• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 88197 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:48:
[...]

Misschien ook wel niet, maar nogmaals: dat is niet mijn reden.

...
Dat zeg ik ook helemaal niet hoor, 't was meer vanwege
... Ik ga naar Spanje en vind het daarbij leuk dat die prutser van een Bos geen geld meer van me krijgt. ...
Ben zelf ook geemigreerde geweest. Niets mis mee.

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 10-01-2011 19:26 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 08:57

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 88197 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:48:
[...]
Ik proef in dit topic veel negatieve dingen en dat vind ik jammer. Het hoeft niet per se slecht te gaan met je om te emigreren...
Eerst gooien mensen hier bommetjes en geven ze steken onderwater en jij bent verbaasd dat daar mensen vervolgens tegenin gaan?

Ik begrijp helemaal dat je misschien een verandering in je leven wil hebben allemaal prima maar ga in dat proces het dan niet voor jezelf vergoeilijken door andere mensen in de zeik te zetten. Als iemand achter zijn pc wil hangen is dat zijn keuze, dat heeft helemaal niets te maken dat die persoon meteen - spreekwoordelijk - een initiatiefloze nozem is.

Dát is de essentie van mijn betoog en de politieke argumenten zijn nog lachwekkend eigenlijk. Men geeft blijkbaar in een corrupt land als Italië liever een paar wat extra geld aan de gemeenteambtenaar voor je nieuwe woning dan dat er na een weloverwogen democratisch proces een belasting wordt verhoog. Je moet dat werkelijk waar niet onderschatten en als een voordeel zien. Er zijn zat expatrianten die gewoon niet kunnen aarden doordat de lokale bevolking hen tegenwerkt - in Nederland zal je na de inburgeringscursus gewoon worden geaccepteerd.

Het klimaatargument vind ik bijvoorbeeld wél een sterke, het is gebleken dat in gebieden met weinig zon mensen depressiever zijn. Dat is ook één van de voornaamste redenen dat men zo'n hoge belasting op alcohol heeft in het hoge noorden - om dus te voorkomen dat mensen zich kapotzuipen uit neerslachtigheid.

Ieder mens is anders en heeft zijn voorkeuren, geografisch gezien zijn er op aarde gebieden waar (sommige) mensen maar beter niet kunnen wonen dus het is logisch dat er migraties optreden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Hillie: Dat heb ik zelf gemerkt toen ik in Stockholm was. Maar wat jij zegt is an siche toch voor elk land van toepassing? Bedoel, of je nu in Amsterdam, London, Barcelona, Parijs of Stockholm een woning wilt zul je met aardig wat geld moeten aan komen zetten. Stockholm is iig wel een mooie stad, maar in Stockholm wonen ga ik niet doen. Te duur, ik zoek wel naar een omgeving waar je met minder toe kan maar waar wel een verbinding naar de trein bestaat zodat ik zodoende richting de stad kan.

Verder heb ik geen probleem met een hoge belasting op alcohol. Aangezien ik zelf slechts zo nu en dan alcohol in de vorm van bier tot me neem. Sterker nog, ik vind het juist prima, want degene die maar wat graag alcohol achterover willen slaan zullen dus dat flink voelen in de portemonnaie. Ieder zo zijn eigen keus. Verder zal ik niet vertrekken naar een gebied in Zweden met weinig zon. Ik ben echt niet van plan in ´t noordelijkste puntje van Zweden een woning op de kop te tikken. Neuh, zo op de lijn van Göteborg/Stockhom/Jönköping. En dan dichter in de buurt van Jönköping dan Göteborg.

Al schijnt Noorwegen ook lang nog niet zo gek te zijn als buitenlander. Van wat ik zo gehoord en gelezen heb staan die nog liever te springen om je te onthalen je daar te vestigen dan in Zweden zelf. Wat ik iig wel leuk vind is dat ik toch best veel herken in beide talen i.v.m. ´t Nederlands/Duits/Engels. Grootste probleem wat overwonnen moet worden is de uitspraak, maar dat leer je snel genoeg zodra je daar eenmaal zit. Mijn pa ook, die kon wel school Frans maar nu ie er al 5 jaar zit tussen Fransen heeft ie de taal stukken beter opgepikt. Gewoonweg omdat je niet anders kan, je kan niet terugvallen op het NL, laat staan Engels.

Ergens zou ik een buitenlandse stage in Groot Brittanië ook wel willen doen. Zou denk ik erg goed zijn voor mijn Engels, zeker op uitspraak en grammatica. Want dat merk je gauw genoeg, daadwerkelijk in een ander taalgebied zitten dwingt je de vreemde taal snel op te pikken. In het begin gaat dat moeizaam, maar des te langer je er verblijft, des te meer eigen je het maakt. Wat dat betreft zijn taalcurssussen in NL geeneens nodig :P Al is het wel een handige aanvulling voor in ´t begin.

Anoniem: 88197

LauPro schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:24:
[...]
Eerst gooien mensen hier bommetjes en geven ze steken onderwater en jij bent verbaasd dat daar mensen vervolgens tegenin gaan?

Ik begrijp helemaal dat je misschien een verandering in je leven wil hebben allemaal prima maar ga in dat proces het dan niet voor jezelf vergoeilijken door andere mensen in de zeik te zetten. Als iemand achter zijn pc wil hangen is dat zijn keuze, dat heeft helemaal niets te maken dat die persoon meteen - spreekwoordelijk - een initiatiefloze nozem is.
Oww, dat was ook zeker niet mijn bedoeling om iemand in de zeik te zetten. Ik wilde alleen zeggen dat alles een negatieve EN een positieve kant heeft ;) Ik heb hier weinig steken onderwater kunnen vinden, of bedoelde je mijn opmerkingen? Nja, zo waren ze niet bedoeld. Ik wil gewoon vertellen hoe enorm veel zin ik er in heb :D Misschien val ik keihard op mijn bek in Spanje, maar opa Boland heeft ooit wel in Spanje gewoond ;)
Dát is de essentie van mijn betoog en de politieke argumenten zijn nog lachwekkend eigenlijk. Men geeft blijkbaar in een corrupt land als Italië liever een paar wat extra geld aan de gemeenteambtenaar voor je nieuwe woning dan dat er na een weloverwogen democratisch proces een belasting wordt verhoog. Je moet dat werkelijk waar niet onderschatten en als een voordeel zien. Er zijn zat expatrianten die gewoon niet kunnen aarden doordat de lokale bevolking hen tegenwerkt - in Nederland zal je na de inburgeringscursus gewoon worden geaccepteerd.

Het klimaatargument vind ik bijvoorbeeld wél een sterke, het is gebleken dat in gebieden met weinig zon mensen depressiever zijn. Dat is ook één van de voornaamste redenen dat men zo'n hoge belasting op alcohol heeft in het hoge noorden - om dus te voorkomen dat mensen zich kapotzuipen uit neerslachtigheid.

Ieder mens is anders en heeft zijn voorkeuren, geografisch gezien zijn er op aarde gebieden waar (sommige) mensen maar beter niet kunnen wonen dus het is logisch dat er migraties optreden.
In NL is alles enorm goed geregeld. Ivm de aanwezige corruptheid, ga ik niet naar Italie. In Spanje is dat, volgens mij, minder/niet. Als ik de verschillende ervaringen lees op hetroerom.com (site over emigreren naar Spanje) lees ik nergens dat mensen worden tegengewerkt; waar heb jij die andere ervaringen gelezen/gehoord dan? Natuurlijk, sommige mensen zien je als buitenlander, dat doe jij met een Duitser die hier werkt en niet vloeiend/mooi NL praat ook. Ik denk dat het tegenwerken wel mee zal vallen.

Ik word enorm blij als het warm weer is en heb een hekel aan regen, sneeuw en kou. In de winter is het in Spanje ook geen 30 graden meer, maar veel sneeuw zal ik ook niet zien denk ik.

Nogmaals, het was niet mijn bedoeling om mensen af te zeiken. Ik vond het gewoon jammer dat er zo negatief werd gereageerd op sommige posts van o.a. mij.

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 10:55

TNH

Pura Vida!

Ik heb me nog niet heel erg in verdiept in wat er bij komt kijken. Om ook niet overstroomd te worden met tips/informatie, wil ik hier nog mee wachten totdat ik zelf op een rijtje heb wat we moeten regelen. Zondag gaan we naar een Spanje-emigratiedag, daar zullen we ook wel wat informatie krijgen. In de loop der tijd zal ik vast wel vragen hebben over de zakelijke afhandeling.
Iedereen zal je tips, trucs en goedbedoelde adviezen geven. Laat je echter niet gek maken en probeer zo goed mogelijk alles te regelen. Als iets echter absoluut niet lukt ga je dan ook niet helemaal de stress in werken maar zorg ervoor dat je in Nederland iemand machtigt om al jouw zaken te behartigen. Zo kun je altijd nog op afstand, met hulp van iemand anders, dingen regelen (dat was dus mijn tip ;)).

Een emigratiedag klinkt leuk :). Ik heb iets dergelijks nooit bezocht.
Maar toch een klein vraagje, is het veel werk in Nederland? Je moet zorgen dat je abo's zijn opgezegd en je je uit gaat schrijven bij de gemeente en het doorgeven aan de Belastingdienst? Zitten daar nog haken en ogen aan?
Eigenlijk ging het bij mij heel simpel, op wat strubbelingen na. Je moet natuurlijk wel ruim van te voren dingen plannen. Lijstjes maken van wat je allemaal in Nederland op moet zeggen (abonnement, maar bijvoorbeeld ook verzekeringen of lidmaatschappen van sportclubs) en die dingen ook allemaal op tijd opzeggen. Sommige abonnement verleng je steeds stilzwijgend met een X periode en daar kun je niet direct vanaf. Ik heb mijn 'verlies' gepakt en ze toch direct opgezegd.

De uitschrijving bij de gemeente ging wat lastiger. Na mijn melding dat ik me uit wilde schrijven moest ik een nieuw adres opgeven. Het buitenland was blijkbaar nieuw voor deze medewerkster want er werd vol onbegrip gekeken en vervolgens gezocht naar het juiste formulier. Vervolgens mocht ik op een nieuw formulier mijn adres in Costa Rica invullen, wat uiteraard niet op de regels paste... Een bewijs van uitschrijving kon ik volgens de medewerker 'pas na een week' ophalen 8)7 . Een beetje idioot want ik schreef me 2 dagen voor vertrek uit (echt veel langer kan/mag volgens mij niet. Mijn ouders hebben vervolgens het uittreksel opgehaald waar vermeld staat dat ik vertrokken ben (dat uittreksel heb je nodig om je zorgverzekering op te zeggen).

De belastingdienst kon ik alleen maar om lachen. Na 3 maanden in Costa Rica kreeg ik hier een blauwe envelop in de brievenbus. In de envelop zat een vragenlijst en het verzoek binnen 1 maand te reageren. Helaas doet de post er naar hier al een maand over, dus toen ik de brief kreeg was ik al te laat. Uiteraard een uitgebreide brief meegestuurd met de vragenlijst en na 5 maanden kreeg ik weer eens post met de melding dat ik was overgeheveld naar het kantoor in Venlo dat alle Nederlanders in het buitenland behandeld. Dat was mijn communicatie met de belasting. Uit Venlo heb ik nooit wat gehoord...
Ik heb enorm goed contact met mijn ouders, dat zal ik zeker wel gaan missen (het 'echte' contact). Hoe ging dat bij jou?
In het begin mis je elkaar veel, ook ik had (en heb!) een goed contact met mijn ouders. Gelukkig zijn ze al een paar keer hier geweest en die keren zijn dan ook heel speciaal. Ook via de webcam praten is goed om het gevoel van missen wat te onderdrukken. Zeker wanneer de webcam op een laptop aangesloten is en ze dus lekker door het hele huis kunnen lopen en kunnen laten zien wat er nieuw is, wat er veranderd is, etcetera. Maar er blijven momenten waarop je ze echt mist. Verjaardag bijvoorbeeld...

Sorry voor de wat late reactie. Tijdsverschil en werk zorgen ervoor dat ik niet om 09:00 NL tijd kan reageren...

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:24
nare man schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:52:
Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk. Aan opmerkingen te zien als 'Bos die zoveel geld van me afpakt' en 'regelNederland' behoor je toch tot de grote groep 'polletieke emigranten'.
Precies. Politiek als een van de redenen om te emigreren vind ik onzinnig. Nederlanders walgen van de politiek in Nederland, Australiërs ergeren zich aan de politiek in Australië...

Zelf ben ik ook vastbesloten om over tien jaar (ben nu 20) te gaan emigreren naar Brisbane, Australië. Ik heb geen hekel aan Nederland maar voor mijn gevoel mis ik hier heel veel dingen en dan vooral de natuur. Als alles goed gaat met school dan wil ik mijn afstudeerstage doen in Sydney om alvast te proeven.

Ben ook benieuwd hoe sommige ouders hebben gereageerd. Ik heb het wel eens laten vallen en mijn moeder ziet het helemaal niet zitten maar om er even goed bij te zitten en de redenen uit te leggen vind ik nog eventjes te vroeg.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

D. Ninjai schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:06:
[...]
Ben ook benieuwd hoe sommige ouders hebben gereageerd. Ik heb het wel eens laten vallen en mijn moeder ziet het helemaal niet zitten maar om er even goed bij te zitten en de redenen uit te leggen vind ik nog eventjes te vroeg.
Wij hebben meer dan 4 jaar in Sydney gewoond en de ouders vonden dat leuk voor ons, maar minder leuk voor zichzelf.
Mijn ouders en zus zijn wel langs geweest, maar die van mijn vrouw konden dat helaas niet.

Toen we aan kinderen begonnen te denken wilde mijn vrouw toch graag wat dichter bij de familie wonen, en de opa's en oma's vonden dat natuurlijk ook erg fijn.
Nu wonen we in de UK wat een stuk dichterbij is en beide opa's en oma's komen ook semi regelmatig langs.
Maar toch blijft het een beetje lastig en als ze langs komen heb je ze meteen een poos over de vloer, wat zijn voor en nadelen heeft.. even kort langs op de koffie is er nog steeds niet bij...

Al met al vind ik het fijn om in het buitenland te wonen, maar qua familie is het soms wel een beetje gedoe...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 10-01-2011 19:27 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:06 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cocytus schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:29:
[...]

Dit vind ik een beetje apart. Je bent vastbesloten om over 10 jaar in een land te gaan wonen waar je zelfs maar nog nooit geweest bent?? Waar heb je dat dan op gebaseerd? Beschouw je een nijpend tekort aan water als uitdaging, of was het toch Skippy the Bush Kangaroo en Crocodile Dundee?
Je mist Steve Irwin in je lijstje.. die heeft in de buurt van Brissie zijn Australia Zoo (gehad)...

En Brisbane ligt aan de kust dus water genoeg ;) Drinkbaar water daarintegen is een ander verhaal ;)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:24
Cocytus schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:29:
Dit vind ik een beetje apart. Je bent vastbesloten om over 10 jaar in een land te gaan wonen waar je zelfs maar nog nooit geweest bent?? Waar heb je dat dan op gebaseerd? Beschouw je een nijpend tekort aan water als uitdaging, of was het toch Skippy the Bush Kangaroo en Crocodile Dundee?
Ik mis het kunnen genieten van de schoonheid van de natuur in Nederland, Australië heeft voor mij alles. Ook de gedachte dat het lekker ver weg ligt van Europa en de USA vind ik een leuke. En het zal gek klinken voor iemand van mijn leeftijd maar ik denk dat ik mijn toekomstige kroost een leukere toekomst kan bieden. Het lijkt mij een geweldig avontuur maar ik verwacht natuurlijk geen gouden bergen. Maar ook heb ik geen zin aan de gedachte van 'had ik het maar...' want je leeft maar een keer en voor mij betekent dat: Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jikes, gierende zenuwen gewoon, ik heb daarnet het eerste bedrag overgemaakt aan www.move2australia.com.au voor een initiële assesment. Ik ben zo enorm benieuwd ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Geckoo

Good news, everyone!

Zwerver schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:51:
Jikes, gierende zenuwen gewoon, ik heb daarnet het eerste bedrag overgemaakt aan www.move2australia.com.au voor een initiële assesment. Ik ben zo enorm benieuwd ;)
tvp :D

* Geckoo and ms. Geckoo zijn ook bezig hiermee.
maar dan voor combi nieuwzeeland en australie, kijken wat beter bevalt :Y

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
ToolkiT schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:45:
[...]

Je mist Steve Irwin in je lijstje.. die heeft in de buurt van Brissie zijn Australia Zoo (gehad)...

En Brisbane ligt aan de kust dus water genoeg ;) Drinkbaar water daarintegen is een ander verhaal ;)
Ach dat valt in die regio gewoon van boven hoor kwestie van opvangen door een filtertje en drinken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zwerver schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:51:
een vriendin van me is migration consultant bij http://www.smca.com.au/smca/english/migration.htm dus als je not tips nodig hebt/vragen hebt moet maar een seintje geven.

Waar wil je heen gaan? in Australia is het in sommige steden/regio's makkelijker een visa te krijgen dan anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 15:36
ToolkiT schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:36:
[...]
In Australia is het in sommige steden/regio's makkelijker een visa te krijgen dan anderen..
Je moet gewoon niet IN de grote stad willen wonen want dan heb je 20 punten minder nodig op je scorelijst om aan een visum te komen. Liever ook een stukje erbuiten kan je een paleis bouwen op een stuk grond voor 3 knaak 50 ipv een klein appartement :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ballebek schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:57:
[...]

Je moet gewoon niet IN de grote stad willen wonen want dan heb je 20 punten minder nodig op je scorelijst om aan een visum te komen. Liever ook een stukje erbuiten kan je een paleis bouwen op een stuk grond voor 3 knaak 50 ipv een klein appartement :)
De reden is natuurlijk wel dat daar ook veel minder werk is zeker in bepaalde beroepen... of je hebt enorme reistijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Geckoo schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:54:
[...]

Een combinatie? Ieder in 1 land en dan elk weekend wisselen ofoz? ;)

NZ en AU zijn net NL en DE.. lijken op afstand erg veel op elkaar maar zijn onderling toch verschillend in alle aspecten van cultuur, bedrijfsleven, sociale omgangsvormen etc.

NZ is wel een stuk makkelijker met immigratie (asiel zoekers worden hier dan ook niet op een eiland voor de kust gedumpt) maar de regels worden wel steeds strenger. Vroeger kon je na 2 jaar een NZ burgerschap aanvragen, nu is dat 5 jaar. Maar met een NZ pas op zak, kan je zo wonen & werken in Australie. Dat is ook de reden waarom ze de wet hier gewijzigd hebben - veel immigranten bleven voor 2 jaar en namen toen de benen naar Australia.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 01:19

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Geckoo schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:54:
* Geckoo and ms. Geckoo zijn ook bezig hiermee.
Wat ik hieruit min of meer afleid, en corrigeer me als ik ernaast zit, is dat jullie nog nooit in Australie of Nieuw-Zeeland zijn geweest. Klopt dat? Dan is het misschien verstandig er eerst langere tijd heen te gaan om eens rond te toeren.

Ik woon trouwens inmiddels niet meer in Zweden, maar in de VS.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06
Zorg schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:20:
Ik sta ook op het punt te emigreren... sterker nog ik heb het scherm voor me vliegticket al open staan :P . Nu nog druk bezig met me afstudeerscriptie en wacht dus op antwoord of dit is goedgekeurd. Als dat zo is dan kan ik het insturen, presenteren en ben ik klaar. Ondertussen druk bezig om me woning te verhuren en ga deze week me baan opzeggen...

Begin december ben ik van plan om te verhuizen naar Peru. Heb genoeg geld om daar een halfjaar te wonen (kost ook niet superveel) En wil vanuit daar opzoek naar een baan. Eerst Spaans maar oppikken want dat spreek ik nog niet.
Leuk om weer eens een oud topic terug te zien! Heb inderdaad een half jaar in Peru gewoond en woon nu in Antwerpen. Spreek inmiddels een beetje Spaans maar nog steeds niet genoeg om ermee te kunnen werken.

Afstudeerscriptie uiteindelijk goed voltooid, studeer nu bedrijfskunde aan de universiteit Antwerpen :) Daarna zien we wel weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:36:
[...]

een vriendin van me is migration consultant bij http://www.smca.com.au/smca/english/migration.htm dus als je not tips nodig hebt/vragen hebt moet maar een seintje geven.

Waar wil je heen gaan? in Australia is het in sommige steden/regio's makkelijker een visa te krijgen dan anderen..
Kijk dat klinkt goed :) Als ik vragen heb (die gaan geheid komen) dan trek ik direct aan de bel.

Mijn focus ligt op Adelaide en ik wil graag als independent (175) dus dan maakt de plaats waar je heen gaat weinig uit. Mijn beroep valt binnen de ICT Business Analyst beschrijving, dus dat independent moet in principe kunnen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Als je naar australie wilt is het misschien een idee om daar eerst 1 jaar naartoe te gaan op een working holiday visum, dat is makkelijk te krijgen ( zolang je onder de 30 bent ) en dan kan je daar eerst gaan rondtrekken en werken om het land te leren kennen. Dan heb je ook een beter beelt van waar je in het land wilt gaan wonen en werken vanaf hier krijg je toch een heel ander beeld dan als je daar echt zit voor enkele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hollandse botheid is hier al vaker voorbij gekomen, loop ik ook weer regelmatig tegenaan. Momenteel met de belastingdienst, geen wachtrij aan de telefoon, meteen iemand die het antwoord blijkbaar wel weet maar nog onbeschofter dan T-Mobile en TLS (ov-kaart) bij elkaar.

Ik loop er al een aantal jaar aan te denken om ooit nog eens naar Zweden of Noorwegen te emigreren, rust, ruimte en vriendelijkheid. Overigens niet omdat ik uit Nederland weg zou willen, heb het hier ook prima, en pas me overal wel aan, ik neem ook altijd het lokale accent over... Maar als ik over een paar jaar klaar ben met mijn studie ben ik toch van plan om ook over de grens naar banen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:11:
Als je naar australie wilt is het misschien een idee om daar eerst 1 jaar naartoe te gaan op een working holiday visum, dat is makkelijk te krijgen ( zolang je onder de 30 bent ) en dan kan je daar eerst gaan rondtrekken en werken om het land te leren kennen. Dan heb je ook een beter beelt van waar je in het land wilt gaan wonen en werken vanaf hier krijg je toch een heel ander beeld dan als je daar echt zit voor enkele maanden.
tot en met 30 volgens mij... maar je mag wel maar 3 maanden op dezelfde plek werken wat natuurlijk wel een beperking is en je daardoor vaak alleen simpele baantjes kan vinden (met bijpassend salaris).
Ben je jong en wil je reizen is het een goed idee.
Ben je een iets oudere profesional dan is een gewone vakantie misschien een beter idee..

Maar let wel dat een (werk)vakantie altijd anders is dan ergens wonen.. als je er woont krijg je dezelfde sleur als in NL van dagelijks naar werk gaan etc... dus let op voor het roze bril effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:11:
Been there, done that ;) En ik kan het iedereen aanraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Ik wil je een ding meegeven.. succes ermee... en let wel zo slecht is het hier in Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Owh, ik zie dat ik hier nooit een update heb gegeven. Ondertussen hebben we ons visum voor Australie en gaan we over ongeveer 2.5 jaar die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ga je wonen? Wij gaan volgend jaar een visum aanvragen... En hoe heb je woningruimte gevonden, nog tips?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 03-08-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 88197 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:59:
Waar ga je wonen? Wij gaan volgend jaar een visum aanvragen... En hoe heb je woningruimte gevonden, nog tips?
Woonruimte vinden is simpel, je stapt een aantal estate agents binnen en je hebt een keuze uit huurwoningen...
Er is vast ook wel een website waar je wat voorbereidingen kan doen, maar als je de wijken niet kent zou ik daar niet te veel op vast pinnen..

<edit>
website voor huurhuizen:
http://www.property.com.au/rent
Toen wij (in 2000) naar Sydney verhuisden kregen we van mijn werk een maand een appartement, dat hadden we bij lange na niet nodig. (mrsT kon natuurlijk goed op huizenjacht terwijl ik werkte).

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 03-08-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56
Zwerver schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:18:
Owh, ik zie dat ik hier nooit een update heb gegeven. Ondertussen hebben we ons visum voor Australie en gaan we over ongeveer 2.5 jaar die kant op.
Nu een visum en pas over 2.5 jr verhuizen? Is dat jullie keuze en zo ja, waarom? Zo niet, waarom moet dat zo lang duren?

Mijn eigen verhaal in het kort:

- Maart 2007: voor afstudeerstage naar Vancouver verhuisd.
- Augustus 2007: afgestudeerd in NL.
- Oktober 2007: Baan aangeboden gekregen en aangenomen bij stagebedrijf. Terug naar Vancouver.
- September 2009: Permanent Resident status aangevraagd samen met vriendin.
- Juni 2010: PR geworden en dus niet meer gebonden aan huidige werkgever. Nieuwe baan gekregen in augustus 2010.
- April 2012: Baan in Vancouver opgezegd en verhuisd naar Seoel, Zuid-Korea (vriendin komt daarvandaan).

Zit hier nu Koreaans te studeren en wat te freelancen (vriendin heeft een baan die alle kosten dekt). We blijven hier voor ongeveer 2 jaar, waarna we van plan zijn weer terug te gaan naar Vancouver en daar gaan settlen. Om mijn PR status in Canada te behouden moet ik tenminste 2 uit 5 jaar in Canada zitten, dus dat komt wel uit.

Ga de hele wereld over dus 8)7 maar uiteindelijk is het ook wel ff fijn weer om in Die Heimat terug te zijn voor een paar weekjes op vakantie zo elke 2 jr ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ha die Daan, dus even geen Vancouver meer. Sparen om daarna terug te gaan? ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:34:
Ha die Daan, dus even geen Vancouver meer. Sparen om daarna terug te gaan? ;)
Precies. Bovendien kan ik hier Koreaans leren zodat ik beter met de familie van mijn vriendin's kant kan communiceren. Levensonderhoud hier is nog niet half zo duur als in Vancouver, dus mooi moment om te sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Anoniem: 88197 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:59:
Adelaide ;) en qua woonruimte, daar zijn we nog niet mee bezig.
Daan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:29:
[...]

Nu een visum en pas over 2.5 jr verhuizen? Is dat jullie keuze en zo ja, waarom? Zo niet, waarom moet dat zo lang duren?
Bewuste keuze. Mijn vriendin moet nog 2,5 jr studeren en dat wil ik niet doorbreken. Dus dan moet je maar even slikken en wachten. Langer dan 2,5 jr kan ook niet trouwens, want dan komen we in de problemen om Australie te verlaten na 5 jaar als we ergens op bezoek willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:57

Mx. Alba

hen/die/zij

Hier ook buitenlandervaring, ik heb van 2001 tot 2008 in Frankrijk gewoond.

Elk land heeft zijn voor- en zijn nadelen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik woon intussen al weer een jaartje in Bulgarije en dat bevalt meer dan uitstekend. Fantastisch weer, mooie natuur, veel ruimte. Mijn werk als ic'er kan ik remote uitvoeren en van tijd tot tijd ga ook ook wel eens op pad (Engeland, Schotland, US, en binnenkort Israel).

Verder betaal je weinig belasting maar val je toch onder een nl/bg belastingverdrag (dus geen dubbele belasting).
- als zzp'er betaal ik totaal 15% belasting. Van iedere euro blijft dus 85 eurocent over.
- als loonslaaf betaal ik 10% belasting

Dus iedere maand flink sparen; volgend jaar wil ik een huis kopen.. zonder hypotheek. Iets dat in NL niet mogelijk is. Mijn resterende studieschuld heb ik aan het begin van het jaar in 1 keer afgelost (moest nog 10 jaar). Heerlijk gevoel.
Dus door ergens anders te wonen zijn de financieele mogelijkheden volledig veranderd.

En verder; prachtige vrouwen hier. Ik heb sinds 9 maanden ook een geweldige Bulgaarse vriendin. Bulgaarse mannen worden door Bulgaarse vrouwen vaak als onbetrouwbaar en onverantwoordelijk gezien. Dus als Nederlander heb je snel een paar streepjes voor :)

PS:
Het leven kan hier ook erg hard zijn. Je ziet veel mensen die van afval leven. Verder veel zwerfvuil, gevaarlijke wegen, gevaarlijke automobilisten, en veel bulgaren zien zo'n blanke kerel toch als zak geld (vooral taxi chauffeurs..).

[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 13-08-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 15:20
Ik woon inmiddels al weer bijna 3 jaar in Groot-Brittannië.

Voordelen die ik direct kan zien;
- lagere inkomstenbelasting (20% bij £35.000)
- door overheid betaalde zorgverzekering (NHS)
- extreem lage wegenbelasting bij nieuwe auto's (£30 per jaar voor mij nu)
- jaarlijks ~£5300 privé mogen sparen zonder belastingheffing
- zeer goede connectiviteit met 6 vliegvelden in de regio en veel prijsvechters

Nadelen;
- zeer hoge huur in vergelijking met NL + kleinere woningen
- zeer hoge prijs autoverzekering (buitenlands opgebouwd no-claim wordt niet geaccepteerd since 01/01/2012)
- treinen zijn gruwelijke duur (£40 voor een retourtje Londen, reisduur 45 minuten)
- alle autosnelwegen leiden naar Londen, nogal irritant als je direct naar het noorden/westen wilt

Levensonderhoud is vergelijkbaar met NL, sowieso de gehele cultuur is vrij vergelijkbaar.

Wat ik het meeste mis is bepaald voedsel.. satésaus, drop, speculaas.
Met de auto ben ik 5 en een half uur in NL en kan ik de voorraden weer aanvullen.

Op persoonlijk vlak heb ik nu nog een lastige bijkomstigheid. Mijn vriendin is van NZ en woont hier nu sinds 1 jaar, we gaan volgend jaar trouwen. Zij wil graag dicht bij haar familie zijn en ik wil graag bij mijn familie in NL zijn. Heel erg lastig om hier een compromis in te vinden...

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-05 14:39
Ik woon nu iets meer dan 4 jaar in Finland en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Ik heb redelijk lang getwijfeld maar toen ik de knoop eenmaal doorgehakt had best snel een baantje gevonden en een paar weken daarna verhuisd. Geen gedoe met visa of moeilijke regelingen; contract tekenen, verblijfsvergunning gehaald bij de politie en ingeschreven bij de sociale dienst (of iets dergelijks). Ik had in 3 dagen alle rompslomp afgehandeld.

Over het algemeen is het leven hier wat relaxter, ook op het werk gaat het er wat gemoedelijker aan toe. Prive leven gaat altijd voor het werk, zeker in de zomer.

Het enige wat ik mis is het uitgaansleven. Uitgaan wordt hier nogal serieus genomen, ga je uit dan moet en zal je totaal dronken weer naar huis gaan (beter is nog in een hotel in de stad blijven of een weekendje naar Talin omdat het bier daar zo goedkoop is). Gewoon wat napraten met een biertje erbij na het werk met collega's zit er niet zo in en leuke restaurantjes en cafes vind je bijna alleen in Helsinki en een paar andere (universiteits) steden.

Al met al geen spijt tot nu toe, al heb ik niet het idee dat ik hier na m'n 65ste ook nog wil wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Volgend jaar naar Canada eindelijk. Het is moeilijk om overzees te verhuizen merk ik. Ons visa heeft lang geduurt (we hebben final word nogsteeds niet!), in totaal zijn wel al zeker 5 jaar bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Megamind schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:07:
Volgend jaar naar Canada eindelijk. Het is moeilijk om overzees te verhuizen merk ik. Ons visa heeft lang geduurt (we hebben final word nogsteeds niet!), in totaal zijn wel al zeker 5 jaar bezig.
Weet je al waar je gaat zitten? Heb zelf 5 jr in Vancouver gewoond en ga er over ~2 jr weer terug naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Alweer twee jaar woon ik een paar honderd meter over de Duitse grens... :P

Al is het een paar honderd meter, het is toch emigreren met alle rompslomp. Mijn leven heb ik deels nog in Nederland, zoals m'n bedrijf, maar doe veel dingen toch ook in Duitsland. Verhouding ligt op 50/50, maar dit was ook al zo toen ik nog bij mijn ouders woonde...

Het verbaasd mij niet dat ik in toekomst dieper in Dld woon.

[ Voor 9% gewijzigd door Mini Poeper op 20-08-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Leuk om te zien dat oude topics niet sterven.
Ik woon nu sinds 1 juni samen met m'n vriendin in Wales.
I.v.m. haar kinderen was het handiger en logischer dat ik bij haar introk, dan dat zij naar NL kwam.
Ook het feit dat ik wel Engels spreek, en zij geen Nederlands had daar mee te maken.
Prachtige omgeving hier, ik ben omringd door heuvels en hoef de straat maar uit te lopen en ik sta op het strand :)
Op dit moment nog geen werk, er wordt genoeg aangeboden, maar ja werk vinden en werk krijgen....
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt.
Belangrijkste tip voor iedereen die wil/gaat emigreren; zorg voor een financiële buffer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De straat uit en aan zee. Zit je in Aberystwyth? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maar trek een lijntje bijna recht naar beneden, en dan iets naar links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 202651 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:22:
Nee, maar trek een lijntje bijna recht naar beneden, en dan iets naar links :)
Ah, ziet er ook goed uit. Ik zit net aan de andere kant van de UK, in Norwich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Daan schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:06:
[...]

Weet je al waar je gaat zitten? Heb zelf 5 jr in Vancouver gewoond en ga er over ~2 jr weer terug naartoe.
Alberta, waarschijnlijk Calgary. We zijn namelijk gesponsord door mijn vriendin haar familie (AINP) dus we mogen voorlopig alleen daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:29:
[...]

Ah, ziet er ook goed uit. Ik zit net aan de andere kant van de UK, in Norwich ;)
Dat is inderdaad behoorlijk aan de andere kant.
Ik heb tijdens m'n studie een half jaar in Ipswich gezeten, ook wel een aardige omgeving daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Norfolk is net Nederland, vlak en grasland & bollenvelden :) Die regio van Wales is misschien lastig van werk. Swansea zou wel moeten lukken (DVLA zit daar ook bijv, genoeg banen), zo niet dan misschien zelfs richting Cardiff maar dat lijkt me geen fijne commute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:29:
[...]

ik zit precies tussen jullie in (Reading) :)
waar zit jij Scul?

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 21-08-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Swansea an Llanelli is idd voldoende werk te vinden, ik ga er dan ook vanuit dat het uiteindelijk wel lukt :)
Cardiff wordt idd wat lastiger.

/me kom weleens in Reading, schoonmoeder woont in Wokingham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

oude quote
... en let wel zo slecht is het hier in Nederland niet.
Dat weet je natuurlijk pas zeker als je enige tijd in het buitenland hebt gezeten. Dan zie je de voor- en nadelen van alles. En dergelijke ervaring is denk ik erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling.

Ik ben 5,5 jaar geleden verhuisd naar Zuid Spanje en heb de crisis hier dan ook keihard voorbij zien komen. Desalniettemin zou ik niet meer terug naar Nederland willen. Die drukte, agressie, regeltjes etc etc heb je hier gewoon niet. Daar staat een lager inkomen dan wel weer tegenover.

Hier zitten trouwens heel veel nederlandse it'ers. Dus ook nog eens gezellig af en toe een hollands feestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ToolkiT schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:39:
[...]

ik zit precies tussen jullie in (Reading) :)
waar zit jij Scul?
Basingstoke (Reading is 30 mins max!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033

Megamind schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:45:
[...]

Alberta, waarschijnlijk Calgary. We zijn namelijk gesponsord door mijn vriendin haar familie (AINP) dus we mogen voorlopig alleen daarheen.
Misschien heb ik een heel stuk van het topic gemist, maar wat ga je in Calgary doen?
Want vooral in de olieindustrie is in Alberta veel werk schijnt, maar dat is allemaal nog hoger toch? Boven Edmonton etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ScuL schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:41:
[...]

Basingstoke (Reading is 30 mins max!)
Ah, om de hoek dus :)
Veel tweakers hier in de regio (ook niet vreemd gezien de Thames Valley de UK versie van Silicon Valley is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Zwerver schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:45:
[...]

Adelaide ;) en qua woonruimte, daar zijn we nog niet mee bezig.

[...]

Bewuste keuze. Mijn vriendin moet nog 2,5 jr studeren en dat wil ik niet doorbreken. Dus dan moet je maar even slikken en wachten. Langer dan 2,5 jr kan ook niet trouwens, want dan komen we in de problemen om Australie te verlaten na 5 jaar als we ergens op bezoek willen.
En ondertussen is het al weer bijna 2 maanden dat we terug in Nederland zijn van onze validatietrip in Australie. Het is namelijk zo dat je voor Oz je visum wel moet valideren door een stap over de grens te zetten binnen een jaar en ach, als je daar dan toch bent kan je beter direct weer even rondkijken. We hadden bewust gekozen voor een wat slechter jaargetijde (winter/lente) om ook dat meegemaakt te hebben en ondanks de vele regen en zelfs wat nachtvorst (koud man in een tent) is ons gevoel voor het land alleen maar duidelijker geworden. Nu hebben we nog twee jaar de tijd om het huis te verkopen, mijn vriendin af te laten studeren en allerlei voorbereidingen te treffen en dan vliegen we definitief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Toevallig heb ik van de week de laatste brief gehad van de Canadese Immigratie dienst: de verblijfsvergunning.

Het process heeft iets langer dan 3 jaar geduurt en ongeveer 2000 euro inclusief vertalingen, Engelse testen etc.

Nu mogen we ons eindelijk permanent resident noemen van Canada en gaan we in de zomer verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Leuk! Waar gaan jullie naartoe? Ik zit in het noordwesten van de VS, dus als je eens in die contreien bent... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
We gaan naar Calgary, ongeveer in het noordewesten van de VS dus :P Het is wel ~3 uur rijden naar alleen de grens al, waar woon je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo laat ik ook maar weer eens wat van me horen.
Ben inmiddels nu zo'n twee maanden aan het werk, lekker dichtbij dus iedere dag gewoon met de (lig)fiets naar het werk.
Over een maandje weer naar NL, 2e zakenreisje. Ideaal baas betaald bezoek aan familie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Megamind schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:31:
We gaan naar Calgary, ongeveer in het noordewesten van de VS dus :P Het is wel ~3 uur rijden naar alleen de grens al, waar woon je nu?
Sorry voor de late reactie. :) Ik woon net naast Vancouver. Vancouver, WA, niet Vancouver B.C. :) Dus eigenlijk vlakbij Portland, OR. Ik zie net zo'n 13 uur rijden, dus even koffie doen is misschien erg ambitieus. Als je eens in de buurt van Seattle of beter nog Portland zit, laat maar horen. :)

Ik heb het topic niet direct gevolgd, maar heb je je al georienteerd op werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-04 13:00
Na alweer enige tijd in de UK en Ierland doorgebracht hebben ben ik nu begonnen met naar Australia, meer bepaald Sydney, te kijken als volgende bestemming. Indien mogelijk via werk (als er een opening is) en anders maar via een skilled migrant visa.

Papierwerk is simpel genoeg, alleen noga al een hele berg gezien ik verschillende banen in verschillende landen heb gehad -_-. Ik ben wel van plan het allemaal zelf te doen en niet een agency te betalen. Na een week alle regeltjes uitgepluist te hebben lijkt me dat goed te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hoe gaan jullie om met het onderhouden van de band met ouders & familie?

Ik zit nu in Engeland en kan in zo'n 5 uur in NL zijn met vliegtuig/auto dus nooit echt een probleem. Ook kun je feestdagen verdelen (heb nu 2 jaar op rij 1e kerstdag in UK en 2e kerstdag in NL gedaan).

Mijn vriendin is echter Nieuw-Zeelandse en we gaan over 4 maanden trouwen, waardoor het in de toekomst niet onwaarschijnlijk is dat we misschien een keer naar NZ verhuizen.

Zij heeft nu echter de ellende omdat haar familie 13 tijdzones en 26 vlieguren van haar verwijderd is en ze ze dus hooguit 1x per jaar kan zien en ik veel vaker. Maar als we naar NZ verhuizen zijn de rollen omgedraaid. Mijn band met mijn ouders is heel sterk en daar zie ik dus best tegen op, de rest van de familie doet me niet zo veel.

Iemand anders soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
marc.dekeyser schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:25:
Na alweer enige tijd in de UK en Ierland doorgebracht hebben ben ik nu begonnen met naar Australia, meer bepaald Sydney, te kijken als volgende bestemming. Indien mogelijk via werk (als er een opening is) en anders maar via een skilled migrant visa.

Papierwerk is simpel genoeg, alleen noga al een hele berg gezien ik verschillende banen in verschillende landen heb gehad -_-. Ik ben wel van plan het allemaal zelf te doen en niet een agency te betalen. Na een week alle regeltjes uitgepluist te hebben lijkt me dat goed te doen :).
Onderschat het niet! Ik heb uiteindelijk via een bureau (www.move2australia.com.au Nederlandse mensen woonachtig bij Adelaide) alles geregeld omdat Oz de neiging heeft om elke zoveel maanden/jaren de boel helemaal om te gooien. Helemaal de introductie van Skill Select sinds juli vorig jaar heeft de zaken niet makkelijker gemaakt. Als je gaat voor een 189 of 190 moet je heel goed weten waar je mee bezig bent, anders dan gooi je een boel geld over de balk. Ik kan je aanraden om je te registreren op het Xpdite-forum waar heel veel mensen met dezelfde wensen rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
@ Scul: Skype.... Ik heb verder niet zo'n band met men familie. Men vriendin wat meer maar die heeft ook al zoveel van hun weggeweest dat het met een telefoontje volstaat :)

@Zwerver: Bedankt! Ik onderschat het niet heel erg en de skilled migration is alleen maar voor het geval dat er geen open positie in Australia is welke ik kan op solliciteren. Verder vind ik SkillSelect best een transparant systeem... Haal band 7 of hoger op IELTS, laat je werk en studie ervaring accrediteren door ACS en submit een EOI. als je dan uitgenodigt word (wat blijkbaar met een 60 punten in de IT wel gebeurt ;)) kan je de visa applicatie beginnen. Het kost wel wat en je steekt er heel wat tijd in maar alles is best goed gedocumenteerd.

Ik ga dalijk even door dat forum browsen en kijken wat ik mogelijks over het hoofd zie... Ik ben al een paar keer van nul begonnen wat me al wat voordeel geeft in dingen uitzoeken. Het is allemaal zeker niet eenvoudig maar al doende leert men :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:16

Gerco

Professional Newbie

ScuL schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:14:
Zij heeft nu echter de ellende omdat haar familie 13 tijdzones en 26 vlieguren van haar verwijderd is en ze ze dus hooguit 1x per jaar kan zien en ik veel vaker.
Ik woon met mijn vriendin in Massachusetts, USA en ik zit ik op 8 uur vliegen van familie (NL) en mijn vriendin op ongeveer 24 uur (ver oostelijk Rusland). In de praktijk maakt het niet uit, beide is te lang en te duur om even op de koffie te gaan. We Skypen en FaceTimen veel, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als mensen echt zien.

We zijn pas iets meer dan een jaar weg, maar we zijn 1x naar mijn familie in NL geweest en dit jaar hopen we haar familie op te gaan zoeken (iets met schoonouders ontmoeten enzo). Dat is gewoon 1 van de gevolgen van emigreren en daar doe je verder weinig aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 04-01-2013 14:02 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
marc.dekeyser schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:52:

@Zwerver: Bedankt! Ik onderschat het niet heel erg en de skilled migration is alleen maar voor het geval dat er geen open positie in Australia is welke ik kan op solliciteren. Verder vind ik SkillSelect best een transparant systeem... Haal band 7 of hoger op IELTS, laat je werk en studie ervaring accrediteren door ACS en submit een EOI. als je dan uitgenodigt word (wat blijkbaar met een 60 punten in de IT wel gebeurt ;)) kan je de visa applicatie beginnen. Het kost wel wat en je steekt er heel wat tijd in maar alles is best goed gedocumenteerd.

Ik ga dalijk even door dat forum browsen en kijken wat ik mogelijks over het hoofd zie... Ik ben al een paar keer van nul begonnen wat me al wat voordeel geeft in dingen uitzoeken. Het is allemaal zeker niet eenvoudig maar al doende leert men :)
Als dat is wat jij 1-2-3 kan halen dan heb je gelijk. Alleen nodigt DIAC op dit moment nog geen mensen van < 65 punten uit, dus dat geeft direct al een bottle neck aan ;) Ik bedoel maar, het is zinvol om te bekijken wat je kan doen. Overigens is men op dit moment ook niet zo heel scheutig met mensen over te halen vanuit het buitenland en dan nog moet je voldoen aan een hele zwik aan dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
Wel 60 punten is worst case scenario, 85 best case... En voor de subclass waar ik op wil gaan worden blijkbaar regelmatig mensen met 60 punten uitgenodigt (263111 -network & system engineer, topic op een ander forum)?

Njah, simpel is het nooit tuurlijk. Waarom makkelijk als moeilijk ook kan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Onderschat alleen de tijd niet die er voor staat. Ik weet niet hoe het met Austrialië zit maar in Canada zijn de doorlooptijden minimaal een jaar, je moet dus wel zorgen dat je er voor gaat.

Ik ken wat mensen die in Australië hebben gewoond maar weer terug zijn gekomen naar Nederland omdat de werkgelegenheid er slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:30:
Onderschat alleen de tijd niet die er voor staat. Ik weet niet hoe het met Austrialië zit maar in Canada zijn de doorlooptijden minimaal een jaar, je moet dus wel zorgen dat je er voor gaat.

Ik ken wat mensen die in Australië hebben gewoond maar weer terug zijn gekomen naar Nederland omdat de werkgelegenheid er slecht is.
Het hangt er vanaf waar je zit idd of je werk kan vinden, maar het is zeker beter dan in NL op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
nou, als ik op seek kijk dan staan er toch wel een hele hoop posities open :). En van vrienden hoor ik ook dat er grote nood is aan ervaren IT'ers... Dus dat val wel mee denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ScuL schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:14:
Hoe gaan jullie om met het onderhouden van de band met ouders & familie?

Ik zit nu in Engeland en kan in zo'n 5 uur in NL zijn met vliegtuig/auto dus nooit echt een probleem. Ook kun je feestdagen verdelen (heb nu 2 jaar op rij 1e kerstdag in UK en 2e kerstdag in NL gedaan).

Mijn vriendin is echter Nieuw-Zeelandse en we gaan over 4 maanden trouwen, waardoor het in de toekomst niet onwaarschijnlijk is dat we misschien een keer naar NZ verhuizen.

Zij heeft nu echter de ellende omdat haar familie 13 tijdzones en 26 vlieguren van haar verwijderd is en ze ze dus hooguit 1x per jaar kan zien en ik veel vaker. Maar als we naar NZ verhuizen zijn de rollen omgedraaid. Mijn band met mijn ouders is heel sterk en daar zie ik dus best tegen op, de rest van de familie doet me niet zo veel.

Iemand anders soortgelijke ervaringen?
Dat was voor ons een van de redenen om weer terug te verhuizen van Sydney naar Europa.
Aangezien veel vakantie dagen en budget opgingen aan trips naar NL, zeker toen mijn schoonmoeder ziek werd...
Vooral de tijdzone's zijn klote, want je bent in een andere frame of mind dan de mensen aan de andere kant dus je kan wel bellen, maar je bent een beetje uit sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik ben zelf niet zo'n familieganger, maar m'n vrouw zit vrijwel dagelijks te skypen met d'r moeder. Het tijdsverschil zorgt er inderdaad voor dat je aardig uit sync bent, maar ik heb er niet zoveel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hillie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:48:
Ik ben zelf niet zo'n familieganger, maar m'n vrouw zit vrijwel dagelijks te skypen met d'r moeder. Het tijdsverschil zorgt er inderdaad voor dat je aardig uit sync bent, maar ik heb er niet zoveel problemen mee.
Ik ben zelf ook niet zo'n beller/skyper maar als ik het deed merkte je toch een afstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skype e.d. zijn natuurlijk wel ideaal.
De familie van m'n vriendin zit aan de andere kant van het land, en Ierland, en mijn familie zit in Nederland.
Ik heb er niet zo'n moeite mee, m'n ouders meer afgaande op hun begroetingen als ik ze zie.
Gelukkig zie ik ze nu dankzij m'n werk vaker, mooie bonus dus.

@ Gerco
De eerste keer dat m'n vriedin m'n ouders ontmoette was om mij te verhuizen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Zwerver schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:49:
Het hangt er vanaf waar je zit idd of je werk kan vinden, maar het is zeker beter dan in NL op het moment.
Australie weet ik niet maar Canada is software/hardware ontwikkelaar inmiddels geen beroep meer waar je zonder baanaanbod via het puntensysteem een visum voor kunt krijgen. Een paar jaar geleden nog wel.

De VS is helemaal niks meer (heb ik zelf ervaren). De grote IT bedrijven in Sillicon Valley lijken meer lege omhulsels waar nog het management en de marketing afdeling zit maar waar het technische werk inmiddels in het buitenland wordt gedaan.

Australie schijnt vooral heel erg duur te zijn, met name huizenprijzen/huren en levensmiddelen. Er is nu af en toe een Australisch woonprogramma op sbs of zoiets en in vergelijking met Australie zijn zelfs de Nederlandse huizen spotgoedkoop.

Ik vind het wel eigenlijk prima hier weer in Europa, ik hoef niet meer weg. Ik heb m'n greencard inmiddels weer ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
Anoniem: 399299 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:49:
[...]

Australie weet ik niet maar Canada is software/hardware ontwikkelaar inmiddels geen beroep meer waar je zonder baanaanbod via het puntensysteem een visum voor kunt krijgen. Een paar jaar geleden nog wel.

De VS is helemaal niks meer (heb ik zelf ervaren). De grote IT bedrijven in Sillicon Valley lijken meer lege omhulsels waar nog het management en de marketing afdeling zit maar waar het technische werk inmiddels in het buitenland wordt gedaan.

Australie schijnt vooral heel erg duur te zijn, met name huizenprijzen/huren en levensmiddelen. Er is nu af en toe een Australisch woonprogramma op sbs of zoiets en in vergelijking met Australie zijn zelfs de Nederlandse huizen spotgoedkoop.

Ik vind het wel eigenlijk prima hier weer in Europa, ik hoef niet meer weg. Ik heb m'n greencard inmiddels weer ingeleverd.
Njah huiwenprijzen... Als je Dublin gewoon bent weet je dat je voor een goed appartment minstens 1000 euro betaald en dat lijkt wat on par te zijn met Sydney, wat dan weer de duurste stad in Oz is.
Levensmiddelen is zo duur als je het zelf maakt eigenlijk. Wij leven toch wel goed van 200 euro per maand (2 personen, 100 pp inleg :)) maar je kan hier evengoed 400 pp uitgeven als je wil. Het heeft wat meer rondshoppen en promoties in de gaten houden nodig maar dat heb ik er graag voor over!

Nederland is spot goedkoop in levensmiddelen vergeleken met de andere landen waar ik geleefd heb. En dat gingen we regelmatig in de Appie winkelen! Nou, bijna exclusief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nu dat ik getrouwd ben komt het steeds dichterbij, misschien nog 2 jaar in Engeland en dan wellicht Nieuw-Zeeland. Mooie mogelijkheden maar wel een beetje eng, waar Engeland nog 1 uur vliegen is zit je in NZ aan de andere kant van de wereld.

Hoe is het met de rest van de Tweakers in den vreemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nog paar weekjes en ik kan vertrekken naar Calgary, Canada :). Het hele immigratieproces heeft bijna 4 jaar geduurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ScuL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:45:
Nu dat ik getrouwd ben komt het steeds dichterbij, misschien nog 2 jaar in Engeland en dan wellicht Nieuw-Zeeland. Mooie mogelijkheden maar wel een beetje eng, waar Engeland nog 1 uur vliegen is zit je in NZ aan de andere kant van de wereld.
Om die reden zijn wij juist van Sydney naar de UK verhuisd..
Maar laat het je niet weerhouden zolang je geen kids hebt is het minder een probleem, en de lifestyle daar is stukken beter dan in de UK... zeker als je Dinky bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ToolkiT schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:20:
[...]

Om die reden zijn wij juist van Sydney naar de UK verhuisd..
Maar laat het je niet weerhouden zolang je geen kids hebt is het minder een probleem, en de lifestyle daar is stukken beter dan in de UK... zeker als je Dinky bent..
Jep alhoewel onze situatie anders/lastiger is. Ik ben zelf NL maar mijn vrouw is Kiwi dus we hebben familie aan beide kanten. Zij vind het lastig om zo ver weg te zijn, ik natuurlijk ook maar ik hecht verder niet heel enorm veel waarde aan mijn familie. Het lastigste is wbt mijn ouders/broer die (met onvrede) in NL wonen.
Kids hebben we nog niet, willen we wel, maar eerlijk gezegd zien we het niet zitten om ze in Europa op te laten groeien. De groeiende egoïstische samenleving en agressie onder kids (zowel in NL als hier in de UK) maken het niet bepaald ideale plekken voor het opbrengen van kinderen, NZ is daar beter geschikt voor.. maar ja dan zit ik weer met het schuldgevoel dat ik mijn ouders van hun kleinkinderen ontneem :{ lastig lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ScuL schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:01:
[...]

Jep alhoewel onze situatie anders/lastiger is. Ik ben zelf NL maar mijn vrouw is Kiwi dus we hebben familie aan beide kanten. Zij vind het lastig om zo ver weg te zijn, ik natuurlijk ook maar ik hecht verder niet heel enorm veel waarde aan mijn familie. Het lastigste is wbt mijn ouders/broer die (met onvrede) in NL wonen.
Kids hebben we nog niet, willen we wel, maar eerlijk gezegd zien we het niet zitten om ze in Europa op te laten groeien. De groeiende egoïstische samenleving en agressie onder kids (zowel in NL als hier in de UK) maken het niet bepaald ideale plekken voor het opbrengen van kinderen, NZ is daar beter geschikt voor.. maar ja dan zit ik weer met het schuldgevoel dat ik mijn ouders van hun kleinkinderen ontneem :{ lastig lastig
De levenskwaliteit is hoger in nieuw zeeland, maar de standaard is lager. Voor een gelijkwaardige standaard als Nederland kan je beter in Australie wonen.
In Engeland hebben vrienden van mijn ouders gewoond, maar dat is toch een land waar ik niet zo snel zou gaan wonen. Ik vind het Engelse volk niet zo relaxte. Nieuw zeeland is wat dat betreft een verademing. De mensen zijn daar zo relaxte.

Ik liep daar langs de weg van de camping naar een dropje (3km) en serieus de eerste auto die langskwam die stopte voor mij en vroeg waar ik heen moest en gaf mij een lift. In de auto direct een boeiend gesprek en de beste man heeft mij ook nog wegwijs gemaakt in het dorpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Megamind schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:01:
Nog paar weekjes en ik kan vertrekken naar Calgary, Canada :). Het hele immigratieproces heeft bijna 4 jaar geduurd!
Spannend, heb je al woonruimte / werk?
brilsmurfffje schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:14:
De levenskwaliteit is hoger in nieuw zeeland, maar de standaard is lager. Voor een gelijkwaardige standaard als Nederland kan je beter in Australie wonen.
In Engeland hebben vrienden van mijn ouders gewoond, maar dat is toch een land waar ik niet zo snel zou gaan wonen. Ik vind het Engelse volk niet zo relaxte. Nieuw zeeland is wat dat betreft een verademing. De mensen zijn daar zo relaxte.

Ik liep daar langs de weg van de camping naar een dropje (3km) en serieus de eerste auto die langskwam die stopte voor mij en vroeg waar ik heen moest en gaf mij een lift. In de auto direct een boeiend gesprek en de beste man heeft mij ook nog wegwijs gemaakt in het dorpje!
Ik ben me er van bewust dat het iets lager is in vergelijking met Oz, daarom zijn er ook zoveel Kiwi's die in ozzie werken. Ik heb in beide landen ongeveer 1 maand doorgebracht en zonder iemand voor het hoofd te stoten moet ik zeggen dat ik een sterke voorkeur heb voor NZ. In Aus heb ik diverse aanvaringen gehad met mensen / verschil van mening / extreem drugsgebruik en racistisch gedrag tov zowel buitenlanders als Aboriginals dat ik daar met geen stok meer terug te krijgen ben.. Mijn vrouw moest heel hard zaniken om een tussenstop in Sydney te maken op de terugweg naar Londen hehe. Ik vind Sydney overigens wel een relaxte stad alleen zo jammer van de mensen die er wonen.

Engeland is anders, het is hier nog een klassemaatschappij.. we zitten allebei op een vrij hoog inkomen en hebben geen kinderen dus worden hier als "middle class" beschouwd. Mensen van middle class gaan over 't algemeen alleen om met mensen uit dezelfde klasse en niet met de working class (ook wel chavs).. Het hangt er net vanaf met wie je werkt, wie je omgaat en hoe je in je omgeving opgaat hoe je precies behandeld wordt.. De upper class kunnen wel eens snobs zijn daar ben ik ook niet al te grote voorstander van, heel conservatief en ook hier enorm xenofoob zelfs tegen West-Europeanen als Nederlanders bijv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Anoniem: 399299 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:49:
[...]

Hele late reactie, maar je kan in Australie nog steeds aan een visum komen zonder dat je een baan hebt. Sterker nog, het is knap lastig om vanuit Nederland een baan te vinden en dan via het zog. sponsor traject een visum te krijgen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar wel dat het lastig is.

Het gene wat veel mensen doen is een visum aanvragen (de oude 175 en nu 189) als independent en dan mag je overal in Australie wonen en werken, of ze gaan voor de oude 176 (nu 190) waarbij je door een staat gesponsord wordt. Voor beide visa geldt dat je een beroep on demand moet hebben.

Sinds juli 2012 is er wel wat veranderd. Kreeg je voorheen sowieso een visum als je aan de eisen voldeed, tegenwoordig geef je aan dat je intentie hebt om een visum aan te vragen. Dan nodigt de DIAC je uit om de aanvraag in te sturen en je bent al bijna zeker van het visum.

Over de huizenmarkt; richt je niet alleen op tv programma's van onze campingzender in Nederland. Als je hier kijkt zie je dat een middelgrote stad als Adelaide gewoon beach side appartementen heeft, voor de prijs waar je in Den Haag (ook een middelgrote stad) echt geen beach side huis op Scheveningen voor hebt.

Is de Oz huizenmarkt overspannen? Zeker, heel erg zelfs, maar zelfs daarmee is het goedkoper dan de Nederlandse huizenmarkt, tenzij je ergens in Oost-Groningen gaat wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ScuL schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:48:

Engeland is anders, het is hier nog een klassemaatschappij.. we zitten allebei op een vrij hoog inkomen en hebben geen kinderen dus worden hier als "middle class" beschouwd. Mensen van middle class gaan over 't algemeen alleen om met mensen uit dezelfde klasse en niet met de working class (ook wel chavs).. Het hangt er net vanaf met wie je werkt, wie je omgaat en hoe je in je omgeving opgaat hoe je precies behandeld wordt.. De upper class kunnen wel eens snobs zijn daar ben ik ook niet al te grote voorstander van, heel conservatief en ook hier enorm xenofoob zelfs tegen West-Europeanen als Nederlanders bijv..
Upper class is denk ik vooral xenofoob voor wat niet uit hun circeltje komt, ik denk niet dat wim-lex scheef aangekeken word ;)

Maar je hebt verder helemaal gelijk, engeland is erg verdeeld in klasse's en in de middle class is het prima te vertoeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwerver schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:17:
[...]

Hele late reactie, maar je kan in Australie nog steeds aan een visum komen zonder dat je een baan hebt. Sterker nog, het is knap lastig om vanuit Nederland een baan te vinden en dan via het zog. sponsor traject een visum te krijgen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar wel dat het lastig is.

Het gene wat veel mensen doen is een visum aanvragen (de oude 175 en nu 189) als independent en dan mag je overal in Australie wonen en werken, of ze gaan voor de oude 176 (nu 190) waarbij je door een staat gesponsord wordt. Voor beide visa geldt dat je een beroep on demand moet hebben.

Sinds juli 2012 is er wel wat veranderd. Kreeg je voorheen sowieso een visum als je aan de eisen voldeed, tegenwoordig geef je aan dat je intentie hebt om een visum aan te vragen. Dan nodigt de DIAC je uit om de aanvraag in te sturen en je bent al bijna zeker van het visum.

Over de huizenmarkt; richt je niet alleen op tv programma's van onze campingzender in Nederland. Als je hier kijkt zie je dat een middelgrote stad als Adelaide gewoon beach side appartementen heeft, voor de prijs waar je in Den Haag (ook een middelgrote stad) echt geen beach side huis op Scheveningen voor hebt.

Is de Oz huizenmarkt overspannen? Zeker, heel erg zelfs, maar zelfs daarmee is het goedkoper dan de Nederlandse huizenmarkt, tenzij je ergens in Oost-Groningen gaat wonen.
toon volledige bericht
Bedenk ook dat salarissen gemiddeld hoger liggen en inkomstenbelasting is lager. Ik zou daar netto gaan verdienen wat ik hier bruto verdien...
En ik ben bezig met sponsored Visa, maar je hebt gelijk dat weinig bedrijven staan te springen te sponsoren.

Als je werk wilt zoeken in IT: Linkedin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Anoniem: 88197 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Bedenk ook dat salarissen gemiddeld hoger liggen en inkomstenbelasting is lager. Ik zou daar netto gaan verdienen wat ik hier bruto verdien...
En ik ben bezig met sponsored Visa, maar je hebt gelijk dat weinig bedrijven staan te springen te sponsoren.

Als je werk wilt zoeken in IT: Linkedin!
Dat ook, de meeste mensen vergelijken appels met peren als het gaat om emigreren. En ja, ik weet ook dat Australie op sommige plekken veel duurder is dan Nederland. Maar als je in Adelaide zit, of in 1 van de andere plekken dan is het nog steeds goedkoper dan bijvoorbeeld Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:57

Mx. Alba

hen/die/zij

Hoe je het ook vergelijkt, het is altijd appels met peren.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij gaan eind december verhuizen naar Nieuw-Zeeland :) Ik heb daar een baan gevonden in de ICT, waarmee je zeer snel een werkvisum kan krijgen. Binnen een week na ontvangst in Londen hadden we de 3 paspoorten alweer in huis. Niks dan lof over de Immigratiedienst van NZ!
Zonder werkaanbieding had ik in mijn geval een ander visum aan moeten vragen, welke wel een jaar kon duren.
We gaan leven en wonen in Wellington. Tickets zijn geboekt, huur opgezegd, let's go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Hebben Australië of Nieuw Zeeland eigenlijk wel een IT industrie van enige betekenis? Ik zou zo geen enkel bekend bedrijf kunnen bedenken dat daar vandaan komt. Ook als ik kijk naar de verdeling van wetenschappelijke publicaties in mijn vakgebied dat is het ongeveer 60% Europa, 20% Noord Amerika en 20% Azië(Japan, China, Rusland) maar nooit iets uit Australië of Nieuw Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Anoniem: 88197 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:55:
Wij gaan eind december verhuizen naar Nieuw-Zeeland :) Ik heb daar een baan gevonden in de ICT, waarmee je zeer snel een werkvisum kan krijgen. Binnen een week na ontvangst in Londen hadden we de 3 paspoorten alweer in huis. Niks dan lof over de Immigratiedienst van NZ!
Zonder werkaanbieding had ik in mijn geval een ander visum aan moeten vragen, welke wel een jaar kon duren.
We gaan leven en wonen in Wellington. Tickets zijn geboekt, huur opgezegd, let's go!
Awesome, mijn vrouw is van Aotearoa ;) Als dingen lopen zoals we plannen (zij wil heel graag terug en is Engeland beu) dan wonen we begin 2015 in Auckland. Visum heb ik niet nodig omdat we getrouwd zijn.
Ik heb wel de voorwaarde gesteld geschikt werk te vinden wat misschien lastig is (ik doe nu sales & marketing voor AV/IT producten) en NZ is niet echt een geografisch centraal punt voor zakenreizen en congressen.. zullen dus wel wat extra vlieguurtjes worden.

Ben je er al geweest? Wellington is op zich een nette stad wel wat winderig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 399299 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:01:
Hebben Australië of Nieuw Zeeland eigenlijk wel een IT industrie van enige betekenis? Ik zou zo geen enkel bekend bedrijf kunnen bedenken dat daar vandaan komt. Ook als ik kijk naar de verdeling van wetenschappelijke publicaties in mijn vakgebied dat is het ongeveer 60% Europa, 20% Noord Amerika en 20% Azië(Japan, China, Rusland) maar nooit iets uit Australië of Nieuw Zeeland.
Atlassian. Verder weet ik het ook niet 1, 2, 3. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:01:
Jazeker wel. Ik ga werken bij een bedrijf met > 3000 mensen.

In Australie heb je bijv. Avanade, wereldwijd bedrijf. Er zijn nog veel meer grote bedrijven daar. In mijn vakgebied van ICT (Microsoft) schrijf ikzelf nooit wetenschappelijke publicaties, dus ik weet niet of dat een goede maatstaf is.
ScuL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:10:
[...]
Awesome, mijn vrouw is van Aotearoa ;) Als dingen lopen zoals we plannen (zij wil heel graag terug en is Engeland beu) dan wonen we begin 2015 in Auckland. Visum heb ik niet nodig omdat we getrouwd zijn.
Ik heb wel de voorwaarde gesteld geschikt werk te vinden wat misschien lastig is (ik doe nu sales & marketing voor AV/IT producten) en NZ is niet echt een geografisch centraal punt voor zakenreizen en congressen.. zullen dus wel wat extra vlieguurtjes worden.

Ben je er al geweest? Wellington is op zich een nette stad wel wat winderig :)
We zijn op huwelijksreis naar Australie en Nieuw-Zeeland geweest. Ook even in Wellington, inderdaad een prachtige stad. En ja, de windy city, het waait daar wel vaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 17-10-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

creator1988 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Atlassian. Verder weet ik het ook niet 1, 2, 3. :p
Wikileaks is van een Aussie ;)

Verder heb je er veel kantoren van internationale bedrijven die daar hun asiapac kantoor hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja alleen het gros daarvan zit in Sydney..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ScuL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:12:
Ja alleen het gros daarvan zit in Sydney..
klopt, en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het niet vervelend is om in Sydney te wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
ToolkiT schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

klopt, en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het niet vervelend is om in Sydney te wonen :)
Behalve als je een pesthekel aan Australiërs hebt :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Daarnaast moet je er vanuit gaan dat Australie een continent op zichzelf is. Wat in Europa verdeelt wordt over Berlijn, Parijs, London, Amsterdam en vele andere steden, wordt daar verdeeld over de big 5 (Sydney, Melbourne, Perth, Brisbane en Adelaide). Als je de afstanden bekijkt komt dat redelijk overeen met de steden die we hier in Europa hebben. Ook zitten alle grote bedrijven in Australie met hun APAC hoofdkantoor of hebben op z'n minst een afvaardiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
Nou, ik heb sinds de laatste keer dat ik hier gepost heb bij de ACS een aanvraag ingedient om men werkervaring te verifieren zodat ik op een 189 naar australie zou kunnen. Is dat ding afgewezen! Werk ik al meer dan 10 jaar in de IT waarvan de laatste 4 jaar voor multinationals ben ik niet goed genoeg om op een sys admin visa Oz binnen te gaan -_-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Sorry, maar dat is niet de letterlijke reactie die je van het ACS gekregen hebt. Welke zaken hebben zij aangestipt? Wat heb jij aangeleverd? Heb je de papieren om aan te tonen wat je kan? Of moest je een document opleveren waarin je het aantoonbaar kon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:43
Hoe zit het met tweakers die van NL --> BE zijn verhuist? Hoe zit het met werkgelegenheid en sociale vangnet in België? Via google het een en ander gevonden, maar een ervaring zegt natuurlijk meer. Is het gezien de ontwikkelingen hier wat betreft bezuinigingen etc, waard om in België iets op te bouwen. Vele Nederlanders zijn mij al voor, dus er is een aantrekkingskracht.
Pagina: 1 2 3 Laatste