-Tim- schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:16:
Net terug van potje voetballen, telefoon stuk. Waarschijnlijk iemand op gaan staan, helaas...
[
afbeelding]
Het touch gedeelte werkt nog geloof ik, maar ben ik niet geheel zeker van. Nu kan ik op ebay een los LCD scherm kopen en die er zelf in proberen te zetten, of hem ter reperatie aanbieden bij T-mobile. Als de prijsopgave van de reparatie te hoog uitvalt is het dan waard om zelf het scherm te vervangen of is dit onbegonnen werk?
-Tim-,
En natuurlijk de rest van alle lezers, deze informatie geldt voor de meeste mensen!
Dit gaat onder val en stoot schade vallen, waarmee je complete garantie dus komt te vervallen.
Een truk om te zorgen dat de warrenty seal op het apparaat goed blijft is door ze los de fohnen. Lekker lang met de fohn er op, van een niet al-te-dichtbijde afstand. Als het goed is, kan je direct de stikker er met een pincet afhalen. Let op dat je de stikker niet beschadigt, grootte namen in de wereld zijn bezig met een SEAL, netzoals in de doos van de touch, waar de 1gb kaart zit. Normaal zie je niets, zodra hij los is blijven er plak resten blijven op de verpakking zitten (die schuimrubber laag, onder de telefoon)
Als je hebt opgelet, zag je alleen een 'plakker' zitten voor de 1gb geheugenkaart. Nadat je het kaartje er uit hebt gehaald zal je VOID zien staan.
Ik ben bang, dat dit soort zegels ook IN de telefoon zitten. Niet getreurt, met een fohn en veel geduld (eventueel, voor een kleine zegel) een vergroot glas en je hebt hem direct los. Ga nou niet eigenwijs doen door 2 minuten de fohn er op te zetten en de zegel er vanaf te trekken, maar geef de stikker de kans. Vaak laat de stikker van vanzelf los. (ja, zo slecht zijn ze!)
Evenals zit er een 'water' dictector in de PDA. Waar je de pen in schuift, als je goed kijkt zit daar nu een groene stikker, zodra er water bij komt (nee, niet bij 2 druppels regen) word hij rood, vergeet dan je garantie maar (De water dictector zit ook in de ipod touch en de iphone!)
Succes!
Overigens kan je over garantie vragen mij altijd even een mailtje sturen of een berichtje sturen, x aantal jaren als service medewerker gewerkt dus kan je altijd wel helpen!
[
Voor 6% gewijzigd door
Toppe op 10-05-2008 15:20
]