Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vandaag mijn 32pfl9603 opgehaald, xbox 360 via component aangesloten _/-\o_
Vraagje: in de 'game' mode staat standaard de noise reduction op medium oid, kan ik dat permanent naar uit zetten? Ook het contrast staat op 90, ik wil dat standaard in de game mode op 75 hebben.

Kan dat? :)
En weet iemand de code voor de UPC AB? 8) Die is gewoon hetzelfde als van mijn oude Philips :)

[ Voor 15% gewijzigd door VonFoX op 25-07-2008 20:22 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:44:
Vraagje: in de 'game' mode staat standaard de noise reduction op medium oid, kan ik dat permanent naar uit zetten? Ook het contrast staat op 90, ik wil dat standaard in de game mode op 75 hebben.
Kan dat? :)
Umm, gewoon de instellingen aanpassen? Als het goed is onthoudt de TV instellingen per 'interface', zodat je (bijvoorbeeld) voor analoge TV, HDMI en DVD speler verschillende instellingen kan gebruiken.

Ik heb wel begrepen dat de ingebouwde presets de 'customs' overschrijven, dus wellicht is het goed de instellingen met de hand te doen als 'custom' (hoe dat ook precies heet) en niet de voorgedefineerde modes te gebruiken).

Game mode zet vooral de DNM uit, dat zou al (bijna?) voldoende moeten zijn om geen lag meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, de ruisonderdrukking staat iedere keer weer aan als ik mijn 360 selecteer. Ook contrast staat dan te hoog. Het lijkt erop alsof de TV het dus niet onthoudt; ik heb de laatste firmware geinstalleerd. Ik zal Philips eens mailen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb na weken eindelijk m'n 47" 9703 binnen *O*

Op m'n werk had ik al een 9603 gebruikt maar de 9703 overtreft echt m'n verwachtingen. Wat een beeld :9 Het contrast is ERG goed en de kleurweergave is simpelweg subliem. Kan wat mij betreft geen plasma meer iets aan verbeteren. Het helpt overigens wel om wat "beeldverbeteringen" uit te schakelen als je een perfecte bron zoals een game console of een Apple TV weergeeft. Het beeld oogt veel natuurlijker zonder allerlei verscherpingen die overbodig zijn.

Wel nog een vraag over de verpakking van de TV. Ik meen van de 9603 te herinneren dat die vol zat met beschermfolie op de behuizing. Mijn 9703 heeft alleen alle logostickers op de voorkant en folie op de voet. Verder niks. Klopt dat? Of is de TV toch eerder uit de doos geweest? Hij is geheel in orde en in het service menu stond 0 gebruiksuren, maar ik dacht dat er meer folie op zo'n apparaat zat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met je aankoop!
Bij mij zaten er ook alleen logo stickers op de zwarte rand en folie op de voet. Verder niets.
Exirion schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:36:

Op m'n werk had ik al een 9603 gebruikt maar de 9703 overtreft echt m'n verwachtingen. Wat een beeld :9 Het contrast is ERG goed en de kleurweergave is simpelweg subliem. Kan wat mij betreft geen plasma meer iets aan verbeteren. Het helpt overigens wel om wat "beeldverbeteringen" uit te schakelen als je een perfecte bron zoals een game console of een Apple TV weergeeft. Het beeld oogt veel natuurlijker zonder allerlei verscherpingen die overbodig zijn.

Wel nog een vraag over de verpakking van de TV. Ik meen van de 9603 te herinneren dat die vol zat met beschermfolie op de behuizing. Mijn 9703 heeft alleen alle logostickers op de voorkant en folie op de voet. Verder niks. Klopt dat? Of is de TV toch eerder uit de doos geweest? Hij is geheel in orde en in het service menu stond 0 gebruiksuren, maar ik dacht dat er meer folie op zo'n apparaat zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 08:41:
Bij mij zaten er ook alleen logo stickers op de zwarte rand en folie op de voet. Verder niets.
Goed om te weten, thanks :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:47
@Excerion: Hoe kom je in het service-menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
gefeliciteerd .. ik moet nog wachten tot 1 aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

HenriM schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:45:
123, dan een rondje draaien, 321 vervolgens een trap op en neer lopen en dan op het witte knopje drukken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Als je het servicemenu ingaat krijg je een waarschuwing dat je garantie vervalt als je doorgaat. Kan men inderdaad zien dat je dit "slot gebroken" hebt, ook als je niets hebt aangepast?
Ik ben nieuwsgierig om te gaan kijken, maar als dat betekent dat als er later iets stuk gaat ik geen garantie heb omdat ik ooit in dit menu ben geweest, blijf ik daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:45:
[...]

Umm, gewoon de instellingen aanpassen? Als het goed is onthoudt de TV instellingen per 'interface', zodat je (bijvoorbeeld) voor analoge TV, HDMI en DVD speler verschillende instellingen kan gebruiken.

Ik heb wel begrepen dat de ingebouwde presets de 'customs' overschrijven, dus wellicht is het goed de instellingen met de hand te doen als 'custom' (hoe dat ook precies heet) en niet de voorgedefineerde modes te gebruiken).
Nee de instellingen zijn voorgedefinieerd en 'hard coded'. Zodra je iets veranderd dan overschrijft dat jouw custom instelling. Erg irritant is dat IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:47
DukeBox schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:51:
[...]

123, dan een rondje draaien, 321 vervolgens een trap op en neer lopen en dan op het witte knopje drukken.
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:48:
[...]

Nee de instellingen zijn voorgedefinieerd en 'hard coded'. Zodra je iets veranderd dan overschrijft dat jouw custom instelling. Erg irritant is dat IMHO.
Ik ga Philips hierover mailen, ik wil zelf die presets kunnen aanpassen. Met een reset to default optie natuurlijk :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

You're welcome ;)
etamboer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:19:
Als je het servicemenu ingaat krijg je een waarschuwing dat je garantie vervalt als je doorgaat. Kan men inderdaad zien dat je dit "slot gebroken" hebt, ook als je niets hebt aangepast?
Ik ben nieuwsgierig om te gaan kijken, maar als dat betekent dat als er later iets stuk gaat ik geen garantie heb omdat ik ooit in dit menu ben geweest, blijf ik daar weg.
Volgens mij mag je met het apparaat doen wat je wilt volgende de NL wet. Als er een optie in zit die het apparaat zou kunnen beschadigen dan hadden ze die beter beveiligd moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Bij mij werkt dit bijna vlekkeloos (zowel Linux als Windows), gebuik een ASUS P5E-VM met onboard video, via HDMI aangesloten, zowel voor beeld als geluid. Enige probleem is dat de 24Hz net niet lijkt te kloppen met het afspelen van films, waardoor het beeld 2x per seconde een miniem hikje heeft. Dit is te zien bij duidelijk rustig 'pannende' beelden, en wordt wat verergerd door DNM aan te zetten. Ik speel nu dus van PC voorlopig alles op 60Hz, zonder DNM.

Als ik naar een andere zender schakel, en dan terug naar de PC, krijg ik 1024x768 resolutie, in plaats van de oorspronkelijke 1920x1080, en moet hem dan even handmatig terugzetten.

Overigens heb ik onder Linux ook tearing bij video afspelen, maar dat zal een driver/player issue zijn.

[...]

Jou probleem heb ik dan weer niet... Bij mijn 37pf9731 had ik wel regelmatig geen beeld meer als ik terugschakelde naar de PC. Dat probleem is nu opgelost.

Heb jij, naast de HDMI kabel, je pc ook via Toslink of SPDIF aangesloten op je versterker? Met andere woorden geeft je moederboard HDMI (+audio) EN SPDIF/Toslink gelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenriM schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:45:
Ik neem aan dat je mij bedoelt ;)

Gebruikelijk bij Philips: 0X062596 en dan i+. Dit werkt bij de 9603/9703 ook.

De X mag een cijfer zijn dat niet in de rest van de sequence zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Ik ga Philips hierover mailen, ik wil zelf die presets kunnen aanpassen. Met een reset to default optie natuurlijk :)
Ook namens mij graag + dat de TV bij aanzetten default op een vast EXT kanaal staat (waar in mijn geval niks op zit aangesloten...)

Werk EPG bij iemand? Mijn pioneer HDD doet het prima via Eurosport maar de TV geeft niet thuis. Ook lukt het mij niet om DVB-T te ontvangen. NED 1,2,3 waren toch free to air? Ook kan ik nergens op internet het DVB-T testkanaal frequency vinden van Regio Utrecht.

Ps. iemand deze al in hun TV gevonden? Wikipedia: Tripsen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag gisteren de 42PFL9603 staan voor 1699,00 euro. Wel een hele nette prijs dacht ik. :P

http://www.wepshop24.nl/s...productid=79&cat=0&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, maar wel in mijn laptopscherm.. moet ik nog aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet de code van UPC digitaal (kastje=Thomson), voor de afstandbediening?

Ik heb me suf gezocht op www, maar niets gevonden.

Of is het niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.S. het gaat trouwens om een 42pfl9703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Die Thomson gebruikt nogal afwijkende IR signalen geloof ik. Mijn programmeerbare Philips afstandbediening kon er niet meer overweg, misschien die van de 42pfl9703 ook niet. De code waar de wizard mee komt doet het i.e.g. niet. De Harman Kardon TC30 heeft er geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:36:
Ik had ook overal bescherm folie zitten, niet echt op de voorkant maar wel de doorzichtige rand er omheen. De voet had uiteraard ook bescherm folie erop.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:42:
[...]

Ik had ook overal bescherm folie zitten, niet echt op de voorkant maar wel de doorzichtige rand er omheen. De voet had uiteraard ook bescherm folie erop.
Ook bij mijn 42pfl9703 geen 'plastic' beschermfolie op het scherm, voor de rest wel zeer goed ingepakt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:30:
Wie weet de code van UPC digitaal (kastje=Thomson), voor de afstandbediening?

Ik heb me suf gezocht op www, maar niets gevonden.

Of is het niet mogelijk ?
Je handleiding geeft de volgende codes voor een Thomson STB:

Thomson 0003, 0011, 0027, 0046, 0049,
0055, 0073, 0110, 0114, 0119,
0122, 0123, 0168, 0172, 0173,
0177, 0178, 0180, 0181, 0290,
0330, 0391, 0401, 0402, 0403, 0404

Deze allemaal al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Laatst online: 11:28
Heb de 42pfl9703.
Hierop heb ik een harddiskrecorder (dvdr3597) van Philips op aangesloten met hdmi-kabel.
Wanneer ik op de TV deze hdmi-ingang selecteer duurt het bijna 5 sekonden voordat ik beeld heb.
Is dit normaal. Vind dit wel erg lang. Hierna werk het goed. Ook de upscaling welke de hardidskrecorder uitvoerd geeft een geringe verbetering van het beeld. Maar steeds die 5 sekonden wanneer ik de Hdmi ingang selecteer.
Heb zowel op de tv als op de harddiskrecorder de laatste software staan.

Heeft iemand hier ervaring meer met deze vertraging ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegasuspiet schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:21:
Wanneer ik op de TV deze hdmi-ingang selecteer duurt het bijna 5 sekonden voordat ik beeld heb. Heeft iemand hier ervaring meer met deze vertraging ??
Als ik de PC via HDMI aansluit, dan gaat het beeld ongeveer 1 a 2 seconde op zwart als ik iets probeer af te spelen. Dit heeft volgens mij te maken met het geluid dat via HDMI loopt (wordt onderhandeld denk ik). 5 seconde klinkt inderdaad wel erg lang.

Ik vermoed in ieder geval dat dit met HDCP te maken heeft - alweer een extra nadeel aan DRM dus... Waarom de apparaten daar 5 seconden mee bezig moeten zijn, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand hier die geld retour heeft ontvangen i.v.m. EK Ambilight aktie ? Ik heb mijn TV in juni 2008 gekocht, mail ontvangen als bevestiging maar nog steeds geen geld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:53:
Is er al iemand hier die geld retour heeft ontvangen i.v.m. EK Ambilight aktie ? Ik heb mijn TV in juni 2008 gekocht, mail ontvangen als bevestiging maar nog steeds geen geld !
Ik ook niet (4 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdvc
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10-2023
ik ook niet 29 Juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties. Ik ben dus niet de enigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:21:
[...]

Thanks voor de reacties. Ik ben dus niet de enigste.
Zou Philips meelezen? Ik krijg zojuist (15:35) een mailtje van Philips binnen dat de betaling verstuurd is!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:46:

Verder heb ik m'n PC via HDMI aangesloten op de HDMI IN. Echt een supermooi en strak beeld. Zeker met wat ik gewend was (S-Video). ;)
Hoi, welke videokaart gebruik je? Heb je ook audio via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdvc
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ook net bericht van Phlips dat geld onderweg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje late reactie:
Xerizz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:14:
[...]
Dus als ik een pc erop aansluit met hdmi uitgang (incl geluid erover) zou het moeten lukken om dts via de tv naar receiver te sturen?
Ik heb hem ook van de PC naar TV met HDMI, en dan heb ik gewoon DD 5.1 en DTS.
tyfoon_2 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:53:
[...]
Hoi, welke videokaart gebruik je? Heb je ook audio via HDMI?
Ik heb een NVidia Geforce 8500 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:04:
Beetje late reactie:

Ik heb een NVidia Geforce 8500 GT.
Als ik het goed begrijp heb je dan via SPDIF een kabeltje naar je 8500GT vervolgens het geluid in de HDMI stream zet?

Je hebt dus nu geluid op je TV en doorgelust via coax naar je receiver?

Kun je aub ook nog even aangeven welk merk kaart het is en welk moederboard je hebt? Sorry voor al de details maar jij bent de eerste die aangeeft dat hij een werkende configuratie heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag bericht van Philips ontvangen, dat het geld z.s.m. op mijn giro word gestort !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft iemand zijn TV ergens aan vastgemaakt met een Kensington slot? Of heeft dat geen zin? Ik wil het de casual inbreker wel wat moeilijker maken.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:01:
[...]
Heb vandaag bericht van Philips ontvangen, dat het geld z.s.m. op mijn giro word gestort !!!!!
Heb gisteren ook mail ontvangen dat de betaling onderweg is 8)

Nog niet gecheckt of het al op mijn rekening staat, maar dat zal wel goed komen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:24:
Heeft iemand zijn TV ergens aan vastgemaakt met een Kensington slot? Of heeft dat geen zin? Ik wil het de casual inbreker wel wat moeilijker maken.
Als je zegt waar je adres is en waar je de TV hebt staan, kunnen we het uitproberen!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyfoon_2 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:26:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je dan via SPDIF een kabeltje naar je 8500GT vervolgens het geluid in de HDMI stream zet?

Je hebt dus nu geluid op je TV en doorgelust via coax naar je receiver?

Kun je aub ook nog even aangeven welk merk kaart het is en welk moederboard je hebt? Sorry voor al de details maar jij bent de eerste die aangeeft dat hij een werkende configuratie heeft!
Nee ik heb een HDMI OUT op m'n videokaart. Ik heb geen gebruik gemaakt van S/PDIF kabel. Wel van TV naar de receiver.

NVidia is toch het merk van de videokaart?

Moederbord:
* Motherboard manufacturer's name: ASUS IPIBL-LA
* HP/Compaq name: Berkeley-GL8E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:57:
[...]

Nee ik heb een HDMI OUT op m'n videokaart. Ik heb geen gebruik gemaakt van S/PDIF kabel. Wel van TV naar de receiver.

NVidia is toch het merk van de videokaart?

Moederbord:
* Motherboard manufacturer's name: ASUS IPIBL-LA
* HP/Compaq name: Berkeley-GL8E
Nvidia is het type grafische chip. Er zijn anderen die vervolgens de kaarten maken (bv Asus, MSI, etc.) als je bv kijkt op pricewatch zie je wel 50 verschillende Nvidia 8500GT kaarten staan. Is dit een passieve kaart (dus zonder koeling) en met een HDMI poort zonder dat je een verloop stekker hoeft te gebruiken?

De Nvidia kaarten hebben GEEN audio aan boord. De audio komt dan ook vanuit je moederbord en gaat met een kabeltje naar je grafische kaart. Deze 'injecteert' vervolgens het geluid in de HDMI videostream.

Het vreemde is ook dat je moederbord een eigen grafiscische kaart heeft volgens de specificaties (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01077641&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3462614). Blijkbaar heb je dus (of iemand anders, de pc verkoper?) er een andere grafische kaart ingezet en toen heeft iemand de grafische kaart met het moederboard verbonden om de audio te krijgen. Dat kan via SPDIF externe aansluiting maar kan evt ook via een header op je moederboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:24:
mocht je de TV aan de muur willen hangen, kijk dan eens naar de Barkan Model 40 muurbeugel. Deze kun je met hangsloten op "slot" doen, zodat de TV niet meteen mee genomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyfoon_2 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:18:
[...]
Nvidia is het type grafische chip. Er zijn anderen die vervolgens de kaarten maken (bv Asus, MSI, etc.) als je bv kijkt op pricewatch zie je wel 50 verschillende Nvidia 8500GT kaarten staan. Is dit een passieve kaart (dus zonder koeling) en met een HDMI poort zonder dat je een verloop stekker hoeft te gebruiken?

De Nvidia kaarten hebben GEEN audio aan boord. De audio komt dan ook vanuit je moederbord en gaat met een kabeltje naar je grafische kaart. Deze 'injecteert' vervolgens het geluid in de HDMI videostream.

Het vreemde is ook dat je moederbord een eigen grafiscische kaart heeft volgens de specificaties (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01077641&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3462614). Blijkbaar heb je dus (of iemand anders, de pc verkoper?) er een andere grafische kaart ingezet en toen heeft iemand de grafische kaart met het moederboard verbonden om de audio te krijgen. Dat kan via SPDIF externe aansluiting maar kan evt ook via een header op je moederboard.
Ik heb de HP Pavillon m9080.nl misschien dat je hier alles kunt vinden: http://h10025.www1.hp.com...&dlc=de&product=3627495&#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:04:
Mijn TV start standaard op in de USB modus. Ik moet dus steeds mijn eerste HDMI uitgang selecteren om digitale televisie te gaan kijken. Ik kan alleen nergens terug vinden hoe ik die poort als standaard in stel.

Weet iemand dit?
Je kan bij de instellingen van de kanalen 4 favorieten zenderlijsten maken.
Als je deze ook als "default" kiest dan kun je dus de USB ingang overslaan.
Ik heb hier bijvoorbeeld lijst 1 voor de normaal Nederlands zenders.
Andere lijst voor extern, zo kun je alles eventueel opslpitsen..

Groeten Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik had UPC digitale TV, en beeldformaat op Auto, dat ging prima.
Nu heb ik een UPC HD box, maar dan is het formaat niet goed bij een SD kanaal, HD kanalen zijn wel meteen in 16:9, voor een SD zender moet ik dan zelf superzoom kiezen.

Komt iemand dit bekend voor ?
UPC HD box staat op 16:9 en is alleen via HDMI aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door VonFoX op 01-08-2008 16:55 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:45:
[...]

mocht je de TV aan de muur willen hangen, kijk dan eens naar de Barkan Model 40 muurbeugel. Deze kun je met hangsloten op "slot" doen, zodat de TV niet meteen mee genomen kan worden.
Ik heb de TV helaas niet aan de muur hangen, toch bedankt :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VonFoX

HDMI kent normaal alleen 16:9. Je decoder stuurt 4:3 zenders dan ook uit als 4:3 met pillarboxen links en rechts. Je tv ontvangt dus een 16:9 signaal.
Sommige HD decoders, zoals die van Samsung en Humax voor Ziggo kunnen indien gewenst bij 4:3 zenders het beeld in de breedte rekken (uitsluitend in de breedte). De Humax kan daarnaast ook nog het beeld volledig zoomen, voorals een zender 16:9 letterboxed is zoals vaker bij de themakanelen of bijv. MGM. Dit zijn dus "trucjes" die enkele decoder fabrikanten toegevoegd hebben, maar voor HDMI is het dus eigenlijk niet de bedoeling geweest om het beeld te veranderen. Veel tv's laten zoomen standen op HDMI dan ook niet eens toe.

Kortom, ja het komt bekend voor.
Ja, het "ligt" aan je decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft er ook iemand HD tv van UPC (met de zilveren decoder?). Ik heb een raar probleem:

Ik kan mijn grijze HD box alleen aanzetten door op de Guide knop op het ding zelf te drukken 8)7 . Via de AB gaat niet. Hebben jullie dat ook ?

Dit is alleen als de TV (9603) al aanstaat. Als de TV uit staat dan werkt alles zoals het hoort 8)7

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 09:23:
Heeft er ook iemand HD tv van UPC (met de zilveren decoder?). Ik heb een raar probleem:

Ik kan mijn grijze HD box alleen aanzetten door op de Guide knop op het ding zelf te drukken 8)7 . Via de AB gaat niet. Hebben jullie dat ook ?

Dit is alleen als de TV (9603) al aanstaat. Als de TV uit staat dan werkt alles zoals het hoort 8)7
Toevallig heb ik vanmorgen ook iets dergelijks ondervonden. ik heb weliswaar een 9703. Tv stond al aan, vervolgens tuner aanzetten met AB --> Noway, vervolgens met de harde uit/aan (achterkant) apparaat opgestart, nog geen leven in te krijgen, pas toen ik de TV van component naar HDMI schakelde startte de Samsung op, vervolgens lukte component wel. Ik gebruik component vaak als ik naar 4:3 muziekkanalen kijk, daar de TV smart zoomt, ipv de samsung stretch knop te gebruiken.

Dus zal wel een vreemd bugje in de samsung zijn (of een soort HDMI block)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
geld weet ik niet, mijn broertje had een DVD speler nodig dus die heb ik maar besteld voor em. Die DVD speler was echt al binnen 2 of 3 weken binnen!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de 42PFL9703 een week of 6 in huis. Prima beeld over het algemeen maar wel een paar vreemde 'voorvallen' met de TV:
-teletekst toont vaak meerdere pagina's door elkaar of toont de verkeerde pagina (bijv. bij de weerpagina's 704 als ik 703 ingeef);
-een maal bij het aanzetten een dramatisch beeld waar allemaal verticale lijnen zichtbaar waren en dus zeer onscherp beeld. Uit- en aanzetten lostte dit weer op;
-na de TV vanaf standby aan te hebben gezet bleef het indicatielampje onregelmatig knipperen, de felheid was gevarieerd. Uitzetten aan de zijkant lostte niets op, het lampje bleef gewoon knipperen.
Slechts de stekker eruit lostte dit op.

Herkent iemand dit? Enig idee of de upgrade die beschikbaar is op de Philips Support site deze problemen oplost? Deze had ik nog niet geïnstalleerd.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de teletekst heb ik ook.
Pagina's die door mekaar lopen (verschillende regels) en ook halve pagina's, bovenkant alleen of alleen de onderkant.

Rest van de klachten heb ik niet.

(42pfl9703)

Verder terug te komen op de AB van philips, hiermee wil ik het UPC (digitaal) kastje mee bedienen.
Ik kan maar 1 code ingeven en deze werkt niet.

Iemand hier ervaring mee, of lukt het echt niet. Laatste kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje, misschien hoort deze niet in deze topic.

Ik ben van plan om de HTS8140 (soundbar) te kopen, past heel mooi bij de 42pfl9x03.

Hierin zit een ingebouwde DVD-speler.

Mijn vraag is, komt er misschien in de nabije toekomst een soundbar met ingebouwde blu ray-speler ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie door de bomen het bos niet meer, maar mijn voorkeur gaat toch naar de nieuwe LCD serie van Philips.
Ik hoop dat door de reacties in dit forum mijn laatste twijfels over de aanschaf van een Philips 42PFL7403 weggenomen gaan worden.

Het model wat mijn interesse heeft (Philips 42PFL7403) is helaas nog niet te bewonderen in de regulaire winkels, voldoende aanbod via de internetwinkels en de aanschafprijs is al enkel maanden aan het dalen, hopelijk zet die trend zich door.

Nu vraag ik me af wat het verschil is tussen al die 100hz varianten die in diverse modelllen zitten.
Het lijkt wel of die 100hz varianten ook "gekoppeld" zijn aan de verschillende responstijden 2ms 3ms 5ms

Zijn er modellen met ambielight die dezelfde specificatie hebben als de 42PFL7403 zodat ik deze kan bekijken in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FYI, betaling van de cashback EK actie is bij mij vandaag gebeurt. Mailtje dat het er aan zat te komen was van 23 juli.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klein stukje over de Aurea 2:

http://www.pocket-lint.co...elevision-announced.phtml

pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/NEWS-16030-49a99387a76b481d8ddf8dde94866d9a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/NEWS-16030-d809a8a0ee62f315a71d59133cf2ab97.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/NEWS-16030-081595b28164c234845d37cc640e5bd8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/NEWS-16030-1fea5a3e6ed965c333e1e7e3de31b2b7.jpg

video:

HIER

[ Voor 69% gewijzigd door bulsing op 04-08-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
redfoxert schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:30:
FYI, betaling van de cashback EK actie is bij mij vandaag gebeurt. Mailtje dat het er aan zat te komen was van 23 juli.
Bij mij ook net binnen. Kennelijk uitbesteed: afzender is SERVICEBUREAU JANSEN BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:37:
Het model wat mijn interesse heeft (Philips 42PFL7403) is helaas nog niet te bewonderen in de regulaire winkels, voldoende aanbod via de internetwinkels en de aanschafprijs is al enkel maanden aan het dalen, hopelijk zet die trend zich door.
De 42PFL7403 hangt bij de MediaMarkt in Utrecht. Ik dacht niet dat deze AmbiLight heeft, daarvoor moet je de 7603 hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:11:
Nog een vraagje, misschien hoort deze niet in deze topic.

Ik ben van plan om de HTS8140 (soundbar) te kopen, past heel mooi bij de 42pfl9x03.

Hierin zit een ingebouwde DVD-speler.

Mijn vraag is, komt er misschien in de nabije toekomst een soundbar met ingebouwde blu ray-speler ??
@ Pietje Bell:
Weet je ook iets over de levertijd van de HTS 8140?
En de 37PFL9703 met Spectra 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nee nee, niet weer zo'n zwarte rand tussen het beeld en active frame.
Wat jammer zeg. Op de eerdere foto's leek het erop alsof het active frame naadloos op het scherm gemonteerd was.
Nu zit er toch weer een zwarte rand tussen. Dat was voor mij de reden om de 9900 Aurea niet te kopen. Té afleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENGOBL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik zit er over te denken om de 9603 aan te schaffen. Ambilight lijkt me zeer mooi alleen vraag ik me nog af of op onze muur Ambilight wel mooi uitkomt. Zie bijgevoegde afbeelding. Zou Ambilight op zo'n muur nog wel tot zijn recht komen of moet ik ervan afstappen en een andere TV kiezen.
Afbeeldingslocatie: http://www.weidema.eu/images/muur.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de muur wit maken en toch voor Ambilight kiezen... Erg mooi, heb zelf de 42pfl9703 op een witte wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je ook iets over de levertijd van de HTS 8140?
En de 37PFL9703 met Spectra 3?
[/quote]

Levertijd is denk ik eind augustus, begin september.
37pfl9703 is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Even over de DVB-C tuner die in de H versies zit:
Kan deze nou wel of niet HD decoderen? Het lijkt mij wel, maar kan het eigenlijk nergens vinden.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:56
42pfl9803H
Technische specificaties
Beeldscherm
• Aspect ratio: 16:9
• Helderheid: 500 cd/m²
• Dynamisch contrast: 1.000.000:1
• Response tijd: 2 (BEW-equivalent) ms
• Kijkhoek: 176 graden (H) / 176 graden (V)
• Scherm diagonaal: 42 inch / 107 cm
• Beedscherm type: Full HD LCD W-UXGA Act. matrix
• Resolutie: 1920×1080p
• Beeld verbetering: Perfect Pixel HD Engine , Perfect Natural Motion , Perfect contrast , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , 100 Hz Clear LCD , Onderdrukking van gekartelde lijnen , Progressive Scan , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 1080p 50/60 Hz verwerking
• Schermverbetering: Scherm met anti-reflectiecoating
• Kleurverwerking 2250 biljoen kleuren 17-bits RGB

Ambilight
• Ambilight Spectra 3 , Modus voor woonkamerlicht
• Dimmerfunctie: Handmatig en via lichtsensor
• Ambilight-systeem: LED diepe kleuren

Ondersteunde beeld resolutie
• Computer formaten: 640 x 480, 60 Hz , 800 x 600, 60 Hz , 1024 x 768, 60 Hz , 1280 x 768, 60 Hz , 1360 x 768, 60 Hz , 1920 x 1080i, 60 Hz , 1920 x 1080p, 60 Hz
• Video formaten: 480i, 60Hz , 480p, 60Hz , 576i, 50Hz , 576p, 50 Hz , 720p, 50, 60 Hz , 1080i, 50, 60 Hz , 1080p, 24 Hz, 25 Hz, 30 Hz , 1080p, 50 Hz, 60 Hz

Geluid
• Uitgangsvermogen (RMS): 2 x 15 W
• Geluidsverbetering: Automatische volumeregelaar , Digitale signaalverwerking , Dynamic Bass Enhancement , Grafische equalizer , Smart Sound
• Geluidssysteem: Virtual Dolby Digital , BBE

Luidsprekers
• Ingebouwde luidsprekers: 2
• Luidsprekertypen: 2 geïntegreerde subwoofers, Dome-tweeter

Gebruiksgemak
• Kinderslot + beveiligingsniveaus voor kinderen
• Eenvoudige installatie: Automatische programmanamen, Automatische zenderinstelling, Automatisch tuningsysteem (ATS), Automatisch opslaan, Fijnafstemming, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play
• Gebruiksgemak: 4 favoriete lijsten, Automatische volumeregelaar (AVL), Delta Volume per voorkeurzender, Grafische gebruikersinterface, Weergave op het scherm, Programmalijst, Instellingenwizard, Zijbediening
• Elektronische Programma Gids: Nu + Straks EPG, Elektronische programmagids voor 8 dagen
• Picture in Picture: Text dual screen
• Afstandbediening: RC4492
• Beeld formaat aanpassingen: 4:3, Auto Format, Filmmodus 14:9, Filmmodus 16:9, Verschuiving ondertitel en koptekst, Superzoom, Breedbeeld, ongeschaald (1080p dot by dot)
• Teletext: 1200 pagina’s Hypertext
• Teletekstverbeteringen: Habit Watch, Programma-informatieregel
• Firmware-upgrade mogelijk: Auto-upgradewizard voor firmware, Firmware-upgrade mogelijk via USB
• Multimedia: Digital Media Reader (browser), USB autobreak-in
• Intelligente modus: Game, Film, Persoonlijk, Energiebesparing, Standaard, Levendig

Multimedia toepassingen
• Multimedia aansluitingen: USB
• Afspeel formaten: MP3, Diapresentatiebestanden (.alb), JPEG-afbeeldingen, MPEG-1, MPEG-2

Tuner
• Antenne: 75 ohm coaxiaal (IEC75)
• Televisiesysteem: DVB COFDM 2 K/8 K
• Videoweergave: NTSC, SECAM, PAL
• DVB: DVB-T
• Tunerbereik: Hyperband, S-Channel, UHF, VHF

Aansluitingen
• Ext 1 Scart: Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
• Ext 2 Scart: Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
• Ext 3: YPbPr, Audio L/R in, VGA PC-in
• Ext 4: HDMI v1.3
• Ext 5: HDMI v1.3
• Ext 6: HDMI v1.3
• HDMI-bediening (CEC-functies): Afspelen met één druk op de knop, Audiobediening, Stand-by
• Aansluitingen aan de voor- en zijkant: Audio L/R in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-Video in, USB, HDMI v1.3
• PC-netwerkaansluiting: DLNA-gecertificeerd
• Andere aansluitingen: Analoge audio links/rechts uit, S/PDIF uit (coaxiaal), Common Interface

Voeding
• Omgevings temperatuur: 5 graden C tot 35 graden C
• Stroomvoorziening: AC 220 - 240 V +/- 10%
• Stroom verbruik: 248 W
• Standby: 0,15W

Afmetingen en uitvoering
• Breedte van het apparaat: 1054 mm
• Hoogte van het apparaat: 658 mm
• Diepte van het apparaat: 100 mm
• Breedte apparaat (met standaard) 1054 mm
• Hoogte apparaat (met standaard): 731 mm
• Diepte apparaat (met standaard): 265 mm
• Breedte van de standaard: 590 mm
• Gewicht (incl. verpakking): 35 kg
• Gewicht van het product: 22,7 kg
• Gewicht (incl. standaard): 27,2 kg
• Breedte van de doos: 1163 mm
• Hoogte van de doos: 813 mm
• Diepte van de doos: 320 mm
• Kleur van de behuizing: Zwart glazen voorzijde met zwarte achterzijde
• Compatibel met VESA-wandmontagesysteem: 300 x 300 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Hydraulic schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:26:
42pfl9803H
Technische specificaties
Beeldscherm

[...]

• Kleur van de behuizing: Zwart glazen voorzijde met zwarte achterzijde
• Compatibel met VESA-wandmontagesysteem: 300 x 300 mm
goed contrast!

[ Voor 87% gewijzigd door Pindkaas op 06-08-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En dan een lap tekst citeren van hier tot gunder.
/Edit
Bedankt, stuk leesbaarder zo.

[ Voor 9% gewijzigd door drfruit op 06-08-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geld is ook hier binnen. Uiteindelijk dus 2075 euro betaald voor de 42PFL9703 en meteen mee kunnen nemen.

Ik geniet er nog dagelijks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:16:
Uiteindelijk dus 2075 euro betaald voor de 42PFL9703 en meteen mee kunnen nemen.
Ik moest een paar weken wachten omdat mijn model simpelweg niet leverbaar was, maar uiteindelijk heb ik de 47PFL9703 voor 2399 met bezorging gekregen :9 Het is in alle opzichten een geweldige TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen mbt mijn 32PFL9603D:
- zoals reeds door anderen gemeld, worden teletekst pagina's vaak door elkaar gegeven. Is hier al een oplossing voor?
- als ik mijn laptop op de LCD aansluit via S-video (side) om een avi film af te spelen, lijkt het erop alsof de LCD het beeld niet kan vergroten zodat het hele scherm gevuld is. Nu zie ik zwarte balken aan alle zijden van de film. Bij mijn 9900D kan dit wel. Weet iemand of en hoe dit bij de 9603D kan?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Exirion schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Ik moest een paar weken wachten omdat mijn model simpelweg niet leverbaar was, maar uiteindelijk heb ik de 47PFL9703 voor 2399 met bezorging gekregen :9 Het is in alle opzichten een geweldige TV.
Ze zijn nu gelukkig wel iets goedkoper geworden. Ik heb er maandag een besteld en dat is maar net iets meer dan 2000,- geworden.

Ik heb inmiddels ook een muursteun en alphacrypt module geregeld (ja ik heb een H model als het goed is) Dus hopelijk ben ik dan verlost van een in ieder geval 1 afstandsbediening.
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:19:
Ervaringen mbt mijn 32PFL9603D:
- zoals reeds door anderen gemeld, worden teletekst pagina's vaak door elkaar gegeven. Is hier al een oplossing voor?
- als ik mijn laptop op de LCD aansluit via S-video (side) om een avi film af te spelen, lijkt het erop alsof de LCD het beeld niet kan vergroten zodat het hele scherm gevuld is. Nu zie ik zwarte balken aan alle zijden van de film. Bij mijn 9900D kan dit wel. Weet iemand of en hoe dit bij de 9603D kan?

Thanks.
Ik heb volgens mij wel iets gelezen over hoe de beeldformaten werken in de manual. daar staat iig iets van in. Waarom eigenlijk Svideo? Je hebt toch ook een vga ingang? dan is je resolutie in ieder geval een stuk beter (als je hem zo insteld that is) dan PAL via svideo.

[ Voor 40% gewijzigd door Pindkaas op 06-08-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pindkaas schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:59:
Ze zijn nu gelukkig wel iets goedkoper geworden. Ik heb er maandag een besteld en dat is maar net iets meer dan 2000,- geworden.
Lijkt me sterk, voor de 47" versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Exirion schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:00:
[...]

Lijkt me sterk, voor de 47" versie...
Ow sorry, overheen gelezen. Idd, ik heb de 42 inch versie. (47" is toch net te groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
yeah, hij is net 5 minuten geleden bezorgd !! :D

it's aboot time !

ik ga effe spelen en kloten enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:29:
[...]

Nee nee nee, niet weer zo'n zwarte rand tussen het beeld en active frame.
Wat jammer zeg. Op de eerdere foto's leek het erop alsof het active frame naadloos op het scherm gemonteerd was.
Nu zit er toch weer een zwarte rand tussen. Dat was voor mij de reden om de 9900 Aurea niet te kopen. Té afleidend.
Ik denk dat het er juist om gedaan is om even een kleine onderbreking tussen het scherm en de rand te maken om zo de verschillen in kleuren te nuanceren.
Er zitten immers maar 3 segmenten (boven/onder) en zo heb je denk ik toch een kleine buffer om het scherm die de afwijkingen (als een kleur halverwege een segment zit) enigzins optisch vermindereren. 't inderdaad wel jammer.
Mooie is wel weer dat als hij uit staat de rand niet zichtbaar is. Aurea 3 zal ongetwijfeld helemaal geen rand meer hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/3739/42pfl9903eb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/NEWS-16030-d809a8a0ee62f315a71d59133cf2ab97.jpg

Zoek de verschillen ;)

Het zal inderdaad wel zijn om het verschil in kleur te onderbreken.
Zo moeilijk moet het niet zijn om het frame naadloos aan te laten sluiten op het beeld.

Wachten op de Aurea 3 gaat me toch wat te lang duren ;)
Maar goed, ben tevreden met de 42PFL9603 die ik nu heb. Tegen de tijd dat de 9903 in de winkel staat maar eens kijken hoe dat er in reallife uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje 1 heeft een voet plaatje 2 niet :)

Plaatje 1 heeft midden onder een witte uitkeping plaatje 2 zwart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Meer verontrustend vind ik het stukje, wat op dezelfde site staat. Heb het even vetgedrukt gemaakt:

"...Philips has hinted that it is planning to expand its Aurea television model into a range of different sizes.

The television, which features the company's Ambilight technology within the frame facing outwards rather than backwards, aims to expand the viewing experience beyond the screen.

A spokesman for the company has told Pocket-lint that it has already designed and made a 47-inch model as well as looking at the possibility of creating smaller screen sizes beyond its current single offering of just a 42-inch screen.

When can we expect to see the new sizes? Well, according to Philips as soon as someone makes the screen panels with a thin enough bezel for the company to use, most likely in early-2009.

The company also said that it is working to include its 2008 Pixel Perfect HD chip in the television, however for now it will be sticking with the 2007 chip launched in September 2007. We will keep you posted. ..."

Bedoelen ze nou dat de 9903 nog niet van de nieuwere chip voorzien is ? Of hebben ze het nog over het huidge model... Erg onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vooral ook verbazend vind is dat de spectra rand aan de korte zijkanten 4 zones heeft en boven maar drie, dit vond ik bij de eerste ook al raar.
Zijkant 3 en boven/onder 4 of 4x4 of 4x5 zou ik logischer vinden, en bij diverse zaken vond ik ook dat het boven zich niet lekker verdeelde.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pascalbulsing schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 07:59:
The company also said that it is working to include its 2008 Pixel Perfect HD chip in the television, however for now it will be sticking with the 2007 chip launched in September 2007. We will keep you posted. ..."

Bedoelen ze nou dat de 9903 nog niet van de nieuwere chip voorzien is ? Of hebben ze het nog over het huidge model... Erg onduidelijk
Ze bedoelen de huidige generatie die ook in de 9603 en 9703 zit. Dat is namelijk de NXP PNX5100 die op IFA 2007 in september vorig jaar werd geintroduceerd :) Blijkbaar komt er alweer een opvolger maarf stoppen ze in de genoemde TV gewoon de huidige gangbare chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebosm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10-2024
Exirion schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Exirion; Is het een 47PFL9703D of 47PFL9703H type?
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Ik kan nog niemand vinden die het H-type kan leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door ebosm op 08-08-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Heeft iemand hier nog ervaringen met de 32PFL7403. Ik lees op kieskeurig nog wat verhalen over het geluid dat wat magertjes zou zijn. Is dit nou slechter dan andere LCD tv's in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Woensdag was ik bij de MediaMarkt bij ArenA, wilde 2 47PFL9703's kopen (een voor mezelf en m'n ouders). Er was een demo team van Philips dat weinig kon vertellen, ze hadden er een of andere brakke HD speler aanhangen die schokte en overal jpeg dithering in het beeld.. het zag er niet uit.
Buiten dat wisten ze er maar weinig vanaf, vertraging in geluid via spdif-out bij gebruik van beeldverbeteraars hoorden ze voor het eerst :?
Gelukkig weet ik beter, wilde graag dat ze een voorstel konden doen.. dat konden ze dus niet, er moest een MM verkoper bij komen, bij elkaar 20 min. staan wachten totdat er een vrij was en die kon er uiteindelijk niets mee doen want hij had geen kassa 'skills'.. (net nieuw of zo), toen had ik het wel gehad. Jammer voor MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
heejj, ik heb een tv uit de 7400 serie.. en nou vroeg ik me af, of ik mn TV kan foppen,
Ik wil namelijk gewoon netjes 100Hz beeld selecteren, maar dat kan enkel als ik HD Natural Motion aanzet.. maar dat is afzichtelijk met bijv. voetbalwedstrijden, zweem rondom de bal e.d.

kan iemand me helpen?! thnx!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:07:

Gelukkig weet ik beter, wilde graag dat ze een voorstel konden doen.. dat konden ze dus niet, er moest een MM verkoper bij komen, bij elkaar 20 min. staan wachten totdat er een vrij was en die kon er uiteindelijk niets mee doen want hij had geen kassa 'skills'.. (net nieuw of zo), toen had ik het wel gehad. Jammer voor MM.
Volgens mij kun je niks bij die gasten van MM, je kunt beter naar BCC gaan, daar krijg je de zelfde prijs als op internet (met thuiswinkelwaarborg), bij 2 kun je dan wellicht nog wat onderhandelen. Oh ja en geen Mostercable van 130 euro erbij kopen natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:07:
Woensdag was ik bij de MediaMarkt bij ArenA, wilde 2 47PFL9703's kopen (een voor mezelf en m'n ouders). Er was een demo team van Philips dat weinig kon vertellen, ze hadden er een of andere brakke HD speler aanhangen die schokte en overal jpeg dithering in het beeld.. het zag er niet uit.
Buiten dat wisten ze er maar weinig vanaf, vertraging in geluid via spdif-out bij gebruik van beeldverbeteraars hoorden ze voor het eerst :?
Jammer is dat van zo promo team, sta je er goed op met een bagger beeldje op zulke mooie schermen, onvoorstelbaar. En personeel idd eens goed scholen. Mijn eerste contact met Philips helpdesk, vertelde me doodleuk je voor 'snel' geluid gewoon het beste via composiet kabels aan kon sluiten, geen noemens waardig verschil, ;) Prima advies voor een tv van adviesprijs 2500 euri. Latere contacten waren wat inteligenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die de probleempjes (maar wel zeer irritant) met Teletekst met mij deelden: een software upgrade lijkt het bij mij te hebben verholpen. 1 week verder en het is niet meer opgetreden. Het gaat om een 42PFL9703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:19
Wij hebben vandaag de Sony 46W4000 (eigenlijk de 46W4210) in huis. We twijfelen nu sterk om het om te ruilen met de Philips 47PFL9603D. Wel moet er zo'n 400 euro bijbetaald worden voor de Philips.

1. de Sony 46w4000 heeft 50hz. Ik weet niet of het veel zal verschillen met de philips 9603d die 100hz heeft.? Maakt dit veel uit?

2. de Sony heeft 8ms reactietijd en Philips 2ms. Ik zie duidelijk ghosting op de sony tijdens de film Spiderman 3. Zal dit bij de philips niet het geval zijn? Die heeft immers 2ms reactietijd.

3. Er komt geluid uit de LCD TV, is dit normaal? Het lijkt op krekel geluid..... Als iedereen stil is en ik demp de luidsprekers, is het duidelijk te horen. Een geluid dat misschien uit de voeding komt? Is dit bij alle lcd's zo? Ik ben telleurgesteld over de kwaliteit van dit product.

Tenslotte: grote dillema tussen Sony 46W4000 en de Philips 47PFL9603D. Sony heeft wel een veel mooier design. Maar het gaat bij mij om beeldkwaliteit en dat ik kan genieten tijdens een film of voetbal wedstrijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Alper587 op 10-08-2008 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:54:
Wij hebben vandaag de Sony 46W4000 (eigenlijk de 46W4210) in huis. We twijfelen nu sterk om het om te ruilen met de Philips 47PFL9603D. Wel moet er zo'n 400 euro bijbetaald worden voor de Philips.

1. de Sony 46w4000 heeft 50hz. Ik weet niet of het veel zal verschillen met de philips 9603d die 100hz heeft.? Maakt dit veel uit?

2. de Sony heeft 8ms reactietijd en Philips 2ms. Ik zie duidelijk ghosting op de sony tijdens de film Spiderman 3. Zal dit bij de philips niet het geval zijn? Die heeft immers 2ms reactietijd.

3. Er komt geluid uit de LCD TV, is dit normaal? Het lijkt op krekel geluid..... Als iedereen stil is en ik demp de luidsprekers, is het duidelijk te horen. Een geluid dat misschien uit de voeding komt? Is dit bij alle lcd's zo? Ik ben telleurgesteld over de kwaliteit van dit product.

Tenslotte: grote dillema tussen Sony 46W4000 en de Philips 47PFL9603D. Sony heeft wel een veel mooier design. Maar het gaat bij mij om beeldkwaliteit en dat ik kan genieten tijdens een film of voetbal wedstrijd.
Je bent hier in een Philips topic, dus onze mening is mogelijk ietwat Philips minded. :9 Ik heb de 42pfl9703 en ben daar uitermate tevreden over, ghosting tot nu toe nog maar weinig gezien. Alleen in de fullhd Earth op 1080p via ps3 zag ik in een paar fragmenten ietwat ghosting. Maar het gewone naar 720p geupscaled DVD werk ziet er gelikt uit, ook de HD kanalen als Ned1 olympische spelen, en Discovery HD, Nat Geo HD, Histroy HD en eurosport HD, super impressive. Spellen op Ps3 super!! Wat opvalt dat iets ouder film materiaal wat je upscaled naar 720p of met name indien naar 1080p via de ps3, je echt details gaat zien die je eigenlijk niet moet zien. Zo keek ik laatst naar de serie Enterprise (startrek) en zag je details zoals slechte visagie, wallen onder de ogen, lijntjes, en slecht decor.

Voordeel van de Philips is dat je ook nog ambilight hebt (voor de liefhebber), wat betreft het krakende geluid, lijkt me niet normaal en zeker niet acceptabel. Doet dit zich alleen voor als je het geluid via de lcd speakers laat lopen, of ook zonder volume er op. Normaal gesproken loopt geluid meestal via je receiver.

Vind het vreemd dat Sony nog steeds op 50hz zit, lijkt me dat je dat verschil idd zou moeten zien, echter wil je de Philips op zijn snelst hebben kun je het best alle toeters en bellen uitzetten, zoals op de speciale gamemode zodat de tv sneller reageert (minder delay dus).

Vervelend punt van de Philips is dat door alle beeldverbeteringen (idd erg mooi) het 120 tot 200 ms duurt voordat het beeld geprojecteerd wordt. Het gevolg hier van is lipsync problemen bij films, kortom het geluid is sneller. Iets wat wellicht ook bij andere schermen gaat spelen zodra ze naar 2ms gaan. Kortom het is handig als je receiver een delay tot 200ms ondersteund. sommige Pioneers ondersteunen dit inmiddels, (de mijne helaas net niet, zijn opvolger wel :( )

Kortom gewoon met een goede test dvd/blueray naar een winkel stappen en de kritieke momenten in de film vergelijken op diverse tv's. Het standaard werk doen de meeste duurdere tv's natuurlijk allemaal wel goed. By the way op welk tijdstip/scene zie je ghosting in Spiderman3 dan zal ik dat ook eens bekijken.

Wat betreft design, da's een kwestie van smaak. Ik vind de Philips erg mooi, mijn vrouw wou op basis van het design de Philips (ik met name voor de specs).

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Bedankt voor de info... Ik heb toch gekozen voor de Sony. Betere design (sony), en meer kwaliteit. Het schijnt dat Philips enorme lipsync heeft bij dvd's. Dit moet ik niet hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Lipsync problemen? Ik heb 32pfl9603 nu 2 weken, al heel wat DVD, divx, ed gezien. Geen lipsync problemen :/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alper587 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:54:
Al gekeken naar andere modellen als de Philips? De Panasonic 46pz85 is anders ook een goed alternatief.

* Chevy454 is niet merk gebonden en wilt bang for the buck.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:03:
Het schijnt dat Philips enorme lipsync heeft bij dvd's. Dit moet ik niet hebben....
VonFoX schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:13:
Lipsync problemen? Ik heb 32pfl9603 nu 2 weken, al heel wat DVD, divx, ed gezien. Geen lipsync problemen :/
Lipsync problemen heb je alleen als je het geluid rechtstreeks van bron naar (losse) speakers stuurt, *en* je bron of receiver geen delay kan instellen die groot genoeg is (ca 200 ms), *en* je de beeldverbeteraars zoals DNM aan hebt staan (*en* je er gevoelig voor bent, maar met 200 ms is bijna iedereen dat wel).

Het hangt dus van je setup af of je hier last van hebt, en de meeste mensen hebben dat niet omdat ze of rechtstreeks via de TV luisteren, of via de audio-output van de TV (zonder DD/DTS).

Persoonlijk zou ik niet zonder de DNM kunnen. Ik merkte in de winkel al bij een (toevallig) Sony dat het beeld enorm schokkerig overkwam. Volgens mij komt dat doordat de responstijden van TVs tegenwoordig enorm laag zijn, zodat het beeld er steeds bijna instant opstaat, waardoor je niet meer de 'rustige' overvloeiing van traditionele CRTs krijgt. Sommige mensen noemen dat een 'film-effect', ik kan er gewoon niet tegen :)

Zo heeft iedereen persoonlijke dingen die wel of niet opvallen - ik merk dat steeds meer bij het lezen van ervaringen: input lag, responstijden, resoluties, kleur, etc. etc. - dus is het kiezen van een goede TV wellicht *nog meer* een persoonlijke keuze dan het vroeger was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Op kieskeurig hebben een aantal mensen aangegeven dat de philips het lipsync probleem heeft. Bij de Sony heb ik dit nog niet gehoord.... Ik blijf bij de Sony 46W4210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Alper587 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:44:
Op kieskeurig hebben een aantal mensen aangegeven dat de philips het lipsync probleem heeft. Bij de Sony heb ik dit nog niet gehoord.... Ik blijf bij de Sony 46W4210.
De Philips heeft iets wat de Sony niet heeft. Als je dat uitzet is de vertraging van het beeld net zo klein als bij de Sony en is het lipsync probleem weg. Maar goed, als jij perse de Sony wil, moet je dat natuurlijk zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Rosmalen schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:19:
heejj, ik heb een tv uit de 7400 serie.. en nou vroeg ik me af, of ik mn TV kan foppen,
Ik wil namelijk gewoon netjes 100Hz beeld selecteren, maar dat kan enkel als ik HD Natural Motion aanzet.. maar dat is afzichtelijk met bijv. voetbalwedstrijden, zweem rondom de bal e.d.

kan iemand me helpen?! thnx!
ik weet dat je niet zo snel mag kicken, maar zit eigenlijk best wel een beetje met bovenstaande vraag! :/

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Weer wat (IFA 2008) info & pics van de Aurea 2 en 52PFL9703

HIER

[ Voor 15% gewijzigd door bulsing op 10-08-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
@Pascal, ben erg blij met al je speurwerk naar info over de nieuwe Aurea! Zoals je weet ben ik net als jij aan het wachten totdat de nieuwe versie beschikbaar komt..

Wat mij trouwens in de berichtgeving van de nieuwe Aurea opvalt is het feit dat er niets over de hoeveelheid "onboard" speakers wordt gerept.

De huidge Aurea heeft 26 high output tweeters en 2 "sub woofers".Nu wordt de nieuwe Aurea met de (extra)soundbar veelal op de foto gezet. Hopelijk heb ik het mis en zal er geen downgrading van de Aurea audio zijn..Dit zou overigens wel de "verlaagde prijs" kunnen verklaren..

Let's see what happens..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Exirion schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:13:
[...]

De Philips heeft iets wat de Sony niet heeft. Als je dat uitzet is de vertraging van het beeld net zo klein als bij de Sony en is het lipsync probleem weg. Maar goed, als jij perse de Sony wil, moet je dat natuurlijk zelf weten :)
Hoe bedoel je Philips heeft iets wat de Sony niet heeft? Wat heeft Sony dan niet?
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.