Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Misschien dat er bij mij gister ook gewoon wat raars aan hand was, want hij ging echt 10% per uur ofzo. De eerste paar dagen ging dat wel iets minder snel. Heb hem even opnieuw opgestart en lang aan de lader gehad, kijken hoe het nu gaat. Ook de helderheid even naar beneden geschroefd (stond op 90%). BT laat ik echter wel aanstaan omdat ik dat dagelijks nodig heb, nogal irritant omdat iedere keer te moeten inschakelen wanneer je in de auto stapt, zal je net zien dat je het een keer vergeet waardoor je telefoon niet is verbonden en je wordt gebeld ofzo. Mn boardcomputer in mn 207 geeft trouwens geen envelopicoontje weer met de G900 terwijl ie dat met de K850 wel deed, geeft waarschijnlijk andere info door via BT ofzo, ook beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 'echt heel' snel leeglopen van de foon is puur een software fout. Er gaat iets niet goed. Normaal gesproken moet hij minstens 48uur standby kunnen staan.

Ik heb al 2x gehad dat hij binnen een uur van 70% naar helemaal Leeg ging. Dat is niet 'normaal'. Mischien probeert een programma constant wanhopig een internet verbinding op te zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat SE snel met een update komt die deze zaken fixt. Want tegenover wat ik gisteren zei: hij ging heel traag naar beneden. Maar nu heb ik hem vanacht opgeladen en deze voormiddag wat muziek geluisterd (1,5 u) en mijn mails gecheckt, dus een kwartiertje WiFi en hij staat op 67%
Maar dit kan ook wel liggen aan het leegzuigen van de batterij met WLAN

Edit: bij mij lag het dus aan de radio die zelfs zonder handsfree nog op de achtergrond aan het draaien was.Had hem gisterenmiddag eens opgezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Bij smartphoneshop zeggen ze dat de G900 geen virtueel toetsenbord heeft maar de G700 wel, das toch onzin of niet?

http://www.smartphoneshop...-brown.html#specificaties
http://www.smartphoneshop...-brown.html#specificaties

edit: Daar komt nog bij dat ze hier zeggen dat de G700 en 900 beide EDGE hebben, andere sites beweren van niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Mag op 27-06-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 15:13
Mgc schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:40:
Bij smartphoneshop zeggen ze dat de G900 geen virtueel toetsenbord heeft maar de G700 wel, das toch onzin of niet?

edit: Daar komt nog bij dat ze hier zeggen dat de G700 en 900 beide EDGE hebben, andere sites beweren van niet.
Inderdaad, beide hebben wel een virtueel keyboard, en geen edge.

Edge ga je in nederland gelukkig niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Whatsek schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:05:
[...]

Inderdaad, beide hebben wel een virtueel keyboard, en geen edge.

Edge ga je in nederland gelukkig niet missen.
Wat bedoel je daar mee? Ik heb nog best vaak als ik van Rotterdam naar Leiden reis dat mijn telefoon halverwege naar GRPS schakelt volgensmij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
Mgc schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:13:
[...]

Wat bedoel je daar mee? Ik heb nog best vaak als ik van Rotterdam naar Leiden reis dat mijn telefoon halverwege naar GRPS schakelt volgensmij..
Klopt, GPRS, en geen edge, in nederland had alleen telfort edge, maar dat netwerk is er niet meer na de overname van de kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Whatsek schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:22:
[...]

Klopt, GPRS, en geen edge, in nederland had alleen telfort edge, maar dat netwerk is er niet meer na de overname van de kpn.
Ja, ik bedoelde dus dat mijn toestel nu overschakelt naar GPRS maar ook geen EDGE ondersteuning heeft. Met "je zal het niet missen in Nederland" bedoel je dus dat geen enkele provider meer EDGE ondersteund? Dat wist ik nml niet, dat is alvast een minpuntje voor mij voor de G900 minder, blijven er niet veel meer over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
[b]dat is alvast een minpuntje voor mij voor de G900 minder, blijven er niet veel meer over :).
Welke minpuntjes heb je nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen, dat je geluid uitstaat maar er wel een geluidje afgespeeld wordt als je wekker gaat? ... Nu kan ik óf niet wakker worden, óf wordt 's nachts wakker gemaild/smst/belt :P Vind ik opzich niet erg, maar zo lullig voor mn vriendje als hij blijft slapen ;)
Mijn W950i zet ik altijd gewoon op Flight Mode.
Geluid staat dan nog aan maar alle connectiviteit is uitgeschakelt; gebelt worden zit er dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:01
Al mensen wat screenprotectors geprobeerd? Zag ze van Brando wel voor de P1i, weet iemand of die gaat passen?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Whatsek schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:35:
[...]

Welke minpuntjes heb je nog dan?
Ehm

1. Geen toetsenbord
2. Te klein scherm
3. Te lage resolutie (ivm bijv. de iPhone of straks de X1)
4. Het design (al ben ik een beetje in tweestrijd hier, aan de ene kant vind ik het juist ook wel wat hebben dat je zo'n vette smartphone hebt die er zo "gewoon" uitziet)
5. De bericht en notes knop zou je zelf moeten kunnen instellen (misschien kan dat nog via een application later)

Anyways, 1, 2 en 3 brengen ook indirect weer 1 van de grootste voordelen met zich mee; het feit dat de telefoon zo klein en licht is. Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van de Tytn2 en moet zeggen dat dat echt afschuwelijk is in vergelijking met de W880i die ik het afgelopen jaar heb gehad.
Maar het scherm, hadden ze niet op een of andere manier het nog iets groter kunnen maken? Zelfs de P1i heeft een groter scherm (2,6 inch)...

Ik las trouwens ergens in dit topic dat iemand zei dat de telefoon langzaam wordt als je er teveel dingen opzet ofzo? Dat lijkt me onzin, maar kan iemand bevestigen? Ik was nml van plan om zo'n 8gb kaartje er gelijk bij te kopen en die zal ook binnen no time vol staan.

(Offtopic: Ik zag dat ze bij "Yordeal" de goedkoopste 8gb kaartjes hadden (incl verzendkosten), ik ken deze winkel echter helemaal niet, weet iemand of die betrouwbaar is?)
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:15:
Al mensen wat screenprotectors geprobeerd? Zag ze van Brando wel voor de P1i, weet iemand of die gaat passen?
Zoals ik net al schreef, de P1i heeft een groter scherm, dat gaat dus niet lukken.

Ik zag wel deze van Veripart de W880i en G900 hebben even groot scherm dus ik neem aan dat dat geen probleem hoeft te zijn?
Heeft iemand ervaringen met Veripart? Ik ken dat, of Brando, namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Die Veripart is wel stevig aan de prijs voor een stukje plastic (kocht ze voor mijn iPod voor 1 dollar uit HongKong ... heb er nog 1 over, misschien die maar eens gaan bijsnijden).

Heb een Brando voor mijn P3300 en die is echt perfect (makkelijk opbrengen en geen problemen met het touchscreen). Op eBay staan er ook genoeg, heb er destijds voor mijn w800 een van eBay gehad maar vond die het scherm wat dof maken (al zit hij er nu al wel 3 jaar op en kan er nog prima door kijken)

Weet iemand trouwens hoe je de GPRS helemaal uit zet? Heb (nog) geen onbeperkt internet abbo en heb weinig zin in verrassingen achteraf dus beheer zelf liever wanneer deze aan staat.
Net trouwens Operamini geinstalleerd, maar dat is inderdaad een verademing in vergelijk met de standaardbrowser _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 28-06-2008 14:35 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

[TAG]Speedy schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:25:
Weet iemand trouwens hoe je de GPRS helemaal uit zet? Heb (nog) geen onbeperkt internet abbo en heb weinig zin in verrassingen achteraf dus beheer zelf liever wanneer deze aan staat.
Net trouwens Operamini geinstalleerd, maar dat is inderdaad een verademing in vergelijk met de standaardbrowser _/-\o_
Ja ben daar ook wel benieuwd naar.. ga volgende week 6 weken naar 't buitenland en wil niet opeens een giga rekening krijgen als ik weer thuis ben. Dus wil liever alle toegang tot internet uitzetten. (behalve wifi dan).

En Opera Mobile 9.5 beta komt 15 july uit..

edit: Las net dat HTC Diamond al draait met 9.5b.. heeft iemand dat al uitgeprobeert?

[ Voor 6% gewijzigd door quartex op 28-06-2008 14:47 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

quartex schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:42:
[...]

Ja ben daar ook wel benieuwd naar.. ga volgende week 6 weken naar 't buitenland en wil niet opeens een giga rekening krijgen als ik weer thuis ben. Dus wil liever alle toegang tot internet uitzetten. (behalve wifi dan).

En Opera Mobile 9.5 beta komt 15 july uit..

edit: Las net dat HTC Diamond al draait met 9.5b.. heeft iemand dat al uitgeprobeert?
Opera Mobile werkt toch niet via Opera's proxy server? In dat geval denk ik niet dat die ooit beter zal zijn dan Opera Mini :).

Nog even een kort vraagje over de G900/Symbian: Ik ben niet bekend met deze OS, heb slechts een aantal keren kort gebruik gemaakt van een toestel met deze OS. Wat ik me afvroeg; kan je de makkelijke "standaard" dingen als bellen en smsen doen zonder de stylus, of zelfs zonder het touch screen, te gebruiken?

Ook lees ik het een en ander over stofjes achter het beeldscherm, in dit topic slechts 1 iemand geloof ik, maar ik heb ook op andere fora mensen erover horen praten. Zijn er hier nog mensen die daar last van hebben? Wat ik begrijp zijn 1 op de X toestellen van de eerste lading oid die er last van hebben. Bovendien valt het geloof ik onder de garantie.

Offtopic: Anyways, ik ga hem morgen denk ik even in R'dam halen. Weet iemand een elektronica zaak die een m2 8gb kaartje verkoopt? Ik kan ze wel hier en daar online bestellen, maar ik kan geen enkele zaak vinden die ze verkoopt gewoon in een winkel, en ik wil hem het liefste dan gelijk morgen erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Mgc schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:55:
[...]
Opera Mobile werkt toch niet via Opera's proxy server? In dat geval denk ik niet dat die ooit beter zal zijn dan Opera Mini :).
Opera Mini ondersteunt geen AJAX / Javascript / etc, en voor zeer vertrouwelijke dingen zou ik die proxy ook niet gebruiken.
Mgc schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:55:
[...]
Nog even een kort vraagje [..] kan je de makkelijke "standaard" dingen als bellen en smsen doen zonder de stylus, of zelfs zonder het touch screen, te gebruiken?
Ik heb dan wel een M600, dus ik mis de 'joystick' (ik moet dus touchscreen wel gebruiken) maar ik kan je in ieder geval vertellen dat ik nooit die satéprikker meer gebruik. Enkel als ik wat jeuk op me hoofd heb is hij wel handig :9 , maar telefoon-gerelateerde dingen gaan allemaal met me vingertjes. ;)
Naar connections -> Manager -> R. Softbutton -> Settings -> Internet Accounts -> 2e Tabblad (Groups) daar maak je een nieuw profiel aan met enkel WiFi erin, en die stel je in als 'Preferred Group'.
:)

[ Voor 17% gewijzigd door SirNobax op 28-06-2008 23:21 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Van de GPRS ga ik straks eens even proberen :Y)

De telefoon is prima te bedienen zonder stylus of vingeraanraking. Dat was ook de reden dat ik deze heb aangeschaft (vond het maar niks enkel een touchscreen zoals mijn andere tel.) Alleen de toetsblokering verloopt via het touchscreen ...

Na een halve dag de telefoon in mijn bezit te hebben is hij nu al 2x vastgelopen (althans, de webbrowser was vastgelopen en hing volledig) en het batterij verbruik is inderdaad niet gering als je de telefoon gebruikt (half uurtje pielen en 20% accu verbruikt 8)7)
Verder is het lekker vertrouwd SonyEricsson kwa bediening ... precies de reden waar ik hem voor heb aangeschaft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy op 29-06-2008 00:00 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:59:
Alleen de toetsblokering verloopt via het touchscreen ...
Kan zijn dat die functie er niet op de G900 op zit, maar werkt de backbutton ingedrukt houden niet?
En Opera Mobile crasht/hangt regelmatig, dat is de schuld van de brakke software niet zozeer van SE. (als je Mini bedoelt heb ik niks gezegd :> )
Aanrader om geheugen problemen te voorkomen (tot zover dat mogelijk is met het redelijk ruime aanbod aan Ram op de G900) is om Swiss Manger (Pro) te installeren, dan kan je ten eerste instellen dat de Battery meter word vervangen door een multifuntioneel ding, waar onder andere je hoeveelheid beschikbare ram staat, en kan je af en toe eens een Level3 Memory reclaim uitvoeren.
Net zo effectief als een reboot, zonder 2 min te wachten. Voelt je telefoon weer lekker schoon. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

SirNobax schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:11:
[...]

Aanrader om geheugen problemen te voorkomen (tot zover dat mogelijk is met het redelijk ruime aanbod aan Ram op de G900) is om Swiss Manger (Pro) te installeren, dan kan je ten eerste instellen dat de Battery meter word vervangen door een multifuntioneel ding, waar onder andere je hoeveelheid beschikbare ram staat, en kan je af en toe eens een Level3 Memory reclaim uitvoeren.
Net zo effectief als een reboot, zonder 2 min te wachten. Voelt je telefoon weer lekker schoon. :)
Ik heb nu sporadisch door het topic zoveel handige "must have" programmas gehoord... Is er een site ofzo waar ze allemaal op een rijtje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hier staat in ieder geval een hoop UIQ3 software. Ook de UIQ3 forums daar in de gaten houden, want daar worden vaak nieuwe updates van freeware gepost. Alleen de UIQ3 hacks staan daar niet, maar daar zal ik ook geen linkje van posten aangezien je dan op allerlei warez-forums terechtkom. Eventjes zelf google'en dus.

Niet vergeten dat je naar "UIQ3 software" zoek, niet specifiek "G900 software".

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Heb zelf nogsteeds geen crash gehad.. en hij staat nu al twee weken 24/7 aan.

en ik weet niet waar die mensen met dat stofdeeltjes probleem allemaal uithangen, maar gewoon dagelijks gebruik heb ik er echt geen last van.
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:59: Alleen de toetsblokering verloopt via het touchscreen ...
er zit een toetsblokkering knopje rechts op phone.. je heb je touchscreen helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

SirNobax schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:16:

Naar connections -> Manager -> R. Softbutton -> Settings -> Internet Accounts -> 2e Tabblad (Groups) daar maak je een nieuw profiel aan met enkel WiFi erin, en die stel je in als 'Preferred Group'.
:)
sorry dat ik het vraag maar kan iemand dat met sceenshots laten zien.. ben echt nieuw met uiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
quartex schreef op zondag 29 juni 2008 @ 02:40:
[...]
sorry dat ik het vraag maar kan iemand dat met sceenshots laten zien.. ben echt nieuw met uiq
No problemo, ik zal zo eens "The Open Screen Capture" opnieuw downloaden, en dan maak ik wel wat screenshots ;) .

Edit: Hier zijn ze dan:
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/capture0000.png
(klik op plaatje voor zip-file met alle 7 screenshots)

Oh, en dit is met een M600i, ik mis dus het nieuwe stand-by screen. Voor de rest is alles hetzelfde (afaik).
Bij de Foto 'Create Alleen WiFi' moet je nog "Add New Connection" doen, en daar Wifi selecteren. Dit kon ik niet laten zien aangezien mijn foon geen wifi heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door SirNobax op 29-06-2008 08:20 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Mgc schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:13:
[...]

Ehm

1. Geen toetsenbord
2. Te klein scherm
3. Te lage resolutie (ivm bijv. de iPhone of straks de X1)
4. Het design (al ben ik een beetje in tweestrijd hier, aan de ene kant vind ik het juist ook wel wat hebben dat je zo'n vette smartphone hebt die er zo "gewoon" uitziet)
5. De bericht en notes knop zou je zelf moeten kunnen instellen (misschien kan dat nog via een application later)
Geen toetsenbord???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
SirNobax schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:11:
[...]

Kan zijn dat die functie er niet op de G900 op zit, maar werkt de backbutton ingedrukt houden niet?
En Opera Mobile crasht/hangt regelmatig, dat is de schuld van de brakke software niet zozeer van SE. (als je Mini bedoelt heb ik niks gezegd :> )
Mini crashte ;)

En heb inderdaad die lockknop op de zijkant gemist |:( , daarmee kan je inderdaad heel de telefoon bedienen zonder touchscreen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Lemme rephrase:

1. Geen QWERTY toetsenbord

Ik vind het gek dat de P1i wel een tobo heeft en een groter scherm. Bovendien klaagden er veel mensen over dat de cpu in de P1i te slecht was en de G900 heeft weer dezelfde? Een jaar geleden toen de P1i kwam was het al een beetje magertjes, maar nu... Ik vind het gewoon jammer. Is de cpu wel verbeterd of de mobiel getuned oid dat er minder klachten zijn op de G900 die door de cpu werden veroorzaakt op de P1i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Mgc schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:20:
[...]

Lemme rephrase:

1. Geen QWERTY toetsenbord

Ik vind het gek dat de P1i wel een tobo heeft en een groter scherm. Bovendien klaagden er veel mensen over dat de cpu in de P1i te slecht was en de G900 heeft weer dezelfde? Een jaar geleden toen de P1i kwam was het al een beetje magertjes, maar nu... Ik vind het gewoon jammer. Is de cpu wel verbeterd of de mobiel getuned oid dat er minder klachten zijn op de G900 die door de cpu werden veroorzaakt op de P1i?
ah ok :)

CPU is idd de zwakke kant ven SE, maar schijnbaar is eea toch wel goed draaiend. Als je kijkt naar de reviews (bv mobile-review), die klagen niet over de snelheid. Tevens, de P1 zat toch net even in een andere klasse (business) terwijl de G900/G700 op een meer consumer-markt gericht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Vraag aan de mensen die de G900 al hebben:

als je een foto toevoegt aan een contact en je wordt gebeld, krijg je de foto dan groot of klein te zien?
en kan je per contact een sms-toon toewijzen?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:22:
Vraag aan de mensen die de G900 al hebben:

als je een foto toevoegt aan een contact en je wordt gebeld, krijg je de foto dan groot of klein te zien?
en kan je per contact een sms-toon toewijzen?

dank!
Je krijgt de foto groot te zien, niet fullscreen maar groot genoeg;

Je kan per contact een aparte ringtone toewijzen, geen sms-toon, die is bij alle contacten hetzelfde.

Heb nu ook de eerste stofdeeltjes achter mijn scherm :X , heel erg jammer. Ik heb hem in een krusell case maar dit helpt dus niet tegen stof. Het sijpelt denk ik via het gaatje bij de speaker naar binnen. Iemand die al weet of je hem makkelijk open kan slopen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:01:
[...]

Je krijgt de foto groot te zien, niet fullscreen maar groot genoeg;

Je kan per contact een aparte ringtone toewijzen, geen sms-toon, die is bij alle contacten hetzelfde.

Heb nu ook de eerste stofdeeltjes achter mijn scherm :X , heel erg jammer. Ik heb hem in een krusell case maar dit helpt dus niet tegen stof. Het sijpelt denk ik via het gaatje bij de speaker naar binnen. Iemand die al weet of je hem makkelijk open kan slopen?
oke thanks!

hmmm balen om dat van dei stofdeeltjes te horen.... hopen dat ik er geen last van ga krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Kan iemand misschien zeggen of de shuttersound (dat geluid als je een foto maakt) uitgezet kan worden? :)

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 29-06-2008 20:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan

in camera modus 2x rechtsonder klikken (foto-instellingen) dan vind je die optie onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Weet iemand waar je al je geinstalleerde applications kan zien? Ik heb nu Googlemaps geinstalleerd maar die kan ik nergens vinden..

Kan je youtube filmpjes ook bekijken via UMTS? Als ik een filmpje aanklik switched die naar die media player, en na een paar sec laden staat er dan "Streaming mislukt" ofzo...

edit: oh, de apps staan bij organiser én entermaint

[ Voor 8% gewijzigd door Mag op 29-06-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:24:
Ja dat kan

in camera modus 2x rechtsonder klikken (foto-instellingen) dan vind je die optie onderaan.
Great, thnx. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb nu ook eens een vraagje
als je applicaties hebt geinstalleerd en je wil ze nadien terug weg
hoe regel je dat?
De oplossing zal wel simpel zijn, maar ik vind het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:59:
De telefoon is prima te bedienen zonder stylus of vingeraanraking. Dat was ook de reden dat ik deze heb aangeschaft (vond het maar niks enkel een touchscreen zoals mijn andere tel.) Alleen de toetsblokering verloopt via het touchscreen ...
Mijn W950i kan op toetsblokkeriing door de Back-button aan de zijkant een ruime seconde ingedrukt te houden op het standby-scherm. Is dat niet meer? Is al gezegd

Overigens meen ik dat in de UIQ3 toestellen van SE standaard Opera Mini wordt gebruikt, alleen met een andere GUI.
Zo identificeerd de interne browser van mijn W950 zich als Opera 8.65 for Symbian OS ("598")
Een losse Opera Mini browser installeren lijkt me dus alleen zinnig als je veel in de menuutjes klooit :?

@Mgc
Als ik me niet heel sterk vergis heb je geen Flash-player.

@mackone
Geinstalleerd applicaties kan ik op mijn W950 bekijken onder
Menu > Tools > Control Panel > Device > Storage Wizard > Next > View

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 29-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

frickY schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:59:
[...]
@Mgc
Als ik me niet heel sterk vergis heb je geen Flash-player.
Er zijn youtube filmpjes waarbij je iemand ziet die op zijn G900 youtube filmpjes kijkt (gekke zin zo, sry). Ook waren er al eerder in deze topic mensen die zeiden dat youtube wel voor hen werkte. Misschien dat dat over WiFi was? Maar UMTS zou toch ook snel genoeg moeten zijn?

Ook heb ik nu IM+ gedownload op my-symbian.com, maar er stond ook een prijs bij, ik neem aan dat dit dus de trial versie is. Hoe werkt dat dan? Stopt die met werken na x dagen? Staan ze met bijlen voor de deur na x dagen? Of boeit het gewoon niet?

Enne, bij het installeren van AutoExecutor krijg ik te zien "Voor een vereiste capaciteit is niet ondertekend" :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja nu heb ik het ook gevonden
op mijn nl g900 is het dus bij instellingen > algemeen > verwijderen
er is dus een apart appje om andere zaken te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Inmiddels gaat mn accu wat langer mee, doe nu met normaal gebruik 2 dagen en dat vind ik wel acceptabel.

Alleen nog een vraag, ik kreeg gister een aantal fotos toegestuurd via bluetooth, maar de belandden allemaal in mn SMS inbox :? Ik kan ze niet bekijken of opslaan of wat dan ook (ontving ze van een K850 als dat nog iets uit zou maken). Filmpjes belandden daar ook, maar die kon ik naderhand wel nog opslaan. Erg omslachtig dit, kun je ze niet direct op je memorystick ontvangen zodat je ze gelijk kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

De mensen die eerder het voor elkaar kregen om youtube filmpjes te bekijken op hun mobiel; was dat via wifi of via umts?

Je ziet nml hier: http://uk.youtube.com/watch?v=w9jjzkuUyi0 dat het wel mogelijk is youtube filmpjes te spelen op je g900, alleen doet hij het via wifi.

edit: Heb er nu ook een Megadrive emulator op, echt super grappig, werkt echt goed :D.

Heb ingesteld dat het scherm 270 graden draait, dus dan zitten je toetsen links en het beeld rechts zodat ik de dpad gewoon echt als dpad kon gebruiken. Ik heb alleen de A, B en C knop dus OP het touchscreen zitten onder elkaar. Dit werkt echt perfect, maar weet iemand of dit evt schadelijk is voor je touchscreen? Ik druk er niet hard op ofzo, maar gebruik het op deze manier wel meer dan ik anders zou doen. Ik weet niet echt hoe de techniek achter een touchscreen in elkaar zit dus ik weet ook niet of dit wel of niet kwaad kan.

[ Voor 55% gewijzigd door Mag op 30-06-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van je touchscreen is niet schadelijk ;)
anders zou de onderkant van het scherm ook snel stuk zijn door het veelvuldig klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:42:
van je touchscreen is niet schadelijk ;)
anders zou de onderkant van het scherm ook snel stuk zijn door het veelvuldig klikken
Haha, true, en wat dat betreft, ik raak nu alleen de bovenkant aan dus dan zouden ze toch tegelijk slijten ;).

Ik heb wel een andere vraag nog; Elke keer als ik ga naar Email accounts dan zegt die dat er geen email adressen zijn en of ik er eentje wil toevoegen mbv de wizard. Zodra ik dan op ok klik dan kan ik mijn email adres invoeren, elke willekeurige letter die ik intype verschijnt echter als een soort "spatie" (het dingetje verplaatst wel, maar er staat geen teken) en dan loopt die vast... Al 4x gebeurd nu. Verder is die nog geen een keer vastgelopen. Ik kan wel handmatig email accounts toevoegen, maar elke keer als ik die wizard wil gebruiken crashed dat ding.

edit: En is het mogelijk om in je standby menu nieuws van maar 1 RSS feed te laten zien. Dus als je door mn menutje scrolled en voorbij RSS komt dat je dan bijv alleen het nieuws van nu.nl ziet en niet dat van tweakers.net?

[ Voor 23% gewijzigd door Mag op 30-06-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms iemand die weet hoe of waar je kan instellen dat je alarm ook gaat als de telefoon uitstaat? Op mijn K750i kon ik dit instellen van alarm en calender, maar nu vind ik dat dus nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

SirNobax schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:35:
Icoontjes in je standby-screen kan je zonder te hacken wijzigen, voor de icoontjes in je main-menu moet dat echter wel.
Dat hacken stelt btw niets voor, is in ongeveer een kwartiertje gepiept als je dat voor de eerste keer doet. Inclusief alles gelezen te hebben.
Hoe verander je de icoontjes van je standby screen dan? Ik denk dat je de snelkoppelingen bedoelt? (En de icoontjes in standby als die op zakelijk staat).
Heeft zoiezo iemand een guide ofzo hoe je de icoontjes in het main menu en in standby kan veranderen? Ik heb al wat gegoogled maar dat is allemaal erg vaag.

Kunnen btw onderstaande, en evt andere mensen die youtube werkende hebben gekregen, zeggen of ze dit hadden gedaan via wifi of via gprs/umts en welk abonnement ze hebben.
Ik zie zojuist weer een filmpje van iemand die youtube kan kijken op zn telefoon en mij lukt het echt niet :S.
( http://uk.youtube.com/watch?v=EAo_1S_3jeE )
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:13:
@Rooie60, Thnx ik had het al geprobeerd via usb maar dat lukte niet.

Ik heb de G900 sinds dinsdag, moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben! Toestel voelt stevig aan, touchscreen reargeert goed. Snel is anders, maar vind hem veel sneller dan mijn vorige Nokia N73. Alleen de browser vind ik wat minder. Maar voor de rest is het een top toestel! :)

@ action kip Youtube werkt ook perfect bij mij!! ;) echt heel snel :*)
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:19:
Ik begin zo langzamerhand ook aardig aan het toestel te wennen. Zitten leuke features op.

Snelheid is idd relatief. m'n vorige k800i was nou eenmaal bloedsnel. En dan is dit gewoon traag.
Youtube werkt trouwens perfect bij mij! Das toch wel weer gaaf! Laad echt super snel de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Mgc schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:40:
[...]

Kunnen btw onderstaande, en evt andere mensen die youtube werkende hebben gekregen, zeggen of ze dit hadden gedaan via wifi of via gprs/umts en welk abonnement ze hebben.
Ik zie zojuist weer een filmpje van iemand die youtube kan kijken op zn telefoon en mij lukt het echt niet :S.
( http://uk.youtube.com/watch?v=EAo_1S_3jeE )
No offense maar het is al de derde keer dat je je youtube vraag stelt... beetje geduld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Laatst online: 11:34
Mgc schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:56:
De mensen die eerder het voor elkaar kregen om youtube filmpjes te bekijken op hun mobiel; was dat via wifi of via umts?

Je ziet nml hier: http://uk.youtube.com/watch?v=w9jjzkuUyi0 dat het wel mogelijk is youtube filmpjes te spelen op je g900, alleen doet hij het via wifi.

edit: Heb er nu ook een Megadrive emulator op, echt super grappig, werkt echt goed :D.

Heb ingesteld dat het scherm 270 graden draait, dus dan zitten je toetsen links en het beeld rechts zodat ik de dpad gewoon echt als dpad kon gebruiken. Ik heb alleen de A, B en C knop dus OP het touchscreen zitten onder elkaar. Dit werkt echt perfect, maar weet iemand of dit evt schadelijk is voor je touchscreen? Ik druk er niet hard op ofzo, maar gebruik het op deze manier wel meer dan ik anders zou doen. Ik weet niet echt hoe de techniek achter een touchscreen in elkaar zit dus ik weet ook niet of dit wel of niet kwaad kan.
Ja, YouTube werkt hier vanaf het begin al perfect. Misschien een keer je firmware vernieuwen? Er is misschien nog geen nieuwe uit, maar baat het niet dan schaat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Woudtwe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:06:
[...]

Ja, YouTube werkt hier vanaf het begin al perfect. Misschien een keer je firmware vernieuwen? Er is misschien nog geen nieuwe uit, maar baat het niet dan schaat het niet
Wat voor abonnement heb je?

edit: Een andere vraag;
Als ik in Opera Mini een plaatje *bekijk* en dan op de onderstaande "Afbeelding Downloaden" knop klik krijg ik dit te zien: "Wij adviseren u de machtigingsinstellingen te wijzigen voor zoeken in het bestandssysteem. Druk op "Help" voor meer informatie." Vervolgens dus op help geklikt dan kom ik op de FAQ pagina van Opera Mini, daar staat dat ik tussen de applicaties Opera moet vinden en dan zou ik moeten kunnen klikken op "More"->Permissions.
Dat staat er echter niet bij..

[ Voor 43% gewijzigd door Mag op 01-07-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ook de trotse bezitter van de G900.

- Hoe/waar kan ik Tom Tom erop zetten?
- Kan ik mijn agenda zichtbaar op de desktop krijgen?
- Hoe kan ik via een progje mijn contacten bewerken op de pc?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:30:
Hoi,

Ook de trotse bezitter van de G900.

- Hoe/waar kan ik Tom Tom erop zetten?
- Kan ik mijn agenda zichtbaar op de desktop krijgen?

Gr.
Als ik het goed heb:
- op je geheugenkaart
- dan moet je de business layout van je standby screen selecteren.
- geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:30:

Gr.
Syncen met outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties.
Batsu schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:32:
[...]

Als ik het goed heb:
- op je geheugenkaart
Ok snap ik, heb ik geprobeerd, maar is me niet gelukt.
Is er ergens een duidelijke handleiding te vinden??
Kan ik TomTom + Kaarten ook ergens downen. Heb nu TomTom 6.020 UIQ3 Repost zonder kaart(en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:32:
Thanks voor de reacties.

[...]

Ok snap ik, heb ik geprobeerd, maar is me niet gelukt.
Is er ergens een duidelijke handleiding te vinden??
Kan ik TomTom + Kaarten ook ergens downen. Heb nu TomTom 6.020 UIQ3 Repost zonder kaart(en)
Wat dacht je van gewoon TomTom kopen? 8)7

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Weet iemand of je UTZ files (thema's?) kan installeren?
Zo ja, hoe? Gewoon via de file manager via je PC van SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:48:
[...]

Wat dacht je van gewoon TomTom kopen? 8)7
Heb ik al, maar vind het leuk om het erop te zetten en het werkend te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik heb even een typische handleiding vraag, alleen kon ik het niet in de handleiding vinden (:P)

Bij weergeven->schermverlichting. Wat doet "Energiebesparing" precies? In de handleiding zeggen ze dat dat je beeldscherm leeg maakt, als ik het echter van 2 min naar 10 min zet dan gaat het beeldscherm nog steeds even snel op zwart. Het zal dus wel iets anders beteken. Bij de tab helderheid kan je de helderheid instellen van Handheld (normaal) en van Handheld (gedimd). Ik dacht dat Handheld (gedimd) ging over de helderheid van je scherm als je een knop indrukte als die op toetsenblokkering stond (lees: als die in je zak zit). Dit is alleen niet zo... Wat doet het dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Over dat standby scherm, is er ook een mogelijkheid om daar de tijd in weer te geven? Mijn w800 gaf de tijd weer in het zwarte scherm en dat was best handig ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Nog niemand die fotos ontvangen heeft via bleutooth of weet hoe je die van je inbox op je memorystick kan krijgen? Zowieso al raar dat ze in mn sms inbox ontvangen maar ik kan ze dus niet eens bekijken of opslaan.

Batterij is trouwens helemaal op stoom, kan er nu makkelijk 3 dagen en nachten mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:25:
Ik heb even een typische handleiding vraag, alleen kon ik het niet in de handleiding vinden (:P)

Bij weergeven->schermverlichting. Wat doet "Energiebesparing" precies? In de handleiding zeggen ze dat dat je beeldscherm leeg maakt, als ik het echter van 2 min naar 10 min zet dan gaat het beeldscherm nog steeds even snel op zwart. Het zal dus wel iets anders beteken. Bij de tab helderheid kan je de helderheid instellen van Handheld (normaal) en van Handheld (gedimd). Ik dacht dat Handheld (gedimd) ging over de helderheid van je scherm als je een knop indrukte als die op toetsenblokkering stond (lees: als die in je zak zit). Dit is alleen niet zo... Wat doet het dan precies?
Dat het scherm op zwart springt heeft, voor zover ik weet en heb getest te maken met de instellingen voor schermverlichting en dan onderdeel instellingen. Als je hier de 2 opties op "aan" zet zal het scherm niet meer zwart worden als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:35:
[...]

Dat het scherm op zwart springt heeft, voor zover ik weet en heb getest te maken met de instellingen voor schermverlichting en dan onderdeel instellingen. Als je hier de 2 opties op "aan" zet zal het scherm niet meer zwart worden als het goed is
Als je bovenaan bij "Handheld" het op "Aan" zet wordt het scherm niet meer zwart, maar blijft altijd even donker als waneer je op een toets drukt als die op toetsblokkering staat.
"Energiebesparing" lijkt echter niets te doen, en bij het tabje Helderheid, de "Helderheid (gedimd)" lijkt nergens voor gebruikt te worden (misschien dat die dit gebruikt als de batterij bijna leeg is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik zelf nog een vraag.
Kun je, behalve vanuit bijv. het zakelijke menu, ook op een andere manier applicaties starten? Sommige programma's moet ik af en toe gebruiken, maar dan kan ik het alleen maar starten via het zakelijke menu. Ik zou het graag ook op een andere manier willen doen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:34:
Dan heb ik zelf nog een vraag.
Kun je, behalve vanuit bijv. het zakelijke menu, ook op een andere manier applicaties starten? Sommige programma's moet ik af en toe gebruiken, maar dan kan ik het alleen maar starten via het zakelijke menu. Ik zou het graag ook op een andere manier willen doen.

Iemand een idee?
Hoofdmenu -> Organizer óf Entertainment. Als je er dan op gaat staan en kiest voor "Meer" dan kan je hem verplaatsen naar Organizer, Entertainment of het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalo schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:49:
Nog meer mensen die problemen hebben met connecten naar de pc? De pc suite ziet mijn G900 alleen als ik em op 'bestandsoverdracht' zet. De pc ziet ook alleen in die modus mijn telefoon als externe opslag. Als ik dan naar media manager ga, herkent dat programma m'n telefoon dan weer niet.
Bij 'telefoonmodus' hoor ik een usb connect geluidje, maar verder wordt er niets herkent.

Ik heb al een aantal keer een re-install geprobeert, maar dat mocht niet baten.

Ik moet op dit moment alles met bluetooth of w-lan versturen, maar dat gaat een beetje vervelend worden als ik hele muziekalbums op m'n tel wil zetten.
Heb hetzelfde probleem, heb jij het ondertussen al kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:32:
[...]

Ehm... de hele PC suite niet installeren en de telefoon als mass storage device gebruiken? Ik stop gewoon de USB kabel in mn pc, zit de telefoon op bestandsoverdracht en je kunt je muziek erop kopieren. Ik snap niet wat de toegevoegde waarde van PC suite is (behalve dan backuppen van je nummers ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20
jap85 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:52:
Nog niemand die fotos ontvangen heeft via bleutooth of weet hoe je die van je inbox op je memorystick kan krijgen? Zowieso al raar dat ze in mn sms inbox ontvangen maar ik kan ze dus niet eens bekijken of opslaan.

Batterij is trouwens helemaal op stoom, kan er nu makkelijk 3 dagen en nachten mee :)
Ik heb het met een mp3tje gehad dat je gewoon op "meer" kon drukken en dan opslaan in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Paultje3181 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:23:
[...]

Ik heb het met een mp3tje gehad dat je gewoon op "meer" kon drukken en dan opslaan in...
Ja dat lukte mij mij ook met filmpjes. Maar bij fotos zie ik alleen een icoontje waar ik niets mee kan. Maar is dit standaard ofzo met UIQ3 dat ontvangen bestanden als smsjes krijgt en dan nog een keer moet opslaan? Ik vind dit echt waardeloos zeker als je ineens een stuk of 30 fotos van iemand krijgt (gebeurt regelmatig, even fotos uitwisselen na een feestje ofzo). Bij mn K850 stonden ze dan gelijk op mn memorystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Heb iPhone lock erop gezet, maar als ik het programma open dan gaat ie inderdaad op de blokkering. Als ik deze dmv van de schuif eraf sluit het programma weer af. Kun je dit niet standaard als blokkering hebben ofzo? Zo heb je er in mijn ogen niet zoveel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

[b][message=30348727,noline]
Ja het blijkt bij mij ook dat de batterij het steeds beter doet (al zal dit op lange termijn natuurlijk niet meer opgaan, maar hij gaat nu de 3e of 4e keer laden wel langer mee dan de eerste). Ik weet niet of hier een wetenschappelijke verklaring voor is maar ik ga er maar vanuit dat de batterij idd even "op stoom" moest komen :).
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:32:
[...]

Ik had eerst hetzelfde probleem, na het opnieuw te hebben geïnstalleerd en pc en telefoon te hebben gereboot deed die het weer. Sindsdien werkt het perfect, gaat instant van "groen" naar "oranje" (telefoonmodus naar mass storage modus).
Ik weet wel dat toen ik dat probleem had wat beschreven werd in jouw quote, dat op een gegeven moment toen mijn telefoon in telefoonmodus stond en ik per ongeluk het knopje van de camera helemaal doordrukte, dus dat je echt de foto applicatie opstart, dat die opeens verbinding had met mijn pc. Misschien was dit gewoon toeval toen, maar het kost een seconde om het te proberen. (Ja ik weet dat dit dom klinkt, maar voor mij werkte het dus echt 8)7)
nielsgaastra schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:09:
Heb iPhone lock erop gezet, maar als ik het programma open dan gaat ie inderdaad op de blokkering. Als ik deze dmv van de schuif eraf sluit het programma weer af. Kun je dit niet standaard als blokkering hebben ofzo? Zo heb je er in mijn ogen niet zoveel aan...
Dat kan niet, het makkelijkste wat je kan doen is hem bij je snelkoppelingen zetten.

Weet iemand trouwens of je ergens kan zien hoeveel berichten je hebt verstuurd en hoeveel minuten je hebt gebelt? Dit zag je wel op mijn oude SE en is wel erg handig aangezien ik anders niet weet hoe ik zit met mn abbonement :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mag op 02-07-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:50:

Weet iemand trouwens of je ergens kan zien hoeveel berichten je hebt verstuurd en hoeveel minuten je hebt gebelt? Dit zag je wel op mijn oude SE en is wel erg handig aangezien ik anders niet weet hoe ik zit met mn abbonement :)
bellen: Oproepen > Meer > Totale gepspreksinfo

sms ben ik nog niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik zit er ook over te denken om dit toestel te nemen maar heb nog een paar vraagjes (heb nu een W880i):

- Kun je net als bij de niet symbian SE toestellen wel profielen selecteren?
- Hoe zit het met de wekker? Kan je die niet laten afgaan als je telefoon op stil staat? Heb er wel wat over gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk.
- Is de telefoon makkelijk op 'trillen' te zetten? Bij de w880i kan dat d.m.v. het lang indrukken van het #.
- Kan je in de mediaplayer (muziek) scrollen d.m.v. het touchscreen bijvoorbeeld? Zo zou je makkelijk een nummer kunnen selecteren.
- Is het geluid via de speaker een beetje knap? Bij mijn w880i is het nogal plat namelijk.
- Hoe is het geluid m.b.t. bellen? Daar ben ik bij mijn W880i op dit moment niet zo tevreden mee. Het geluid is vaak een beetje krakerig.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Harem.nl schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:06:
Ik zit er ook over te denken om dit toestel te nemen maar heb nog een paar vraagjes (heb nu een W880i):

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Nee.

- Hoe zit het met de wekker? Kan je die niet laten afgaan als je telefoon op stil staat? Heb er wel wat over gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk.

Je hebt verschillende volume instellingen voor alarmen en ringtones etc, kun je snel en eenvoudig instellen via knoppen aan de zijkant.

- Is de telefoon makkelijk op 'trillen' te zetten? Bij de w880i kan dat d.m.v. het lang indrukken van het #.

Ja dan staat alles op stil, ook je alarmen wekkers etc.

- Kan je in de mediaplayer (muziek) scrollen d.m.v. het touchscreen bijvoorbeeld? Zo zou je makkelijk een nummer kunnen selecteren.

Nee, dit kan alleen met je normale knop. Snel zoeken kan natuurlijk wel met je cijfertoetsen dus is is wmb geen minpunt.

- Is het geluid via de speaker een beetje knap? Bij mijn w880i is het nogal plat namelijk.

Hij gaat wel hard maar het is niet echt 'vol' geluid. Vond de speaker om mn K850i mooier klinken.

- Hoe is het geluid m.b.t. bellen? Daar ben ik bij mijn W880i op dit moment niet zo tevreden mee. Het geluid is vaak een beetje krakerig.

Dat is prima, mooi helder.

Ik heb zelf ook nog een vraagje, hoe kun je inzoomen bij het bekijken van fotos? Bij mn andere telefoons ging dit met de knoppen aan de zijkant maar daarmee gaat nu het volume, ook als ik fotos open hebt staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
jap85 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Nee.
Maar is het wel gemakkelijk om het toestel snel op stil of op trillen te krijgen? Verder gebruik ik die profielen toch niet.

Ja dan staat alles op stil, ook je alarmen wekkers etc.
Op stil of op trillen?

Nee, dit kan alleen met je normale knop. Snel zoeken kan natuurlijk wel met je cijfertoetsen dus is is wmb geen minpunt.
Nooit geweten dat je zo in de lijst snel kon zoeken haha ook bij mijn W880i niet. Bedankt voor de tip :9

Thx voor de antwoorden. Klinkt als een goeie telefoon en hij is van SE en ik ben tot nu toe nog altijd tevreden over hun geweest. Hopen dat de Symbian versie ook bevalt. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:44:
[...]

bellen: Oproepen > Meer > Totale gepspreksinfo

sms ben ik nog niet achter
Thanks, heb SMS ook nog steeds niet gevonden...

Weet iemand trouwens of er een vergelijkbaar programma is als http://www.smartphoneware...0-3rd-edition-product.php voor UIQ3?
Ik vind het wel irritant elke nacht mn geluid uit te moeten zetten
jap85 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Ik heb zelf ook nog een vraagje, hoe kun je inzoomen bij het bekijken van fotos? Bij mn andere telefoons ging dit met de knoppen aan de zijkant maar daarmee gaat nu het volume, ook als ik fotos open hebt staan :?
Foto via "Media" openen en dan bij "Meer"->Bewerken->Pannen & Zoomen

[ Voor 30% gewijzigd door Mag op 03-07-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker :/

Mijn telefoon is in een reparatie traject gekomen voor dat stof onder het scherm. Wissel hem gewoon om en geef een nieuwe zodat ik hem voor mijn vakantie weer terug heb. Zie hem nu pas over 4 weken ofzo weer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:53:
Lekker :/

Mijn telefoon is in een reparatie traject gekomen voor dat stof onder het scherm. Wissel hem gewoon om en geef een nieuwe zodat ik hem voor mijn vakantie weer terug heb. Zie hem nu pas over 4 weken ofzo weer. :X
Ik ben benieuwd hoet dat gaat aflopen, heb er zelf ook last van maar ben niet van plan hem daarvoor te laten repareren, ik denk dat het in het ontwerp van het toestel zit dus heb je binnen de kortste keren weer stof.
Ik maak hem zelf wel een keer open om te stofzuigen als de nieuwigheid er een beetje af is.

Kon je hem trouwens gratis laten fixen of moest je verzendkosten ed. betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog eens op mijn laatste post terug te komen. Is er hier iemand die weet of het mogelijk is (of hoe het mogelijk is) om het alarm ook te laten afgaan als de telefoon volledig uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:53:
Om nog eens op mijn laatste post terug te komen. Is er hier iemand die weet of het mogelijk is (of hoe het mogelijk is) om het alarm ook te laten afgaan als de telefoon volledig uitstaat?
Volgens mij kan dit niet, heb het iig nog nergens kunnen vinden.

Je zou hem 's nachts in vliegtuigmodus kunnen zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dat kunnen alle SE's (zelfs bijna alle telefoon's) :) moet je even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Ik lees toch overal dat het toestel wat traag is. Ik begrijp dat het iets trager is in vergelijking met mijn w880i maar is het toestel nou echt zo frustrerend traag dat je er gek van wordt?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Moet je even op Youtube kijken naar videoreviews, ziet er wat mij betreft lekker rap uit.
offtopic:
Ik heb dit toestel besteld voor m'n vrouw. Morgen haal ik hem op bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:00:
Dat kunnen alle SE's (zelfs bijna alle telefoon's) :) moet je even proberen...
Niet dus, de uitzondering bevestigt de regel zullen we maar zeggen.
Harem.nl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:44:
Ik lees toch overal dat het toestel wat traag is. Ik begrijp dat het iets trager is in vergelijking met mijn w880i maar is het toestel nou echt zo frustrerend traag dat je er gek van wordt?
Ik vind dit toestel absoluut niet traag, maar je moet de snelheid van een 'gewone' GSM natuurlijk niet als uitgangspunt nemen, dit is een pocket pc.
Het opstarten van een applicatie duurt meestal een paar seconden maar als je eenmaal een paar geopend hebt gaat het wissellen ertussen razendsnel.
Als je net zoals ik van een GSM afkomt moet je gewoon even wennen aan het tempo, dan is het goed te doen.

Ik kan wel iedereen aanraden die veel op internet zit om opera mini ipv mobile te gebruiken, die werkt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:46:
[...]

[...]

Ik vind dit toestel absoluut niet traag, maar je moet de snelheid van een 'gewone' GSM natuurlijk niet als uitgangspunt nemen, dit is een pocket pc.
Het opstarten van een applicatie duurt meestal een paar seconden maar als je eenmaal een paar geopend hebt gaat het wissellen ertussen razendsnel.
Als je net zoals ik van een GSM afkomt moet je gewoon even wennen aan het tempo, dan is het goed te doen.

Ik kan wel iedereen aanraden die veel op internet zit om opera mini ipv mobile te gebruiken, die werkt een stuk sneller.
Nee dat begrijp ik maar als ik idd ook op youtube kijk vind het de telefoon lang zo traag niet als dat vele over doen komen in de reviews die ik lees. Volgens mij wordt dit hem voor mij. Dacht eerst aan de iphone maar het gemis van bluetooth bestandsoverdracht en nog wat kleine dingetjes deden mij toch verder kijken. Ik kwam toen bij de HTC touch uit maar was toch bang dat hier teveel functie opzaten en dat hij niet altijd met je vingers te bedienen was. Nu zag ik deze (en ik ben al lang een se gebruiken) en dit is eigenlijk de ideale tussen komst tussen een gewone telefoon een een pda. Volgens mij ga ik er een hoop plezier aan beleven ;) Mooi straks op vakantie muziek luisteren en foto's maken en af en toe de mail checken ;)

En dat met de wekker is vast wel weer op te lossen ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:05:
[...]

Ik ben benieuwd hoet dat gaat aflopen, heb er zelf ook last van maar ben niet van plan hem daarvoor te laten repareren, ik denk dat het in het ontwerp van het toestel zit dus heb je binnen de kortste keren weer stof.
Ik maak hem zelf wel een keer open om te stofzuigen als de nieuwigheid er een beetje af is.

Kon je hem trouwens gratis laten fixen of moest je verzendkosten ed. betalen?
Ik neem aan dat de afdichting gewoon verbeterd wordt waardoor het probleem opgelost is. Ik moest hem wel inderdaad gewoon op eigen kosten opsturen. De reparatie kosten moeten onder de garantie vallen omdat het een defect aan het toestel is, daar deden ze eerst wat moeilijk over omdat ze zeiden dat ik hem al een tijdje had... ( 6 dagen :') Als ik hem weer terug heb laat ik wel even horen of het echt opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Mijn toestel is bij SE geweest en na 3 weken kreeg ik 'm terug met een mooi plakkertje erop van SE dat 'hij blij was terug te zijn'.
Op het eerste gezicht leek me stof weg te zijn onder het scherm. En het belwinkeltje dat'm had op gestuurd zei dat ze de software hadden geupdate en op de brief die erbij zat stond ook niet veel soeps. Maar het stof leek weg alleen zag ik nu onderin het scherm 1 mini stofdeeltje zitten en in de camera lens aan de achterkant lijkt 1 stofje te zitten, gelukkig niet voor de lens.

Maw. hij is open geweest. Nu een week later zit het scherm alweer vol stof.
Ik kan dat ding dus wel weer laten opsturen maar ik denk dat ik gewoon weer het zelfde doe zoals met al me gsm's.. lekker zelf openslopen en af en toe stofzuigen. Tenslotte kan dat ding blijkbaar open en stofvrij gemaakt worden want dat hebben ze bij SE ook gedaan (zonder verder wat te repareren).

Dus ik vrees dat ik wederom weer (zoals elk verleng jaar) de GSM eruit weet te pikken die graag van stof houdt. :'(

Verder ben ik wel tevreden alleen zitten er ten opzichte van Symbian van Nokia wel ERG veel bugs in dat UIQ. Ik moet 'm bijna dagelijks herstarten omdat de backlight weer blijft hangen of 3G niet meer herkend wordt.. etc.. Hopelijk met een nieuwere software update dat de boel wat stabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Nou ik heb hem ook!

Rare is, ik heb geen Nl-se taal, alleen Engels. De SE site geeft een foutmelding als ik talen kies om te downloaden, iemand een tip?
Verder moet ik er best wel aan wennen maar gaat wel lukken denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:46:
[...]

[...]

Ik zie op de opera site de Mini staan, maar als je klikt op SE dan staat de g900 daar niet. Welke versie moet je nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:14:
[...]

Ik zie op de opera site de Mini staan, maar als je klikt op SE dan staat de g900 daar niet. Welke versie moet je nemen?
W950i zou moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:14:
[...]

Je moet met je g900 via wifi onlibe gaan en surfen naar operamini.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Zow ik heb hem nu een dagje (de G900) en kan nu beter mijn mening geven.

Mijn eerste indruk was: aardig, maar meer ook niet.

Ter vergelijking: had de nokia e51.

Nu na een dag ben ik al positiever. De E51 is wat gebruiksvriendelijker en zal dat ook wel blijven. De G900 heeft soms wat meer handelingen nodig om te komen waar je wil.
De snelheid: valt me niet tegen. Hij is niet retesnel, maar snel genoeg voor mij. De batterij: de eerste 40% gingen heeel snel, nu staat ie al heel lang op 40% (let op: op een eerste lading. Overal lees ik dat na enkele ladingen de performance beter wordt).

mbt de panels: handig! Beetje voortborurend op de active standby, maar het werkt goed. In de businees standby kan je in totaal 12 panels erneer zetten, waarvan er steeds 4 ziochtbaar zijn.
Ook het icon linksboven met enkele handige shortscuts is handig, al heb ik er hier nog niemand over gehoord.

Het enige waar ik nu nog naar op zoek ben is: (wie weet er iets!)
Skype/SIP programma alla fring
TOMTOM (heb navigator 6 die op symbian goed werkt, maar op UIQ niet?)

Heb je vragen stel ze me gerust en wie kan me helpen met bovenstaande applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Batsu schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:40:

mbt de panels: handig! Beetje voortborurend op de active standby, maar het werkt goed. In de businees standby kan je in totaal 12 panels erneer zetten, waarvan er steeds 4 ziochtbaar zijn.
Ook het icon linksboven met enkele handige shortscuts is handig, al heb ik er hier nog niemand over gehoord.
Je bedoelt die pijltjes die je linken naar "verbindingen", "geluid", etc?
Enne, ik vind zelf iig de business standby een stuk fijner. Je hebt altijd gelijk toegang tot je belangrijkste apps en je afspraken enzo. Bovendien biedt de "standaard" standby layout niet echt meer. Het enige handige vond ik de RSS reader, zodat je die dus gelijk kan lezen op je hoofdscherm, maar omdat die alle feeds door elkaar zet is dat voor mij onbruikbaar.

Anyways, dit is mn layout nu: :)

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/5606/g900su1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Enne, ik vind zelf iig de business standby een stuk fijner. Je hebt altijd gelijk toegang tot je belangrijkste apps en je afspraken enzo. Bovendien biedt de "standaard" standby layout niet echt meer. Het enige handige vond ik de RSS reader, zodat je die dus gelijk kan lezen op je hoofdscherm, maar omdat die alle feeds door elkaar zet is dat voor mij onbruikbaar.

[afbeelding]
Vraag, hoe kom je aan die leuke pictogrammen? ik heb de standaard maar vindt het wel grappig om hier wat verandering in aan te brengen. Hoe doe je dit
Daarnaast heb ik de boel gehacked zodat ik in het "geheime" gedeelte van de schijf kan komen. Met capswitch kon ik dit regelen. Maar als de telefoon heeft uitgestaan, dan is de beveiliging weer weg en moet ik het opnieuw instellen. Ik hoorde dat dit bij sommigen éénmalig moest. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:04:
[...]

Vraag, hoe kom je aan die leuke pictogrammen? ik heb de standaard maar vindt het wel grappig om hier wat verandering in aan te brengen. Hoe doe je dit
Daarnaast heb ik de boel gehacked zodat ik in het "geheime" gedeelte van de schijf kan komen. Met capswitch kon ik dit regelen. Maar als de telefoon heeft uitgestaan, dan is de beveiliging weer weg en moet ik het opnieuw instellen. Ik hoorde dat dit bij sommigen éénmalig moest. Wat doe ik fout?
In de Business Standby screen kan je zelf alle pictogrammen en snelkoppelingen veranderen, behalve die van het main menu. Je kan ook via een soort hack de icoontjes in het hoofdmenu veranderen, dat wil ik ook nog doen, maar weet niet precies hoe.
Deze icoontjes zijn; custom iphone icons, zelfgemaakte icons en enkele aangepaste icons door mij. Ik kan ze wel even uploaden als je dat wilt.

Edit: Ik wilde zo'n screen protector kopen op eBay. Als ik zoek naar "G900 screen protector" krijg ik dus echt screen protectors van vele verschillende merken, maar ik heb geen idee welke goed zijn en welke slecht (het schijnt dat er ook nogal wat rommel tussen zit). Weet iemand welke merken aan te raden zijn? Ik las in dit topic "Brando" maar die heeft nog geen protector voor de G900.

edit2: Oh, hier is er een van Brando: http://www.screenprotector.nl/

[ Voor 18% gewijzigd door Mag op 07-07-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Mgc schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:09:
Deze icoontjes zijn; custom iphone icons, zelfgemaakte icons en enkele aangepaste icons door mij. Ik kan ze wel even uploaden als je dat wilt.
Als je dat zou willen doen? Ziet er erg strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mgc schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:09:
[...]

Edit: Ik wilde zo'n screen protector kopen op eBay. Als ik zoek naar "G900 screen protector" krijg ik dus echt screen protectors van vele verschillende merken, maar ik heb geen idee welke goed zijn en welke slecht (het schijnt dat er ook nogal wat rommel tussen zit). Weet iemand welke merken aan te raden zijn? Ik las in dit topic "Brando" maar die heeft nog geen protector voor de G900.

edit2: Oh, hier is er een van Brando: http://www.screenprotector.nl/
ik heb een hoesje gekocht voor de G900, de originele die er bij hoort. werkt perfect.
Als voorbeeld hier een link waar ik hem heb gekocht

http://www.mobielbereikba...tikelgroep=Beschermtasjes

Bedankt voor het uploaden. mooie pictogrammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem G.
  • Laatst online: 28-03-2023
Kan iemand mij uitleggen hoe die Tomtom werkt? Moet je hiervoor die speciale SE-oortjes aanschaffen? Link naar een site die 't erover heeft?

Heeft iemand screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Willem G. schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:42:
Kan iemand mij uitleggen hoe die Tomtom werkt? Moet je hiervoor die speciale SE-oortjes aanschaffen? Link naar een site die 't erover heeft?

dit zijn een hoop vragen die ik niet begrijp. Waarom zou je SE oortjes nodig hebben voor TT? Waarom heb je daar uberhaupt oortjes voor nodig??

Je hebt dus een GPS muis nodig om te navigeren + navigatie software

[ Voor 7% gewijzigd door Batsu op 07-07-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Mgc schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:09:
[...]

[afbeelding]
Die bedoel ik ja! Ik moet zelf nog even zoeken wat ik handig vind. Heb hem nu op default menu staan wat me ook wel goed bevalt. De business zal ik eens proberen. Nadeel is alleen dat je niet en je "vandaag" kan laten zien en de 12 icons... toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Batsu schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:45:
[...]

Die bedoel ik ja! Ik moet zelf nog even zoeken wat ik handig vind. Heb hem nu op default menu staan wat me ook wel goed bevalt. De business zal ik eens proberen. Nadeel is alleen dat je niet en je "vandaag" kan laten zien en de 12 icons... toch?!
Nee, je ziet altijd alleen "Vandaag" en de 5 hoofd icons zeg maar. Maar je kan ze beide "uitschuiven" dat je dus ook je kalender en taken enzo hebt en 15 icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Laatst online: 11:34
Willem G. schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:42:

Koop niet die SE GPS unit. Die werkt alleen met dat wayfinder en die werkt naast gps ook met gprs, dus als je geen internet abbonement heb kost het je een vermogen. Gewoon een tomtom bluetooth apparaat werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat menu hierboven ziet er erg strak uit. Ik hoop trouwens dat de thema's en programma's een keer op gang gaan komen..

Kreeg net een bericht dat mijn mobiel gerepareerd is en ik hem precies op tijd binnen heb :D Als er nu weer stof onder komt laat ik het maar zo omdat ik er in feite geen last van had en ik hem na een jaar zelf wel kan open breken..
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Reacties zoals ik heb hem besteld, ik heb hem binnen en waar kan ik hem krijgen zijn overbodig hier. Graag over het toestel discussiëren, niet over de levertijd en alles wat daarbij komt kijken!