Anoniem: 217443

Anoniem: 228062 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:42:
Wilde even deze ervaring met jullie delen.

Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn Touch geweest maar helaas kreeg ik na een maand of 2 plotseling een blauwe streep door mijn scherm. Deze streep werd een week later 2 strepen, en een halve dag later kreeg ik een wit scherm en deed de telefoon verder niets meer. Bij Bel Company kreeg ik te horen dat dat te maken heeft met het feit dat ik de telefoon onbeschermd in mijn broekzak bewaar en dat de touch screen hier niet goed tegen kan (teveel druk ontvangen ondanks dat het scherm geen krassen had). Mijn reactie was hier uiteraard op 'wat voor telefoon mag je nou weer niet in je broekzak stoppen'. Viel niet onder garantie maar ik kon gelukkig beroep doen op mijn telefoonverzekering en vandaag, 5 weken later, heb ik mijn touch zonder enige verdere kosten gerepareerd en al weer netjes terug. In de papieren kon ik aflezen dat de reparatie mijn verzekering 270 euro heeft gekost (een nieuwe printplaat en een nieuw touch screen!).

Een bekend advies maar toch nooit verkeerd om aan iedereen te melden, verzeker je touch!!!! en koop een degelijke (dure) bescherming voor je telefoon als je m in je broekzak stopt. Ik ben nog aan het kijken naar een goede hoes, de crystal case beschermt zover ik kon zien niet het touch screen zelf, maar wel de andere delen van de phone, die naar mijn mening van nature al erg krasvast zijn..ook een aantal leren hoezen gezien maar die maken de phone weer erg groot voor de broekzak...nog andere mensen met suggesties?
Ik heb een leren tasje van Krusell, werkt perfect.
Ik heb hem gewoon aan de riem hangen, en s'avonds gaat ie netjes in het bijgeleverde tasje.

Krusell is klasse spul _/-\o_

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Vandaag even naar de mediamarkt geweest en daar de htc touch even getest maar wat een onding.. zit er geen 'pennetje' bij waarmee je op het touch-screen tekeer kan gaan? Ik vond hem heel onnauwkeurig en lastig om te bedienen..

Anoniem: 252322

the_bbk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:32:
[...]

Wat bij mij werkt is eerst een netwerkverbinding maken, dan even de communicatiemanager openen en de gegevensverbinding uitschakelen. Daarna kan ik gewoon via wifi internetten...
Dit heb ik net uitgeprobeerd, helaas werkt dit bij mij niet. Hij wil percee verbinding maken met GPRS. Als ik de gegevensverbinding uitschakel, geeft de Internet explorer een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
In elk geval bedankt voor je hulp, ik blijf verder proberen.

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:28
Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:10:
Vandaag even naar de mediamarkt geweest en daar de htc touch even getest maar wat een onding.. zit er geen 'pennetje' bij waarmee je op het touch-screen tekeer kan gaan? Ik vond hem heel onnauwkeurig en lastig om te bedienen..
Volgens mij heb jij niet goed geprobeerd dan om eerlijk te zijn.
Want ja er zit een stylus bij, gewoon aan de bovenkant.
De precieze met het pennetje is goed hoog.
Je kunt niet alles met je vinger doen, maar daarvoor heeft HTC de cube enzo ook gemaakt. De mini dingetjes van WM6 zelf kun beter met een pennetje doen (en een goede nagel)

Wèh zedde gij??

• Thrilled
Havocnl schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:26:
[...]

Volgens mij heb jij niet goed geprobeerd dan om eerlijk te zijn.
Want ja er zit een stylus bij, gewoon aan de bovenkant.
De precieze met het pennetje is goed hoog.
Je kunt niet alles met je vinger doen, maar daarvoor heeft HTC de cube enzo ook gemaakt. De mini dingetjes van WM6 zelf kun beter met een pennetje doen (en een goede nagel)
Haha je mag eerlijk zijn hoor! 't verklaart wel waarom die verkoper zo raar stond te kijken naar me :') Kheb nog even gekeken of ik een stylus (kon niet op het woord komen) zag zitten, maar ik las nergens in de startpost over een stylus, continue over 'vinger'-bewegingen en dergelijke, dus ging er vanuit dat alles met de hand moest ;)

Van 't weekend nog maar een keertje langs :P

Anoniem: 250552

Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:10:
Zelfs zonder "pennetje" ( ook wel bekend als stylus) is het apparaat goed te bedienen. Alleen tekst invoeren is met het standaard virtuele toetsenbord een crime...maar ook daar zijn oplossingen voor.
Waarschijnlijk is iemand jou voor geweest die van zijn eigen Touch de stylus kwijt is ;)

• Thrilled
haha of ze halen die er preventief al uit.. maar de startknop bijvoorbeeld, of een applicatie kiezen in de lijst met programma's.. kon ook zo snel geen standaard video / geluid vinden op dat ding (en het was vrij druk) dus heb er niet veel aandacht aan besteed verder.. mijn vraagtekens liggen juist bij dat touch-screen gebeuren dus zonder stylus ga ik er zeker niet aan beginnen..

Anoniem: 226399

Ik doe trouwens tegenwoordig bijna niks meer met de stylus, maar alles met m'n nagel. Je moet het even aanleren, maar dan werkt het supersnel.

Ik neem nu zelfs nooit meer een aantekeningenblok mee naar vergaderingen of een seminar, maar alleen nog m'n Touch. Denkt iedereen dat ik de hele vergadering zit te SMS-en, totdat ze direct na de vergadering alle notes in een net Word-documentje in hun mail vinden. :) Lang leve de touchscreen en Word op de Touch!

[/quote]Alleen heb ik het om 03.00 uur weer uitgezet, want ik werd steeds wakker van het gestoor op mijn wekkerradio en mijn tv die op standby staat. Echt zwaar irritant. [quote]

Dat had ik eerst ook, maar wat helpt is om je Touch dan erg laag te leggen, bijvoorbeeld op de grond. Bij mij hielp dat en is het storen een stuk minder geworden. Raar maar waar :)

@Thrilled: ik ben niet zo heel erg thuis in de specs van de Blackberry, maar volgens mij kan de Touch echt véél meer. Kun je op de Blackberry bijvoorbeeld: foto's maken, filmpjes maken, films bekijken (bv een DVD of uitzending gemist overzetten), gratis navigatie draaien, MP3's afspelen, 6 of 8 GB geheugen insteken (voor al die films en MP3's), google maps draaien, spraakopnames maken, MSN draaien?

Bij mijn weten kunnen de meeste van deze dingen niet op de gangbare Blackberry en ze kunnen allemaal wél op de Touch. Bovendien is de Touch toch een stuk kleiner en slanker en vond ik hem dus veel mooier. Maar da's natuurlijk een kwestie van smaak :)

Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:52:
haha of ze halen die er preventief al uit.. maar de startknop bijvoorbeeld, of een applicatie kiezen in de lijst met programma's.. kon ook zo snel geen standaard video / geluid vinden op dat ding (en het was vrij druk) dus heb er niet veel aandacht aan besteed verder.. mijn vraagtekens liggen juist bij dat touch-screen gebeuren dus zonder stylus ga ik er zeker niet aan beginnen..
Behalve touchscreen heb je ook de navigatiebutton en Touch Flo (al gebruik ik dat zelf niet zo veel) tot je beschikking. Verder gebruik ik zelf Mobile Shell als homescreen en app.launcher. Vaak gebruikte prog'jes kunnen hierin worden opgenomen en kan je dus met je vinger en/of navigatiebutton starten. Stylus gebruik ik vooral om tekst te typen, na wat gewenning gaat dat behoorlijk snel...

Anoniem: 252322 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:36:
[...]

Dit heb ik net uitgeprobeerd, helaas werkt dit bij mij niet. Hij wil percee verbinding maken met GPRS. Als ik de gegevensverbinding uitschakel, geeft de Internet explorer een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
In elk geval bedankt voor je hulp, ik blijf verder proberen.
Start > instellingen > wirelesslan > tabblad Enegiemodus >
Zet hier je instelling van Beste accu naar Beste prestaties dat was bij mij de oplossing.

Nu heb ik een vraagje.
Ik heb zelf geen instelling van GPRS ingesteld op de HTC.
Ik heb wel mijn WIFI werkend als ik thuis ben en heb mijn mail instellingen (wifi) op handmatig staan.

Vanavond zelf geen enkele pogiging gedaan om mail op te halen, en ineens heb ik 32 ongelezen mailtjes ???????????????? Hoe kan dit en met welke verbinding is dit binnen gehaald?
Telefoon lag via de USB kabel aan de laptop.
Ik heb geen GPRS abbo (nog niet) dus hoe kan dit gebeuren?
Instelling staat op handmatig.

Vind het nogal vreemd

Edit
Mail wordt op de pc binnengehaald met Outlook Express, en de agenda wordt bijgewerkt met Outlook zonder E-mail instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 217443 op 15-02-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246034

Chris.nl schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:58:
[...]

'k Heb geen zin om het te testen, maar als dit programmatje kan doen wat ie beloofd, is het probleem wellicht opgelost.
Super, Chris! Werkt perfect. Bedankt!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51617

Thrilled schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:43:
[...]

Haha je mag eerlijk zijn hoor! 't verklaart wel waarom die verkoper zo raar stond te kijken naar me :') Kheb nog even gekeken of ik een stylus (kon niet op het woord komen) zag zitten, maar ik las nergens in de startpost over een stylus, continue over 'vinger'-bewegingen en dergelijke, dus ging er vanuit dat alles met de hand moest ;)

Van 't weekend nog maar een keertje langs :P
het is geen iPhone :P
Het toestel is degelijk te bedienen met vingers maar het is toch beter om de stylus te gebruiken bij langere tijd op het toestel. Een misdruk kan toch irritant zijn en voor nagel bijters is stylus zeker aan te raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246816

IC3M4N schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:21:
Sinds kort krijg ik altijd deze melding als ik een sms wil versturen:

Kan een of meer geadresseerden niet herkennen of het adres is ongeldig. Wilt u het bericht toch verzenden?

Op een ander forum zeiden ze dat dit komt door geinstalleerde software, maar ik heb niks meer geinstalleerd... Het gekke is ook dat hij het sms-je door op OKE te klikken gewoon verstuurd...

Weet iemand iets of heeft dit ook meegemaakt?
Deze melding krijg ik ook.
Volgens mij is deze verschenen nadat ik de trial versie van spb Mobile Shell er af gehaald heb.
Ook na een soft reset blijft de melding.

Iemand die kan helpen pls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233810

Anoniem: 217443 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:50:
[...]

Start > instellingen > wirelesslan > tabblad Enegiemodus >
Zet hier je instelling van Beste accu naar Beste prestaties dat was bij mij de oplossing.

Nu heb ik een vraagje.
Ik heb zelf geen instelling van GPRS ingesteld op de HTC.
Ik heb wel mijn WIFI werkend als ik thuis ben en heb mijn mail instellingen (wifi) op handmatig staan.

Vanavond zelf geen enkele pogiging gedaan om mail op te halen, en ineens heb ik 32 ongelezen mailtjes ???????????????? Hoe kan dit en met welke verbinding is dit binnen gehaald?
Telefoon lag via de USB kabel aan de laptop.
Ik heb geen GPRS abbo (nog niet) dus hoe kan dit gebeuren?
Instelling staat op handmatig.

Vind het nogal vreemd

Edit
Mail wordt op de pc binnengehaald met Outlook Express, en de agenda wordt bijgewerkt met Outlook zonder E-mail instellingen.
Telefoon lag via de USB kabel aan de laptop
In dit geval gebruikt de Touch de internetverbinding van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 226399 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:18:
@Thrilled: ik ben niet zo heel erg thuis in de specs van de Blackberry, maar volgens mij kan de Touch echt véél meer. Kun je op de Blackberry bijvoorbeeld: foto's maken, filmpjes maken, films bekijken (bv een DVD of uitzending gemist overzetten), gratis navigatie draaien, MP3's afspelen, 6 of 8 GB geheugen insteken (voor al die films en MP3's), google maps draaien, spraakopnames maken, MSN draaien?

Bij mijn weten kunnen de meeste van deze dingen niet op de gangbare Blackberry en ze kunnen allemaal wél op de Touch. Bovendien is de Touch toch een stuk kleiner en slanker en vond ik hem dus veel mooier. Maar da's natuurlijk een kwestie van smaak :)
Specificaties in het kort van de Blackberry 8820:
Bluetooth: Ja
Camera: Ja
Handsfree: Ja
Organiser: Ja
SMS: Ja
Video: Ja
Wifi: Ja
Navigatie: Ja
MMS: Ja
E-Mail: Ja

* Wireless email
* Organiser
* Browser
* Phone
* BlackBerry® Maps
* Multi-media player
* Corporate data access 1
* SMS
* MMS 1
* GPS 1
* Wi-Fi support so you can connect to virtually any Wi-Fi network**
* 64 MB of memory and expandable memory via microSD card†
* Full QWERTY keyboard
* Dedicated Send, End and Mute keys, a trackball navigation system, plus user definable convenience keys
* Speakerphone and Voice Dialling
* High capacity battery
* Bluetooth® capability for hands-free dialogue via headsets and car kits
* Stereo headset capable
* Integrated attachment viewing
* Compatibility with popular Personal Information Management (PIM) software
* High resolution, light sensing screen that adjusts lighting levels automatically for ideal indoor and outdoor viewing
* Easy email integration with your business and/or personal email accounts

Gratis bij een Vodafone € 27,50 abo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmvergelijker.nl/images/gsm/more/big/388_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, de Blackberry lijkt wel veel te kunnen, maar toch mis ik wat dingen: MSN, gratis navigatie (dus geen Tom Tom meer nodig) en voor de Blackberry maps moet je waarschijnlijk apart betalen voor de kaarten, ook lijkt hij geen voice recorder te hebben.

Een ander belangrijk argument vóór de Touch is dat'ie gewoon veel slanker en kleiner is. Daardoor kan de Touch makkelijk mee in een binnenzakje en de Blackberry kan dat wat minder. Bovendien vind ik de Touch veel sjieker en de BlackBerry te 'techno', maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
De Touch is trouwens niet zo veel duurder, denk ik. Ik kreeg de Touch gratis bij een Vodafone abo van 1 jaar (!) van E 25 bellen en E 10 internet. :) En dat was al in juni 2007, dus de aanbiedingen zullen nu ongetwijfeld weer scherper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 226399 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:03:
OK, de Blackberry lijkt wel veel te kunnen, maar toch mis ik wat dingen: MSN, gratis navigatie (dus geen Tom Tom meer nodig) en voor de Blackberry maps moet je waarschijnlijk apart betalen voor de kaarten, ook lijkt hij geen voice recorder te hebben.
Nee hoor, MSN kan je downloaden voor de blackberry en de navigatie (google maps kan je ook downloaden) is gewoon gratis. Als ik even google op 'blackberry voice recorder' komen daar ook resultaten naar boven dat het mogelijk moet zijn ;-)
Een ander belangrijk argument vóór de Touch is dat'ie gewoon veel slanker en kleiner is. Daardoor kan de Touch makkelijk mee in een binnenzakje en de Blackberry kan dat wat minder. Bovendien vind ik de Touch veel sjieker en de BlackBerry te 'techno', maar da's natuurlijk een kwestie van smaak.
De Touch is trouwens niet zo veel duurder, denk ik. Ik kreeg de Touch gratis bij een Vodafone abo van 1 jaar (!) van E 25 bellen en E 10 internet. :) En dat was al in juni 2007, dus de aanbiedingen zullen nu ongetwijfeld weer scherper zijn.
Uiterlijk en looks zijn inderdaad smaakgebonden. Ook zijn er smallere blackberry's (8120)
Blackberry 8120 Titanium + Silver

Ik heb gelukkig nog wat tijd om te vergelijken en zoeken dus komt wel goed.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

Weet iemand een plek waar ik het originele jasje van de Touch kan aanschaffen?

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 226399 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:05:
Ik neem nu zelfs nooit meer een aantekeningenblok mee naar vergaderingen of een seminar, maar alleen nog m'n Touch. Denkt iedereen dat ik de hele vergadering zit te SMS-en, totdat ze direct na de vergadering alle notes in een net Word-documentje in hun mail vinden. :) Lang leve de touchscreen en Word op de Touch!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/touchmetkeyboard.jpg

'k Gebruik ook vrijwel geen stylus meer, menu's etc zijn best met de vingertop te doen ('k heb geen nagels), sms'n en mailen gaat prima met alternatief touchscreen-keyboard. Voor vergaderingen pak ik toch liever een bluetooth speeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233810

Chris.nl schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:03:
[...]

[afbeelding]

'k Gebruik ook vrijwel geen stylus meer, menu's etc zijn best met de vingertop te doen ('k heb geen nagels), sms'n en mailen gaat prima met alternatief touchscreen-keyboard. Voor vergaderingen pak ik toch liever een bluetooth speeltje :)
Leuk speeltje ... wa kost da? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Gaat vanaf €40,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 20:46
ter informatie:

via T-Mobile is er nieuwe software te downloaden voor de MDA Touch XL (Elfin)

Rom versie: 2.26.114.52 NLD
Rom datum: 11/22/07
Radioversie: 03.08.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

Antwoord hier op is al gegeven :)
Een ander belangrijk argument vóór de Touch is dat'ie gewoon veel slanker en kleiner is. Daardoor kan de Touch makkelijk mee in een binnenzakje en de Blackberry kan dat wat minder.
Euh, de Blackberry 8100 weegt 86 gram t.o.v. de 112 gram van de Touch 8)7

Ik gebruik de Touch naar volle tevredenheid hoor.
Vooralsnog kan er sowieso niets op tegen Windows Mobile _/-\o_ .
Maar ik heb de Pearl in mijn handen gehad (ik kan iedere 4 maanden shoppen voor nieuw toestel :9 )
en ik was toch wel erg onder de indruk moet ik zeggen.
Ook het navi pareltje werkt heel erg super (lijkt op scroll-balletje van Apple muis) en ingebouwde GPS spreekt mij erg aan.
Deze keer is het hem niet geworden, ik heb nu naast mijn Touch een Nokia N81 8Gb erbij genomen.
De Touch blijft voorlopig mijn favoriet hoewel ik snel internet onderweg mis, maar ik twijfel toch of ik nu wel de goede keuze heb gemaakt.
Iemand een 3 dagen "oude" Nokia N81 ruilen voor een BB 8100? ;) (de rode graag, 8120 dus)

edit:
Van de week Pointui Home op mijn Touch gezet, zekers een aanrader 8) .
(alleen achtergrond aanpassen is me nog niet gelukt)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 15-02-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 189953 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:53:
[...]

Antwoord hier op is al gegeven :)

[...]

Euh, de Blackberry 8100 weegt 86 gram t.o.v. de 112 gram van de Touch 8)7

Ik gebruik de Touch naar volle tevredenheid hoor.
Vooralsnog kan er sowieso niets op tegen Windows Mobile _/-\o_ .
Maar ik heb de Pearl in mijn handen gehad (ik kan iedere 4 maanden shoppen voor nieuw toestel :9 )
en ik was toch wel erg onder de indruk moet ik zeggen.
Ook het navi pareltje werkt heel erg super (lijkt op scroll-balletje van Apple muis) en ingebouwde GPS spreekt mij erg aan.
Deze keer is het hem niet geworden, ik heb nu naast mijn Touch een Nokia N81 8Gb erbij genomen.
De Touch blijft voorlopig mijn favoriet hoewel ik snel internet onderweg mis, maar ik twijfel toch of ik nu wel de goede keuze heb gemaakt.
Iemand een 3 dagen "oude" Nokia N81 ruilen voor een BB 8100? ;) (de rode graag, 8120 dus)

edit:
Van de week Pointui Home op mijn Touch gezet, zekers een aanrader 8) .
(alleen achtergrond aanpassen is me nog niet gelukt)
Zonder het een Blackberry-Propaganda te maken moet ik zeggen dat ik ook zéér te spreken was over de trackball. Ik heb hem even in mijn handen gehad (ook de 8120, rode.. terwijl ik geïnteresseerd was in de Titanium uitvoering maar valt ook onder de noemer 8120?) bij The Phone House en hij voelde geweldig aan. Alleen de tijd tussen het item selecteren en een tooltip-verschijning was voor mij te lang. Dat haalde dan weer de snelheid om laag..

Maar goed, ondertussen nog steeds geen beslissing :P Bij de HTC touch ben je zo aangewezen op het Touch-screen gebeuren. De blackberry is erg zakelijk en schiet tekort in de camera/media functies en ben ook al een tijdje verliefd op de Nokia N95 8GB, maar die is heel moeilijk gratis te krijgen bij een abonnement + hij is vrij dik voor een telefoon. 5 MP-camera _/-\o_ en verder gewoon oneindig veel mogelijkheden met die telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mee eens dat de Nokia ook een goede keuze is.
Qua camera etc.. is dat absoluut een overtreffende trap, ook de display is groter en mooier (16 mlj kleuren _/-\o_ )
Toch kan de Nokia niet tippen aan de functionaliteit en de mogelijkheden van een WM toestel als de Touch.
Met mijn Touch doe ik echt werkelijk alles, mailen ook zakelijk, internetten voor de fun, navigeren, etc..
Nu ik ook een Nokia heb weet ik dat het er wel mee kan, maar toch niet met de souplesse van de Touch hoor.
En dat je juist alles met touchscreen moet doen is een verademing,
ik snap werkelijk niet dat de N95 geen touchscreen heeft.

Verder heb ik net nog eens gekeken naar de BB pearl (8100 serie, nummer is kleur, 8120 is rood)
maar dat gaat hem voor mij toch niet worden, geen UMTS/HSDPA/HSUPA, gemiste kans.

Afhankelijk van je wensen en eisen zou ik voor de Touch (of Cruise) gaan,
nergens zo veel voor te vinden en te tweaken als voor WM toestellen :+ .
(niet omdat het aanpassen nodig is, maar omdat je het wilt, ik mis nog zoooo veel op mijn Nokia)

en als je de Pearl wilt, is dit misschien een mooie optie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 15-02-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 189953 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:11:
Mee eens dat de Nokia ook een goede keuze is.
Qua camera etc.. is dat absoluut een overtreffende trap, ook de display is groter en mooier (16 mlj kleuren _/-\o_ )
Toch kan de Nokia niet tippen aan de functionaliteit en de mogelijkheden van een WM toestel als de Touch.
Met mijn Touch doe ik echt werkelijk alles, mailen ook zakelijk, internetten voor de fun, navigeren, etc..
Nu ik ook een Nokia heb weet ik dat het er wel mee kan, maar toch niet met de souplesse van de Touch hoor.
En dat je juist alles met touchscreen moet doen is een verademing,
ik snap werkelijk niet dat de N95 geen touchscreen heeft.

Verder heb ik net nog eens gekeken naar de BB pearl (8100 serie, nummer is kleur, 8120 is rood)
maar dat gaat hem voor mij toch niet worden, geen UMTS/HSDPA/HSUPA, gemiste kans.

Afhankelijk van je wensen en eisen zou ik voor de Touch (of Cruise) gaan,
nergens zo veel voor te vinden en te tweaken als voor WM toestellen :+ .
(niet omdat het aanpassen nodig is, maar omdat je het wilt, ik mis nog zoooo veel op mijn Nokia)

en als je de Pearl wilt, is dit misschien een mooie optie ;)
Nee, als het al een blackberry wordt, wordt het er eentje met een QWERTY-toetsenbord (omg, k zat nog te zoeken naar de letters ook 8)7 ).. Ik heb voor mijzelf even op een rijtje gezet voor de must-haves
- Camera met foto + video mogelijkheden (ik heb nu een 2.0mp op mijn telefoon, dus minimaal hetzelfde, óf beter uiteraard)
- Mediaspeler (hele films is niet nodig maar ik wil wel korte filmpjes kunnen afspelen met goed scherp beeld en geluid)
- Snel internet + push e-mail
- Msn

Nu hebben alle 3 de telefoons deze mogelijkheden en heeft elke telefoon weer zijn pluspuntjes ten opzichte van de andere.. ik weet niet of ik ooit een beslissing ga maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Camera is bij BB en Touch 2mp, bij de N95 5mp, met een even zo groot verschil in kwaliteit.
* Mediaspeler hebben ze allemaal, BB en Nokia hebben als voordeel een 3,5 jack aansluiting
Nokia is qua beeldscherm de topper in deze, ik heb de Nokia N81 naast de Touch, wereld van verschil.
* Snel internet hebben ze allemaal via WiFi, maar weer de Nokia als uitzondering met HSDPA.
Pushmail is weer een heeeeel sterk punt van de Touch (en BB natuurlijk).
Ik gebruik nu de Nokia en de Touch naast elkaar, maar het mailen en mail beheer gaat vele
malen soepeler op mijn Touch. Daar kan Nokia niet aan tippen.
* MSN kan op allen, maar hierbij weer de Touch (WindowsMobile) die de kroon spant.

Kijk anders ook eens naar de Touch Cruise (Polaris), die heeft een 3mp camera en HSDPA.
Als klap op de vuurpijl heeft deze ook GPS ingebouwd.
Ook de processor is lekker snel en voldoende geheugen.
Ik wilde eens wat anders naast mijn Touch (ik heb al jaren WM toestellen), daarom een Nokia er naast.
De Touch Cruise (Polaris) zou eigenlijk mijn eerste keuze zijn.
Beste van alles zeg maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 15-02-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb de Touch nu 1,5 maand, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan 2 punten. Die meegeleverde headset is ronduit slecht, het ding zit knullig en de geluidskwaliteit is om te huilen. Nu zijn er verschillende winkels die verloopstukjes USB->3.5mm jack aanbieden maar de verzendkosten zijn dan zo hoog dat het niet leuk meer is. Het 2 probleem is dat ik niet fatsoenlijk 384kbit MP3's af kan spelen, vrijwel mijn hele verzameling is op 384kbit geript, maar nu mag ik het gaan transcoden naar 256 of liever nog 192kbit om van het gestotter af te zijn. :( Dat is wel een gigantische tegenvaller moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
kan iemand wat foto's uploaden die gemaakt zijn met een HTC (ook even het aantal MP's erbij vermelden aub? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Atlex:
De headset is inderdaad ronduit k*t, helemaal mee eens.
Maar ach, ik heb nog nooit een standaard koptelefoon van een apparaat gebruikt, is allemaal k*t.
Gebruikt iemand zijn standaard witte ipod oordopjes? alleen de ipod wannabe's laten wit zien ;) .
Zelf gebruik ik bij mijn Touch een Bt stereo headset (Philips SHB6102), kwaliteit is super!
Het probleem met MP3's heb ik niet, mijn 190 Gb muziek staat op 256kbit weggeschreven.
Ik neem aan dat je wel hebt overgeclocked?
Van de week zal ik eens kijken wat Nokia doet met 384kbit muziek bestanden, laat ik je weten.

@ Thrilled:
Ik zal van de week (misschien vanavond al) even wat plaatjes uploaden van de Touch (camera).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 15-02-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Anoniem: 189953 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:54:
@ Atlex:
...
Het probleem met MP3's heb ik niet, mijn 190 Gb muziek staat op 256kbit weggeschreven.
Ik neem aan dat je wel hebt overgeclocked?
Nee, ik ga er vanuit dat een hedendaagse telefoon geen problemen mag hebben met 384kbit MP3's
Van de week zal ik eens kijken wat Nokia doet met 384kbit muziek bestanden, laat ik je weten.
Mijn 2 jaar oude 6230i en 1 jaar oude 6233 doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230537

Maite schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:27:
ter informatie:

via T-Mobile is er nieuwe software te downloaden voor de MDA Touch XL (Elfin)

Rom versie: 2.26.114.52 NLD
Rom datum: 11/22/07
Radioversie: 03.08.90
linkje?
en voor de "ouwe"?
B)

zie net op site van Tmobile, dat deze update binnenkort verwacht wordt

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 230537 op 15-02-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21967

Anoniem: 230537 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:14:
[...]

linkje?
en voor de "ouwe"?
B)

http://member.htc.com/ruu...TMobileElfinWM6-TMNL.aspx
Hier het linkje, ff je elfin (MDA Touch met 128/256 MB) serie nummer invoeren en klaar is Casa :-)
BTW ook op XDA geen nieuwere ROM gevonden/gezien voor de touch....maar ff kijken dus

Ik post later m'n bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:34

jacobras

Developer

[...]

linkje?
en voor de "ouwe"?
B)

Waar op de site zie je dat staan ?
Edit: heb het al gevonden, nooit geweten dat T-mobile die updates op de website had staan...

[ Voor 14% gewijzigd door jacobras op 15-02-2008 22:15 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtleX schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:15:
[Ik neem aan dat je wel hebt overgeclocked?]
Nee, ik ga er vanuit dat een hedendaagse telefoon geen problemen mag hebben met 384kbit MP3's
Probeer BatteryStatus eens, works like a charm :P
Alles gaat ineens veel vlotter en soepeler.
Ik zal binnnenkort laten weten of het gaat met de MP3's (384kbit).
AtleX schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:15:
Mijn 2 jaar oude 6230i en 1 jaar oude 6233 doen het prima.
Hoef ik dat niet meer te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Anoniem: 21967 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:03:
[...]

Hier het linkje, ff je elfin (MDA Touch met 128/256 MB) serie nummer invoeren en klaar is Casa :-)
BTW ook op XDA geen nieuwere ROM gevonden/gezien voor de touch....maar ff kijken dus

Ik heb een MDA Touch White (Enhanced, 128/256) maar waar vind ik dat serienummer? Achter de batterij dus.
Anoniem: 189953 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:28:
[...]

Probeer BatteryStatus eens, works like a charm :P
Ik heb BatteryStatus vrijwel direct na aanschaf van mijn Touch gekocht, maar ik doe er niet mee overclocken.

[ Voor 23% gewijzigd door AtleX op 15-02-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thrilled schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:44:
kan iemand wat foto's uploaden die gemaakt zijn met een HTC (ook even het aantal MP's erbij vermelden aub? :) )
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/HTCtest/a1.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/HTCtest/b1.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/HTCtest/c1.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/HTCtest/d1.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/HTCtest/e1.jpg

2MP klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181175

Mijn fotografisch resultaat met de HTC Touch:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2290/2046611135_cbec2c9208_m.jpg

Check hier voor origineel formaat.

Dus: prima voor snapshots overdag bij voldoende licht, net als bij iedere andere mobiel met embedded cam, zelfs de 5MP Nokia N95. Vrijwel iedere 3MP dedicated cam verslaat ook deze hands down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lol, de EXIF tag van je foto zegt:

Make - HTC
Model - HTC_Touch_Dual

'k Dacht dat jij een Touch had :P
Anders 3x raden waar je de basis van je ROM vandaan kwam :)

[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 15-02-2008 23:25 . Reden: 3kraaien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181175

Chris.nl schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:21:
Lol, de EXIF tag van je foto zegt:

Make - HTC
Model - HTC_Touch_Dual

'k Dacht dat jij een Touch had :P
Anders 3x raden waar je de basis van je ROM vandaan kwam :)
Ja, ik zag het ook. Ehh... wel eens van ene Bram gehoord? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Da's bakker Smulders van om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133804

net nieuwe mda touch,

maar WLAN wil niet aangaan (energie modus is nu op prestatie ingesteld)

Ik kan klikken wat ik wil via instellingen of via comm.manager maar het gaat gewoon niet aan (deed het eerst wel)

Ben ook iemand met zelfde probleem op internet tegengekomen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=353992

ik heb al een harde reset gedaan

kan iemand mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 133804 op 15-02-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtleX schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:45:
Ik heb BatteryStatus vrijwel direct na aanschaf van mijn Touch gekocht, maar ik doe er niet mee overclocken.
Volgens mij bedoelen we iets anders, BatteryStatus is een free tooltje, met name gebruikt om Omap processor devices over te clocken.
De beta versie heeft de mogelijkheid om te scalen, hoe harder je apparaat moet lopen, hoe meer power de processor krijgt.
Handige is dat je dus ook kunt down scalen, groot deel van de dag doet je apparaat toch weinig,
zo bespaar je een hoop batterij spanning. Bij mij is de standby tijd van mijn Touch bijna verdubbeld 8)

p.s. in princiepe hoef je niet bang te zijn voor overclocken van je Touch, als je te ver gaat en hij kan het niet aan zie je je scherm wit (white screen of death) worden en start hij opnieuw op, thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik weet welke BatteryStatus je bedoelt, en exact die heb ik geïnstalleerd. Door een donatie (oftewel kopen) ben ik van alle meldingen verlost en als het later niet meer trialware is kan ik gratis een serial krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Weet iemand al wat er geupdate is aan de T-Mobile rom voor de Touch XL ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:37

Timple

Ik heb vanacht een nieuwe ROM op mijn Touch gezet.

Het was dus inderdaad zo moeilijk als het lijkt :|, maar enkele uren later toch de ROM er op.

Echter bij een soft-reset krijg ik nog steeds eerst een T-mobile scherm, dan een HTC scherm vervolgens een Xtriny scherm en dan issie klaar. (Stukken sneller als eerst, dat wel).

Hard reset geprobeerd, geheugen specs zijn zelfde als gegeven bij de rom.

Doe ik nog iets verkeerd, of is van dat T-mobile scherm niet van af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmartino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-06 16:52
Geachte heren, wat geweldig veel informatie in dit topic. Met veel hulp van dit topic heb ik alle instellingen aangepast en eigenlijk werkt de touch nu nagenoeg geheel naar wens. Ik blijf echter met twee onbeantwoorde vragen zitten, namelijk hoe kan ik een complete backup maken van zowel het besturingssysteem en alle data/programma's van mijn touch? Indien ik een andere ROM erop zet, zou ik graag de mogelijkheid hebben om terug te kunnen keren naar de huidige instellingen/versies.
Tevens vroeg ik mij af of de regels onder de tabs nog kunnen worden aangepast zodat de TOMTOM, Skype en de agenda plaats kunnen maken voor de Audioplayer en de BatteryStatus, dus zonder scrollbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21967

LoneWolf schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:15:
Weet iemand al wat er geupdate is aan de T-Mobile rom voor de Touch XL ?
MS office geupdate naar 6.1
Nieuwe HTC Home plug-in (4 tabs, Home, Weather, Starter, Profiles)
Nieuwe task manager (X-Button met Touch skin)
Nieuwe radio rom 3.08.90 ... ik merk geen verschil
Today plug-in voor T-Mobile @home .. ofwel thuis tegen lokale vaste tarieven bellen
BAtterij icoontjes geupdate

Voor de rest kon ik het niet zo gauw vinden en heb he er vanochtend weer afgeflikkerd, want slokt de helft van je flash geheugen op en er is nooit meer dan 50MB geheugen vrij en is zo traag als dikke stront door een trechter.

Ik draai nu de Shadow 2.1 TE rom..Windows Mobile 6.1 (OS is final versie) 170 MB ROM geheugen vrij 70+ MB RAM vrij. Sneller, reageerd veel beter en blijft niet zo nu en dan hangen zoals de T-Mobile rom dat wel doet (wachten zeg maar). Linkje: Shadow 2.1 TE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Hoi, ik heb ook nog een vraagje. Tijdens het browsen met de touch kwam ik terecht op een site met flash. Er kwam de melding dat de pagina niet kon worden weergegeven vanwege het mankeren van de flashplayer. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Zelf had ik al een versie gevonden voor systemen met WM5. [edit, die werkt niet met WM6.1] Kan iemand mij verder helpen

[ Voor 4% gewijzigd door 210667 op 16-02-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220270

Hoe kan ik het lettertype van mijn HTC home agenda onderdeel kleiner maken?

Andere vraag: waarom kan ik mijn Touch Dual niet registreren op HTC.com? Komt dat omdat ik een vodafone versie heb?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 220270 op 16-02-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

linkje?
en voor de "ouwe"?
B)

MIjn MDA Touch heeft een hogere ROM versie (2.81 nogwat), maar een oudere radio versie en een oudere datum (september).
Heeft updaten dan wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220270 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:24:
Hoe kan ik het lettertype van mijn HTC home agenda onderdeel kleiner maken?

Andere vraag: waarom kan ik mijn Touch Dual niet registreren op HTC.com? Komt dat omdat ik een vodafone versie heb?
Je kan inderdaad alleen non branded HTC's registreren zover ik weet. T-mobile (MDA Touch) lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252567

Wie weet waar ik de tijd instel wanneer ik automatisch mijn mail ophaal via GPRS?
Hij haalt nu on de twee uur mail op maar dat is wat aan de lange kant.
(HTC P3450 B NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228062

Zijn er trouwens nog mensen die met succes de iPhone skin hebben geinstalleerd? Ik heb een tijd terug een halve dag er mee gestoeid maar t is werkelijkwaar rocket science voor me en kwam niet verder dan een mooie iphone skin die verder niet touchable was en dus niet werkte....en dan nog een hele reeks rotzooi programma's op m'n touch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228062

Voor alle MAC gebruikers die niet kunnen syncen met iSync en geen zin hebben om te betalen voor Missing Sync is er nu een gratis programma, heb er gister mee gesynchroniseerd en werkt perfect!

SyncMate

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

funk-e schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:55:
[...]

Je mag pas kicken na 24 uur, maar om op je vraag in te gaan:
RTFS!
oftwel Read The F*ckin Startpost ;) :P
Dat had ik gedaan beste, maar waarschijnlijk heb je mijn vraag niet goed gelezen.
De roms die ik heb gezien op xda-site zijn mij te uitgebreid. Ik zoek een basic simpele rom, die ik later zelf naar behoefte kan uitbreiden met proggies die ik zelf leuk vind. En nee, ik kan ze niet zelf maken..helaas.

Sorry mod, ik moest het even kwijt.. :'(

Maar als iemand nog een tip voor me heeft..graag dus.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 233810 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:06:
Kennen jullie dit al?

MyMobiler

Leuke tool om je Touch via de Pc te bekijken en te besturen. Ook makkelijk om screenshots enzo te maken.
Het werkt perfect.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220270

Anoniem: 250552 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Je kan inderdaad alleen non branded HTC's registreren zover ik weet. T-mobile (MDA Touch) lukt ook niet.
Dat weet ik, maar jouw toestel heeft ook écht een andere naam, terwijl die van Vodafone gewoon de HTC Touch is... Vandaar dat ik twijfelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ga er maar gewoon vanuit dat een branded of simlocked Touch voor HTC geen toestel van hun meer is. Logisch ook, want jij hebt 'm bij de provider gekocht dus voor garantie en reparaties moet je ook daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJtje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Ben nu enkele weken in bezit van de Touch, 1 woord, Geweldig! Wel ff wat kleiner als de Qtek2020 die ik hiervoor had ;)

Mis nog een ding hier in het forum, maybe ook een goede voor de TS, de SRS WOW HD Audio Enhancement Plugin, heerlijk om het geluid wat anders in te stellen. (moest overigens wel eerst een soft reset uitvoeren voor het werkte ivm. de drivers)

Hij is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Madview: die problemen heb ik laatst ook gehad, nadat ik wat progjes had geinstalleerd. Die zorgden voor de problemen en toen ik ze had verwijderd werkte alles weer prima. Het vervelende is alleen... ik heb geen flauw idee meer wat toen die problemen opleverde. Was het misschien die 6-tabs plugin? Ik weet het niet meer zeker, maar die leverde hier ook problemen op. :(

Soms kan een soft reset ook helpen om de problemen met WLAN op te lossen. Het is in elk geval waarschijnlijk een softwarematig probleem en niet hardwarematig. Want ik herken het probleem en met andere software werkte het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
[...]

Hoe heb je de link van T-mobile gevonden?
[edit...] Beter rondkijken op T-mobile website
ik heb gevonden dat deze link ook werkt, ook al staat ie nog niet op de t-mobile website:
http://member.htc.com/ruu...e/TMobileElfWM6-TMNL.aspx
Kwam deze file uit: RUU_Elf_TMO_NL_2.26.114.3_4.1.13.52_03.08.90_BLUE_Ship.exe
Wat denken jullie ervan? heb ik een prerelease gevonden?

[ Voor 17% gewijzigd door Havocnl op 17-02-2008 13:08 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Anoniem: 252567 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:48:
Wie weet waar ik de tijd instel wanneer ik automatisch mijn mail ophaal via GPRS?
Hij haalt nu on de twee uur mail op maar dat is wat aan de lange kant.
(HTC P3450 B NL)
Dit kan je vinden als je de accountkiezer opstart (het e-mail icoontje op je "vandaag" scherm) vervolgens kies je "menu" > "opties" > selecteer je account "*** mail" en dan na 5x op volgende klikken zie je "automtisch verzenden/ontvangen" staan, hier kan je het wijzigen.

Als het niet duidelijk is moet je het even zeggen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 16:44

Comgenie

Soms heb je dat

Havocnl schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:55:
[...]

Hoe heb je de link van T-mobile gevonden?
[edit...] Beter rondkijken op T-mobile website
ik heb gevonden dat deze link ook werkt, ook al staat ie nog niet op de t-mobile website:
http://member.htc.com/ruu...e/TMobileElfWM6-TMNL.aspx
Kwam deze file uit: RUU_Elf_TMO_NL_2.26.114.3_4.1.13.52_03.08.90_BLUE_Ship.exe
Wat denken jullie ervan? heb ik een prerelease gevonden?
Ik heb even bij mijn apparaatinfo gekeken, en die cijfers in de bestandsnaam. En zo te zien heeft die setup idd van alles wel hogere versie's. Ik zou kijken of ik hem straks erop kan zetten :). Ben zelf wel benieuwd :)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Comgenie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:50:
[...]

Ik heb even bij mijn apparaatinfo gekeken, en die cijfers in de bestandsnaam. En zo te zien heeft die setup idd van alles wel hogere versie's. Ik zou kijken of ik hem straks erop kan zetten :). Ben zelf wel benieuwd :)
Ik hoor graag wat er nieuwer is in deze ROM dan de originele ROM :)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

En welk serie nummer wordt hier bedoeld? al gevonden, was ff iets te snel _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 217443 op 17-02-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Anoniem: 217443 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:58:
[...]

En welk serie nummer wordt hier bedoeld?
Serienummer van je telefoon natuurlijk, te vinden onder je batterij

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252567

Spitie schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:00:
[...]

Dit kan je vinden als je de accountkiezer opstart (het e-mail icoontje op je "vandaag" scherm) vervolgens kies je "menu" > "opties" > selecteer je account "*** mail" en dan na 5x op volgende klikken zie je "automtisch verzenden/ontvangen" staan, hier kan je het wijzigen.

Als het niet duidelijk is moet je het even zeggen.
Ik heb het gevonden.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik ben van een Palm Treo 650 overgegaan naar een T-Mobile MDA Touch. Werk geheel naar tevredenheid. Inmiddels TomTom er opgezet. Dat werkt ook. Echter ik heb een GPS muis die lijkt op de Adapt AD 300. Deze muis wordt wel herkent alleen ik krijg het niet voor elkaar.
Dus ik zit te spelen met de Bluetooth, de External GPS instellingen, com, seriële poort. En bij TomTom GPS status, stel in en dan kies ik voor een andere Bluetooth GPS ontvanger, en vervolgens krijg ik de volgende vraag, GPS is verbonden met: Serial on USB/ com9 , com0, com 2 en seriële poort. Nu ben ik al wat uurtjes bezig om allerlei combinaties te maken, echter het lukt mij niet. Wat doe ik mogelijk niet goed, heeft iemand een tip!

De GPS muis werk goed bij mijn Palm Treo / Lifedrive maar misschien niet bij Windows Mobiele terwijl hij wel gezien wordt bij Bluetooth van de Touch.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Montana schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:11:
Ik ben van een Palm Treo 650 overgegaan naar een T-Mobile MDA Touch. Werk geheel naar tevredenheid. Inmiddels TomTom er opgezet. Dat werkt ook. Echter ik heb een GPS muis die lijkt op de Adapt AD 300. Deze muis wordt wel herkent alleen ik krijg het niet voor elkaar.
Dus ik zit te spelen met de Bluetooth, de External GPS instellingen, com, seriële poort. En bij TomTom GPS status, stel in en dan kies ik voor een andere Bluetooth GPS ontvanger, en vervolgens krijg ik de volgende vraag, GPS is verbonden met: Serial on USB/ com9 , com0, com 2 en seriële poort. Nu ben ik al wat uurtjes bezig om allerlei combinaties te maken, echter het lukt mij niet. Wat doe ik mogelijk niet goed, heeft iemand een tip!

De GPS muis werk goed bij mijn Palm Treo / Lifedrive maar misschien niet bij Windows Mobiele terwijl hij wel gezien wordt bij Bluetooth van de Touch.
Inmiddels opgelost, op de volgende manier. Bij Bluetooth laten zoeken, BTGPS veranderen in GPS, com poort instellen. Een reset, dan komt de bewuste poort bij het GPS apparaat in TomTom en dan even laten zoeken (45 sec) en met een zeer goede verbinding.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Havocnl schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:24:
[...]

Ik hoor graag wat er nieuwer is in deze ROM dan de originele ROM :)
Ik heb hem zojuist geinstalleerd.. Nog even gevloekt omdat hij telkens faalde en toen al niks anders meer wou doen dan 3 kleuren weergeven :'). Bleek uiteindelijk aan mijn 4gb geheugenkaart te liggen:/, die eruit en alles ging goed :').

Maar tot nu toe heb ik nog weinig (behalve de versie nummers bij apparaat info) anders gezien. Er staat iig geen Windows Mobile 6.1 op helaas :P. Er staat wel een andere midlet manager op, JBlend.

Edit: Nog een verandering, Arnhem (en een hoop andere nederlandse plaatsen) staan nu wel in het lijstje van de weather :)

[ Voor 9% gewijzigd door Comgenie op 17-02-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe ik die irritant grote tijdsaanduiding weg kan krijgen in het Home scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238576

Shadow 2.1 TE net er op gezet maar werkt niet goed op de elf :-(
Enlarge start menu loopt steeds vast. Dus heb 2.0 er weer op gezet.
Heb wel ondekt als ik soft reset doe en ik had als laatste pcm keyboard geselecteerd dan
loopt de dialer vast. Doe ik eerst de standaard keyboard selecteren doet ie het wel goed ;)

Zie nu dat er ook 2.0 speciaal voor de elf is Wat is het verschil dan ? Meer geheugen ???
Geen zin om nu weer er op te zetten Kijken wat verschil is Iemand die het weet :?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 238576 op 18-02-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228062 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:34:
Voor alle MAC gebruikers die niet kunnen syncen met iSync en geen zin hebben om te betalen voor Missing Sync is er nu een gratis programma, heb er gister mee gesynchroniseerd en werkt perfect!

SyncMate

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33494
Jammer dat het geen Bluetooth ondersteund.
Op een of andere manier pakt de USB verbinding niet, ik krijg in Syncmate de foutmelding:
"Make sure what SyncMate driver started on your device"
Ik kan alleen maar een .dmg file vinden om op de Mac te installeren
:|

edit:
Ik was weer te snel, ff aan instellingen geknutselt op de Touch en nu werkt het als een speer _/-\o_
Me happy :9

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 18-02-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252768

ik heb een paar domme vraagjes.
oh nee stom die bestaan niet alleen domme antwoorden.
maar goed here goes.

HTC P3450: super toestel alleen een paar nadelen
- steeds geeft mijn toestel aan dat er een GPRS verbinding is( G ipv antenne) maar die is er niet.
- het geluid wordt vaak op stil gezet terwijl ik dat niet heb gedaan
- camera weigert vaak en het toestel heeft dan een soft reset nodig om hem dan alsnog aan te krijgen
- messenger heeft de eigenschap geen verbinding te maken en en iedereen offline te laten, maar zodra ik alles afsluit wel steeds op nieuw een gprs verbinding te willen maken.
live messenger via het internet doet het wel goed, maar dan moet ik continu op die site blijven. (kan dat anders?)
- het eerste scherm dat ik krijg na een reset is een Orange scherm. is dit weg te halen heb het menig keer geprobeerd via de handout die ergens in deel 3 stond, maar werkt niet.

verder nog
ik wil graag opera er op zetten. hbe nu deze gevonden: Opera 8 for Windows Mobile Smartphone 2003. is dat goed of kan ik beter een andere gebruiken

en dan als laatste wil ik weten is
ik wil deze rom er op zetten
2.20.707.1b wwe
is die goed of kan ik beter een andere nemen.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Anoniem: 252768 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:56:
- steeds geeft mijn toestel aan dat er een GPRS verbinding is( G ipv antenne) maar die is er niet.
De G verschijnt al zodra GPRS mogelijk is. Pas als er ook 2 pijltjes bij komen te staan dan heb je verbinding.
- het geluid wordt vaak op stil gezet terwijl ik dat niet heb gedaan
Aan de zijkant zit een volume knop, kom je daar misschien tegenaan? Als je je toestel in je zak doet kan je het best eerst bovenop de uit-aan knop drukken, dan zijn de toetsen verder vergrendeld.
- camera weigert vaak en het toestel heeft dan een soft reset nodig om hem dan alsnog aan te krijgen
Waarschijnelijk heb je dan teveel programma's tegelijk draaien.
- messenger heeft de eigenschap geen verbinding te maken en en iedereen offline te laten, maar zodra ik alles afsluit wel steeds op nieuw een gprs verbinding te willen maken.
Heb je de nieuwste messenger er wel op staan? Probeer anders een andere client, Zoals octro talk of een van de andere vele msn clients voor windows mobile.
live messenger via het internet doet het wel goed, maar dan moet ik continu op die site blijven. (kan dat anders?)
Als het via een website gaat: nee.
- het eerste scherm dat ik krijg na een reset is een Orange scherm. is dit weg te halen heb het menig keer geprobeerd via de handout die ergens in deel 3 stond, maar werkt niet.
Een andere rom erop zetten is het makkelijkst.
ik wil graag opera er op zetten. hbe nu deze gevonden: Opera 8 for Windows Mobile Smartphone 2003. is dat goed of kan ik beter een andere gebruiken
Heb hem zelf ook, werkt uitstekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Heb net mijn Elfje binnen (had hem vorige week woensdag moeten krijgen), maar OMG, wat is het een leuk gadget om mee te spelen. _/-\o_ Moet die auto GRPS verbinding uit zien te schakelen, maar volgens mij stond dat hier ergens op de site, paar berichten terug ;)

Nu ik eindelijk "online" blijven, wanneer ik in de kleinste kamer zit. :P

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord_Salo schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:43:
Heb net mijn Elfje binnen (had hem vorige week woensdag moeten krijgen), maar OMG, wat is het een leuk gadget om mee te spelen. _/-\o_ Moet die auto GRPS verbinding uit zien te schakelen, maar volgens mij stond dat hier ergens op de site, paar berichten terug ;)

Nu ik eindelijk "online" blijven, wanneer ik in de kleinste kamer zit. :P
Staat in de startpost "No GPRS'' werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
Anoniem: 250552 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:53:
[...]

Staat in de startpost "No GPRS'' werkt perfect
Ja klopt, heb hem al geinstalleerd, maar krijg een foutmelding. Misschien komt het doordat ik tijdens 1ste keer opstarten van mijn Elfje , verbindingwizard heb geannuleerd. Ik gebruik nu Wlan verbinding met mijn router en werkt perfect. Ik was bang dat hij misschien toch stiekem GPRS verbinding maakte. :9

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250325

ik zat op internet en toen kwam ik een programmatje tegen waarmee je torrents kan downloaden op je pda: WinMobile Torrent http://www.adisasta.com/wmTorrent.html
werkt dat ook op de htc touch???
(kan niet wachten tot ik hem morgen krijg :P :P )
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Beter laat dan nooit: ik heb 'MDA Touch' in de titel toegevoegd. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 250325 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:36:
ik zat op internet en toen kwam ik een programmatje waarmee je torrents kan downloaden op je pda: WinMobile Torrent http://www.adisasta.com/wmTorrent.html
bvd
Wireless torrenten is hoe dan ook waardeloos, zelfs met 100% WiFi signaal is het niet goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
uhhh....hier komt mischien een noobish vraag :9
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Elfje software automatisch op mijn opslagkaart installeerd. Wil namelijk niet de registry van mijn HTC "vervuilen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ilya schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:57:
[...]

Wireless torrenten is hoe dan ook waardeloos, zelfs met 100% WiFi signaal is het niet goed te noemen.
hoezo waardeloos is de snelheid of het bereik niet goed??

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 250325 op 18-02-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 250325 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:36:
ik zat op internet en toen kwam ik een programmatje waarmee je torrents kan downloaden op je pda: WinMobile Torrent http://www.adisasta.com/wmTorrent.html
bvd
'k Heb um net met wifi en gprs getest, en het werkt prima op de touch.
Het programma kan je op de opslagkaart installeren, en je kan ook instellen dat torrent(s) daar worden opgeslagen.

Met gprs gaat natuurlijk niet snel, een enkel mp3tje downloaden moet goed te doen zijn, ik doe nu zo'n 10 minuten over 1mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252790

Ik heb vorig jaar begin december de MDA Touch aangeschaft, de versie met 256/128MB geheugen. Deze werkte naar tevrdenheid. Echter, tijdens het updaten na de net nieuw beschikbaar gestelde toestelsoftware versie 2.26 verschenen er gekleurde balken op mijn scherm waarna het contact via ActiveSync wegviel en de MDA nergens meer op reageerde. :( Ook na soft of hard resetten krijg ik allen de gekleurde balken te zien en werk er verder niets. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252807

Als newbie als 1e hartelijk dank voor alle uitvoerige beschrijvingen...
Ik heb de 6 threads (bijna) volledig gelezen en heb toch nog enkele vragen
- weather locatie aanpassen: Nadat ik de xml file met total commander van "read only" afgehaald heb, kan ik em nog steeds niet editen. 1) De file > 64 mb en dat pikt TC niet. 2) Indien ik de properties van de file (opnieuw) bekijk, dan is deze toch weer "read only"...ondanks dat ik dat net gewijzigd had. Any ideas?
- HTC Home Plugin: Kan ik deze ook ergens "anders" downloaden...dwz zonder "lid" te moeten worden van het XDA forum?

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Anoniem: 252790 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:27:
Ik heb vorig jaar begin december de MDA Touch aangeschaft, de versie met 256/128MB geheugen. Deze werkte naar tevrdenheid. Echter, tijdens het updaten na de net nieuw beschikbaar gestelde toestelsoftware versie 2.26 verschenen er gekleurde balken op mijn scherm waarna het contact via ActiveSync wegviel en de MDA nergens meer op reageerde. :( Ook na soft of hard resetten krijg ik allen de gekleurde balken te zien en werk er verder niets. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen??
Helaas, gebrickt!

nee grapje, gewoon usb kabel los , softreset met pin eronder, usb kabel erin, en update prog weer aan. volg opnieuw de stappe.

tip: haal de sd eruit, daarom sloeg die bij mij eerst vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:21:
[...]

'k Heb um net met wifi en gprs getest, en het werkt prima op de touch.
Het programma kan je op de opslagkaart installeren, en je kan ook instellen dat torrent(s) daar worden opgeslagen.

Met gprs gaat natuurlijk niet snel, een enkel mp3tje downloaden moet goed te doen zijn, ik doe nu zo'n 10 minuten over 1mb.
ok dat is mooi dat ie werkt ga em morgen proberen
maare tot welke snelheid kwam je maximaal met wifi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 250325 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:55:
ok dat is mooi dat ie werkt ga em morgen proberen
maare tot welke snelheid kwam je maximaal met wifi??
Met gprs zo'n 4kb/s
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/CapScr0003.bmp

Met wifi liep ie op tot zo'n 60kb/s
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/CapScr0001.bmp Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/testwebsite/CapScr0002.bmp

Volgens mij kan wifi nog stukken sneller op de touch, maar geen zin om nu een groot bestand te gaan downloaden.

De gprs functie is wel handig, voor als ik ooit "snel" een mp3tje wil downloaden terwijl ik in het bos zit te scheiten.
Oftewel, ik denk dit programma niet te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252768

Comgenie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:57:
[...]

De G verschijnt al zodra GPRS mogelijk is. Pas als er ook 2 pijltjes bij komen te staan dan heb je verbinding.
naast die G heb je ook een je gprs signaal/ gsm signaal en die geeft aan welke je hebt en daar heb ik het over. dus rechts van de standaard G

[...]

Aan de zijkant zit een volume knop, kom je daar misschien tegenaan? Als je je toestel in je zak doet kan je het best eerst bovenop de uit-aan knop drukken, dan zijn de toetsen verder vergrendeld.
nee het geluid wordt niet zachter gezet, maar op de functie geluid uit/trillen

[...]

Waarschijnelijk heb je dan teveel programma's tegelijk draaien.
geen programma's draaien

[...]

Heb je de nieuwste messenger er wel op staan? Probeer anders een andere client, Zoals octro talk of een van de andere vele msn clients voor windows mobile.
heb niet de nieuwste messenger er op, misschien dat maar eens proberen

[...]

Als het via een website gaat: nee.

[...]

Een andere rom erop zetten is het makkelijkst.
ja andere rom hielp dus niet

[...]

Heb hem zelf ook, werkt uitstekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:24:
[...]

Met gprs zo'n 4kb/s
[afbeelding]

Met wifi liep ie op tot zo'n 60kb/s
[afbeelding] [afbeelding]

Volgens mij kan wifi nog stukken sneller op de touch, maar geen zin om nu een groot bestand te gaan downloaden.

De gprs functie is wel handig, voor als ik ooit "snel" een mp3tje wil downloaden terwijl ik in het bos zit te scheiten.
Oftewel, ik denk dit programma niet te gaan gebruiken.
ok bedankt het lijkt mij wel handig
ik ga als die morgen binnen is gelijk updaten en dat proggie erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gmaals respect voor de zeer uitgebreide threads. Als newbie ben ik stukken wijzer geworden!
Nog een kleine vraag mbt het onderstaande :

"Dannydeman heeft mooie iphone icons gemaakt, deze kan je hier downloaden. Plaats deze op je storagecard in de volgende directory".

Heeft een van jullie een werkende link? Degene waar naar doorverwezen wordt is nml. dood.

Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251977

Garantie informatie
Doet u een aanvraag voor garantieherstelling op basis van de bovenstaande voorwaarden?: Nee Garantie aanvaarding: Ja
Verkoopfactuurdatum (dd/mm/yyyy): -

Foutomschrijving
Specifieke klacht van de klant: No Selection

Huidige status
Datum van registratie op de website: 13/02/2008
Datum in behandeling: 18/02/2008
Huidige status: Herstel en/of omruil 18/02/2008 14:33
Status evolutie
18/02/2008 14:33:48 Herstel en/of omruil

betekend dit nu dat de klacht onder de garantie valt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

Ja! Zo was het bij mij ook! Komt wel goed :)

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251977

t-x-m schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:47:
Ja! Zo was het bij mij ook! Komt wel goed :)
pfff en dat zonder bon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89916

Beste Tweakers,

Ik zit nu al een paar maanden met de vraag in m'n maag, en na een hoop geknutsel stel ik 'm toch maar hier, in de hoop dat iemand anders hier ook last van had en een oplossing hiervoor gevonden heeft;

Ik heb TomTom Navigator 6 op m'n Touch draaien, verbonden via bluetooth met een Adapt GPS muis. Als ik in de auto zit, maak ik een bluetooth-verbinding aan met de Adapt, code 000, Nieuwe uitgaande verbinding (COM6) -> koppelen aan Adapt, Seriele verbinding aanvinken, TomTom opstarten, werkt!

Ik rij een rondje, stap m'n auto uit, zet m'n Adapt GPS muis uit. Vrolijk, want TomTom werkt.

Volgende dag, stap ik m'n auto in, zet m'n GPS muis aan, TomTom aan, geen GPS-apparaat gevonden.. Hmm, bluetooth staat nog goed ingesteld, verbinding is ook actief tussen Touch en GPS muis, maar blijft op geen GPS-app. staan. Na het verwijderen en opnieuw toevoegen in het Bluetooth-instellingen scherm, COM6 weer koppelen, TomTom opstarten, vind ie meteen de muis en navigeert ie er vrolijk op los.

Heeft iemand dit ook gehad/opgelost? Telkens als ik nu wil tomtommen ben ik nu die verbinding opnieuw aan 't instellen.

Thanx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoData vraagje: Ik heb het progrje geinstalleerd en daarna een softreset gegeven. Elke keer indien ik NoData wil starten krijg ik een foutmelding: "er is een overwachte fout....."(Details wijzen uit dat het een NullReferenceException is).
Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen? Ik kon er nml. niets (en dat kan aan mij liggen) over terugvinden in de threads.

Wederom bedankt!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.