Het grote Nissan topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 42.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:52:
P11 heeft geen schroeven rondom de deur. Je moet je handgreepn even uit elkaar wippen en dan zie je 2 schroeven zitten. Die maak je los. Dan zit er op ongeveer een kwart afstand vanaf je deur onderaan je paneel een inkeping waar je met je vinger inkunt, dan ff trekken en het is los.

Oftewel: het deurpaneel an sich zit alleen geklikt met soort dikke stevige plastic parker-achtige dingen.
Bedankt voor de info, daar moet het mee lukken. Is het ook 16,5cm in de P11 deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ChicaneBT:

Die sticker gaat er zaterdag af :)

@ Antonius:

Jep, 16,5cm voor de P11 in de deuren. Sterker nog, ook in de hoedenplank zit 16,5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:45:
@ ChicaneBT:

Die sticker gaat er zaterdag af :)

@ Antonius:

Jep, 16,5cm voor de P11 in de deuren. Sterker nog, ook in de hoedenplank zit 16,5 cm
Ik heb een P11 station, geen hoedenplank maar een stukje wapperdoek waar je geen 16,5cm luidsprekers aan kunt hangen :) Zitten er wel twee in het plafond, is dat ook 16,5cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nopez 10cm, temminste als het hetzelfde is als bij een Hatch.
Die dingen kun je beter weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Ze zijn wel prettig als de kinderen achterin zitten, dan zetten we een sinterklaas cd helemaal op de achterste luidsprekers. Ik zal eens kijken hoe ze open kunnen, of er eventueel iets beters in past. Zal niet veel diepte beschikbaar zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag begonnen met het maken van de subkist. Gister al een flink stuk hout gekocht vlak voor sluitingstijd van de Praxis. In de gauwigheid verkeerd gemeten waardoor het niet in de Opel station pastte ^-^ Oftewel: met een plank van 2.44 x 1.44 mtr ruim een half uur door Zwolle gesjouwd ;D

Even bellen dat het iets later zou worden dus:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/Afb056Small.jpg

Gisteravond nog snel het e.e.a. herzien mbt de afmetingen en kistinhoud en vandaag begonnen. De foto's zeggen alles wat je moet weten dus hier komen ze:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2287Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2288Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2289Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2290Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2291Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2292Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2293Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2294Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2295Small.jpg

Tegen de kist komt tzt nog een frontplaat om het geheel af te werken. Uiteraard moet er nog bekleed worden en enkele dempingsmatjes in de kist worden aangebracht. Eerst de kit en lijm goed laten uitharden.

We zijn weer tevreden O0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ Laurens: Gaat goed! :D Ik moest wel lachen toen ik die eerste foto zag.. :P

In mijn zoektocht naar een autoradio dacht ik al een goede gevonden te hebben, totdat ik deze zag:
Afbeeldingslocatie: http://www.alpine-europe.com/typo3temp/pics/7dafb5b046.jpg
Specs: http://www.alpine-europe.com/index.php?id=cde-9880r&L=5

Wat een plaatje is dat zeg. :D Alleen die prijs.. €180,- voor een autoradio. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

180 euro is niet duur hoor, en geloof me: ik en mn kameraad hebben ook dubbel gelegen van het lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Klippy

Still Game

Uuhm waarom heb je er niet gewoon een stuk af laten zagen?
Of gewoon 2 stukken gekocht om te beginnen. Wist je nog niet wat de afmetingen moesten zijn ofzo?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel maar we hadden vrij impulsief besloten de volgende dag er maar eens aan te beginnen en het was al te laat bij de bouwmarkt om nog te laten zagen.

Maargoed, achteraf gezien allemaal niet erg geweest want we maken woensdag nog enkele verstevigingsbalken in de kist en de frontplaat om het geheel af te werken kan er ook uitgezaagd worden dus we hadden deze hoeveelheid sowieso nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Vriend van me heeft een P11 2.0 die erg moeilijk aanslaat als deze een week heeft stilgestaan. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Accu en bougies zijn goed.

edit: startmotor lijkt niet te pakken

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 29-04-2008 15:16 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Vandaag met Michael bezig geweest met de frontplaat. Eerst met een groot stuk karton alles zo goed mogelijk op maat gemaakt. Veel knip-en-plak-werk dus. Daarna overgetrokken op hout en uitgezaagd. Daarna de delen gesplitst in een linkerstuk, middenstuk en rechterstuk.
Vervolgens de subwoofergaten erin gemaakt wat niet helemaal in 1x is gelukt maar inmiddels is dit opgelost.

Gelijk de woofers erin geschroefd en goed intern aangesloten.

Foto's!

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2299.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2300.jpg

Me happy ^-^ O0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

psy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:08:
Vriend van me heeft een P11 2.0 die erg moeilijk aanslaat als deze een week heeft stilgestaan. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Accu en bougies zijn goed.

edit: startmotor lijkt niet te pakken
reken er maar op dat de start motor gaat hemelen.

heeft zeker rond de 160K gelopen ? rond die kilometer stand wil er nog wel eens een startmotor er mee kappen op de primera.

:X bij mijn ouders 160 K bij mijn p11 ook rond die koers.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt mss ook wel uit hoe je start. Ik start altijd met de koppeling ingetrapt, schijnt weer wat lichter te zijn voor de startmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
cactusman schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:03:
[...]

reken er maar op dat de start motor gaat hemelen.

heeft zeker rond de 160K gelopen ? rond die kilometer stand wil er nog wel eens een startmotor er mee kappen op de primera.

:X bij mijn ouders 160 K bij mijn p11 ook rond die koers.
Maar waarom pas na een week? Dat moet er nog niet zoveel mee te maken hebben lijkt mij. Weet je zeker dat de accu goed is? Vervang hem anders toch maar voor de zekerheid... Of een lekstroom ergens?

Mijn Sunny gaf ook problemen met starten na ongeveer een week stilstaan. De accu was nog goed volgens de dealer, dus kon het niet aan liggen. Ik, eigenwijs als ik ben, toch de accu laten vervangen. En sindsdien altijd weer vrolijk starten.

[ Voor 19% gewijzigd door matel op 01-05-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Yep het bleek alleen maar de accu te zijn ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Vanavond, uiteraard weer met Michael, de kofferbakinstallatie afgerond.

Begonnen het schuren van de zijkanten om wat meer ruimte te krijgen voor de bekleding. Na wat gepruts was er genoeg ruimte en hebben we de panelen bekleed.

Eerste de spuitlijm op het hout gesprayed, daarna op het speakerdoek gelegd en rondom uitgeknipt. Vervolgens het doek strak om de panelen getrokken en vastgezet met.... punaises! Dat zit echt superstrak en is heel makkelijk weer los te halen mocht dat ooit nodig zijn O0

Toen alles in elkaar zat naar de kofferbak gegaan en gepast. Tot mijn verbazing klemt alles nog steeds enorm goed en zijn de magneten eigenlijk niet nodig!

Hier een foto van het geheel, we zijn erg trots op het verichtte werk! Weer een projectje afgerond :) Nu alleen nog kabels leggen en de versterker in ontvangst nemen. Kabels leggen doen we zondag. De versterker is in NL, ligt bij de douane.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2303Small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ziet er strak uit Laurens. :) Ga je er nog een rooster/oid voor de speakers plaatsen ivm bagage dat daar tegenaan kan knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik nog niet, wellicht op termijn. Op dit moment nog niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ok, ik moet wel zeggen, zo ziet het er erg cool uit. Vanaf die afstand doet het me denken aan die Bowers & Wilkins speakers. :P (dat gele hebben hun ook)

/me SChief boekt geen vooruitgang, ondanks vakantie, en het goede weer. This really sucks. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2331.jpg

Update:

Vandaag de kofferbakinstall afgerond. Gisteravond na Full Speed gelijk al de belangrijkste onderdelen uit mn interieur gehaald, dat scheelde vanochtend weer tijd.
Toen begonnen met kabels te trekken wat allemaal voorspoedig verliep.

Na zo'n 2 uurtjes kon ik de geleende Rodek 1500A2 van mijn collega (die ook mee was naar Full Speed) aansluiten. Na wat globaal knoeien met de gain, HPF en LPF speelde het bijzonder fijn.

Deze Rodek levert 550 watt RMS, mijn Power Acoustik A1000DB doet 800 watt RMS, de verwachting is dus dat het nog wat harder en gecontroleerde zal gaan spelen.

Tevens heb ik de onderkant van de hoedenplank gedempt, eigenlijk rammelt nu alleen nog de kentekenplaat.

Opmerkelijk detail:

Of ik nou de deuren en kofferbak open of dicht doe, de mate van bass blijft in de auto onveranderd. Ook vind ik dat je de bass buiten niet eens zo extreem hoort maar in de auto kun je mekaar niet meer verstaan.

Niet dat dit nou zo erg is, in de auto klinkt het gewoon heel relaxt. Ook heeft de compo het nu wat rustig dus de volumeknop kan wat makkelijker omhoog gezet worden.

Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:47

PauseBreak

derp!

Even een snelle vraag voor de mensen met een Almera/Primera van rond 2000:
Wat zijn jullie ongeveer kwijt per maand (of kwartaal / jaar als je 't niet per maand hebt) aan je auto? Dus onderhoud, benzine, verzekering en wegenbelasting.
Ik ben namelijk een nieuwe auto aan het zoeken en aangezien mijn Micra me nog nooit heeft laten staan en relatief weinig kost, is een Nissan natuurlijk ook weer in 'the picture' :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
PauseBreak schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:17:
Wat zijn jullie ongeveer kwijt per maand (of kwartaal / jaar als je 't niet per maand hebt) aan je auto?
Primera estate, 1999, benzine. Ik heb geen bedragen paraat voor je, maar het zou ook niet zoveel zeggen omdat dat van veel factoren afhankelijk is. Belasting kun je opzoeken met het gewicht van jouw favoriete model en de provincie waar je woont. Benzine vooral afhankelijk van de kilometers die je rijdt, ik rij ongeveer 1:11, tot 1:12 ( merendeel daarvan is woonwerk 2 maal 55km per dag met altijd wel wat file). Verzekering afhankelijk van je leeftijd, eventuele schadevrije jaren en wat je zoal mee verzekert. Ik heb WA+, (ruiten, rechtsbijstand en ik meen dat ook diefstal gedekt is). Vraag bij een paar maatschappijen een offerte aan, kan snel online. Het onderhoud is afhankelijk van je kilometers en van de staat van de auto. Die van mij lijkt tot nu toe technisch prima te zijn. Afgezien van vernieuwen van de ruitewisserscharnieren ben ik in ongeveer 30.000km niet meer kwijt geweest dan reguliere beurtjes/APK, ik denk tussen €700 en €1000 in die 30.000km. Mijn vorige Primera (1995 sedan) was vergelijkbaar.

Alles aan een Almera/Primera is duurder dan je Micra, alleen al een setje banden voor een Primera zal 2 tot 3 maal zoveel kosten als een setje op de Micra (grotere maat en hogere snelheidsrating, dat laatste jaagt de bandenprijs flink op, want Primera's zijn snelle auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Primera uit 1998, 2.0i 16v Sedan. Zo'n bak doet in de stad 1:7 a 1:8, snelweg 1:12 a 1:13. :) Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 116,00. Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 452,00. Uitrekenen kan je hier doen: http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ :)

Verzekering heb ik geen idee van, dat valt bij ons buiten mijn verantwoordelijkheid. :)

Onderhoud was afgelopen 4 jaar gewoon de APK, met daarbij de oliefilter, en één keer de luchtfilter. Auto heeft in die tijd erg veel vervoerd, en één keer ook iets te veel, dus de schokdempers moeten nu alle 4 vervangen worden, maar da's gewoon eigen schuld. En een nieuwe homokineet. Voor de rest alleen maar veel lol met deze auto gehad. :D

55000km op de teller trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Alles aan een Almera/Primera is duurder dan je Micra, alleen al een setje banden voor een Primera zal 2 tot 3 maal zoveel kosten als een setje op de Micra (grotere maat en hogere snelheidsrating, dat laatste jaagt de bandenprijs flink op, want Primera's zijn snelle auto's).
Dat snap ik maar met een Micra vind ik het gewoon echt niet fijn op de snelweg (en ik rij tegenwoordig lange stukken (100km+, x2) snelweg), vandaar een slag groter. Daar hoort natuurlijk ook bij dat banden e.d. meer kosten, daar ben ik me van bewust :)

Hartstikke bedankt iig voor de reacties. Het klinkt bekend in de oren - dwz, enkel een keer APK en af en toe regulier, gepland onderhoud maar verder niks.
Maakt het trouwens erg veel uit wat zo'n Primera verbruikt tussen de verschillende motortypes of niet? Een verbruik van 1:12 op de snelweg valt nog mee, dat is zuiniger dan mijn pa's Laguna :p En blijkt het onverhoopt toch tegen te vallen dan kan ik altijd nog kijken naar de mogelijkheid om een G3 installatie (LPI) in te laten bouwen, of houden Nissans motoren hier niet van?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SR20De (2.0 16V motor met 130 pk) zal denk ik zelfs iets zuiniger zijn dan de Primera met GA16DE blok (1.6 16V). Een Primera is een redelijk zware auto en je merkt dat je dan met 130 pk veel soepeler kunt verplaatsen.

SR20De blokken zijn super icm LPG. Geen enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Primera P11-144 Sport+ met SR20DE op LPG G3 ('2000)
code:
1
2
3
4
Verzekering     550 all-risk per jaar
Wegenbelasting  808 per jaar
Onderhoud      1090 per jaar (gemiddelde over afgelopen vier jaar)
Brandstof      3000 per jaar (50.000km per jaar!)

Onderhoud is nauwgezet bijgehouden en inclusief alles (dus ook banden). Alles bij de Nissan dealer uitgevoerd. Ik zit nu op 327.000 km.
Variabele kosten zijn nu dus 10,9 cent... Lang leve LPG en mijn Nissan :)

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 05-05-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat valt me alleszins mee. Als ik dat vergelijk met het kostenplaatje dat ik voor een Mégane Coupé heb gemaakt (zelfde bouwjaar, 1.6 16V LPG3) is het zelfs nogal wat goedkoper.
Bedankt! Ik zal eens gaan kijken naar verzekering van een aantal Primera's en naar het aanbod hier in de buurt (de Almera is al afgevallen, het merendeel is de 1.4 16V en dat lijkt me toch een te kleine motor voor zoveel snelweg) :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn bestelde datkabel ontvangen voor alle nissans die +- na 1995 zijn gemaakt.

Hiermee kan ik via de nissan consult diagnostics aansluiting alle informatie die de ECU uitstoot uitlezen. Ik zit zelf te denken om een klein tft schermpje in te bouwen met die informatie erop (kleine pc inbouwen enzo). Virtueel dashboard is natuurlijk altijd wel een leuke gadget.

Je kunt er ook cylinders mee aan of uit zitten en wat timingen veranderen zoals onsteking e.d.

Helaas is de auto momenteel niet thuis en kan ik het niet uitproberen (grmbl).

Ik zal mijn bevindingen posten zodra de auto zu hause is.

P.S. Vat het niet verkeerd op maar ik dacht net snel over het woord Megane te lezen. Nou weet ik dat nissan in de handen is van Renault maar laten we dit het Nissan topic houden (weet niet waar het over ging maar ik moet het toch even kwijt).

[ Voor 16% gewijzigd door BlueKeenan op 06-05-2008 12:49 . Reden: I do hate french cars ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering, lees dan even de eerste 2 regels in de post hierboven:
Als ik dat vergelijk met het kostenplaatje dat ik voor een Mégane Coupé heb gemaakt (zelfde bouwjaar, 1.6 16V LPG3) is het zelfs nogal wat goedkoper.
Beetje overdreven reactie. Ookal zegt je 'vat het niet verkeerd op'.

Nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Haha, ik vind de reden bij zijn edit wel meesterlijk :D
Maar goed, ik ga van de week eens kijken bij de lokale dealer of ze wat hebben staan. DMP: Je hebt DM!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Klippy

Still Game

Mijn Almera is als alles goed gaat vanaf volgende week te koop.

Foto's eerder dit topic en hier.
Als iemand interesse heeft: 190.000km gelopen.
Krijgt volgende week nog een kleine beurt. APK tot eind maart 2009. Probleemloze auto. Geen reparatie of adviespunten bij de laatste grote beurt en keuring.
Volledige historie aanwezig en vorig jaar 2 nieuwe voorbandjes gehad.
Voor jullie laat ik zelfs de Sony CDX-GT410U radio zitten, die heb ik pas sinds september.

Vraagrpijs voor GoT €2.000,-
Onder voorbehoud dus, maar ik bied hem liever te vroeg te koop aan dan te laat.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:59:
Tering, lees dan even de eerste 2 regels in de post hierboven:

[...]

Beetje overdreven reactie. Ookal zegt je 'vat het niet verkeerd op'.

Nofi
achja soms moet ook ik mijzelf even uitlaten over sommige meningen die ik heb. Sorry daarvoor magoed.

Datkabeltje werkt perfect je kunt echt veel uitlezen, alle ECU problemen (mochten die er zijn). Je hebt een heel virtueel dashboard waar je alle sensoren kunt uitlezen. Je kunt je max behaalde snelheid laten registreren enzovoort. Echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Waar sluit je zo'n kabeltje in de auto aan als ik mag vragen? Ben toch best benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Bij je zekeringkast zit een stekker daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Hmm, ik vraag me af of mijn Sunny (1995) dit ook kan. Wil het wel eens proberen zolang het maar zonder risico is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op elke auto met een ECU (motormanagement, dus geen (electronische) carburateur) kun je dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zoals Matel het al zegt, eigenlijk durfde ik het niet eens te vragen, zolang het maar inderdaad zonder risico is...

@ Rev!: Thanx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
het is zonder risico zolang je geen functies gaat gebruiken.

Je kunt toch behoorlijke schade aanrichting als je je timingen aanpast zonder dat je weet wat je doet.

Ik gebruik het puur op dit moment op allerlij data uit te lezen. Zal vanmidag als ik thuis ben eens wat screens posten van het progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Ik heb ook voorkeur voor de 2.0. Een beetje meer power is wel prettig bij het gewicht van de auto. De Primera's doen het goed op LPG. De kleppen van de 2.0 motor zijn zelfstellend (op oliedruk), dat is mooi bij LPG rijden. Het is een heerlijke snelweg auto. Wel oppassen dat je geen lading bonnen binnenhengelt: ik vind het gevoelsmatig weinig uitmaken of ik 120 of 140 rijdt.

Alleen de standaard stoelen vind ik niet denderend. Afgelopen weekend heb ik een eindje in een Volvo gereden. Mijn ouwe Primera rijdt fijner, maar de stoelen van die Volvo had ik er zo uit willen schroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Niet voor niets worden Volvo-stoelen bekroond tot de beste van de wereld. En ook in bioscopen gebruikt. :)

Kwa snelheid, heb je helemaal gelijk in. Zat laatst in de auto (wel achterin, ouders voorin), en ik dacht dat we gewoon 110km/h gingen, en omdat ik het leuk vind om soms naar het dashboard te gluren, keek ik, en bleken we 160km/h te rijden... :S

Eergisteren het dashboard goed schoongemaakt, alles ziet er weer lekker schoon uit. :D

Tja, het enige wat soms tegenvalt, is het gebruik. Binnenstad rijdt dat ding gewoon 1 op 8. :'( Snelweg is dan wel weer lekker: rond de 1 op 13 a 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEETINGNIEUWS!
McDonalds ERMELO STRAND HORST

Adres:
Palmbosweg 22
Postcode: 3853 LB
Plaats: ERMELO
Telefoon: 0341-554888
Afslag: A28, afrit 11 Strand Horst

Vanaf 11:00 's ochtends, slap ouwehoeren, auto's kijken en kennis maken met degene die we nog niet kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Goeiemorgen, klik ik ff op dit topic. Opeens: MEETINGNIEUWS! :P Zal em ff bovenin de TS zetten, als dat nut heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, we zijn met een select gezelschap ook op 17 en 18 mei rond en op de Nurburgring te vinden. Zo'n 5 auto's en 7 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nice, Nurburgring lijkt me echt zo cool. :D

Wat mij vandaag best opviel, is dat die Primera echt uitnodigd om em echt door te trekken, en vervolgens hard blijven rijden. Alleen die 4e versnelling is een beetje weird. Heeft weinig nut lijkt het.

En wat mij nog meer opviel, is dat als je het achterraampje openslingerd, er langzaam een gat bij de B-stijl ontstaat. Dus het raam gaat naar beneden, maar ook naar rechts (linkerdeur, van buiten gezien). Weet iemand hier de reden van?

En natuurlijk dat het raampje (achterin) niet helemaal openkan, maar da's tegen kinderen die uit de auto kunnen vliegen dacht ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Primera nodigt zeker uit tot doortrekken. In zn 2 en zn 3 is dat echt het fijnst. In no time als je hem naar de redline trekt zit je op de 160 (voor zo'n auto dan natuurlijk).

En dan is die vna mij motorisch nog wat gekietelt ook ;)

Er moet ff een keertje een GoT Nissan meet komen of wat volk van hier moet naar een Nissanclub meet toe :P

Je raampjesverhaal snap ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zwaai het achterraampje helemaal open, en je hebt aan één kant van de ruit een gat zitten. Als je het ruitje opendraait gaat ie naar zo te zien dus schuin naar beneden. Dat bedoel ik. :P Tja, niet echt belangrijk, maar miss wist iemand waarom, want het staat best raar.

Zit trouwens nu op het Nissanclubforum naar wagens van andere leden te kijken (vooral P11's, misschien kleine aanpassingen die er wel mooi uitzien. :) )

Tja, die meeting... /me SChief kan sowieso niet komen, want eerlijk moet ik zeggen, de auto is NIET van mij, en ik heb geen rijbewijs, en ik ben onder de 18. ;) Maar wel ben ik de persoon hier voor onderdelen, klachtenlijn als er iets met de auto is, schoonmaker etc. Ik doe het onderhoud dus. En ik ben gewoon helemaal weg van Nissan. :D

Blijf het ook wel jammer vinden dat die van ons nogal heel erg kaal is uitgerust. ;'( Volgens mij helemaal standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo kun je dan dit zeggen:
Wat mij vandaag best opviel, is dat die Primera echt uitnodigd om em echt door te trekken, en vervolgens hard blijven rijden. Alleen die 4e versnelling is een beetje weird. Heeft weinig nut lijkt het
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
M'n vader. :) Puur verandering van rijstijl, andere tijden van opschakelen, vaker echt doortrekken (terwijl het verbruik voor hem vies tegenvalt, want wij waren een auto van 1:16 gewend, en hij scheld echt vaak op deze bak). Dat valt mij allemaal gewoon op. M'n vader weet ook behoorlijk veel over auto's (niet opschepperig bedoeld), dus hij kan het allemaal goed uitleggen. Vandaar. :)

Die 4e versnelling, zelfs ik voel dat die gewoon weird is, in z'n 3 haal je al 80, dan in z'n vier, door naar 3000rpm, haal je slechts 90, nou 10km/h meer. Dat voelt raar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:54:
Primera nodigt zeker uit tot doortrekken. In zn 2 en zn 3 is dat echt het fijnst. In no time als je hem naar de redline trekt zit je op de 160 (voor zo'n auto dan natuurlijk).
Ik reed laatst een nieuwe Passat. Trok best goed op dacht ik nog. Totdat ik zag dat de 2 maar tot ~65 kmh effectief gebruikt kon worden, daar ging de begrenzer er al in. Heel korte bak dus. Dat is vreemd hoor als je gewend bentr als de 2 tot 100 gaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door psy op 13-05-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
in zn 4 haal je 190, zo raar is die versnelling niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Doorschakelen zou voor m'n vader altijd op 3000rpm gebeuren, behalve op 1e, 2e en soms 3e, dan gaat ie tot 3500rpm, maar dan voelt die 4e versnelling behoorlijk lame aan. Hoop dat je het gevoel een beetje kan begrijpen. :P

EDIT: Trouwens, 3e versnelling tot 5500rpm, jezus dan ben je zo je rijbewijs kwijt. :P Je moet dan echt op je remmen voor het verkeer voor je, want die lijken dan gewoon zo sloom te gaan, terwijl jouw wagentje nog best door wilt gaan. :P

[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 13-05-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat ligt denk ik eerder aan de motor? Ik zie als naast mn Ma zit haar ook wel eens doortrekken tot 6000rpm om lekker vooruit te kunnen komen. Koppeltekort gok ik zo :)

in zn 3 kan je 160 halen btw :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rev! op 13-05-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SChief schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:58:
Doorschakelen zou voor m'n vader altijd op 3000rpm gebeuren, behalve op 1e, 2e en soms 3e, dan gaat ie tot 3500rpm, maar dan voelt die 4e versnelling behoorlijk lame aan. Hoop dat je het gevoel een beetje kan begrijpen. :P

EDIT: Trouwens, 3e versnelling tot 5500rpm, jezus dan ben je zo je rijbewijs kwijt. :P Je moet dan echt op je remmen voor het verkeer voor je, want die lijken dan gewoon zo sloom te gaan, terwijl jouw wagentje nog best door wilt gaan. :P
Ik schakel meestal terug naar de 3 als ik vanaf 80 wil accelereren :)

Als je schakelt bij 3500 mis je net het echt boeiende toerengebied van 4000 tot 6000 toeren, dan trekken ze nog beter :)

[ Voor 83% gewijzigd door psy op 13-05-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Rev! schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:00:
Dat ligt denk ik eerder aan de motor? Ik zie als naast mn Ma zit haar ook wel eens doortrekken tot 6000rpm om lekker vooruit te kunnen komen. Koppeltekort gok ik zo :)

in zn 3 kan je 160 halen btw :)
Misschien dat ook wel, maar voor mij blijft het dat ik het 4e verzet niet mag. :P Maar die 3, voelt wel erg lekker aan hoor. :)

@ psy: Daar heb je gelijk in, ze komen pas vanaf 4000 echt tot leven. Wij hebben hier een weggetje van ongeveer 2.5km lang, helemaal kaarsrecht, nieuw asfalt, en geen overstekers. Prima om eens door te gaan. :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 13-05-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen maar beamen wat de Nissan-rijders hier zeggen over RPM's, schakelen etc. Ik zal binnenkort wel keertje een filmpje maken van mn tellercluster bij goed optrekken. Altijd leuk voor mijn persoonlijke collectie :P

Wel vanaf een tankstation of parkeerplaats de snelweg op wanneer het rustig is. Topsnelheden hoef je niet te verwachten :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zeker leuk om eens te doen. :) Heb trouwens net een fototje gemaakt van de nieuwe velgen, zal em zometeen ff uploaden.

EDIT: Topsnelheden zijn niet nodig, gewoon eens kijken wat dat ding nou eens doet bij 1e, 2e en 3e vol doortrekken, want dat hebben wij ook nog niet geprobeerd, alleen de 3e tot 5500rpm.

[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 13-05-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Van hier uit zit ik zo in Duitsland, altijd fijn. Trouwens mijn 2 liter gaat tot 7200 toeren (begrenzer) wat op klok betekent
1 - ~50
2 - ~100
3 - ~155
4 - ~200
5 - ~220
Hoe zit dat bij jou DaMasterPNut, want jij hebt hem iets getweakt, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die van mij is van 131pk naar geschat 155 - 160 pk.

SR20De > SR20DE

Begrenzer ligt nu dus ivm de GT ECU op 7500 rpm waardoor de GT nokkenassen beter benut worden. En icm het grotere 4-2-1 spruitstuk is er weer betere flow.

Een lijstje zoals jij maakte durf ik zo niet te neer te zetten. Dat kunnen we gaan bepalen adhv het filmpje wat ik wel zal maken (mss donderdagmiddag ;)).

Heb wel een ander filmpje op nat wegdek en met standaard vermogen:

http://www.youtube.com/watch?v=OBA3QjixviE

En terugweg van een meeting:

http://www.youtube.com/watch?v=o2r_KfqKTJE

edit

Was trouwens op een N-weg waar je dus max 80 mocht. Ohja, 18 inch is niet even bevorderlijk voor acceleratietijden maar dat mag voor mij de pret niet drukken :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Deze had ik laatst nog gemaakt in Duitsland. Niet zo scherp, maar ok

Afbeeldingslocatie: http://www.nissanboard.de/jgs_galerie_bild.php?bildid=32743&sid=

Wat mij opvalt is dat het koppel in het gebied tussen de 6000 en 7200 iets terugloopt, dat zal bij jou wel beter gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Oh ja, dit hele verhaal doet me denken aan optrekken bij het stoplicht. Probeer je iets groffer weg te komen, hebben die %^&*()-banden 0% grip. Tja, dat krijg je met die Indonesische troep. Volgende keer weer een fatsoenlijke band. En dat is binnen nu en een maand, want dan moet ie naar de APK toe.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2223/2489781871_27bd497d65.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3039/2489785567_400a58e70c.jpg

EDIT: Trouwens, heb net een filmpje gekeken: http://www.youtube.com/wa...09rpWXZkE&feature=related

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat daar allemaal bij z'n rechterdisplay zit? Bij ons zit er alleen maar een klokje. :P

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 13-05-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Boordcomputer :)

Overigens heb ik dat niet vaak gedaan, voluit weg in de 1e versnelling. Is toch een behoorlijke knal op de hele aandrijflijn. Maar goede banden schelen wel veel dan.

[ Voor 84% gewijzigd door psy op 13-05-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Natuurlijk niet meteen echt voluit, maar gewoon iets sportiever, en dan hebben deze bandjes er al geen zin meer in. Zijn gewoon zwaar opgelicht, ik heb me pas sinds een jaar of 2 verdiept in goede onderdelen voor auto's. Kwam er meteen achter dat eigenlijk niemand tevreden met deze banden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb altijd Continental Sportcontact gebruikt. Nu de Sportcontact 2. Veel grip en gaat nog lang mee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nu zitten er GT Radials onder. Waardeloos. Op de nieuwe velgen gaan voor 99% zeker Bridgestone Turanza ER300 banden.

Over die boordcomputer, thanx voor de info. :)

Moet morgen weer vroeg op, dus ik ga slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Can't go wrong with Turanza's.

In z'n 1 voluit doe ik ook eigenlijk nooit. Aandrijfassen bij Primera's zijn nog wel eens een zwak punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 3 pakketjes ontvangen en 1 briefje :D

1.) envelop met dopjes voor m'n kofferbakbekleding
2.) een doosje met daarin een digicam standaard met zuignap
3.) de 'shifter surrounding' met ipv een asbak een bekerhouder ^-^
4.) een briefje van de TNT dat ik morgen EINDELIJK m'n Power Acoustik versterker kan ophalen 8)

Gaat weer goed zo! ^-^

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zozo Laurens, netjes. :D Vraagje: Wat is nummer 3?

Trouwens, wat vind je van m'n nieuwe velgen? :P Zijn natuurlijk niet supersportief, maar wel gloednieuw, en dus allemaal onbeschadigd (op eentje na, heel klein krasje) en allemaal recht.

K ga vanavond maar eens bellen voor die Turanza's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stuk plastic om je pook heen. Met de sigarettenaansteker erin en dus in de europese versies de asbak. Dat gedeelte heb ik nu maar dan met bekerhouder erin :P

Velgen zijn netjes! Keurig voor een niet verder verbouwde auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah zo. :) Ik gebruik die asbak (neem aan dat je het bakje met dat klepje bedoeld) voor parkeergeld. :P Roken doen wij niet gelukkig. Ook wel erg leuk dat er verlichting daarin zit, net zoals bij dat vakje achter de sigarettenaansteker.

Bedankt (@velgen). :)

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 14-05-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
SChief schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:11:
Ah zo. :) Ik gebruik die asbak (neem aan dat je het bakje met dat klepje bedoeld) voor parkeergeld. :P Roken doen wij niet gelukkig. Ook wel erg leuk dat er verlichting daarin zit, net zoals bij dat vakje achter de sigarettenaansteker.
Ja, dat had mijn oude Primera ook, de huidige niet meer. Toevallig afgelopen weekend dat deel los gehad om een paar draadjes naar achteren te leggen voor de radio. Inderdaad wel een snoertje en plek voor lampje, maar lampje en fitting zijn er niet in de mijne -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ook raar dat de P11-144 dat niet meer heeft, verlichting in het vak voor de asbak. De P11 heeft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hmm.., heel even een Non-Nissan vraagje tussendoor, heeft iemand ervaringen met www.debandenconcurent.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

BlueKeenan schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:51:
het is zonder risico zolang je geen functies gaat gebruiken.

Je kunt toch behoorlijke schade aanrichting als je je timingen aanpast zonder dat je weet wat je doet.

Ik gebruik het puur op dit moment op allerlij data uit te lezen. Zal vanmidag als ik thuis ben eens wat screens posten van het progje.
Dat valt best mee, voglens mij is dat namelijk redelijk begrenst binnen bepaalde marges.
Ik heb er vorige week ook mee zitten spelen op een Nissan Micra cabrio, op school (HTS Autotechniek). Je kon cilinders uitschakelen, ontstekingstiming aanpassen enzo, maar dat was allemaal binnen bepaalde marges. Als je een cilinder uitschakelde bv dan ging de motor gewoon meet brandstof inspuiten etc

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik begin langzamerhand ******ziek te worden van die bandenkeuze. Kan iemand deze knoop doorhakken? Goodyear Eagle NCT-5 (€66,- p.s.) of Bridgestone Turanza ER300 (€82,- p.s.)

Alle hulp is welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
is dat 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
15 inch. :) 195/55R15

Niemand? ;(

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 16-05-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Misschien moet je gewoon een band kiezen en er daarna niet meer over nadenken. Je beide keuzen zijn goed imho. Ik heb zelf voorbanden van Cooper en achterbanden van Kingstar. Goedkoop, onbekend en het rijdt nog best aardig. Die achterbanden gaan al meer dan 30.000 kilometer mee!

Ik heb zelf een ander dilemma, ik overweeg mijn Sunny 1.4 uit 1992 in te ruilen voor een Almera. Nou heb ik zelf hele gevoelige oren en irriteer ik me nogal aan de herrie die Sunny produceert. Alleen lees ik in de tests op autoweek.nl dat de Almera nogal lawaaiig is (geluid bij 100/120 km/u 70,5/71,5 dB). Van de Sunny hebben ze geen metingen. Kan iemand iets zeggen over de herrie in een Almera en een Sunny?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Er kunnen wel metingen zijn, maar waarschijnlijk maakt het veel uit voor jou bij welke frekwenties er lawaai gemaakt wordt. Daar zeggen standaard metingen niets over. Daarom is het denk ik beter om zelf eens een proefritje in een Almera te maken. Het is een redelijk gangbare auto, dus die moet wel bij je in de buurt bij een garage beschikbaar zijn. Rij er in je Sunny naartoe, dan kun je ze direct na elkaar proberen. Banden kunnen trouwens nog best verschil in geluid maken overigens, dus dit zegt nog niet alles. Als je eens nieuwe banden nodig hebt, kijk dan even online de ANWB bandentest na (geluidsniveau is een van de dingen die ze meenemen in de testresultaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ Aike: Heb je wel gelijk in. Het is een feit dat de ER300 beter is dan de NCT-5. Maar toch blijft het twijfelen, want er zit wel verschil in geld, en het zijn beide goede banden. Ach, we zien vanavond wel.

Wat betreft het geluid in die 2 auto's, het spijt me, ik heb ik geen van beiden ooit gezeten. Ik denk dat wat Antonius zegt het beste is, gewoon een dagje gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb een half jaar in een Almera 2.2 Di rondgereden en vond dit toch wel een rumoerige auto. Je kon goed merken dat hier duidelijk minder isolatie zat als in een Primera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, sinds gisteren terug van een heel weekend Nurburgring. Auto heeft het prima gehouden, ging echt hard :)

De grip met de Falken banden icm de Intrax RS verlaging was erg fijn. Kheb mn velgen nog nooit zo zwart gehad, en een blauwe waas over m'n remschijven heb ik ook niet vaak meegemaakt :P

Pics volgens nog wel, evenals een onboard filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LR8NFQJT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUDUB8KW.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ATCZJM3E.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7BQPKDD.jpg

Laurens
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9445.jpg

Fred
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9446.jpg

Patrick
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9449.jpg

Jeroen
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9447.jpg

Freek
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9452.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9464.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9465.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9466.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9467.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9475.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9476.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9477.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9478.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9479.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9481.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9482.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9483.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9484.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9604.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9605.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v730/freak-styling/PICT9606.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4705.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4657.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_5123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_5133.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_5055.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_5022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_5019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4971.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4961.jpg

Ring Cam:
Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4888.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4880.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4757.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_4789.jpg

Nieuwe Evo :D
Afbeeldingslocatie: http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/17-18mei%20Neurnberg%20Ring/IMG_5030.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mooie foto's Laurens! Weer een hoop gezien. :) Die van jou begin ik steeds meer te waarderen. Ook die nieuwe EVO is behoorlijk mooi. :D

Jullie zijn eindelijk af van mij voor het bandengezeik: 4x Bridgestone Turanza ER300's besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx :)

Bandjes zullen wel gaan bevallen!

http://www.megaupload.com/?d=Q822KI5B

Mijn 2de rondje van het weekend en de eerste op zondag, onboard gefilmd. Het ziet er helaas niet altijd even snel uit maar het ging toch met een best rap tempo. Dit was het eerste rondje dat ik droog kon testen met de Intrax RS schroefset. Rondje 3 en 4 ging nog harder en strakker.

Ook vanwege mn homokineet geouwehoer van de vorige keer deed ik het de eerste 2 rondjes ff rustig aan maar je krijgt wel mooi idee van hoe het daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ben em aan het downloaden, ben toch behoorlijk benieuwd. :)

Foto's van velgen, naafkapje verloren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet, mede clubber wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even een filmpje gemaakt van mijn 0 - 100 sprintje. Start kon beter maargoed, ik zit iig onder de 9 sec ;)

http://www.youtube.com/watch?v=K6ZhRPkE6Zs

En nog potje gecrosst over de dijk naar Zalk. Dit is de terugweg, bij 1:15 kopt mijn auto een vogel :P

http://www.youtube.com/watch?v=rgL90hpgxHY

Het gekraak is de camerasteun trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ai ai ai.. Arme vogel. ;( Kon je nog zien of ie vloog (achteruitkijkspiegel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lag iig niets op de weg toen ik keek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Nou, dit zal ongeveer mijn laatste post zijn in dit topic, met 280k km op de teller heb ik mijn wagen ingeruild voor een 7-2006 astra 1.3 cdti. Een heel ander merk en type. Behalve de startmotor nooit problemen gehad (en een stuurbekrachtigingspomp die nog net niet stuk is), maar ging wel steeds meer ouderdomsverschijnselen vertonen. Zal hem gaan missen, echte klasse bak.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MeNTal_TO: Jammer om te zien dat je vertrekt. Maar misschien ook een betere keuze dat je voor een wat jongere auto heb gekozen nu. Ik wens je erg veel plezier met je nieuwe Opel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Zo, ik kan me hier ook melden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O17QZ9Bg2VYyeSi2kZJUrAGU/thumb.jpg
Brakke phonepic tegen fel licht in :D

Vanaf maandag of dinsdag is dit m'n nieuwe gebakje.
Zal wel wennen worden, ik heb nu 11 jaar m'n rijbewijs en ik heb alleen maar Europees gereden (Golf, Kadett, Sierra, 309, Corsa, Vectra). M'n ouders reden wel eens in Japanners, dus ben benieuwd hoe een Micra me gaat bevallen.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwaar die keuze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Onderhoud van de Vectra is me te duur.
En deze werd me aangeraden. Kon voor hetzelfde geld een Clio uit 1999 kopen, met meer km's. Deze heeft 109k gereden en is uit 2001.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah, gezellig, een nieuwe Nissan-eigenaar. :) Hoop dat ie je gaat bevallen.

Bandjes heb ik gisteren opgehaald. :D Komende week op de velgen gooien, uitlijnen, en dan kan er weer een vinkje op het To-Do-lijstje.

To do:
- Schokdempers rondom (Monroe Original)
- Bougies (NGK)
- Homokineet (merkloos?)
- Nieuwe banden en velgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, na enig speurwerk heb ik ons op een paar website teruggevonden. Fotograven langs de Ring die ons op de gevoelige CCD ;) hebben vastgelegd.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/ringspots/photo_13517_20080520Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/ringspots/IMG_0133Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/ringspots/DSC_0626.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/ringspots/DSC_0606.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/ringspots/DSC_0146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/ringspots/DSC_0090.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/ringspots/DSC_0089.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik kan niet anders zeggen dan dat het strakke foto's zijn, en het me ontzettend leuk lijkt, zo'n dagje Nurburgring. :D

Banden+velgen kunnen pas zaterdag gemonteerd worden. ;( $%^&*()_ zooi is het altijd daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Die auto lijkt enorm veel op die van een kamaraad van me, alleen heeft hij nu niet meer die velgen.
Zit een D2 schroefset op, en nog wat ongein. Zijn bedoeling is er een leuk circuitbakkie van te maken. (helft van het interieur is er al uit :P)

Hier zijn auto naast de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/26/1211814816-910.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/26/1211814841-760.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s39vWAYasRbCNA0QVkQADNOp/full.jpg

M'n Micra. Rijdt best wel lekker (gekocht zonder proefrit) al moet ik wel enigszins wennen aan de remmen. Vectra had schijven rondom namelijk en ABS en dat remde echt als de ziekte. :P

Beste vrind wette dat

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.