AMD Phenom: Quad- en Tricore OC/ info Topic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inhoud | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Inleiding • Tricore specificaties • Quadcore specificaties • Overclocking Basics • Overclocking Programs • Moederborden • Koelers • Thanks to... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hoi ik ben Michael en dit is mijn eerste topic start, ik zag dat hier al een draadje over was geweest maar daar stond alleen de vraag in of een draadje als dit nodig was, naar mijn verzoek aan de topicstarter het topic te starten heb ik niks erover gehoord dus vandaar dat ik het draadje gefixed heb. Het is m'n eerste keer dus mocht er wat missen/niet volgens de regels zijn: DM me Dit draadje zal gevuld worden met OC resultaten van de Quadcores van AMD en binnenkort ook resultaten van de nieuwe Triplecores. Ik weet dat niet veel mensen deze cpu's hebben, maar ik hoop dat dat snel zal veranderen aangezien bij sommige webshops de prijs van de Quad core al zo laag is dat het goedkoper is als menige Dualcore. Natuurlijk is het geen excuus om dan voor een Quad te gaan want clocken ze wel goed? Dat gaan we hier hopelijk te zien krijgen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tricore 7xxx Toliman specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hoewel officieel de Triplecore's er nog niet zijn heb ik toch maar besloten deze erbij te plaatsen, aangezien het topic er wat completer van wordt. Een enkele maand geleden is bekend gemaakt dat AMD met een zogenaamde 'Toliman'-Tricore gaat komen. Dit is inmiddels al bevestigd waardoor er heel wat discussies op gang zijn gekomen. Volgens de geruchten is de Phenom Tricore eigenlijk gewoon een Phenom Quadcore met één kapotte core zijn. Dit is echter nog niet bevestigd. De kloksnelheid van de Phenom 7-serie zou tussen de 2,3GHz en 2,5GHz liggen, met een tdp van 89 watt. Frontpage: Gerucht: AMD-tricore verschijnt in maart op 2,5GHz
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quadcore 9xxx Barcelona specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Juist, het woordje Quad zegt al genoeg. De AMD Phenom 'Barcelona'-Quadcore beschikt over 4 verwerkingseenheden en over een nogal kleine hoeveelheid cache: de L2 cache bestaat net als het L3 cache uit 2MB, wat volgens AMD meer dan voldoende is. De Quad serie bestaat nu nog uit de:
In Nederland zien we de 9500 en de 9600 veel voorbij komen. De andere drie heb ik zelf nog niet gezien maar die zullen ongetwijfeld nog langs komen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overclocking Basics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hier is een FAQ te vinden waarin de basics van het overklokken worden uitgelegd: Frequently Asked Questions T&C Enkele artikelen m.b.t. het geheugen: Artikel van X-bit Labs. Artikel van Anandtech. Ook hier op GoT is een heel goed topic over DDR/DDR2/DDR3 geheugen, en waar je op moet letten bij de aanschaf: Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic -Uitleg van Rol-Co over hoe je BIOS te flashen op een ASUS mobo: Rol-Co in "[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2]" Dit kan je echter ook vanuit windows doen met de ASUS update utility tool. Enkele overclocking starter guides: Phenom 9600 op XbitLabs Phenom 9600 Black Edition review op PC Perspective The Inquirer kijkt naar AMD Overdrive | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overclocking Programs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stabiliteit: PRIME95 SP2004 Orthos Edition (Dual Core PRIME95) Memtest86 Memtest Windows SuperPi Mod SuperPi AMD's eigen monitor tools Monitoring: Thermal Analysis Tool (TAT) CoreTemp Speedfan CPU-Z AMD Overdrive | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moederborden | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tekst moet nog komen. Vergelijking tussen de 770, 780 en 790 chipsets van AMD AMD's 7x0 Chipset op Digit-Life | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koelers | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gelinkt met Pricewatch: ThermalTake Big Typhoon Arctic Freezer 7 Pro Tuniq Tower 120 Zalman CNPS9500 Zalman CNPS9700 Thermaltake Sonic Tower Scythe Ninja Coolermaster Gemini II Tip | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overclocking Results | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ben je lekker wezen clocken of misschien maar een klein beetje? Het maakt niet uit! Post je resultaten dik gedrukt en dan zal de top 15 in de TS blijven updaten. Om alles lekker overzichtelijk te houden zou ik de resultaten graag zo willen hebben: Phenom xxxx | batch | stepping | vcore | resultaat | temps@load | koeling | naam. Mocht je wat toe te voegen hebben aan de TS please DM het me, ik leer ervan en je doet mij en de rest van alle AMD Phenom fans een plezier! Greetz, cc_tuner
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thanks to... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Thnx to Mr Alfabet voor een spel/taalfout vrije tekst en nieuwe opmaak |
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 21-02-2008 15:21 ]