Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help !

Is het mogelijk alle zenders te gelijk in te stellen ?

Ik kan wel mijn persoonlijke voorkeur instellen en ook per zender instellen maar niet alles in 1 keer.
Heeft iemand de oplossing ?

Bedankt voor de reactie. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Heeft iemand ervaring met zowel de:
37PFL7603
en
37PFL9603

Via de site zie ik wel wat verschil in type engine (HD natural motion etc), maar hoe vertaalt zich dit in de praktijk. Is de PFL9603 echt "state-of-art" of is de 7603 ook een uitstekende tv?

Waar zit nu juist de verschillen in waardoor het beter is om de voor de 9603 te kiezen?
Door alle eigen gemaakt kreten van fabrikanten zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer.

TV zal gebruikt worden als volgt: 50% tv, 30% PS3 en 20% films

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Heb afgelopen week alvast de 47PFL9703 geinstalleerd bij mijn pa, hij had n.a.v. mijn grote bestelling en korting ook intresse in deze tv i.v.m. nieuw tv dressoir wat er al enige weken stond.

Ik ben echt zeer en zeer tevreden over dit model van Philips:

Pluspunten:
-Tv is zeer makkelijk uit te pakken, de voet zit er al aan gemonteerd en hoeft dus niet nog eens los
eronder gemonteerd te worden, je pakt hem uit de doos, steekt de stekker erin en het werkt.
-Installatie werkt zeer gebruiksvriendelijk (zoals we gewend zijn bij Philips)
-Design
-Behoorlijk wat mogelijkheden mbt afstellen van het beeld
-Voor een LCD tv geweldig geluid dankzij de krachte speakers achter in de tv
-Het beeld is werkelijk subliem, en ontzettend scherp (icm UPC digitale tv via kabel)
-Normale dvd's welke worden ge-upscaled naar 1080p zien er fantastisch uit
-Blu-Ray's zien er fenominaal uit, evenals games in Full High Definition op de PS3 (mijn bek viel open)
-Mooie strakke afstandsbediening zonder al teveel poespas
-Ambilight Spectra 3 zet de puntjes op de "i" wat betreft het kijkgenot

Minpunten:
-Scroll-wieltje van de afstandsbediening is soms wat gevoelig als je door het menu scrollt (dus soms ga je net te ver door) Kwestie van gewenning (zoals ook met touchscreen met een mobiele telefoon)
-Icm de wat oudere dvd spelers (home cinema sets) last van het bekende lipsync-syndroom, maar hier zijn natuurlijk oplossingen voor
-Behoorlijke adviesprijs van € 3.000,-

Verder is deze LCD-tv in mijn ogen van wat er nu op de Nederlandse markt te krijgen is zeker een van de beste modellen. Ik heb dan 20% korting gekregen op dit model ivm hele grote bestelling, maar de tv is echt je geld waard.

Wat ik zeer belangrijk vond, en ook als eerst opviel was dat digitale tv zo ontzettend mooi was. (en dat voor een 47"!!!) Ik had nog geen een LCD tv gezien waarbij digitale tv kon tippen aan onze huidige tv (laatste modellen van de Philips breedbeeld met Digital Natural Motion). Maar bij deze 47PFL9703 is het net of je een Blu-ray aan het spelen bent als je naar het nieuws of iets dergelijks zit te kijken.

Heb bij heel veel mensen digitale tv gekeken wat er naar mijn mening niet mooi uit zag (praten dan veel over Samsung's, Sony en een aantal oudere Philips modellen veelal in combinatie met UPC en Digitenne), en zelfs nog bij kleinere toestellen, waarbij je zou denken dat t er wel mooier uit zou moeten zien maar dit niet het geval is.

Kortom, ik ben zeer blij met de aankoop, heb hem nu in werkelijkheid kunnen bedienen en installeren alhoewel ik mijn eigen 47PFL9703 nog moet krijgen. 25-07 wordt deze geleverd samen met de Sony HTP-BD2RSF Blu-ray home cinema.

[ Voor 33% gewijzigd door koffieboontje op 14-07-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

koffieboontje schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:54:
alhoewel ik mijn eigen 47PFL9703 nog moet krijgen. 25-07 wordt deze geleverd
Die van mij komt hopelijk ook op de 25e of 26e binnen :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Heb net mijn 42PFL9703 binnen.

Probleempje; ik had mijn Media Center via HDMI (incl. audio) aangesloten op een andere Philips (37pf9731) en dat werkte altijd perfect. Echter, op mijn 42PFL9703 werkt de audio opeens niet meer. Andere HDMI poorten getest en andere HDMI spullen getest op de poort, die werken wel normaal.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
wat info over de aurea 2.0. Let op het verkeerd genoemde type nummer:

http://www.chip.de/news/P...onen-Farben_32203929.html

en nog een

http://www.areadvd.de/new...serie-kommt-im-september/

Prijsstelling word, als deze zo blijft, beduidend beter dan de oude.

[ Voor 19% gewijzigd door bulsing op 14-07-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:45:
wat info over de aurea 2.0. Let op het verkeerd genoemde type nummer:

http://www.chip.de/news/P...onen-Farben_32203929.html

en nog een

http://www.areadvd.de/new...serie-kommt-im-september/

Prijsstelling word, als deze zo blijft, beduidend beter dan de oude.
Dit vond ik net..

Philips Aurea Mark II
Dutch dudes show us the light with a preview of the new telly

So wowed were we yesterday by the new Philips MCi5000 micro hi-fi system that we totally neglected to mention something of equal if not even greater import - the preview unveiling of the second generation Aurea TV prior to its proper unveiling at the IFA tech show next month.

The first Aurea popped up properly at this year's CES, taking Philips' Ambilight technology to the logical next step by bringing the glowing frame concept from behind the display to in front.

The newbie sports an all-new glass frame with rounded corners and a very aesthetic-led design. Tech wise we're talking the same picture processing as in the Feb-launched 9000 Series, so Full HD 1080p with Perfect Pixel HD engine, 2ms response rate at 100Hz and a sizeable 2.25 trillion colour palette.

Due to go on sale in October as 42-inch only, the price is an eye-watering £2,500 (£500 less than the first gen), which puts it firmly in the high-end Pioneer, Loewe and B&O market. But as the Philips demonstrator commented, the Aurea is a lifestyle rather than a picture connoisseur's choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
Ik zie bij de specificaties van alle TV's een inkijkhoek van 176 graden staan, dit geeft mij nogal een TN-panel gevoel. Wat zijn jullie ervaringen met de inkijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ik zit toch een beetje met dat Lyp-Sync in mijn maag. (tv nog niet gekocht...)

Ik vind het onbegrijpelijk dat als ik een televisie koop van 2000 euro (standaard winkelprijs), ik rekening moet houden met een of ander audio sync probleem.

Ik wil niet naast een nieuwe tv ook een nieuwe home cinema set, nieuwe digitale decoder en nieuwe media speler kopen.

Kunnen jullie mij vertellen hoe erg dat lipsync probleem is?
Ik wil de volgende apparaten aansluiten:
- Pioneer home cinema set (model van 5 jaar oud, dus geen HDMI, wel optische uitgang)
- Tvix media speler (met HDMI uitgang, DTS audio etc)
- nog aan te schaffen digitale decoder.

Als lyp sync echt een issue is voor zo'n duur apparaat haak ik af, want dan wordt mijn uitgave het dubbele ivm alle nieuwe aan te schaffen randapparatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Valandil op 15-07-2008 09:00 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zippy2000 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:37:
Ik zie bij de specificaties van alle TV's een inkijkhoek van 176 graden staan, dit geeft mij nogal een TN-panel gevoel. Wat zijn jullie ervaringen met de inkijkhoek?
Je kunt er behoorlijk schuin langs zitten met nog steeds goed beeld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal de oude Aurea nog veel meer gaan dalen in prijs?? Ik hoorde dat ze er met veel in hun maag zaten en de prijsdaling na 1000 Euro gaat gewoon door. Heeft iemand ervaringen met dit soort zaken>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Zosas schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:57:

Ik vind het onbegrijpelijk dat als ik een televisie koop van 2000 euro (standaard winkelprijs), ik rekening moet houden met een of ander audio sync probleem.

Ik wil niet naast een nieuwe tv ook een nieuwe home cinema set, nieuwe digitale decoder en nieuwe media speler kopen.

- Pioneer home cinema set (model van 5 jaar oud, dus geen HDMI, wel optische uitgang)

Als lyp sync echt een issue is voor zo'n duur apparaat haak ik af, want dan wordt mijn uitgave het dubbele ivm alle nieuwe aan te schaffen randapparatuur.
Het beeld dat de TV binnenkomt wordt bewerkt voordat het wordt getoond. Dit duurt zo'n 200 milliseconden. De TV 'houdt het geluid tegen' tot het beeld klaar is zodat beide gelijk lopen. Als je het geluid niet via de TV laat lopen maar via een andere weg zonder die 200 ms vertraging heb je een lipsync probleem. 200 ms is veel, hier is niet naar te kijken. De enige oplossing is een versterker met delaymogelijkheid tot 200 ms, of het geluid aftappen van de TV, je hebt dan helaas alleen stereo, geen DD of DTS. Balen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Zosas schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:57:

Ik heb dus wel een delay functie op mijn versterker, maar die gebruik ik niet...
Ik kijk films met HD DNM op "uit" omdat ik dat gewoon prettiger vind kijken en heb die delay dus ook niet nodig...
Kan best zijn dat jij dat ook vind. Kijk eerst daar naar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
etamboer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:37:
[...]

Het beeld dat de TV binnenkomt wordt bewerkt voordat het wordt getoond. Dit duurt zo'n 200 milliseconden. De TV 'houdt het geluid tegen' tot het beeld klaar is zodat beide gelijk lopen. Als je het geluid niet via de TV laat lopen maar via een andere weg zonder die 200 ms vertraging heb je een lipsync probleem. 200 ms is veel, hier is niet naar te kijken. De enige oplossing is een versterker met delaymogelijkheid tot 200 ms, of het geluid aftappen van de TV, je hebt dan helaas alleen stereo, geen DD of DTS. Balen dus...
Maar hier zou dan toch elke LCD HD tv last van moeten hebben? Of is dit probleem alleen voor Philips?
Jules|IA schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:53:
[...]

Ik heb dus wel een delay functie op mijn versterker, maar die gebruik ik niet...
Ik kijk films met HD DNM op "uit" omdat ik dat gewoon prettiger vind kijken en heb die delay dus ook niet nodig...
Kan best zijn dat jij dat ook vind. Kijk eerst daar naar zou ik zeggen.
HD DNM uit? Wat is dat, wat is er dan anders als met "aan" ?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Zosas schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:58:
[...]

Maar hier zou dan toch elke LCD HD tv last van moeten hebben? Of is dit probleem alleen voor Philips?
De Perfect Pixel HD engine van Philips rommelt meer aan het beeld dan andere LCD TV's doen, en dit kost een hoop processing tijd. Voordeel: beter beeld, nadeel: bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
etamboer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:33:
[...]

De Perfect Pixel HD engine van Philips rommelt meer aan het beeld dan andere LCD TV's doen, en dit kost een hoop processing tijd. Voordeel: beter beeld, nadeel: bekend.
Oftwel: of ik koop een goede receiver erbij (dus ook gelijk nieuwe home cinema set) of ik heb geen DTS en DD 5.1.....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Zosas schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:12:
[...]

Oftwel: of ik koop een goede receiver erbij (dus ook gelijk nieuwe home cinema set) of ik heb geen DTS en DD 5.1.....
Tja, of zet al die trucen uit, maar daar koop je zo'n TV niet voor.
Gelukkig gaat mijn receiver (Marantz SR-7001) net tot 200 ms, anders had ik flink gebaald, ik was bij aankoop van de TV (42PFL9703D) niet op de hoogte van het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
etamboer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Tja, of zet al die trucen uit, maar daar koop je zo'n TV niet voor.
Gelukkig gaat mijn receiver (Marantz SR-7001) net tot 200 ms, anders had ik flink gebaald, ik was bij aankoop van de TV (42PFL9703D) niet op de hoogte van het probleem...
Dit is gewoon ruk. Heb ik na maanden zoeken en kijken en nogs een kijken EINDELIJK besloten welke tv het gaat worden; loop ik tegen zo iets DOMS aan! Ik vind dit toch wel een misser van Philips... wat heb je aan goed kijkgenot als je daarentegen weer "slecht" geluid hebt. |:(

Misschien toch maar weer naar andere merken kijken die dit probleem dus niet hebben (sony bravia bijvoorbeeld...) of kijken naar nieuwe receiver (lees cinema set)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:07:
[...]

Je kunt er behoorlijk schuin langs zitten met nog steeds goed beeld. 8)
Net even in de MM geweest en de 42PFL7603 vergeleken met de Sony 40W4000 en moet toch zeggen dat de Sony een veel betere zwartweergave heeft en een betere kijkhoek. Volgens de specs heeft de 9603 een reactie-tijd van 2ms wat toch zeer duidelijk richting een TN-panel neigt. Erg jammer, vind de Philips qua design een stuk mooier dan de Sony, maar beeldkwaliteit is toch net iets belangrijker voor mij.

Zijn er nog andere mensen die ook geprobeerd hebben een vergelijking te maken met de nieuwe lijn van Philips en andere merken? En dan voornamelijk op beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
etamboer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:33:
[...]

Dus alleen de 9603 serie kent dit probleem??

Dus als ik besluit de 37PFL7603D te nemen (iets minder qua specs, maar volgens mij absoluut geen slechte; heb ik GEEN last van lipsync??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Zosas schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:58:
[...]

[...]

HD DNM uit? Wat is dat, wat is er dan anders als met "aan" ?
HD NM staat voor HD Digital Natural Motion. Een chique woord voor het frame interpolatie algoritme dat Philips ontwikkeld heeft.
Dat is het enige wat je uit hoeft te zetten om van die lag/delay af te zijn. Of je dat wilt is een tweede. Het is niet zo dat als je het uit zet dat het beeld slechter wordt; het is geen oppoetsmiddel oid voor het inkomende videosignaal, het is frame interpolatie om het beeld anders (lees: vloeiender) te laten verlopen. Ik zelf ben er niet zo'n fan van, ik kijk de beelden liever met de hoeveelheid frames zoals oorspronkelijk bedoeld is.
Philips is echt niet de enige met een audio sync probleem, meerdere merken hebben hier last van, en dan met name de modellen waarbij de image processing en dus beeld beter is. Vandaar dat zoveel moderne receivers een audio delay functie hebben (en dit is echt niet alleen voor de Philips TV bezitters hoor :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een sync probleem als je een blue ray speler gaat gebruiken of een digitale decoder zoals de humax 9200 pvr ??
Bedankt voor je info
Zit echt te twijfelen om die 9703 te kopen maar ivm sync problemen ben ik er nog niet zeker van en heb daarom een schuin oogje naar de panasonic plasma pz800. Maar vind het ambilight zo gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Zosas schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:35:
[...]

Dus als ik besluit de 37PFL7603D te nemen (iets minder qua specs, maar volgens mij absoluut geen slechte; heb ik GEEN last van lipsync??
Ik heb de 9703, ik kan niets zeggen over de 9603 en de 7603. Maar zoals je kunt lezen in andere reacties kun je overwegen toch voor deze te gaan en de natural motion uit te zetten, als de andere specs je bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Zosas schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:35:
[...]

Neuh, het zou me verbazen als de 7603 er geen last van zou hebben. Dit model lijkt sterk op de voorgaande topmodellen (9632/9732) en die hadden ook lipsync issues.
De 9603/9703 hebben beide de pnx5100 chip aan boord, hebben dus dezelfde architectuur en zijn vrijwel identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:39:
Heb je ook een sync probleem als je een blue ray speler gaat gebruiken of een digitale decoder zoals de humax 9200 pvr ??
Bedankt voor je info
Zit echt te twijfelen om die 9703 te kopen maar ivm sync problemen ben ik er nog niet zeker van en heb daarom een schuin oogje naar de panasonic plasma pz800. Maar vind het ambilight zo gaaf
Je hebt altijd een sync probleem als je het geluid van een externe videobron zoals DVD, blu ray, of enige andere soort decoder etc direct zonder tussenkomst van de TV doorstuurt naar je versterker als je HD NM aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Jules|IA schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:18:
[...]

Neuh, het zou me verbazen als de 7603 er geen last van zou hebben. Dit model lijkt sterk op de voorgaande topmodellen (9632/9732) en die hadden ook lipsync issues.
De 9603/9703 hebben beide de pnx5100 chip aan boord, hebben dus dezelfde architectuur en zijn vrijwel identiek.
vreemd dat alleen op internet sprake is van lipsync bij de 9603. De 7603 heeft volgens mij weer andere techniek..

De 9603 heeft bijvoorbeeld:
Perfect Pixel HD Engine
Perfect Natural Motion

Beide hebben echter:
HD Natural Motion

Ik ga philips maar vragen om duidelijkheid..

Philips heeft mijn vraag doorgezet naar productspecialist... zal hier zodra ik antwoord krijg het posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Valandil op 16-07-2008 18:01 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de 42PFL9603 gehaald.

Misschien leuke tip:

advies prijs is overel 2200,- euro. Bij de philips PW (je moet wel een pasje hebben), werd deze aangeboden voor 1980,- en ze hebben op dit moment een actie waarbij je nog eens 10% korting krijgt (op alle producten via online bestellen, echter ook geldig bij vernoeming in de winkel zelf).

Dus in totaal zo'n 20% korting t.o.v. de advies prijs in de "normale" winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand reeds zijn geld gekregen van de Philips-actie ? Is inmidddels bijna een maand geleden, dat ik van Philips bericht had gekregen, dat ik in aanmerking kwam voor de €125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:29:
Heeft iemand reeds zijn geld gekregen van de Philips-actie ? Is inmidddels bijna een maand geleden, dat ik van Philips bericht had gekregen, dat ik in aanmerking kwam voor de €125
Ik heb nog niks gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:39:
Bedankt voor je info
die syncproblemen zijn niet philipsspecifiek, in principe hebben allle tv?s met beeldverbeteraars aan boord daar last van.

en ambilight surround > hdnm, in mijn mening, en met hdnm uit heb je geen last van lag of lipsync... maargoed, ik ben erg biased, ik ben erg blij met mijn 9703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Alleen een ontvangstbevestiging een dikke maand geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:11:
[...]

Nope. Alleen een ontvangstbevestiging een dikke maand geleden...
Zelfde hier. In die ontvangstbevestiging stond dat uitbetaling tot 6 weken kon duren, dus er is nog hoop :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:29:
Ze betalen opzettelijk pas nabij het einde van de termijn, omdat het om grote bedragen gaat, en dit gewoon rente-inkomsten scheelt. Ik heb ook een bevestiging, en nog geen geld, maar ga er van uit dat dat goedkomt - heb immers aan alle voorwaarden voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Mijn keuze is gemaakt.
Voor een dergelijk prijs moet de tv gewoon in 1 keer goed zijn.
Ik heb nu gekozen voor de panasonic tx-37 lzd800.

Wel jammer; qua design vond ik de philips helemaal top, beeld top, ambilight geweldig... sync probleem: onacceptabel.

Vanmiddag was ik in bij de MM; daar stond de philips op een surround set aangesloten. Als ik beide geluiden aanhad liep het niet synchroon... jammer... was mijn eerste keus.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Zosas schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:05:
Wel jammer; qua design vond ik de philips helemaal top, beeld top, ambilight geweldig... sync probleem: onacceptabel.
Is niet de schuld van philips maar van HDCP. Anders had je gewoon de digital out kunnen gebruiken zonder problemen. In game mode heb je er geen last van maar dan kun net zo goed een andere kopen want juist voor de beeldverbeteraars koop je een philips.
Het is eigenlijk wel zo dat een delay functie eigenlijk op iedere goede versterker zou moeten zitten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch raar. Philips bedenkt een nieuwe beeldverbetering die veel mensen goed bevalt, maar ze kopen die tv dan toch niet omdat hun surroundsysteem niet in staat is de beeldvertraging te compenseren voor het geluid.
Je zou zeggen, schakel die verbetering dan niet in, of koop een beter surroundsysteem. Nu kiezen sommige mensen voor een ander type tv zonder deze beeldverbetering. Tja, met een ouderwetse beeldbuis heb je er helemaal geen last van.

Philips had het probleem ook kunnen oplossen door een audio-delay in te bouwen zodat het met elk surroundsysteem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

drfruit schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:00:
Toch raar. Philips bedenkt een nieuwe beeldverbetering die veel mensen goed bevalt, maar ze kopen die tv dan toch niet omdat hun surroundsysteem niet in staat is de beeldvertraging te compenseren voor het geluid.
Je zou zeggen, schakel die verbetering dan niet in, of koop een beter surroundsysteem. Nu kiezen sommige mensen voor een ander type tv zonder deze beeldverbetering. Tja, met een ouderwetse beeldbuis heb je er helemaal geen last van.

Philips had het probleem ook kunnen oplossen door een audio-delay in te bouwen zodat het met elk surroundsysteem werkt.
Voor de mensen die klagen over lipsync issues:

"7.2.3 Display synchronised audio out
For the best match of image and sound in speech
on screen, connect a Home Theatre System to
Audio Out L/R or Digital Audio outputs. See
diagrams 7.4.4 and 7.4.8.
Do not connect the audio signal of a DVD player,
digital receiver or other audio/video device directly
to the Home Theatre System."

Dit staat gewoon in de handleiding van de 9603 en 9703 beschreven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt
Heb ik ook gelezen maar als je dat op die manier aansluit heb je geen dolby digital of dts geluid via je home cinema systeem.

Oplossing is
Koop een felston dd740 en zet die tussen je dvd speler en je homecinema setje en het is opgelost.
zie site.
http://www.felston.com/dd740/

review http://www.projectorcentral.com/felston_dd740.htm

voor verkoop
http://shop.varitech.nl/product_info.php?products_id=402 of kijk op
http://www.tweaks4u.com/product_info.php?products_id=1366

prijs € 235.00 en je bent van heel het probleem af.

Of je koopt het apparaat rechtstreeks vanuit de USA en je bent nog goedkoper uit. met shipping
278.95 dollar = 175 euro ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik zag het nog niet staan hier maar de changelog is geupdated naar Q591E_0.58.5.0:
Software history
Main modifications
Each release contains:
All solutions identified in earlier versions
Improved connectivity to improve compatibility with other external devices

Q591E_0.58.5.0
• Improvement of the connection via HDMI with Bose system.
• Improvement of standby behaviour.
• Improvements for EPG behaviour in UK.
• Functionality added for Australie and Finland.
• Improvement scroll behaviour remote control.

Q591E_0.25.26.1
• Improved channel reception in Spain.

Q591E_0.25.24.1
• Improved black impression.

Q591E_0.25.21.0
• A 1080p 60Hz type of input signal does no longer show flashes on screen
with this software upgrade.
• The Common Interface functionality is now enabled for the UK with this
software upgrade.
• Possible picture judder with MPEG4 signals is solved with this software
upgrade.
• While the TV relaunches its software during normal use, strange picture
and sound artefacts no longer appear, with this software upgrade.
Dit betreft de firmware voor xxPFL9603 en xxPFL9703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:04:
Klopt
Heb ik ook gelezen maar als je dat op die manier aansluit heb je geen dolby digital of dts geluid via je home cinema systeem.

Oplossing is
Koop een felston dd740 en zet die tussen je dvd speler en je homecinema setje en het is opgelost.
zie site.

review http://www.projectorcentral.com/felston_dd740.htm

voor verkoop
http://shop.varitech.nl/product_info.php?products_id=402 of kijk op
http://www.tweaks4u.com/product_info.php?products_id=1366

prijs € 235.00 en je bent van heel het probleem af.

Of je koopt het apparaat rechtstreeks vanuit de USA en je bent nog goedkoper uit. met shipping
278.95 dollar = 175 euro ongeveer
Een veel goedkopere oplossing is volgens mij een Philips 5980 of 5990 DVD speler te kopen. Die hebben een lipsync instelling aanpasbaar tot 200ms (de vertraging van deze Philips schermen toch?). Dan sluit je gewoon je home cinema of versterker rechtstreeks op deze DVD speler aan.

Een 5980 is al te vinden voor minder dan 75 euro.
Bovendien hebben deze DVD spelers een hele goede upscaling tot en met 1080P. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:04:
Klopt

Oplossing is
zie site.
Ben blij dat ik zelf een goeie Arcam preamp heb met delay instellingen voor alle inputs afzonderlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

KarlMarX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:03:
Dan sluit je gewoon je home cinema of versterker rechtstreeks op deze DVD speler aan.
En alle andere hadware dan ? htpc, settop tuners, gameconsoles etc...
Bovendien hebben deze DVD spelers een hele goede upscaling tot en met 1080P. :)
Tja, dan kun je je tv net zo goed in gamemode zetten en dan heb je nergens meer last van. De meerwaarde van deze tv is juist de tv de upscaling te laten doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Het hele lipsync probleem is niet iets wat in deze hoedanigheid Philips aan te rekenen is. Ze hebben er wel degelijk rekening mee gehouden door een delayfunctie in te bouwen die geheel transparant is.

Het probleem ligt 'm juist in de HDCP die het verbied om een digitaal signaal (DD of DTS) weer opnieuw uit een apparaat te voeren. M.a.w. het ontvangende (de tv in dit geval) apparaat mag geen Dolby of DTS signaal uitvoeren. Het weer uitvoeren van geluid is wel toegestaan als het ontvangende apparaat geen display heeft. (bijv. een receiver)

Bij de oude serie (9x32) was dit deels op te lossen door de HDMI3 te gebruiken en dan de tv uit en weer aan te zetten. Maar dit werkt (tot op heden) niet op de nieuwe/huidige serie. Ik vermoed zelf dat dit truckje er doelmatig in verwerkt is. Het bovenstaande verhaal is alleen van toepassing op de 'oude' dd en dts formaten.

Als we straks de nieuwe varianten gaan gebruiken die steeds meer op Blu-ray schijfjes staan, de zogenaamde 'True' varianten, dan gaat het bovenstaande verhaal al helemaal niet meer op omdat de SPDIF standaar de bitstream niet aankan. De bandbreedte is domweg te klein.

Als je nu een nieuwe setup zou kopen dan is het de uitgelezen kans om niet alleen een LCD te kopen, maar ook een receiver met HDMI aansluiting. (Bij voorkeur natuurlijk een HDM 1.3a)
Dan ben je van het gehele gezeur af.

Conclusie van het verhaal. De LCD's kunnen wel DD en DTS gesynced doorgeven via de DIG.OUT, maar mogen het gewoon niet vanwege het HDCP (High Definition Copy Protection o.i.d.) die onlosmakkelijk aan de HDMI standaard verbonden is.

[ Voor 7% gewijzigd door bulsing op 18-07-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 37PFL9603 met HDMI aangesloten op de receiver. En ik krijg wel degelijk DD5.1 uit m'n receiver. Niet altijd, maar wel vaak. Probeer eens om tijdens de weergave op 'pauze' van de dvd speler te duwen en daarna op play. Ik heb m'n DVD recorder weer met SPDIF verbonden met m'n receiver. Alleen DTS lukt mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerizz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 12:09
Deze tv's kunnen wel 5.1 geluid doorsturen, toch? Want wat is dan precies het verschil met DTS/DD vs gewoon 5.1 geluid?

Mijn versterker kan alleen maar 20 of 40 milisec delayen, dus dat zou te weinig zijn voor directe connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het is wel jammer dat ze ook voor niet dhcp streams ze downmixen naar pcm2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:57:
Ik heb de 37PFL9603 met HDMI aangesloten op de receiver. En ik krijg wel degelijk DD5.1 uit m'n receiver. Niet altijd, maar wel vaak. Probeer eens om tijdens de weergave op 'pauze' van de dvd speler te duwen en daarna op play. Ik heb m'n DVD recorder weer met SPDIF verbonden met m'n receiver. Alleen DTS lukt mij niet.
42PFL9900: Gek genoeg krijg ik uit de DVP5980 ook enkel DD op de HDMI1. DTS werkt idd niet.
Speel ik hetzelfde dvdtje via de PC af, ook aangesloten via HDMI, dan kan ik wel DTS geluid èn gesynced krijgen. Zelf ongetwijfeld met dat fijne HDCP te maken hebben.

Sinds kort heb ik ook de Dreambox DM800 ter beschikking (HDMI sat ontvanger) en gek genoeg krijg ik op de zenders die DD uitzenden ook netjes DD5.1 op de receiver via de Dig. Out van de tv.
En dan zit hij niet eens op de HDMI3... 8)7

Lijkt er dus echt aan te liggen of het aanbiedende apparaat iets met HDCP doet of juist niet.
De dreamboxen zijn het voorbeeld van hoe je alle beveiligingen qua keys voor kanalen maar ook HDCP over boord gooit, en het voor de consument juist mogelijk maakt om regeltjesvrij te kijken. Dat het juridisch niet klopt is voor mij als consument totaal ondergeschikt.

Sterker nog; door alle maatregeltjes die de tv- en filmmaat$chappijen opdringen, wil ik JUIST alles proberen om het te omzeilen. ma.w. het werkt alleen maar averechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerizz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 12:09
Speel ik hetzelfde dvdtje via de PC af, ook aangesloten via HDMI, dan kan ik wel DTS geluid èn gesynced krijgen. Zelf ongetwijfeld met dat fijne HDCP te maken hebben.
Dus als ik een pc erop aansluit met hdmi uitgang (incl geluid erover) zou het moeten lukken om dts via de tv naar receiver te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Xerizz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:14:
[...]

Dus als ik een pc erop aansluit met hdmi uitgang (incl geluid erover) zou het moeten lukken om dts via de tv naar receiver te sturen?
Bij mijn 'oude' 9900 werkt het als ik het welbekende truukje uitvoer. DD5.1 en DTS werk feilloos op deze manier. DVD en Blu-ray speelt allemaal af. Alleen TrueHD varianten worden logischerwijs als PCM doorgegeven. Maar dit ligt puur aan de bandbreedte van het SPDIF gebeuren.

Voor de nieuwe 9x03 serie weet ik het niet... Iemand al een truukje gevonden zoals bij de oude serie aanwezig was ?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
DukeBox schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:43:
[...]
Ja hier heb je gelijk in. :$
Daar dacht ik niet aan aangezien ik zelf alleen bij DVD's het geluid via mijn home cinema laat lopen. Voor normaal tv kijken vind ik dat niet nodig. En verder heb ik niet zoveel andere randapparatuur.
[...]
ja, dan kun je je tv net zo goed in gamemode zetten en dan heb je nergens meer last van. De meerwaarde van deze tv is juist de tv de upscaling te laten doen 8)7
Wat heb je dan aan de upscaling functie van die DVD spelers? Zou die niet beter zijn dan van de TV?
Of heb je dus genoeg met deze tv's aan een simpele DVD speler? Maar die hebben dan vaka weer geen HDMI uitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp gewenst!

Ik wilde mijn Aurea 42pfl9900 updaten en nu heb ik de nieuwste firmware via de Philipssite gedownload.

Nu wil ik echter weten waar ik kan vinden wat de updates inhouden? Waar kan ik de verbeteringen vinden?

Ik hoor graag.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

DukeBox schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:43:
[...]

[...]

Tja, dan kun je je tv net zo goed in gamemode zetten en dan heb je nergens meer last van. De meerwaarde van deze tv is juist de tv de upscaling te laten doen 8)7
Met een game console wil je juist de game mode gebruiken, want dan heb je geen delay.
Bovendien, dat je dvd speler kan upscalen wil niet zeggen dat je er gebruik van moet maken.
(toevallig heb ik dat wel, omdat ie -jawel- beter scaled dan mijn 9603)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft mijn 9703 ook last van ambilight flashes, dus minder dan een seconde een felle witte flits. Probleem schijnt bekend te zijn bij Philips. Op zich gebeurt het niet heel vaak (1 keer per avond ongeveer) maar toch wel het vermelden waard.

COD 4 op de PS3 speelt fijner zonder Ambilight vind ik persoonlijk. Het geeft teveel licht waardoor je niet kan focussen op de details/snelle bewegingen in het spel.

*edit*
Zie kieskeurig.nl voor meer mensen die er last van hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn TV start standaard op in de USB modus. Ik moet dus steeds mijn eerste HDMI uitgang selecteren om digitale televisie te gaan kijken. Ik kan alleen nergens terug vinden hoe ik die poort als standaard in stel.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat hij regelmatig opstart op "video 0". Geen idee welke ingang dat is maar in elk geval niet wat ik het laatst heb gebruikt. De televisie start echter ook regelmatig wel op de goede ingang op.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:04:
Mijn TV start standaard op in de USB modus. Ik moet dus steeds mijn eerste HDMI uitgang selecteren om digitale televisie te gaan kijken. Ik kan alleen nergens terug vinden hoe ik die poort als standaard in stel.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:02:
Ik heb dat hij regelmatig opstart op "video 0". Geen idee welke ingang dat is maar in elk geval niet wat ik het laatst heb gebruikt. De televisie start echter ook regelmatig wel op de goede ingang op.

[...]
Dat heb ik dus ook, zeer irritant. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ben nieuw op het forum, en heb mede hier mijn keuze gemaakt voor de aanschaf van de
philips 37pfl9603 voor een hele leuke prijs.
Een bekende tv. zaak deed mij een aanbod van goedkoopste internetprijs van de 37 pfl plus 125 euro die ik weer terug krijg van Philips.
Tot zover alles goed, echter heb ik geen 37 inch maar een 42 inch voor deze prijs gekregen!
Volgens de bon van de bezorger was alles betaald en stond er echt 42 inch op de bon
Ben nu de bezitter van een 42pfl9603 voor nog geen 1600,- euro! ;)
Overigens een perfect televisieapparaat, digitaal hd is echt een plaatje.
Hoezo mazzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je inderdaad heel erg mazzel

Is die 125 euro actie van philips nog geldig dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe het staat met pixelfouten in de panels van de 9603 en 9703 modellen. Zijn hier mensen die (storende) pixelfouten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:20:
Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe het staat met pixelfouten in de panels van de 9603 en 9703 modellen. Zijn hier mensen die (storende) pixelfouten hebben?
Ik heb de 42pfl9703 nu 2 weken en tot op heden geen pixelfouten.. (zou ik niet vrolijk van worden als het wel zo was). Overigens subliem beeld !! Levert veel oh's en ah's op. design mooi, beeld mooi. Bij voorkeur wel (HDTV) digitaal aansluiten. Gamen met de PS3 op 1080P net als Blueray, je weet niet wat je ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:22
Kan iemand mij uitleggen hoe het loungeLight precies werkt. Als ik de TV op standby heb staan kan ik het aanzetten met het ambilight knopje op de afstandsbediening. Ik snap alleen de verschillende modus niet. Wat is hier de logica achter. De kleuren verlopen. Zijn meestal op 4 plaatsen verschillend van kleur. Het is in ieder geval niet als als met de livingcolor lampen van Philips dat je ze op een bepaalde kleur kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat inderdaad niets over in de handleiding. Mijn ervaring is dat er twee standen zijn. Lichte kleuren en meer funkie kleuren. Verder is er voor zover ik weet niets aan in te stellen.
Erwinh schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:31:
Kan iemand mij uitleggen hoe het loungeLight precies werkt. Als ik de TV op standby heb staan kan ik het aanzetten met het ambilight knopje op de afstandsbediening. Ik snap alleen de verschillende modus niet. Wat is hier de logica achter. De kleuren verlopen. Zijn meestal op 4 plaatsen verschillend van kleur. Het is in ieder geval niet als als met de livingcolor lampen van Philips dat je ze op een bepaalde kleur kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:20:
Hier ook geen pixelproblemen met de 42pfl9703. De winkel waar ik hem gekocht had zei (toen ik naar pixelgarantie vroeg) dat ze de laatste jaren vrijwel geen TVs meer terug krijgen voor pixelfouten. Hij gaf ook aan dat ik zonder problemen de TV mocht komen omruilen als er pixelproblemen waren (zonder extra 'pixelgarantie' kosten oid.)

Ik denk dat het wel klopt dat pixelfouten tegenwoordig weinig meer voorkomen. Blijft natuurlijk vervelend als je er net wel zelf last van hebt, dus ik zou bij een winkel toch altijd even navragen wat de policy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe het loungeLight precies werkt. Als ik de TV op standby heb staan kan ik het aanzetten met het ambilight knopje op de afstandsbediening.
Let wel op dat in deze stand de hele TV (!) gewoon aan staat, maar met zwart beeld. Dit kost dus vrijwel net zoveel stroom als wanneer de TV aan staat (hier gemeten). In de praktijk betekent dit dat je een aardig lampje hebt wat meer dan 100W verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet helemaal waar. De lamp voor het beeld staat niet aan. Ik heb het gemeten, 29W om precies te zijn. Dat is wel vrij veel voor een paar ledjes maar toch een stuk minder dan de 150W die ik gemiddeld meet tijdens het televisie kijken (47PFL9603).
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:58:
[...]

Let wel op dat in deze stand de hele TV (!) gewoon aan staat, maar met zwart beeld. Dit kost dus vrijwel net zoveel stroom als wanneer de TV aan staat (hier gemeten). In de praktijk betekent dit dat je een aardig lampje hebt wat meer dan 100W verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:47:
Dat is niet helemaal waar. De lamp voor het beeld staat niet aan. Ik heb het gemeten, 29W om precies te zijn. Dat is wel vrij veel voor een paar ledjes maar toch een stuk minder dan de 150W die ik gemiddeld meet tijdens het televisie kijken.
Interesant. Zou dat nog een type of firmware verschil zijn? Ik heb de TV redelijk 'laag' afgesteld (normaal verbruik ca 120W) en datzelfde heb ik gemeten toen ik de lounge-functie van de ambilight uitprobeerde. Kon ook zien dat het scherm wat 'grijs' was, dus de backlight stond inderdaad gewoon aan.

Wellicht gaat er na een tijdje een 'screensaver' aan, of hangt het nog wat af van de dynamische contrast/lichtsensor instellingen? In ieder geval interessant om te zien dat het kennelijk niet altijd/overal hetzelfde is... Wat voor model heb je? Ik heb een 42pfl9703 en nog niet de firmware geupgrade (geen idee wat er standaard in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Je kan je eigen kleur instellen en opslaan als de tv gewoon aanstaat, zodat je deze later kan gebruiken als loungelight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net geprobeerd. Het maakt niet uit wat ik verander in het Ambilight menu, de loungelight gaat zich er niet anders door gedragen. Ik zou bijvoorbeeld de loungelight wel wat minder fel willen hebben maar als ik de felheid op 1 zet in het menu dan is de loungelight nogsteeds maximaal fel bij mij.

@_EP
Bij mij is de backlight echt uit tijdens de loungemodus. Pikzwart beeld en maar 29W verbruik. Laatste firmware op een 47PFL9603.
Jules|IA schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:52:
[...]

Je kan je eigen kleur instellen en opslaan als de tv gewoon aanstaat, zodat je deze later kan gebruiken als loungelight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds zoekende naar een nieuwe tv en daarom net waar eens bij de lokale electornica zak wezen kijken.

Door hing de Aurea (9900), de 42PFL9603 en de 47PFL9703 gebroederlijk naast elkaar, samen aangesloten op een demo filmpje van Philips.
Ik heb niet met instellingen gespeeld en neem aan dat de winkel ze ook allen in de standraard stand heeft staan. Daarbij viel het mij op dat de Aurea sneller het beeld toonde dan de nieuwere serie 9x03.
De nieuwere 2 waren telkens bij de scene overgangen een tik later. Het beeld liep op de beide nieuwe panelen vloeiender, maar niet 100% vloeiend, zou aan de bron kunnen liggen maar toch.

In een andere zaak was de 32PFL9603 (instellingen wederom onbekend) samen met tig anderen aangesloten op de analoge kabel, ned 3 met een tekenfilm uitgezonden tijdens Z@p door de tros. De Philips vertoonde als enige een probleem dat leek op interlace effecten bij snelle bewegingen, kartelige randen. Ook waren er problemen met het weergeven van het transparante "logo woord" van de tros in de linker boven hoek. Zodra de achtergrond kleur veranderde vertoonde het logo zeer kort artefacts in de vorm van kleine fijne blokjes, ook dit nam ik niet waar bij de andere merken die er rondom stonden.

Zijn de waargenomen effecten (niet de delay van het paneel) dingen die de huidige bezitters herkennen in combinatie met een van de beeldverbeteraars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:53:
[...] De Philips vertoonde als enige een probleem dat leek op interlace effecten bij snelle bewegingen, kartelige randen. [...]
Interlacing valt mij alleen op in de ondertiteling. Of je dit ziet is persoonlijk (of je moet erg goed opletten), maar aan het begin en/of aan het einde van de tekst display zit er 1 frame interlaced ondertiteling in (dit is op standaard analoge TV via de kabel). Volgens mij maakt het hiervoor niet uit welke instellingen je kiest (dwz Perfect Pixel e.d. uit of aan), maar dat heb ik niet bewust uitgeprobeerd en ik wil toch aan hebben staan wat ik nu aan heb staan, het is echt een zeer klein issue dat niet opweegt tegen de voordelen.

Toen ik dit voor het eerst zag vroeg ik me af of de deinterlacing van de TV onder de maat is, maar ik weet niet hoe andere merken dit laten zien. Wellicht heeft het te maken met een 50 (?) of 100Hz technologie waarbij alle 'fields' individueel getoond worden voor vloeiender beeld, in plaats van altijd op 25Hz met twee nieuwe fields tegelijk. Dwz als je fields 1,2,3,4,5,6 hebt, laat de Philips misschien 1+2, 2+3, 3+4, 4+5, 5+6 zien, terwijl je normaal verwacht dat 1+2, 3+4, 5+6 getoond worden.

Kan natuurlijk ook zijn dat het door de lage responstijd komt waardoor beelden veel sneller aan en uit gaan, zodat je dit nu kunt zien, terwijl op een ouderwetse CRT dit nooit opviel ondanks dat het ook gewoon gebeurde (moet je je afvragen of die lage responstijden eigenlijk wel wenselijk zijn...)

Die blokjes in het logo die je gezien hebt zou wellicht met Natural Motion te maken kunnen hebben. De TV maakt het beeld vloeiender bij beweging (verandering van kleur is wellicht beweging in de achtergrond?) en kan daarbij het logo en de achtergrond niet perfect onderscheiden, dus krijg je dit. Ik merk dit zelf wel bij bewegende beelden tussen de ondertitelingsregels in. Het beeld boven de ondertiteling beweegt vloeiend, en tussen de ondertiteling in niet, omdat de Natural Motion dat niet nauwkeurig genoeg kan vangen...

Heb trouwens een paar dagen terug voor het eerst sinds ik de TV heb een verschil kunnen zien met de 100Hz Clear LCD: De tekst in een ticker-tape onderaan een zender werd hierdoor net iets scherper.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:55:
Bij mij is de backlight echt uit tijdens de loungemodus. Pikzwart beeld en maar 29W verbruik. Laatste firmware op een 47PFL9603.
Ik geloof je :) Dan kan het dus aan de maat (42 vs 47) het type (9603 vs 9703) of de firmware (? vs ?) liggen... Bij mij staat de backlight iig aan, getuige sowieso al het grijzere beeld onder een grote kijkhoek in vergelijking met het echte zwart als de TV uit/standby staat. Ik heb dit niet langer dan ca 10 seconden getest, dus een 'screensaver' zou nog kunnen. Maar aangezien ik deze functie toch niet gebruik (en ook het scrollwieltje op de AB niet echt) ga ik er nog geen firmware upgrade aan wagen :P De mensen met een TV als de mijne zijn in ieder geval gewaarschuwd dat dit wel eens een dure feature kan zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
Nieuwe firmware : Version: 000.058.008.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ringlord_oc schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:00:
Wil je weten wat voor firmware je zelf hebt: zet tv op een analoog tv kanaal en druk vervolgens snel:
123654 en je hebt het firmware menu.

<ben op vakantie en mis mijn 42pfl9703, moet me nu behelpen met een Philips 20pf4121/01>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
ringlord_oc schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:00:
Bedankt.
Ik had begrepen dat ik na registratie van mijn TV op de site van Philips automatisch van de beschikbaarheid van nieuwe firmware op de hoogte zou worden gebracht, maar we zijn nu al 3 updates verder en ik heb nooit iets van Philips gehoord.
Enig idee van de wijzigingen? Af en toe lijkt toch iemand ergens een changelog te kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Wat is het verschil tussen /10 en /12 versies? Ik zie van bijna alle nieuwe Philips tv's steeds twee soorten, ook op de Philips site en ook bij de winkels. Maar ik heb geen verschil kunnen ontdekken.

Ook zie ik op de Philips site nu vier nieuwe modellen, de 32PFL7423D, 32PFL7433D, 32PFL7613D en de 32PFL7623D. Maar ik kan geen verschil ontdekken tussen deze nieuwe modellen en de 7403 en 7603.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Laatst online: 13-09 11:28
Hieronder zie de wijzigingen in de software :

Changelog has been updated for 000.058.005.000:

Software history
Main modifications
Each release contains:
All solutions identified in earlier versions
Improved connectivity to improve compatibility with other external devices

Q591E_0.58.5.0
• Improvement of the connection via HDMI with Bose system.
• Improvement of standby behaviour.
• Improvements for EPG behaviour in UK.
• Functionality added for Australie and Finland.
• Improvement scroll behaviour remote control.

Q591E_0.25.26.1
• Improved channel reception in Spain.

Q591E_0.25.24.1
• Improved black impression.

Q591E_0.25.21.0
• A 1080p 60Hz type of input signal does no longer show flashes on screen
with this software upgrade.
• The Common Interface functionality is now enabled for the UK with this
software upgrade.
• Possible picture judder with MPEG4 signals is solved with this software
upgrade.
• While the TV relaunches its software during normal use, strange picture
and sound artefacts no longer appear, with this software upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
pegasuspiet schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:14:
Hieronder zie de wijzigingen in de software :

Changelog has been updated for 000.058.005.000:
...
Oeps, dat is de changelog voor 000.058.005.000, niet voor 000.058.008.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij willen vertellen waar ik die change logs kan vinden?
etamboer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:24:
[...]

Oeps, dat is de changelog voor 000.058.005.000, niet voor 000.058.008.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Heeft iemand de 42PFL9703 (of PFL9603) aangesloten op een PC (bv voor een MCE) via HDMI (waarbij zowel geluid als beeld werkt!)?

Zo ja, kun je dan aub even posten welke videokaart je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:12:
Wat is het verschil tussen /10 en /12 versies? Ik zie van bijna alle nieuwe Philips tv's steeds twee soorten, ook op de Philips site en ook bij de winkels. Maar ik heb geen verschil kunnen ontdekken.

Ook zie ik op de Philips site nu vier nieuwe modellen, de 32PFL7423D, 32PFL7433D, 32PFL7613D en de 32PFL7623D. Maar ik kan geen verschil ontdekken tussen deze nieuwe modellen en de 7403 en 7603.
Normaal zijn de verschillen tussen /10 en /12 marginaal, bijv. verschillende stroom kabel in de verpakking. /xx geef normaal aan voor welke regio het product bedoeld is. Soms kan een product ook maar voor enkele landen binnen die regio bedoeld zijn, zoals bij de H varianten die hoofdzakelijk voor frankrijk dan wel scandinavie en finland zijn. Hoewel via via de dvb-c ook wel in nederland kan werken (voorlopig).

De enige verschillen die ik zo snel kan vinden tussen de 74 en 76 modellen die je noemt zijn
  • De afstands bediening. Die van de 03 modellen lijkt wat eenvoudiger / goedkoper dan die van de 13 / 23 / 33 modellen.
  • Het design van de tv is iets anders. Zowel de voet als de tv zelf.
Verder zou er onderhuids iets gewijzigd kunnen zijn, maar dat hoef je niet altijd in de spec terug hoeven zien.

Het is wel opvallend dat alleen de flyer van de 32PFL7623D in de nieuwe stijl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zo, ik heb de 32pfl9603d besteld :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik heb een 42PFL9703D,
  • gisteren firmware 000.058.008.000 geinstalleerd, zie en hoor nog geen verschil. Hopelijk meldt iemand binnenkort wat er gewijzigd is..
  • Bij mij staat de backlight aan tijdens gebruik van de loungelight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@ Calvin_Hobbes: Bedankt voor je antwoorden!

Ik zit nu aan de 37PFL5603D te denken. 999 euro vind ik wel het matje voor op de slaapkamer.

Zou 37" te groot zijn voor op de slaapkamer? De kijkafstand is ongeveer 260cm.
Ik kijk geen analoog signaal, alleen DVD's op de slaapkamer (en misschien HD content via laptop of usb hdd).

En zijn de problemen met de 1080P al opgelost met dit model? Ik las in dit topic over problemen met goed weergeven van 1080P content. Geldt dat dan ook voor DVD's die worden afgespeeld met een 1080P upscalende DVD speler als de 5980 of de 5990? Of is het beeld dan wel perfect?

[ Voor 4% gewijzigd door KarlMarX op 22-07-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:24:
Ik merkte wel iets waar ik me een beetje aan stoor maar ik denk niet dat het aan de TV ligt. Als ik een film vanaf mijn Vista Media Center kijk welke verbonden is met een HDMI kabel aan de tv en ik heb de HD Natural Motion ingeschakel dan gaat het beel ongeveer 10 seconden heel soepel en vervolgens stottert het beeld een halve seconde een klein beetje. Dit herhaald zich ongeveer elke 10 seconde.
dave_w: Welke video kaart gebruik je? heb je ook audio via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etamboer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:17:
Ik heb een 42PFL9703D,
  • gisteren firmware 000.058.008.000 geinstalleerd, zie en hoor nog geen verschil. Hopelijk meldt iemand binnenkort wat er gewijzigd is..
  • Bij mij staat de backlight aan tijdens gebruik van de loungelight.
Verschil merk ik in ieder geval met dat draaiding op je afstandsbediening, veel minder gevoelig dan voorheen. heb hetzelfde toestel als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:10:
[...]

Verschil merk ik in ieder geval met dat draaiding op je afstandsbediening, veel minder gevoelig dan voorheen. heb hetzelfde toestel als jou.
Klopt, maar dat was met 58.5 al zo. En 9 dagen later was er alweer een 58.8, misschien zat er een fout in 58.5?
Je kan nu ook niet meer voorbij het einde/begin van een menu draaien (pijltje naar beneden op laatste item gaat ook niet meer naar eerste item).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
:@ ik word echt pissig van de levering ..

per week komt er een week vertraging bij :@

1 aug. is nu de verwachting, heb hem op 5 juni besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag hoor ik de verbeteringen van de laatste firmware update van de Aurea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:55:
:@ ik word echt pissig van de levering ..

per week komt er een week vertraging bij :@

1 aug. is nu de verwachting, heb hem op 5 juni besteld..
Daar was ik ook bang voor, daarom heb ik net zolang gezocht tot ik een winkel vond die hem WEL op voorraad had. Sterkte met wachten. Verkopers beloven vanalles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Welk type wil je?
De 32pfl9603 heb ik maandag besteld, as vrijdag ophalen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
47PFL9703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
Even over de levertijden:

Door de Philips Consumer Care werd mij vorige week medegedeeld dat er stakingen zijn bij de Ambilight LCD TV fabriek in het Franse Dreux. Ik ben ook aan het wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enige tijd geleden de 42PFL9603 gekocht, mooie televisie waarop ik een samsund HD kabelontvanger en een Philips DVD recorder via HDMI heb aangesloten.

Ik heb inmiddels regelmatig gemerkt dat ik last heb van wat ik achtergrond geluid zou noemen - zowel op TV als DVD.
Het is een beetje moeilijk te omschrijven maar het is gebrom, als of je een geluid hoort die niet op de achtergrond thuis hoort.

Ik heb inmiddels de audio settings van dolby surround naar stereo veranderd maar heb het nog steeds.

Is er iemand, die net als ik wat problemen heeft met de audio van zijn/haar Philips LCD ?

Indien zo, heb je het kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Die krijg ik zaterdag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:03:
Graag hoor ik de verbeteringen van de laatste firmware update van de Aurea.
Heb je HIER al eens gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Vreemd dat ze die laatste pagina met changelog bij andere modellen weglaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar betaal je misschien die honderden euro's extra voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyfoon_2 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:38:
Heeft iemand de 42PFL9703 (of PFL9603) aangesloten op een PC (bv voor een MCE) via HDMI (waarbij zowel geluid als beeld werkt!)?

Zo ja, kun je dan aub even posten welke videokaart je gebruikt?
Bij mij werkt dit bijna vlekkeloos (zowel Linux als Windows), gebuik een ASUS P5E-VM met onboard video, via HDMI aangesloten, zowel voor beeld als geluid. Enige probleem is dat de 24Hz net niet lijkt te kloppen met het afspelen van films, waardoor het beeld 2x per seconde een miniem hikje heeft. Dit is te zien bij duidelijk rustig 'pannende' beelden, en wordt wat verergerd door DNM aan te zetten. Ik speel nu dus van PC voorlopig alles op 60Hz, zonder DNM.

Als ik naar een andere zender schakel, en dan terug naar de PC, krijg ik 1024x768 resolutie, in plaats van de oorspronkelijke 1920x1080, en moet hem dan even handmatig terugzetten.

Overigens heb ik onder Linux ook tearing bij video afspelen, maar dat zal een driver/player issue zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:25:
Ik heb inmiddels regelmatig gemerkt dat ik last heb van wat ik achtergrond geluid zou noemen - zowel op TV als DVD.
Ik hoor alleen als ik dicht op de TV zit (zeg maar 10cm er vanaf) aan de zijkant of er boven/achter gaat hangen een zachte brom, bij normaal kijken, ook stille scenes nooit last van.
etamboer schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:56:
Je kan nu ook niet meer voorbij het einde/begin van een menu draaien (pijltje naar beneden op laatste item gaat ook niet meer naar eerste item).
Ik had gemerkt dat (zonder update) dit niet bij alle menu's lijkt te werken, maar wel sommige. Vind dat in ieder geval met de pijltjes wel erg handig, zodat je niet te lang hoeft te bladeren om de onderste items te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 13-09 15:59
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 01:19:
Hallo Allen,

Ik heb nu een paar dagen de 47pfl9603 in bezit,heb enkele
problemen ondervonden met met name de aangesloten dvd recorder
via een HDMI kabel (deze is van Panasonic).
Zo nu en dan krijg ik geen geluid door,dit krijg ik wel weer
geactiveerd wanneer ik een van beide apparaten aan/uit zet.
Een enkele DVD schijfjes worden niet afgespeeld,krijg de melding "TV systeem niet goed
ingesteld".Wie kan me ook vertellen hoe je kan achterhalen welke versie firmware
releases er zijn uitgebracht voor deze TV.Op de site van Philips heb ik me geregistreerd
en zie een release staan waarvan ik niet kan zien of dit een oud of nieuw release is tov mijn huidige.
Verder ben ik nog niet helemaal uit over de beeld instellingen,misschien ook maar overgaan
op digitale tv .Tot dusver niet echt super onder de indruk van deze tv.
Dat probleem met "TV systeem niet goed ingesteld" ligt aan je panasonic HD-rec. Je speelt een NTSC DVD af terwijl PAL ingesteld staat (of andersom) ;)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:04:
Mijn TV start standaard op in de USB modus (op "video 0"). Ik moet dus steeds mijn eerste HDMI uitgang selecteren om digitale televisie te gaan kijken. Ik kan alleen nergens terug vinden hoe ik die poort als standaard in stel.

Weet iemand dit?
Niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 9703 doet dat ook, erg iritant idd. However had me er nog niet genoeg aan geërgerd om er melding van te maken. Zou Philips klantenservice eens vragen, ze noteren in ieder geval je klacht wie weet word je request opgenomen in een volgende firmware update...
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.