Red Alert 3

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:59
Wmm schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 02:06:
Ik heb vanavond twee filmpjes gemaakt. De eerste is een Sovjet mirror van 6 minuten (zonder geluid) die vrij eenzijdig is, ik win makkelijk. De tweede heeft wel geluid, duurt 15 minuten ongeveer, is Sovjets (me) vs Allies en m'n tegenstander is wel iets beter.

Linkjes:
De eerste: http://files.filefront.co.../;11289385;/fileinfo.html (download de file voor veel betere kwaliteit).
De tweede: http://www.2shared.com/fi...79/Sovjets_vs_Allies.html (download link staat rechtsonder).
Eerste is een nette win maar ik zie wel dat je voort overal op moet passen voor attacks. Je basis is denk ik slecht te verdedigen als ik dit zo zie.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:40
kun je zon tijdbom ook uitschakelen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we eens ophouden met het gemiep over het futuristische karakter van RA3. Westwood heeft er ruim 8 jaar geleden voor gekozen om de RA serie een andere kant op te sturen, en met succes. EA heeft er nu voor gekozen die richting te blijven volgen. Dat sommige mensen er uit nostalgie naar een game van 12 jaar geleden niet blij mee zijn kan zijn, maar dat weten we nou wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Wiebbe schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:11:
Wat vind jij van spel bekeken vanuit een "pro" perspectief Wmm? Ik weet dat het een beta is, maar de gameplay zal al aardig vast moeten liggen.

Wel goed om te horen dat balance in ieder geval al redelijk in orde eruit ziet ;)
Dat is vrij lastig te beantwoorden nu. Bij de CNC3 demo dacht ik ook dat het spel vanuit een "pro" perspectief zeker potentie had terwijl dat na 2 dagen final al de grond ingeboord was ;).

Maar toch is er wel veel hoop voor RA3. Micro wordt echt beloond en de secundary abilities van units zijn soms erg microgevoelig en goed gebruik ervan kunnen een gevecht bepalen. Het is niet zo dat je net als bij CNC3 met 20 tegen 20 tanks staat te schieten en alleen wat reverse move moet gebruiken (wat in RA3 overigens ook weer kan).

Scouten is belangrijk en ook erg goed mogelijk early game met Burst Drones (Empire), Bears (Sovjets) en Dogs (Allies). Zeker gevechten tussen beren en honden zijn leuk, ze hebben beiden dezelfde secundary ability (stun) en aangezien je met scouten elkaar (iig op deze map) zeker tegenkomt is het een zaak wie het snelste is (cq beste oplet) om stun te gebruiken. Gewoon alleen maar attack klikken heeft niet zo heel veel zin want als de ander dat ook doet is het een roulette welke beer of hond gedood wordt (net als in RA2). Burst Drones vliegen en kunnen geen infantry aanvallen.

Ore harassment is direct belangrijk omdat het zo belonend is als het lukt. Als je early game een collector verliest (of zelfs beiden) dan ben je behoorlijk de lul omdat een nieuwe gewoon 1400 credits kost en je geld sowieso niet zo snel binnenkomt (Generals model, geen CNC3). Overigens zijn de ore nodes niet snel leeg, je moet wel een erg lang potje spelen om de nodes bij je base leeg te krijgen en dan heb je de anderen nog die je pas later in nam. Je kunt ook geen hackers of dropzones bouwen om op die manier geld te krijgen, hoewel iig wel de Sovjets iets van een money ability hebben met hun generals points, maar ik weet nog niet precies wat dat doet.

Verschillende strats zijn ook goed mogelijk. In ieder geval in de Sovjet mirrors die ik speelde tegen een goede speler. Hij probeerde verschillende dingen uit en dat werkte ook keurig. Dat zal tegen andere factions ook wel zo zijn (ik heb nog bijzonder weinig tegen echt goede spelers gespeeld), dus dat ziet er ook goed uit.

Dus ja, so far ziet het er uit "pro" perspectief wel goed uit.
Pinjataaa schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:20:
[...]

Precies, zo denk ik er ook over. Als er een spel uitkomt met gewone normale voertuigen en units etc, dan ben ik er dol blij mee. Alle spellen zijn tegenwoordig met aliens en monsters, echt lelijk als je het mij vraagt.

Toch ga ik dit spel wel even uitproberen. Kan je eigenlijk muurtjes bouwen?? Dat ze dat bij Tiberium Wars weggelaten hebben is echt vrot 8)7
Ja, alle factions kunnen muren bouwen :).
Skybullet schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:32:
kun je zon tijdbom ook uitschakelen of niet ?
Je bedoelt dat ding van de Allies (wat overigens een Generals points ability is). Nee, dat kan niet voor zover ik weet. Overigens is die nog bugged, geeft altijd 00:00 aan.
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:36:
Kunnen we eens ophouden met het gemiep over het futuristische karakter van RA3. Westwood heeft er ruim 8 jaar geleden voor gekozen om de RA serie een andere kant op te sturen, en met succes. EA heeft er nu voor gekozen die richting te blijven volgen. Dat sommige mensen er uit nostalgie naar een game van 12 jaar geleden niet blij mee zijn kan zijn, maar dat weten we nou wel...
Ik vind het eigenlijk helemaal niet futuristisch. Sure, Empire is net Transformers maar de Allies en Sovjets wekken geen futuristische indruk bij me op. De kleuren die gebruikt worden vind ik wel zwaar ok. CNC3 was zo doods eigenlijk, RA3 is juist levend en "happy".
MrFl0ppY schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:41:
[...]

Eerste is een nette win maar ik zie wel dat je voort overal op moet passen voor attacks. Je basis is denk ik slecht te verdedigen als ik dit zo zie.
True. Maar doorgaans weet je wat de ander doet (constant scouten is belangrijk) dus is het juist wel weer goed te verdedigen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Wmm op 31-07-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:44

Grandmasg

What ever!!!!

* Grandmasg heeft vanochtend net de beta opgehaald!!

1e ervaring na de installatie was dat me remote pc waar ik het dus opzette nu onbereikbaar is door een crash :|

vanmiddag dus ff een harde reboot doen 8)7

remote pc:
mb: asus p5k3
proc: QX9450
mem: kingston
soft: windows vista 64

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:01
kan je nog steeds inschrijven voor die beta als je Kanes wraath haalt? ik verveel me namelijk kapot :D kwam er toevallig op omdat ik op de ftp van EA zat en patches voor RA3 zag.

found. Kan nog tot 15 september.

[ Voor 9% gewijzigd door FDMK op 05-08-2008 15:13 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 00:07

Rival24

I'll Be Back

spyros schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:09:
kan je nog steeds inschrijven voor die beta als je Kanes wraath haalt? ik verveel me namelijk kapot :D kwam er toevallig op omdat ik op de ftp van EA zat en patches voor RA3 zag.
Dat kan wel, alleen word je niet meteen toegelaten. De toelatingen gaan op volgorde van aanmelden en aangezien er blijkbaar 500.000 mensen zich hebben aangemeld (en er pas 30.000 in de beta zitten) kan het wel even duren voordat je aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
serieus ? Dat is wel des EA's ! heb je betaald voor een key kom je in een qeue :S maar thnx voor de info

Het in iedergeval mijn KW besteld...speelde wel een tijdje maar voor RA3 wil ik het best aanschaffen. :z

[ Voor 34% gewijzigd door FDMK op 05-08-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 16:20

flessuh

Set sail for fail!

@wmm

allies hebben ook een generals ability die je meer geld geeft, middelste rij, onderste.

die timebomb zou moeten verdwijnen als je hem snel genoeg kapot schiet (is me nog nooit gelukt)

ik vind het wel irri dat je als japan geen anti-inf hebt als scout, als je dan tegen allies of soviets moet, kunnen ze simpelweg je tech-gebouwen een tijd uit je handen houden (tot je tengus hebt)

de enige unit die ik redelijk overpowered vind tegenover zijn tegenhanger is het shogun battleship.

zijn tegenhangers zijn 1. soviet dreadnaught (zeer trage raketten die niet neergeschoten kunnen worden)

2. Allied aircraft carrier (gebruikt vliegtuigen als aanval die alleen land aan kunnen vallen en wel neergeschoten kunnen worden.

het shogun battleship daarintegen gebruikt een soort plasma-arty ofzo, dit zijn redelijk nauwkeurige projectielen, die volgens EA niet erg nauwkeurig zouden zijn.... wel dus, en daarom vind ik hem wat overpowered.

verder is de unit balance inderdaad erg goed. en ook goed micro-managen levert ontzettend veel op
(bijvoorbeeld met rocket angels, een paar gebruiken om te stunnen, en de rest laten schieten).

mijn favoriete faction is Japan, simpelweg omdat je erg snel uit kan breiden, en met je tengu en VX voertuigen kun je mooi harassment aanvallen doen. (snel invliegen, morphen naar land, aanvallen, wegvliegen(tengu) of aan komen vliegen, spul opblazen hopen dat de enemy met fighters komt, switchen naar land (AA) mode, fighters neerhalen, en herhalen (VX) )

mijn favo is 2vs2, en ik hoop echt dat het tot 4vs4 gaat, en niet tot de 3vs3 (6 slots in lobby)
vind het vaak leuker om met meerdere mensen te werken omdat je elkaar kan helpen, en dat maakt alles wat minder foutgevoellig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door flessuh op 05-08-2008 15:43 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Als Japan stuur ik eerst 2 van die standaard infantry (Imperial Warriors geloof ik) naar de oil en zet ik een derde in de entree naar je base. Dan pas stuur ik de engineer voor de oil. Enige nadeel is dat je niet snel een burst drone hebt om te scouten, moet ik nog iets op vinden. Iig, Imperial Warriors winnen van dogs en bears, je moet wel goed op blijven letten en ze van maximale range op die dogs / bears laten schieten. Doe je dat dan kunnen ze er ook twee tegelijk aan.

Shoguns zijn vreselijk sterk ja. Ze zijn idd extreem onnauwkeurig tegen units, maar ze rapen buildings hard. Eergister een flink aantal potjes 2v2 met Rival24 gedaan, als ik Japan was en ik zag dat onze tegenstanders lekker gingen bunkeren tech ik snel naar die Shoguns. Kun je vaak alvast GG typen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 16:20

flessuh

Set sail for fail!

ja, op 1vs1 kun je wel bij je tech gebouwen, maar probeer jij maar es bij je oil derrick of dry dock te komen in 2vs2 :+

ik bunker vaak, breid snel uit, bouw wat tengus, val de eerste ore collector aan (op het water, het dichtste bij mijn basis) en zodra die weg is neem ik hem zelf over.

zo kun je als japan toch erg veel geld binnenhalen en dus ontzettend veel units bouwen >:)

hoewel ik het vaak bij 3 tot 5 units houd.

tengus, VXjes, shoguns, die torpedoschepen, sea/sky wings

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Ahja, 2v2. Daar houd ik me niet serieus mee bezig ;). Kloot ik meestal wat aan, 90% van de keren is dat toch geen probleem, voor 1v1 maak ik serieuzere build orders :P.

Maar dan heb je wel gelijk ja, in principe kun je daar als Japan nooit direct je techs innemen, tenzij je de apc gaat gebruiken. Hoewel het er denk ik aan ligt hoe je op de map zit, als het links vs rechts is kan het misschien net (dan is de weg van zijn base naar jouw tech buildings langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Woei ik mag de Beta ook spelen :)

Kan je online een soort friendslist maken? Ik wil wel graag tegen iemand van jullie spelen :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23

Rem

Ja dat kan.
Als je in de game lobby zit klik je rechtsboven op de grote ster, krijg je de 'communicator' te zien.
Hier right-click je iemand naam en klik je "add to friends".

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

verder nog wat tweakers met een beta key?:P heb de mijne net gekregen

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ja ik ook net :) nu nog wachten tot ik word toegelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
Kan zon beta key ook door meerdere tegelijkertijd gebruik worden? Of heeft niemand dat nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Wmm schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:40:
[...]

Houd er dan rekening mee dat je pas ergens op het eind ofzo van de beta pas kunt spelen. Des te eerder je je aanmeldt, des te eerder je de beta kunt spelen. Dus je hebt ongeveer 4 maanden aan andere spelers voor je ;).
hmm nou ja toch maar aangemeld daarnet, we zien het wel. Maargoed, het kan dus wel even duren denk je?
Van de EA site:

CONGRATULATIONS!
You have successfully submitted your information for the Command & Conquer Red Alert 3 beta program. Once your beta key has been verified you will be added to the priority list
This means that depending on when you registered and on your location, you will be called upon to activate your Beta key at a certain point during the Beta program.
Once that time comes, you will be contacted via email with instructions for downloading the Command & Conquer Red Alert 3 Beta client. You must download the client within the time period indicated to you in the email.
Provided that your beta key can be verified and that you registered successfully before September 15th, 2008, you are guaranteed a chance to play the multiplayer Beta before Command & Conquer Red Alert 3 releases.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
dat bedenk ik me nu...ik had me natuurlijk ook kunnen registreren met als land een of andere bananen republiekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Mwa, ik heb niet het idee dat je locatie zoveel uitmaakt. Wat ik van Apoc (EA communitymanager) begrijp gaan ze nu gewoon van boven naar beneden in de queue. Op een of andere manier is die queue dan wel fucked up want het is een feit dat mensen die de key twee weken geleden ingevoerd hebben al de beta kunnen spelen en anderen die dat al vier maanden geleden gedaan hebben nog niet.
PainkillA schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:26:
Kan zon beta key ook door meerdere tegelijkertijd gebruik worden? Of heeft niemand dat nog geprobeerd?
Nee, kan niet. Het kan kan wel afzonderlijk van elkaar. Dus jij geeft Pietje b.v. je key + je emailadres en wachtwoord waarmee jij online inlogt in RA3, dan kan Pietje spelen als jij niet speelt.

Once again, #C&C op irc.tweakers.net. Maakt het wat makkelijker om met elkaar te spelen enzo :).

[ Voor 30% gewijzigd door Wmm op 06-08-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
speedydown schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:25:
verder nog wat tweakers met een beta key?:P heb de mijne net gekregen
Yep, ik heb er ook een. Eh, twee.
De lobby interface lijkt gelukkig een heel stuk beter dan TW/KW. Veel gespeeld heb ik alleen nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-08-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Op welke manieren kan je die beta key krijgen?
Ik las uit doosje van C&C3 uitbreiding, maar zijn er nog meerdere?
Anders MOET ik ff naar de winkel voor de C&C3 uitbreiding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Je noemt net de enige manier

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik heb me ook ingeschreven voor de Beta, hopelijk komt de mail dat ik mee mag doen niet op het moment dat ik in Zuid-Frankrijk zit.
Al hoe wel mijn laptop wel mee gaat op vakantie. :+
:+

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb nog wel een beta-key, heb hem nog niet gebruikt omdat ik multiplayer-RTS games geen drol aan vind, ik wil skirmishen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik weet niet wat ik er van moet verwachten, had wel een nieuwe stijl verwacht...dit komt me allemaal zeer bekend voor. Wacht wel weer af, denk niet dat ik hem ga kopen...teveel van hetzelfde.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Angeloonie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:30:
Ik heb nog wel een beta-key, heb hem nog niet gebruikt omdat ik multiplayer-RTS games geen drol aan vind, ik wil skirmishen :9
Ruilen met degene die ik nog ga krijgen? Ik zit nu ziek thuis (voet kapot) en verveel me stierlijk. Mijn key is nog niet binnen, maar al wel mijn confirmationmail gehad.

PM me :) _/-\o_

Edit: Angeloonie is een koning!

[ Voor 7% gewijzigd door Twhomp op 07-08-2008 22:36 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 10-09 14:35
Angeloonie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:30:
Kom je nu mee, ik koop net de uitbreiding van C&C3 :P
Achja, is de collectie weer compleet O-)

* Capa kan zijn beta-key nog niet reggen...
Zit op me werk, ea.com is blocked :(

[ Voor 11% gewijzigd door Capa op 07-08-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Joepie, spel gedownload, geüpdate en online 1 potje geprobeerd.Angeloonie nog bedankt _/-\o_ Er was zelf iemand die me even liet aankloten voordat hij me genadeloos in de pan hakte :)

Eerste impressie: RA gevoel is er zeker. Leuke units, leuke kleuren. Wel veel opties om aan te wennen. Ik speelde met Empire (ofzo), dat hybride lucht/water/land van units en buildings is flink wennen zeg 8)7 Toch een goed gevoel erbij. Alleen weet ik nu al dat ik online geowned zal worden: het is heel chaotisch voor mijn gevoel (ik word oud :D ).

Heb trouwens nog wat screens online gevonden :D

Alles klikbaar:

Loading screen spel:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/5x5t7p.jpg

Hoofdscherm spel:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2akh0ld.jpg

Lobby:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/30di5as.jpg
Hey, dat is toevalling. Degene die de screens heeft gemaakt en online heeft gegooid, heeft toevallig net een screenshot genomen van die ene keer dat ik een de lobby zat :+

Loading screen voordat je met de battle begint:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2ce45lj.jpg

Ingame screen:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/152f01w.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Twhomp op 08-08-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

Damn, ben vergeten van te voeren een key aan te vragen... :( Is er eventueel nog een andere manier om eventueel de beta te proberen?!?, iemand een key over toevallig of diedie niet gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Reflow schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:47:
Damn, ben vergeten van te voeren een key aan te vragen... :( Is er eventueel nog een andere manier om eventueel de beta te proberen?!?, iemand een key over toevallig of diedie niet gebruikt ?
Als je wilt kun je nog een key krijgen door Kane's Wrath te kopen en voor 15(?) september te registreren. Anders ben je idd afhankelijk van iemand die een key over heeft.

Ik heb overigens mijn key binnen. Helaas was het gisteren vrij laat, dus dit weekend maar eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jozz op 08-08-2008 09:45 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik vind die ingame screen niet verkeerd. Maar kun je nu wel of niet uit/inzoomen?.. Want iets meer uitzoomen zou het perfect zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:35

Pinjataaa

Hit me!

Dit is ook wel een leuk filmpje om te zien, als je niet de kans hebt om de demo te spelen:
http://nl.youtube.com/watch?v=pPXJoOd2lfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Voor iedereen die nog geen key heeft, fileplanet heeft de subscribers only beta gestart. Het is goedkoper dan nog ff snel Kane's Wrath kopen en je krijgt meteen je key!

Ik heb het net gedaan en ben nu al bezig met downloaden en heb mijn key meteen gekregen! (kost iets van 8 dollar, wel na de eerste maand annuleren :P) Ben erg benieuwd!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Falcon schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:47:
Ik vind die ingame screen niet verkeerd. Maar kun je nu wel of niet uit/inzoomen?.. Want iets meer uitzoomen zou het perfect zijn.
Nee dat kan niet. Maar je hebt altijd een radar, met of zonder stroom, dus je ziet alles eigenlijk wel aankomen.

Ik heb nu al een paar avonden gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de gameplay. Ik vind het knap van EA dat ze een redelijk gebalanceerde beta hebben weten te produceren. Ik ben er alleen bang voor dat dit de beste weken van het spel gaan zijn aangezien er nu nog geen stats inzitten en je games hierdoor heel erg snel volzitten en bijna niemand disconnect. En als er wel gedisconnect wordt crasht het spel omdat er nog geen disconnect scherm in zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Rival24 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:22:
[...]

Nee dat kan niet. Maar je hebt altijd een radar, met of zonder stroom, dus je ziet alles eigenlijk wel aankomen.

Ik heb nu al een paar avonden gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de gameplay. Ik vind het knap van EA dat ze een redelijk gebalanceerde beta hebben weten te produceren. Ik ben er alleen bang voor dat dit de beste weken van het spel gaan zijn aangezien er nu nog geen stats inzitten en je games hierdoor heel erg snel volzitten en bijna niemand disconnect. En als er wel gedisconnect wordt crasht het spel omdat er nog geen disconnect scherm in zit :D
Het spel crasht iig niet als je tegenstander disconnect in 1v1. In 2v2 blijft ie vaaaaaak hangen ja. Ik snap het trouwens niet. Dit is een beta en er zitten geen stats in het spel. Toch disconnecten mensen, had er net ook weer één. Zegt 'bye' en dan hoppa, connection lost. Waarom doet ie dat, wat is het nut, wat is er grappig aan. Voor de stats hoeft ie het niet te doen en om me te irriteren ook niet. Je hoeft maar 5 seconden te wachten en je krijgt het overwinningsscherm. Naja, domme schapen zullen we maar zeggen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Rival24 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:22:
[...]

Als stats het probleem zijn dan moeten ze je ook online kunnen gaan zonder stats mee te nemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Rival24 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:22:Ik ben er alleen bang voor dat dit de beste weken van het spel gaan zijn aangezien er nu nog geen stats inzitten en je games hierdoor heel erg snel volzitten en bijna niemand disconnect.
Zonder stats weet je toch helemaal niet hoe goed de tegenstander is? Dan lijkt het me erg lastig een goede tegenstander te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:15:
[...]

Zonder stats weet je toch helemaal niet hoe goed de tegenstander is? Dan lijkt het me erg lastig een goede tegenstander te vinden.
Niet als je een game creeert met de naam "2vs2 good players" ofzoiets. Alhoewel daar ook vaak idioten opaf komen. En afgezien daarvan, je kunt zoveel accounts aanmaken als je wilt, dus je kunt je prima voordoen als noob of als pro (als je tegen een easy cpu wat potjes speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rival24 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:07:
[...]

Niet als je een game creeert met de naam "2vs2 good players" ofzoiets. Alhoewel daar ook vaak idioten opaf komen. En afgezien daarvan, je kunt zoveel accounts aanmaken als je wilt, dus je kunt je prima voordoen als noob of als pro (als je tegen een easy cpu wat potjes speelt).
:D :')

Dat is echt de meest kansloze manier, games met een naam maken. Niemand leest dat en iedereen heeft daar schijt aan.

Besides, wie bepaald of je goed bent of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Angeloonie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:17:
[...]

:D :')

Dat is echt de meest kansloze manier, games met een naam maken. Niemand leest dat en iedereen heeft daar schijt aan.
Onzin.
Besides, wie bepaald of je goed bent of niet?
Dat probleem heb je met stats nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Goed of slecht is niet echt te peilen als er talloze combinatie mogenlijkheden zijn van wat je kan flikken aan strategie en combinaties. Het een zal beter werken tegen het ander maar niets uithalen tegen het een. Ik zou zeggen dat ervaging wel wat bepaald over goedheid of niet. Dat je genoeg gespeeld hebt dat je weet wanneer je leger geen kans heeft en wat je wel en niet moet maken afhankelijk van je tegenstander. Ook dat je niet meer moet zoeken naar knoppen en hoe je skills nog het beste moet gebruiken etc.

Game naam scheelt wel degelijk wat, maar lang niet altijd inderdaad grapjassen die hun 1e match spelen daar of gelijk quitten. Of alleen denken dat ze het spel na 3 potjes al goed kennen en niet meer bij de noobs horen. Stats zeggen ook niet alles maar wel wat, iemand met 12wins en 30 losses tja do the math als je een uitdaging zoekt. Maar er is vast nog wel te cheaten voor win, loss en dc. Kortom je bent toch nooit zeker just go en je merkt het vanzelf :p

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Rival24 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:07:
opaf komen. En afgezien daarvan, je kunt zoveel accounts aanmaken als je wilt, dus je kunt je prima voordoen als noob of als pro (als je tegen een easy cpu wat potjes speelt).
Tegen een easy CPU spelen heeft toch geen invloed op je rating?
En ja, je voordoen als noob is eenvoudig. Je voordoen als pro toch iets lastiger. In RA2 vind ik Quick Match heel goed werken. Nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
daves2hd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:40:
Goed of slecht is niet echt te peilen als er talloze combinatie mogenlijkheden zijn van wat je kan flikken aan strategie en combinaties. Het een zal beter werken tegen het ander maar niets uithalen tegen het een.
Dus jij bent van mening dat een competitie met ladders enzo niet gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan bouw je toch een code in het spel in dat een handmatige disconnect door de user in kwestie één punt aftrek is van z'n rating? (of hoe het ook precies moge werken). Problemen opgelost. Als je verbinding ineens wegvalt, dan is het pech. Volgens mij scheelt dat een hoop qua ''cheaters''.

[ Voor 33% gewijzigd door Jejking op 09-08-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kwestie is al vaak besproken (echt al heel vaak). Punt is dat EALA het gewoon niet kan fixen (als één iemand wegvalt, dan valt de ander ook weg omdat het een p2p netwerk is). Dus beiden krijgen een disconnect. EA doet er ook gewoon helemaal niks aan.. Maar eigenlijk is het een heel groot probleem.. Competitive play is bijna niet meer mogelijk.
Daarom faalt RA3 nu al voor mij. :'(

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:13:
Deze kwestie is al vaak besproken (echt al heel vaak). Punt is dat EALA het gewoon niet kan fixen (als één iemand wegvalt, dan valt de ander ook weg omdat het een p2p netwerk is).
Daarom faalt RA3 nu al voor mij. :'(
RA2 is ook p2p en daar zijn nauwelijks issues met disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Olaf van der Spek schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:02:
[...]

:o

Misschien dat je bedoelt dat er technisch niks aan de hand is, maar in de praktijk... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Twhomp schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:37:
Misschien dat je bedoelt dat er technisch niks aan de hand is, maar in de praktijk... :o
In de praktijk vind ik het ook wel meevallen. Het komt inderdaad wel regelmatig voor dat er iemand disconnect, maar het komt zelden voor dat de ander dan niet de win krijgt toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
lijkt me leuk, mag mee doen
helaas krijg ik de welbekende error: "invalid Online ID"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Olaf van der Spek schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:02:
[...]

Ja das leuk, maar RA2 is een compleet andere engine :P

Blijkbaar zit het ergens in hun netcode van de SAGE engine, want alle games die daarop gebaseerd zijn hebben het probleem. (dus vanaf C&C Generals)

offtopic:
Leuk te zien dat jij nog steeds een beetje in de C&C scene zit Olaf! Jou tools zijn/waren echt fantastisch! Zeker die ladder tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wiebbe schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:31:
Ja das leuk, maar RA2 is een compleet andere engine :P
Dat is waar, maar dan moet er niet gezegd worden dat p2p de oorzaak is.
Blijkbaar zit het ergens in hun netcode van de SAGE engine, want alle games die daarop gebaseerd zijn hebben het probleem. (dus vanaf C&C Generals)

offtopic:
Leuk te zien dat jij nog steeds een beetje in de C&C scene zit Olaf! Jou tools zijn/waren echt fantastisch! Zeker die ladder tool!
Tegenwoordig ben ik verantwoordelijk voor de servers van Tiberian Dawn tot en met Renegade. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:32:
[...]

Tegen een easy CPU spelen heeft toch geen invloed op je rating?
En ja, je voordoen als noob is eenvoudig. Je voordoen als pro toch iets lastiger. In RA2 vind ik Quick Match heel goed werken. Nog steeds...
Nee dat klopt, het heeft geen invloed op je rating, maar wel op het aantal potjes dat je gespeeld hebt, en daar kijken mensen ook naar. Volgens mij is het wel zo dat wanneer je mensen afslacht met een significant lagere rating dan jijzelf, dat je daar nog steeds (rating)punten voor krijgt. Dat geeft ook een vertekend beeld.

De tegenstand online is echt bizar slecht, ik heb gisteren en vandaag zo'n 30 potjes 2v2 gespeeld en daarvan helemaal niets verloren. Het gebeurt weleens dat 1 van de 2 spelers vrij goed is, maar dan is zijn ally weer belabberd en is het potje nog steeds te makkelijk.

Ik hoop dat ze in de beta een paar extra maps doen; een grotere 4 player map, een kleinere 1v1 map en een 3v3 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten of 4vs4 ook nog ondraagelijke lag bezorgd net als CNC3.. Kan iemand dat vertellen?
edit: oh, nvm.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40
Gezien alleen de skins van de units zijn veranderd en de rest van de engine op het eerste gezicht weinig tot niets lijkt te zijn veranderd, denk ik dat dat nog steeds het geval is. Soms is de lag bij 2v2 al ondraaglijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik zie het wel zitten, een nieuwe RA, maar in deze tijden gaat het spelen ervan geheel afhangen van de kwaliteit van de lobby en online ervaring. Er zijn genoeg goede spellen op de markt, en je elke keer weer frustreren over desyncs en gecrashte lobbies is iets waar ik niet meer aan begin..

Dus: Ik bid op mijn blote knietjes dat het online gedeelte nou eens gewooooooooooon werkt...

(Ik herinner me nog goeie RA2 tijd, eerst een paar uur opbouwen bij een LAN pot, en dan aanvallen. Natuurlijk geheel belachelijk, en het liep echt te traag voor woorden, MAAR: crashen deed ie niet!)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Rival24 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:33:
[...]

Nee dat klopt, het heeft geen invloed op je rating, maar wel op het aantal potjes dat je gespeeld hebt, en daar kijken mensen ook naar. Volgens mij is het wel zo dat wanneer je mensen afslacht met een significant lagere rating dan jijzelf, dat je daar nog steeds (rating)punten voor krijgt. Dat geeft ook een vertekend beeld.

De tegenstand online is echt bizar slecht, ik heb gisteren en vandaag zo'n 30 potjes 2v2 gespeeld en daarvan helemaal niets verloren. Het gebeurt weleens dat 1 van de 2 spelers vrij goed is, maar dan is zijn ally weer belabberd en is het potje nog steeds te makkelijk.

Ik hoop dat ze in de beta een paar extra maps doen; een grotere 4 player map, een kleinere 1v1 map en een 3v3 map.
Het is echt bizar inderdaad.. Ik zit de helft van de tijd te wachten voor die automatch. Begin je eindelijk een game krijg je iemand die 3 barracks maakt en 3 power plants ofzo. Echt kom op ofzo, geef me dan een easy AI die tenminste weet wat hij doet :P

En als je dan eindelijk iemand vind die echt goed is, dan ben je zo out of practice dat je meteen geslacht word ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Automatch is trouwens kapot. Het wachten tot hij een match vindt kan extreem lang duren terwijl er wel meer mensen zoeken. Ik heb dit een paar dagen geleden getest met iemand door op hetzelfde moment te gaan automatchen en te gaan wachten tot we gematched werden (al dan niet met elkaar). Na 5 minuten waren we nog niet gematched en doordat we intussen in de chatlobby hierover aan het praten waren kwamen er nog 2-3 mensen bij die ook even gingen automatchen. Uiteindelijk waren we dus met 4-5 man, maar een match vinden... Ho maar...

Overigens kun je tegenstand opzoeken, hoewel dat wel zwaar irritant is. Ik vraag meestal in de lobby om een "1v1 at least decent player" of om een clanwars.cc game. Het nubjes bashen in quickmatch is veeeeeeeel te saai :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ja, echt hardstikke broken man.. Sick gewoon eigelijk.. Soms heb ik een match in 1 minuut, soms pas na 10 ofzo.. -_- Maar dit was in C&C 3 ook al zo!

En het niveau is echt schrikbarend slecht.. Volgens mij zijn er alleen Kane's Wrath keys en de subscriber keys weg gegeven. Zijn er echt zoveel slechte C&C spelers ? :P

Ik vind het wel erg lekker spelen, maar toch "mis" ik nog wat. De tech is wel aardig opgebouwd, zeker met alle tanks in Tier 2 maar ik voel me soms een beetje geforceerd om units te bouwen. Bijv als allies moet je eerst wel 3/4 IFV's bouwen. Nou is dat eigelijk ook wel weer goed, anders word het weer te weinig gebruikt.

Maar het speel in ieder geval lekkerder dan C&C3, wel heel anders dan RA2 maar niet op een slechte manier. Het komt een beetje in de richting van een blizzard game zo ;) (een beetje ja ^^) Nu alleen nog een goede automatch feature en goede netcode.

Hopelijk pikken de "esport" bedrijven dit spel ook op, net als ze C&C 3 hadden. Dit spel is ook een stuk makkelijker te volgen voor spectators denk ik. Weinig units, vet veel micro ( in ieder geval voor een C&C game) , secondary abilities die je echt MOET gebruiken, goed resource systeem en toch nog steeds het C&C gevoel.

Wat trouwens echt leuk is, die Hammer van de sovjets kan echt alle wapens zowat overnemen! Je kan zo een Tesla tank bouwen door een stingray te "leech beamen". Hij krijgt ook nog eens het echte wapen mee, want hij schiet 2 tesla beams. Zelfde voor een Apoc Hammer, schiet 2x dikke kogels af. Andere rassen helaas niet kunnen testen, maar zelfs een V4 kan je leechen, krijgt die er een V4 boven op. Ben benieuwd of je ook die artillery kan overnemen van de allies, met die satellite attack!

[ Voor 16% gewijzigd door Wiebbe op 11-08-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:04:
En het niveau is echt schrikbarend slecht.. Volgens mij zijn er alleen Kane's Wrath keys en de subscriber keys weg gegeven. Zijn er echt zoveel slechte C&C spelers ? :P
"goede" CnC3 spelers hebben kanes wrath niet gekocht omdat ze zich realiseerden dat het spel niet goed in elkaar zit... (sorry voor mijn "flamen".. maar het is wel zo..)
Ook zo'n zin in 17&18 augustus?? (Als ik zo naar je avatar kijk :P) _/-\o_
Ooh jaaaaaaah:D

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:54:
[...]

"goede" CnC3 spelers hebben kanes wrath niet gekocht omdat ze zich realiseerden dat het spel niet goed in elkaar zit... (sorry voor mijn "flamen".. maar het is wel zo..)
Daar kan je nog best eens gelijk in hebben. Zijn ook veel mensen op gr.org die nog geen key hebben. De mensen die daar nu actief zijn met RA3, zijn in principe geen topspelers voorzover ik weet. Verder is het disconnecten pas een probleem als je zo'n #$%#@!!! hebt die na 4 seconden steeds weer zijn stekker erin plugt, zodat hij weer even terug is. Om vervolgens natuurlijk weer de kabel er uit te trekken of wat dan ook, zodat je aan de gang blijft...

Edit: Ook zo'n zin in 17&18 augustus?? (Als ik zo naar je avatar kijk :P) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

[...]

Zal best kunnen, ik heb KW nooit gespeeld ^^

Ik heb mijn key "gekocht" door tijdelijk 1 maand Fileplanet te subscriben. Goedkoop en snel. Maar het zal het best kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wiebbe schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:04:
Hopelijk pikken de "esport" bedrijven dit spel ook op, net als ze C&C 3 hadden.
Was dat voor TW toch een succes dan? Heb het zelf helemaal niet gevolgd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

[...]

Je hebt wel gelijk ja, maar de toppers van CNC3 kochten KW ook wel (Apollo, Technique, Dackel, Xeon, Khufu etc etc). Het probleem is imo meer dat goede spelers zo dunbezaaid zijn. Imo is het na de top 400-500 van de ladder niet zo boeiend meer (op uitzonderingen na). CNC3 / KW werden gedomineerd door een handjevol personen, nog een handjevol dat er vlak achter zat en dan de grote bulk die nooit aan de rest kan tippen.
Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:50:
[...]

Was dat voor TW toch een succes dan? Heb het zelf helemaal niet gevolgd eigenlijk.
Meh, niet echt. Er waren / zijn wel veel toernooien opzich, maar dat is vooral lan. Online is het echt bagger, het enige wat er is is het officiele ladderseizoen. Verder 1 of 2 zeer kleine dingen die ik wel eens langs heb zien komen maar waar je verder nooit wat van hoort. Dan heb je natuurlijk nog de WCG, maar daar is alleen het hoofdtoernooi van interessant aangezien toch al bij voorbaat bekend is wie zich kwalificeren ;). WCG bezorgt de hele CNC community trouwens ook gelijk capsones die compleet niet op z'n plaats zijn.

Esports in CNC zal helaas nooit echt uitpakken. Daarvoor is de game niet diepgaand genoeg (hoewel dat niet perse een reden hoeft te zijn, RA3 zou er opzich wel geschikt voor zijn en Generals / Zero Hour waren het zeker. Over RA2 weet ik niets), zijn er online veel te veel problemen (lag, disconnects, hacks) en bovenal is de community er te waardeloos voor (grootste reden imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:09:
Esports in CNC zal helaas nooit echt uitpakken. Daarvoor is de game niet diepgaand genoeg (hoewel dat niet perse een reden hoeft te zijn, RA3 zou er opzich wel geschikt voor zijn en Generals / Zero Hour waren het zeker. Over RA2 weet ik niets), zijn er online veel te veel problemen (lag, disconnects, hacks) en bovenal is de community er te waardeloos voor (grootste reden imo).
Te onvolwassen/kinderachtig bedoel je? Dat is bij RA2 ook een groot issue. :(

Hoe zit het met de ladders van TW? Ik heb de indruk dat dat ook niet zo heel super loopt.
Heeft WC3 eigenlijk ook zo'n ladder die continue doorloopt? C&C had altijd ladders die maandelijks gereset werden.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-08-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:07:
[...]

Te onvolwassen/kinderachtig bedoel je? Dat is bij RA2 ook een groot issue. :(

Hoe zit het met de ladders van TW? Ik heb de indruk dat dat ook niet zo heel super loopt.
Heeft WC3 eigenlijk ook zo'n ladder die continue doorloopt? C&C had altijd ladders die maandelijks gereset werden.
Onvolwassen / kinderachtig idd. De gemiddelde leeftijd van 14-16 (dat was het iig een paar jaar terug toen we daar een poll over hadden op Generals.nl) lijkt mij ook een stuk lager dan bij b.v. games als Warcraft / Starcraft (die hebben een veel hogere drempel) en AoE (hogere drempel, serieuzer). Maar daar kan ik het mis hebben.

Maar verder is de CNC community ook verdeeld in twee 'gameplay kampen'. Je hebt de competitive gamers (daar valt bij mij ook iedereen onder die casual speelt maar wel rushed, optimale strats wil kennen etc) en de mensen die CNC games als een Sim City game zien met een vleugje oorlog. Ik behoor tot de eerste groep maar heb totaal geen problemen met de tweede. Maar toch ben je vaak een lul want 'rushers hebben geen skill'. Zelfs als je mening onderbouwd krijg je stompzinnige antwoorden terug. Zelfs hier op GoT hebben we deze discussies al een aantal keer gehad.
Maar dat is dus een vrij grote groep dus een deel van de community heeft al een hekel aan het competitive deel.

Ow, en dan vergeet ik nog bijna de 'BUT THAT'S NOT TRUE CNC' over b.v. gameplay stijl van Generals. Als je ziet hoe lang sommigen daarover door kunnen zagen... En dan gewoon weigeren het spel te spelen en alleen maar lullen hoe het niet eens de naam CNC Generals mag dragen...

Tsja, een kinderachtige, zwakzinnige en verdeelde community met wie EA probeert een competitive rts op te zetten die online stikt van de hacks, lag en connection problemen. GG maar no re na RA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:22:
Maar verder is de CNC community ook verdeeld in twee 'gameplay kampen'. Je hebt de competitive gamers (daar valt bij mij ook iedereen onder die casual speelt maar wel rushed, optimale strats wil kennen etc) en de mensen die CNC games als een Sim City game zien met een vleugje oorlog. Ik behoor tot de eerste groep maar heb totaal geen problemen met de tweede. Maar toch ben je vaak een lul want 'rushers hebben geen skill'. Zelfs als je mening onderbouwd krijg je stompzinnige antwoorden terug. Zelfs hier op GoT hebben we deze discussies al een aantal keer gehad.
Maar dat is dus een vrij grote groep dus een deel van de community heeft al een hekel aan het competitive deel.
Dan kun je volgens mij beter co-op of offline spelen. Volgens mij noemt dat kamp elke aanval een rush. Alleen als je niet aanvalt krijg je dat niet te horen. Maar dan geven ze na een tijd gewoon op als geen van de eigen aanvallen lukt.
Veel C&C games zijn ook niet echt gemaakt om hele lange potjes mee te spelen. De game schaalt niet, zowel qua performance met heel veel units als qua UI voor het bouwen en beheren daarvan.
Ow, en dan vergeet ik nog bijna de 'BUT THAT'S NOT TRUE CNC' over b.v. gameplay stijl van Generals. Als je ziet hoe lang sommigen daarover door kunnen zagen... En dan gewoon weigeren het spel te spelen en alleen maar lullen hoe het niet eens de naam CNC Generals mag dragen...
Tja, dat argument is natuurlijk niet van toepassing op TW/KW/RA3.

Volgens mij ontbreekt een fatsoenlijke fundering ook gewoon om de games een beetje competitief te spelen. Slechte lobby, slechte QM, slechte ladder...

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-08-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:45:
Dan kun je volgens mij beter co-op of offline spelen. Volgens mij noemt dat kamp elke aanval een rush. Alleen als je niet aanvalt krijg je dat niet te horen. Maar dan geven ze na een tijd gewoon op als geen van de eigen aanvallen lukt.
Veel C&C games zijn ook niet echt gemaakt om hele lange potjes mee te spelen. De game schaalt niet, zowel qua performance met heel veel units als qua UI voor het bouwen en beheren daarvan.
Klopt. Voor veel mensen is de nieuwe co-op campaign natuurlijk prachtig. Niet dat ik het niets aan vind ofzo, ik vind het een leuke ontwikkeling. Desalniettemin zal ik er waarschijnlijk wel in m'n eentje door rossen. En als je Sim City style leuk vindt is de AI (of beter gezegd, het gebrek eraan) ook prachtig. Die doet hetzelfde, kun je na een uur beuken met 60 Apocalypse tanks en zeiken over de framerate die naar beneden dondert :+.

Uberhaupt is CNC nooit gemaakt voor lange potjes vanuit gameplay standpunt. Elke CNC game hoor je de devvers weer praten dat ze willen dat spelers direct de actie in gaan en zich niet teveel bezig hoeven houden met randzaken als basemanagement. Met kunstmatige regels toch lange potjes forceren is natuurlijk prima, maar dan moet je niet beginnen over het verbeteren van de game voor kortere potjes.

En ja, alles is een rush bij hun idd. 20 Standaard tanks maken en daarmee aanvallen is ook een rush volgens hun. Dat geeft imo alleen maar weer dat ze geen verstand hebben van zaken :).
[...]

Tja, dat argument is natuurlijk niet van toepassing op TW/KW/RA3.
Dat argument is wel van toepassing op TW/KW/RA3. Heel veel zaken in deze games is oud en ouderwets maar wordt niet aangepast omdat het anders niet meer 'true cnc' is en er dus een boel klanten wegblijven (ik snap EA hierin wel, de schuld ligt bij kortzichtige fans). De sidebar is b.v. allang achterhaald door de bottom bar. Hoewel ik de sidebar in z'n huidige vorm geen probleem vind moet ik niet voorstellen om het een bottom bar te maken op het EA forum. De buildings pop up zoals in CNC3 is ouderwets, slecht, frustrerend en nodigt ook niet uit voor competitive gameplay. Je kunt scouten maar geen tech building zien, intussen wordt ie wel gebouwd; je kunt aanvallen en ineens een drietal defence structures voor je neus hebben die zo uit de grond opkomen. De Sovjet & Empire manier in RA3 vind ik prima, ik hekel de Allies nog steeds om turrets die ineens uit de grond komen zetten. Maar als EA dit verandert is het geen true CNC meer en EA moet natuurlijk ook aan de verkopen denken. Het is niet voor niets dat Generals en Zero Hour online de meest succesvolle CNC's waren (op Red Alert 2 na misschien, in die scene heb ik nooit gezeten).

Het expanden in CNC3 door die karretjes (ben naam kwijt) is ook altijd not true cnc genoemd door verstokte fans.
Volgens mij ontbreekt een fatsoenlijke fundering ook gewoon om de games een beetje competitief te spelen. Slechte lobby, slechte QM, slechte ladder...
Ja klopt. Het is soms vrij frustrerend om online te spelen als lobby switchen weer niet lekker wil, spelers je game niet zien, quickmatch je matched tegen een veeeeel betere of slechtere speler en de ladder je stats niet goed bijhoudt. Zeker voor casuals die hoogstens een paar games per dag spelen lijkt me dat extreem vervelend en zeker niet uitnodigend idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:18:
Dat argument is wel van toepassing op TW/KW/RA3. Heel veel zaken in deze games is oud en ouderwets maar wordt niet aangepast omdat het anders niet meer 'true cnc' is en er dus een boel klanten wegblijven (ik snap EA hierin wel, de schuld ligt bij kortzichtige fans). De sidebar is b.v. allang achterhaald door de bottom bar. Hoewel ik de sidebar in z'n huidige vorm geen probleem vind moet ik niet voorstellen om het een bottom bar te maken op het EA forum.
Waarom vind je een bottom bar beter dan een side bar? Zeker met breedbeeldmonitoren lijkt een side bar me handiger omdat je anders helemaal een platte rechthoek overhoudt.
De buildings pop up zoals in CNC3 is ouderwets, slecht, frustrerend en nodigt ook niet uit voor competitive gameplay.
Dat is waar ja.
Je kunt scouten maar geen tech building zien, intussen wordt ie wel gebouwd; je kunt aanvallen en ineens een drietal defence structures voor je neus hebben die zo uit de grond opkomen. De Sovjet & Empire manier in RA3 vind ik prima, ik hekel de Allies nog steeds om turrets die ineens uit de grond komen zetten. Maar als EA dit verandert is het geen true CNC meer en EA moet natuurlijk ook aan de verkopen denken. Het is niet voor niets dat Generals en Zero Hour online de meest succesvolle CNC's waren (op Red Alert 2 na misschien, in die scene heb ik nooit gezeten).

Het expanden in CNC3 door die karretjes (ben naam kwijt) is ook altijd not true cnc genoemd door verstokte fans.
Cranes?
Ja klopt. Het is soms vrij frustrerend om online te spelen als lobby switchen weer niet lekker wil, spelers je game niet zien, quickmatch je matched tegen een veeeeel betere of slechtere speler en de ladder je stats niet goed bijhoudt. Zeker voor casuals die hoogstens een paar games per dag spelen lijkt me dat extreem vervelend en zeker niet uitnodigend idd.
Hmm, het lijkt me voor de die-hard een belangrijkere punt dan voor de casual gamer. De casual gamer geeft waarschijnlijk minder om nauwkeurige stats enzo en heeft niet zoveel last van een ietwat slecht werkende lobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

Waarom vind je een bottom bar beter dan een side bar? Zeker met breedbeeldmonitoren lijkt een side bar me handiger omdat je anders helemaal een platte rechthoek overhoudt.
Voor breedbeeldmonitoren zou je een punt kunnen hebben ja. De huidige bar in CNC3 / RA3 vind ik overigens ook wel vrij ok hoor. Hij neemt weinig ruimte in en het deel voor de units / gebouwen is vrij klein en voor de rest laat ie gewoon de map zien.

Maar verder prefereer ik bottombar, het slagveld is dan widescreen (we willen alles in widescreen; films, monitoren, tv's, waarom niet het slagveld). Het kan ook zijn dat het gewoon een eigen voorkeur is hoor. Maar toen ik na jaren Generals / ZH weer eens RA2 starte moest ik enorm wennen aan die sidebar, terwijl ik andersom nooit heb hoeven wennen, het speelt vertrouwd, makkelijk. Nog een heel goedkoop argument, elke andere rts game heeft het ;). Anyway, nogmaals, op widescreen monitoren is een sidebar mogelijk gewoon beter ja, zeker in de CNC3/RA3 vorm. Ik vind het verder ook geen probleem.
[...]

Cranes?
Nee, hoewel cranes ook niet true cnc zijn :+. Die wagentjes die je GDI / NOD / Scrin direct kunnen maken als de game start en in je defence tab staan. Rijden naar een plek, deployen daaro en je kunt bouwen. Allies en Sovjets hebben dat ook in RA3.
[...]

Hmm, het lijkt me voor de die-hard een belangrijkere punt dan voor de casual gamer. De casual gamer geeft waarschijnlijk minder om nauwkeurige stats enzo en heeft niet zoveel last van een ietwat slecht werkende lobby.
Ik was vrij die-hard in Generals / Zero Hour en stats konden me helemaal niets boeien, als de lobby niet goed werkte of niet update wist ik dat ik even moest wachten. Als casual lijkt het me zwaar rot voelen als je zwaar bevochten overwinning van net gewoon niet meetelt of dat je vriend een game host maar dat je hem maar niet te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:44:
Voor breedbeeldmonitoren zou je een punt kunnen hebben ja. De huidige bar in CNC3 / RA3 vind ik overigens ook wel vrij ok hoor. Hij neemt weinig ruimte in en het deel voor de units / gebouwen is vrij klein en voor de rest laat ie gewoon de map zien.
Switchen tussen meerdere productie queues vind ik alleen heel lastig. En aan de onderkant gaat vrij veel ruimte verloren.
Maar verder prefereer ik bottombar, het slagveld is dan widescreen (we willen alles in widescreen; films, monitoren, tv's, waarom niet het slagveld). Het kan ook zijn dat het gewoon een eigen voorkeur is hoor. Maar toen ik na jaren Generals / ZH weer eens RA2 starte moest ik enorm wennen aan die sidebar, terwijl ik andersom nooit heb hoeven wennen, het speelt vertrouwd, makkelijk. Nog een heel goedkoop argument, elke andere rts game heeft het ;). Anyway, nogmaals, op widescreen monitoren is een sidebar mogelijk gewoon beter ja, zeker in de CNC3/RA3 vorm. Ik vind het verder ook geen probleem.
Is een wide slagveld geen nadeel? Dan zie je een verticale aanval minder snel aankomen dan een horizontale aanval. Het lijkt me gewoon een raar idee.
Nee, hoewel cranes ook niet true cnc zijn :+. Die wagentjes die je GDI / NOD / Scrin direct kunnen maken als de game start en in je defence tab staan. Rijden naar een plek, deployen daaro en je kunt bouwen. Allies en Sovjets hebben dat ook in RA3.
Surveyors dan? ;)
Ik was vrij die-hard in Generals / Zero Hour en stats konden me helemaal niets boeien, als de lobby niet goed werkte of niet update wist ik dat ik even moest wachten. Als casual lijkt het me zwaar rot voelen als je zwaar bevochten overwinning van net gewoon niet meetelt of dat je vriend een game host maar dat je hem maar niet te zien krijgt.
Hmm, zonder ladders/ratings/stats lijkt een spel me toch heel anders spelen dan met hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:55:
Hmm, zonder ladders/ratings/stats lijkt een spel me toch heel anders spelen dan met hoor.
Valt wel mee.. Je kan zoveel accounts maken als je wilt, dus het maakt niet uit als je er 1 vern**kt.

Trouwens, ik vind dat insta build van cnc wel iets hebben.. Het speelt sneller en het kan voor andere/meer strategieën zorgen.. En het ziet er vet uit..
Die sidebar vond ik ook wel oke.. Je macro was iig wat makkelijker dan bijvoorbeeld warcraft3, waar je een paar gebouwen in een group moest zetten, op de nummer van de groep drukken, en dan tabben tot je bij je gewenste gebouw uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:55:
[...]

Switchen tussen meerdere productie queues vind ik alleen heel lastig. En aan de onderkant gaat vrij veel ruimte verloren.
Denk dat dat met een goed design wel op te lossen is. Enige wat je doet is eigenlijk de boel 90 graden draaien. Met een dozer build system heb je dat natuurlijk helemaal niet.
[...]

Is een wide slagveld geen nadeel? Dan zie je een verticale aanval minder snel aankomen dan een horizontale aanval. Het lijkt me gewoon een raar idee.
Tsja, nu zie je een horizontale aanval weer minder snel aankomen. Ik heb er iig veel mee gespeeld in Warcraft 3 en Generals / Zero Hour en mijn gevoel prefereert het wel. En om dan de vergelijking eerlijk te laten zijn, ik heb ook veel CNC1 / 2 en RA 1 / 2 gespeeld (deze wel offline allemaal, maar dat maakt hiervoor niet uit).
[...]

Surveyors dan? ;)
Bingo, jij gaat door voor de magnetron :P.
[...]

Mja, ik dacht meer in Generals / Zero Hour termen waar ingame ladder eigenlijk niet veel gebruikt werden (2e helft Generals) of gewoon helemaal niet (Zero Hour). Dus daar boeiden die stats totaal niet. Als je daar competitief speelde deed je dat via externe, handmatige report sites (clanwars.cc, Generals.nl). Zoals in CNC3 met een ranked game is het natuurlijk voor iedereen klote. Hoewel ik dan nog steeds niet care als ik eens een win mis door een foutje van het spel ofzo. Het moet natuurlijk niet frequent voorkomen, maar dat had je in CNC3 ook niet (op een korte periode na). Het gaat mij nog steeds om het spel zelf en alhoewel ik graag competitief speel (maar vanwege het hogere niveau) boeien rankings me niet zo. Behalve natuurlijk als ik in de top 10 mee zou spelen ofzo, maar dat gebeurd toch niet :P.
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:15:
[...]

Valt wel mee.. Je kan zoveel accounts maken als je wilt, dus het maakt niet uit als je er 1 vern**kt.

Trouwens, ik vind dat insta build van cnc wel iets hebben.. Het speelt sneller en het kan voor andere/meer strategieën zorgen.. En het ziet er vet uit..
Die sidebar vond ik ook wel oke.. Je macro was iig wat makkelijker dan bijvoorbeeld warcraft3, waar je een paar gebouwen in een group moest zetten, op de nummer van de groep drukken, en dan tabben tot je bij je gewenste gebouw uitkomt..
Insta build levert niet meer strategieën op, eigenlijk juist minder. Wel idd andere strategieën natuurlijk. Ik heb persoonlijk veel liever een dozer / worker systeem zoals in Generals / Warcraft (maar daar zijn het peons enzo :P). Het levert toch hele andere dingen op qua strategieën. Het grootste nadeel van insta build is dat je het gewoon ook niet kunt voorkomen. Zoals in het begin van CNC3 waar alle queue's defences konden bouwen, val je aan en dan heb je ineens 2-3 Oblisken voor je neus. Dat heeft helemaal niets met skill te maken en is als toeschouwer ook extreem saai om te zien (vrij belangrijk in competitive rts). Voor de spelers zelf is het ook boring, niemand van de betere spelers vond het leuk, uitzonderingen daargelaten ;).

Sommige spelers misbruikten het trouwens in het extreme. Dackel b.v. met GDI, hij bouwde de hele game geen units, alles wat ie deed was fast techen zodat ie die Sonic Emmiters kon bouwen en tegelijk basecrawlen naar z'n tegenstander (zelfs op erg grote maps). Is ie bij z'n tegenstander dan heeft ie 3 queue's voor Sonic Emmiters en dan maar spammen. Gaaaaap.

CNC3 was dus idd ook erg macro georienteerd :).

[ Voor 31% gewijzigd door Wmm op 11-08-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Nou, net een potje gespeeld en alweer de eerste vage dingen meegemaakt: ik ben een rappe bouwer en ik had (nog) geen geldgebrek, maar nog voordat ik mijn battlelab had staan, kwam de vijand al met 9 van die zwaarste schepen aan. Loop ik zijn basis in: een zooi units, daar werd je gek van.

Ik hou het nu nog even op totaal geowned zijn qua skill (al snap ik niet hoe het überhaupt mogelijk was), maar ik kijk voortaan met sceptischere ogen naar sommige prestaties. Ik wil het woord 'cheaten' nog net niet gebruiken, want dit was mijn 5de potje ofzo. Maar dat gaat wel weer rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:24:
Tsja, nu zie je een horizontale aanval weer minder snel aankomen.
Als het slagveld vierkant is, zie je beide toch even snel?
Ik heb er iig veel mee gespeeld in Warcraft 3 en Generals / Zero Hour en mijn gevoel prefereert het wel. En om dan de vergelijking eerlijk te laten zijn, ik heb ook veel CNC1 / 2 en RA 1 / 2 gespeeld (deze wel offline allemaal, maar dat maakt hiervoor niet uit).
Ik heb WC3 ook gespeeld (offline) en het speelt best goed inderdaad. Eigenlijk maakt het helemaal niet zoveel uit. Total Annihilation had trouwens ook een side bar. Supreme Commander had standaard een bottom bar dacht ik, of toch ook een side bar?
Mja, ik dacht meer in Generals / Zero Hour termen waar ingame ladder eigenlijk niet veel gebruikt werden (2e helft Generals) of gewoon helemaal niet (Zero Hour). Dus daar boeiden die stats totaal niet. Als je daar competitief speelde deed je dat via externe, handmatige report sites (clanwars.cc, Generals.nl). Zoals in CNC3 met een ranked game is het natuurlijk voor iedereen klote. Hoewel ik dan nog steeds niet care als ik eens een win mis door een foutje van het spel ofzo. Het moet natuurlijk niet frequent voorkomen, maar dat had je in CNC3 ook niet (op een korte periode na). Het gaat mij nog steeds om het spel zelf en alhoewel ik graag competitief speel (maar vanwege het hogere niveau) boeien rankings me niet zo. Behalve natuurlijk als ik in de top 10 mee zou spelen ofzo, maar dat gebeurd toch niet :P.
Handmatig rapporteren is niet te vergelijken met een automatische ladder (denk ik). In RA2 worden nog steeds 95000 tournament games (en 77000 non-tournament games) per maand gespeeld. Dat zou met handmatig rapporteren toch iets anders zijn. Je hoeft niet in de top 100/1000 te spelen om toch een beetje competitief te spelen.
Insta build levert niet meer strategieën op, eigenlijk juist minder.
Vergeet ook insta-sell niet. 50% van de credits voor een gebouw met nog maar 1 hitpoint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:01:
[...]

Als het slagveld vierkant is, zie je beide toch even snel?
Eender welke resolutie, als je een sidebar hebt zie je horizontale aanvallen minder snel aankomen dan wanneer je een bottombar had, en vice versa natuurlijk. Dat bedoelde ik, maar het is lood om oud ijzer.
[...]

Ik heb WC3 ook gespeeld (offline) en het speelt best goed inderdaad. Eigenlijk maakt het helemaal niet zoveel uit. Total Annihilation had trouwens ook een side bar. Supreme Commander had standaard een bottom bar dacht ik, of toch ook een side bar?
SupCom heb ik nooit gespeeld, dus ik zou het zo niet weten. TA ooit de demo lang, lang geleden, dus dat zou ik ook niet meer weten ;). Ik weet iig wel dat alle Age of Empires games ook een bottom bar hadden, net als Empire Earth, Rise of Nations. Er zijn iig meer games met bottom- dan sidebar.
[...]

Handmatig rapporteren is niet te vergelijken met een automatische ladder (denk ik). In RA2 worden nog steeds 95000 tournament games (en 77000 non-tournament games) per maand gespeeld. Dat zou met handmatig rapporteren toch iets anders zijn. Je hoeft niet in de top 100/1000 te spelen om toch een beetje competitief te spelen.
* Wmm dondert hier van z'n stoel. Zoveel nog, allemachtig. Dan is het veel populairder dan Generals / Zero Hour ooit geweest is. Wat is het toppunt qua games?

Handmatige report sites waren wel nodig voor Generals / Zero Hour. Iig voor Zero Hour. Dit om de simpele reden dat de build in ladder van een third party was (http://www.casesladder.com/), waar verder niet zoveel op aan te merken was. Enige wat ze fout deden was dat je op een gegeven moment op hun site moest registreren om je games ook mee te laten tellen. Dat gebeurde niet door heeeeel veel mensen (want ja, je moet het maar net weten), maar je werd wel tegen ze gematched. Daar kreeg je dus geen puntjes voor. Toen begon de afbraak al en met Zero Hour was de balance zo verneukt dat je in die ladder wel bepaalde armies moest nemen (counterarmy kon dan weer niet natuurlijk want het was quickmatch) om serieus een beetje te kunnen vorderen op die ladder. Clanwars waren verder helemaal niet mogelijk. Daarvoor in de plaats kwamen dus de handmatige sites als clanwars.cc (15000 games max per maand op het hoogtepunt) en Generals.nl (waar ik aan meegewerkt heb, 3000-4000 games per maand max op het hoogtepunt maar dan met alleen Nederlanders).

In CNC3 is het qua 1v1 ladder wel goed, dus die handmatige sites waren gelijk ook een stuk minder populair.

Maar wat ik bedoel met dat die ene win die niet meetelt me niet boeit is niet dat alleen top 10 ofzo competitief is, maar dat ik echt niet care om stats. Ik ga er niet wakker van liggen als er een game op de 100 niet meetelt vanwege een foutje ofzo. Misschien dat ik er een keer wakker van ga liggen als ik in de top 10 sta en die game het verschil kan zijn tussen de ladder winnen of verliezen zeg maar ;).
[...]

Vergeet ook insta-sell niet. 50% van de credits voor een gebouw met nog maar 1 hitpoint...
Dat klopt sinds CNC3 al niet meer, je krijgt de waarde van het gebouw terug, beginnend op 50%. Dus een gebouw met 1 hitpoint geeft je b.v. nog maar 1% van de waarde die het kostte om te bouwen. Generals had geen insta sell, het duurde altijd ff (afbreek animatie), dus je tegenstander kon het voorkomen, maar je kreeg wel altijd 50% terug bij een succesvolle verkoop. Insta sell met altijd 50% terug is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:44:
Eender welke resolutie, als je een sidebar hebt zie je horizontale aanvallen minder snel aankomen dan wanneer je een bottombar had, en vice versa natuurlijk. Dat bedoelde ik, maar het is lood om oud ijzer.
Een 4:3 monitor is rechthoekig en met een side bar is het slagveld dan vierkant. Als de 'cellen' ook vierkant zijn zie je dan evenveel horizontaal als verticaal.
* Wmm dondert hier van z'n stoel. Zoveel nog, allemachtig. Dan is het veel populairder dan Generals / Zero Hour ooit geweest is. Wat is het toppunt qua games?
Yep, met een normale rank heb je een QM binnen seconden, nog steeds... :p
Het toppunt, in XWIS, was 750000 games per maand. Maar dat is wel TS + RA2 + YR, tournament + non-tournament + clan.
Handmatige report sites waren wel nodig voor Generals / Zero Hour. Iig voor Zero Hour. Dit om de simpele reden dat de build in ladder van een third party was (http://www.casesladder.com/),
Generals had toch helemaal geen ladder?
In CNC3 is het qua 1v1 ladder wel goed, dus die handmatige sites waren gelijk ook een stuk minder populair.
Hmm, ik vind de layout en de info op de web pagina's van de ladders zeer slecht.
Maar wat ik bedoel met dat die ene win die niet meetelt me niet boeit is niet dat alleen top 10 ofzo competitief is, maar dat ik echt niet care om stats. Ik ga er niet wakker van liggen als er een game op de 100 niet meetelt vanwege een foutje ofzo. Misschien dat ik er een keer wakker van ga liggen als ik in de top 10 sta en die game het verschil kan zijn tussen de ladder winnen of verliezen zeg maar ;).
Ja, dat zal voor een heleboel mensen wel gelden. Maar stel dat de ladder helemaal niet meer zou werken, zou dat je ook niks uitmaken?
Dat klopt sinds CNC3 al niet meer, je krijgt de waarde van het gebouw terug, beginnend op 50%. Dus een gebouw met 1 hitpoint geeft je b.v. nog maar 1% van de waarde die het kostte om te bouwen. Generals had geen insta sell, het duurde altijd ff (afbreek animatie), dus je tegenstander kon het voorkomen, maar je kreeg wel altijd 50% terug bij een succesvolle verkoop. Insta sell met altijd 50% terug is bagger.
Ah, dat is een goed systeem in TW dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:29:
[...]

Een 4:3 monitor is rechthoekig en met een side bar is het slagveld dan vierkant. Als de 'cellen' ook vierkant zijn zie je dan evenveel horizontaal als verticaal.
Ja, dat klopt. Maar dat bedoelde ik niet, maar dat is verder ook niet belangrijk. Komt meer neer op persoonlijke voorkeur denk ik, het ene is niet beter dan het andere. Hoewel ik de klassieke RA2 bar wel slecht vind tegenwoordig. Die in RA3 laat meer van de map zien.
[...]

Generals had toch helemaal geen ladder?
Jazeker wel, die Cases ladder dus. Was build in, quickmatch. Je moest hem alleen wel zelf selecteren voordat je ging quickmatchen, standaard stond de game op no-ladder. Magoed, dat was dus maar een paar maanden echt iets, totdat dat gebeurde met inschrijven enzo.
[...]

Hmm, ik vind de layout en de info op de web pagina's van de ladders zeer slecht.
Maar het werkt ingame wel ok, elke quickmatch is voor ladder en je kunt custom ranked games maken. Dat laatste is dan weer kut en dat kan dan ook niet meer in RA3 als ik het goed heb.
Dat die website bagger is ben ik met je eens.
[...]

Ja, dat zal voor een heleboel mensen wel gelden. Maar stel dat de ladder helemaal niet meer zou werken, zou dat je ook niks uitmaken?
Mja, maar voor iemand die dus casual speelt en net z'n zuurverdiende win moet missen lijkt me dat toch minder. Als de ladder helemaal niet meer zou werken zou me dat wel wat uitmaken ja.

Wordt er trouwens veel gecheat in RA2? Maphacks enzo, ik weet niet wat er allemaal mogelijk is in die game wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:00:
Ja, dat klopt. Maar dat bedoelde ik niet, maar dat is verder ook niet belangrijk. Komt meer neer op persoonlijke voorkeur denk ik, het ene is niet beter dan het andere. Hoewel ik de klassieke RA2 bar wel slecht vind tegenwoordig. Die in RA3 laat meer van de map zien.
Dat hangt van de resolutie af in RA2. In 640 x 480 is de sidebar 160 breed en dan is de radar heel goed bruikbaar. In 1280 x 1024 is de sidebar nog steeds maar 160 breed en dan is de radar inderdaad niet meer bruikbaar. In 'moderne' games is de sidebar altijd zeg 25% en heb je zo'n issue niet.
Maar het werkt ingame wel ok, elke quickmatch is voor ladder en je kunt custom ranked games maken. Dat laatste is dan weer kut en dat kan dan ook niet meer in RA3 als ik het goed heb.
Dat die website bagger is ben ik met je eens.
[/q]
Waarom zijn custom ranked games slecht?
Wordt er trouwens veel gecheat in RA2? Maphacks enzo, ik weet niet wat er allemaal mogelijk is in die game wat dat betreft.
Eh, ja en nee. De klassieke map hack is goed te detecteren (je ziet een unit een doel aanvallen dat nog niet verkend is), maar er is nu fog hack. Daar zie je wel alles, maar kun je ook zien of het wel of niet gescout is en kun je niet aanvallen, dus geen fouten maken.
Verder valt het mee, arranged games / pushen gebeurd af en toe, disconnects / reconnection error enzo, maar het is niet zo erg en er wordt veel gebanned.

RA2 heeft natuurlijk geen terugkerende fog of war, dus map revealers hebben iets minder effect (denk ik).

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-08-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:09:
[...]
Waarom zijn custom ranked games slecht?
Ze zijn niet per definitie slecht. In CNC3 werd het alleen veel gebruikt als een middel om spelers te dodgen. Dus je speelt geen qm waar je elke tegenstander kunt krijgen, maar je speelt custom zodat je zelf kunt kiezen zeg maar. Plus in CNC3 levert het veel one mapping op. In TW was Tournament Arena zeer populair en werden andere maps vrijwel nooit gespeeld. In KW is het een andere map die veel gespeeld wordt. Dat soort dingen horen niet thuis in een ladder, als er alleen maar qm ranked mogelijk is heb je het probleem niet. One mapping was al een groot probleem in Generals, terwijl die game wel meer goede mappen had.
Eh, ja en nee. De klassieke map hack is goed te detecteren (je ziet een unit een doel aanvallen dat nog niet verkend is), maar er is nu fog hack. Daar zie je wel alles, maar kun je ook zien of het wel of niet gescout is en kun je niet aanvallen, dus geen fouten maken.
Verder valt het mee, arranged games / pushen gebeurd af en toe, disconnects / reconnection error enzo, maar het is niet zo erg en er wordt veel gebanned.

RA2 heeft natuurlijk geen terugkerende fog of war, dus map revealers hebben iets minder effect (denk ik).
Hoe bewijs je in RA2 dan dat maphack / foghack gebruikt wordt? Er zijn geen replays, behalve jouw replay tool, maar kun je het daar in zien (heb die tool ooit 1x gezien, 5 jaar geleden :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:00:
Dat soort dingen horen niet thuis in een ladder, als er alleen maar qm ranked mogelijk is heb je het probleem niet. One mapping was al een groot probleem in Generals, terwijl die game wel meer goede mappen had.
In RA2 mag je maar een kwart van de games op een map spelen, anders kom je niet in de top 10.
Misschien is het in RA2 niet zo'n probleem omdat QM zo goed werkt?
In YR is die optie er ook uitgehaald (geen custom ranked games meer).
Hoe bewijs je in RA2 dan dat maphack / foghack gebruikt wordt? Er zijn geen replays, behalve jouw replay tool, maar kun je het daar in zien (heb die tool ooit 1x gezien, 5 jaar geleden :P)?
Damn, wat gaat de tijd hard.
Inderaad: http://xhp.xwis.net/show_.../2008/03/xcc_game_spy.png
Fog hack valt dus niet te bewijzen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah tvp
ik heb sinds kort ook een beta key. Na een paar non rush games gespeeld te hebben heb ik de units nog verre van door.
Hoewel ik de air angels van japan wel erg goed vind aangezien een unit een ander kan bevriezen. Als je dat een beetje door hebt heb je al gauw map control gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:21:
ah tvp
ik heb sinds kort ook een beta key. Na een paar non rush games gespeeld te hebben heb ik de units nog verre van door.
Hoewel ik de air angels van japan wel erg goed vind aangezien een unit een ander kan bevriezen. Als je dat een beetje door hebt heb je al gauw map control gok ik
Je leert juist een spel goed spelen door na installatie op play ranked te klikken, knetter hard te verliezen en dan de replay te kijken waarom je hebt verloren. Dit doe je een paar keer en dan word je vanzelf een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Er zit toch geen replay support in de beta?

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Stiekem toch wel, maar dan door een hack: http://www.united-forum.d...-replays-anschauen-72292/. Samenvatting: naar die youtube page gaan met dat filmpje, daar staat bij "more info" ook de downloadlink en dan ff runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Is er toevallig iemand die dit speelt met een 9600GT? Zo ja, hoe performed het?

Ik heb namelijk een redelijk verouderd systeem met een 7600GS en ik moet alles op low zetten om het vloeiend te kunnen spelen. Snellerekaarten gaan helaas niet in mijn systeem omdat de voeding/moederbord dit niet aankan. (shuttle sn25p)

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 12-08-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:41:
Is er toevallig iemand die dit speelt met een 9600GT? Zo ja, hoe performed het?

Ik heb namelijk een redelijk verouderd systeem met een 7600GS en ik moet alles op low zetten om het vloeiend te kunnen spelen. Snellerekaarten gaan helaas niet in mijn systeem omdat de voeding/moederbord dit niet aankan. (shuttle sn25p)
Als je geen snellere videokaart dan je 7600GS erin kan zetten, waarom wil je dan weten of het met een 9600gt goed draait? CnC3: TW draaide goed op mijn XFX 6800XTreme.. En aangezien RA3 dezelfde engine heeft zal het ook wel goed draaien.. (behalve misschien dat mooie water _/-\o_ ) En op een 9600GT al helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:37:
[...]

Als je geen snellere videokaart dan je 7600GS erin kan zetten, waarom wil je dan weten of het met een 9600gt goed draait? CnC3: TW draaide goed op mijn XFX 6800XTreme.. En aangezien RA3 dezelfde engine heeft zal het ook wel goed draaien.. (behalve misschien dat mooie water _/-\o_ ) En op een 9600GT al helemaal..
Ik doelde op snellere kaarten als de 9600gt... >= 8800gt werkt niet, en ook de 4xxx serie van Ati werkt niet. Een 9600GT schijnt wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jay-v schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:29:
[...]

Ik doelde op snellere kaarten als de 9600gt... >= 8800gt werkt niet, en ook de 4xxx serie van Ati werkt niet. Een 9600GT schijnt wel te werken.
Bron? Verklaar je nader, dit zijn opvallende uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Vast en zeker te maken met zijn moederboord, AGP 8x neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Shammah schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:18:
Dat lijkt me stug. Afmetingen, energieverbruik en warmteproductie lijken me aannemelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Shammah schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:18:
Nee het gaat om een Shuttle Barebone SN25P dit is gewoon PCIe.
Bron verschillende fora, o.a.:
http://www.sudhian.com/index.php?/forums/viewthread/100267/
http://www.sudhian.com/index.php?/forums/viewthread/103345/
http://www.forum.barebonecenter.de/t-24261-21.html

Maar dit is verder totaal offtopic, ik vroeg me alleen af of er iemand ervaring had met een 9600gt ism deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jay-v schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:17:
Maar dit is verder totaal offtopic, ik vroeg me alleen af of er iemand ervaring had met een 9600gt ism deze game.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is natuurlijk wel sterk afhankelijk van welke resolutie je gebruikt.

• Wmm

Wmm

AGMLauncer op Gamereplays.org postte een leuke uitleg over waarom de game traag aanvoelt met het verwerken van commando's. In BFME 1 / CNC3 heb ik altijd het gevoel gehad dat m'n commands nooit instant uitgevoerd werden terwijl ik dat nooit gehad heb in Generals / Zero Hour. Maar ik dacht dat ik het me verbeeldde en als ik het me niet zou verbeeldden gooide ik het op een brakke engine. En dat laatste is het dus schijnbaar wel.
Here's a quick explanation of the issue, as described by EA. I'm probably getting the specifics incorrect, but this is the basic idea.

SAGE effectively has two processing layers that relate to this problem: logic and rendering.

Logic handles things like user commands, unit positions, and unit states at any given frame. Rendering displays the game's actual visuals/polygons/textures etc at any given frame.

In BFME 1, one logic frame would run to every SIX rendering frames (30 FPS visual, 5 FPS logic). What they do to make it so that it simply doesn't drop a command if you give an order in between logic frames, they queue up the commands, and then execute them once every 5 frames. Compound that with an interface that seems to be affected by the ping between the two players, and you can see how completely unplayable that is.

In C&C 3, this was improved to 1 logic frame to every 2 rendering frames. So logic is processed at 15FPS.

And that's how it is in RA3 apparently, plus the whole interface lag as a result of network lag.

For reference CCG/ZH was running on a 1:1 ratio. Logic would run at 30FPS, which is why it felt more clean and responsive.

Unfortunately we will never see another SAGE game with the same 1:1 ratio. Since the days of BFME 1, EA has been piling more and more crap into the engine that the logic processor needs to deal with, meaning running logic at 30FPS would effectively consume so much CPU power that the whole game would run at a lower FPS (both visually and logically) unless you had a very powerful computer.

And since EA insists on high end graphics with low min specs, and since they know good looking screenshots sells, then the logic processor (i.e. the actual thing relevant to GAMEPLAY) takes a backseat :)

Don't blame EA. Blame the sheep that buy games because of screenshots. They should all be lined up and shot as far as I'm concerned, but hey, that's just me :)
Post in topic etc: http://www.gamereplays.or...4&view=findpost&p=4853693

Nu weet ik niet waar hij die info vandaan heeft en ik zit ook totaal niet in gamedesign, maar aangezien ik ooit wel eens iets gelezen heb over dit soort dingen klinkt het aannemelijk. Maar er komen hier wel mensen die anders wel kunnen zeggen dat dit onzin is ;).

Anyway, aannemende dat het geen klinkklare onzin is vind ik dit wel een lame ontwikkeling. Je merkt die lag dus wel (tenminste, ik wel) en één van de belangrijkste dingen in een game is toch wel de besturing.

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ik merk het ook wel. zeker als ik meerdere teams heb die ik allemaal los stuur. bij het snel wisselen tussen teams en klikken komt de helft gewoon niet mee. Echt mateloos irrietant, Hopelijk komt er nog wel een patch voor die het wat verbeteren zal. Mag je toch wel verwachten in 2008 dat alles normaal werkt :?. En tja niet echt veel nieuws voor mij :p de SAGE engine was nooit gemaakt om zo lang mee te gaan en zeker niet om zulke prestaties te leveren. Alleen met de grote van het huidige team (grote) een compleet nieuwe engine bouwen bewust op de toekomst gaat zeker een jaar of 3 over. En dat kost EA meer dan ze lief is heb ik het idee, al kan ik me bijna niet voorstellen dat de volgende C&C (op de expansion van ra3 na) nog steeds op de SAGE draaien gaat... als ze dat nog voor elkaar krijgen lopen ze zichzelf ook al technisch in de grond te duwen.
Maar ik neem aan dat dit voor EA ook feedback is voor de beta en ze er (naja de meeste dromen zijn bedrog enzo) toch iets proberen mee doen.

Ik krijg steeds vaker crashes heb ik het idee en niet omdat mensen opgeven maar gewoon bij start van de game al. Duurt ook steeds langer games te vinden, een hoop van de games in de lobby zijn al vol of gestart maar showen nog wel met ruimte en dat auto refresh werkt niet altijd. Welke flapdrol verzint er nou de refresh knop compleet te beroven uit een game...

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:50:
Anyway, aannemende dat het geen klinkklare onzin is vind ik dit wel een lame ontwikkeling. Je merkt die lag dus wel (tenminste, ik wel) en één van de belangrijkste dingen in een game is toch wel de besturing.
Dat de helft van de units een commando negeren mag natuurlijk gewoon niet voorkomen.
Dat units een commando niet direct uit kunnen voeren maar dat er netwerk lag is, is ook logisch.
Maar je zou wel direct feedback moeten krijgen als je een commando geeft en de lag moet zoveel mogelijk verborgen worden.
daves2hd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 02:49:
Mag je toch wel verwachten in 2008 dat alles normaal werkt :?.
De producer is nog steeds EA toch? Ik ben bang dat zo'n verwachting (nog steeds) niet realistisch is. Helaas.
Maar ik neem aan dat dit voor EA ook feedback is voor de beta en ze er (naja de meeste dromen zijn bedrog enzo) toch iets proberen mee doen.
Verwacht geen grote veranderingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-08-2008 09:06 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:59
Ah begin nu ook te begrijpen waarom Generals zo zwaar was om te draaien vroeger. Hoop toch echt dat ze van de SAGE engine afstappen met de volgende game. Begin die engine echt te haten, heeft me al een hoop frustratie opgeleverd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Wmm

Wmm

Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:03:
[...]

Dat de helft van de units een commando negeren mag natuurlijk gewoon niet voorkomen.
Dat units een commando niet direct uit kunnen voeren maar dat er netwerk lag is, is ook logisch.
Maar je zou wel direct feedback moeten krijgen als je een commando geeft en de lag moet zoveel mogelijk verborgen worden.
Dat units een commando compleet negeren heb ik eigenlijk niet zoveel ervaring mee. En ja, netwerk lag is logisch natuurlijk, dat houd je altijd. Maar dit heeft dus niets met netwerk lag te maken, dit is gewoon engine lag. Overigens klopt één ding trouwens niet in het stukje volgens mij:
In BFME 1, one logic frame would run to every SIX rendering frames (30 FPS visual, 5 FPS logic). What they do to make it so that it simply doesn't drop a command if you give an order in between logic frames, they queue up the commands, and then execute them once every 5 frames. Compound that with an interface that seems to be affected by the ping between the two players, and you can see how completely unplayable that is.
Dat zou betekenen dat commands 1 keer per seconden verwerkt worden, dat zou wel extreem zijn en zolang duurt het nou ook weer niet. Want 5 frames duren 1 seconde, 1 keer per 5 frames is dus 1 keer per seconde. Het zal wel 5x per seconde zijn, anders zou het in de andere games ook niet beter geworden zijn, alleen slechter.

Sage is intussen gewoon bagger geworden ja. Met Generals vond ik hem nog erg goed, prachtige graphics, goede command response ;), alleen had je er wel een aardige pc voor nodig. Sowieso vind ik de graphics sinds Generals in al die tijd niet echt verbeterd. Enige wat er bijgekomen is zijn felle kleurtjes enzo (hoe dat ook mag heten) en het water is mooier geworden ;p, qua unit / gebouwen / map detail kun je net zo goed Generals draaien.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wmm schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:56:
Dat units een commando compleet negeren heb ik eigenlijk niet zoveel ervaring mee.
Het is alweer een tijdje geleden, maar in TW kwam het vaak voor dat een paar units van de groep gewoon ergens bleven staan terwijl de rest van de groep wel ging verplaatsen / aanvallen.
Dat zou betekenen dat commands 1 keer per seconden verwerkt worden, dat zou wel extreem zijn en zolang duurt het nou ook weer niet. Want 5 frames duren 1 seconde, 1 keer per 5 frames is dus 1 keer per seconde. Het zal wel 5x per seconde zijn, anders zou het in de andere games ook niet beter geworden zijn, alleen slechter.
Klopt, jij doet het nu dubbelop. Commands worden gewoon eens per 6 frames verwerkt.
30 fps is trouwens wel laag qua graphics, RA2 zat op maximaal 60 fps.

Netwerklag is trouwens niet overal verplicht. De UI kan best bepaalde commando's simuleren zodat de UI direct reageerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-08-2008 13:17 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:55:
[...]

Het is alweer een tijdje geleden, maar in TW kwam het vaak voor dat een paar units van de groep gewoon ergens bleven staan terwijl de rest van de groep wel ging verplaatsen / aanvallen.
Dat heeft volgens mij meer met brakke pathfinding te maken. Units die elkaar klem gaan rijden en dan niet meer weten wat ze moeten doen. Daar heeft Red Alert 3 momenteel ook nog vrij veel last van.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.