Toon posts:

Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:
  • 363.121 views

• vanderP
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 14:43
Anoniem: 191134 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:57:
[...]

Bij de maximale instelling van 100ms heb ik het idee dat er nog net een (paar) tiende(n) overblijft aan lag. Maar sowieso zou die lipsync optie e.e.a. perfect hebben moeten verhelpen (die meldt 200ms op mijn Onkyo, wat die weer doorkrijgt van de Philips). Maar niet dus....echo...

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik erg veel wil:
Zowel HTS als geluid TV wil ik aan hebben en moet dan gelijk lopen als ik een DVD afspeel (DVD via HDMI naar HTS en vervolgens van HTS met HDMI naar TV).
Bij digitale TV lukt het me nu (UPC decoder via scart naar TV, audio via digitale audio aansluiting van TV naar HTS): AVsync gewoon op 0ms en geluid via TV en HTS lopen precies gelijk.

Ik houd het nu maar bij gebruik van alleen mijn HTS bij afspelen DVD's.
Lipsync problemen zijn dan (nauwelijks) waarneembaar op beeld en geen echo meer.

Is dus allemaal best te doen, de TV is absoluut een aanrader.
Maar heb je nog wat tijd (en geld) wacht dan op de 37PFL9903 die op uitkomen staat.
Zou naar mijn inschatting op 2499 euro moeten komen om concurrerend te zijn met zijn grotere 42-inch broer van 2999 euro. Online de 37-inch dus no-time richting 2000 euro.

Speel je nog veel gewone DVD's (geen BluRay) en/of kijk je veel naar oude(re) programma's/series op TV denk dan ook nog eens goed over plasma; kent geen lipsync-problemen en is erg vergevingsgezind als het gaat om slechtere beeldkwaliteit. Plasma's zijn er ook in full HD maar ook HD-ready zou al goed zijn (Pioneer Kuro!). De scherpte van lcd TV gaat echt irriteren als je ouder materiaal van dichter dan 4 meter bekijkt. En al je geripte DVD's zijn dan meteen ook waardeloos > enorme blokken worden opeens zichtbaar die ik op mijn CRT nooit zag...

Al met al wat overwegingen, doe er je voordeel mee, succes!
Bedankt voor de informatie, ik ben toch niet van plan om het geluid van de TV en de receiver gelijk aan te hebben, dus de overblijvende lipsync moet geen probleem zijn.
Ik heb meerdere tv's op het oog, namelijk de TH-37PX80, KRL-37V(nog niet gezien).

Anoniem: 172688

pascalbulsing schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:33:
Plaatje 42PFL9903

Zie ik het nou goed dat er 10/12 LEDS aan de smalle kant zitten ?
Heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel er nu aan de smalle kant zitten ?

[afbeelding]
Weet niet precies hoe je het ziet, maar hoeveel zaten er in de aurea 1, 3*3 of zo ?

Hum, Zag in de MediaFolder een stukje over de 9000 serie van philips ook over de 9903. Nu is het randje tussen het scherm en de ambilight soort grijs/zilver... Zou zwart toch mooier vinden, maar een kijken hoe het randje er live uitziet....

Hoop dat de aurea 2 wel doet wat ze beloven, wat er nu al best lang op ;)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:52
etamboer schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:07:
Ik zou denken, zoek eerst een receiver uit (met 200 ms audio delay i.v.m. de bekende lipsync problematiek (in elk geval bij de 9703) !!) en HDMI 1.3, dan bijpassende speakers (vermogen is immers afhankelijk van de receiver) en andere apparaten zoals CD/DVD/Blu-Ray speler.
Of je kunt voor een geïntegreerd surroundsysteem (5.1) gaan, maar dan moet je je niet te veel voorstellen van radio/CD-weergave. Je kunt 5.1 speakersets kopen, en complete sets met receiver.
Merk hoeft niet Philips te zijn, dat maakt niets uit.
Bedankt, ga gelijk even kijken of verschillende sites

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 172688 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:40:
[...]
Weet niet precies hoe je het ziet, maar hoeveel zaten er in de aurea 1, 3*3 of zo ?

Hum, Zag in de MediaFolder een stukje over de 9000 serie van philips ook over de 9903. Nu is het randje tussen het scherm en de ambilight soort grijs/zilver... Zou zwart toch mooier vinden, maar een kijken hoe het randje er live uitziet....

Hoop dat de aurea 2 wel doet wat ze beloven, wat er nu al best lang op ;)
Heb zojuist ff geteld. Bij de 9900 hebben de zijkanten zijn er 8 (4 segm.) en de boven en onderkant 13 (4+5+4)

Bij de nieuwe kan je een beetje zien waar de LEDS zitten. Als ik het zo kan omschrijven zijn het wat lichtere puntjes die met een vaste afstand van elkaar zitten. Als ik ze tel dan kom ik op 12 lichtpuntjes. Misschien dat de meest bovenste en onderste bij de boven- en onderkant horen. Vandaar de 10/12. Ook zie je 2 leds in de weerspiegeling van het glas.

Was de folder het landelijke MM foldertje ?

Anoniem: 172688

pascalbulsing schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:14:
[...]

Heb zojuist ff geteld. Bij de 9900 hebben de zijkanten zijn er 8 (4 segm.) en de boven en onderkant 13 (4+5+4)

Bij de nieuwe kan je een beetje zien waar de LEDS zitten. Als ik het zo kan omschrijven zijn het wat lichtere puntjes die met een vaste afstand van elkaar zitten. Als ik ze tel dan kom ik op 12 lichtpuntjes. Misschien dat de meest bovenste en onderste bij de boven- en onderkant horen. Vandaar de 10/12. Ook zie je 2 leds in de weerspiegeling van het glas.

Was de folder het landelijke MM foldertje ?
Hum, geen idee of het een landelijke folder was, heb hem nog wel thuis liggen, kan ook die van Deventer geweest zijn. Was natuurlijk wel een standaard lul verhaal, maar er zaten plaatjes bij ;)

Dus lijkt erop dat er meer ledjes zijn dan op de oude aurea. Zou helemaal mooi zijn als ze niet meer in segmenten werken, dus per stuk aanstuurbaar. Heb er wel ooit iets over gelezen, weet alleen niet meer of het een feit/hoop/vraag was.

Pascal, je mocht je oude aurea toch omruilen voor de nieuwe... Je snapt natuurlijk wel dat ik wacht met kopen van de nieuwe tot jij je oordeel hebt gegeven over de aurea 2 _/-\o_

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 10:19
Hey,

In Belgie heb je momenteel INDI als digitale provider die sommige zenders ongecodeerd op de kabel zet.

Als ik nu de 42pfl9703H TV aansluit op deze kabel, kan ik dan deze ongecodeerde zenders bekijken via de DVB-C tuner.

Op verschillende forums wordt gemeld dat dit werkt voor Sony TV's met ingbouwde DVB-C tuner.

Ben ik dan ook zeker dat dit werkt voor deze Philips TV ?

Johan

Anoniem: 78656

Ja, dat zal vermoedelijk wel werken.
Mogelijk moet je je tv wel zodanig instellen dat deze "denkt" dat je je in bijv. Finland bevindt.
Dit omdat ze voor Nederland en mogelijk ook België ingesteld hebben dat de DVB-C tuner uitgeschakeld hoort te zijn. De taal keuze kan je wel op bijv. Nederlands laten.

Als ik me niet vergis maakt Indi gebruik van Nagravision encryptie op de zelfde wijze als UPC in Nl waardoor andere trucjes, als Alhpacrypt CAM niet werken voor de gecodeerde zenders.

Pin me svp niet vast op mijn uitspraken, ik heb er geen praktijk ervaring mee maar als de Sony's werken zou de Philips dit, mits juiste landen instelling, eigenlijk ook horen te werken.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:20

OMX2000

By any means necessary...

Anoniem: 191068 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:46:
[...]

Zum 42PES0001 konnte ich nur dies finden, ist offensichtlich ein CFL mit ganz Philips-untypischem Design:

Lieferbar ab Mitte September 2008
Bildschirmdiagonale 107cm (sichtbar)
Helligkeit 500 cd/m²
Kontrastverhältnis dynamisch: 66.000:1
Betrachtungswinkel 176° (H) / 176° (V)
Reaktionszeit 2 ms
2 x 15 Watt Maximalleistung
Videotext mit 1200 Seitenspeicher
Auflösung 1920 x 1080 Pixel
16:9 Breitbildformat
Virtual Dolby Digital
Fast/10 - Videotext
Autom. Sendereinstellung
Kindersicherung
Anschlüsse:
2x HDMI - Eingang
2x Scart
Komponenten - Eingang mit Adapterkabel
S - Video - Anschluss
PC - Anschluss
Audio - Ausgang
S/PDIF Ausgang (koaxial)
Kopfhörer - Anschluss
Maße ca.: inkl. Standfuß B/H/T 1054 x 731 x 265 mm
Gewicht: 22,7 kg

2x HDMI snap ik niet !! Is ietwat karig voor zo'n tv lijkt mij. Verder lijkt hij in Duitsland 2499,- te gaan kosten.
Wat ik ook een behoorlijke misser vind voor een TV met een externe tuner box, is dat de koppeling tussen scherm en box niet via W-HDMI gaat maar een draadje.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:57
Heb eens zitten kijken naar de Philips modellen en moet zeggen dat ik de 9003 serie echt geweldig vind. Helaas rijkt mn budget slechts tot de 32" 9603.

Nu vraag ik me af wat wijsheid is, Ik ga de TV namelijk 'slechts' gebruiken voor games/hdmi-modus FHDfilms . Nu begrijp ik dat er nogal een verschil in techniek zit tussen de 9000 en de 7000 serie. Maar zou de 7603 in 37 " geen betere keus zijn, of ga ik echt verchil zien tussen de twee series.

Anologe TV ga ik namelijk amper kijken is het niet zo dat het verchil in qualiteit hem zit in het verbeteren van anologe signalen ?

Heb nu de Sharp XD1e 37" , ben er nu na een 1.5jaar aan gewend zit er 1.5m vandaan. Qua afstand is 32" dus ideaal.

- 42" 7603
- 32" 9603

Ga ik spijt krijgen van het kleinere formaat als ik de 9603 kies, of ga ik minder beeld hebben met de grotere 7603 :X

Anoniem: 199123

BlowFish schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:58:
Heb eens zitten kijken naar de Philips modellen en moet zeggen dat ik de 9003 serie echt geweldig vind. Helaas rijkt mn budget slechts tot de 32" 9603.

Nu vraag ik me af wat wijsheid is, Ik ga de TV namelijk 'slechts' gebruiken voor games/hdmi-modus FHDfilms . Nu begrijp ik dat er nogal een verschil in techniek zit tussen de 9000 en de 7000 serie. Maar zou de 7603 in 37 " geen betere keus zijn, of ga ik echt verchil zien tussen de twee series.

Anologe TV ga ik namelijk amper kijken is het niet zo dat het verchil in qualiteit hem zit in het verbeteren van anologe signalen ?

Heb nu de Sharp XD1e 37" , ben er nu na een 1.5jaar aan gewend zit er 1.5m vandaan. Qua afstand is 32" dus ideaal.

- 42" 7603
- 32" 9603

Ga ik spijt krijgen van het kleinere formaat als ik de 9603 kies, of ga ik minder beeld hebben met de grotere 7603 :X
Ik heb de 32PFL9603. SuperTV voor TV, Game, HD enz. Ik denk dat het paneel van de 9603 iets beter is als van de 7603.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 01:38

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

BlowFish schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:58:

- 42" 7603
- 32" 9603

9603 natuurlijk, zeker als je gaat gamen en dingetjes doen met HDMI en HTPC. Zoek maar eens, de 7600 serie is gebaseerd op de vorige pnx5050 chipset net zoals de 9632/9732 en dat zijn geen 1080p wondertjes..
En anders wacht je gewoon nog even, zodat je een grotere 9603 kan aanschaffen.

Anoniem: 88582

Jules|IA schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:01:
[...]

de 7600 serie is gebaseerd op de vorige pnx5050 chipset
Nee dus. Die gebruikt ook gewoon de pnx5100

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 88582 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:39:
Alles met '03' op het einde heeft idd de pnx5100 voor zover ik weet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• bulsing
  • Niet online
Correct me when wrong:

Was het niet zo: Alleen de 9xx3 heeft de 5100. De 7xx3 hebben de 5050 van de vorige serie (9x32)

Kan me namelijk best voorstellen dat de budget versies niet over de zelfde engine beschikken als de topversies...

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

pascalbulsing schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:14:

Bij de 42 inch 9703 zitten aan de zijkanten 8 leds (in 2 segmenten van 4 leds) en aan de bovenkant 18 (in 3 segmenten van 6 leds). De leds in de hoeken worden aangestuurd door de bovensegmenten. Als je anders telt heb je dus 9 leds aan de zijkanten in 3 segmenten van 4, 4, 1 leds respectievelijk.

Moet zeggen dat ik tijdens 'normaal' kijken het idee niet had dat er 'maar' respectievelijk 2 en 3 segmenten zijn, dus het effect is wel goed. Omdat bij voldoende muur-afstand het licht gemengd wordt en door het dynamische karakter komt het in ieder geval hier veel meer over als een vloeiend geheel dan als aparte segmenten (iets dat je bij een Aurea wellicht wat meer ziet omdat het in het frame aan de voorzijde zit).
pascalbulsing schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:37:
Was het niet zo: Alleen de 9xx3 heeft de 5100. De 7xx3 hebben de 5050 van de vorige serie (9x32)
In de recente modellen thread zijn er een paar posts geweest (van vleespet en dave_w) die vermelden dat er bij een 7403 geen interlacing problemen waren wat dus zou moeten betekenen dat de nieuwe chip daarin zit. Als de 7603 wel weer de oude chip heeft dan moet dus echt per model (en eventueel ook per 'size'?) gekeken worden hoe het zit.

[Voor 22% gewijzigd door _ep op 21-08-2008 15:50]

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Jules|IA
  • Laatst online: 17-05 01:38

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Anoniem: 88582 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:39:
[...]

Iemand op avforums met zijn 7603 dezelfde manko's als de 9632/9732. Dus interlacing problemen en input lag.
Heb je datasheets oid die aantonen dat ze de pnx5050 gebruiken? Knap lullig dan als ze toch de pnx5100 aan boord hebben maar toch de problemen hebben.

• johanvdv
Hoi,

Welke beugel is aan te raden in combinatie met de 42pfl9703 ? Vooral naar afstand tussen TV en muur voor de ambilight.
Zou het ambilight effect serieus om zeep zijn als ik deze TV ophang tegen een (donker)bruine muur ?

Johan

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06-2021
johanvdv schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:25:
Hoi,

Welke beugel is aan te raden in combinatie met de 42pfl9703 ? Vooral naar afstand tussen TV en muur voor de ambilight.
Zou het ambilight effect serieus om zeep zijn als ik deze TV ophang tegen een (donker)bruine muur ?

Johan
Ik heb de Vogel's EFW 6305. Voordeel van deze vond ik dat je de TV er niet zonder gereedschap af kan tillen (anti-diefstal). De TV zit nu dichter tegen de muur (6 cm) dan met de tafelstandaard, maar het ambilight werkt nog prima. Ik heb er later ook zo'n bijpassende aluminium kabelgoot (EFA 6835) bijgekocht om de kabels weg te werken, staat erg fraai.
Ik heb wel de horizontale beugels een stuk ingekort zodat je ze niet ziet vanaf de zijkant, bij de Philips zitten de schroefgaten nogal dicht bij elkaar dus zijn zulke lange beugels niet nodig.

Een bruine muur zal wel andere effecten geven dan Philips bedoeld heeft denk ik (geel op het scherm wordt misschien groen op de muur)..

• Wackmack
Ben net bij de its geweest en ik kwam op het volgende uit

PHILIPS 42 PFL 9603D - 2100 euro
icm
HARMAN KARDON CINELIFE 200 - 600 euro

Echter er kon nog over de prijs onderhandeld worden dus dan kom ik rond de 2500 euro uit.

Wat vinden jullie ervan? Ben er zelf erg tevreden over, zag er echt strak uit. Moet alleen zeggen dat ik het geluid nog niet gehoord heb, daar had ik nog geen tijd over. Er zat trouwens geen HDMI aansluiting op de Harman Kardon maar is dit een probleem?

Gebruik het voor gamen/films

De TV komt er zeker weten maar wat vinden jullie van de audioset?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Versteegrob schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:18:

Voor die prijs zou ik een 42" 9703 willen. Ik heb zelf bij de heren van It's een 47" gescoord voor een hele leuke prijs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wackmack
Wat maakt de 9703 dan beter ? Weet niet heel zeker of dit het juiste type is maar het was een Ambilight 42inch met 2MS en Full HD dus ik dacht dan moet het dit type zijn.

Maar er kon nog wat van de prijs af maar mijn vraag, hoe zijj de ervaringen met de
PHILIPS 42 PFL 9603D op de computer aangesloten?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Versteegrob schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:53:
Wat maakt de 9703 dan beter ? Weet niet heel zeker of dit het juiste type is maar het was een Ambilight 42inch met 2MS en Full HD dus ik dacht dan moet het dit type zijn.
De 9703 heeft ook bovenop Ambilight ipv alleen links en rechts. Plus dat er een beter panel in zit.
Maar er kon nog wat van de prijs af maar mijn vraag, hoe zijj de ervaringen met de
PHILIPS 42 PFL 9603D op de computer aangesloten?
Technisch zijn de 9603 en 9703 sterk verwant, en dat gaat prima met een DVI->HDMI aansluiting.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ff als tip, per 1 september gooit philips de (advies)prijzen voor een heel aantal series (waaronder de 9603) omlaag.

• etamboer

icm

Echter er kon nog over de prijs onderhandeld worden dus dan kom ik rond de 2500 euro uit.

Wat vinden jullie ervan? Ben er zelf erg tevreden over, zag er echt strak uit. Moet alleen zeggen dat ik het geluid nog niet gehoord heb, daar had ik nog geen tijd over. Er zat trouwens geen HDMI aansluiting op de Harman Kardon maar is dit een probleem?

Eerst luisteren hoor, niets is zo frustrerend als thuiskomen met je nieuwe set, aansluiten en teleurgesteld zijn over het geluid, en daar niets meer aan kunnen doen.....(ik spreek uit ervaring).
Ontbrekende HDMI is erg jammer als je de set lang wilt houden en bijv. een Blu-Ray speler wilt gaan aansluiten. Sowieso dan maar componentkabels aanschaffen (geen composiet of S-Video, dat ga je zien bij zo'n grote TV). Ik zie niets over lip sync instelmogelijkheden bij deze receiver, dus als je de bij de DVD-speler het beeld gaat aansluiten op de TV en het geluid op de receiver, heb je mogelijk een probleem.
Overigens heb ik de 42PFL9703D bij It's gekocht voor 2200 euro (begin juli) dus ik vind 2100 voor de 9603 nogal duur, maar ik lees dat je wat kunt onderhandelen.

• Wackmack
Bedankt voor de info, de blueray komt er zeker want ik schaf een PS3 aan. Dus jullie zeggen dat ik wel beter voor een set met HDMI kan gaan ? Dan doe ik dat zeker.

En volgende maand krijg ik pas geld dus van die prijzen is mooi.

Deze set Sony HTD-780SF vind ik mooi bij mijn televisie

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Versteegrob schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:26:
Bedankt voor de info, de blueray komt er zeker want ik schaf een PS3 aan.
Ik heb de PS3 en Apple TV aan m'n 47PFL9703 hangen en da's erg fijn HD gamen/kijken :Y

• Wackmack
Mensen waarom zit er op de PHILIPS 42 PFL 9603D een VGA aansluiting ipv van DVI. VGA is toch super ouderwets

• Wackmack
Exirion schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:28:
[...]

Ik heb de PS3 en Apple TV aan m'n 47PFL9703 hangen en da's erg fijn HD gamen/kijken :Y
Hoever is je kijkafstand dan? 47inch klinkt wel erg vet maar ik zit er denk ik max 3 meter vanaf.....

[Voor 96% gewijzigd door Wackmack op 22-08-2008 22:56]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mensen waarom zit er op de PHILIPS 42 PFL 9603D een VGA aansluiting ipv van DVI. VGA is toch super ouderwets
Is toch handig er nog een analoge aansluiting bij te hebben ? Er zitten als 4 HDMI's op.. wat heb je dan aan nog een extra DVI ?

[Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 22-08-2008 22:54]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wackmack
Naar je computer of zeg ik iets dom? Of is het DVI naar HDMI ? Ja he

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Versteegrob schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:54:
Naar je computer of zeg ik iets dom? Of is het DVI naar HDMI ? Ja he
HDMI heeft DVI-compatible signalen, in die zin dat DVI via een verloopkabel op HDMI aan te sluiten is.

• DukeBox

DukeBox

HDMI kun je (middels een veloop) ook DVI op aansluiten..
(tja.. dom.. niet echt, maar google/wikipedia eerst ff checken kan nooit kwaad ;))

• Wackmack
Philips 42PFL9603D € 1729.00

bij Kunmo.nl oftewel bijna 400 euro goedkoper dan de ITS alleen iemand ooit gehoord van deze shop? Hij staat niet bij shops op tweakers.net

Review http://www.trustedreviews...FL9603D-10-42in-LCD-TV/p1

[Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 23-08-2008 00:19]

• BlowFish
Tekielja schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:37:
ff als tip, per 1 september gooit philips de (advies)prijzen voor een heel aantal series (waaronder de 9603) omlaag.
enig idee wat de nieuwe advies prijzen worden?

• Kurzweil
  • Niet online
En er is weer nieuwe software...

000.058.011.000

Anoniem: 191068

Versteegrob schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:52:
[...]

Hoever is je kijkafstand dan? 47inch klinkt wel erg vet maar ik zit er denk ik max 3 meter vanaf.....
Ik zit 3 a 3,2 m van 42pfl9703 af en dat is volgens mij vrij ideaal. Eerst is ie heel groot, maar na een paar uur ben je er aan gewend. Ik vrees dat je met 47" met name bij lowres bronnen met zo'n groot scherm op die kleine afstand nog wel eens wat onvolkomenheden zult zien. HD materiaal is natuurlijk prachtig.

Versteegrob schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:51:
Voor het geval je eens een analoog signaal (laptopje?) wilt bekijken. In de praktijk is deze vga slecht te gebruiken, is gekoppeld aan "EXT3" waar ook component aansluiting op zit, zodra die aan staat, storen de signalen elkaar. verder kan ik er met 3 verschillende computer geen fatsoenlijk beeld op krijgen, alleen een uit aspect 1024x768. In de praktijk dus vrij useless. Kortom dvi/hdmi aansluiting gebruiken.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 08:19

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kurzweil schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:24:

000.058.011.000
Voor welke types ?

Yo.

icm

It's a beetje duur.... met ek korting had ik de 42pfl9703 bij BCC Almere voor 2075,- (2200 zonder korting). 9603 mist ambilight boven en heeft iets ouder panel. Kortom voor die prijs ga je voor een 9703. Mocht je de 9603 voor 1700 a 1800 kunnen krijgen, dan is het een ander verhaal maar dat hangt van je budget af. Zou wel voor receiver gaan met lipsync mogelijkheid. Met mijn 9703 loop ik tegen wel 200ms delay wat erg vervelend is. mede daar mijn receiver die 1,5 jaar oud is het niet ondersteund, kortom als je nog moet aanschaffen zeker rekening mee houden, uiteraard zijn dan ook hdmi aansluitingen altijd handig...

Anoniem: 255440

@ pascalbulsing

Pascal, weet jij de service code om het aantal gebruiksuren voor de 9900D te laten zien?

Bedankt.

• bulsing
  • Niet online
Niet specifiek 9900, maar voor bijna alle toestellen.

Weet niet of het in het CSM (customer service menu) staat: 123654
Het echte servicemenu: 062596 i+

Let op; dingen wijzigen kan je tv onklaar maken...

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BlowFish schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:12:
[...]

enig idee wat de nieuwe advies prijzen worden?
- Prijswijzigingen Philips LCD
Per 1 september past Philips de prijzen van diverse types LCD-TV aan. De inkoopprijs wordt al per 21 augustus aangepast.
Het gaat om de volgende types:
* 37/42/47 PFL 5603 D
* 42/47 PFL 7403 D
* 42 PFL 7423 D
* 32/37/42/47 PFL 7603 D
* 37/42 PFL 9603 D
Die types, inkoopprijzen kan ik vanuit hier niet nakijken,

• Wackmack
Wat zijn de ervaringen met Ambilight ? En heeft iedereen die ambilight gebruikt ook een witte muur?

Mijn muur is namelijk grijs en als ik hem op een tvkastje zet dan staat die in een hoek, dat lijkt me ook niet ideaal.

42PFL9900D/10 Ambilight Spectra 2
42PFL9703D/10 Ambilight Spectra 3
42PFL9603D/10 Geen van deze ambilight

Bron: Philips.nl

Wil dit gelijk zeggen dat de 9603 gelijkt de slechte is als je naar Ambilight kijlt

Ik las in dit topic dat er per 1 sep. een prijs verlaging wordt ingevoerd, gaat dit per direct in? En hoeveel zou ik voor de volgende modellen moeten betalen bij ITS? Morgen ga ik de prijzen opvragen maar ben benieuwd wat jullie ongeveer zeggen.

[Voor 51% gewijzigd door Wackmack op 24-08-2008 15:20]

• DukeBox

DukeBox

Ik heb een groene muur, maar toch ga ik er een kopen. Ambilight zal er wel niet goed uitkomen maar daar koop ik hem dan ook niet voor.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Versteegrob schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:11:
42PFL9900D/10 Ambilight Spectra 2
42PFL9703D/10 Ambilight Spectra 3
42PFL9603D/10 Geen van deze ambilight

Bron: Philips.nl

Wil dit gelijk zeggen dat de 9603 gelijkt de slechte is als je naar Ambilight kijlt
Dit rijtje klopt niet. De 9603 heeft AL Spectra 2, de 9703 heeft AL Spectra 3, en de 9900 heeft AL rondom wat je dus Spectra 4 zou kunnen noemen.

• Kurzweil
  • Niet online
Heeft hier iemand ook het probleem op een xxPFL9603d/10 dat de ambilight links onder een beetje groen is bij een zwart scherm? Bij alles behalve een donker scherm merk ik er niets van.

• Kurzweil
  • Niet online
In elk geval de 47PFL9603/10D. Ik neem aan voor alle 9603's en vast ook de 9703's.

Anoniem: 90569

Reeds enkele weken ben ik in het bezit van een 42PFL9703. Deze TV bevalt me heel erg goed. Jammer genoeg heb ik wel 1 probleem waarvan ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Mijn probleem betreft het gebruik van de 'smart instellingen'. Hier is 1 'persoonlijk' profiel aanwezig waar je alle instellingen zelf naar wens kan instellen (contrast, helderheid, HD natural motion, ...). Verder zijn er een aantal voorgedefinieerde profielen zoals bv. Spel, Films, ... Deze profielen zijn op voorhand vastgelegd en zijn, voor zover ik weet, niet veranderbaar. Echter, omdat er slechts 1 'persoonlijk' profiel mogelijk is heb ik een probleem met mijn Playstation 3.

Allereerst gebruik ik de PS3 voor het afspelen van blu-ray discs. Hiervoor heb ik mijn 'personal' profiel ingesteld met de voor mij meest aangename instellingen (contrast, ...) waarbij ook 'HD natural motion' aanstaat. Tot hiertoe geen probleem.

Verder gebruik ik de PS3 natuurlijk ook voor gaming. Echter, bij gebruik van mijn 'persoonlijk' profiel staat 'HD natural motion' aan omdat ik dit nu eenmaal verkies bij het film kijken. En, zoals algemeen bekend, introduceert 'HD natural motion' een vertraging van ongeveer 200ms welke een erg nadelig effect heeft op de reactiesnelheid bij het spelen van games op een spelonsole. Als oplossing hiervoor stelt de Philips FAQ (zie referentie hieronder) dan ook voor om het 'spel' profiel te activeren in de 'smart instellingen'. Dit profiel deactiveert namelijk 'HD natural motion' waardoor de genoemde vertraging niet meer optreedt en de TV dus perfect kan gebruikt worden voor gaming.

In eerste instantie lijkt dit een uitstekende oplossing ; afhankelijk van het gebruik van de PS3 (blu-ray of games) activeer je ofwel het 'persoonlijk' profiel ofwel het 'games' profiel. Heel makkelijk en snel.

Jammer genoeg blijkt dat in het voorgedefinieerde 'spel' profiel enkele bijzonder ongelukkige keuzes gemaakt zijn betreffende de waarden van de instellingen. Zo staat bv. de 'scherpte' op 5 en dit heeft bijzonder negatieve gevolgen voor de beeldkwaliteit van de console (het nadelig effect is altijd duidelijk zichtbaar, maar enorm overduidelijk bij een PS3 1080p beeld met scherpe (kleine) tekst; je zal zien dat bij 0 de tekst er perfect uitziet, terwijl de tekst bij 5 van bedenkelijke kwaliteit is). En zo zijn er meerdere instellingen welke niet optimaal zijn; zo is volgens mij ruisreductie totaal niet nodig in het geval van een full HD console die via HDMI is aangesloten en dus zowiezo als een perfect ruisvrij beeld heeft.

Jammer genoeg blijkt het onmogelijk te zijn om wijzigingen aan te brengen aan de voorgedefinieerde instellingen voor het 'spel'-profiel. Kortom, de enige mogelijkheid om een optimale kijkbeleving te hebben bij zowel games als blu-ray is diep in de instellingen te gaan van het 'persoonlijk' profiel en daar onder 'perfect pixel HD' tijdelijk de 'HD natural motion' te veranderen. Maar aangezien deze instellingen zo diep verborgen ligt in de menu's is het omslachtig en frustrerend om iedere keer deze wijziging te maken.

Ik vermoed dat dit een beperking is van de huidige firmware en hoop dat men overweegt de 'smart instellingen' gebruiksvriendelijker te maken. Het kan natuurlijk ook dat ik iets over het hoofd gezien heb en dan had ik graag jullie feedback gehad. Momenteel zie ik enkel volgende oplossingen (dmv een firmware wijziging:

- Ofwel introduceert met een 2de 'personal' profiel
- Ofwel voorziet men de mogelijk om wijzigingen door te voeren aan de reeds aanwezige 'smart instellingen'. Zodoende, kan de gebruiker de benodigde wijzigingen maken aan bv. het 'spel' profiel en deze effectief ook opslaan zodat dit profiel in de toekomst makkelijk geactiveerd kan worden met de gewenste beeldinstellingen als resultaat (en dit eventueel met de mogelijkheid om een gewijzigd voorgedefinieerd profiel terug te resetten naar de default waarden).

Ook de meest recentste firmware (000.058.011.000, ongeveer 22 augustus) heeft dit probleem nog steeds.

Uit de FAQ: [Hoe kan ik vertraging op het beeld van mijn TV voorkomen wanneer ik een spel speel via een aangesloten gameconsole?]
http://www.p4c.philips.co...dct=QAC&ctn=42PFL9703D/10

• VonFoX
  • Laatst online: 11-04 08:19

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 90569 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:
Reeds enkele weken ben ik in het bezit van een 42PFL9703. Deze TV bevalt me heel erg goed. Jammer genoeg heb ik wel 1 probleem waarvan ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Nou, dat probleem heb ik dus ook. Ik heb Philips daarover gemaild; maar zij snappen het niet helemaal denk ik.

De optie die u op de televisie hoort te selecteren is de "SMART INSTELLINGEN". U drukt op de menu knop van de afstandsbediening en selecteert onder smart instellingen op "SPEL". Als u vervolgens op de HDMI poort instellingen als bron spelcomputer kiest dan zal de televisie automatisch deze beeldweergave selecteren.

Ik stel voor dat we allebei (iig) weer contact opnemen met Philips, als mogelijk met dezelfde mail!

[Voor 27% gewijzigd door VonFoX op 24-08-2008 22:05]

Yo.

Anoniem: 264880

Hier ook hetzelfde verhaal met dezelfde televisie 42pfl9703 en PS3.

Daarnaast heb ik nog steeds last van random 'flitsen' in het ambilight. Gelukkig niet zovaak dat het storend is, maar als het optreed dan valt het wel op.

Verder is het iedere keer weer een genot om tv en films te kijken op deze tv! Heb absoluut geen spijt van de aanschaf!

Kurzweil schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:02:
Heeft hier iemand ook het probleem op een xxPFL9603d/10 dat de ambilight links onder een beetje groen is bij een zwart scherm? Bij alles behalve een donker scherm merk ik er niets van.
Het Ambilight wordt gemaakt dmv RGB leds. Elk ledje bestaat dus eigenlijk uit 3. Nu is het een enorme kunst, lees eigenlijk onmogelijk, om alle RGB ledjes even "wit" te krijgen. Het resultaat is dat wanneer je diverse "witte" rgb leds met een kleine tussen ruimte van elkaar zet je kleine kleur verschillen kunt en zult zien.
De afwijking is vaak richting rood, maar ook groen komt voor. Blauw heb ik zelf nog niet echt veel gezien, is de mens denk ik gewoon iets minder gevoelig voor of zo.

Je kunt hier over klagen bij Philips. Dan komen ze langs en beoordelen of de afwijking erg genoeg is om er iets aan te doen. Zo ja dan gaan ze de module vervangen en opnieuw kijken of de afwijking binnen "norm" is.
Het irritante is dat wanneer je eenmaal weet dat de afwijking er zit je deze ook blijft zien, net als een defecte pixel.

• etamboer

000.058.011.000
Heeft iemand ergens een changelog gezien?
Ik heb deze versie geinstalleerd maar zie natuurlijk weer geen verschil...

• bulsing
  • Niet online
www.free-service-manuals....LA_Service_Manual_L56756/Voor de mensen die interesse hebben in het Servicemanual van de 9x03 serie:

Wel betalen overigens...

• DukeBox

DukeBox

Lekkere url dan.. 'www.free-service... ' :P

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 13:49
Hallo, omdat ik ga verhuizen vind ik het ook tijd worden voor een nieuwe televisie. Nu ben ik eens flink gaan zoeken op internet en ben ik zojuist nog wezen kijken bij de MM hier in Zwolle. Mijn voorkeur gaat uit naar LCD en wel het merk Philips i.v.m. Ambilight. Ik twijfel nog tussen een 42 of 47inch, heb hierin niet een uitgesproken voorkeur.

Nu lees ik veel goede verhalen over de 42PFL9703D (of H) en deze zag er in de MM inderdaad erg strak uit! Echter, vind ik de 42PFL9900D ook niet misselijk eerlijk gezegd en zag er ook strak uit. Toch gaat op dit moment mijn lichte voorkeur uit naar de 42PFL9703/D omdat ik deze qua beeld net iets strakker vond.

Enfin, inmiddels heb ik ook gelezen over de komst van de 42PFL9803/H en de 42PFL9903/H in o.a. het MM krantje van afgelopen week. Ik las dat de eerste een EISA award in de wacht heeft gesleept. Ik kan echter op de site van Philips zelf helemaal niks terug vinden? In dit forum lees ik dat deze toestellen eind Q3 worden verwacht, maar dit kwartaal is al bijna weer verstreken.

Kortom, iemand enig wanneer deze toestellen zouden moeten komen? En daarbij, enig idee wat de prijzen gaan worden? En uiteraard, wat betekent dit voor de prijzen van de 42PFL9703 en de 42PFL9900?

Iemand enig idee?

Komend weekend is de IFA in Duitsland, Berlijn om iets preciezer te zijn.
Op deze grote beurs voor consumenten elektronica zal naar verwachting (en ook aankondiging), net als vorig jaar, de topmodellen van Philips getoond gaan worden. De 9903 en de 9803 dus.
Mits je Duits redelijk is kun je vanaf 28/9 17:00 hier info vinden van philips over de ifa presentaties: http://www2.philips.de/ifa/.
Daarnaast heb ik enkele pagina's terug al heel wat linkjes / info over de 42pfl9803h gegeven, Philips heeft deze info echter weer tijdelijk verwijderd van hun site. Ik kan / zal kijken of ik morgen de copietjes die ik heb ergens even kan posten.
Voor de info van de 9903 geldt het zelfde.

De 9900 gebruikt de oude chip en techniek, het kan dus goed dat je de 9703 een net wat mooier beeld vindt geven.
De adviesprijzen van de 9703 zullen niet / nauwelijks veranderen, die van de 9900 zullen nog wel iets dalen, maar aannemelijker is dat deze in zijn geheel uit de handel verdwijnt om volledig vervangen te worden door de 9903. Adviesprijzen zwerven overigens al rond in deze thread, enkele pagina's terug kijken....

• Anoniem: 229792
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Waar blijven de 3D tv's? Die heeft philips toch ook in de maak? ik meen dat ze in november op de markt komen toch?
Is er al een site met meer info?

• BlowFish
dubbel*

[Voor 97% gewijzigd door BlowFish op 26-08-2008 02:38]

• BlowFish
Tekielja schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:23:
[...]

[...]

Die types, inkoopprijzen kan ik vanuit hier niet nakijken,
Al iets meer over bekend , heb je ze van een andere lokatie al wel kunnen bekijken?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 229792 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:23:
Waar blijven de 3D tv's? Die heeft philips toch ook in de maak? ik meen dat ze in november op de markt komen toch?
Is er al een site met meer info?
Het laatste wat ik erover gehoord heb is dat die plannen weer in de ijskast gezet zijn.

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-03 15:24
Voor info:

Ik heb verleden week een 42pfl9703 besteld voordat ik via deze site erachter kwam dat er ook een h versie is waarbij de losse decoder voorlopig zolang het goed gaat in de kast kan.

Las op dit forum dat mokio een paar weken geleden ook aan iemand een h hebben geleverd en bij navraag blijkt de mijne ook een h te worden.

Dit voor potentiele kopers die ook een h willen.

Groeten, danny

• johanvdv
@Danny2008,

Waar heb je hem gekocht en voor hoeveel ? Ook bij Mokio ?

mvg
Johan

[Voor 10% gewijzigd door johanvdv op 26-08-2008 11:36]

Anoniem: 264726

Is er al iemand die het misschien voor elkaar heeft gekregen de digital out van de xxpfl9x03-modellen ongedowngrade audio te laten produceren? Misschien door een hack van de open-source software, o.i.d.? Ik moet voor verschillende bronnen de delay op mijn versterker aanpassen :'(

De info van de 42pfl9803h/10 is weer online:

Map met alle info.

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 264726 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:03:
Is er al iemand die het misschien voor elkaar heeft gekregen de digital out van de xxpfl9x03-modellen ongedowngrade audio te laten produceren? Misschien door een hack van de open-source software, o.i.d.? Ik moet voor verschillende bronnen de delay op mijn versterker aanpassen :'(
Op http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=152&thread=1851 staat wel een discussie over de opensource software.

Maar omdat mijn duits net zo goed is als mijn russisch, komt ik er niet helemaal uit...

• Danny2008
@johanvdv,

Ja bij mokio, ik denk dat ik jouw bericht las mbt de h versie en mokio vandaar dat ik dit heb nagevraagd, op kieskeurig waren zij de laagste prijs en tot nu toe snelle respons op vragen. heb wel extra garantie periode erbij genomen voor de zekerheid.
TV 2019, bezorgen 45 en extra garantie 119, verwijderings bijdrage 8. Deze prijs vind ik goed.
TV zal er wel eind volgende week aankomen, geen haast als die maar komt.
Heb mokio ook gevraagt of ze me de hts8140 kunnen aanbieden voor goede prijs. Hier zijn ze mee bezig. Wil heel graag deze combi hebben, mooie cleane opstelling.

las dat philips adviesprijzen gaat bijstellen maar ja je moet een keer beslissen en aankoop doen anders blijf je wachten op de werelddeal die nooit komt. Was ook heel even in de verleiding om op de 9803 te wachten maar bij nader inzien wil ik gewoon nu een lekkere tv en niet over 4-8 maanden.

Groeten, danny

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09-2020
Dit is het grootste minpunt van de Philips en daarom heb ik toch geannuleerd.

• dennisjacobs
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik heb dit topic al een tijd gevolgd en heb er veel waardevolle informatie uit kunnen onttrekken.

Ik vind de Aurea een absoluut paradepaardje, en wil hem ook heel graag, ware het niet dat ik er gewoon geen ruimte voor heb momenteel. Ik ben dan ook zeer blij te hebben vernomen dat de nieuwe Aurea er ook in een 37" versie komt. Deze ga ik zeker weten aanschaffen! Helaas kan het nog even duren voordat deze beschikbaar is.

Omdat zo langzamerhand het voetbal weer begint, heb ik afgelopen week voor in de tussentijd de 32PFL7603 gekocht. Ik vind het een mooi toestel en ben ook best tevreden, doch wat mij zwaar tegenvalt is de ambilight. De kleuren neigen constant naar wit (bij bijvoorbeeld een lichtblauw beeld zie je bijna alleen maar wit in de ambilight) maar wat me nog het meest tegenvalt is het feit dat de verlichting blijft branden bij een volledig zwart beeld. Het dynamische is er zo wel zo'n beetje vanaf en dit vind ik echt heel zonde.

Ik heb de nieuwste firmware en het algoritme "dynamisch" geselecteerd. Tevens heb ik voor een witte achtergrond gezorgd. Hoewel het licht wel gedimd is op de laagste stand vind ik het een wereld van verschil met mijn Ambx kits, waarvan de verlichting wel volledig dimt bij een zwart beeld.

Mijn vraag is: hoe is dit bij de (huidige) Aurea? Gaat de verlichting volledig uit bij zwart beeld, of blijft deze ook branden, zoals bij mijn huidige tv? Ben hier erg benieuwd naar.

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:51:

Map met alle info.
Jammer dat er nog geen 47pfl9803h/10 is.

Zojuist is het nederlandse product specification sheet (gokje dat pss hier voor staat) aangepast.
Nu hebben ze er, net als bij de Engelse versie, duidelijk bij vermeldt waar de DVB-C tuner ondersteund wordt door de kabelaars. Zoals bekend in Nederland dus niet.

• etamboer
Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:51:

Map met alle info.
Zou deze 'slechts' AmbiLight Spectra 2 hebben (i.p.v. 3 op de 9703) omdat er extra rekenkracht nodig was voor het selectief dimmen van de LED-achtergrondverlichting (eigenlijk een soort monochroom Ambilight achter het scherm) ?

• johanvdv
@Danny2008

hts8140 ziet er inderdaad superstrak uit. Laat me zeker weten welke prijs je hiervoor kan krijgen bij Mokio...

johan

etamboer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:42:
[...]

Zou deze 'slechts' AmbiLight Spectra 2 hebben (i.p.v. 3 op de 9703) omdat er extra rekenkracht nodig was voor het selectief dimmen van de LED-achtergrondverlichting (eigenlijk een soort monochroom Ambilight achter het scherm) ?
Ik denk niet dat dit de reden is.
Aan aansturen van de derde Ambilight balk zal los staan van evt. dimmen van backlight. Als ze de backlight echt goed zouden willen dimmen, zover dimmen backlight uberhaupt goed genoemd kan worden, dan is hier heel wat meer / ander rekenwerk voor nodig dan voor het ambilight.

Ik heb het al eens eerder opgemerkt dat het volgens mij eerder een "design" reden heeft. Ik vermoed dat ze bij Philips, los of ik daar voorstander van zou zijn of niet, redeneren dat het scherm mooier overkomt met alleen aan de zijkanten ambilight dan zijkanten + boven.
Tevens zou bij een 2,35:1 film er dus een "grote" zwarte band tussen het ambilight boven en het beeld zitten wat ook niet door iedereen als even gewenst wordt beschouwd.
Maar goed, Philips redenen blijven, net als die van alle andere fabrikanten, ondoor grondelijk.

• etamboer
Anoniem: 78656 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:52:
[...]

Ik vermoed dat ze bij Philips, los of ik daar voorstander van zou zijn of niet, redeneren dat het scherm mooier overkomt met alleen aan de zijkanten ambilight dan zijkanten + boven.
Kan ik me haast niet voorstellen, ik heb de 9703 met ook Amblight boven en dat oogt echt nog veel mooier dan alleen links en rechts (zoals bij mijn zwager, dus ik kan vergelijken).

Anoniem: 264726

Alper587 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:22:
[...]

Dat moet toch te fiksen zijn. Heb je zulk mooi beeld, zit je te emmeren met het geluid. Moet dus kiezen voor mooi beeld of goed geluid als ik niet zwaar gefrustreerd wil raken. Waar gaat dat over! 8)7

• Danny2008
@johanvdv,

zojuist bericht gekregen, ze bieden de hts8140/12 aan voor 839.- komt dan nog transport bij als je laat bezorgen. Voor mij goed genoeg ik bestel er een.

Staat op de site onder home cinema/dvd, specificaties en photo zijn nog niet ingevoerd op de site maar ik kan hem in het mandje leggen en daar gaat het om. Ik zit vlak bij lelystad dus pick hem daar op.

Groeten, danny

• johanvdv
poeh, ok, zoveel heb ik niet meer te besteden na aankoop van de 42pfl9703 :)

• brutus26
  • Laatst online: 20-05 22:12
Ook vind ik dit een reden om deze philips nog niet te kopen, mischien de 42pfl9803 als
deze dit probleem niet heeft, kun je geluid niet via de computer laten lopen en dit
software matig fixen ??

quote:
[...]

Dat moet toch te fiksen zijn. Heb je zulk mooi beeld, zit je te emmeren met het geluid. Moet dus kiezen voor mooi beeld of goed geluid als ik niet zwaar gefrustreerd wil raken. Waar gaat dat over! 8)7

• DukeBox

DukeBox

Komt er eigenlijk een 47" versie van de 9803 ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DukeBox schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:42:
Komt er eigenlijk een 47" versie van de 9803 ?
Later vast nog wel, maar net als de Aurea verwacht ik dat ie initieel te duur zou zijn om verkoopbaar te zijn. Ik vermoed dat ze eerst een tijdje alleen 42" verkopen.

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09-2020
Anoniem: 264726 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

Het is wel te fixen, door een delay (ms) in te stellen in je dvd/bluray/ speler. Dat je dit elke keer moet doen is wel erg gaar. Daarom heb ik voor de Sony W4000 gekozen (na lang overwegen). Deze heeft het lipsync probleem TOTAAL niet.

[Voor 10% gewijzigd door Alper587 op 27-08-2008 23:51]

• Jiriki
  • Laatst online: 20-05 22:29
Op een Griekse site stond eerder al dat de 47PFL9803 pas in 2009 op de markt komt. Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar het lijkt allemaal wel te kloppen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• DukeBox

DukeBox

^ denk t ook, kom er nog nergens iets van tegen.

• Pindkaas
  • Laatst online: 21-05 13:56

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Zag hierboven iets staan over Mokio.

Ik heb daar mijn 42pfl9703H vandaan.

DVB-C werkt perfect en de levering van Mokio was niets op aan te merken (Zelf opgehaald uiteraard)

"Luie mensen worden ook moe!"

• DukeBox

DukeBox

Ik heb mokio gemaild met de vraag of ze ook de 47pfl9703H hebben (2 stuks) maar geen reacties op gehad.

• bulsing
  • Niet online
HIER info over de te introduceren producten op de IFA.

PDFje HIER
Nu maar hopen dat er voor wat betreft de AUREA II idd beweerd word in de technische info ook echt zo is. Zou het weer een domper vinden als ze weer een D en H versie zouden uitbrengen...

Other key product improvements within the 2008 Aurea LCD TV range include:

* The latest version of the Philips Perfect Pixel HD Engine
* 100Hz Clear LCD with 2ms performance (previously 3ms refresh rate)
* 2,250 trillion colors processing 17bit RGB (previously 4 trillion colors)
* Contrast ratio 30000:1 (upgraded from 8000:1)
* Perfect Natural Motion (replacing HD Natural motion)
* Ambilight Spectra technology has been improved for a smoother surrounding light
* Integrated digital TV tuner (DVB-T/C MPEG-4)
* DLNA PC network link allows browsing of content from a PC or a home network
* 4HDMI inputs (replacing 3 HDMI inputs)
* Reduction in standby power consumption from 0.8W to 0.15W
* The 42” Aurea can now be paired with the new, white Ambisound Soundbar. The single unit home theater system produces a powerfully, immersive 5.1 sound performance.

[Voor 2% gewijzigd door bulsing op 28-08-2008 20:48. Reden: pdf toegevoegd]

Anoniem: 270969

Alternate is heeft vandaag zijn prijs voor de Philips 37PFL9603 omlaag gedaan van 1549,00 naar 1399,00. Ik ga deze lcd na lang afwegen vanavond bestellen.. hoop op zaterdag :)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 270969 op 28-08-2008 19:00]

@Pascal

Houdt er svp wel rekening mee dat je hoe dan ook in Nederland geen support op het gebruik van de DVB-C tuner zult krijgen en je dus op de Alphacrypt methode aangewezen bent met al zijn randopmerkingen.

• el frikandel
  • Laatst online: 25-10-2021
IFA 2008 philips nieuws:

Philips 42PES0001H:

http://www.ifa.philips.com/images/products/42PES0001_Essence_smoke_screen.jpg

http://www.ifa.philips.co...ES0001D_Essence_front.jpg

http://www.ifa.philips.co...ES0001H_Essence_angle.jpg

http://www.ifa.philips.co...ES0001H_Essence_front.jpg

http://www.ifa.philips.co...sence_lifestyle_front.jpg

http://www.ifa.philips.co...lifestyle_front_close.jpg

http://www.ifa.philips.co...ifestyle_left_on_wall.jpg

http://www.ifa.philips.co...nce_lifestyle_on_wall.jpg

http://www.ifa.philips.co..._lifestyle_right_wall.jpg

42PFL9803_LED_Backlighting:

http://www.ifa.philips.com/images/products/42PFL9803_LED_backlighting_angle_HR.jpg

http://www.ifa.philips.co..._LED_backlighting_dog.jpg

htt/www.ifa.philips.com/images/products/42PFL9803_LED_backlighting_front.jpg

http://www.ifa.philips.co...ing_lifestyle_daytime.jpg

http://www.ifa.philips.co...ing_lifestyle_evening.jpg

http://www.ifa.philips.co...ghting_lifestyle_wall.jpg

http://www.ifa.philips.co..._lifestyle_wall_Vegas.jpg

http://www.ifa.philips.co...ghting_remote_control.jpg

Aurea II 42pfl9903h

http://www.ifa.philips.com/images/products/42PFL9903H_Aurea_II_42inch_inuse_front.jpg

http://www.ifa.philips.co...urea_II_42inch_in_use.jpg

http://www.ifa.philips.co...Aurea_II_42inch_black.jpg

http://www.ifa.philips.co...Aurea_II_42inch_front.jpg

]http://www.ifa.philips.com/images/products/42PFL9903H_Aurea_II_42inch_angle.jpg

http://www.ifa.philips.co...42inch_remote_control.jpg

http://www.ifa.philips.co..._II_lifestyle_evening.jpg

http://www.ifa.philips.co..._II_lifestyle_daytime.jpg

9700 Series

http://www.ifa.philips.com/images/products/47PFL9703_47inch_9700_lifestyle.jpg

http://www.ifa.philips.co...52PFL9703H_9700_angle.jpg

http://www.ifa.philips.co...52PFL9703H_9700_front.jpg

http://www.ifa.philips.co...2PFL9703H_9700_in_use.jpg

http://www.ifa.philips.co...H_9700_remote_control.jpg

9600 series

http://www.ifa.philips.com/images/products/32PFL9603_32inch_9600_hanging.jpg

http://www.ifa.philips.co...3_32inch_9600_onstand.jpg

http://www.ifa.philips.co...42inch_9600_lifestyle.jpg

http://www.ifa.philips.co...47PFL9603H_9600_angle.jpg

http://www.ifa.philips.co...47PFL9603H_9600_front.jpg

http://www.ifa.philips.co...H_9600_remote_control.jpg

• DukeBox

DukeBox

Kun je niet wat fatsoenlijke thumbnails maken ?

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 78656 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:35:
@Pascal

Houdt er svp wel rekening mee dat je hoe dan ook in Nederland geen support op het gebruik van de DVB-C tuner zult krijgen en je dus op de Alphacrypt methode aangewezen bent met al zijn randopmerkingen.
Alles beter dan die extra losse kastjes. En de Alphacrypt is het eerste wat ik ga bestellen als er daadwerkelijk een DVB-C tuner in zit....Keep my fingers crossed ;)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wellicht is het wel interessant om te weten dat vanaf zaterdag a.s. de 9803 zowiezo demonstratieklaar bij Polectro in Amsterdam staat. Uiteraard kan hij daar ook gekocht worden voor het lieve sommetje van maar liefst 2999 euro :| ... ben benieuwd of hij inderdaad ruim die 500 euro meer waard is ten opzichte van een 9703...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• HE1
  • Laatst online: 07-05 15:12

000.058.011.000
belachelijk dat er geen changelog op de website staat of in de zip-file....

• HE1
Anoniem: 90569 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:

Mijn probleem betreft het gebruik van de 'smart instellingen'. Hier is 1 'persoonlijk' profiel aanwezig waar je alle instellingen zelf naar wens kan instellen (contrast, helderheid, HD natural motion, ...). Verder zijn er een aantal voorgedefinieerde profielen zoals bv. Spel, Films, ... Deze profielen zijn op voorhand vastgelegd en zijn, voor zover ik weet, niet veranderbaar. Echter, omdat er slechts 1 'persoonlijk' profiel mogelijk is heb ik een probleem met mijn Playstation 3.

Allereerst gebruik ik de PS3 voor het afspelen van blu-ray discs. Hiervoor heb ik mijn 'personal' profiel ingesteld met de voor mij meest aangename instellingen (contrast, ...) waarbij ook 'HD natural motion' aanstaat. Tot hiertoe geen probleem.

Verder gebruik ik de PS3 natuurlijk ook voor gaming. Echter, bij gebruik van mijn 'persoonlijk' profiel staat 'HD natural motion' aan omdat ik dit nu eenmaal verkies bij het film kijken. En, zoals algemeen bekend, introduceert 'HD natural motion' een vertraging van ongeveer 200ms welke een erg nadelig effect heeft op de reactiesnelheid bij het spelen van games op een spelonsole. Als oplossing hiervoor stelt de Philips FAQ (zie referentie hieronder) dan ook voor om het 'spel' profiel te activeren in de 'smart instellingen'. Dit profiel deactiveert namelijk 'HD natural motion' waardoor de genoemde vertraging niet meer optreedt en de TV dus perfect kan gebruikt worden voor gaming.

In eerste instantie lijkt dit een uitstekende oplossing ; afhankelijk van het gebruik van de PS3 (blu-ray of games) activeer je ofwel het 'persoonlijk' profiel ofwel het 'games' profiel. Heel makkelijk en snel.

Jammer genoeg blijkt dat in het voorgedefinieerde 'spel' profiel enkele bijzonder ongelukkige keuzes gemaakt zijn betreffende de waarden van de instellingen. Zo staat bv. de 'scherpte' op 5 en dit heeft bijzonder negatieve gevolgen voor de beeldkwaliteit van de console (het nadelig effect is altijd duidelijk zichtbaar, maar enorm overduidelijk bij een PS3 1080p beeld met scherpe (kleine) tekst; je zal zien dat bij 0 de tekst er perfect uitziet, terwijl de tekst bij 5 van bedenkelijke kwaliteit is). En zo zijn er meerdere instellingen welke niet optimaal zijn; zo is volgens mij ruisreductie totaal niet nodig in het geval van een full HD console die via HDMI is aangesloten en dus zowiezo als een perfect ruisvrij beeld heeft.

Jammer genoeg blijkt het onmogelijk te zijn om wijzigingen aan te brengen aan de voorgedefinieerde instellingen voor het 'spel'-profiel. Kortom, de enige mogelijkheid om een optimale kijkbeleving te hebben bij zowel games als blu-ray is diep in de instellingen te gaan van het 'persoonlijk' profiel en daar onder 'perfect pixel HD' tijdelijk de 'HD natural motion' te veranderen. Maar aangezien deze instellingen zo diep verborgen ligt in de menu's is het omslachtig en frustrerend om iedere keer deze wijziging te maken.

Ik vermoed dat dit een beperking is van de huidige firmware en hoop dat men overweegt de 'smart instellingen' gebruiksvriendelijker te maken. Het kan natuurlijk ook dat ik iets over het hoofd gezien heb en dan had ik graag jullie feedback gehad. Momenteel zie ik enkel volgende oplossingen (dmv een firmware wijziging:

- Ofwel introduceert met een 2de 'personal' profiel
- Ofwel voorziet men de mogelijk om wijzigingen door te voeren aan de reeds aanwezige 'smart instellingen'. Zodoende, kan de gebruiker de benodigde wijzigingen maken aan bv. het 'spel' profiel en deze effectief ook opslaan zodat dit profiel in de toekomst makkelijk geactiveerd kan worden met de gewenste beeldinstellingen als resultaat (en dit eventueel met de mogelijkheid om een gewijzigd voorgedefinieerd profiel terug te resetten naar de default waarden).

Ook de meest recentste firmware (000.058.011.000, ongeveer 22 augustus) heeft dit probleem nog steeds.

Uit de FAQ: [Hoe kan ik vertraging op het beeld van mijn TV voorkomen wanneer ik een spel speel via een aangesloten gameconsole?]
http://www.p4c.philips.co...dct=QAC&ctn=42PFL9703D/10
Ik heb hetzelfde uiteraard bij streamen van hd movies op mijn xbox 360....wat ik zelf doe is 'persoonlijk' altijd voor de game laten, dus nat.motion uit.....en als ik een film afspeel 'standaard' profiel kiezen waarin nat.motion aan staat.....

Ik heb trouwens het probleem dat de HD WMV movies die ik afspeel op de xbox met natural motion aan (minimum of maximum maakt niet uit), om de 5s of zo een keertje stottert, dus dat is nog irritanter dan nat.motion helemaal uit.

groet.

• HE1
btw, 2 persoonlijke profielen lijkt me een goede oplossing....rommelen aan de standaard profielen lijkt me geen goede optie, het zijn namelijk standaard profielen.

• HE1
is bij afspelen van een blu-ray met natural motion AAN op een 37pfl9603 continue smooth? zoals hiervoor gezegd bij streamen van WMV HD's op de xbox is om de paar seconden een hik-up te zien........lijkt ook niet aan de xbox te liggen want met nat.motion uit zijn de hik-ups niet te zien....het is net of om de 5s nat.motion een halve seconde niet meer werkt.

groet.

• HE1
Anoniem: 264880 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:34:
Hier ook hetzelfde verhaal met dezelfde televisie 42pfl9703 en PS3.

Daarnaast heb ik nog steeds last van random 'flitsen' in het ambilight. Gelukkig niet zovaak dat het storend is, maar als het optreed dan valt het wel op.

Verder is het iedere keer weer een genot om tv en films te kijken op deze tv! Heb absoluut geen spijt van de aanschaf!
Ik heb ook last gehad van flikkerend ambilight. Soms een avond niet....soms 2-5 keer op een avond. Dan kan het ambilight b.v. 2s lang flikkeren als een soort stroboscoop lamp. Toen ik de Philips helpdesk belde zei de medewerker, na ruggespraak, direct dat ze hem voor reparatie wilden ophalen. Dat heb ik niet gedaan maar ik heb hem een paar dagen later omgeruild voor een andere 37pfl9603 en het probleem niet meer gehad sindsdien.

groet.

• HE1
als er dolby-d uit de tv zou komen bij digital audio out zou dat veel problemen oplossen inderdaad. Nu moet je 3x een HD bron apart digitaal aansluiten op je receiver en hopen dat hij voldoende delay-ed.

Op zich ben je al gezegend dat je een receiver hebt waar je een delay kunt instellen per ingang.

groet.

• HE1
Anoniem: 264726 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

Dit ligt niet aan Philips maar dit mag niet volgens HDCP content protection. Een HD tv mag geen digitaal geluid of digitaal beeld doorgeven wat binnenkomt anders is het niet HDCP compliant en kan het dus gewoon weg geen blu-rays bv. afspelen. Dit heeft dus niets te maken met techniek maar wel met politiek.

groet.

• HE1
brutus26 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:27:
Ook vind ik dit een reden om deze philips nog niet te kopen, mischien de 42pfl9803 als
deze dit probleem niet heeft, kun je geluid niet via de computer laten lopen en dit
software matig fixen ??

quote:
[...]

Simpel:
Bij een gameconsole moet natural motion uit staan omdat anders racen b.v. helemaal niet gaat door de 200ms vertraging van video.

mijn HD TV box van UPC kan audio zelf al vertragen in het menu.

Als je een blu-ray of dvd hebt dan heb je 3 opties:
1. natural motion uit zetten om video-audio sync goed te krijgen.
2. blu-ray of dvd moet zelf delay van de audio hebben.
3. je koopt een receiver zodat je audio optisch/coax direct naar de receiver aansluit , waarbij je in de receiver een audio delay instelt.

groet.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee