'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Uhu, maar vroeg me af of je die wel apart moet halen om die achievement te halen, want je moet alle skills halen voor bijv kaim, maar is het dan goed om hem enkel level 8 bijv te laten leren en dan niet de 1,2,3,4,5,6,7Boeboe schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:31:
die skills zijn "up to level #"
dus als je lvl 5 black magic leert/equipped kan je daarmee meteen ook alle voorgaande levels gebruiken zonder die apart te moeten equippen
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik dacht dat jij dat toch wel zou weten Boeboe
Heb nu echt wel veel te veel skills voor kaim en seth waar ik uit kan kiezen zeg.. wordt nog lastig om een optimale skillset te creeren.
Offtopic...al enig idee waarom je eerste staat in google met het searchwoord boobphysics
[ Voor 73% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-03-2008 16:43 ]
uchiha tijntje schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:32:
[...]
Ik dacht dat jij dat toch wel zou weten BoeboeBen nu net voor bij die
spoiler:in het begin van disc 3.Dinosaurus
spoiler:Vond hem wel lastig, zeker omdat ik met name een team had gericht op echt fysieke attacks, kaim, seth en mack, en twee magic supporters, jansen en de queen. Had dus voor kaim en seth ook geen echte magic attacks en healing attacks geequipped. Daarnaast werdt mijn formation naar de gort geholpen. Had hem uiteindelijk verslagen, maar duurde toch wel ff, zeker omdat ik de juiste spells en snelheid van het casten wilde gebruiken, want zijn tailsweep attack deed toch wel best zeertjes op mijn supporting cast
. Daarna had ik gelukkig gesaved, want die crown werd gejat van me en ging dus op zoek naar die eikels die me dat filkten..., maar die waren toch echt iets te sterk
. Dus kom hier nog wel een keer terug als ik een wat hoger level ben.
Heb nu echt wel veel te veel skills voor kaim en seth waar ik uit kan kiezen zeg.. wordt nog lastig om een optimale skillset te creeren.
Offtopic...al enig idee waarom je eerste staat in google met het searchwoord boobphysics
Die kleine lelijkerds zijn idd slap, máárSCIxX schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:15:
[...]
spoiler:die kleine steel lelijkerds waren te sterk? Die zijn super slap. Ik heb zelf altijd kaim vooraan in zijn eentje en mack cooke ming en jansen achterin, sterke combi. Dino was ook geen probleem, aangezien kaim goed damage can absorben
Maar zal het straks nog eens proberen. Vind het nog lastig om echt een goed team met een goede skillset te vormen. Zeker omdat ik flink wat verander met characters. Welk level was je toen je in dit gebied liep?
[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-03-2008 17:30 ]
Uh, weet niet meer, level zal niet zo heel veel verschillen, aangezien het spel je automatisch op een bepaald level zet. (zit je hieronder, lvl je super snel up, zit je op dit level, dan level je praktisch niet)uchiha tijntje schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:22:
[...]
Die kleine lelijkerds zijn idd slap, máárspoiler:heb je ook gevochten tegen die lelijkers als je tegen de king vecht? Dus wanneer die kroon van je gejat is? Want dan is ie wat sterker.
Maar zal het straks nog eens proberen. Vind het nog lastig om echt een goed team met een goede skillset te vormen. Zeker omdat ik flink wat verander met characters. Welk level was je toen je in dit gebied liep?
Even wachten op de Live demo maar als die eraan komt, of een vriend overhalen om hem te kopen zodat ik hem kan ontvreemden
Als je FFVII leuk vind, vind je dit ook leuk. JRPG's krijgen sowieso matige cijfers tegenwoordig. Ik vind het verhaal (buiten thousand years dream) niet zo sterk als FFVII, maar het battlesysteem, de wereld en sfeer is super.Dantar schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:46:
Zit te twijfelen om dit spel aan te schaffen. Alles wat ik zie in de filmpjes ziet er geweldig uit, alsof dit de moderne FF7 is. 4 CDs aan content, vette graphics en mooie combat. Maar overal scoort ie maar matig, rond de 7.5.
Even wachten op de Live demo maar als die eraan komt, of een vriend overhalen om hem te kopen zodat ik hem kan ontvreemden
Ik heb zelf alleen chrono trigger en FFVII gespeeld dus als JRPGer ben je dan al wel redelijk verwend qua smaak.
[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 05-03-2008 22:00 ]
De gemiddelde reviewer heeft een aandachtsspanne van 30 minuten ofzo... Snap het cijfer van Gamespot, een 7.5, totaal niet.....SCIxX schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:51:
[...]
Als je FFVII leuk vind, vind je dit ook leuk. JRPG's krijgen sowieso matige cijfers tegenwoordig. Ik vind het verhaal (buiten thousand years dream) niet zo sterk als FFVII, maar het battlesysteem, de wereld en sfeer is super.
Ik heb zelf alleen chrono trigger en FFVII gespeeld dus als JRPGer ben je dan al wel redelijk verwend qua smaak.

Als je FF10 leuk vind, kan ik me echt niet voorstellen dat je dit niet op zijn minst 'goed' gaat vinden.Dantar schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:46:
Zit te twijfelen om dit spel aan te schaffen. Alles wat ik zie in de filmpjes ziet er geweldig uit, alsof dit de moderne FF7 is. 4 CDs aan content, vette graphics en mooie combat. Maar overal scoort ie maar matig, rond de 7.5.
De gamepers is schandalig met deze titel omgegaan vind ik. Steeds lees je dat het eigenlijk supervet is, maar het is turnbased en turnbased is niet cool (punt er af). En het lijkt op FF, dus gooien we er nog een punt van af (gek he, als het van de makers van FF is!). En tenslotte zijn de laadtijden een minuut, weer een punt er af (dat blijkt een foutje te zijn in de review versie maar het cijfer corrigeren zijn we te lui voor). En één reviewer gaf nog aan dat het een minpunt was dat het battlesysteem complex was. Stel je voor dat je na moet denken zeg, bij een turnbased game nog wel!
Ik zeg, als je een TURNBASED game gaat reviewen, moet men hem waarderen als een TURNBASED game. Punten aftrekken bij LO vanwege turnbased gameplay is hetzelfde als een komedie een slechte recensie geven omdat hij grappig was. Als de pers deze game gewoon had vergeleken hoe hij tegenover andere turnbased die op de markt zat scoorde hij veel hoger dan nu het geval is.
Als je wil weten welke games de moeite zijn moet je simpelweg op zoek gaan naar gamebloggers die dezelfde smaak hebben als jezelf en zien wat hun mening is wat betreft bepaalde games. Objectieve reviews blijken immers nogmaals een utopie te zijn in de gamesindustrie, maar je kan op zijn minst op zoek gaan naar subjectieve reviews van gelijkgestemden.
Ik herinner me nog een bepaalde Blue Dragon review, waar 2 minpunten opvielen:En één reviewer gaf nog aan dat het een minpunt was dat het battlesysteem complex was. Stel je voor dat je na moet denken zeg, bij een turnbased game nog wel!
- het spel bevatte teveel gevechten
- het spel had teveel storyline
Tja...wat wil je dan? De eindcredits zodra je een nieuw spel start?
[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 08-03-2008 01:38 ]
Gamespy geeft het een: 5,0
En: Bully: Scholarship Edition geven ze een: 9,0
Oh ja nog een vraagje:
[ Voor 33% gewijzigd door nFo op 09-03-2008 14:01 ]
Ik geef dit spel tot nu toe echt wel een 9. Waarbij ik blue dragon een 7.5 veel terechter vind.
Ben nu ietsjes op disc 3 en ben ongeveer level 33. Het bijlevelen van personages die je amper gebruikt is wel erg goed gedaan
Jansen is
Ming
Cooke en mack

Anoniem: 160970
Tsja er zijn genoeg RPGs waar ik me echt dood ergerde aan een personage en hem/haar nooit wilde gebruiken, zo erg vind ik deze twee koters nog niet.SCIxX schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:38:
Ik vind cooke en mack juist altijd een beetje irritant, vooral mack met zijn irritante stemmetjeEn dan het eeuwige gehuil van de twee...
Ik zat te surfen op gamespot en zag de review van super smash bros op de wii..
The Good
* Relatively lag-free online multiplayer
*The ability to share game replays, screenshots, and custom levels with friends
* A massive yet surprisingly balanced character roster
* Tons of ways to customize your matches
* A lengthy single-player adventure mode.
Toen brak toch echt mijn klomp... RELATIVELY lag-free... wtf... zelfs als de game lag-free was dan hoort dit nog steeds niet bij the good aangezien dat gewoon een vereiste is... maar dan nog relatively lag-free... Gamespot is de laatste maanden echt aan het aanklooien
Maar back on topic..
Ik ga in ieder geval wel voor meer achievements dan bij blue dragon. Dat waren echt teveel leveling achievements. Enige wat je moest doen was grinden grinden en grinden.. maw.. boring
En mack en cooke vind ik wel geinig, en leef met hun mee want ze hebben nogal wat meegemaakt.

Vind het sowieso wel een geinige setting dat je niet enkel maar kinderen hebt van onder de 18 zoals de meeste jrpgs..:) Nu eindelijk ook eens karakters die echte diepgang hebben (1000 year dreams draagt hier natuurlijk erg veel aan bij)
[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-03-2008 10:19 ]
Lost Odyssey sprak me veel meer aan. Daar heb ik afgelopen weekend 7 uur plezier aan beleefd. Het verhaal is boeiender, de battles wat 'klassieker'.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Eternal Sonata is een prachtig spel, alleen is het zo lineair als een meetlat. Prachtige graphics en muziek maken echter veel goedDarkShadow schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:26:
Ik ben nu bezig met mn allereerste jrpg (dacht dat ik het turnbased nooit zou trekken) en wat blijkt ik vind het geweldig. Het gaat hier echter niet om Lost odyssey maar om eternal sonata. Gaat Lost Odyssey me dan ook bevallen (is het vergelijkbaar?). Ik val sowieso al snel voor een sterk verhaal en goede muziek.
Als je het battlesysteem van Eternal Sonata kan appreciëren moet je zeker eens naar de "Tales of ..." spellenreeks kijken. Tales of Vesperia zou zelfs een 360 exclusive worden (slechts een gerucht). Qua voorgaande games moet je in ieder geval eens Tales of Symphonia voor de gamescube bekijken en de Tales of Phantasia remake op de GBA
Anoniem: 250569
Ik blij
Heb trouwens al 2x een vastloper gehad in een laadscherm en achtergrond muziek die soms verdwijnt als ik een battle in ga, hebben meer mensen hier last van?
Maak af en toe wel gebruik van die ringen. Ligt aan de sterkte van de vijand maar verder niet gebruik het verder niet echt actief nee.Freddy_Fish schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:23:
Gebruikt iemand die ringen eigenlijk actief, ik doe er namelijk helemaal niks mee. Heb nu 16 uur gespeeld en maar een fire ring ultra gemaakt, maar anders dan dat me zwaard brand merk ik niet echt veel verschil.
Heb trouwens al 2x een vastloper gehad in een laadscherm en achtergrond muziek die soms verdwijnt als ik een battle in ga, hebben meer mensen hier last van?
Ja, gebruik altijd ringen, vooral om MP te snoepen. Ze kunnen ook handig zijn tegen vijanden met een zwakte voor elementen. Wordt er wel een beetje gek van onderhand, telkens per attack RT timenFreddy_Fish schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:23:
Gebruikt iemand die ringen eigenlijk actief, ik doe er namelijk helemaal niks mee. Heb nu 16 uur gespeeld en maar een fire ring ultra gemaakt, maar anders dan dat me zwaard brand merk ik niet echt veel verschil.
Nooit vastlopers oid. gehad hier in 40+ uur
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 15-03-2008 22:05 ]
De bonus die je ringen doen zijn wel enkel effectief als je goed/perfect scoort met je ring wanneer je aanvalt.
[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 15-03-2008 22:46 ]
Het was wel belangrijk want op CD4 verandert het spelbeeld compleet.Anoniem: 160970 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:07:
[mbr]Hou het nuttig. Dit topic is niet bedoeld voor chat-achtige replies[/]
Alleen dit wilde ik niet spoileren voor de mensen die er nog niet zijn.
Maar de mensen die er zijn weten wel wat ik bedoel.
Overal tot nu toe
Graphics zijn erg goed. Het battlesysteem is redelijk, maar dingen als extreme spells en limitbreaks heb je niet wat ik toch wel mis. De spells zijn best leuk maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld summons.
Het verhaal is over het algemeen matig naar mijn mening. Met uitzondering van A Thousand years dreams welke geweldig geschreven zijn. De cutscenes zijn erg mooi, de characters zijn goed, maar kan toch beter. De badguy is pure bagger, veel te standaard en te voorspelbaar, het machtige "muahaha" lachje aan het einde van elke cutscene maakt het af. Ik heb het plot nog niet gezien natuurlijk maar het verhaal heeft me tot geen verassingen doen oplopen. Het verhaal is vermakelijk, maar te mager.
Muziek is natuurlijk geweldig, maar niet zo goed als bv FFVII.
Voor de x360 is het al met al een goede RPG, maar als je het gaat vergelijken met klassiekers als FFVII(en meerdere van de serie) en Chrono trigger is het onder de maat.
Wat een heerlijk spel vind ik het tot op heden
2 momenten waar ik toch even een traantje moest wegpinken:
* Dat Kaim na een lange tijd Sarah weer terug vond
en nu weer verder! ^^
Ben nu op disc 3 net na gothza ruins. Die baas is echt niet te halen bij mij ( mack is te zwak:P). Maar verder is dit spel puur genieten, eindelijk een j-rpg die dicht in de buurt van FF7 komt.
offtopic: wat is er weinig animo voor dit topic
Ben nu net bij Disc 2 en ben nog steeds erg onder de indruk. Het spel is zo ontzettend goed geschreven voor een JRPG. Verder is echt elk gevecht relevant, als ik lui 'attack-attack-attack' doe wordt ik zelfs bij de random battles vaak verslagen. En elke eindbaas tot nu toe is als een soort puzzle.
Voor de 360 sectie van IGN is deze titel wel een goede kandidaat voor die reward denk ikSeamusXanthus schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:54:
Inderdaad, hopelijk wordt het geen 'best game no-one played' award voor LO...
Heb trouwens nog eens de awards voor die categorie van de afgelopen jaren doorlopen, en het valt me op dat ik er eigenlijk wel vrij veel titels van bezit
[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 24-03-2008 16:21 ]
ThatsHollywood schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:19:
Ik vind het echt een gaaf spel, snap ook dat mensen het vergelijken met FF7. Alleen vind ik wel dat je bij FF7 meer interactie had bij de karakters en dit bij LO veel minder is.
Ben nu op disc 3 net na gothza ruins. Die baas is echt niet te halen bij mij ( mack is te zwak:P). Maar verder is dit spel puur genieten, eindelijk een j-rpg die dicht in de buurt van FF7 komt.
offtopic: wat is er weinig animo voor dit topic
Anti-Freeze items helpen je hier ook erg goed!
Wat ik op internet ook ergens las was dat het stocken van grounda items ook helpt omdat die niet gereflect worden
In werkelijkheid zit ik met mijn ps3 en bovenstaande gedachtegang ook nog te wachten totdat de eerste de beste jrpg uitkomt. LO had ik dan ook heel graag willen spelen en sinds de recente prijsverlagingen begint het steeds interessanter te worden om een 360 te halen puur voor de enkele rpgs/spellen die niet multiplatform zijn.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Maar ik vind het geen verloren tijd. Het verhaal en de battles zijn boeiend genoeg om me bezig te houden.
Op dit moment lvl 71 en still rising.
Ik hoop dat cd4 een beetje lang duurt want ik wil nog niet dat het verhaal klaar is...
To dare is to do
Vind ik echt vreemd als ik vervolgens mensen lees die hier met 2 discs al op 30 uur zitten
Overigens is het spel echt super, alleen die mack kan ik wel de nek omdraaien met zijn gejank de hele tijd
Cooke en Mack...tja....ik leef wel ergens met ze mee. Soms denk ik ook "geef ze een klets op hun gezicht, dan weten ze waarom ze huilen", maar eigenlijk zou het vreemder zijn als het van die happy-go-lucky cliché klungelige kinderpersonages zijn zoals in zoveel RPG's. Ze hebben echt zóveel meegemaakt op zo'n jonge leeftijd en dat wordt goed overgebracht vind ik. De broosheid van Mack zijn stem/karakter (de arme stakker was 8 jaar geloof ik?) en Cooke die wanhopig probeert verantwoordelijkheid te nemen voor Mack als oudere zus zijnde. Ze probeert een goede steun te zijn voor Mack en wil hiervoor haar uiterste best doen, maar ze gaat eigenlijk even hard gebukt onder hun traumatische verleden en de evenementen die zich voor hun neus afspelen.
De intieme band die die twee hebben is hierdoor heel mooi gebracht. Mack vertrouwt echt volop op zijn zus (ondanks de occasionele ruzie), maar Cooke is zelf radeloos over wat ze moet doen. Ze probeert zich sterk te houden, maar dat lukt lang niet altijd. Ik denk dat het ook daarom is dat ze Seth zo hard bewondert, die als vrouwelijke dappere ex-piraat een ware held is voor Cooke.
De duur...ik heb er 32 uur over gedaan om tot disc 4 te geraken. Zit nog maar net op disc 4, maar ik denk dat het zo wat een final fantasy 7 situatie gaat worden: de mogelijkheid om snel tot het einde te geraken, maar ook de mogelijkheid tot dubbel zoveel uren extra gameplay.
Ik zat met 30 euro oid aan het begin van Disc 4. Ben begonnen met een boel sidequests, zit nu weer aan een stukje hoofdverhaal, en ga daarna nog meer sidequests erbij pakken...
En ondertussen zit ik op de 54 uur...
Zitten verder geen krassen op de cd, maar nu weet ik toch niet echt wat ik moet, bagger!
To dare is to do
Naja ik ren er niet als een gek doorheen ofzo, ik lees alles, neem de tijd voor alles, maar disc 2 was gewoon echt bizar kort! Naja disc 3 zit ik nu op 28 uur en counting.Jaguar645 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:54:
Ik weet het wel zeker!![]()
Ik zat met 30 euro oid aan het begin van Disc 4. Ben begonnen met een boel sidequests, zit nu weer aan een stukje hoofdverhaal, en ga daarna nog meer sidequests erbij pakken...
En ondertussen zit ik op de 54 uur...
Bij de Arthrosaurus op disc 4 ben ik niet snel genoeg met de Nautilus. Ik ken de tactiek en met mijn party op levels rond de 50 kan ik de monsters gemakkelijk verslaan, maar ik raak elke keer uit koers met de Nautilus en dan bereik ik de volgende niet snel genoeg.
Ik vind het spel zo leuk omdat het niet zo op behendigheid aankomt (daar ben ik niet zo goed in) maar op tactiek, dus dit deel van het spel valt nogal tegen.
Hopelijk kom ik er nog wel een keer voorbij, want ik kan sommige sidequests nu niet spelen.
Wat je hier het beste kan doen is, om op de ene sleep spell uitoefenen en de andere aanvallen en dan doe je met de volgende het zelfdeCanaria schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:32:
Pff ik zit alweer een tijdje vast
Bij de Arthrosaurus op disc 4 ben ik niet snel genoeg met de Nautilus. Ik ken de tactiek en met mijn party op levels rond de 50 kan ik de monsters gemakkelijk verslaan, maar ik raak elke keer uit koers met de Nautilus en dan bereik ik de volgende niet snel genoeg.
Ik vind het spel zo leuk omdat het niet zo op behendigheid aankomt (daar ben ik niet zo goed in) maar op tactiek, dus dit deel van het spel valt nogal tegen.
Hopelijk kom ik er nog wel een keer voorbij, want ik kan sommige sidequests nu niet spelen.
Heb nu ongeveer 100 uur erop zitten en heb het uitgespeeld
Zijn er nog andere games op de xbox die hierop lijken?? Dit is mijn eerst RPG en vind het schitterend
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Zal ff de demo downloaden en kijken of het wat is!Boeboe schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:25:
een spel dat ook veel vrijheid geeft in je doen en laten (massas sidequests en minigames) is Blue Dragon. Niet zo "mature" als Lost Odyssey, maar wel een hele leuke toriyama sfeer
Jammer dat de achievement zo lang duren voor Lost Odyssey, vooral dat je je immortals met alle skill moet linken en upgraden. Heb ze allemaal op ongeveer 90% maar de laatste ringen opzoeken enzo gaat weer veel tijd inzitten. Mijn karakters zijn nu gemiddeld op lvl 90 dacht ik, althans Kaim en Seth. De andere rond de 80
Zal ff de demo downloaden en kijken of het wat is!
Jammer dat de achievement zo lang duren voor Lost Odyssey, vooral dat je je immortals met alle skill moet linken en upgraden. Heb ze allemaal op ongeveer 90% maar de laatste ringen opzoeken enzo gaat weer veel tijd inzitten. Mijn karakters zijn nu gemiddeld op lvl 90 dacht ik, althans Kaim en Seth. De andere rond de 80
Overigens heb ik voor de grap een nieuwe game gestart met mijn clear data, maar dan begin je dus gewoon
echt te bizar simpel, vraag mij af of dit ook het geval is voor de latere gebeurtenissen.....
[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 19-05-2008 09:30 ]
niet dus:Boeboe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:41:
Echt? Speel toch eens verder, het zou me niet verbazen als je Chrono Trigger toestanden zou tegenkomen. Bepaalde bossfights waar je volgens het verhaal moet verliezen kan je in dit geval WEL winnen waardoor je andere eindes krijgt.
Yep klopt, ik ben ook lvl 50 weer. Maar heb het nog niet verder gespeeld.Boeboe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:41:
Echt? Speel toch eens verder, het zou me niet verbazen als je Chrono Trigger toestanden zou tegenkomen. Bepaalde bossfights waar je volgens het verhaal moet verliezen kan je in dit geval WEL winnen waardoor je andere eindes krijgt.
Echter, Lost Odyssey staat momenteel "on hold" bij mij
Arg die 360, waarom komt er zoveel moois op uit? En zeggen dat ik "die console van MS" vroeger zo haatte.
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 26-05-2008 14:48 ]
Ook heb ik een vraag over de NPC's. Loont het om ze allemaal aan te spreken of worden de NPC's die echt wat te zeggen hebben op één of andere manier gemerkt? Dat ze anders kleuren of iets dergelijks?
Verder lijkt het een erg goede spel, al heb ik nog niet veel gedaan. Ik had in ieder geval niet zoiets vewacht op de Xbox.
Anoniem: 255717
1. kaim heeft inderdaad geheugenverlies ja, dus jij als speler en hij het karakter weten aan het begin evenmin wat er aan de hand is.mister_S schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:35:
Ik ben een beginnende LO player, een leek dus, en heb wat vragen. Ik ga vanavond op stap naar Grand Staff, ik ben dus niet zo ver, maar ik heb het gevoel dat ik wat van het verhaal heb gemist. Kaim heeft ineens geheugenverlies, de andere immortal leek me te herkennen en de 'obvious bad guy' lijkt mijn maatje. Wordt dit allemaal later uitgelegd? Ik heb het gevoel dat Kaim zelf er ook geen drol van begrijpt op dit moment.
Ook heb ik een vraag over de NPC's. Loont het om ze allemaal aan te spreken of worden de NPC's die echt wat te zeggen hebben op één of andere manier gemerkt? Dat ze anders kleuren of iets dergelijks?
Verder lijkt het een erg goede spel, al heb ik nog niet veel gedaan. Ik had in ieder geval niet zoiets vewacht op de Xbox.
ook zou ik me geen zorgen over maken dat je aan het begin misschien niet alles begrijpt, het verhaal is niet al te ingewikkeld, het zal eerder sneller dan later allemaal duidelijk worden.
2. er is geen manier om NPC's waarvan je niks kunt krijgen te onderscheiden van NPC's waar je wel iets van krijgt (tenzij je een walkthrough gebruikt
ik vind zelf het spel een stuk leuker worden door met iedereen te praten en zo steeds wat meer 'de sfeer' van de gebieden mee te krijgen.
Overigens wordt het geheugen verlies deels in het verhaal duidelijk gemaakt, maar grotendeels door het prachtige 1000 Years of Dreams.
Maar dat ontdek je snel genoeg allemaal
same here, heb mijn xdoos pas een maand of 2 (lost odyssey was mn eerste aankoop ervoor), maar geloof dat sinds GTA er is ik lost odyssey niet meer in de dvd-lade gestopt heb.Boeboe schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:31:
Verdorie, ik zie net dat er nieuwe content is op de marketplace. Een volledig nieuwe dungeon om te spelen (en te levelen!) met de laconieke vermelding dat het toch wel aangeraden is om te saven alvorens je hier binnengaat.
Echter, Lost Odyssey staat momenteel "on hold" bij mij. Ben nog met GTA4 bezig en in de nabije toekomst wil ik me ook op Rock Band richten.
Arg die 360, waarom komt er zoveel moois op uit? En zeggen dat ik "die console van MS" vroeger zo haatte.
ik vind het een geweldig tof spel, maar merk dat je er echt zin in moet hebben om er voor te gaan zitten.
vooral de lage interactiviteit en gebrek aan animaties (buiten gevechten heb ik het dan over, bijv de ren animatie hadden ze wel wat meer van kunnen maken (je glijd inplaats van dat je rent, geen animatie voor tegen de muur oprennen).
is toch jammer dat een spel wat er zo mooi uitziet, in gevechten en filmpjes voornamelijk, je 40% van je tijd aan het kijken bent naar een poppetje wat 'de randen van een map aan het afschaven is' (inclusief gebrekkige ren animatie) op zoek naar kistjes.
ook vind ik het erg jammer dat als je kaim niet in je party gekozen hebt, hij nogsteeds je karakter is wat je bestuurt in free roam, hadden zo op zn minst kunnen doen dat je kunt kiezen tussen de 4 immortals.
Wat het verhaal betreft leek het begin me eigenlijk vreemd. Meeste dat Kaim zegt is "Hm" en "I don't know"
Dat vind ik vreemd, want als ik bijv. the king of Uhra als eerste persoon zet, dan kan ik met hem rennen? Later ren je overigens ook met de modellen van de andere characters, dus ze zitten er hoe dan ook in. Lijkt mij dus sterk dat je het niet kan veranderen....Anoniem: 255717 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:04:
[...]
same here, heb mijn xdoos pas een maand of 2 (lost odyssey was mn eerste aankoop ervoor), maar geloof dat sinds GTA er is ik lost odyssey niet meer in de dvd-lade gestopt heb.
ik vind het een geweldig tof spel, maar merk dat je er echt zin in moet hebben om er voor te gaan zitten.
vooral de lage interactiviteit en gebrek aan animaties (buiten gevechten heb ik het dan over, bijv de ren animatie hadden ze wel wat meer van kunnen maken (je glijd inplaats van dat je rent, geen animatie voor tegen de muur oprennen).
is toch jammer dat een spel wat er zo mooi uitziet, in gevechten en filmpjes voornamelijk, je 40% van je tijd aan het kijken bent naar een poppetje wat 'de randen van een map aan het afschaven is' (inclusief gebrekkige ren animatie) op zoek naar kistjes.
ook vind ik het erg jammer dat als je kaim niet in je party gekozen hebt, hij nogsteeds je karakter is wat je bestuurt in free roam, hadden zo op zn minst kunnen doen dat je kunt kiezen tussen de 4 immortals.
ik denk dat je je vergist..Notna schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:12:
[...]
Dat vind ik vreemd, want als ik bijv. the king of Uhra als eerste persoon zet, dan kan ik met hem rennen? Later ren je overigens ook met de modellen van de andere characters, dus ze zitten er hoe dan ook in. Lijkt mij dus sterk dat je het niet kan veranderen....
als kaim niet in de groep zit ben je idd een ander poppetje in free roam (bijv seth en hele tijd geloof ik, en idd the king of uhra ook ff).
heb net na het lezen van je bericht het spel ff snel opgestart, maar wat ik ook verander aan mn formation (kaim wel of niet in de party, kaim voor of achterste rij), je blijft altijd hem besturen.
beetje jammer wel sinds ik eigenlijk wel genoeg tegen dat naveltruitje van hem heb aangekeken.
Alweer paar maandjes geleden dat ik hem in mijn XBOX had.
Anoniem: 160970 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:25:
Is die nieuwe dungeon enigzins intressant nadat je de game al hebt uitgespeeld en alles praktisch gehaald hebt?
Alweer paar maandjes geleden dat ik hem in mijn XBOX had.
Notna schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:55:
[...]
spoiler:In het begin denk je: wtf is dit voor crap.... Totdat je ver genoeg komt en 3 black kelelons en een diamond kelelon tegenkomt in 1 random battle. Er zitten _sterke_ enemies verder op in het level. De eindbaas is trouwens ook te bizar. Lees voor meer info het volgende spoiler balkje. Daarnaast krijg je een aantal coole items als Counter 2 en wat ringen met leuke stats
spoiler:Ik ben tot de eindbaas gekomen. Het betreft hier een Kelokiller. Het is een robot met kelelon status, die reflect en regenerate op zich cast. HP = 105000 en regenerate doet 20900 hp per beurt erbij....... Vervolgens doe ik @ lvl 90 met een kelo killer ring 3+ maar 2500 dmg per keer. You see my problem here.....? GEzien je met kelo status maar 1 dmg per keer doet..... Verder doet hij een attack die lijkt op de meteor crash die je in het begin van het spel ziet, die instant death geeft.... Hoe moet je die in godes naam oplossenIk kan geen dispel casten op die gast omdat er om een vage reden dit ook wordt gereflect...... En zelf kan ik geen reflect, zodat ik het kan bouncen.......
-Gebruik alleen reversas spellNotna schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:55:
[...]
spoiler:In het begin denk je: wtf is dit voor crap.... Totdat je ver genoeg komt en 3 black kelelons en een diamond kelelon tegenkomt in 1 random battle. Er zitten _sterke_ enemies verder op in het level. De eindbaas is trouwens ook te bizar. Lees voor meer info het volgende spoiler balkje. Daarnaast krijg je een aantal coole items als Counter 2 en wat ringen met leuke stats
spoiler:Ik ben tot de eindbaas gekomen. Het betreft hier een Kelokiller. Het is een robot met kelelon status, die reflect en regenerate op zich cast. HP = 105000 en regenerate doet 20900 hp per beurt erbij....... Vervolgens doe ik @ lvl 90 met een kelo killer ring 3+ maar 2500 dmg per keer. You see my problem here.....? GEzien je met kelo status maar 1 dmg per keer doet..... Verder doet hij een attack die lijkt op de meteor crash die je in het begin van het spel ziet, die instant death geeft.... Hoe moet je die in godes naam oplossenIk kan geen dispel casten op die gast omdat er om een vage reden dit ook wordt gereflect...... En zelf kan ik geen reflect, zodat ik het kan bouncen.......
-Zorg dat je minimaal 2 immortals met 1Hp de battle ingaat. ( ze kunnen niet dood)
minimaal deze skills voor dat je de battle ingaat:
Level 80+ Immortals (At least 8000 HP)
The following skills:
Persistence
HP Boosting skills
Crisis Defence
Complete Defence
Level 8 White Magic
Level 8 Spirit Magic
Lucky 0 Magic Damage
Nullify all elements
Double Cast
Reduce Casting time 2
Mental Stability 2
Weapon Guard 2
Slot +5/Slot +10
Turn-tail
En zorg ervoor dat je niet met te veel HP de battle begint en het beste is om SED op de front( volle HP ) te zetten en derest erachter. Zo neemt SED de Forceus spell op en de gene achter hebben daar geen last van.
Heh, jij komt daar teminste nog. Als ik disc 4 erin stop wordt mij medegedeeld dat ik de disc in een xbox 360 moet stoppen (en ja, daar zit hij al in).Slaapje schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:43:
Feest weer ben nu op cd 4 aangekomen bijspoiler:Nu kom ik niet voorbij dat filmpje omdat mijn spel steeds vastloopt! ook ergens anders heen kan ik niet meer, want als ik een loading screen krijg loopt het spel vast... Hij begint te loaden en na 5 seconde stopt mijn xbox met de cd te lezen. controller reageerd niet meer, maar als ik de disc lade open doe dan gaat mijn xbox ook weer verder...Numara, in het kasteel waar je die leger leider weer ziet
Zitten verder geen krassen op de cd, maar nu weet ik toch niet echt wat ik moet, bagger!
En aan het einde van disc 3 (als je dat bericht krijgt van insert disc 4) kreeg ik continu disc read errors. Nog geen andere games geprobeerd, kga er morgen wel ff mee klooien
sekeroglan schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:43:
[...]
[...]
-Gebruik alleen reversas spell
-Zorg dat je minimaal 2 immortals met 1Hp de battle ingaat. ( ze kunnen niet dood)
minimaal deze skills voor dat je de battle ingaat:
Level 80+ Immortals (At least 8000 HP)
The following skills:
Persistence
HP Boosting skills
Crisis Defence
Complete Defence
Level 8 White Magic
Level 8 Spirit Magic
Lucky 0 Magic Damage
Nullify all elements
Double Cast
Reduce Casting time 2
Mental Stability 2
Weapon Guard 2
Slot +5/Slot +10
Turn-tail
En zorg ervoor dat je niet met te veel HP de battle begint en het beste is om SED op de front( volle HP ) te zetten en derest erachter. Zo neemt SED de Forceus spell op en de gene achter hebben daar geen last van.
- Squeeek !!!
Lol, niet opgelet tijdens de uitleg ?Ekitch schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:07:
KLein vraagje, krijgen de immortals op een gegeven moment ook meer skills of moeten zijn het met 3 doen plus 1 van accesoire?
Let op!: Als je bijv. lvl 3 White Magic leerd, dan kan je alles van 3 en lager. Het is dus niet nodig om 1,2 ook te equippen
Ze zijn nu lvl 40 en me mortals zijn 10 keer sterker en flexibelers als de immortals doordat deze nog steeds maar 3 skill per stuk hebben.
- Squeeek !!!
Als je immortals al skills hebben geleerd (d.m.v. skill link) dan moet je nog naar je skills tab gaan en daar selecteren welke skills je wilt gebruiken. In het begin het je maar 3 skill slots, je kan deze uitbreiden m.b.v. slot seeds of +[x] skill slot skills. Deze kom je in het begin van het spel nog niet tegen.Ekitch schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:22:
Umm dat wist ik wel maar het ging me om de skilslots van de immortals. Maar als die slotseeds werken dan wordt het wel interessant.
Ze zijn nu lvl 40 en me mortals zijn 10 keer sterker en flexibelers als de immortals doordat deze nog steeds maar 3 skill per stuk hebben.
Is er verder nog iemand die 1000/1000 GS heeft? Ik zelf wilde het wel proberen maar na 2x de hele wereld afgegaan te zijn om alle potjes, pannetjes, boekjes en steentjes te onderzoeken heb ik het maar opgegeven. Dus met 980/1000 ligt hij nu in mijn kast. Voor degene die nog niet weten waar ik het over heb, het gaat over de achievement Treasure Trove.
Ik heb die 'nieuwe' expansion nog niet gedownload, dus deze moet je even niet meerekenen.
Ook bekend op XBL als buggienuk
Ik heb het zelfde probleem inderdaad, disc 4 is niet te spelen.... de rest nooit problemen en met andere spellen ook nooit een probleem ondervonden... vervelendMephisteus schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:59:
[...]
Heh, jij komt daar teminste nog. Als ik disc 4 erin stop wordt mij medegedeeld dat ik de disc in een xbox 360 moet stoppen (en ja, daar zit hij al in).
En aan het einde van disc 3 (als je dat bericht krijgt van insert disc 4) kreeg ik continu disc read errors. Nog geen andere games geprobeerd, kga er morgen wel ff mee klooien
To dare is to do
Waarom niet een guide erbij pakken?buggienuk schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:26:
[...]
Als je immortals al skills hebben geleerd (d.m.v. skill link) dan moet je nog naar je skills tab gaan en daar selecteren welke skills je wilt gebruiken. In het begin het je maar 3 skill slots, je kan deze uitbreiden m.b.v. slot seeds of +[x] skill slot skills. Deze kom je in het begin van het spel nog niet tegen.
Is er verder nog iemand die 1000/1000 GS heeft? Ik zelf wilde het wel proberen maar na 2x de hele wereld afgegaan te zijn om alle potjes, pannetjes, boekjes en steentjes te onderzoeken heb ik het maar opgegeven. Dus met 980/1000 ligt hij nu in mijn kast. Voor degene die nog niet weten waar ik het over heb, het gaat over de achievement Treasure Trove.
Ik heb die 'nieuwe' expansion nog niet gedownload, dus deze moet je even niet meerekenen.
Edit:
Owww die achievement, als ik jouw was begin er niets eens aan.
[ Voor 3% gewijzigd door sekeroglan op 02-06-2008 20:48 ]
Helaas al te laat, ik heb er zeker wel 10 uur over gedaan en nog heb ik hem niet. Waarschijnlijk heb ik ergens een steen of een erg goed verborgen pot/poster gemist. Jammer van deze achievement, verder is het een leuk spel.sekeroglan schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:42:
[...]
Waarom niet een guide erbij pakken?
Edit:
Owww die achievement, als ik jouw was begin er niets eens aan.
Binnenkort maar eens wat MS-points halen, kan ik even die nieuwe dungeon uitspelen.
Ook bekend op XBL als buggienuk
Anoniem: 37384
Heb jij serieus iedereen op level 40 maar nog steeds niet in de gaten hoe je meer skill slots krijgt?Ekitch schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:22:
Umm dat wist ik wel maar het ging me om de skilslots van de immortals. Maar als die slotseeds werken dan wordt het wel interessant.
Man o man.. Niet op zitten letten ofzo?
Je kunt dus skill slotsseeds gebruiken voor 1 extra skill slot (alleen bij immortals dus) en er is een skill die zelf 3 extra slots opent. Zelf gebruikt hij er ook 1, dus hij levert je er 2 extra op.
Mijns inziens toch wel redelijk essentieel. Ik heb mijn poppekes rond level 38 nu:
Kaim heeft bij mij nu iets van 16 slots. Seth heeft er 15 dacht ik.
Dat werkt een stuk lekkerder. Iedereen alle soorten magic.
Nee dat had ik echt niet door het werd dus nu ook een stuk pittiger. Zit op ook disc 4. Dus we gaan de slots eens verdelenAnoniem: 37384 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Heb jij serieus iedereen op level 40 maar nog steeds niet in de gaten hoe je meer skill slots krijgt?
Je kunt dus skill slotsseeds gebruiken voor 1 extra skill slot (alleen bij immortals dus) en er is een skill die zelf 3 extra slots opent. Zelf gebruikt hij er ook 1, dus hij levert je er 2 extra op.
Mijns inziens toch wel redelijk essentieel. Ik heb mijn poppekes rond level 38 nu:
- Squeeek !!!
Haha, nou ja, beter laat dan nooitEkitch schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:37:
[...]
Nee dat had ik echt niet door het werd dus nu ook een stuk pittiger. Zit op ook disc 4. Dus we gaan de slots eens verdelenDat zal een verademing worden.
Hoeveel van die skill slot dingen heb je in de tussentijd opgespaard dan nu?
Ik hoop voor je dat je wel altijd de skill-link hebt gebruikt zodra je mortal-vrienden een skill hebben gekregen na het levelen, zodat je de nieuwe slots gelijk kun opvullen. Anders zul je nog veel moeten vechten om alle skills te leren.
Je krijgt later ook nog skil slot +3/+5/+10, dus er is genoeg ruimte om die sloten te vullen (met dingen als Ailment resistance, Absorb Magic, Element absorb, Counter, Counter Up, Counter 2, Improve Casting Time 1/2, Spirit/Black/White magic lvl 8Anoniem: 37384 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Heb jij serieus iedereen op level 40 maar nog steeds niet in de gaten hoe je meer skill slots krijgt?
spoiler:Ben nu net op disc 4 beland, ze zijn dus eindelijk weer een groep. Vond er trouwens weinig aan toen ze allemaal apart op reis waren, maar dat is nu dus voorbij
Zucht moet weer eens verder gaan levelen. Seth, Sed, Kaim, Sarah en Ming zijn nu @ lvl 92 (rest boeit mij niet zo, maar zijn lvl 52 en up vanwege het feit dat ik wel de skills wil leren
Ow en net de Immortal One verslagen binnen 30 beurten \0/
- Squeeek !!!
Ook duurt het laden in mijn ogen wel erg lang. In reviews stond dat al vermeldt, maar bij de final zou dat al gefixed zijn. Als dit de gefixte laadtijden zijn, moeten de reviewcodes laadtijden van enkele minuten hebben gehad. Het zal mijn Xbox toch niet zijn he? Het is pas een maandje jong.
Het is wel een tof spel he. Alleen sommige filmpjes zijn een beetje tenenkrommend/kinderachtig vind ik. Zoals dat stukje waarbij de kinderen (Cooke en Mack) gaan zingen, volgens mij toen SarahEkitch schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:05:
Ik heb wel steeds skill link gebruikt jah. Dus ze hebben best veel skills al maar ik had er dus maar steeds 3 equipped. Maar goed vanavond maar ff kijken. Zal wel een stuk leuker worden kan ik ook iedereen eindelijk een paar anti-s standaard meegevendie haalde ik er nu namelijk uit zodat ik de betere skills had om mee te vechten.
Maar goed, al met al gooi ik het DVD-tje na 40 uur nog steeds het vaakst m'n Xbox in, afgewisseld met CoD4 en GTA4.
• Een verhaal heeft opbouw nodig. In het begin is er veel cutscene, later is dit echt stukken minder. Veel films hebben ook een stroperig begin en worden na een half uur echt pas 'spannend'mister_S schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:15:
Ik speel dit spel al een tijdje, maar ik vind het niet echt denderend. Ik ben nog op de eerste disk, de actie:cutscene ratio vind ik zeer slecht. Ik heb het gevoel dat ik cutscene na cutscene bekijk met af en toe wat actie ertussen. Ik vind verhaal in spellen belangrijk, de korte verhaaljes zijn erg goed, maar het begint te vervelen als je constant zit te kijken en te lezen. Ik weet niet meer waar het was, maar ik heb een keer een half uur cutscenes zitten kijken. Vijf cutscenes waren dat met het laden ertussenin. Wordt dit later 'beter' of is dit nou eenmaal de opmaak van dit spel?
Ook duurt het laden in mijn ogen wel erg lang. In reviews stond dat al vermeldt, maar bij de final zou dat al gefixed zijn. Als dit de gefixte laadtijden zijn, moeten de reviewcodes laadtijden van enkele minuten hebben gehad. Het zal mijn Xbox toch niet zijn he? Het is pas een maandje jong.
• Laadtijden zijn bij mij max 15 seconden. Vooral ingame gerenderde scenes vragen wat laadtijd. /FMV niet echt.
Ik heb alleen wel het idee dat ik heel veel gemist heb. Heb het verhaal redelijk rechtlijning gevolgd. Wel elke gebied waardoor ik kwam uitgeplozen maar volgens mij is er nog veel meer te zien.
Denk dat ik het gewoon voor de 2e keer ga doen.
- Squeeek !!!
Equip ook dingen als Slot +3/+5/+10 he! het kost je 1 slot, maar je krijgt er 2/4/9 voor terug....Ekitch schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:13:
Zo, dat scheelde zeer veel. Ik hat 15 slot seeds dus lekkere boost voor me main characters.
werkt stuk beter.
Ik heb alleen wel het idee dat ik heel veel gemist heb. Heb het verhaal redelijk rechtlijning gevolgd. Wel elke gebied waardoor ik kwam uitgeplozen maar volgens mij is er nog veel meer te zien.
- Squeeek !!!
Je kan toch vanaf disc4 weer overal heen? Ik heb dat gisteren even gedaan, en in elke stad krijg ik ineens allemaal dreams om m'n oren. Heb ze maar even doorgeklikt allemaal, had er geen zin in zo achter elkaar. Ook kom ik ineens op stukjes en vind ik dingetjes die ik eerst blijkbaar gemist had.Ekitch schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:13:
Zo, dat scheelde zeer veel. Ik hat 15 slot seeds dus lekkere boost voor me main characters.
werkt stuk beter.
Qua verhaallijn weet ik niet zo goed waar ik geacht wordt om heen te gaan, maar dat zoek ik later wel uit. Eerst maar even levellen.
http://www.wikicheats.com..._-_XB360/Accessory_Skills (google doet wonderen he.....)Ekitch schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:50:
Die heb ik nog niet gevonden. Waar kan ik die vandaan halen?
Slot +3 - Increases Skill Slots by 3
-Awakening Bracelet [20 SP]
-Crow in Saman before Experimental Staff/Khent Gate behind soldier
Slot +5 - Increases Skill Slots by 5
-Freedom Armband [35 SP]
-After getting the Nautilus go back to Uhra's Great Gate and talk to the soldier nearest the door, deliver his letter to the man in the square nearest the castle
Slot +10 - Increases Skill Slots by 10
-1000 Years of Memories [50 SP]
-Defeat Holy Beast in Numara Atoll
Dat klopt, enige wat niet meer toegankelijk is, is Wohl Highlands (waar je begint) en KhentAnoniem: 37384 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:24:
[...]
Je kan toch vanaf disc4 weer overal heen? Ik heb dat gisteren even gedaan, en in elke stad krijg ik ineens allemaal dreams om m'n oren. Heb ze maar even doorgeklikt allemaal, had er geen zin in zo achter elkaar. Ook kom ik ineens op stukjes en vind ik dingetjes die ik eerst blijkbaar gemist had.
Qua verhaallijn weet ik niet zo goed waar ik geacht wordt om heen te gaan, maar dat zoek ik later wel uit. Eerst maar even levellen.
[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 04-06-2008 13:31 ]
Erg mooie CGI filmpjes zeg, kan zo in een film !
In ben van Gohtza naar die boot gegaan.
Hoe hebben jullie die Magical Beast verslagen ?
Met of zonder die kraan?, maakt het nog wat uit of niet ?
Extra content ook gedownload:
http://www.xbox.com/en-US...lostodyssey/bonuspack.htm
http://www.xbox.com/en-US...l/lostodyssey/dungeon.htm
In die Gohtzan Refugee Camp vind je ook leuke items zoals:
Sacred Torch & Ring
Spire Commander & Ring
http://infomb.googlepages.com/P1050086.JPG
Veel level 2 ringen kunnen maken.
Wel honden werk om alles bijelkaar te krijgen, mis je weer dat, moet je dat kopen ect.
[ Voor 32% gewijzigd door nFo op 07-06-2008 13:58 ]
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Ja begin is even lastig, zie het begin van het topic.Cidolfas schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:35:
Pittige bazen zeg! Heb het spel nog maar net, maar de eerste twee boss fights zijn best pittig moet ik zeggen... Dat maakt het wel leuk overigens
Maar is wel te doen, gaat niet simpel.
Het ziet er erg mooi uit... zoals de filmpjes mooi overlopen in de het spel zelf heeft echt een WOW factor... althans: die ene keer toen het me opviel (als je dus de eerste keer de controle krijgt over Kaim (sp)...
En de gevechten zijn turnbased wat ikzelf niet echt een probleem vind. Misschien na 1000 gevechten dat het wat minder interessant wordt, maar daar had ik met Final Fantasy 12/10/9/8/7 ook geen last van...
Ik begin nog maar net... maar vind m nu al top. Waarschijnlijk vooral omdat het spel zo op FF-games lijkt...
Nu vraag ik me af: waarom is dit spel slecht onthaalt... als jullie kritisch kijken naar het spel waar jullie al vele uren in hebben gestopt, waar scheelt het dan het meeste aan....?
Ik hoop iig dat ik m uit kan spelen en dat het niet gaat vervelen....
Hier is zover ik nu gezien heb de composite magic het meest groots.
Verder hebben wapens weinig extra's te bieden behalve dat ze wat meer attack geven wat ik ook jammer vind.
Maar dit is echt het enige voor de rest is het een prachtig spel en speelt het lekker door. Maar je kunt ook nog een paar uur extra besteden aan alles te zoeken wat er is
- Squeeek !!!
En daar hoop ik ook op... ik speel het spel met de prima guide want heb geen tijd om spellen twee keer te spelen. Maar speel het wel zodanig dat ik eerst een deel speel en dan ga lezen wat ik eventueel gemist heb... kan ik altijd nog reloaden...Ekitch schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:01:
Maar dit is echt het enige voor de rest is het een prachtig spel en speelt het lekker door. Maar je kunt ook nog een paar uur extra besteden aan alles te zoeken wat er is
Dit spel moet me samen met GTA IV zoet houden tot FallOut 3... moet lukken...
Negatieve puntjes:Jobbie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:52:
Gister heb ik Lost Odyssey eindelijk binnen gekregen... en tot nog toe vind ik het een fantastisch spel.
Het ziet er erg mooi uit... zoals de filmpjes mooi overlopen in de het spel zelf heeft echt een WOW factor... althans: die ene keer toen het me opviel (als je dus de eerste keer de controle krijgt over Kaim (sp)...
En de gevechten zijn turnbased wat ikzelf niet echt een probleem vind. Misschien na 1000 gevechten dat het wat minder interessant wordt, maar daar had ik met Final Fantasy 12/10/9/8/7 ook geen last van...
Ik begin nog maar net... maar vind m nu al top. Waarschijnlijk vooral omdat het spel zo op FF-games lijkt...
Nu vraag ik me af: waarom is dit spel slecht onthaalt... als jullie kritisch kijken naar het spel waar jullie al vele uren in hebben gestopt, waar scheelt het dan het meeste aan....?
Ik hoop iig dat ik m uit kan spelen en dat het niet gaat vervelen....
http://gathering.tweakers...message/30178071#30178071
Ook moet ik zeggen dat nu ik op disc 4 ben, de drive een beetje weg is om verder te spelen. Soms moet ik iets zoeken op een plek en dan moet je een aantal schermen door voordat je er bent. Maar om de 10 seconden moet je weer gaan vechten. Het is niet dat ik dat niet haal, juist heel makkelijk wel, maar het duurt altijd zo lang. Vooral als je perongeluk een verkeerde kant op bent gegaan, en je moet weer terug. Constant die gevechten... duurt erg lang. Dan wordt het er niet leuker op. Vooral omdat je weet dat je het makkelijk wint en het gewoon een bepaald riedeltje is die je afwerkt.
Ook GTAIV ben ik ver mee, en die speel ik ook al een week niet meer. Weet niet wat het is met die spellen. Call of Duty 4 blijft gewoon gaaf, die heeft een gigantische replaywaarde (tot waarschijnlijk deel 5 komt).
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 37384 op 12-06-2008 12:31 ]
Ikzelf heb weinig games uitgespeeld. Hoeveel uren je er ook in stopt... op een gegeven moment ga je andere games spelen...Anoniem: 37384 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:05:
[...]
Negatieve puntjes:
http://gathering.tweakers...message/30178071#30178071
Ook moet ik zeggen dat nu ik op disc 4 ben, de drive een beetje weg is om verder te spelen. Soms moet ik iets zoeken op een plek en dan moet je een aantal schermen door voordat je er bent. Maar om de 10 seconden moet je weer gaan vechten. Het is niet dat ik dat niet haal, juist heel makkelijk wel, maar het duurt altijd zo lang. Vooral als je perongeluk een verkeerde kant op bent gegaan, en je moet weer terug. Constant die gevechten... duurt erg lang. Dan wordt het er niet leuker op. Vooral omdat je weet dat je het makkelijk wint en het gewoon een bepaald riedeltje is die je afwerkt.
Ook GTAIV ben ik ver mee, en die speel ik ook al een week niet meer. Weet neit wat het is met die spellen. Call of Duty 4 blijft gewoon gaaf, die heeft een gigantische replaywaarde (tot waarschijnlijk deel 5 komt).
Maar, ik hoop dat dit een spel is met een mooi verhaal en een drive om verder te spelen.... dan ben ik hier voorlopig wel zoet mee...
Is er overigens niet een ring of accessory die het aantal encounters verlaagt? Vaste kost in alle FF games... had m in LO ook wel verwacht...