w8andc schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:09:
@bramvdi
Jij hebt een LCD eerder uit de low-end reeks aangeschaft.
Dus de te verwachten beeldkwaliteit zal uiteraard minder zijn dan de nieuwere en duurdere types van Philips.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFO:
Zelf ben ik al een hele tijd gebrand op de
Philips 47PFL9703. Ik volg diverse fourms en heb nu toch al enig zicht op ervaringen. In België heb ik dit type nog steeds niet in actie kunnen zien. De
42PFL9603 heb ik wel reeds in diverse zaken gezien en getest. Dit type is technisch voor een groot gedeelte identiek met de 9703.
Ik heb echter ook moeten vasstellen dat de beeldkwaliteit niet zo is als verwacht.
Dit is uiteraard afhankelijk van de beeldbron.
Over het algemeen lijken mij de kleuren te sterk en onatuurlijk. Het contrast is ook niet evenwichtig. Deze instellingen kunnen nog redelijk goed afgesteld worden. Een ander verhaal is de vloeiendheid van het beeld.
- Via Blue Ray kwam het beeld wel heel goed tot uiting in 1080p. Geen zichtbare fouten opgemerkt.
- Bij het bekijken van een HD demo (1080i) kanaal via DVB-C (kabel) heb ik echter moeten vaststellen dat de lopende band (ticker) onderaan diverse fouten vertoonde: haperingen, wisselende scherpte en contouren rond bewegende tekst. Ik heb in de instellingen diverse opties moeten minderen of uitschakelen om een vloeiender en standvastiger beeld te verkrijgen. Vreemd dat je voor zo'n dure LCD, die wordt gepresenteerd als een LCD met de nieuwste technieken om vloeiend beeld te verkrijgen, de instellingen moet uitzetten om dat vloeiend beeld te krijgen!
-Gewoon SD digitaal TV-kanaal (DVB-C) viel ook tegen vond ik.
-Analoog beeld is zeer slecht en ook een gebrek in vloeiendheid van het beeld (ticker). Zulke LCD's zijn niet gemaakt om analoog beeld door te sturen.
Na meer zoekwerk en reviews ben ik nu echter ook voor de eerste keer bij een plasma full HD gekomen.
De Pioneer Kuro reeks blinkt hier uit, maar zijn echter te duur.
De Panasonic TH-PZ80/85/800 komen in de nabijheid van de Pioneers en hebben een redelijke prijs.
Heb de
Panasonic TH-42PZ85 in actie gezien. Zowel Blue Ray als digitale kabel kwam in contrast, vloeiendheid en natuurlijkheid van kleuren sterker uit dan de Philips. Ik had zelf niet gedacht dat ik nog naar een plasma zou grijpen. Zelf zou ik de
Panasonic TH-50PZ800 willen zien. Deze heeft een aantal interessante extra's. Het Amerikaanse model heeft zelfs THX certificaat. In het Europese model zou de Cinema Modus hetzelfde zijn.
Nog even iets betreffende prijzen.
Hier in België (alvast waar ik nagevraagd heb) worden zowel de Philips 47PFL9703 als de Panasonic TH-50PZ800 verkocht aan € 3500 !!! Schandalig.
Misschien weet iemand hier op dit forum veel betere prijzen voor beide types. Hopelijk kan iemand mij ook adressen in Maastricht of Aken geven?
In Nederland kan ik via Foka.nl de Panasonic aan €2999 - 25% (vermeld op website), dus rond 2250 kopen. Daar wil ik wel voor naar Rotterdam gaan. Maar liefst iets korterbij.