Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:54:
[...]

Ik lees een hoop onwaarschijnlijke dingen in dit topic. Dit is er eentje van. Een kabel gaat niks helpen tegen backlight bleeding, want het toegevoerde signaal kan niks aan je LCD panel veranderen. Wat WEL kan gebeuren met een betere kabel met minder interferentie, is dat het signaal sterker is en het contrast van het resulterende beeld hoger. Dat zorgt ervoor dat zwart in het beeld niet grijsachtig wordt. Nou moet je wel erg beroerd signaal hebben wil je last van dit soort problemen hebben hoor....

[...]

Ook dit staat los van elkaar. Of je nou LED backlight of CCFL backlight hebt, dat gaat niks verbeteren aan het doorlekken van licht in de LCD. Jij verwart LED backlight waarschijnlijk met OLED displays. Die laatste lijken meer op plasma's in die zin dat ze geen backlight meer hebben maar per pixel apart een OLED lichtbron hebben. Uit zwarte pixels komt dan simpelweg geen licht, en is het beeld daar dus pikzwart.
Ad 1) ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ik zou het persoonlijk niet verwachten dat een betere kabel backlight bleeding kan verminderen. Maar goed ik las dat Pieteje Bell er wel profijt van gehad heeft, misschien had hij idd alleeen last van interferentie en niet van backlight bleeding.

Ad 2) Hier is mijn bewoording wellicht niet duidelijk; wat ik bedoel is dat dynamische led backlight met name het dynamische contrast ten goede komt en je dit ook aan de specs van het toestel kan zien (dyn. contrast verhouding van 2.000.000 welliswaar dyn. maar toch...). Vandaar dat ik verwacht dat het beeld goede zwartwaarden heeft. Bij Samsung wordt dyn. backlighting via leds al toegepast bv in dit model :http://www.samsung.com/nl...LE52F96BDX/XEC&fullspec=F
deze heeft een contrastverhouding van 500.000

Welliswaar zal backlight bleeding niet direct geheel opgelost kunnen worden door een dynamisch led backlight, er zal nog steeds strooilicht tussen de randen van het scherm door kunnen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:17:
Ad 2) Hier is mijn bewoording wellicht niet duidelijk; wat ik bedoel is dat dynamische led backlight met name het dynamische contrast ten goede komt en je dit ook aan de specs van het toestel kan zien (dyn. contrast verhouding van 2.000.000 welliswaar dyn. maar toch...).
Wat mij stoort bij dat soort systemen is een soort blooming dat ontstaat door de gesegmenteerde backlight. Om lichte stukken tegen een donkere achtergrond zie je een soort lichtwaas omdat de backlight het hele gebied daar feller verlicht dan elders op het scherm. Over een paar jaar zal OLED pas echt veel verbeteren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk verwacht ook ik niet de LED backlight het middel is.
Dynamisch contrast levert allerlei nadelige effecten op. Een led backlighted paneel zal geen 1920x1080 ledjes hebben maar slechts een x aantal. Je kunt dus niet per pixel het backlight dimmen. Als iemand met een wit hem tegen een zwart achtergrond gaat staan krijg je dus ook met lokaal dimmen een grijze rand van het hemd en of een grijze rand om het hemd op de achtergrond.
Je krijgt dus een soort van "Halo" tgv lokaal dimmend backlight, lijkt me / verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:52:
Persoonlijk verwacht ook ik niet de LED backlight het middel is.
Dynamisch contrast levert allerlei nadelige effecten op. Een led backlighted paneel zal geen 1920x1080 ledjes hebben maar slechts een x aantal. Je kunt dus niet per pixel het backlight dimmen. Als iemand met een wit hem tegen een zwart achtergrond gaat staan krijg je dus ook met lokaal dimmen een grijze rand van het hemd en of een grijze rand om het hemd op de achtergrond.
Je krijgt dus een soort van "Halo" tgv lokaal dimmend backlight, lijkt me / verwacht ik.
Nog een nadelig effect is dat een LCD met LED backlight geen 100Hz heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terug tekomen op mijn verhaal betreffende "bleeding" in het scherm.

Feit blijft, nu ik een andere versterker en kabels heb. Is de bleeding een stuk minder.

Waar het anders aan kan liggen ?? Wie het weet, mag het zeggen.

Maar ik hou het op het eerste.

Ik heb Hirschmann coax kabel (KOKA 799) kost ongeveer tussen 0,70 en 0,80 euro per meter.

En een Hirschman versterker GHV 20M, kost ongeveer 90 á 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:40:
Feit blijft, nu ik een andere versterker en kabels heb. Is de bleeding een stuk minder.

Waar het anders aan kan liggen ?? Wie het weet, mag het zeggen.

Maar ik hou het op het eerste.
Je redeneert net zoals de mensen die dachten dat de aarde plat is. Je doet een waarneming en denkt een causaal verband gevonden te hebben. Technisch gezien stoelt dat echter nergens op :)

Je loopt trouwens ook erg reclame te maken door wederom typenummers en prijzen te vermelden :z

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 11-06-2008 12:44 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou kunnen is dat door de betere bekabeling etc je tv minder werk hoeft te doen met de kunstmatige middeltjes als ruis onderdrukking etc (mits je die aan hebt).

Op het moment dat die aan staan zou het kunnen dat je deze nadelige effecten terugziet in het beeld, wat je als bleeding waar genomen hebt. Zoals iemand een aantal reply's terug ook al aangaf.

Goede bekabeling is altijd aan te raden, dat is in ieder geval een goed advies aan een ieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 08:20
koffieboontje schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:18:
[...]

Nog een nadelig effect is dat een LCD met LED backlight geen 100Hz heeft
Waarom niet?

Over lokaal dimmen gesproken, door het videosignaal aan te passen kun je wel voorkomen dat je contouring ziet bij hemden of zo. Dit introduceert geen halo's.

[ Voor 4% gewijzigd door gnaggnag op 11-06-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 52PFL9703 is besteld !
Normaal komt hij eind deze maand / begin volgende maand aan !
Ben alvast benieuwd want mijn voorkeur is eigenlijk altijd plasma geweest ...
Hopelijk gaat dit scherm me goed bevallen , die ambilight gaf eigenlijk de doorslag !
DAT moest er absoluut opzitten en gezien er geen plasma ambilights meer zijn ....
De oude modellen met ambilight waren net uitverkocht bij MM :(
Het scherm zal toch al zeker groot genoeg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

52inch?! wat voor huiskamer heb jij :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwa niet zooooo'n grote eigenlijk :)
Maar ik zit er toch 4.5 meter af dus 52 inch mag wel.
Bij mijn ouders thuis zitten wij een 3 meter van een 42 inch scherm en dat is ook zeker niet storend vind ik.
Ben alvast benieuwd voor mijn 52 inchke :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:52:
Hopelijk gaat dit scherm me goed bevallen , die ambilight gaf eigenlijk de doorslag !
DAT moest er absoluut opzitten en gezien er geen plasma ambilights meer zijn ....
huuuuh? De 52 inch versie van 9703 in Nederland gekocht? Deze zou toch niet te koop zijn in Nederland. Hoor graag van je in welke winkel en voor hoeveel euro. Kan niet anders dan dat je minimaal 4000 euro hier voor kwijt bent geweest.

Heb nog nergens gezien dat deze in Nederland verkrijgbaar zullen zijn....

Ik zie graag een linkje ;-) Ik ging voor de grootste en dat was de 47 inch versie (die in de meeste winkels nog niet eens direct leverbaar is). Zit er zelf ook ± 5 meter vanaf dus zou ook het liefst een 52 inch hebben, maar deze kon ik nergens aankomen, heb in diverse winkels geinformeerd. En tevens is deze tv in aanschaf niet te betalen. Het verschil in grootte tussen 47 of 52 inch is gezien het prijsverschil mij absoluut niet waard.

Meeste LCD schermen zijn in 52 inch gelijk 2 tot 2½ keer zo duur als de 47 inch.

[ Voor 23% gewijzigd door koffieboontje op 11-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou een paar inch zoveel duurder zijn? Ongelogisch als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:52:
Alle (internationale) media hebben het over introductie model van september 2008, dus ben benieuwd welke (web)shop deze tv eerder kan leveren en voor welke prijs. wellicht komt het toestel ergens in augustus, daar de kleinere modellen ook in mei (i.p.v. juni) mondjesmaat leverbaar werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:14:
Waarom zou een paar inch zoveel duurder zijn? Ongelogisch als je het mij vraagt...
Een Porsche rijdt maar 1.5 keer zo snel als een middenklasser en toch is ie al snel 10 keer zo duur... Dat is iets wat je overal tegenkomt. De aantallen bij dit soort TV's zijn gewoon meteen een stuk kleiner waardoor een produktielijn voor zo'n ding moeilijker winstgevend te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:42:
[...]

Je loopt trouwens ook erg reclame te maken door wederom typenummers en prijzen te vermelden :z
Hier werd trouwens om gevraagd.
Volgens mij wordt hier op dit forum wel meer met typenummers en prijzen gegooid (zo raar is dit niet) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo, vandaag winkeliers tegen elkaar uitgespeeld.

Na een rondrit van eerst De Block, It's, Prijstopper en BCC...uiteindelijk uitgekomen op 3 stuks 47PFL9703D voor 2200 en 1 stuk 42PFL9703D voor 1900. Van de laatste moet dan nog de voucher van 125 af; van de 47 inch uitvoering krijg je geen voucher :'( desondanks een mooie prijs.

Daarom...probeer met meerdere mensen 1 bestelling te plaatsen; je merkt gewoon dat de verkoper WIL verkopen en al helemaal aan het einde van de dag.
Bij BCC vragen ze om bewijs van een lagere prijs bij een andere winkel (geen webshop), ik heb daarom een foto van het beeldscherm bij de Prijstopper gemaakt zogenaamd om te kunnen overleggen met mijn medekopers. Ik had namelijk geen zin om een bestelling te plaatsen bij de ene winkel, zodat BCC zijn bewijs had en ik kon gaan afbestellen (aanbetaling).

Veel geluk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:30:

Na een rondrit van eerst De Block, It's, Prijstopper en BCC...uiteindelijk uitgekomen op 3 stuks 47PFL9703D voor 2200 en 1 stuk 42PFL9703D voor 1900. Van de laatste moet dan nog de voucher van 125 af; van de 47 inch uitvoering krijg je geen voucher :'( desondanks een mooie prijs.

Daarom...probeer met meerdere mensen 1 bestelling te plaatsen; je merkt gewoon dat de verkoper WIL verkopen en al helemaal aan het einde van de dag.
Bij BCC vragen ze om bewijs van een lagere prijs bij een andere winkel (geen webshop), ik heb daarom een foto van het beeldscherm bij de Prijstopper gemaakt zogenaamd om te kunnen overleggen met mijn medekopers. Ik had namelijk geen zin om een bestelling te plaatsen bij de ene winkel, zodat BCC zijn bewijs had en ik kon gaan afbestellen (aanbetaling).

Veel geluk!!!
Zo das een lekkere prijs zeg, heb je goed onderhandelt. Menig klant betaald honderden meer, je zou idd collectief in moeten kopen (en vervolgens wel apparte bonnen moeten lasten drukken). Maar je hebt een topdeal gesloten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn 42pfl7403 opgehaald en geinstalleerd.
Mooie tv en mooie kleuren. Toch is het net alsof ik naar een pc scherm kijk :).

Zwart is idd niet helemaal zwart. Eerst had ik flink getwijfeld of 100 hz nodig was. Ik kan het zeker bij sporten aanbevelen, ook al zijn de verschillen klein (wel met de tickertape van rtlz). HD natural motion staat alleen aan als ik tv kijk en NIET bij films (waar het wel de bedoeling van is). Dit omdat ik het onnatuurlijk vind. Het versnelt het beeld en is voor mij te scherp. Alsof ik bijv naar gtst zit te kijken (dit noemen ze soapeffect). Krijg er geen film gevoel van, maar dat is per persoon verschillend.HD uitzendingen en blu ray niet getest (die heb ik simpel weg niet, maar dat zal wel snor zitten). De meeste software matige toepassingen heb ik uitgezet, simpel weg omdat ik denk dat het meer kwaad doet dan goed. Maar dat moet ik allemaal nog testen.

TV gaat weer 3 a 4 jaar mee, dan verwacht ik weer een flinke sprong voorwaarts in de techniek.

Trouwens tijdens het installeren had mijn tv digitaal en analoge zenders verzameld. Maar ik heb geen digitale decoder. Iets te maken met DVB T of DVB C?. Kon alleen ned 1 2 en 3 digitaal zien en mijn antennekabel zat er niet in. Helaas snapte ik niet hoe je kan switchen tussen digitaal en analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Ned 1, 2 en 3 digitaal ziet zonder antenne kabel kijk je dus naar de digitale zenders via het DVB-T (digitenne). Daar zijn de publieke gratis via te ontvangen, plus je regionale zender als et goed is. Dat het werkt zonder antenne geeft aan dat het ontvangst signaal bij jou goed is van DVB-T, er zijn gebieden waar je een buiten antenne nodig hebt om de zelfde zenders te ontvangen.

Hoe je kunt schakelen tussen analoog en digitaal staat vast in de handleiding. Als ik me niet vergis kun je zelfs een voorkeurslijst aanmaken waarbij je analoge en digitale zenders door elkaar hebt staan. In jouw geval zou ik echter verwachten dat analoog Ned 1, 2 en 3 en beter uitzien dan via DVB-T. KPN geeft zelf immers ook aan dat DVB-T eigenlijk tot en met 32" bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:30:

Veel geluk!!!
Goeie God.... dat heb je heel goed gedaan! Thanks dat je het hier hebt gemeld, ik had voor mezelf al een excel staatje gemaakt met de winkels waar ik het duurste en goedkoopste uitben voor mijn hele bestelling. Slim van je om idd een grotere bestelling te plaatsen :-) Bij welke BCC heb je het besteld?? (welke stad?) En wat is de levertijd? wanneer krijg je ze binnen?

Ik nog 2 daagies wachten. Ga dit zeker aanhalen. Bij mij gaat het dan om 2 stuks 47PFL9703, 1 stuks Samsung LE46F86BD en 2 stuks LE32A552, 1 stuks Sony Blu-ray home cinema, daarbij nog een wasmachine en droger en de hele bekabeling nog. Kortom een mega order van over de 10.000 euro. Mag dan toch hopen dat ik die 47PFL9703 ook voor minimaal 2200 euro krijg ;) Dat is 800 euro goedkoper als de normale prijs, in jouw geval 3 gehaald = 2 betaald ;-)

Maar ik wil alleen naar It's of BCC gaan, ik speel die 2 wel tegen elkaar uit, degene die met de mooiste aanbieding komt wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
52PFL9703:

Volgens de onderstaande site zal hij op 25 Juni beschikbaar/gereleased zijn... Omgerekend zou hij op een kleine 4500 moeten komen. Astronomisch bedrag in vergelijking met de 47PFL9703.
Of hij officieel ook in NL gevoerd word is me niet duidelijk geworden.

Zat ook een beetje te lonken naar deze maat, maar voor deze prijs laat ik 'm wel aan mijn neus voorbij gaan.

http://www.computer.lt/in...roducts&cid=10235&vendor=

[ Voor 9% gewijzigd door bulsing op 12-06-2008 10:30 . Reden: link erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:30:

Hoe je kunt schakelen tussen analoog en digitaal staat vast in de handleiding. Als ik me niet vergis kun je zelfs een voorkeurslijst aanmaken waarbij je analoge en digitale zenders door elkaar hebt staan. In jouw geval zou ik echter verwachten dat analoog Ned 1, 2 en 3 en beter uitzien dan via DVB-T. KPN geeft zelf immers ook aan dat DVB-T eigenlijk tot en met 32" bedoelt is.
Ik heb het nu opnieuw geinstalleerd en heb idd ned 1 2 3, regionale zender (den haag) en digitale muziekzenders. In totaal 13. Ned 1 2 en 3 zien er wel iets beter uit dan analoog.

Ik ben tevreden, digitaal kastje kopen sla ik over. Ga meteen over op HD als het goedkoper wordt.

Overigens komt de kabel wel via mijn dvd speler (pioneer). Toen ik mijn tv rechtstreeks met de kabel verbond werden geen digitale zenders gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

koffieboontje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:44:
[...]

Wij zijn reuze benieuwd waar en voor hoeveel eurie's ;-) (altijd even vermelden :P)
woeps, in m'n enthousiasme vergeten :D Ik heb 'm voor 2125,- af kunnen dingen ivm het afneme van 3LCD's (1 voor mij, 1 vor m'n broer en 1 voor m'n pa) en dan gaat er nog 2125 van af. Wel een lekkere deal zo :) Dank je wel Expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:59:
[...]Wat ik wel jammer vind is dat er net een 42pfl9803 model uit gaat komen met Led backlight, aangezien ik een suckr voor goede zwartwaarden ben ben ik wel benieuwd naar het beeld. Maarja Philips kennende zal de prijs weel heel erg hoog zijn(niet dat ik nu al mijn tv wil vervangen)
wanneer komt die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 01:03:
[...]

Zo das een lekkere prijs zeg, heb je goed onderhandelt. Menig klant betaald honderden meer, je zou idd collectief in moeten kopen (en vervolgens wel apparte bonnen moeten lasten drukken). Maar je hebt een topdeal gesloten !!
Dank je dank je dank je!

Ik ga voortaan dure aankopen alleen op deze manier doen, het is bijna schrikbarend wat zo'n toko als BCC of It's in hun eigen zak stopt. Ik heb hiermee gewoon 1 kwart van de prijs afgekregen. Ik vraag me dan af wat hun echte marge is; ik neem aan dat ze er toch nog wel iets aan verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:37:
[...]

Goeie God.... dat heb je heel goed gedaan! Thanks dat je het hier hebt gemeld, ik had voor mezelf al een excel staatje gemaakt met de winkels waar ik het duurste en goedkoopste uitben voor mijn hele bestelling. Slim van je om idd een grotere bestelling te plaatsen :-) Bij welke BCC heb je het besteld?? (welke stad?) En wat is de levertijd? wanneer krijg je ze binnen?

Ik nog 2 daagies wachten. Ga dit zeker aanhalen. Bij mij gaat het dan om 2 stuks 47PFL9703, 1 stuks Samsung LE46F86BD en 2 stuks LE32A552, 1 stuks Sony Blu-ray home cinema, daarbij nog een wasmachine en droger en de hele bekabeling nog. Kortom een mega order van over de 10.000 euro. Mag dan toch hopen dat ik die 47PFL9703 ook voor minimaal 2200 euro krijg ;) Dat is 800 euro goedkoper als de normale prijs, in jouw geval 3 gehaald = 2 betaald ;-)

Maar ik wil alleen naar It's of BCC gaan, ik speel die 2 wel tegen elkaar uit, degene die met de mooiste aanbieding komt wint.
Ja dank je!

Laat mijn verhaal voor jou de motor achter je succes bij je bestelling zijn... :O

Trouwens, ik heb het e.e.a. niet al te lang voor sluitingstijd gedaan; ik denk dat ze dan nog ff snel een quickwin eruit willen halen, en doe het niet zo zodat andere klanten jullie kunnen horen; dan zijn ze niet zo gevig (anders worden ze als het ware gedwongen iedereen maar korting te geven).

Brake a leg! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:13:
[...]

Dank je dank je dank je!

Ik ga voortaan dure aankopen alleen op deze manier doen, het is bijna schrikbarend wat zo'n toko als BCC of It's in hun eigen zak stopt. Ik heb hiermee gewoon 1 kwart van de prijs afgekregen. Ik vraag me dan af wat hun echte marge is; ik neem aan dat ze er toch nog wel iets aan verdienen...
Ze verdienen er uiteraard nog wel op, de 42pfl9703 is in de Philips bedrijfs shop 1800,- (maar levertijd onbekend).
Ik zelf heb dit model voor 2200 besteld bij BCC netto 2075 incl korting Philips. Maar ja ik hoefde er maar 1.

Wellicht moeten we een United Tweakers Inkoop Collectief (UTIC) starten,eens per maand onze gezamelijke aankopen bundelen en daar de diverse shops op in laten schrijven. Denk dat er veel voordeel te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor al die afdingertjes :) En elkaar maar willen overtreffen HAHA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:19:
Ze verdienen er uiteraard nog wel op, de 42pfl9703 is in de Philips bedrijfs shop 1800,- (maar levertijd onbekend).
Onzin. Bij de Philips shop kost ie 2249 euro, dus is ie er verre van goedkoop. Heb het net nog gecheckt dus het is ook niet ineens een aanbieding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:46:
[...]

Onzin. Bij de Philips shop kost ie 2249 euro, dus is ie er verre van goedkoop. Heb het net nog gecheckt dus het is ook niet ineens een aanbieding ofzo.
De prijs van 1800 euro, las ik recent hier op het forum. Echter ik kan het niet verifieren, als jij in Philips personeels shop kan kijken,heb je ongetwijfeld de correcte gegevens. Dus ook voor Philips medewerkers loont het om te shoppen buiten het eigen bedrijf.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 23:57
heb een nieuw voorstel gekregen voor de 2 types die ik heb gevraagd van philips

12/06/2008DIT IS PRIJS VOOR NIEUW APPARAAT = 32PFL9603D/10 816,05 € (674,42 € + 21,0% BTW 141,63)
OF KEUZE 2 VOOR 32PFL7603D/12 VOOR 520.81 EURO ALL IN - DIT VOORSTEL IS 1 MAAND GELDIG

Wat denken jullie van dit voorstel? de moeite om voor die 9603 reeks te gaan of de 7603 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurdup schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:13:
heb een nieuw voorstel gekregen voor de 2 types die ik heb gevraagd van philips

12/06/2008DIT IS PRIJS VOOR NIEUW APPARAAT = 32PFL9603D/10 816,05 € (674,42 € + 21,0% BTW 141,63)
OF KEUZE 2 VOOR 32PFL7603D/12 VOOR 520.81 EURO ALL IN - DIT VOORSTEL IS 1 MAAND GELDIG

Wat denken jullie van dit voorstel? de moeite om voor die 9603 reeks te gaan of de 7603 kopen
Dit is onmogelijk. Dream on! Of anders van de vrachtwagen gevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
hey
frank
jahwel hoor

Mijn oude tv is 2,5j oud een 28PW... pixel plus 2 en die is stuk gegaan.

Ze willen hem niet meer herstellen wegens te duur
en krijg dus een overname bod van philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurdup schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:18:
hey
frank
jahwel hoor

Mijn oude tv is 2,5j oud een 28PW... pixel plus 2 en die is stuk gegaan.

Ze willen hem niet meer herstellen wegens te duur
en krijg dus een overname bod van philips.
O zo. Ik zou voor de 9603d gaan vanwege de betere specs. Ikzelf heb hem ook sinds afgelopen weekend. Een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:07:
[...]

O zo. Ik zou voor de 9603d gaan vanwege de betere specs. Ikzelf heb hem ook sinds afgelopen weekend. Een toppertje!
En als die zo goedkoop is had ik ook nog even geverifieerd wat de prijs van de 37 inch is......

Zekers de 9603 nemen, meer dan super...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:06:
[...]

Dit is onmogelijk. Dream on! Of anders van de vrachtwagen gevallen.
Sinds wanneer betalen wij 21% btw?? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:25:
[...]

Denk dat hij in België woont ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Breng Wouter niet op ideeen, vanaf 1 januari 2009 wordt het overigens wel verhoogd naar 20%. Is toch weer 20 euro op een knappe LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 42pfl9703 is ook binnen. Mooi scherm, vanavond verder afregelen, maar de eerste film in full HD (via PC) was al erg mooi. Natural Motion maar even uitgezet; als het werkt is het inderdaad wel mooier, maar de artifacten en schokjes die het af en toe veroorzaakt zijn storend. De schokjes komen misschien door mijn setup (24Hz film via 60Hz PC op 100Hz scherm die Natural Motion probeert te doen) dus daar ga ik ook nog wat aan sleutelen indien mogelijk.

SD-beeld via kabel valt me trouwens reuze mee. Ruisonderdrukking op minimaal en meer is eigenlijk niet nodig. Blijft natuurlijk wel SD, maar volgens mij is het behalve een stuk groter niet echt van mindere kwaliteit als op de oude CRT.

Wel blij dat ik geen kleinere heb genomen, ben al direct aan de afmetingen gewend ;)

Ambilight spectra doet het goed en is inderdaad rustig voor de ogen! Meer info later...
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:13:
(Off topic:) Op sommige producten zijn marges hoger dan andere. Als je kijkt naar inbouw-apparatuur dan betaal je in sommige keukenzaken de adviesprijs, en via internet ongeveer de helft. Daar zit dus minimaal 50% winstmarge op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:53:
Natural Motion maar even uitgezet; als het werkt is het inderdaad wel mooier, maar de artifacten en schokjes die het af en toe veroorzaakt zijn storend. De schokjes komen misschien door mijn setup (24Hz film via 60Hz PC op 100Hz scherm die Natural Motion probeert te doen) dus daar ga ik ook nog wat aan sleutelen indien mogelijk.
Zet je videokaart, indien mogelijk, eens gewoon op 24hz... Schokjes zijn dan weg.
(er van uit gaande dat je echte 24 hz Blu-ray- of HD- DVD afspeelt via de pc)

En dan HDNM wel aanzetten. Je weet niet wat je ziet. Zo mooi, zo vloeiend alsof je zelf bijzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens dit bericht http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=761843 zou hij uitkomen in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand deze amateur precies het verschil tussen de 42pfl9703 en de 42pfl9803 uitleggen ?
komt er ook een 47pfl9803 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal na 5 maanden volgen van dit draadje heb ik gisteren de knoop onverwacht doorgehakt.

Het is een 42PFL9703 geworden. Na wat onderhandelen 2200 euro betaald en meteen meegenomen. Dit is nog zonder de EK actie van 125 euro terug. Ik weet niet of ik de naam mag noemen, volgens de winkel mogen ze van Philips niet zo goedkoop de tv verkopen.

BCC en IT's hadden deze TV niet op voorraad (volgens hen is er niet genoeg vraag naar om deze in vooraad te nemen). Ik wilde per se de tv direct hebben.

2 monster cables van (waarde: 99 euro per stuk) + 5 jaar garantie + schoonmaaksetje erbij gekocht. Dit voor 200 euro extra.

Bedankt voor al jullie info!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:02:
kan iemand deze amateur precies het verschil tussen de 42pfl9703 en de 42pfl9803 uitleggen ?
komt er ook een 47pfl9803 ?
Volgens een lijstje over het standby verbruik dat ergens gelinkt was komt er alleen een 42"D en H versie.

Op dit moment gaat het gerucht (ik kan nl nog nergens een bron van Philips hierover vinden) dat de 9803 een Back Light unit op basis van LED's gaat krijgen, de 9603 en 9703 hebbe dit op basis van CCFL (zeg maar TL).
Alle overige specificaties zijn mijn onbekend en ook puur speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:53:
Mijn 42pfl9703 is ook binnen. Mooi scherm, vanavond verder afregelen, maar de eerste film in full HD (via PC) was al erg mooi. Natural Motion maar even uitgezet; als het werkt is het inderdaad wel mooier, maar de artifacten en schokjes die het af en toe veroorzaakt zijn storend. De schokjes komen misschien door mijn setup (24Hz film via 60Hz PC op 100Hz scherm die Natural Motion probeert te doen) dus daar ga ik ook nog wat aan sleutelen indien mogelijk.
En hoe lang heb je moeten wachten qua levertijd? Ik zelf ben inmiddels 9 dagen in blijde verwachting ;)

Heb je de netwerk connector al geprobeerd? Is dit puur voor het bekijken van foto's e.d. ?
Op een duits forum vroeg iemand zich af of je er films naar kunt streamen (zoals waar nu o.a. de ps 3 voor gebruikt wordt), iemand ideeen over de (on)mogelijkheden. Heeft iemand al ervaring met streamen via mediaplayer richting de 9703 ? Wat staat er in het nl handboek

Zum Thema Netzwerkanschluß zitiere ich mal aus dem Handbuch:

Sie können das Fernsehgerät an ein PC-Heimnetzwerk
anschließen.
Auf diese Weise können Sie Fotos und Musik auf einem angeschlossenen PC an Ihrem Fernsehgerät betrachten bzw. hören.

Hätte man aber auch selbst auf der Philips-Seite finden können

Auf mehreren Seiten wird da auch erklärt, wie man z.B. den Windows-Mediaplayer so einrichtet, dass er inhalte auf dem TV wiedergibt.

Man braucht also immer einen PC.
(bron)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 15:15 . Reden: Duitse tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht al bekend maar hier ff een paar 42pfl9703 filmpjes voor de liefhebbers, ook de ambilight spectra 3 is goed in actie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:50:
[...]

Heb je de netwerk connector al geprobeerd? Is dit puur voor het bekijken van foto's e.d. ?
Op een duits forum vroeg iemand zich af of je er films naar kunt streamen (zoals waar nu o.a. de ps 3 voor gebruikt wordt), iemand ideeen over de (on)mogelijkheden. Heeft iemand al ervaring met streamen via mediaplayer richting de 9703 ?
Ik heb een 32PFL9603 en heb een netwerkkabel erop aangesloten. Het enige wat hij pakt zijn foto's, mp3's en .mpg films. Dus niet bijvoorbeeld xvid films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:27:
[...]

Ik heb een 32PFL9603 en heb een netwerkkabel erop aangesloten. Het enige wat hij pakt zijn foto's, mp3's en .mpg films. Dus niet bijvoorbeeld xvid films.
Dat dacht ik ook al te begrijpen, je pakt de files dan van een usb schijf of netwerkshare? Onze duitse vrienden hebben het over een uitgebreide beschrijving in het handboek hoe mediaplayer in te stellen (naar ik hoopte om te streamen).

Dus dat zal ook nog de aanschaf van een ps3 worden :) (wat vervelend nou, alleen nog ff mijn vrouw overtuigen van het nut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Je stelt in dat je via wmp een map deelt. Dan ziet je tv automatisch die map met de inhoud. En zo kan je ze afspelen.

Overigens heb ik er ook een usb schijf aan gehangen en dat werkt vrijwel hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:28:
Je stelt in dat je via wmp een map deelt. Dan ziet je tv automatisch die map met de inhoud. En zo kan je ze afspelen.

Overigens heb ik er ook een usb schijf aan gehangen en dat werkt vrijwel hetzelfde :)
En als ik er een er een usb harde schijf met dvd files (ts) aan hang, wordt die dan afgespeeld ? Of puur en alleen aanwezige mpg files ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:50:
En hoe lang heb je moeten wachten qua levertijd? Ik zelf ben inmiddels 9 dagen in blijde verwachting ;)
Levertijd was net geen 2 weken. Hij was er in ieder geval precies op de afgesproken dag (eigenlijk zelfs 1 dag eerder)
Nee, ga ik ook niet gebruiken. Hij kan geen H.264 o.i.d. afspelen, dus dat heeft geen zin. Dingen op lage 'mpeg-2' kwaliteit kijk ik toch niet meer. Dus de PC mag het gewoon decoderen in plaats van de TV...

Lukt trouwens prima om met mijn Asus P5E-VM beeld+geluid via de HDMI naar de TV te krijgen (gewoon stereo), dus er ligt maar 1 kabel. Nu nog een draadloze desktop set om het wat makkelijker te maken hem te bedienen (in plaats van naar het beeld lopen, kijken wat waar staat, terug naar de PC lopen, muis bedienen, weer naar de TV etc.)
pascalbulsing schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:10:
Zet je videokaart, indien mogelijk, eens gewoon op 24hz...
PC wil 24Hz alleen interlaced doen (volgens de graphics dialoog in Windows), lijkt me eigenlijk niet de bedoeling. Beeld schokt dan (zonder NM!) toch nog steeds een beetje. De Natural Motion lijkt de 24Hz leuker te vinden (minder moeilijkheden/artifacts) maar op 60Hz ging het zonder NM toch net iets lekkerder voor mijn gevoel dan op 24Hz met NM. Nog wat verder tweaken dus... Materiaal is 23.9 of 24fps, maar wel een 'computerformaat' (x264 encoding) en geen 'echte' Blu-ray schijf, maar ik neem aan dat dat in principe niet zou moeten uitmaken (en de PC is ruim snel genoeg voor het decoderen, dus daar zou het niet aan moeten liggen).

Heb het idee dat op normaal SD TV uitzendingen de NM het beeld hier en daar wel merkbaar vloeiender maakt, dus daar mag hij aan. En inderdaad, op de momenten dat NM werkt is het inderdaad erg mooi vloeiend.

Wel handig trouwens dat de TV verschillende instellingen heeft voor de verschillende inputs, hoef je niet steeds instellingen aan te passen! Ik heb het idee dat de afstandsbediening en instel mogelijkheden van de TV goed uitgedacht zijn. Dingen die je wil veranderen kun je makkelijk bij, en geen overbodige waslijsten knoppen op de AB...

Stroomverbruik op gemiddelde instellingen (contrast/helderheid/kleur allen op 50) zonder Ambilight is ongeveer 100-110W, met Ambilight (op maximaal) 120-130W. Dat moet ook nog getweakt worden voor goed beeld met minimaal verbruik :)

Voor de voetbalfans ook leuk: De Ambilight kan ook op een vaste kleur gezet worden, en daar zit heel mooi oranje tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
[...]

Idd ik kom uit belgie en bij ons is het 21%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
Vandaag eens terug geaan naar de zaak en nu eens de 9603 opgezocht

De 7603 en de 9603 naast elkaar geplaatst om te kijken hoe ze beiden speelden.

De winkelprijs voor de 7603 is 999 en voor de 9603 1499.
Een verschil van 500 euro.

Moet zeggen kwa het bekijken, heeft de 9603 idd een iets scherper beeld.

Maar ik weet nie of het de moeite is om 500 euro (in mij geval met overname 300) het verschil te betalen om over tegaan naar de 9603.

Ik kijk via telenet naar digitale tv, dus op analoog zal em niet spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MathijsP

Ja de H versie heeft een DVB-C tuner, daar doet Philips niet echt geheimzinnig over geloof ik, wel over het uitleveren. Ik weet niet of hij ondertusse ook echt geleverd wordt in de betreffende landen.
Het is eerder de vraag of Philips met een, mogelijk nieuw, model gaat komen die ook een DVB-C tuner heeft die door de Nederlandse kabelaars ondersteund gaat worden.

Met haast alle tv's die op dit moment een over een DVB-C tuner beschikken is het een beetje behelpen. Je dient dan een zgn CAM van het merk Alphacrypt te gebruiken (€ 100,- en hoger) en daarmee krijg je meestal beperkte functionaliteit.
Diverse tv's hebben bijvoorbeeld problemen met ondertiteling of teletekst. Sommige Sony's kunnen niet alle zenders vinden etc..
Er zijn ook tv's waar het allemaal wel werkt, dat zeker. Het probleem is echter dat er een theoretische / technische kans bestaat dat door een wijziging door de kabelaars deze omweg mbv een Alphacrypt CAM buiten spel wordt gezet.

Zo gaf een erkende Loewe dealer (de tv's van dit merk kunnen doorgaans erg goed overweg met DVB-C icm Alphacrypt) dat ze duidelijk geen garantie geven op de werking en het puur als nu werkende leuk meegenomen feitje beschouwen. Zij voeren het dus bewust niet als verkoop argument van die tv's.

Persoonlijk verwacht ik niet dat er van Philips een "ondersteund" model met DVB-C op de markt komt voor het eind van het jaar.

Overigens zal naar verwachting een dergelijk model voor mijn gevoel wel alleen overweg kunnen met Ziggo (en adepten als Caiway). UPC lijkt nog veel meer de anderen dan hun decoders te weren.
Maar als je even zoekt vind je veel meer info in andere threads over dvb-c.

Het wordt er niet makkelijker van ;)

Ik vind de 37pfl9603 een super tv om te zien maar ook vanwege de goeie specificaties.

Ik ga proberen om uit te vogelen waar de H-versie te koop wordt aangeboden. Zag wel op een paar webshops dat ze deze te koop hadden. Maar eerst zien dan geloven. Staat zeker op de achterkant van de tv welke DVB deze heeft?
En dan is nog maar de vraag over de DVB-C werkt, bij loewe gebruiken ze het niet als verkoopargument het is mooi meegenomen.

Zelf heb ik digitale televisie van CAIWAY. Maar als dat niet werkt in combinatie met een DVB-C tuner dan heb je er ook niks aan.
Anders koop ik een kasje erbij van samsung die kan ook meteen opnemen. Of is dat niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online

[ Voor 100% gewijzigd door bulsing op 14-06-2008 11:25 . Reden: te dikke vingers... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:42:
Ik ga proberen om uit te vogelen waar de H-versie te koop wordt aangeboden. Zag wel op een paar webshops dat ze deze te koop hadden. Maar eerst zien dan geloven. Staat zeker op de achterkant van de tv welke DVB deze heeft?
Bij deze Philipsen staat het ook op de 'streepjescode' sticker op de doos (aan de buitenkant dus). Daar staat ook het serienummer op, dus het is een custom sticker per TV. Moet je nog steeds de doos zien natuurlijk...

Gisteren viel mij nog op dat de kijkhoek van het scherm overigens niet echt indrukwekkend is. De kleuren blijven wel goed, maar het zwart wordt vrij snel grijs. Ik heb geen vergelijk met andere TVs, maar mijn 24" Dell monitor van ook al weer 4 jaar oud doet dit vele malen beter. Gelukkig zitten wij netjes recht voor de TV hier :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 37PFL9603. Heel mooi beeld, en ook het ambilight geeft iets extra's.
Nu heb ik een probleem met de lipsync als ik beeld via mijn satelliet-ontvanger of DVD-speler bekijk, terwijl het geluid via mijn receiver loopt. Mijn receiver heeft dus geen audio-delay of lipsync.

Nu heb een home cinema set op het oog, die wel deze functies ondersteunt.
De lipsync is op deze set instelbaar in stappen van 20 msec, tot maximaal 100 msec.

Nu is mijn vraag of dit voldoende is?
Wie kan mij vertellen wat de maximale delay zou moeten zijn, dus als alle beeld-verbeteringsfuncties van die TV ingeschakeld zijn?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurdup schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:29:
Vandaag eens terug geaan naar de zaak en nu eens de 9603 opgezocht

De 7603 en de 9603 naast elkaar geplaatst om te kijken hoe ze beiden speelden.

De winkelprijs voor de 7603 is 999 en voor de 9603 1499.
Een verschil van 500 euro.

Moet zeggen kwa het bekijken, heeft de 9603 idd een iets scherper beeld.

Maar ik weet nie of het de moeite is om 500 euro (in mij geval met overname 300) het verschil te betalen om over tegaan naar de 9603.

Ik kijk via telenet naar digitale tv, dus op analoog zal em niet spelen
De 9603 kost na onderhandeling en cashback rond de € 1100,00 en is zeker de moeite waard om aan te schaffen !!!
Ik heb heb nu 2 weken in bezit en ben er erg te vreden over, bovendien is hij Full HD ( de 7603 niet ). Die paar honderd euro's verschil zijn zeker de moeite waard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:38:
Ik ben in het bezit van een 37PFL9603. Heel mooi beeld, en ook het ambilight geeft iets extra's.
Nu heb ik een probleem met de lipsync als ik beeld via mijn satelliet-ontvanger of DVD-speler bekijk, terwijl het geluid via mijn receiver loopt. Mijn receiver heeft dus geen audio-delay of lipsync.

Nu heb een home cinema set op het oog, die wel deze functies ondersteunt.
De lipsync is op deze set instelbaar in stappen van 20 msec, tot maximaal 100 msec.
Bij mij is dat instelbaar tot 250ms maar in de praktijk heb ik nooit meer dan 75ms gebruikt, en dat op een Pixel Plus model uit 2005. 100ms moet in de praktijk echt voldoende zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:38:
Nu heb ik een probleem met de lipsync [...] Nu heb een home cinema set op het oog, die wel deze functies ondersteunt. De lipsync is op deze set instelbaar in stappen van 20 msec, tot maximaal 100 msec. Nu is mijn vraag of dit voldoende is?
Ik denk dat het wat weinig is. Ik had mijn PC aangesloten en die dingen eerst aan staan, dan merk je echt dat er een flinke vertraging is (en die is inderdaad weg als je het uit zet). Ik vermoed dat de delay iets rond de 200-250ms is, dus met 100ms delay red je het dan niet.
Exirion schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:23:
Bij mij is dat instelbaar tot 250ms maar in de praktijk heb ik nooit meer dan 75ms gebruikt, en dat op een Pixel Plus model uit 2005. 100ms moet in de praktijk echt voldoende zijn :)
De nieuwe modellen doen meer geavanceerde processing ('perfect pixel') en kunnen best meer vertraging hebben hoor. Als de delay op de recente modellen maar 100ms was, dan waren er lang niet zoveel klachten geweest over het 'gamen' daarop. Ga er echt maar van uit dat het op deze modellen meer is dan 100ms...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt gaar dat de recente modellen weer inputlag hebben... kan toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naujiena! Philips LCD televizorius 37PFL9903H
11.999,

De Aurea 2 oftewel de 9903 staat al geprijsd in verschillende landen op internetwinkels. Deze kwam ik tegen in litouwen..

Heeft iemand anders nog nieuwe berichtgeving over de opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:31:
Echt gaar dat de recente modellen weer inputlag hebben... kan toch niet!
Tuurlijk wel. Je wilt toch die geavanceerde processing dat het beeld zo mooi maakt? Dat kan nu eenmaal niet zonder buffering/delay. Belangrijk is dat als je de opties uitschakelt, ook de delay nu wegvalt. Iedereen kan nu dus kiezen of hij de processing wil (films) of de snelheid (games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips wil het beeld té mooi maken en gebruikt daarvoor té trage chips (inputlag, schokken in het beeld). Ik vind dat wanneer ze mooi beeld willen produceren, ze ook voldoende snelle chips moeten intergreren. Nu is het 't allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik ben vandaag dan eindelijk op pad geweest voor mijn complete bestelling zoals ik reeds eerder heb aangegeven. Ik moet zeggen dat het een teleurstellende dag was. We zijn begonnen bij de It's (XXL) in Helmond, nou die vent wist niet hoe hij moest verkopen. Hij begon al gelijk dat er geen korting af kon en dergelijke. Ik haalde dus aan dat de 47PFL9703 bij Foka in Rotterdam dus al voor 2549,- te koop was (standaard prijs) Hij zei dat dat niet kon en dat dat dan een buitenlands model is etc etc. Anyway, hij zei als je em voor die prijs kan halen moet je dat gelijk doen maar ik kan daar niet onder zitten. We hadden al gelijk zoiets van, wat een eikel, we zijn ook gelijk gegaan.

Hierna zijn we naar de BCC in Helmond geweest. Ook hele bestelling doorgegeven, dus 2 x 47PFL9703, 1 x LE32A552 en 1 x LE 32A4** en de Sony HTP-BD2RSF. Nou hij had een prijs gemaakt en in totaal 8% korting gegeven op het totaal bedrag van 8475 euro. Ik zeg dat is waanzin, ik zeg met mijn ANWB pas krijg ik sowieso standaard al 5%. Nou toen hebben we die aanbiedingen van foka, die mailtjes en dit forum erbij gehaald, ook dat er dus iemand was die hier dus 3x PFL9703 had gehaald voor 2200,- per stuk ( ik geloof nog steeds niet dat dat kan, al helemaal niet bij BCC, dat is onmogelijk, dat is 3 halen 2 betalen, als het echt zo is, wil ik hier op het forum daar een bewijs van zien) We hadden in ieder geval een hele fijne verkoper, die ging maandag gelijk met hoofd inkoop bellen en kijken wat hij kon doen. Maandag wordt ik hierover gebeld.

Daarna zijn we naar Mediamarkt Eindhoven geweest, ik zal je zeggen, wat een ongeloofelijke k*twinkel! Ik kon die verkopertjes daar al wel een beetje, maar vond het een stelletje klootzakken. De ene die we aanspraken zei dat ie geen tijd had. En de andere had dan wel tijd. Nou wij ons zegje gedaan en gezegt wat we nodig hadden. Prijs van de 47PFL9703 was 2999,-. We vroegen wat de korting was als we die 5 dingen zouden nemen. Ze konden geen korting geven,was uitgesloten al zou ik er 10 kopen dan nog zou de prijs 2999 blijven, me bek viel open. Dus ook daar gelijk gegaan.
Wat een kleaute winkel is dat zeg, en wat een onvriendelijk en onmenselijk kleaute personeel staat daar.

Nou toen zijn we naar de BCC in Eindhoven geweest. Ook daar alles aangegeven, en ook daar kwamen ze aanzetten met een korting van ± 8%. Filiaalmanager erbij gehaald, die zij dat als we direct zouden beslissen er 1500,- af kon van het bedrag van 8475, dus we zouden op 6000,- komen zei hij, maar na even narekenen op zijn rekenmachine kwam hij erachter dat 8475,- -1500,- 7000,- was. (omgerekend ± 18%) maar ook daar namen we geen genoegen mee. En we hadden het nog niet eens gehad over een droger, wasmachine en vrieskist. Hij zei dat er geen enkele winkel was die de pijn zo erg zou delen als de aanbieding die hij deed, maar ik wist wel beter. Dus ook daar zijn we niet uitgekomen.

De dag zijn we ge-eindigd in de Philips winkel bij het PSV-stadion. Daar hadden we de fijnste verkoper die we die dag getroffen hadden. Hele aardige vent, goed advies en luisterde goed naar onze wensen. Helaas dan die samsung tv's even aangepast naar Philips modellen, afijn. Tevens ook maar gelijk de wasmachine, droger en vrieskist uitgezocht. De 47PFL9703 kost in de Philips winkel standaard zonder handelen 2699,- (scheelt al 300 met de rest van de winkels), na alles te hebben doorgegeven zaten we op een order bedrag van over de 9000 euro. Hetgeen wat wij aan korting kregen was alleen de vrieskist gratis t.w.v. 269 euro. Meer kregen we er niet af en kon hij niet geven.

Dus al met al zijn we niks wijzer. Ik wordt alleen maandag a.s. nog even teruggebeld door BCC Helmond om te horen wat hij aan de prijs kan doen. Het heeft echt niet gelegen aan ons handelen, ik kan toch best aardig handelen en we hebben er laatste maanden heel veel mee te maken gehad (van de keuken, tot notaris, meubels, en je noemt t maar op).

Dus wat ik knap vind is dat er dus iemand is die zegt dat hij de 47PFL9703 bij BCC heeft gehaald voor 2200,- per stuk. Dat is een kortingspercentage van maarliefst 27%!! Ik ben benieuwd welk filiaal dat is geweest, en zou daarom ook graag een bewijs zien zodat ik het hard kan maken.

Dus dit was in ieder geval mijn ervaring voor een dagje shoppen. En ik maar denken idd dat er veel winkels zouden moeten zijn die wel blij willen zijn met zo'n ordertje.... Het viel verdomd tegen.

Jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik wil geen Philips-kopers voor het zere been trappen, maar ik wil toch even de potientele Philips kopers attenderen op een goed alternatief in het topsegment, de Toshiba 40 / 46ZF355D.

Na lang wikken, wegen en beeld vergelijken heb ik de keuze gemaakt tussen de 42PFL9703 en de Toshiba. De laatste is het uiteindelijk geworden, mede dankzij de veel betere beeldverwerking (de Philips had -zoals ik hier ook al lees- last van lag en ghosting, vooral bij voetbalwedstrijden). Het geluid van de Toshiba was duidelijk beter (de specs ondersteunen deze bevinding: 2x30W Onkyo tov 2x15W). Daarnaast vond ik het design van de Toshiba mooier. (de 40" is fysiek kleiner dan de 37" van Philips).

Philips was wel duidelijk beter bij analoog kabel signaal. De Philips lijkt het beeld wat te blurren, zodat er minder ruis te zien is. De Toshiba had redelijk veel ruis, maar was wel een fractie scherper. Wanneer je digitale tv kijkt, doen beide tv's weinig voor elkaar onder, ik kon geen echte verschillen zien.

En zeker niet onbelangrijk: De 40" Toshiba is honderderen euro's goedkoper (1479 tov 2000 euro).

Nogmaals, dit is puur bedoeld om een aantal mensen die twijfelen een goed alternatief voor te schotelen. De Philips is gewoon een zeer goede tv, maar heeft in mijn ogen geen geweldige prijs/kwaliteit-verhouding.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 14-06-2008 22:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel eens met een goeie internetshop.
Dit lijkt idd nergens naar, schandalig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mooooody schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:39:
Ik wil geen Philips-kopers voor het zere been trappen, maar ik wil toch even de potientele Philips kopers attenderen op een goed alternatief in het topsegment, de Toshiba 40 / 46ZF355D
Een ander alternatief zou ook een Panasonic Plasma zijn ;) Maar ik heb mijn besluit al gemaakt. De Philips TV's vallen al direct af en gezien de gemaakte postings in dit topic is ga ik er geen spijt van krijgen dat ik mijn geld naar een andere fabrikant overmaak :)

Best wel zonde eigenlijk want in mijn boekje staat philips toch wel hoog aangeschreven.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:35:
Naujiena! Philips LCD televizorius 37PFL9903H
11.999,

De Aurea 2 oftewel de 9903 staat al geprijsd in verschillende landen op internetwinkels. Deze kwam ik tegen in litouwen..

Heeft iemand anders nog nieuwe berichtgeving over de opvolger?
Nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
koffieboontje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:01:
[knip]

Dus dit was in ieder geval mijn ervaring voor een dagje shoppen. En ik maar denken idd dat er veel winkels zouden moeten zijn die wel blij willen zijn met zo'n ordertje.... Het viel verdomd tegen.

Jullie nog tips?
Loop eens een wat kleinere winkel binnen, ipv van al die grote jongens. Natuurlijk moet je dan ook geluk hebben wie je treft qua verkoper, maar voor zulke winkels is een order van enkele duizenden euros behoorlijk interessant, dus vaak willen ze wel behoorlijke scherpe prijzen aanbieden. De meeste medewerkers van een BCC/Mediamarkt etc mogen niet eens veel met de prijzen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:01:

Jullie nog tips?
Zoals hier vaker is opgemerkt, bij Prijstopper kan je wel onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Zoals hier vaker is opgemerkt, bij Prijstopper kan je wel onderhandelen
Ik had bij de It's hier in Sittard direct de filiaalmanager te pakken en die wilde echt wel verkopen. Tis maar net wie je spreekt. Een zaterdaghulpje zal je echt geen meter verder doen komen terwijl de filiaalmanager over het algemeen wel weet hoe het in mekaar steekt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
redfoxert schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Ik had bij de It's hier in Sittard direct de filiaalmanager te pakken en die wilde echt wel verkopen. Tis maar net wie je spreekt. Een zaterdaghulpje zal je echt geen meter verder doen komen terwijl de filiaalmanager over het algemeen wel weet hoe het in mekaar steekt.
Filiaalmanager bij ons bij de It's was een l*l, had die vent vaker gezien en dingen gevraagd, kreeg je van die sarcastische opmerkingen, hou ik niet van als ik klant ben.

Prijstopper is een goeie, 19 juni gaat er een nieuwe open bij ons in Helmond :D Zou leuk zijn, eerste ordertje van hun....

Waar het mij over uit ging was dat iemand zegt dat hij een 9703 47inch voor 2200,- bij BCC had gehaald, zoals hierboven wordt aangegeven zegt men al dat die verkopers al niet zoveel mogen doen met de prijzen.

Ik wacht dat telefoontje morgen af, en anders ga ik het gewoon doen voor die 1500,- korting, en daar kan ik dan uiteindelijk nog wel 1650 van maken. Heb ik toch ± 20% korting gehad, das toch best netjes al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Of je wacht nog ff tot het einde van de week en ga je bij die Prijstopper in Helmond eens langs :) Anders kan je alsnog voor die 1500 euro korting gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Prijstopper vragen ze meteen, waar heb je het voor het laagst gezien? Dat was bij mij althans zo.
Maak printscreens van internetprijzen en ga ermee onderhandelen. Misschien een idee om gratis bezorgkosten mee te nemen.

PS Als je toch zelf ophaalt, ze leveren gratis een aanhangwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kicken binnen 24 uur is niet gewenst hier, en als iemand iets weet wordt dat vast hier direct neergezet. Nieuwe modellen worden op die oost-europese sites vaak maanden van te voren al neergezet, dus het kan heel lang duren voor er echt iets over bekend is.

Door de lichtsensor verbruikt de 42pfl9703 bij mij nu overdag 120W en 's avonds in het donker 85W. Kan ook te maken hebben met wat er op TV was natuurlijk, maar het scheelt best veel dus. Moet zeggen dat het wel helpt. Overdag duidelijk beeld, en 's avonds minder stroomverbruik (en geen pijn aan de ogen door de helderheid). De lichtsensor zit op dezelfde plaats als de IR-sensor (rechtsonder). Als je hem afdekt zie je de helderheid veranderen. Duurt ongeveer 5 seconden voor hij helemaal bijgeregeld is.

Overigens kan deze TV veel makkelijker dichtbij zijn max stroomverbruik (206W) komen dan sommige oudere TVs, dus het lijkt dat de spec op dit punt veel realistischer is dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
@ koffieboontje:

ben je niet naar de overkant van de bcc in ehv gegaan? schuintegenover heb je een it's, daar heb ik mijn korting gekregen. 2481,- voor de 47pfl9703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij It's in Eindhoven kun je idd redelijk onderhandelen. Heb daar 200 euro van de 1300 af kunnen praten. Ze luisteren iig naar je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ koffieboontje, trek je niet teveel aan van al die mega kortingen die men hier roept. De helft loopt te bluffen, een korting van meer dan 25% is natuurlijk totaal niet reeël/geloofwaardig!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 06:22

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Zo, heb nu ook een 42pfl9603.
Kben een behoorlijke mierenn**ker wat dit soort dingen betreft, maar eerste indrukken zijn positief.
Heb hem nog niet optimaal afgesteld, maar dat komt nog wel. Zwart is momenteel wel prima, maar ik mis teveel details. Kwestie van afstellen denk ik.
De af fabrieksettings zijn iig ronduit dom (contrast bijv. vol op 100% :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
dhhdante schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:52:
@ koffieboontje:

ben je niet naar de overkant van de bcc in ehv gegaan? schuintegenover heb je een it's, daar heb ik mijn korting gekregen. 2481,- voor de 47pfl9703
Nee ben ik helaas niet meer geweest, nadat ik bij de It's in Helmond ben geweest had ik mn buik al vol van de It's. Haha hoorde later nog van die man van BCC dat prijstopper ook van It's is, en dat de It's zou weggaan als ze binnen nu en een aantal weken hun omzet niet hadden gehaald. Nou ik gun het ze van harte ;-)

Maar wel goed dat ik het weet. Maar heb jij zoveel onderhandeld voor 1 tv? Of ging dat ook om meerdere? Want vind dat als je bij It's in Eindhoven ruim 500 euro van de prijs af hebt gekregen voor maar 1 tv best knap van je.

@Harrie86:

Idd, dat kan ook niet anders, onmogelijk. Anders mag diegene met mij een dagje mee shoppen en dan kunnen ze aan mij ook nog verdienen ;-) Maar ik klam er er al niet meer op vast op die prijs. Ik denk dat ik bij de BCC die 47PFL9703 voor maximaal 2350 kan meenemen bij die hele order, lager is echt niet mogelijk denk ik. Maar ik ga ook nog heel ff tot donderdag die prijstopper afwachten. Maar het wordt wel kortdag nu, krijg over 1½ week de sleutel al :>

Ik houd jullie sowieso op de hoogte, ook wat betreft de apparatuur als deze binnen is bij me. Foto's en ervaringen laat ik jullie sowieso weten.

[ Voor 6% gewijzigd door koffieboontje op 15-06-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
nee, ik had al eerder vermeld dat ik een wasmachine er bij had. ik had niet eens echt hoven te onderhandelen.

ik zei dat ik webprijzen had gezien en ik vroeg me af of zij in de buurt konden komen.

ze hebben daar een standaard berekening om korting te berekenen volgens mij en toen kwam dit er uit. ik moest wel weer meteen beslissen, blabla. maar ik vond het goed genoeg. de wasmachine werd iets duurder dan ergens op internet, maar de tv was dan wel weer een mooi prijsje, dus ik heb toegezegd. ik heb er gelijk ook nog een dyson stofzuiger bijgedaan, kreeg ik ook nog korting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit een issue is bij sommige mensen maar bij mij wel en na op deze site gekeken te hebben dacht ik ik post het maar even. Heb een Philips 42PFL9703H met ingebouwde DVB-C gekocht via een internet shop gekocht. Ik had mijn twijfels of deze ingebouwde tuner zou werken aangezien op de tv staat dat hij alleen in Finland gebruikt kon worden. Wat blijkt; het werkt.

Eerst moest ik nog een common interface kopen a 150 euro (Kleine verrassing). In eerste instantie werkte het niet. Philips gebeld en deze vertelde dat het ook niet zou werken omdat de tuner niet is aangepast aan de Nederlandse kabelaars. Na met Ziggo gebeld te hebben vertelde ze mij dat het zou moeten werken als je hem handmatig instelt met het netwerk en frequentienummer van mijn regio. Deze optie kreeg ik alleen nooit.

Heb vervolgens de taalkeuze op Nederland gezet. Als je naar het menu gaat om de kanalen in te stellen heb ik Finland ingesteld. Als je dit doet krijg je de extra optie; Analoog of Kabel. Deze optie krijg je niet als je Nederland opgeeft. Vervolgens de frequentie en netwerk nummer handmatig ingevoerd en hij doet het perfect.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mooi om te horen dat de dvb-c tuner tot zover in ieder geval werkt.

Het is en blijft echt jammer dat deze niet officieel wordt ondersteund door de nederlandse kabelaars waardoor er altijd een risicotje aan blijft hangen.

De extra kosten van € 150,- had je overigens wel kunnen weten als je wat meer op het forum gelezen had. Hier is immers er al uitvoerig op gewezen dat men om het uberhaupt te laten werken met de gecodeerde zenders een CAM van Alphacrypt nodig is, met een vanaf prijf van circa € 99,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben onlangs goed geslaagd bij Prijstopper, heb de 37pfl9603 met 300 euro korting, plus 125 euro ek aktie dus in totaal 425 euro korting. Service is prima, kom hier zeker weer eens terug.
Zit nu zelfs onder de prijs van internetwinkels. En 24 maanden garantie.
Gebruik de TV in combinatie met een Topfield HD ontvanger (schotel), heb een HD abonnementje genomen, wat een plaatjes op Discovery en Nederland 1 (voetbal in HD). Heb wel HD natural motion uitgezet in het menu, als de bal snel door het beeld ging, werd deze wazig. Ben verder zeer te spreken over deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
@ basboestsvd: Is het ook mogelijk om HD kanalen met de DVB-C decoder te kijken zoal bijv. Nederland 1 HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
pascalbulsing schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:18:
@ basboestsvd: Is het ook mogelijk om HD kanalen met de DVB-C decoder te kijken zoal bijv. Nederland 1 HD ?
Kanaal 14! Daar heeft Ziggo NL1 HD op zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:22:
[...]

Filiaalmanager bij ons bij de It's was een l*l, had die vent vaker gezien en dingen gevraagd, kreeg je van die sarcastische opmerkingen, hou ik niet van als ik klant ben.

Prijstopper is een goeie, 19 juni gaat er een nieuwe open bij ons in Helmond :D Zou leuk zijn, eerste ordertje van hun....

Waar het mij over uit ging was dat iemand zegt dat hij een 9703 47inch voor 2200,- bij BCC had gehaald, zoals hierboven wordt aangegeven zegt men al dat die verkopers al niet zoveel mogen doen met de prijzen.

Ik wacht dat telefoontje morgen af, en anders ga ik het gewoon doen voor die 1500,- korting, en daar kan ik dan uiteindelijk nog wel 1650 van maken. Heb ik toch ± 20% korting gehad, das toch best netjes al zeg ik het zelf.
Hoi Koffieboontje...

Ik zal je wat helpen...

Afbeeldingslocatie: http://rapidshare.com/files/122730308/11062008473.jpg.html

Met dit plaatje ben ik naar de BCC gegaan; ik ga je niet vertellen bij welke PrijsTopper ik het vandaan heb; denk ook niet dat je dat hoeft te weten. Feit is dat BCC een tastbaar bewijs nodig heeft voordat ze kunnen stunten...

Groet, M@cFre4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 02:02:
[...]

Hoi Koffieboontje...

Ik zal je wat helpen...

[afbeelding]

Met dit plaatje ben ik naar de BCC gegaan; ik ga je niet vertellen bij welke PrijsTopper ik het vandaan heb; denk ook niet dat je dat hoeft te weten. Feit is dat BCC een tastbaar bewijs nodig heeft voordat ze kunnen stunten...

Groet, M@cFre4k
Thanks man! Ga ik zeker gebruiken. Hopenlijk kunnen ze er wat mee!! Dank je wel voor je moeite, toppie :-)

[ Voor 12% gewijzigd door koffieboontje op 16-06-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:42:
[...]

Door de lichtsensor verbruikt de 42pfl9703 bij mij nu overdag 120W en 's avonds in het donker 85W. Kan ook te maken hebben met wat er op TV was natuurlijk, maar het scheelt best veel dus. Moet zeggen dat het wel helpt. Overdag duidelijk beeld, en 's avonds minder stroomverbruik (en geen pijn aan de ogen door de helderheid). De lichtsensor zit op dezelfde plaats als de IR-sensor (rechtsonder). Als je hem afdekt zie je de helderheid veranderen. Duurt ongeveer 5 seconden voor hij helemaal bijgeregeld is.

Overigens kan deze TV veel makkelijker dichtbij zijn max stroomverbruik (206W) komen dan sommige oudere TVs, dus het lijkt dat de spec op dit punt veel realistischer is dan voorheen.
Zeer netjes voor een 42inch,mijn 32pfl7962D zit op 75W nadat ik het contrast op 66% heb gezet,bij 100% contrast(out of the box) zit ik op 150W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
hee ff een vraagje! heb afgelopen week de 7403 gekocht en wil er een steun voor gaan halen.. zouden jullie ook de vogels 6225 aanraden en moet ik er dan nog wat bij kopen of kan ik em daar mee meteen hangen?!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

ik ben nu een paar dagen in het bezit van de 42PFL9703 maar ben nog niet helemaal tevreden met het apparaat. Tot nu toe heb ik voornamelijk m'n Xbox (via scart) gebruikt voor het kijken van gedownloade HR afleveringen van 24 en wat anime'tjes maar ik vind het beeld nogal pixelig en heb best last van enige ghosting. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barret schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:10:
Tot nu toe heb ik voornamelijk m'n Xbox (via scart) gebruikt voor het kijken van gedownloade HR afleveringen van 24 en wat anime'tjes maar ik vind het beeld nogal pixelig en heb best last van enige ghosting. iemand hier ervaring mee?
Ja, SCART (vanaf een XBOX) is ook niet echt optimaal op een 42" TV 8)7 Hoe groter en beter je TV, hoe meer de gebruikte signalen invloed hebben op de weergave. Je moet echt component of DVI/HDMI gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:18:
pascalbulsing Jazeker. De HD kanalen zijn allemaal te ontvangen (Discovery, Sport1, Film1, National Geographic etc.). Beeldkwaliteit is echt top.

Enige probleem is dat ik een DVD recorder heb en deze ontvangt nu geen digitale kanalen. Was toch van plan om over een tijdje een Blue-ray recorder te kopen. Maar deze moet dan ook een ingebouwde tuner hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:48:
Zeer netjes voor een 42inch,mijn 32pfl7962D zit op 75W nadat ik het contrast op 66% heb gezet,bij 100% contrast(out of the box) zit ik op 150W.
Contrast staat hier op 50, helderheid op 70 (stroomverbruik neemt niet toe van helderheid 50 naar 70) en kleur ook op 50. Dit naar aanleiding van een ISF calibratie DVD die ik vanaf de PC speel. Overigens kan ik het 'wit' daarmee niet goed krijgen, dit blijft onzichtbaar - maar dat kan aan de PC instellingen liggen (lukt ook niet op PC monitor). Moet nog wat ander calibratiemateriaal bemachtigen...

Blijf wat schokken houden bij sommig HD materiaal vanaf de PC, maar ben er zeker van dat dit aan het materiaal danwel PC ligt. Toch over een tijdje maar eens een Blu-ray brander+speler kopen waarmee ik het materiaal direct de TV in kan pompen zoals het bedoeld is in plaats van via een PC die daarvoor niet bedoeld is (is nog wel wat te duur op het moment). Vermoedelijk is het schokken dan weg, en kan ook de Natural Motion aan die het goed doet als het beeld goed loopt, maar de schokken helaas iets erger maakt.

Ben wel al helemaal gewend, kan me bijna niet meer voorstellen dat ik de TV nog geen week heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:12:
Topfield HD ontvanger (schotel), heb een HD abonnementje genomen, wat een plaatjes op Discovery en Nederland 1 (voetbal in HD). Heb wel HD natural motion uitgezet in het menu, als de bal snel door het beeld ging, werd deze wazig. Ben verder zeer te spreken over deze tv.
Ik kijk ook in HD naar voetbal op mijn 42pfl9703 via mijn samsung h360 hd kabel ontvanger op 1080i.
Ook ik had last van een wazige en schokkende bal als HD natural motion (HDnm) aanstond. Maar ik heb de oplossing. Het probleem zit niet in HDnm maar in 100 HZ clear LCD. Als je dit uitzet en HDnm op maximum is het erg mooi voetbal kijken.

Dit zijn mijn instellingen
contrast 80
Helderheid 60
kleur 53
Scherpte 5
Ruisreductie off
tint off
Tint off
HD natural moition maximum
100 HZ clear lcd uit
Geavancerde scherpte aan
dyn. contrast minium
Dyn. achetergrond optimaal beeld
MPEG artefact red. uit
Kleur verbetering medium
Active control aan
lichtsensor aan
Beeldformaat niet op schaal (dan wordt het veld nog groter)

Met deze instelligen vindt ik het heel goed voetbal kijken met anmbilicht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Exirion schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:14:
[...]

Ja, SCART (vanaf een XBOX) is ook niet echt optimaal op een 42" TV 8)7 Hoe groter en beter je TV, hoe meer de gebruikte signalen invloed hebben op de weergave. Je moet echt component of DVI/HDMI gebruiken.
zit wat in maar DVI/HDMI is geloof ik geen optie op je (oude) Xbox, component weet ik eerlijk gezegd niet. Die Xbox gebruik ik echt puur als mediacenter tot er een betere oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barret schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:16:
zit wat in maar DVI/HDMI is geloof ik geen optie op je (oude) Xbox, component weet ik eerlijk gezegd niet. Die Xbox gebruik ik echt puur als mediacenter tot er een betere oplossing voor is.
http://www.xbox-scene.com/articles/vga-cable.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:08:
[...]

Ik kijk ook in HD naar voetbal op mijn 42pfl9703 via mijn samsung h360 hd kabel ontvanger op 1080i.
Ook ik had last van een wazige en schokkende bal als HD natural motion (HDnm) aanstond. Maar ik heb de oplossing. Het probleem zit niet in HDnm maar in 100 HZ clear LCD. Als je dit uitzet en HDnm op maximum is het erg mooi voetbal kijken.

Dit zijn mijn instellingen
contrast 80
Helderheid 60
kleur 53
Scherpte 5
Ruisreductie off
tint off
Tint off
HD natural moition maximum
100 HZ clear lcd uit
Geavancerde scherpte aan
dyn. contrast minium
Dyn. achetergrond optimaal beeld
MPEG artefact red. uit
Kleur verbetering medium
Active control aan
lichtsensor aan
Beeldformaat niet op schaal (dan wordt het veld nog groter)

Met deze instelligen vindt ik het heel goed voetbal kijken met anmbilicht aan.
Bedankt voor de tips, ga het gelijk proberen!!!
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.