Guardian Angel schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:07:
Ik proef toch iets van egoïsme en iets van de door mij zo vaak opgemerkte "ïkke ikke mentaliteit".
[...]
Mag ik even braken? Je suggereert dat een vrouw het een heel stuk makkelijker heeft. Waarop baseer je dit?
[...]
Naar mijn mening is zoiets in je achterhoofd hebben misschien wel realistisch maar getuigt het niet bepaald van vertrouwen in je partner noch van een goede zelfkennis voor in de toekomst.
Tweakers, maar uiteraard ook andere mensen, zoeken voor ze iets kopen gruwelijk veel uit om geen buil te vallen. In het geval van een keuze voor een partner heeft het er de schijn van dat men zonder "de aankoop" te keuren en te testen besluit maar samen een huisje te gaan installeren en te gaan gebruiken.
Je weet toch verdomde goed wat je doet? Je praat toch veel met elkaar en dan zou je elkaar toch goed genoeg moeten kennen om een weloverwogen beslissing te nemen? Ik las hiervoor iets van een onverwachte kinderwens bij de partner, ik snap dat "onverwacht" niet. Wat deed men dan al die tijd in de verkeringstijd? Feesten en beesten? De meeste ruzies in een relatie gaan over geld en ga er maar vanuit dat het dan over een gebrek aan geld gaat.
Ik de bijna 40 jaar dat ik Mw. GA ken heb ik nog nooit ruzie over geld gehad terwijl we het in de beginjaren bepaald niet riant hadden. Als Mw GA iets wil kopen dan doet ze dat gewoon en voor mijzelf geldt dat ook. Voor dingen v.a. zo'n € 50,= gaat er meestal een "gesprek" aan vooraf om de ander duidelijk te maken dat er een relatief groot bedrag zal worden uitgegeven.
/me GA mompelt "generatiekloof" en baant zich met zijn rollator verder een weg door de shoppende mannen bij een electronicaketen en een half uur later door de vrouwen bij H&M.
tja ik zie het toch ook om me heen gebeuren. verliefd, leuke spulletjes kopen, huiskopen, vreemdgaan, uit elkaar, en hop schuld....
1 op de 3 mensen komt in scheiding te liggen, en dan hebben we het nog niet eens over mensen die niet trouwen en ook uit elkaar gaan en toch al samen wonen.
ik vind je moet elkaar wat gunnen, vertrouwen hebben in elkaar en elkaar vrij kunnen laten in financiele dingen, maar elkaar wel op de hoogte houden en de basis financiele zaken die je samen deelt en veel waard zijn toch goed op papier zetten. hoe fijn en leuk het samen is, het kan toch mis gaan.
mijn vriendin verdient echt veel minder dan ik. maar ze heeft wel in haar ogen haar droombaan en daardoor is ze gelukkig (ze geeft kooklessen). we hebben de afspraak dat ik hypotheek betaal en alle vaste lasten en zij de boodschappen en alle kleine dingetjes die we nodig hebben. Zo zijn we beide happy en komen we goed rond. wel ligt er in een samenlevenscontract vast dat als we uit elkaar gaan ik in het huis blijf wonen en zij weg moet. (klinkt misschien heel bot, maar ik betaal wel de hypotheek (huis staat op onze gezamenlijke naam) en je kan dit wel mondeling overeenkomen, maar mensen kunnen vreemde sprongen maken als t over is met de relatie.
je kan nog wel zo goed van vertrouwen zijn, mis kan t altijd gaan en wat is nu de moeite om het goed vast te leggen, kwaad kan het nooit, het kan wel kwaad voorkomen