[Browser MMOG] Ikariam

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Cubic X schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:11:
[...]

Ik weet niet waar hij mee aan komt zetten, hopelijk blijft er nog wel wat over aangezien ik net een nieuwe kolonie wou gaan starten. Gelukkig is de aanval nog 3 uur en 49 minuten verwijderd volgens het Military overzicht :P
Genoeg tijd om nog even een defensie op te bouwen dus :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds zaterdag niet online geweest, ben 3 keer aangevallen, zonder al te veel succes. :)
loop wel erg achter op de rest van mijn eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Rakkerzero schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:14:
[...]

Genoeg tijd om nog even een defensie op te bouwen dus :)
Ben ik ook druk mee bezig :9
De Wall staat bijna en zal zometeen nog wat Swordsman opleiden. Misschien moet ik ook even wat van mijn resources transporteren naar een vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 13:51
Is ergens terug te vinden wat het nut is van het upgraden van de saw mill en de quarry, mine, etc.... Van alle buildings staan de details per level in het in-game help systeem, maar niet van de saw mill e.a.
Hoeveel workers kunnen bijvoorbeeld aan het werk in een level 4 saw mill ? Wanneer is het nodig om te upgraden naar level 5 ? Ik heb het topic al doorzocht, maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hoeveel workers weet ik niet, maar bij lvl 7 zijn dat er 115.
Upgraden wanneer een van je landgenoten meer workers nodig heeft :P (gewoon af en toe wat donaten)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Misschien een leuke tip voor het koloniseren: bouw een academy erbij. Hierdoor gaat je research NOG sneller, dus kun je sneller dingen uitvinden, dus groeien. Academy is bij mij prio #1.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
sparidem schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:21:
Is ergens terug te vinden wat het nut is van het upgraden van de saw mill en de quarry, mine, etc.... Van alle buildings staan de details per level in het in-game help systeem, maar niet van de saw mill e.a.
Hoeveel workers kunnen bijvoorbeeld aan het werk in een level 4 saw mill ? Wanneer is het nodig om te upgraden naar level 5 ? Ik heb het topic al doorzocht, maar niets kunnen vinden.
In een level 5 kunnen 81 workers. Level vier kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik dacht 74 workers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
Cubic X schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:26:
[...]

In een level 5 kunnen 81 workers. Level vier kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik dacht 74 workers.
Dan snap ik er niets van, want op mijn eiland zitten er in totaal 354 workers op een level 4 saw mill op dit moment. Is de productie per worker minder als er teveel workers op zitten ? Ik heb geen waarschuwing gezien dat er teveel workers op de saw mill zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje... kan je stad ook zeg maar vernietigd worden??? Dat je stad dus niet meer op de kaart staat :+ en jij een nieuwe account moet aanmaken ofzo (wanneer je maar 1 stad had)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

sparidem schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:30:
[...]
Dan snap ik er niets van, want op mijn eiland zitten er in totaal 354 workers op een level 4 saw mill op dit moment. Is de productie per worker minder als er teveel workers op zitten ? Ik heb geen waarschuwing gezien dat er teveel workers op de saw mill zitten.
Bij 81 capacity kan je er dus zelf 81 workers inzetten en zo +81 wood per uur ontvangen :)
Wouser schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:35:
Vraagje... kan je stad ook zeg maar vernietigd worden??? Dat je stad dus niet meer op de kaart staat :+ en jij een nieuwe account moet aanmaken ofzo (wanneer je maar 1 stad had)...
Nee, hij kan wel tijdelijk overgenomen worden.
Het lijkt een beetje op blockade. Je kunt gewoon een warboot maken en daarna die blockade weg kicken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik kom niet meer op ikariam.org, krijg alleen een halve error message....is hier iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:11:
[...]

Ik weet niet waar hij mee aan komt zetten, hopelijk blijft er nog wel wat over aangezien ik net een nieuwe kolonie wou gaan starten. Gelukkig is de aanval nog 3 uur en 49 minuten verwijderd volgens het Military overzicht :P
Ach ja, bij mij komt er ook 1 unit aan om me aan te vallen. Maar die heeft daar 20 uur over moeten varen (nu nog 4 uur), dus weet niet zeker waarom die nou perse mij moet hebben :o

Maar aangezien ik 3 units heb en 1 van die ram booten denk ik dat ik wel win. Behalve als ie 1 of andere imba unit heeft waar ik nog research voor moet doen.

Zelf zit ik meer te researchen / sparen om zo gauw mogelijk een kolonie te maken. Marble word het, echt irritant om te beginnen zonder marble want alles heeft het nu nodig.

zelf zit ik op een sulphur island,heb het volgende gepland voor kolonies: eerst marble, dan glass, dan wijn. Veel marble nodig om palace te upgraden en veel glass om palace die keer daarna te updaten. Dus lijkt me wine me het meest logisch om als laatst te pakken, hoef je niet alles te kopen.

Verder heb ik 22 scientists en vrij weinig workers, zodat ik toch nog 4 gold per uur verdien (verlies dus ook door die ship en die slingers). En 1 op me island die inactive is die ik elke paar uur ff pak voor wat extra spullen. Werkt prima zo op het moment d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Heeft iemand ook opeens last van een bug in de trade/sell pagina? Op het moment dat ik opgeef hoeveel ik wil kopen van een grondstof, flipt het javascriptje dat meteen laat zien hoeveel geld je dan kwijt bent. Net nu ik aangevallen wordt en mn geld uit wil geven tot mn pakhuis nokkievol zit. :(

Ik ga nog maar even fröbelen met firebug om toch nog te kunnen traden...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
Kixtart schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:41:
[...]

Bij 81 capacity kan je er dus zelf 81 workers inzetten en zo +81 wood per uur ontvangen :)
Klinkt logisch :P Had ik zelf moeten verzinnen, 81 workers net z'n allen wordt natuurlijk al heel snel ruzie.

Jammer dat er nergens in het ikariam help systeem terug te vinden is hoeveel workers per level er mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:17

TheBorg

Resistance is futile.

sparidem schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:54:
[...]
Jammer dat er nergens in het ikariam help systeem terug te vinden is hoeveel workers per level er mogelijk zijn.
http://ikariam.wikia.com/wiki/Saw_Mill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Tjeerdtq schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:19:Er zit er een bij mij op het eiland van level 7 en nog steeds geen donatie, what so ever. Morgen heb ik mijn workshops, dan komt er een klein legertje de donatie daar op halen >:)
Workshop icm upgrades schijnen bugs in te zitten, niet gebruiken op dit moment.

Ik ben het ook aan het onderzoeken, maar dat is omdat ik niet echt een ander doel heb. Volgende research is voor goedkoper research, daar wil ik even naar toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Motrax op 27-02-2008 22:41 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Is er iemand die mij kan helpen aan Marble. Zit echt omhoog en wil mijn trading post gaan upgraden om meer kans te hebben op trading. Ook wordt het hoog tijd om mijn town hall te upgraden zodat ik voldoende kan verdienen om te gaan koloniseren.
Ik kan zwavel aanbieden en heb minimaal 70 marble nodig (desnoods stuur ik je een schipje met 140 zwavel (sulphur) terug).

GoT LPEspecial
Anauos[53:52] > GoT LPE

PS: PM me ingame voordat iedereen me een schip gaat sturen

[ Voor 7% gewijzigd door LPEspecial op 27-02-2008 23:05 ]

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt bericht.

Ligt het aan mij of is de server van ikariam erg brak atm, krijg erg veel server errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Je hebt bericht.

Ligt het aan mij of is de server van ikariam erg brak atm, krijg erg veel server errors.
Mijn schip is onderweg (140 zwavel). Hoop dat je jouw schip ook snel stuurt.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Je hebt bericht.

Geen last van hier... De errors die ik krijg zijn gewoon bugs van Ikariam zelf, maar dat is ook erg zeldzaam.

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
misschien is het een idee dat we uiteindelijk met GoT een aantal landjes overnemen zodat we van onze voorraden verzekerd zijn?

zoals :
Snasuos [38:16]
Beyios [38:17]
Teciios [39:17]
Tanaytia [39:16]

alle vier nog leeg met alle 4 de materialen.

ik zit er niet zo ver vandaan (2 eilanden ongeveer)

ideetje?

[ Voor 43% gewijzigd door 3V3RT op 28-02-2008 00:41 ]

Verwijderd

3V3RT schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:39:
misschien is het een idee dat we uiteindelijk met GoT een aantal landjes overnemen zodat we van onze voorraden verzekerd zijn?
mijn beginstad zit op sulphur (zwavel)
ik heb een kolonie op Marble (steen)
en ik ga over uurtje kolonie plaatsen op Wine (wijn) :D
duurt zo'n 5 dagen eer je kolonie kunt bouwen

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Mijn palace is vannacht afgerond dus ik denk dat ik binnenkort ook maar is een kolonie ga opzetten. Denk op Wine of Marble.

iRacing

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
ahha het island 54:85 begint aardig druk te worden met goters
teller staat nu op 4 totaal ;). nu ff de boel weer op orde zo dat we die marble Quarry ff omhoog kunnen gooien :)

Verwijderd

Ik heb nu paleis level 2, nodig voor level 3:
Building material: 20.462 Marble: 7.170 Crystal Glass: 4.780

Gaat hem dus nog lang niet worden :P
Zit alleen nu op Sulphur + Marble + Wine dus moet ook nog eens 4780 crystal weten te kopen :P

• Cubic X
Mijn stad heeft de aanval overleefd. Niks verloren :)

• Thrilled
  • Laatst online: 24-08-2024
Woo eindelijk een goede aanval:

Eyeball from GoT Vlissingen has won the battle and pillages Elysia.
Loot

* Building material: 490
* Marble: 109

Zojuist mn troepen er nog een keer naar toe gestuurd, die komen over 3 minuutjes binnen rollen

/edit hooppa :P

Eyeball from GoT Vlissingen has won the battle and pillages Elysia.
Loot

* Building material: 481
* Marble: 118

Hoevaak mag ik iemand nou attacken?

[ Voor 26% gewijzigd door Thrilled op 28-02-2008 08:54 ]

• CSB

CSB

Vannacht aangevallen. Niet erg slim, aangezien we nu met 4 GOTters op hetzelfde eiland zitten, dus dat wordt 4 tegen 1 mocht ie het nog eens proberen.

Heb hem dit berichtje gestuurd:
Hello,

I don't know why you found it neccesary to pillage my town, as i didn't do anything to yours. Anyway: I'd like to ask you to not attack me anymore. I will not retaliate this time, but if you decide to attack me again i'll not be so forgiving.

Regards,
NeoS.
Heb al contacten gelegd met de andere GOT spelers op mijn eiland. Mij benieuwen. :)

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Lordsauron schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:26:
ahha het island 54:85 begint aardig druk te worden met goters
teller staat nu op 4 totaal ;). nu ff de boel weer op orde zo dat we die marble Quarry ff omhoog kunnen gooien :)
op 65:89 zitten minimaal 5 goters ;)
Is ook de reden waarom ik mijn kolonie er geplant heb :)

• Lordsauron
uhmm volgens mij ligt die server er bij.
krijg allen nog maar text en geen plaatjes en css meer... ?
iemand anders ook dat probleem?

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Lordsauron schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:41:
uhmm volgens mij ligt die server er bij.
krijg allen nog maar text en geen plaatjes en css meer... ?
iemand anders ook dat probleem?
Het is niet supersnel maar het werkt verder gewoon goed :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Lordsauron
Paxlie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:45:
[...]

Het is niet supersnel maar het werkt verder gewoon goed :)
Heb ik weer :X
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj11/lordviper128/untitled.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Lordsauron op 28-02-2008 09:49 ]

• Thrilled
Kijk eens bij Beeld > Paginastijl en kijken of daar Basisstijl aangevinkt staat?

• Lordsauron
Thrilled schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:16:
[...]

Kijk eens bij Beeld > Paginastijl en kijken of daar Basisstijl aangevinkt staat?
niet aan gezeten, en staat idd op basisstijl.

• Thrilled
Ok, zo ziet de website er namelijk ook uit als ik 'Geen stijl' aanvink..

/edit er vormt zich een kolonie op mijn eiland, toevallig iemand van GoT?
ingame name is Eyeball

[ Voor 41% gewijzigd door Thrilled op 28-02-2008 10:24 ]

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Als iemand crystal nodig is, ik verkoop het. Ik ben gold nodig dus ik ruil het niet. Heb op dit moment wel 400 crystal dat ik kan missen.

iRacing

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik ben er ook mee begonnen met dit spel.

Erg leuk om te doen.
Ziet er ook leuk uit voor een browserspel.

Ik hoop dat het binnenkort wat word met die alliantie :)
Hoop graag met de medetweakers te kunnen spelen :)

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ben ook begonnen, ziet er leuk uit.

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Weet iemand eigenlijk of de town wall ook helpt bij een aanval vanuit zee? Dus als men vanaf een ander eiland wil pillagen, draagt de town wall dan ook bij aan de verdediging? De FAQ van het spel bied helaas niet het verlossende antwoord...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Banjy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:00:
Weet iemand eigenlijk of de town wall ook helpt bij een aanval vanuit zee? Dus als men vanaf een ander eiland wil pillagen, draagt de town wall dan ook bij aan de verdediging? De FAQ van het spel bied helaas niet het verlossende antwoord...
Every level of your town wall gives your troops a 10% defence bonus.

Aangezien je troepen de def bonus krijgen Ja dus.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Banjy
William/Ax3 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:24:
[...]

Every level of your town wall gives your troops a 10% defence bonus.

Aangezien je troepen de def bonus krijgen Ja dus.
Ja dat had ik dus inderdaad gelezen, maar ok dan ga ik er dus ook maar vanuit dat het zo is :)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Banjy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:00:
Aangezien Town wall globale verdediging van je stad verhoogt, vermoed ik dat dit ook gewoon voor aanvallen vanuit zee geld.

Ik hoef nog maar 1 gebouw te bouwen en dan heb ik ze allemaal 8)
Het museum mist nog momenteel.

Edit:
Smrph + Bixbom (Bommie ingame) hebben er zo een zuiderbuurman bij. Ik heb mn colony onder hun gestart :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 28-02-2008 12:43 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Capa
  • Laatst online: 15-09 14:15
Kolonie gevormd op Endeos [39:79], lekker bij mij in de buurt, dus kan makkelijk wijn verschepen :P
Wijn gaat harder dan welke resource dan ook, leek mij verstandig daarheen te gaan. Zat gelukkig in de buurt, scheelt weer uren reizen en bij aanvallen makkelijk hulp te sturen.

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:37
Is het trouwens zo dat als je op een kolonie je 2e palace bouwt dat je dan gewoon een nieuwe kolonie kan maken met je 2e palace en je dan niet je palace hoeft te upgraden?

• Thrilled
Capa schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:43:
Kolonie gevormd op Endeos [39:79], lekker bij mij in de buurt, dus kan makkelijk wijn verschepen :P
Wijn gaat harder dan welke resource dan ook, leek mij verstandig daarheen te gaan. Zat gelukkig in de buurt, scheelt weer uren reizen en bij aanvallen makkelijk hulp te sturen.
Marble gaat bij mij het hardste, samen met hout.. Wine gaat rustig.. mazzel dat je dat stabiel kan instellen op x per uur. Af en toe een scheepje laten komen met wat wijn en ik zit weer goed

• Capa
  • Laatst online: 15-09 14:15
Thrilled schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:44:
[...]

Marble gaat bij mij het hardste, samen met hout.. Wine gaat rustig.. mazzel dat je dat stabiel kan instellen op x per uur. Af en toe een scheepje laten komen met wat wijn en ik zit weer goed
Marble komt bij mij binnen als water, voor hout hetzelfde. Verkoop meer marble dan dat ik gebruik :)

• Banjy
Capa schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:54:
[...]

Marble komt bij mij binnen als water, voor hout hetzelfde. Verkoop meer marble dan dat ik gebruik :)
Dat had ik ook, en ook wel wat verkocht al inderdaad. (Helaas) ook al redelijk wat gedonate (zeker in vergelijking met een aantal andere eiland bewoners) want merk nu toch wel dat ik wat krapper raak.. Daarnaast baal ik dat ik nog steeds die Tavern niet heb maar na Wealth voor Seafaring ben gegaan 8)7 Ik heb nog lang niet het geld voor een colony maar me growth gaat nu echt onwijs traag (1,27) nou ja vanavond dan maar een Tavern.. :P

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Heeft iemand Gold voor mij te leen? Ik zit knel: ik wil een kolonie stichten, maar kom 7000 te kort. Dat is uiteindelijk geen probleem, maar wil nu al een kolonie gaan stichten.

Wat we kunnen doen, is dat ik 71 hout verkoop voor 99 gold per stuk. En als ik het dan weer heb dat goud, koop ik het hout weer terug voor 99 per stuk (of meer hout à 99, zie het als soort rente)

Wie wil er bank voor me spelen? We zijn allemaal GoT-ers, dus qua vertrouwen moet het wel lukken. Liefst een beetje dichtbij eiland:

Rinaldo - GoT Rinaldoleum - Chroeyiios[37:74]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Na hoeveel dagen niet online te zijn geweest raak je eigenlijk inactief?

iRacing

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wes46 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:14:
Na hoeveel dagen niet online te zijn geweest raak je eigenlijk inactief?
Dunno. Het zal wel een aantal dagen zijn. Als je weet dat je meer dan 48 uur weg bent kan je hem het beste op vacation mode zetten.

☻/
/▌
/ \

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Thrilled schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:41:

Hoevaak mag ik iemand nou attacken?
6 keer aanvallen per 24 uur. Anders valt het onder de noemer 'bashen' en kan iemand gaan klagen bij de spelleiding.

Of zoals het mooi gezien kan worden: elke battle report is een aanval.

Hmm, hier wordt het (helaas in Duits) uitgelegd:

http://board.ikariam.de/thread.php?threadid=9837

[ Voor 27% gewijzigd door Twhomp op 28-02-2008 13:24 ]

Verwijderd

Geupdate versie van wat ik eerder postte. Nogmaals met dank aan Thrilled / Eyeball voor de graphics :D

Afbeeldingslocatie: http://fafeq.xoxie.net/ikariam/gotMessageHeader.png

Foundation of the GoT alliance

From this day on the Gathering of Tweakers (GoT) will be represented with an Alliance in Ikariam. The Gathering of Tweakers is one of the most frequently visited forums in the Netherlands. It is part of the Tweakers.net community, which in turn is the largest Technology (Hardware/Software) webpage in the Netherlands.

Because of the nature of GoT, there is a vast amount of active players that have joined Ikariam in the last week or so. Uniting these players under one banner has been our goal since we first started thinking of making an Alliance. Yesterday we achieved this goal by founding the GoT Alliance on the Epsilon server, home of the Gathering of Tweakers in Ikariam.

The four key positions in the Alliance will be filled by UlyssesNL (Leader), RonaldMade (General), FireWorks (Interior Minister) and Jisatsu (Diplomat). Members of GoT will now slowly be admitted to the GoT alliance as well, although getting over 100 DP will be a slow process. Questions and/or offers for trade treaties can be sent to the GoT Alliance and will be forwarded to the appropriate person.

On behalf of the GoT alliance, may we meet each other in Epsilon; through trade treaties or war.

Signed,

jwisgerhof (Jisatsu)
&
UlyssesNL

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 13:53 ]

• Thrilled
Mooi plaatje O-)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Members of GoT are now admitted entry as well
Kuch, niet waar :Y)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Fixed. En Thrilled: moest of course nog credit bij, hartelijk dank voor et designwerk, echt super! (al is het een bitch met knippen :X)

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Hoe word je eigenlijk lid van een alliantie??
gewoon een ambassade bouwen?

[ Voor 25% gewijzigd door MrDrako op 28-02-2008 14:17 ]

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik vind dit trouwens wel een erg vreemde zin.
From this day on the Gathering of Tweakers (GoT) will be represented with an Alliance in Ikariam
leest nogal vreemd, ik zit alleen even te denken wat dan een betere zin zou zijn ;)
Dan lijkt mij deze zin nog beter : From this day the Gathering of Tweakers alliance will be represented in Ikariam

[ Voor 19% gewijzigd door -Mike- op 28-02-2008 14:33 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Dat is nog even lastig, maar een ambassade is een voorwaarde. IVM de kosten wordt er over nagedacht hoe het geregeld moet worden

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

B1gk1ller schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
leest nogal vreemd, ik zit alleen even te denken wat dan een betere zin zou zijn ;)
Dan lijkt mij deze zin nog beter : From this day the Gathering of Tweakers alliance will be represented in Ikariam
From this day (datum), the Gathering of Tweakers (GoT) alliance will exist in Ikariam.
of
From this day forward (datum), the Gathering of Tweakers (GoT) alliance will exist in Ikariam.
of
...................., there will be a new alliance named Gathering of Tweakers (GoT) in Ikariam.

(dunno of het veel beter is :+ )

☻/
/▌
/ \

• MrDrako
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

B1gk1ller schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
Ik vind dit trouwens wel een erg vreemde zin.

[...]

het is normaal gesproken ook "represented by",
en bij jouw zin klopt er ook iets niet voor mijn gevoel, dit door dat het "represented by" is, want je vertegenwoordigd iets, de vertaling van jouw zin is meer "vanaf vandaag zal de got alliantie vertegenwoordigd in ikariam"
Zou dan eerder iets zijn als "From this day the Got Alliance will be represented in Ikariam by its community members"

• Lordsauron
Kan je nou wel bij de GOT alliance ?
of zijn die kosten nog steeds een probleem?

• Thrilled
Net even een level 1 stadje leeg-gepillaged wat al lange tijd erg weinig doneerde maar wel veel workers op de mill afstuurde.. gelijk alles doorgedoneerd aan de quarry die nu aan het upgraden is.. wie niet luisteren wil moet maar voelen :P

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:12
is het trouwens mogelijk te zijn om te zien hoeveel iets waard is bijv 100 glass of 100 marble.
want de 1 verkoopt het vele male goedkoper dan de ander.

How are you doing?

• Thrilled
Daar zijn geen regels voor ;) Vraag en aanbod, daar is waar het allemaal om draait.. economie ;)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Oeh. Ik heb net een workshop gebouwd en zie net dat je daar hele leuke dingen voor je leger kan doen :D
Je kan daar je wapens en armor van je leger upgraden. Weleens waar tegen redelijke pittige prijzen. Om het wapen van je slingers up te graden moet je bijv. 2800 gold + 245 crystalglass betalen.
Andere materialen dan crystalglass heb je zo te zien niet nodig.

Mn tweede colony gaat dus gebouwd worden op een crystalglass eilandje :)

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Rakkerzero schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:51:
Oeh. Ik heb net een workshop gebouwd en zie net dat je daar hele leuke dingen voor je leger kan doen :D
Je kan daar je wapens en armor van je leger upgraden. Weleens waar tegen redelijke pittige prijzen. Om het wapen van je slingers up te graden moet je bijv. 2800 gold + 245 crystalglass betalen.
Andere materialen dan crystalglass heb je zo te zien niet nodig.

Mn tweede colony gaat dus gebouwd worden op een crystalglass eilandje :)
Dus: crystal + sulphur als je warminded bent, want crystal is nodig voor de academy op te bouwen en wapens te onderzoeken en sulphur voor alle units.

Wine + marble als je economyminded bent, want wine is nodig om een grote stad happy te houden en marble om die stad op te bouwen.

Mijn kolonie komt op een wine eiland, tweede kolonie op een glass eiland.

• Lordsauron
ik begon met sulpher, 1ste colony was marble, 2de word wine.
dan laat ik de boel ff groeien enzo en dan komt glass ;)
iemand no gff 1.500 wood te leen. dan kan ik beginnen met upgrade ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Lordsauron op 28-02-2008 15:12 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Lordsauron schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:42:
Kan je nou wel bij de GOT alliance ?
of zijn die kosten nog steeds een probleem?
Kosten zullen altijd een probleem blijven, gezien dat gewoon onbetaalbaar blijft. Je kan wel 1 embassy per kolonie bouwen (om zo de alliantie sneller te laten groeien), maar kolonies maken wordt ook steeds duurder.

Maar we zijn er iig nog wel mee bezig, we bekijken nu wat de beste oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMade op 28-02-2008 15:17 ]

Verwijderd

voor paleis level 3 betaal je 20k wood en 5,5k glass zo een beetje dus ik adviseer iedereen dan ook om te zorgen dat ze niet als laatst op een glass eiland komen: dan moet je namelijk 5,5k glass van de markt zien te kopen...

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

en anders net zoveel marble toch? beetje kut dus als je op een sulphur eiland zit ;) zit op sulphur en heb een wijn kolonie :/ worst possible :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:25:
voor paleis level 3 betaal je 20k wood en 5,5k glass zo een beetje dus ik adviseer iedereen dan ook om te zorgen dat ze niet als laatst op een glass eiland komen: dan moet je namelijk 5,5k glass van de markt zien te kopen...
Waarom zou je je paleis naar level 3 upgraden als je voor +/-35 wood een nieuw paleis op een andere kolonie zet?

• Lordsauron
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:31:
[...]

Waarom zou je je paleis naar level 3 upgraden als je voor +/-35 wood een nieuw paleis op een andere kolonie zet?
Dan kan je tog niet nieuwe colony starten...? had ik een tijdje terug ook gevraag was het andwoord dat je dan geen nieuwe colony kon maken ofzo?????

[ Voor 15% gewijzigd door Lordsauron op 28-02-2008 15:35 ]

• RonaldMade
Lordsauron schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:34:
[...]

Dan kan je tog niet nieuwe colony starten...? had ik een tijdje terug ook gevraag was het andwoord dat je dan geen nieuwe colony kon maken ofzo?????
Je kan idd alleen maar door je Palace op je main eiland uit te breiden, een kolonie maken ja.

Verwijderd

Ow.

Vreemd, ik dacht dat het net zo ging als met je researchers die wél bij je totaal optellen.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:46:
Ow.

Vreemd, ik dacht dat het net zo ging als met je researchers die wél bij je totaal optellen.
Zou fijn zijn, maar dan wordt het ook weer "te" makkelijk en goedkoop.

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-09 16:42
Is het mogelijk je Town Wall te repairen, heb er gisteren 1 neer gezet en als ik nu bij info krijg zie ik daar dit staan
Information
Defence bonus: 5%

Possible breaches: 1

Attacks that failed at this wall: 0
Ik heb zo te zien dus een scheur in de muur en mijn defense is met 5% verlaagd.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Townwall 1 heeft volgens mij altijd 1 breach possibility.
Er zit verder een bug in de omschrijving, want als het goed is is het 10%-x*townlvl. Als je town groter wordt heb je ook minder defense (dat zeiden ze op het Ikariam-board).

☻/
/▌
/ \

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-09 16:42
Kixtart schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:36:
Townwall 1 heeft volgens mij altijd 1 breach possibility.
Er zit verder een bug in de omschrijving, want als het goed is is het 10%-x*townlvl. Als je town groter wordt heb je ook minder defense (dat zeiden ze op het Ikariam-board).
Oke bedankt, dat wordt dus een upgrade doen. Zover nodig op dit moment.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik had ooit 5%, toen twee aanvallen gehad, 2% bonus. Geupgrade en nu weer terug naar 5%... vage shizzle.
Defence bonus: 5%
Possible breaches: 2
Attacks that failed at this wall: 1

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

volder schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:28:
Is het mogelijk je Town Wall te repairen, heb er gisteren 1 neer gezet en als ik nu bij info krijg zie ik daar dit staan

[...]

Ik heb zo te zien dus een scheur in de muur en mijn defense is met 5% verlaagd.
Ik heb net ook een nieuwe muur gebouwd en bij mij is de 'Defence bonus' 3% .

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 18:57
Het lijk bij mij er op dat het defence/town lvl.

Heb een palace over 2 uur. Nu nog alles verzamelen. Boten heb ik al. 5k gold en zo 200 hout.

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Wat kan je nou eigenlijk met gold behalve handelen? Het heeft eigenlijk helemaal geen zin om veel gold te hebben volgens mij. Heb 18000 gold nu, en kan er niets mee (ja veel te dure grondstoffen kopen). Hout is echt een probleem nu, mijn wijn eiland heeft 2 level 8 spelers die beide niet doneren :/ beetje kut dus.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Voor war-units of een kolonie bijvoorbeeld. Of je kunt je income even een tijd in de min zetten voor meer productie. Verder is gold geshared over je towns.

☻/
/▌
/ \

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
gold komt altijd wel van pas en het voordeel is dat het niet zo snel gejat kan worden :) (niet in grote mate dan)

Ik had onlangs een probleem met goud, omdat ik 2 kolonies wilde. Ze kosten beide 12,5k goud en dan is het wel handig dat je zoveel goud hebt :p

• CSB

CSB

Moet je nou in elke kolonie dezelfde gebouwen bouwen wil je bijvoorbeeld de upgrades van je Workshop op je leger hebben?

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik hoef nog maar 3000 gold dan kan ik me eerste kolonie maken :)

Zal dus waarschijnlijk morgen worden of ik moet vanavond nog zoveel crystal zien te verkopen.

iRacing

• Cubic X
Mijn buurman vind het nodig mijn stad te blokkeren en heeft mij aangevallen en veel loot gekregen. Het is dat hij een hoger level heeft en een groter leger, anders had ik hem alle hoeken van het spel laten zien. Maar helaas. Zit nog 5 uur zonder schepen door hem en zijn blokkade.

Verwijderd

Ik heb inmiddels 2 kolonie's, maar de derde zal nog een behoorlijke tijd op zich laten wachten:
Required for next Level:
Building material: 20.462 Marble: 7.170 Crystal Glass: 4.780
:P Dat wordt dus warehouse upgraden :P

Verder is gold wel degelijk nodig: in een workshop kan je extra verdedigingspunten/aanvalspunten voor een bepaald type, waarbij het vanaf 2800 begint ;)

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 17:02
aargh zit met zwaar marble tekort iemand ruilen voor wine? ([25:73])

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 20:31
Ja, (kl)ik

Verwijderd

5 seconden geleden zelf ook begonnen. Ik ga eens kijken of ik het wat vind.

• base_
@master007: oopz net langs gekeken :P maar 14 3/4 uur varen is wel erg lang :'(

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

CSB schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:57:
Moet je nou in elke kolonie dezelfde gebouwen bouwen wil je bijvoorbeeld de upgrades van je Workshop op je leger hebben?
Als het goed is niet al weet ik het niet van workshop.
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:25:
Verder is gold wel degelijk nodig: in een workshop kan je extra verdedigingspunten/aanvalspunten voor een bepaald type, waarbij het vanaf 2800 begint ;)
Zover ik begrepen had was workshop bugged en is dit dus geldverspilling.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• base_
Workshops buggy? waar meer info? anders swicht ik nu mijn research ;)

Verwijderd

Kolonie is bezig op Marble-eiland _/-\o_

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
hoe geraakt men nou in de GoT alliance? :)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

base_ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:02:
Workshops buggy? waar meer info? anders swicht ik nu mijn research ;)
Ik heb zo snel geen topic voor je.
http://board.ikariam.org/...ime&sortorder=DESC&page=1
800+ bugs in 2 weken gemeldt. Gaat goed.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 20:31
3V3RT schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:37:
hoe geraakt men nou in de GoT alliance? :)
Niet, er zijn problemen met de kosten.

• Osxy
  • Laatst online: 07:05

Osxy

Holy crap on a cracker

krvabo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:39:
[...]

Ik heb zo snel geen topic voor je.
http://board.ikariam.org/...ime&sortorder=DESC&page=1
800+ bugs in 2 weken gemeldt. Gaat goed.
Zit nog in de beta he ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De coördinaten van je eiland kun je per DM doorgeven, *NIET* via dit topic.

Gegevens voor DM:
Ingame-name/ GoT naam/ Eiland coordinaten / Eiland Resource