Ik heb het al weer gehad met het spel
- De mogelijkheden van samenspelen zijn heel erg klein, stel dat iemand uit je alliantie aangevallen wordt, en jij gaat helpen, dan ben je je troepen minimaal 20 en maximaal 3 dagen kwijt, waarbij de aanvaller er in bijna alle gevallen in 20 tot 60 minuten is, mensen buiten je nabije eilandgroep hebben namelijk totaal geen reden om je aan te vallen, je aanvaller is er dus in vrijwel alle gevallen voordat je versterking kunt krijgen.
- Je kan niet met mensen uit een alliantie op 1 eiland gaan zitten, tenzij je het zo planned, en het allerhardste kun je groeien door meerdere accounts aan te maken, daar is totaal geen beveiliging op gezet, en het is daardoor heel erg gemakkelijk om te multi-accounten.
- Je kan, zodra je een keer van iemand gewonnen hebt, heel erg makkelijk die persoon helemaal locken, Een blockade op zijn haven, en elk uur aanvallen betekend dat hij geen defensie meer kan opbouwen.
- Je bent heel erg afhankelijk van anderen op je eiland, en communicatie met hen. En gezien de grote hoeveelheid niet-engels-sprekenden (was 1 op mijn eiland die uberhaubt reageerde, en niet in engels) schiet het niet op, en mensen kunnen op die manier heel erg makkelijk profiteren van anderen, een alliantie zou pas echt wat betekenen als je bij elkaar in de buurt zat, met een systeem alla 'alliantie zit dicht bijelkaar en kan snel te hulp schieten' en 'aanvallers doen er langer over om bij je te komen (maar kunnen wel meer jatten)' zouden dit spel zeker ten goede komen, helemaal als je dan ook nog de sawmill en mine upgrades afhankelijk maakt van de speler, zodat je je niet zit te ergeren aan nietsnutten die wel 116 man in de mill hebben staan, lvl 9 zijn en in totaal 100 wood gedoneerd hebben en 0.0 reageerd op talloze berichten.
Het spel heeft opzich potentie, en mischien probeer ik het ooit nog eens als de bugs eruit zijn, en een alliantie meer is dan 'goh je hebt een tag, veel meer kan je niet doen'
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan