Het grote Nissan topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 42.763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, versterker is vandaag afgeleverd zag ik online @ UPS. Zal vanavond ff piccie posten. Binnenkort maar es audio-meet plannen met mede-bestuurslid (winnaar EMMA contest paar jaar terug in Amateur SQ klasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ok. :D Trouwens, je hebt net de 200e post in dit topic neergezet. Ik had nooit verwacht dat dit een succes ging worden, maar toch hebben we in een korte tijd best wat posts gehaald voor een onderwerp als dit.

Gisterochtend was alles hier ondergesneewt. Dus we dachten, die gaat lastig starten. Maar nee hoor, in één keer! :D

EDIT: Dat doet me weer denken aan een andere zonnige dag. Wilde de auto starten, maar ho maar. Dat ding was gewoon verzopen in de benzine (stonk ontzettend ernaar). Pas na uren wou dat ding eindelijk starten. :(

[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 26-03-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sunny 1.4 heeft een lang weekend stil gestaan (geparkeerd gewoon) bij een vakantiehuisje in de Ardennen toen het daar - 20 was snachts en het bijna non-stop sneeuwde. Na 4 dagen in de vrieskou was het ook starten en lopen. Prachtig vond ik dat :)

Overigens zal ik zorgen voor zoveel mogelijk Nissan plaatjes in dit topic als het Japans Auto Festival is afgelopen de 30ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb nog geen 1 keer meegemaakt dat de auto niet wilde starten. Wel een keer erg lastig, maar wat wil je met een bijna lege en slechte accu. Heb toen van de dealer een nieuwe accu voor 40% van de prijs gekregen en geen man-uren hoeven te betalen voor het onderzoeken/inbouwen/aansluiten. Dat is dan wel netjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versterker ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2146.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kwam er laatst achter dat de nieuwe nissan maxima 2009 is gepresenteerd in amerika.

Afbeeldingslocatie: http://graphics8.nytimes.com/images/2008/03/19/automobiles/autoshow/2009-Nissan-Maxima-600a.jpg

[slijm]300 PK, 3.5l V6 front wheel drive[/slijm]
Echt zonde dat hij niet meer leverbaar is hier :'(

[ Voor 8% gewijzigd door BlueKeenan op 27-03-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd, had em al gezien op autoblog.nl. Ziet er erg gewaagd uit! En in mijn ogen is ie helemaal geslaagd. Echt een prachtig vlaggeschip. Die motor, da's toch dat blok die zoveel van die awards had gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel t blok uit de 350Z zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Trouwens, je versterker ziet er mooi uit. :) En, bevalt ie..?
Soms krijg ik wel de pest in onze auto, dan slaat dat ding elke keer af bij het verkeerslicht. Maar als je dan de snelweg opgaat, en em in z'n 3 helemaal doortrekt naar 140km/h verschijnt er toch wel een glimlach op je gezicht, want dat ding voelt nog best pittig. Het probleem is dat we zitten te dubben of we hem helemaal gaan repareren, of gewoon wegdoen, en een andere auto kopen. Het budget is niet meer zo heel groot (pas verhuisd), dus is een nieuwe auto kopen lastig. Maar uit deze haal je ook niks meer, want ze hebben totaal geen waarde. Maar aangezien onderhoud wel noodzakelijk is, zal ie het vroeg of (helaas) laat gaan doen. Blijft een lastige situatie.

Laatst gebeld naar de *ahm* Kwik-Fit voor die actie die ze hebben met die GoodYear-banden incl. velgen voor een (weet niet meer hoe duur) schappelijk prijsje. Hebben ze helaas geen 4 gaats velgen, alleen 5. :( Wordt weer verder zoeken, of op de sloop/tweedehands, of nieuw.

Over die nieuwe Maxima, het is idd de motor die ik dacht. Een stukje van hun site:
14-Time Ward's "10 Best Engines" V6 [1]
290-hp (estimated) 3.5 V6 with new more advanced variable valve timing
EDIT: Ik besef me net dat dat ding in mei naar de keuring moet, en dat red ie niet zonder nieuwe banden. :D Oftewel, daar gaat heel wat geld inzitten binnenkort. 8)
En oh ja, Laurens, m'n pa gaat toch voor de Monroe's, het spijt me.

EDIT2: Het valt me nu pas op dat er op pagina 1 heel wat (nutteloze? Ik weet het niet meer.) posts zijn verdwenen (en ik ook weer de post net onder de TS bezit). Wie het ook heeft gedaan. Thanx. :D

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 27-03-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versterker nog niet ingebouwd. Ik verwacht morgen de bekabeling binnen en dan binnenkort met clubgenoot ff audio-inbouw-meeting regelen :P

@ SChief:

Monroe, goede keuze maar qua budget voor onderhoud was mijn setje toch voordeliger geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ Laurens: Daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar nu ga ik mezelf tegenspreken, maar zo is het nou eenmaal: Al is het budget niet zo heel groot, m'n vader wilt alleen orginele/het beste voor de auto hebben, maakt niet uit of het duurder is of niet (als het eenmaal gaat gebeuren, speelt geld geen rol meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
SChief schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:39:
Soms krijg ik wel de pest in onze auto, dan slaat dat ding elke keer af bij het verkeerslicht.
Dat heeft mijn Sunny ook gehad. Ze hebben hem iets sneller stationair laten lopen, sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar de garage en laat idd je stationair toerental hoger afstellen, dit moet stabiel zijn rond de 650 - 750 rpm bij warme motor. Stationair bij koude motor is vaak 1100 - 1200 rpm.

Als ze toch bezig zijn laat dan gelijk (in het geval van de P11) de IACV en AAC schoonmaken:

AAC – Auxiliry Air Control, deze actuator zorgt voor een hogere stat. toerental als er verbruikers worden aangezet
IACV – Intake Air Control Valve, je stationair regelklep, tegenwoordig gecombineerd met AAC klep

Deze dingen kunnen dus samen je stationair toerental onder verschillende omstandigheden raar laten doen. Dus als je deze dingen tegelijk even laat nakijken zou het weer goed moeten zijn.

Ik geloof dat deze dingen allemaal op/rond/om het gasklephuis zit (dus het gedeelte waar ook je gaskabel naartoe gaat) dus erg moeilijk moet het voor een garage niet zijn.

Nog een tip: als de Primera erg bokt in lage toeren bij gas los doe dan het volgende:

zorg dat je je gaskabel goed spant (kan met 2 moertjes) en stel daarna je TPS (Throttle Position Sensor) af. Dit kan mbv een multimeter. Op de achterkant van je gasklephuis zit een zwart plastic sensor en 2 schroefjes. Als je deze schroefjes ietsjes los draaid kun je de sensor draaien in zo'n vorm/beweging:

(

Ik moet ff nakijken wat de juiste waardes moeten zijn bij WOT (Wide Open Throttle, dus volgas, door aan je gashendel te draaien) en bij gas los. Het is een electrische systeempje wat de positie van je gaspedaal afleest en via de TPS sensor kun je het e.e.a calibreren/op elkaar afstemmen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF op de makkelijke manier:

Gekopieerd van NPOC.co.uk:

Checking correct operation of the TPS sensor:

If you are suffering drivability issues at low speed, it is worth checking that the TPS (Throttle Position) sensor is working correctly. The TPS sensor basically tells the ECU how far the throttle is open (how far the accelerator is pressed down) so that it knows how much fuel to inject. What can happen is that the sensor can move over time, so that it sends the wrong information to the ECU, and usually results in the vehicle "jerking" on and off throttle at very low speed. Checking that the unit is correctly positioned and working properly is easy - the only tool you will need is a digital voltmeter. The test method is described below:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/pic1.jpg

A = Throttle cam, B = Wiring connector, C = TPS sensor (partly hidden)

1) Switch on the ignition, but don't start the engine.
2) Open the bonnet and locate the TPS sensor wiring connector. This is the brown plug behind the throttle cam, on the cabin side of the throttle body.
3) Set the voltmeter for DC voltage, and insert the probes into the top two wires on the wiring connector.
4) With the throttle in the idle position, you should get a reading of about 0.5 volts
5) If this is not the case, loosen the two bolts holding the TPS sensor in place, and twist round until you get the correct voltage reading.
6) Rotate the throttle cam and the voltage level should increase in proportion to the opening of the throttle.
7) When you twist the throttle cam as far as it will go (full throttle), you should get a reading a little over 4 volts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

matel schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:27:
[...]

Dat heeft mijn Sunny ook gehad. Ze hebben hem iets sneller stationair laten lopen, sindsdien geen problemen meer gehad.
wat ook nog kan bij de sunny mits het een ga16ds of ga14ds is dat de vacuum slangen verdroogd zijn en dat veroorzaakt ook afslaan bij het stoplicht slecht starten en dat soort ongein.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 maar dus idd alleen bij de 'DS' aka carburateur blokkies
Ook een bekend probleem bij de 100NX met GA16DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-07 14:16
Bij deze mijn Nissan bijdrage.

Ik heb nu een Nissan X-Trail, 2.5 Sport navi benzine
Bouwjaar: 2005

Afbeeldingslocatie: http://aycu31.webshots.com/image/48870/2003876631350252974_rs.jpg

Ik zit er over te denken om het navigatiescherm te hacken om er een achteruitrijcamera aan te koppelen, op enkele amerikaanse sites is er wel wat over te vinden, en je kan zelfs complete kastjes kopen hiervoor (ook in NL)

Is het scherm trouwens PAL of NTSC? ik las nl dat de amerikaanse versie een NTSC scherm had, maar wellicht de europese versie PAL?

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het het meest logisch en waarschijnlijk vinden als het gewoon PAL zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:57:
Ik zou het het meest logisch en waarschijnlijk vinden als het gewoon PAL zou zijn.
de 7" schermen schijnen NTSC te zijn, bij de 5.8" schermen wordt dit niet vermeld. Bij navinc verkopen ze een interface kabel hiervoor. Eens vragen of ze er meer van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:44:
Ga naar de garage en laat idd je stationair toerental hoger afstellen, dit moet stabiel zijn rond de 650 - 750 rpm bij warme motor. Stationair bij koude motor is vaak 1100 - 1200 rpm.

Als ze toch bezig zijn laat dan gelijk (in het geval van de P11) de IACV en AAC schoonmaken:

AAC – Auxiliry Air Control, deze actuator zorgt voor een hogere stat. toerental als er verbruikers worden aangezet
IACV – Intake Air Control Valve, je stationair regelklep, tegenwoordig gecombineerd met AAC klep

Deze dingen kunnen dus samen je stationair toerental onder verschillende omstandigheden raar laten doen. Dus als je deze dingen tegelijk even laat nakijken zou het weer goed moeten zijn.

Ik geloof dat deze dingen allemaal op/rond/om het gasklephuis zit (dus het gedeelte waar ook je gaskabel naartoe gaat) dus erg moeilijk moet het voor een garage niet zijn.

Nog een tip: als de Primera erg bokt in lage toeren bij gas los doe dan het volgende:

zorg dat je je gaskabel goed spant (kan met 2 moertjes) en stel daarna je TPS (Throttle Position Sensor) af. Dit kan mbv een multimeter. Op de achterkant van je gasklephuis zit een zwart plastic sensor en 2 schroefjes. Als je deze schroefjes ietsjes los draaid kun je de sensor draaien in zo'n vorm/beweging:

(

Ik moet ff nakijken wat de juiste waardes moeten zijn bij WOT (Wide Open Throttle, dus volgas, door aan je gashendel te draaien) en bij gas los. Het is een electrische systeempje wat de positie van je gaspedaal afleest en via de TPS sensor kun je het e.e.a calibreren/op elkaar afstemmen.
Thanx voor al je info. Onze Primera loopt stationair dan wel goed, 750 warm, 1200 koud. Soms bij het optrekken slaat hij af. Zal dit aan m'n pa laten lezen, aan hem wat te doen. :)

Heb al een setje mooie velgen gezien van EMC. Geen idee of het een goed merk is? Kosten €100,- per stuk. Type ben ik ff vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMC heb ik nog nooit van gehoord, foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:46:
EMC heb ik nog nooit van gehoord, foto?
Owww f*ck, ik haal EMC en CMS doorelkaar.. :@ Ik bedoelde CMS, en het type is de C1. Meer info vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMS ken ik wel, geloof ik qua merk gewoon middenmoter. Niet zo veel mis mee. C1 is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hmm, we boeken vooruitgang. We hebben al nieuwe banden uitgekozen, dat worden of de NCT-5 van GoodYear, of de P6000 van Pirelli. Beide banden zijn 185/65R14HR. Alleen is het voor mij onmogelijk om een velg te vinden met een ET-waarde van 45 en de maat 14 inch. Weet iemand een velg met deze gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Update: een ET 45 met een 14 inch velg is onmogelijk te vinden voor mij. Alleen het reservewiel uit de kofferbak is een 14 inch met een ET van 45. Moet ik dan toch naar 15 inch toe.., daar zijn zat velgen te vinden met een ET van 45, maar zoals bij elke maat weinig velgen met 4 gaten.. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg velgen met 4 gaten, alleen minder in de 114,3 afstand. Pitbox.nl kan je wel adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59

Klippy

Still Game

Ik zou ook stiekem andere velgen op de Almera hebben ipv die wieldoppen, maar te opvallende nieuwe vind ik ook zo triest :P

Niet echt de moeite om daar geld in te steken vind ik, maar van de andere kant denk ik dat er wel nog ff mee rij.
Ik weet niet eens of die Almera sedan met wat anders dan dat ene model wieldop is geleverd, ik zie altijd dezelfde :+

Ja of van die goedkope Halfords blingdingen, maar dat is nog erger.
13" dat er standaard op staat is te klein, 15 te groot.

Die 3 deurs zie je wel met redelijk mooie velgen, eens kijken of ik die ergens 2e hands tegenkom misschien. Zal wel 14" zijn?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:29

Vrijdag

De Zwarte

De nieuwe GT-R is nu te bestellen!

Hoewel ik de neus toch niet zo mooi vind, hij lijkt me toch net teveel op een 350Z. Niet dat ik dat een lelijke auto vind maar het mist net dat kleine beetje.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
En nu de loterij nog winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Laten we beginnen met een Staatslot :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb mn opties voor volgende maand mbt de audio nog eens afgewogen en ik ga voor een setup van 2 x 10" subwoofertjes in 1 gesloten kist :)

In een sedan staat 1 subje zo lullig en 2x 10" klinkt niet alleen erg strak maar vult de kofferbak ook mooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag gaat m'n compo-setje en de 2 kanaals versterker erin. Gelijk de deuren ietsjes dempen tegen trillingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb een mooie Primera 2.0 SW Sport HTRONIC M6 gevonden ter vervanging van mijn Bluebird. Iemand hier die echt problemen heeft gekregen met de CVT?

Ik ben nu wel huiverig geworden gezien de reacties op dit probleem in nissanclub.nl en autoweek.

[ Voor 15% gewijzigd door Dazsur op 04-04-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CVT is vragen om problemen met de distributieketting helaas... hier komt na verloop van tijd rek op te zitten waardoor hij herrie maakt en sneller kapot kan gaan.

Vervangen kost bij een dealer gemiddeld zo'n 1200 - 1500 euro. Onze 'huistuner' van de club (heeft ook bij Nissan Motorsport gewerkt en in het rally gebeuren gezeten) kan dit doen voor 700 euro maar dat is dan ook echt de goedkoopste prijs die ik voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:48:
CVT is vragen om problemen met de distributieketting helaas... hier komt na verloop van tijd rek op te zitten waardoor hij herrie maakt en sneller kapot kan gaan.

Vervangen kost bij een dealer gemiddeld zo'n 1200 - 1500 euro. Onze 'huistuner' van de club (heeft ook bij Nissan Motorsport gewerkt en in het rally gebeuren gezeten) kan dit doen voor 700 euro maar dat is dan ook echt de goedkoopste prijs die ik voorbij heb zien komen.
Thanx voor je reactie!
Het vervangen van de distributieketting bij CVT is dus ingewikkelder en totaal anders dan bij een doorsnee auto met gewone automaat?
Dat zou betekenen dat ik per 55.000 - 60.000 km ongeveer 700 euro kwijt zou zijn. Om de 2 a 3 jaar!
Met het risico dat je net 30.000 km hebt gereden, onderweg bent naar Eurodisney en dan gaat de boel stuk!!!
Wat jammer zeg! Is echt wel een hele mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal waar, er is volgens mij wel een revisieset oid te krijgen maar pin me hier niet op vast. Moet ik ff nakijken op ons forum.

Sowieso is het gebruik van een goede A-kwaliteit full synthetic olie aan te raden voor de blokken met CVT.

De rek in de distri-ketting komt doordat het CVT gebeuren de hele auto zwaarder belast dan een normale bak.

edit

Kon zo niets vinden over een revisieset maar het geheel zou wel weer langer mee moeten gaan als daarna consequent de juiste olie e.d. wordt gebruikt. Je bent met deze auto qua onderhoud idd duurder uit maargoed, bij de een gaat de ketting wel rammelen/tikken en bij de ander niet en duur het langer.

Overigens moet je dit geluid NIET verwarren met een schrapend geluid dat 2 seconden duurt als het een keer koud is geweest buiten. Dit heeft letterlijk ELKE SR20De/SR20DE motor. Komt door de hydraulische kettingspanner die dan nog niet 100% gesmeert is. Dat is wat je hoort en is absoluut NIET schadelijk en hoef je je niet druk om te maken.

Voor zover mijn info 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoek je een Primera Sport+ dan? Ik weet er misschien nog wel 1, alleen geen cvt en een sedan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Rev! schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:15:
Zoek je een Primera Sport+ dan? Ik weet er misschien nog wel 1, alleen geen cvt en een sedan
Thanx. Ben op zoek naar een station met automaat. Maar, zo te zien zijn ze allemaal met CVT.
Via Autotrack en Autoweek ben ik op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een normale automaat is er niet volgens mij, of dat moet Hypertronic M6 zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Rev! schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:54:
Een normale automaat is er niet volgens mij, of dat moet Hypertronic M6 zijn :+
Maar Rev, de Hypertronic M6 heeft dus een CVT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Ik zie dit topic nu pas. Shame on me :)

Ik rij al sinds september 2000 in een Primera P11-144 2.0 Sportplus. Toen gekozen als leaseauto omdat deze zo'n goeie wegligging had, veel vermogen, veel goodies, en met LPG G3 te krijgen was. Toen had Nissan alleen een 85 pk turbodiesel, wat echt niet veel was in die auto. En ik rij zowiezo liever in benzine. Na twee en een half jaar zaten de eerste 160.000 km er alweer op en heb ik besloten om hem over te kopen want hij reed nog zo lekker. Kreeg een goede aanbieding van leasemaatschappij en ik hoopte dat ik daar nog lang van plezier zou hebben. Heb er ook altijd zorgvuldig mee gereden. Wel heb ik hem nooit ontzien zodra de motor warm was maar altijd met respect voor de techniek. Hij heeft daarna een tijd geschorst stilgestaan want ik had hem toch niet nodig, mijn vrouw is er daarna weer mee gaan rijden, en sinds twee jaar rij ik er zelf weer in (geen leaseauto meer want zelfstandig). Wat ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb. Hij is zeer betrouwbaar gebleken, rijdt goedkoop en ik er staan inmiddels 325.000 kilometer op. En de beurten (wel altijd bij de Nissan dealer die ik inmiddels goed ken) altijd stipt uitgevoerd.

Een paar opmerkingen:
- Onder garantie zijn de voorste wieldraagarmen gereviseerd, dat is het enige opvallende maar een typische Primera kwaal. Dat was nog in de leasetermijn.
- Verder heb ik in die periode nog last gehad van de injectors, maar dat was na een reset van de ECU (oid) verholpen.
- De xenonlampen heb ik inmiddels drie keer vervangen, maar met die km stand niet zo vreemd.
- Vrijwel alles zit er nog origineel op (waterpomp, koppeling, radiator, uitlaat enz). Alleen banden en remmen moeten af en toe vervangen worden. Schijven zijn nu voor het eerst vervangen :)
- De Vialle Lpi G3 installatie doet het over het algemeen erg goed. Evenveel vermogen als op benzine, en nog best zuinig met 1 op 10. Er zijn wel eens momenten dat hij even moeilijk doet, bv na een koude start wil hij wel eens bijna afslaan, maar over het algemeen geen problemen. Het enige wat ik niet doe op LPG, is harder rijden dan 180. Dan schakel ik over naar benzine.
- Startmotor lijkt bij koude start iets te lang aan te blijven, maar dat doet hij al sinds ik hem heb en hij doet het nog steeds goed :)

Laatst had iemand er tegenaan gezeten met parkeren. Gelukkig had hij zich gemeld. Voorkant opnieuw helemaal gespoten dat kwam me heel goed uit want de lak begon wat los te laten van de bumper. Motorkap heb ik toen ook meteen laten spuiten vanwege de steenslag. Het ziet er weer piekfijn uit nu.

Ik ben kortom nog heel tevreden hiermee, en ik hoop dat ie het nog lang goed blijft doen. Ik geniet nog elke dag van mijn Primera, ben nog steeds zeer content over de wegligging en het vermogen (wat is ie snel boven de 4000 toeren) en ik vind 'm nog steeds erg mooi vooral in het zwart _/-\o_
Anderen zeggen, waarom koop je geen nieuwe auto, qua financien kan ik echt zeer riant gaan rijden, maar waarom? Prima zo :P

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ psy: Mooi verhaal. ;) Lijkt me een mooie combinatie, 144 in het zwart. Zou je in de TS willen?

Bandenstory: Wat jij zei, DaMasterPNut, klopt gedeeltelijk. Er zijn zat 4 gaatsvelgen, weinig, 114,3, maar nog minder 14 inch.. En laat dat nou net zijn waar wij naar opzoek waren. Tot nu toe geen succes, misschien dan toch maar 15 inch.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja hoor. Ik zal nog wat foto's opduikelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.nissanboard.de/jgs_galerie_bild.php?bildid=32746&sid=

[ Voor 48% gewijzigd door psy op 04-04-2008 21:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ psy:

Kijk, DAT zijn nog eens de echte Nissan-verhalen! Goed bezig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22

MeNTaL_TO

The future is not set

Heeft iemand enig idee wat het probleem bij mij kan zijn?
Mijn auto hapert (als in stotterd) tussen de 2k en 3k (toeren), op zowel benzine als lpg, boegies ed zijn allemaal vervangen alleen bougiekabels niet. Ik heb het er kort overgehad met de garage maar die hebben zo 1-2-3 ook geen idee wat het zou kunnen zijn. Het net of de auto ontstekingen mist (of teveel verbrand), alleen snap ik niet waarom dat alleen tussen de 2k en 3k gebeurt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan van alles zijn. Vertel meer over de omstandigheden. Veel gas, middel gas, weinig gas, welke versnelling, koude motor, warme motor etc

Standaard dingen:

- brandstoffilter
- brandstofpomp
- luchtmassameter
- lambdasensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
SChief schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:02:
@ psy: Mooi verhaal. ;) Lijkt me een mooie combinatie, 144 in het zwart. Zou je in de TS willen?
Mijn X-Trail mag je ook in de TS zetten, zie foto op vorige pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
elhopo schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:57:
[...]

Mijn X-Trail mag je ook in de TS zetten, zie foto op vorige pagina...
Sorry voor het vergeten, het loopt zo goed in dit topic met eigenaren, dat ik het bijna niet kan bijhouden. Zal em meteen toevoegen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

SChief, in de TS sta ik nu met een P11-120, maar dat moet natuurlijk P11-144 zijn :P
Het is trouwens wel een mooie TS :)

[ Voor 18% gewijzigd door psy op 05-04-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:34:
Kan van alles zijn. Vertel meer over de omstandigheden. Veel gas, middel gas, weinig gas, welke versnelling, koude motor, warme motor etc

Standaard dingen:

- brandstoffilter
- brandstofpomp
- luchtmassameter
- lambdasensor
In dit geval, altijd, heuvel op vooral en vol gas, in iedere versnelling en bij zowel koude als warme motor.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:36:
SChief, in de TS sta ik nu met een P11-120, maar dat moet natuurlijk P11-144 zijn :P
Het is trouwens wel een mooie TS :)
Damn, meteen veranderd. ;) Ben er vandaag niet echt bij met m'n hoofd.. Thanx voor het compliment. :) Moet nog wel heel wat gedaan aan worden: Korte beschrijvingen over elk huidig model, elke foto van de huidige modellen even groot maken, en nog wat leuke links opzoeken.

EDIT: Trouwens, Laurens, hoe was het JAF...? Ben toch wel benieuwd hoe het daar was. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 05-04-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Foto's!

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/7821/primeracopyci2.jpg

En de huidige velgen:

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/4894/img0021sx9.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 06-04-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie kleur, vieze velgen :P

Ohja, m'n audio zit erin! Ben helemaal happy!

Update!

Dit weekend stond in het teken van audio inbouwen. Zaterdagochtend naar Wageningen gescheurd en aan de slag gegaan. Helaas veel regen die dag gehad dus dat was minder en zorgte ook voor veel vertraging. Van te voren had ik al mn hele interieur gestript.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2150Small.jpg

Eenmaal aangekomen zijn we aan de slag gegaan met MDF ringen maken aan de hand van de originele Nissan-mal.

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_0797Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_0802Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_0803Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_0801Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_0804Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2151Small.jpg

De rest van de dag zijn we bezig geweest met oude speakermeuk demonteren en kabels voorbereiden/doorleggen/trekken/deuren dempen etc etc etc....

Door de regen hebben we dus niet de daadwerkelijke speakers kunnen inbouwen. Dit hebben we vandaag gedaan.

Vanochtend om 10:00 opgestaan en alle rommel uit de auto gehaald en in de carport gedumpt:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2152Small.jpg

Eerst de plus-draad naar achteren gevoerd, toen met Michael de speakers in de deur geschroefd, her en der nog wat demping aangebracht en de speakers aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2156Small.jpg

Ook alvast de massa een mooie plek gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2153Small.jpg

Toen begon de zoektocht naar een geschikte plek voor de filterkastjes. Achter het dashboardkastje was geen ruimte en in de deur wilden we niet. Ook ivm evt storingen wilde we deze niet kwijt achter de console bij de ECU. Resultaat: achter de kickpanel bij de bijrijdersplek!

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2154Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2158Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2159Small.jpg

Totaal stealth ingebouwd dit alles!! ^-^

Toen de achterbank gedeelte gestript om de plek van de versterker te bepalen. Eerst het plankje aan het metaal van de bank geschroefd, toen een stukje tape over de schroefkopjes tegen metaal op metaal contact en daarna met wat afstandsbusjes de versterker op het hout bevestigd:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2155Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/audio/IMG_2157Small.jpg

Dit moet nog afgewerkt worden maar het plan is om de toekomstige subkist er tegenaan te schuiven dus in hoeverre ik dat nog ga doen weet ik niet. Afstellen is nu ideaal: bank omlaag en je kunt er zo bij.

Enige probleem wat we nog ondervonden was dat het deurpaneel tegen de MDF ringen aankwam. Hiervoor hebben we de deurbakken moeten verbouwen en de ringen aan moeten passen. Omdat we eerst dachten dat het kwam door de Nissan speakergrill hebben we deze eruit gedremeld. Toen dit was gebeurt ontdekten we pas dat het ergens anders aan lag :(
Nu heb ik dus 1 deurbak met speakergat... Moet ik dus ff een nieuwe voor bestellen.

Verder ben ik ZEER te spreken over het geluid O0 Aan de andere kant, ik heb nu sinds 1,5 jaar+een beetje weer stereo geluid dus wat dat betreft.... ;D

Robert en Michael: het was weer als vanouds en enorm bedankt voor jullie inzet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59

Klippy

Still Game

Ziet er goed uit :)
Erg netjes dat je er niks van ziet, dat vind ik nog het belangrijkste. Ik hou niet zo van die overdreven audio installaties in je auto die je hele kofferbak vullen.

Maar het geluid in alle Nissans die ik ken (van voor 2001 iig) is het geluid niet echt top, dus dit is een mooie upgrade.
Heb daar zelf ook nog over nagedacht voor de Almera, maar ik heb daar nooit tijd en zin voor.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Goed gedaan! Lekker onopvallend, dat is het mooiste ervan.

Trouwens, de velgen zijn niet vies, ze zijn zo erg beschadigd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoelde ik, sry, hele weekend gebuffeld aan de auto dus ben gaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ Laurens: Het werken waard, het resultaat is super. Nog veel plezierige luisteruren toegewenst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:24:
Heeft iemand enig idee wat het probleem bij mij kan zijn?
Mijn auto hapert (als in stotterd) tussen de 2k en 3k (toeren), op zowel benzine als lpg, boegies ed zijn allemaal vervangen alleen bougiekabels niet. Ik heb het er kort overgehad met de garage maar die hebben zo 1-2-3 ook geen idee wat het zou kunnen zijn. Het net of de auto ontstekingen mist (of teveel verbrand), alleen snap ik niet waarom dat alleen tussen de 2k en 3k gebeurt.
wat voor een kar heb je ??

heb jij een 100nx /sunny ?? met een GA16DS 1.6 16V met caberateur.

dan heb jij verdroogde vacuum slangen. Dit is een wel bekend kwaaltje bij deze blokken. die vaccum slangen verdrogen en gaan lekken zodoende klopt de mengsel verhouding niet en gaat hij stotteren.

Slang is gewoon te vervangen en kost een paar tientjes. Dit is goed zelf te doen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, gewoon bij www.biesheuvel 5 a 6 meter siliconenslang bestellen en vervangen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mental_To heeft volgens mij een P11-120 2.0i 16v uit 1997.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

SChief schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:07:
Mental_To heeft volgens mij een P11-120 2.0i 16v uit 1997.
Klopt helemaal. Geen carb in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:33:
[...]

Klopt helemaal. Geen carb in mijn auto.
dan moet je het er effe bijzetten welke motor in je wagen ligt anders moet ik heel het topic door om te zoeken naar het auto type.

ik ging uit van een ga 16 ds omdat wat jij beschrijft typische een kwaaltje is wat die motoren hebben.

in jouw geval klinkt het als een rotte labda of lucht massa meter. ik zou hem even later uitlezen bij de dealer die zijn meteen wat het is.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Een rammelend geluid uit mijn X-Trail bij 1900 toeren... Volgens de monteur waarschijnlijk iets met de distributieketting.. :X
dat bij 112000 km? bij een auto uit 2005???

Gelukkig valt het onder garantie, ik heb de auto net gekocht... maar hoe kan dit? komt dit vaker voor bij deze auto of dit type motor? (2.5 l)

hebben ze pas volgende week vrijdag tijd om 't te maken... druk, druk druk... :( en ik mag er tot die tijd ook niet al te veel mee rijden, want dat lijkt de monteur geen goed idee...

@ DaMasterPNut : bij foto's posten even op check images klikken, scheelt een hoop heen-en-weer gespring bij het laden v.d. foto's...

[ Voor 11% gewijzigd door elhopo op 08-04-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-07 18:53
Dit is niet een foto van mijn eigen Qashqai, maar ik heb exact dezelfde uitvoering:
Faded denim en ook een trekhaak. Foto van eigen QQ volgt nog maar het onbreekt aan tijd en hij is momenteel ook erg vies :)

Afbeeldingslocatie: http://www.qashqai-passion.nl/gallery/18_25_11_07_3_55_31.jpg

Niet zichtbaar op de foto, maar wel een waanzinnig mooie optie:
panoramisch dak _/-\o_

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik zag gisteren, toen ik van werk naar kantoor reed over de N237 in een flits een witte Skyline voorbij komen O+

Een echte! In het wild! :9~ Of het het een GTS-T of een GT-R was, dat kon ik in de gauwigheid niet zien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben weer thuis van mijn eerste rondjes Nurburgring voor 2008. Mijn ervaring-teller staat nu op 8 rondjes.. Hieronder volgt een verslagje van vandaag.

Aangezien veel van Nissanclub Nederland dit keer niet konden was het vandaag ik, mn broertje, m'n beste kameraad en een vriend van hem. 2 auto's, mijn Primera 2.0 en zijn Almera 1.6

Vanochtend om 08:00 vertrokken we uit Zwolle, het was toen nog droog. Halverwege begon het al te spetteren dus dat zou nog wat worden vandaag.
Eenmaal de grens over ging uiteraard het gas erop. Zelf ben ik niet harder gegaan als 200 km/h, Michael haalde 190 km/h.
Onderweg zeer veel buien gehad, waaronder enkele heftige. Zo werden we tijdens een fikse plensbui ingehaald door een BMW Z4 die flink haast had. Enkele minuten later moesten we allemaal in de ankers, alarmlichten aan etc. Bleek de Z4 in een greppel te liggen. Heel handig dus.

Toen het soepie weer op gang kwam zijn we verder zonder problemen doorgekacheld richting Ring. Tevens een leuke KM-stand mogen vastleggen:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2190Small.jpg

Hier een plaatje van het weer onderweg:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2192Small.jpg

En onze vrolijke Almera coureur:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2193Small.jpg

Als je maar lang genoeg wacht zie je vanzelf deze fijne bordjes aan de weg staan :)

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2197Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2199Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2200Small.jpg

Nog een kleine sfeerimpressie van de omgeving:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2204Small.jpg

Richting de Nordschleife kom je al een stuk van de baan tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2206Small.jpg

Na aankomst (11:00) eerst even de sfeer geproefd bij start/finish. Het was re-de-lijk druk maar niet overvol. Weinig motorrijders ivm de regen. Dat bood dus kansen. Om weer in de omgeving van de Ring rond te rijden begint steeds meer een thuis-kom-gevoel te worden O0

Foto's van enkele leuke autootjes:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2207Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2208Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2209Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2210Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2211Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2212Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2214Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2213Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2215Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2216Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2217Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2218Small.jpg

Hierna zijn we naar 'Hannes' gegaan voor wat drinken en een klein hapje. Colaatje en een warme wafel met slagroom en kersen O0
Na nog eventjes gekeken te hebben bij Breidscheid besloot ik dat het tijd werd om het eerste rondje van 2008 te gaan rijden. Zo gezegd zo gedaan. Eerst tanken bij de Aral en nog even een kort gesprekje gehad met iemand van de blauw golf met ROMA Tuning erop. Bedankt nog voor de waarschuwing ivm het weer!! Met z'n 4en in de Primera terug naar start/finish. Michael ging als eerste met mij mee. Ook om even te helpen spiegelen zodat ik me goed op de auto en de baan kon focussen.
Het was de eerste keer voor mij dat ik met Intrax RS schroefset over de Ring zou rijden en de baan was zeiknat dus alle aandacht was nodig.

Kaartje getrokken, richting slagboom gereden, kaartje erin, slagboom omhoog en hoppa: gas erop. Het voelde gelijk weer vertrouwd ondanks het weer en het andere onderstel. Eerste bocht induiken naar links, gelijk alle G-krachten weer op je lijf, prachtig. Na enkele mooie bochtencombinaties aangekomen bij Adenauer Forst wat ook goed ging. De eerste Karoussel bovenlangs gereden omdat dit punt bekend staat erg glad te zijn IN de kom en dat risico wilde ik niet gelijk nemen.

De Intrax hield zich prima en ook de Falkens FK-452 (215/35/18) deden het goed. Genoeg feedback via het stuur en onderstuur of gripverlies kon ik goed voelen en tijdig opvangen.

Eenmaal bij de finish terug naar de parkeerplaats gereden, motorkap open en bolide en chauffeur even af laten koelen :)

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2219Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2220Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2221Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2226Small.jpg

En tussentijds nog wat andere dingen gespot:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2222Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2223Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2224Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2225Small.jpg

Vervolgens ging m'n broertje met mij mee en heeft Michael met z'n kameraad staan filmen in Adenauer Forst. Zal hoop ik snel op Youtube gezet worden, zag er op de cam leuk uit.

Ook dit rondje ging goed. Ik had vrijwel geen verkeerd voor of achter me dus kon mn eigen lijnen rijden, eigen tempo, hoefte nauwelijks aan de kant heb zelf nog 2 wagens ingehaald en kon een Corrado aardig bijhouden. Kortom, erg geslaagd :)

Helaas hoorde ik toen we wilden wegrijden van de parkeerplaats een heel vreemd krakend/bonkend geluid van rechtsvoor komen. Auto op het schaarkrikje gezet en even snel gekeken maar kon niets geks vinden. Het komt nog het dichts in de buurt van een kapotte homokineet (kheb er nu imitatie opzitten) maar het geluid komt totaal willekeurig tevoorschijn en bijna alleen tot 50/60 km/h. Ashoes was gewoon heel. Morgen auto op de krik zetten en anders maar naar de dealer. Heb er wel gewoon mee naar huis kunnen rijden, ook hogere snelheden. Maar echt lekker zit het me niet bepaald...

Dat is de reden dat we nu al thuis zijn. We zijn rond 16:30 naar huis gegaan ipv de geplande 20:00 want ik had absoluut nog 2 rondjes willen rijden maar dat leek mij nu niet verstandig. Stel dat er een stabilisatorstangetje zou breken, of een homokineet gaat echt stuk of erger nog (mocht dit het zijn): m'n aandrijfas houdt er mee op. Dat risico wilde ik niet lopen.

Nog even kort voor Wehrseife aan de vangrail staan kijken maar snel weer bij Hannes een vroege avondmaal genuttigd; lekker simpel, schnitzel met patat.

Samenvattend was het toch een goeie dag en heb ik weer van de Nordschleife genoten! De auto goed zien te krijgen voor 18 mei want dan gaan we weer.

Terugwegpics:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2227Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2228Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2229Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2232Small.jpg

350Z spot in de straat:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife2/IMG_2233Small.jpg

Dat was em weer voor vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Bij deze mijn Nissan :) Een heuse micra k11 1.0 16v 1995

Afbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/9633/img1020webrp1.jpg

Ik wou meer fotos plaatsen maar imageshack wil niet erg.

Heb 'em nu ruim een halfjaar en ongeveer 8000 km gereden, zonder problemen :) Teller staat nu op 160.000. Vanmiddag de twee aandrijfriemen voor de dynamo en waterpomp vervangen, nieuwe bougies (was eigenlijk niet nodig maar had toch al nieuwe gehaald), en olie ververst. morgen nog even nieuw oliefilter en luchtfilter halen en dan kan ie er weer een tijdje tegenaan :).
Ben nog wel van plan er binnenkort een klapdakje in te laten bouwen, en van de zomer moet ie naar zuid-frankrijk :o . Maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ie dat niet zou redden, het is natuurlijk een Nissan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Toch jammer, zie je jou auto staan op de foto, best leuke bak, staat er een nieuwe M3 achter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft niet, Jappen ftw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Homokineten, tja, die van ons (links voor) bonkt ook als een gek bij bochten en laat de hele auto shaken. Wat voor homokineet (merk) heb je er nu onderliggen Laurens?

Voor de rest, mooie reportage en echt leuk om te zien hoe de Nurburgring is, ben er nog nooit geweest (ben eigenlijk nog nooit in Duitsland geweest..). Dikke wagens maken het helemaal af.

Ik wil zo graag eens gaan, maar m'n vader voelt alleen wat voor Duitsland, niet voor de Nurburgring (tja, 51 jaar) te bezoeken. Blijft jammer, moet dan nog eens 3 jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb gewoon imitatie homokineet eronder. Vanochtend de ophanging geinspecteerd en gereden maar niks weer gehoord. Hopelijk heb ik alleen iets opgepikt van t circuit oid. FF in de gaten houden iig.

Ohja:

Filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=C6sICluqysg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de auto naar de garage weggebracht en ben nu met een leen auto naar t werk gegaan:

Een Subaru F3X Justy 1.5 AWD in typisch Japans groen/blauw kleurtje:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=2159

Dat is ff wat anders als een verlaagde P11 2.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Imitatie homokineet rechtsvoor in een paar weken tijd en 2 rondjes Ring finaal naar de tering gereden. You get what you pay for dus.

Komt nu origineel Nissan onder aangezien linksvoor nog steeds de eerste kineet heeft die het al 133.000 km en 8 rondjes Ring volhoud.

Eind vd middag 300e aftikken, en snel weer vergeten. 18 mei naar de Ring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:59:
Update:

Imitatie homokineet rechtsvoor in een paar weken tijd en 2 rondjes Ring finaal naar de tering gereden. You get what you pay for dus.

Komt nu origineel Nissan onder aangezien linksvoor nog steeds de eerste kineet heeft die het al 133.000 km en 8 rondjes Ring volhoud.

Eind vd middag 300e aftikken, en snel weer vergeten. 18 mei naar de Ring ;)
133K is toch niks voor een kineet ? die van mijn ouders hangen al 2 ton onder de primera ?

Staat mij ook niks van bij dat het een primera kwaaltje is. Gebroken aandrijfas daarintegen wel.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik maak die vergelijking dan ook enkel om te laten zien hoe brak de imitatie rechts dan wel niet geweest moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Laurens, hoeveel minuten doe je eigenlijk voor één rondje..? Ben er toch wel benieuwd naar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoeh das een goeie :P

Kheb t niet bijgehouden op het nat, maar op droog denk zo'n 12 - 15 minuten in mijn geval afhankelijk van het weer en ander verkeer.
Eerste keer duurde het zeker 20 minuten.

Ik heb hier nog wat onboard regen footage van afgelopen weekend:

http://www.youtube.com/watch?v=KpncShEkUYY

Overigens staat de P11 weer voor de deur met een nieuwe homokineet dus we kunnen weer knallen. Wijziging van plannen mbt het weekend van 18 mei: we gaan op 17 mei al naar de Ring en blijven in de omgeving pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Ben nu eindelijk aan vakantie toegekomen waardoor ik de Sunny eens flink kan laten toeren. (hij houd niet zo van die stadsritjes).

Alleen eergister is mijn frontje van de radio gestolen en heb ik geen muziek meer (ellende).

Ff een klein vraagje:

Weet iemand toevallig zo de speakermaten van mijn sunny (1995 hatchback 1.6)
En ik ben al zo bang dat ik hem afbreek maar ik krijg de deur er niet uit (tenminste het binnneste gedeelte voor de speaker, de linker heb ik namelijk dood gekocht en wil ik eindelijk eens vervangen), iemand die weet hoe dit precies moet (deurpost eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Er zitten schroeven in de deur. Die kun je er als het goed is uitdraaien en zo erbij komen. Bij mijn Sunny zijn die schroeven in de deur echter dol en krijg ze er met geen mogelijkheid uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denzeltje:

In de deuren gaan 16,5 cm speakers (standaardmaat voor veel auto's).
Je deur krijg je los door rondom de schroeven los te maken, met een schroevendraaier het kapje bij de handgreep wegwippen.

Met een lange platte schroevendraaier de borgpin bij je raamslinger ertussen uit wippen (erg gepiel, vergt enige oefening).

Afhankelijk van waar je woont kun je natuurlijk ff langskomen mocht het niet lukken.

@ Matel:

Met een dremel of boormachine die schroefjes uitboren en dan een paar nieuwe bestellen bij de dealer is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:21:
@ Denzeltje:

In de deuren gaan 16,5 cm speakers (standaardmaat voor veel auto's).
Je deur krijg je los door rondom de schroeven los te maken, met een schroevendraaier het kapje bij de handgreep wegwippen.

Met een lange platte schroevendraaier de borgpin bij je raamslinger ertussen uit wippen (erg gepiel, vergt enige oefening).

Afhankelijk van waar je woont kun je natuurlijk ff langskomen mocht het niet lukken.

@ Matel:

Met een dremel of boormachine die schroefjes uitboren en dan een paar nieuwe bestellen bij de dealer is ook een optie.
thanks,

ik zal het eerst zelf proberen als het weer goed weer is, ik heb alleen geen raamslinger ik heb elektrische ramen (dus knopje in de deur). Zit hier enig verschil in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het zelfs makkelijk :) Grote stekker loskoppelen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer grote algemene meeting gehad :) Vond deze foto terug elders:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/DSC_0068.jpg

Hier zie je de steenslag op de bumpers niet zo goed gelukkig :P

Updatejes:

LEDjes ipv lampjes voor mn kentekenplaatverlichting. Foto's maak ik morgenavond, ziet er ubervet uit.

Donderdagavond de via Marktplaats gescoorde 2x 10 inch subwoofertjes halen (met kistjes). Twee voor de prijs van 1 :)

En ik ben 27 april te vinden bij De Meern ivm de Japanse Voorjaarsmeet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ziet er mooi uit. Ik begin je auto steeds meer te waarderen. :)

Heb een setje 15" Primera P11-144 velgen (6 spaaks) kunnen scoren voor ons wagentje. Velgen zijn nooit gebruikt, tijdens het afrijden van de boot is ie een heel klein beetje beschadigd, waardoor de eigenaar nieuwe velgen kreeg, en deze mocht houden. Zien er super uit, allemaal recht, en met nieuwe naafkapjes (zo heten ze toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beterrr! Ben benieuwd naar pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ze hebben alleen nog geen bandjes. :P Dat is nou het probleem. Ik weet nog steeds niet voor welke ik moet gaan, maat wordt 195/55R15. Ik twijfel nog tussen de P6000 van Pirelli of de NCT-5 van GoodYear. Michelin is ook wel goed, maar duurder dan de andere 2, en niet eens zoveel beter.

Als we definitief een keuze hebben gemaakt, gaat de auto voor een weekje naar Rotterdam. Daar worden de velgen+nieuwe banden erop gezet, nieuwe schokdempers (Monroe), nieuwe bougie's (NGK), en een nieuwe homokineet links (imitatie).

Trouwens, die auto naast die van jou (de witte), is dat nou ook een P11?! Lijkt wel zo vanaf de zijkant, maar die voorkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imitatiehomokineet zeg je...? Daar heb ik veel gezeik mee gehad... Zit inmiddels maar een originele Nissan kineet op.

Die witte noemen we in de club de Nissan Plamura. Die jongen (mede bestuurslid) is hem volledig aan het customizen. Zitten Skoda koplampen in enzo. Het is een Primera P10 GT met P11 GT voorbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah een P10, ik dacht al, hoe kan je een P11 zo hoekig maken aan de voorkant? Plamura. :P

Tja, over die homokineet, ik ben er ook geen fan van. Zelf kies ik altijd voor orgineel. Maar ja, de baas zegt dat ie geen moeite heeft met imitatie, maar van hem heb ik juist het gedrag overgenomen dat je beter voor origneel kan gaan.. :P Ach ja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, LEDjes ftw ;)

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_2276.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat ziet er echt heel cool uit. Mag ik je vragen wat voor LED'jes dat zijn? Wil die van mij ook gaan vervangen, de rechter doet het pas nadat je er een klap opgeeft (echt grappig soms), en dit ziet er gewoon zo cool uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59
Als iedereen z'n nummerplaat zo verlicht hoeven de flitspalen straks niet eens meer te flitsen... ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor type LEDjes dit zijn moet ik even navragen aan degene waarvan ik ze heb gekregen. De halve club rijd er mee rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaterdag 3 mei sta ik op Full Speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEDjes zijn fitting T10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
27 april sta je dus met de club bij de meern ivm Voorjaarsmeeting en 3 mei op full speed? Ik ga ze zometeen ff in de TS gooien. ;) Zijn die LED'jes trouwens gewoon toegestaan in Nederland? (misschien stomme vraag, maar beter 100% zeker weten dan niet dom overkomen en voor 50% zeker zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mbt de meetingdata: correctemundo

LEDjes mogen gewoon. De beperkingen zijn er alleen mbt de kleur van het licht. Het moet wit/gelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ok, heb de data in de TS neergezet. :) Ik ga zeker ff kijken bij de lokale autoboer (lees: Brezan) voor die LED'jes, zijn een eenvoudige maar zeer effectieve toevoeging aan je auto vind ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:21:In de deuren gaan 16,5 cm speakers (standaardmaat voor veel auto's).

Is dat hetzelfde voor een P11 station? Ik heb eerder een P10 sedan gehad, daar waren de schroeven op het paneel goed te vinden, maar op de P11 zie ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P11 heeft geen schroeven rondom de deur. Je moet je handgreepn even uit elkaar wippen en dan zie je 2 schroeven zitten. Die maak je los. Dan zit er op ongeveer een kwart afstand vanaf je deur onderaan je paneel een inkeping waar je met je vinger inkunt, dan ff trekken en het is los.

Oftewel: het deurpaneel an sich zit alleen geklikt met soort dikke stevige plastic parker-achtige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet bekennen dat de auto van DaMasterPNut er zeker erg netjes uitziet. Vooral de donker gekleurde velgen ben ik, bij veel types btw, van gecharmeerd 8).

Die sticker op de vooruit :/.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.