xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Smartphones staan nou eenmaal bekend als 'batterijzuigers', op misschien een enkel model na. Niets raars eigenlijk, al "lijkt" deze telefoon niet op een smartphone waardoor mensen die van een Feature-phone afkomen inderdaad schrikken van dit.AjaxArena schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:20:
Hebben meer mensen dit? Twee dagen is natuurlijk veel en veel te kort. Heb nu ook nog een K750i en met normaal gebruik haal ik nog altijd een dag of 4-5 en in het begin makkelijk een week of meer...
[ Voor 52% gewijzigd door SirNobax op 14-06-2008 10:32 ]
Pentaxiaan
http://www.imserba.com/forum/showthread.php?t=113461
moet je dus eerst UIQ3 hacken? is de versie van de g900 ook al gehacked om icons te kunnen veranderen?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat hacken stelt btw niets voor, is in ongeveer een kwartiertje gepiept als je dat voor de eerste keer doet. Inclusief alles gelezen te hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 15-06-2008 09:36 ]
Pentaxiaan
Beide.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:40:
en wat voor games/applicaties draaien er eigenlijk op?
enkel .sis of ook .jar-files?
Dat begrijp ik, maar wanneer je als SE een standby tijd van 380 uur aangeeft, dan neem ik aan dat je bij matig gebruik van de telefoon niet na 2 dagen opnieuw hoeft op te laden.SirNobax schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:26:
[...]
Smartphones staan nou eenmaal bekend als 'batterijzuigers', op misschien een enkel model na. Niets raars eigenlijk, al "lijkt" deze telefoon niet op een smartphone waardoor mensen die van een Feature-phone afkomen inderdaad schrikken van dit.
Verwijderd
Ik zie het nu bij mijn telefoon inderdaad ook. Ik wacht nu even op een oplossing van de smartphoneshop. Het is trouwens niet dat ik er last van heb maar als er na een week al stof inzit wil ik niet weten wat ik dan over 2 jaar nog zie van het scherm eronder...CT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:31:
Nee het zijn niet de stipjes van het touchscreen
Die zijn als je in het park in de zon zit trouwens wel hinderlijk om nog wat op het scherm te zien, maar het stof zit 'dieper' dan het touchscreen, en het zit ook echt niet zo lekker recht als die touchscreen stipjes.
Het lijkt ook vanaf de camera/speaker gat te komen. 't Kruipt langzaam omlaag vanaf daar.
En de front-camera lijkt inderdaad meer last te hebben van een soort metallic iets rond de camera, want als je een doekje in het lens gaatje propt is het weer schoon, dus het is geen stof dat in de lens zit.
Maar er zit wel degelijk bij mij althans kruipend stof vanaf boven naar beneden in het main display.
Het is dat me G900 de beste camera is die ik momenteel heb, anders had ik er wel een foto van kunnen maken.
Ja precies, het is niet dat ik moord en brand schreeuw omdat er 1 stofdeeltje onder zit, maar bij mij was het al na 3 dagen. Dus over een halfjaar zie ik waarschijnlijk niks meer door het schermVerwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:47:
[...]
Ik zie het nu bij mijn telefoon inderdaad ook. Ik wacht nu even op een oplossing van de smartphoneshop. Het is trouwens niet dat ik er last van heb maar als er na een week al stof inzit wil ik niet weten wat ik dan over 2 jaar nog zie van het scherm eronder...
Mijn toestel is overigens opgestuurd naar sony ericsson. Het kan wel wat weken duren voordat ik uitsluitsel over me probleem krijg, maar ik heb geduld.
Verwijderd
De UIQ3 hack methode waar hierover wordt gesproken, is dat puur en alleen voor het pictogrammen gedeelte?
En is er al iemand die zijn/haar G900 gehacked heeft volgens de link? Of iemand ervaringen in het algemeen met het hacken? Ik heb namelijk geen mem kaart er bij, gewoon het telefoon geheugen gebruik ik en ze reppen nogal over de memkaart.
En over de stofdeeltjes. Er zit 2 jaar fabrieksgarantie op het toestel, dus stofdeeltjes onder het scherm vallen daar onder volgens mij!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 10:43 ]
Na een weekend Budel zit er dus een kras op mijn scherm!
Mijn screenprotector van exim moet nog binnen komen.. Gelukkig zit die kras rechts onderin en niet middenop!
Verwijderd
Ook staat er op de site niet dat stof onder gebruikersschade valt wat water enzo wel doen.
Ze stuurden dus informatie op hoe ik hem op moet sturen. Staat verder niks in maar ik ga er vanuit dat het onder de garantie valt..
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 19:01 ]
AFAIK maakt het geen drol uit of het een G900, M600, P1 of W950 is, allemaal dezelfde UIQ3-koek.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:25:
De UIQ3 hack methode waar hierover wordt gesproken, is dat puur en alleen voor het pictogrammen gedeelte?
En is er al iemand die zijn/haar G900 gehacked heeft volgens de link? Of iemand ervaringen in het algemeen met het hacken? Ik heb namelijk geen mem kaart er bij, gewoon het telefoon geheugen gebruik ik en ze reppen nogal over de memkaart.
Je hebt een geheugenkaart nodig omdat je de nieuwe bestanden daarop moet zetten wil je ze uiteindelijk op de C:/ schijf neerzetten. Je computer heeft namelijk geen toegang tot het interne geheugen van de telefoon.
Het "Hacken" is de gebruiker toegang geven tot de systeemmappen, waarna je ALLES kan doen wat je wil, zolang je maar verstand van het Symbian besturingssysteem heb. Icoontjes zitten ook in beveiligde systeemmappen, dus dat is 1 voorbeeld van wat je allemaal kan doen.
Jammer dat de UIQ3 community niet zo snel is, want er is echt heel veel mogelijk nu de systeemmappen toegankelijk zijn, maar ik heb het volste vertrouwen erin dat er nog genoeg leuke dingentjes 'uitgevonden' word.
Pentaxiaan
Verwijderd
Bedankt voor de reactie. Ik had inderdaad al begrepen dat het, zolang het UIQ3 is, overal gelijk is. Het geheugenkaart gedeelte is nu ook duidelijk.SirNobax schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:31:
[...]
AFAIK maakt het geen drol uit of het een G900, M600, P1 of W950 is, allemaal dezelfde UIQ3-koek.
Je hebt een geheugenkaart nodig omdat je de nieuwe bestanden daarop moet zetten wil je ze uiteindelijk op de C:/ schijf neerzetten. Je computer heeft namelijk geen toegang tot het interne geheugen van de telefoon.
Het "Hacken" is de gebruiker toegang geven tot de systeemmappen, waarna je ALLES kan doen wat je wil, zolang je maar verstand van het Symbian besturingssysteem heb. Icoontjes zitten ook in beveiligde systeemmappen, dus dat is 1 voorbeeld van wat je allemaal kan doen.
Jammer dat de UIQ3 community niet zo snel is, want er is echt heel veel mogelijk nu de systeemmappen toegankelijk zijn, maar ik heb het volste vertrouwen erin dat er nog genoeg leuke dingentjes 'uitgevonden' word.
Wat mij nog wel opviel is nadat ik swiss manager pro had geinstalleerd en de R bestanden voor de icoontjes bekeek het een andere Rxx had dan diegenen die op de hacksite worden aangeboden. Dat zijn RSC volgens mij terwijl ik R18 bestanden heb. Zijn deze ook met een pc programma te wijzigen?
En als ik jou goed begrijp is de UIQ3 community "the place to be"?
Verwijderd
ik zit nu altijd krap met men limiet van de aantal smsjes
zit er op de g900 een limiet of slaagt hij ze op in je geheugen zoals bij mijn Siemens CV65 een 7tal jaren geleden?
Verwijderd
Jup allemaal.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:49:
en dus alle applicaties die op de w960 werken, draaien hier ook op?
http://web.mac.com/kl00n
Opera Mini 4.1 (java)
Googlemaps (native UIQ3 that is, met 'my location')
vBAX (GBA emulator)
PicoDrive (Sega Megadrive emulator)
Swiss Manager (Pro)
X-Plore (voor zipjes en het betere 'hack-werk')
Coreplayer 1.2.4 (ofzoiets) lijkt mij ook wel interessant, die kan namelijk Youtube video's in full-glory afspelen, want dat mobiele gedoe ziet er maar belabberd uit.
Pentaxiaan
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 22:17 ]
Opera Mobile (die ene die pre-installed is) is oud, traag, lomp en onhandig. Als je dan ook nog eens een moeilijke site geef (kwa opbouw, veel cellen/rijen, bv. prijslijsten) dan gaat hij helemaal op z'n bek, met een unresponsive telefoon als resultaat.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:13:
Wat is het voordeel van Opera mini t.o.v. die in de g900?
Opera Mini heeft een dikke proxy server (ergens in noorwegen geloof ik) achter zich staan, die al het zware 'rekenwerk' doet, waardoor de telefoon bijna niets hoef te doen.
Ik denk dat Mini zo'n 3x sneller is dan Mobile.
Ik gebruik enkel Mobile als ik Ajax/java elementen in een pagina heb zitten die belangrijk zijn. (uTorrent WebUI (iphone versie) bijvoorbeeld)
[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 18-06-2008 22:23 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
heb 'een' versie
mja hopen dat ze hem snel leveren
iemand nog negatieve kritiek op de g900?
plus die gba emulator, gaat die traag of is er een turbomode?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 23:38 ]
Verwijderd
Ik vond de accu redelijk snel leeg gaan maar misschien verbeterd dat na een paar keer opladen wel. ( zal ook wel te maken hebben met dat je hem telkens gebruikt door de nieuwigheid nu )Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:27:
als ik de gsm zal ik de coreplayer voor de w960 er wel eens op testen
heb 'een' versie
mja hopen dat ze hem snel leveren
iemand nog negatieve kritiek op de g900?
En wat voor mij niet heel belangrijk is maar voor andere misschien is de foto kwaliteit. ( nieuwe firmware? )
Hopelijk doet die winkel niet moeilijk en sturen ze mij een nieuwe G900 waar geen stof onder het scherm komt want dan zal ik opera mini inderdaad ook eens proberen.
Met frameskip op 5 loopt hij rond 90%. Geen turbomode, wel slowmotionVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:27:
Alleen Coreplayer 1.2.4 en hoger heeft die Youtube ondersteuning, en dat is het enige wat het waard zou zijn. DivX player is gratis (afaik) en MP4 AVC video's op (te) hoge resoluties ga je er toch niet op kijken, want daar is de CPU te langzaam voor, en van hardwarematige versnelling hebben ze bij 'Core' nog nooit van gehoord.
Pentaxiaan
Kan dit jammer genoeg niet testen op mijn Mac
Ook nog een mooie theme gevonden:

meer
Verwijderd
maar ik had nog maar eens een aantal vraagjes, maar nu over applications
staat er al een app op om word, excel en powerpoints te lezen en editen? DocumentsToGo ofzo? Of moet ik die er nog zelf op installeren?
en het programma tweak peaks; iemand ervaring daarmee? Het zou je menus en gewoon hele phone sneller maken.
Over themes dan; iemand een idee van een Windows-theme? Of valt dat zelf te maken mbv de thememaker?
Organizer Tools
File manager
Calendar
Time & Alarms
Tasks
Notes
Speed contacts
Exchange ActiveSync
Remote Sync
Converter
Timer
Stopwatch
Calculator
Torch
Quickoffice
Pdf+
Busniness Card Scanner
Connection Manager
Media Tools
PlayNow
TrackId
Fm Radio
Videophone
Rss Feeds
Easy menu
MusicDj
Sound Recorder
Sudoku
Dus in het kort ja, het zou mogelijk moeten zijn om word documenten te openen, hoe goed dit werkt en of je ook powerpoint etc kan gebruiken weet ik niet
Verwijderd
Hoe kan je dat lampje een andere kleur geven dan? Heb 't nog niet gevonden!Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:12:
[...]
ff gecheckt voor je. En het lampje knippert idd't was me nog niet opgevallen. Je moet er echt van de zijkant op kijken. Dat lampje kan trouwens verschillende kleuren zijn. Wel gaaf.
Nog een vraagje: het is me eindelijk gelukt om WLAN goed in te stellen zodat ie verbinding maakt, maar zodra ik op internet zit (standaard browser), dan zegt ie dat ie geen verbinding kan maken met de externe server... Hoe kan dat
Verwijderd
Er zijn alleen twee dingen waar ik niet uit kom..
Het eerste is dat ik mijn mobiel altijd op stil heb, maar als er dan een wekker gaat, maakt deze ook geen geluid. Bij mijn vorige k800i kon dat wel
Ten tweede gebruik ik veel de handschrift herkenning, maar de ene keer herkent hij alleen cijfers en de andere keer alleen letters. Soms wil je juist de andere.. hoe stel je dat in?
G900 iSync is hier te vinden
http://66.163.168.225/bab...3%2f662-g900-isync-plugin
Verwijderd
Bedankt voor die reactieGanja-Cape schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:16:
Moet toch even wachten dus heb even me menuutje over getypt
Organizer Tools
File manager
Calendar
Time & Alarms
Tasks
Notes
Speed contacts
Exchange ActiveSync
Remote Sync
Converter
Timer
Stopwatch
Calculator
Torch
Quickoffice
Pdf+
Busniness Card Scanner
Connection Manager
Media Tools
PlayNow
TrackId
Fm Radio
Videophone
Rss Feeds
Easy menu
MusicDj
Sound Recorder
Sudoku
Dus in het kort ja, het zou mogelijk moeten zijn om word documenten te openen, hoe goed dit werkt en of je ook powerpoint etc kan gebruiken weet ik niet
de g900 ziet er echt wel goed uit
ik kijk uit naar de levering
en van die wekker ligt nu eenmaal aan uiq dat hij geen geluid maakt als je phone op stil staat
Verwijderd
Bij handschriftherkenning heb je:Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:35:
Hoi, ik heb sinds gisteren ook de G900!
Er zijn alleen twee dingen waar ik niet uit kom..
Het eerste is dat ik mijn mobiel altijd op stil heb, maar als er dan een wekker gaat, maakt deze ook geen geluid. Bij mijn vorige k800i kon dat wel
Ten tweede gebruik ik veel de handschrift herkenning, maar de ene keer herkent hij alleen cijfers en de andere keer alleen letters. Soms wil je juist de andere.. hoe stel je dat in?
Boven de pijl: cijfers
Ten hoogte van de pijl: hoofdletters
Onder de pijl: 'kleine' letters...
Dat kan je volgens mij niet veranderen!
Verwijderd
ah nou snap ik waar die grote pijl voor is.. dat stond vast wel in het boekjeVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:15:
[...]
Bij handschriftherkenning heb je:
Boven de pijl: cijfers
Ten hoogte van de pijl: hoofdletters
Onder de pijl: 'kleine' letters...
Dat kan je volgens mij niet veranderen!
Verwijderd
KloptVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:21:
[...]
ah nou snap ik waar die grote pijl voor is.. dat stond vast wel in het boekje
Het duurde echt een half uurtje voordat ik daar ook achter kwam..SirNobax schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:31:
[...]
Je computer heeft namelijk geen toegang tot het interne geheugen van de telefoon.
Het staat ook nergens in de manual
Nu moet ik wel een memory stick kopen.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Verwijderd
memory stick is zeker chillquartex schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:08:
[...]
Het duurde echt een half uurtje voordat ik daar ook achter kwam..
Het staat ook nergens in de manual
Nu moet ik wel een memory stick kopen.
maar weet iemand hoe je de g900 kan synchroniseren met google agenda?
dat kon met de k800i wel met een speciaal programmaatje, maar die ondersteunt de g900 niet!
niels
edit: En bestaat er ook een clock screensaver voor de g900?
[ Voor 27% gewijzigd door quartex op 22-06-2008 12:41 ]
www.uiqblog.comquartex schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:39:
weet iemand een site waar je verschillende soorten (third party) apps kan downloaden?
Ik houd regelmatig deze site in de gaten, hier komen veel leuke programma's voorbij.
Dit heb ik o.a. op mijn P1i staan (werken ook op G700/G900):
Tomtom
Walkman 3.0 van W960i
autoexecutor (start automatisch je programma's bij opstarten telefoon)
wayfinder earth (navigatieprogramma)
gmail
google maps
handy weather
@web (full touch web browser)
bla?
Verwijderd
Enige wat me nog steeds niet lukt is om de telefoon werkend te krijgen op mijn Parrot bluetooth carkit. Iemand enig idee?
Verwijderd
en gebruikt google maps eigenlijk UMTS of werkt het ook via WiFi?
iemand ervaringen met tweak peaks?
Verwijderd
Moet soms nog wel behoorlijk zoeken naar bepaalde functies, ik kom van een W850i, maar uiteindelijk blijkt alles er toch wel in te zitten. Gelukkig hebben ze ook de media-player besturing aan de zijkant weer overgenomen waardoor het weer een lekker mp3-spelertje is.
Paar minpuntjes:
- geluidskwaliteit is toch iets minder dan de w850i: meer ruis en steeds een tikje tussen de verschillende tracks, dit vind ik redelijk irritant, ik hoop echt dat ze dit nog kunnen fixen.
- de megeleverde oordoppen, kwaliteit is prima maar ze passen niet lekker. Ook zit er geen 3,5 plugje op. Gelukkig had ik mijn oude w850 dopjes nog, met plug, nog steeds de beste doppen die er zijn.
- equalizer is weer eens niet naar eigen wens aan te passen, je zit weer vast aan de afschuwelijke presets van SE, erg jammer.
- sommige functies zitten erg diep in het menu verstopt waardoor je steeds weer even moet zoeken en soms erg vaak heen en weer moet. Had graag gezien dat je favorieten onder de cijfertoetsen kon zetten maar voor zover ik weet kan je daar alleen contacten kwijt.
- interface net iets te klein voor mijn dikke vingers, ik tik er regelmatig naast, maargoed daar hebben ze een stylus voor uitgevonden.
- Ik mis de bluetooth presenter functie, weet iemand of deze misschien als applicatie te downloaden is?
- Hij wordt soms non-responsive als hij druk bezig is zonder dat hij dit aangeeft met een zandlopertje of tijdbalkje, dan weet je niet of je wel goed hebt gedrukt.
Verdere kreeg ik Wifi niet aan de praat bij een vriend van me, terwijl het thuis gewoon prima werkt. Iemand suggesties? Hij ziet het netwerk wel - is gewoon een onbeveiligd netwerk - maar zodra hij gaat connecten lukt het steeds niet.
Ook wil ik graag alle contacten van mijn sim aftrekken en in een keer overzetten naar mijn G900. Ik heb dit nog nergens kunnen vinden, of ben ik scheel?
ik kwam toevallig vanmiddag een app tegen waarmee je zelf shortcuts kan maken.. loop nu al een kwartier te zoeken in me History naar de link.. no luck yet.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:11:
- sommige functies zitten erg diep in het menu verstopt waardoor je steeds weer even moet zoeken en soms erg vaak heen en weer moet. Had graag gezien dat je favorieten onder de cijfertoetsen kon zetten maar voor zover ik weet kan je daar alleen contacten kwijt.
Ik heb me hele leven Symbian gebruikt van Nokia, en wat mij juist opviel bij UIQ (Dus me allereerste SE, maar wel op Symbian) was:
vergeleken met S60 is de media player bijna een godsgeschenk en de kwaliteit ookVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:11:
- geluidskwaliteit is toch iets minder dan de w850i: meer ruis en steeds een tikje tussen de verschillende tracks, dit vind ik redelijk irritant, ik hoop echt dat ze dit nog kunnen fixen.
Die zijn niet echt goed die doppen, en bij een nokia krijg je vaak een MONO... ik heb zelf inderdaad die bij de w850 geleverd worden apart besteld, echt super geluid.- de megeleverde oordoppen, kwaliteit is prima maar ze passen niet lekker. Ook zit er geen 3,5 plugje op. Gelukkig had ik mijn oude w850 dopjes nog, met plug, nog steeds de beste doppen die er zijn.
Op S60 kan je ook een paar presets kiezen, maar op UIQ heb je bijv. aparte extra 'optimized' settings zoals bassbooster, klinkt echt goed. En als je de equalizer instelt geld het meteen voor alles, en niet alleen je mediaplayer zoals op s60. Dus er is voor een symbian telefoon een duidelijke verbetering.- equalizer is weer eens niet naar eigen wens aan te passen, je zit weer vast aan de afschuwelijke presets van SE, erg jammer.
Dit is identiek aan S60. Maar je hebt het nu ook over een smartphone, dit is nu eenmaal iets "uitgebreider" wat vaak betekend meerdere mapjes/keuzes etc..- sommige functies zitten erg diep in het menu verstopt waardoor je steeds weer even moet zoeken en soms erg vaak heen en weer moet. Had graag gezien dat je favorieten onder de cijfertoetsen kon zetten maar voor zover ik weet kan je daar alleen contacten kwijt.
Maar UIQ heeft alle basis functies bijna hetzelfde als S60 van nokia, dus ik vond mijn weg direct op de G900.
De interface is zowel met de toetsen als met je vinger/stylus te besturen.- interface net iets te klein voor mijn dikke vingers, ik tik er regelmatig naast, maargoed daar hebben ze een stylus voor uitgevonden.
En de meeste dingen (zoals het balkje boven in) is totaal niet met je vinger te besturen.. maar idd er is een stylus. En S60 heeft helemaal geen touchscreen nog
vergeleken met de S60 van nokia is UIQ (ondanks de langzamere CPU in een SE device) veel meer responsive.. dus ik ervaarde het weer als pluspunt.. voor een symbian device.- Hij wordt soms non-responsive als hij druk bezig is zonder dat hij dit aangeeft met een zandlopertje of tijdbalkje, dan weet je niet of je wel goed hebt gedrukt.
Dus zoals je ziet zijn sommige minpunten relatief aan je verwachtingspatroon. Mijn telefoon OS is echt Symbian, en UIQ is nu duidelijk beter dan Nokia's S60. Nu maar hopen dat er ook net zoveel software beschikbaar komt die speciaal voor UIQ is. Want dat zou deze telefoon echt een van de beste maken die ik tot nu toe heb gehad.
Jij bedoelt de C902 waarschijnlijk, dat is een telefoon uit de cybershot serie, een serie die meer over fotografie gaat. En in een fototoestel dat ook kan bellen heb je geen wifi nodig.Aubergine schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:13:
De G902 heeft geen WiFi terwijl de 900 dat wel heeft
De G-serie is meer gericht op de zakelijke (of allround) markt. En daar is wifi meer een pre.
Je klinkt duidelijk als iemand die nog nooit een smartphone heeft gebruikt, want dan had je wel geweten dat je met externe applicaties je telefoon verder kan uitbreiden.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:11:
- equalizer is weer eens niet naar eigen wens aan te passen, je zit weer vast aan de afschuwelijke presets van SE, erg jammer.

De audioplayer LCG Jukebox heeft een 10-bands EQ, wat IMO meer dan genoeg is.
Longcuts, UIQ key mapper laat je naar eigen wens verschillende sneltoetsen maken. ('k weet niet of dit compatible is met T9 tobo's, maar dat zal er vast wel komen als er vraag genoeg naar is (in zijn 'feedback' forum, email, etc) )
Dus voor de toekomst: Zoek eer gij blaat.
[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 22-06-2008 21:59 ]
Pentaxiaan
Beide, uit mn hoofd kun je dat wijzigen in de opties van Google Maps...Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:00:
[...]
en gebruikt google maps eigenlijk UMTS of werkt het ook via WiFi?
iemand ervaringen met tweak peaks?
- Bij mn vorige SE's kon je met de zijknoppen de telefoonstatus zien, met de accustatus in %, ik heb dit nog niet kunnen vinden op G900?
- Ik zie wanneer een sms verstuur niet de 10 laatste mensen aan wie ik gestuurd heb, vond ik altijd erg handig bij mn vorige SE's. Hoe kan ik dat nu voor elkaar krijgen?
- Wat is een goede foto viewer voor de G900? via media ik beetje omslachtig en via bestandsbeheer kun je niet lekker door fotos bladeren?
- Kun je de reeds ingestelde snelkoppelingen niet verwijderen? Nieuwe berichten vind ik bijvoorbeeld nogal onzinnig aangezien er al een speciale berichtenknop is (wel een slechte keuze trouwens, had van die notitiek en berichtenknoppen gewoon ff selectieknoppen gemaakt!)
- Ik zie nu dat mn statuslampje rood knippert maar ik heb geen ongelezen bericht of gemiste oproep en mn accus is ook nog redelijk vol. Wat kan dit zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door jap85 op 22-06-2008 23:16 ]
even op het batterijsymbooltje tikken met de stylusjap85 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:12:
- Bij mn vorige SE's kon je met de zijknoppen de telefoonstatus zien, met de accustatus in %, ik heb dit nog niet kunnen vinden op G900?
Hopelijk heb je hier wat aanjap85 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:12:
Je 'klik' op het batterij-icoontje, dan zie je de het in procenten. Of je druk op de rechter softbutton, en ga naar de optie Status. Daar zie je batterijniveau, vrij geheugen en de software van de Symbian modules.
- Ik zie wanneer een sms verstuur niet de 10 laatste mensen aan wie ik gestuurd heb, vond ik altijd erg handig bij mn vorige SE's. Hoe kan ik dat nu voor elkaar krijgen?
Bij het typen van een sms'je 'klik' je op TO: ......... . (niet de puntjes, maar to:)
- Wat is een goede foto viewer voor de G900? via media ik beetje omslachtig en via bestandsbeheer kun je niet lekker door fotos bladeren?
Geen echt goede fotoviewer gevonden, maar dat kom grotendeels omdat ik dat niet gebruik. Je kan eens naar de foto-viewer van X-plore kijken, mischien vind je dat wat.
- Kun je de reeds ingestelde snelkoppelingen niet verwijderen? Nieuwe berichten vind ik bijvoorbeeld nogal onzinnig aangezien er al een speciale berichtenknop is (wel een slechte keuze trouwens, had van die notitiek en berichtenknoppen gewoon ff selectieknoppen gemaakt!)
Geen idee.
- Ik zie nu dat mn statuslampje rood knippert maar ik heb geen ongelezen bericht of gemiste oproep en mn accus is ook nog redelijk vol. Wat kan dit zijn?
Gebeurt mij ook wel eens, meestal komt het omdat is mijn accu erg leeg geweest, en heb ik de waarschuwing niet weggeklikt, dan blijft hij knipperen ook al heb ik hem daarna 4 uur in de oplader laten camperen.
Pentaxiaan
Wel een beetje raar van dat statuslampje dus, ik heb hem namelijk de hele nacht in de lader gehad en hij knippert nu nog steeds. Zal hem wel even opnieuw opstarten.
Verwijderd
In contacten naar de SIM map gaan, dan al je contacten selecteren en kopiëren naar de contacten map.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:22:
weet iemand al hoe je alle contacten van de simkaart in 1 keer naar de telefoon zet met de g900?
Iemand het zelfde probleem? Of een mogelijke oplossing?
Is standaard zo, kan je ook niet aanpassen.JackPoint schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:48:
Mijn broertje heeft het volgende probleem met zijn G900: Opera Mini vraagt of hij verbinding mag maken met internet. Hier kan je uit verschillende opties kiezen zoals 'Ja, deze sessie toestaan' of 'Ja, altijd toestaan'. Je zou denken dat met de keuze 'Ja, altijd toestaan' je deze melding dus niet meer krijgt. Maar bij de volgende keer (dus een herstart van Opera) krijgt hij deze melding weer!
Iemand het zelfde probleem? Of een mogelijke oplossing?
Of je moet je telefoon gaan hacken.
Verwijderd
Verwijderd
ja hier heb ik ook last van, ik ben er nog niet achter hoe je dit kan aanpassen!Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen, dat je geluid uitstaat maar er wel een geluidje afgespeeld wordt als je wekker gaat? ... Nu kan ik óf niet wakker worden, óf wordt 's nachts wakker gemaild/smst/beltVind ik opzich niet erg, maar zo lullig voor mn vriendje als hij blijft slapen
Verwijderd
Alle volume-sliders dichtzetten behalve de alarm-slider lijkt me. Nog niet getest.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen, dat je geluid uitstaat maar er wel een geluidje afgespeeld wordt als je wekker gaat? ... Nu kan ik óf niet wakker worden, óf wordt 's nachts wakker gemaild/smst/beltVind ik opzich niet erg, maar zo lullig voor mn vriendje als hij blijft slapen
Coreplayer mobile 1.2 moet een goeie zijn, is alleen niet gratis.Weet iemand een mediaplayer voor de G900 die ook streams ondersteund?
Ja, tot ik vorige week een diamond in mijn handen kreeg.Batsu schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:03:
Hebben er meer mensen zitten twijfelen tussen de G900 en de HTC touch diamond?
Wat is dat ding traag....... Dus heb ik maar de G900 besteld, die morgen binnen komt.
Ik heb nog geen G900 in mijn handen gehad, dus ik hoop dat hij sneller is.
thanks, dat en de batterij zijn mijn grootste bezwaren... Post je wat je van de g900 vind?!Whatsek schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:14:
[...]
Ja, tot ik vorige week een diamond in mijn handen kreeg.
Wat is dat ding traag....... Dus heb ik maar de G900 besteld, die morgen binnen komt.
Ik heb nog geen G900 in mijn handen gehad, dus ik hoop dat hij sneller is.
Verwijderd
thx, maar had het vanmiddag per toeval anders ontdekt. de opslagwizard (of installatiewizard) doorlopen en dan wordt er op het eind gevraagd om de contacten toe te voegen van de sim.Maikel205 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:36:
[...]
In contacten naar de SIM map gaan, dan al je contacten selecteren en kopiëren naar de contacten map.
maar weet iemand hoe ik in de telefoon de geheugenlkaart kan doorzoeken? heb namelijk de muziek in mappen gezet, maar de telefoon zelf zet alles onder elkaar.
en iemand nog een shortcutprogramma dat werkt op g900? longcuts ofzo kreeg ik niet aan de praat
Ik ben ook aan het twijfelen.Batsu schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:26:
[...]
thanks, dat en de batterij zijn mijn grootste bezwaren... Post je wat je van de g900 vind?!
Heb nu nog een K800i maar ben toch wel op zoek naar een telefoon die wat meer kan.
De G900 leek mij een goede optie (weer een SE (net als mijn vorige 3 telefoons))
maar ik vind de Diamond ook wel wat hebben. Aan de batterijduur kan nog gewerkt worden.
Ik heb gelezen dat ze een sterkere batterij gaan uitbrengen, dus ik ben er niet zo bang voor.
Ik heb deze topic in ieder geval gebookmarked, laat maar snel horen wat je van de G900 vindt!
we zitten in hetzelfde schuitjeCappieL schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:46:
[...]
Ik ben ook aan het twijfelen.
Heb nu nog een K800i maar ben toch wel op zoek naar een telefoon die wat meer kan.
De G900 leek mij een goede optie (weer een SE (net als mijn vorige 3 telefoons))
maar ik vind de Diamond ook wel wat hebben. Aan de batterijduur kan nog gewerkt worden.
Ik heb gelezen dat ze een sterkere batterij gaan uitbrengen, dus ik ben er niet zo bang voor.
Ik heb deze topic in ieder geval gebookmarked, laat maar snel horen wat je van de G900 vindt!
Ik heb nu een nokia e51, prima toestel maar mag verlengen en wil wat anders. De HTC is interessant alleen is de topic een beetje extreem gevuld met echte tweakers ipc mensen die gebruiskervariungen willen delen....
Beide heb ik gebookmarked ;-)
Here the same. Zat ook nog te twijfelen aan de N95 8GB, maar die is wel erg groot vind ik.Batsu schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:48:
[...]
we zitten in hetzelfde schuitje
Ik heb nu een nokia e51, prima toestel maar mag verlengen en wil wat anders. De HTC is interessant alleen is de topic een beetje extreem gevuld met echte tweakers ipc mensen die gebruiskervariungen willen delen....
Beide heb ik gebookmarked ;-)
En de Diamond heeft ook in-GPS. Een vriend van me heeft de Diamond en is er erg over te spreken.
ik heb al een aparte GPS ontvanger. Bofkont, jij kan met de diamond spelen zodat je er een gefundeerde mening over krijgt, ik ken helaas niemand die hem hier al heeft (Belgie), ook in de telecomwinkels amper aan te slepen en dummies.... nee hoor die zijn weg!CappieL schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Here the same. Zat ook nog te twijfelen aan de N95 8GB, maar die is wel erg groot vind ik.
En de Diamond heeft ook in-GPS. Een vriend van me heeft de Diamond en is er erg over te spreken.
morgen hak ik de knoop door!
edit:N95 te groot voor mij!
Inderdaad, dit werkt. Er staat dan ook 1 muzieknootje met een streepje erdoor op je scherm, ipv 2 bij helemaal stil. Trouwens wel raar dat de wekker niet is uitgezonderd van de silent mode (al is het natuurlijk niet echt een dedicated wekker zoals bij de K850/W850) etc.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:33:
[...]
Alle volume-sliders dichtzetten behalve de alarm-slider lijkt me. Nog niet getest.
[...]
Verwijderd
Hmm dat is wel irritant, steeds alles uit te zetten, behalve je wekker... Weet iemand eigenlijk al of de wekker afgaat als je telefoon uit staat?jap85 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:31:
[...]
Inderdaad, dit werkt. Er staat dan ook 1 muzieknootje met een streepje erdoor op je scherm, ipv 2 bij helemaal stil. Trouwens wel raar dat de wekker niet is uitgezonderd van de silent mode (al is het natuurlijk niet echt een dedicated wekker zoals bij de K850/W850) etc.
[ Voor 30% gewijzigd door Q-bone op 25-06-2008 09:21 ]
bla?
Verwijderd
ik wil gewoon net als bij mijn vorige samsung d600 de geheugenkaart kunnen bekijken
zeer welkom want ik vertrek over 2 dagen op vakantie
Is het mogelijk om de vijfpuntsdruktoetst te voorzien van snelkoppelingen zoals bij oude 'normale' SE's? Dus dat je op links drukt en je dan naar wekker gaat oid?
Is het mogelijk om net als bij HTC's een soort 'home' screen te krijgen met daarop al je afspraken voor de komende dagen?
Bedankt voor de antwoorden alvast.
Nog niet gecheckt. Overigens vind ik het niet zon probleem aangezien ik ringtonens/berichtentones altijd heb uitstaan ivm werk en ik hem anders toch in mijn zak of op tafel heb liggen waardoor ik hem wel voel/hoor trillen. Volume kun je eenvoudig benaderen via de knoppen op de zijkant he, dus zo' n ramp is het niet om dat even uit te zetten wanneer je het normaal gesproken wel aan hebt staanVerwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:48:
[...]
Hmm dat is wel irritant, steeds alles uit te zetten, behalve je wekker... Weet iemand eigenlijk al of de wekker afgaat als je telefoon uit staat?
Verwijderd
jap85 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:14:
[...]
Nog niet gecheckt. Overigens vind ik het niet zon probleem aangezien ik ringtonens/berichtentones altijd heb uitstaan ivm werk en ik hem anders toch in mijn zak of op tafel heb liggen waardoor ik hem wel voel/hoor trillen. Volume kun je eenvoudig benaderen via de knoppen op de zijkant he, dus zo' n ramp is het niet om dat even uit te zetten wanneer je het normaal gesproken wel aan hebt staan.

*kwam te laat op 't werk doordat de wekker geen geluid maakte de eerste ochtend dat ik deze foon had*
Verwijderd
Dat eerste: geen idee, vind ik zelf ook fijn om te weten!dedominee schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:03:
Heb sinds gisteren ook een G900. Nu heb ik twee vragen:
Is het mogelijk om de vijfpuntsdruktoetst te voorzien van snelkoppelingen zoals bij oude 'normale' SE's? Dus dat je op links drukt en je dan naar wekker gaat oid?
Is het mogelijk om net als bij HTC's een soort 'home' screen te krijgen met daarop al je afspraken voor de komende dagen?
Bedankt voor de antwoorden alvast.
Als je de standby-applicaties insteld op zakelijk of business, dan kan je instellen dat je de afspraken van vandaag ziet... Geen idee of dat ook kan bij de standaard instelling (volgens mij niet) Ook geen idee of je afspraken van de hele week kan zien!
Menu - Organizer - BestandsbeheerVerwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:28:
weet iemand een manier om je geheugenkaart te openen in je telefoon? ik heb namelijk mijn muziek per genre in mappen op de geheugenkaart ingedeeld, maar als ik de telefoon naar media laat zoeken zet hij alle muziek van de hele kaart onder elkaar. ik zou nu alle nummers handmatig in een playlist moeten zetten.
ik wil gewoon net als bij mijn vorige samsung d600 de geheugenkaart kunnen bekijken
zeer welkom want ik vertrek over 2 dagen op vakantie
Nou ja, met links en rechts blader je al door de snelkoppelingschermen heen, dus die vallen sowieso al af. En volgens mij kun je de rest niet instellen, dus blijft het boven - menu en onder - contacten..dedominee schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:03:
Verwijderd
aah dankje, ik had al wel daar gekeken, maar had niet door dat dat andere logootje de geheugenkaart was, thx!
ik heb hem besteld! Even afwachten wanneer ie komt; icm met abo dus er moeten nog wat dingetje geregeld worden!CappieL schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Here the same. Zat ook nog te twijfelen aan de N95 8GB, maar die is wel erg groot vind ik.
Nu als je een game installeerd komt ie automatisch in het Entertainment gedeelte en de lijst word dan nogal vol...
Nee, niet trillen, hij kan wel een kliksignaal geven als je touched....Batsu schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:48:
is het scherm van de g900 haptic? dwz trilt ie als je een actie uitvoert via touchscreen?
Eigenaar sinds 3 uur. Tevreden, snelheid is prima, tikje langzamer dan een niet-smartphone.
thanks, dat wou ik weten! Heb hem ook besteld dus ben benieuwd! Ben benieuwd naar het touchscreen, de batterij en de snelheid.Whatsek schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:57:
[...]
Nee, niet trillen, hij kan wel een kliksignaal geven als je touched....
Eigenaar sinds 3 uur. Tevreden, snelheid is prima, tikje langzamer dan een niet-smartphone.
Twijfelde over een touch diamond maar daar zijn best veel ontevreden mensen
Kleine update, net gevonden dat je wel een trilsignaal kan krijgen bij de touch buttons, die onderaan het scherm verschijnen. Zoals bij opslaan "ja" "nee"Batsu schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:48:
is het scherm van de g900 haptic? dwz trilt ie als je een actie uitvoert via touchscreen?
top! da's relaxt!Whatsek schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:39:
[...]
Kleine update, net gevonden dat je wel een trilsignaal kan krijgen bij de touch buttons, die onderaan het scherm verschijnen. Zoals bij opslaan "ja" "nee"
Verwijderd
- is er nog een manier om applicaties te starten behalve via de standby applicaties? Maw in het hoofdscherm waar je de standaard/zakelijk pictogrammen ziet
- Wanneer ik mijn telefoon wegleg wordt het scherm na een seconde of 30 zwart. De helderheid verdwijnt en het scherm gaat uit. Op zich is het een goede zaak, maar ik wil bijv. de iphonelock applicatie gebruiken, maar zo snel deze aangaat, gaat het scherm na een aantal seconden ook op zwart. Is dit in te stellen?
- Batterijlevensduur is toch wel dramatisch. Vanmorgen uit de lader gehaald en dus 100%. Heb misschien 5 minuutjes gebeld vandaag en zon 10 smsjes verstuurd. 3G staat uit (dus alleen GSM geselecteerd), heb geen schermbeveiligingen, bewegende achtergronden of wat dan ook aanstaan en Wifi staat ook uit. Nu is mijn accu nog maar op 21%! Ik kan het batterij icoontje bijna leeg zien stromen.
Wel staat bluetooth standaard aan omdat ik dat dagelijks gebruik in de auto (vandaag overigens maar 10 min verbonden geweest dus dat kan ook niet zoveel stroom zijn). Staat ook ingesteld op stroom sparen.
Ik weet dat ik het niet kan vergelijken met een featurephone maar als ik hem met minimaal gebruik al iedere dag op moet laden, kun je de functies amper gebruiken straks.
Heeft het ermee te maken dat zo ongeveer al je apps open staan bij taakbeheer ofzo? beetje onzinning maar als je eruit gaat worden ze dus niet automatisch afgesloten. Waarom is dit? Merk niet dat ze nu sneller starten ofzo.
- Verder vind ik smsen niet zo handig werken, traag bij openen van een ontvangen sms en wanneer je in toetsenbord modus zit kun je je smileys niet direct selecteren, wanneer in je de normale input mode zit moet je smiley's selecteren met een klein blokje op het touchscreen (=zonder pennetje erg lastig). Verder zijn de toetsen trouwens wel fijn om te smsen.
De microfoon is naar de kl..........
Ben ik hem weer een tijdje kwijt
Verwijderd
super gsm
maar euhm ik begrijp jullie batterijprobleem niet. Volgens mij hebben jullie nu juist pech, want ik heb hem nog niet moeten herladen. Als je hem aankrijgt moet je hem laten overladen
Maar ik heb wel eens een vraag met de camera: heb ik iets verkeerd gedaan, maar in het begin kon ik het lampje aanduiden bij het foto's trekken. En nu is het zo wat donkerder en kan ik niet op het icontje klikken. Wat heb ik verkeerd gedaan of wat moet ik aanpassen?
Verwijderd
Ook viel me op dat hij een stuk langer mee lijkt te gaan als je hem nog een paar uur aan de lader laat hangen als hij op 100% staat.
Verder zijn Wifi en Bluetooth redelijke slurpers, die zet ik alleen aan als ik ze echt nodig heb. Ook geluid via de speaker afspelen verbruikt veel. 3g heb ik ook meestal uitstaan en brightness van je display omlaagschroeven wil ook wel helpen.
Ik heb niet echt het idee dat hij veel meer power verbruikt als je nog wat apps open hebt staan (behalve internet dan), wel wordt hij er dan een stuk sneller van. Media player heb ik altijd open.
edit: @ hierboven: kan verschillende redenen hebben, waarschijnlijk staat het lampje op automatisch of uit. Als je je foto-instellingen reset zou het lampje weer moeten werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 20:08 ]
Dit merk ik ook altijd, bij elke telefoon die ik heb gehad, ze laden gewoon door als ze op 100% staan.Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:39:
Batterij wordt wel wat beter na een tijdje, moet even inslijten.
Ook viel me op dat hij een stuk langer mee lijkt te gaan als je hem nog een paar uur aan de lader laat hangen als hij op 100% staat.
Logisch, Bluetooth loopt toch continu je naam te broadcasten zodat anderen met je kunnen pairen en dit kost ook allemaal stroom. Dat je batterij langer meegaat met lagere brightness is ook logisch, het is gewoon een lamp die minder fel zal gaan branden.Verder zijn Wifi en Bluetooth redelijke slurpers, die zet ik alleen aan als ik ze echt nodig heb.
3g heb ik ook meestal uitstaan en brightness van je display omlaagschroeven wil ook wel helpen.
Waarschijnlijk bedoel je trager.Ik heb niet echt het idee dat het veel meer power verbruikt als je nog wat apps open hebt staan (behalve internet dan), wel wordt hij er dan een stuk sneller van.
Maar dan nog is het een paar berichten hierboven beschreven levensduur van de accu wel drama ... krijg mijn G900 zaterdag (eindelijk) ter vervanging van mijn W800i, maar die hoef ik slechts een x in de 4 dagen op te laden terwijl bluetooth constant aanstaat (ivm carkit). Het zal hem er wel in zitten dat het een smartphone is al gaat m'n HTC P3300 ook makkelijk meerdere dagen op een accu.Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:39:
Batterij wordt wel wat beter na een tijdje, moet even inslijten.
Verder zijn Wifi en Bluetooth redelijke slurpers, die zet ik alleen aan als ik ze echt nodig heb. Ook geluid via de speaker afspelen verbruikt veel. 3g heb ik ook meestal uitstaan en brightness van je display omlaagschroeven wil ook wel helpen.
Verwijderd
Ik bedoel dat de apps dan niet meer op hoeven te starten, dus je hoeft minder te wachten, dus is hij sneller in het switchen tussen apps die je vaak gebruikt, dit geeft een snellere indruk.Waarschijnlijk bedoel je trager.Maar dit merk ik ook ja.
Het geheel wordt theoretisch natuurlijk wel wat trager maar ik moet zeggen dat dit apparaat niet snel volloopt, tenminste, ik heb er nog niet echt last van gehad.
Beetje het XP vs Vista verhaal
vraagje: de foto bij callerID, wordt die groot weergegeven of is het een klein plaatje/fotootje?
Reacties zoals ik heb hem besteld, ik heb hem binnen en waar kan ik hem krijgen zijn overbodig hier. Graag over het toestel discussiëren, niet over de levertijd en alles wat daarbij komt kijken!