Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260702

Anoniem: 176386 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:00:
Ik heb een GoPal md96272 en zit met de volgende problemen:

Als ik de shell installeer, kan ik Gopal niet openen via het icoon. Hij reageert er namelijk helemaal niet op, terwijl hij wel aangeeft dat het bestand niet gevonden kan worden voordat ik het reg programmetje run.

Nou heb ik geprobeert up te graden naar Gopal 4.1PE. Dat doet hij heel erg mooi, alleen draait hij de Navigatie software niet meer. Hij zegt namelijk nu dat er geen kaartgegevens op het toetsel kunnen worden gegeven, terwijl deze er wel op staan.

Help?

P.s ik heb op een of andere manier de oude Gopal er weer op weten te krijgen, navigeren werkt daarmee perfect. Als ik de nieuwe Shell erop zet, dan kan ik het navigeer programma alleen openen door ernaar te gaan via het folder icoontje.
Deze staat bij mij onder:

\My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe

-? ZIE PAGINA 2 OVER NAAM VERWARRING IN SHORT-CUT EN mnabgcde.exe

Zodra ik het reg bestandje run, doen alle programma's het behalve gopal en het tomtom icoontje.
Zodra ik een van deze open, reageert het apparaat even niet.. vervolgens opent het zomaar een programma en gaat het scherm 90 graden draaien. Dit zorgt ervoor dat ik niets meer kan sluiten, aangezien het aanraakpunt niet meer overeenkomt met wat er op het scherm te zien is.. hierdoor met ik weer hard resetten.

? GEEN IDEE PROBEER VIA REGEDIT IN APPS FOLDER EN DAT DE REG BESTAND VIA DAT PROGGIE ER IN TE ZETTEN

Hoe kan ik ervoor zorgen dit dat niet meer gebeurt?
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176386

Anoniem: 260702 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:59:
[...]

Niemand enige hulp? Ook zie ik nu dat op mijn 96310 dat 4.1A prima update maar TMC niet werkt..... 8)7 doe ik wat fout. 4.1A werkt verder goed. Je moet de kaarten wel in andere folder stoppen dan je 'gewend' bent.
Waar moeten de kaarten dan bij 4.1A?

Hij blijft bij mij namelijk aangeven F3009: Het formaat van de geionstalleerde kaartgegevens wordt niet door de software ondersteund.

Deze kaarten werken wel op de Gopal 4.0

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 176386 op 05-05-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:33
Vanaf morgen bij de Aldi de Medion GoPal MD 96860/96840 (E3212) voor 149 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252691

Topicstarter
Heeft er iemand de Medion GoPal kaart van Turkije (Turkey)?
GoPal gebruikt NAVTEQ kaarten en ik weet dat NAVTEQ deze map van Turkije vorig jaar gelanceerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262181

Ik heb problemen met de TomTom navigator 6 op een medion 96260. De symptomen werden al eerder gemeld, maar de oplossing heb ik niet gevonden. Ik heb allerlei versies van verschillende DLL's in de TomTom6 directory gezet, maar dat helpt niet. De software start op, de kaart wordt geladen, de navigatie werkt (heb er al mee rondgereden), maar als ik op de kaart klik krijg ik volgende fout.

Application TomTom Navigator.exe has performed an illegal operation and will be shut down. blablabla

Program: TomTom Navigator.exe
Exception: 0xC0000005
Address: 000228B0

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261645

Heeft iemand al success gehad met TT te installeren op de medion MD 96840?

Of heeft er iemand wat meer info over hoe ik aan zo'n hack begin? Ik moet echt TT op die medion krijgen want ik wil amerikaanse kaarten op dat toestel :)

Groetjes,
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133225

Hey,

Ik heb een MD 96040 navigatiesysteem en er staat GoPal Navigator 1.5 op (ME)

nu wil ik deze graag upgraden van ME naar PE.. ik heb de dvd GOPAL PE3.0 en heb GoPal assistent geinstalleerd maar hij kan niet upgraden.. als ik PE wil synchroniseren met het apparaat dan geeft hij meteen FOUT aan.

graag hulp, ik heb al veel forums afgezocht met heb jammergenoeg nog geen antwoord op mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
probeer de cab files naar het toestel te copieren en van daaruit te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*warez*

De enige plaats waar dit legaal te downloaden is, is de site van de maker van de software.

[ Voor 163% gewijzigd door pven op 17-07-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267634

*warez*

Ik raad jullie aan hierna te kijken, een medion 4410 voor 109euro! Goedkoper kan het niet.
http://www.pdashop.nl/pro...0-tmc-western-europe.html

[ Voor 69% gewijzigd door pven op 17-07-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 14:23
Hoi, heb nog een vraagje omtrent de Shell v1.5. Ik heb een 96180 en wil het de shell wel proberen, maar mijn MD heeft maar 2 knoppen aan de zijkant: aan/uit en nwe bestemming 8)7 . De harder en zachter gaan daarbij nog via het scherm. Geeft het ontbreken van de hotkeys 3 en 4 problemen met de bediening van de shell :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan de hotkeys altijd naar 1 en 2 verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Anoniem: 262181 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:02:
Ik heb problemen met de TomTom navigator 6 op een medion 96260. De symptomen werden al eerder gemeld, maar de oplossing heb ik niet gevonden. Ik heb allerlei versies van verschillende DLL's in de TomTom6 directory gezet, maar dat helpt niet. De software start op, de kaart wordt geladen, de navigatie werkt (heb er al mee rondgereden), maar als ik op de kaart klik krijg ik volgende fout.

Application TomTom Navigator.exe has performed an illegal operation and will be shut down. blablabla

Program: TomTom Navigator.exe
Exception: 0xC0000005
Address: 000228B0

Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem, Tomtom6 geinstalleerd op een medion MD96271.
Heeft iemand inmiddels al een idee?

Edit:
Ik heb inmiddels iets gevonden.
1) ga naar start, settings, taskbar and start menu... en uncheck de auto hide optie.
2) start tomtom op, als je nu op de kaart klikt kom je gewoon in het menu.
3) sluit tomtom af.
4) check de auto hide optie weer aan. En tomtom blijft functioneren!

Een paar dingetjes die ik nog niet voor elkaar krijg/raar vind:
1) de startbalk verdwijnt niet helemaal maar er blijft een grijs randje onder in het scherm. Hoe krijg ik dit helemaal weg?
2) Als ik op de instructie pijl midden onderin het tomtom scherm klik dan herhaalt hij de laatste instructie, er komt echter ook een volume balk in beeld. Is dat normaal? (niet heel erg hinderlijk trouwens)
3) het "bel nummer" icoontje in het tomtom menu werkt niet. Er zit bluetooth op het apparaat om connectie met mijn telefoon te maken. Het zou mooi zijn als dit zou werken.
4) de TMC functie van het apparaat wordt niet ondersteund door tomtom? Ik kan het niet vinden iig.
5) de gps ontvangst balkes (rechts onderin) blijven leeg terwijl hij wel ontvangst heeft (geen groot probleem trouwens ;)

Misschien kan iemand me met 1 van deze punten helpen?

[ Voor 45% gewijzigd door Medjai op 14-07-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56
Anoniem: 252691 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:49:
Op mijn Medion 96430 wordt standaard GoPal ME 4.0A (A=Aldi) geleverd.
Er zijn 3 versies van GoPal: ME (Medium Edition), AE (Advanced Edition) en PE (Premium Edition).
PE heeft de meeste features.

Ik heb vandaag via de update-site van GoPal mijn ME 4.0A versie succesvol geupgrade naar PE 4.1A. De PE versie heeft een aantal leuke extra's, zoals MP3 player, Movie player, Contacts.
In deze 4.1 versie zijn er ook tal van verbeteringen, zoals:
  • aanduiding van maximum toegelaten snelheid
  • spraaksynthese van de straatnaam!
  • veel sneller starten
  • een aantal bugs zijn opgelost
Deze versie werkt ook perfect samen met POIWarner. :)

Voor zij die het ook willen proberen, hier is de link (NL versie):
http://www.mediongopal.co.../4.x/Navi_PE_41_NL_Upd.ap
Als je perse de Aldi versie wil, gebruik dan deze link:
http://www.mediongopal.co...4.x/Navi_PE_41A_NL_Upd.ap
Tip: als je de update doet, verwijder dan eerst de cab-files die niet overeenkomen met jouw resolutie.
Voer alleen die cab-files uit die voor jouw resolutie zijn.
toon volledige bericht
Kan iemand misschien uitleggen hoe ik GoPal 4.1 op m'n medion p4410 kan installeren? (er staat standaard 3.0 PE op)
Ik heb geprobeerd de files uit het installatiebestand op de "my flash disk" in de medion te zetten en daarna de cab bestanden te openen, maar dan pakt ie de bestanden uit naar de temp folder op m'n pc... :?
Zoiezo zijn 't een hoop cab bestanden, dus wellicht probeerde ik de verkeerde?
Of moet ik 't installeren via Windows Mobile Device Center kunnen? (ik heb geen Active Sync, want ik heb Vista64)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je moet gewoon de cab-files installeren op je medion zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:56
Anoniem: 252691 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:20:
Je moet gewoon de cab-files installeren op je medion zelf.
Uuhm ja, dat is dus wat ik geprobeerd heb. De cab-files op de 'my flash disk' zetten dus en dan dubbelklikken erop?
Of hoe moet dat 'installeren op de Medion zelf' anders? Moet ik eerst nog iets van de Medion verwijderen van de oude installatie ofzo?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
1. Die hele zip uitpakken op een SD.
2. Tijdens het opstarten van je nav, de knop onder de powerknop ingedrukt houden en met je stylus op de 'o' van GoPal tikken. Je krijgt dan een menu te zien met opties.
3. Kies remove all. Apparaat verwijderd de hele zooi.
4. Kies format flash disk/drive. Apparaat format je flash disk.
5. Stop de SD erin.
6. Druk exit.

Apparaat reboot en begint met installeren.

Apparaat reboot weer en gaat verder met installeren.

Apparaat reboot weer en is klaar.

Volgens mij is zo de procedure. Let op, de V3 kaarten werken denk ik niet met de 4.0/4.1 Versie, maar dat weet ik niet zeker. Zet de kaarten in de directory 'MapRegions' op je 'My Flash Disk' en voila. GoPal 4.1 met v4 kaarten (q4 2007 dacht ik)...

Overigens thanks voor de tip van TT6. Even proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268085

Ls,

Geprobeerd mijn Medion 96040 up te graden van 3 naar 4.1.
Alles gedaan zoals in debeschrijving. Punt 8 aangepast.
Maar bij een softrest krijg ik de foutmelding.

Loacating shortcut target
Error opening the shortcut or locating the target filename.

Wat mis ik, of fout gedaan.

MeHa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Medjai schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, Tomtom6 geinstalleerd op een medion MD96271.
Heeft iemand inmiddels al een idee?

Edit:
Ik heb inmiddels iets gevonden.
1) ga naar start, settings, taskbar and start menu... en uncheck de auto hide optie.
2) start tomtom op, als je nu op de kaart klikt kom je gewoon in het menu.
3) sluit tomtom af.
4) check de auto hide optie weer aan. En tomtom blijft functioneren!

Een paar dingetjes die ik nog niet voor elkaar krijg/raar vind:
1) de startbalk verdwijnt niet helemaal maar er blijft een grijs randje onder in het scherm. Hoe krijg ik dit helemaal weg?
2) Als ik op de instructie pijl midden onderin het tomtom scherm klik dan herhaalt hij de laatste instructie, er komt echter ook een volume balk in beeld. Is dat normaal? (niet heel erg hinderlijk trouwens)
3) het "bel nummer" icoontje in het tomtom menu werkt niet. Er zit bluetooth op het apparaat om connectie met mijn telefoon te maken. Het zou mooi zijn als dit zou werken.
4) de TMC functie van het apparaat wordt niet ondersteund door tomtom? Ik kan het niet vinden iig.
5) de gps ontvangst balkes (rechts onderin) blijven leeg terwijl hij wel ontvangst heeft (geen groot probleem trouwens ;)

Misschien kan iemand me met 1 van deze punten helpen?
toon volledige bericht
//offtopic ?!
Ik heb een vraag. Ik heb zelf ook een MD96271 en vroeg me af welke versie van TT6 jij gebruikt. Ik heb 6.000 maar daarmee krijg ik nog steeds diezelfde fout. Kun je jouw versie nummer doorgeven? Dus geen link oid naar die versie, maar het nummer alleen....

edit : 6.020 werkt hier met diezelfde tip van jou... maar onwerkbaar, zo kan ik hem wel gebruiken, maar als ik em aan iemand anders mee geef niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door anthonycd op 16-07-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Ik had versie 6.010. werkt op zich wel, alleen de extra functies zoals de carkit en de tmc niet. Daarom heb ik er nu maar weer Gopal op gezet. Ik had versie 3.0 en de voornaamste reden om iets anders te willen was de stem. Ik heb nu versie 4.1 deze stem is al redelijk acceptabel.... (al zou ik het niet erg vinden om een grotere keus nl stemmen te hebben zoals bij tomtom)

PS: weet iemand hoe ik aan POI files voor Gopal kom? Ik heb nu alleen de bijgeleverde Aldi's als POI, maar wat meer supermarkten en tankstations zouden welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:14

Flabergasted

Prepare to die !

anthonycd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:52:
1. Die hele zip uitpakken op een SD.
2. Tijdens het opstarten van je nav, de knop onder de powerknop ingedrukt houden en met je stylus op de 'o' van GoPal tikken. Je krijgt dan een menu te zien met opties.
3. Kies remove all. Apparaat verwijderd de hele zooi.
4. Kies format flash disk/drive. Apparaat format je flash disk.
5. Stop de SD erin.
6. Druk exit.

Apparaat reboot en begint met installeren.

Apparaat reboot weer en gaat verder met installeren.

Apparaat reboot weer en is klaar.
Klopt dit wel ?
Dit bestand is een up-date en bevat veel minder data dan er standaard al op de Flashdrive staat.
( mappen en POI buiten beschouwing gelaten )

Volgens mij moet toch een aantal bestaande data er in laten staan en dan de up-date er bij in zetten ? Is er iemand die dit al heeft getest en uitsluitsel kan geven.

Ik durf de Update zo vlak voor de vakantie ( zaterdag, Frankrijk ) niet te doen, mits ik zeker weet
dat het gaat werken. ( Medion P4410 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Flabergasted schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:55:
[...]
Klopt dit wel ?
Dit bestand is een up-date en bevat veel minder data dan er standaard al op de Flashdrive staat.
( mappen en POI buiten beschouwing gelaten )
Dat is waarschijnlijk omdat het maar 1 taal bevat namelijk Nederlands. In de orginele kun je alle talen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opgelet: Kaarten (maps) van Gopal 4.1 zijn niet compatibel met de nieuwe kaarten van 4.5! Ik heb nl. de update uitgevoerd, maar mijn 4.1 kaarten werken niet, wel de 4.5 kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:14

Flabergasted

Prepare to die !

Na het updaten van de Medion 4410 naar Gopal 4.1 met de Nederlandse Update, werk alles naar behoren, behalve dat ik geen gesproken aanwijzigingen meer heb !

Toegeven de stem is vreselijk om aan te horen, maar toch liever dat dan helemaal niks.

Mis ik een bestandje in een bepaalde map ?

[ Voor 191% gewijzigd door Flabergasted op 19-07-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268539

Ik heb een MD 96260 (GoPal AE) en heb ook het probleem dat ik MainMenu.exe niet kan overschrijven. Als ik Menu.exe hernoem, krijg ik na een soft-reset een oudere (of GoPal ME).
Alle andere wijzigingen in windows worden na een soft-reset opnieuw ongedaan gemaakt.
Kan het zijn dat dit een beveiliging is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TOMTOM7 lukt me wel om te installeren (maar met bekende onopgeloste out of memory error voor de kaarten). Waarom lukt het me dan niet om TOMTOM6 te installeren (die wel kaarten kan lezen zonder de out of memory error). Ik had wat hoop dat als ik over tomtom7 tomtom6 zet tomtom6 zou werken...met al die missing DLL's. Hoe dan ook ik kom niet verder bij tomtom6 dat startscherm zichtbaar is en dan wordt het zwart.... wie kan nu eens gewoon die lijst van DLL;s (met versienummers) en de locatie aangeven. Ik word helemaal sappel van de copy en pasten....
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Ik heb geen losse dlls gebruikt, maar voor het opstarten van TT6, de startbalk zichtbaar gemaakt, van autohide afgehaald en dan werkt ie. Zie paar posts hierboven : Medjai in "Medion MD 96430 met andere Shell speelt ..." en ik gebruikte versie 6.020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270228

Ik heb een MD96840 en heb de upgrade naar 4.5 toegepast. Alles werkt perfect met uitzondering van de mediaplayer. Die kan blijkbaar niet alle bestanden lezen. Dit weekend kwam ik op deze site terecht en zag de nieuwe shell. Ik heb deze geinstalleerd (zonder TomTom) en de laatst gekende instructies gevolgd. Alles werkt behalve GoPal zelf. Telkens ik er op klik gebeurd er niets. Ik heb de installatie van zowel update als shell maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb dit topic ondertussen al een paar keren gelezen en gezien dat er nog mensen zijn met dit probleem. Helaas geraak ik er niet uit wat ze gedaan hebben om dit op te lossen.

Kan er iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 16:28
Staat er wel een kaart in de map Mapregions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor. Alles zit er in, maar er is geen reactie. En als ik een hard reset doe dan werkt het terug via de originele shell. Alleen ben ik dan de rest kwijt en moet ik terug updaten en herinstalleren.
Als ik op de link GoPal druk gebeurt er niets, het programma start niet op en er komt zelfs geen 'tik'. Na de hardreset in de 'echte' shell gaat het wel (inclusief de 'tik'). Alle andere koppelingen (in Yo shell) werken wel....

Momenteel staat de GPS terug ingesteld na een hard reset. Ik heb nu ook maar 2 knoppen: navigatie en instellingen. Ik geraak nu ook niet meer in de explorer zone. ActiveSync werkt nog wel. Ik weet niet of dat dat er ook allemaal mee te maken heeft, maar echt handig is dit niet.

Dit is mijn werkwijze tot hiertoe: 1) update naar 4.5 van GoPal+herinstallatie kaarten. Herstarten, alles ok (inclusief navigatie).
2) installatie Yo Shell volgens readme. Alles werkt, behalve GoPal.

rarara...

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 270228 op 06-08-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252691 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:10:
Blokkies,

Jij spreekt over: \flash disk\ navigation\MNAVDE.exe
In GoPal 4 staat de navigator echter in: \My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe

Als dat zo is, dan zijn er 2 manieren:

Methode 1: je past mijn Menu1.ini aan.

In mijn menu1.ini file (\My Flash Disk\Apps\Shell\Menu1.ini) staat er ergens een regel:
Command = \My Flash Disk\navigation\GoPal.mscr
Verander deze regel zodat die wijst naar jouw correcte GoPal.exe (MNAVDE.exe?).

Methode 2 (beter): je past \My Flash Disk\navigation\GoPal.mscr aan:
Daar staat nu:

If ( WndExists("Hot Key") )
Close("Hot Key")
EndIf

RunWait("\My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe")

Close("Hot Key")
EndIf
Run("\My Flash Disk\Apps\HotKey\HotKey1.2.exe")

Daar pas je de lijn: RunWait("\My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe") aan zodat die correct verwijst naar jouw GoPal.exe (MNAVDE.exe?)

Idem voor TomTom.
Plaats TomTom in \My Flash Disk\Apps\TomTom6.
en pas de file TomTom.mscr op gelijkaardige wijze aan:
Die bevat nu:

Close("Hot Key")
EndIf
Run("\My Flash Disk\Apps\HotKey3\HotKey1.2.exe")

RunWait("\My Flash Disk\Apps\TomTom6\TomTom Navigator.exe")

Close("Hot Key")
EndIf
Run("\My Flash Disk\Apps\HotKey\HotKey1.2.exe")

Run("\My Flash Disk\Apps\ShowTaskBar\ShowTaskBar.exe")
toon volledige bericht
Ik heb nog eens geprobeerd via deze weg, maar ik vind nergens een gopal.mscr bestand. Kan het daaraan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het ondertussen gevonden. GoPal werkt terug maar volgens het 1e punt van Bookie. Alleen zijn er een aantal andere koppelingen die niet meer werken, maar ik zal dat volgens dezelfde manier aanpassen.
Moest iemand een betere oplossing hebben is deze steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomtom 7 met pda4x patch werkt op PNA zonder out of memory. Deze versie is makkelijker op medion te krijgen dan versie 5 en 6. Succes. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Satleecher, welke Medion heb ij? Is de GPS ontvangst goed, ook na het aanraken van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

medion 96310. Ja alles werkt behalve TMC. GPS moet je kiezen ' andere GPS ontvanger en dan krijg je GPS_COM keuze of TMC_COM keuze (setting 4800 baud). uiteraard GPC_COM kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Ik had het gedaan zoals jij zegt, zonder goed resultaat. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex75 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:43:
Ik had het gedaan zoals jij zegt, zonder goed resultaat. Bedankt.
Toch moet het werken. Stuur me een PM met email dan laat ik de DLL's die na TT7 installatie opnieuw in windows DIR gezet moeten worden aan je zien. Als je dat niet hebt gedaan dan krijg je exec. error bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Satleecher, hoe kan ik je bereiken? Volgens mij kan ik je geen PM sturen.

ps. Ik krijg geen error. Het gaat goed tot de GPS ontvangst ( geen apparaat of "Slechte GPS ontvangst,bevind je je in een gebouw?

[ Voor 47% gewijzigd door alex75 op 11-08-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270897

Hello,

Zalig gedaan Yon,

heb echter een klein probleempje, na installatie van je shell 1.5 heb ik geen geluid meer in de gopal navigator (heb ondertussen hard reset gedaan, maar ik denk dat ik nergens geluid had..) Iemand die mij kan helpen??

Zou de shell er terug willen opzetten.. maar dan met geluid :)

Ik heb een MD 96430
en gebruik de MEDION GoPal Navigator ME 4.0A

oja, kan er mij ook iemand vertellen hoe ik de tmc moet laten werken?? heb er mij al suf achter gezocht (of heb ik hiervoor de extra antenne nodig??)

Grtz

edit: heb de installatie van de shell nog eens opnieuw gedaan en het is me nu opgevallen dat alle geluid wegvalt nadat ik stap 11 van de ReadMe heb uitgevoerd.. dus na het klikken op de file RegReset..
Hopelijk vind je er iets op (ga zelf ook nog wat verder zoeken)

edit²: Er mag blijkbaar geen soft reset gedaan worden na stap 11

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 270897 op 12-08-2008 20:43 ]

alex75 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:36:
Satleecher, hoe kan ik je bereiken? Volgens mij kan ik je geen PM sturen.

ps. Ik krijg geen error. Het gaat goed tot de GPS ontvangst ( geen apparaat of "Slechte GPS ontvangst,bevind je je in een gebouw?
Welk device selecteer je? Moet zijn ' other GPS device' en setting 4800 baud zodra deze er om vraagt. Je ziet op scherm niet dat hij contact heeft met sats maar heeft het wel. Dat zie je doordat zwart-wit scherm (positie) veranderd in kleur. Je kunt het ook zien bij GPS status. Wat ik deed is eerst met shell GPS explorer de GPS zeker stellen op een FIX en dan gelijk tomtom starten (de eerste keer alleen nodig). Het werkte gelijk. Moet dus lukken, je zit er heel dicht bij.

• alex75
Satleecher.
Ik heb mijn gps opgelost. Ik kwam op een forum het volgende tegen:

To solve the unstable GPS, go to:
[Start] [settings] [Control Panel] [Power]
Select Schemes tab, turn ALL power settings to "Never"
Then try again

Dit werkt inderdaad. Mijn probleem is nu opgelost _/-\o_

Bedankt voou jouw hulp!

Anoniem: 244303

Ik heb de nieuwste Medion gekocht in de aldi (E3230, MD97010). Ik graak hiermee in WinCE door 3x op de "o" van GoPal te klikken. Alleen kan ik in windows niets typen (als ik m'n cursor in een textbox zet, komt er geen toetsenbord te voorschijn; ik vermoed dat dit normaal wel zo automatisch moet??).

Ik dacht dit op te lossen door je shell te installeren, maar de huidige medion heeft slechts één toets: aan/uit |:(. Misschien dat ik deze dan kan gebruiken voor het keyboard te laten verschijnen, maar hoe moet ik m'n gps dan uitzetten? (evt binden aan 1,5 sec ingedrukt houden => uitzetten ipv hard reset?)

Toen ik wat verder aan het rondkijken was, vond ik bij Control Panel -> Input Panel enkel "Keyboard" in het drop-down lijstje bij "Current input method". Betekent dit dat Windows denkt dat er een extern keyboard is aangesloten en daarom dus geen keyboard op het scherm toont?
Ik kan echter niets anders van dat drop down menuutje kiezen. Kan dit te maken hebben met de missing dll's, of is dit perfect normaal en wordt met "keyboard" gewoon het aanraakkeyboardje bedoeld (dat dus niet te voorschijn springt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270897

Hoe werkt die GPSdash eigenlijk?
Als ik het opstart krijg ik error: Unable to open waypoint-database..
en op de site van GPSdash vind ik ook niet veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:12
Anoniem: 258546 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:12:
Ik heb dit onderwerp met veel plezier gevolgd, morgen krijg ik bij nml de MD 95720 PNA500T Navigatiesysteem:
(Microsoft® Windows® CE 4.2 / Medion Navigator 5.1 (navigatiesoftware versie 2005) / Samsung 300 MHz processor / 3,5" TFT-scherm met 65.536 kleuren, 240 x 320 pixels (touchscreen)

Ik weet het; een oud systeem maar gratis bij mijn nwe tel dus who cares en ik wilde losse navigatie erbij hebben.
Nu mijn vraag; ik kan deze upgraden naar GoPal 3.0 PE (officieel via dvd van een bekende handelaarssite), maar de shell zoals die hierboven beschreven is, kan ik die ook draaien of is mijn navigatie te oud?
Indien de shell teveel problemen gaat opleveren neem ik liever de legale upgrade.

Ik heb nog geen ervaringen met PNA's dus ik wil het ook niet verkl#ten.
adviezen/suggesties?
Is het nog gelukt? Ik heb ook een MD 95720 (dezelfde dus), maar GoPAL 4.0 installeren lukt al niet, dus ik durf deze shell nog niet aan.

Volgens mij kan het gewoon niet, en moet je gewoon Windows CE 5.0 of hoger hebben?
Ik kan nergens iets vinden hoe je oude navigatie PNA kunt updaten, officieel dan.

De MD 95720 leest .map bestanden, die van GoPAL 4.0 zijn .psf, wat denken de experts, valt mijn oude PNA nog te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Neeecht,
Op jouw Medion loopt alleen Gopal 3.xx. Je kan op http://www.gopal-navigator.de/viewforum.php?f=15 kijken wat voor jou mogelijk is. Je kan evt. een ROM update uitvoeren, ik las wel wat problemen hierover.

Je kan ook iGO8 erop zetten. Ik vind deze zeer goed.Als je zelf het opstart menu tweakt kan je met de standaard shell iGO8, Gopal en explorer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:12
@alex75
Het gaat mij vooral om up-to-date maps, met GoPal 3.x.x updaten ze daar nog maps voor?
Voor navigator 5.1 is niets meer te vinden.

" Als je zelf het opstart menu tweakt.. " enig info hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Neeecht,
Het niet up-to-date zijn vind ik ook het probleem van Gopal.
Voor het tweaken moet je, afhankelijk van de Gopal versie, in de Flashdisk zoeken naar de betreffende .xml (aansturing) en .png (afbeelding en naam) files. In mijn geval (Gopal 4.5A) Flashdisk\Navigation\Menu\Desktop.
Ik ben ook Gopal versies tegen gekomen met Flashdisk\navigation\menu\480272\menu.xml.
Je kan ze al lezen(internet explorer) door er op te dubbelklikken.
Ik pas ze aan met Total Commander, maar hier zijn meer programma`s voor.

Als eerste stap kan je iGO8 erop zetten, een volwaardig navigatiesysteem met mogelijkheden waar TT nog van droomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus de nieuwe MD 97010 (oftewel de "E3230"). Er zijn echter een hoop programma's die niet werken. Ik heb een zeer groot vermoeden dat de "aygshell.dll" aan de oorzaak ligt.

Ik heb al in de "Medion missing dlls" gezocht die enkele pagina's eerder gepost zijn, maar geen enkele ervan werkt ... :(.

Heeft iemand een werkende aygshell.dll voor de nieuwste Medion??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271783

Ik heb ook de MD 97010 en heb hetzelfde probleem. Bijkomend slaag ik er niet in om de shell te vervangen (geen toegang tot het bestand). Via de explorer kan ik een en ander (ook de nieuwe shell) opstarten. Ben zeker geïnteresseerd in een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272445

geweldig dit menu/shell
maar kun je hem aanpassen aan de nieuwe medions met 480 x 272 screen

b.v.d.

Anoniem: 273865

Ben in bezit van md 96272 ( PNA 315 T). Kan iemand mij vertellen of dit setje wle of niet geschikt is voor TMC ontvangst (met behulp van een TMC adapter )? Van het medion service center kunnen ze mij geen uitsluitsel geven...Vreemd ?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 273865 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:18:
Ben in bezit van md 96272 ( PNA 315 T). Kan iemand mij vertellen of dit setje wle of niet geschikt is voor TMC ontvangst (met behulp van een TMC adapter )? Van het medion service center kunnen ze mij geen uitsluitsel geven...Vreemd ?
Ja, staat gewoon in de handleiding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor de bump, maar is het (theoretisch) mogelijk om de usb port op een medion gps (bijvoorbeeld de MD 97010) te laten dienst doen als host of master ... of hoe je een usb-poort ook noemt waarop je standaard usb-apparaten kan op aansluiten?

Ik weet dat zoiets mogelijk is met de TI-83/84+ grafische rekenmachine van Texas Instruments (die heeft ook een usb poort die normaal als slave werkt, maar die via een assembly-programmaatje ook zelf een usb-muis, usb-keyboard, usb-flashdrive, etc kon aansturen en er input van ontvangen). Die rekenmachine was wel direct in assembly te programmeren, de medion waarschijnlijk niet.

Als het toch mogelijk zou zijn, dan zou een combinatie met een usb-wifi stickje een kick-ass combinatie zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
*weg*

Communicatie verloopt via het forum.

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 18-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277595

Hey YON,

Prima werk wat je hier hebt geplaats.
ik heb al menig medion zo te pakken gehad, nu zit ik alleen nog met 1 probleem. als de batterij van de medion leeg is gaat de shell er weer af. zal wel gekoppeld zijn aan de hardreset, maar ik kan dit tot nu toe nog niet vinden. weet iemand hoe je dit kan oplossen/uitschakelen?

Voor de rest werkt alles prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja als de batterij leeg gaat dan wordt er een hardreset gedaan en moet je de procedure volgen na een hardreset om de Shell terug te krijgen. De bestanden zijn echter niet weg, alleen wordt Windows CE terug in factory default toestand gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*weg* de enige manier om er legaal aan te komen is door hem te kopen

[ Voor 63% gewijzigd door pven op 05-01-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zopas de nieuwste Medion Gopal 4.6A geinstalleerd op mijn MD 96430.
Alles ging als een fluitje van een cent.
Daarna heb ik mijn Shell terug geactiveerd zoals ik eerder beschreven heb.
Alles werkt zoals het hoort.
Ook de nieuwe 2008 NAVTEQ kaarten van gans Europa zijn beschikbaar.
Alles werkt perfect ook samen met mijn Shell.
De laatste kaarten en versie 4.6A zijn volledig op Internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199817

Hoi YON, ik heb me er sinds kort ook aan gewaagd om mijn Medion 96310 aan te passen en te updaten en inderdaad zowel de installatie van 4.6A als jou Shell gingen prima. Ik moest alleen de snelkoppeling van Gopal aanpassen zoals eerder in het topic te lezen was bij Blokkies. Maar daarna werkte alles echt als een trein :D
Ik moet me alleen nog aan TT wagen, werkt de installatie van versie 7 net zoals als die van versie 6? Ik heb die namelijk van mijn broer gekregen. Ik zag dat het anderen gelukt was, maar ik ben nog niet zover dat ik alles makkelijk kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels ook iGO8 werkend gekregen onder de shell. Erg mooi programma. Moet nog testen hoe goed het werkt t.o.v. gopal. Maar grafisch ziet het er erg goed uit. Je kunt het programma op een SD-kaart zetten, of gedeeltelijk op de flash disk met het kaartenmateriaal dan op een SD. Zo heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fijn dat je de iGO aan de praat hebt.

*knip* ook op het programma zit copyright

Wat betreft TT7. Ik draai nu nog steeds TT6 zonder probleem, kaarten ook op externe kaart.
TT7 heb ik nog niet gewaagd omdat ik geen goed versie heb.

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 05-01-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aan alle gebruikers van mijn shell: Ik heb ook een methode gevonden om na een hard-reset (bv. batterij leeg of on/off knop inschakelen) terug te gaan naar mijn shell zonder dat je een pc nodig hebt.

Wat ik gedaan heb is het programma dat normaal gezien de security settings start, gerenamed (dat staat nl. op de interne flash en wordt dus niet herschreven na een hardreset). Daarna heb ik mijn programma in de plaats gezet dat de hotkeys instelt en dat programma dezelfde naam gegeven als het security programma.

Als je dus een hardreset doet kan je via het 2de icon dus de hotkeys instellen, zodat je daarna bv. via 1 van de hotkeys de interne explorer kan starten. Daarna kan je de procedure verderzetten zoals je via de pc zou doen. (Lees instructies in de readme file in de hardreset folder). Je hebt dus geen pc meer nodig en de procedure blijft altijd werken, eens ingesteld. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*weg* de enige manier om er legaal aan te komen is door hem te kopen

[ Voor 80% gewijzigd door pven op 05-01-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Ik zou graag zelf software ontwikkelen voor op m'n medion navigator. Ik heb veel ervaring met c# in visual studio en zou het dan ook graag zo doen. Ik heb al geprobeert in visual studio 2008, maar daarin kan ik enkel programma's schrijven die werken met compact framework 2.0 en 3.5, maar de isntallatie van compact framework op m'n navigator is tot nu toe nog niet gelukt.
Is iemand die weet hoe je de compact framework erop krijgt of een andere manier weet om makkelijk programma's te schrijven voor op de medion?
Hoe is deze shell trouwens gemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 08-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na 4 dagen wachten toch even een kleine kick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 122462 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:17:
Na 4 dagen wachten toch even een kleine kick ;)
Ik heb de shell gemaakt met allemaal free-ware onderdelen. Als je hem hier download kan je alle onderdelen in de zip vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252691 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:27:
[...]

Ik heb de shell gemaakt met allemaal free-ware onderdelen. Als je hem hier download kan je alle onderdelen in de zip vinden.
Oké toch bedankt. Iemand die wel weet hoe je zelf software kunt maken voor op een medion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291340

Yon
Ik heb met grote belangstelling deze draad gelezen.
Ik zal je shell ook eens proberen te plaatsen op mijn MD 96430. Hij ziet er tof uit _/-\o_
Het is de bedoeling om daarna Tom Tom te plaatsen zodat ik er de kaart van VS kan opzetten.
Ik zal proberen om versie 7 erop te zetten.
Mijn vraag: TT6 die je kon plaatsen op je MD96430, is dat een versie voor PNA of voor PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 291340 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:03:
Yon
Ik heb met grote belangstelling deze draad gelezen.
Ik zal je shell ook eens proberen te plaatsen op mijn MD 96430. Hij ziet er tof uit _/-\o_
Het is de bedoeling om daarna Tom Tom te plaatsen zodat ik er de kaart van VS kan opzetten.
Ik zal proberen om versie 7 erop te zetten.
Mijn vraag: TT6 die je kon plaatsen op je MD96430, is dat een versie voor PNA of voor PDA?
Ik draai TT6 voor PDA. TT7 nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293069

hallo iedereen

ik heb dus een probleempje, ik heb een pocket pc md 95000 en heb hiervan dus mijn medion navigator van verwijderd. dit om de niewe gopal 4.0 te kunnen installeren wat dan alleen zijn er niewe kaarten ter beschikking.

nou, de oude is er dus af, maar de nieuwe krijg ik er echt niet op, |:(
heb alle software incl kaarten van Europa op de pc maar de pocket pc blijft echter een probleem.
als ik dus kaarten wil overzetten zegt het programma, dat de navigator niet is geïnstalleerd.
ze verwijzen je dan door naar de handleiding maar daar staat echt niets in voor installatie vd navigator.
juist over de hard en soft recet word iets gezegd.

dan is nou mijn vraag hoe komt de navigator op de pocket pc, heb Yon zijn stappen gevolgd maar kom al in problemen bij stap 3. Ik vind nm dat zip bestandje niet.

weet niet of het anders is bij de md 95000. iemand anders ?

dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ken de MD 95000 niet, maar wat je kan proberen is alle cab files op het toestel copieren en ze dan daar uit te voeren in de gepaste directory. Misschien lost dat iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293069

euh, ik heb 19 mappen vol met cab files van de gopal.
moet ik die dan allemaal 1 voor 1 uitvoeren, het zijn er een heel wat.
of zou het juist moegenlijk zijn om de cab files van de navigator uittevoeren ?

als ik ze dan kopier mag ik dat dan op de sd kaart doen want denk dat de flashdisk te klein is
en dan van daar alles uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de setup uitgevoerd vanaf de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300177

Ik heb een Medion GoPal 4410 en zou graag de mappen van Servie-Montenegro,Bosnie en Croatie willen vervangen aanvullen want deze zijn bijna leeg er zitten geen straten erop en enkelt centrum-s van de grote steden.Wie kan me ermee helpen.
_/-\o_
gr. Milan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252750 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:05:
Gisteren een beetje aan het testen geweest maar er nog niet in geslaagd om dit draaiende te krijgen. Enkele problemen die ik tegenkwam:

Geen rechten om MainShell.exe te overschrijven, misschien lag dit aan Vista en moet ik eens proberen vanuit XP? Ofwel is het programma in gebruik?
Ik ben dat ook tegengekomen en het lag inderdaad aan Vista. Via XP is het onmiddellijk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179403

Hey Yon,

Kan ik jou Shell ook gebruiken voor mijn MD96130 met 315 PNA , ik heb het zelf geprobeerd.. Maar krijg na de soft reset gewoon de shell van gopal opgestart met tussendoor heel eventjes jou shell.

Wat doe ik nou verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 179403 op 18-05-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303771

gaat dit ook werken op de p5435 ( 96999)
of klopt de scherm maat dan niet? ( 5" )
zo niet, is dit aan te passen?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252691 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:04:
Aan alle gebruikers van mijn shell: Ik heb ook een methode gevonden om na een hard-reset (bv. batterij leeg of on/off knop inschakelen) terug te gaan naar mijn shell zonder dat je een pc nodig hebt.

Wat ik gedaan heb is het programma dat normaal gezien de security settings start, gerenamed (dat staat nl. op de interne flash en wordt dus niet herschreven na een hardreset). Daarna heb ik mijn programma in de plaats gezet dat de hotkeys instelt en dat programma dezelfde naam gegeven als het security programma.

Als je dus een hardreset doet kan je via het 2de icon dus de hotkeys instellen, zodat je daarna bv. via 1 van de hotkeys de interne explorer kan starten. Daarna kan je de procedure verderzetten zoals je via de pc zou doen. (Lees instructies in de readme file in de hardreset folder). Je hebt dus geen pc meer nodig en de procedure blijft altijd werken, eens ingesteld. ;-)
Welk programma moet gerenamed worden, hoe noemt het/waar staat het?
Zelfde vraag voor de naam van jouw programma.

Ik heb de shell werkende gekregen op de MD94430.
Maar als ik blijf duwen op de 2de snelknop, dan krijg ik enkel beneden een zeer smalle lichtgrijze band in plaats van de startknop. In het begin werkte het wel... Hoe krijg ik dat terug, liefst zonder alles opnieuw te moeten installeren?

Ik heb TT7910.9185 werkende gekregen. Morgen test ik als ik ook een GPS-signaal kan ontvangen. Nu kan ik de Amerikaanse kaarten laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens met een stylus op die grijze band te drukken, als het goed is komt dan de taakbalk tevoorschijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199817 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:39:
Probeer eens met een stylus op die grijze band te drukken, als het goed is komt dan de taakbalk tevoorschijn :)
Nee, in het beste geval verdwijnt de dunne band. Soms gebeurt er gewoon niets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geweldige shell dit! goed gedaan.

Ik heb zelf een gopal p5435 met 4.8AE software er op. met een beetje gerommel heb ik er een videoplayer op gezet van een oude 4.1 PE installatie, maar dat is een videolpayer van likmevestje.

nu zou ik graag deze shell uitproberen omdat daar zulke mooie features op zitten. ik vrees alleen dat dat niet gaat, omdat de p5435 een schermresolutie heeft van 480 * 272 en de software ook wat nieuwer is.

wat moet ik aanpassen om deze shell op mijn toestel te installeren?

vriendelijke groet,
Matthijs

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311093

Hallo,

Is er iemand die tegen betaling deze meid kan helpen om haar medion gopal aan te passen, en er tomtom op te zetten en werkend te krijgen.

Ik heb van alles uit dit forum geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
(ben ook niet zo handig 8)7 )
Helaas heb ik niemand die mij kan helpen :(

Ik heb nu navigatie erop staan die telkens roept dat ie veroudert is |:(

En ik wil zo graag tomtom op mijn gopal.

please help _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Helen. welkom op GoT :) We zijn hier geen helpdesk, en al zeker geen betaalde helpdesk. Als je hier even duidelijk uitlegt wat je precies gedaan hebt en wat je precies voor meldingen krijgt dan is er vast wel iemand die je kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het ontvangst.

Sorry dat ik gelijk in de wilde weg begin te roepen.

ik ga alle stappen opnieuw nemen, en zal dan met concrete dingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

ik heb de shell werkend :*)
Alleen zou ik nu graag:

1 tomtom er op willen, hebben.
ik heb diverse versies waaronder tt 7 & go versie.
ik weet alleen niet in welke map ik wat moet zetten, en hoe ik het dan moet uitvoeren.

2 na een hard reset de shell instellingen willen behouden.
ik gebruik de navigatie niet vaak en de batterij zal leeglopen.
Nu vraag ik YON of andere kun je mij stap voor stap uitleg geven hoe ik dit verhelp.
Pagina: 1 2 Laatste