Ik zie het niet als verextremiseren, ik zie het als een logisch gevolg van het gebruik maken van een verdeelsleutel als je wat verder kijkt dan alleen geld.
Ik probeer met voorbeelden aan te geven dat het imho uberhaupt een vreemd iets is om een verdeelsleutel te maken omdat als je wat verder doordenkt er nogal wat meer is dan geld alleen.
Makkelijke aan geld is echter dat je dat heel simpel kunt bereken 'dus' is dat kennelijk geaccepteerd.
Ik heb van HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL nabij meegemaakt hoeveel gezeik het geld deel kan zijn na het klappen van de relatie. Een nasleep van jaren, met een goede 30K aan advocaatskosten. Fantastisch! Was compleet onnodig geweest. Het klappen van de relatie is erg genoeg, maar als er dan ook nog zoiets overheen komt... Hallooooooo depressie-wao-etc... yep, seen it all. Worth it? no way!
En jij kunt garanderen dat een verdeelsleutel een 100% garantie is om geen gezeik te krijgen ?
Gezamenlijk gekochte zaken gaan geen gezeik opleveren ?
Of houdt je een lijst bij waarop bij iedere aanschaf komt te staan wie er recht op heeft als het fout gaat en wat voor waarde het dan voor de ander vertegenwoordigd ?
Overigens heb ik ook van heel nabij meegemaakt wat een gezeik het klappen van een relatie kan zijn inclusief 30k+ aan advocaatkosten, uitkoopkosten en ondertussen al meer dan 5 jaar gezeik maar dat heeft tot op de dag van vandaag te maken met de kinderen en had niet anders geweest als financien anders verdeeld waren geweest.
Afspraken maken is zo simpel. Het normale huishuiden is nu juist gezamelijk; dus die cola... Geen probleem.
Het gaat om de pumps met goude randjes die zij fantastisch vindt en jij afschuwelijk... Die ontzettende dikke pc voor jou, terwijl die goedkope dell ook echt wel voldoet... Zit er een inkomensverschil tussen beiden? Wie zegt dat de huishoud-huur-gwl pot 50-50 gevuld moet worden? Ja sommigen zullen zo ver gaan... Of dat nou zo handig is als dat betekend dat de ene 200 euro overhoud en de ander 2000?
Kennelijk is de waarde voor jou doorslaggevend om er wel of geen probleem van te maken en heeft het kennelijk niet met een of ander principe te maken.
Cola is goedkoop dus geen probleem, een PC kan duur zijn dus wel een probleem ?
Overigens heb ik het nergens gehad over een 50-50 in de gezamenlijke pot maar als je er voor kiest om een andere verhouding te gebruiken is dan niet per definitie de ene partner de ander aan het sponsoren ?
Ik lees nu juist tussen de regels door dat dat het probleem is en een van de redenen om niet alles op een grote hoop te gooien.
Geld is domweg een primaire bron van onderlinge frustraties. Je kunt het probleem wegromantiseren, maar enige mate van rationaliteit is gewoon toch wel handig... voor nu... en welke vorm van later dan ook.
Enige nuance kan geen kwaad : geld
kan domweg een primaire bron van onderlingen frustraties zijn maar het hoeft niet.
Overigens hoef ik het probleem niet weg te romantiseren, er is namelijk geen probleem in onze relatie als het op geld aan komt en er is ook geen onderlinge frustratie over geld.
Als ze van de week roept dat ze mooie pumps heeft gezien met gouden randjes dan gaan we ze samen halen en als ik zie hoe blij ze daarmee is ben ik het ook.
Dat is liefde als je het mij vraagt.
Bij mijn ouders werkt het eind deze maand 40 jaar probleemloos op deze manier, is dat ook wegromantiseren ?
Janken zal ik inderdaad als de relatie voorbij is maar dan is het janken om de relatie en niet over het geld.
Ik ben getrouwd uit liefde voor deze vrouw en geld interesseert me wat dat betreft nul komma nul.