Het grote Nissan topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 42.808 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Zelf geen Nissan, maar ik hoop ooit nog op een Sunny GTI-R.

Afbeeldingslocatie: http://www.autobedrijfats.nl/foto/groot/806.jpg
(Via url van foto nog veel meer (mooi) Japans spul)

De Skyline R35 was al niet echt klein, maar de GTR is het echt een grote jongen geworden! :o

Afbeeldingslocatie: http://jalopnik.com/assets/images/gallery/12/2008/02/medium_2265595576_fda8080f30_o.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door SuBBaSS op 11-03-2008 18:40 . Reden: Wat meer letters ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Oké dan cactusman, ook jij bent nu een TS-vuller. ;)
@ SuBBaSS: Zal ik je erinzetten als toekomstig sunny-rijder? ;) Idd, de nieuwe GT-R is behoorlijk gegroeid, net zoals alle andere auto's ten opzichte van hun voorgangers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

SChief schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:31:
@ SuBBaSS: Zal ik je erinzetten als toekomstig sunny-rijder? ;) Idd, de nieuwe GT-R is behoorlijk gegroeid, net zoals alle andere auto's ten opzichte van hun voorgangers. ;)
True, true. Voor die Japanoosjes hoeven ze het in ieder geval niet te doen. :P

Laat mij voorlopig maar buiten de TS, want met 210 pk op de voorwielen denk ik dat ik heel verdrietig ga worden bij de bandenhandel (en de pomp, dat werd ik bij mijn 205 gti ook al).
Hoewel hier ook wel een aantal dikke primera's staan, vind ik alleen die Sunny en de Skyline te pruimen, de kans is dus klein.
Ik hou het wel bij dromen. :+

Over dromen gesproken: mag ik meteen even een der bruutste Skylines credits geven hier?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=r-JtmzIm5jY]

1200 pk! _/-\o_

Als dat kereltje hem opentrekt in die tunnel, kippenvel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:02

Klippy

Still Game

Ook nog even onze vorige auto posten om even de degelijkheid van Nissan aan te tonen :P

Die was net een jaar van eigenaar gewisseld, had toen we hem weg deden dik 270.000 km op de teller en zijn levende eindigde niet eens door ouderdom, wel een mooie rouwfoto in de krant :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/sunny.jpg

Muur vs. Sunny 0-1 :o

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
cactusman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:28:
[...]

;) van mij :) dus en @ nissanclub ben ik chefke100nx

@ TS voor de startpost het zal ergens 180 NM koppel zijn en het bouwjaar is van 1998 en foto`s weet je ook wel te vinden inmidels.
zo heette je hier eerst ook? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Rev! schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:29:
[...]

zo heette je hier eerst ook? :>
:P hoe weet jij dat nu weer :X

ik heb inderdaad een naamsverandering gehad.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
uh je poste zelf je auto in de HK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Hela een Nissan topic!

Top!

Deze week of hopelijk volgende week hoop ik dat mijn Nissan Qashqai geleverd gaat worden :o
Een 1.5 DCI met een panoramisch dak _/-\o_

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Aha, Zosas is onze nieuwe gast hier. ;) Post je een fototje zodra je em hebt? Gaat ie meteen in de hall of fame in de TS.

Net aan m'n pa laten zien hoe het lampje vervangen kan worden. Die heeft er dus geen zin in... :(

Chief baalt ervan dat er zoveel gedaan kan worden aan de auto, maar er geen tijd voor heeft.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:01

DropjesLover

Dit dus ->

Een nissantopic *O*

trotse eigenaar van een zwarte 100nx gti uit 1991 met nu 240500 op de klok (gekocht met 238xxx)

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nxgti1small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/100nxgti3small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u76/dropjeslover/IMG_2526small.jpg

ondertussen aan gedaan:
nieuwe voorruit
andere motor + versnellingsbak (uit een primera -> 150 pk ipv 143)
nieuwe uitlaat (wel van een 1.6 ivm kosten)
audiosetje er in, zelfbouw achterbak
pookknop, stoelen en deurpanelen van een carb er in (zwart)

nog te doen:
grondig poetsen (lak is zeer dof)
goede uitlaat
goed verlagen (schroefset/weitec set)
nissan sport achterbumper er op
3e remlicht inbouwen

en nog enkele dingentjes :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej Droppie :D
Ook al hier :P Damn wat veel NCN'ers hier op GOT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

gek he, mensen met n beetje interesse in computers op GoT en die ook nog een nissan rijden, dat ze dan posten in een Nissan-topic op GoT.
stel maar eens een computervraag op NCN :P

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

Wat ik zo jammer aan die 100NX vind, is de neus. ik heb het idee dat die teveel omhoog loopt zeg maar. Een lagere voorbumper erbij (mits bescheiden!) vind ik al een stuk beter. Maar dat ben ik ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 08:02
Hmm, mij nooit zo opgevallen, maar inderdaad, iets lager zou wat mooier zijn.

Wat ik van de Primera (P11) minder vindt is dat de wielkasten voor groter zijn (of lijken) dan achter. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey grappig een Nissan topic. Zo zie je nog eens wat als je toevallig naar iets compleet anders zocht :p

Ik heb zelf ook een Nissan.
Nissan Skyline R32 GTS-t
Ik heb 'm wel eens in het show je auto topic gepost.
Ik moet 'm binnekort eens poetsen en nieuwe foto's maken (zeg ik ook al 2 maanden), maar ik heb nog wel een paar oude foto's ergens, incl. tijdelijke kentekenplaten.

http://www.mijnalbum.nl/Album=HH8EWT44

Ik zit er over te denken om het dak te laten behandelen, de auto is al 17 jaar oud en de lak van het dak is niet echt mooi meer en werd met het poetsen ook niet echt heel veel mooier. Ook kwam ik 2 hele kleine roestpuntjes tegen en daar kan ik niet tegen, dus daar moet wat aan gaan gebeuren.

Auto is trouwens nog helemaal standaard, alleen een HKS blow off valve zit er after market op.
Zelfs de uitlaat is nog origineel en dat zie je niet vaak bij dit soort wagens :) Niet dat ie er nog lang op blijft zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:45:
Hey grappig een Nissan topic. Zo zie je nog eens wat als je toevallig naar iets compleet anders zocht :p

Ik heb zelf ook een Nissan.
Nissan Skyline R32 GTS-t
Ik heb 'm wel eens in het show je auto topic gepost.
Ik moet 'm binnekort eens poetsen en nieuwe foto's maken (zeg ik ook al 2 maanden), maar ik heb nog wel een paar oude foto's ergens, incl. tijdelijke kentekenplaten.

http://www.mijnalbum.nl/Album=HH8EWT44

Ik zit er over te denken om het dak te laten behandelen, de auto is al 17 jaar oud en de lak van het dak is niet echt mooi meer en werd met het poetsen ook niet echt heel veel mooier. Ook kwam ik 2 hele kleine roestpuntjes tegen en daar kan ik niet tegen, dus daar moet wat aan gaan gebeuren.

Auto is trouwens nog helemaal standaard, alleen een HKS blow off valve zit er after market op.
Zelfs de uitlaat is nog origineel en dat zie je niet vaak bij dit soort wagens :) Niet dat ie er nog lang op blijft zitten..
Is dat deze Skyline toevallig?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, die is ook niet echt standaard meer. Die auto staat ook op de site van Dreamcarcompany.
Die velgen zijn wel erg mooi, die wil ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik wil die hele auto wel! Helaas kom ik ongeveer €12.000,- te kort... :') :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, na 4 maanden gewacht te hebben incl. researchen, betalen, regelen 'overseas' heb ik de end caps van Aerotech binnen! M'n ouders zijn tegen 10.00 thuisgekomen van een Nieuw-Zeeland vakantie van 6 weken en hebben ze mij vanmiddag overhandigd.

Deze bumperstukken zijn van Aerotech en worden alleen in Nieuw Zeeland gemaakt. Heb contact weten te leggen met de voorzitter van de New Zealand Primera Club en via Paypal etc de betaling geregeld. Vervolgens hebben mn ouders het bij hem opgehaald en hierheen gehaald :D

Zojuist even tegen de auto aan getaped en zie hier de bedoeling:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_2105Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_2104Small.jpg

De pasvorm is niet perfect maar komt al aardig overheen. Ik ga deze aan de bumper laten polyen. Ik denk dat het e.e.a. opgevuld zal moet worden aan de achterkant met poly, hars en PUR oid.
Dit zie ik tzt nog wel.

Ik wil ze sowieso eerst zelf proberen te spuiten, dat scheelt allicht in het werk en de kosten wat de polyer/spuiter er dan nog aan heeft.

Ik ben blij, dit spul is echt one of a kind volgens mij in sowieso de Benelux :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gaat het nou alleen maar om die twee korte stukjes? Dat lijkt me toch niet zo'n probleem om te importeren voor tussenhandelaren? Of denk ik nu te simpel :?

Ziet er wel mooi uit trouwens, die wagen van je :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzendkosten zijn gewoon niet in verhouding met wat het kost, dat is punt 1. En punt 2 is dat er geen tussenhandelaren zijn. Je kunt het enkel via de fabrikant zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Oooh, dat wist ik niet.

Volgens mij val ik als leaserijder best wel door de mand, ik denk gewoon in Halfords termen :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autostyle/Halfords is niet bepaalde van toepassing voor de Primera. Leukste spullen vind je in het buitenland, dat is ook gelijk weer het leuke ervan en een reden temeer om voor een relatief onbekende auto te gaan op het gebied van modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de echt leuke spullen moet je idd uitwijken naar japan, hongkong of daar in die buurt. Zijn wel tegenwoordig steeds meer mensen in NL die die dingen ook importeren, maar dat zijn vaak mensen die het voor de lol doen en niet een officieel bedrijf zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Leuk om te zien dat er steeds meer mensen bijkomen.
@ DaMasterPNut: Ziet er goed uit, die bumperstukken.
Een van de mooiste auto's van Nissan in mijn ogen: http://www.autoweek.nl/ca...no&vpos=&id=6430&cache=no :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:47:
Voor de echt leuke spullen moet je idd uitwijken naar japan, hongkong of daar in die buurt. Zijn wel tegenwoordig steeds meer mensen in NL die die dingen ook importeren, maar dat zijn vaak mensen die het voor de lol doen en niet een officieel bedrijf zijn oid.
Amerika is onder de noemer Infiniti G20 ook erg veel te vinden. Het hoeft niet per se Japan te zijn, Nieuw Zeeland is ook echt genoeg te vinden alleen moet je maar net de connecties hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik al zo vaak en zolang te koop zien staan.. Lijkt wel of niemand 'm wil en wat ik heb gelezen op verschillende fora is er toch niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ding is geplaatst in 2007 en heeft nieuwe banden sinds juni dus ik gok dat de verkoper vergeten is em offline te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:01:
Ding is geplaatst in 2007 en heeft nieuwe banden sinds juni dus ik gok dat de verkoper vergeten is em offline te gooien?
En op die tijd heeft niemand meer contact met hem opgenomen over de auto?

Ik vind hem overigens niet mooi. Weet niet waarom, maar hij oogt een beetje "nep". Beetje het gevoel dat je die niet moet kopen krijg ik erbij. Zal wel zijn door die velgen, uitlaat en bodykit die het allemaal net niet zijn. Samen met die info over financiën, denk ik dat hij van iemand was die het ook allemaal net niet wist/kon betalen en bij zo'n auto is dat zelden goed.
Maar goed ieder z'n ding he. Er zijn iig veel mooiere Skylines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind het wel een mooie, alleen die velgen hoeven van mij ook niet zo. En die rioolpijp hoeft nou ook weer niet echt, kan best wat bescheidener :P

Maar toch... Skyline :9~

Ik zal een vriendinnetje van me eens vragen, die is helemaal gek van auto's dus die zal er vast wel wat van weten.

[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 13-03-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Net rij ik weg, brand m'n grootlicht controlelampje op het dashboard heel zwak, ik zet groot licht aan en uit en het was over. Daarna even ergens langs geweest, 1,5 uur later rij ik weg, blijft het controlempje fel branden. Ik vanalles zitten proberen, groot licht aan, uit, contact uit. Lampje blijft branden.

Na 10 km kreeg ik een helder idee dat er misschien gewoon een lamp kapot was en inderdaad linker koplamp voor kapot.
Nu had ik dat iets meer dan een half jaar geleden ook al, maar toen ging het soms aan, soms uit, maar ook linksvoor koplamp stuk daarna.

Alleen nu vraag ik me af, is dat normaal? Gewoon een handige functie waar niks in het boekje over staat of gewoon kortsluiting in de lamp waardoor hij denkt dat er groot licht opstaat?
Is H4 dus groot licht is gewoon dezelfde lamp. Kan er niks over vinden op internet ook, maar ik gok gewoon toeval (goedkope lampen ook), volgende keer maar gewoon een Philips oid halen ipv die Chinese troep van de Halfords.

Volgende keer weet ik iig wel wat het is dan, want nu was ik me aan het ergeren :P

[update]
Hmm volgens mij is het toch wat anders, nu weer de lamp kapot.
Hij heeft precies 10 seconden gebrand gisteravond.

Kortsluiting ofzo denk ik, straks eens kijken en anders even langs de garage moet toch daar zijn volgende week.

[ Voor 10% gewijzigd door Klippy op 14-03-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog over die bumperdelen van mij, ik ben wat van plan :P

Het maken van een mal voor reproductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik en een kameraad hadden vanmiddag niet veel te doen en dus besloten we om de mods van de P11 eens even goed aan de tand te voelen. Aangezien je in een kleine 45 minuten op de Autobahn kunt spelen hebben we dit gelijk gedaan.

Na de vervelende trajectcontrole bij Arnhem kon na het passeren van de grens gelijk het gas erop. Tevens om te kijken hoe de auto op hoge snelheid rijd met de Intrax. Ik moet zeggen: het viel me absoluut niet tegen. Ik heb niet voor niets de 225 km/h aan kunnen tikken en dit langere tijd vol kunnen houden. Ik liep dus de teller uit aangezien deze standaard tot 220 km/h gaat.

Vervolgens doorgereden tot de buitenwijken van Oberhausen en weer omgekeerd om een goed stuk taart te eten bij Rastatte Hunxe-Ost.

We zijn nu net weer een half uurtje thuis, de tank is leeg, maar hebben bijzonder veel lol gehad :D

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/IMG_2118Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/IMG_2112Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/IMG_2113Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/IMG_2114Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/IMG_2115Small.jpg

Van 225 km/h hebben we geen scherpe foto kunnen krijgen maar is op het filmpje wel te horen :D

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/IMG_2116Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/IMG_2117Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/autobahn%2015-03/th_MVI_2106.jpg

En ja, we waren ietwat enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Echt geweldig. :D

Super om "met een gezinsbak" zo ongelovelijk hard te kunnen. _/-\o_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Je klok loopt achteruit. de eerste foto tenminste :P

Maar gaat lekker inderdaad, al is 225 op de teller waarschijnlijk rond de 210 /215 in het echt. :) Als ik het goed heb loopt de teller van de GT tot de 240 toch?

[ Voor 26% gewijzigd door SysRq op 15-03-2008 23:41 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto waar ik 150 ofzo rijd is idd later gemaakt maar was leuker voor de beeldvorming om als eerste te doen :P

Ik weet dat de echte kilometers wel lager zijn maar maakt het plezier niet minder :D

Ik reed een tijdje met 190 achter een Mercedes en toen hij eindelijk naar rechts ging keek hij me lichtelijk verbaasd aan toen ik hem begon in te halen :P

GT tellerhuis gaat idd tot 240

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Het is inderdaad wel eens leuk om te doen, ik heb ook een keer +220 op de teller gehad. Voor een 'gewone' gezinsauto toch niet slecht. :)

En even het benzineverbruik bekeken, volgens mij 1 op 3 :X

[ Voor 14% gewijzigd door SysRq op 15-03-2008 23:44 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk detail van de SR20De en SR20DE motoren is dat zodra je boven de 4000 rpm komt en je geeft em plankgas, dus echt tot de bodem, negeert de ECU de luchtmassameter en lambdasensor en spuit deze maximaal in. Oftewel: alle sluizen worden opengezet, maar enkel dus bij letterlijk planken.

Leuk om te weten als je een keer een sprintje wil doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Bluebird 2.0 SLX Aut uit 1989.
Net de koppakking laten vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:o ! En dat met een auto die er, afgezien van de velgen en de spoiler er toch heel beschaafd uitziet :D! Die mercedes zal zich wel achter de oren gekrabt hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Sinds afgelopen donderdag in het bezit van mijn Nissan Qashqai 1.5 DCI Tekna (inclusief panoramisch dak) _/-\o_

Wat een geweldige auto zeg! Heerlijke hoge zit. Vol opties (af fabriek), erg veel ruimte, heerlijke stoelen... kortom: helemaal top!

Ik zal binnenkort wel een paar pics schieten en uploaden (het regent nu).

Om mijn zoontje (2,5) te citeren toe ik donderdag voor kwam rijden: Wooooooowwwwwww, mooie auto......

Qua levertijd heb ik veel mazzel gehad. De levertijden van de QQ lopen inmiddels op tot zo'n 10 maanden. Ik heb deze besteld in november 2007. De verwachte levertijd zou April 2008 zijn. In december krijg ik een brief met de mededeling dat het juni 2008 zou gaan worden (overigens ook nog indicatief). Aangezien het een lease betreft en ik niet zin had om langer te wachten kon ik de auto ook via een andere dealer veel sneller krijgen. Na dit te hebben doorgegeven aan de leasemaatschappij; heeft de eerste dealer wat dingen geregeld met als gevolg: uitlevering in maart 2008!!

Foto's en review volgen nog...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik wacht ff op je review, maar een 1.5 dci in zo'n zware wagen lijkt me een beetje weinig eigenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
MeNTaL_TO schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:33:
Ik wacht ff op je review, maar een 1.5 dci in zo'n zware wagen lijkt me een beetje weinig eigenlijk.
Dat valt best mee hoor! Je komt makkelijke mee met het verkeer. De QQ weegt gewoon gemiddeld en heeft 105 PK. Oke, het is geen scheurijzer, maar daar is het model ook helemaal niet naar plus de hele bouw/wegligging is niet gebasseerd op snelheid. Met mijn rijstijl trek ik nog vele auto's eruit en ook op de snelweg bouwt hij rap snelheid op.

Ik heb tot heden nog geen hinder ondervonden. Dit terwijl ik tot woensdag in een golf IV TDi (130pk) reed. Dat kreng trok flink op zeg.

Maargoed van de QQ heb je ook de 1.6 (115pk) en de 2.0 benzine en diesel (140 & 150 pk uit mijn hoofd).

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Congratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Metro2002

Memento mori

Heb met mijn nissan primera P10 2.0LX op LPG ook ruim de 200km/u gehaald in Italie. Wegligging ed bleven ook bij die hoge snelheden best goed en het rijden was nog steeds best comfortabel.
Alleen jammer dat de stoelen zo ontzettend slecht waren (echt KEIhard en totaal geen steun) en dat de auto steeds kapot ging zodat ik hem uiteindelijk maar weg heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder mijn mods heb ik de P11 met standaard 131pk op 215 km/h gehad. 215 km/h kroop hij werkelijk naartoe, 210 km/h ging nog heel aardig.

Primera P11 staat bekend om zo'n goede rechtuitstabiliteit door de redelijk zeldzame multi-link ophanging voor. Weet niet zeker meer of de P10 dit ook had, iig heeft de P10 het voordeel van onafhankelijke ophanging achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:58:
Zonder mijn mods heb ik de P11 met standaard 131pk op 215 km/h gehad. 215 km/h kroop hij werkelijk naartoe, 210 km/h ging nog heel aardig.

Primera P11 staat bekend om zo'n goede rechtuitstabiliteit door de redelijk zeldzame multi-link ophanging voor. Weet niet zeker meer of de P10 dit ook had, iig heeft de P10 het voordeel van onafhankelijke ophanging achter.
Officiele top is dan ook 205km/h dacht ik.Heel interessant wat er gebeurd als je boven de 4000rpm gaat! Ik heb doorgegeven aan de bestuurder wat er gebeurd als we eens planken, gaan we binnenkort eens proberen.
Maar.. ToDo:
- Nieuwe bougies
- Schokdempers rondom (worden denk ik gewoon Monroe's)
- Nieuwe banden (GT Radials zitten er nu onder, werkelijk waardeloos)
- Goed wassen
- Velgen toch maar recht laten zetten want we kunnen geen goede vervangers vinden die in onze smaak vallen.

Trouwens, DaMasterPNut, wat zijn zo'n beetje alle voordelen/weetjes van een P11? Knap dat je er zoveel van weet trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
mn Stock Primera haalde nog 220 op de teller, terwijl hij al 240k had gelopen op Gas. Al moet je dat wel met een dikke korrel zout nemen, die tellers van Nissan wijken nogal af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard zal hij dat ook vast wel redden maar dan kruipt hij er werkelijk naar toe. Dit ging allemaal nog in een heel acceptabel tijdsbestek. In de tijd die met een standaard 2.0 nodig is om naar de 220 te gaan zou ik waarschijnlijk ook wel de 230/235 kunnen halen alleen vind ik dat niet zo tof gezien het toerental wat er dan wordt gedraaid. Het kan vast wel maar dat is meer mijn gevoel.

@ SChief:

Zou zo 123 ff niets weten, behalve dan dat je met het P10 eGT blok prima een turbo kan draaien. De krukas en nog wat onderdelen van het onderblok zijn standaard al verzwaard en uitgebalanceerd. Dit spul kan dus enorm veel hebben zonder iets aan te passen :)

En er veel van weten is een kwestie van je inlezen op de diverse fora. Er is een enorm forum wat puur over de SR20 gaat. Plus als je al zo'n 4 jaar bij de club zit je ook wel wat opsteekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
The SR20DE is a 2.0 L DOHC (1998 cc) engine; it originally produced 136 PS (102 kW). This later increased to 140 hp (100 kW), which eventually became 165 PS (163 hp/121 kW) through the use of Nissan's VTC variable valve timing system in the S14 and S15 Nissan Silvia. There was also a LEV-version with 1,125 hp (839 kW) and 1,132 hp (844 kW). It was built from 1990 through 2002. The bore and stroke are both 86 mm (3.4 in). It uses SEFI. The redline for the lowport SR20DE is 7200 rpm and for the highport SR20DE 7800 rpm. There was a special "Autech" version with 175 PS (N15) and 180 PS (P10).
Bron: Wikipedia

Eeh.., jongens. 1125hp?! En wat is een LEV-versie? Kan iemand mij iets hierover vertellen? /me is confused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens wil ik komende maand de lelijke OEM uitlaat vervangen.

Aangezien ik toch bezig ben eBay ik gelijk een nieuw OEM gedeelte vanaf de kat tot aan de einddemper:

http://cgi.ebay.de/Nissan...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

De middendemper laat ik er tussenuit slijpen en komt een Vibrant 2.25 inch demper voor terug:

http://cgi.ebay.com/2-25-....m118.l1247QQcmdZViewItem

Met als einddemper de Apexi WS2:

http://cgi.ebay.com/APEXI....m118.l1247QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Joopieboy schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:38:
Echt geweldig. :D

Super om "met een gezinsbak" zo ongelovelijk hard te kunnen. _/-\o_
:+ leuk he

Een GT is nog een portie sneller die heeft 240 op de klok staan en die rijd je ook de teller uit.

top is volgens autoweek 235 >:)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:09:
Standaard zal hij dat ook vast wel redden maar dan kruipt hij er werkelijk naar toe. Dit ging allemaal nog in een heel acceptabel tijdsbestek. In de tijd die met een standaard 2.0 nodig is om naar de 220 te gaan zou ik waarschijnlijk ook wel de 230/235 kunnen halen alleen vind ik dat niet zo tof gezien het toerental wat er dan wordt gedraaid. Het kan vast wel maar dat is meer mijn gevoel.

@ SChief:

Zou zo 123 ff niets weten, behalve dan dat je met het P10 eGT blok prima een turbo kan draaien. De krukas en nog wat onderdelen van het onderblok zijn standaard al verzwaard en uitgebalanceerd. Dit spul kan dus enorm veel hebben zonder iets aan te passen :)

En er veel van weten is een kwestie van je inlezen op de diverse fora. Er is een enorm forum wat puur over de SR20 gaat. Plus als je al zo'n 4 jaar bij de club zit je ook wel wat opsteekt ;)
Voelt het eigenlijk nog wel lekker om 200+ ermee te rijden? Ik krijg dan het gevoel dat de wagen nerveus gaat worden, en het niet meer echt lekker is. Natuurlijk wel leuk om zo hard te gaan, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SChief schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:43:
The SR20DE is a 2.0 L DOHC (1998 cc) engine; it originally produced 136 PS (102 kW). This later increased to 140 hp (100 kW), which eventually became 165 PS (163 hp/121 kW) through the use of Nissan's VTC variable valve timing system in the S14 and S15 Nissan Silvia. There was also a LEV-version with 1,125 hp (839 kW) and 1,132 hp (844 kW). It was built from 1990 through 2002. The bore and stroke are both 86 mm (3.4 in). It uses SEFI. The redline for the lowport SR20DE is 7200 rpm and for the highport SR20DE 7800 rpm. There was a special "Autech" version with 175 PS (N15) and 180 PS (P10).
Bron: Wikipedia

Eeh.., jongens. 1125hp?! En wat is een LEV-versie? Kan iemand mij iets hierover vertellen? /me is confused
voor zover ik weet bestaat er van de SR20D(e/E) een paar versies, namelijk:
SR20De, lowport versie ~125 pk
SR20DE, highport versie ~143 pk (sunny gti en 100nx gti) of 150 pk (primera P10 gt)
SR20DET, turbo ~180 pk (sunny gti-r)

en je hebt de SR20VE(T), de versie met de variabele kleptiming (hydraulisch systeem) van Nissan.
SR20VE heeft ~186pk (te vinden in de nieuwere primera's ed) en de SR20VET heeft ~280, te vinden in de nissan Xtrail.

en dat van de LEV motor -> klikkie doen

ow en wikipedia maakt het nog duidelijker :) :
Wikipedia: Nissan SR engine

de SR20De is de LEV (low emmission version) versie, dus met 125pk

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 18-03-2008 21:48 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:38:
[...]

Voelt het eigenlijk nog wel lekker om 200+ ermee te rijden? Ik krijg dan het gevoel dat de wagen nerveus gaat worden, en het niet meer echt lekker is. Natuurlijk wel leuk om zo hard te gaan, daar niet van.
Geen enkel probleem! Natuurlijk komt dit ook door de 215/35 bandjes en de schroefset 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
DropjesLover schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:45:
[...]

voor zover ik weet bestaat er van de SR20D(e/E) een paar versies, namelijk:
SR20De, lowport versie ~125 pk
SR20DE, highport versie ~143 pk (sunny gti en 100nx gti) of 150 pk (primera P10 gt)
SR20DET, turbo ~180 pk (sunny gti-r)

en je hebt de SR20VE(T), de versie met de variabele kleptiming (hydraulisch systeem) van Nissan.
SR20VE heeft ~186pk (te vinden in de nieuwere primera's ed) en de SR20VET heeft ~280, te vinden in de nissan Xtrail.

en dat van de LEV motor -> klikkie doen

ow en wikipedia maakt het nog duidelijker :) :
Wikipedia: Nissan SR engine

de SR20De is de LEV (low emmission version) versie, dus met 125pk
Hmm, oké. Er is ook een SR20De/E met 131PK (P11) neem ik aan? :) Die is er zeker! Da's de SR20De (Thanx DaMasterPNut ;) )

EDIT: De link was tijdelijk niet berijkbaar, net gekeken, zo zit dat dus. :) Ik dacht al, tijdje geleden stond hier iets heel anders, iig niet zo iets raars! :P Blijft jammer, mensen die van die info ver*******.

@ DaMasterPNut: Oké. :) Wij hebben trouwens 205/55R16 nu, maar de banden zijn nogal ********. Slechte grip, al helemaal bij regen. Eerste keer dat we kozen voor een andere band dan Michelin, en meteen spijt van. Over een maandje of 2 toch maar terug naar Michelin, GT Radial is niks.. :(

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 19-03-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SR20De 131pk is de standaard 2.0 motor in de P11
SR20DE 150pk is de standaard 2.0 motor in de P11 GT(se)

Mbt banden: ik rijd op Falken FK-452 :) Japans sportief rubber. Bevalt prima en lekker geprijsd. Let wel: van Falken is dit gelijk de topband en eigenlijk als enige kwalitatief in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:30:

Mbt banden: ik rijd op Falken FK-452 :) Japans sportief rubber. Bevalt prima en lekker geprijsd. Let wel: van Falken is dit gelijk de topband en eigenlijk als enige kwalitatief in orde.
Over die banden, doen niet onder voor Michelins? M'n vader heeft een normale rijstijl, niet met rook het verkeerslicht verlaten, stevig insturen of wat dan ook. Hij wil gewoon een band met veel grip op droog en nat wegdek. Zijn die Falken's dan wat voor hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:30:
maar er is ook weer verschil tussen de motoren van een P10 en P11. de P10 SR20De geeft maar 125 pk bijv.
een P11 SR20DE in een sunny/100nx hangen kan je vergeten, daar past alleen een P10 in.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SChief:

Nee, die Falken past daar niet echt bij, zie ook het wat aggressievere V-profiel.

Ik zou de Goodyear NCT-5 aanraden, een hele leuke all-round band die voor normaal gebruik prima voldoet :)

@ DropjesLover:

Weet ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eindelijk een Nissantopic! En ik zie het nu pas :( Ik ben zelf de trotse eigenaar van een Nissan Zonnig. Het is een Sunny 1.4LX uit 1992. Ik heb hem in 2006 gekocht voor 950 euro. Op het moment heb ik er iets meer dan 20.000 kilometer mee gereden. In die tijd heeft ie een kleine en een grote beurt gehad en waren er geen noemenswaardige problemen. Dat is nog eens een auto! Mooi is ie niet, zeker niet met de plastic wieldoppen >:)

Verder dan het standaard autoradio en boxen vervangen ben ik niet gekomen. Ik had wel een keer hele leuke velgen van een Mitsubishi Colt gekocht maar die pasten niet :(

Afbeeldingslocatie: http://www.spritmonitor.de/pics/vehicle/226672.jpg?stamp=1198244551
Het verbruik en de kosten houd ik bij op Spritmonitor.de

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
@Aike
Heb jij last van het uitvallen van de radiateurfan en de koplampen (dim)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Dazsur schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:27:
@Aike
Heb jij last van het uitvallen van de radiateurfan en de koplampen (dim)?
Nee, en ook nog niet gehad. Jij wel gezien je vraag? Mijn technische kennis is te beperkt om er iets zinnigs over te zeggen, maar waarschijnlijk weten ze meer op www.nissanclub.nl.

Ik heb wel 2 andere probleempjes trouwens. De ramen die niet goed dicht gaan (zitten nogal los) en de motor stottert als ik iets anders dan V-Power tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knakkende of los zittende ramen is een bekend probleem helaas.
Dat je alleen V-Power kunt tanken vind ik wel heel erg raar... wanneer is de laatste onderhoudsbeurt geweest en was dit een grote of een kleine?

@Dazsur:

In wat voor situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Bij mijn Almera kraakten de ramen ook toen ik hem kocht. Na dik een half jaar begon het me te irriteren dus heb ik gewoon een fles rubberspray gehaald.
http://www.carclean.nl/pr...ray_250ml_R70_100195.aspx

En het was nog helemaal weg ook. Ramen sluiten nu ook beter heb ik het idee. Gewoon zeer royaal inspuiten, ramen helemaal open draaien en alles inspuiten, als je toch bezig bent kan je ook meteen de deurrubbers mee spuiten. Geeft wel wat zooi maar dat is makkelijk op te vegen als het een beetje opgedroogd is. Je ramen hebben daarna wel nog een ontvet beurt nodig dus hou een fles Glassex bij de hand :P

Werkt verder boven verwachting goed dat spul. Nu voelen de rubbers nog steeds soepel en een beetje vettig aan. Is zeker een aanrader.

Almera is vandaag ook weer APK gekeurd. Dat probleem met die lampen dat ik eerder had geschreven was gelukkig alleen de lampstekker die gesmolten was. Lijkt geen diepere oorzaak te hebben gelukkig.
Gister brak ook nog even de ruitenwisserstang dus dat kwam mooi uit dat ik toch vandaag voor die APK moest.

Die 2 dingen zijn ook de enige onvoorziene kosten naast het onderhoud die ik tot nu toe heb gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Mijn zusje had een Sunny 1.4
Leuke auto. Motorisch prima, maar de rest rammelde.
Daarnaast hadden we geen zin om voor zoveelste keer naar de Nissan-garage te gaan voor de radiatorfan en de koplampen.
Deze vielen om de haverklap uit. Zomer/ Winter, maakte niet uit. Korte ritjes/ lange ritjes. Droog/ nat weer. Het probleem bleef!

Dus 2 jaar geleden heeft ze maar een spiksplinternieuwe Yaris gekocht. Mede door de vele kilometers die ze maakt. Een vrouw met een niet 100% zekere auto de weg opsturen is niet zo verstandig! >:)

Ik heb zelf een Bluebird 2.0 SLX Aut.
Koppakking net een week vervangen. 500 euro neergeteld!
Kop was gelukkig niet gescheurd.
Ik check nu wel elke dag mijn koelvloeistofpeil. Beide slangen worden heet. Maar, de fan draait niet. Volgens mijn monteur zal dat pas gebeuren bij een bepaalde temperatuur.
Als ik de radiator open laat en de motor bij een koude start, stationair laat draaien, dan komt de koelvloeistof omhoog.
Met dop erop en rijden blijft de temperatuur stabiel! Ik hoef geen koelvloeistof bij te vullen.
Daarnaast ben ik niet tevreden met het geluid van de motor. Lijkt alsof alles daarbinnen los zit. Veel metalige geluiden.
Maar, de auto start in 1 keer in de koude ochtend ;)

Ik heb gemiddeld (ruwe schatting) 500 euro per jaar in de afgelopen 6 jaar uitgegeven.
(2x nieuwe banden, gereviseerde startmotor en dynamo, timingketting, uitlaat, apk, kleine beurten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:47:
Knakkende of los zittende ramen is een bekend probleem helaas.
Dat je alleen V-Power kunt tanken vind ik wel heel erg raar... wanneer is de laatste onderhoudsbeurt geweest en was dit een grote of een kleine?
De grote beurt is 2 weken geleden. Het is niet echt een heel dringend probleem, maar op nissanclub.nl heb ik er ook een topicje over.

Ik ben erg blij met m'n Sunny hoor, don't get me wrong! Maar ik vroeg me nog andere mensen ook veel windruis hebben bij bepaalde snelheden onder bepaalde hoeken. Soms klinkt het echt alsof er een raam open staat. Als de snelweg of de wind dan een beetje draait is het weer normaa geruisl. Designfoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Windruis heb ik ook wel bij mijn Nissan Sunny, maar ik stoor me er niet (meer) aan. Verder kan alles behoorlijk rammelen, maar das een kwestie van wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Hmm rammelende auto's kan ik absoluut niet tegen.

Onze oude Sunny vertoonde ook echt geen rammeling in het interieur en de Almera en Primera ook niet.

Wel die windruis, dat heeft de P11-144 nog het ergste zelfs. Valt me ook tegen, maar je went er wel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Klippy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:33:
Wel die windruis, dat heeft de P11-144 nog het ergste zelfs. Valt me ook tegen, maar je went er wel aan :P
Dat is toch vaag? Hoe kun je dat nou over het hoofd zien bij het ontwikkelproces? Hebben ze geen wind in Japan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn auto heeft ook enorme windruis op de snelweg. Denk dat het komt omdat die spiegels op een of andere manier zijn ontworpen zodat ze maximale windruis geven voor meer snelheidsgevoel ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de weersvoorspelling gaat m'n dagje Nordschleife in het honderd vallen :(
Eerstvolgende mogelijkheid zal dan de 13de april zijn :(

Ik baal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
In de regen kun je toch ook gewoon rijden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53

PauseBreak

derp!

Makkelijk, alleen iets minder hard / snel :p

Foto's van mijn Micra komen nog steeds later trouwens, het ding moet eerst even hersteld worden van een lichte schade aan d'r achterwerk en de verzekering wil eerst een expert laten kijken ;x

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:21:
In de regen kun je toch ook gewoon rijden? :?
Kijk anders eerst even naar de Ring-cam. Daar ligt momenteel sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
@DaMasterPnut: Ziet er strak uit *O* , zag je bak laatst staan bij het Deltion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ken ik je IRL of zit je in de klas waar ik zit?
Ik parkeer em altijd achter op het parkeerterrein maar deze keer was er plek bij de fietsenstalling in de buurt. Hoef ik minder ver te lopen door de regen :P

Plus dat ik em in de gaten kan houden vanaf m'n werkplek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Denk niet dat je me irl ook kent , ben zelf 1e jaars (momenteel) niveau 3 dus tenzij jij in IC1E zit ken ik je niet persoonlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nee dan ken ik je niet. Doe BBL Flex niveau 4 (laatste jaar hoop ik :P).

Ik heb overigens nog een voor- en achterbumper te koop van een P11 en een GT achterbumper (ook P11).

Interesse? Mail me ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:42:
Ik heb overigens nog een voor- en achterbumper te koop van een P11 en een GT achterbumper (ook P11).

Interesse? Mail me ff.
Ik zit in de 1e van niveau 3 naast dat het gemiddelde tuig daar al in de 20 is :') ben ik pas 17 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een leuke Soundstream XTA180.2 versterker ge-eBayed uit Duitsland. Kan ik eindelijk de Focal Polyglass composet gaan inbouwen die hier al maanden ligt.

Compo:

http://www.carreview.com/...al/PRD_52764_1805crx.aspx

Ik heb voor 150 euro op de kop kunnen tikken.

Versterker:

http://cgi.ebay.de/Sounds...tem?hash=item180223989332

@Megajr:

Heb je blond haar met krullen toevallig? :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Magnaflow 14832 uitlaat besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:54:
Update: Magnaflow 14832 uitlaat besteld
En daarna? En daarna? En daarna? :P Hoeveel dingen wil je nog gaan veranderen aan je auto? ;)

Btw: Vandaag eens helemaal doorgetrokken in z'n 2 met plankgas, voelt idd best lekker als ie eenmaal boven de 4000 komt. Maar m'n pa blijft het een lui motorblok vinden (kan best, hij weet er veel van, en het is denk ik ook een persoonlijke smaak?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een auto is nooit af :D En ik wil em oprijden dus wie weet wat er nog komt. Heb geen idee, tis mn grootste hobby dus we zien wel. Veranderen om het veranderen doe ik iig niet. Het moet wel iets toevoegen aan het geheel.

Ik trok em gister in zn 1 eens met plankgas door naar de 7200 rpm (dan gaat de begrenser er met GT ECU pas in) stond ik vanwege het vochtige wegdek toch even te spinnen :P Snel naar 2 gegaan toen :D

Nissan motoren zijn gebouwd op de hogere toeren (zoals bijna alle Jappen). Dus kan geen kwaad dat eens vaker te doen :)

De Ring ging niet door vandaag ivm het weer. 13 april in de herkansing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kijk, da's nog eens een weetje. Nissan blokken kunnen goed tegen hoge toeren.

Ondanks dat m'n pa er wel veel van weet, soms denkt ie dat het nog 1970 is. Zegt ie: Het is niet goed om te doen, met zo'n oud(OUD?!) blok. Kunnen die kleppen krom gaan. (oid) Ik dacht echt zo van: Wtf man, we zitten in de 21e eeuw (oke, de auto is van 1998, whatever). Knallen! Later op de avond was TG met de AR 159, trok James em door naar 6000. M'n pa zei: Kijk, die kunnen het wel. Ik dacht, tja als je het niet probeerd, dan zal ie het zeker niet kunnen. :P

Het meest klote vond ik wel toen we erachter kwamen dat de auto hoogstwaarschijnlijk veeeeel meer km's heeft dan er op de km teller staat. (nu zitten we op de 54000, gekocht met 15000 in 2004) Was te verwachten, 15000 is te mooi om waar te zijn, maar we kochten em van iemand die em in goed onderhoud had, we kennen hem goed (heeft een eigen autozaak).

Mankementjes:
- Bestuurdersstoel kraakt tijdens langzaam rijden over babyhoofdjes (zo heten ze toch?) en de rugleuning gaat heeel langzaam vanzelf achteruit, dus soms moet je em weer rechtzetten. Ik denk dat dat wel duidelijk duidt op veel km's.
- Velgen zijn krom. Ik tril weg op de achterbank @ 120km/h. Ontzettend vervelend
- Schokdempers rondom zijn echt naar z'n gootje toe. Ik wordt soms zo boos op m'n pa (achterin zit ik (ouders voor) en dan voel je de drempels iets te goed)
- Radio gaat spontaan aan en uit, en speakers ook. Komt doordat die sukkels het stekkertje hadden doorgeknipt, en alles met plakband stuk voor stuk aan elkaar hadden gezet. Echt, ik ga een nieuwe autoradio scoren.
- Banden hebben een laag profiel, rustig optrekken met hondenweer zorgt voor veel wielspin, kan niet goed zijn. Ik ga rondkijken naar de banden die jij adviseerde, DaMasterPNut (heb je ook een andere naam?, da's wat handiger :P )

Veel plezier op 13 april! :D Wij gaan proberen om ook naar DU te gaan, eens kijken wat de Nissan kan als alles is gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reageren:

SR20 motoren zijn oersterk mits goed onderhouden. Kapotte kleppen of andere interne schade is zeer zeldzaam en je zult raar aangekeken worden als je dit daadwerkelijk hebt.

Over de mankementjes:

Mijn bestuurdersstoel heeft ook een kraakje, kan gebeuren, auto is 10 jaar oud.

Rugleuning gaat niet langzaam achteruit (voor zover ik weet :P)

Trillen @ 120 km/h kan best een kwestie zijn van even opnieuw laten balanceren bij de velgen/bandenboer

Schokdempers kan gebeuren, Monroe of Gabriel is goeie OEM vervanging mocht dit aan de orde zijn (overigens heb ik nog 4 originele schokbrekers te koop in goede staat (niet lek of whatever, hebben 120.000 gehad). Heb er ook de originele veren nog bij.

Radio aan/uit heb ik ook gehad. Heb toen een nieuwe + (stroom) en - (massa) direct naar de accu gelegd. Probleem over.

Andere bandjes zijn dan wel aan te raden ja.

Mijn naam is Laurens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Oké, thanx voor de info. Je naam zal ik iig niet snel vergeten, m'n beste vriend heet ook zo. :)

Die radio gaat aan en uit als je eraan gaat duwen/over drempel rijdt/hellingshoek veranderd

M'n pa zat idd al naar Monroe te kijken, dacht iets van €375,- rondom incl. montage. Maar als je eens wist wat dat ding heeft gedragen tijdens de verhuizing. :o zeker meer dan 300kg aan tegels in de kofferbak. Maar ja, als je geen andere mogelijkheid heb. ;)

Ik zal ook meteen duidelijk maken dat het een behoorlijk sterk motortje is die ie heeft, en gerust ermee kan doortrekken, thanx.

Zal ook nog eens kijken naar die radio, want ik sterf zonder dat ding in de auto.

Oh ja, wel zo beleefd om je eigen naam dan ook te zeggen, hoewel ie soms lastig kan zijn: Sanjeev, aangenaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je pa een goed setje OEM schokkers willen kan ik ze uiteraard voor een zacht prijsje verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zal morgen eens aan hem vragen.

BTW: Wat voor radio heb jij voor gekozen? Want ik ben eigenlijk opzoek naar een compleet nieuwe. Irritant JVC-dingetje nu. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik heb nu juist een JVC KD-BT1. Met USB en geintegreerde Bluetooth carkit. Werkt ideaal. Ik heb de keuze uit m'n radio, de CD (of MP3-CD) en mn 1GB USB stick om muziek te draaien.

En uiteraard de carkit microfoon onder mn hemeltje geklemt bij de binnenspiegel. Werkt top. Hier wat oude pics:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1038.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1039.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1042.jpg

Goed geluid, veel mogelijkheden, menu's soms wat bewerkelijk maar eenmaal ingesteld heb je er weinig meer te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zelf zat ik aan deze te denken:

http://www.pioneer.nl/nl/.../61/DEH-4000UB/index.html

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/deh4000ub_main_medium.jpg

Niet al te duur. M'n pa heeft geen handsfree dingetjes nodig.

Idd, lol @ JVC. :D

EDIT: Nog eens naar die van jou gekeken, en dies nogal aan de prijs..! :o

[ Voor 30% gewijzigd door S_Chief op 23-03-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik wilde per se BT erop hebben en USB. En ik geef vaak liever in 1x wat meer geld uit dan 2x een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
@DaMasterPnut: Nee , ik ben een brunet :+ en langharig tuig in wording :Y en een bril op mijn neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zegt het me niks :P

Mn uitlaatje is verscheept zag ik, whohoeii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hmm.., dan hoor ik je al van veraf komen aanrijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
@ TS ik heb zelf laatst de KD-G351 gekocht voor mijn Sunny. Die kost nu € 96,50 incl. BTW & porto.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/untitled.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-03-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net dingetje. JVC heeft ook de langste garantie tov andere merken geloof ik.
Overigens is Blaupunkt ook niet slecht en heeft van een strakke OEM look.

P.S.: m'n versterker wordt morgen door UPS aangeboden. Eergister uit D'land ge-Ebayed en morgen in huis. Yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:06:
Net dingetje. JVC heeft ook de langste garantie tov andere merken geloof ik.
Overigens is Blaupunkt ook niet slecht en heeft van een strakke OEM look.

P.S.: m'n versterker wordt morgen door UPS aangeboden. Eergister uit D'land ge-Ebayed en morgen in huis. Yeah!
Thanx! Blaupunkt was ik helemaal vergeten, heeft m'n pa vroeger bijna altijd gehad, blijft een mooi merk. Post je wat pics van je nieuwe versterker/uitlaat/alles wat je hebt besteld? ;)

Willow_Tien: Ook een mooie radio idd! Maar een soortgelijk iets hebben we nu al van JVC. Persoonlijk wil ik terug of naar Pioneer of naar Blaupunkt.

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 26-03-2008 15:50 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.