Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.276 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Vandaag teruggebeld door BCC in Helmond, die vent kon niet veel voor me betekenen zei hij. Hij bleef het volhouden dat het onmogelijk was voor zo'n bedrag. Dat Philips ze dan niet uit zou leveren. Ze mogen niet onder een bepaalde prijs verkopen. Snap dat niet helemaal. Wat moeit het Philips nou hoeveel korting BCC geeft? Gaat toch om de omzet van Philips? Philips heb toch geen donder te maken met de kortingen die bcc geeft?? Of zie ik dat verkeerd. Mensen die hem nu besteld hebben, de 47 inch versie dan, die nog niet uit is, schijnen misschien nog wel problemen te krijgen met levering? Mij lijkt het kolderpraat wat ie verkoopt. Hij zei ook dat het bod van 1500 euro korting (omgerekend 18%) bij BCC Eindhoven ongekend hoog was....

Dus ik zit nog steeds van... wat zal ik nou gaan doen. Misschien toch maar prijstopper afwachten ofzo...

Kan niet wachten tot ik m besteld heb, wil hem zo graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:49:
Vandaag teruggebeld door BCC in Helmond, die vent kon niet veel voor me betekenen zei hij. Hij bleef het volhouden dat het onmogelijk was voor zo'n bedrag. Dat Philips ze dan niet uit zou leveren. Ze mogen niet onder een bepaalde prijs verkopen. Snap dat niet helemaal. Wat moeit het Philips nou hoeveel korting BCC geeft? Gaat toch om de omzet van Philips? Philips heb toch geen donder te maken met de kortingen die bcc geeft?? Of zie ik dat verkeerd. Mensen die hem nu besteld hebben, de 47 inch versie dan, die nog niet uit is, schijnen misschien nog wel problemen te krijgen met levering? Mij lijkt het kolderpraat wat ie verkoopt. Hij zei ook dat het bod van 1500 euro korting (omgerekend 18%) bij BCC Eindhoven ongekend hoog was....

Dus ik zit nog steeds van... wat zal ik nou gaan doen. Misschien toch maar prijstopper afwachten ofzo...

Kan niet wachten tot ik m besteld heb, wil hem zo graag!
Lijkt me inderdaad bullshit, dat verhaal over leveringen. Alsof Philips eerst de verkoopprijs verifieert bij BCC alvorens tot levering over te gaan. Hoor ik hier verplichte prijzen van Philips ? Neeltje kom er maar in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
ja mochten niet onder een bepaald bedrag verkopen, zeker ook omdat het een model is (47 inch versie) wat officieel nog niet op de markt is voor de consument. In veel systemen staat hij ook als zijnde "special". Hij zei dat als Philips erachter zou komen dat ze voor zo weinig verkocht werden Philips officieel in staat mag zijn om niet uit te leveren.

Vond het allemaal erg ongeloofwaardig, tis een spel wat je speelt, maar aan de andere kant kwam hij geloofwaardig over. Had hem tenslotte zaterdag in de winkel nog gesproken en hij was heel reeel. Overigens mochten ze Foka niet officieel zien als een concurrent, als zijnde dat ze met die prijs mee konden gaan van de Philips tv, omdat op hun site de 47PFL9703 stond dat hij 2999,- was terwijl ik ze gemailt had voor de prijs en ik dan een prijs van 2549,- doorkreeg. Overigens wilde ze voor de Sony HTP 2BDRSF blu ray home cinema set wel meegaan van 899,- voor 749,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kun je het beeldformaat bij de HDMI ingang niet op 16:9 zetten? Ik heb bij veel HD films zwarte balken boven en onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:18:
Waarom kun je het beeldformaat bij de HDMI ingang niet op 16:9 zetten? Ik heb bij veel HD films zwarte balken boven en onder.
Kleine zwarte balken hou je toch wel. Ligt er ook aan of de film 16:9 widescreen is of niet. Bij mijn weten kun je dat niet veranderen zonder dat de verhoudingen verloren gaan.

Maar waar je wel sowieso op moet letten is dat je dvd speler zelf ook op 16:9 ingesteld moet zijn. Veel mensen die overgaan van een 4:3 scherm naar een LCD tv sluiten alles opnieuw aan zonder de dvd speler instellingen op de nieuwe tv aan te passen. Dus ook hier zou je even naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:33
Eens iets anders:

Heeft er hier iemand eigenlijk de Philips soundbar (HTS8100) al gezien in combinatie met een tv uit de nieuwe serie? Past deze er een beetje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

koffieboontje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:09:
ja mochten niet onder een bepaald bedrag verkopen, zeker ook omdat het een model is (47 inch versie) wat officieel nog niet op de markt is voor de consument. In veel systemen staat hij ook als zijnde "special". Hij zei dat als Philips erachter zou komen dat ze voor zo weinig verkocht werden Philips officieel in staat mag zijn om niet uit te leveren.

Vond het allemaal erg ongeloofwaardig, tis een spel wat je speelt, maar aan de andere kant kwam hij geloofwaardig over. Had hem tenslotte zaterdag in de winkel nog gesproken en hij was heel reeel. Overigens mochten ze Foka niet officieel zien als een concurrent, als zijnde dat ze met die prijs mee konden gaan van de Philips tv, omdat op hun site de 47PFL9703 stond dat hij 2999,- was terwijl ik ze gemailt had voor de prijs en ik dan een prijs van 2549,- doorkreeg. Overigens wilde ze voor de Sony HTP 2BDRSF blu ray home cinema set wel meegaan van 899,- voor 749,-...
Ik weet niet of dit onder de tweakers policy valt, maar misschien dat ik iemand ken bij de It's die iets voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Jules|IA schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Ik weet niet of dit onder de tweakers policy valt, maar misschien dat ik iemand ken bij de It's die iets voor je kan betekenen.
Weet ik ook niet, anyway, laat hem maar contact opnemen. Email adres staat bij mij mijn profiel. Thanks voor je moeite man! Hopenlijk kan hij iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ralphfx schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:49:
Eens iets anders:

Heeft er hier iemand eigenlijk de Philips soundbar (HTS8100) al gezien in combinatie met een tv uit de nieuwe serie? Past deze er een beetje bij?
In De Philips winkel in Eindhoven staat deze in combinatie met de 37PFL9603. Past goed bij elkaar. 2 Philips producten in een nieuwe serie passen sowieso wel mooi bij elkaar. Maar je moet niet denken dat de Soundbar mooier beeld/geluid geeft dan een ander merk want dat is onzin.

Maar qua design past het zeer zeker wel ja. Maar ook hier, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt over de minimale verkoopprijs. Ik heb mijn 42PFL9703 dan ook voor 2200 euro gekregen na (zogenaamde 300 euro) inruil oude tv op de factuur. Gisteren nog een envelope richting Philips gestuurd voor de extra 125 euro retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje op zoek naar LCD oa. ivm HD tv voetbal

Gisteren philips 37pfl5603 gekocht thuis snel geinstalleerd met HD box van samsung erbij.
Ik was al wat gereserveerd mbt beeldkwaliteit van LCD tv's en dat bleek helaas ook de praktijk.

Ik vind het beeld erg tegenvallen, tekenfilms, dvd's en Xbox360 ziet er goed uit maar de tv zenders (digitaal casema) is niet best, er zit veel ruis in het sgnaal.

voetbal vond ik niet om aan te zien, bij veel actie erg onscherp beeld, je ziet het beeld steeds shiften tussen scherp en onscherp.

Ik heb nu al zoveel lcd schermen gezien maar het is het gewoon niet, tenzij je misschen 2000+ betaald.

Ik heb de LCD meteen weer teruggebracht, kreeg daarna een eerlijk verhaal van BCC medewerker over kwaliteit van LCD's enz enz

Ik wist het eigenlijk al maar vooralsnog is Plasma nog steeds beter, vooral bij voetbal ed.

Dus op zoek naar Plasma..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:33
koffieboontje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:35:
[...]

In De Philips winkel in Eindhoven staat deze in combinatie met de 37PFL9603. Past goed bij elkaar. 2 Philips producten in een nieuwe serie passen sowieso wel mooi bij elkaar. Maar je moet niet denken dat de Soundbar mooier beeld/geluid geeft dan een ander merk want dat is onzin.

Maar qua design past het zeer zeker wel ja. Maar ook hier, smaken verschillen.
De HTS8100 soundbar hebben we al, vandaar :) Bedankt voor je toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ralphfx schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:05:
[...]

De HTS8100 soundbar hebben we al, vandaar :) Bedankt voor je toelichting!
Nu nog een mooie 9603 of 9703 erbij, dan heb je een hele mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:54:
Weet niet of dit een issue is bij sommige mensen maar bij mij wel en na op deze site gekeken te hebben dacht ik ik post het maar even. Heb een Philips 42PFL9703H met ingebouwde DVB-C gekocht via een internet shop gekocht. Ik had mijn twijfels of deze ingebouwde tuner zou werken aangezien op de tv staat dat hij alleen in Finland gebruikt kon worden. Wat blijkt; het werkt.
Wat was voorheen jouw kabel exploitant (voordat Ziggo is ontstaan)?
Ik weet niet of alle 3 de kabelaars die samengegaan zijn in Ziggo nu hetzelfde systeem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
koffieboontje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:10:
[...]

Nu nog een mooie 9603 of 9703 erbij, dan heb je een hele mooie set.
Philips komt binnekort met een nieuwe soundbar voor de 9603/9703. Bij de nieuwe soundbar wordt er ook gebruik gemaakt van een plexiglas rand net als bij de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w8andc
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
@bramvdi
Jij hebt een LCD eerder uit de low-end reeks aangeschaft.
Dus de te verwachten beeldkwaliteit zal uiteraard minder zijn dan de nieuwere en duurdere types van Philips.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFO:
Zelf ben ik al een hele tijd gebrand op de Philips 47PFL9703. Ik volg diverse fourms en heb nu toch al enig zicht op ervaringen. In België heb ik dit type nog steeds niet in actie kunnen zien. De 42PFL9603 heb ik wel reeds in diverse zaken gezien en getest. Dit type is technisch voor een groot gedeelte identiek met de 9703.

Ik heb echter ook moeten vasstellen dat de beeldkwaliteit niet zo is als verwacht.
Dit is uiteraard afhankelijk van de beeldbron.
Over het algemeen lijken mij de kleuren te sterk en onatuurlijk. Het contrast is ook niet evenwichtig. Deze instellingen kunnen nog redelijk goed afgesteld worden. Een ander verhaal is de vloeiendheid van het beeld.
- Via Blue Ray kwam het beeld wel heel goed tot uiting in 1080p. Geen zichtbare fouten opgemerkt.

- Bij het bekijken van een HD demo (1080i) kanaal via DVB-C (kabel) heb ik echter moeten vaststellen dat de lopende band (ticker) onderaan diverse fouten vertoonde: haperingen, wisselende scherpte en contouren rond bewegende tekst. Ik heb in de instellingen diverse opties moeten minderen of uitschakelen om een vloeiender en standvastiger beeld te verkrijgen. Vreemd dat je voor zo'n dure LCD, die wordt gepresenteerd als een LCD met de nieuwste technieken om vloeiend beeld te verkrijgen, de instellingen moet uitzetten om dat vloeiend beeld te krijgen!

-Gewoon SD digitaal TV-kanaal (DVB-C) viel ook tegen vond ik.

-Analoog beeld is zeer slecht en ook een gebrek in vloeiendheid van het beeld (ticker). Zulke LCD's zijn niet gemaakt om analoog beeld door te sturen.

Na meer zoekwerk en reviews ben ik nu echter ook voor de eerste keer bij een plasma full HD gekomen.
De Pioneer Kuro reeks blinkt hier uit, maar zijn echter te duur.
De Panasonic TH-PZ80/85/800 komen in de nabijheid van de Pioneers en hebben een redelijke prijs.
Heb de Panasonic TH-42PZ85 in actie gezien. Zowel Blue Ray als digitale kabel kwam in contrast, vloeiendheid en natuurlijkheid van kleuren sterker uit dan de Philips. Ik had zelf niet gedacht dat ik nog naar een plasma zou grijpen. Zelf zou ik de Panasonic TH-50PZ800 willen zien. Deze heeft een aantal interessante extra's. Het Amerikaanse model heeft zelfs THX certificaat. In het Europese model zou de Cinema Modus hetzelfde zijn.

Nog even iets betreffende prijzen.
Hier in België (alvast waar ik nagevraagd heb) worden zowel de Philips 47PFL9703 als de Panasonic TH-50PZ800 verkocht aan € 3500 !!! Schandalig.

Misschien weet iemand hier op dit forum veel betere prijzen voor beide types. Hopelijk kan iemand mij ook adressen in Maastricht of Aken geven?
In Nederland kan ik via Foka.nl de Panasonic aan €2999 - 25% (vermeld op website), dus rond 2250 kopen. Daar wil ik wel voor naar Rotterdam gaan. Maar liefst iets korterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gemerkt dat mijn philips 42pfl7403 aan de zijkanten en hoeken lichte donkere vlekken vertoont (vooral bij licht achtergrond te zien), is dit normaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w8andc schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:09:
In Nederland kan ik via Foka.nl de Panasonic aan €2999 - 25% (vermeld op website), dus rond 2250 kopen. Daar wil ik wel voor naar Rotterdam gaan. Maar liefst iets korterbij.
25% is het max. wat ze op enkele toestellen geven, wil dus niet zeggen dat de Panasonic die je voor 2999 hebt gezien met 25% korting krijgt. Ik zou eerst maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:54:
[...]

25% is het max. wat ze op enkele toestellen geven, wil dus niet zeggen dat de Panasonic die je voor 2999 hebt gezien met 25% korting krijgt. Ik zou eerst maar eens bellen.
Klopt idd, het is TOT 25% korting. Wel vaag want op de 47PFL9703 staat geen korting vermeld, de prijs op de site is 2999,- en ik krijg em sowieso al voor 2549,- als vaste prijs (nog niet eens bij meerdere stuks afname)

Heb ze wederom gemailt of ze een mooie aanbieding kunnen doen daar we over een order praten van ± 9000 euro. Heb gezegt dat als hij een mooie aanbieding heeft ik bereid ben komend weekend te komen orderen in Rotterdam bij Foka.

Dus ik ben benieuwd wat voor reactie ik krijg.

Had Prijstopper ook gemailt, kreeg ik mail terug (afzender xxxxxx@modern.nl) ze zeggen dat ze al laagste prijs van nederland hebben en standaard op alles 2 jaar garantie geven, wat uniek was blabla bla. Maar om wat extra's te doen gaven ze me een code die ik kon gebruiken bij een bestelling met een korting van maarliefst 5% |:( Heb ze gemailt dat ik het sowieso niet eens ben met hun kreet dat ze de beste prijzen hebben etc etc... maar hoor ik toch niks meer over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:14:
[...]

Had Prijstopper ook gemailt, kreeg ik mail terug (afzender xxxxxx@modern.nl) ze zeggen dat ze al laagste prijs van nederland hebben en standaard op alles 2 jaar garantie geven, wat uniek was blabla bla. Maar om wat extra's te doen gaven ze me een code die ik kon gebruiken bij een bestelling met een korting van maarliefst 5% |:( Heb ze gemailt dat ik het sowieso niet eens ben met hun kreet dat ze de beste prijzen hebben etc etc... maar hoor ik toch niks meer over denk ik.
Altijd langsgaan. Kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier in België (alvast waar ik nagevraagd heb) worden zowel de Philips 47PFL9703 als de Panasonic TH-50PZ800 verkocht aan € 3500 !!! Schandalig.
In elke winkel waar je gaat zal dat de adviesprijs zijn. Je moet wel gaan afdingen wil je het goedkoper meekrijgen.
Misschien weet iemand hier op dit forum veel betere prijzen voor beide types. Hopelijk kan iemand mij ook adressen in Maastricht of Aken geven?
De Duitse MM voorbij de grens in Heerlen zou je kunnen overwegen. En anders via enkele webwinkels in BE maar dat is ook nog altijd grappig :X De keuze van de panasonic iig een goede, maar je kan daar beter in het desbetreffende topic kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2008 18:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w8andc
[...]

Klopt idd, het is TOT 25% korting. Wel vaag want op de 47PFL9703 staat geen korting vermeld, de prijs op de site is 2999,- en ik krijg em sowieso al voor 2549,- als vaste prijs (nog niet eens bij meerdere stuks afname)
De exacte melding die bij alle Panasonic's (+ enkele andere merken) wordt vermeld:
"Op genoemde prijs ALTIJD tot 25% korting!!!".
Hiermee kan je natuurlijk allerlei wegen uit.

Het kleine woord tot doet alles. Vermoedelijk hoe ouder het toestel, hoe meer korting.
Dus op de nieuwe toestellen wellicht een korting ver van de 25% verwijderd.
Maar hoe dan ook. In België moet ik dit hoogst waarschijnlijk niet gaan aanschaffen. Ik ben toch niet gek!!

Ik ga morgen opnieuw proberen te bellen.Zojuist nam niemand meer op.

Kan je ook melden waar je de Philips aan vaste prijs van 2549 kunt bemachtigen?

[ Voor 5% gewijzigd door w8andc op 17-06-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb ze wederom gemailt of ze een mooie aanbieding kunnen doen daar we over een order praten van ± 9000 euro. Heb gezegt dat als hij een mooie aanbieding heeft ik bereid ben komend weekend te komen orderen in Rotterdam bij Foka.

Dus ik ben benieuwd wat voor reactie ik krijg.

Nooit telefonisch of e-mailen, maar altijd even persoonlijk informeren. Het scheelt enorm !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:54:
Hallo,

Ik heb gemerkt dat mijn philips 42pfl7403 aan de zijkanten en hoeken lichte donkere vlekken vertoont (vooral bij licht achtergrond te zien), is dit normaal?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:24

DukeBox

loves wheat smoothies

^ het is niet gewenst binnen 24 uur te kicken, daarnaast als iemand het antw. weet zal die vanzelf reageren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ alteclansing, dat verschijnsel heet 'backlightbleeding. Dit komt vaak voor bij de LCD techniek, en Philips heeft hier soms met grotere mate last van.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een 37pfl9603 gekocht, mooi ding, zelfs met de nog analoge TV-aansluiting.

Helaas lukt het me niet om netjes 1920x1080 vanuit mijn HTPC op het scherm te krijgen met een 8600 GTS. Laatste drivers erop, helaas. Ik krijg een onscherp en te grote desktop waarbij de taakbalk onderaan uit beeld is. Van alles gedaan met de Nvidia control panel, maar echt netjes werd het niet. Zeker niet haarscherp, zoals mijn oude philips 26inch LCD wel gewoon was op 1280x768.

Iemand tips ? Aangesloten met DVI-HDMI verloopkabel op de HDMI 1 poort. Ik heb geprobeerd met 50Hz, 59,9x Hz, 60 Hz, geen van alle leverde een strak gescaled plaatje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:35:
Helaas lukt het me niet om netjes 1920x1080 vanuit mijn HTPC op het scherm te krijgen [...]
Bij de beeldformaten op de TV moet je 'niet op schaal' kiezen. Hierdoor wordt het beeld van een PC op de juiste manier weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is je TV instellingen op te slaan? ik bedoel, elke keer als ik m'n TV opstart en iets van een externe bron wil zien staat de TV automatisch ingesteld op de prefix van Spel/Film etc en moet ik m'n contrast etc handmatig weer naar mijn voorkeur instellen. Dit moet toch ook wel vast te leggen zijn? Lijkt me raar dat ik dit elke keer zou moeten doen als ik m'n TV aanzet. iemand hier een goede tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Barret schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:36:
kan iemand mij vertellen of het mogelijk is je TV instellingen op te slaan? ik bedoel, elke keer als ik m'n TV opstart en iets van een externe bron wil zien staat de TV automatisch ingesteld op de prefix van Spel/Film etc en moet ik m'n contrast etc handmatig weer naar mijn voorkeur instellen. Dit moet toch ook wel vast te leggen zijn? Lijkt me raar dat ik dit elke keer zou moeten doen als ik m'n TV aanzet. iemand hier een goede tip voor?
Misschien dat een firmware update helpt?
Anders ff contact opnemen met de helpdesk... Vreemde is dat ik het ook 1 keer heb meegemaakt, daarna niet meer, vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]deltananie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:30:
[...]

Ik zat bij Multikabel. Alle voormalige kabelaars die nu onder Ziggo vallen gebruiken DVB-C voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Ik zat bij Multikabel. Alle voormalige kabelaars die nu onder Ziggo vallen gebruiken DVB-C voor zover ik weet.
Waar heb je de TV gekocht als ik zo vrij mag zijn dit te vragen. Dan weet ik in ieder geval zeker (nou ja, wat heet zeker) dat deze hetzelfde model levert (schijnbaar de Finland variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barret schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:36:
Lijkt me niet goed. Mijn 9703 onthoudt per bron de instellingen. Ik gebruik alleen HDMI 1 en de normale analoge antenne, maar deze worden apart onthouden, ook als ik de TV uit zet. Heb in het begin ook een paar keer (weliswaar kort) de stekker er uit gehad, en toen is dit volgens mij ook niet gereset.

Wat ik trouwens zelf niet snap: Als je Natural Motion aanzet ontstaat er een duidelijk merkbare delay, maar als je de demo mode gebruikt waarbij het links uit en rechts aanstaat merk ik geen delay (bij aangesloten PC). Hoe kan dan toch de NM processing uitgevoerd worden? Of zou de delay zoveel korter zijn als maar de helft van het scherm geprocessed moet worden, of staan er allerlei andere processing dingen ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Maakt niet uit welke kabelaar je hebt, voor digitale tv gebruiken ze allemaal DVB-C, dat is namelijk de benaming voor Digital Video Broadcast - Cable :)

DVB-S is Satelliet en DVB-T is Terestial (Digitenne).

Het gaat om de codering die gebruikt word en bij Ziggo is dat Irdeto.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:38:
[...]

Lijkt me niet goed. Mijn 9703 onthoudt per bron de instellingen. Ik gebruik alleen HDMI 1 en de normale analoge antenne, maar deze worden apart onthouden, ook als ik de TV uit zet. Heb in het begin ook een paar keer (weliswaar kort) de stekker er uit gehad, en toen is dit volgens mij ook niet gereset.

Wat ik trouwens zelf niet snap: Als je Natural Motion aanzet ontstaat er een duidelijk merkbare delay, maar als je de demo mode gebruikt waarbij het links uit en rechts aanstaat merk ik geen delay (bij aangesloten PC). Hoe kan dan toch de NM processing uitgevoerd worden? Of zou de delay zoveel korter zijn als maar de helft van het scherm geprocessed moet worden, of staan er allerlei andere processing dingen ook uit?
Volgens mij heeft mijn 9603 dit ook! Dat de settings niet meer kloppen. Vanavond eens nalopen en eventueel een firmware upgrade uitvoeren. to be continued ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
@bramvdi
Jij hebt een LCD eerder uit de low-end reeks aangeschaft.
Dus de te verwachten beeldkwaliteit zal uiteraard minder zijn dan de nieuwere en duurdere types van Philips.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFO:
Zelf ben ik al een hele tijd gebrand op de Philips 47PFL9703. Ik volg diverse fourms en heb nu toch al enig zicht op ervaringen. In België heb ik dit type nog steeds niet in actie kunnen zien. De 42PFL9603 heb ik wel reeds in diverse zaken gezien en getest. Dit type is technisch voor een groot gedeelte identiek met de 9703.

Ik heb echter ook moeten vasstellen dat de beeldkwaliteit niet zo is als verwacht.
Dit is uiteraard afhankelijk van de beeldbron.
Over het algemeen lijken mij de kleuren te sterk en onatuurlijk. Het contrast is ook niet evenwichtig. Deze instellingen kunnen nog redelijk goed afgesteld worden. Een ander verhaal is de vloeiendheid van het beeld.
- Via Blue Ray kwam het beeld wel heel goed tot uiting in 1080p. Geen zichtbare fouten opgemerkt.

- Bij het bekijken van een HD demo (1080i) kanaal via DVB-C (kabel) heb ik echter moeten vaststellen dat de lopende band (ticker) onderaan diverse fouten vertoonde: haperingen, wisselende scherpte en contouren rond bewegende tekst. Ik heb in de instellingen diverse opties moeten minderen of uitschakelen om een vloeiender en standvastiger beeld te verkrijgen. Vreemd dat je voor zo'n dure LCD, die wordt gepresenteerd als een LCD met de nieuwste technieken om vloeiend beeld te verkrijgen, de instellingen moet uitzetten om dat vloeiend beeld te krijgen!

-Gewoon SD digitaal TV-kanaal (DVB-C) viel ook tegen vond ik.

-Analoog beeld is zeer slecht en ook een gebrek in vloeiendheid van het beeld (ticker). Zulke LCD's zijn niet gemaakt om analoog beeld door te sturen.

Na meer zoekwerk en reviews ben ik nu echter ook voor de eerste keer bij een plasma full HD gekomen.
De Pioneer Kuro reeks blinkt hier uit, maar zijn echter te duur.
De Panasonic TH-PZ80/85/800 komen in de nabijheid van de Pioneers en hebben een redelijke prijs.
Heb de Panasonic TH-42PZ85 in actie gezien. Zowel Blue Ray als digitale kabel kwam in contrast, vloeiendheid en natuurlijkheid van kleuren sterker uit dan de Philips. Ik had zelf niet gedacht dat ik nog naar een plasma zou grijpen. Zelf zou ik de Panasonic TH-50PZ800 willen zien. Deze heeft een aantal interessante extra's. Het Amerikaanse model heeft zelfs THX certificaat. In het Europese model zou de Cinema Modus hetzelfde zijn.

Als de bron correct is en goed wordt weergegeven, zie je opmerking over Blu Ray, maar niet als het van de kabelaar af komt, dan ligt dat aan het signaal dat van de kabel komt. Verder staan de TV's altijd heel erg fel ingesteld in de winkel.

Ik heb de 42PFL9603 en die is heel erg kleurecht ingesteld. Altijd goed beeld.

Het verschil in signaal is heel goed te merken. Ik heb voetbal gekeken vanuit de kabel:
  • analoog
  • 560i (digitaal)
  • 720p
Met oplopende kwaliteit. Er zit overigens nog veel smearing in de 720p vanaf de kabel, maar dat ligt bij de NOS (in NL dan), die doen een downscale van 1020i naar 720p en daarbij komen nogal wat artefacten naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:40:
[...]

Maakt niet uit welke kabelaar je hebt, voor digitale tv gebruiken ze allemaal DVB-C, dat is namelijk de benaming voor Digital Video Broadcast - Cable :)

DVB-S is Satelliet en DVB-T is Terestial (Digitenne).

Het gaat om de codering die gebruikt word en bij Ziggo is dat Irdeto.
Wordt Irdeto ook gebruikt in de @home area? Was dat reeds gelijk voor alle drie de kabelaars die in Ziggo zijn opgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.
Alle drie de kabelaars maakten al geruime tijd gebruik van Irdeto

Bij mijn weten is het alleen UPC in nederland die van een ander type gebruik maakt, nagravision als ik me niet vergis.
Caiway en Delta maken beide ook gebruik van Irdeto. Het eenvoudigst zie je dit aan de gebruikte decoders, die is voor alle kabelaars op UPC na hetzelfde.
Voor de Irdeto kabelaars kun je met ingebouwde DVB-C tuner met "beperkingen en omwegen" gebruik maken van een Alphacrypt CAM voor het bekijken van digitale tv. Voor UPC is het nog niemand gelukt om een ingebouwde tuner aan de praat te krijgen met gecodeerde zenders. Alleen de niet gecodeerde zenders, welke steeds minder in aantal worden, zijn tot nog toe aan de praat gekregen in het UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatse weken mn oog laten vallen op de nieuwe LCD van philips, de 37PFL9603.
Deze tv heeft goede specificaties: Full HD, 100HZ, 2 ms, ambilight, hoge contrast ratio. De H Serie heeft een ingebouwde dvd-c tuner. Wat wil je nog meer zou ik zeggen als potentiele koper.

Afgelopen kwam ik een goede vriend tegen, die werkt bij BCC, en ik vroeg wat hij van deze tv vond.
Hij vond het een top tv!!! Totdat ik aan hem vroeg: als ik jouw 1500-2000 euro zou geven wat hij dat had gekocht. Hij zei tot mijn verbazing: de nieuwe van Plasma van Panasonic. Deze hadden veel meer kleuren, reactiesnelheid van 0.001ms. Echt een top tv. Het enige nadeel was het verbruik t.o.v. de philips. En hij was nog goedkoper ook nog!!! Hij zou kijken of ie ook in 37" uitvoering erwas, want persoonlijk vind ik een 42" tegroot voor in mijn woonkamer.

Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden, moet ik voor de Philips gaan of voor de Panasonic.
Ik heb me weken verdiept in de Philips en nu komt de Plasma van Panasonic om de hoek kijken.
Vrijdag ga ik naar de winkel van BCC om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je 1500 tot 2000 euro kunt uitgeven zou ik voor de 37PFL9703 gaan. Die heeft een nog beter panel. Persoonlijk vind ik plasma een doodlopende weg en ze hebben belangrijke nadelen. Voor mij echt geen plasma.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:30:
Als je 1500 tot 2000 euro kunt uitgeven zou ik voor de 37PFL9703 gaan. Die heeft een nog beter panel. Persoonlijk vind ik plasma een doodlopende weg en ze hebben belangrijke nadelen. Voor mij echt geen plasma.
Mijn eerste post hier maar ik wil hier toch even op reageren. Ik heb zelf erg lang op de Phillips serie gestaan omdat mijn ega niet groter wil dan 37 inch. In dat formaat is er niet veel keus in plasmaland en dan is de Phillips in mijn ogen de beste LCD. "In mijn ogen" wil zeggen dat het grootste nadeel van LCD, bewegingsonscherpte, bij de Phillips het minst aanwezig is. Echter nog bij lange na niet zo goed als bij plasma. Inderdaad heeft plasma nadelen, maar niet meer zoveel als door menig verkoper wordt beweerd. Burn in bestaat niet meer (nog wel image retention maar dat is alleen de eerste 200 speeluren); plasmabuzz nauwelijks nog waarneembaar tenzij je zonder geluid naar TV kijkt; hoger verbruik is waar, maar in veel mindere mate dan de specificaties je doen geloven (zie ook de roundup hier bij Tweakers http://tweakers.net/specials/lcd-plasma); reflecterend scherm is nog belangrijkste nadeel tov LCD hoewel er nu een trent is om ook LCD schermen (samsung)met een glanzend scherm te voorzien omdat dat nu eenmaal de kleuren en contrast lijken te verbeteren; en dan is er nog het fenomeen fosfortrails waar sommige mensen gevoelig voor zijn. Dat laatste kan een groot nadeel zijn en als je er gevoelig voor bent moet je zeker geen plasma kopen (ik hoop vurig dat ik er niet gevoelig voor ben). Voor mij is vooral de bewegingsonscherpte en de beperkte kijkhoek (die valt voor de Phillips nogal zwaar tegen vind ik) onverteerbare nadelen. Gelukkig heeft Sony een prachtige demo in HD van wat voetballende chinezen op hun LCD schermen staan. Mijn ega heeft dit mogen bewonderen en heeft zomaar zelf geconcludeerd dat dit niet mooi is op LCD (beeld is bloedscherp zolang de camera niet beweegt maar irritant onscherp zodra de camera gaat bewegen; scherp, onscherp, scherp, onscherp, gek wordt je ervan). Zelfs met een HD signaal en 100Hz op een topTV nog steeds bewegingsonscherpte! Dus nu gaat het toch een 42 inch worden nl een panasonic fullHD plasma. Doodlopende weg?? No way!! Panasonic zelf zweert bij Plasma ondanks dat ze zelf geen onverdienstelijke LCD schermen maken. Door de hoge resoluties waar de LCD's al langer mee waren uitgerust leek LCD plasma te worden verdrongen maar, dat is tijdelijk want nu zijn dezelfde resoluties ook in plasma betaalbaar een beschikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De nieuwe Aurea die in Aug/Sept. zal verschijnen zal er voorlopig niet als 47" komen. Dit heb ik zojuist van een allervriendelijkste dame van Philips handelsbelangen mogen vernemen die mijn probleem met de Aurea behandeld.

Teneinde de problemen die ik heb met de huidige Aurea heb te verhelpen heeft Philips mij aangeboden om de Aurea om te ruilen voor de Aurea 2.0 (42PFL9903) als deze beschikbaar komt.
Voordeel van deze aktie is dat ik het huidige toestel mag houden totdat de nieuwe geleverd word.

Alleen jammer dat we moeten wachten totdat het toestel daadwerkelijk beschikbaar komt. 'k heb wel de vraag, of eigenlijk meer het verzoek om de H versie te leveren.

Aantal post hierboven gelezen dat SD en HD zenders werken met de ingebouwde DVB-C decoder !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Kan de afstandsbediening van de 42pfl9703, het kastje van UPC-digitaal bedienen ?
Kastje is van het merk Thomson (staat op de achterkant).

Ik heb het al geprobeerd met "assistent ..." , hier moet je het merk opzoeken en een 4 cijferige code intoetsen. Maar ik krijg het nog niet werkend.

Heeft iemand hier al ervaring mee ? En wil dit eigenlijk wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w8andc
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:24:
[...]

... Doodlopende weg?? No way!! Panasonic zelf zweert bij Plasma ondanks dat ze zelf geen onverdienstelijke LCD schermen maken. Door de hoge resoluties waar de LCD's al langer mee waren uitgerust leek LCD plasma te worden verdrongen maar, dat is tijdelijk want nu zijn dezelfde resoluties ook in plasma betaalbaar een beschikbaar geworden.
@Stag
@Exirion
@MathijsP

Heel goed gezegd, Stag!!!

Het begint nu wel heel bijzonder amusant te worden. Gelieve daarvoor even te navigeren naar één van mijn vorige postings van een paar dagen geleden: klik hier. Het kan toch niet meer toeval zijn dat meerdere personen gefixeerd waren op de nieuwste Phlips 9603/9703 en uiteindelijk toch switchen naar Panasonic Plasma.

Ik heb ondertussen aan een zeer voordelige prijs de Panansonic TH-50PZ800 besteld. Mede dank zij iemand in dit forum die een tip gaf in de grote thread over de nieuwste Panasonic Plasma's.

[ Voor 11% gewijzigd door w8andc op 19-06-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

w8andc schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:22:
Het begint nu wel heel bijzonder amusant te worden.
Erg asmusant ja. Plasma is nog niet eens dood of het heeft al een cult-status bereikt :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Er word idd een leuke draai gegeven aan de ervaringen en mening van kopers waarom plasma wel/niet goed zou zijn.

Ik denk dat het niet zozeer de beeldkwaliteit beter/slechter is maar juist de aanschafprijs veelal de belangrijkste drijfveer is. Veel kopers kijken uiteindelijk alleen maar naar de prijs in plaats van de gebruikte techniek of kwaliteit van het beeld. Sterke punten van Philips zoals HDNM en Ambilight e.d. zijn dan opeens niet meer van belang.

Feit blijf dat veel (aspirant) kopers liever meer inches hebben voor minder geld. Dat ze dan sommige zaken missen word dan heel snel vergeten. 't is maar wat je belangrijker vind...
Uiteindelijk blijf het een heel persoonlijk iets op wat voor gronden je je tv aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
pascalbulsing schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:50:
Er word idd een leuke draai gegeven aan de ervaringen en mening van kopers waarom plasma wel/niet goed zou zijn.
Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van eisen wat een goed / slechte TV vormt.
Ik denk dat het niet zozeer de beeldkwaliteit beter/slechter is maar juist je aanschafprijs veelal de belngrijkste drijfveer is. Veel kopers kijken uiteindelijk alleen maar naar de prijs in plaats van de gebruikte techniek of kwaliteit van het beeld. Sterke punten van Philips zoals HDNM en Ambilight e.d. zijn dan opeens niet meer van belang.
Ik heb er weinig aan als ik HDNM moet uitzetten om een 100Hz stabiel beeld te krijgen zonder tearing enzo. Geld speelt zeker een grote rol maar zo ook kwaliteit. Ik leg geen 5000 euro neer voor een TV welke dan ook nog eens 2 a 3 keer kapot gaat om iets te zeggen. Zeker niet als de buurman een TV heeft van 1200 euro welke een kwalitatief even goed beeld geeft zonder gezeik en voor stukken minder geld.

Ik heb nu een plasma TV, de volgende kan net zomaar ook een LCD worden. Zelfs een Philips is mogelijk als ze me weten te overtuigen. Ambilight is een functie welke ik zelf niet nodig vind dus ga ik ook niet het topmodel kopen welke ambilight heeft en de nieuwe chip welke 100% 1080p kan weergeven. Het sommetje wordt dan uiteindelijk erg hoog en als ik kijk naar mijn gebruik dan ga ik ook gewoon bij de concurrenten kijken. Zeker in deze kopersmarkt, er zijn genoeg fabrikanten welke hun producten willen slijten en mijn geld is ook voor hun goed.
Uiteindelijk blijf het een heel persoonlijk iets op wat voor gronden je je tv aanschaft.
True.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2008 16:14 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w8andc schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:22:
[...]

@Stag
@Exirion
@MathijsP

Heel goed gezegd, Stag!!!

Het begint nu wel heel bijzonder amusant te worden. Gelieve daarvoor even te navigeren naar één van mijn vorige postings van een paar dagen geleden: klik hier. Het kan toch niet meer toeval zijn dat meerdere personen gefixeerd waren op de nieuwste Phlips 9603/9703 en uiteindelijk toch switchen naar Panasonic Plasma.

Ik heb ondertussen aan een zeer voordelige prijs de Panansonic TH-50PZ800 besteld. Mede dank zij iemand in dit forum die een tip gaf in de grote thread over de nieuwste Panasonic Plasma's.
Ik ben daar ook één van.

Nadeel van plasma is toch wel dat ik flikkeringen waarneem bij heldere beelden.
Ondanks dat het toch een 100hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Pascal

ik ben zelf ook in het bezit van een aurea tv maar wat waren jouw problemen met deze tv.

groetjes

billy
pascalbulsing schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:13:
De nieuwe Aurea die in Aug/Sept. zal verschijnen zal er voorlopig niet als 47" komen. Dit heb ik zojuist van een allervriendelijkste dame van Philips handelsbelangen mogen vernemen die mijn probleem met de Aurea behandeld.

Teneinde de problemen die ik heb met de huidige Aurea heb te verhelpen heeft Philips mij aangeboden om de Aurea om te ruilen voor de Aurea 2.0 (42PFL9903) als deze beschikbaar komt.
Voordeel van deze aktie is dat ik het huidige toestel mag houden totdat de nieuwe geleverd word.

Alleen jammer dat we moeten wachten totdat het toestel daadwerkelijk beschikbaar komt. 'k heb wel de vraag, of eigenlijk meer het verzoek om de H versie te leveren.

Aantal post hierboven gelezen dat SD en HD zenders werken met de ingebouwde DVB-C decoder !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:14:
[...]

Waar heb je de TV gekocht als ik zo vrij mag zijn dit te vragen. Dan weet ik in ieder geval zeker (nou ja, wat heet zeker) dat deze hetzelfde model levert (schijnbaar de Finland variant).
Ik heb hem via lcddiscount.nl gekocht. Maakt niet uit waar je hem koopt. De 42pfl9703H heeft zowieso een dubbel tuner. Achterop de TV zit een sticker met de landen erop waar DVB-C gebruikt kan worden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:26:
Beste Pascal

ik ben zelf ook in het bezit van een aurea tv maar wat waren jouw problemen met deze tv.
[...]
Check even DEZE site voor een uitgebreide problemen lijst.

Heb deze lijst een tijd geleden gevonden op een engels forum en snel vertaald naar het nederlands. Een medeforummer, vinzzz genaamd, heeft hiervan weer een mooie website gemaakt voor ieder die problemen heeft met de vorige range modellen

Een andere forummer, Ralpfx heeft op zijn beurt er een flink aantal video's van gemaakt en die op YouTube gezet die ook op bovenstaande website te vinden zijn.
Doe er je voordeel mee.

Tegen welke problemen loop jij aan ?

[ Voor 13% gewijzigd door bulsing op 19-06-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
net mijn 7403 opgehaald :D super super vet!!

naja; super slecht zonder digitaal, maar aan de playstation met bluray, echt niet normaal!
Digitaal pakket al wel aangeschaft maar sluit ik pas aan na de verhuizing! Nu al zin in!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:06:
[...]

Ik ben daar ook één van.

Nadeel van plasma is toch wel dat ik flikkeringen waarneem bij heldere beelden.
Ondanks dat het toch een 100hz is.
Heb je dat ook bij andere merken plasma's?
Ik moet zeggen dat ik zelf ook best gevoelige ogen heb en vaak alles zie, maar bij mijn plasma heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wanneer de 37PFL9703 in Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:15:
Enig idee wanneer de 37PFL9703 in Nederland komt?
Er zijn al een tijdje winkels die ze verkopen. Zelfs de 42" en 47". Wat ik overigens vreemd vind aangezien de Philips winkel en Media Markt in Eindhoven niet of nauwelijks kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken terug ook weer eens wat tijd gespendeerd met het bekijken van potentiele nieuwe tv's, sinds mijn Aurea terug is ben ik terug gegaan naar mijn 32pw9551 crt breedbeeld.

Ik heb een tijdje naar Kuro plasma's van pioneer gekeken, maar vooral bij licht gekleurde bewegende vlakken, of in en uit beeldspringende vlakken (als ondertiteling) had ik last van met name groende flitsen. Dit had ik op alle Pioneer plasma's die ik bekeken heb in 2 verschillende winkels, zowel 42"als 50"modellen bekeken.
Is dit een fenomeen wat bekend is, is dit puur eigen aan pioneer of hebben andere merken plasma's dit ook?
Bij mijn crt heb ik wel eens het idee dat een wit vlak een rood, groen of blauw randje heeft op het moment dat het beweegt of wegspringt, maar zo erg als ik dit bij de pioneers zag heb ik het nog niet gezien.

Ik dacht dat ik nu toch wel een goede vervanger voor mijn crt gevonden had, maar dit kwam weer als een ontzettende domper voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:31:
Dit had ik op alle Pioneer plasma's die ik bekeken heb in 2 verschillende winkels, zowel 42"als 50"modellen bekeken. Is dit een fenomeen wat bekend is, is dit puur eigen aan pioneer of hebben andere merken plasma's dit ook?
Ik heb zelf geen last van green ghosting met mijn Pana maar moet wel zeggen dat mijn scherm al meer als 400 uur oud is dus is het fosfor al minder reactief. Maar ik zou ook eens naar een Panasonic kijken welke eveneens erg goed zijn (en stukken minder geld kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:16:
[...]

Er zijn al een tijdje winkels die ze verkopen. Zelfs de 42" en 47". Wat ik overigens vreemd vind aangezien de Philips winkel en Media Markt in Eindhoven niet of nauwelijks kunnen leveren.
Ik wacht al een maand op de 47PFL9603 en heb gisteren te horen gekregen dat het nog anderhalve week gaat duren. Ze (It's) hebben er nog geen een binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

redfoxert schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:42:
[...]

Volgens mij heeft mijn 9603 dit ook! Dat de settings niet meer kloppen. Vanavond eens nalopen en eventueel een firmware upgrade uitvoeren. to be continued ...
probleem is bij mij opgelost en instellingen staan nu "vast". Heerlijk beeld nu en zeker geen spijt van de aankoop! 9703 is alsnog een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:03:
[...]

Ik wacht al een maand op de 47PFL9603 en heb gisteren te horen gekregen dat het nog anderhalve week gaat duren. Ze (It's) hebben er nog geen een binnen gehad.
ik kreeg te horen dat de verwachte leverdatum van 18-07 verplaatst is naar 25-07 :S

dit bij de IT's in eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:10
dhhdante schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:55:
[...]

ik kreeg te horen dat de verwachte leverdatum van 18-07 verplaatst is naar 25-07 :S

dit bij de IT's in eindhoven
Ik wacht ook nog op m'n 42PFL9703. Zou eerst op 19 juni bezorgd worden, maar werd al gebeld dat het een weekje later wordt. Dit bij IT's A'doorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:25:
Ik heb de laatse weken mn oog laten vallen op de nieuwe LCD van philips, de 37PFL9603.
Deze tv heeft goede specificaties: Full HD, 100HZ, 2 ms, ambilight, hoge contrast ratio. De H Serie heeft een ingebouwde dvd-c tuner. Wat wil je nog meer zou ik zeggen als potentiele koper.

Afgelopen kwam ik een goede vriend tegen, die werkt bij BCC, en ik vroeg wat hij van deze tv vond.
Hij vond het een top tv!!! Totdat ik aan hem vroeg: als ik jouw 1500-2000 euro zou geven wat hij dat had gekocht. Hij zei tot mijn verbazing: de nieuwe van Plasma van Panasonic. Deze hadden veel meer kleuren, reactiesnelheid van 0.001ms. Echt een top tv. Het enige nadeel was het verbruik t.o.v. de philips. En hij was nog goedkoper ook nog!!! Hij zou kijken of ie ook in 37" uitvoering erwas, want persoonlijk vind ik een 42" tegroot voor in mijn woonkamer.

Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden, moet ik voor de Philips gaan of voor de Panasonic.
Ik heb me weken verdiept in de Philips en nu komt de Plasma van Panasonic om de hoek kijken.
Vrijdag ga ik naar de winkel van BCC om te kijken.
Er is voor 37" geen F-HD panel van Panasonic. Ik vind dat echt geen probleem, aangezien je het verschil tussen F-HD en HD-R niet ziet op een normale kijkafstand van 2,5 meter of verder. Ze hebben wel de F-HD uitvoering in 42", de 42PZ85, deze heeft zelfs de Tweakers.net test gewonnen in de middenklasse. reviews: Panasonic TH-42PZ85 en conclusie middensegment
Als je ambilight erg belangrijk vindt, dan is Philips the way to go. Ik heb het een uur bekeken en heb het gewoon uitgezet, vond het net een kermis. Sommige mensen vinden het wel helemaal top. Dit blijft toch persoonlijk.
Wordt wel erg grappig zo....Doodlopende weg? De voordelen van een plasma t.o.v. een LCD zijn veel belangrijker dan de nadelen t.o.v. een LCD. Maar hier is het PLASMA VS LCD topic voor als ik me niet vergis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:07:
[...]

Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van eisen wat een goed / slechte TV vormt.

[...]

Ik heb er weinig aan als ik HDNM moet uitzetten om een 100Hz stabiel beeld te krijgen zonder tearing enzo. Geld speelt zeker een grote rol maar zo ook kwaliteit. Ik leg geen 5000 euro neer voor een TV welke dan ook nog eens 2 a 3 keer kapot gaat om iets te zeggen. Zeker niet als de buurman een TV heeft van 1200 euro welke een kwalitatief even goed beeld geeft zonder gezeik en voor stukken minder geld.

Ik heb nu een plasma TV, de volgende kan net zomaar ook een LCD worden. Zelfs een Philips is mogelijk als ze me weten te overtuigen. Ambilight is een functie welke ik zelf niet nodig vind dus ga ik ook niet het topmodel kopen welke ambilight heeft en de nieuwe chip welke 100% 1080p kan weergeven. Het sommetje wordt dan uiteindelijk erg hoog en als ik kijk naar mijn gebruik dan ga ik ook gewoon bij de concurrenten kijken. Zeker in deze kopersmarkt, er zijn genoeg fabrikanten welke hun producten willen slijten en mijn geld is ook voor hun goed.

[...]

True.
Inderdaad, het kiezen van een tv is grotendeels een persoonlijke keuze.
Zelf heb ik de 9703. waarom ? Ik moest Ambilight hebben, meer niet.

IK zie geen verschil tussen de zwart waardes, ik zie geen verschil als ik de gehele tijd van 100hz omschakel naar iets wat niet 100 hz is , ik zie die perfect motion niet , met andere woorden ik zie geen verschil in al die opties, zal wel aan mij liggen of wel ben ik niet zo een mierenNker.
Wat ik wel zie is als ik de kleuren aanpas van warm naar koel :-)

Daarom heb ik dus gekozen voor de 9703.
I rest my case ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:42:
[...]

Inderdaad, het kiezen van een tv is grotendeels een persoonlijke keuze.
Zelf heb ik de 9703. waarom ? Ik moest Ambilight hebben, meer niet.

IK zie geen verschil tussen de zwart waardes, ik zie geen verschil als ik de gehele tijd van 100hz omschakel naar iets wat niet 100 hz is , ik zie die perfect motion niet , met andere woorden ik zie geen verschil in al die opties, zal wel aan mij liggen of wel ben ik niet zo een mierenNker.
Wat ik wel zie is als ik de kleuren aanpas van warm naar koel :-)

Daarom heb ik dus gekozen voor de 9703.
I rest my case ;-)
Dat zou ik ook wel willen dat ik niet zo'n mierenneuker was. Echter als ik rond de 1500 euro ga uitgeven aan een speeltje moet het wel mooi spelen!. Zo ben ik al een jaar aan het orienteren en ondertussen kijk ik naar een superscherp CRT beeldbuis van 51 cm waarvan door de recentelijke overgang naar breedbeeld nog maar een schermpje van 47cm (18,5 inch) over is gebleven. Lache joh met voetbal kijken. Lijkt bij ons wel het strafschop gebied bij een corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een 42PFL9900D Aurea willen kopen, Correct heeft een aanbieding (weet niet of andere dat ook hebben), 1000 euro korting!

http://www.correct.nl/aanbieding.php?ACTIE=ADV19_20-06-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en... over paar maanden staat de nieuwe Aurea voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren voor het eerst een DVD gespeeld op de nieuwe TV (The Mummy), en ik moet zeggen toen ik het verschil zag met Natural Motion aan en uit was ik meteen verkocht. Dat alleen maakt de TV het geld al waard voor mij.

Had in de winkel eerder ook een Sony gezien waarbij het beeld op mij enorm schokkerig overkwam bij bepaalde bewegingen. Omdat ik dat op mijn oudere Dell LCD met 12-16ms responstijd niet zie (en op moderne LCD TVs dus wel) vermoed ik dat dit inherent is aan een lage responstijd. Maar de NM op de Philips lost dit dus heel mooi op.

Het beeld in vergelijking met onze oude 66cm CRT is in ieder geval om te smullen en die laatste schokjes bij de PC aansluiting zijn straks ook weg als er eenmaal een Blu-ray speler+brander in huis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:35:
Ja en... over paar maanden staat de nieuwe Aurea voor de deur.
Voor waarschijnlijk wederom 3999 euro. 1000 euro is geen lullig bedrag, dus als je perse een Aurea wil is dat een prima deal. Voor mij persoonlijk vind ik 3000 euro voor een 42" nogsteeds te duur, maar goed. Er is wel een doelgroep voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heel iets anders...

Wat zijn jullie ervaringen met muursteunen tbv de AmbiLight 3 Spectre HD bladiebla van de 47PFL9703D?
Ik zit erover te denken de IC-LP-TM1-T van IC (submerk van Vivanco) aan te schaffen: http://www.icmounts.com/productdetail.aspx?MountID=12

Deze ziet er degelijk uit alleen kan em maar bij 1 winkel (in nederland) vinden... :-S

De afstand, in rechte positie, tot de muur is 8,3 cm; is dat voldoende, te veel of te weinig.

De vergelijkbare VFW165 van Vogels, vertrouw ik niet. Volgens mij als je thuis met de deur slaat, vliegt je LCD van de muur... ;-)

Thnx MF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond bij de BCC geweest en de knoop doorgehakt. Heb gekozen voor de Philips 37PLF9603 Zat te twijfelen tussen de 37pfl9603 (1999 euro) van philips en de nieuwe plasma (42") van Panasonic (1499). Kreeg nog een leuke aanbieding van de verkoper om een plasma (42") te kopen van Pioneer (kura model) erg mooi van vorm en super mooi van beeld. Zowel de pioneer en philips lagen qua prijs hetzeflde. Ik vroeg nog aan de verkoper wat hij zou kiezen, hij vond het een moeilijke keus.

We kregen nog een discusie over de DVB-C tuner van philips en deze was, zei hij, via de reguliere kanalen niet leverbaar. Was nog maar de vraag of de DVB-C tuner werkte met de huidige techniek van de aanbieders. Sony heeft ze ook in hun tv's zitten maar geeft geen garantie dat het werkt.
"Bij Loewe werkt het wel" zei ik, maar dit kwam omdat Loewe een contract heeft gesloten met Canaal Digitaal (volgens de verkoper).

Heb nu een mooi kastje erbij gekocht van samsung met een HDMI kabel van Monster. Men verwacht, volgens de verkoper, dat op korte termijn dit kastje overbodig is en dat je via een module digitaal televsisie kan kijken. Die module plug je onderin je tv met daarin een kaart.

Dus ik hoop dat de kabelmaatschappijen snel met een verandering komen zodat het kastje overbodig zal zijn.!! Bijna elk huishouden heeft een tv met een DVD-T tuner, zal toch logisch zijn dat de kabelmaatschappijen daarop in spelen en dat ze zich niet gaan richten op mensen die een televisie hebben met een DVB-C tuner.....

By the way, ik heb gekozen voor de philips vanwege zijn afmetingen en de ambilight. Ik heb namelijk een mooie gladde witte muur achter mn tv. Weet nog niet of ik hem aan de wand ga hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ophangen dat ding! ;)
Nee serieus, ik heb een 42PFL9603 aan de muur hangen. Ook een witte muur.
Ziet er mooi uit en het Ambilight komt goed tot z'n recht.

Weet iemand of het mogelijk is om bij het inschakelen van de power via de knop op de zijkant van de tv, de tv op standby te laten staan?
Nu springt hij meteen aan, maar ik zou hem graag op standby hebben bij "power on".
In de handleiding kan ik er niets over vinden.

Een optie is om de tv altijd op standby te laten staan, maar ik zet hem 's avonds liever helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
is het niet zo dat je hem dan eerst met je AB uit zet en dan pas de power off doet?

bij sommige tv's weet ik dat het als volgt gaat:

als je de power uit zet met de tv aan dan gaat ie later weer aan en als je de power uit zet terwijl hij op standby staat, gaat ie later weer op standby via de powerknop

gokje hoor, ik moet nog een poosje wachten tot ik de mijnes heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was inderdaad zo bij m'n oude Sony beeldbuis.
Als je hem via de remote op standby zet en dan power uit dan blijft ie daarna bij power on ook op standby. Zet je hem niet op standby maar meteen power uit, dan gaat ie daarna bij power on meteen aan.

Bij de Philips werkt dit niet. Althans, het is me (nog) niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb de 37phl9603d/10
ik heb het probleem dat ik geen optimaal beeld krijg zowel analoog als digitaal via schotel
ik heb diverse instellingen geprobeerd zonder goed resultaal
bij close-up beeld van een gezicht is het beeld goed bij iets verder af is het wazig
hebben er hier meer last van?
verder wat moet je aan kieze bij smart instellingen ,als je analoog kijkt ?en digitaal?
verder wilde ik de tv updaten met usb,dit ging goed tot ik het id moest versturen toen kreeg ik fout melding op me pc
philps gebeld van hun usb stik gekregen met software erop
maar ken het niet instaleren op de tv
bij het insteken van de usb in de tv gaat deze niet updaten
en als je dan gaat kijkken op de tv als er iets op de usb staat ziet hij niks
nu sturen ze een monteur heeft iemand hier ook last van gehad
verder is het ook bij mij zo dat de tv niet de instellingen opslaat
heb gelezen hier dat er meer mensen last van hebben ,maar heb de oplsossing niet terug kunne vinden,of is dit met een update verholpen wat bij mij dus het niet doet

kan iemand me met dit alles helpen?
heb nu 2 weken me pc en dus niet tevreden over dit alles
en beeld valt ook tegen zeker met vb en aan de bekabeling kan het niet liggen
want dat weet ik zeker dat deze goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren voor het eerst een DVD gespeeld op de nieuwe TV (The Mummy), en ik moet zeggen toen ik het verschil zag met Natural Motion aan en uit was ik meteen verkocht. Dat alleen maakt de TV het geld al waard voor mij.

Wat zie jij dat ik niet zie ?

Ik zie hier totaal geen verschil in, waar moet ik dan op letten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:38:

Wat zie jij dat ik niet zie ?

Ik zie hier totaal geen verschil in, waar moet ik dan op letten ?
Het is wel persoonsafhankelijk. Ik kon het verschil bij gewone TV al hier en daar zien, maar mijn vriendin niet echt. Bij de DVD zagen we het wel beide direct.

Je moet kijken naar een scene waarbij een langzame 'pan' uitgevoerd wordt (de camera draait langzaam). Specifiek de scene die wij keken was waar het beeld begint bij een shot van de maan in een donkere wolkenlucht, en dan langzaam naar beneden draait. Je kunt dan heel mooi de 'demo' gebruiken en het verschil links/rechts zien. Deze scene zit ergens aan het begin van de film als ik me goed herinner...

Bij hele snelle of langzame bewegingen is geen verschil (dwz dan ziet het er zonder NM ook goed uit), maar bij een middenrange vind ik het beeld zonder NM heel schokkerig overkomen - dus ook op andere merken LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Ik heb nu een paar dagen de 47pfl9603 in bezit,heb enkele
problemen ondervonden met met name de aangesloten dvd recorder
via een HDMI kabel (deze is van Panasonic).
Zo nu en dan krijg ik geen geluid door,dit krijg ik wel weer
geactiveerd wanneer ik een van beide apparaten aan/uit zet.
Een enkele DVD schijfjes worden niet afgespeeld,krijg de melding "TV systeem niet goed
ingesteld".Wie kan me ook vertellen hoe je kan achterhalen welke versie firmware
releases er zijn uitgebracht voor deze TV.Op de site van Philips heb ik me geregistreerd
en zie een release staan waarvan ik niet kan zien of dit een oud of nieuw release is tov mijn huidige.
Verder ben ik nog niet helemaal uit over de beeld instellingen,misschien ook maar overgaan
op digitale tv .Tot dusver niet echt super onder de indruk van deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Heb eindelijk mijn lang verwachte spullen besteld, ben geslaagd bij de Prijstopper. Had ondertussen al tientallen winkels gehad waaronder diverse vestigingen van BCC, It's, Mediamarkt, Expert, Philips winkel etc etc.

Bij Prijstopper heb ik een hele goede deal kunnen sluiten. Heb het volgende gekocht:
2 x Philips 47PFL9703
van 2999,00 EURO voor 2400,00 EURO

1 x Samsung LE40A656
van 1699,00 EURO voor 1369,00 EURO

1 x Samsung LE32A556
van 989 EURO voor 812,00 EURO

1 x Sony HTP BD2RSF Blu-Ray
van 899 EURO voor 739,00 EURO

1 x Sony DAV DZ260 Home cinema
van 299,00 EURO voor 239,00 EURO

1 x Bosch WAE 28360 wasmachine
van 699,00 EURO voor 550,00 EURO

1 x Bosch WTE 86302 condensdroger
van 599,00 EURO voor 480,00 EURO

1 x Whirlpool AFG 6352AP vrieskist 225 liter
van 389,00 EURO voor 322,00 EURO

Dus inclusief verwijderingsbijdrages en bezorging was ik nu voor deze order 9440,00 EURO betaald. Hebben ongeveer 2200 euro (± 20%) korting gehad. Denk dat ik dit elders niet voor elkaar had gekregen. Zelfs bij diverse kleinere winkels kwam ik na meerdere gesprekken met veel pijn en moeite niet verder dan 1100 euro korting.

Ben erg te spreken over de manier van handelen en de service van prijstopper.

De 47PFL9703 wordt waarschijnlijk zoals het er nu uitziet op 25-07 geleverd. Dus ben reuze benieuwd. Ben blij dat het nu allemaal definitief besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

koffieboontje schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:36:
Bij Prijstopper heb ik een hele goede deal kunnen sluiten. Heb het volgende gekocht:
2 x Philips 47PFL9703

...

De 47PFL9703 wordt waarschijnlijk zoals het er nu uitziet op 25-07 geleverd. Dus ben reuze benieuwd. Ben blij dat het nu allemaal definitief besteld is.
Ik heb de 47PFL9703 in z'n eentje bij een winkel naar 2400 euro weten te praten ;) Wordt ook waarschijnlijk in de 2e helft van juli geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk mijn lang verwachte spullen besteld, ben geslaagd bij de Prijstopper. Had ondertussen al tientallen winkels gehad waaronder diverse vestigingen van BCC, It's, Mediamarkt, Expert, Philips winkel etc etc.

2 x Philips 47PFL9703

1 x Samsung LE40A656
van 1699,00 EURO voor 1369,00 EURO

1 x Samsung LE32A556
van 989 EURO voor 812,00 EURO

1 x Sony HTP BD2RSF Blu-Ray
van 899 EURO voor 739,00 EURO

1 x Sony DAV DZ260 Home cinema
van 299,00 EURO voor 239,00 EURO

1 x Bosch WAE 28360 wasmachine
van 699,00 EURO voor 550,00 EURO

1 x Bosch WTE 86302 condensdroger
van 599,00 EURO voor 480,00 EURO

1 x Whirlpool AFG 6352AP vrieskist 225 liter
van 389,00 EURO voor 322,00 EURO

Dus inclusief verwijderingsbijdrages en bezorging was ik nu voor deze order 9440,00 EURO betaald. Hebben ongeveer 2200 euro (± 20%) korting gehad. Denk dat ik dit elders niet voor elkaar had gekregen. Zelfs bij diverse kleinere winkels kwam ik na meerdere gesprekken met veel pijn en moeite niet verder dan 1100 euro korting.

Ben erg te spreken over de manier van handelen en de service van prijstopper.

DAT ZEG IK ...... de PRIJSTOPPER !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE PRIJZEN ZIJN TOP! (de naam zegt 't)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:02:
DE PRIJZEN ZIJN TOP! (de naam zegt 't)
DAT ZEG IK ....... !!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, nu weten we het wel... ontopic weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Exirion schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:55:
Ja, nu weten we het wel... ontopic weer?
onTOPPER ja ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Heb eindelijk mijn lang verwachte spullen besteld, ben geslaagd bij de Prijstopper.
Dat werd wel eens tijd ja :)

Ben benieuwd wat je van het scherm gaat vinden IRL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo inmiddels de 42pfl9703 anderhalf week in huis. Bevindingen tot zover

Plussen:
-PS3 spellen zien er goed uit. Ik had een paar FULL HD Samsung/Philips en Sony filmpjes getorrent (die filmpjes die je als demo in winkels kan zien). Via de PS3 ziet het er supermooi uit. Ook DVD/DIVX is super met de diverse actieve filters.

-Gordijnen kunnen openblijven als de zon naar binnenschijnt. Het beeldscherm reflecteerd nagenoeg niets, alleen de frame spiegelt maar is niet hinderlijk.

-Speakers van de TV zijn super, in ieder geval beter dan mijn center luidspreker. Jammer dat ik de ingebouwde speakers niet als center kan gebruiken.

Minpunten:

-Draaidingetje op afstandsbediening is (nog steeds) te gevoelig kan er nog niet aan wennen.
-Elke wijziging in de instellingen (film, intens, game etc) overschrijft je persoonlijke instellingen.
-Hij gaat niet goed om met de upscaler van mijn Pioneer HDD recorder. Alleen als ik de Pioneer op 480i zet, krijg ik goed schermvullend beeld. Bij 1080P krijg ik boven en onder balken en die krijg ik niet weg (ook niet met de diverse beeldverhoudingsinstellingen). *EDIT* Na googlen begrijp ik dat de TV hem zelf upscaled, ik ga ervan uit dat de Philips een beter upscaling doet dan de Pioneer.

Overig:
Soms is dat ambilight spectra wel vervelend zenuwachtig. De optie om het relaxed te doen helpt niet echt, het verminderd alleen de intensiteit van het licht. Zo nu en dan is de normale surround ambilight wat prettiger of helemaal uit is ook goed (dat heeft ook wel wat).

Als u vragen of tips heeft dan hoor ik het graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
Een paar weken geleden stond er in een BCC krantje (dacht ik) een test van een heel aantal LCD en Plasma televisies. Bij deze test kwam de 37" Philips 9603 erg slecht naar voren bij het testen van de verschillende video filters. Weet iemand hier wat over?

Geen idee hoe betrouwbaar dat BCC foldertje is trouwens: Op de volgende pagina stond een artikel over hoeveel beter die Monster HDMI kabels wel waren, en dat werd geloof ik ondersteund door een gesprek wat BCC had met zo'n kerel van Monster...

Als ik het foldertje nog ergens kan vinden kan ik eventueel wel een scan maken binnenkort, weet namelijk niet precies meer over welke filters het ging, maar de Philips zat iig ruim beneden het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

WhistlerNL schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:40:
Geen idee hoe betrouwbaar dat BCC foldertje is trouwens: Op de volgende pagina stond een artikel over hoeveel beter die Monster HDMI kabels wel waren, en dat werd geloof ik ondersteund door een gesprek wat BCC had met zo'n kerel van Monster...
BCC heeft z'n armen heel diep in het achterwerk van Monster zitten. De hele winkel is volgepropt met rekjes van Monster. Dit soort krantjes zijn gewoon puur marketing en reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhistlerNL schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:40:
Wij van WC-eend, adviseren WC-eend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Heb de 42pfl9703 nu iets meer dan tweeweken en ben er best over te spreken. Heb dit scherm achter een homecast HD satelliet ontvanger en via een abbo van CD satelliet een viertal HD zenders, die er lekker uitknallen. Dit scherm verdient goed signaal! Ook de FTA zenders zijn een lust voor het oog.

In het beging ff zoeken/instellen naar persoonlijke voorkeur en kijken maar. Na een vierhonderd kijkuren ga ik het scherm kalibreren met de Spyder en zie wel wat dit gaat opleveren. Niet omdat het nu slecht is maar gewoon kijken waar ligt de grens :)

Afstandbediening is inderdaad van de nerveuze.

Updates en echt moeilijke zaken heb ik niet gedaan, was ook niet nodig.
Wel even het scherm via DHCP in mijn netwerkje gehangen en dat ging ook van de makkelijke. Ga er niet echt van gebruik maken omdat ik mijn fotowerk allemaal schop en op een ruim scherm bewerk.

Wat betreft de vele toeters en bellen. Voorlopig komt er naast de satelliet ontvanger alleen een home cinema set bij.

Besef dat mijn inbreng wat beperkt is maar de doorslag tot aanschaf is vooral het ready voor veel wat nog moet gaan komen, ik geen gelijke heb kunnen vinden bij andere LCD schermen en dit LCD scherm menig plasma scherm achter zich laat. Zeker in deze prijsklasse. Ook geen hinderlijke reflectie vind ik belangrijk.

Blijft dat visuele waarneming subjectief is.

Ga zelf eens kijken en oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een aantal dagen in het bezit van een 42PFL9703.
Super beeld en geluid veel beter dan verwacht.
Ik deel de meningen over het nerveuze wieltje op de afstandsbediening, en vind het inderdaad ook jammer dat de persoonlijke "smartinstellingen" overschreven worden bij aanpassen van standaard profiel.
Foto's via USB kijken gaat goed, is echter wel zeer beperkt met mogelijkheden.

Ik heb met succes de Sony DVD speler in de afstandsbediening van de TV gezet. Werkt goed.
Echter de afstandsbediening van de UPC mediabox (Thomson) kan ik nog niet in de kast leggen. De codes worden niet herkend. Iemand een oplossing hiervoor?

P.S. de LCD is moeilijk tot niet leverbaar. Toch staan er bij JEWARO op voorraad. Dit is dan wel een H versie, is alleen dus iets extra's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de 37PFL9603 aangeslotn op een Panasonic digitale kabelontvanger.

2 vraagjes hierover:

1: Wat zijn de beste TV instellingen.
2: Kan ik met de tv afstandsbeding de Digitale kabelontvanger besturen.

Dan hoef ik niet altijd met twee afstandsbedieningen te klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe met de Philips 42pfl9703 de signaal informatie van je bron weer kan geven? De informatie die ik oa wilde weten is of het aangeboden signaal interlaced(i) of progressief(p) is.

b.v. als het mogelijk is verwacht ik op mijn tv bij het afspelen van een dvd iets van:
720x576p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:22:
Weet er iemand hoe met de Philips 42pfl9703 de signaal informatie van je bron weer kan geven? De informatie die ik oa wilde weten is of het aangeboden signaal interlaced(i) of progressief(p) is.

b.v. als het mogelijk is verwacht ik op mijn tv bij het afspelen van een dvd iets van:
720x576p
Op de 9632 was het op de i drukken op de afstandsbediening. Dat zal hier vast ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier20
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11-2023
De info button geeft wat informatie.
mijn cfullhdma bijv geeft 1080p
bij mijn analoge kabel geeft hij niets.
verder heb ik er nog niets anders op aangesloten dus weet niet of hij andere resoluties aangeeft behalve HD/SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vanmiddag bij BCC de 'oude' aurora 42pfl9900 nu voor 2999,- hangen. Kortom Philips is met 'dumpen' begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
was al bekend dat ze 1000,- korting op die gaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kopen en dan later klagen dat het ambilight niet goed is.
Met een beetje mazzel mag je dat ding dan later omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een paar dagen de 37pfl9603 in bezit. Alles is top, geluid en beeld.
Gisteren voor het eerst voetbal gekeken in HD. Alleen jammer dat je een streepje zag als de bal hard werd geschoten. Terwijl dit een 2 ms LCD is.
Hoop morgen mn HDMI kabel van monster te krijgen en ben benieuwd of dat iets helpt, heb nu de kabel erin zitten die bij het kastje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:31:
Heb nu een paar dagen de 37pfl9603 in bezit. Alles is top, geluid en beeld.
Gisteren voor het eerst voetbal gekeken in HD. Alleen jammer dat je een streepje zag als de bal hard werd geschoten. Terwijl dit een 2 ms LCD is.
Hoop morgen mn HDMI kabel van monster te krijgen en ben benieuwd of dat iets helpt, heb nu de kabel erin zitten die bij het kastje zat.
Die verschijning heet 'halovorming' en is het zwakke punt van de 9xxx serie. (volgens eigen ervaring en meerdere reviews). De 2ms is puur marketing en zal in het meest gunstige geval zijn, waarschijnlijk icm blu-ray en dus niet via een tv signaal)
Je overprijste monsterkabel zal hier absoluut geen verandering in brengen :)
Tot zover de realiteit :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.