[Xbox360] Lost Odyssey

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Lost Odyssey

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/lost%20odyssey/lo.jpg
Wat is Lost Odyssey?
Lost Odyssey is de nieuwste Japanse RPG van Mistwalker studios voor de Xbox360. In het spel speel je de duizendjarige Kaim die onsterfelijk is. Het spel onderscheidt zich van andere jrpg's door een zeer sterk verhaal, uitzonderlijk goede graphics en een innovatief skillsysteem.
Het verhaal
Het spel begint met een een groots slagveld waarbij 2 legers elkaar bestormen. Kaim vecht hier ook mee als huurling. Het gevecht wordt plots onderbroken omdat er iets in de hemel verschijnt: Enkele minuten later is iedere aanwezige dood vanwege de meteoriet die net ingeslagen is, op Kaim na. Kaim krijgt kort hierna een missie toegewezen om een bepaalde constructie te gaan onderzoeken en krijgt hiervoor 2 compagnons mee: De sexy Seth, die ook onsterfelijk is, en de luidruchtige Jansen: de magiër van dienst, waarvan het niet echt duidelijk is of hij vriend of vijand is.

Het verhaal begint zeer eenvoudig, maar spoedig weet het je emotioneel volledig mee te sleuren in zijn ijzersterk plot. Kaim is recent zijn geheugen kwijtgeraakt en krijgt regelmatig flashbacks uit zijn verleden. Deze flashbacks worden verteld aan de hand van tekst en begeleidende muziek. Deze tekst (en het hele verhaal van Lost Odyssey) is geschreven door Kiyoshi Shigematsu, die in Japan reeds meerdere literatuurprijzen heeft mogen ontvangen. De volledige verhalenbundel noemt "A Thousand Years of Dreams" en is in Japan ook als boek verkrijgbaar. Een papieren Engelstalige versie lijkt jammer genoeg niet in aantocht te zijn.
Combat en Skills
Lost Odyssey gebruikt een puur turn-based vechtsysteem met wat actieve elementen: Per personage dien je op voorrand de nodige commando's in te geven, en pas nadat je dit voor iedereen gedaan hebt zullen de commando's uitgevoerd worden. De volgorde hiervan wordt bepaald door de statistieken van je personages. Ieder personage kan met speciale ringen uitgerust worden die je aanvallen extra effecten kunnen geven. Wanneer je een ring draagt krijg je tijdens de aanval een kleine ring op het scherm te zien: Wanneer je dan de rechtertrigger indrukt verschijnt er een grote ring die snel inkrimpt tot hij bij de kleine ring komt. Wanneer je loslaat op exact het moment dat deze twee ringen samenkomen krijg je een bonus voor je aanval.

De gevechten zijn moeilijker dan de turn-based gevechten die we in andere recente jrpg's tegengekomen zijn: Je hebt een heel arsenaal aan skills en spells en er wordt ook van je verwacht dat je deze daadwerkelijk gebruikt aangezien de buffs/debuffs je rond de oren zullen vliegen en deze een drastische invloed hebben op je party. Je party wordt ingedeeld in 2 delen: een frontline en een backline, waarbij de frontline cover geeft aan de backline. Een typische party heeft dus melee in front staan en de casters in back. Naarmate de gezondheid van de frontline daalt zal de bescherming van de backline ook dalen. Er zijn echter meerdere skills die deze effecten kunnen beïnvloeden.

Je party bestaat uit 2 soorten personages: mortals en immortals. Mortals leren eenvoudigweg nieuwe skills bij door te levelen. Na een aantal levels krijg je dan automatisch een nieuwe skill bij. Immortals moeten echter hun skills leren, en dit kan op 2 manieren: Door items te equippen die je bepaalde abilities geven, ofwel door "skill link" te gebruiken, waarbij je jezelf gaat "linken" met een specifieke skill van een mortal. Je kan wel maar 1 skill tegelijk linken, en het duurt meerdere gevechten alvorens je een skill definitief geleerd hebt, dus goede planning is aangeraden.
Random Info
De muziek in het spel werd gecomposeerd door Nobuo Uematsu en je merkt dat hij zeer veel zorg gedragen heeft aan de soundtrack: De opzwepende muziek tijdens gevechten klinkt vrij standaard, maar de prachtige klassieke composities tijdens de (vaak emotioneel geladen) cutscenes is ronduit prachtig.

Het spel komt op 4 dual-layer DVD's en is daarmee het meest omvangrijke Xbox360 spel dat er ooit gemaakt is. Dit komt vooral door de grote hoeveelheid cutscenes die volledig ingesproken zijn. Voor gesproken taal kan je onder andere kiezen tussen Engels en Japans (dit kan anders zijn voor de Europese versie). De originele dialogen en lipsyncing in Lost Odyssey zijn de Engelse versie, en niet de Japanse, zoals je zou verwachten: Hierdoor is het sterk aangeraden om voor de Engelse stemmen te kiezen om zo een optimale spelervaring te beleven.

Via importkanalen is het spel reeds verkrijgbaar. De Europese release staat gepland voor 29 februari 2008.
Trailer en screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/lost%20odyssey/screen01-small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/lost%20odyssey/screen02-small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/lost%20odyssey/screen03-small.jpg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Heb besloten om het spel nu toch eens zijn eigen topic te geven: Ben een groot jrpg liefhebber en heb alle voorgaande Xbox360 jrpg's gespeeld (enchanted arms, blue dragon, eternal sonata). Van alle voorgaande games heb ik genoten, maar Lost Odyssey is werkelijk een juweeltje dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Dit is een van die rpg's waar je over 10 jaar nog van zal horen als zijnde "klassieker". Het heeft me 12 uur gekost om op de tweede disc te geraken en zit momenteel aan 16 uur speeltijd en ik kan met gemak zeggen dat ik van iedere minuut genoten heb.
Europese release op 29 februari, binnenkort dus :). Japanse versie is zeer importvriendelijk: Engelse tekst en stemmen zijn meegeleverd op het schijfje.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 11-02-2008 01:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Boeboe schreef op maandag 11 februari 2008 @ 01:27:
Van alle voorgaande games heb ik genoten, maar Lost Odyssey is werkelijk een juweeltje dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Ik heb geen van die games gespeeld, alleen de Blue Dragon demo.
Dat vond ik niets, dit spel lijkt me wel top!
Het heeft me 12 uur gekost om op de tweede disc te geraken en zit momenteel aan 16 uur speeltijd en ik kan met gemak zeggen dat ik van iedere minuut genoten heb.
Waar zie je hoelang je gespeeld hebt?
Kan dat met elke game?
Europese release op 29 februari, binnenkort dus :). Japanse versie is zeer importvriendelijk: Engelse tekst en stemmen zijn meegeleverd op het schijfje.
Ik hoop de mijne deze week te krijgen, even geduld nog, maar gelukkig niet toch de release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
SH4D3H schreef op maandag 11 februari 2008 @ 02:03:
[...]
Waar zie je hoelang je gespeeld hebt?
Kan dat met elke game?
Ik hoop de mijne deze week te krijgen, even geduld nog, maar gelukkig niet toch de release :)
Zoals in zoveel rpg's: In het menuscherm ;). Ook in je savegames staat het aantal speluren vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 17:36
Ben gister op disc 2 gekomen, na 16 uur spelen, rede dat dit langer is dan de gemiddelde 12 uurr is waarschijnlijk dat ik overbodig veel heb gevochten vooraf en alles uitvoerig heb onderzocht.

Ik heb in principe tot nu toe alle dromen behalve droom 3 en 4 :s Iemand enig idee, waar ik deze dromen kan vinden?

Verder een vet spel, ik vind het alleen jammer dat je geen limit breaks hebt :'(

Wat wel tof is dat je gewoon met een mannetje of 5 tegelijkertijd kan vechten!!!!! En niet de gebruikelijke 3 personen per battle hebt, zoals in de meeste rpg's.

Skill systeem enzo is niet te ingewikkeld en zit wel leuk in elkaar!

Ohja weet iemand hoe je in numara die ene winkel kan inkomen, die zeg te expensive is en waar over geklaagd wordt? Ik wil zeg maar naar de backroom, maar ik mag niet naar binnen!

PS: De intro is de vetste die ik ooit gezien heb in een rpg!!!

[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 11-02-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:03
Ik moet wachten op de europese release, ik mag hem namelijk niet importeren, nog 2,5 week, en dan kan ik er ook eindelijk aan beginnen. Ik hoorde wel dat het spel super moeilijk is en dat je wel echt goed tactisch moet denken. Het spel werkt met die onzichtbare vijanden, maar deze kom je toch niet om de 3/4 stappen tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
LeVortex schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:28:
Ik moet wachten op de europese release, ik mag hem namelijk niet importeren, nog 2,5 week, en dan kan ik er ook eindelijk aan beginnen. Ik hoorde wel dat het spel super moeilijk is en dat je wel echt goed tactisch moet denken. Het spel werkt met die onzichtbare vijanden, maar deze kom je toch niet om de 3/4 stappen tegen?
Tot nu toe geen enkele moeite gehad, maar ik heb in het begin ook extra gegrind, dus ik loop 4//5 levels boven het gemiddelde hierdoor heb je altijd een voordeel op die bazen. Ik denk dat veel mensen in 1 keer doorrennen en daardoor vaak net te slap zijn voor de bazen.

Je komt vijanden om de 15 seconden denk tegen, gemiddeld genomen.

Nog een tip als je gaat spelen. Moet je in het verhaal ergens naar toe, ga dan niet direct het verhaal volgen en naar de volgende locatie, maar onderzoek eerst nog steden enzo waar je reeds geweest bent, omdat er vaak nieuwe dingen daar gebeuren en je dus items, dromen etc kan krijgen, wat voorheen nog niet kon.

[ Voor 16% gewijzigd door PacinoAllstars op 11-02-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52977

is dit een soort final fantasy battle system?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Anoniem: 52977 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:32:
is dit een soort final fantasy battle system?
Ja, ff7 achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:03
PacinoAllstars schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:31:
[...]

Tot nu toe geen enkele moeite gehad, maar ik heb in het begin ook extra gegrind, dus ik loop 4//5 levels boven het gemiddelde hierdoor heb je altijd een voordeel op die bazen. Ik denk dat veel mensen in 1 keer doorrennen en daardoor vaak net te slap zijn voor de bazen.

Je komt vijanden om de 15 seconden denk tegen, gemiddeld genomen.

Nog een tip als je gaat spelen. Moet je in het verhaal ergens naar toe, ga dan niet direct het verhaal volgen en naar de volgende locatie, maar onderzoek eerst nog steden enzo waar je reeds geweest bent, omdat er vaak nieuwe dingen daar gebeuren en je dus items, dromen etc kan krijgen, wat voorheen nog niet kon.
owke bedankt voor de tip, ik denk dat ik net als jou ook een paar levels voor loop, maar op een gegeven moment haal ik dat altijd weer in, waardoor ik dan weer even in de problemen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik wacht op de EU release en ga em dan halen. Ik vond het tactische aspect in EA erg leuk, dus ik hoop dat dat hier ook het geval gaat zijn.

Overigens imho kunnen jRPG's beter jAdventures heten vanwege hun lineariteit :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• PacinoAllstars
Zit op disc 2 en het speelt nog steeds lekker weg.

Overigens slecht nieuws:
http://www.xboxonly.nl/ni...cs_zorgen_voor_problemen/

Beetje goedkoop...

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Zit er ook sterk aan te denken dit spel een kans te geven. Ik ben helemaal niet zo van het turnbased vechten, maar als het echt tactisch is kan ik het best leuk vinden. En daarnaast, als het verhaal goed zit en de cutscenes geweldig zijn is het spel al een succes. Ben filmliefhebber :)

• boe2
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:32:

Overigens slecht nieuws:

Beetje goedkoop...
Vierde disc in een enveloppe 8)7. Je hoort hen gewoon denken "de meesten geraken toch niet tot disc 4".
Ben blij dat ik de Aziatische versie heb.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PacinoAllstars schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:32:

Overigens slecht nieuws:

Beetje goedkoop...
Hoewel de oplossing goedkoop is, is het artikel onzin. Ze claimen namelijk een probleem, wat er dus helemaal niet is, hoewel het wel als feit in de kop vermeld staat.

Natuurlijk hadden ze dit mooier moeten oplossen, zeker als de Japanse versie het wel netjes heeft, maar inmiddels word van elke mug een olifant gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 14-02-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 18:57

nFo

Ik had geen zin om te wachten en dus de USA versie even geprobeerd.
Het bevalt mij wel, veel leuke filmpjes.
Graphics zijn super tot matig, maar het gaat meer om de coole battles. 8)
De engelse voiceovers zijn niet echt super helaas.
Het begin was erg stoer, hoe Kaim die soldaten één voor één door hakt & zaagt. :D
spoiler:
Die eerste bos battle lukt niet echt, hoe versla je die mega vogel ? :X
Op die berg top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
De eerste bossfight is ongelofelijk eenvoudig, vergeleken met de bossfights die erna komen: Gewoon blijven aanvallen en healen wanneer nodig.
Ik vind de Engelse voice-overs trouwens van prima kwaliteit. Niet de beste Engelse voices die ik ooit gehoord heb, maar toch zeer degelijk. In ieder geval beter dan de Japanse stemmen die ook op het schijfje staan.

Zit ondertussen op disk 3 trouwens. Wordt lastig om mijn skills degelijk te managen nu. Het dilemma is: zet je immortals in je team zodat je ze via skill link nieuwe skills kan aanleren, of ga je voor de mortals, die vanzelf nieuwe skills leren, doch aan een trager tempo: wetende dat je ze vroeg of laat toch moet doorleren aan een immortal.

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 19-02-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik zag op mycheats wel een tactiek die werkte.
Dat was even lastig dat vogeltje met een HP van: 1660 :X
Het is gelukt gelukkig, dat kan nog wat worden dan met mij.
Hoe had jij het gedaan dan ? :P

Level 14 zit ik nu, maar als je een hogere level hebt: Zijn de vijanden ook sterker of niet ?
Slecht zijn die voiceovers niet nee, maar kan toch wel wat beter, zie Mass Effect.
Die Inmortals moet je toch op de voorste rij zetten en de mortals erachter ?

[ Voor 84% gewijzigd door nFo op 19-02-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
disk 4

spoiler:
Iemand al voorbij de Arthersaursen geweest op disk 4 waar je er dus 4 moet verslaan voordat ze numura bereiken. Redt het elke net niet, er staat dat je sleep kan gebruiken maar ik kan sleep helemaal niet casten met mijn black magic mannetje.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Vrij vervelend als je de spoiler moet selecteren om te weten wat er gespoiled wordt :p
Anyway, ik zit op disk 3, dus ik weet het niet (geselecteerd tot ik "disk 4" las)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Omg die tweede battle dan. :7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11-2024
Is het bij deze game ook mogenlijk summons op te roepen (zoals de GF bij FF8 of de Aeons bij FFX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Nope, wel 4 soorten magic heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160970

Ik kan niet wachten tot volgende week. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11-2024
Dat is jammer. Vond de summons altijd wel leuk. Maar alsnog lijkt het me een mooi spel. Kan niet wachten tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:45
PacinoAllstars schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:28:
Ben gister op disc 2 gekomen, na 16 uur spelen, rede dat dit langer is dan de gemiddelde 12 uurr is waarschijnlijk dat ik overbodig veel heb gevochten vooraf en alles uitvoerig heb onderzocht.

Ik heb in principe tot nu toe alle dromen behalve droom 3 en 4 :s Iemand enig idee, waar ik deze dromen kan vinden?

Verder een vet spel, ik vind het alleen jammer dat je geen limit breaks hebt :'(

Wat wel tof is dat je gewoon met een mannetje of 5 tegelijkertijd kan vechten!!!!! En niet de gebruikelijke 3 personen per battle hebt, zoals in de meeste rpg's.

Skill systeem enzo is niet te ingewikkeld en zit wel leuk in elkaar!

Ohja weet iemand hoe je in numara die ene winkel kan inkomen, die zeg te expensive is en waar over geklaagd wordt? Ik wil zeg maar naar de backroom, maar ik mag niet naar binnen!

Haha de omnislash mis ik zelf ook wel een beetje inderdaad. :D

Ik was bij de 2e boss, ik dacht zo PAH, EASY, maar toen kwam er een 2e.... :/ Ik dood.

Zit nu op 8uur ofzo. Nu vakantie dus dan gaat er wel goed wat tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:51

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Is de Europese / Amerikaanse versie nog verbeterd t.o.v. de Asian versie die al een tijd uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Jobbie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:07:
Is de Europese / Amerikaanse versie nog verbeterd t.o.v. de Asian versie die al een tijd uit is?
Nee.

Wat voor verbeteringen bedoel je trouwens?

De laadtijden zijn echt niet slecht zoals sommige reviewers beweren, duurt altijd maar enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SCIxX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:38:
[...]

Nee.

Wat voor verbetering bedoel je trouwens?

De laadtijden zijn echt niet slecht zoals sommige reviewers beweren, duurt altijd maar enkele seconden.
Laad tijden valt mee ja, zie ook gamespot:

Editor's note 02/19/08: After posting this review GameSpot found that load times in the review version of Lost Odyssey were significantly longer than those in the retail game. We have amended the review accordingly and regret the original error.

Succes met die tweede Boss. :7
Gebruik aqua spells op die worm, het was mij gelukt met de juiste tactiek.

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 22-02-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
nFo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:47:
[...]

Laad tijden valt imee ja, zie ook gamespot:

Editor's note 02/19/08: After posting this review GameSpot found that load times in the review version of Lost Odyssey were significantly longer than those in the retail game. We have amended the review accordingly and regret the original error.

Succes met die tweede Boss. :7
Gebruik aqua spells op die worm.
Ik had/heb nog niet eens aqua spells :'(

Gewoon lekker prism op hem gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ow, dan wordt het lastig.
Want die Aqua spell doen meer dan 400 aan damage.
HP is: 1860 van die worm. :P

Je moet voorkomen dat die de charge gaat doen.
Dus die beesten die ervoor staan killen met: Kain & Seth.
Jansen die Worm bestoken met Aqua spells.

[ Voor 41% gewijzigd door nFo op 22-02-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hoe kom jij aan een aqua spel :S

Ben zonder al wel voorbij de worm btw. O-)

[ Voor 42% gewijzigd door SCIxX op 22-02-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Link je wel skills dan ?
Aqua spel zou je moeten hebben als dat goed is. :?

Oke, die wormen zijn dood. :P
Wel even allemaal healen met spells, want er komt nog meer.
Geen wormen. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door nFo op 22-02-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
nFo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:00:
Link je wel skills dan ?
Aqua spel zou je moeten hebben als dat goed is. :?

Oke, die wormen zijn dood. :P
Wel even allemaal healen met spells, want er komt nog meer.
Geen wormen. ;)
Ja I know, ben nu net die droge guard voorbij die zijn geheugen kwijt raakte. :D

Jansen heeft bij mij lvl1 en 2 white en black magic, maar ik heb naar mijn geheugen alleen prism sleep flare en wind. Geen aqua :'(, heb je hem van een accesoire misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

PacinoAllstars schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:28:

Om in die Backroom te komen, moet je naar die Kunst gallerie lopen met die rondraaien ding in het midden.
Daar staat iemand waar je mee moet praten en geeft je de wachtwoord voor die backroom.

Kun je betere wapens kopen & items, dus wel de moeite waard. :P
Je kunt ook nieuwe ringen maken, door er twee of meer te laten combineren.
SCIxX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:26:
[...]

Ja I know, ben nu net die droge guard voorbij die zijn geheugen kwijt raakte. :D

Jansen heeft bij mij lvl1 en 2 white en black magic, maar ik heb naar mijn geheugen alleen prism sleep flare en wind. Geen aqua :'(, heb je hem van een accesoire misschien...
Ik zal even voor je kijken hoe ik die Aqua spell gekregen heb.
Op naar de mooie Queen. O+

Edit gevonden: Die kon je kopen hier: Grand Staff Construction Base - Southeast
In die Warehouse.

[ Voor 27% gewijzigd door nFo op 23-02-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 12:49
volgens mij heb ik de aquaspell gewoon in een kistje gevonden :)

Ander vraagje, als je gaat slapen krijg je een lijstje met de dromen die je unlocked hebt. Is het de bedoelling dat je deze op volgorde unlocked ? (ik heb namelijk de eerste 2, daarna een paar niet en dan de windwalkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Wel een beetje opletten met spoilers? Er is nog niets bijzonders gezegd, maar ik kan me voorstellen dat er niet veel mensen zitten te wachten op oplossingen van bepaalde puzzels die hier zomaar voorbijkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

MochiGohan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:55:
volgens mij heb ik de aquaspell gewoon in een kistje gevonden :)

Ander vraagje, als je gaat slapen krijg je een lijstje met de dromen die je unlocked hebt. Is het de bedoelling dat je deze op volgorde unlocked ? (ik heb namelijk de eerste 2, daarna een paar niet en dan de windwalkers)
Volgorde maakt niks uit, maar als je te ver vooruitgaat in het spel, heb je de kans dat je niet terug kan naar dat gebied.
Boeboe schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:01:
Wel een beetje opletten met spoilers? Er is nog niets bijzonders gezegd, maar ik kan me voorstellen dat er niet veel mensen zitten te wachten op oplossingen van bepaalde puzzels die hier zomaar voorbijkomen ;)
Ja oke sorry :9
Oh ja vergeet niet te backtracken door het Crimson forest als je die:
spoiler:
Boss verslagen hebt in het bos.
Want daar vind je de: Demon Warrior's Blade & Demon Warrior's Ring. :P
Want je kan dan die stenen platformen gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door nFo op 25-02-2008 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
nFo schreef op maandag 25 februari 2008 @ 06:08:
[...]
Volgorde maakt niks uit, maar als je te ver vooruitgaat in het spel, heb je de kans dat je niet terug kan naar dat gebied.
oke, bedankt. Net even
spoiler:
site gecheckt, daar staan de locaties van alle dromen. Het lijkt erop dat de dromen die ik nog mis in Uhra zitten waar ik volgens mij nog wel eens terug kom :)

ik ben overigens op CD1
spoiler:
Op het strand naar de staff die magic energy leakt
:)

[ Voor 9% gewijzigd door MochiGohan op 25-02-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 14:57
weet iemand of hij al ergens te koop is?

Vaak heeft de bart smit games voor de release datum al in de winkel liggen, maar om daar nu heen te rijden tijdens mijn werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-07 15:06
ik ben hem momenteel aan het importeren via Play-asia dus ik hoop binnen 1 a 2 weken binnen te hebben! Heb de Asia versie gedaan aangezien die goedkoper is, ook engelse voice en subtitles heeft en de verpakking beter schijnt te zijn. Aangezien er verder geen aanpassing zijn vergeleken met de EU versie zag ik geen reden om 15 euro meer te betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
janus_freggel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:46:

Vaak heeft de bart smit games voor de release datum al in de winkel liggen, maar om daar nu heen te rijden tijdens mijn werk...
Ik ben in Enschede de meeste winkels al af geweest maar nog niet gespot...
Nog even geduld dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
nu 20 uur in de game, de magic begint nu echt interessant te worden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
SCIxX schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:11:
nu 20 uur in de game, de magic begint nu echt interessant te worden! :9
Grrrrr :(

:P
Heb echt weer zo'n zin een een dikke j-rpg, de laatste die ik speelde was FFXII en ik was bij de laatste dungeon en trok het niet meer, was eigenlijk niks aan die game.
Deze is traditioneler en veel stijlvoller lijkt me.

[ Voor 35% gewijzigd door Mutatie op 27-02-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 11:51
Ik kijk er echt naar uit om deze te spelen :) de video's op het net zagen er iig veel belovend uit!

Volgende week krijg ik mijn Asia editie binnen van play :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Mutatie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:06:
[...]

Grrrrr :(

:P
Heb echt weer zo'n zin een een dikke j-rpg, de laatste die ik speelde was FFXII en ik was bij de laatste dungeon en trok het niet meer, was eigenlijk niks aan die game.
Deze is traditioneler en veel stijlvoller lijkt me.
Als je van spellen a la FFVII of iets als chrono trigger houdt zit je goed. Heb zelf nooit FFXII gespeeld maar Lost Odyssey schijnt hiermee niet goed vergelijkbaar te zijn idd.

Graphics zijn echt muziek en characters zijn echt top. Battlesystem blijft uitdagend en ondanks dat je soms een lvl cap hebt kun je altijd nog skills bijleren, waardoor het leuk blijft. Daarnaast is het skill systeem redelijk diep maar is het niet te ingewikkeld.

De thousand year dreams verhalen zijn echt geweldig geschreven en zorgen dat je echt meevoelt, ook als is het soms best wat lezen is het meer dan waard. Het hoofdverhaal zelf is niet zo goed (naar mijn mening) als iets als FFVII, maar zeker goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
SCIxX schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:40:
[...]
Heb zelf nooit FFXII gespeeld maar Lost Odyssey schijnt hiermee niet goed vergelijkbaar te zijn idd.
Maar goed ook dat het er niet mee vergelijkbaar is, anders had ik het nooit gekocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

janus_freggel schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:46:

Ik kijk morgen wel even bij BartjeSmit. :)

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Boeboe schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:19:
[...]

Maar goed ook dat het er niet mee vergelijkbaar is, anders had ik het nooit gekocht :p
Inderdaad ja. Ik ben nog niet ver maar tot nu toe op alle fronten beter dan XII. De spirituele opvolger van FFX vind ik.

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 14:57
gisteren dus in lisse bij de free geweest, maar die hadden hem nog niet binnen, Bartje smit ook niet.
Daarna even in alphen bij de MM geweest, ook daar nog niet te krijgen. Nee meneer, wij kunnen hem alleen meegeven als u hem gereserveerd heeft... Kan ik hem dan nu niet reserveren, nee dat kan niet.
Ik wist niet dat je kon reserveren bij MM??

maargoed, vandaag maar even bij MM transferium langs in Amsterdam. misschien nog wel een bart smit inlopen.
En anders maar wachten tot bol.com gaat leveren (die geven aan dat ik hem 1 maart kan hebben als alles goed gaat...)

• Mutatie
SCIxX schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:40:
[...]

Als je van spellen a la FFVII of iets als chrono trigger houdt zit je goed. Heb zelf nooit FFXII gespeeld maar Lost Odyssey schijnt hiermee niet goed vergelijkbaar te zijn idd.

Graphics zijn echt muziek en characters zijn echt top. Battlesystem blijft uitdagend en ondanks dat je soms een lvl cap hebt kun je altijd nog skills bijleren, waardoor het leuk blijft. Daarnaast is het skill systeem redelijk diep maar is het niet te ingewikkeld.

De thousand year dreams verhalen zijn echt geweldig geschreven en zorgen dat je echt meevoelt, ook als is het soms best wat lezen is het meer dan waard. Het hoofdverhaal zelf is niet zo goed (naar mijn mening) als iets als FFVII, maar zeker goed genoeg.
FFVII = mijn favoriete game aller tijden, Chrono Trigger ook :P
Tekst vind ik geen probleem, ik leef me sneller in als je zelf nog dingen kan invullen. Vind voice acting eigenlijk niet heel mooi in j-rpg's. (ik weet dat LO dat gewoon heeft, maar wel veel teksten kent)
Er zit zeker geen worldmap in waarin je kan reizen ala FFVII? Ik heb erg weinig extra info opgezocht omdat ik helemaal niet gespoiled wil worden.
Dat wordt vandaag weer ff rondje stad :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 28-02-2008 09:56 ]

• SCIxX
Mutatie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:54:
[...]

FFVII = mijn favoriete game aller tijden, Chrono Trigger ook :P
Tekst vind ik geen probleem, ik leef me sneller in als je zelf nog dingen kan invullen. Vind voice acting eigenlijk niet heel mooi in j-rpg's. (ik weet dat LO dat gewoon heeft, maar wel veel teksten kent)
Er zit zeker geen worldmap in waarin je kan reizen ala FFVII? Ik heb erg weinig extra info opgezocht omdat ik helemaal niet gespoiled wil worden.
Dat wordt vandaag weer ff rondje stad :)
In het begin heb je alleen een world map met waypoints, pas later in de game kun je vrij bewegen in de worldmap.

• Mutatie
SCIxX schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:09:
[...]

In het begin heb je alleen een world map met waypoints, pas later in de game kun je vrij bewegen in de worldmap.
Whahaha het wordt steeds beter en beter, geeft mij altijd een gevoel ietwat episch gevoel, alsof je nog ergens komt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 28-02-2008 10:29 ]

• nFo

nFo

Even zitten kijken, maar nog nergens te koop.

Intertoys : Nee
Bart Smit: Nee
FrietRecord: Nee
MusicStore: Nee
Dynabyte: Nee, morgen.
Dixons: Nope.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:59
Oh oh oh ik heb er zoveel zin in, heb hem net besteld op xboxhome.. 59 euro morgen in huis (als het goed is) toch wel een redelijke prijs dacht ik zo

To dare is to do

• SCIxX
Zal wel voor 55euro in de mediamarkt enzo liggen, had hem zelf via play asia voor 37euro, met het geluk dat ik geen douane kosten had.

Voor diegenen die hem al hebben uitgespeeld, hoelang hebben jullie erover gedaan?

Ik zit nu op 26uur in disc 2.

• Mutatie
Zo heb er nu 4,5 uur op. :)
De game is echt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zo sterk het gevoel van FFVII (VIII). Echt voor mij gemaakt zo duistere wereld met vreemde techniek gemengd met donkere magie.
Het voelt zo groots aan allemaal en de art direction ligt me helemaal goed.

Zo'n RPG heb ik mischien wel gemist sinds de ps1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Nou het spel gekocht, in plaats van een Kopie. O-)
Ze doen het helaas net zoals de usa versie, gewoon op elkaar gestapeld. :/
En disc 4 er los bij.

Ik ben nu bij Kaim's huis / Tosca Village
spoiler:
, leuk huis alleen niet zo gezellig meer. :X
Sarah even gered, het beste kun je de spell: Gamble gebruiken.
Doet meestal veel damage & kost maar 10MP.
Dus ik had op Kaim na iedereen Spirit magic laten leren.

Update:

Lost Odyssey opvolger is in de maak.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=183533

[ Voor 60% gewijzigd door nFo op 29-02-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Klopt, de aziatische versie heeft wel een net hoesje.

Godver, had ik vanmiddag 2 uur gespeeld, geen savepoint te vinden, word ik gewiped :( :( Ik dacht ik heal straks wel even, nog even een stukje lopen, dan werd me dus fataal...

Gamble is inderdaad vaak erggg effectief, op alle soorten en maten.

Op dit moment heb ik kaim in zijn eentje in de front row staan, en de rest van de spellcasters achterin, werkt erg goed. (niet lettend op de wipe :P)

[ Voor 51% gewijzigd door SCIxX op 29-02-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheb hem, over een paar uur kan ik het lekker spelen op een mooie TV. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 160970 op 01-03-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 10:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Hmmm, heerlijke game! Het echte retro Final Fantasy gevoel wordt er bij mij helemaal door aangewakkerd :)

Zit nu op de 5 uur en de actie begint nu ook echt... ik ga snel weer verder!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
pjvandesande schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:51:
Hmmm, heerlijke game! Het echte retro Final Fantasy gevoel wordt er bij mij helemaal door aangewakkerd :)

Zit nu op de 5 uur en de actie begint nu ook echt... ik ga snel weer verder!! :P
Hier ook ja, alsof er sinds de PS1 geen FF is geweest en nu terug is met een naamsverandering.

Vind alleen de encounter rate wel erg laag als je ff wil lvl'en (wel weer fijn als je aan het rond kijen/zoeken bent hoewel ik gister er achter kwam dat je per gebied maar tot een bepaald lvl kan ofzo?
Veranderd hier nog iets in later of heeft grinden weinig zin?

Moest gisteren verplicht +/- anderhalf uur naar Kaim met een roze bril kijken, incl. cutscenes :X

[ Voor 21% gewijzigd door Mutatie op 02-03-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeerlijk spelletje hoor, die dreams doorlezen duurt soms wat lang maar ze zijn wel erg mooi geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:11

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heb hem vrijdag gekocht en heb er nu ongeveer 8 uur opzitten. Ik ben blij dat ik hem heb gekocht. Vind hem tot nu toe stukken beter dan Blue Dragon.:) De graphics, en vooral de gezichtsanimaties zijn erg goed gelukt. Ik vind het verhaal tot nu toe erg interessant en de dromen (hoe simpel ook, enkel tekst) lees ik met veel plezier. Het heeft echt leuke humor (guard met geheugenverlies, etc _/-\o_ ) De intro vind ik samen met final fantasy 8 en Metal Gear Solid 1 een van de beste die ik heb gezien. Tot nu toe niets dan lof. Verveel me niet met grinden oid. De gevechten zijn tot nu toe ook boeiend. Sterkere vijanden zijn niet altijd even makkelijk te verslaan met enkel attack :). Echt een tof spel, en kan het iedereen aanraden die ook maar enigszins interesse heeft in een interssant verhaal. Ik zal vandaag denk ik disc 1 afronden. Zo rond de 11/12 uur denk ik dat een goede tijd is voor disc1?

Maar echt cool dus. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Mutatie schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:01:
[...]

Hier ook ja, alsof er sinds de PS1 geen FF is geweest en nu terug is met een naamsverandering.

Vind alleen de encounter rate wel erg laag als je ff wil lvl'en (wel weer fijn als je aan het rond kijen/zoeken bent hoewel ik gister er achter kwam dat je per gebied maar tot een bepaald lvl kan ofzo?
Veranderd hier nog iets in later of heeft grinden weinig zin?

Moest gisteren verplicht +/- anderhalf uur naar Kaim met een roze bril kijken, incl. cutscenes :X
Ze hebben het spel bewust zo gemaakt dat je niet verplicht hoeft te grinden, je zit dan ook snel aan je lvl cap. Als je even doorknokt kun je echter nog wel een extra lvl halen, en je kan natuurlijk altijd nog extra skills leren, daardoor heeft vechten voor mij altijd zin, want er zijn altijd nog wel immortals die skills moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Mag ik vragen welk level jullie hadden by ghost town? Ik heb daar level 16.
Het wil mij maar niet lukken,om die soldaten te verslaan. 8)7 Terwijl ik overal lees dat het niet moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Odessa schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:13:
Mag ik vragen welk level jullie hadden by ghost town? Ik heb daar level 16.
Het wil mij maar niet lukken,om die soldaten te verslaan. 8)7 Terwijl ik overal lees dat het niet moeilijk is.
Ik was ook level 16. Kan best lastig zijn inderdaad. Maar gewoon shield op iedereen zodat die rushes wat minder dodelijk zijn :) en gewoon goed healen. Gewoon zo snel mogelijk die soldaten killen, maybe prism gebruiken.

Verder is de game echt super O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:30:
[...]

Ik was ook level 16. Kan best lastig zijn inderdaad. Maar gewoon shield op iedereen zodat die rushes wat minder dodelijk zijn :) en gewoon goed healen. Gewoon zo snel mogelijk die soldaten killen, maybe prism gebruiken.

Verder is de game echt super O+
'

Nou,al ga ik op mijn kop staan,niks helpt. :)
Heb het nu wel gehad na 2 dagen proberen...Deze gaat even de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Odessa schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:05:
[...]
'

Nou,al ga ik op mijn kop staan,niks helpt. :)
Heb het nu wel gehad na 2 dagen proberen...Deze gaat even de kast in.
NEEEEEJ, niet opgeven, het stuk na dit gevecht is echt zooo goed. :) Gewoon eerst shield (die ene waardoor alle 3 je characters worden beschermd) casten. Daarna met kaim en seth de 3 soldaten pesten met hun aanvallen. Met jensen aqua of ground casten op de ruiters. 1 voor 1, zodat je zo snel mogelijk van 1 ruiter afbent. En gewoon goed gebruik maken van health items.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-03-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Gewoon eerst de soldaten pakken, blijven healen, en dan pas de paardjes. Moet lukken. :P Lukte me zelf ook pas na 3x ofzo.

Zit nu op disc 3, op zo'n 30uur. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:26:
[...]

NEEEEEJ, niet opgeven, het stuk na dit gevecht is echt zooo goed. :) Gewoon eerst shield (die ene waardoor alle 3 je characters worden beschermd) casten. Daarna met kaim en seth de 3 soldaten pesten met hun aanvallen. Met jensen aqua of ground casten op de ruiters. 1 voor 1, zodat je zo snel mogelijk van 1 ruiter afbent. En gewoon goed gebruik maken van health items.
Jaaaa..Ik ben er voorbij!!! *O* . Maar dat stuk daarna... :'( ..zat bijna mee te huilen.
Wat een emotionele rollercoaster is dit spel zeg.
Btw..ik vind de stem van Kaim te zwaar.Past niet echt bij de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Odessa schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:02:
[...]

Daarom heb ik de voices op Japans gezet, ik vind het fijner om de karakters niet te verstaan en de teksten te lezen. Geeft wat meer eigen invulling ofzo. De engelse stemmen breken voor mij de sfeer een beetje.

Ben gister op disc 2 beland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Odessa schreef op maandag 03 maart 2008 @ 01:02:
[...]

Jaaaa..Ik ben er voorbij!!! *O* . Maar dat stuk daarna... :'( ..zat bijna mee te huilen.
Wat een emotionele rollercoaster is dit spel zeg.
Told ya ;). Ik heb de voices uiteindelijk op engels gezet. In het begin had ik meteen de japanse voices aangezet, maar ik vond dat de voices en de animaties niet goed overeenkwamen. Dit vond ik bij de engelse voices een stuk beter gedaan. Ik ben nu bij disc 2. Aangezien ik graag alle achievements haal.. zijn er nog speciale zaken waarop ik moet letten, bijvoorbeeld die verzamelachievements.. Kun je ze uiteindelijk nog allemaal halen als je op disc 4 bent of kun je in sommige gebieden waar je moet zijn dan niet meer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik ben nu op disk 4 ergens en het wordt gewoon te moeilijk, ik kan de random encounters niet eens meer winnen want de vijanden doen gewoon zo veel veel dmg, een atack van 3000 AoE dmg is geen uitzondering.

Moet nu dus gewoon ergens gaan lopen grinden om sterker te worden, toch wel de grootste domper tot nu toe. Ben lvl 41 ofzo op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
uchiha tijntje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:04:
[...]

Told ya ;). Ik heb de voices uiteindelijk op engels gezet. In het begin had ik meteen de japanse voices aangezet, maar ik vond dat de voices en de animaties niet goed overeenkwamen. Dit vond ik bij de engelse voices een stuk beter gedaan. Ik ben nu bij disc 2. Aangezien ik graag alle achievements haal.. zijn er nog speciale zaken waarop ik moet letten, bijvoorbeeld die verzamelachievements.. Kun je ze uiteindelijk nog allemaal halen als je op disc 4 bent of kun je in sommige gebieden waar je moet zijn dan niet meer terug?
Let op dat je zoveel mogelijk seeds meepakt, in de steden zijn ook nog voldoende miniquests te doen dus zorg dat je iedereen aanspreekt.

Volgens mij is in disc4 praktisch alles ook nog te doen. Kaims zware stem vind ik trouwens wel cool, anders wordt die zo'n mietje ipv de stille duistere figuur die hij nu is.

@Evilpino, de skills allemaal wel fatsoenlijk verdeeld? Als de beesten earth damage doet anti earth skills etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
evilpin0 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:27:

Moet nu dus gewoon ergens gaan lopen grinden om sterker te worden, toch wel de grootste domper tot nu toe. Ben lvl 41 ofzo op dit moment.
Over dat grinden..
Is dat wel mogelijk? Bij BD en FF liep je bijv. van de ene stad naar de andere,en kon je lekker levelen.Maar bij LO werk je met waypoints,en een klein stukje lopen.Of komt dat later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
SCIxX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:41:
[...]

@Evilpino, de skills allemaal wel fatsoenlijk verdeeld? Als de beesten earth damage doet anti earth skills etc..
Ik ben gewoon te laag lvl vermoed ik.

spoiler:
Ik doe ca 1000 dmg per hit met Powerus buff, met een combo doe ik dus 2000 dmg met kaim en seth, mijn casters doen 1500 dmg, alleen heeft de hellish kelon iets van 22000 HP en doet hij dood leuk elke keer tussen de 2000-3000 dmg op al mijn party members of op sloopt hij in een keer mijn members op de eerste rij, kaim heeft bij mij op lvl 41 ca 2900 hp... .

Over het grinden: ik weet het ook niet precies de mobs die ik nu tegen kom zijn binnen een tempel en mijn save is er net buiten, de mobs daar zijn wat zwaker maar ook nog zodanig sterk dat ik soms dood ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hmz heb nu toch wel een leuk gevecht gehad. Level 21, kom zon hellshaker tegen op numara atoll met 9500 hp. Een aanval van hem geeft 1000+ damage, maar heb het toch gehaald... helaas wel een domper dat je maar 2xp kreeg... maar toch :)

Het geluid op de world map, als je een locatie moet kiezen is echt super :) Doet me een beetje denken aan de muziek van ennio morricone. :)

Edit: ik moet zeggen dat het spel toch wel vrij pittig kan zijn.

Disc 2:

spoiler:
Ben nu in de old sorceress mansion, maar die vijanden daar kunnen echt vrij veel damage veroorzaken zeg :)

[ Voor 44% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het spel is idd lekker pittig tot nu toe, ik zit nu op 11 uur en nog steeds op disc 1.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik op disc 2 ben.
Ik vind het echt een tof spel alhoewel ik wel iets meer battles zou willen zien.
Bazen zijn ook relatief moeilijk, das fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
uchiha tijntje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:28:
Het geluid op de world map, als je een locatie moet kiezen is echt super :) Doet me een beetje denken aan de muziek van ennio morricone. :)
idd, hij staat ook op de Lost Odyssey OST cd _/-\o_ (van Nobuo Uematsu)

[ Voor 3% gewijzigd door MochiGohan op 03-03-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:28:
spoiler:
Ben nu in de old sorceress mansion, maar die vijanden daar kunnen echt vrij veel damage veroorzaken zeg :)
Was idd vrij pittig daar...moet daar vooral je skills dusdanig configureren dat je personages veel mana kunnen regennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Weer een baasje voorbij, eitje. :D

@Evilpino, wanneer ik bij disc4 ben zal ik eens kijken of ik er ook zoveel moeite mee zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heb wel het gevoel dat disc 2 vrij kort is? Kan dat kloppen, want ik zocht even iets op in een guide O-) en daar kreeg ik de indruk dat ik al halverwege was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
uchiha tijntje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:08:
Heb wel het gevoel dat disc 2 vrij kort is? Kan dat kloppen, want ik zocht even iets op in een guide O-) en daar kreeg ik de indruk dat ik al halverwege was :).
Ik was na 27/28 uur klaar met disc 2, voelde inderdaad korter aan als disc 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou mensen ik heb na 3 uur spelen de handoek in de ring gegooit
Wat een slecht balance in dit spel als je het mij vraagt ben bij de tweede baas voor de toren het slaat gewoon nergens op eerste geen probleem komt die tweede aan meteen zijn mega spel (uiteraart zo hoort het) maar alle 3 de karakters paralyzed dan maar hopen dat het snel genoeg ophoud zodat de karakters nog leven maar over het algemeen liggen ze er 3 rondes uit waardoor of die beestjes me kapot slaan of zoveel gecharged hebben dat die baas me weer ramt.

Nee ik ben zelf een verwent RPG speler en heb heel veel RPG's gespeelt maar deze balans slaat nergens op en heb geen zin om uren te grinden
heb op een review gelezen dat het beter word als je team compleet is (dus 5 man) maar geen zin om daar nog op te wachten voor mij is de lol er af van dit spel aangezien de eerste baas me al 4 retry's koste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

HADES2001 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:45:
Nou mensen ik heb na 3 uur spelen de handoek in de ring gegooit
Wat een slecht balance in dit spel als je het mij vraagt ben bij de tweede baas voor de toren het slaat gewoon nergens op eerste geen probleem komt die tweede aan meteen zijn mega spel (uiteraart zo hoort het) maar alle 3 de karakters paralyzed dan maar hopen dat het snel genoeg ophoud zodat de karakters nog leven maar over het algemeen liggen ze er 3 rondes uit waardoor of die beestjes me kapot slaan of zoveel gecharged hebben dat die baas me weer ramt.

Nee ik ben zelf een verwent RPG speler en heb heel veel RPG's gespeelt maar deze balans slaat nergens op en heb geen zin om uren te grinden
heb op een review gelezen dat het beter word als je team compleet is (dus 5 man) maar geen zin om daar nog op te wachten voor mij is de lol er af van dit spel aangezien de eerste baas me al 4 retry's koste
Je weet dat je gewoon anti-paralyze skills kunt selecteren he :) Vind dit spel nu juist zo leuk omdat het niet altijd even makkelijk is. Je moet echt nadenken over je equipment en je ingezette skills. Dat maakt het wat tactischer dan de meeste rpgs die ik gespeeld heb.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, gewoon anti-paralyze skill even levelen en die baas is een piece of cake.
Als je zo'n verwent RPGer bent had je daar toch wel op kunnen komen. :P

Ik kan niet wachten tot vanacht dat ik weer door kan beunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Heel veel rpg's gespeeld en je komt niet eens door de tweede baas? En dan ga je het nog op de "balance" steken ook 8)7
Laat me raden....jouw "heel veel rpg's" zijn gewoon recentere final fantasy games, waarbij je gewoon wat moet aanvallen om de gevechtjes te winnen?

Leer je skills gebruiken, ze zijn er voor een reden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 03-03-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Je kan uberhaupt niet grinden in dit spel, als je constant verliest en het spel oneerlijk vindt, doe je overduidelijk gewoon iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Boeboe schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:03:
[...]

Leer je skills gebruiken, ze zijn er voor een reden ;)
Dat vind ik inderdaad leuk aan deze game. Niet eerst flink grinden en de rest van de game enkel maar attack attack attack kiezen, :) Ook vind ik het wel fijn dat er niet al te veel random battles zijn. It keeps the flow in het verhaal als je dit wilt. Je kunt er zelf voor kiezen om gewoon wat meer te vechten door gewoon wat rondjes te lopen, maar ben je niet verplicht gelukkig. Met tactisch inzicht in je aanvallen, magic en ondersteuning kom je een heel eind.

Ben blij dat ik deze game heb gekocht want was een klein beetje teleurgesteld in Blue Dragon. Het was in principe wel een leuk spel, maar zaten wat veel mindere elementen in die me wat irriteerden (zoals de framedrops, die ik hier in ieder geval amper tegenkom, wat meer tactische gevechten waar elementen en status allignments een stuk meer invloed hebben) Daarnaast vind ik het erg goed hoe ze met serieuze zaken zoals de dood omgaan.

Hmz merk op dat ik wel heel positief over deze game ben.. :) misschien komt dat door de wat mindere games op dit gebied de laatste paar jaren. Final Fantasy 12 trok me totaal niet. Final Fantasy 10 was nog wel goed maar niet zo goed als Final Fantasy 8 (was ook mijn introductie in dit genre, heb FF7 niet gespeeld) Daarnaast nog wat andere jrpgs gespeeld zoals Dragon Quest 8 gespeeld wat ik een zeer leuke verfrissing in het genre vond, ondanks dat het erg traditioneel was... :z Maar dit was toch alweer een paar jaar geleden, dus ben blij dat er weer een zeer goede jrpg uit is gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SCIxX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:20:
Je kan uberhaupt niet grinden in dit spel, als je constant verliest en het spel oneerlijk vindt, doe je overduidelijk gewoon iets fout.
Na het bericht van de 2 mensen onder me gelezen te hebben het spel toch weer even opgestart had dus het deel gemist dat je skills uit je equipment kon leren.

Maar niet grinden?
hoe moet ik dan in vredesnaam die skills leren als ik 2 stappen bij die baas vandaan sta en in totaal dus 40 punten moet genereren |:(

Maar dit verandert het spel een beetje voor zover ik weet toch alle tutorials gelezen en om terug te komen op de RPG vraag recente games
Dragon Quest - The journey of the cursed King
Valkyrie Profile 2
Rogue Galaxy
Star Ocean till the end of Time
Shin Megami Tensei's "Lucifers call"
Tales of Eternia
Eternal Sonata
Blue Dragon

De hele Final Fantasy serie is alweer wat langer geleden.
Dus nee niet echt allemaal simpele RPG's met grind wat win wat maar wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

HADES2001 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Maar niet grinden?
hoe moet ik dan in vredesnaam die skills leren als ik 2 stappen bij die baas vandaan sta en in totaal dus 40 punten moet genereren |:(
Je kunt wel grinden, maar niet zo makkelijk als in andere spellen, want er zitten per gebied een aantal levelcaps als ik het goed heb begrepen. Dus je kunt die 40 punten nog makkelijk halen bij die trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Het levelsysteem is wat uniek te noemen. Als je een specifieke skill echt wil hebben op een bepaald moment ga je daar idd voor moeten grinden. Je eigenlijke level wordt echter zeer snel bijgetrokken.
Dit valt enorm op wanneer je je met 6-7 personages zit terwijl je er maar 5 kan inschakelen in een gevecht. Wanneer iemand dan 5 of 10 levels achterzit en je steekt hem terug in een gevecht, zal die op een paar gevechten tijd terug op gelijke level zitten met de rest van de party vanwege de hoeveelheid XP die hij/zij extra krijgt. Voorsprong proberen nemen met je personages door te grinden lukt daarentegen dan weer zeer moeilijk, tenzij je hier veel tijd in investeert: hoe hoger je lvl voor een bepaald gebied, hoe minder XP je zal krijgen voor je gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

niemand die last heeft dat het spel vast loopt bij het laden van een nieuwe scene ?

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vriend van mij heeft schijnbaar 2x een vastloper gehad, ik zelf nog niet.

Net die dream over The Weakling and the letters gehad, mijn god, die is echt heel heel heel goed. Ik werd er gewoon emotioneel van. Zo mooi opgebouwd. Elke keer als ik het spel speel vind ik het leuker en leuker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ben nu in Gotzha. :9
Die:
spoiler:
Dino nogwat in de ijsberg lag zo plat. :7
Flara & Gamble helpt lekker.

Disk 1: 24 uur
Disk 2: 50 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wow jij doet er wel erg lang over. :D Ik doe alles wat ik maar kan maar was wet 15/16uur wel klaar met disc 1, en na 28uur met disc 2. Exlusief wipes.. :'(

spoiler:
die dino is inderdaad een eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
HADES2001 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Na het bericht van de 2 mensen onder me gelezen te hebben het spel toch weer even opgestart had dus het deel gemist dat je skills uit je equipment kon leren.

Maar niet grinden?

Maar dit verandert het spel een beetje voor zover ik weet toch alle tutorials gelezen en om terug te komen op de RPG vraag recente games
Dragon Quest - The journey of the cursed King
Valkyrie Profile 2
Rogue Galaxy
Star Ocean till the end of Time
Shin Megami Tensei's "Lucifers call"
Tales of Eternia
Eternal Sonata
Blue Dragon

De hele Final Fantasy serie is alweer wat langer geleden.
Dus nee niet echt allemaal simpele RPG's met grind wat win wat maar wel een paar.
Ik had kaim anti paralyze geleerd, en liet een ander hem vervolgens equipen, zo heb je al 2 die niet geparalyzed kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

SCIxX schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:28:
Wow jij doet er wel erg lang over. :D Ik doe alles wat ik maar kan maar was wet 15/16uur wel klaar met disc 1, en na 28uur met disc 2. Exlusief wipes.. :'(

spoiler:
die dino is inderdaad een eitje
Ja doe het rustig aan, veel skills leren.
nog wat backtracken.

spoiler:
Van die Dino heb ik nog een Slot Seed gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vraagje, voor die skills achievement.. Moet je dan ook elke skill hebben geleerd of alleen maar bijvoorbeeld black magic level 5 ofzo en dan hoef je level 1,2,3 en 4 niet te leren, of moet je die uiteindelijk ook nog leren.. :)

Net disc 2 uitgespeeld. Ben nu 24 uur aant spelen en ben nu level 30. Komt dit level beetje overeen met andere? :)

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-03-2008 13:34 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste