Red Alert 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.077 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Spacepannekoek: Weet je wat uber lelijk is???? Overdreven vraagteken en uitroepteken gebruik!!!!!!11 ;)
Docho schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:01:
[...]

Ietwat off-topic: hoe deed men dat dan eigenlijk in Starcraft , aangezien je daar niets merkt van zo'n "vakjes"?
Heb ik amper gespeeld, dus ik zou het niet weten :)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2008 18:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Ietwat off-topic: hoe deed men dat dan eigenlijk in Starcraft , aangezien je daar niets merkt van zo'n "vakjes"?
Geen vakjes. In Starcraft kon je dan ook units op elkaar stapelen (bijv. alle vliegunits of Siege Tank)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:03:
Jezus de graphics op dat filmpje zijn echt uber lelijk!!! Zal ook wel door de kwaliteit van dat filmpje komen natuurlijk, maar dan nog....Dit lijkt bijna precies op Red Alert 2. En dat spel is 8 jaar oud???
Vind dit vrij matig, ik durf de gok sowieso niet makkelijk meer te maken na C&C 3.
Zal wel de kwaliteit zijn, want de HD versie die ik heb gezien (gametrailers.com dacht ik) ziet er goed uit. Denk wel dat het nog niet af is, en sommige grafische dingen incompleet of placeholders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:16

bReChThOu

Team Belgium

Generals was ook niet grid-based, je kon zelfs gebouwen draaien enzo en af en toe reden er wel eens wat units "door elkaar" maar so what :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al ziet het wel erg speels uit, wat ik geen goed punt vind. Allemaal slap rond spul, het spel moet veel strakker zijn. De gameplay zal wel goed kunnen zijn, echter denk ik dat het spel een karakter mist, een.... bepaalde echtheid die wel in RA1 zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Spel gaat uiteindelijk om beleving, n.a.v. het artwork had ik er al een beetje cell-shaded, grafisch verhaaltje van bedacht en dat komt nu in de richting. Zolang de balans (en netcode...) een beetje in orde is ben ik allang tevreden en ik denk velen met mij

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

http://commandandconquer....n_Revealed_Read_Now;39118

Hele boel RA3 informatie, niet compleet maar wel interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Jammer maar helaas. RA3 wordt niets voor mij. Ik mis, net als bij C&C3, het overzicht van de voorgaande delen. Het beeld is te ver ingezoomd waardoor je gewoon niet meer het overzicht hebt en dus niet echt tactisch meer kan spelen. Ik zal het spel proberen, maar ik denk niet dat ik er heel blij van ga worden.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik geef dit spel nog de voordeel van de twijfel. Op de filmpjes ziet het er altijd wel leuk uit. Maar als het je zelf speelt, dan mis je gewoon weer dingen of de balans is weer eens ver te zoeken. Kijk maar naar C&C 3 & Kane's Wrath. En het is nog steeds niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan ze in RA3 ook nog wat doen tegen mensen die steeds de verbinding verbreken als ze op het punt staan te verliezen ? Voor mij was dat vooral een reden te stoppen met online spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:59:
Gaan ze in RA3 ook nog wat doen tegen mensen die steeds de verbinding verbreken als ze op het punt staan te verliezen ? Voor mij was dat vooral een reden te stoppen met online spelen.
Idd een lamme taktiek, denk niet dat hier veel tegen te doen is, spijtig genoeg.
Gewoon alleen met vrienden spelen werkt denk ik het beste.. Is die beta trouwens alleen Multiplayer?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:59:
Een beste oplossing lijkt mij dat de AI het dan overneemt, al dan niet met een melding dat iemand gedisconnect heeft. Dat mensen disconnecten op een gegeven moment, daar doe je weinig aan. Je kunt niet iemand dwingen om door te spelen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:06:
[...]

Idd een lamme taktiek, denk niet dat hier veel tegen te doen is, spijtig genoeg.
Gewoon alleen met vrienden spelen werkt denk ik het beste.. Is die beta trouwens alleen Multiplayer?
Er is wel wat aan te doen: een limit stellen op het aantal accounts per key/ip en in de game zelf laten zien hoe vaak iemand de verbinding verloor tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Het disconnecten zelf is niet zo'n probleem. Sowieso is het niet te voorkomen (dat jij je netwerkkabel eruit trekt is niet te voorkomen door een stukkie software) en het gebeurd ook wel in andere games. Er is maar één reden waarom het in C&C games wel een probleem is: het is 'nuttig' omdat je op die manier een loss voorkomt (je zou een disconnect horen te krijgen, maar zelfs dat lukt niet altijd). Dit probleem is er al 5.5 jaar sinds Generals uitkwam en EA heeft al aangegeven het probleem niet goed op te kunnen lossen (het schijnt enorm moeilijk te zijn exact te bepalen wie disconnecte in het online systeem dat ze gebruiken). Het enige wat je nu in C&C3 kunt doen is een screenshot maken van het disconnecten en reporten op het EA forum. Als er genoeg reports over een speler binnenkomen worden ze wel gebanned.

Dus reken maar dat het wederom "same shit different game" is en je dus niet hoeft te rekenen op verbeteringen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wmm op 15-07-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Er is wel wat aan te doen: een limit stellen op het aantal accounts per key/ip en in de game zelf laten zien hoe vaak iemand de verbinding verloor tijdens het spelen.
Of als de verbinding wordt verbroken door iemand dat voor diegene als een verloren game laten tellen, rot als dan een keer de verbinding wordt verbroken en je kan er zelf niks aan doen maar dan vang je dit soort zaken wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 12:29
Zo weinig gebouwen maar per partij? Volgens mij missen ze heel wat info hoor!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Hopelijk komt deze voor het einde van dit jaar nog uit !

Kan niet wachten om met de "Empire of the Rising Sun" te spelen...

filmpje:
http://www.gametrailers.com/player/36360.html?type=flv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Ben persoonlijk eigenlijk niet zo onder de indruk van Empire. Karakters van animes, school girls, transformers en soldaten met zwaardjes verpesten voor mij de Red Alert sfeer. Het ziet er allemaal ook een beetje te chaotisch uit als je mij vraagt.

Maar goed, we zullen zien hoe het speelt. Hopelijk gebruikt EA nu eindelijk eens geen gamespy. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met C&C multiplayer. Maar om het disconnecten te bestraffen zou je bijvoorbeeld 20 punten kunnen geven voor winst, -5 punten voor verlies, en -20 punten voor disconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:44:
Ik heb geen ervaring met C&C multiplayer. Maar om het disconnecten te bestraffen zou je bijvoorbeeld 20 punten kunnen geven voor winst, -5 punten voor verlies, en -20 punten voor disconnect.
Dan moet je even goed mijn vorige post lezen ;). Het is atm, met het huidige systeem, zo goed als onmogelijk om te bepalen wie er disconnect en wie in de game blijft. Het hoe en waarom weet ik niet precies, ik zuig het iig niet uit m'n duim. Dit is iets wat APOC (communitymanager CNC3) zelf gezegd heeft. Dit probleem bestaat al sinds Generals uitkwam en het zit sindsdien in nog eens 6 nieuwe games (originelen + expansions). Zelfde als met het connect verhaal btw.

@ Sniperfox: dit weet ik niet meer precies, maar de invloed van Gamespy valt wel mee. Gamespy wordt alleen gebruikt voor matchmaking en rankings. Er worden ook servers van EA gebruikt. Hoe en wat het allemaal precies is weet ik niet meer, maar dat is een tijdje terug ook wel eens uitgelegd door APOC op (iig) Gamereplays.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:19:
[...]
Dit is iets wat APOC (communitymanager CNC3) zelf gezegd heeft.
Iemand in de community, (die eerst 3rd party fixes enzo had gemaakt voor cnc3 en ruzie kreeg met apoc, ik weet zijn naam niet meer) zei dat hij het kon fixen.. en ik geloof hem best hoor. Ze doen gewoon hun best niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Japanse leger ziet er in ieder geval 'vernieuwend' uit, beetje transformers gevoel, extra laag strategie is in ieder geval altijd leuk... Lijkt er echter wel op dat het hier om kleinschalige oorlogen zal gaan, wat ik altijd wat jammer vind als turtler ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:21:
[...]

Iemand in de community, (die eerst 3rd party fixes enzo had gemaakt voor cnc3 en ruzie kreeg met apoc, ik weet zijn naam niet meer) zei dat hij het kon fixen.. en ik geloof hem best hoor. Ze doen gewoon hun best niet.
Bedoel je die idioot die onder iedere naam in kon loggen en zich zo dus als iedereen voor kon doen (Trappax, Appax, hoe heette ie, of een maatje van hem. Was een hele soap waar ik de helft niet van snapte iig) of die knakker met z'n !stats gebeuren. Als je hem bedoelt zou ik niet zo onder de indruk van hem zijn, hij brak in de op de gesloten irc chat van gamespy d.m.v. een programma dat ie niet eens zelf geschreven had geloof ik. Dat ie ruzie kreeg met Apoc was niet zo gek, hij liet willens en wetens de game (en zelfs pc's) van mensen crashen.

Anyhow. Dat hij zegt het te kunnen fixen is ook vrij grote bullshit. Hij kan het misschien wel fixen, als ie eerst even de hele netcode kan bekijken en het protocol dat EA gebruikt. Ik kan ook wel zeggen dat ik het zo op kan lossen (laat alle spelers iedere 5 seconden pingen naar de server, komt de ping van één speler niet maar van de rest nog wel, dan weet je wie disconnect). Magoed, misschien zitten er wel zoveel haken en ogen aan dat het niet mogelijk is in de huidige netcode.

Om alle problemen die EA online heeft op te lossen moeten ze de hele boel omgooien en eens goed naar Battle.net kijken. Echter is dat iets wat je helaas niet even in een patch doet. Een mooi moment zou Red Alert 3 zijn, maar helaas zal dat er wel niet inzitten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:51:
[...]
Bedoel je die idioot die onder iedere naam in kon loggen en zich zo dus als iedereen voor kon doen (Trappax, Appax, hoe heette ie, of een maatje van hem. Was een hele soap waar ik de helft niet van snapte iig) of die knakker met z'n !stats gebeuren.
Ja, die gozer :D

iig, geen EA spel meer voor mij voor de komende 5 jaar oid.. Net 5 minuten op de forums van cnc.. en het is nog net zo erg, zo niet erger dan toen cnc3 in zijn beginfase (patch 1 t/m 9) zat.. "EA fails" threads om de haverklap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

SniperFox schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:31:
Ben persoonlijk eigenlijk niet zo onder de indruk van Empire. Karakters van animes, school girls, transformers en soldaten met zwaardjes verpesten voor mij de Red Alert sfeer. Het ziet er allemaal ook een beetje te chaotisch uit als je mij vraagt.

Maar goed, we zullen zien hoe het speelt. Hopelijk gebruikt EA nu eindelijk eens geen gamespy. :(
Ik ben van geen enkele was of unit on der de indruk. Vind The empire of the rising sun dan als enige nog die wel wel een unieke speelstijl zal brengen. Gezien veel units of air of grond targets kunnen aanvallen en zelf ook of air of grond zijn.

Waar ik echt tegen op kijk is het outpost systeem. ben geen fan van het basebuilden op die manier. Ze hadden het gewoon moeten houden bij MCV only en dan basis uitbreidingen over de map met neutral buildings. Of andere MCV's geen outposts en dat soort onzin, Tenzij outpost alleen bouw ruimte geeft en geen mogelijkheid tot bouwen. Dan is het nog een beetje fatsoenlijk.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.filesnetwork.com/51/news2/39142_1.jpg

Wtf? :')

Hier kan je de unit profile zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Fox op 16-07-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Wow.. Mortal Kombat meets Doom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plapz0r schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:08:
Wow.. Mortal Kombat meets Doom?
Inderdaad, hij doet me sterk denken aan Raiden uit Mortal Kombat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Woei, de beta is dus over een paar weken klaar (helaas geen concrete data, maar hij zou dan ongeveer ook beginnen?) en is multiplayer met alle factions (minder had niet verwacht mogen worden, maar het is EA).

[ Voor 7% gewijzigd door Wmm op 17-07-2008 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Wmm schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 02:16:
[...]

Woei, de beta is dus over een paar weken klaar (helaas geen concrete data, maar hij zou dan ongeveer ook beginnen?) en is multiplayer met alle factions (minder had niet verwacht mogen worden, maar het is EA).
Ach, Battle for Middle Earth had een beta met maar 2 rassen, en die beta werd ook nog eens nooit geupdate ^^

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Wiebbe schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 06:27:
[...]

Ach, Battle for Middle Earth had een beta met maar 2 rassen, en die beta werd ook nog eens nooit geupdate ^^
denk dat dit wel een (bijna) full beta word. maar met weinig updates met 2 kun je al gelukkig zijn. is de beta tijd waarschijnlijk te kort voor om alles bij te houden tijdens beta. geen ramp zo lang ze maar ook alles mee nemen naar de complete versie :p (ik verwacht iniedergeval geen balance fixes in de beta. misschien wat critical bugs en sync erros)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 22:57
daves2hd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:47:
[...]

denk dat dit wel een (bijna) full beta word. maar met weinig updates met 2 kun je al gelukkig zijn. is de beta tijd waarschijnlijk te kort voor om alles bij te houden tijdens beta. geen ramp zo lang ze maar ook alles mee nemen naar de complete versie :p (ik verwacht iniedergeval geen balance fixes in de beta. misschien wat critical bugs en sync erros)
Is een semi open beta juist niet bedoeld voor o.a. balance fixes. Ik weet dat bij de supcom en supcom FA open beta's vooral naar balance gekeken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Starcraft gebruikt voor zover ik weet de Warcraft II engine. Ik heb ze allebei niet bespeeld, maar ga er van uit dat ze allebei gewoon gridbased waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Adlermann schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:21:
[...]

Is een semi open beta juist niet bedoeld voor o.a. balance fixes. Ik weet dat bij de supcom en supcom FA open beta's vooral naar balance gekeken werd.
Ja, uiteraard, plus natuurlijk bugfixes. Maar daves2hd heeft wel gelijk. Gezien de enorme tijd die EA nodig lijkt te hebben altijd om feedback te verwerken en patches te maken zullen er vast niet veel updates komen. Hopelijk kan EA hun quality assurance gedoe een beetje verkorten, dat lijkt bij reguliere patches iets te zijn wat enorm veel tijd opslokt. Dit is "maar" een beta.

Eigenlijk zou EA ook moeten zorgen dat een paar mensen van Gamereplays.org beta testen (AGMLauncher, Maddox b.v.). Die lui weten veel meer over balance- gameplaydesign dan de gemiddelde lalnaab op het EA forum die Kane's Wrath gekocht heeft. Dan kunnen ze makkelijker zien wat nou echt serieus is qua balance of simpel gewhine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wmm schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:18:
[...]

Ja, uiteraard, plus natuurlijk bugfixes. Maar daves2hd heeft wel gelijk. Gezien de enorme tijd die EA nodig lijkt te hebben altijd om feedback te verwerken en patches te maken zullen er vast niet veel updates komen. Hopelijk kan EA hun quality assurance gedoe een beetje verkorten, dat lijkt bij reguliere patches iets te zijn wat enorm veel tijd opslokt. Dit is "maar" een beta.

Eigenlijk zou EA ook moeten zorgen dat een paar mensen van Gamereplays.org beta testen (AGMLauncher, Maddox b.v.). Die lui weten veel meer over balance- gameplaydesign dan de gemiddelde lalnaab op het EA forum die Kane's Wrath gekocht heeft. Dan kunnen ze makkelijker zien wat nou echt serieus is qua balance of simpel gewhine.
Is er niet gewoon sprake van het bijhouden van statistieken? Dat lijkt mij toch gewoon het handigst? Als bijvoorbeeld blijkt dat van de 100.000 matches tussen de Allies en de Soviets er 80.000 gewonnen worden door de Allies, dan is wel duidelijk wat er unbalanced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Patriot schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:48:
[...]

Is er niet gewoon sprake van het bijhouden van statistieken? Dat lijkt mij toch gewoon het handigst? Als bijvoorbeeld blijkt dat van de 100.000 matches tussen de Allies en de Soviets er 80.000 gewonnen worden door de Allies, dan is wel duidelijk wat er unbalanced is.
Maar elke balance fix moet ook weer getest worden. Kleine wijzigen hebben grote gevolgen. GPG deed dat uitstekend bij supcom: FA. Wij (de top 100 spelers) waren allemaal uitgenodigd in de open beta om 3-4 maanden het spel te testen. We kregen 2x per week ofzo een balance fix. Daardoor was het spel later vrij goed gebalanceerd. (alleen het verkocht kut, THQ trok geld terug, dus weinig support meer, erg kut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Adlermann schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:27:
[...]

Maar elke balance fix moet ook weer getest worden. Kleine wijzigen hebben grote gevolgen. GPG deed dat uitstekend bij supcom: FA. Wij (de top 100 spelers) waren allemaal uitgenodigd in de open beta om 3-4 maanden het spel te testen. We kregen 2x per week ofzo een balance fix. Daardoor was het spel later vrij goed gebalanceerd. (alleen het verkocht kut, THQ trok geld terug, dus weinig support meer, erg kut)
Hmm mja. Ach, ik denk dat het vrij makkelijk is om de gehele community te gebruiken voor zoiets. Je moet alleen zorgen dat updates automatisch worden gedownload en statistieken automatisch gesubmit. Dat is wel extra programmeerwerk dat na het testen niet meer nodig is, maar lijkt mij de beste manier? Ik weet namelijk niet in hoeverre de top 100 representatief is voor de gehele userbase. Een gemiddelde is ook niet representatief voor iedereen, maar volgens mij meer dan de top 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Patriot schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:48:
[...]

Mnee. Je hebt sowieso altijd wel dat een bepaalde army meer gespeeld wordt dan een ander. In Generals was dat duidelijk het geval met China dat veel meer gespeeld werd dan USA (puur omdat het makkelijker was om er goed mee te spelen). Het gevolg was dan ook dat China veel meer strategieën had in minder tijd. Voor USA spelers was het veel lastiger omdat er minder spelers waren die strats bedachten plus dat het veel moeilijker was om USA onder de knie te krijgen. Dat trekt de boel in de korte tijd van een beta dus al scheef.

Stel nou dat alle armies evenveel gespeeld worden en even moeilijk zijn, en zich dus evenredig ontwikkelen, dan zou je aan de stats idd wel redelijk kunnen zien wat er balanced is en niet. Maar als dan b.v. blijkt dat de Allies in RA3 veel meer winnen dan weet je nog niet hoe dat komt. Dan moet EA of zelf uitgebreid games gaan bekijken / spelen of luisteren naar de community om te weten wat er scheef is.

Vaak is het vrij gecompliceerd wat er mis is qua balance en kun je niet even alleen tank X van de Allies nerfen omdat die de reden van de imbalance blijkt. Je zit ook nog met een derde army die dan weer imbalanced kan worden. Dat is ook gelijk de reden dat een rts met 12 vreselijk verschillende armies zoals in Zero Hour niet kan werken qua balance. Nerf je iets in army X omdat army Y er niets tegen kan doen dan kan army Z ineens weer imba worden tenopzichte van X.

Wat Adlerman zegt is een goede methode. Laat spelers die zeer diep in het spel zitten (top 100 spelers zijn doorgaans zeer op de hoogte van de game) de game maanden testen met constant nieuwe patches. Zij hebben het meeste inzicht in de gamemechanics (op de devvers na natuurlijk ;)) en hebben de skills om elke imbalance en bug te misbruiken (klinkt misschien raar, maar er kunnen ook bugs of imbalances in een spel zitten die een standaard speler niet kan misbruiken omdat je er b.v. ontzettend snel voor moet zijn).
Patriot schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Hmm mja. Ach, ik denk dat het vrij makkelijk is om de gehele community te gebruiken voor zoiets. Je moet alleen zorgen dat updates automatisch worden gedownload en statistieken automatisch gesubmit. Dat is wel extra programmeerwerk dat na het testen niet meer nodig is, maar lijkt mij de beste manier? Ik weet namelijk niet in hoeverre de top 100 representatief is voor de gehele userbase. Een gemiddelde is ook niet representatief voor iedereen, maar volgens mij meer dan de top 100.
Het probleem is dat de gemiddelde speler meestal niet eens zelf strats bedenkt (tuurlijk wel een aantal spelers). Strats worden doorgaans door topspelers bedacht en vinden hun weg naar beneden naar de mindere spelers. Daar heb je niets aan als je een nieuwe game gaat betatesten. Wat die lui doen is een berg units van type X maken en op een gegeven moment naar de tegenstander sturen. Tja, er wint dan iemand en de verliezer whined af en toe dat de army van z'n tegenstander imba is.

Kijk maar eens naar de Kane's Wrath ladders, 1on1. De meesten lager dan rank 400 b.v. (dus vanaf 400 tot aan de laagst geplaatste speler) zijn echt niet zo geweldig goed hoor (uitzonderingen daargelaten die niet veel spelen of zich nog omhoog werken).

offtopic:
Wat een verhaal :P.

[ Voor 23% gewijzigd door Wmm op 19-07-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Patriot schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:30:
[...]

top 100 is representatief genoeg. Je wilt namelijk een goede balance hebben voor de ranked matches. Slechte spelers benutten toch niet het potentieel van het spel an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Zijn daarmee 'minder getalenteerde' spelers (lees unranked, fun spelers) minder belangrijk ? Beetje onzin IMO, die weten dondersgoed ook hoe te spelen en een ervaring te beleven. Als die ervaring verloren gaat door een dergelijke testfase dan zal het spel alleen voor die top100 leuk genoeg zijn en voor de rest eeuwig onder het stof verdwijnen

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

KeeZ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:31:
Zijn daarmee 'minder getalenteerde' spelers (lees unranked, fun spelers) minder belangrijk ? Beetje onzin IMO, die weten dondersgoed ook hoe te spelen en een ervaring te beleven. Als die ervaring verloren gaat door een dergelijke testfase dan zal het spel alleen voor die top100 leuk genoeg zijn en voor de rest eeuwig onder het stof verdwijnen
Natuurlijk zijn die niet minder belangrijk. Maar een rts balancen is niet iets wat je zomaar even doet. Daar moet je wel vrij diep voor in het spel zitten, of in ieder geval het verstand en geduld hebben om dingen tot in het oneinde te proberen. Als ik zie wat de 'gemiddelde Jan' eruit kraamt op de fora twee weken na release wat allemaal imba is dan slaat dat gewoon nergens op. Twee weken stellen sowieso niets voor, voor een heleboel 'imbalances' moet gewoon een goede counter gevonden worden en dat gebeurd niet altijd zo snel (kijk naar Zero Hour, armies die in het begin zwak gevonden werden (GLA Toxin, Stealth tegen China Nuke b.v.) werden later, zonder patches, extreem goed tegen diezelfde armies).

Van wie moet EA nou serieuze input krijgen dan? Van de professionelere CNC spelers zoals Apollo, Kufu en erg goede mod makers / game balancers zoals AGMLauncer, Maddox of van de 'gemiddelde Jan' die een paar games per week speelt, geen idee heeft van het begrip metagame en die denkt dat 2 superwapens hoe dan ook imba is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote probleem bij de serie is altijd het rushen met grote hoeveelheden units geweest. In c&c3 is dit nog enigzins gecountered door meer damage van rocketeers, dat hielp goed en je zag direct meer variatie in de gameplay. Verder heb je nog zaken zoals collateral damage aan units. Zo is het minder interessant om grote rushes te doen, want een explosie heeft direct impact op dichtbij aanwezige units.

Het valt me in RA3 weer op dat er veel aandacht is gestoken in secondary attacks, maar dat gaat imho alleen werken als je echt gaat micromanagen. Dan moeten ze wel het rushen met grote units weten aan te pakken.

Ik ben wel voor lange gevarieerde gevechten over land, lucht en water en niet voor die 5-10min. battles waar beide partijen winnen op het zo snel mogelijk kunnen bouwen van zoveel mogelijk units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
KeeZ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:31:
Die merken het verschil toch niet in een goede en slechte balance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Adlermann schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:39:
[...]

Die merken het verschil toch niet in een goede en slechte balance.
Misschien niet direct in bewuste zin, maar wel in onbewuste zin. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een 'jan modaal' wat gamen betreft en zal niet meteen alle balance changes begrijpen (daar heb ik WoW wel voor) maar het 'gevoel' zegt ook iets.

Ik speel C&C al vanaf de eerste iteratie en met name ook online, wel in vriendschappelijk verband, ben niet zo'n ladder player, ondanks dat geniet ik wel van elk spel en staan ze ook legaal netjes naast elkaar in het kastje.

Echt 'goed' zal ik dus ook nooit zijn en rants zijn niet aan mij besteed op de officiële fora.

Ondanks alles denk ik dat een beta met zeg maar 500 man (100 eerste van de ladders) en 400 'random' mensen prima feedback kan leveren voor het optimaliseren van de balans

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Heb net een mail van de beta test ontvangen.
Comrades,

The Red Alert 3 Multiplayer Beta Test is set to launch publicly very soon. When we activate your registration, you will be sent an e-mail with your Red Alert 3 Beta Test key and instructions on downloading and installing the beta. As previously mentioned on our website, we will activate registrations for the beta test based on the date & time in which you registered on our beta test website with the serial key from the insert contained in your copy of Kane’s Wrath. We may also consider the country in which you reside as a component for when you will be activated in the queue as we are aiming to get global feedback in as much as possible for our beta test. If you registered for the beta test within the first couple of weeks, it is very likely you will be activated close to our first public launch. We will then continue to ramp up and activate registrations weekly, and potentially even multiple times a week. We will activate registrations primarily based around the status of our software. Certainly if we are experiencing any super critical issues, we will halt activations until they are resolved. It is our intent to start the beta test small, and make every effort to quickly ramp up to thousands of players in a matter of days and weeks throughout late-July and August.

We’re committed to collecting your technical/bug and balance feedback and improving Red Alert 3 before we ship later this year. If you are receiving this e-mail, you will absolutely be a part of the Red Alert 3 Multiplayer Beta Test. This is the first of many communications. We wanted to give you a general update that the Red Alert 3 Multiplayer Beta Test is slated to go officially public very soon.

You may have heard that we have actually already started an internal-only testing period this week called “EA Friends and Family” where we are using a few hundred people to work out any potential technical issues with connectivity and the state of the game. It is our intent to collect constructive feedback from you during the beta test; however, we’re spending a few days doing an internal-only trial run with friends and family of our development team, including all studios of EA. If you’ve heard rumors about our beta test launching today or even this week, they are referring to the process noted above. We have not activated any keys in the public queue yet however, so don’t worry…you’re not late to the party!

We have also opened up our official Red Alert 3 Beta Test forums where you will be encouraged to post your constructive feedback to help us improve the game. Since the beta test is starting to trickle out, we chose to open up this forum section early during our trial run. We will make sure to keep it updated with sticky threads and updates and certainly the moment we start to activate people in our public queue, you will hear about it on our boards and via e-mail communications (hopefully one of those e-mails will be your activation key if you registered early!)

Get ready to wage a crazy war with the Soviets, Allies, and the Empire of the Rising Sun, the Red Alert 3 Multiplayer Beta Test will be activated soon.
Ziet er naar uit dat de eerste beta tests binnen een week gaan beginnen, kan niet wachten om de allies of soviets te spelen. :)

Hopelijk hebben ze de netcode ook een beetje verbeterd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Meh, ik heb geen email gekregen. Ik heb overigens ook nooit een bevestigingsmail gekregen na het inschrijven. Ik heb me direct op de dag dat Kane's Wrath uitkwam ingeschreven, zou ik toch wel iets moeten krijgen lijkt me O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
KeeZ schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:27:
[...]

Misschien niet direct in bewuste zin, maar wel in onbewuste zin.
"Onbewuste zin"? Dacht het niet. Balance is niet een kwestie waarmee je crappy spelers moet confronteren.

Maja, zolang we het over C&C games hebben, blijft het een relatieve kwestie natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat RA3 zo slecht lijkt te gaan worden, RA2 was altijd erg leuk, en heb ik dan ook heel wat uurtjes gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 16:20

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:41:
Jammer dat RA3 zo slecht lijkt te gaan worden, RA2 was altijd erg leuk, en heb ik dan ook heel wat uurtjes gespeeld.
wat denk je dan dat er zo slecht aan gaat worden?
de speelstijl blijft zo te zien redelijk hetzelfde.

@sniperfox ik heb hem ook, now give me beta :9~

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Banzaibunny schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:06:
[...]

wat denk je dan dat er zo slecht aan gaat worden?
de speelstijl blijft zo te zien redelijk hetzelfde.

@sniperfox ik heb hem ook, now give me beta :9~
Zelf vind ik dat ze te ver pushen met die units allemaal compleet verschillend te maken. Na het lezen wat alle units kunnen, doen en als skills hebben. Ben ik ook zwaar gaan twijfelen of het nog wel wat word. Wat is er mis als de ene kant een tank heeft de andere kant ook gewoon een tank te geven maar dan die sneller schiet, of meer range heeft en minder armor.
infantry met shotguns als main infantry unit ? :S waar is m'nb GI Jo gebleven? helicopters die units bevriezen?

Ook te veel gekloot met only air attack en only ground attack. IFV kan niet meer op de grond schieten tenzij je er een normale infantry unit er in stopt. Geloof niet eens met anti tank infantry dat hij op de grond schieten kan. Dat Zee & land toevoeging vind ik wel gaaf maar is weer gewoon niet goed doorgedacht en uitgewerkt naar mijn mening. ook de manier van build space uitbreiden vind ik gewoon brak. is weer op C&C3 manier en vind dat gewoon bah :P. Red alert 2 had neutral buildings als oplossing daar voor, maar EA gewoon weer,.. mja EA. Afgelopen jaren hebben ze qua RTS gewoon bagger gelevert vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Wehehe, geweldig. De beta zou vandaag (zaterdag, Amerikaanse tijd uiteraard, dus rond deze tijd) beginnen. EASmudge (EA devver) op Gamereplays.org:
Well, I'm afraid that that the new build won't be going up today. We're close, but there are some stubborn deployment issues that keep on popping up and we want to make sure that when we pull the trigger, everything proceeds as smoothly as possible. Looks like it will be Monday now. I'm really sorry guys.
Wat een vreselijk stelletje amateurs daar zeg. Niet normaal. De hele beta sign up is belachelijk (en schijnbaar voor mij dus verneukt, nog steeds geen mail) en nu kondigen ze een dag vantevoren de beta aan en halen ze dat niet eens door wat deployment issues. Nu weet ik ook wel dat software development voor onaangename verrassingen kan zorgen, maar dit is amateuristisch. De build is klaar zegt ie, ze kunnen het alleen niet verspreiden |:(.

Well done EA, you screwed up again :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
private-karel schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:03:
Hopelijk komt deze voor het einde van dit jaar nog uit !

Kan niet wachten om met de "Empire of the Rising Sun" te spelen...

filmpje:
http://www.gametrailers.com/player/36360.html?type=flv
omg, nou alle hoop voor ra3 is nu wel weg bij mij :{

wat een vertoning joh, lijkt me vooral iets voor japanners...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wmm schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:21:
Wehehe, geweldig. De beta zou vandaag (zaterdag, Amerikaanse tijd uiteraard, dus rond deze tijd) beginnen. EASmudge (EA devver) op Gamereplays.org:

[...]

Wat een vreselijk stelletje amateurs daar zeg. Niet normaal. De hele beta sign up is belachelijk (en schijnbaar voor mij dus verneukt, nog steeds geen mail) en nu kondigen ze een dag vantevoren de beta aan en halen ze dat niet eens door wat deployment issues. Nu weet ik ook wel dat software development voor onaangename verrassingen kan zorgen, maar dit is amateuristisch. De build is klaar zegt ie, ze kunnen het alleen niet verspreiden |:(.

Well done EA, you screwed up again :).
Dat kunnen natuurlijk ook gewoon problemen zijn met het uploaden/klaarzetten/presenteren van de demo natuurlijk. Bovendien bieden ze hun excuses aan... Ik snap dat het frustrerend is dat je een dag of twee langer moet wachten, maar om nou zo te reageren...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Grrrrrene schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:11:
[...]

Dat kunnen natuurlijk ook gewoon problemen zijn met het uploaden/klaarzetten/presenteren van de demo natuurlijk. Bovendien bieden ze hun excuses aan... Ik snap dat het frustrerend is dat je een dag of twee langer moet wachten, maar om nou zo te reageren...
Ik ben niet zo heel gefrustreerd, ik kan in principe niet eens een key krijgen door het geweldige inschrijvingsproces.

Het probleem hier is gewoon dat het EA is en ze wederom falen. De rts kant van EA (wat allemaal door dezelfde studio / groep gemaakt wordt) zit vreselijk slecht in elkaar. Al 5.5 jaar lang komen er ongebalanceerde en vol bugs zittende rts games uit. De patchprocedure is een ramp, de eerste (en enige) patch voor Kane's Wrath kwam pas na ruim 3 maanden terwijl er bugs in het spel zaten die het spelen letterlijk onmogelijk maakten bij tijd en wijle. Die patch heeft zo lang op zich laten wachten doordat EA naar eigen zeggen de xbox versie en RA3 belangrijker vond en later ook nog door bureaucratische rompslomp.

De inschrijving voor deze RA3 beta is ook een grote grap. Er zijn erg veel mensen (waaronder ik) die geen mails hebben gekregen de afgelopen 3 dagen dat de beta binnenkort begint. Toen ik me op 28 maart inschreef kreeg ik geen bevestigingsmail en er werd niet eens gecontroleerd of m'n key wel goed ingevoerd was. Ik had als key elke willekeurige slagzin in kunnen voeren en ik zou nog steeds de melding krijgen dat "if your key is valid you will be able to participate in this beta" (of iets in die woorden). Het probleem is dus dat een aantal characters in die key onduidelijk zijn (is het een 'U' of een 'V').

Dus alle reden lijkt me om EA af te kraken (wederom). Tuurlijk heb jij ook gelijk en kan er altijd wat gebeuren. Dat zou ook geen enkel probleem zijn als EA geen waslijst aan vorige fuck ups had. Maar ze laten keer op keer zien dat het daar een stel amateurs is wat niet geschikt is om commerciele software te ontwikkelen.

Nu wil ik hier geen bash EA topic van maken dus laten we het hierbij verder maar houden ;). Maandag komt de beta nu uit, zoals het lijkt (iig, EASmudge zegt het....).

Edit: de beta is nu dus alsnog uit 8)7. Wel veel later dan geplanned dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

yup, ik ben hem al aan het downloaden, of naja, ik sta in de wachtrij om hem te downloaden.
toch gemiddeld 20 minuten wachten voor je download begint, wel jammer :(

de interface ziet er wel vertrouwd uit als ik de screenshots in de invite-mail zie

en natuurlijk, het EA forum stroomt alweer vol met lui die weer wat te zeuren hebben 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door flessuh op 27-07-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Ik speel nu ook de beta, door een online vriend die z'n vip key niet (direct) hoefde (love him).
Tot nu toe 2 potjes gespeeld, 1vs1 en 2vs2. Stelde niet zo heel veel voor, gewoon rustig kijken wat je allemaal kunt doen (er is geen AI of sandbox mogelijkheid). Beide keren met empire gespeeld.

Empire is leuk, je kunt overal bouwen, units zijn grappig (hoewel ik nog niet alles bekeken heb).
Het resource systeem is goed, net zoals in Generals. Harvesters zijn ook vrij zwak, je kunt erg makkelijk met wat standaard tanks van de Empire harassen en harvesters mollen. Is geen succesgarantie, harvesters zijn ook te redden.

Dat units 2 modussen (spelling? :P) hebben is erg leuk en kan volgens mij voor leuke situaties zorgen. Hoewel ik eigenlijk alleen nog maar die van de standaard tanks van Empire bekeken heb (kunnen vliegen en dan air units aanvallen, of landen en alleen ground units aanvallen). Er zit een cooldown op, je kunt dus niet achter elkaar switchen switchen switchen, je moet even wachten.

Op de 2vs2 map zitten in het midden 4 towers die je kunt cappen met engi's. Op die manier zie je steeds een groter deel van de map, heb je ze alle 4 dan zie je de hele map constant.

Graphics zijn aardig, niet bijzonder verder. Gameplay is vrij traag, zeker in vergelijking met CNC3, maar dat komt waarschijnlijk ook door mezelf aangezien ik natuurlijk nog geen donder van het spel weet. Wat ik wel mis is het echte "oorlogsgevoel". Generals had dat erg goed imo met zeer goede geluiden, dat is in deze beta zwak. Vette explosies (qua beeld en geluid) zoals bv de nuke cannon in Generals heb ik nog niet gezien.

De "generals points" is weer zo ongeveer hetzelfde systeem als in Generals en dus niet zoals in CNC3. Ik heb even een snelle blik geworpen op wat je kunt met die punten en het is uitgebreid.

Screenshots staan hier: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 12:29
Ik hoop dat jij de graphics gewoon laag hebt staan overigens..... :X

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Morax schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:26:
Vast wel, geen AA is ook not done imho. :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb al tijden geen C&C of RA meer gespeeld, maar die minimap ziet er wel mooi overzichtelijk uit. Ik kan me herinneren dat ze pixelgrote puntjes gebruikten voor units en dan zie ik echt niet wat wat is. Ik heb liever deze schematische weergave dan wat ze voorheen gebruikten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ja die staan laag, heeft een beetje generals look nu. C&C3 had precies het zelfde als je een hoop shaders en effecten uit zette. zelf vind ik het mooier dan met al die glow en effecten... is gewoon over the top. Maar denk dat het ook met de reso te maken heeft van Wmm dat hij instellingen wat lager gedaan heeft.
Grrrrrene schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:49:
Ik heb al tijden geen C&C of RA meer gespeeld, maar die minimap ziet er wel mooi overzichtelijk uit. Ik kan me herinneren dat ze pixelgrote puntjes gebruikten voor units en dan zie ik echt niet wat wat is. Ik heb liever deze schematische weergave dan wat ze voorheen gebruikten.
Misschien zijn de maps nu gewoon zo klein dat het groot lijkt op minimap :p Ze mogen dan wel weer attack dogs (naja en panda droom voor de soviets) in het spel gedaan hebben. maar vroeger had je die vooral nodig voor early scouting. maar nu kun je posities kiezen (en zullen de meeste spelers ook doen) en er is fog of war, wat in ra2 niet zo was dus emaal gespot tje op allies na met tech was je gewoon aardig de sjaak gezien er geen geheimen meer waren. ook een back attack was niet zomaar mogelijk in ra2. Gezien je alles om je heen toch wel had gescout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Ja, mijn graphics staan niet hoog en AA is idd compleet uit. Ik vind soepel kunnen scrollen belangrijker en met iig één van de opties eentje hoger begint het scrollen over de map met een hik.
Grrrrrene schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:49:
De minimap is fijn, in CNC3 was alles erop veeeel te klein idd. Je kunt de minimap nu ook gebruiken om de engineers neutrale buildings te laten cappen (observation posts en oil derricks). Alle units worden gewoon door (grote) punten weergegeven, hero's worden weergegeven met een schedeltje. Weet alleen zo niet of de hero van je tegenstander ook op die manier wordt weergegeven, vast wel.

Gameplay wordt sneller als je de game beter leert kennen. Missile infantry is enorm sterk tegen tanks, zelfs de assault destroyer van de allies heeft geen enkele kans tegen een groepje van deze units. Dit is alleen makkelijk te counteren met b.v. dogs. Maar eventjes snel techen naar de sterkste tanks en steamrollen zit er niet in, je tanks worden aan flarden gescheurd.

Credits krijg je vrij weinig, maar wel genoeg. Het is geen CNC3 ecoboom festijn waarin je 10 harvesters maakt en vervolgens 4 warfactories continu tanks laten stampen. Zoiets is compleet onmogelijk in RA3, godzijdank ;). De battles zijn dus ook vrij klein.

Overigens lijken de artillery units van de 3 factions (ze hebben allemaal maar eentje) erg sterk te zijn. Heb er nog niet echt mee gespeeld maar gister maakte ik toevallig eentje van de Empire en wat die deed met Apoc tanks was vrij indrukwekkend.

[ Voor 6% gewijzigd door Wmm op 28-07-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
hehe ik wacht echt met op deze game !!
k ben al vanaf ra1 fan van deze serie :D.Nu ik dit zo zie kan ik niet wachten tot ik ook de game weer lekker online kan spelen.

(mag je nu wel screens posten van de closed beta ?? dat is toch vaak strafbaar :P??)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

tooter schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:31:
hehe ik wacht echt met op deze game !!
k ben al vanaf ra1 fan van deze serie :D.Nu ik dit zo zie kan ik niet wachten tot ik ook de game weer lekker online kan spelen.

(mag je nu wel screens posten van de closed beta ?? dat is toch vaak strafbaar :P??)
Nergens gelezen dat het niet mag. Plus het wordt overal gedaan plus er zit een screenshot functie in de game ;). Het is ook onmogelijk om dat te verbieden aan 2000 man en de velen velen die er nog bijkomen.

Wie speelt hier trouwens nog meer de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Laatst online: 30-10-2021
Wow klinkt goed allemaal Wmm goed om te lezen dat er zoveel Red alert en Generals achtige dingen inzitten want ik vond ze allebei geweldig. De tiberium serie's en C&C 3 vond ik echt bagger en de laatste heb ik niet eens uitgespeeld.

En ik zoek voor nu in de zomervakantie nog een RTS game maar kan echt niets vinden :S
Supreme commander was aardig een aantal dagen en C&C 3 was niets. Red alert 3 en met name Star craft 2 duren nog zo lang :(
Iemand anders nog een suggestie.

[ Voor 34% gewijzigd door Wooldoor op 28-07-2008 16:02 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Wooldoor schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:57:
Wow klinkt goed allemaal Wmm goed om te lezen dat er zoveel Red alert en Generals achtige dingen inzitten want ik vond ze allebei geweldig. De tiberium serie's en C&C 3 vond ik echt bagger en de laatste heb ik niet eens uitgespeeld.

En ik zoek voor nu in de zomervakantie nog een RTS game maar kan echt niets vinden :S
Supreme commander was aardig een aantal dagen en C&C 3 was niets. Red alert 3 en met name Star craft 2 duren nog zo lang :(
Iemand anders nog een suggestie.
Warcraft III is echt een top RTS game, als je die nog niet heb is het echt een aanrader.

Ben blij dat er word gezegt dat RA3 een beetje als generals speelt, echt een topgame. In dat spel hadden de units ook echt karakter en waren de graphics lekker overzichtelijk. Bij CNC3 was dit echt dramatisch. Vooral met de ore node systeem kunnen we weer betere RTS actie verwachten. Kijk uit naar mijn beta invite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Opzich wel grappig want ik vond Generals wel leuk opzich maar het had geen C&C gevoel voor mij maar C&C3 vind ik juist heel erg vet en heeft naar mijn mening juist wel een redelijk goed C&C gevoel. Ik ben wel erg benieuwd naar RA3 maar ik heb er eerlijk gezegt niet zo een hoge verwachting van als ik de screenshots bekijk. Maar het water ziet er wel erg vet uit!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Sir_Hendro schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:18:
Opzich wel grappig want ik vond Generals wel leuk opzich maar het had geen C&C gevoel voor mij maar C&C3 vind ik juist heel erg vet en heeft naar mijn mening juist wel een redelijk goed C&C gevoel. Ik ben wel erg benieuwd naar RA3 maar ik heb er eerlijk gezegt niet zo een hoge verwachting van als ik de screenshots bekijk. Maar het water ziet er wel erg vet uit!
Het spel speelt heel anders dan CNC3, het is niet te vergelijken eigenlijk. Als je het met een EA rts moet vergelijken dan is Generals het beste. Ten opzichte van CNC3 mist het (one) unit spam, micro is nu veel belangrijker (ook omdat je het met veel minder units moet rooien), harassment op resources heb je de hele game door, de battles zijn vrij klein, elke unit heeft een secundary abilitie die echt wel verschil kan maken.

Hier staan overigens weer wat nieuwe screens. Niet veel bijzonders eigenlijk magoed ;). Ik ben te lui om ze om te zetten naar .jpg dus je moet het maar doen met bestanden van 6.6 mb zoals RA3 die ze maakt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Wmm schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Nergens gelezen dat het niet mag. Plus het wordt overal gedaan plus er zit een screenshot functie in de game ;). Het is ook onmogelijk om dat te verbieden aan 2000 man en de velen velen die er nog bijkomen.

Wie speelt hier trouwens nog meer de beta?
ikke!!

dus binnenkort maar ff een potje spelen ;) heet ingame gewoon banzaibunny

ik heb al wel meerdere potjes gedaan, en ik vind het jammer dat er nog erg veel gerusht kan worden.
maar ja, dat is het nadeel dat de meeste units over water kunnen, en een unit als een terror drone in je harvester en hij is weg (vooral als je een 2e drone gebruikt om hem uit te schakelen)

verder draait het bij mij soepel op max met 8x AA >:) ik maak wel ff wat screenshots binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Banzaibunny schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:09:
[...]

ikke!!

dus binnenkort maar ff een potje spelen ;) heet ingame gewoon banzaibunny

ik heb al wel meerdere potjes gedaan, en ik vind het jammer dat er nog erg veel gerusht kan worden.
maar ja, dat is het nadeel dat de meeste units over water kunnen, en een unit als een terror drone in je harvester en hij is weg (vooral als je een 2e drone gebruikt om hem uit te schakelen)

verder draait het bij mij soepel op max met 8x AA >:) ik maak wel ff wat screenshots binnenkort.
Tsja, rushen is het doel van het spel. Of het doel, in ieder geval is het doel van het spel zeker niet Sim City alike ;).

Terror Drone rush naar harvesters is alleen nuttig in Sovjet mirrors. Sovjets hebben geen repair bij hun warfactory, dus de drone kan daar niet verwijderd worden. Allies en Empire hebben dat wel dus je drone doet niet echt veel damage (hij kan alleen even niet collecten).

Wat bedoel je trouwens met het vette deel in de quote?

Kom anders ff naar channel #C&C @ irc.tweakers.net ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:35

Pinjataaa

Hit me!

Ze hebben dit spel veelste futuristisch gemaakt. Red Alert 1 blijft het best. Jammer man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:54:
[...]

Tsja, rushen is het doel van het spel. Of het doel, in ieder geval is het doel van het spel zeker niet Sim City alike ;).
Als dat inderdaad het doel was geweest hadden ze maar 3 units hoeven te maken ;)

Een goed turtle gevecht is minstens zo goed als wie kan er het snelste klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Als dat inderdaad het doel was geweest hadden ze maar 3 units hoeven te maken ;)

Nouja, het is ook niet echt het doel. Je kunt het op verschillende manieren spelen. Maar het doel van het spel is zeker niet om ala Sim City een flinke base te bouwen met mooie muurtjes. Ook in dat geval hadden ze maar 3 units hoeven maken (de sterkste units) ;).

Btw, iemand heeft een video gemaakt van z'n potje in de beta en commentaar erbij gegeven. Toevallig speelt ie tegen mij (ik wist van niets, zag net toevallig het topic). Hij is Allies, ik Empire, duurt 40 minuten. Video is in goede kwaliteit, topic: http://forums.ea.com/mboa...D=398629&start=0&tstart=0
Hij spelt m'n naam trouwens verkeerd in de eerste seconden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Het doel van elk spel is om te winnen. Je speelt met de strats die je de hoogste kans op winnen geven. Rushen helpt daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

mmm, zal toch maar es ff uitvogelen hoe IRC werkt dan...niet meer op gezeten sinds win2000 :+

met het vetgedrukte deel bedoel ik de secondary ability van de drones.
daarmee schakel je een tank of gebouw even uit, als je dus 1 drone er in laat springen, en de andere het voertuig uit laat schakelen, kan de tegenstander hem niet repareren, omdat hij niet kan rijden >:)

misschien is het een idee om de nicknames van GOT spelers in de startpost te gooien (nu van de mensen in de beta, straks van iedereen :P )

[ Voor 16% gewijzigd door flessuh op 29-07-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Het doel van elk spel is om te winnen. Je speelt met de strats die je de hoogste kans op winnen geven. Rushen helpt daarbij.
Als je serieus denkt dat het doel van elk spel is om te winnen zit er iets niet goed in je hoofd IMHO :+

Het doel van elk spel is om plezier te hebben, of je dat doet met een rush match van 3 min of met een turtle match van 3 uur maakt niet zoveel uit. Ik kies dan liever voor de turtle match, maar dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach als je twee aan elkaar gewaagde spelers hebt, heb je vaak vanzelf een langer potje. Belanden in turtling/bunkeren zul je dan niet vaak, maar goed..

Als ik een potje generals speel, is dat meestal FFA met 6 man, dan wordt er altijd gerushed, maar blijf je altijd met een paar "betere" over waarmee je prima een langer potje kan doen (en soms ook bunkeren :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:13:
[...]

Als je serieus denkt dat het doel van elk spel is om te winnen zit er iets niet goed in je hoofd IMHO :+

Het doel van elk spel is om plezier te hebben, of je dat doet met een rush match van 3 min of met een turtle match van 3 uur maakt niet zoveel uit. Ik kies dan liever voor de turtle match, maar dat ben ik ;)
Ik haal mijn plezier uit RTS games door het verslaan van m'n tegenstander. Door slimmer te zijn met tactieken, vanaf het begin onder druk zetten enzo. En als twee tegenstanders aan elkaar gewaagd zijn dat duurt een potje nog steeds vrij lang. Je speelt dan onder druk en dat maakt het spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:13:
[...]

Mijn doel bij elk potje RA3 is wel om te winnen ja. Tenzij ik speciaal iets uit wil testen of ik met iemand gewoon aan ga kloten. Maar doorgaans is mijn doel bij elke 1v1 om te winnen. Het boeit me echter niet als ik verlies :). Wat er dan niet goed zou zijn in mijn hoofd weet ik echt niet hoor ;).
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:19:
Ach als je twee aan elkaar gewaagde spelers hebt, heb je vaak vanzelf een langer potje. Belanden in turtling/bunkeren zul je dan niet vaak, maar goed..

Als ik een potje generals speel, is dat meestal FFA met 6 man, dan wordt er altijd gerushed, maar blijf je altijd met een paar "betere" over waarmee je prima een langer potje kan doen (en soms ook bunkeren :p)
Precies. Als ik tegen iemand speel die even goed of beter is dan ik dan is die rush niet bepalend. Die rush is dan alleen nog maar bedoeld om je tegenstander zoveel mogelijk dwars te zitten, te voorkomen dat ie kan expanden of ore kan collecten. Natuurlijk doet hij hetzelfde bij mij of verdedigd ie mijn rush, dan is het de kunst alles tegelijk te doen. Mensen zeggen zo vaak dat rushen geen skill vereist. Het vereist veel meer skill dan je denkt. Turtlen vereist ook wel skill, als ik tegen een echte turtel afspraak dat we de eerste 20 minuten niet aanvallen dan verlies ik waarschijnlijk. Magoed, doorgaans komt het dus niet zover ;).
Adlermann schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:03:
[...]

Ik haal mijn plezier uit RTS games door het verslaan van m'n tegenstander. Door slimmer te zijn met tactieken, vanaf het begin onder druk zetten enzo. En als twee tegenstanders aan elkaar gewaagd zijn dat duurt een potje nog steeds vrij lang. Je speelt dan onder druk en dat maakt het spannend.
Wat deze man zegt _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
ok wanneer komt de real versie uit ipv beta :P Word nieuwsgierig na het zien van die match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

PainkillA schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:38:
ok wanneer komt de real versie uit ipv beta :P Word nieuwsgierig na het zien van die match.
In oktober/november van dit jaar pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Als je competatief speelt wel ja, op zich niks mis mee. Er zijn alleen ook mensen die een andere voorkeur hebben, en daar is ook niks mis mee. Meestal is het doel van een spel om zo veel mogelijk speelstijlen mogelijk te maken, zodat ze zo veel mogelijk mensen tevreden stellen en zo veel mogelijk exemplaren verkopen. Dat is bijvoorbeeld de reden dat een game als SupCom die op het eerste gezicht nogal anti-rush ontworpen lijkt te zijn toch de ruimte bied voor rushtactieken (ik gok dat jij dat beter weet dan ik ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:48:
[...]

Als je competatief speelt wel ja, op zich niks mis mee. Er zijn alleen ook mensen die een andere voorkeur hebben, en daar is ook niks mis mee. Meestal is het doel van een spel om zo veel mogelijk speelstijlen mogelijk te maken, zodat ze zo veel mogelijk mensen tevreden stellen en zo veel mogelijk exemplaren verkopen. Dat is bijvoorbeeld de reden dat een game als SupCom die op het eerste gezicht nogal anti-rush ontworpen lijkt te zijn toch de ruimte bied voor rushtactieken (ik gok dat jij dat beter weet dan ik ;)).
Supcom is juist ontworpen voor snelle gameplay. Het is de enige RTS waar je meteen kunt beginnen met het bouwen van een landfactory om units te bouwen! (vanilla was iets anders, maar FA leent zich heel goed voor snelle gameplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:48:
[...]

Het klopt wel wat je zegt, maar laat CNC nou juist nooit ontworpen zijn om als een Sim City te dienen. In ieder geval roepen de devvers altijd dat het ze gaat om snelle actie. Eerst 20 minuten een basis bouwen en tig tanks erbij is niet mijn definitie van snel ;). Voor Red Alert 3 hebben de devvers dan wel weer geroepen dat ze rushen wouden stoppen. Daar zijn ze of compleet niet in geslaagd of ze bedoelen een ander soort rushen. Veel mensen vinden 15 tanks bouwen en daarmee steamrollen ook rushen (let maar eens op, ook hier, hoe vaak mensen dat als rush beschouwen). En dat is wel onmogelijk gemaakt in RA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EA en competitive?
;(

Ik vond CNC3 best wel een rushgame.. Je wist bijna altijd de winnaar na 5 minuten spelen..
Maar dat is juist hartstikke vet! En turtlen is voor watjes >:)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ik vind het wel jammer dat het geen open demo is en je er verplicht de demo key uit Kane's Wrath voor nodig hebt. Ik heb meerdere C&C generals en C&C3 versies origineel, KW was eigenlijk de enige die ik niet origineel had.

Toch maar even snel mijn freebees inwisselen voor het origineel van KW.... :) Die demo maakt me toch wel nieuwsgierig ;)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:23:
EA en competitive?
;(

Ik vond CNC3 best wel een rushgame.. Je wist bijna altijd de winnaar na 5 minuten spelen..
Maar dat is juist hartstikke vet! En turtlen is voor watjes >:)
Zeker wel een rushgame idd. zeker op kleine maps was het vaak al knokken om de tiberium velden en daarna meteen met scorpion tanks. Heb maar weinig echt lange potjes gehad waarbij ik rustig om kon bouwen om vervolgens met 20 mammoths aan te vallen. Maarja, dat komt misschien ook wel omdat ik de scorpion rush uitvoerde 8)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Haha, zat even een video te kijken van FileFront, hoe JohnWE speelt (een of andere baas van die C&C tak van FileFront), zag ik opeens de tegenstander van JohnWE een bericht typen, was het onze Wmm :)

http://forums.ea.com/mboa...?threadID=399876&tstart=0
@ 11:22 viel het me op

Wmm tegen eigenaar van C&C Files :)
Ik ben beniewd hoe het afloopt, ik denk dat John wint ^^

EDIT: En ik had gelijk :)
GG idd op het einde!
Geen commentaar hoe je het beter had kunnen doen, heb het spel zelf niet, maar ik heb wel genoten ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Shammah op 30-07-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hachy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:00:
Ik vind het wel jammer dat het geen open demo is en je er verplicht de demo key uit Kane's Wrath voor nodig hebt. Ik heb meerdere C&C generals en C&C3 versies origineel, KW was eigenlijk de enige die ik niet origineel had.

Toch maar even snel mijn freebees inwisselen voor het origineel van KW.... :) Die demo maakt me toch wel nieuwsgierig ;)
Het is geen demo, maar een beta. En die zijn meestal gesloten bij games hoor :). De demo zal in september ofzo wel uitkomen vermoed ik als ze het willen uitbrengen in oktober of november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Hachy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:00:

Houd er dan rekening mee dat je pas ergens op het eind ofzo van de beta pas kunt spelen. Des te eerder je je aanmeldt, des te eerder je de beta kunt spelen. Dus je hebt ongeveer 4 maanden aan andere spelers voor je ;).
Shammah schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:38:
Haha, zat even een video te kijken van FileFront, hoe JohnWE speelt (een of andere baas van die C&C tak van FileFront), zag ik opeens de tegenstander van JohnWE een bericht typen, was het onze Wmm :)

http://forums.ea.com/mboa...?threadID=399876&tstart=0
@ 11:22 viel het me op

Wmm tegen eigenaar van C&C Files :)
Ik ben beniewd hoe het afloopt, ik denk dat John wint ^^

EDIT: En ik had gelijk :)
GG idd op het einde!
Geen commentaar hoe je het beter had kunnen doen, heb het spel zelf niet, maar ik heb wel genoten ^^
Haha ja, die video had ik hier een paar posts geleden ook al gepost :). Ik kwam hem ook stom toevallig tegen op het forum van EA, had geen idee dat ie aan het recorden was. Was een leuk potje, kwam erachter dat Burst Drones op collectores laten exploden niet echt effectief is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:48:
[...]

Supcom is juist ontworpen voor snelle gameplay. Het is de enige RTS waar je meteen kunt beginnen met het bouwen van een landfactory om units te bouwen! (vanilla was iets anders, maar FA leent zich heel goed voor snelle gameplay)
Ik had er ff bij moeten vermelden dat ik het over Vanilla had. :) FA heb ik geen ervaring mee (interesse in de SP verloren, MP interesseerde me toch al niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Pinjataaa schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:58:
Ze hebben dit spel veelste futuristisch gemaakt. Red Alert 1 blijft het best. Jammer man.
Helemaal mee eens! Red Alert 2 heb ik met veel plezier gespeeld, maar toch kon deze echt niet tippen aan het eerste deel. Ze zijn nu veel te ver doorgeslagen, typisch EA (tesla-amfibievoertuigen...). Ik had veel liever een soort remake van Red Alert 1 gezien: gewone tanks, ouderwetse kolencentrales en een paar futuristische units/gebouwen :).

[ Voor 5% gewijzigd door AntonH op 30-07-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

die amfibievoertuigen zitten er in omdat je ook op water kunt bouwen, en anders zou je teveel units krijgen, of 1 waterspeler en 1 landspeler die beide niet bij elkaar kunnen komen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Red alert2 was wel leuk, maar over lan verveelde al gauw met het beperkt aantal units. Hierdoor worden de strategische mogelijkheden die al zo beperkt zijn nog beperkter. Beetje mass prism tanks maken en gaan met die banaan.

C&C generals was al wat leuker gezien er 3teams waren, maar de balance was toch al gauw ver te zoeken. Een goede balans zoals starcraft, warcraftIII maken dit soort spellen stuk leuker, maar volgens mij gaat RA3 hier wederom de plank mislaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Banzaibunny schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:24:
die amfibievoertuigen zitten er in omdat je ook op water kunt bouwen, en anders zou je teveel units krijgen, of 1 waterspeler en 1 landspeler die beide niet bij elkaar kunnen komen... |:(
Daar was ik idd bang voor toen ze zeiden dat ze water weer in het spel zouden stoppen. Zag het al voor me, gaat iemand die eigenlijk al verslagen is zich nog lekker irritant op het water verstoppen en moet je weer speciaal waterunits of airunits bouwen. Maar dat is goed opgelost, water en land mixt goed en je kunt met een behoorlijk aantal units zowel op water als land uit de voeten. Hoewel je wel eerst even raar kijkt als je een Tesla boot het land op ziet gaan, komen 6 pootjes uit en het bootje loopt als een spin over het land :9.
SCIxX schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:43:
Red alert2 was wel leuk, maar over lan verveelde al gauw met het beperkt aantal units. Hierdoor worden de strategische mogelijkheden die al zo beperkt zijn nog beperkter. Beetje mass prism tanks maken en gaan met die banaan.

C&C generals was al wat leuker gezien er 3teams waren, maar de balance was toch al gauw ver te zoeken. Een goede balans zoals starcraft, warcraftIII maken dit soort spellen stuk leuker, maar volgens mij gaat RA3 hier wederom de plank mislaan.
Generals classic had een redelijke balance, maar idd niet zeer goed ofzo. Zero Hour was vreselijk wat dat betreft. Tiberium Wars heeft in patch 1.09 een vrij goede balance als ik het goed begrijp, hoe Kane's Wrath er na 1 (en waarschijnlijk wel laatste) patch ervoor staat weet ik niet. Red Alert 3 is tot nu toe vrij goed gebalanced. In ieder geval zijn er nog geen dingen opgedoken die extreem imba zijn. Ongetwijfeld komen ze nog wel, maar zoals het nu is is een zeer goed teken aangezien we nog maar in het begin van de beta zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Ik heb vanavond twee filmpjes gemaakt. De eerste is een Sovjet mirror van 6 minuten (zonder geluid) die vrij eenzijdig is, ik win makkelijk. De tweede heeft wel geluid, duurt 15 minuten ongeveer, is Sovjets (me) vs Allies en m'n tegenstander is wel iets beter.

Linkjes:
De eerste: http://files.filefront.co.../;11289385;/fileinfo.html (download de file voor veel betere kwaliteit).
De tweede: http://www.2shared.com/fi...79/Sovjets_vs_Allies.html (download link staat rechtsonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Wat vind jij van spel bekeken vanuit een "pro" perspectief Wmm? Ik weet dat het een beta is, maar de gameplay zal al aardig vast moeten liggen.

Wel goed om te horen dat balance in ieder geval al redelijk in orde eruit ziet ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:35

Pinjataaa

Hit me!

anton121 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:43:
[...]

Helemaal mee eens! Red Alert 2 heb ik met veel plezier gespeeld, maar toch kon deze echt niet tippen aan het eerste deel. Ze zijn nu veel te ver doorgeslagen, typisch EA (tesla-amfibievoertuigen...). Ik had veel liever een soort remake van Red Alert 1 gezien: gewone tanks, ouderwetse kolencentrales en een paar futuristische units/gebouwen :).
Precies, zo denk ik er ook over. Als er een spel uitkomt met gewone normale voertuigen en units etc, dan ben ik er dol blij mee. Alle spellen zijn tegenwoordig met aliens en monsters, echt lelijk als je het mij vraagt.

Toch ga ik dit spel wel even uitproberen. Kan je eigenlijk muurtjes bouwen?? Dat ze dat bij Tiberium Wars weggelaten hebben is echt vrot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ziet er inderdaad wel goed uit. :) Ik krijg iig wel weer een beetje het RA2 gevoel, en dat is goed. O+

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 31-07-2008 10:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.