Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Mooooody schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:43:
Je overprijste monsterkabel zal hier absoluut geen verandering in brengen :)
:Y
Onbegrijpelijk dat mensen zoveel geld er aan uitgeven, digitaal is digitaal.. het werkt of het werkt niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:31:
Zag vanmiddag bij BCC de 'oude' aurora 42pfl9900 nu voor 2999,- hangen. Kortom Philips is met 'dumpen' begonnen.
Op het duitse hifi-forum.de zag ik dat de 9900 bij de MM voor 2250 weggaat. Voor die prijs word het toch een stuk interessanter om voor zo'n dergelijk toestel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:31:
Hoop morgen mn HDMI kabel van monster te krijgen en ben benieuwd of dat iets helpt, heb nu de kabel erin zitten die bij het kastje zat.
Verdiep je even in de werking van een TV en je zult begrijpen dat een 'betere' kabel hier absoluut niks aan gaat veranderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:43:
[...]

Die verschijning heet 'halovorming' en is het zwakke punt van de 9xxx serie. (volgens eigen ervaring en meerdere reviews). De 2ms is puur marketing en zal in het meest gunstige geval zijn, waarschijnlijk icm blu-ray en dus niet via een tv signaal)
Je overprijste monsterkabel zal hier absoluut geen verandering in brengen :)
Tot zover de realiteit :P
Ik heb nu een 37pfl9632 en heb daar geen last van. Nu ruil ik deze om voor een 37pfl9603, zou toch jammer zijn dat het nieuwe model hier dan wel last van heeft...

Of zie ik het nu gewoon niet, en dus dadelijk ook niet 8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:44:
[...]

Ik heb nu een 37pfl9632 en heb daar geen last van. Nu ruil ik deze om voor een 37pfl9603, zou toch jammer zijn dat het nieuwe model hier dan wel last van heeft...

Ik heb mn tv nu bij smart instellingen op SPEL staat en moet zeggen dat het minder is geworden.
Hoe dit kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Omdat bij spel alle beeld verbeteraars worden uitgezet zodat je geen lag hebt bij het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:44:

De image processing is in de nieuwe modellen beter, dus als je er voorheen geen last van had zul je er nu zeker geen last van krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:26:
...

We kregen nog een discusie over de DVB-C tuner van philips en deze was, zei hij, via de reguliere kanalen niet leverbaar. Was nog maar de vraag of de DVB-C tuner werkte met de huidige techniek van de aanbieders. Sony heeft ze ook in hun tv's zitten maar geeft geen garantie dat het werkt.
"Bij Loewe werkt het wel" zei ik, maar dit kwam omdat Loewe een contract heeft gesloten met Canaal Digitaal (volgens de verkoper).

...
Goede verkoper....Canal Digitaal is een schotel aanbieder en dat heeft dus geen hol met DVB-C te maken! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:31:
Heb nu een paar dagen de 37pfl9603 in bezit. Alles is top, geluid en beeld.
Gisteren voor het eerst voetbal gekeken in HD. Alleen jammer dat je een streepje zag als de bal hard werd geschoten. Terwijl dit een 2 ms LCD is.
Hoop morgen mn HDMI kabel van monster te krijgen en ben benieuwd of dat iets helpt, heb nu de kabel erin zitten die bij het kastje zat.
Heb hier absoluut geen last van. Wel de instellingen iets veranderd en ik ontvang via de schotel. Dus even met de instellingen aan de gang. Gebruik een gewoon HDMI kabeltje en niks geen 45 euro ding.

Het HD gebeuren van NLD1 HD is wel het minst van alle HD zenders. Kijk eens naar BBC HD die zend nu Wimbledon uit. Loei scherp en geen streepje te zien. Zoals ik als eerder schreef dit scherm verdient top signaal!

Nu ik er de blu ray home cinema van Samsung (HT-BD2 aan heb hangen is het echt te gek. Is net of ik tussen het publiek zit, alleen het gekreun van die dames is nu ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:05:
Ophangen dat ding! ;)
Nee serieus, ik heb een 42PFL9603 aan de muur hangen. Ook een witte muur.
Ziet er mooi uit en het Ambilight komt goed tot z'n recht.
Ik verwacht volgende week mijn 42pfl9703 te krijgen, echter welke muurbeugel ? Bij BCC adviseren ze er een vast vast model voor 149,-bij te doen of een beweegbare van 259,-. Lijkt me eigenlijk wat duur. Wat zijn jullie ervaringen met de diverse beugels voor de 42" philips LCD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:08:
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse beugels voor de 42" philips LCD's
Voor 80 euro heb je er eentje die je een klein beetje naar boven/onderen kunt kantelen. De prijzen voor dit soort accesoires zijn bij veel winkels belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer wel lcd schermen met led backlight verkocht worden?
Of is dat een techniek waarvan je niet heel veel van hoeft te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

le52f96 van Samsung.
Onlangs nog gezien bij Saturn, toch wel erg mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:08:
[...]

Ik verwacht volgende week mijn 42pfl9703 te krijgen, echter welke muurbeugel ? Bij BCC adviseren ze er een vast vast model voor 149,-bij te doen of een beweegbare van 259,-. Lijkt me eigenlijk wat duur. Wat zijn jullie ervaringen met de diverse beugels voor de 42" philips LCD's
Mijn tv hangt aan een vaste beugel van Vivanco.
Voorkeur ging ook uit naar een vaste beugel zodat de tv zo dicht mogelijk tegen de muur hangt.
Hangt perfect. Kostte 149. Best veel voor een simpele beugel, maar je wil ook geen waaiboomknakhouten ding dat als je een keer thuiskomt je Philips op je vloer ligt.

Mocht je vaak kabels wisselen dan kan je beter een beugel nemen die een klein beetje kan draaien/kantelen zodat je niet telkens de tv van de beugel hoeft te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 47PFL9603 exemplaar is eindelijk binnen. Hij hangt aan de VFW 065 beugel. Mijn ervaringen:

- De zilveren rand van de 9632 is verdwenen, dat scheelt wat spiegeling.
- Ik heb het vermoeden dat het analoge beeld van de 9632 iets beter was maar die had ik 6 weken geleden dus misschien dat ik het verkeerd heb.
- Prachtig beeld bij kijken DVD
- Perfect beeld aangesloten op laptop 1080P. Dit in tegenstelling tot de 9632 waar interlacing te zien was.
- Geluid is uitstekend. De speakers zitten aan de achterkant maar het lijkt net of het geluid van voren komt. Zit zelfs wat bas in.
- Ambilight zit echt aan de achterkant dus vanaf de zijkant kijk je niet meer in de lampen.
- Een echte blunder van Philips zijn de aansluitingen aan de achterkant. Ze zitten niet meer in het midden waardoor ik langere kabels nodig heb EN de aansluitingen zijn nu naar achteren gericht waardoor de stekkers van de aansluitingen tegen de muur leunen als je een beugel hebt waarbij de televisie redelijk dicht tegen de muur hangt. Echt oliedom. Dingen aansluiten terwijl de televisie al hangt is nu echt onmogelijk. Dit kon bij de 9632 wel goed vanaf de onderkant.
- Draaiwiel op de afstandsbediening is kansloos. Verder is de afstandsbediening simpel en duidelijk.
- Geen piep tijdens standby (in tegenstelling tot de 9632).

Als iemand vragen heeft, roep maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:59:
Mijn 47PFL9603 exemplaar is eindelijk binnen. Hij hangt aan de VFW 065 beugel. Mijn ervaringen:

- Ik heb het vermoeden dat het analoge beeld van de 9632 iets beter was maar die had ik 6 weken geleden dus misschien dat ik het verkeerd heb.
- Perfect beeld aangesloten op laptop 1080P. Dit in tegenstelling tot de 9632 waar interlacing te zien was.
- Geluid is uitstekend. De speakers zitten aan de achterkant maar het lijkt net of het geluid van voren komt. Zit zelfs wat bas in.
- Ambilight zit echt aan de achterkant dus vanaf de zijkant kijk je niet meer in de lampen.
- Een echte blunder van Philips zijn de aansluitingen aan de achterkant. Ze zitten niet meer in het midden waardoor ik langere kabels nodig heb EN de aansluitingen zijn nu naar achteren gericht waardoor de stekkers van de aansluitingen tegen de muur leunen als je een beugel hebt waarbij de televisie redelijk dicht tegen de muur hangt. Echt oliedom. Dingen aansluiten terwijl de televisie al hangt is nu echt onmogelijk. Dit kon bij de 9632 wel goed vanaf de onderkant.
- Draaiwiel op de afstandsbediening is kansloos. Verder is de afstandsbediening simpel en duidelijk.

Thanks voor deze update! Ik was al benieuwd naar de ervaringen van iemand die van een 9632 naar een 9603 ging. Mijn 9632 wordt ook omgeruild tegen een 9603.

Overal is de verbetering van de beeldkwaliteit dus goed te noemen, of is het maar een marginale verbetering?

Zonde inderdaad van die aansluitingen aan de achterkant... Hoeveel ruimte heb jij met die beugel aan de achterkant gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurzweil,
Ik overweeg ook mijn 9632 te vervangen door een 42 of 47pfl9603. De 9632 is 32", maar sinds ik HD uitzendingen kan ontvangen, wil ik absoluut groter.
Heb jij ervaringen met HD uitzendingen?
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:59:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je monteert twee balken aan de tv, die zijn 4 cm dik. Die balken hang je op aan een horizontale balk. De onderkanten van de twee verticale balken leunen daarom tegen de muur. Er zit daar dus exact de dikte van de balken aan ruimte. Sommige aansluitingen van de televisie zitten wat verdiepter dan anderen maar over het algemeen is het gewoon te weining ruimte.

Naast het feit dat deze televisie nu wel progressive 1080 aan kan en het vage gevoel dat het analoge beeld iets slechter is zie ik verder geen verschil in beeldkwaliteit. Ik vond het al uitstekend.

Over het algemeen ben ik enorm tevreden over de televisie. Ik kom vast nog wel wat software bugjes tegen maar die lossen ze vast wel op.
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:25:
[...]

Thanks voor deze update! Ik was al benieuwd naar de ervaringen van iemand die van een 9632 naar een 9603 ging. Mijn 9632 wordt ook omgeruild tegen een 9603.

Overal is de verbetering van de beeldkwaliteit dus goed te noemen, of is het maar een marginale verbetering?

Zonde inderdaad van die aansluitingen aan de achterkant... Hoeveel ruimte heb jij met die beugel aan de achterkant gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaringen met HD televisie uitzendingen. Wel met enkele 1080p films. Dat ziet er geweldig uit.

Mijn tip is: als je budget het toelaat en je de televisie ophangt, neem dan altijd een maatje groter dan je in eerste instantie van plan was. Ik was ooit de 37 inch van plan te kopen maar toen was ineens de 47 inch in de aanbieding. Toen ik hem op een kast had staan leek hij erg groot maar nu hij aan de muur hangt kan het niet groot genoeg zijn.
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:50:
Kurzweil,
Ik overweeg ook mijn 9632 te vervangen door een 42 of 47pfl9603. De 9632 is 32", maar sinds ik HD uitzendingen kan ontvangen, wil ik absoluut groter.
Heb jij ervaringen met HD uitzendingen?

[...]

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, ik ben van plan om een nieuwe LCD-tv te kopen. Mijn oog is gevallen op de 32pfl7603, heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt..

Bericht veranderd, ik bedoelde 7603

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dat model bestaat niet, vermoedelijk bedoel je de 32pfl7903, daarnaast.. misschien handig om het topic te lezen i.p.v. je vraag hier neer te plempen zonder ook maar enige moeite te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag voor de 9603/9703 bezitters. Ik speel momenteel 1080p content af via mijn PC (want heb geen andere apparatuur waarmee dat gaat). Ik kan de PC op 24Hz instellen, wat overeen zou moeten komen met de framerate van de films (die zijn ook 1080p24).

Echter merk ik dat toch ongeveer 1x per seconde het beeld een heel klein hikje maakt, alsof er een enkel frame gedropped wordt, of juist een dubbel getoond wordt.

Ik zou graag een manier vinden om deze HD content af te spelen zonder dat dit hinderlijke gedrag plaatsvindt. Ik zoek dus eigenlijk ervaringen met afspelen van x264 content (wmvhd hoeft niet per se) langs verschillende wegen. Liefst van iemand die via de PC hetzelfde probleem heeft (en dus kritisch genoeg is om dit te kunnen herkennen) en via een alternatieve manier al wel opgelost heeft.

Overigens is mijn PC snel genoeg om te kunnen decoden (gemiddeld CPU verbruik 25% bij een 'zware' encoding, dus dat moet uitschieters goed kunnen opvangen) dus daar ligt het niet aan vermoed ik. Interessant is misschien wel dat de mode (WinXP) als '24Hz geinterlinieerd' in het controlpanel wordt getoond, terwijl het volgens mij gewoon 24p is en niet 24i (als dat al kan).

Opties zijn wellicht:
* Andere afspeelsoftware die de framesync goed kan doen? Ik heb diverse players geprobeerd (Windows Media Player, Zoom Player) zonder verschil te merken
* Koop een goede videokaart die betere framesync zou kunnen doen (gebruik nu een onboard Intel g35, werkt op zich wel goed met beeld+geluid over HDMI)
* Koop een PS3 die dit soort content kan afspelen (met de juiste framesync? ook voor dit soort 'encodings' en niet alleen voor originele Blu-ray discs?)
* Koop een andere soort standalone player die dit kan (Popcorn-hour achtige dingen?)
* Nog meer?

Helaas ben ik niet in de mogelijkheid met bovenstaande opties te testen (zou een duur grapje worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer eens VLC player.
b.t.w. wat meer specs maakt her ook wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:00:
Probeer eens VLC player.
b.t.w. wat meer specs maakt her ook wel makkelijker.
Ja, VLC ook geprobeerd, alle drie spelers precies hetzelfde resultaat. Net nog even getimed. Het is heel regelmatig en steeds na ca 0.6 seconden blijft het beeld steeds even staan (ik vermoed 1 frame dubbel). Meetonnauwkeurigheid (6 seconde gemeten met stopwatch) is ongeveer 0.5 seconde, dus het zou tussen 0.55 en 0.65 seconde moeten liggen... Dat zou betekenen dat er 1 frame extra is per 0.55-0.65 seconden beeld, oftewel 1 frame per 13.2-15.6 frames. De video zou dan komen op 22.3 fps (bij precies 24fps beeld), of de beeldfrequentie op 25.6 Hz (bij precies 24 fps video). Dit lijkt me een veel te grote afwijking ten opzichte van hoe nauwkeurig de A/V klokken aangedreven moeten kunnen worden (en zelfs voor 25Hz/half PAL frequentie als dat er wat mee te maken zou hebben).

Specs voor zover relevant (ik verwacht dat het alleen met een standalone soort player is op te lossen, maar misschien is dat een te snelle conclusie) Asus P5E-VM moederbord (G35 integrated video) met E8400 chip, onboard sound (Realtek chip, weet niet precies welke), en output dus audio+video samen via HDMI naar de TV (42pfl9703). Windows XP incl laatste updates.

TV laat '1080p' zien bij de info, niet de framerate, maar het is duidelijk anders dan de andere opties die ik in het control panel kan kiezen (50Hz en 60Hz) dus dat het (ongeveer) 24Hz is geloof ik op zich wel.

(edit: media informatie laat overigens zien dat het materiaal op 24.0 Hz wordt afgespeeld, en dat geen frames gedropped worden; geprobeerd met een aantal verschillende films. Het is het meest duidelijk te zien bij pans met een scherp beeld en gemiddelde snelheid: bij te langzame of te snelle pans valt het niet meer op)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe dan ook zou ik een appart topic starten, maar je pc zou het wel moeten redden. Eventueel zou je een andere videokaart kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Zoals DukeBox al aangeeft. Probeer eens een andere videokaart. Ik heb zelf icm Vista Ultimate x64 de ATI HD2600 en die geeft met name voor het video gedeelte een supervloeiend beeld. Zoek maar eens op ATI en UVD...

Echter als ik de verkeerde hz-en instel (24 of 25 of 50) dan krijg ik ook hikjes... Maar bluray en 24hz is altijd zonder hikjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 32PFL7603 heeft een reactiesnelheid van 6ms is dit naar jullie mening voldoende voor een LCDtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand mij duidelijk of de http://www.kieskeurig.nl/...9643FC12572B9003051A3.htm een betere keuze is dan Samsung R81/R82 of de Samsung A450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartmans
  • Laatst online: 26-01-2024
Beste mensen,

Ik ben van plan om een 42PFL7403 aan te gaan schaffen. Waarom: 100hz en FullHD en geen ambilight. Iemand al ervaringen?, momenteel ligt de voordeligste prijs zo rond de 1173 euro (kieskeurig - funrprice.nl). Iemand nog een leuk idee of een goede toevoeging waarom ik het wel/niet zou moeten doen?!.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb mijn 42PFL9703 onlangs opgehaald. Sinds afgelopen zaterdag staat hij (hangt nog niet).

Eerste zaken die opvallen:
-gemakkelijk te installeren;
-TV vindt analoog automatisch niet alle zenders, wel de meest belangrijke;
-analoog televisie kijken is te doen naar mijn idee maar ik zal wel moeten want heb nog geen digitale TV. Dat zal niet lang duren.
-Dvd kijken geeft fantastisch beeld: dvd loopt via hdmi (monster cables via eBay, onder de 20 Euro) naar Onkyo 606. Onkyo 606 loopt via hdmi naar LCD. 1 irritant puntje: ik vind dit ondertieling giga groot. Eigenlijk een beetje buitenproportioneel. Ligt dit toevallig aan de film, aan mezelf of is er nog wat aan te tweaken? Ik kon hier niet zoveel over vinden. Heb wel met beeldformaten en autofill zitten spelen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn sinds een paar weken in het bezit van 42pfl9703. Geweldig beeld en geluid en ook aangesloten op de Philips HT-System HTS 335W. En hier gaat het om, jammer dat je alleen analoog TV kan kijken en horen via je Home Cinema. Digitaal (Humax IPVR-9200C) werkt prima voor de TV, maar werkt niet als je het geluid over je HTS wil beluisteren. Bestaat hier geen oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:59:
[...]

Op het duitse hifi-forum.de zag ik dat de 9900 bij de MM voor 2250 weggaat. Voor die prijs word het toch een stuk interessanter om voor zo'n dergelijk toestel te kijken.
Dat gaat lekker, zag bij de Mediamarkt hem ook al staan voor 2999,- en bij BCC en Correct voor dezelfde prijs.

Bij internetwinkels kan ik hem al aanschaffen voor 2750,-.

Heeft iemand een idee wat er met de prijs gebeurt wanneer de nieuwe 9903 er is?

En is daar al weer wat nieuws over te melden. specs of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:46:
...Philips HT-System HTS 335W...
...Humax IPVR-9200C...
De Philips HTS 335W beschikt over een Coaxiaal SPDIF ingang, aldus het spec blad van Philips.
(Dit ziet er uit als een enkele tulp stekker bus, meestal zwart of oranje.)
De Humax heeft een optische digitale out. Deze twee kun je met een converter als deze aan elkaar verbinden.
Enige dat kan zijn is dat het geluid iets voor loopt op je beeld, dan dien je (mits mogelijk) in de HTS audio delay in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04-2021
Weet iemand wat meer over de 37pfl9703 (37 inch variant) of de 42pfl9803 (backlight versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:40:
[...]

De Philips HTS 335W beschikt over een Coaxiaal SPDIF ingang, aldus het spec blad van Philips.
De Humax heeft een optische digitale out. Deze twee kun je met een converter als deze aan elkaar verbinden.
Enige dat kan zijn is dat het geluid iets voor loopt op je beeld, dan dien je (mits mogelijk) in de HTS audio delay in te stellen.
Hartelijk bedankt, was vanmiddag nog in een TV-winkel voor dit probleem, maar de verkoper zei dat zo'n kabel niet bestond, met aan de ene uiteinde een stekker voor de SPDIF en aan de andere zijde voor de optische dig-out (hij heeft wel gelijk, natuurlijk) maar de oplosssing met deze converter, zal hij wel niet hebben geweten !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 32pfl7403D aan geschaft.
Op zich wel tevreden, maar wat me opvalt is dat na het inschakelen de beeldkwaliteit scherper is.

Ik heb een Xtreme satelietontvanger.
maar na 1 minuut ongeveer wordt het beeld minder helderder.
Hoe kan dit???

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:45:
Op zich wel tevreden, maar wat me opvalt is dat na het inschakelen de beeldkwaliteit scherper is.
Probeer de lichtsensor eens uit te schakelen, of zaken zoals dynamic contrast en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:45:

Ik heb een Xtreme satelietontvanger.
maar na 1 minuut ongeveer wordt het beeld minder helderder.
Hoe kan dit???

Gerrit
Klinkt bekend, deze fout heb ik ook gehad met een 5603d. De tv vergeet ook af en toe instellingen. Het helderheidsprobleem lijkt hetzelfde als hier beschreven in punt 7 : http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/

Helaas heeft de nieuwe serie een deel van dezelfde problemen als de oude. Mijn tv is ondertussen terug. Jammer dat philips de bugs niet heeft verholpen want verder zijn de tv's prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is opgelost denk ik.
Ik heb de lichtsensor op uit gezet en het beeld blijft helder,

Bedankt voor de tip

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderP
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:32:
Ook ik heb mijn 42PFL9703 onlangs opgehaald. Sinds afgelopen zaterdag staat hij (hangt nog niet).

Eerste zaken die opvallen:
-gemakkelijk te installeren;
-TV vindt analoog automatisch niet alle zenders, wel de meest belangrijke;
-analoog televisie kijken is te doen naar mijn idee maar ik zal wel moeten want heb nog geen digitale TV. Dat zal niet lang duren.
-Dvd kijken geeft fantastisch beeld: dvd loopt via hdmi (monster cables via eBay, onder de 20 Euro) naar Onkyo 606. Onkyo 606 loopt via hdmi naar LCD. 1 irritant puntje: ik vind dit ondertieling giga groot. Eigenlijk een beetje buitenproportioneel. Ligt dit toevallig aan de film, aan mezelf of is er nog wat aan te tweaken? Ik kon hier niet zoveel over vinden. Heb wel met beeldformaten en autofill zitten spelen.

Bedankt!
Ik ben ook van plan om de 37PFL9603/9703 te kopen in combinatie met de Onkyo 606. Is de delay die je in kunt stellen van de Onkyo groot genoeg? (100ms). Want in sommig forums lees ik dat de delay die de TV veroorzaakt groter is dan 100ms. Of is het verschil dat dan overblijft zo klein dat je het niet meer merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanderP schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:17:
[...]

Ik ben ook van plan om de 37PFL9603/9703 te kopen in combinatie met de Onkyo 606. Is de delay die je in kunt stellen van de Onkyo groot genoeg? (100ms). Want in sommig forums lees ik dat de delay die de TV veroorzaakt groter is dan 100ms. Of is het verschil dat dan overblijft zo klein dat je het niet meer merkt.
Hoewel de delay 120-130 ms schijnt te zijn, merk ik het niet meer na de Onkyo op 100 ms te hebben gezet.

Iemand nog een idee over de ondertiteling? Beeldformaat staat op auto. Wat er gebeurt bij een film: hij centreert eerst naar 16:9. Wordt over de breedte uitgevuld en boven en onder is een zwarte balk zichtbaar. Als de ondertiteling erin komt dan wordt het beeld van de film naar boven geplaatst zodat er alleen onder een zwarte balk overblijft. Dat is nog niet zo erg, alleen dat die ondertiteling heel groot is. Zo groot, dat de letters 'hoekig' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt dit "probleen" van ondertiteling voor bij (analoge) tv of bij DVD?

Het lijkt erop dat je een letterboxed uitzending bekijkt die als 4:3 uitgezonden wordt met de ondertiteling inderdaad gewoon in het 4:3 kader op de balk. andaar eerst zoomen naar 16:9 en dan opeens opschuiven.

Gebeurt dit bij dvd dan moet je even nakijken of je in de dvd-speler wel hebt aangegeven dat je een 16:9 tv hebt. Vervolgens moet je ook even controleren of je een als anamorph 16:9 opgeslagen dvd aan het bekijken bent. Nu zou de tv automatisch naar de "breedbeeld" stand moeten gaan (mits je via scart kijkt) en dan valt de ondertiteling ook volledig in dit beeld. Let er wel op dat diverse films (met name actie films) 2,35:1 zijn. Dit betekend dat bij een breedbeeld toestel er toch boven en onder balken horen te zijn. Deze kunnen normaal niet weg gezoomd worden, ook niet in auto modus.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:11:
Komt dit "probleen" van ondertiteling voor bij (analoge) tv of bij DVD?

Gebeurt dit bij dvd dan moet je even nakijken of je in de dvd-speler wel hebt aangegeven dat je een 16:9 tv hebt. Vervolgens moet je ook even controleren of je een als anamorph 16:9 opgeslagen dvd aan het bekijken bent. Nu zou de tv automatisch naar de "breedbeeld" stand moeten gaan (mits je via scart kijkt) en dan valt de ondertiteling ook volledig in dit beeld. Let er wel op dat diverse films (met name actie films) 2,35:1 zijn. Dit betekend dat bij een breedbeeld toestel er toch boven en onder balken horen te zijn. Deze kunnen normaal niet weg gezoomd worden, ook niet in auto modus.

Succes.
Bedankt voor je reactie. Het gaat slechts om dvd. Ondertiteling (letterboxed) in TV uitzendingen ziet er heel normaal uit. Ik zal de instellingen van de dvd speler eens nalopen. De dvd speler (van Pioneer) is verbonden via hdmi kabel met de receiver en de receiver via hdmi met de TV. Misschien 1 verbinding teveel? In de setup van de film (Deel 1, Lord of the RIngs, uit de box) kon ik in ieder geval niet variëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand 'inside information' over de beschikbaarheid en prijzen van:

- Philips 37pfl9703
- Philips HTS8140

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al nieuws over de 42pfl9903 Aurea 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Hebben er meer mensen last van dat de televisie z'n instellingen 'vergeet'? Het gebeurt bij mij op een 32pfl9603. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik heb gemerkt onthoudt hij alleen instellingen als hij op "Persoonlijk" staat. Op het moment dat je op elk ander profiel een instelling maakt en van profiel wijzigt is hij het kwijt. Echter, ik heb ook wel eens gehad dat hij op "Persoonlijk" iets vergat.
MAZZA schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:07:
Hebben er meer mensen last van dat de televisie z'n instellingen 'vergeet'? Het gebeurt bij mij op een 32pfl9603. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt toch wel als een bug als je het mij vraagt dat instellingen niet zomaar onthouden worden.

Die profielen snap ik nog wel want dat zijn pre-defined profielen maar andere instellingen moet je toch wel op kunnen slaan ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:53:
[...]... Misschien 1 verbinding teveel? In de setup van de film (Deel 1, Lord of the RIngs, uit de box) kon ik in ieder geval niet variëren.
Het aantal verbindingen zal het denk ik net zijn.

De instelling gaat niet over een dvd maar over je dvd-speler zelf.
Bij de meeste dvd speler kun je via het menu van de speler zelf allerlei zaken instellen, zo ook het soort tv dat aangesloten is. Hier dien je dus 16:9 te kiezen, en mogelijk kun je daar ook aangven of je het beeld wil upscalen naar bijv. 1080p.
Bij veel spelers kom je in dit menu door GEEN dvd in de speler te stoppen en dan op het knopje menu te drukken.
Anders doet de handleiding van je dvd speler wonderen.
(Wat is het merk en type van je speler?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sorry ging wat mis, maar heb nog een vraagje. Een kennis beweert dat je met een cinch-kabel een audio verbinding kan maken tussen de 9703 (digital audio out) en de HTS335W (Coaxiaal SPDIF ingang) en zo dus ook je digitaleTV op de boxen kan horen! Stond juist op het punt de converter en de daarbij behorende kabeltjes te bestellen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kunt op die manier je tv aan je receiver koppelen. Bij mijn weten wordt echter via SCART geen digitaal audio geluid naar je tv gestuurd. Je krijgt dus alleen 2.0 uit je tv. Nu moet ik wel zeggen dat er maar zeer weinig zenders DD en al helemaal weinig uitzendingen DD 5.1 zijn maar die krijg je dus op de loop via de tv dus niet. (Zover mij bekend).

Voordeel van de loop is wel dat het geluid gesynct wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphonss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
-verwijderd-

[ Voor 91% gewijzigd door alphonss op 04-07-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:59:
Ja je kunt op die manier je tv aan je receiver koppelen. Bij mijn weten wordt echter via SCART geen digitaal audio geluid naar je tv gestuurd. Je krijgt dus alleen 2.0 uit je tv. Nu moet ik wel zeggen dat er maar zeer weinig zenders DD en al helemaal weinig uitzendingen DD 5.1 zijn maar die krijg je dus op de loop via de tv dus niet. (Zover mij bekend).

Voordeel van de loop is wel dat het geluid gesynct wordt.
Scart is idd analoog dus niet digitaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:01:
[...]

Het aantal verbindingen zal het denk ik net zijn.

De instelling gaat niet over een dvd maar over je dvd-speler zelf.
Bij de meeste dvd speler kun je via het menu van de speler zelf allerlei zaken instellen, zo ook het soort tv dat aangesloten is. Hier dien je dus 16:9 te kiezen, en mogelijk kun je daar ook aangven of je het beeld wil upscalen naar bijv. 1080p.
Bij veel spelers kom je in dit menu door GEEN dvd in de speler te stoppen en dan op het knopje menu te drukken.
Anders doet de handleiding van je dvd speler wonderen.
(Wat is het merk en type van je speler?)
Het ging inderdaad om een instelling van de dvd speler (een Pioneer DV400). Die stond nog op 4:3. Inmiddels ziet het er, in combinatie met enkele andere beeldinstellingen van de TV, een stuk natuurlijker uit. Overigens stond de Samsung decoder (Versatel/ Tele2) ook nog verkeerd, dus die heb ik ook meteen maar aangepast. Bedankt voor het duwtje in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat gevonden over de Aurea 2!!!!

Aantal specs:

42PFL9903

Flat TV with Perfect Pixel HD Engine and Ambilight Spectra
42" LCD Full HD 1080p
Specifications
Picture/Display

Aspect ratio: Widescreen
•Brightness: 500 cd/m²
•Dynamic screen contrast: 30000:1
•Response time (typical): 2 (BEW equiv.) ms
•Viewing angle: 176º (H) / 176º (V)
•Diagonal screen size: 42 inch / 107 cm
•Display screen type: LCD Full HD W-UXGA Act. matrix
•Panel resolution: 1920x1080p
•Color processing: 2250 trillion colors 17bit RGB
•Picture enhancement: Perfect Natural Motion, Perfect Colors, Perfect Contrast, Perfect Pixel HD Engine, 1080p 50/60Hz processing, 1080p 24/25/30Hz processing, 3/2 - 2/2 motion pull down, 3D Combfilter, Active Control + Light sensor, Jagged Line Suppression, Progressive Scan, 100Hz Clear LCD

•Screen enhancement: Anti-Reflection coated screen

Mochten jullie nog wat vinden zie ik dat ook graag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:04:
Weer wat gevonden over de Aurea 2!!!!

Aantal specs:
... + Light sensor,
Mochten jullie nog wat vinden zie ik dat ook graag terug.
'k zou hier maar niet vanuit gaan. Huidige zou het ook hebben, maar bleek dus uiteindelijk niet mogelijk te zijn en het dus ook niet toegepast is. Active frame zou de regeling in de war schoppen...

Vind het wel jammer omdat overdag het contrast best wel flink hoger mag zijn en 's avonds wel weer een stuk mag dimmen...Nu moet je dat altijd handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels mijn 37pfl9603 binnen (als vervanging van de 37pfl9632). Eerste indrukken zijn goed. Vind het zelf een mooier design. Ik kan nog niet zeggen of het beeld heel veel beter is, maar ik was dan ook al tevreden over het beeld van de voorganger. De ronddraaiende cirkel van de afstandsbedining is natuurlijk een enomre miskleun, lijkt erop of ze dat voordat ze gingen produceren niet getest hebben....

Maar ik heb een vraag over de instellingen van het beeldformaat. Ik heb dat nu op auto staan (net zoals ik dat bij mijn vorige TV had) alleen het beeld past zich ongeveer om de paar seconden aan, erg irritant is dat. Ik heb al aardig wat instellingen geprobeerd, maar ben er nog niet uit. Iemand een oplossing of hetzelfde ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:01:
[...]

'k zou hier maar niet vanuit gaan. Huidige zou het ook hebben, maar bleek dus uiteindelijk niet mogelijk te zijn en het dus ook niet toegepast is. Active frame zou de regeling in de war schoppen...

Vind het wel jammer omdat overdag het contrast best wel flink hoger mag zijn en 's avonds wel weer een stuk mag dimmen...Nu moet je dat altijd handmatig doen.
Weet jij al wat meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Jammer genoeg niet... 't blijft ook akelig stil. Ik hou het maar op stilte voor de storm.
Enige wat ik wel zeker weet is dàt ik er een krijg... (nou ja krijg; omruiling dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen ? 8)7

Ik sinds een tijdje in het bezit van de 32pfl9603 en een humax decoder van Ziggo. Het beeld is best scherp maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

Heeft iemand wat tips om het beeld zo optimaal mogelijk te krijgen.

Alvast super bedankt voor de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
Moh, ik zie echt door de bomen het bos niet meer. En dan heb ik mij tot nu toe alleen gefocussed op Philips LCD's. De ene roept Clear LCD, de andere 100Hz, weer een ander 100Hz Full HD en de volgende 100Hz Clear LCD. Om maar met wat termen te smijten. Ondertussen zit er wel weer een verschil van enkele honderen euro's tussen. ;)

Enfin, m'n pa wordt binnenkort 60 en nu willen wij hem eens een LCD TV cadeau doen. Hij kijkt het meeste TV hier (ik ben eigenlijk die enige die nog met enige regelmaat een DVD'tje op zet) en hij mag het niet weten, laat staan inbreng hebben. Anders koopt ie toch weer zo'n klein goedkoop dingetje onder het motto "is toch goed genoeg". ;)

Dus, ik ga met een budget van 1200 tot 1500 euro een TV zoeken, bij voorkeur een Philips aangezien ik als Philips werknemer aardige kortingen kan krijgen (bij de Philips winkel dan, mocht die verhoudingsgewijs dan nog te duur zijn kan ik alsnog uitwijken).

Ambilight hoeft niet persé, goed geluid daarentegen wel (komt geen losse speakerset aan vooralsnog). Hij komt aan de settopbox van UPC digitale TV te hangen als dat nog uit maakt. Wat is voor dit geld zo'n beetje de beste koop, of wat zijn juist de punten waar ik op moet letten en de marketingkreten die ik moet negeren?

Indien een vraag als deze niet gewenst is hier laat het me even weten en doe maar alsof ik niet gepost heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:31:

Ambilight hoeft niet persé, goed geluid daarentegen wel (komt geen losse speakerset aan vooralsnog). Hij komt aan de settopbox van UPC digitale TV te hangen als dat nog uit maakt. Wat is voor dit geld zo'n beetje de beste koop, of wat zijn juist de punten waar ik op moet letten en de marketingkreten die ik moet negeren?

Indien een vraag als deze niet gewenst is hier laat het me even weten en doe maar alsof ik niet gepost heb. ;)
42pfl7403 of de 42pfl5603

100 hz is wel te merken, maar dat zag ik zelf niet meteen. De ene vind het niet lekker kijken de ander wel, dat ook persoons gebonden. Als je niet gebruikt zonde van het geld zou ik zeggen.

Of er kwalitatief of alleen softwarematig tussen deze 2 schermen een verschil is weet ik niet.

Zelf bekijken in de winkels is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe LCD en mijn oog is gevallen op de 42PFL9703.

Nu heb ik gelezen over de lipsync problemen wanneer de DVD (of ander apparaat) voor Video aan de TV hangt en audio via de surroundset. Dit is op te lossen met een eventuele A/V delay setting.

Het is ook mogelijk om het geluid door de te lussen via de HDMI en digital audio out op de TV naar de surroundset maar dan krijg je de downscaling van het geluid naar 2.0 wat de film beleving niet ten goede komt.

Nu heeft mijn versterker geen A/V Delay setting en ik wilde hem nog niet vervangen. Maar ik las dat bij de oude serie (9732) wanneer HDMI 3 gebruikt wordt, wel DTS/DD doorgeeft ipv 2.0.

Is hierover al iets (of dit nog steeds werkt) bekend op de 9703??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:15:
..Maar ik las dat bij de oude serie (9732) wanneer HDMI 3 gebruikt wordt, wel DTS/DD doorgeeft ipv 2.0.
Zovver ik het via het forum meegekregen had werkte dit alleen voor DD, DTS werkte niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
  • Laatst online: 10-09 16:45
Ik ben sinds zaterdag in bezit van de 37PFL9603 en ik had ook die sync-problemen en mijn versterker kan ik niet anders instellen kwa delay. Wat ik uiteindelijk gevonden heb is de instelling "Natural Motion" in de beeldinstellingen van de TV. Als je die uitzet loopt het geluid zo goed als synchroon! Ik zie overigens ook niet veel verschil met Natural Motion aan of uit! Wanneer je een versterker hebt waar je het delay in kan stellen is dat natuurlijk nog beter, maar dit was voor mij de snelste oplossing. Overigens heb ik deze oplossing ook in dit forum teruggevonden hoor!

[ Voor 6% gewijzigd door patrique70 op 08-07-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:54:
42pfl7403 of de 42pfl5603

100 hz is wel te merken, maar dat zag ik zelf niet meteen. De ene vind het niet lekker kijken de ander wel, dat ook persoons gebonden. Als je niet gebruikt zonde van het geld zou ik zeggen.

Of er kwalitatief of alleen softwarematig tussen deze 2 schermen een verschil is weet ik niet.

Zelf bekijken in de winkels is het beste.
Bedankt voor je reactie. Ik ga ze sowieso bekijken in de winkel. Mogelijk dat we ons budget nog een beetje op gaan krikken mocht het nodig zijn. Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen wel of geen Ambilight, dat is namelijk ook weer zo'n feature die nogal wat impact heeft op de keuzemogelijkheden. Mij lijkt het ook alleen nuttig bij films bijvoorbeeld, niet voor de gemiddelde sportuitzending, documentaire of het nieuws. Aangezien het toch vooral een sfeermaker moet zijn.

Nouja, misschien ook maar iets wat je in de winkel moet gaan bekijken. Als het daar enigzins tot z'n recht komt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:23:
[...]

Jammer genoeg niet... 't blijft ook akelig stil. Ik hou het maar op stilte voor de storm.
Enige wat ik wel zeker weet is dàt ik er een krijg... (nou ja krijg; omruiling dan)
Ja van die ruiling vertelde je al eerder. Misschien laten ze aan jou wat eerder wat los omdat je veel pech hebt gehad met de oude Aurea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb hier een site gevonden die de Philips AUREA verkoopt voor 1799,00. Zou dat kunnen of zou er sprake kunnen zijn van oplichting. www.shop.bulkverkoop.net.

En op marktplaats vind ik weer iemand die hem voor 2250,00 aan kan bieden. (komt uit duitsland)

Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:09:
Hoi,
Ik heb hier een site gevonden die de Philips AUREA verkoopt voor 1799,00. Zou dat kunnen of zou er sprake kunnen zijn van oplichting. www.shop.bulkverkoop.net.

En op marktplaats vind ik weer iemand die hem voor 2250,00 aan kan bieden. (komt uit duitsland)

Wat denken jullie ?
De site voelt me niet echt lekker (persoonlijk hoor). Voorral omdat er bijvoorbeeld bij contact geen gegeven staat maar een Mailform.....Liever zie ik een adres. Maar ze hebben een KVK nummer dus misschien kan iemand hem natrekken

Ik zie ook dat die veel scripts verkoopt, Anders moet je hem bellen :+

[ Voor 5% gewijzigd door rg-mohwa op 09-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik mijn 42pfl9703 binnen. Welliswaar na de EK actie van Philips, echter navraag bij Philips leert dat de actie tot 17 juli verlengd is.

Eerste indruk van TV is super !! Prachtig beeld en ook de spectra 3 is zeer mooi.
De Blueray film EARTH spat bijna van het beeld, ook games op de PS3 zien er zeer strak en kleurrijk uit..

Iets wat me stoort, en wat ik overigens ook bij Philips gemeld heb is het volgende:
Ik heb een samsung HDTV tuner, welke ik via component en/of HDMI kan aansluiten. Beide opties heb ik gedaan. Het beeld is bij beide opties goed, maar de HDMI is voor mijn gevoel net iets scherper. Echter helaas worden nog veel uitzendingen (o.a. alle muziekzenders) nog in SD 4:3 uitgezonden, wat bij HDMI resulteert in 'prachtige' zwarte balken links en rechts. Via component wordt het signaal na een paar seconden zeer netjes en acceptabel opgerekt (zoom) tot een zo beeldvullend mogelijk resultaat. De beeld instellingen die dit regelen staan bij beide ingangen gelijk ingesteld.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of betreft dit een bug in de tv (Philips zoekt het uit, maar wist niet 1 2 3 het antwoord er op). Kortom de 16:9 kijk ik met HDMI en de 4:3 met Component, welke overigens op extern 3 geprogrammeerd is, op zich niet erg waare het niet dat de VGA ingang ook gekoppeld is aan Extern 3, dus als mijn ' oude' mediacenter met (nu nog) VGA only aanstaat, krijgen de signalen ruzie, in het voordeel van Component, however zorgt het wel voor wat storingen her en der. Ook de plug & play van de tv richting de pc (ultimate 64bit) loopt niet ideaal daar deze als standaard monitor met slechts een paar slechte resoluties aangegeven wordt.

Tot slot nog het geluid, de TV levert zelf een prima geluid op echter ik laat dit liever door de surroundset doen, de TV levert stereo via tulpjes en 2.1 via digitaal coaxiaal. Dat laatste is eigenlijk dieptriest daar je er prachtig signaal invoert en dit wel zo door Philips aangeraden wordt dit zo aan te sluiten. Dit ook bij Philips aangekaart echter e.e.a schijnen we te danken te hebben aan de entertainment industrie met copieerbeveiligingen die liever niet een al te hoogwaardig signaal de tv zien uit komen, ze willen wel dat we hun dure Blueray en DVD's kopen, maar er optimaal van kunnen genieten, dat dan weer niet. Uiteraard heb ik het geluid inmiddels ook optisch lopen van de HDTV tuner en de PS3, echter dit levert zoals al eerder hier gesteld een vette delay op (130 tot 200ms). Laat ik nou net een Pioneer 1016V hebben die daar niets aan kan verhelpen. (Ai nog meer uitgeven)

Kortom een vette TV met werkelijk prachtig beeld (op een incidentele halo na), maar nog wel een paar iritaties welke ik ten dele zelf op kan lossen en anderzijds design danwel firmware foutjes zijn.

De TV zelf maar dat weten we is werkelijk een lust voor het oog zowel uit als aan. Momenteel staat deze nog op zijn overigens mooie poot, maar binnenkort komt ie aan de muur waarvoor ik eerst nog wat aanpassingen moet verrichten, t.z.t. post ik wel wat foto's en/of een filmpje en kom ik nog wel terug op wat meer features van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
rg-mohwa schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:15:
[...]

De site voelt me niet echt lekker (persoonlijk hoor). Voorral omdat er bijvoorbeeld bij contact geen gegeven staat maar een Mailform.....Liever zie ik een adres. Maar ze hebben een KVK nummer dus misschien kan iemand hem natrekken

Ik zie ook dat die veel scripts verkoopt, Anders moet je hem bellen :+
Elke webshop is verplicht uitgebreide bedrijfsgegevens te vermelden, waar uiteraard een adres en telefoonnummer bij hoort.

Informatieplicht
Ondernemers zijn verplicht om begrijpelijke en ondubbelzinnige informatie te geven. Uw website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van uw bedrijf. Daarom moet u uw handelsregisternummer en uitgebreide bedrijfsgegevens vermelden. Daarnaast moet u de klant informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en -termijnen en levering.

Bron: KvK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:46:
...helaas worden nog veel uitzendingen (o.a. alle muziekzenders) nog in SD 4:3 uitgezonden...
Dit "ligt" aan de decoder in combinatie met HDMI.

Via HDMI is de "afspraak" om altijd een 16"9 resolutie uit te sturen. Als de box nu 4:3 content krijgt plaatst de decoder balken aan weerzijden, of rekt het geheel de breedte in (kun je doen door de knop p.size links onder op de ab van de decoder). Dit beeld wordt dan naar de tv gestuurd die hard geprogrammeerd is dat HDMI altijd die vaste resolutie is en dat daar niet aan gemorreld moet worden. Hierdoor worden de balken niet gedetecteerd en bljf je dus de balken zien.
Persoonlijk heeft dit overigens mijn voorkeur ipv (smart)zoomen.

Nadeel is echter bijv. de themakanalen van NPO. Hier wordt vaak 16:9 context letterboxed in 4:3 doorgegeven. Dan krijg je dus helemaal rond om een kader die je bij HDMI niet wegkrijgt. Met dank in dat geval dus aan NPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderP
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Eindelijk heb ik mijn 42pfl9703 binnen. Welliswaar na de EK actie van Philips, echter navraag bij Philips leert dat de actie tot 17 juli verlengd is.

Eerste indruk van TV is super !! Prachtig beeld en ook de spectra 3 is zeer mooi.
De Blueray film EARTH spat bijna van het beeld, ook games op de PS3 zien er zeer strak en kleurrijk uit..

Iets wat me stoort, en wat ik overigens ook bij Philips gemeld heb is het volgende:
Ik heb een samsung HDTV tuner, welke ik via component en/of HDMI kan aansluiten. Beide opties heb ik gedaan. Het beeld is bij beide opties goed, maar de HDMI is voor mijn gevoel net iets scherper. Echter helaas worden nog veel uitzendingen (o.a. alle muziekzenders) nog in SD 4:3 uitgezonden, wat bij HDMI resulteert in 'prachtige' zwarte balken links en rechts. Via component wordt het signaal na een paar seconden zeer netjes en acceptabel opgerekt (zoom) tot een zo beeldvullend mogelijk resultaat. De beeld instellingen die dit regelen staan bij beide ingangen gelijk ingesteld.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of betreft dit een bug in de tv (Philips zoekt het uit, maar wist niet 1 2 3 het antwoord er op). Kortom de 16:9 kijk ik met HDMI en de 4:3 met Component, welke overigens op extern 3 geprogrammeerd is, op zich niet erg waare het niet dat de VGA ingang ook gekoppeld is aan Extern 3, dus als mijn ' oude' mediacenter met (nu nog) VGA only aanstaat, krijgen de signalen ruzie, in het voordeel van Component, however zorgt het wel voor wat storingen her en der. Ook de plug & play van de tv richting de pc (ultimate 64bit) loopt niet ideaal daar deze als standaard monitor met slechts een paar slechte resoluties aangegeven wordt.

Tot slot nog het geluid, de TV levert zelf een prima geluid op echter ik laat dit liever door de surroundset doen, de TV levert stereo via tulpjes en 2.1 via digitaal coaxiaal. Dat laatste is eigenlijk dieptriest daar je er prachtig signaal invoert en dit wel zo door Philips aangeraden wordt dit zo aan te sluiten. Dit ook bij Philips aangekaart echter e.e.a schijnen we te danken te hebben aan de entertainment industrie met copieerbeveiligingen die liever niet een al te hoogwaardig signaal de tv zien uit komen, ze willen wel dat we hun dure Blueray en DVD's kopen, maar er optimaal van kunnen genieten, dat dan weer niet. Uiteraard heb ik het geluid inmiddels ook optisch lopen van de HDTV tuner en de PS3, echter dit levert zoals al eerder hier gesteld een vette delay op (130 tot 200ms). Laat ik nou net een Pioneer 1016V hebben die daar niets aan kan verhelpen. (Ai nog meer uitgeven)

Kortom een vette TV met werkelijk prachtig beeld (op een incidentele halo na), maar nog wel een paar iritaties welke ik ten dele zelf op kan lossen en anderzijds design danwel firmware foutjes zijn.

De TV zelf maar dat weten we is werkelijk een lust voor het oog zowel uit als aan. Momenteel staat deze nog op zijn overigens mooie poot, maar binnenkort komt ie aan de muur waarvoor ik eerst nog wat aanpassingen moet verrichten, t.z.t. post ik wel wat foto's en/of een filmpje en kom ik nog wel terug op wat meer features van de tv.
Ik ben van plan om de 37pfl9603 te kopen, met een onkyo 606. De onkyo kan een maximale delay aan van 100ms. Heb jij die delay van 200ms zelfgemeten? Want ik heb getallen gehoord tot 130ms.
Want als ik dan een delay van 200ms heb dan hou ik nog steeds een delay over van 100ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanderP schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:10:
[...]

Ik ben van plan om de 37pfl9603 te kopen, met een onkyo 606. De onkyo kan een maximale delay aan van 100ms. Heb jij die delay van 200ms zelfgemeten? Want ik heb getallen gehoord tot 130ms.
Want als ik dan een delay van 200ms heb dan hou ik nog steeds een delay over van 100ms.
Op het oog is het een behoorlijke delay, ook ik had die 130ms gelezen. Dus ik gisteren bellen met Philips helpdesk (aardige gast overigens). En melde mijn ervaringen, o.a. een delay van wel 130ms, toen werd mij verteld dat het niet bij 130 hoeft te blijven kan afhankelijk van de source en de diverse perfectpixel features aan of uit wel oplopen tot 200ms. Niet iets om blij van te worden, echter dit probleem krijg je met het verder perfectioneren van het beeld (kost tijd :( ). Blijf er overigens bij dat een tv die voor die vertraging zorgt ook moet zorgen dat er volwaardige geluidsstream (dus niet 2.1) met vertraging naar je receiver moet sturen. Kan me zo ergeren aan de entertainment industrie met al haar beperkende regeltjes. Ik koop blueray schijfjes om naast perfect beeld ook strak geluid te krijgen en niet geknepen op 2.1. (Toch maar meer downloaden, moet die hardware ergens van betalen ;) )

Nu moet je dus naast een dure tv ook nog weer investeren in een dure receiver, ik heb mijn pioneer 1016v nog maar 1.5 jaar. Zit nu te denken de pioneer 1018 (deze doet aan lipsync 0-200ms). Heb nu zijn oudere broertje 1016 in silver en geluid is zeer goed (7x 120 watt continu bij 8 ohm). De 1018 neem ik dan in zwart zodat deze mooi bij de de zwarte TV, PS3 en Samsung HDTVtuner past, het oog wil ook wat.

Maar het blijft erg iritant dat als je een behoorlijke surround set (Harman Kardon) heb staan en je vervolgens voor geluid zonder delay naar het geluid van je tv moet luisteren (op zich vrij goed geluid, maar ja geen dreunend surround). Beeld en design van de tv JUMMIE JUMMIE. !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Wat me opgevallen is aan mijn 42" 9603 is dat als ik een film in bijv. 2.35:1 afspeel (dus breedbeeld met zwarte balken onder en boven) dat er precies op de rand van het filmbeeld tegen de zwarte balken aan, het beeld daar net iets anders is, een net iets andere lichtsterkte heeft/contrastverhouding.
Dit is zo met analoge SD weergave, digitale TV en weergave van een hdmi bron. Dat is dus alleen zo als er zwarte horzizontale balken bij 2.35:1 is.
Het gaat maar echt om 2 dunne randen van een aantal pixels hoog precies tegen de onderste en bovenste zwarte balk aan.
Is iemand anders dit opgevallen op hun TV?
Het is niet storend, maar wel opvallend dat dat bij elke video input is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:39:
[...]

Niet iets om blij van te worden, echter dit probleem krijg je met het verder perfectioneren van het beeld (kost tijd :( ). Blijf er overigens bij dat een tv die voor die vertraging zorgt ook moet zorgen dat er volwaardige geluidsstream (dus niet 2.1) met vertraging naar je receiver moet sturen. Kan me zo ergeren aan de entertainment industrie met al haar beperkende regeltjes. Ik koop blueray schijfjes om naast perfect beeld ook strak geluid te krijgen en niet geknepen op 2.1.
Misschien dat er over een bepaalde tijd weer een truukje boven komt drijven. De oude serie had dat ook. HDMI3. Voor DD of DTS zou dit nog een mooie uitkomst zijn, maar netjes is het zeker niet.

Echter zal je in het geval van TrueDolby en de DTS variant toch geen gebruik meer kunnen maken van je SPDIF uit van je tv (om het gesynced te krijgen). De bandbreedte van de 'ouderwetse' SPDIF is veel te klein voor en TrueDD of DTS stream.

Wil je gesynced 1080P kijken en Truexxx geluid willen dan zal je vanaf je Blu-ray speler een HDMI kabel naar een receiver (die HDMI èn Truexxx decoders aan boord heeft) moeten leggen en vanuit je receiver weer een HDMI naar je TV moeten leggen...

Ben idd met je eens dat gewoon DD of DTS mogelijk moet zijn... Maarja de macht van sommige groepen (lees filmmaat$chappijen) worden boven het consumentenbelang gezet. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:10:
[...]

Dit "ligt" aan de decoder in combinatie met HDMI.

Via HDMI is de "afspraak" om altijd een 16"9 resolutie uit te sturen. Als de box nu 4:3 content krijgt plaatst de decoder balken aan weerzijden, of rekt het geheel de breedte in (kun je doen door de knop p.size links onder op de ab van de decoder). Dit beeld wordt dan naar de tv gestuurd die hard geprogrammeerd is dat HDMI altijd die vaste resolutie is en dat daar niet aan gemorreld moet worden. Hierdoor worden de balken niet gedetecteerd en bljf je dus de balken zien.
Persoonlijk heeft dit overigens mijn voorkeur ipv (smart)zoomen.

Nadeel is echter bijv. de themakanalen van NPO. Hier wordt vaak 16:9 context letterboxed in 4:3 doorgegeven. Dan krijg je dus helemaal rond om een kader die je bij HDMI niet wegkrijgt. Met dank in dat geval dus aan NPO.
Inmiddels had ik het p.size knopje ook ontdekt, dit werkt idd wel maar rekt de boel behoorlijk op in de breedte. Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar het smartzoomen. maar ja als het een HDMI afspraak is, zal er weinig aan te doen zijn, wordt gewoon tijd dat alle kanalen eens met spoed overstappen op 16:9. (liefst ook nog een HDsignaal ;) ). Ook voor de adverteerders interessant daar die doelgroep mogelijk meer te besteden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn versterker op 200ms gezet en nu is het perfect (je kan het gemakkelijk horen door ook het geluid van de tv aan te zetten). 200ms staat op ook op de website van Philips:
http://www.p4c.philips.co...dct=QAC&ctn=47PFL9603D/10
vanderP schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:10:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact 2 minuten geleden is er een nieuwe firmware versie neergezet. Nog niet geprobeerd, ben hem nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:00:
Exact 2 minuten geleden is er een nieuwe firmware versie neergezet. Nog niet geprobeerd, ben hem nu aan het downloaden.
Heb zojuist ook de nieuwe(re) firmware voor de 42pfl9703 geinstalleerd. Update ging zeer eenvoudig. Op het eerste gezicht geen veranderingen, wellicht ontdek ik die nog.
Jammer dat Philips er geen changelog bij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:01:
[...]

Inmiddels had ik het p.size knopje ook ontdekt, dit werkt idd wel maar rekt de boel behoorlijk op in de breedte. Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar het smartzoomen. ...
Naast de Samsung is er nu ook een Humax HD decoder voor het Ziggo gebied.
Hier vindt je een review.
Deze Humax heeft naast dezelfde beeldvullende optie ook een zoom functie, maar uitsluitend om letterboxed 4:3 materiaal te zoomen, zoals bijv. de films op mgm of de themakanalen van npo. Smartzoom is ook hier niet van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:29:
[...]

Naast de Samsung is er nu ook een Humax HD decoder voor het Ziggo gebied.
Hier vindt je een review.
Deze Humax heeft naast dezelfde beeldvullende optie ook een zoom functie, maar uitsluitend om letterboxed 4:3 materiaal te zoomen, zoals bijv. de films op mgm of de themakanalen van npo. Smartzoom is ook hier niet van de partij.
Ok, maar helaas heb ik de samsung nog maar sinds 1 maand. Denk dat een volgende tuner interactief eventueel met HDrecorder zal worden. Voorlopig geniet ik van het beeld de Samsung levert.

Zoals straks al gemeld heb ik de firmware zojuist geüpdatet, aanvankelijk leek er weinig verschil.
Heb de oude firmware maar even gekent, maar volgens mij zijn er nu in het perfectpixel menu een aantal instellingen die naast: Uit, Minimum, maximum. Nu ook Medium hebben gekregen.

Verder vind ik het beeld mooier geworden bij zowel SD als HD uitzendingen, de lichtopbrengst van de tv lijkt iets groter (ook nadat ik de instellingen weer op persoonlijke voorkeur ingesteld had).

Wat me ook opvalt is dat de audio delay nu ook vet aanwezig is als je het geluid via de tv zelf laat lopen. Dit was al zo bij HDMI maar Component met analoog geluid had niet opvallend, nu is de vertraging zeer aanwezig. Kortom je lijkt wel bijna verplicht tot aanschaf van een dure receiver met lipsinck. Toch vind ik het triest dat de tv zijn eigen geluid niet kan lipsyncen...

Op naar de volgende update dus... resultaat, Beeld beter, geluid 'slechter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik keek vorige week naar de nieuwe philips 47" in de Mediamarkt maar het viel mij op dat het enorm stotterde en beeld met vertraging werd opgebouwd. Kan dit kloppen? Ik kan mij niet voorstellen dat de nieuwe philips tv's zo slecht zijn.. Wie weet hier een oplossing voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:05:
Ik keek vorige week naar de nieuwe philips 46" in de Mediamarkt maar het viel mij op dat het enorm stotterde en beeld met vertraging werd opgebouwd. Kan dit kloppen? Ik kan mij niet voorstellen dat de nieuwe philips tv's zo slecht zijn.. Wie weet hier een oplossing voor? :)
Welke 46" ? Zal denk ik een 47" geweest zijn. Stotterend beeld lijkt mij bijna onmogelijk (althans de beeldopbouw van het huidige topmodel **pfl9703 is supersnel. Waarschijnlijk zal de bron bijv. een gare HDTV stream de oorzaak geweest zijn. TV projecteerd wat het binnen krijgt (en probeert dat te verbeteren).

Heb me overigens een paar weken geleden wel geergerd bij Saturn Groningen, waar de dure Philips modellen stonden te 'schitteren' (lees vieze ruis in een slecht 'analoog' signaal), terwijl de 1000 euro goedkopere Samsungs met mindere specs, super strak blueray materiaal stonden te draaien. De Bikinibabes op die TV's zagen er dan ook erg prettig uit. 3x maal raden waar de meeste klanten (mannen) naar stonden te kijken. Als ik accountmanager bij Philips was, zou ik dit niet waarderen van het Saturn account. De niet goed ingelichte klant zal onder dergelijke omstandigheden eventueel geholpen door een glad verkooppraatje al gauw voor die 'lekkere' Samsung kiezen. Heb dit overigens ook gemeld bij Philips.

Samenvattend de 9703's geven een superstrak zeker niet stotterend beeld, alleen onder zeer bepaalde omstandigheden kun je eens een halo ontwaren. Wellicht wordt dat ook nog verbeterd bij de volgende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Welke 46" ? Zal denk ik een 47" geweest zijn. Stotterend beeld lijkt mij bijna onmogelijk (althans de beeldopbouw van het huidige topmodel **pfl9703 is supersnel. Waarschijnlijk zal de bron bijv. een gare HDTV stream de oorzaak geweest zijn. TV projecteerd wat het binnen krijgt (en probeert dat te verbeteren).

Heb me overigens een paar weken geleden wel geergerd bij Saturn Groningen, waar de dure Philips modellen stonden te 'schitteren' (lees vieze ruis in een slecht 'analoog' signaal), terwijl de 1000 euro goedkopere Samsungs met mindere specs, super strak blueray materiaal stonden te draaien. De Bikinibabes op die TV's zagen er dan ook erg prettig uit. 3x maal raden waar de meeste klanten (mannen) naar stonden te kijken. Als ik accountmanager bij Philips was, zou ik dit niet waarderen van het Saturn account. De niet goed ingelichte klant zal onder dergelijke omstandigheden eventueel geholpen door een glad verkooppraatje al gauw voor die 'lekkere' Samsung kiezen. Heb dit overigens ook gemeld bij Philips.

Samenvattend de 9703's geven een superstrak zeker niet stotterend beeld, alleen onder zeer bepaalde omstandigheden kun je eens een halo ontwaren. Wellicht wordt dat ook nog verbeterd bij de volgende updates.
Mijn excuses. Het was inderdaad een 47"model met ambilight (9703). Het beeld kwam van een Bluray film van Sting. Je zag wanneer de muzikanten snel heen en weer bewogen dat het beeldopbouw enigszins tijd kostte. Het leek op 'ghosting' dus ik ben nu aardig huiverig naar de philips beeldbuizen. Ik weet dat Samsung ook zo'n probleem heeft en dat het komt door de 100hz filter. Heeft de Philips hier misschien ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:40:
Mijn excuses. Het was inderdaad een 47"model met ambilight (9703). Het beeld kwam van een Bluray film van Sting. Je zag wanneer de muzikanten snel heen en weer bewogen dat het beeldopbouw enigszins tijd kostte. Het leek op 'ghosting' dus ik ben nu aardig huiverig naar de philips beeldbuizen. Ik weet dat Samsung ook zo'n probleem heeft en dat het komt door de 100hz filter. Heeft de Philips hier misschien ook last van?
:X

Het zegt helemaal niks wat je gezien hebt. De panelen in de 9703 zijn ERG goed, en de natural motion in de nieuwe TV's is beter dan wat andere merken voor elkaar krijgen. Sony gebruikt overigens ook Philips algoritmen met een eigen tuning. Wel kan het zo zijn, zeker bij Bluray, dat je 24p content hebt gezien. Die framerate heeft een 'movie look' en is altijd schokkerig, wat met de natural motion heel goed glad gestreken kan worden. Kortom, je hebt geen reden om Philips hierom te mijden. Ik zou juist zeggen: integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:51:
Ik heb mijn versterker op 200ms gezet en nu is het perfect (je kan het gemakkelijk horen door ook het geluid van de tv aan te zetten). 200ms staat op ook op de website van Philips:
http://www.p4c.philips.co...dct=QAC&ctn=47PFL9603D/10

[...]
Ik heb een onkyo 606 en als ik die op 100ms zet merk ik geen lipsync issues meer. Volgens mij heb ik screenshots gezien van mensen die metingen hadden gedaan, daarop was de delay ongeveer 130 ms. Apart dat Philips het zelf over 200ms heeft, dat is echt bizar veel. Ik zou verwachten dat ik dat gat van 100ms wel zou merken.

Maar die HD natural motion zet ik bij films toch vaak uit, ik vind het echt weird :-) Bij TV en documentaires is het wel cool. Earth met HDNM aan is echt een belevenis! Overigens vind ik de ambilight surround nog veel meer toevoegen aan die belevenis dan HDNM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het samsung forum las ik:

Ik las hier dat sommige mensen last hadden van dat het beeld en geluid niet synchroon lopen.
Dit heeft niks met je ontvanger of met de uitzending te maken.

In het @home gebied is een nieuwe digitale headend. Die veroorzaakt dit probleem soms.
Dit probleem doet zich dus alleen voor bij digitale uitzendingen.

Als het goed is wordt volgende week de digitale headend voorzien van een software upgrade.. en dan moeten ze die problemen kunnen voorkomen.

Ik heb ook recent de nieuwste firmware voor de tuner geïnstalleerd, en constateer nu een forrse delay op de 42pfl9703,. Kennelijk kan het dus hier ook (gedeeltelijk) mee te maken hebben. Valt me inmiddels ook op dat het bij de ene uitzending erger is dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
Hoi kun je mij vertellen hoe ik aan die actie deel kan nemen? Ik heb de 9603 vorige week gekocht!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de 120 euro (EK actie) teruggehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrique70 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:37:
[...]

Hoi kun je mij vertellen hoe ik aan die actie deel kan nemen? Ik heb de 9603 vorige week gekocht!

gr
Je kunt er aan mee doen doen als je kunt aantonen de tv in de oorspronkelijke EK actie periode besteld hebt. (1 t.m 01 juli of zoiets). .

Je moet dan een schrijven richten aan:

Philips Consumer Lifestyle
EK Selectie
De Schakel 17
5651 GH Eindhoven

Wel vermelden dat je niet voor 1 juli kon opsturen ivm trage levering e.d.
Verder copie aankoopsbon en de Philips serienummer/streepjes code uit de verpakkingsdoos meesturen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrique70
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:37:
[...]

Je kunt er aan mee doen doen als je kunt aantonen de tv in de oorspronkelijke EK actie periode besteld hebt. (1 t.m 01 juli of zoiets). .

Suc6
Da's jammer! Ik heb hem 4 juli gekocht, staat ook op de bon.... :'(
In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ niet eerder besteld o,i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen ik heb een vraagje
hoe kan ik het geluid van de tv 9603 laten lopen via me home cinema jvc rx-es1sl
ik kan niet de digitale in gang gebruiken omdat daar de dvd speler op zit
je zou zeggen dat het via de scart zou moeten lopen ,maar dat werkt ook niet
heb al van alles geprobeert maar zonder resultaat
heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Scart heeft geen digitale aansluiting in zijn standaard opgenomen, je zou natuurlijk je dvd speler e.d. op je tv kunnen aansluiten en vervolgens je tv op je jvc. Nadeel is dat er geen dts/dd e.d. door wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Heeft iemand hier al ervaring met Digitenne in combinatie met de ingebouwde digitale tuner van deze nieuwe Philips modellen? Ik las ergens dat je een CAM van Conax nodig heb, maar wat ik over CAMs kan vinden is dat deze duurder zijn dan een losse digitale tuner. Dus dat lijkt me niet erg praktisch.

Verder wil ik een 32PFL5403 voor op de slaapkamer kopen, maar helaas kan ik hier nog bijna niks over vinden, ook niet in dit mooie topic. Zijn hier wel al mensen met ervaringen met dit model?
Een belangrijk onderdeel voor ons is dat het geluid goed moet zijn, aangezien we geen losse home-cinema set in de slaapkamer willen, maar wel vaak DVD's op bed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over dat lipsync gebeuren.

Ik wil namelijk gaan voor die 42 9703d maar als ik dat zo hoor met dat lipsync gebeuren dan weet ik het nog niet of ik hem wil aanschaffen.

Is het nou zo dat als de dvd speler met een hdmi kabel is aangesloten op die tv dat je dan lipsync krijgt of is dat ook als je die dvd speler met een scart aansluit ?

krijg je ook lipsync als je een digitale decoder aansluit ?

heb nu nog een oude tv waarvan ik de dvd speler (alleen scart) en de humax 9200pvr (alleen scart)
via scart naar de tv stuur
verder gaat het audio van beide via de optische kabel naar de jvc rx homecinema (zit geen lipsync op)

sonde als er een knop op de tv zit voor hd natural motion waarvan het beeld beter wordt dat je die dan uit moet schakelen.

Ik hoor het wel. Bedankt alvast voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand via de DVB-T tuner de FTA zenders zonder een antenne
kunnen ontvangen?Of icm met een analoog kabel TV de digitale FTA binnengekregen.
Ik woon vlakbj een Digitenne zendmast maar ontvang totaal niets met of zonder
een aangesloten antenne.Met de antenne bedoel ik de aansluiting thuis
zonder antenne> losgetrokken kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
KarlMarX schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:06:
Heeft iemand hier al ervaring met Digitenne in combinatie met de ingebouwde digitale tuner van deze nieuwe Philips modellen? Ik las ergens dat je een CAM van Conax nodig heb, maar wat ik over CAMs kan vinden is dat deze duurder zijn dan een losse digitale tuner. Dus dat lijkt me niet erg praktisch
Omdat het duurder is is het niet praktisch? Je kan de DVB-T tuner van de TV gebruiken en zodoende heb je maar 1 afstandsbediening nodig. Ja dat gebruiksgemak kost meer en is praktisch.

Ik vind het zelf onzin, ik heb een Harmony ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.