Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:35
Afbeeldingslocatie: http://www.mediongopal.nl/images/logo_gopal.gif

Vanaf 10 mei 2008 bij de Aldi.

Medion GoPal (Europa) navigatiesysteem
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_19/BILD07.JPG

• grensoverschrijdende navigatie binnen Europa
• kaartmateriaal Europa voorgeïnstalleerd
• 3-dimensionale routeweergave
• superscherpe beeldkwaliteit
• eenvoudige bediening en snelstart
• routeberekening door nieuwste software
• 1 GB intern geheugen

per stuk
149.00

Opzich een nette prijs voor een navigatiesysteem met TMC en kaarten voor heel Europa.

Informatie Medion GoPal MD 96840:
Waarschijnlijk is deze gelijk aan de Medion GoPal MD 96860 (E3212) welke eind april in de duitse Aldi voor dezelfde prijs te krijgen was.

Technische gegevens
  • 1 GB intern geheugen
  • Gebaseerd op Windows CE 5.0
  • Samsung 400 MHz-processor
  • 3,5" kleurendisplay met 65.536 kleuren
  • Ingebouwde luidspreker
  • Ingebouwde oplaadbare lithium-ionaccu
  • Gewicht: 157 g
  • Afmetingen: 91 x 88 x 22mm
Aansluitingen
  • SD/MMC-kaartslot
  • Mini USB
  • Externe GPS-antenneaansluiting
  • Stereo-hoofdtelefoon / TMC antenne
Toebehoren
  • Autohouder met zuignap
  • Navigatiesoftware
  • 12 V oplaadkabel voor in de auto
  • USB-synchronisatiekabel
  • TMC antenne
  • AC adapter
Afbeeldingslocatie: http://www.mediongopal.nl/images/bereich_serie_e_42170.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.mediongopal.nl/images/logo_navteo.gif
De kaarten zijn van Navteq, zie kaart voor dekking.

Kenmerken van de GoPal E-serie:
  • auto-, fiets- en voetgangermodus
  • vrij selecteerbare 2D- en 3D-weergave
  • gemakkelijk te bedienen
  • ingebouwde Picture Viewer
  • Travel Guide met gedetailleerde informatie over maximaal 50 Europese bestemmingen
  • TMC. Actief vermijden van files door TMC-technologie
Afbeeldingslocatie: http://www.mediongopal.nl/images/bereich_software_4x_46201.gif

Eenvoudige bediening - Nieuwe functies.

De MEDION GoPal-software is volledig herzien. Behalve op een modern en functioneel ontwerp zet MEDION alles op een intuïtieve bediening. Voordeel: gebruikers hebben geen bedieningshandleiding nodig! Daarvoor zorgen de logische menusturing en de "Quick-Buttons", waarmee snel kan worden overgeschakeld naar andere belangrijke functies. Bovendien is er een vrij programmeerbaar snelmenu beschikbaar. De gebruiker kan op die manier de meestgebruikte functies met één druk op de knop nog sneller bereiken. Behalve voor extra comfort zorgt het snelmenu zo voor nog meer veiligheid tijdens het rijden. De MEDION GoPal 4-software maakt op bijzonder efficiënte wijze gebruik van het grote 4,3" breedbeelddisplay: het beeldscherm kan met de Splitscreen-functie in tweeën worden gedeeld. Dit zorgt voor een optimaal kaart- en route-overzicht.
  • Navigatieaanduiding met pijlen of in 2D- resp, 3D-kaartweergave
    Hiermee kunt u het traject ruimtelijk weergeven.
  • Automatisch wisselende dag- en nachtmodus
    De modi verschillen van elkaar in helderheid en grafische weergave.
  • Files vermijden met TMC
    Met TMC ontvangt u gratis uitgezonden radio-informatie (RDS), zodat u kunt anticiperen op files en deze vermijden
  • Vrije keuze uit 16 beschikbare systeemtalen.
  • U kunt de snelste, kortste of voordeligste route kiezen om uw doel te bereiken
  • Auto-, fiets- of voetgangermodus
    Keuze uit verschillende routemodi voor automobilisten, fietsers of voetgangers
  • Gebruik van snelwegen / veerboten / tolwegen
    Het gebruik van snelwegen, veerboten of tolwegen kan bij de routeplanning desgewenst worden uitgesloten.
  • Routesimulatie
  • Toermodus
    In de toermodus wordt ononderbroken de actuele positie op de kaart aangegeven.
  • Wekfunctie
    Met de wekfunctie kan de gebruiker zijn PNA als wekker gebruiken of als geheugensteuntje voor belangrijke afspraken.
  • Travel Guide
    Aanvullende informatie over maximaal 50 (afhankelijk van de uitrusting) geselecteerde Europese bestemmingen kunt u via de Polyglott Travel Guide bekijken.
  • Picture Viewer
    De Picture Viewer dient voor het bekijken van digitale afbeeldingen inclusief galerie-overzicht, zoom- en diashowfunctie.
  • Invoer van bestemming via coördinaten
    Geef uw bestemming op via geografische lengte- en breedtegraden.
  • Configureerbaar snelmenu
    De meestgebruikte functies kunnen afzonderlijk in een snelmenu worden opgeslagen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediongopal.nl/images/bereich_service_42248.gif

Heeft iemand al ervaringen met dit navigatiesysteem?

Deze Medion is (waarschijnlijk) een Windows CE 5.0 intern en biedt dus in theorie meer mogelijkheden dan voorzien...

hier graag verder met mogelijkheden en ervaringen...

[ Voor 32% gewijzigd door jochie79 op 07-05-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2019
Op de Medion website staan de precieze specificaties naar de MD 96840. Daar staat ook vermeld dat deze navi vanaf 10 mei bij de Aldi te koop is. Volgens de Aldi website wordt er dus ook een apart kaartje (2GB SD) bijgeleverd alhoewel de specificaties op de medion site dit weer tegenspreken. We zullen zien, ik heb er wel oren naar!

Edit: Ik zie net dat de Aldi de specs op hun site hebben veranderd, geen 2GB kaartje erbij dus en inderdaad 1GB intern geheugen.

[ Voor 20% gewijzigd door MadRacer op 06-05-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
MadRacer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:33:
Op de Medion website staan de precieze specificaties naar de MD 96840. Daar staat ook vermeld dat deze navi vanaf 10 mei bij de Aldi te koop is. Volgens de Aldi website wordt er dus ook een apart kaartje (2GB SD) bijgeleverd alhoewel de specificaties op de medion site dit weer tegenspreken. We zullen zien, ik heb er wel oren naar!

Edit: Ik zie net dat de Aldi de specs op hun site hebben veranderd, geen 2GB kaartje erbij dus en inderdaad 1GB intern geheugen.
Inderdaad ik zie nu ook dat de advertentie op aldi.nl is aangepast, ik zal zo even de startpost aanpassen.
Raar is dat aldi spreek over "grensoverschrijdende navigatie binnen Europa" en "kaartmateriaal Europa voorgeïnstalleerd" terwijl op de medionsite staat "Grensoverschrijdend kaartmateriaal voor West-Europa (MEDION Navigator ME 4.1A) - Actueel NAVTEQ kaartmateriaal voor internationale reizen binnen West-Europa."

Zou het makkelijk zijn de kaart van geheel europa op dit systeem te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door jochie79 op 07-05-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
komen we maar op een manier achter ;)

Ik sta zaterdag ochtend iig optijd voor de deur :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
Zoww, ook lekker, ze hadden er maar 4 hier bij ons. Gelukkig had de man voor me er maar 2 zodat ik de laatste 2 kon kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
MadRacer schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:57:
Zoww, ook lekker, ze hadden er maar 4 hier bij ons. Gelukkig had de man voor me er maar 2 zodat ik de laatste 2 kon kopen :P
Kan je vertellen welk kaartmateriaal erbij zit? en de sd-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
Er zit zoals verwacht geen SD kaart bij. Verder zit er heel west europa bij, waarvan behoorlijk veel al voorgeïnstalleerd. Ik heb het aparaatje nog niet heel goed bekeken, maar ik verwacht dat ik voor de overige kaarten eerst een SD kaartje nodig zal hebben ivm ruimte. Nu is het veel te lekker weer om met het ding te gaan spelen, ik laat het nog weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
jochie79 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:44:
[...]

Kan je vertellen welk kaartmateriaal erbij zit? en de sd-kaart?
Ik heb vandaag ook zo'n systeempje opgepikt. Er zitten Navteq kaarten bij Q2 2007 en inderdaad geen sd-kaartje (het kaartje staat trouwens wel vermeld op de kassabon).

Ben momenteel bezig om er ozi explorer op te zetten. Gaat wel lukken ;)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 21:11
Heej,,

In alle advertenties staan ook de "3D weergave modus"
Maar deze zijn op het toestel niet te vinden?!

Iemand een idee hoe je deze toch ingeschakeld krijgt?

(en,, zijn dr nog spelletjes die je via het apparaat kan doen?, in explorer komen al gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32
En kunnen we ook MP3s afspelen...??
(en aansluiting voor koptelefoon cq doorzetten van geluid naar auto-radio?? = ooooh ja - stereohoofdtelefoon = dus dat kan !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tokko1 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:48:
Heej,,

In alle advertenties staan ook de "3D weergave modus"
Maar deze zijn op het toestel niet te vinden?!

Iemand een idee hoe je deze toch ingeschakeld krijgt?

(en,, zijn dr nog spelletjes die je via het apparaat kan doen?, in explorer komen al gelukt)
De 3D weergave krijg je door te drukken op de 'N' (noord), tijdens het navigeren zelf, boven de in- en uitzoom knoppen. Je kunt kiezen tussen drie weergave opties:
- van boven, noord = boven
- van boven, richting = boven
- 3d, richting = boven

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is welke navigatie chip erin zit en hoe lang hij (officieel) meegaat (en wat voor accu erin zit), weet iemand dat? Ik kan het niet vinden. (na een paar uur navigeren begon hij al te klagen)

[ Voor 3% gewijzigd door floduR op 11-05-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
Hen3s schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:31:
En kunnen we ook MP3s afspelen...??
(en aansluiting voor koptelefoon cq doorzetten van geluid naar auto-radio?? = ooooh ja - stereohoofdtelefoon = dus dat kan !!)
Ik heb er zojuist de PE versie van GoPAL op gezet. Je krijgt er dan in ieder geval een MP3 Player, Contact Viewer en Video Player bij t.o.v. de ME versie van GoPAL. Dus zeker de moeite waard.

In een van de andere threads staat aangegeven hoe dit in zijn werk gaat. Wil nu nog zien hoe ik OZI explorer er op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32
Kan navigeren en mp3 dan ook tegelijk?

Want dan wordtie interessant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261645

Vraagje over de MD 96840 ....

1. Hoe geraak ik aan die PE versie van GoPal? Die is toch niet meegeleverd bij de aankoop of wel? Op die dvd's staat volgens mij alleen een ME versie.

2. Heeft iemand al tomtom 6 kunnen installeren op deze pna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-04 17:15
waarom in vredesnaam een goedkope medion als je voor een paar tientjes meer een echte TT hebt???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:45
xxxMaverick schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:13:
waarom in vredesnaam een goedkope medion als je voor een paar tientjes meer een echte TT hebt???? :?
Waarom wel? Wat heeft die TomTom nu daadwerkelijk meer dan deze (naast het merk)?

Dit is trouwens een serieuze vraag, volgens mij heeft deze qua opties net zoveel mogelijkheden als een TomTom Go, welke toch 33% duurder is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Marcj schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:19:
[...]

Waarom wel? Wat heeft die TomTom nu daadwerkelijk meer dan deze (naast het merk)?

Dit is trouwens een serieuze vraag, volgens mij heeft deze qua opties net zoveel mogelijkheden als een TomTom Go, welke toch 33% duurder is!
Tja, kan aan mij liggen maar, naar mijn mening:

- Tomtom steekt qua menu structuur boven de anderen uit
- Heeft zeer heldere en duidelijke stemmen/volume instellingen
- Heeft een groter, helderder breedbeeld scherm.

En voor de rest kan ik niet oordelen want ik ken de medion niet. Ik merk alleen duidelijk (als je bv bij de mediamarkt rondloopt) dat ik persoonlijk TT veel meer kwaliteit vind uitstralen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
xxxMaverick schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:13:
Ok mijn redenen:

- Dit Navi is goedkoop, wil ik een TomTom aanschaffen met dezelfde functionaliteit (TMC, Navteq kaarten West Europa, etc) dan ben ik volgens mij meer dan die paar tientjes extra kwijt die je noemt.
- Het is een machientje gebaseerd op CE, dat biedt me de mogelijkheid er ook andere proggies op te zetten zoals OZI explorer en hoef geen aparte PDA aan te schaffen.

P.S. deblendewim: check: Medion MD 96430 met andere Shell speelt Video, MP3 + Calc...

[ Voor 6% gewijzigd door Le_Phreak op 12-05-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Le_Phreak schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:56:
[...]

Ok mijn redenen:

- Dit Navi is goedkoop, wil ik een TomTom aanschaffen met dezelfde functionaliteit (TMC, Navteq kaarten West Europa, etc) dan ben ik volgens mij meer dan die paar tientjes extra kwijt die je noemt.
- Het is een machientje gebaseerd op CE, dat biedt me de mogelijkheid er ook andere proggies op te zetten zoals OZI explorer en hoef geen aparte PDA aan te schaffen.

P.S. deblendewim: check: Medion MD 96430 met andere Shell speelt Video, MP3 + Calc...
Perfect, ben nieuwsgierig hoe hiij bevalt! Was alleen nieuwsgierig wat de motivatie is van mensen om deze te kopen. Als die-hart tomtom fan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Vandaag vanuit apeldoorn naar eindhoven meegereden met een collega. En je raad het niet: mijn collega had net een nieuwe medion gekocht.

Op zich leuk apparaatje. Vind hem persoonlijk echter veel te klein, te onduidelijk qua stem en kleine foutjes in de route. Dus leuk apparaat maar wel duidelijk budget wat mij betreft.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262061

Even een vraagje !

Hoelang doen jullie met de accu van de Go Pal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262091

Ik heb deze Medion ook zaterdag gekocht bij de Aldi. In de advertentie schrijft Aldi dat er kaartmateriaal van geheel Europa bijgeleverd zou zijn, zoals Jochie79 op 6 mei schreef.
Op de doos van deze Medion is dat al veranderd naar West-Europa. Hoe krijg ik nu mijn vakantiebestemming Tsjechië op dit apparaat ?. Anders gaat ie weer terug in de doos naar de Aldi.
De Duitse versie heeft het kennelijk wel, is dus anders.

Dank alvast voor wie mij kan helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
Anoniem: 262061 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:06:
Even een vraagje !

Hoelang doen jullie met de accu van de Go Pal ?
Veel te kort. Dus heb ik hem open gemaakt om te zien wat de mogelijkheden zijn. Er zit een Li-ion accu in (S30, BYD Company LIMITED) groot 50x35 mm. De accu zelf vermeldt:Rating 3.7V 720mAh en heeft 3 kabeltjes.

Iemand enig idee waar ik ergens een sterkere accu (1800-2100mAh) op de kop kan tikken voor dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264699

ik heb een torrent gevonden van een versie waar ook de kaarten van oost-europa inzitten, zo kan je ook naar Tsjechië...
Pagina: 1