Toon posts:

Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:
  • 363.123 views

Anoniem: 262394

Anoniem: 264464 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:05:
Voor degenen die de probleempjes (maar wel zeer irritant) met Teletekst met mij deelden: een software upgrade lijkt het bij mij te hebben verholpen. 1 week verder en het is niet meer opgetreden. Het gaat om een 42PFL9703.
Waar haal je die software upgrade vandaan ?

Anoniem: 78656

Wat ik persoonlijk wel aardig vind is dat de nieuwe aurea ook in 37" gaat komen.
Op het "standby power" overzicht van enige tijd terug stond de 37pfl9903 al vermeldt, maar nu dus ook op de Duitse Philips site over de IFA.

Alleen jammer dat ik (veel) hinder ondervindt van het ambilight en daarom de aurea bij mij zijn doel toch mist. Persoonlijk vind ik het witte design echter wat mooier opverkomen dan het zwarte. Daarnaast is er in de 37" geen 9703 die Wide colour gamut en xvYCC heeft, maar om daar nu de Aurea om te kopen is ook weer erg veel geld (€ 3199,- advies aldus de duitse site over de IFA).

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Alper587 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:17:
Hoe bedoel je Philips heeft iets wat de Sony niet heeft? Wat heeft Sony dan niet?
Natural Motion, waarbij het beeld vloeiender gemaakt wordt zodat het niet meer zo schokt als bij andere TVs het geval is. Om dit te kunnen doen moeten veel beelden vooruit bekeken/bewerkt worden waardoor er input lag ontstaat. Andere merken hebben deze feature niet, waardoor ze minder input-lag hebben. Als je dit feature bij de Philips uitzet is de input lag ook heel laag.

Op dit gebied heb je dus bij Philips meer mogelijkheden dan bij de concurrent. Je kunt hem 'net zo goed' instellen met schokkend beeld en lage input lag, maar je kunt hem ook vloeiend beeld laten geven ten koste van input-lag als je setup dat toelaat.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 11:22

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

Exirion

Gadgetfetisjist

_ep schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:53:
Natural Motion, waarbij het beeld vloeiender gemaakt wordt zodat het niet meer zo schokt als bij andere TVs het geval is. Om dit te kunnen doen moeten veel beelden vooruit bekeken/bewerkt worden waardoor er input lag ontstaat. Andere merken hebben deze feature niet, waardoor ze minder input-lag hebben. Als je dit feature bij de Philips uitzet is de input lag ook heel laag.

Op dit gebied heb je dus bij Philips meer mogelijkheden dan bij de concurrent. Je kunt hem 'net zo goed' instellen met schokkend beeld en lage input lag, maar je kunt hem ook vloeiend beeld laten geven ten koste van input-lag als je setup dat toelaat.
Juist :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09-2020
Zeggen jullie dit omdat jullie zelf philips hebben? Waarom is in de winkel dan niet te zien dat Philips veel beter is als de Sony? Sony heeft vast wel een alternatief voor natural motion. Misschien Live Colour? Bravia Engine2 EX.... die heeft de philips niet.

[Voor 8% gewijzigd door Alper587 op 12-08-2008 17:14]

Philips maakt bij hun huidige "top" reeks gebruik van de NXP5100 chip om diverse beeld verbeteringen uit te voeren.
Veel van hun concurenten gebruiken dezelfde chip, of de voorloper ervan.

Het grote verschil zit echter in het gebruik / aansturing van de chip. Philips haalt het uiterste eruit en de meeste anderen kiezen ervoor om het een stapje lager te houden, maar daardoor oa de input binnen de perken te houden.

10 tegen 1 dat de "Bravia Engine" ook gewoon door de NXP chip gedaan wordt.

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Alper587 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:55:
Zeggen jullie dit omdat jullie zelf philips hebben? Waarom is in de winkel dan niet te zien dat Philips veel beter is als de Sony? Als ik ze bekijk is de Sony zelfs mooier kwa beeldkwaliteit. Die heeft vast wel een alternatief voor natural motion. Misschien Live Colour? Bravia Engine2 EX.... die heeft de philips niet.
Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken: Als je de Philips TVs goed vind, dan koop je ze, anders niet. Maar nogmaals, dit soort dingen zijn heel persoonlijk. Ik kan in bepaalde scenes heel duidelijk het verschil zien tussen DNM aan of uit, maar andere mensen halen hun schouders op als ik het ze aanwijs. (Net zoals ik onder de 16ms responstijd geen ghosting waarneem, terwijl anderen dat nog duidelijk zien)

Als voor jou (en eventuele anderen die de TV gebruiken) de DNM niets toevoegt moet je het niet aanschaffen. Als jij een Sony beter vind, moet je vooral die kopen. Het argument van de input lag is echter onnodig omdat je dit kunt vermijden door DNM uit te zetten, waarmee de TV (op dat punt) vergelijkbaar presteert aan andere LCDs. Je moet je beslissing dus niet puur op de input-lag nemen, maar op andere verschillen.

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mad-X schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:02:
@Pascal, ben erg blij met al je speurwerk naar info over de nieuwe Aurea! Zoals je weet ben ik net als jij aan het wachten totdat de nieuwe versie beschikbaar komt..

Wat mij trouwens in de berichtgeving van de nieuwe Aurea opvalt is het feit dat er niets over de hoeveelheid "onboard" speakers wordt gerept.

De huidge Aurea heeft 26 high output tweeters en 2 "sub woofers".Nu wordt de nieuwe Aurea met de (extra)soundbar veelal op de foto gezet. Hopelijk heb ik het mis en zal er geen downgrading van de Aurea audio zijn..Dit zou overigens wel de "verlaagde prijs" kunnen verklaren..

Let's see what happens..
Thanx...

Heb vorige week met Philips Handelsbelangen mijn slepende probleem hopelijk opgelost door accoord te gaan met een omruilen voor de 9903 als deze beschikbaar is.
Heb sterk overwogen om voor een 47PFL9703/52PFL9703 te gaan, maar ben na vrij lang wikken en wegen toch voor de 42" gegaan.''t is nu dus wachten op de levering.Zoals het er nu naar uitziet, zal het toestel net zoals de 9900, pas een flink aantal dagen, zo niet weken , na de IFA2008 beschikbaar/leverbaar zijn.

Qua geluid was ik nou niet echt onder de indruk van de 9900. die 26 speakers zijn naar mijn mening leuk als marketing item, maar echt meerwaarde heeft het voor mij niet. Niet dat het geluid slecht is dat niet maar zo spectaculair vind ik het ook niet. Geluid klink ietwat voller maar meer ook niet.

Die sound bar (HTS 8150) lijkt mij ook wel mooi, maar het is 'nog' DVD ipv blu-ray en het is geen echte 5.1 wat mij dan ook weer huivering maakt. Voor mij dus geen Soundbar.

• Alper587
_ep schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:48:
[...]

Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken: Als je de Philips TVs goed vind, dan koop je ze, anders niet. Maar nogmaals, dit soort dingen zijn heel persoonlijk. Ik kan in bepaalde scenes heel duidelijk het verschil zien tussen DNM aan of uit, maar andere mensen halen hun schouders op als ik het ze aanwijs. (Net zoals ik onder de 16ms responstijd geen ghosting waarneem, terwijl anderen dat nog duidelijk zien)

Als voor jou (en eventuele anderen die de TV gebruiken) de DNM niets toevoegt moet je het niet aanschaffen. Als jij een Sony beter vind, moet je vooral die kopen. Het argument van de input lag is echter onnodig omdat je dit kunt vermijden door DNM uit te zetten, waarmee de TV (op dat punt) vergelijkbaar presteert aan andere LCDs. Je moet je beslissing dus niet puur op de input-lag nemen, maar op andere verschillen.
Oké ik begrijp het nu beter. Ik zal de Sony wel houden, maar het irritante gepiep uit de TV maakt mij gek..... :? Heeft de Philips ook dat gepiep/gebrom?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Alper587 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:19:
Oké ik begrijp het nu beter. Ik zal de Sony wel houden, maar het irritante gepiep uit de TV maakt mij gek..... :? Heeft de Philips ook dat gepiep/gebrom?
Heb je eigenlijk al contact opgenomen met de leverancier van de TV om je klacht te bespreken. Volgens mij werd er in het Sony topic aangegeven dat het gepiep/gebrom niet hoort, dus probeer de TV om te laten wisselen voor een ander exemplaar. Blijft het probleem hetzelfde dan kan je altijd nog in overleg gaan met de leverancier voor een ander merk of type.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Buiten dat een Philips niet piept (althans, dat hoort niet zo) zou dat bij de Sony ook niet mogen.. bij geen enkel merk eigenlijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Anoniem: 191134

Ik heb nu dit topic een heel end door gelezen maar vind niet de info die ik zoek:
Veel gebruikers geven aan dat bij de Philips 42PFL9703D/10 bij snelle beelden, zoals bij sport (voetbal/tennis) er opeens hele rare dingen gebeuren met het beeld. Zo dwarrelt bij voetbal de bal door de lucht ipv een rechte lijn te volgen en bij tennis komen er slierten achter de bal aan, net als bij een meteoriet...

Ik heb nu een hardware test uit de PCM van augustus 2008 voor me liggen en daar wordt een hoop in verklaard: In de 9703 zit een beeldprocessor die ver onder de maat presteert, vandaar die vervormingen. Testresultaten (schaal 0-10):

Kleur 6
Scherpte 6,5
Kijkhoek 7
HD Noise Reduction 6
HD Video Resolution Loss 3,5
Video Reconstruction 3,5
Film Resolution Loss 3
Film Resolution Loss Stadium 4
TOTAAL 4,9

Al met al bar slecht, alhoewel design en aansluitmogelijkheden geroemd worden...
De test is uitgevoerd ism HVT en AVmagazine.nl

Ik wist 100% zeker dat ik dit model wilde kopen maar ben nu geneigd gewoon weer terug naar mijn eerste keuze te gaan, PanasonicTH-42PZ800E (plasma).

Zit PCM er helemaal naast, zien sommige kijkers niet goed of klopt het echt dat snelle sporten niet goed weergegeven worden door dit scherm?

Anoniem: 264880

Ik heb genoten van het EK voetbal.

Als die chip in de 9703 zo slecht is, laat ff weten welke TV het beter doet dan ga ik die even bekijken..

Anoniem: 264880 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:55:
Ik heb genoten van het EK voetbal.

Als die chip in de 9703 zo slecht is, laat ff weten welke TV het beter doet dan ga ik die even bekijken..
Het beste product is volgens PCM de JVC LT-42S90, wat een oud model is op 50Hz...
Mist ook een hoop aansluitingen, maar wel mooi design.
Beeldprocessing resultaten van de JVC (ter vergelijking met de Philips 42PFL9703D/10):

Kleur 7,5
Scherpte 8
Kijkhoek 6,5
HD Noise Reduction 8
HD Video Resolution Loss 10
Video Reconstruction 6
Film Resolution Loss 7
Film Resolution Loss Stadium 7,5
TOTAAL 7,6

Hier zit dus kennelijk een betere chip in?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 191134 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:37:
Ik heb nu dit topic een heel end door gelezen maar vind niet de info die ik zoek:
Veel gebruikers geven aan dat bij de Philips 42PFL9703D/10 bij snelle beelden, zoals bij sport (voetbal/tennis) er opeens hele rare dingen gebeuren met het beeld. Zo dwarrelt bij voetbal de bal door de lucht ipv een rechte lijn te volgen en bij tennis komen er slierten achter de bal aan, net als bij een meteoriet...

Ik heb nu een hardware test uit de PCM van augustus 2008 voor me liggen en daar wordt een hoop in verklaard: In de 9703 zit een beeldprocessor die ver onder de maat presteert, vandaar die vervormingen. Testresultaten (schaal 0-10):

Kleur 6
Scherpte 6,5
Kijkhoek 7
HD Noise Reduction 6
Video Reconstruction 3,5
Film Resolution Loss 3
TOTAAL 4,9

Al met al bar slecht, alhoewel design en aansluitmogelijkheden geroemd worden...

Ik wist 100% zeker dat ik dit model wilde kopen maar ben nu geneigd gewoon weer terug naar mijn eerste keuze te gaan, PanasonicTH-42PZ800E (plasma).

Zit PCM er helemaal naast, zien sommige kijkers niet goed of klopt het echt dat snelle sporten niet goed weergegeven worden door dit scherm?
Treurig dat bladen dit soort onzin zomaar kunnen publiceren, want jij bewijst dat veel mensen er puur op blindvaren zonder zelf een oordeel te vormen. In allerlei bladen wereldwijd wordt Philips geroemd om z'n superieure image processing. Wat niet veel mensen weten is dat Sony de technologie van Philips in licentie gebruikt met iets andere parameters en niet alle features geactiveerd. Denk je dat dat spul echt zo beroerd zou zijn?

De 9703 blinkt op vele vlakken uit en wat er door PCM wordt gesuggereerd lijkt mij meer een gevalletje "slechte test" of "verkeerd aan de knopjes gerommeld". Of iets met merkvoorkeur, want ook daar maken veel bladen zich schuldig aan. Cijfertjes komen uit de lucht vallen en voila: een merk wordt de hemel in geprezen of een ander merk de grond in geboord.

Bij mij bevalt de 9703 net zo goed als dat 3.5 jaar geleden m'n nieuwe 9976 me beviel :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Exirion schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:20:
[...]

Treurig dat bladen dit soort onzin zomaar kunnen publiceren, want jij bewijst dat veel mensen er puur op blindvaren zonder zelf een oordeel te vormen. In allerlei bladen wereldwijd wordt Philips geroemd om z'n superieure image processing. Wat niet veel mensen weten is dat Sony de technologie van Philips in licentie gebruikt met iets andere parameters en niet alle features geactiveerd. Denk je dat dat spul echt zo beroerd zou zijn?

De 9703 blinkt op vele vlakken uit en wat er door PCM wordt gesuggereerd lijkt mij meer een gevalletje "slechte test" of "verkeerd aan de knopjes gerommeld". Of iets met merkvoorkeur, want ook daar maken veel bladen zich schuldig aan. Cijfertjes komen uit de lucht vallen en voila: een merk wordt de hemel in geprezen of een ander merk de grond in geboord.

Bij mij bevalt de 9703 net zo goed als dat 3.5 jaar geleden m'n nieuwe 9976 me beviel :9
Toch zijn er ook mensen die dit soort dingen schrijven op forums:
jmh1: Afgelopen weekend heb ik even zitten kijken naar een stukje van een tenniswedstrijd. Ik heb nog nooit zo'n ellende gezien! De bal trok strepen waar ik helemaal akelig van werd. HD-natural motion uitgeschakeld, geen verbetering. Alle beeld verbeterraars uitgezet, geen verbetering. Ik had digitale ontvangst (@home) en verder was het beeld prima.
Heeft iemand suggesties hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Ik ben namelijk een tennisliefhebber en op deze manier is er geen bal meer aan.

Wat moet ik nu geloven?
Gewoon dan maar met een dvd met tennisbeelden naar de winkel gaan en vragen of die afgespeeld kan worden op op de 9703?

Hier nog even een scan van de test:

http://www.juper.nl/image1.jpg

Liegt er niet om...
En PCM is echt niet zomaar een blad, zou ik denken

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 191134 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:28:
Toch zijn er ook mensen die dit soort dingen schrijven op forums:
jmh1: Afgelopen weekend heb ik even zitten kijken naar een stukje van een tenniswedstrijd. Ik heb nog nooit zo'n ellende gezien! De bal trok strepen waar ik helemaal akelig van werd. HD-natural motion uitgeschakeld, geen verbetering. Alle beeld verbeterraars uitgezet, geen verbetering. Ik had digitale ontvangst (@home) en verder was het beeld prima.
Heeft iemand suggesties hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Ik ben namelijk een tennisliefhebber en op deze manier is er geen bal meer aan.
www.kieskeurig.nl :)

Tja, wat daar allemaal wordt verkondigd... Het is bijna spreekwoordelijk.

Wat hij beschrijft ben ik nog met geen enkele bron tegengekomen, dus ik hecht weinig waarde aan dat soort uitspraken op een forum als ik het zelf niet kan reproduceren. Zelfs met analoge kabel-TV is de weergave van snelle bewegingen erg strak. Dat was bij de TV's van een paar jaar geleden slechter door de tragere panels en de nog wat minder optimale image processing (zo ook bij m'n vorige Philips)
Wat moet ik nu geloven?
Gewoon dan maar met een dvd met tennisbeelden naar de winkel gaan en vragen of die afgespeeld kan worden op op de 9703?
Desnoods. Ga vooral zelf kijken.
Anoniem: 191134 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:37:
Liegt er niet om...
En PCM is echt niet zomaar een blad, zou ik denken
PCM is enorm commercieel en heeft weinig diepgang als je het mij vraagt. De Computer Techniek (c't) doet het een stuk beter met hun tests. Ik hecht in ieder geval niet veel waarde aan ze, en het verbaast me ook niet echt dat uitgerekend PCM met zo'n review komt.

Bedankt voor de reacties.
Van een apparaat van zo'n 2000 euro verwacht ik toch dat ik er minimaal een jaar of 5 plezier van heb, vandaar mijn voorzichtigheid met aankoop; ik wil echt het beste voor m'n geld anders zit ik me jaren te ergeren.
Wie weet hebben die lieden op kieskeurig.nl de boel wel verkeerd aangesloten, of met inferieure kabels of interferentie van andere bronnen in de omgeving, wie zal het zeggen...

Misschien staat er volgende maand een rectificatie in PCM, je weet maar nooit...

Ik wacht in ieder geval nog even deze maand af alvorens de knoop door te hakken.
Dan heb ik tijd om nog eens goed te vergelijken in de winkel.
Jammer dat er vrijwel geen winkels zijn waar verkopers verstand hebben van de techniek achter lcd/plasma tv. Je moet er dus echt zelf verstand van zien te krijgen om zeker te zijn geen miskoop aangesmeerd te krijgen :? :X

Anoniem: 191068

Kleur 6
Scherpte 6,5
Kijkhoek 7
HD Noise Reduction 6
Video Reconstruction 3,5
Film Resolution Loss 3
TOTAAL 4,9

3 x raden wie er veel adverteert bij PCM, dit soort gekleurde testen heb ik niet hoog zit. En dan een overjaars 50hz JVC als beste testen, lachwekkend!! Ik ben nog geen 100hz JVC (laat staan 50hz) tegen gekomen die ik voor een 9703 zou willen ruilen, overigens ook geen andere lcd's. Een panasonic plasma is natuurlijk weer een heel ander verhaal, wellicht dat je ook nog aan een Pioneer plasma zou kunnen denken.

De philips 9703 heeft echt een mooi beeld hoor, ga maar eens met eigen test materiaal naar een winkel vergelijk de diverse types (vergeet de jvc niet 8) ) Ik krijg alleen maar complimenten over de televisie en veel oh's ah's (ook van mensen die zelf (full)HD tv's hebben). Veel mensen halen ook niet optimale uit televisie. Laten zich dure JVC in de winkel aansmeren maar sluiten hun xbox360 dan via composiet aan, of gebruiken gewoon analoge kabel met slechte splitters, dvdspelers via scart en hdmi wordt dan niet gebruikt... onvoorstelbaar.

• Alper587
Na lang discussieren en denken met ouders over de Sony 46W4000 hebben we toch besloten het toestel morgen te ruilen. Het wordt toch de Philips 47pfl9603. Het beeld van de Sony lijkt erg blokkerig en bleek. Hopelijk is de Philips beter, want anders hebben we weer een probleem.

Na het lezen van kieskeurig en dit topic ben ik weer gaan twijfelen! Waarom moet ik Natural Motion uitzetten? Wat heb ik dan aan deze functie, als ik hem niet kan gebruiken. Wie moet ik geloven, iemand zegt dat het beeld wazig is en de andere zegt dat het haarscherp is...???? Sony or Philips.... i dont know.... 8)7

[Voor 36% gewijzigd door Alper587 op 12-08-2008 05:06]

Natural motion maakt het volgens mij niet scherper, maar bij mij geeft het vooral bij films die op (analoge) tv worden uitgezonden heel vloeiend gemaakt, das best mooi.

Ik weet niet of anderen dat ook ervaren maar bij DVD en Bluray lijkt het erop alsof natural motion niks doet. Misschien heeft het te maken met aantal frames van het videomateriaal ofzo.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 01:38

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:51:
Na lang discussieren en denken met ouders over de Sony 46W4000 hebben we toch besloten het toestel morgen te ruilen. Het wordt toch de Philips 47pfl9603. Het beeld van de Sony lijkt erg blokkerig en bleek. Hopelijk is de Philips beter, want anders hebben we weer een probleem.

Na het lezen van kieskeurig en dit topic ben ik weer gaan twijfelen! Waarom moet ik Natural Motion uitzetten? Wat heb ik dan aan deze functie, als ik hem niet kan gebruiken. Wie moet ik geloven, iemand zegt dat het beeld wazig is en de andere zegt dat het haarscherp is...???? Sony or Philips.... i dont know.... 8)7
DNM of Digital Natural Motion is frame interpolatie. Er worden extra frames tussen de frames van het bronmateriaal geplaatst die de TV zelf berekend. Hierdoor is het beeld enorm vloeiend. Of je er van houdt is een tweede.
Ik persoonlijk vind het niet prettig kijken, en heb deze functie dus dan ook uit staan op mijn 9603. Sommige mensen vinden het wel prettig kijken, en hebben deze functie op aan staan. Kwestie van persoonlijke voorkeur of zo. Het beeld wordt er over het algemeen niet beter van of slechter, maar wel vloeiender.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Anoniem: 264880 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:40:
Natural motion maakt het volgens mij niet scherper, maar bij mij geeft het vooral bij films die op (analoge) tv worden uitgezonden heel vloeiend gemaakt, das best mooi.

Ik weet niet of anderen dat ook ervaren maar bij DVD en Bluray lijkt het erop alsof natural motion niks doet. Misschien heeft het te maken met aantal frames van het videomateriaal ofzo.
Ik zie het wel.

Ik ben niet tevreden over de VGA aansluiting van mijn 9703, mijn pc's en laptops krijgen er geen fatsoenljk beeld op geprojecteerd, enige resolutie die ik werkend krijg is een 1024x768 wat er uiteraard op het 42" scherm niet uit ziet. Door verkeerd aspect is e.e.a. niet scherp. Computer herkent tv als 22" philips scherm. Verder is het jammer dat de VGA net als Component gekoppeld is aan " EXT 3" zodra ik een Component device aanzet tegelijkertijd met de VGA storen de bronnen elkaar. Kortom Philips zou een aparte VGA ingang hebben moeten programmeren, ik heb dit ook aangegeven bij Philips.

Om hiervan verlost te worden en om 1080p te kunnen gebruiken heb ik een videokaart met HDMI out nodig, PCI express en low profile. Zijn er hier mensen die goede ervaringen met een bepaalde kaart hebben op deze tv (42pfl9703). Het gaat me met name om er zo nu en dan even het internet mee op te kunnen en HD materiaal te kunnen afspelen, ik werk met een core2duo op Vista Ultimate (64bit) .Gamen met pc doe ik niet daar heb ik de PS3 (defect) en WII voor.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 191068 op 12-08-2008 12:11. Reden: 22" scherm opmerking toegevoegd]

• bulsing
  • Niet online
Anoniem: 191068 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:07:
Ik ben niet tevreden over de VGA aansluiting van mijn 9703, mijn pc's en laptops krijgen er geen fatsoenljk beeld op geprojecteerd, enige resolutie die ik werkend krijg is een 1024x768 wat er uiteraard op het 42" scherm niet uit ziet. Door verkeerd aspect is e.e.a. niet scherp. Computer herkent tv als 22" philips scherm. Verder is het jammer dat de VGA net als Component gekoppeld is aan " EXT 3" zodra ik een Component device aanzet tegelijkertijd met de VGA storen de bronnen elkaar. Kortom Philips zou een aparte VGA ingang hebben moeten programmeren, ik heb dit ook aangegeven bij Philips.

Om hiervan verlost te worden en om 1080p te kunnen gebruiken heb ik een videokaart met HDMI out nodig, PCI express en low profile. Zijn er hier mensen die goede ervaringen met een bepaalde kaart hebben op deze tv (42pfl9703). Het gaat me met name om er zo nu en dan even het internet mee op te kunnen en HD materiaal te kunnen afspelen, ik werk met een core2duo op Vista Ultimate (64bit) .Gamen met pc doe ik niet daar heb ik de PS3 (defect) en WII voor.
Snap uberaupt niet waarom er (weer) VGA op zit. Achterhaalde oude meuk... Waarom zou je nou nog VGA willen aansluiten ?

Er zijn legio low profile kaartjes met HDMI / DVI aansluitingen. Kwestie van even terug bladeren in dit topic. Zelf ben ik zeer te spreken over de inmiddels oudere 2x00 HD reeks van ATI. Kost geen drol meer en doet toch goed zijn werk. Voor het afspelen van HD-DVD/Blu-ray materiaal zeer geschikt.

pascalbulsing schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:40:
[...]

Snap uberaupt niet waarom er (weer) VGA op zit. Achterhaalde oude meuk... Waarom zou je nou nog VGA willen aansluiten ?

Er zijn legio low profile kaartjes met HDMI / DVI aansluitingen. Kwestie van even terug bladeren in dit topic. Zelf ben ik zeer te spreken over de inmiddels oudere 2x00 HD reeks van ATI. Kost geen drol meer en doet toch goed zijn werk. Voor het afspelen van HD-DVD/Blu-ray materiaal zeer geschikt.
Die Ati's kosten idd weinig, maar kunnen hun taak dus goed aan. Ik zal eens op zoek gaan naar een geschikt exemplaar.

Wat betreft VGA, in mijn budget mediacentertje zit een onboard VGA, welke bij mijn oude lcd tv perfect werkte. Kan ik echter op de 9703 niets bevredigends mee te doen.

Kortom de VGA op de 9703 is naast wellicht achterhaald ook nog eens moeilijk bruikbaar en is de aansluiting, voor zover je hem wel kan gebruiken, ook nog eens gekoppeld aan EXT 3 welke hij deelt met de component aansluiting.

Zag net overigens dat mijn cashrefund binnen is, 13-7 ingestuurd, 31-7 bevestiging ontvange, 7-8 aankondiging tot betaling en vandaag 12-08 125 euro van Servicebureau Jansen BV.

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
pascalbulsing schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:40:
[...]

misschien omdat je xbox alleen maar vga heeft en geen hdmi? vga is indd oud, maar mijn xbox geeft het gewoon goed beeld , ik snap niet waarom het er niet in zou mogen zitten

always under construction

• paragon
  • Laatst online: 04:32
Ben ook opzoek naar ene nieuwe tv en ben nu aan het twijfelen tussen de 42" en dan de 7603 of de 7403. Aangezien ik ook een pc op de tv aansluit viel me op dat de 7403 hogere resoluties ondersteund ivm de 7603 welke maar tot 1024x768 gaat. De 7403 is 100hz en de 7603 heeft ambilight en betere luidsprekers?

Via hdmi kan je natuurlijk 1080p krijgen op de 7603, maar heb gisteren op mijn oude samsung getest en vind de 1360x768 via D-Sub er stukken beter uitzien dan via HDMI. Vraag me dus af hoe dit bij de 7603 is...?

Ben aan het twijfelen, maar wil snel beslissen want ik zit nu vaak bij vrienden die grotere TV's hebben dus thuis ziet het er allemaal zo klein uit.

Ik neem aan dat je huidige / oude samsung 1366x768 aan paneel resolutie is?

Kan je samsung op hdmi native resolutie weergeven / 1:1 pixel mapping?

Wat er bij je samsung wellicht gebeurd is dat hij een beetje overscan toepast, hierdoor valt je 1360x768 dus niet mooi op het scherm en wordt het allemaal een beetje wazig etc. Dit itt d-sub waar bij de optimale resolutie normaal 1:1 pixel mapping / native resolutie op toegepast wordt.

Ik heb nu even geen zin om de handleidingen van de door jouw genoemde types op te zoeken en na te pluizen, dat zou je zelf even kunnen doen. Dan moet je kijken of ze dus een optie 1080 native hebben (ik ga er even vanuit dat beide een 1080p paneel hebben).
Als ze dit hebben zou je vanaf de pc bij een resolutie van 1080x1920 native 1080p aan kunnen zetten in het betreffende menu en zou je een goed scherp beeld moeten krijgen. Dit in tegenstelling tot d-sub die juist bij deze resolutie het moeilijk begint te krijgen. Hier zit je zo ongeveer aan de grens van wat d-sub zonder problemen aan kan. Bij nog hogere resolutie gaat scherpte etc doorgaans verloren.

• bulsing
  • Niet online
@ racer13 & Renews:

Nou ben ik totaal niet thuis in de gameconsoles, maar hebben deze apparaten dan geen mogelijkheid om, al dan niet met een aan te schaffen kabel, component uit te sturen ?

Ik heb een lange tijd geleden een xbox360 te leen heb gehad en die had ik via component aan gesloten heb met de bijgeleverde kabel. Ik kon toen volgens mij tot 1080i gaan op de 42PF9831D (pre-aurea)

Info over de 42PFL9803h/10 staat online:
Vermoedelijke advies prijs: € 2899,-

Philips heeft de info offline gehaald..

Bij de Nederlandse spec staat uitsluitend DVB-T vermeldt, bij de Engelse ook DVB-C.
Zoals dus bij de huidige H serie wordt de DVB-C tuner niet door de Nederlandse kabelaars ondersteund en zal deze daarom niet op de spec staan. Vermoedelijk zal het instellen van het juiste land in het menu de tuner toch activeren en mbv een alphacrypt zal deze net als de huidige vast werken. (Met bijbehorende eigen verantwoording en risico's etc...)

[Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 25-08-2008 23:22]

Persoonlijk lijkt me het uiterlijk, geborsteld aluminium (look, het lijkt me namelijk wel plastic ipv echt alu), wel mooi van dit model. In ieder geval verwacht ik dat het wat minder spiegelend is, en het heeft een iets "duurder" uiterlijk.

Voornaamste winst van LED backlight is uiteraard veel hoger dynamisch contrast mogelijk 2.000.000:1 vs. 30.000:1, maar het is en blijft grotendeels dynamisch.
Backlight is lokaal dimbaar.

Verder heeft dit toestel 2 speakers meer dan de 9703H.

De tv beschikt over Ambilight Spectra 2, dus alleen links en rechts.
Persoonlijk lijkt me dit ook mooier voor dit toestel. Als men hem aan de muur hangt is het op zich wat raar in mijn ogen om wel links, rechts en boven ambilight te hebben, maar onder niet. Dan is alleen links en rechts design technisch mooier. Misschien dat voor de filmbeleving boven erbij beter is, maar dan zou ik toch ook onder erbij willen uit design oog punt..
.
Stroomverbruik, voor hen die hier ingeintresserd zijn, is niet lager: 201 Watt vs. 206 Watt.

Helamaal rechts onderaan heeft Philips nu een opmerking op het spec blad staan omtrent DVB-T (Mpeg4) en DVB-C (Mpeg4). Nl. in welke landen het, evt. met geslecteerde providers, werkt.

Het lijkt me dat er itt wat er uit eerdere berichten, als zijnde het standby verbruik, aangenomen mag worden dat er geen 42pfl9803d versie gaat komen. Het lijkt me dat Philips nu de komende modellen meer en meer algemeen gaat maken met dvb-t en dvb-c maar dat afhankelijk van de land keuze in het menu deze wel of niet zullen gaan werken.

Persoonlijk ben ik in iedergeval benieuwd naar hoe het beeld is.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jules|IA schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

DNM of Digital Natural Motion is frame interpolatie. Er worden extra frames tussen de frames van het bronmateriaal geplaatst die de TV zelf berekend. Hierdoor is het beeld enorm vloeiend. Of je er van houdt is een tweede.
Ik persoonlijk vind het niet prettig kijken, en heb deze functie dus dan ook uit staan op mijn 9603. Sommige mensen vinden het wel prettig kijken, en hebben deze functie op aan staan. Kwestie van persoonlijke voorkeur of zo. Het beeld wordt er over het algemeen niet beter van of slechter, maar wel vloeiender.
Persoonlijk heb ik het bij TV kijken altijd aan staan en bij films soms, hangt van de film af. Bij zaken als Earth vind ik het prachtig maar bij een speelfilm vaak minder. Volgens mij heeft het veel te maken met de kwaliteit van de film ook want bij de ene film lijkt het alsof het allemaal heel nep is en bij de andere film is het ineens alsof je erbij staat, erg gaaf.

Maarja, je went er wel aan. Als ik het uitzet vind ik een film meteen weer niet vloeiend :-) Keuzes, keuzes....

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06-2021
Anoniem: 78656 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:52:
De tv beschikt over Ambilight Spectra 2, dus alleen links en rechts.
Persoonlijk lijkt me dit ook mooier voor dit toestel. Als men hem aan de muur hangt is het op zich wat raar in mijn ogen om wel links, rechts en boven ambilight te hebben, maar onder niet. Dan is alleen links en rechts design technisch mooier. Misschien dat voor de filmbeleving boven erbij beter is, maar dan zou ik toch ook onder erbij willen uit design oog punt..
Bij mij staat direct onder de TV een center speaker en een dressoir, dus ambilight onder zou niet mooi zijn, ik ben blij dat het alleen links, rechts en boven zit. Ik had het niet verwacht, maar het bevalt erg goed.

• TerLen01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04-2021
over de 42pfgl9803

Wel balen dat het niet Spectra 3 is ipv 2. Zou dat een fout kunnen zijn ? "er wijzigt nog wel 'ns wat aan de specs. " Op een Franse webwinkel stond hij nog als spectra 3.

waarom nou toch spectra 3 ? heb er net zo lang op zitten wachten.
Philips' wegen zijn ondoorgrondelijk.

Is al bekend of deze leverbaar is ?

[Voor 8% gewijzigd door TerLen01 op 13-08-2008 18:59]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 191134 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:28:
Bedankt voor de reacties.
Van een apparaat van zo'n 2000 euro verwacht ik toch dat ik er minimaal een jaar of 5 plezier van heb, vandaar mijn voorzichtigheid met aankoop; ik wil echt het beste voor m'n geld anders zit ik me jaren te ergeren.
Wie weet hebben die lieden op kieskeurig.nl de boel wel verkeerd aangesloten, of met inferieure kabels of interferentie van andere bronnen in de omgeving, wie zal het zeggen...

Misschien staat er volgende maand een rectificatie in PCM, je weet maar nooit...

Ik wacht in ieder geval nog even deze maand af alvorens de knoop door te hakken.
Dan heb ik tijd om nog eens goed te vergelijken in de winkel.
Jammer dat er vrijwel geen winkels zijn waar verkopers verstand hebben van de techniek achter lcd/plasma tv. Je moet er dus echt zelf verstand van zien te krijgen om zeker te zijn geen miskoop aangesmeerd te krijgen :? :X
Ik heb gisteravond zitten kijken naar de Earth (BBC) documentaire op Bluray. Je weet niet wat je ziet op de 9703 :9 True HD filmmateriaal dat superglad zonder schokken wordt weergegeven zonder halo's. De ambilight voegt ook echt wat toe dus al met al overtreft de TV zelfs m'n verwachtingen :)

Mijn 9703 staat op zijn voet aardig wat van de muur af, onder en schuinonder heb ik via de zijkanten ook voldoende ambilight effect waardoor het eigenlijk rondom lijkt. Links en rechts alleen zou ik toch wel wat missen.

Het leuke is ook dat als er bijvoorbeeld boven in beeld iets van links naar rechts gaat of vice versa het dan heel vloeiend verlicht word. Dus niet in 3 stappen, ik dacht eerst dat per rij (je hebt er 3 boven en 2 aan de zijkanten) ledjes dezelfde kleur zijn maar ook binnen een rij zit er dus verschil in led kleur.

BTW, Weet iemand hoe ik NED 1,2,3 via DVB-T kan ontvangen ik kan nergens de frequencies vinden..

• Alper587
Na problemen met de Sony 46W4000, (o.a. storende brom/piep geluid uit de TV) nog steeds niet een keuze kunnen maken. Verder met Sony, of wordt het toch Philips. Als ik de sony om ga ruilen, dan wordt het of de 47pfl9603 en anders 47pfl9703. De verkoper heeft gezegd dat de 9703 alléén Ambilight spectra 3 als extra had en daarom 500 euro verschilde met de 9603. Persoonlijk ga ik dan voor spectra 2, indien de overige prestaties hetzelfde zijn. De 9703 is dus eigenlijk overbodig....of zit er meer verschil in?

Wat mij nog steeds laat twijfelen om voor de 9703 of 9603 te gaan:
-lipsync probleem (wat je kan oplossen door Natural Motion uit te zetten, maar dan mis je weer deze belangrijke functie) Dit is het grootste twijfel-punt!

-Géén (internationale) reviews!!? Test uit de PCM van augustus 2008: zéér slecht te noemen, waar halen ze die cijfers vandaan? Omdat we geen andere fatsoenlijke reviews over de 9703 en 9603 op internet hebben gezien, weet ik nog niet zeker of ze wel serieus hebben getest. Waarom testen ze deze LCD's van Philips niet? Zijn ze zo slecht dat ze niet eens de moeite nemen ofzo????

-Ik zag in de winkel het demo filmpje van Philips. De ondertiteling trilde voortdurend, is dit bij alles (bluray/dvd/receiver/analoog) zo? De trilling was niet om aan te zien (ondertiteling). Ook trilde het beeld bij sommige scenes, bijvoorbeeld als de camera langzaam van links naar rechts gaat...maar dat heeft de Sony ook. Dat is denk ik een typisch probleem van een LCD TV.

-Teletekst probleem, letters doorelkaar heen. (had ergens in dit topic gelezen dat het met de software update werd verholpen, maar heb er verder niets over gelezen. Klopt dit wel?)
-Als ik het zo bekijk moet de Philips veel mooier en scherper beeld hebben dan de Sony (i.v.m. beeldverbeteringstechniek wat de Sony niet heeft of niet het maximale gebruikt)

Wie kan mij advies geven? Sony 46w4000 houden of toch 400 euro neertellen en de Philips 47pfl9703/9603 nemen? :):)

P.S: Internet is meestal wel handig maar brengt je echt in twijfel als je de verschillende opmerkingen/problemen op bijvoorbeeld: kieskeurig leest. 8)7

[Voor 26% gewijzigd door Alper587 op 14-08-2008 05:23]

Anoniem: 199123

Er zijn wel reviews van de 42PFL9603 en de 32PFL9603 op:

http://www.trustedreviews...FL9603D-10-42in-LCD-TV/p1
http://www.trustedreviews...FL9603D-10-32in-LCD-TV/p1

Beide uitstekende reviews voor de Philips series. De PCM negeer ik in ieder geval compleet. Komt bij niet over als technisch verantwoord en integer (JVC sponsering in het blad).

• etamboer
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 03:48:
-Ik zag in de winkel het demo filmpje van Philips. De ondertiteling trilde voortdurend, is dit bij alles (bluray/dvd/receiver/analoog) zo? De trilling was niet om aan te zien (ondertiteling). Ook trilde het beeld bij sommige scenes, bijvoorbeeld als de camera langzaam van links naar rechts gaat...maar dat heeft de Sony ook. Dat is denk ik een typisch probleem van een LCD TV.
Dan stond er iets waarschijnlijk niet goed ingesteld of het was een slecht signaal, want bij mij (42PFL9703) staat de ondertiteling altijd zo stil als op een dia, zowel bij TV als bij DVD (ik heb geen Blu-ray). Schokken bij langzame camerabewegingen zijn weg als je de Perfect Natual Motion aanzet.
Lastig hoor, de "perfecte" TV kiezen; ik heb er ook maanden over gedaan.
(PS ik heb geen lipsync probleem omdat mijn receiver gelukkig toevallig audio delay tot 200 ms ondersteunt)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De verkoper heeft gezegd dat de 9703 alléén Ambilight spectra 3 als extra had en daarom 500 euro verschilde met de 9603.
Dan is de verkoper niet goed op de hoogte, want de 9703 serie heeft ook duurdere panels met betere kleurweergave.

• 12frankie
  • Laatst online: 06-05 18:16
Is het lipsynprobleem ook op te lossen als je dvd speler een delay functie hebt ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

12frankie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:34:
Is het lipsynprobleem ook op te lossen als je dvd speler een delay functie hebt ?
Ja, waar het geluid vertraagd wordt maakt opzich niet veel uit.

De Philips tv's worden niet zo vaak getest als andere merken omdat Philips niet snel een tv weggeeft om te testen.
De meeste reviews die je dan ook tegenkomt van Philips toestellen zijn door bedrijven gedaan die zelf het betreffende model koopt om te testen, dit terwijl andere merken juist vaak hun modellen wel "weggeven" om te laten testen.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Na problemen met de Sony 46W4000, (o.a. storende brom/piep geluid uit de TV) nog steeds niet een keuze kunnen maken. Verder met Sony, of wordt het toch Philips. Als ik de sony om ga ruilen, dan wordt het of de 47pfl9603 en anders 47pfl9703. De verkoper heeft gezegd dat de 9703 alléén Ambilight spectra 3 als extra had en daarom 500 euro verschilde met de 9603. Persoonlijk ga ik dan voor spectra 2, indien de overige prestaties hetzelfde zijn. De 9703 is dus eigenlijk overbodig....of zit er meer verschil in?

Wat mij nog steeds laat twijfelen om voor de 9703 of 9603 te gaan:
-lipsync probleem (wat je kan oplossen door Natural Motion uit te zetten, maar dan mis je weer deze belangrijke functie) Dit is het grootste twijfel-punt!

-Géén (internationale) reviews!!? Test uit de PCM van augustus 2008: zéér slecht te noemen, waar halen ze die cijfers vandaan? Omdat we geen andere fatsoenlijke reviews over de 9703 en 9603 op internet hebben gezien, weet ik nog niet zeker of ze wel serieus hebben getest. Waarom testen ze deze LCD's van Philips niet? Zijn ze zo slecht dat ze niet eens de moeite nemen ofzo????

-Teletekst probleem, letters doorelkaar heen. (had ergens in dit topic gelezen dat het met de software update werd verholpen, maar heb er verder niets over gelezen. Klopt dit wel?)
-Als ik het zo bekijk moet de Philips veel mooier en scherper beeld hebben dan de Sony (i.v.m. beeldverbeteringstechniek wat de Sony niet heeft of niet het maximale gebruikt)

Wie kan mij advies geven? Sony 46w4000 houden of toch 400 euro neertellen en de Philips 47pfl9703/9603 nemen? :):)

P.S: Internet is meestal wel handig maar brengt je echt in twijfel als je de verschillende opmerkingen/problemen op bijvoorbeeld: kieskeurig leest. 8)7
Hoezo is Natural Motion belangrijk voor je? Je hebt nu een Sony W4000, waar helemaal niets van frameinterpolatie op zit.... :?
En wat die testen betreft... tsja, ik hecht er persoonlijk niet zo veel waarde aan. Ik heb hier ergens een Media Totaal liggen, waarbij de Philips nipt na de W4000 eindigt in de test, ik geloof dat prijs de doorslaggevende factor was.
Media Totaal is best een gerespecteerd blad, maar het is ook een blad waarin gezegd wordt dat duurdere HDMI kabels beter beeld geven dan goedkopere :+
En andere gerespecteerde websites zoals hdtvtest testen gewoon helemaal geen Philips, dat zijn ook gewoon Samsung fanboys die daar zitten...
Ik sta op de VIP list en dan kun je stemmen welke TVs ze gaan reviewen, gaan ze na een Panasonic nog een Panasonic reviewen en vervolgens weer een Samsung.... Houdt dan geen pol denk ik dan... :z

Anoniem: 262394

Kleur 6
Scherpte 6,5
Kijkhoek 7
HD Noise Reduction 6
Video Reconstruction 3,5
Film Resolution Loss 3
TOTAAL 4,9

Weet je, mijn neef werkt bij PCM en hij gaf toe, dat PCM inderdaad NIET ON-bevooroordeeld is !!!! Dus gewoon overal rondkijken in de TV-winkels, reviews uiteraard ook lezen en op je eigen smaak afgaan en uiteraard uitgaan van je budget ( wat je voor het "beestje" over hebt )

• Alper587
Ik weet het....ik neem gewoon de Philips 47pfl9703d of 9603d. Ik denk zelfs dat het vele malen beter is dan de W4000 van Sony. Ik doe de Sony vandaag terug, genoeg gebrom/piep gehoord.

http://www.trustedreviews...FL9603D-10-32in-LCD-TV/p1 - super getest!
En vooral na het gelezen te hebben, ben ik zéér overtuigd. (natuurlijk ok nadat ik op deze forum geinformeerd ben.)
Exirion schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:53:
[...]

Dan is de verkoper niet goed op de hoogte, want de 9703 serie heeft ook duurdere panels met betere kleurweergave.
Hij heeft dus echt staan liegen of hij heeft geen verstand van LCD's.

Waar kan ik het panel verschil zien/vergelijken? Ik twijfel nu weer want de 47pfl9703 is echt heel duur, namelijk 500 euro meer dan 47pfl9603. En 500 euro is géén weinig geld. Het wordt wel zeker één van de twee...

De Sony w4000 wordt gemaakt in Spanje. Ik heb slechte ervaringen gehoord over lcd's uit spanje.
Wat is de herkomst van Philips 9603/9703? Ik gok Frankrijk.

[Voor 63% gewijzigd door Alper587 op 14-08-2008 13:29]

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Waar kan ik het panel verschil zien/vergelijken? Ik twijfel nu weer want de 47pfl9703 is echt heel duur, namelijk 500 euro meer dan 47pfl9603. En 500 euro is géén weinig geld. Het wordt wel zeker één van de twee...
Liegen hoeft niet, onwetendheid is een grotere factor. Op de doos en in de handleiding vindt je alleen iets over wide color gamut of x.vColor. Lijkt niet echt iets groots dus.

Of je het echt makkelijk kan zien weet ik niet, ik heb ze niet vergeleken maar de 9703 heeft een beter paneel dat meer kleuren weer kan geven.

Persoonlijk denk ik dat je blijer wordt van die ambilight aan de bovenkant dan van die extra kleurtjes. Ik ben echt heel erg blij dat ik niet voor de 9603 ben gegaan, de foto's die ik heb gezien van ambilight links en rechts vind ik er echt weird uitzien, bij mij doet de hele muur mee, niet alleen de zijkanten :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:51:
Nou, ik zou niet willen beweren dat hij heeft staan liegen. Feit is gewoon dat die winkels talloze apparaten verkopen en dat verkopers lang niet alle details kennen van wat ze verkopen.
Veel winkels hebben inmiddels de 42" versies van de 9603 en 9703 wel staan geloof ik. Ga eens kijken. Ik vind de Ambilight aan 3 kanten toch ook wel erg meewegen hoor.
De Sony w4000 wordt gemaakt in Spanje. Ik heb slechte ervaringen gehoord over lcd's uit spanje.
Wat is de herkomst van Philips 9603/9703? Ik gok Frankrijk.
Er komen ook goeie dingen uit Spanje ;) Je kunt niet zo simpel stellen dat als er slechte Sony's uit Spanje komen, dat dan alle LCD TV's uit Spanje minder goed zijn. Voor zover ik weet worden de high end TV's van Philips nogsteeds in Belgie gemaakt. Ook wel wat in Hongarije, maar da's goedkoper spul.

• Alper587
Exirion schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:59:
[...]

Nou, ik zou niet willen beweren dat hij heeft staan liegen. Feit is gewoon dat die winkels talloze apparaten verkopen en dat verkopers lang niet alle details kennen van wat ze verkopen.

[...]

Veel winkels hebben inmiddels de 42" versies van de 9603 en 9703 wel staan geloof ik. Ga eens kijken. Ik vind de Ambilight aan 3 kanten toch ook wel erg meewegen hoor.

[...]

Er komen ook goeie dingen uit Spanje ;) Je kunt niet zo simpel stellen dat als er slechte Sony's uit Spanje komen, dat dan alle LCD TV's uit Spanje minder goed zijn. Voor zover ik weet worden de high end TV's van Philips nogsteeds in Belgie gemaakt. Ook wel wat in Hongarije, maar da's goedkoper spul.
Ik ga vandaag voor de laatste keer kijken en beslissen tussen 9703 en 9603. Ik wil gewoon wel wat meer betalen, maar dan wil ik wel het beste beeld hebben. Belgie klinkt beter dan Spanje als je het mij vraagt..... Verwacht niet dat de LCD TV's van 2500 euro in Hongarije gemaakt worden.

De Sony liefhebbers in de sony-topic bombarderen mij als ik maar één keer zeg dat Philips toch iets beter is als sony met LCD. Het is echt te gek voor woorden...... 8)7
Ze willen de verschillen niet erkennen: betere beeldverbeteringstechniek, 100hz, Natural Motion, Pixel Plus, USB met mpeg en foto weergave, meer geluidsvermogen (30watt tegen 20watt), de netwerkaansluiting en de ambilights. En vooral als philips een merk van Nederland is, schande!

[Voor 17% gewijzigd door Alper587 op 14-08-2008 15:56]

• ArChie
  • Niet online
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:45:
De Sony liefhebbers in de sony-topic bombarderen mij als ik maar één keer zeg dat Philips toch iets beter is als sony met LCD. Het is echt te gek voor woorden...... 8)7
Dan lees je toch niet goed. Ik probeer alleen te achterhalen op wat voor gronden jij tot je conclusies en uitspraken komt. Je kunt mij gezien mijn uitspraken over bijvoorbeeld de gebrekkige support van Sony Nederland moeilijk een Sony liefhebber noemen. Vandaar dat ik ook meerdere keren heb aangegeven dat het mij echt worst zal zijn welk merk en type TV je uiteindelijk neemt. Ik hoop alleen dat je het doet op basis van een door jezelf goed uitgevoerd vergelijkend waren onderzoek door in winkels diverse merken met elkaar te vergelijken. Als je je weer alleen laat verleiden door specificaties en reviews dan is de kans namelijk groot dat je straks weer in dit Philips topic komt klagen over de tegenvallende kwaliteit omdat je nog steeds blokken ziet die bijvoorbeeld veroorzaakt worden door het bronsignaal via je satelliet en/of Digitenne ontvanger.

• Pindkaas
  • Laatst online: 21-05 13:56

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb ook de 42pfl9703 binnen. Gelijk enthousiast!

Alleen nu ben ik digitale kabelzenders aan het zoeken (heb een h model op finland) maar vinden doet ie niets.

Ik heb ziggo al gebeld en de instellingen zijn

freq. 356.00
id 1111 (vul dus 01111 in)
snelheid 6875

maar ook dan vind hij niets.. ga dus nu een update installeren.
Iemand nog tips?

"Luie mensen worden ook moe!"

• Alper587
ArChie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:03:
[...]

Dan lees je toch niet goed. Ik probeer alleen te achterhalen op wat voor gronden jij tot je conclusies en uitspraken komt. Je kunt mij gezien mijn uitspraken over bijvoorbeeld de gebrekkige support van Sony Nederland moeilijk een Sony liefhebber noemen. Vandaar dat ik ook meerdere keren heb aangegeven dat het mij echt worst zal zijn welk merk en type TV je uiteindelijk neemt. Ik hoop alleen dat je het doet op basis van een door jezelf goed uitgevoerd vergelijkend waren onderzoek door in winkels diverse merken met elkaar te vergelijken. Als je je weer alleen laat verleiden door specificaties en reviews dan is de kans namelijk groot dat je straks weer in dit Philips topic komt klagen over de tegenvallende kwaliteit omdat je nog steeds blokken ziet die bijvoorbeeld veroorzaakt worden door het bronsignaal via je satelliet en/of Digitenne ontvanger.
Oké, dat weet ik. Ik heb het dan niet specifiek over jou als ''sony liefhebber''.

Ik laat me niet verleiden door alléén reviews of specs, maar ik geef toe dat het een rol speelt in mijn keuze. Ik heb ze ook in de winkel vergeleken en bij familie etc. Philips toch mooier beeld, sony ook mooi maar toch een beetje bleek. (ook na instellen)

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 08:03
Nog eventjes over het lip sync probleem.

Een tijdje geleden heb ik eventjes een Panasonic PV7 gehad.
I.v.m. het beelflikkeren waar ik last van had op deze tv, heb ik besloten deze weer weg te doen en (voorlopig) voor lcd te kiezen.
Met m'n PV7 aangesloten via HDMI op m'n Marantz DV7600 liep beeld en geluid perfect gelijk.

Nu lees ik hier dat er toch aardig wat lip sync problemen zijn en aangezien mijn kleuze n.a.w. is gevallen op een Philips lcd scherm, maak ik me toch steeds meer zorgen.

Wat is nou eigenlijk de hoofdoorzaak van het niet gelijk lopen van beeld en geluid.
Ligt dit aan de tv, receiver/versterker, dvd/blue ray speler en waar gaat 't dan precies fout ?
Kan ook ook zo zijn dat het bij de ene tv erger is dan bij de andere ?

[Voor 14% gewijzigd door 2frankie op 14-08-2008 16:55]

Heb gisteren SAW 3 gekeken deze was Dolby digital 5.1.

Eerst via de ps3 optisch naar de versterker. Daarna via de Coax digital out van de 9703 naar de versterker (van ps3 naar TV via HDMI).

Er is verschil in echt 5.1 of dat de versterker er zelf prologic achtige dingen mee doet. Maar storend is het niet en er is genoeg effect op de surround speakers en de subwoofer. Ik doe alleen muziek via optisch maar film geluid gewoon via TV en dan heb je geen LAG en perfect beeld. Deze oplossing kost niets.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Nou de tv tuner doet het, en hoe!

HD beeld is geweldig. en ik ben nu een film aan het kijken, dat beeld is echt ongelooflijk
zo goed heb ik het echt nog nooit gezien.

Het lijkt soms wel een beetje TE mooi, mensen lijken heel echt!

• ArChie
  • Niet online
Pindkaas schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:12:
Alleen nu ben ik digitale kabelzenders aan het zoeken (heb een h model op finland) maar vinden doet ie niets.
Volgens mij is het de bedoeling dat je hem op Zweden zet aangezien ze daar hetzelfde logische kanaal nummeringssysteem gebruiken als in Nederland en de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven veel van de Zweden gecopieerd hebben. Misschien gaat het automatisch bijwerken van kanalen dan ook goed.

• DukeBox

DukeBox

Pindkaas schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:12:
Ik heb ook de 42pfl9703 binnen. Gelijk enthousiast!

Alleen nu ben ik digitale kabelzenders aan het zoeken (heb een h model op finland)...
Mag ik vragen waar je die besteld hebt ? Ik ben eigenlijk op zoek naar de 47pfl9703H (2 stuks) maar kan heb nergens vinden (offline en online shops) :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DukeBox schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:03:
Mag ik vragen waar je die besteld hebt ? Ik ben eigenlijk op zoek naar de 47pfl9703H (2 stuks) maar kan heb nergens vinden (offline en online shops) :(
Ik heb 'm bij It's gekocht. Zeker als je er twee koopt kun je misschien ook wel een leuke prijs met ze bespreken.

• DukeBox

DukeBox

^ volgens mij heeft die alleen de 47pfl9703D versie.. :?

[Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2008 22:32]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DukeBox schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:32:
^ volgens mij heeft die alleen de 47pfl9703D versie.. :?
Excuus, niet goed gelezen.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

DukeBox schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:03:
[...]

Mokio.nl

Hij heeft ze niet of voorraad, maar ze waren binnen een week binnen. (ik heb wel een 42")
Ik heb gewoon naar verschillende bedrijven een mail gestuurd, of het een H of D model was dat ze hadden. Deze had een H model (Er zat een franse doos omheen)

Het werkt inmiddels allemaal prima, en volgends de TV ben ik in Finland.

• Alper587
Kan iemand iets over de DLNA (netwerkaansluiting) op de Philips 9603d zeggen? Hoe werkt dat, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld een HD/bluray film af te spelen op de TV? Moet je dan enkel een netwerkkabel aansluiten of nog iets extra's?

Alper587 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:41:
Kan iemand iets over de DLNA (netwerkaansluiting) op de Philips 9603d zeggen? Hoe werkt dat, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld een HD/bluray film af te spelen op de TV? Moet je dan enkel een netwerkkabel aansluiten of nog iets extra's?
Je kan er o.a. jpg/ mpg /mp3 naar toe streamen middels bijv. een pc. Je hebt in mijn optiek niet zo veel aan, het is meer 'grappig dat het kan'. Streamen kun je ook naar bijv. de PS3, Xbox360. Of je sluit gewoon een (mediacenter) pc aan. HD/blueray gaat in ieder geval niet lukken.

Kortom heb je geen ps3, xbox360 of pc bij je TV staan dan is het leuk om zo op afstand je foto's, filmpjes en mp3 te kunnen bekijken. In de praktijk zullen veel kopers van de 'highend' 9603/9703 e.d. meestal wel 1 van de genoemde apparaten hebben die het beter kunnen.

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

2frankie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:50:
Nog eventjes over het lip sync probleem.
[...]
Als je even de tijd neemt om het topic door te lezen, dit issue is al zo vaak behandeld dat alles er inmiddels wel over gezegd is.
Alper587 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:41:
Hij doet geen DivX, doet geen x264 of andere HD codecs, dus voor zo'n TV heeft het niet zo veel zin tenzij het misschien om je vakantiefilmpjes gaat. Voordeel is dan wel weer dat de TV het decodeert, zodat je vermoedelijk geen last hebt van framesync issues die bij afspelen van een PC via HDMI wel kunnen ontstaan (als bijvoorbeeld een 24Hz film met 60Hz verversing wordt afgespeeld)

Anoniem: 264464

Ik dacht er ook zo over maar ik heb het verschil tussen 9603 en 9703 terug weten te krijgen tot rond de 300 Euro. Dat, en met de Ambilight boven en het beter panel (effect is wel moeilijk na te gaan) vond ik genoeg om toch voor de 9703 te gaan. Zeker omdat ik het toch als een investering over een langere periode beschouw en ik geen zin had me af te vragen of dat extra Ambilight kanaal toch niet veel mooier zou zijn geweest als ik de 9603 had genomen ipv de 9703.
[b][
Het probleem trad met zeer grote regelmaat (meer wel dan niet) op vanaf dag 1. Na de update geen enkele keer meer voorgekomen.

Succes met de zoektocht en vooral de beslissing. Misschien een tip als je er in de buurt woont: op de Bergweg in R'dam zitten Correct, Prijstopper en It's op 300 meter van elkaar, is lekker praktisch. Vergelijken bij Correct en onderhandelen bij de andere 2 ;) Als je deze topic terugleest dan hebben veel mensen in ieder geval succesvol de prijs omlaag gepraat.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 13:40
42PFL9803H in het wild, verwacht in september.

En een 47PFL9803, maar dan volgend jaar. Eigenlijk zit ik al die tijd te wachten op LED backlight, maar wilde ik net een 47PFL9703 kopen. Of toch maar weer wachten...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jiriki schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:35:
En een 47PFL9803, maar dan volgend jaar. Eigenlijk zit ik al die tijd te wachten op LED backlight, maar wilde ik net een 47PFL9703 kopen. Of toch maar weer wachten...
Dan kun je altijd wel blijven wachten. Ongetwijfeld worden er binnen nu en een half jaar ook weer nieuwe dingen aangekondigd die de 9803 mogelijk overtreffen. De 9703 heeft al zo'n goed contrast dat ik niet tot volgend jaar zou willen wachten op de 47" 9803.

• Alper587
Anoniem: 264464 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

Ik dacht er ook zo over maar ik heb het verschil tussen 9603 en 9703 terug weten te krijgen tot rond de 300 Euro. Dat, en met de Ambilight boven en het beter panel (effect is wel moeilijk na te gaan) vond ik genoeg om toch voor de 9703 te gaan. Zeker omdat ik het toch als een investering over een langere periode beschouw en ik geen zin had me af te vragen of dat extra Ambilight kanaal toch niet veel mooier zou zijn geweest als ik de 9603 had genomen ipv de 9703.

[...]

Het probleem trad met zeer grote regelmaat (meer wel dan niet) op vanaf dag 1. Na de update geen enkele keer meer voorgekomen.

Succes met de zoektocht en vooral de beslissing. Misschien een tip als je er in de buurt woont: op de Bergweg in R'dam zitten Correct, Prijstopper en It's op 300 meter van elkaar, is lekker praktisch. Vergelijken bij Correct en onderhandelen bij de andere 2 ;) Als je deze topic terugleest dan hebben veel mensen in ieder geval succesvol de prijs omlaag gepraat.
Volgens mij is er weinig verschil tussen de 9703 en 9603 behalve Spectra 3 ipv 2. Ik heb in de winkel deze 2 naast elkaar vergeleken, maar kon het verschil niet zien.

Ik heb de 47pfl9603 voor 2200 euro gekocht/omgeruild. Maandag of dinsdag ophalen. De Sony 46W400 heeft 1750 euro gekost. Ik ga er vanuit dat bij zo'n grote verschil (450 euro), de philips gewoon beter moet zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Alper587 op 15-08-2008 16:21]

• 2frankie
_ep schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:23:
Als je even de tijd neemt om het topic door te lezen, dit issue is al zo vaak behandeld dat alles er inmiddels wel over gezegd is.
Dat heb ik zeker gedaan maar het is toch wel moeilijk zoeken uit de vele, vele berichten.
Ik zal nog eens gaan lezen (heb toch nog vakantie) maar als iemand een antwoord kan en wil geven ;)

Thanks

@2Frankie,
Nogmaar eens,

Om mooiere kleuren, hoger contrast, vloeiendere bewegingen etc te krijgen maken ze bij een lcd gebruik van heel wat computer berekeningen aan het beeld. De meeste van deze berekeningen gaan behoorlijk snel leveren daarom niet zo veel problemen.

Philips doet echter een erg intensieve berekening om het beeld vloeiender te maken, Digital Natural Motion HD kort DNMHD. Deel van deze berekening is het bekijken wat de volgende frames zijn en dan de daarvoor tussen liggende frames verzinnen. Alleen al het feit dat ze op nog komende frames moeten wachten om een daarvoor horende frame te maken levert een behoorlijke lag (vertraging) op. Beeld en geluid verlaten tegelijk de dvd / decoder / xbox / etc en gaan hun eigen weg. Beeld bijv. via Scart / component of hdmi naar de tv en geluid via coax naar een receiver. Geluid komt bij de receiver welke het evt. decodeert (DTS / DD) en/of evt vervormd (prologic II etc). Deze bewerkingen gaan razend snel en het geluid komt dan ook haast direct uit de speakers. Het beeld komt bij de tv aan. Deze moet het evt. scalen naar de juiste resolutie, dan evt dynamisch contrast beoordelen, kleuren op werken en alles verscherpen (pixel plus) en dan nog vloeiender maken (DNMHD). Vooral die laatste, maar ook die anderen kosten tijd, meer dan wat het de receiver kost om het geluid te bewerken. Nu heb je dus lip sync problemen.

Oplossing 1 (ideaalst voor dvd / blu-ray, goed voor pc / xbox):
Beeld en geluid via HDMI naar een receiver met HDMI 1.3 audio sync functie. Deze sluit je dan weer aan via hdmi op de tv. Nu laat de tv weten hoe lang hij bezig is met het bewerken en de receiver past zich hier op aan door het geluid gewoon op te houden.

Oplossing 2 (goed voor dvd / blu-ray, ideal voor pc / xbox):
Alles aansluiten zoals je zelf wenst, maar liefst via oplossing 1, en alles beeld verbeteraars uitschakelen. De tv hoeft nu nog maar nauwelijks te rekenen en toont het inkomend signaal dus haast direct, lage input lag. Dit komt het spelen van spellen erg ten goede.

Waarom hebben plasma tv's er geen / weinig last van...

Een crt werkt simpel gezegd als volgt.
Een elektronenkanon vuurt continu elektronen naar het scherm. Deze worden door magneten aan weers zijden (incl boven en onder) naar het juiste plekje (zie dit plekje maar als "pixel") gestuurd. Op dit plekje wordt fosfor aangeslagen en geeft even licht, daarna dooft deze weer.
Elke "pixel" wordt dus weer zwart totdat hij weer aan de beurt is. Omdat er een kanon is en maar een elektron tegelijk gestuud kan worden wordt het beeld dus vakje voor vakje opgebouwd. Dit komt vooral bij stilstaande zaken als iet wat onrustig over.

Een lcd is anders.
Bij een lcd wordt een signaal gestuurd naar een vloeibaar kristal dat dan draait en zo licht door het polar filter laat. Omdat dit draaien veel tijd kost wordt het kristal zo gehouden tot er een tegen bericht komt. Voor foto's en andere stilstaande zaken is dit perfect. Het beeld is hierdoor ontzettend rustig en prettig, nadeel is dat bewegende zaken, en zeker snelbewegende zaken, erg stotterend overkomen. Iets wat bij een crt dus opgevangen werd door het "zwarte" tussen moment.
Om dit stotteren te verdoezelen wordt dus tussen liggende beelden verzonnen.

Plasma heeft het voordeel van beide.
Bij plasma wordt elk vakje met fosfor afzonderlijk aangeslagen. De totale beeld opbouw komt hierdoor tov crt rustiger over, maar kan toch als geheel knipperend overkomen.
Maar de fosfor dooft weer na dat het aangeslagen is, hierdoor krijg je dus weer de zwart momenten die ervoor zorgen dat het stotteren niet waargenomen wordt, waardoor een grootdel van de beeld verbeteringen niet nodig zijn en er dus niet snel lip sync problemen onstaan.

Dit is maar een zeer simpel geformuleerde methode om de verklaring te geven, in het echt is het iets ingewikkelder.

• DukeBox

DukeBox

^ misschien een idee om dit verhaal in de SP op te nemen ? Duidelijker kan het niet volgens mij :)
Misschien nog een optie 3, reciever met delay functie (en console direct aangesloten op game mode)

De mooiste oplossing zou nog steeds zijn als ze de hdcp zouden versoepelen en geluid direct door laten gaan via de TV. Er zitten genoeg (HDMI) aansluitingen op zodat je eigenlijk geen reciever nodig hebt. Een 5.1 set met optical in zou dan al voldoende zijn en je hebt dan pefecte lipsync.

Heeft Philips hier eigenlijk ooit iets over verteld ? Staat het ook in de manual dat ie downmix doet ?

[Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 17-08-2008 00:47]

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 15:14
heejj, ik heb een tv uit de 7400 serie.. en nou vroeg ik me af, of ik mn TV kan foppen,
Ik wil namelijk gewoon netjes 100Hz beeld selecteren, maar dat kan enkel als ik HD Natural Motion aanzet.. maar dat is afzichtelijk met bijv. voetbalwedstrijden, zweem rondom de bal e.d.

kan iemand me helpen?! thnx!
Rosmalen schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:15:
[...]

ik weet dat je niet zo snel mag kicken, maar zit eigenlijk best wel een beetje met bovenstaande vraag! :/

www.vdzande.com

• 2frankie
@Calvin_Hobbes,

Ontzettend bedankt voor deze zeer duidelijke en uitgebreide uitleg. _/-\o_

Na heel lang wikken en wegen heb ik afgelopen week uiteindelijk besloten de Philips 42PFL9703D/10 aan te schaffen. Ik heb er vervolgens een dag naar zitten kijken maar werd er niet blij van; In al mijn overwegingen had ik het aspect afstand van zitpositie tot scherm niet echt meegenomen. Dacht dat 42 inch wel mooi zou staan in de huiskamer...
Wanneer je (constant) op zo'n 2,5 tot 3 meter van dit scherm zit is het niet om aan te zien (en echt alle opties geprobeerd die de tv biedt!).
Digitale TV vertoont schaduw achter letters en logo's, is niet scherp en komt erg op je af op zo'n relatief kleine afstand. Ter test ben ik ook eens op 4 meter gaan zitten en dan ziet het er opeens een stuk beter uit. Maar om nu mijn interieur op de tv aan te passen gaat mij te ver...

Vandaar de 42 inch omgeruild voor de 37PFL9603D/10.
Helaas is deze niet beschikbaar in een 37PFL9703 uitvoering, met Ambilight 3.
En de 37PFL9903 Area moet nog uitkomen, anders had het wellicht deze geworden.

Ervaringen tot nu toe:
Perfect beeld en geluid.
Beeld moet je wel echt naar eigen smaak instellen.
Het hulpprogramma om de tv out-of-the-box perfect in te stellen is niet echt de beste manier om goed beeld te krijgen. Perfect Pixel HD nu een aantal dagen aan en uit geprobeerd, zowel met TV als DVD. Zonder deze feature loopt beeld gelijk met geluid via mijn HTS, met optie een ontzettende lag, die niet meer te corrigeren valt met lipsync en/of AVsync opties op mijn HTS (ik heb een Onkyo TX-SR606 met HDMI 1.3 en gebruik natuurlijk HDMI voor de aansluitingen). Verder lijken m.n. films en series met deze optie aan wel erg scherp maar totaal onrealistisch. Net of je naar een goedkope B-productie zit te kijken. Er is werkelijk niets meer aan om met deze optie aan, hele effect van film/serie is weg op deze manier, dus nu besloten deze voor altijd uit te laten.
Alleen bij tekenfilms gaat ie weer aan, daar worden kleuren mooier en beelden scherper. Jammer dat dit niet via een 1 knops instelling kan maar alleen via het menu, en die afstandsbediening navigeert niet lekker met dat "wieltje"...

Ambilight vind ik nog steed erg mooi, jammer dat ik nu de Spectra 3 versie moet missen, want die vond ik eerlijk gezegd nog mooier.

Al met al zeer tevreden, alleen jammer dat die extra opties bij mij niet echt goed over komen (kwestie van smaak). En daar heb ik wel voor betaald natuurlijk, zonde eigenlijk...

Oja, ook nog even de firmware ge-update van 047.008 naar 058.008.
Ging erg makkelijk, maar geen verbetering waar te nemen.
Beschrijft Philips trouwens ergens wat er gewijzigd is in deze firmware in release notes o.i.d?
Ik heb die niet kunnen vinden...

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 191134 op 18-08-2008 12:10]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat 5.1 geluid niet via hdmi wordt doorgegeven is zeker iets recents? Ik heb een iets oudere 26PF9531/10 en een receiver (Marantz SR5300) zonder hdmi-aansluitingen, dus ik zat nogal te modderen met digitale aansluitingen. De oplossing bleek simpel, de receiver aansluiten op de digitale uitgang van de tv en alles wordt keurig doorgegeven inclusief DTS en AC3. Hoef ik ook de receiver niet meer om te schakelen als ik van bron wissel.

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 11:02
Gezien het aanbiedingen topic gesloten is, ik kwam deze zojuist tegen, misschien heeft iemand er nog wat aan:

Philips 32PFL7603D
Ervaar de Ambilight ervaring!

Ga helemaal op in de betoverende Ambilight-ervaring. Met een HD ready scherm en een Pixel Plus 3HD Engine, combineert deze Flat TV HD Natural Motion, fantastische onzichtbare luidsprekers en Ambilight. Verrijk je ervaring voor de toekomst.

Staat op www.pricex.nl vandaag voor 729,- euro

Anoniem: 255440

Heb wederom geprobeerd de laatste firmware versie te installeren op mijn 9900D. Net zoals de vorige keer herkent de tv geen software of de usb stick.

De vorige keer heb ik Philips hiervoor gebeld, en zij stuurde mij een usb stick op, maar die werkte ook niet. Daarna is er een monteur gekomen die de firmware erop gezet heeft (via een andere bestandsnaam). Maar nu dus weer hetzelfde liedje.

Het ligt niet aan de usb stick, want ik heb de laatste firmware vandaag succesvol op mijn 9603D (slaapkamer) gezet. Die tv herkende de software wel op de stick.

Heeft een van jullie hetzelfde probleem met het updaten van de firmware op de 9900D, omdat de tv geen software herkent op de usb stick, terwijl die er wel degelijk staat?
Is er een oplossing bekend?

Thx

• bulsing
  • Niet online
@ frank sinatra

in het servicemanual staan verschillende manier vermeld. Misschien dat deze wel werkt:

Manual Software Upgrade
In case that the software upgrade application does not start
automatically, you can also start it manually.
How to start the software upgrade application manually:

1. Disconnect the TV from the Mains/AC Power.
2. Press the “OK” button on a Philips DVD RC-6 remote
control (it is also possible to use the TV remote in “DVD”
mode). Keep the “OK” button pressed while reconnecting
the TV to the Mains/AC Power.
3. The software upgrade application will start.

Attention!
In case that you have started the download application
manually, the “autorun.upg” will maybe not be recognized.
What to do in this case:

1. Create a directory “UPGRADES” on your USB stick.
2. Rename the “autorun.upg” to something else, e.g. to
“software.upg”. Do not use long or complicated names,
keep it simple. Make sure that “AUTORUN.UPG” is no
longer present in the root of your USB stick.
3. Copy the renamed “upg” file into this directory.
4. Insert USB stick in the side I/O.
5. The renamed “upg” file will be visible and selectable in the
upgrade application.

BRON: Philips Servicemanual Chassis Q528.1E LA

Laat ons weten of het gelukt is...

• bulsing
  • Niet online
Philips komt op de IFA met een nieuwe lijn: Essence

LCD met een ultra dunne rand. Zelf de tuner zit er los bij om 'm zo plat en ultra slim mogelijk te houden

http://jp.pick.fr/tmp/philips/philips-essence-2.jpg

Philips 42PES0001
http://www.pocket-lint.co...tv-ifa-announcement.phtml
http://www.homecinema-fr....ic.php?f=1194&p=171997321

[Voor 24% gewijzigd door bulsing op 18-08-2008 22:42. Reden: plaatje bijgevoegd]

pascalbulsing schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:12:
@ frank sinatra

in het servicemanual staan verschillende manier vermeld. Misschien dat deze wel werkt:

BRON: Philips Servicemanual Chassis Q528.1E LA

Laat ons weten of het gelukt is...
Pascal, bedankt voor je reactie.

Aantal keren geprobeerd, maar het lukt mij niet. Na uitzetten + aanzetten met indrukken van OK toets, en daarna usb stick erin steken, herkent de tv wel de folder upgrades maar geeft de upg file niet weer. Nou eigenlijk krijg ik 2 folders: picture en music. In beide folders staat dan weer de folder upgrades, maar in de upgrades folder is geen bestand zichtbaar. Dus het lukt mij niet.

Toch is dit zoiets wat de monteur destijds volgens mij had gedaan.

Staat het service manual ergens op een toegankelijke website?

• bulsing
  • Niet online
Ik heb het ook wel eens dat ik niet kan updaten. Het lijkt dan wel of de tv de file niet wil zien.
Als dat zo is dan pak ik altijd weer een oud 512mb usb stickje formateerd dat en zet het bestand er dan weer opnieuw op. Dat heeft tot op heden altijd gewerkt.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de usb stick niet groter mocht zijn dan een bepaalde grote. Nou weet ik het niet meer precies, maar ik dacht dat het niet lukte bij 2Gb sticks. Maar dat zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben.

SM is tegen betaling op een aantal sites te downloaden. De SM die ik heb is een (inmiddels) online versie ik bij mijn werkgever kan inzien. 'Not for public release'

• etamboer
pascalbulsing schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:12:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de usb stick niet groter mocht zijn dan een bepaalde grote. Nou weet ik het niet meer precies, maar ik dacht dat het niet lukte bij 2Gb sticks. Maar dat zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben.
Ik gebruik een 4MB U3 stick (dus met 2 partitites!), de TV (42pfl9703d) ziet 'm meteen en begint meteen met updaten...

Anoniem: 90569

Is er iemand die een Vogel's VFW065 muurbeugel gebruikt in combinatie met de Philips 42PFL9703. Volgens de Vogel's flatscreenfitter zou deze VFW065 een geschikte muurbeugel zijn.

Ik ondervind echter problemen met het monteren van deze muurbeugel en ik stel me de vraag of deze beugel wel degelijk geschikt is voor dit type toestel ?

Bij het bevestigen van 2 vertikale geleiders mbv elk 2 schroeven aan de achterkant van het toestel zijn er slechts weinig locaties waarbij de 2 gaten in de TV overeenkomen met de 2 gaten in de vertikale geleider. Uiteindelijk blijkt dat er slechts 2 mogelijkheden zijn waaarbij de geleiders kunnen bevestigd worden:

(1) Ofwel dienen de vertikale geleiders erg hoog aan de achterkant van het toestel gemonteerd te worden en dan zal, eens het toestel opgehangen is, de aan de muur aanwezige horizontale geleider boven het toestel uitsteken.

(2) Ofwel dienen de vertikale geleiders erg laag aan de achterkant van de TV gemonteerd te worden en dan zullen deze vertikale geleiders gedeeltelijk aan de onderkant van de TV uitsteken.

Is er iemand die succesvol een VFW065 gebruikt heeft in combinatie met een Philips 42PFL9703. Hadden jullie enige problemen met de montage ?

Alvast bedankt,

Kris

• vanderP
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 14:43
Anoniem: 191134 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:03:
Perfect Pixel HD nu een aantal dagen aan en uit geprobeerd, zowel met TV als DVD. Zonder deze feature loopt beeld gelijk met geluid via mijn HTS, met optie een ontzettende lag, die niet meer te corrigeren valt met lipsync en/of AVsync opties op mijn HTS (ik heb een Onkyo TX-SR606 met HDMI 1.3 en gebruik natuurlijk HDMI voor de aansluitingen).
Blijft er naar het instellen van de maximale delay op de Onkyo(100ms) nog veel lag over?
Met andere worden is het verschil storend. Ik ben van plan om de 37pfl9603 te kopen in combinatie met een AVR 255. Bij de AVR 255 kan een maximale delay ingesteld worden van 180ms.

• etamboer
Anoniem: 90569 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:21:
Is er iemand die een Vogel's VFW065 muurbeugel gebruikt in combinatie met de Philips 42PFL9703. Volgens de Vogel's flatscreenfitter zou deze VFW065 een geschikte muurbeugel zijn.
...
Bij het bevestigen van 2 vertikale geleiders mbv elk 2 schroeven aan de achterkant van het toestel zijn er slechts weinig locaties waarbij de 2 gaten in de TV overeenkomen met de 2 gaten in de vertikale geleider. Uiteindelijk blijkt dat er slechts 2 mogelijkheden zijn waaarbij de geleiders kunnen bevestigd worden:
...
Er zitten toch veel meer dan 2 gaten in die verticale beugels? Ik heb zelf een andere Vogel's (EFW6305), ook met van die verticale gleuven, en heb gezorgd dat er in elk geval een van de twee schroeven tegen de aanslag zit (dus onderaan een gleuf) zodat de TV niet naar beneden kan schuiven als ie hangt. Omdat er zoveel gleuven inzitten was het makkelijk een goede positie te vinden.

pascalbulsing schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:12:
Ik heb het ook wel eens dat ik niet kan updaten. Het lijkt dan wel of de tv de file niet wil zien.
Als dat zo is dan pak ik altijd weer een oud 512mb usb stickje formateerd dat en zet het bestand er dan weer opnieuw op. Dat heeft tot op heden altijd gewerkt.

SM is tegen betaling op een aantal sites te downloaden. De SM die ik heb is een (inmiddels) online versie ik bij mijn werkgever kan inzien. 'Not for public release'
Ik heb het geprobeerd met een 1GB stick en een 512GB stick.
Trouwens de tv herkent wel foto's op deze sticks, dus wat is de toegevoegde waarde van formateren?

Hoe formateer jij die usb stick precies? Nog speciale instellingen?

Anoniem: 90569

etamboer schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:33:
[...]

Er zitten toch veel meer dan 2 gaten in die verticale beugels?
Inderdaad, er zitten best wel veel gaten in zo een verticale beugel dus je zou verwachten dat het makkelijk moet zijn om 2 overlappende gaten te vinden. Echter, het blijkt dat 2 passende gaten enkel aanwezig zijn wanneer de vertikale beugel ofwel te hoog ofwel te laag geplaatst is. Tussenin is er nergens een positie waarbij 2 gaten in de beugel overeenkomen met 2 gaten in de TV.

• etamboer
Anoniem: 90569 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:09:
[...]

Inderdaad, er zitten best wel veel gaten in zo een verticale beugel dus je zou verwachten dat het makkelijk moet zijn om 2 overlappende gaten te vinden. Echter, het blijkt dat 2 passende gaten enkel aanwezig zijn wanneer de vertikale beugel ofwel te hoog ofwel te laag geplaatst is. Tussenin is er nergens een positie waarbij 2 gaten in de beugel overeenkomen met 2 gaten in de TV.
Tja, dat is vervelend... Gaatje bijboren een optie? Anders omruilen voor een andere misschien (eerste even de afstand tussen de schroeven opmeten)..

• bulsing
  • Niet online
@ frank sinatra :

gewoon met XP/Vista en dan op FAT. Geen FAT32 of NTFS... Vreemd verhaal. Zou toch erop aandringen om het verholpen te krijgen. Misschien krijg je ook wel een 9903 als vervanging ;)

• bulsing
  • Niet online
Plaatje 42PFL9903

Zie ik het nou goed dat er 10/12 LEDS aan de smalle kant zitten ?
Heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel er nu aan de smalle kant zitten ?

http://image1.aving.net/2008/08/13/20080813190927700.jpg

pascalbulsing schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:21:
@ frank sinatra :

gewoon met XP/Vista en dan op FAT. Geen FAT32 of NTFS... Vreemd verhaal. Zou toch erop aandringen om het verholpen te krijgen. Misschien krijg je ook wel een 9903 als vervanging ;)
Updates gaan prima met mijn 5 jaar oude 128mb stick (FAT geformateerd). Ik heb het overigens nog nooit geprobeerd met een grotere stick met FAT32 of NTFS.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 08:19

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat is bij jullie de afstand tussen de achterkant van de TV (32pfl9603 bij mij) en de muur? Ik had hem eerst zo'n 5 cm van de muur, Ambilight was toen erg fel, je zag de afzonderlijke LEDs op de muren.

Nu 20 cm van de muur (10 -20 cm is ideaal volgens de manual) en het Ambilight 'veld' is een stuk groter (en mooier IMHO). Ik heb alle Ambilight instellingen op max.

:)

Yo.

vanderP schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:22:
[...]

Blijft er naar het instellen van de maximale delay op de Onkyo(100ms) nog veel lag over?
Met andere worden is het verschil storend. Ik ben van plan om de 37pfl9603 te kopen in combinatie met een AVR 255. Bij de AVR 255 kan een maximale delay ingesteld worden van 180ms.
Bij de maximale instelling van 100ms heb ik het idee dat er nog net een (paar) tiende(n) overblijft aan lag. Maar sowieso zou die lipsync optie e.e.a. perfect hebben moeten verhelpen (die meldt 200ms op mijn Onkyo, wat die weer doorkrijgt van de Philips). Maar niet dus....echo...

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik erg veel wil:
Zowel HTS als geluid TV wil ik aan hebben en moet dan gelijk lopen als ik een DVD afspeel (DVD via HDMI naar HTS en vervolgens van HTS met HDMI naar TV).
Bij digitale TV lukt het me nu (UPC decoder via scart naar TV, audio via digitale audio aansluiting van TV naar HTS): AVsync gewoon op 0ms en geluid via TV en HTS lopen precies gelijk.

Ik houd het nu maar bij gebruik van alleen mijn HTS bij afspelen DVD's.
Lipsync problemen zijn dan (nauwelijks) waarneembaar op beeld en geen echo meer.

Is dus allemaal best te doen, de TV is absoluut een aanrader.
Maar heb je nog wat tijd (en geld) wacht dan op de 37PFL9903 die op uitkomen staat.
Zou naar mijn inschatting op 2499 euro moeten komen om concurrerend te zijn met zijn grotere 42-inch broer van 2999 euro. Online de 37-inch dus no-time richting 2000 euro.

Speel je nog veel gewone DVD's (geen BluRay) en/of kijk je veel naar oude(re) programma's/series op TV denk dan ook nog eens goed over plasma; kent geen lipsync-problemen en is erg vergevingsgezind als het gaat om slechtere beeldkwaliteit. Plasma's zijn er ook in full HD maar ook HD-ready zou al goed zijn (Pioneer Kuro!). De scherpte van lcd TV gaat echt irriteren als je ouder materiaal van dichter dan 4 meter bekijkt. En al je geripte DVD's zijn dan meteen ook waardeloos > enorme blokken worden opeens zichtbaar die ik op mijn CRT nooit zag...

Al met al wat overwegingen, doe er je voordeel mee, succes!

pascalbulsing schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:36:
Philips komt op de IFA met een nieuwe lijn: Essence

LCD met een ultra dunne rand. Zelf de tuner zit er los bij om 'm zo plat en ultra slim mogelijk te houden

[afbeelding]

Philips 42PES0001
http://www.pocket-lint.co...tv-ifa-announcement.phtml
http://www.homecinema-fr....ic.php?f=1194&p=171997321
Zum 42PES0001 konnte ich nur dies finden, ist offensichtlich ein CFL mit ganz Philips-untypischem Design:

Lieferbar ab Mitte September 2008
Bildschirmdiagonale 107cm (sichtbar)
Helligkeit 500 cd/m²
Kontrastverhältnis dynamisch: 66.000:1
Betrachtungswinkel 176° (H) / 176° (V)
Reaktionszeit 2 ms
2 x 15 Watt Maximalleistung
Videotext mit 1200 Seitenspeicher
Auflösung 1920 x 1080 Pixel
16:9 Breitbildformat
Virtual Dolby Digital
Fast/10 - Videotext
Autom. Sendereinstellung
Kindersicherung
Anschlüsse:
2x HDMI - Eingang
2x Scart
Komponenten - Eingang mit Adapterkabel
S - Video - Anschluss
PC - Anschluss
Audio - Ausgang
S/PDIF Ausgang (koaxial)
Kopfhörer - Anschluss
Maße ca.: inkl. Standfuß B/H/T 1054 x 731 x 265 mm
Gewicht: 22,7 kg

2x HDMI snap ik niet !! Is ietwat karig voor zo'n tv lijkt mij. Verder lijkt hij in Duitsland 2499,- te gaan kosten.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27
Ik wil de LCD Philips 42PFL7603 halen, alleen weet nog niet precies welke van Philips maar weet wel dat de 42inch het beste in mijn woonkamer past. Verder hebben ze een mooie maat, goed om je pc op aan te sluiten, te gamen en films te kijken in full hd. Nu is er veel meer ruimte over voor een mooie speaker set. Budget is 2000 a 2500 euro

1 vraagje he,als ik een speaker set van ongeveer rond de 500 a 750 euro koop.
Is het dan verstandig om een Philips set te halen omdat mijn tv ook van Philips is.
En zit er bij iedere 5.1 set een receiver? nee he

• etamboer
Ik zou denken, zoek eerst een receiver uit (met 200 ms audio delay i.v.m. de bekende lipsync problematiek (in elk geval bij de 9703) !!) en HDMI 1.3, dan bijpassende speakers (vermogen is immers afhankelijk van de receiver) en andere apparaten zoals CD/DVD/Blu-Ray speler.
Of je kunt voor een geïntegreerd surroundsysteem (5.1) gaan, maar dan moet je je niet te veel voorstellen van radio/CD-weergave. Je kunt 5.1 speakersets kopen, en complete sets met receiver.
Merk hoeft niet Philips te zijn, dat maakt niets uit.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee