Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252691

Topicstarter
Update: 16/2/2015: laatste versie 1.5 te downloaden via: https://www.sendspace.com/file/8ru0s2
Hallo,

Ik ben de laatste 2 weken druk bezig geweest om de Medion MD 96430 Navigator om te bouwen en te voorzien van een nieuwe Shell. (Werkt ondertussen ook op MD96260, MD96430, MD96310 en eventueel andere Medions!)
Ik wil hier graag de installatieprocedure delen die je toelaat om je Medion om te bouwen. Geen nood, je kan steeds terug naar de originele fabrieksinstellingen, dus de aanpassingen zijn omkeerbaar.

De Medion MD 96430 kwam een paar weken geleden op de markt voor een zeer gunstige prijs van 149 € bij Aldi. Deze navigator bevat GoPal ME 4.0 met detailkaarten van West-Europa, maar bevat bijna geen extra's, enkel een foto-viewer.

Deze Medion is echter een Windows CE 5.0 intern en biedt dus in theorie een pak meer mogelijkheden dan voorzien.:-)

Ik heb met mijn ¥0Shell 1.3 de volgende extra's toegevoegd:
  • GPS Gopal ME 4.0 vanuit shell
  • Berlitz Travel Guide vanuit shell
  • TCPMP 0.72 Media Player: plays Audio, Photo's and Video: MP3/MP4/AVI/AC3/OGG/WMA/MPEG/DIVX/FLAC/JPEG
  • Picture Viewer
  • Alarm Clock
  • Scientific Calculator Q-Calc 0.95
  • Pocket Notepad 4.0
  • SpreadCE 2.02: Excel compatible SpreadSheet
  • File Explorer
  • Pocket XPDF 0.5 PDF Reader
  • MNote 1.21 MP3 Voice Recorder
  • XClock 1.1 Analog Clock and Calendar
  • Flash Player
  • Control Panel
  • Flashdisk SD Card and Memory Inspector
  • Task Manager 2.9 with registry Editor
  • Battery Status
  • Date/Time
Hier zijn enkele screenshots:

Pagina1:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell1.jpg

Pagina2:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell2.jpg

Pagina3:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell3.jpg

Je kan mijn gratis ¥0Shell 1.3 hier vinden:
http://rapidshare.com/files/92649536/_0Shell1.3.zip.html

De installatieprocedure zit in de ReadMe.txt file.

Veel plezier,

¥0&

ps. Er zijn nog een aantal zaken te doen, zoals:
  • De Games werken nog niet. Ik werk momenteel aan een GameBoy emulator voor de Medion. Maar dit werkt nog niet. :-(
  • Agenda werkt nog niet. Kent er iemand een goeie freeware Agenda voor Windows CE (Kalender+Taken)
  • Flash player speelt momenteel maar 1 bepaalde file
  • Het Navigation Splash Screen moet nog aangepast worden

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 16-02-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252750

Prachtig, dit ga ik vanavond eens uitproberen.

Dit was precies waar ik naar op zoek was, ik was al wat aan het prutsen met showtaskbar.exe in de windows\startup directory, maar die bleef maar een fractie van een seconde zichtbaar...

Hiermee zou het dus in principe ook mogelijk moeten zijn om een pocketpc versie van Tomtom te installeren, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dit moet zeker lukken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar staat ook op mijn verlanglijstje om uit te zoeken. Maar met mijn ¥0Shell kan je rustig proberen en heb je een explorer en taskmanager en registry editor ter beschikking, wat je regelmatig nodig hebt om verder te testen. :-)
Ik zoek ook nog naar een goei freeware Calender/Taken programma, dat eventueel kan syncen met Outlook of met Essential Pim Pro op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ps. de taskbar van Windows CE kan je via mijn Shell eenvoudig tevoorschijn toveren door met je stylus even helemaal onderaan het scherm te tikken.
Daarna kan je de startknop links aantikken :-)
Ik heb verder ook een hotkey toegevoegd waarmee je de balk terug volledig onzichtbaar kan maken.
Alles te lezen in de Readme.txt file in de zip!

Of lees hierbeneden:

¥0Shell v1.3
Author: ¥0& 17-02-2008

About:
------

¥0Shell is a replacement shell for the Medion MD 96430 GOPAL ME 4.0 Pocket Navigator.
This shell replaces the default startup shell of the Medion MD 96430.
It adds some extra PDA and Multimedia functionality.
You can always reset to the Medion factory default shell.

Features:
---------

-GPS Gopal ME 4.0
-Berlitz Travel Guide
-TCPMP 0.72 Media Player: plays Audio, Photo's and Video: MP3/MP4/AVI/AC3/OGG/WMA/MPEG/DIVX/FLAC/JPEG
-Picture Viewer
-Alarm Clock
-Scientific Calculator Q-Calc 0.95
-Pocket Notepad 4.0
-SpreadCE 2.02: Excel compatible SpreadSheet
-File Explorer
-Pocket XPDF 0.5 PDF Reader
-MNote 1.21 MP3 Voice Recorder
-XClock 1.1 Analog Clock and Calendar
-Flash Player
-Control Panel
-Flashdisk SD Card and Memory Inspector
-Task Manager 2.9 with registry Editor
-Battery Status
-Date/Time

Installation:
-------------

01-Connect your Medion MD 96430 via ActiveSync to your pc.
02-Make a backup of de Medion folder "My Flash Disk", since this folder will not be restored after a hard reset.
03-Note: After installing ¥0Shell, you can always return to the factory default Medion settings using the hardreset option (On/Off switch). The On/Off switch at the bottom of the Medion will reset to factory default, which means that all folders will we reset from Rom except the "My Flash Disk" folder.
04-Unzip ¥0Shell.zip to a temporary folder on your harddisk. You will find a folder called "Apps" with subdirs.
05-Copy the "Apps" folder to your Medion at "My Flash Disk\Apps". If you don't have enough free space, you can backup some .psf maps from the "My Flash Disk\MapRegions" to your harddisk.
06-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Navigation" over the folder "My Flash Disk\Navigation". This will overwrite the SplashScreen from the Navigation program.
07-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Windows" over the folder "Windows" in the root. This will overwrite some system files to enable ¥0Shell to start after softreset.
08-Rename \my flash disk\navigation\shell.exe to shell1.exe (so the Gopal shell does not start).
09-Soft Reset your Medion (Press Start button on top and Press the right most button on the screen).
10-¥0Shell will now start after softreset.
11-Finalise installation by setting some registry settings: Click the Folders Icon and navigate to "My Flash Disk\Apps\HardReset" and double click "RegReset". Close the Explorer.
12-¥0Shell is now ready for use. Enjoy!

Tip: if you want to use the multimediacapabilities, it is best to insert an SD card. Create the following folders on the SD card: Flash, Music, Notes, PDF, Photo, Sheet, Video.

Some Usage Tips:
----------------

-There are currently 3 menu screens:
You can jump to the next screen by touching somewhere in the bottom-right of the screen.
You can jump to the previous screen by touching somewhere in the bottom-left of the screen.
-There are 4 hotkeys defined:
Key1: Close current application
Key2: Start Explorer. If pressed for >1.5 seconds it will show/hide the Taskbar.
Key3: Rotate screen 90 degrees. If pressed for >1.5 seconds it will show the MoveWindow applet.
Key4: Toggle keyboard panel on or off. If pressed for >1.5 seconds it will start the Task Manager.
-If you press the bottom of the screen with your stylus, the Taskbar will show or hide. You can activate the Taskbar by touching the bottom-left corner (like Windows).
-Some windows, like the Voice recorder NoteM , will not show a close button. You have to close this window using Key1.
-Some windows may need text-input. You can show/hide the keyboard panel using Key4.
-If you start the Mediaplayer TCPMP, the function keys are redefined:
Key1: locks and blanks the touchscreen (useful when using your mp3 player in your pocket). Unlock by using Key1 again.
Key2: will jump to the next song, photo, ...
Key3: Volume UP
Key4: Volume Down
-If for some reason you need to hardreset your Medion, you have to redo the following installation steps: step 07, 09, 10, 11
-If you want to reset to factory default: do a hardreset (On/Off switch) and restore your backup of "My Flash Disk" you made in step 02

ToDo:
-----

-Games are not yet functional: I am working on a GameBoy emulator for the Medion.
-Agenda is not yet functional.
-Flash player only plays one flash
-Navigation Splash Screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschijnlijk draait ¥0Shell ook op andere Medions. Als er testers zijn, weest welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252672

Ik heb mijn medion md96310 aangepast zoals je in je text-bestandje hebt omschreven.
Bij het kopieren van het apps-mapje geeft hij een foutmelding bij het kopieren van het NoteM-mapje.
Vervolgens kan ik geen shell.exe in het opgegeven mapje vinden om te hernoemen.
Na een soft-reset krijg ik even jouw aangepaste menu te zien en daarna krijg ik alsnog mijn oude menu met de oude pictogrammen. Het hernoemen van de verschillende exe-bestanden in My flash disk/navigation levert me bij het hernoemen van mnavdce.exe wel de contact viewer en de videoplayer op (van de gopal software denk ik). Na de reset staat er wel een nieuwe mnavdce.exe maar is 0kb i.t.t. de oude die 3,95 mb is. Hoe krijg nu alsnog het aangepaste menu vanuit jouw shell? Hoe voorkom ik dat het gopal-shell opstart, omdat ik shell.exe niet in het opgegeven mapje kan vinden? Hieronder staan de bestanden die in my flash disk/navigation staan.

audiomanager.exe
autorunce.exe
dstcom02.dll
gpstmc.pil
help.exe
mnavdce.exe
mnavdce1.exe
navdata.pf
pathfinder_orig.req
setting.exe

Mijn navigatie start trouwens helemaal niet meer... de rest (mp3-player en pictureviewer enz.) wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 252672 op 18-02-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er easy manier op tcpmp te installeren en in mijn menu te krijgen? Dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd op mijn medion md96310. Lukt nog steeds niet op de manieren zoals ik ze op enkele forums heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blade78, ik denk dat je een iets andere Medion hebt. Jij hebt blijkbaar een MD 96310.
Welke Gopal heb je? Versie 3 of 4? Mijn Medion is MD 96430 met Gopal 4.

In mijn handleiding staat inderdaad wel een foutje. Er staat in stap 8:
08-Rename \my flash disk\navigation\shell.exe to shell1.exe (so the Gopal shell does not start).
Dat moet zijn:
08-Rename \my flash disk\shell.exe to shell1.exe (so the Gopal shell does not start).

mnavdce.exe is je navigator zelf!

Ik zal je vertellen hoe de Medion vanuit de fabriek opstart. Als je een softreset doet van de Medion MD96430 dan wordt eerst FirstStartAP.exe uitgevoerd. Die start een aantal processen oa. het process dat je bovenste aan/uit knop leest, maar ook een process genaamd MainShell.exe vanuit windows en een process dat de Medion shell opstart (shell.exe in de My Flash Disk dir).

Wat ik doe is eerst en vooral MainShell.exe overschrijven met een programmatje dat niets doet.
En ook shell.exe hernoemen zodat de shell van Medion niet opstart.
Daarna zet ik 2 shortcuts die wijzen naar mijn shell en naar een programmatje dat de functietoetsen aan de zijkant herdefinieert. Dus als je dan een softreset doet wordt de shell van Medion niet opgestart maar (door de startup bestanden) wordt mijn shell opgestart + mijn hotkey programma.
Alles wordt aan elkaar gelijmd via mortshell scripts die je zelf kan aanpassen. Ook mijn shell en de iconen etc. zijn allemaal via een texteditor aan te passen, niets is hardcoded.

Een woordje uitleg als je zelf andere programma's wil toevoegen:
Omdat de Medion een gestripte Windows CE is moet je voor iedere applicatie die je toevoegt nakijken dat je de juiste dll's mee in de dir van de applicatie zet, dat is gewoon trial en error, maar voor de applicaties die ik in mijn shell meelever heb ik dat monnikenwerk al voor jou uitgeplozen.

Veel succes en sorry van foutje in install readme.txt

Ik zal een nieuwe versie uploaden met de juiste readme.txt
Ook de TCPMP player kan je gewoon gebruiken want alle nodige dll's staan erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor iedereen die wil proberen:
Errata:
In mijn handleiding staat een foutje. Er staat in stap 8:

Dat moet zijn:
08-Rename \my flash disk\menu.exe to menu1.exe (so the Gopal shell does not start).

Indien je nog problemen tegenkomt laat me dan weten aub.

Hier is de nieuwe aangepaste versie: http://rapidshare.com/files/92979587/_0Shell1.4.zip.html

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 20-02-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ YON: gebruik aub de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) ipv maar nieuwe berichten te blijven posten :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren een beetje aan het testen geweest maar er nog niet in geslaagd om dit draaiende te krijgen. Enkele problemen die ik tegenkwam:

Geen rechten om MainShell.exe te overschrijven, misschien lag dit aan Vista en moet ik eens proberen vanuit XP? Ofwel is het programma in gebruik?

Geen shell.exe te vinden onder My Flash Disk, dus ook niet te hernoemen... (ik heb een search gedaan op de backup die ik van My Flash Disk genomen heb, maar daaronder bevindt zich nergens een shell.exe...)

Al de eerdere stappen van je readme had ik wel al uitgevoerd, met als resultaat een niet werkende GPS. De volledige backup terugzetten ging te lang duren daarom dacht ik een hard reset en factory reset te doen, en zo enkel de nederlandstalige gopal software + enkele kaarten terug te installeren mbv de dvd. (hier ben ik nog mee bezig, momenteel enkel de software geïnstalleerd en dit start al op, zij het zonder kaarten te vinden)

Is het eigenlijk mogelijk om met de gps zodanig te klooien dat het niet meer mogelijk is om dit te herstellen mbv de installatiedvd en een factory reset? Of hoef ik mij hier geen zorgen om te maken en doe ik, als niets meer lijkt te lukken, gewoon een hard reset + factory reset + eventueel een flash format...

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 14:40 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Merkwaardig dat je de mainshell.exe in de windows directory niet kan overschrijven.
Ik denk dat dat toch aan Vista moet liggen, want ik kan die overschrijven terwijl de Medion draait.
Bij mij geeft hij gewoon een warning dat je een executable gaat overschrijven, maar verder geen probleem. Wat je eventueel eens kan testen is of je via de (hot)key4 (langer dan 1,5 seconde indrukken) de process explorer kan opstarten en dan een aantal processen te killen en te kijken wat er gebeurt.
Je kan dan via de andere hotkey2 de explorer opstarten en dan de executables met de hand opstarten en kijken wat er gebeurt, zo krijg je een inzicht in wat er gebeurt en hoe de Medion werkt.

Vreemd dat je ook geen menu.exe terugvindt in de my flash disk directory.
Wat staat er dan in je my flash disk directory? Er moet toch een startup shell ofzo staan?
Welke Gopal versie is dat 3 of 4?

Wat betreft je andere vraag of je de Medion zodanig softwarematig kan manipuleren dat hij niet meer te resetten is naar default, wel dat kan niet, want als je een hardreset doet wordt alles overschreven vanuit ROM behalve de My Flash Disk. Als je dus een goeie backup hebt van de My Flash Disk kan je die na een hard reset terug gewoon copieren en alles werkt zoals voorheen.
En zelfs zonder backup kan de de installatie van je GPS software in geval van nood (lees geen backup) van CD terugzetten. Dus er is nooit een probleem van een dode Medion box te krijgen.

ps. ik heb mijn Medion MD 96430 nog eens een volledige hardreset gegeven en alle stappen van mijn installatieprocedure nog eens uitgevoerd en alles werkt zoals het moet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 22-02-2008 15:30 . Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een hard reset en het leegmaken van My Flash Disk heb ik een herinstallatie gedaan van enkel de software en de kaart van België.

Nog altijd geen shell.exe op My Flash Disk, wel:

MapRegions (dir)
navigation (dir)
settings (dir)
config.sys
menu.exe (deze misschien hernoemen?)
Navi.mvf
started.reg

Ik heb ervoor gezorgd dat hidden files ook getoond worden.

Ik heb wel gemerkt dat er in de \windows directory een shell.exe staat die heel klein is (en verborgen was), misschien is het deze wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inderdaad, mijn excuses 8)7 , het is menu.exe in de my flash disk die je moet hernoemen naar menu1.exe
ook de mainshell.exe in de windows directory overschrijven met mijn versie
ook de bestanden uit de windows\startup niet vergeten anders start mijn shell natuurlijk niet en werken de hotkeys niet.

Dus stap 8 van de readme file moet zijn:
08-Rename \my flash disk\menu.exe to menu1.exe (so the Gopal shell does not start).

Hier is de nieuwe versie: http://rapidshare.com/files/93195629/_0Shell1.41.zip.html

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 19-02-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net eens geprobeerd vanaf een xp machine en kan nog steeds de mainshell.exe niet hernoemen.
Ik krijg volgende melding:

---------------------------
Kan de naam van MainShell niet wijzigen: Het bestand bevindt zich mogelijk in alleen-lezengeheugen of op een tegen schrijven beveiligde schijf of is momenteel in gebruik door een andere toepassing.
---------------------------

Het lijkt dus alsof dat programma in de rom staat en niet in de ram...

Suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 14:34 . Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wacht, we komen er wel uit.:)

Hernoemen moet je niet doen, gewoon overschrijven.
Maar als overschrijven bij jou ook niet lukt, doe dan hetvolgende:

05-Copy the "Apps" folder to your Medion at "My Flash Disk\Apps". If you don't have enough free space, you can backup some .psf maps from the "My Flash Disk\MapRegions" to your harddisk.
06-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Navigation" over the folder "My Flash Disk\Navigation". This will overwrite the SplashScreen from the Navigation program.
07-Copy the folder "My Flash Disk\Apps\HardReset\Windows" over the folder "Windows" in the root.

Als de mainshell.exe overwrite niet lukt, geen probleem, dat lossen we later wel op, je moet alleen zorgen dat de files van de startup folder correct zijn gecopieerd!

08-Rename \my flash disk\navigation\menu.exe to menu1.exe (so the Gopal shell does not start).
09-Soft Reset your Medion (Press Start button on top and Press the right most button on the screen).
10-¥0Shell will now start after softreset.

na deze stap zal na opstarten een deel van de medion menu verschijnen.
Nu druk je kort (aan de zijkant van je toestel) op de 2de knop van boven geteld. Als alles goed is krijg je nu de explorer te zien.
Je voert van hieruit de volgende stap uit:

11-Finalise installation by setting some registry settings: navigate to "My Flash Disk\Apps\HardReset" and double click "RegReset". Close the Explorer.

Nu druk je 2 seconden op knop 4 (de onderste knop). Nu zal de taskmanager verschijnen.
Je kan nu het mainschell.exe process opzoeken en met de hand stoppen (Close)

Nu zou je de mainshell.exe file wel moeten kunnen overschrijven met de mainshell van de my flash disk\apps\hardreset\windows folder, want hij is niet meer running.

Als je nu softreset (niet hardreset, want anders kan je herbeginnen), start mijn shell als alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gopal 3 op mijn medion md96310

Heb je shell1.4 gedownload en ben begonnen met activesync om de map apps naar mijn medion te kopieren. Bij NoteM gaat het weer fout. Bij bijna alle bestanden de melding: "de conversie is mislukt. het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden". Alleen NoteM.htm, NoteM.exe, note_prj.dll, gx.exe, mfcce300.dll, doclist.dll en aygshell.dll zet hij over.

Ben verder gegaan. Ook bij mij bestaat er geen shell.exe, ook niet in my flash disk\. Heb dus vervolgens menu.exe hernoemt naar menu1.exe. In de map my flash disk\INSTALL staat wel een shell.cab.

Na het verder vervolgen van de readme file.... doet hij het!!!

Ga het verder testen. Tot zover bedankt!!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat probleem met notem kan je oplossen door in ActiveSync opties op je pc de "conversion" flag af te zetten (Convert Files when ... synchronized uitvinken) en daarna de files in Apps folder terug te copieren naar je Medion!
Laat me weten of het lukt aub.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 14:34 . Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met nog 1 klein verschil tov je extra tips hierboven is het eindelijk gelukt!

Na het killen van het MainShell.exe proces lukte het nog steeds niet om het bestand te overschrijven. Ik probeerde dit vanuit Windows Vista/XP. Ten einde raad probeerde ik het eens vanuit het explorerschermpje (via de 2e shortcut toets) op de medion zelf, vandaaruit te copy/pasten, en dit lukte wel!

Misschien best als extra puntje toevoegen in je readme?

Hartelijk bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben blij dat het je uiteindelijk ook gelukt is.
Je ziet dat er heel wat mogelijk is met deze Medions. Het wordt zo een echte PDA.
Als je nog ergens een goeie Calender/Taken beheerder kan vinden dan ga ik die evt. in het pakket opnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 14:33 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enkele vragen/opmerkingen:
  • Als ik op "contacts" klik krijg ik SpreadCe (in portait mode)?
  • Je hoofdmenu, is dit hardcoded? Of is er een mogelijkheid om via één of ander config file extra applicaties toe te voegen of te vervangen door andere?
  • Normaal zou het dus mogelijk moeten zijn om tomtom te installeren en mbv de explorer op te starten, als je hier tips over hebt (over het hoe en wat) mag je die zeker laten weten.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 14:33 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
>• Als ik op "contacts" klik krijg ik SpreadCe (in portait mode)?

Ja, ik heb ook nog geen goede "contacts" applicatie kunnen vinden vandaar dat ik nu SpreadCE opstart met een vaste contacts.xls file. Die moet staan op je SD kaart op "\Storage Card\Sheet\Contacts.xls" en mag eender welk excel formatted sheet zijn (zonder conversie overzetten van je pc!)
Als je een betere contacts heb, mag je me altijd laten weten.
Je kan de plaatst van de contacts file veranderen in de file: \My Flash Disk\Apps\SpreadCE\Contacts.mscr

>• Je hoofdmenu, is dit hardcoded? Of is er een mogelijkheid om via één of ander config file extra applicaties toe te voegen of te vervangen door andere?

Neen, niets is hardcoded in mijn shell, alles heb ik via scripting en textconfig bestanden aan elkaar gelijmd. Je kan de shell wijzigen in volgende bestanden: \My Flash Disk\Apps\Shell\menu1.ini,menu2.ini en menu3.ini. Je kan alle elementen verplaatsen en nieuwe iconen plaatsen en andere applicaties opstarten of de achtergrond bitmap wijzigen.
Als je die bestanden opent, dan zal je zien dat alles zichzelf uitwijst.
De iconen staan in \My Flash Disk\Apps\Shell\Icons en moeten 48x48 pixel set bevatten.

>• Normaal zou het dus mogelijk moeten zijn om tomtom te installeren en mbv de explorer op te starten, als je hier tips over hebt (over het hoe en wat) mag je die zeker laten weten.

Ja natuurlijk, maar ik heb zelf een fulltime job en heb weinig tijd om alles wat betreft TomTom uit te zoeken, maar via mijn shell kan je gerust TomTom naast GoPal laten draaien op hetzelfde toestel.

ps. ik maak ook veel gebruik van MortScript scripting, dat is een heel krachtige scripting tool voor Windows CE, beter dan DOS Batch files. Hier is de manual van MortScript: http://rapidshare.com/fil...ortScript-Manual.pdf.html

Ook de hotkeys kan je aanpassen in volgende ini file: \My Flash Disk\Apps\HotKey\Hotkey.ini

¥0&

ps. oh ja, ik ben ook nog op zoek naar de MP3 speler van de GoPal Versie 4 (ik heb nu de versie 3 erbij gezet op menu pagina 2 van mijn shell, maar de nieuwe is leuker. Ik heb wel de versie 4, maar voor een breder sherm en dan kloppen de toetsen en bediening niet meer en ik heb de XML file al eens bekeken, maar dat is een bijbel die niet echt leesbaar is en bijzonder lang...

Dus als er mensen zijn die de MP3 speler voor de GOPAL 4 hebben maar dan in 320x240 resolutie, laat me aub. weten. Aan de andere kant gebruik ik nu TCPMP speler die zowat alles perfect afspeelt van foto's over video's over MP3 (MP3/MP4/AVI/AC3/OGG/WMA/MPEG/DIVX/FLAC/JPEG... ), alleen is die speler niet skinnable en niet zo sexy, maar wel oerdegelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 14:34 . Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de NoteM kunnen kopieren zoals je het omschreven had. Weet alleen nog niet wat het voor programma is...
Is er een handigheidje voor het volgende. Voor deze shell verandering kon ik vanuit het navigeren de mp3 aanzetten vanuit de extra opties. Kan het zijn dat die optie nou niet meer doet i.v.m. het feit dat tcpmp er nu op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NoteM is een voicerecorder. Je kan daarmee voice memo's opnemen in MP3 formaat.
Een eigenaardigheidje is wel dat je pas ziet wat je opgenomen hebt als je het programma sluit en dan weer opent.
Sluiten moet via de bovenste zijtoets gebeuren want er is geen close button in het programma omdat het origineel een pocketpc programma is.

Wat betreft je 2de vraag, inderdaad, dat komt doordat je originele shell nu niet opgestart is.
Je kan je originele MP3 speler wel achter het MP3 speler icon van het 2de menuscherm hangen zodat die daar opstart. Je moet via de explorer maar eens zoeken waar de .exe van je MP3 speler staat en dan pas je menu2.ini aan in de \my flash disk\apps\shell folder.

Gisteren Tomtom 5 eens uitgeprobeerd, installatie loopt zonder foutmeldingen maar als ik via de explorer de "Tomtom Navigator.exe" probeer te starten krijg ik de melding dat het bestand of bepaalde onderdelen ervan niet gevonden zijn en het programma wil niet starten. Het lijkt er dus op dat er nog extra files (dll's?) nodig zijn...

Topicstarter
Ja, dat is normaal. Omdat de Medion een gestripte WINCE is en dus een aantal DLL's niet bevat moet je zelf in de directory waar de applicatie (in casu TomTom) staat de nodige DLL's zetten.
Ik zal zelf later hier een DLL's zip file posten met alle DLL's die ik her en der heb verzameld.

Wat ik ook voor de andere applicaties heb gedaan is eerst alle DLL's in de directory van de applicatie copieren en dan de applicatie starten en dan terwijl de applicatie actief is via Active Sync explorer 1 voor 1 de overbodige DLL's te deleten. DLL's die nl. actief zijn kan je dan niet deleten.
Zo hou je alleen de nodige DLL's over.

Er is nog een andere mogelijkheid, dat is het programma Dependency Walker 2.2.6 (van Microsoft site) te installeren op je PC, vervolgens copieer je de exe van tomtom naar je pc en opent deze in Dependency Walker. Deze zal dan alle ontbrekende DLL's oplijsten. Dat kan je gebruiken als er vreemde DLL's ontbreken.

Dat was exact wat ik wou proberen, die dependency walker. Nu heb ik dit eens geprobeerd met de Tomtom 6 navigator exe en daarop krijg ik oa de melding dat coredll.dll niet gevonden is...

Als jij een pakketje hebt met bruikbare dll's dan is dit altijd welkom!

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 22-02-2008 14:34 . Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geprobeerd TomTom Navigator v7 op de medion te krijgen. Geprobeerd via deze installatie TomTom Home 2 te installeren op de sd-kaart. Bij het openen van tomtom home 2 gaf de medion md96310 aan dat het niet compatible was met windows ce. Moet ik dan een minder nieuwe versie van tomtom hebben? Meende toch, dat tomtom op de medion kon... Ben niet zo heel bekend met navigatiesystemen, maar misschien hebben jullie een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mensjes... eventjes een hele kleine huishoudelijke mededeling: Het is niet nodig om steeds een aanheft te gebruiken. Ook groeten of danken is niet nodig.

P.s. Let ook even op met TomTom en andere copyrighted software... Wij mogen het hier alleen maar over legale software hebben. Zorg er dus voor de wij niet kunnen weten dat jij het over een illegale versie hebt.

Hint naar boven: TomTom 7.0 is volgens mij (correct me when I'm wrong) nog nooit officieel gelanceerd voor Win CE, alleen voor de standalone TomTom apparaten

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals beloofd, hierbij de missing DLL's voor de Medion.
Deze kunnen gebruikt worden voor eender welke applicatie die DLL's mist.
Er staan dikwijls meerdere versies van 1 DLL in deze zip, het is dus trial&error om uit te zoeken welke best past.
http://rapidshare.com/fil...on_Missing_DLL_s.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 252672 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:55:
Ik heb geprobeerd TomTom Navigator v7 op de medion te krijgen. Geprobeerd via deze installatie TomTom Home 2 te installeren op de sd-kaart. Bij het openen van tomtom home 2 gaf de medion md96310 aan dat het niet compatible was met windows ce. Moet ik dan een minder nieuwe versie van tomtom hebben? Meende toch, dat tomtom op de medion kon... Ben niet zo heel bekend met navigatiesystemen, maar misschien hebben jullie een idee.
Ja dat is dikwijls normaal dat hij tijdens de installatie zegt dat deze versie niet compatibel is, maar je kan dan toch proberen de installatie te doen en de folder te voorzien van de nodige DLL's en/of met Dependency Walker (zie eerder) te zien welke DLL's missing zijn.

Missing DLL's zie: http://rapidshare.com/fil...on_Missing_DLL_s.zip.html
Dependency Walker: zie Microsoft Technet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met executabilitycheck.exe heb ik kunnen achterhalen dat tomtom navigator.exe van tomtom 5 volgende files te kort heeft: winsock.dll, wininet.dll en coredll.dll. Nochtans bevinden deze files zich in de windows directory van de medion... Aangezien ik nog een oude pocketpc heb met daarop windows mobile 2002, dacht ik van eens te proberen die dll's van dat toestel te kopiëren maar daarop krijg ik een foutmelding (niet mogelijk om files vanuit rom te kopiëren), en ook van de medion zelf lukt het niet om die te kopiëren naar de tomtom directory. Zelfs na het plaatsen van een coredll.dll uit jouw dll-zip blijf ik dezelfde meldingen krijgen met executabilitycheck.exe. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ben je al iets verder gekomen Dnine?
Ik heb verder ook geen suggesties, maar ben wel geinteresseerd moest iemand er in slagen om TomTom 5 of 6 te installeren op de Medion MD 96430 of gelijkaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomtom 5 werkt! Via google heb ik *knip* gevonden en die bevat de nodige dll's (winsock.dll, wininet.dll en coredll) alsook de extra dll's die tomtom 6 nodig heeft (ole32.dll en oleaut32.dll). Na het plaatsen van die dll's in de tomtom directory start die zonder probleem op. Tomtom 6 vindt echter geen kaarten (ook al heb ik die gekopieerd naar zowel het intern geheugen als een sd kaartje). Tomtom 5 werkt wel perfect, de enige eigenaardigheid is dat hijblijft zeggen dat hij 0 satellieten vindt terwijl hij wel degelijk ontvangst heeft en perfect werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 03-03-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil je je informatie delen? Zou je me kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt? Heb op diverse manieren al tomtom geinstalleerd op mijn medion md96310, maar zonder goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eens YOT's shell geïnstalleerd is, is het enkel een kwestie van Tomtom te installeren op dezelfde manier als op pocketpc, en dan via de verkenner op de Medion naar de directory van tomtom te gaan en daar de nodige dll's copy pasten. Jij heb wel een ander model Medion dan die waar het topic oorspronkelijk over begonnen is, dus ik weet niet of alles wat hier staat voor jouw toestel geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal het eens proberen. Heb alleen tomtom 6 hier liggen. Zal bij de missing dll's van yon kijken of ik daar de benodigde bestanden kan vinden. Hopen dat het apparaat bij mij wel de kaarten herkent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diverse manier geprobeerd om tomtom6 op mijn md 96310 te krijgen, maar geen succes. Ook met de dll's niet. Ik krijg niets opgestart op mijn medion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dnine, dat is fantastisch dat je TomTom5 hebt kunnen installeren op je Medion.

Oproepen om bestanden te delen willen we hier niet zien. Wij kunnen immers niet beoordelen of de betreffende bestanden legaal gedeeld mogen worden.

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 03-03-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit mag niet volgens de policy.

Er mag over worden gepraat, maar URLs met daarin bestanden uit een TomTom-installatie willen we niet zien.

[ Voor 102% gewijzigd door pven op 03-03-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste ForumModerator, dit zijn geen bestanden van TomTom die ik vraag, maar het gaat hier om dll's van Windows CE die ontbreken om TomTom te installeren, dit heeft dus niets met TomTom te maken. Mag ik dus vragen dat u dit bericht terug online plaatst aub.

Neem volgende keer aub persoonlijk contact met me op. Zoals gemeld kunnen we niet nagaan of deze gedeeld mogen worden. Daar het bestanden betreft uit WM5, heb ik twijfels of dit legaal is. Bij twijfel kiezen we het zekere voor het onzekere.

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 08-03-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook Tomtom 6 werkt nu! Om ervoor te zorgen dat Tomtom de kaarten vindt moet je een kleine registry aanpassing doen. Tomtom verwacht de kaarten namelijk onder de directory die in de registry aangegeven staat als de "My Documents" directory. Dit is standaard \My Documents maar deze bevindt zich op de ingebouwde ram van de Medion die te klein is om kaarten te bevatten. Daarom dien je dit te wijzigen naar \Storage Card (als je de kaarten op een SD kaartje geplaatst hebt) of \My Flash Disk (als je de kaarten op de ingebouwde flash schijf van de Medion geplaatst hebt).

Via Yon's bijgevoegde registry editor ga je naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Explorer\Shell Folders] en wijzig je "My Documents"="\My Documents" naar "My Documents"="\Storage Card" of "My Documents"="\My Flash Disk". Zo vindt Tomtom de kaarten in de root van die schijven.

Het enige minpuntje is dat Tomtom 6 ook nog steeds zegt dat er geen satellieten gevonden zijn, ook al is er ontvangst en werkt navigeren perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fantastisch Dnine! Knap werk!

Mag ik nog eens vragen of je de missende DLL's van Windows CE (noot aan de moderator PVEN: dit is niet de TomTom software zelf, maar de missende DLL's van Microsoft Windows CE, dus legaal! :-)) in een zip wil plaatsen en via rapidshare wil delen aub of een link waar we ze kunnen vinden aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip*

Zoals gemeld kunnen we niet nagaan of deze gedeeld mogen worden. Daar het bestanden betreft uit WM5, heb ik twijfels of dit legaal is. Bij twijfel kiezen we het zekere voor het onzekere en modden we het weg.

Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik het beste die tomtom6 kan installeren op mijn medion md96310? Ik heb de software en de dll's, maar ik doe waarschijnlijk elke keer iets fout, waardoor het niet lukt.

[ Voor 38% gewijzigd door pven op 08-03-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is me ook perfect gelukt om TomTom6 met BeNeLux kaarten dankzij de missing Windows CE dll's te installeren op mijn Medion 96430. Bij mij herkent hij direct de GPS sattellieten en ontvanger. Ik moest die registry settings die Dnine heeft gemeld ook niet uitvoeren. Ik had wel eerst op voorhand op mijn SD kaart (Storage Card) een directory TomTom6 aangemaakt en daarin een folder geplaatst met de BeNeLux kaarteninfo. Nadat ik TomTom had geinstalleerd heeft TomTom deze kaarten dan zelf gevonden tijdens opstarten van TomTom. Ik moest deze dan registreren voordat ze bruikbaar werden.

TomTom6 werd wel geinstalleerd onder \Program Files\Navigator. Ik heb deze Navigator folder dan naar My Flash Disk\Apps gemoved en daarna hernoemd naar TomTom6.
Daarna heb ik de 5 missing DLL's die Dnine eerder had opgenoemd in die zelfde folder gecopieerd.
Ik had ook gezien dat TomTom tijdens de installatie ook nog 3 dll's in de Windows directory had gecopieerd. Die heb ik zelf verplaatst naar mijn TomTom6 directory, omdat anders na een hard reset de windows directory opnieuw wordt gereset naar fabrieksinstellingen zodat je die 3 dll's kwijt bent.
Het gaat om de volgende DLL's: BtCoreIf.dll, BtSdkCE30.dll, ttn6bt2003.dll.
Ik vermoed ook dat TomTom tijdens de installatie ook een en ander in registry heeft bijgeschreven, dus heb ik via mijn registry editor die je onder apps\regedit vindt, een registry backup gemaakt. Ik ga nu eens een hardreset uitvoeren en kijken of alles nog werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:22
Deze DLL's zijn om via BlueTooth een GPS ontvanger aan te sluiten, maar dat ding heeft afaik geen BlueTooth, dus zijn ze niet nodig voor het apparaat zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand me misschien alsjeblieft helpen met die tomtom6 op de medion te krijgen?! Heb nu al diverse keren en op diverse manieren het proberen te installeren, maar zonder resultaat. Via sd-kaart, via active sync, enz. Kan iemand me misschien stap voor stap vertellen hoe tomtom 6 op de medion geinstalleerd moet worden? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blade78, jouw medion is een ander model dan Yon's en de mijne (MD96430), dus met een pasklare oplossing kunnen wij moeilijk voor de dag komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pasklaar hoeft ook niet, maar misschien dat iemand me kan vertellen hoe die het heeft gedaan. Kan ik kijken waar het bij mij anders is en hier wat aanpassingen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ter Info: zoals je weet aanvaardt TomTom routes onder de vorm van .itn files. Die moet je plaatsen onder de itn directory van TomTom. Maar... Medion Gopal 4 aanvaardt ook routes in een veel geavanceerder formaat dan TomTom nl. xml. Overal op Internet vindt je de zgn. universele .gpx routebestanden (bv. http://www.fietsroute.org/Gpsfietsroutes.htm )
Je kan deze .gpx routes converteren naar andere formaten, zoals TomTom .itn, maar wat betreft GoPal is er bij mijn weten nog maar 1 programma dat naar GoPal 4 .xml formaat kan omzetten.
Ik heb op een Duits forum een link gevonden naar een prerelease van RouteConverter.exe die je nog niet rechtstreeks op de officiele site vindt (http://www.routeconverter.de/index_en.html)
De officiele versie ondersteunt dit GoPal formaat nog niet, deze prerelease versie wel, een aanrader dus (noot aan de moderator: RouteConverter is gratis!): http://www.routeconverter...teConverterPrerelease.jar
Enjoy!
ps. GoPal route bestanden moet je hier plaatsen: \My Flash Disk\settings\Navigation\tour

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 08-03-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hierbij de nieuwe versie van mijn ¥0Shell v1.5 voor Medion GoPal MD96430 (ook voor MD96260, MD96430, MD96310 en eventueel andere Medions!)
Wat is er nieuw in deze versie:
  • Integration with TomTom6 (TomTom6 should be installed on \My Flash Disk\Apps\TomTom6).
    This means when starting TomTom the top function key will be defined as a screenlock/blank.
    This is very handy when using TomTom for walking or bicycling. You just put the Medion in your pocket, while screen is blank and locked. You only hear the voice indications. This saves battery power.
    On top of that, the second function key is programmed to start the media player, so while walking or cycling, you can listen to your favourite music, while TomTom still navigates you thru. Very handy!
    ps. TomTom6 is ofcourse not included in this release, but you should install/move it into: \My Flash Disk\Apps\TomTom6. After that, you should copy this script http://rapidshare.com/files/98540770/TomTom.mscr.html to \My Flash Disk\Apps\TomTom6 to make the integration working.
    ps2. TomTom6 is ofcourse not required to run ¥0Shell v1.5.
  • A freeware GPS checker with Altimeter, Speedometer, Compass and GPS-clock is added
  • A new Games Menu is added with direct access to 10 great freeware games (more games under \My Flash Disk\Apps\Games)
    Games: Chess, GameBox, Bubble, Reversi, Checkers, Lines, Mill, 6Wheels, Go, Rubik, ...
  • Big Clock when small time display selected in all menus.
Veel plezier!

Je kan deze versie hier downloaden: http://rapidshare.com/files/98281125/_0Shell1.5.zip.html

Hier enkele screenshots:
Menu1:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell1.jpg

Menu2:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell2.jpg

Menu3:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell3.jpg

Menu4:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell4.jpg

Menu5:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbarel.com/images/shell5.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 24-03-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga het zeker proberen. De vorige shell deed het prima op mijn medion md96310. Yon... wil jij misschien even kort uitleggen hoe jij tomtom6 hebt geinstalleerd op jouw apparaat? Nog steeds niet voor elkaar gekregen. Moet het via tomtom home of via het sd-kaartje (installeert dan bij invoegen in het apparaat).
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245207

Hallo,

Heel erg bedankt voor de shell 1.5. Erg leuk.
Ik heb een MD96260 (PNA460T met WinCE 5.0) en daar werkt het ook op.
Maar ook ik heb problemen om Tomtom 6 werkend te krijgen Tomtom 5 werkte wel, maar bij Tomtom 6 krijg ik steeds een foutmelding.

Zo heb ik het gedaan:

Ik heb TT6 voor Pocket PC geinstalleerd. Of moet ik een andere kiezen? Ik kan hem trouwens ook niet in de map My Flash Disk\Apps\TomTom6 installeren, op een of andere manier doet hij dat niet.

Ik kan hem opstarten totdat je akkoord moet drukken (dat je de verkeersregels of zoiets naleeft (groen scherm)). Dan zie je de landkaart, maar zodra ik dan op het scherm druk, sluit TT6 af en komt er een melding:
Application TomTom Navigator.exe has performed an illegal operation and will be shut down. blablabla

Program: TomTom Navigator.exe
Exception: 0xC0000005
Address: 000228B0

Kweet niet of de 96260 veel verschilt met die van jullie, maar ik zou graag TT6 werkend krijgen.
Wat doe ik fout?
Misschien toch iets te maken met bepaalde DLL files? Ik kom zoveel DLL files tegen, dat ik niet weet waar ik ze allemaal neer moet zetten en welke ik moet gebruiken.
Elders op internet kom ik wel wat info hierover tegen, maar dat is dan in het Frans of Italiaans en daar snap ik dus niets van.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor iedereen die TomTom6 onder mijn ¥0Shell v1.5 werkende willen krijgen, hier een kleine handleiding.
  • Copieer eerst de kaarten (bv. BeNeLux) op je SD kaart onder een directory genaamd \TomTom6.
  • Installeer TomTom6. TomTom6 wordt normaal gezien geinstalleerd onder \Program Files\Navigator. Verplaats de Navigator folder dan naar \My Flash Disk\Apps\Navigator en hernoem naar \My Flash Disk\Apps\TomTom6. Je moet deze move (en rename) uitvoeren omdat je anders na een hard reset je TomTom6 kwijt bent. Op deze manier niet!
  • Copieer deze dll http://rapidshare.com/files/98540112/wininet.dll.html naar \My Flash Disk\Apps\TomTom6
  • Copieer dit script http://rapidshare.com/files/98540770/TomTom.mscr.html naar \My Flash Disk\Apps\TomTom6
  • Start TomTom6 via mijn ¥0Shell v1.5 menu en registreer je kaarten (TomTom zal de kaarten automatisch detecteren op de SD kaart).
Je kan TomTom6 nu gebruiken! Enjoy. :)

ps. indien TomTom6 de kaarten toch niet op je SD kaart vindt, dan kan het zijn dat je een registry-aanpassing moet doen (mijn registry editor TRE.exe kan je via mijn ¥0Shell vinden onder \My Flash Disk\Apps\RegEdit via "Folders"). Start TRE.exe en ga naar: [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Explorer\Shell Folders] en wijzig je "My Documents"="\My Documents" naar "My Documents"="\Storage Card".
Let op na een hardreset ben je deze registry settings wel kwijt. Een alternatief dat ook nog blijft werken na een hardreset is de volgende file te overschrijven \My Flash Disk\Apps\TomTom6\CurrentMap.dat met deze http://rapidshare.com/files/98545082/CurrentMap.dat.html (let op: dit werkt alleen als je je kaarten in deze directory hebt geplaatst: \Storage Card\TomTom6\Benelux\)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 10-03-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zover, dat ik iets kan installeren van tomtom6, maar nou krijg ik op mijn medion een installatieschermpje, die ik niet helemaal in beeld krijg en niet kan verplaatsen, waardoor ik opties niet kan bevestigen of starten... Hoe los ik dit op? Iemand een idee? Resolutie van beeldscherm even aanpassen? Kan dat echter niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soms hoef je enkel op "enter" te kunnen klikken, en dit kan door even het toetsenbord op te roepen met de shortcut toets (toets 4 dacht ik), en daarop op enter te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was er net achter gekomen :) Ging vervolgens alleen wat mis met installeren, dus ik ben nog aan het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ging volgens mij wat mis bij mijn installatie... Was bijna alles kwijt op mijn medion. Kon er helemaal niets meer mee. Laat dat Tomtom maar zitten denk ik... Nieuw apparaatje kopen heb ik ook geen zin in. Is het mogelijk om nieuwe dingen uit shell1.5 toe te voegen zonder de tomtom optie of is dat erg lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja natuurlijk kan je ¥0Shell v1.5 gebruiken zonder TomTom6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op mijn Medion 96430 wordt standaard GoPal ME 4.0A (A=Aldi) geleverd.
Er zijn 3 versies van GoPal: ME (Medium Edition), AE (Advanced Edition) en PE (Premium Edition).
PE heeft de meeste features.

Ik heb vandaag via de update-site van GoPal mijn ME 4.0A versie succesvol geupgrade naar PE 4.1A. De PE versie heeft een aantal leuke extra's, zoals MP3 player, Movie player, Contacts.
In deze 4.1 versie zijn er ook tal van verbeteringen, zoals:
  • aanduiding van maximum toegelaten snelheid
  • spraaksynthese van de straatnaam!
  • veel sneller starten
  • een aantal bugs zijn opgelost
Deze versie werkt ook perfect samen met POIWarner. :)

Voor zij die het ook willen proberen, hier is de link (NL versie):
http://www.mediongopal.co.../4.x/Navi_PE_41_NL_Upd.ap
Als je perse de Aldi versie wil, gebruik dan deze link:
http://www.mediongopal.co...4.x/Navi_PE_41A_NL_Upd.ap
Tip: als je de update doet, verwijder dan eerst de cab-files die niet overeenkomen met jouw resolutie.
Voer alleen die cab-files uit die voor jouw resolutie zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 16-03-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey YON, wat is het verschil tussen de Aldi versie en de gewone? Is er ook grafisch een verschil tussen de ME, AE en PE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mijn weten is het eninge verschil tussen de OEM Aldi versie en de gewone versie (die waarschijnlijk meer kost) dat in de POI's de Aldi supermarkten zijn opgenomen.

Wat betreft verschillen tussen ME, AE en PE: grafisch zijn er niet veel verschillen behalve dan dat er sommige extra's aanwezig zijn in AE en nog meer in PE (verschillen zie eerdere post).

Er is wel een grafisch verschil tussen de 4.0 en 4.1 versie. Ik merk dat de vensters bv. zoals op een Mac dynamisch openen (kleiner/groter), dus dat is optisch wel slik, verder merk ik ook dat in sommige velden in de 4.0 versie de vertaalde Nederlandse teksten soms te groot waren voor de grootte van het veld, dat is dus nu ook opgelost in 4.1. Kwa kleuren en 3D iconen is alles hetzelfde gebleven. 4.1 versie start ook merkelijk sneller op. Wat ik ook leuk vind in de PE versie tov. ME versie is de spraaksynthese. Straten en steden etc. worden echt in het Nederlands gesproken. bv. "Nu rechts afslaan richting A12 Boom" of "Nu links richting Stationsstraat". Soms klinkt de uitspraak wel grappig, maar al bij al zeer acceptabel en zinvol als je je ogen op de weg moet houden op ingewikkelde klaverbladen of meerdere afritten direct na mekaar.
Dus zeker een aanrader.

ps. ik heb ook eens een vergelijking gemaakt tussen GoPal en TomTom. Ik moest ergens in het centrum van Gent zijn en ik moest bij TomTom 2 keer terugrijden. GoPal heeft me perfect genavigeerd. Ook de kortste weg bij TomTom is echt wel letterlijk te nemen, terwijl GoPal toch intelligenter met deze optie omgaat. bv. Als een grotere rechte baan slechts een paar meter verder is dan een korter maar kleiner slingerend baantje, zal GoPal je toch over die grote baan leiden, terwijl TomTom echt alle kleine wegen verkiest. Dus weer een pluspunt voor GoPal. Ook de economische optie van GoPal is zeker een pluspunt in deze tijden van CO2 en dure benzine (ik kies deze optie dus nu altijd omwille van deze 2 redenen).
GoPal gaat ook intelligent de helderheid van het scherm en dus de levensduur van de batterijen beinvloeden. Als het avond/nacht is verdonkert GoPal het scherm, ook als er lange tijd geen aanduidingen zijn (bv. een autosnelweg). TomTom doet dat bij mijn weten niet.
GoPal is ook makkelijker wat betreft kaarten laden en verwijderen. Je kan gewoon je kaarten per land verwijderen of toevoegen terwijl TomTom dat niet toelaat. Je moet bij TomTom dus ineens heel West-Europa inladen. TomTom start echter veel sneller op en reageert ook sneller als je iets in de menu's selecteert. Kwa gebruiksvriendelijkheid verkies ik toch GoPal. GoPal is dan weer minder geschikt voor het inladen van routes (bv. fietsroutes). Als je grote bestanden met meer dan 50 punten inlaadt, dan blijft GoPal gewoon soms hangen en GoPal berekent zijn route in het algemeen ook veel trager dan TomTom. TomTom gebruik ik dus voor fietsroutes, alhoewel je ook niet meer dan 48 punten kan ingeven in een TomTom route bestand (.itn). Dus zowel GoPal als TomTom zijn eigenlijk niet gemaakt om als routebegeleider te fungeren. Ze zijn gewoon gemaakt om van punt A naar punt B te gaan evt. met enkele tussenpunten. Misschien iets voor de volgende versies.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 18-03-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter info, indien je de YON shell niet gebruikt: door de Navi_PE_41_NL_Upd.ap uit te pakken naar de root van een sd kaartje (dit is namelijk gewoon een zip file), de interne flash van de medion leeg te maken (mbv het cleanup menu beschreven in de handleiding) en een soft reset te doen, wordt GoPal 4.1 automatisch geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256120

Hoi iedereen

en in het byzonder Yon erg bedankt voor de shell 1.5
ik heb een medion md96310 en hij werkt perfect!.

maar.... ja sorry een maar...

de go pal 3.0 werkt niet via de snelkopeling in de hoofd shell wel via my flash disk\ navigation\MNAVDE.exe

kan ik dat aanpassen?
ik heb inmiddels ook TT 6 up en running... maar alweer ook via de folder....

Bovenstaand maakt op zich niet veel uit het start toch wel, maar het volgende heb ik in TT6
hij vind geen GPS:
ik kan in TT6 een keuze maken voor:
Tom Tom bluetooth GPS Ontvager,:
Tom TOM bekabelde gps ontvanger,:
andere bluetooth gps ontvanger.;
andere NMEA gps ontvanger met de volgende keuzes:GPS baudsnelheid? USB CABLE ? GPS_COM TMC_COM

enig idee wat ik moet kiezen?

heeel erg bedankt als je kan helpen, ik ben Byzonder blij geworden met mij Medionnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andere NMEA gps op GPS_COM, baudrate 4800 werkt bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blokkies, heb je volgende stap correct uitgevoerd?

11-Finalise installation by setting some registry settings: Click the Folders Icon and navigate to "My Flash Disk\Apps\HardReset" and double click "RegReset". Close the Explorer.

Deze stap is oa. nodig om .mscr file extensies correct te laten wijzen naar MortScript.
ps. na de dubbelclick zal je niets zien gebeuren, maar de registry settings worden effectief uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256120

hoi hoi

Ik heb deze stap inderdaad gedaan. alle stappen correct gevolgd. 8)7
het zou kunnen liggen aan MD 96310? dat de twee iconen in de shell niet werken ( gopal3.0 en tom tom)

ik heb de tip gevolgd voor de GPS bij mij geeft hj aan dat hij de gps ziet maar geen sat gevonden...
go pal werkt wel...

help// _/-\o_

blokkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blokkies,

Jij spreekt over: \flash disk\ navigation\MNAVDE.exe
In GoPal 4 staat de navigator echter in: \My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe

Als dat zo is, dan zijn er 2 manieren:

Methode 1: je past mijn Menu1.ini aan.

In mijn menu1.ini file (\My Flash Disk\Apps\Shell\Menu1.ini) staat er ergens een regel:
Command = \My Flash Disk\navigation\GoPal.mscr
Verander deze regel zodat die wijst naar jouw correcte GoPal.exe (MNAVDE.exe?).

Methode 2 (beter): je past \My Flash Disk\navigation\GoPal.mscr aan:
Daar staat nu:

If ( WndExists("Hot Key") )
Close("Hot Key")
EndIf

RunWait("\My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe")

Close("Hot Key")
EndIf
Run("\My Flash Disk\Apps\HotKey\HotKey1.2.exe")

Daar pas je de lijn: RunWait("\My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe") aan zodat die correct verwijst naar jouw GoPal.exe (MNAVDE.exe?)

Idem voor TomTom.
Plaats TomTom in \My Flash Disk\Apps\TomTom6.
en pas de file TomTom.mscr op gelijkaardige wijze aan:
Die bevat nu:

Close("Hot Key")
EndIf
Run("\My Flash Disk\Apps\HotKey3\HotKey1.2.exe")

RunWait("\My Flash Disk\Apps\TomTom6\TomTom Navigator.exe")

Close("Hot Key")
EndIf
Run("\My Flash Disk\Apps\HotKey\HotKey1.2.exe")

Run("\My Flash Disk\Apps\ShowTaskBar\ShowTaskBar.exe")

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 252691 op 20-03-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220807

ik heb deze forum discussie en topic gelezen.
Nu vraag ik me af of dit alles ook mogelijk is op de MD96180 of heeft die er te weinig geheugen voor?

Is er iemand die daar antwoord op kan geven?
Yon, Jij misschien. gezien het feit dat jij er aardig veel van weet (na lezen van het forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Traveller, als je het over geheugen hebt, over welk geheugen heb je het dan precies?
Het interne werkgeheugen?
Of My Flash Disk?
Of Externe SD Flash kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yon,

ik heb het over de harde schijf op de navigatie en het werkgeheugen.
MD96310 heeft bv 1 GB harde schijf.
het werkgeheugen is ook belangrijk, want hij moet de shell wel aankunnen en niet vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Traveller, op MD96310 werkt mijn shell ook. Ik heb mijn shell origineel gemaakt voor MD96430, dat is gewoon het goedkoopste basismodel van Medion, met 32MB RAM en 1GB Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yon, ikzelf heb de MD96180 (pna 465t) uit april 2007 .Hoopte dat jij of iemand anders wist of jouw shell ook werkt op de MD96180.
De MD96180 heeft 512MB intern geheugen
Denk dat ik het moet gaan uitproberen om er achter te komen.

Ik heb nog wel een andere vraag: op mijn MD96180 staat de Gopal AE versie 2.3.Nu heb ik begrepen dat de AE de budget-, ME de midden- en PE de uitgebreide versie is.Kan je een AE versie upgraden naar een ME of PE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Traveller, ik denk wel dat dat kan lukken. Je moet eerst alleen ongeveer 50 MB vrij maken op je kaart. Download mijn shell en gewoon uitproberen. Je moet eerst wel een full backup nemen van My Flash Disk op je pc. Als er iets zou misgaan, kan je altijd terug, want een hardreset brengt originele Windows CE terug vanuit rom. Dan backup terugzetten.

Probeer eerst met je huidige GoPal versie. Als dat lukt kan je proberen de upgrade te doen, wat in princiepe moet lukken.

Je kan inderdaad van ME of AE naar PE gaan. De hardware belet dat nl. niet. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257158

Hi YON,
Ik heb een MD96310 PNa en was erg in de 1.5shell geinteresseerd.
Ik heb de Premium_0Shell1.5 via Rapidshare (en Bitcomet) gedownload.
Maar helaas ik kan de Zipfile _0Shell1.5 niet openen op mijn XP. Ik krijg steeds de volgende melding:
Cannot open file: Does not appear a valid archive.
Ik heb diverse versies _0Shell1.5 gedownload zonder succes.
De files van tomtom6 zijn geen probleem. Deze zijn normaal.
Wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik Winzip 8.1
Heb je een advies?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 257158 op 30-03-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Debit, ik heb vandaag nog eens een download van de zipfile http://rapidshare.com/files/98281125/_0Shell1.5.zip.html geprobeerd en dat lukt perfect.
Kijk toch maar eens na dat je de download perfect uitvoert (nalezen Rapidshare instructies!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geprobeerd:
http://rapidshare.com/files/92649536/_0Shell1.3.zip.html
http://rapidshare.com/files/98281125/_0Shell1.5.zip.html
De instructies van Rapidshare nogmaals doorgelezen .De zipfile komt echter correct aan maar ik heb er niets aan.
Ik heb 4x met Rapidshare hierover gemailed en ook de invalid file meegestuurd.
Ik heb geen enkel antwoord gekregen.
Het is helaas jammer maar ik besteed verder geen geld aan zo´n club.´

Toevoeging
Ik heb eindelijk een mail van rapidshare gekregen. Zij vinden dat de zender en ontvanger het maar samen moeten uitzoeken. Dus hier heb ik ook niets aan.
Ik vind het toch wel merkwaardig dat de Tomtomfiles mscr.html ,wininet.dll.html en currentMap(gedownload samen met de zipfile met rapidshare) wel normaal bruikbaar zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 257158 op 01-04-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258046

Ik krijg tomtom6 niet geïnstalleerd hij zegt dat hij niet genoeg plaats heeft op de medion.
Wat doe ik mis.
Ik heb de medion 96430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Yon,

Allereerst een dikke bravo voor je shell.
Maar ik heb problemen om de tomtom 6 te installeren.
Mijn setup wil alles installeren naar programfiles/navigator maar hij zegt altijd dat er te weinig plaats is. Kun je even overlopen wat ik juist moet doen. De medion stelt ook wel voor om naar een andere directory te kopiëren maar dat lukt niet.

Graag een reactie aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trumpy, probeer eerste eens enkele kaarten van je Medion te verwijderen. Die kan je later zonder problemen terugzetten. Na installatie moet je de TomTom folder vanuit Programs Files naar een plaats op je (Interne of Externe) Flash verplaatsen, anders ben je alles kwijt als je een hardreset doet (suggestie: move \program files\navigator naar \My Flash Disk\Apps\TomTom6). Ook best eerst voordat je TomTom installeert, je TomTom kaarten op een SD zetten, zodat TomTom die tijdens installatie detecteert, zo vermijd je ingewikkelde registry settings achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via het configuratiescherm kan je aan de memory settings. Daar kan je aanduiden welk percentage van het geheugen je wil reserveren voor opslag, en wel als werkgeheugen. Vergroot het gedeelte opslag een beetje (bv tot 10MB) en normaal gezien met de installatie dan wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Yon,
Nu ik wat meer tijd heb, is het me toch gelukt om v1.5 te downloaden.
Hij ziet er professioneel uit. Prima job. ik heb echter nog wat probleempjes:
Ik heb een MD 96310 met aangepaste Gopal 4.0.
1.Het kopieren gaf een probleem met Mnote waarvan ik de bitmap afbeeldingen niet op mijn PNA kon kopieren. Hierdoor werkt Notes niet.
2.Gopal werkt niet van het menu. Dit is opgelost met methode 1.(Blokkies verhaal) De betere methode 2 was niet mogelijk omdat \My Flash Disk\navigation\GoPal.mscr bij mij ontbreekt.
Is het mogelijk om de blauwe splashcreen weg te laten om het opstarten van Gopal te versnellen.
Aan TomTomheb ik me nog niet gewaagd.
3. Is het normaal dat na een softstart eerst het Mediom Gopal scherm verschijnt en dan pas het ¥0Shell scherm?
4.Is het mogelijk om OZIexplorer in het menu op te nemen voor waterkaarten?
Ik ben nl een waterliefhebber. Dit kan ook wel via Tomtom met echter beperkte mogelijkheden tenzij je een eche TT laatste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi Debit,

Antwoorden op je vragen:

1. probeer in Active Sync opties de "file conversion" af te vinken.

2. Ja die file ben in vergeten mee te sturen. Je kan dit ook aanpassen door in menu1.ini (in apps\shell) de volgende lijn:
te vervangen door:
Command = \My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe

3. Dat is normaal

4. OZIexplorer ken ik niet. Kan je me een link geven dan zal ik het verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Yon,

Nu heb ik wel iets kunnen installeren van tomtom 6 maar als ik hem nu wil starten zegt hij Cannot find TOMTOM Navigator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trumpy, probeer TomTom eens op te starten vanuit de explorer door te dubbelclicken op de executable. Wat is de error boodschap?
Waarschijnlijk moet je ook de nodige dll's mee installeren (lees daarvoor mijn eerdere commentaren ivm missing dll's voor TomTom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252691 schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:47:
Hi Debit,

Antwoorden op je vragen:

1. probeer in Active Sync opties de "file conversion" af te vinken.

2. Ja die file ben in vergeten mee te sturen. Je kan dit ook aanpassen door in menu1.ini (in apps\shell) de volgende lijn:
te vervangen door:
Command = \My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe

3. Dat is normaal

4. OZIexplorer ken ik niet. Kan je me een link geven dan zal ik het verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Betreft 1. Het is mij ook gelukt door _0Shell1.5 eerst op de SDkaart te laden en van daar te kopieren
naar de flash memory.
Betreft 4. http://www.oziexplorer.com/ bij CE versie.
Een demo versie kan gedownload worden.
Dit program is naast bij watersporters ook erg populair bij geocachers met topo-kaarten en dit vooral omdat makkelijk gescande kaarten toegepast kunnen worden die zelf aangepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258546

Ik heb dit onderwerp met veel plezier gevolgd, morgen krijg ik bij nml de MD 95720 PNA500T Navigatiesysteem:
(Microsoft® Windows® CE 4.2 / Medion Navigator 5.1 (navigatiesoftware versie 2005) / Samsung 300 MHz processor / 3,5" TFT-scherm met 65.536 kleuren, 240 x 320 pixels (touchscreen)

Ik weet het; een oud systeem maar gratis bij mijn nwe tel dus who cares en ik wilde losse navigatie erbij hebben.
Nu mijn vraag; ik kan deze upgraden naar GoPal 3.0 PE (officieel via dvd van een bekende handelaarssite), maar de shell zoals die hierboven beschreven is, kan ik die ook draaien of is mijn navigatie te oud?
Indien de shell teveel problemen gaat opleveren neem ik liever de legale upgrade.

Ik heb nog geen ervaringen met PNA's dus ik wil het ook niet verkl#ten.
adviezen/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheBoyK, zou normaal gezien geen probleem mogen zijn.
Je kan toch nooit iets fout doen, want als je een hard reset doet, staat alles terug zoals het was.
Neem wel eerst een backup van de my flash disk, want die wordt na een hardreset niet teruggezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176386

Dit ziet er wel netjes uit zeg!
Zijn deze navigators nog ergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand?

Ik heb bij de mediamarkt een andere Medion Navigator gezien, namelijk de Medion PNA 315.
Kan daarop ook een andere shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag is net een nieuw model te koop bij Aldi, daarop zou alles wat hier staat ook van toepassing moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195870

Kut, ik heb zo een nieuw model. Maar de shell werkt er niet op en nu kan ik ook niet meer op mijn originele os van aldi zelf gaan.// Niet op type MD 96430 proberen dus...

Edit: 'k heb het toch nog in orde kunnen krijgen, maar de shell werkt (jammer genoeg :() niet!

Dit gebeurd er: gps gaat aan, er komt een zwart scherm met wat letters in de linkerbovenhoek, medion logo komt erop, dan kom je op de aldi os, maar je hebt maar 2 keuzes meer; instellingen en navigatie. Maarr als je er op klikt gebeurd er niets.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 195870 op 30-04-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150605

Anoniem: 195870 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:41:
Kut, ik heb zo een nieuw model. Maar de shell werkt er niet op en nu kan ik ook niet meer op mijn originele os van aldi zelf gaan.// Niet op type MD 96430 proberen dus...

Edit: 'k heb het toch nog in orde kunnen krijgen, maar de shell werkt (jammer genoeg :() niet!

Dit gebeurd er: gps gaat aan, er komt een zwart scherm met wat letters in de linkerbovenhoek, medion logo komt erop, dan kom je op de aldi os, maar je hebt maar 2 keuzes meer; instellingen en navigatie. Maarr als je er op klikt gebeurd er niets.
Voor het allernieuwste model namelijk MD 96840:
Je kan in de windows ce omgeving raken door in het hoofdmenu bovenaan in de tekst "Gopal" enkele keren op de "o" te klikken. dan zit je in de windows shell ;) De eerder geposte shell zelf werkt inderdaad niet op deze GPS. ik ben er nog niet in geslaagd tomtom6 te instaleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed dat je hebt gevonden hoe je in de ce omgeving kan graken, wel jammer dat we niet alles via die handige shell kunnen starten. Maar het is al een begin ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150605

Inderdaad, ik zou graag tomtom 6 geïnstalleerd krijgen... het probleem dat ik heb is dat wanneer ik de installatie start en een installatie pad moet ingeven niet op "Ok" of iets dergelijks kan klikken omdat het schempje te groot is voor de grootte van het scherm, en het schermpje kan niet verplaatst worden.... als er iemand suggesties heeft, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja da's idd een probleem. Ik graak ondertussen ook al op de shell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260702

Toppie voor de tweaks op de medion. Ik probeer TT6 te installeren. Er gebeurd van alles maar install plaats allerlei files in verschillende locaties en dus werkt het niet. Kan iemand gewoon aangegeven wat in apps/tomtom6 moet staan aan filenamen en de structuur? Ik snap er niets van...hoe je dit aan de gang kunt krijgen....PS ik kan niet wachten op de gameboy emu...enige voorgang? Go go go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een GoPal md96272 en zit met de volgende problemen:

Als ik de shell installeer, kan ik Gopal niet openen via het icoon. Hij reageert er namelijk helemaal niet op, terwijl hij wel aangeeft dat het bestand niet gevonden kan worden voordat ik het reg programmetje run.

Nou heb ik geprobeert up te graden naar Gopal 4.1PE. Dat doet hij heel erg mooi, alleen draait hij de Navigatie software niet meer. Hij zegt namelijk nu dat er geen kaartgegevens op het toetsel kunnen worden gegeven, terwijl deze er wel op staan.

Help?

P.s ik heb op een of andere manier de oude Gopal er weer op weten te krijgen, navigeren werkt daarmee perfect. Als ik de nieuwe Shell erop zet, dan kan ik het navigeer programma alleen openen door ernaar te gaan via het folder icoontje.
Deze staat bij mij onder:

\My Flash Disk\navigation\mnavdce.exe

Zodra ik het reg bestandje run, doen alle programma's het behalve gopal en het tomtom icoontje.
Zodra ik een van deze open, reageert het apparaat even niet.. vervolgens opent het zomaar een programma en gaat het scherm 90 graden draaien. Dit zorgt ervoor dat ik niets meer kan sluiten, aangezien het aanraakpunt niet meer overeenkomt met wat er op het scherm te zien is.. hierdoor met ik weer hard resetten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dit dat niet meer gebeurt?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 176386 op 01-05-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260702

Anoniem: 260702 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:54:
Toppie voor de tweaks op de medion. Ik probeer TT6 te installeren. Er gebeurd van alles maar install plaats allerlei files in verschillende locaties en dus werkt het niet. Kan iemand gewoon aangegeven wat in apps/tomtom6 moet staan aan filenamen en de structuur? Ik snap er niets van...hoe je dit aan de gang kunt krijgen....PS ik kan niet wachten op de gameboy emu...enige voorgang? Go go go
Niemand enige hulp? Ook zie ik nu dat op mijn 96310 dat 4.1A prima update maar TMC niet werkt..... 8)7 doe ik wat fout. 4.1A werkt verder goed. Je moet de kaarten wel in andere folder stoppen dan je 'gewend' bent.
Pagina: 1 2 Laatste