008 16:11 ]
Kijk, daar wordt ik echt ziek van. Volgens mij zit iedereen hier in een tijd dat alles niet meezit. Vandaag erachter gekomen dat er een grote spijker in m'n (bijna gloednieuwe) achterband zit.
Heb er nu maar tijdelijk het reservewiel ondergezet.
Verwijderd
Bij mij is m'n veerpoot linksvoor na 2 maanden alweer kapot terwijl deze (2 maanden geleden dus) door Intrax was gerepareerd.
Maandag maar weer bellen. Thank god heb ik vakantie nu. Maar daardoor kan ik niet met mn kameraad + eigen auto morgen en overmorgen naar de Nordschleife (nu met de auto mn kameraad erheen, enkel kijken en foto's maken).
Maandag maar weer bellen. Thank god heb ik vakantie nu. Maar daardoor kan ik niet met mn kameraad + eigen auto morgen en overmorgen naar de Nordschleife (nu met de auto mn kameraad erheen, enkel kijken en foto's maken).
Dit topic is gesloten.