Heb afgelopen week alvast de 47PFL9703 geinstalleerd bij mijn pa, hij had n.a.v. mijn grote bestelling en korting ook intresse in deze tv i.v.m. nieuw tv dressoir wat er al enige weken stond.
Ik ben echt zeer en zeer tevreden over dit model van Philips:
Pluspunten:
-Tv is zeer makkelijk uit te pakken, de voet zit er al aan gemonteerd en hoeft dus niet nog eens los
eronder gemonteerd te worden, je pakt hem uit de doos, steekt de stekker erin en het werkt.
-Installatie werkt zeer gebruiksvriendelijk (zoals we gewend zijn bij Philips)
-Design
-Behoorlijk wat mogelijkheden mbt afstellen van het beeld
-Voor een LCD tv geweldig geluid dankzij de krachte speakers achter in de tv
-Het beeld is werkelijk subliem, en ontzettend scherp (icm UPC digitale tv via kabel)
-Normale dvd's welke worden ge-upscaled naar 1080p zien er fantastisch uit
-Blu-Ray's zien er fenominaal uit, evenals games in Full High Definition op de PS3 (mijn bek viel open)
-Mooie strakke afstandsbediening zonder al teveel poespas
-Ambilight Spectra 3 zet de puntjes op de "i" wat betreft het kijkgenot
Minpunten:
-Scroll-wieltje van de afstandsbediening is soms wat gevoelig als je door het menu scrollt (dus soms ga je net te ver door) Kwestie van gewenning (zoals ook met touchscreen met een mobiele telefoon)
-Icm de wat oudere dvd spelers (home cinema sets) last van het bekende lipsync-syndroom, maar hier zijn natuurlijk oplossingen voor
-Behoorlijke adviesprijs van € 3.000,-
Verder is deze LCD-tv in mijn ogen van wat er nu op de Nederlandse markt te krijgen is zeker een van de beste modellen. Ik heb dan 20% korting gekregen op dit model ivm hele grote bestelling, maar de tv is echt je geld waard.
Wat ik zeer belangrijk vond, en ook als eerst opviel was dat digitale tv zo ontzettend mooi was. (en dat voor een 47"!!!) Ik had nog geen een LCD tv gezien waarbij digitale tv kon tippen aan onze huidige tv (laatste modellen van de Philips breedbeeld met Digital Natural Motion). Maar bij deze 47PFL9703 is het net of je een Blu-ray aan het spelen bent als je naar het nieuws of iets dergelijks zit te kijken.
Heb bij heel veel mensen digitale tv gekeken wat er naar mijn mening niet mooi uit zag (praten dan veel over Samsung's, Sony en een aantal oudere Philips modellen veelal in combinatie met UPC en Digitenne), en zelfs nog bij kleinere toestellen, waarbij je zou denken dat t er wel mooier uit zou moeten zien maar dit niet het geval is.
Kortom, ik ben zeer blij met de aankoop, heb hem nu in werkelijkheid kunnen bedienen en installeren alhoewel ik mijn eigen 47PFL9703 nog moet krijgen. 25-07 wordt deze geleverd samen met de Sony HTP-BD2RSF Blu-ray home cinema.
[
Voor 33% gewijzigd door
koffieboontje op 14-07-2008 14:06
]