Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 21:40
pardon, ik bedoelde:
als je de boel definitief verdeeld (lees: wij gaan uit elkaar)
als vervolg op:
Ruzie over geld kan alleen escaleren als je relatie niet in orde is. Binnen een goede relatie vind je namelijk altijd wel een oplossing als het je dwars zit.

[ Voor 51% gewijzigd door drfrisbee op 06-04-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Oh, ja dat is heel wat anders, dan is het goed :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 07:08

HenkS

Da_king alias HenkS

Guardian Angel schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:07:
Ik proef toch iets van egoïsme en iets van de door mij zo vaak opgemerkte "ïkke ikke mentaliteit".

[...]

Mag ik even braken? Je suggereert dat een vrouw het een heel stuk makkelijker heeft. Waarop baseer je dit?

[...]

Naar mijn mening is zoiets in je achterhoofd hebben misschien wel realistisch maar getuigt het niet bepaald van vertrouwen in je partner noch van een goede zelfkennis voor in de toekomst.

Tweakers, maar uiteraard ook andere mensen, zoeken voor ze iets kopen gruwelijk veel uit om geen buil te vallen. In het geval van een keuze voor een partner heeft het er de schijn van dat men zonder "de aankoop" te keuren en te testen besluit maar samen een huisje te gaan installeren en te gaan gebruiken.

Je weet toch verdomde goed wat je doet? Je praat toch veel met elkaar en dan zou je elkaar toch goed genoeg moeten kennen om een weloverwogen beslissing te nemen? Ik las hiervoor iets van een onverwachte kinderwens bij de partner, ik snap dat "onverwacht" niet. Wat deed men dan al die tijd in de verkeringstijd? Feesten en beesten? De meeste ruzies in een relatie gaan over geld en ga er maar vanuit dat het dan over een gebrek aan geld gaat.

Ik de bijna 40 jaar dat ik Mw. GA ken heb ik nog nooit ruzie over geld gehad terwijl we het in de beginjaren bepaald niet riant hadden. Als Mw GA iets wil kopen dan doet ze dat gewoon en voor mijzelf geldt dat ook. Voor dingen v.a. zo'n € 50,= gaat er meestal een "gesprek" aan vooraf om de ander duidelijk te maken dat er een relatief groot bedrag zal worden uitgegeven.

/me GA mompelt "generatiekloof" en baant zich met zijn rollator verder een weg door de shoppende mannen bij een electronicaketen en een half uur later door de vrouwen bij H&M.
tja ik zie het toch ook om me heen gebeuren. verliefd, leuke spulletjes kopen, huiskopen, vreemdgaan, uit elkaar, en hop schuld....

1 op de 3 mensen komt in scheiding te liggen, en dan hebben we het nog niet eens over mensen die niet trouwen en ook uit elkaar gaan en toch al samen wonen.

ik vind je moet elkaar wat gunnen, vertrouwen hebben in elkaar en elkaar vrij kunnen laten in financiele dingen, maar elkaar wel op de hoogte houden en de basis financiele zaken die je samen deelt en veel waard zijn toch goed op papier zetten. hoe fijn en leuk het samen is, het kan toch mis gaan.

mijn vriendin verdient echt veel minder dan ik. maar ze heeft wel in haar ogen haar droombaan en daardoor is ze gelukkig (ze geeft kooklessen). we hebben de afspraak dat ik hypotheek betaal en alle vaste lasten en zij de boodschappen en alle kleine dingetjes die we nodig hebben. Zo zijn we beide happy en komen we goed rond. wel ligt er in een samenlevenscontract vast dat als we uit elkaar gaan ik in het huis blijf wonen en zij weg moet. (klinkt misschien heel bot, maar ik betaal wel de hypotheek (huis staat op onze gezamenlijke naam) en je kan dit wel mondeling overeenkomen, maar mensen kunnen vreemde sprongen maken als t over is met de relatie.

je kan nog wel zo goed van vertrouwen zijn, mis kan t altijd gaan en wat is nu de moeite om het goed vast te leggen, kwaad kan het nooit, het kan wel kwaad voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18
als het huis op jullie naam staat zul je haar alsnog "uit moeten kopen" in geval van overwaarde, of begrijp ik je verkeerd :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Grolsch schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:00:
als het huis op jullie naam staat zul je haar alsnog "uit moeten kopen" in geval van overwaarde, of begrijp ik je verkeerd :?
klopt. maar er zal niet heel snel sprake zijn van overwaarde, ik woon in belgie en daar zijn de kostenkoper een stukje hoger. dus voordat je dat stuk al hebt gedekt met overwaarde ben je weer een paar jaar verder.

en mocht ik dan wel overwaarde hebben, koop ik haar inderdaad uit, maar dat is dan ook niet erg want je huis is het dan toch waard.

de constructie is er meer voor, dat we geen discussie krijgen dat de een het huis wil verkopen, de ander niet etc etc. nu is het gewoon duidelijk hoe/wat mocht het overgaan. (gaat het niet, maar toch.... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Fijn dat je weet waar je aan toe bent als het over is wat je huis betreft. Maar gaat het dan niet knagen dat je jarenlang het huis zelf hebt betaald, en alsnog met een aardige som haar uit moet kopen. Dat zou effectief misschien niet veel aan je hypotheek veranderen, maar haar wel een zak geld als ik het goed heb. Gaat toch aan je knagen denk ik, voor velen een logisch gevolg.

Verder hoef ik bij m'n vriendin niet aan te komen met zo'n constructie, die zou zich hierdoor ongelijk voelen (iets in die trant) en daar houd ze niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

!null schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:15:
Fijn dat je weet waar je aan toe bent als het over is wat je huis betreft. Maar gaat het dan niet knagen dat je jarenlang het huis zelf hebt betaald, en alsnog met een aardige som haar uit moet kopen. Dat zou effectief misschien niet veel aan je hypotheek veranderen, maar haar wel een zak geld als ik het goed heb. Gaat toch aan je knagen denk ik, voor velen een logisch gevolg.

Verder hoef ik bij m'n vriendin niet aan te komen met zo'n constructie, die zou zich hierdoor ongelijk voelen (iets in die trant) en daar houd ze niet van.
nou ja, ik heb inderdaad jarenlang betaald voor de hypotheek wat het nu waard is. als het huis in waarde stijgt dan moet ik de helft van de overwaarde aan haar betalen ja. ik vind dit ook niet meer dan logisch en het overige deel is al van mij dan.

je moet inderdaad gewoon kiezen voor een constructie waar je je beide fijn bij voelt. zij heeft in overleg met mij gekozen voor een baan waar ze weinig verdient en gelukkig mee is, ik heb gekozen om meer te betalen maar dat ik hier wel kan blijven wonen mocht het overgaan. de gulde middenweg in mijn ogen. En nu vind i khet niet erg om meer te betalen, want ik maak ons er allebei gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Is dat zo? Volgens mij moet je neit alleen de helft van de overwaarde betalen maar ook de helft van het tot dan toe opgebrachte geld (wat dus in de hypotheek is gestoken). Misschien heb ik er niet genoeg verstand van, maar op papier staat het huis / de hypotheek op naam van jullie allebei. Jij betaalt toevallig alles, maar dat staat nergens.

Wellicht heb je gelijk, maar dan nog zou ik het eigenlijk oneerlijk vinden. Zij betaalt minder, maar ze gaat nooit wat van dat geld terug zien. Jij wel. Nou ben je waarschijnlijk meer aan rente kwijt wat je ook niet terug gaat zien, dan zij aan boodschappen. Zij komt er iig uit met helemaal niks, als jij gelijk hebt (en er is geen overwaarde).

Verder is het mooi dat ze een slecht betaalde baan kan nemen waar ze zich fijn bij voelt, dat is heeeel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Het ligt er ook aan hoeveel waarde je aan je eigen geld en je spullen hecht. (en dit is het punt wat vaak ter discussie staat tijdens een scheiding)

Ik hecht nergens waarde aan, behalve aan mijn geluk, en dat zit niet in geld of spullen.
Ik heb in mijn omgeving mee gemaakt dat ze mekaar uitkleden bij een scheiding maarja spullen kun je opnieuw kopen..
Ik heb een goede baan en inkomen, dus ik kan in een half jaar wel weer op mezelf wonen met wat leuke spullen.

Niet dat ik erover nadenk maar stel dat mijn relatie op de klippen loopt dan gun ik zelfs mijn vriendin + kind het huis en de inboedel, als hun opnieuw moeten beginnen dan zou dat zeer lastig zijn voor haar en dat zou ik mijn kind ook niet aan willen doen. Ik zal dan enkele maanden bij me ouders of vrienden wonen en even flink sparen en dan kan ik wel weer voor mezelf beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 07-04-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:21
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:56:
Het ligt er ook aan hoeveel waarde je aan je eigen geld en je spullen hecht. (en dit is het punt wat vaak ter discussie staat tijdens een scheiding)

Ik hecht nergens waarde aan, behalve aan mijn geluk, en dat zit niet in geld of spullen.
Ik heb in mijn omgeving mee gemaakt dat ze mekaar uitkleden bij een scheiding maarja spullen kun je opnieuw kopen..
Ik heb een goede baan en inkomen, dus ik kan in een half jaar wel weer op mezelf wonen met wat leuke spullen.

Niet dat ik erover nadenk maar stel dat mijn relatie op de klippen loopt dan gun ik zelfs mijn vriendin + kind het huis en de inboedel, als hun opnieuw moeten beginnen dan zou dat zeer lastig zijn voor haar en dat zou ik mijn kind ook niet aan willen doen. Ik zal dan enkele maanden bij me ouders of vrienden wonen en even flink sparen en dan kan ik wel weer voor mezelf beginnen.
Totdat het blijkt dat ze met heel jouw vriendengroep heeft liggen vozen :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs dan nog..
Moet er niet aan denken om in een huis te wonen of met spullen te moeten leven die je elke dag doen herinneren aan je relatie.
Ik zou liever weer opnieuw beginnen en nieuwe spullen en een nieuwe woonruimte zoeken.
De spullen die zij wil hebben mag ze hebben, de rest verkopen we en delen het geld 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 35872 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:50:
Zelfs dan nog..
Moet er niet aan denken om in een huis te wonen of met spullen te moeten leven die je elke dag doen herinneren aan je relatie.
Ik zou liever weer opnieuw beginnen en nieuwe spullen en een nieuwe woonruimte zoeken.
De spullen die zij wil hebben mag ze hebben, de rest verkopen we en delen het geld 50/50.
tja ik denk niet dat iedereen geld heeft om opnieuw spullen te gaan kopen. waarschijnlijk al nieuwe woonruimte, kost ook geld, andere zaken die geld kosten en dan ook nog s nieuwe meubels....

als je het kan missen, why not, maar ik denk niet dat dat bij veel mensen zo is

mijn vriendin verkoopt gewoon regelmatig ons interieur via marktplaats terwijl we gewoon nog in de relatie zitten :) (maar goed, ze schraapt het ook weer via marktplaats bij elkaar) mmm kun je een marktplaats verslaving hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HenkS schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:01:
[...]

tja ik denk niet dat iedereen geld heeft om opnieuw spullen te gaan kopen. waarschijnlijk al nieuwe woonruimte, kost ook geld, andere zaken die geld kosten en dan ook nog s nieuwe meubels....

als je het kan missen, why not, maar ik denk niet dat dat bij veel mensen zo is

mijn vriendin verkoopt gewoon regelmatig ons interieur via marktplaats terwijl we gewoon nog in de relatie zitten :) (maar goed, ze schraapt het ook weer via marktplaats bij elkaar) mmm kun je een marktplaats verslaving hebben :)
7-8 maanden wonen bij me ouders en ik heb 10.000 euro gespaard. (en dan deel ik ook gewoon mee met het huishoudpotje)
Genoeg appartementen te koop hier voor 110.000 euro. en ik kan het leuk inrichten hoor..
tuurlijk heb je dan niet gelijk alles van een duur merk maar wat is er mis met IKEA en idd MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 21:19

Jeroen V

yadda yadda yadda

!null schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:15:
Fijn dat je weet waar je aan toe bent als het over is wat je huis betreft. Maar gaat het dan niet knagen dat je jarenlang het huis zelf hebt betaald, en alsnog met een aardige som haar uit moet kopen.
En vind je niet dat de partner mee heeft geholpen aan het betalen van die hypotheek? ik verdien ongeveer 3 keer zoveel als mijn vriendin, ik werk 6 dagen, zij werkt 3 dagen. Ik doe niet echt heel veel in het huishouden, zij doet veel meer dan ik. Dan draagt ze naar mijn mening net zoveel bij als ik, ook al wordt een deel van haar werkzaamheden niet betaald door een werkgever...

Iedereen moet het uiteraard voor zichzelf weten, maar ik ben ook een voorstander van de 'grote hoop.'
Pagina: 1 2 3 4 Laatste