In België hebben ze hoge inkomstenbelasting, m'n vriendin werkte in België maar het is een behoorlijk gedoe met de belastingen.
Dus dan zou wonen Belgie en werken in Nederland een betere combinatie zijn. Dan wordt het wellicht ingewikkeld met belasting afdragen inderdaad.
Nee dat is idd niet de letterlijke reactie, die zet ik nou eenmaal niet online... Zij hebben aangestipt dat ik niet voldoende werkervaring aangetoond heb. Ik heb alles aangevoerd wat ik kon, dus contracten, functiebeschrijvingen, recommendations en ik geloof zeer zeker dat ik de papieren heb om aan te tonen wat ik kan. Een hele rits certificaten en aantoonbare ervaring. Helaas was wat ik aanbracht niet goed of duidelijk genoeg want men heeft de helft van men werkervaring niet geteld. Insufficient detail... En dan geef ik dezelfde hoeveelheid detail als de andere beschrijvingen meeZwerver schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Sorry, maar dat is niet de letterlijke reactie die je van het ACS gekregen hebt. Welke zaken hebben zij aangestipt? Wat heb jij aangeleverd? Heb je de papieren om aan te tonen wat je kan? Of moest je een document opleveren waarin je het aantoonbaar kon maken?
Verder wel 5 keer AQF with a major in Computing gelijk stellen? Nee ik snap het niet. Ik prober wel verder via men werkgever naar het volgende land te gaan
Waarom contact je niet een bedrijf als Move 2 Australia of stel je je vraag op het forum van Xpdite? Daar zitten allemaal mensen die hetzelfde proces met succes hebben afgesloten. Met een beetje mazzel kun je wat bijgestuurd worden en het alsnog gequalified krijgen. Bij mij komt het over als dat je in het bureaucratische moeras van ACS aan het verzuipen bent, een beetje hulp kan geen kwaad dan. Aangezien ik op puur mijn diploma en werkervaring al door kon, kan ik je die hulp niet geven, maar anderen wel!marc.dekeyser schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Nee dat is idd niet de letterlijke reactie, die zet ik nou eenmaal niet online... Zij hebben aangestipt dat ik niet voldoende werkervaring aangetoond heb. Ik heb alles aangevoerd wat ik kon, dus contracten, functiebeschrijvingen, recommendations en ik geloof zeer zeker dat ik de papieren heb om aan te tonen wat ik kan. Een hele rits certificaten en aantoonbare ervaring. Helaas was wat ik aanbracht niet goed of duidelijk genoeg want men heeft de helft van men werkervaring niet geteld. Insufficient detail... En dan geef ik dezelfde hoeveelheid detail als de andere beschrijvingen mee
Verder wel 5 keer AQF with a major in Computing gelijk stellen? Nee ik snap het niet. Ik prober wel verder via men werkgever naar het volgende land te gaan
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Google heeft best een leuke plek in Sydney, en neemt nog mensen aan. Best veel IT hier, Accenture, en veel grote banken zijn hier nog naar IT talent opzoek. je kunt Australië nog met een skilled visa in de IT binnenkomen, maar je moet wel wat opleidingen kunnen laten zien.
Ik zou zelf zeggen dat 5 steden voor IT wat overdreven is, AU is groot maar niet qua inwoners. Sydney, Melbourne en Dan heb je de grote spelers wel...
Ik zou zelf zeggen dat 5 steden voor IT wat overdreven is, AU is groot maar niet qua inwoners. Sydney, Melbourne en Dan heb je de grote spelers wel...
[ Voor 49% gewijzigd door Semyon op 21-10-2013 08:57 ]
Ik woon al een jaar of 7 in België. In West-Vlaanderen om precies te zijn.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:32:
Hoe zit het met tweakers die van NL --> BE zijn verhuist? Hoe zit het met werkgelegenheid en sociale vangnet in België? Via google het een en ander gevonden, maar een ervaring zegt natuurlijk meer. Is het gezien de ontwikkelingen hier wat betreft bezuinigingen etc, waard om in België iets op te bouwen. Vele Nederlanders zijn mij al voor, dus er is een aantrekkingskracht.
Qua werkgelegenheid is het hier volgens mij beter dan in Nederland. Of tenminste, beter dan waar ik vandaan kom (Friesland).
Hier zijn ze ook heel goed in bezuinigen
Boodschappen zijn wel een stukje duurder en je houdt netto minder over van je salaris. Al met al is het best leuk wonen hier, al blijf ik Nederland met momenten best missen. Voor een deel door m'n familie natuurlijk, maar ook om de gewoontes die ze hier niet hebben. Winterpet -> schaatsen in de winter op natuurijs. Niemand is er hier echt mee bezig.
En dan nog van die dingen die ik hier eigenlijk wel mis.
Als ik het zo vergelijk weet ik niet of het voor ons überhaupt verstandig is om nog naar Nederland terug te gaan. Volgens mij wordt je daar langs alle kanten kaalgeplukt.
Als je nog vragen hebt, stuur gerust een DM.
Idd Zwerver, dat heb ik al gedaan. Maar momenteel hou ik het wat af, ik heb namelijk met mijn manager overlegt en we zijn aan het rondkijken hoe we een interne transfer kunnen bewerkstelligen.Zwerver schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:36:
[...]
Waarom contact je niet een bedrijf als Move 2 Australia of stel je je vraag op het forum van Xpdite? Daar zitten allemaal mensen die hetzelfde proces met succes hebben afgesloten. Met een beetje mazzel kun je wat bijgestuurd worden en het alsnog gequalified krijgen. Bij mij komt het over als dat je in het bureaucratische moeras van ACS aan het verzuipen bent, een beetje hulp kan geen kwaad dan. Aangezien ik op puur mijn diploma en werkervaring al door kon, kan ik je die hulp niet geven, maar anderen wel!
Ik heb het destijds op een 457 temperary residency visum in combi met een interne transfer gedaan. Is maar 4 jaar geldig maar daarna makkelijk weer 4 jaar te verlengen..
Voordeel was dat ik in sydney dezelfde baan ging doen die ik in Amsterdam al deed, dus de perfecte kandidaat was..
Nadeel is wel dat je verblijfsvergunning afhangt aan je baan/bedrijf..
Voordeel was dat ik in sydney dezelfde baan ging doen die ik in Amsterdam al deed, dus de perfecte kandidaat was..
Nadeel is wel dat je verblijfsvergunning afhangt aan je baan/bedrijf..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Waarom is Australië eigenlijk zo aantrekkelijk op dit moment? Ik snap dat de VS niet meer aantrekkelijk is door het politieke klimaat, de slechte arbeidsmarkt en arbeidsvoorwaarden maar wat maakt Australië nou zo populair? (En niet Canada of UK bijvoorbeeld, afgezien van het klimaat dan)
Denk dat de gruwelijk hoge inkomens daar een rol in spelen, de economie is boomingVerwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:49:
Waarom is Australië eigenlijk zo aantrekkelijk op dit moment? Ik snap dat de VS niet meer aantrekkelijk is door het politieke klimaat, de slechte arbeidsmarkt en arbeidsvoorwaarden maar wat maakt Australië nou zo populair? (En niet Canada of UK bijvoorbeeld, afgezien van het klimaat dan)
NZ gaat ook vrij goed alleen omdat het het kleine broertje is is het net allemaal ietsje lager dan in Oz maar daarentegen heb je wel weer een heel ander klimaat
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Klimaat (ja je zei afgezien daarvan maar voor mij is het een groot punt), economische stabiliteit en de taal. Ik heb in de UK gewerkt en waar Londen wel een enorme leuke stad is heb je een donker, somber en grijs klimaat. Na 4 jaar in Ierland zonder een zomer (3 dagen zon is echt geen zomer!) begint het te wegen...
Uiteindelijk is het hele interne transfer verhaal wat meer gestress daar je, idd, afhankelijk bent van je baan. Maar persoonlijk heb ik niet echt een problem hiermee. Ik heb het geluk te werken voor een bedrijf waar ik me absoluut geen zorgen moet maken over men functie, waar dan ook ter wereld. Services is de groei sector voor ons en er zijn nogaltijd te weinig engineers (de eisen zijn dan ook enorm hoog...)
.
Uiteindelijk is het hele interne transfer verhaal wat meer gestress daar je, idd, afhankelijk bent van je baan. Maar persoonlijk heb ik niet echt een problem hiermee. Ik heb het geluk te werken voor een bedrijf waar ik me absoluut geen zorgen moet maken over men functie, waar dan ook ter wereld. Services is de groei sector voor ons en er zijn nogaltijd te weinig engineers (de eisen zijn dan ook enorm hoog...)
Wat voor sommige regels (belastingen, zorgverzekering, toeslagen) tussen BE en NL kan helpen is: Bureau Belgische Zaken dat is een poot van de sociale verzekeringsbank gericht op emigranten/grenswerkers tussen Nederland en België. Ik heb met de Duitse variant te maken gehad en sommige informatie is niet altijd helemaal duidelijk te vinden aan Nederlandse of (bij mij Duitse) Belgische kant, dan heb jij 't voordeel dat je natuurlijk ook in Vlaanderen met je Nederlands uit de voeten kunt. Mijn Duits is opzich redelijk (het valt me hier nu de eerste week ook echt niet tegen met mijn capaciteitenUntouchablezz20 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:32:
Hoe zit het met tweakers die van NL --> BE zijn verhuist? Hoe zit het met werkgelegenheid en sociale vangnet in België? Via google het een en ander gevonden, maar een ervaring zegt natuurlijk meer. Is het gezien de ontwikkelingen hier wat betreft bezuinigingen etc, waard om in België iets op te bouwen. Vele Nederlanders zijn mij al voor, dus er is een aantrekkingskracht.
Vaak als je hen belt kun je de kwestie voorleggen en heb je binnen 3 minuten antwoord over jouw specifieke situatie.
[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 21-10-2013 12:57 ]
dank je! Ik ga de link eens verder bekijken.
Afgelopen zomer was trouwens top in de UKmarc.dekeyser schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:59:
Klimaat (ja je zei afgezien daarvan maar voor mij is het een groot punt), economische stabiliteit en de taal. Ik heb in de UK gewerkt en waar Londen wel een enorme leuke stad is heb je een donker, somber en grijs klimaat. Na 4 jaar in Ierland zonder een zomer (3 dagen zon is echt geen zomer!) begint het te wegen...
Maar ik herken je verhaal wel, buiten dat is de lifestyle in Aus nogal prettig, is het een 'vreemd'/'avontuurlijk' land wat ver weg is en daardoor extra bijzonder.
Wat klimaat betreft merkte wij wel dat je vreemd genoeg de seizoenen gaat missen na een poosje..
Wat ik ook miste in AUS, is een stukje geschiedenis.. de (westerse) geschiedenis is erg jong en op de grote steden na is de geschiedenis van elke ander stad/dorp vrijwel identiek... De vrije natuur maakt een hoop goed dat weer wel.
[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 21-10-2013 14:38 ]
ben 100 procent afgekeurd ,het financiele klimaat in nl word er niet beter op zeker niet als je aan de onderkant leeft wat betreft invalide uitkering.
inmiddels zijn mijn vrouw en ik verhuisd naar szentkiraly hongarijei febr 2012 de boerderij gekocht voor 7500 euro jaar later in juni 2013 verhuisd
dichtsbij zijnde buren op 800 meter midden in de vrije natuur , herten vossen en andere dieren in de tuin.
internet via het magnetronnetwerk 25 mbit up en down draadloos door schoteltje op het dak
weinig kosten geen woz en riool aanslag geen hoge gemeentelijke heffingen enz enz auto belasting 70 euro per jaar verzekering 75 euro in het jaar , water gratis , houtkachel , douchen en koken lpg
200 euro is mogelijk om goed van te leven in de maand
wil nooit meer terug
YouTube: omgeving tanya szentkirály
inmiddels zijn mijn vrouw en ik verhuisd naar szentkiraly hongarijei febr 2012 de boerderij gekocht voor 7500 euro jaar later in juni 2013 verhuisd
dichtsbij zijnde buren op 800 meter midden in de vrije natuur , herten vossen en andere dieren in de tuin.
internet via het magnetronnetwerk 25 mbit up en down draadloos door schoteltje op het dak
weinig kosten geen woz en riool aanslag geen hoge gemeentelijke heffingen enz enz auto belasting 70 euro per jaar verzekering 75 euro in het jaar , water gratis , houtkachel , douchen en koken lpg
wil nooit meer terug
Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...
Krijg je daar nog wel je uitkering? of sta je officieel nog in NL ingeschreven?kimahri schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:44:
ben 100 procent afgekeurd ,het financiele klimaat in nl word er niet beter op zeker niet als je aan de onderkant leeft wat betreft invalide uitkering.
wil nooit meer terug
Als hij WIA heeft, krijgt hij daar gewoon een uitkering.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik doe mijn bacholar in Zweden,
Het is hier heel erg comfortable leven zeker als je in kronen betaald krijgt en niet euro's....
Het is hier heel erg comfortable leven zeker als je in kronen betaald krijgt en niet euro's....
Ziet er erg mooi uit daar. Ik heb het persoonlijk helemaal gehad met de drukte in Nederland. Ik krijg letterlijk nooit rust, ook nu staan er zonder duidelijke reden mensen voor m'n huis te schreeuwen.kimahri schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:44:
Ik kan erg genieten van rust, stilte en vooral buiten zijn zonder andere mensen tegen te komen. Dat is dan ook hoe onze vakanties er meestal uitzien. Maar dan wel in de VS, Frankrijk en Canada.
Heb je in Hongarije niet allerlei nadelen van een wat 'net wat minder' ontwikkeld land? Ik denk aan slechte wegen, gebrek aan winkel/supermarktassortiment, gebrek aan voedselcontroles, misdaad/inbraak. Voor zulke bedragen misschien wel ideaal om een vakantiehuis te kopen waar het tenminste rustig is.
Niets...
voordat je emigreert, check ns een recreatiewoning in Drenthe. In sommige gevallen mag je die permanent bewonen. Het enige wat je daar hoort is het geblaat van een schaap om 1400u 's-middags.BerendBoon schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:01:
[...]
Ik heb het persoonlijk helemaal gehad met de drukte in Nederland.
[...]
d:)b
Dat is toch nog niet zo lang geleden verandert? Dat dat niet meer mag tenzij je er voor 2003(?) bent gaan wonen?
[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 21-10-2013 20:54 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik heb een wajong uitkering (jeugd gehandicapte) die raak je kwijt als je nl uit gaat ik dus ook dat is een bewuste keuzeToolkiT schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:22:
[...]
Krijg je daar nog wel je uitkering? of sta je officieel nog in NL ingeschreven?
leef hier van wat de grond mij geeft , grond genoeg dus een grote moestuin daarnaast ruim voor een jaar vlees in de vriezer , enige vaste lasten zijn electra , volgend jaar zonneanelen dan komt uiteindelijk onafhankelijkhied van het electra bedrijf ook in zicht met zoveel zonne uren hier.
in het voorjaar biggetjes aanschaffen in november slachten dan per big een jaar vlees.
doe beerkt wat it werk voor nederlanders en belgen in hongarije om toch nog enigzins in het begin wat inkomen te hebben m zaai goed enz enz aan te kunnen schaffen
slechte wegen heb je vooral in de dorpen naar het platteland (poesta) maar in szentkialy is alles netjes onderhoudenBerendBoon schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:01:
[...]
Ziet er erg mooi uit daar. Ik heb het persoonlijk helemaal gehad met de drukte in Nederland. Ik krijg letterlijk nooit rust, ook nu staan er zonder duidelijke reden mensen voor m'n huis te schreeuwen.
Ik kan erg genieten van rust, stilte en vooral buiten zijn zonder andere mensen tegen te komen. Dat is dan ook hoe onze vakanties er meestal uitzien. Maar dan wel in de VS, Frankrijk en Canada.
Heb je in Hongarije niet allerlei nadelen van een wat 'net wat minder' ontwikkeld land? Ik denk aan slechte wegen, gebrek aan winkel/supermarktassortiment, gebrek aan voedselcontroles, misdaad/inbraak. Voor zulke bedragen misschien wel ideaal om een vakantiehuis te kopen waar het tenminste rustig is.
de winkels en supermarkten zijn van een hoog nivo erg goed voorzien en 24 uur per dag open
misdaad heb je overal ben hier nog niet zolang maar niets meegemaakt
voedsel controles weet ik nog niets van , het vee de varkens en koeien en geiten worden hier door de mensen zelf gefokt erg goed verzorgt en na een goed vrij leven geslacht , biologischer kan het vlees niet zijn mijn inziens
Tegemoetkoming arbeidsongeschikten ook voor klanten buiten Nederlandkimahri schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:22:
[...]
ik heb een wajong uitkering (jeugd gehandicapte) die raak je kwijt als je nl uit gaat ik dus ook dat is een bewuste keuze
Blijkbaar is er iets verandert21 oktober 2013
Klanten van UWV die buiten Nederland wonen hebben nu ook recht op de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten. Ook krijgen zij alsnog de tegemoetkoming van de afgelopen jaren als zij toen buiten Nederland woonden.
UWV gaat voor de afgelopen jaren vaststellen wie er buiten Nederland woonde en toen recht had op de tegemoetkoming. Het gaat om de periode 2009 tot en met 2013. Want de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten bestaat sinds 2009.
Brief van UWV
Heeft u alsnog recht heeft op de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten? Dan krijgt u hierover een brief van UWV. Deze brief krijgt u voor het einde van 2013.
De Tegemoetkoming arbeidsongeschikten
De Tegemoetkoming arbeidsongeschikten is een compensatie voor de extra kosten die iemand
maakt omdat hij een ziekte of handicap heeft. Deze compensatie betalen we 1 keer per jaar. Om deze tegemoetkoming te kunnen krijgen, moet u voldoen aan deze 2 voorwaarden:
- U heeft recht op een arbeidsongeschiktheidsuitkering van UWV (WAO-, WIA-, Wajong- of WAZ-uitkering).
- U bent ten minste 35% arbeidsongeschikt.
We stellen ieder jaar op 1 juli vast of u aan deze voorwaarden voldoet.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
klopt schijnbaar helemaal maar een wajong uitkering krijg je niet als je nederland verlaat maar de toegemoet koming schijnbaar wel
uwv site:
Wat als ik met een Wajong-uitkering naar het buitenland ga?
Gaat u in het buitenland wonen en heeft u een Wajong-uitkering? Dan stopt deze uitkering op de eerste dag van de maand na uw vertrek. Het maakt dan niet uit naar welk land u verhuist.
Gaat u weer in Nederland wonen? Neem dan telefonisch contact op met UWV. U kunt dan misschien uw uitkering weer krijgen. In dat geval hoeft u niet opnieuw een uitkering aan te vragen.
Let op: in een aantal gevallen kunt u uw Wajong-uitkering wel houden:
U heeft een medische behandeling nodig in het buitenland.
U heeft een baan gevonden waarmee u zelf geld kunt verdienen.
Uw ouders of verzorgers moeten naar het buitenland verhuizen. En u bent voor uw verzorging van hen afhankelijk.
Geldt 1 van deze situaties voor u? Of is er een andere reden waarom u vindt dat u uw Wajong-uitkering in het buitenland moet behouden? Stuur dan, zodra u weet dat u gaat verhuizen, een brief naar het UWV-kantoor waarmee u contact heeft. Geef daarin aan waarom u uw Wajong-uitkering wilt houden als u naar het buitenland verhuist. Wij beoordelen altijd uw individuele situatie en laten u dan weten of u uw uitkering mee kunt nemen naar het buitenland.
http://www.uwv.nl/Particu...g_naar_buitenland_ga.aspx
uwv site:
Wat als ik met een Wajong-uitkering naar het buitenland ga?
Gaat u in het buitenland wonen en heeft u een Wajong-uitkering? Dan stopt deze uitkering op de eerste dag van de maand na uw vertrek. Het maakt dan niet uit naar welk land u verhuist.
Gaat u weer in Nederland wonen? Neem dan telefonisch contact op met UWV. U kunt dan misschien uw uitkering weer krijgen. In dat geval hoeft u niet opnieuw een uitkering aan te vragen.
Let op: in een aantal gevallen kunt u uw Wajong-uitkering wel houden:
U heeft een medische behandeling nodig in het buitenland.
U heeft een baan gevonden waarmee u zelf geld kunt verdienen.
Uw ouders of verzorgers moeten naar het buitenland verhuizen. En u bent voor uw verzorging van hen afhankelijk.
Geldt 1 van deze situaties voor u? Of is er een andere reden waarom u vindt dat u uw Wajong-uitkering in het buitenland moet behouden? Stuur dan, zodra u weet dat u gaat verhuizen, een brief naar het UWV-kantoor waarmee u contact heeft. Geef daarin aan waarom u uw Wajong-uitkering wilt houden als u naar het buitenland verhuist. Wij beoordelen altijd uw individuele situatie en laten u dan weten of u uw uitkering mee kunt nemen naar het buitenland.
http://www.uwv.nl/Particu...g_naar_buitenland_ga.aspx
[ Voor 83% gewijzigd door kimahri op 22-10-2013 11:29 . Reden: meer uitleg en link toegevoegd ]
En als je straks medische zorg nodig hebt? Want dan is "de onderkant" in Nederland toch wel heel goed af. Hoe zit het als je straks daar 2 ton ziekenhuisrekeningen hebt?kimahri schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:44:
Dan kom je toch gewoon weer terug naar verzorgingsstaat NL....?RemcoDelft schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:40:
[...]
En als je straks medische zorg nodig hebt? Want dan is "de onderkant" in Nederland toch wel heel goed af. Hoe zit het als je straks daar 2 ton ziekenhuisrekeningen hebt?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
met onderkant bedoel ik dus het inkomen (wao) in nederland
het zorg nivo is hetzelfde als in nederland , zelfde medicatie , de de meeste artsen hebben in het westen medicijnen gestudeerd alles de zorgverzekering is ietwat goedkoper dan bij ons.
27 euro per maand geen eigen risico en een bril of lenzen elke 3 jaar.
in nederland had ik geen tandarts verzekering het is goedkoper in nl om de arts contact te betalen in hongarije is dat net zo , de arts betaal je als dank een kleine bijdrage per onderzoek / controle zeg tussen de 2000 en 3000 florint das zeg 6 euro daar word dan de koffie en dergelijke van betaald.
is even wennen maar de onderzoeken en afhandelingen in het ziekenhuis zijn netjes en persoonlijk en goedkoop dus
het zorg nivo is hetzelfde als in nederland , zelfde medicatie , de de meeste artsen hebben in het westen medicijnen gestudeerd alles de zorgverzekering is ietwat goedkoper dan bij ons.
27 euro per maand geen eigen risico en een bril of lenzen elke 3 jaar.
in nederland had ik geen tandarts verzekering het is goedkoper in nl om de arts contact te betalen in hongarije is dat net zo , de arts betaal je als dank een kleine bijdrage per onderzoek / controle zeg tussen de 2000 en 3000 florint das zeg 6 euro daar word dan de koffie en dergelijke van betaald.
is even wennen maar de onderzoeken en afhandelingen in het ziekenhuis zijn netjes en persoonlijk en goedkoop dus
Gemeentes zijn er niet happig op om recreatiewoningen vrij te geven voor permanente bewoning.Raven schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:49:
Dat is toch nog niet zo lang geleden verandert? Dat dat niet meer mag tenzij je er voor 2003(?) bent gaan wonen?
Het zal per park verschillen of dat is toegestaan.
d:)b
@kimahri, hoe gaat het met de taal? Hongaars is een van de vreemste/moeilijkste talen van europa..
Toen ik nog bij op een vertaal afdeling werkte en we een meeting hadden in Budapest kon van alle vertalers (die samen 20+ talen spraken) geen van allen wat van het hongaars maken..
Toen ik nog bij op een vertaal afdeling werkte en we een meeting hadden in Budapest kon van alle vertalers (die samen 20+ talen spraken) geen van allen wat van het hongaars maken..
de manier om het te leren is een cursus voor .... kinderenToolkiT schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:38:
@kimahri, hoe gaat het met de taal? Hongaars is een van de vreemste/moeilijkste talen van europa..
daarna met het nivo van de zesde klas maar dan met een onderwijzer die uitstekend engels spreekt
ik beheerst niet veel ongeveer 150 woorden maar het groeit hard.
hongaars is een moeilijke taal maar wel goed te leren
http://www.labdarugo.be/Hongaarse%20taal.htm
Waarschijnlijk bedoel je niet Belgie, maar Vlaanderen, of nog specifieker, de grensstreek. Ik weet niet of je dan nog wel echt over emigreren kunt spreken. Het is dan eerder een papierkwestie. Vlaanderen is wat dat betreft wel een goede plek om te bekijken of je een eventuele emigratie aankunt. Er zal weinig voor je veranderen, maar als je moeite doet om zomin mogelijk in aanraking te komen met Nederlanders(familie en vrienden incluis) en Nederland, dan kan krijg je een beetje een idee.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:32:
Hoe zit het met tweakers die van NL --> BE zijn verhuist? Hoe zit het met werkgelegenheid en sociale vangnet in België?
Wat mezelf betreft vind ik het beginnen van een nieuw leven in een vreemd land vooral lastig door het ontbreken van een sociaal vangnet. Als je geen familie of vrienden in de buurt hebt waar je een gunst aan kan vragen dan is bv een been breken geen optie. Ook vervelende zaken als geen geld hebben, een probleem krijgen met justitie e.d. Feitelijk alle zaken waarbij je normaal gesproken op je sociale vangnet kan rekenen. Daarbovenop komt nog extra handicap door gebrek aan kennis van de regelgeving of instanties.
Nog lastiger wordt het als je de taal niet machtig bent. Vooral bij het ondertekenen van papieren wat je in het begin nogal vaak moet doen. De problemen die je kunt ondervinden door taalproblemen zijn natuurlijk ontelbaar. Gelukkig kunnen de meeste mensen zich daar enigzins op voorbereiden door een taalcursus te volgen. Toch is het handig om in het begin iemand te hebben die jou kan helpen met de taal op moeilijke momenten.
Disclaimer: Elke zoveel jaar of bij pech maanden, verhuizen ik en mijn vrouw naar een ander land door ons beroep. Met geluk worden we 3 maanden op voorhand ingelicht. Dus misschien dat mijn ervaringen anders zijn, dan van iemand die zijn emigratie enkele jaren voorbereid en weet waar hij/zij terecht zal komen.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Wat vond je verder van Ierland afgezien van het klimaat?marc.dekeyser schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:59:
Na 4 jaar in Ierland zonder een zomer (3 dagen zon is echt geen zomer!) begint het te wegen...
Verwijderd
Dat zie ik vaker van je staan in verschillende reacties en daardoor ben ik toch zeer benieuwd geworden.[b]EektheMan schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:23:[verhuizen,
*verhaal*
Disclaimer: Elke zoveel jaar of bij pech maanden, verhuizen ik en mijn vrouw naar een ander land door ons beroep. Met geluk worden we 3 maanden op voorhand ingelicht. Dus misschien dat mijn ervaringen anders zijn, dan van iemand die zijn emigratie enkele jaren voorbereid en weet waar hij/zij terecht zal komen.
If you don't mind me asking: wat voor werk doen jij en je vrouw eigenlijk? jullie moeten regelmatig verhuizen, zijn staatloos maar dragen wel belasting en dergelijke af in Nederland etc. klinkt erg bijzonder allemaal en ben zeer benieuwd wat voor beroep daar achter zit. Als je het niet wil/mag vertellen ook goed maar het fascineert me.
Biased opinion: Dublin is NOT Ireland!!!Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:13:
[...]
Wat vond je verder van Ierland afgezien van het klimaat?
Moet ik toch echt wel elke keer zeggen als ik deze vraag krijg
Het is een leuke stap maar ik heb hier lang genoeg gezeten. Alle clubs en pubs zijn hetzelfde, we gaan dan ook bitter weinig meer uit. Kennisniveau is ondermaats (maar ik ben wss niet in een positive om daarop te commenten gezien mijn rol).
In alle eerlijkheid: Het is een geweldige ervaring, zelfs in Dublin. Ik heb het gros van men tijd in Dublin vertoefd en wat tijd in Belfast. Ik vond Belfast leuker. Meer variatie, maar te klein. Als je de kans hebt om naar Dublin te komen ga je het geweldig vinden als je single bent en graag uitgaat. Indien je weinig contact hebt met Ierse klanten nog beter
Disclaimer: Ik ben vrij negatief door het gebrek aan zon, teveel regen en het social contact beperkt tot een paar selecte collegas en overblijvende vrienden. + Punt: Veel braziliaanse vrouwen momenteel
@lars1216 Werk waarbij je niet voor een vaste periode naar een land verhuisd/emigreerd. Zelf vind ik dat zolang ik het nog aankan het leukst. Emigreren naar een land om er de rest van je leven te wonen is een optie als dat land veel voordelen boven Nederland biedt. Zelf raak ik echter nogal snel verveeld. 4 Jaar is voor mij de grens, maar het liefst verhuis ik al in het 3e jaar. Ik houd ervan om meer van de wereld te zien.
Zodra je je in het expat wereldje begeeft zul je merken dat er buiten de emigranten die besluiten er een permant nieuw thuis van te maken er ook zeer veel expats tussen zitten die geen plannen hebben. Vooral als je in de IT zit is het relatief gemakkelijk om overal op de wereld een baan te vinden. Beter nog is het hebben van een internationale werkgever die jou op zijn kosten ergens plaatst. Dan heb je echter wel wat ervaring/waarde nodig, zeker als je onder goede voorwaarden in een land geplaatst wil worden.
Niet meteen al je pijlen richten op 1 land nadat je het er plezant hebt gehad 3 vakanties op rij lijkt mij een beter plan. Zoals Joosie aangaf geeft de EU jou de kans om zonder veel problemen te genieten van een breed scala aan culturen en natuur. Pak die mooie kans dan ook.
Het zal voor eenieder verschillen, maar emigreren klinkt vaak mooier dan de realiteit. Vooral Nederlanders hoor je vaak klagen over regeltjes, maar zodra ze de nadelen van het ontbreken van die regels ondervinden keren ze gedemotiveerd terug indien ze nog de middelen hebben. Depressie onder expats is denk ik best hoog. Onder bepaalde nationaliteiten meer dan andere.
Anyways, moraal van het verhaal: Er zijn meerdere manieren om je voor te bereiden op emigratie. Maar ook meerdere manieren om een leven in het buitenland op te bouwen.
/nu koffie, want volgens mij heb ik niet eens antwoord op je vraag gegeven (wat ik ook niet geheel kan), maar het zal vast een beetje aan de discussie bijdragen.
Zodra je je in het expat wereldje begeeft zul je merken dat er buiten de emigranten die besluiten er een permant nieuw thuis van te maken er ook zeer veel expats tussen zitten die geen plannen hebben. Vooral als je in de IT zit is het relatief gemakkelijk om overal op de wereld een baan te vinden. Beter nog is het hebben van een internationale werkgever die jou op zijn kosten ergens plaatst. Dan heb je echter wel wat ervaring/waarde nodig, zeker als je onder goede voorwaarden in een land geplaatst wil worden.
Niet meteen al je pijlen richten op 1 land nadat je het er plezant hebt gehad 3 vakanties op rij lijkt mij een beter plan. Zoals Joosie aangaf geeft de EU jou de kans om zonder veel problemen te genieten van een breed scala aan culturen en natuur. Pak die mooie kans dan ook.
Het zal voor eenieder verschillen, maar emigreren klinkt vaak mooier dan de realiteit. Vooral Nederlanders hoor je vaak klagen over regeltjes, maar zodra ze de nadelen van het ontbreken van die regels ondervinden keren ze gedemotiveerd terug indien ze nog de middelen hebben. Depressie onder expats is denk ik best hoog. Onder bepaalde nationaliteiten meer dan andere.
Anyways, moraal van het verhaal: Er zijn meerdere manieren om je voor te bereiden op emigratie. Maar ook meerdere manieren om een leven in het buitenland op te bouwen.
/nu koffie, want volgens mij heb ik niet eens antwoord op je vraag gegeven (wat ik ook niet geheel kan), maar het zal vast een beetje aan de discussie bijdragen.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Als dat je bevalt is het inderdaad erg fijn.
maar is niet echt een antwoord op me vraag inderdaad, heb uit je verhaal het gevoel dat je in de IT business zit, dan snap ik het steeds verhuizen gedeelte maar waar het staatloos zijn dan vandaan komt is me echt een raadsel. Maar dat mag je waarschijnlijk niet vertellen aangezien je aangeeft dat je niet alles kan vertellen dus daar heb ik begrip voor.