Ad 1) ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ik zou het persoonlijk niet verwachten dat een betere kabel backlight bleeding kan verminderen. Maar goed ik las dat Pieteje Bell er wel profijt van gehad heeft, misschien had hij idd alleeen last van interferentie en niet van backlight bleeding.Exirion schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:54:
[...]
Ik lees een hoop onwaarschijnlijke dingen in dit topic. Dit is er eentje van. Een kabel gaat niks helpen tegen backlight bleeding, want het toegevoerde signaal kan niks aan je LCD panel veranderen. Wat WEL kan gebeuren met een betere kabel met minder interferentie, is dat het signaal sterker is en het contrast van het resulterende beeld hoger. Dat zorgt ervoor dat zwart in het beeld niet grijsachtig wordt. Nou moet je wel erg beroerd signaal hebben wil je last van dit soort problemen hebben hoor....
[...]
Ook dit staat los van elkaar. Of je nou LED backlight of CCFL backlight hebt, dat gaat niks verbeteren aan het doorlekken van licht in de LCD. Jij verwart LED backlight waarschijnlijk met OLED displays. Die laatste lijken meer op plasma's in die zin dat ze geen backlight meer hebben maar per pixel apart een OLED lichtbron hebben. Uit zwarte pixels komt dan simpelweg geen licht, en is het beeld daar dus pikzwart.
Ad 2) Hier is mijn bewoording wellicht niet duidelijk; wat ik bedoel is dat dynamische led backlight met name het dynamische contrast ten goede komt en je dit ook aan de specs van het toestel kan zien (dyn. contrast verhouding van 2.000.000 welliswaar dyn. maar toch...). Vandaar dat ik verwacht dat het beeld goede zwartwaarden heeft. Bij Samsung wordt dyn. backlighting via leds al toegepast bv in dit model :http://www.samsung.com/nl...LE52F96BDX/XEC&fullspec=F
deze heeft een contrastverhouding van 500.000
Welliswaar zal backlight bleeding niet direct geheel opgelost kunnen worden door een dynamisch led backlight, er zal nog steeds strooilicht tussen de randen van het scherm door kunnen komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 10:25 ]