Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijstopper. Vraagprijs is 1899/1999, maar met een beetje onderhandelen krijg je deze voor 1650.
Hier gaat de EK-actie nog vanaf (125 euries), tenzij je een senseo + waterkoker of een portable DVD speler wilt hebben!

Verder erg prettige service, gebeld op de dag die ze hadden aangegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,ik heb een vraagje ik ben sins maandag in het bezit van de 37pfl9603/d ik zit er ongeveer 2,5 mtr ervandaan,nu is het zo ik heb al vanalles geprobeerd met de instellingen maar ik krijg geen optimaal beeld of de lijnen zijn dan weer onduidelijk of dan heb ik gosting maar wat ik altijd blijf zien is dat er een soort van waas over het scherm is ik heb dat bij meerdere lcd's gezien,sommige zeggen dat je eraan moet wennen maar dat lukt me niet echt ,is er mss iemand die dat probleem kent en evenueel een oplossing heeft of heeft het met de instellingen te maken het is wel zo zet ik het scherm op heel flets of licht dan heb ik er minder last door maar dan heb ik zowat geen kleur ik kijk digitaal via schotel je zou zeggen daar ken het ook niet aan liggen,het lijkt erop dat ik 2 schermen als het ware over elkaar heb

ik hoop dat ik hier de juiste tip krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:10:
Mijn 37PFL9603 ontvangen! 8)

Pluspunten: :)
Design
Kleuren en zwartwaardes (voor de diegene die zwart niet zwart vinden, stel het contrast wat lager in, standaard op 100)
Nauwelijks over gesproken hier: Geluid is fantastisch, mooi vol geluid komt eruit
XBOX360 op HDMI en GAME-mode; geen lag waargenomen

Nadelen: :(
Wieltje opde AB beetje fragiel, waardoor je nog wel eens door een menukeuze 'heenschiet'

Zelf gewtijfeld tussen 32 en 37. Erg blij met de 37 keuze.........
Je kunt dat wieltje ook gebruiken op de manier van de oude ab's, dat is inderdaad wat nauwkeuriger. Er lijkt een klein beetje lag te zitten tussen scrollen en reactie op het scherm, waardoor je dus inderdaad nogal snel te ver in het menu zit.
Wat geluid betreft: Daar heb ik niet veel naar geluisterd aangezien ik meteen mijn hts heb aangesloten, maar het is duidelijk wel veel beter dan de oudere Philips tv's.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raden jullie aan bij een kijkafstand van 2,5 meter, 32 inch of 37 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:47:
In theorie 32". maar in de praktijk 37". Size does matter! Wel een goed scherm kopen natuurlijk.

Ik krijg een 42" en zit op 3,20 m. Heb nu nog een oude first generation LCD van 26" Eigenlijk is dat net wat te klein, maart ja vroeger was het allemaal erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er een beetje achter waardoor wij last van onze ogen krijgen. Wij waren een Sony LCD gewend en deze schermen zijn rustiger qua kleuren.

Wij brengen de 47FPL9703 hierom dus ook terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat met het zelfde dilemma. 32" is prima en groot genoeg, maar..............37" is leuker. Ik vond echter het verschil niet leuk genoeg om er zo veel meer voor te betalen en ben dus voor de 32" gegaan, ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe je kan zien of je TV een update nodig heeft ? of moet je gewoon altijd de laatste software er op zetten ? Kun je op de TV misschien ook zien wat er nu inzit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:28:
Ben er een beetje achter waardoor wij last van onze ogen krijgen. Wij waren een Sony LCD gewend en deze schermen zijn rustiger qua kleuren.

Wij brengen de 47FPL9703 hierom dus ook terug naar de winkel.
Elke TV is instelbaar he... En ook niet elke Sony heeft hetzelfde beeld dus je redenering is een beetje kort door de bocht. De 9703 is totaal anders dan m'n 3.5 jaar oude 9976, en schitterend.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke tv is instelbaar, maar de hardheid van het beeld niet. Dit blijkt te komen door het type scherm dat philips gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:13:
Elke tv is instelbaar, maar de hardheid van het beeld niet. Dit blijkt te komen door het type scherm dat philips gebruikt.
Philips kleuren zijn naar mijn mening wat "harder". Als je vergelijkt met samsung bijvoorbeeld deze vind ik wat "wolliger". Persoonlijke voorkeur.

Trouwens moet ik een 42pfl7403 of een 47pfl7403 nemen? afstand 3 meter en het scheelt maar 200 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Prijstopper. Vraagprijs is 1899/1999, maar met een beetje onderhandelen krijg je deze voor 1650.
Hier gaat de EK-actie nog vanaf (125 euries), tenzij je een senseo + waterkoker of een portable DVD speler wilt hebben!

Verder erg prettige service, gebeld op de dag die ze hadden aangegeven....
Misschien een stomme vraag maar hoe kom je met het onderhandelen tot een lage prijs? Geef je aan dat je hem bij een andere winkel, aantoonbaar, goedkoper kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:31:
Kan iemand mij vertellen hoe je kan zien of je TV een update nodig heeft ? of moet je gewoon altijd de laatste software er op zetten ? Kun je op de TV misschien ook zien wat er nu inzit ?
Als je geen problemen hebt, niet upgraden. Er kan namelijk ook wel eens wat 'minder' worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:13:
Wat bedoel je met hardheid? Scherpte is vaak instelbaar en ook contrast en helderheid. Maar daar heb je ongetwijfeld al mee gestoeid. Als het beeld je niet bevalt moet je inderdaad gewoon de knoop doorhakken. Jaren ontevreden naar een beeld kijken schiet ook niet op. Wellicht wel eerst even kijken of het bij een concurrent ook daadwerkelijk beter is, want die staan natuurlijk ook niet stil, en hebben misschien nu hetzelfde dat veel mensen prettig vinden, maar jullie net niet...
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:32:
Misschien een stomme vraag maar hoe kom je met het onderhandelen tot een lage prijs? Geef je aan dat je hem bij een andere winkel, aantoonbaar, goedkoper kan krijgen?
Goede argumenten aandragen en zorgen dat je een verkoper hebt die ook echt wil verkopen. Ik ben ook bij de prijstopper geweest (die geven in hun advertenties ook aan dat je er kunt onderhandelen), en heb het gewoon open gehad over prijzen op internet. Je moet de verkoper wel een gevoel geven dat hij kans maakt, want in principe kunnen ze natuurlijk niet tegen internet concurreren. En je moet bereid zijn (en lijken) om ook echt tot aanschaf over te gaan.

Zo gaf ik aan pixelgarantie belangrijk te vinden en dat kon ook op internet maar dan is het zo'n gedoe met heen en weer sturen. Uiteindelijk een prijs gekregen die maar iets hoger lag dan de winkel met pixelgarantie op internet (wel dan direct de koop door laten gaan). Dankzij de philips cashback komt de prijs uiteindelijk net iets lager uit dan de goedkoopste op internet, inclusief pixelgarantie, en een winkel in de buurt. Beter kan dus eigenlijk niet.

Overigens is niet iedereen een geboren onderhandelaar, dus sommige mensen lukt het beter dan andere. Normaal ben ik ook niet zo'n onderhandelaar, dus best trots op het resultaat :D

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:33:
Wat bedoel je met hardheid? Scherpte is vaak instelbaar en ook contrast en helderheid.
Inderdaad, de scherpte en het contrast staan vaak voor winkels overdreven ingesteld. Zaken als pixel plus, dynamic contrast/backlight kun je uitschakelen waardoor het beeld natuurlijker oogt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:33:

[...]

Wat bedoel je met hardheid? Scherpte is vaak instelbaar en ook contrast en helderheid. Maar daar heb je ongetwijfeld al mee gestoeid. Als het beeld je niet bevalt moet je inderdaad gewoon de knoop doorhakken. Jaren ontevreden naar een beeld kijken schiet ook niet op. Wellicht wel eerst even kijken of het bij een concurrent ook daadwerkelijk beter is, want die staan natuurlijk ook niet stil, en hebben misschien nu hetzelfde dat veel mensen prettig vinden, maar jullie net niet...
Ik heb alle instellingen al doorgelopen (aantal maal). Met hardheid wil ik zetten dat het beeld zo op je af komt. Kleuren zijn 'ovendreven' fel, ook als de contrast, helderheid en kleuren lager gezet zijn. Ik heb bij Correct in Rotterdam de Sony 46x3500 en de philips modellen naast elkaar (enige meters tussen) kunnen zien, met contrast lager gezet. De Sony komt in mijn ogen rustiger over. Al zit ik nu ook te kijken naar een Pioneer 508XD......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker 37".
De kijkafstand hier is tussen 2,5 en 3 meter. Zelf ook eerst zitten twijfelen tussen een 32 of 37".
Uiteindelijk een 42" geworden en zeker geen spijt van.

Had hem gisteren nog even op van de muur gehaald om de kabels weg te werken.
Toen ik hem zo op z'n standaard zag staan viel ie toch best klein uit :o
Je went erg snel aan het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 23:57
hallo
ik ben hier nieuw op het forum.
Heb al heel wat informatie gevonden hier MAAR heb natuurlijk ook een vraagje

Ik moet me dus ook een plasma of lcd aanschaffen .
Ik heb 2,5j geleden een pixel plus 2 gekocht van philips met een gewonen beeldbuis een 28... .
SPijtig genoeg is dit toestel buiten garantie defect gegaan.
Het service centrum meld me dat de beeldbuis defect is en dat dus een te dure kost is om dat te vervangen.
Ze hebben me een overname toestel aangeboden 26pfl7532d/12 van philips.
Voor 260 euro kan ik dit toestel kopen van hun.
Ze nemen dus mijn toestel over en ik kan mist opleg zo een 26pfl7532d/12 kopen.
Het is natuurlijk niet geheel naar mijn zin natuurlijk na 2,5 j een duur toestel naar de vaantjes.

Ik moet dus een nieuwe tv kopen heb de specs van die 26pfl7532d/12 bekeken en dat ziet er nie slcht uit denk ik. Maar 66 cm is iets te klein naar mijn mening dus zou ik een prijs aanvragen voor een 32 .... .

Maar ik heb dus geen enkel idee welk toestel er ok is en naar wat ik moet kijken etc....
Het toestel zal voor 90% gebruikt worden om gewoon tv te kijken, heb ook een digitale televisie in huis.
Alle tips zijn welkom
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
is een panasonic plasma dan niks voor jou gamespel? de thz85 ofzo geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:27:
is een panasonic plasma dan niks voor jou gamespel? de thz85 ofzo geloof ik
Heb ik ook naar zitten kijken bij correct, ik vond alleen de glossy laag over het scherm zelf iets te veel glimmen. Bij de pioneers is dit iets minder. Kan zijn dat het licht daar er teveel op gericht stond, dat kan ik morgen nog eens goed gaan bekijken daar.
Ik ga vannacht even een lijstje met tv maken en zal die Panasonic daar ook in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanmiddag ben ik weer gebeld door iemand van Philips over de lopende problemen m.b.t de Aurea. Dit keer bleek het gelukkig iemand te zijn die als uitzondering op de regel nu wel eens wat wist van de techniek en ook veel company-only te vermelden zoals gebruikte IC's. Het hoe en waarom van de zogenaamde eco-ssb. Tijdens dit gesprek heb ik een aantal nieuwtjes vernomen die ik graag wil delen met jullie:

- Er gedacht word om niet 1x per jaar met nieuwe modellen te komen maar ook eerder. Voorals de budget modellen (32" 37" 9xxx ) zullen sneller vervangen worden. De markt is de komende jaren 'booming' en als je als fabrikant met oude modellen en techiek blijf komen dan kan je dat marktaandeel kosten. (commercieel praatje natuurlijk)

- de 9803 zal er alleen als 42" komen. Was al bekend, maar niet dat deze enkel ambilight zoals de 9603 heeft. Dus niet boven...

- de 9903 er enkel als 37" en 42" zal komen.

- de 9903 volgens de huidige planning de 2e week van september uit zal komen.

- de 9903 niet als meest technische model te beschouwen maar als een object op zich. Denk aan ee Rolls Royce waarvan het ook van minder belang is wat voor motor in ligt. De 97 en 98 zullen dus de mainstream upperclass modellen blijven met de meeste snufjes en meest recente techieken.

- de LED's in het active frame bij de 9903 net zoals bij de huidige Aurea ook niet allemaal 100% gelijk zullen zijn. Heb blijkt bijzonder moeilijk zo niet onmogelijk om ze allemaal dezelfde kleuruitstraling te geven. Er zal wel een nog betere selectie komen om eventuele kleinere verschillen tegen te gaan.

- de H versie's vooralsnog niet officieel leverbaar worden. Pas als Ziggo, de CAM (zoals AlphaCrypt) makers en Philips tot een overeenkomst gekomen zijn zullen deze leverbaar zijn. Heeft nl. te maken met het al eerder genoemde CI+ wat, mochten de partijen het eens worden ondersteund zal gaan worden. De verwachting is dat het het 4e kwartaal de (nieuwe) modellen gecertificeerd worden door Ziggo... De partijen zijn wel degelijk wekelijks in overleg hierover.

Dat was het zo'n beetje

[ Voor 15% gewijzigd door bulsing op 07-06-2008 00:27 . Reden: te dikke vingers... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:17:
Vanmiddag ben ik weer gebeld door iemand van Philips over de lopende problemen m.b.t de Aurea. Dit keer bleek het gelukkig iemand te zijn die als uitzondering op de regel nu wel eens wat wist van de techniek en ook veel company-only te vermelden zoals gebruikte IC's. Het hoe en waarom van de zogenaamde eco-ssb. Tijdens dit gesprek heb ik een aantal nieuwtjes vernomen die ik graag wil delen met jullie:

- Er gedacht word om niet 1x per jaar met nieuwe modellen te komen maar ook eerder. Voorals de budget modellen (32" 37" 9xxx ) zullen sneller vervangen worden. De markt is de komende jaren 'booming' en als je als fabrikant met oude modellen en techiek blijf komen dan kan je dat marktaandeel kosten. (commercieel praatje natuurlijk)

- de 9803 zal er alleen als 42" komen. Was al bekend, maar niet dat deze enkel ambilight zoals de 9603 heeft. Dus niet boven...

- de 9903 niet als meest technische model te beschouwen maar als een object op zich. Denk aan ee Rolls Royce waarvan het ook van minder belang is wat voor motor in ligt. De 97 en 98 zullen dus de mainstream upperclass modellen blijven met de meeste snufjes en meest recente techieken.

- de LED's in het active frame bij de 9903 net zoals bij de huidige Aurea ook niet allemaal 100% gelijk zullen zijn. Heb blijkt bijzonder moeilijk zo niet onmogelijk om ze allemaal dezelfde kleuruitstraling te geven. Er zal wel een nog betere selectie komen om eventuele kleinere verschillen tegen te gaan.

- de H versie's vooralsnog niet officieel leverbaar worden. Pas als Ziggo, de CAM (zoals AlphaCrypt) makers en Philips tot een overeenkomst gekomen zijn zullen deze leverbaar zijn. Heeft nl. te maken met het al eerder genoemde CI+ wat, mochten de partijen het eens worden ondersteund zal gaan worden. De verwachting is dat het het 4e kwartaal de (nieuwe) modellen gecertificeerd worden door Ziggo... De partijen zijn wel degelijk wekelijks in overleg hierover.

Dat was het zo'n beetje
Bedankt voor de post. Klinkt wel betrouwbaar. Heb je nog iets van de prijs vernomen van de 9903 en wat er met de 9900 gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:17:

Dat was het zo'n beetje
Goed gedaan even zo'n Philips techneut uithoren, dat soort kansen moet je altijd aangrijpen.

Ben blij te horen dat mijn a.s 9703 voorlopig topclass blijft.
Zal tijd worden dat Ziggo "Cam makers" gaat certificeren, ben je eindelijk verlost van extra al dan niet gare tuners.

Maar kon/gaat de techneut je Aurea probleem ook oplossen, praatjes vullen geen gaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Valt een beetje buiten dagene wat hier besproken word maar de problemen zijn niet op te lossen. Het geopperde idee is om naar alle waarschijnlijkheid mijn 9900 om te ruilen voor een 9903. Maar zit heel erg te denken aan een 47PFL9703. Omdat de 9903 er niet als 47" komt...

Begin volgende week neem deze meneer weer contact met mij op en dan zal ik horen wat ze willen gaan doen. Maar of het nou Philips is of de MM (waar hij vandaan komt) deze 9900 gaat i.i.g. terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04-2021
Pascal, kun je active frame ook uitzetten op de aurea ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 puntjes van kritiek op de 9603.

-Bij HDMI aangesloten apparatuur (DVD en PC) kan ik het beeldformaat niet goed krijgen. Sommige opties zijn grijs waardoor je bij een DVD kijken vaak zwarte balken boven en onder hebt. Vaag dat dit nog steeds voorkomt.

-Soms zet hij de beeldinstellingen terug naar Standaard terwijl ik alles opgeslagen heb onder Persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
TerLen01 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 07:52:
Pascal, kun je active frame ook uitzetten op de aurea ?
Nee, 't is alles (voor+achter) of niets... Had ook graag gezien dat je het frame uit kon zetten. Soms is het licht i.c.m. een witte scene nèt te veel van het goede...
Misschien is het in de 9903 wel mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:02:
Valt een beetje buiten dagene wat hier besproken word maar de problemen zijn niet op te lossen. Het geopperde idee is om naar alle waarschijnlijkheid mijn 9900 om te ruilen voor een 9903. Maar zit heel erg te denken aan een 47PFL9703. Omdat de 9903 er niet als 47" komt...

Begin volgende week neem deze meneer weer contact met mij op en dan zal ik horen wat ze willen gaan doen. Maar of het nou Philips is of de MM (waar hij vandaan komt) deze 9900 gaat i.i.g. terug.
Kan je ook vragen wat de prijs wordt van de nieuwe. En wat dit betekend voor de 9900. Wordt de prijs vrij gegeven en gaat hij dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Pascal, top info.

Zit in nu in exact hetzelfde traject. Ik heb ook besloten mijn Aurea na 7 maanden tobben retour te sturen. Het scherm en design vind ik nog steeds geweldig maar.. megafrustratie t.a.v. de roze/groene vlekken in de lijst bij sommige beelden. Na 2 reparatie rondes en 1 nieuwe Aurea geleverd te hebben gekregen, is het dus nog steeds niet geheel naar mijn zin.

De service van TVA/Philips blijf ik wel erg goed vinden hoor. Ik gaf aan dat ik voor de geld retour optie ging en van plan was later de 9903 aan te schaffen. Het volgende probleem was natuurlijk hoe de overbruggingsperiode van ong. 2 maanden door te komen. TVA zou nu eigenlijk binnen 1 a 2 weken mijn Aurea moeten ophalen. Dit alles nu het (HD) EK begint.. :'(

Na intern overleg heeft men besloten mij gewoon de EK te laten genieten op mijn Aurea en deze om te ruilen zodra de 9903 leverbaar is *O*

En nu maar hopen dat deze aan de verwachtingen zal voldoen. Tot die tijd blijf ik op dit forum alle info absorberen als een kurk droge spons! :Y

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet hoe gemakkelijk soms gesproken wordt (ook na maanden gebruik van de tv) dat je de tv even terug kunt sturen. Moet je geen "eigen bijdrage" betalen voor het feit dat je de tv al die tijd hebt kunnen gebruiken. Op zich ben ik zeer tevreden met mijn 9900, maar natuurlijk zou ook ik wel de opvolger (9903) willen hebben, omdat deze weer verbeterd is t.o.v. het oude model. Technologie staat niet stil; tv's worden steeds beter. De 9903 zal ook wel enkele min puntjes hebben, die de opvolger tzt ook niet meer zal hebben.

Uiteraard geldt dat voor echte non performance een oplossing moet komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

edit: oog is gevallen op 42pfl9703

[ Voor 91% gewijzigd door Barret op 08-06-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:39:
[...]
Kan je ook vragen wat de prijs wordt van de nieuwe. En wat dit betekend voor de 9900. Wordt de prijs vrij gegeven en gaat hij dalen?
Gek genoeg heb ik het daar helemaal niet over gehad omdat ik bedgin volgende week eindelijk uitsluitsel krijg over wat ze (Philips) gaan doen.

Wel heb ik nog een korte vraag gesteld over de zogenaamde minimale prijs notering in de winkels. Er blijken dus wel degelijk afspraken te zijn om webwinkels niet de gehele markt te laten voorzien van tv's. Het gegeven voorbeeld was dat een webshop die bijv. maar 5% overhead heeft altijd onder de winkelprijs kan komen. Om de winkels, die een vele malen hogere overhead hebben, ook een kans te geven zijn er dus afspraken gemaak over de minimale verkoop prijs. Vond het zelf een beetje een verhaal met een commercieel sausje erover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Mad-X schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:09:
Na intern overleg heeft men besloten mij gewoon de EK te laten genieten op mijn Aurea en deze om te ruilen zodra de 9903 leverbaar is *O*

En nu maar hopen dat deze aan de verwachtingen zal voldoen. Tot die tijd blijf ik op dit forum alle info absorberen als een kurk droge spons! :Y
Ja ik probeer op hetzelfde aan te sturen. Blijft in essentie een prachtig toestel, maar de vele kleine dingetjes waar je je aan irriteer blijven knagen.
Alles concluderend zou ik 'm zeker niet willen missen totdat de nieuwe Aurea er is (of de 47PFL9703 die ik ook sterk overweeg)...

@ frank sinatra

't is ook niet even omruilen voor een andere en er is bij mij al helemaal geen denken aan om een bijdrage te leveren voor de gekeken uren. D'r is bij mij en vele andere een heel traject van bellen, wachten, irritatie en frustratie aan vooraf gegaan. Ik of mijn vrouw mosten regelmatig een dagdeel vrij nemen voor de reparaties. Die kan ik ook niet vergoed krijgen.
Je vergeet ook even dat het toestel nooit aan de beloofde specificaties heeft voldaan en zeker niet vrij was van problemen. Op zich zijn problemen of defecten niet erg, als ze maar erkend en opgelost worden. De wil om het op te lossen is er wel, maar soms is het gewoon een technische beperking en zal het enkel verholpen kunnen worden door een nieuw model met beter hardware gedeelte (denk aan 1080P/1080i)
Naar mijn inzien laat je als fabrikant d.m.v. een omruiling voor een geheel nieuw (model) toestel zien dat je de klant wel degelijk serieus neem en er alles aan wil doen om de klant toch een gevoel van tevredeheid te geven.

Zowel positieve als negatieve (service) ervaringen belanden steeds meer in fora terecht en het is voor een fabrikant natuurlijk erg belangrijk om niet alleen de onvrede te lezen, maar ook juist de positieve berichten zodat andere potentiele koper niet alleen afgaan op de negatieve reacties.

[ Voor 49% gewijzigd door bulsing op 07-06-2008 14:54 . Reden: aanvulling voor frank sinatra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort de philips 42pfl9703. Ontvang digitaal via Casema (Ziggo). Beeld en geluid is geweldig, maar het vreemde is , als ik de zenderzoeker instel, hij alleen de analoge zenders vind en geen enkele digitale. Met "digitale ontvangst testen " geeft hij alleen de frequentie aan, maar geen naam van het netwerk en als sterkte van het signaal "slecht". Toch heb ik een goede ontvangst via settop-box (Humax ipvr-9200C) Volgens Philips moet ik hem eerst op ËXT1 (waarop ik deze Humax heb aangesloten) zetten en dan pas de zenders zoeken, maar dat levert ook niets op !! Weet iemand soms hoe ik digitale zenders kan vinden ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
hallo
ik ben hier nieuw op het forum.
Heb al heel wat informatie gevonden hier MAAR heb natuurlijk ook een vraagje

Ik moet me dus ook een plasma of lcd aanschaffen .
Ik heb 2,5j geleden een pixel plus 2 gekocht van philips met een gewonen beeldbuis een 28... .
SPijtig genoeg is dit toestel buiten garantie defect gegaan.
Het service centrum meld me dat de beeldbuis defect is en dat dus een te dure kost is om dat te vervangen.
Ze hebben me een overname toestel aangeboden 26pfl7532d/12 van philips.
Voor 260 euro kan ik dit toestel kopen van hun.
Ze nemen dus mijn toestel over en ik kan mist opleg zo een 26pfl7532d/12 kopen.
Het is natuurlijk niet geheel naar mijn zin natuurlijk na 2,5 j een duur toestel naar de vaantjes.

Ik moet dus een nieuwe tv kopen heb de specs van die 26pfl7532d/12 bekeken en dat ziet er nie slcht uit denk ik. Maar 66 cm is iets te klein naar mijn mening dus zou ik een prijs aanvragen voor een 32 .... .

Maar ik heb dus geen enkel idee welk toestel er ok is en naar wat ik moet kijken etc....
Het toestel zal voor 90% gebruikt worden om gewoon tv te kijken, heb ook een digitale televisie in huis.
Alle tips zijn welkom
Alvast bedankt

Kan er me iemand wat advies geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
@ Frank Sinatra

Misschien dat het omruilen erg makkelijk overkomt, maar het is verre van dat.

Net als Pascal al aangaf is de investering in tijd en energie ondertussen behoorlijk opgelopen: Uren bellen met de Philips Aurealijn (i.t.t. je mag verwachten lijkt het alsof dit telefoonnummer het minst snel wordt opgenomen), 3 dagen vrij om monteurs te ontvangen, steeds de spanning bij het toestel van de muur halen en het openschroeven, nerveus of het toestel tijdens transport niet beschadigd, weken een brakker leentoestel, ergernis omdat na al die goedbedoelde acties het probleem nog niet is opgelost, en last but not least bijna een echtscheiding omdat ik zo nodig een top TV moest hebben van een slorige 4K, hier het hele interieur op heb aangepast, en vaders maar blijft z..ken over onvolkomendheden van het ding.

Serieus. Ik vind ook dat Philips erg zijn best doet de klant te respecteren en tevreden te stellen. Dit mag je in zekere zin ook verwachten in dit segment. Je betaald een goudschip voor een design toestel maar ook voor een super aftercare.

Gevolg is wel dat ik merktrouw blijf. Net weer een stofzuiger, waterkoker en Sonicare tandenborstel :*) gekocht van deze nationale club. Ook een collega die 2 Sony TV's wilde kopen overgehaald toch voor Philips te gaan. Had dit nooit gedaan als mijn problemen niet volgens deze super garantie zouden zijn opgelost. Het klinkt misschien vreemd, maar na dit alles is mijn vertrouwen in het merk eerder gestegen dan gedaald.

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:57:
Heb sinds kort de philips 42pfl9703. Ontvang digitaal via Casema (Ziggo). Beeld en geluid is geweldig, maar het vreemde is , als ik de zenderzoeker instel, hij alleen de analoge zenders vind en geen enkele digitale. Met "digitale ontvangst testen " geeft hij alleen de frequentie aan, maar geen naam van het netwerk en als sterkte van het signaal "slecht". Toch heb ik een goede ontvangst via settop-box (Humax ipvr-9200C) Volgens Philips moet ik hem eerst op ËXT1 (waarop ik deze Humax heb aangesloten) zetten en dan pas de zenders zoeken, maar dat levert ook niets op !! Weet iemand soms hoe ik digitale zenders kan vinden ????
warschijnlijk heb je een DVB-T ipv DVB-c in je tv ingebouwd zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Ik heb eens even wat prijzen zitten bekijken van hetgeen wat ik nodig heb:

Heb gekeken bij:

BCC
IT'S
FOKA R'dam
TWEAKERS PRICEWATCH

FOKA R'DAM IT'S TWEAKERS BCC
Philips 47PFL9703D € 2.549,00 € 2.999,60 € 2.500,00 € 2.999,00
Samsung LE32A552 € 829,00 € 999,80 € 799,00 € 949,00
Samsung LE46F86BD € 1.679,00 € 1.999,90 € 1.598,99 € 1.899,00

Totaal € 5.057,00 € 5.999,30 € 4.897,99 € 5.847,00

[ Voor 25% gewijzigd door koffieboontje op 07-06-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:10:
[...]

Nee, 't is alles (voor+achter) of niets... Had ook graag gezien dat je het frame uit kon zetten. Soms is het licht i.c.m. een witte scene nèt te veel van het goede...
Misschien is het in de 9903 wel mogelijk ?
Ik weet het niet of er verschil in zit,maar ik kan het active frame wel uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
voila vandaag eens op jacht geweest en enkele winkels doorspeurd naar philips schermen

mijn oog is gevallen op een 32" van philips LCD

zie echter 2 types staan

32PFL9632D/10
32PFL9603D/10

Is er een groot verschil tussen deze ?
en wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
jurdup schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:06:
voila vandaag eens op jacht geweest en enkele winkels doorspeurd naar philips schermen

mijn oog is gevallen op een 32" van philips LCD

zie echter 2 types staan

32PFL9632D/10
32PFL9603D/10

Is er een groot verschil tussen deze ?
en wat raden jullie me aan?
Doe eens een minimale poging om iets op te zoeken, dit is overal te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Ik weet het niet of er verschil in zit,maar ik kan het active frame wel uit zetten.
Moos, je bedoelt de voorkant uit en de ambilight achter wel aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

TerLen01 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:12:
Doe eens een minimale poging om iets op te zoeken, dit is overal te vinden
Precies, misschien zou je het topic eens moeten lezen :?

[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 07-06-2008 19:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
De Aurea heeft 126 leds die zowel de muur als het frame verlichten. Het is dus 1 rij die doorschijnt in het frame. Als je dus het Ambilight uitzet, zet je zowel het schijnsel op de muur als in het frame uit..

Misschien we een idee om 2 rijen in de 9903 te introduceren, zodat je inderdaad kan kiezen tussen voor-, achter- of alles aan..

Zit nu voetbal te kijken op Ned 1 HD. Geweldig. Ambilight overdag op dynamisch. Lekker fel en snel. De hele muur is gedompeld in het groen met bovenin rood/roze gloed van het publiek. De HD Super Slow Motions zijn ook messcherp.

Genieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
pascalbulsing schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:43:
Zowel positieve als negatieve (service) ervaringen belanden steeds meer in fora terecht en het is voor een fabrikant natuurlijk erg belangrijk om niet alleen de onvrede te lezen, maar ook juist de positieve berichten zodat andere potentiele koper niet alleen afgaan op de negatieve reacties.
Je hebt gelijk dat een goede naservice belangrijk is. We spreken hier over een bom geld uiteindelijk. Maar als we de rekening moeten maken dan word ik er niet vrolijk van. Uiteindelijk koop je de tv om van de tv te genieten, niet van de service.

Als het ding nu één keer kapot was gegaan en direct goed vervangen was dan was er niets meer dan lof. Maar als je keer op keer problemen hebt dan verlies ik ook zin om een filmpje te kijken. Daarom dat ik de vorige Sony TV linea recta na het 3de defect in 3 jaar heb weggepleurd (een tv van 100kg verslepen is geen pretje). Ookal werd die onder coulance gerepareerd, ik moet het ding niet meer hebben want hij heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn.
Mad-X schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:31:
Gevolg is wel dat ik merktrouw blijf.

Het klinkt misschien vreemd, maar na dit alles is mijn vertrouwen in het merk eerder gestegen dan gedaald.
Het is maar net wat je belangrijk vind natuurlijk. Als ik geld uitgeef dan wil ik waar voor mijn geld en naservice hoort er wat mij betreft niet bij want daar hoor je geen claim op te maken. Ik zou juist absoluut niet merkentrouw worden. Maar ik ben dan ook een azijnpisser die echt werkelijk nergens omgeeft buiten het product zelf ;)

Ik was ook van plan om na de Sony een Philips (altijd goede ervaringen) te kopen maar uiteindelijk kijk ik nu naar een Panasonic plasma TV. De problemen die welliswaar netjes worden opgelost door Philips maar al dat gezeik eromheen moet ik niet hebben. Daarom dat ik geen Philips heb gekocht en voor een Panasonic Plasma ben gegaan. Misschien dat over een paar jaar Philips de kwaliteit van hun producten terug op het oude niveau heeft dan zal ik het terug overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 07-06-2008 20:39 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerLen01 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:13:
[...]

Moos, je bedoelt de voorkant uit en de ambilight achter wel aan ?
Ow, sorry verkeerd begrepen, het is dan allemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
DukeBox schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:13:
[...]

Precies, misschien zou je het topic eens moeten lezen :?
dank je voor de hulp.

Ik heb al heel wat gelezen over die toestellen.

Is de eerste maal dat ik de tv's in het echt heb gezien.

Ik kom hier om wat hulp te krijgen bij de keuze, aangezien er heel wat mensen zijn die toch opde hoogte zijn van die toestellen en persoonlijke ervaringen.
Het verschil zie ik ook wel in de specs hoor

Maar het is vooral wat jullie meningen zijn omtrent dit toestel? of het een goeie keuze is ofdat ik iets beters zoek?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:37:
[...]

warschijnlijk heb je een DVB-T ipv DVB-c in je tv ingebouwd zitten?
Nou, nee, in de specs. staat toch heel duidelijk DVB-T. Heb inmiddels een e-mail naar Philips gestuurd hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurdup schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:04:
[...]

dank je voor de hulp.

Ik heb al heel wat gelezen over die toestellen.

Is de eerste maal dat ik de tv's in het echt heb gezien.

Ik kom hier om wat hulp te krijgen bij de keuze, aangezien er heel wat mensen zijn die toch opde hoogte zijn van die toestellen en persoonlijke ervaringen.
Het verschil zie ik ook wel in de specs hoor

Maar het is vooral wat jullie meningen zijn omtrent dit toestel? of het een goeie keuze is ofdat ik iets beters zoek?
alvast bedankt
Dude,
De 03 reeks is de opvolger van de 32 reeks.

Dus ga voor het nieuwe.
Zover ik weet is het grote verschil de ambilight leds die bij de 03 minder storend zouden zijn langs de zijkant.
Ook dacht ik dat de chip van de 03 voor de beeldbewerking beter werkte maar daar ben ik niet zeker van.

Ben ook maar een leek, maar dit was wat ik zelf onthouden heb van het forum en van een winkel bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Hoe doe je dat ? Ik kan alleen het ambilight in z'n geheel uit- of aanzetten...

[ Voor 1% gewijzigd door bulsing op 08-06-2008 12:45 . Reden: moet ff verder lezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede-Tweakers bedankt voor jullie info en adviezen en succes met jullie problemen en vragen....

De 47FPL9703 gaat morgen terug en er komt een Pioneer PDP-LX5090 voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:17:
De 47FPL9703 gaat morgen terug en er komt een Pioneer PDP-LX5090 voor in de plaats.
Waarom ga je de TV omruilen? De pio is wel een heel erg goede plasma. Ik ben zelf ook voor die pio (naast een panasonic) aan het orienteren (De Pana 42PX80 die ik heb gaat naar de slaapkamer ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2008 15:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:13:
[...]

Waarom ga je de TV omruilen? De pio is wel een heel erg goede plasma. Ik ben zelf ook voor die pio (naast een panasonic) aan het orienteren (De Pana 42PX80 die ik heb gaat naar de slaapkamer ;) )
Wij vonden het beeld van de philips te hard (te drukkend op onze ogen) en er zit ook een 'plok' geluid in, net alsof er soms iemand op een trommeltje zit te tikken.

Deze pioneer 5090 is van de 9e generatie en het beeld (of het nu analoog of digitaal is) is echt het mooiste wat ik gezien heb, maarja wel een stukje duurder.

Vind het aan de ene kant wel jammer, want de 9703's hebben wel wat qua uitstraling/design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Wij vonden het beeld van de philips te hard (te drukkend op onze ogen) en er zit ook een 'plok' geluid in, net alsof er soms iemand op een trommeltje zit te tikken.

Deze pioneer 5090 is van de 9e generatie en het beeld (of het nu analoog of digitaal is) is echt het mooiste wat ik gezien heb, maarja wel een stukje duurder.

Vind het aan de ene kant wel jammer, want de 9703's hebben wel wat qua uitstraling/design.
JIj bent volgens mij een van de eerste die een 47PFL9703 terug brengt, heb er nog weinig negatiefs over gehoord. Beetje jammer. Misschien had je net een slecht model ofzo...? Ik heb hem nu een aantal keer in het echt gezien, mn mond valt steeds weer open van verbazing.

Zaterdag ga ik het allemaal definitief bestellen.

Heeft er trouwens btw iemand ervaring met een Philips LCD in combinatie met de Sony HTP-BD2RSF?

Sony Blu-ray Home Cinema Set 5.1

Is deze functie trouwens de zogenoemde lypsinc??:

A/V-SYNCHRONISATIE (variabel/vast): JA (variabel)
Tijd (ms): 0-200

Ben erg benieuwd. Maar er zijn nog zo weinig Blu-ray home cinema sets..... Heb wel een PS3, maar als je dat allemaal via een externe versterker aan gaat sluiten zal dat nooit zo mooi zijn als rechtstreeks.

[ Voor 7% gewijzigd door koffieboontje op 08-06-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
koffieboontje schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:08:
[...]

Is deze functie trouwens de zogenoemde lypsinc??:

A/V-SYNCHRONISATIE (variabel/vast): JA (variabel)
Tijd (ms): 0-200
A/V Synch is inderdaad Lipsync. Hiermee vertraag je dus het geluid wat via de versterker direct word doorgegeven. De TV is echter niet zo snel met het verwerken van het beeld en dus dient het geluid vertraagd te worden. Zo te zien heeft ie een buffer van 200ms maximaal. (geluid moet toch ergens blijven niet waar :))

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

heeft iemand al de netwerk functionaliteit bekeken van de 9603/9703. Ik moet eerst nog kabels trekken en dat gaat even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wallia.
De TV die je hebt heeft, zoals je zelf aangeeft, een DVB-T ontvaner. Casema / Ziggo Digitale tv is DVB-C. Het zal dus niet gaan werken. Ook al had je de DVB-C variant (sommige H modellen van Philips) zul je "truckjes" uit moeten halen mbv Alphacrypt cam etc. om het werkend te krijgen.
Je zult dus van je externe decoder (in jouw geval de Humax) gebruik moeten blijven maken.
Ik weet niet hoe (in welke bewoording) je de vraag aan Phillips gesteld hebt maar neem van mij maar alvast aan dat het niet gaat werken. Met DVb-C etc kan nogal wat misverstanden ontstaan bij service / help desks waardoor je vraag wel eens verkeerd beantwoord kan worden, zoals de opmerking van "zet je toestel op EXT1 en laat dan zoeken".

@ Jurdup. (de volgende info staat toch echt allemaal al in dit forum, maar ik wil de beroerste niet zijn om het toch nog eens op te sommen voor je.)

De 32PFL9632D/10 is HD-ready (1366x768) en bschikt over de oudere chips die 1080p niet op 1080p kunnen verwerken. In het gval voor dit toestel zou dat niet perse een probleem hoeven zijn daar dit toestel het toch niet op 1080p kan tonen, je zou dan beter voor 720p kunnen kiezen wt het toestel wel kan weergeven en verwerken op 720p.
Tevens heeft dit toestel ambilight 2, links en rechts een balk van ledjes die meekleuren met het beeld. Elke zijde kan bij dit toestel maar 1 kleur aannemen, deze kan wel afwijken van de andere kant, bijv. links rood en rechts blauw.
Hoe het met de input lag, de tijd tussen het moment dat het beeld signaal naar de tv gestuurd wordt en het vervolgens ook echt getoond wordt, zeer lastig voor games als het te groot is, weet ik niet, maar neem aan dat het net als bij de grotere (full-HD) versies van dit type aanwezig is en niet te omzeilen met een zgn. Game mode.

De 32PFL9603D/10 beschikt over een Full HD paneel (1920x1080). Tevens beschikt deze over de nieuwere chips die wel in staat schijnnen te zijn om 1080p als zodanig te bewerken en daarmee ook te tonen.
Ook dit toestel heeft alleen aan weerzijden ambilight, maar nu kan het per zijde een aantal kleuren tegelijk weergeven (dus bijv. links boven rood, midden wit en onder blauw en rechts weer evt. andere kleuren). Dit heet Ambilight Spectra 2 (de 2 geeft aan dat het alleen om zijkanten gaat).
Ook over input lag van dit toestel is niks uit ervaring bekent maar wederom ga ik uit van de grotere uitvoeringen. Het zal minder zijn, en bij gebruik van de Game mode zal het bij dit toestel vewrmoedlijk net als bij de grotere broers verwaarloosbaar / weg zijn.

Dan nog even een melding over het "terug brengen van de aurea" oa Pascal had het al gemeld. Je besluit niet van vandaag op morgen om het toestel terug te brengen. Je belt en belt en laat een reperateur komen en belt weer en laat weer iemand komen en dat eigenlijk al vanaf het moment dat je hem hebt. Op een gegeven moment heb je daar genoeg van en dan besluit je om hem de deur uit te doen.
Als je eerst 5 maanden rustig kijkt en tevreden bent en dan opeens nieuws opvangt over een nieuw model en dan wil ruilen ben je verkeerd bezig. Het ging ons puur om storende zaken van begin af aan.
Ik had er na 2,5 a 3 maanden genoeg van, anderen hebben wat langer uit gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:30:
@ Wallia.
De TV die je hebt heeft, zoals je zelf aangeeft, een DVB-T ontvaner. Casema / Ziggo Digitale tv is DVB-C. Het zal dus niet gaan werken. Ook al had je de DVB-C variant (sommige H modellen van Philips) zul je "truckjes" uit moeten halen mbv Alphacrypt cam etc. om het werkend te krijgen.
Je zult dus van je externe decoder (in jouw geval de Humax) gebruik moeten blijven maken.
Ik weet niet hoe (in welke bewoording) je de vraag aan Phillips gesteld hebt maar neem van mij maar alvast aan dat het niet gaat werken. Met DVb-C etc kan nogal wat misverstanden ontstaan bij service / help desks waardoor je vraag wel eens verkeerd beantwoord kan worden, zoals de opmerking van "zet je toestel op EXT1 en laat dan zoeken".
OK, weet nu tenminste waar het aan ligt. Bedankt voor je reactie !!
@ Jurdup. (de volgende info staat toch echt allemaal al in dit forum, maar ik wil de beroerste niet zijn om het toch nog eens op te sommen voor je.)

De 32PFL9632D/10 is HD-ready (1366x768) en bschikt over de oudere chips die 1080p niet op 1080p kunnen verwerken. In het gval voor dit toestel zou dat niet perse een probleem hoeven zijn daar dit toestel het toch niet op 1080p kan tonen, je zou dan beter voor 720p kunnen kiezen wt het toestel wel kan weergeven en verwerken op 720p.
Tevens heeft dit toestel ambilight 2, links en rechts een balk van ledjes die meekleuren met het beeld. Elke zijde kan bij dit toestel maar 1 kleur aannemen, deze kan wel afwijken van de andere kant, bijv. links rood en rechts blauw.
Hoe het met de input lag, de tijd tussen het moment dat het beeld signaal naar de tv gestuurd wordt en het vervolgens ook echt getoond wordt, zeer lastig voor games als het te groot is, weet ik niet, maar neem aan dat het net als bij de grotere (full-HD) versies van dit type aanwezig is en niet te omzeilen met een zgn. Game mode.

De 32PFL9603D/10 beschikt over een Full HD paneel (1920x1080). Tevens beschikt deze over de nieuwere chips die wel in staat schijnnen te zijn om 1080p als zodanig te bewerken en daarmee ook te tonen.
Ook dit toestel heeft alleen aan weerzijden ambilight, maar nu kan het per zijde een aantal kleuren tegelijk weergeven (dus bijv. links boven rood, midden wit en onder blauw en rechts weer evt. andere kleuren). Dit heet Ambilight Spectra 2 (de 2 geeft aan dat het alleen om zijkanten gaat).
Ook over input lag van dit toestel is niks uit ervaring bekent maar wederom ga ik uit van de grotere uitvoeringen. Het zal minder zijn, en bij gebruik van de Game mode zal het bij dit toestel vewrmoedlijk net als bij de grotere broers verwaarloosbaar / weg zijn.

Dan nog even een melding over het "terug brengen van de aurea" oa Pascal had het al gemeld. Je besluit niet van vandaag op morgen om het toestel terug te brengen. Je belt en belt en laat een reperateur komen en belt weer en laat weer iemand komen en dat eigenlijk al vanaf het moment dat je hem hebt. Op een gegeven moment heb je daar genoeg van en dan besluit je om hem de deur uit te doen.
Als je eerst 5 maanden rustig kijkt en tevreden bent en dan opeens nieuws opvangt over een nieuw model en dan wil ruilen ben je verkeerd bezig. Het ging ons puur om storende zaken van begin af aan.
Ik had er na 2,5 a 3 maanden genoeg van, anderen hebben wat langer uit gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:02:
2 puntjes van kritiek op de 9603.

-Bij HDMI aangesloten apparatuur (DVD en PC) kan ik het beeldformaat niet goed krijgen. Sommige opties zijn grijs waardoor je bij een DVD kijken vaak zwarte balken boven en onder hebt. Vaag dat dit nog steeds voorkomt.
..
Ik denk dat je nog niet helemaal gewent bent aan DVD's / HDMI.

Een DVD is doorgaans anamorph, sommige oudere nog 4:3.
Bij een breedbeeld tv stel je de dvd speler in op een 16:9 tv en je kiest op de tv voor beeld optie breedbeeld.
Als de dvd nu 4:3 mocht zijn opgenomen krijg je balken links en rechts. Dit kun je meestal oplossen door de beeld optie te wijzigingen, dan wel in je tv dan wel in je speler, maar naar mijn idee hoort dit verbouwen van het beeld niet en moet je de balken lekker in beeld laten. 16:9 dvd's zijn er in 100 en 1 varianten, de meest bekende zijn "full frame 16:9", ook wel 1.78:1 genoemd en 2,35:1.
Bij deze eerste vult de film het hele beeld van je tv, bij die tweede blijven er balken boven en onder in het beeld. Ook hier hoort dit, deze balken zijn normaal niet weg te halen, ook niet door wijzigingen in de beeld opties, en bij mijn weten ook niet met andere tv's.
Als je oplet in de bioscoop wordt ook daar "balken" weergeven. Deze balken worden echter gecamufleerd door gordijnen. Op het moment dat de hoofdfilm begint en deze is 2:35:1 ipv 16:9 zoals de meeste reclames en voorfilms dan schuiven de gordijnen verder open. Omdat je tv niet breeder kan worden kun hij dus niet de "gordijnen" verder openen maar moet hij een gordijntje van boven laten zaken (de balken).
Mocht je dit niet willen zul je je toevlucht moeten zoeken naar een beamer en zelf een doek maken dat je in formaat kunt wijzigen naar de content die je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbierste
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 22:38
Heeft niemand hier last van "backlight dimming"? Ik stoor me hier bij mijn 42PFL5603 enorm aan.

Heeft de 7603 dit probleem niet (of is het daar misschien makkelijk uit te zetten)? Morgen komt er een monteur kijken naar het probleem, maar als hij/zij het niet kan oplossen gaat de TV terug. Ik vind alleen het beeld erg goed (als hij het niet steeds zit bij te stellen tenminste) En ook het design van de nieuwe serie vind ik erg strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:00:
[...]
Omdat je tv niet breeder kan worden kun hij dus niet de "gordijnen" verder openen maar moet hij een gordijntje van boven laten zaken (de balken).
Zou dit in een nieuwe serie van Philips wel mogelijk zijn denk je ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel de nex gen kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
jbierste schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:18:
Heeft niemand hier last van "backlight dimming"? Ik stoor me hier bij mijn 42PFL5603 enorm aan.

Heeft de 7603 dit probleem niet (of is het daar misschien makkelijk uit te zetten)? Morgen komt er een monteur kijken naar het probleem, maar als hij/zij het niet kan oplossen gaat de TV terug. Ik vind alleen het beeld erg goed (als hij het niet steeds zit bij te stellen tenminste) En ook het design van de nieuwe serie vind ik erg strak.
Op mijn 9603 zit een light sensor. Deze kan aan/uit en regelt de backlight. Ik raad je aan om deze eens op "uit" te zetten.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbierste
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 22:38
robkamp schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:06:
[...]

Op mijn 9603 zit een light sensor. Deze kan aan/uit en regelt de backlight. Ik raad je aan om deze eens op "uit" te zetten.

HTH
Die heb ik uitstaan. Evenals de Active Control. Mijn probleem is denk ik gelijk aan dit probleem. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die dit probleem heeft met de nieuwere serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen week ben ik de aanstaande bezitter van een 42PFL9703. Heb de aankoop bij It's gedaan en de prijs op 2209,- gekregen. Dus met cashback eraf wordt dit 2084,-. Vorige week was dat slechts 62 Euro duurder dan de goedkoopste internet aanbieder. Nadeel is dat we het toestel rond de 20e krijgen. Oorspronkelijk gingen we voor de 9603 maar door het eventuele verschil in panel en de ambilight boven had ik ook de prijzen van de 9703 ingeprent. Het is toch een investering voor meerdere jaren (hopelijk). De 9603 hadden we voor 2000 Euro mee kunnen krijgen binnen een dag of 3.

Het onderhandelen (waar ik normaal geen ster in ben) ging overigens redelijk vanzelf. Verkoper bj It's kwam al handenwrijvend vragen of hij ons een mooie TV kon bezorgen. Toen ik aangaf dat hij dat zelf kon bepalen door een aantrekkelijke prijs te bieden kwam hij na overleg tot een voorstel van 2209. Ik heb droog te internetprijzen genoemd en daarbij aangegeven dat ik de voorkeur had om het bij een winkel aan te schaffen, maar dat die voorkeur zou verdwijnen naarmate het verschil groter zou worden. Overigens bleek dat qua feitenkennis goed op de hoogte zijn een voordeel was bij It's. Of liever gezegd: het opdreunen van specs. Hij speelde wat meer op emotie maar daar ben ik niet echt gevoelig voor. Wel moesten we inderdaad gelijk beslissen zoals ik ook eerder las maar na maanden van kijken en inlezen (bedankt voor alle reacties hier!) was dat geen probleem.

Verderop in de straat bij Correct kun je het wel vergeten. Om daar wat aan de prijs te krijgen moet je volgens mij wel een erg goede onderhandelaar zijn. De verkoper gooide de deur meteen dicht door te stellen dat het van Philips niet mag en dat internet leveranciers die onder de vastgestelde prijs iet of maar mondjesmaat kunnen leveren. Die discussie ben ik geeneens aangegaan en 300 meter verderop gelopen.

Ook heb ik enkele vragen waarop misschien iemand een antwoord weet of ervaring mee heeft:
-Garantie: we konden de garantie uitbreiden met 4 jaar voor 280,-. Inmiddels heb ik me laten vertellen (door iemand die voor de rechtsbijstand werkt) dat dit onzin is omdat de fabrikant geacht wordt een deugdelijk produkt te leveren voor dik 2K.
-Eigenlijk wilde ik de direct de Onkyo 606 receiver aanschaffen maar dat ging niet bij It's (niet in assortiment). Iemand wellicht ervaring in de combi met de 42PFL9X03?
-Ik ga de TV zelf ophalen. Moet ik bij vervoer nog iets speciaals in acht nemen? Bij Correct riepen ze iets over plat vervoeren maar bij It's zeiden ze dat dat voor plasma geldt...

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wat vervoer betreft zorgen voor een auto die groot genoeg is en goed opletten dat je het geheel met het paneel naar de bovenzijde in de auto legt.
Je garantievraag is idd waar, voor dat geld wordt de fabrikant geacht een deugdelijk product te leveren die het minstens 5 jaar probleemloos doet. Je hebt sowieso 2 jaar garantie en daarna dus 3 jaar 'coulance' mocht er iets kapot gaan. Extra garantie kopen is wat dat betreft dus redelijk overbodig.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel veel verschillende meningen over de te verwachten levensduur van apparaten. Ik heb voor TVs al 8 jaar en 10 jaar gehoord, en nu 5 jaar. Zelf vind ik 5 jaar overigens wel erg weinig. Volgens mij zijn er wettelijk geen termen, maar hangt het af van 'wat je mag verwachten'.

Op www.consuwijzer.nl zeggen ze:
Wat u specifiek van een product mag verwachten hangt onder andere af van de prijs die u ervoor betaald heeft, de toezeggingen van de verkoper en kenbare productinformatie op bijv. de verpakking. Eventueel kunt u bij de fabrikant of een deskundige informeren naar de vermoedelijke levensduur van het product.
Overigens ligt na de fabrieks/winkelgarantie wel de bewijslast bij de consument, dus daar kunnen ze ook moeilijk over doen.

Zo'n extra garantie is dus vooral een 'gemaksartikel' en het is soms nog steeds moeilijk je recht te halen. (Overigens dekt zo'n extra garantie ook lang niet altijd alles, dus als je pech hebt betaal je veel geld er voor, en kun je er uiteindelijk niks mee...)

Ik heb in het verleden voor aanschaf van grote apparaten wel vaak bij de fabrikanten nagevraagd wat deze te verwachte levensduur is, zodat ik daar later eventueel mee kan schermen als ze me een oor aan proberen te naaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
hartelijk dank calvin

Dus ik zou best gaan voor de 329603 die is de laatste en de beste.

Je hebt de 327603 ook maar die heeft wat mindere stats dan de 9603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
PauseBreak schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:46:
Wat vervoer betreft zorgen voor een auto die groot genoeg is en goed opletten dat je het geheel met het paneel naar de bovenzijde in de auto legt.
Je garantievraag is idd waar, voor dat geld wordt de fabrikant geacht een deugdelijk product te leveren die het minstens 5 jaar probleemloos doet. Je hebt sowieso 2 jaar garantie en daarna dus 3 jaar 'coulance' mocht er iets kapot gaan. Extra garantie kopen is wat dat betreft dus redelijk overbodig.
Jah tot je tv na 2,5j defect gaat en ze doodleuk zeggen de tv kan nie meer hersteld worden.
het is te duur !!
dan sta je daar ik heb het net meegemaakt dus garantie heel belangrijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jurdup schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:27:
[...]

Jah tot je tv na 2,5j defect gaat en ze doodleuk zeggen de tv kan nie meer hersteld worden.
het is te duur !!
dan sta je daar ik heb het net meegemaakt dus garantie heel belangrijk !!
Of het repareren van een tv te duur is of niet, kan enkel de consument van wie de tv is beslissen. Niet de fabrikant.

En tja, levensduur van elektronische artikelen varieert nou eenmaal. Mij is verteld dat een gemiddeld elektronisch product minimaal 5 jaar mee dient te gaan, maar natuurlijk varieert dat per product en per fabrikant.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:10:
heeft iemand al de netwerk functionaliteit bekeken van de 9603/9703. Ik moet eerst nog kabels trekken en dat gaat even duren
Gisteren netwerkfunctunaliteit getest. Erg simpel! netwerkkabel erin; source op PC netwerk en op de computer moet je even accepteren dat de TV de mediabestanden mag gebruiken.

Verder niet zo spannend. Door combinatie van kleurtoetsen en de navigatietoets redelijk simpel door alle bestanden te bladeren. Bestanden zijn gecatogoriseerd naar artiest, album, classificatie etc.

Bij muziek geen animatie op de achtergrond. Samenvattend: leuke gadget voor vakantiefoto's, maar niet iets waarvoor je extra geld aan besteed.

Ps.
Vervoer: LCD mag liggend, plasma moet staand vervoer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
PauseBreak schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:46:
Bij Philips heb je maar 1 jaar garantie, Sony en Samsung geven 2 jaar en volgens mij zijn er zelfs bij die standaard 3 jaar garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony geeft ook maar 1 jaar... erg weinig allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
[knip] overruled [/knip]

@Markd ... zorg dat je auto groot genoeg is!

Mijn 37" paste met doos echt NET op de achterbank, wel staand :) Had geen zin om m in de kofferbak te duwen (Skoda Octavia Combi).

42" zal je dus zeker even moeten opletten dat ie past :)

@hieronder : Hoe zit het dan wel ?!

[ Voor 70% gewijzigd door redfoxert op 10-06-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

redfoxert schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:37:
Wettelijke garantie termijn is in Nederland standaard al 2 jaar. Als een fabrikant maar 1 jaar garantie bied, staat de wet daar nog altijd boven. Je hebt dus ALTIJD 2 jaar garantie, WETTELIJK.
Begin jij nou ook weer met dat fabeltje. Je drukt je wel erg sterk uit voor iemand die er naast zit |:(
Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.
Europese Richtlijn Koop en Garantie

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.
Je hebt ook na de garantie recht op een deugdelijk produkt, maar van volledige garantie na de fabrieksgarantie is geen sprake. Wel kun je onderhandelen over te betalen reparatiekosten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het een voorbode zijn van wat nu eindelijk gaat komen?

Ik weet niet of hij er al langer opstaat maar ik vond nu de map van de 42PFL7423H/12
Het is dan geen model uit de uitgebreide "top" reeks maar wel een H model met DVB-T en DVB-C tuner en bovendien een Nederlandstalig spec blad waarop duidelijk ook de digitale kabel op vermeldt wordt.
Bij alle andere H modellen met DVB-C is er geen nederlands spec aanwezig.

Er staat nog geen bevestiging van de nederlandse kabelaars bij...

linkje naar map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:47:
Sinds afgelopen week ben ik de aanstaande bezitter van een 42PFL9703. Heb de aankoop bij It's gedaan en de prijs op 2209,- gekregen. Dus met cashback eraf wordt dit 2084,-. Vorige week was dat slechts 62 Euro duurder dan de goedkoopste internet aanbieder. Nadeel is dat we het toestel rond de 20e krijgen. Oorspronkelijk gingen we voor de 9603 maar door het eventuele verschil in panel en de ambilight boven had ik ook de prijzen van de 9703 ingeprent. Het is toch een investering voor meerdere jaren (hopelijk). De 9603 hadden we voor 2000 Euro mee kunnen krijgen binnen een dag of 3.

Het onderhandelen (waar ik normaal geen ster in ben) ging overigens redelijk vanzelf. Verkoper bj It's kwam al handenwrijvend vragen of hij ons een mooie TV kon bezorgen. Toen ik aangaf dat hij dat zelf kon bepalen door een aantrekkelijke prijs te bieden kwam hij na overleg tot een voorstel van 2209. Ik heb droog te internetprijzen genoemd en daarbij aangegeven dat ik de voorkeur had om het bij een winkel aan te schaffen, maar dat die voorkeur zou verdwijnen naarmate het verschil groter zou worden. Overigens bleek dat qua feitenkennis goed op de hoogte zijn een voordeel was bij It's. Of liever gezegd: het opdreunen van specs. Hij speelde wat meer op emotie maar daar ben ik niet echt gevoelig voor. Wel moesten we inderdaad gelijk beslissen zoals ik ook eerder las maar na maanden van kijken en inlezen (bedankt voor alle reacties hier!) was dat geen probleem.

Verderop in de straat bij Correct kun je het wel vergeten. Om daar wat aan de prijs te krijgen moet je volgens mij wel een erg goede onderhandelaar zijn. De verkoper gooide de deur meteen dicht door te stellen dat het van Philips niet mag en dat internet leveranciers die onder de vastgestelde prijs iet of maar mondjesmaat kunnen leveren. Die discussie ben ik geeneens aangegaan en 300 meter verderop gelopen.

Ook heb ik enkele vragen waarop misschien iemand een antwoord weet of ervaring mee heeft:
-Garantie: we konden de garantie uitbreiden met 4 jaar voor 280,-. Inmiddels heb ik me laten vertellen (door iemand die voor de rechtsbijstand werkt) dat dit onzin is omdat de fabrikant geacht wordt een deugdelijk produkt te leveren voor dik 2K.
-Eigenlijk wilde ik de direct de Onkyo 606 receiver aanschaffen maar dat ging niet bij It's (niet in assortiment). Iemand wellicht ervaring in de combi met de 42PFL9X03?
-Ik ga de TV zelf ophalen. Moet ik bij vervoer nog iets speciaals in acht nemen? Bij Correct riepen ze iets over plat vervoeren maar bij It's zeiden ze dat dat voor plasma geldt...

Bedankt alvast!
Ook ik ben een a.s. 42pfl9703 bezitter (2200 bij BCC -125 van Philips) vrij makkelijk uit onderhandelt. (had misschien nog wel lager kunnen krijgen als ik mijn poot stijf had gehouden). Ik heb er wel garantie tot 5 jaar bijgekocht. (in principe tegen mijn principes). maar ik heb het er niet op coulantie garantie via rechtsbijstand te moeten regelen. Het is voor mij de eerste keer dat ik extra garantie koop, bij normale aanschaffen met veel lagere prijzen raad ik het dan ook zeker af. Volgens BCC is alleen het eerste jaar volledige fabrieksgarantie en het tweede jaar beperkt (alleen materiaal, geen arbeidskosten).

Overigens 1,5 geleden begaf mijn Harmon Kardon receiver a 1000 euri het na 4 jaar, maar daar was weinig coulantie te behalen hoor. Dus voor deze aanschaf maar eens 10% extra voor de extra garantie betaald. (mocht reparatrie van tv te duur of onmogelijk zijn, dan krijg je tot over 5 jaar nog een nieuw vergelijkbaar apparaat uit de zelfde klasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:36:

Ik weet niet of hij er al langer opstaat maar ik vond nu de map van de 42PFL7423H/12
Het is dan geen model uit de uitgebreide "top" reeks maar wel een H model met DVB-T en DVB-C tuner en bovendien een Nederlandstalig spec blad waarop duidelijk ook de digitale kabel op vermeldt wordt.

linkje naar map
Staan her en der nog wel wat spel fouten in hoor :) Wel grappig dat ook het netwerk deel belicht word door middel van het instellen van verschillende software pakketten voor het delen van muziek en fotoos. Voor onder andere WMP11 en TVersity wordt het uit de doeken gedaan.

Wat ik wel weet is dat Ziggo mogelijk eind dit jaar met ondersteuning komt voor CI's en CAM's anders dan de door hunzelf geleverde decoders. Mogelijk gaan ze zelf de CAM's leveren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:20:
[...]

Gisteren netwerkfunctunaliteit getest. Erg simpel! netwerkkabel erin; source op PC netwerk en op de computer moet je even accepteren dat de TV de mediabestanden mag gebruiken.

Verder niet zo spannend. Door combinatie van kleurtoetsen en de navigatietoets redelijk simpel door alle bestanden te bladeren. Bestanden zijn gecatogoriseerd naar artiest, album, classificatie etc.

Bij muziek geen animatie op de achtergrond. Samenvattend: leuke gadget voor vakantiefoto's, maar niet iets waarvoor je extra geld aan besteed.

Ps.
Vervoer: LCD mag liggend, plasma moet staand vervoer worden
De 42pfl9703 is voorzien van een flinke doos, zie onderstaande specificaties. Ik neem hem mee in een Renault Kangoo, maar een grote middenklasser (station) moet hem toch ook wel kunnen vervoeren.

Afmetingen
•Afmetingen van set (B x H x D): 1054 x 658 x 100 mm
•Afmetingen apparaat (met standaard) (H x D): 731 x 265 mm
•Gewicht (incl. verpakking): 39 kg
•Gewicht van het product: 22,7 kg
•Gewicht (incl. standaard): 27,2 kg
Afmetingen van doos (B x H x D): 1163 x 813 x 320 mm en ja dat is een flinke doos :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:36:

linkje naar map
De productmanager die ik vorige week sprak heeft aangegeven dat DVB-C wel werkt met de huidige middelen (Irdeto codering, AlphaCrypt CAM) en een standaard DVB-C implementering maar dat het absoluut geen garantie is en dat Philips nooit officieel zal toelichten dat het werkt. m.a.w. op eigen risico dus.

Omdat in het gehucht waar ik woon er voorlopig toch geen CI+ komt heb ik een redelijk hoop op het DVB-C verhaal gevestigd. Zou echt een gat in de lucht springen als ik van dat irritante Humax kastje af ben (E14 en E34 fouten voor de kenners onder ons).

Zoals op vele andere fora te lezen is zal Ziggo 4e kwartaal een begin gaan maken met Common Interface + (standaard). Pas als CI+ en de hardware in de tv's daarvoor gereed is zal Philips/Ziggo formeel support leveren voor het gebruik van DVB-C. Ziggo zal dus de tv moeten testen én certificeren wat ongetwijfeld de nodige tijd met zich meebrengt. Ze zijn er dus wel degelijk mee bezig, maar er zitten wat tegenstijdige belangen tussen die het e.e.a. vertragen of zelfs onmogelijk maken. Hij gaf als voorbeeld dat een UPC ook al zijn eigen decoders gebruikt om het geheel in eigen beheer te houden. Volgens zeggen zou er een man echt dedicated met het DVB-C, CI+ verhaal bezig zijn om het rond te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben, niet praktisch maar wel via de diverse fora, bekend met de werkwijze van DVB-C ingebouwd in toestelen.

Omdat Philips bij al hun andere modellen het spec niet in het nederlands plaats, en de modellen ook niet via de nederlands talige site direct te vinden zijn vind ik het juist opvallend dat het voor dit, 42PFL7423H/12, wel zo is. Ook via de normale NL site is het model ondertussen te vinden namelijk.

Als je wat extra moeite doet vind je onder het "ondersteunings" kopje wel de volgende info:
Vraag
Kan mijn TV DVB-T- of DVB-C-kanalen ontvangen in mijn land?

Antwoord
Controleer het landencompatibiliteitslabel voor digitale TV aan de achterkant van uw TV.
Als de afkorting van uw land wordt genoemd in de DVB-T- of DVB-C-lijst, dan kan uw TV DVB-T- of DVB-C-kanalen ontvangen.
U hebt een abonnement bij een DVB-C-provider nodig om DVB-C-kanalen te bekijken.
Dit is mijn inziens nog minder goed dekkend dan Sony met hun 3x00 serie waar bij direct bij de specs "alleen in ondersteunde landen" staat.
nu moet je eerst de tv kopen om te zien of je bij Philips kunt klagen als het DVB-C verhaal niet goed werkt, voordat je hem gekocht hebt zie je immers niet zo snel de achterkant van je toestel.

Maar zoals al gezegd hoop ik dat dit een eerste begin is op wat, vanaf eind van het jaar hopelijk gaat komen. Goede geintegreerde DVB-C oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben het twijfelen tussen twee tv's uit ongeveer dezelfde prijsklasse de Samsung LE40A656 en de Philips 42PFL7403D maar mijn voorkeur gaat op het moment uit naar de Philips 42PFL7403D, dit omdat de Samsung naar mijn mening een beetje wordt gehyped dmv een reclamecampagne en dat de nadruk in de reclamecampagne meer op het design ligt dan op de technische kwalificaties van de tv. Hiernaast lees ik hier dat de aftersales service van Philips zeer goed is en de Philips tv toch weer 2'' inch groter is!

Nu heb ik de 32 inch versie gezien van de Philips (niet in de mediamarkt maar op een directe digitale bron in een speciaalzaak)(de enige versie van de PFL7403D serie zonder 100Hz) en het beeld is naar mijn mening prachtig. Ik kan alleen naast de website van Philips weinig info over de tv vinden (reviews maar ook hier op GOT). Is iemand in het bezit van deze tv (37 inch versie of hoger) en kan die zijn of haar bevindingen posten?

Verder worden op internet de typenummers verschillend aangegeven 42PFL7403D/10 /27 en nog een aantal variaties. Wat geeft deze /.. aan?, en hoe kan ik weten welke variatie ik bestel? (ik koop de tv waarschijnlijk bij een speciaalzaak hier in Sittard die dezelfde prijs aanbiedt als op internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Damasta schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:00:
Ik ben het twijfelen tussen twee tv's uit ongeveer dezelfde prijsklasse de Samsung LE40A656 en de Philips 42PFL7403D maar mijn voorkeur gaat op het moment uit naar de Philips 42PFL7403D, dit omdat de Samsung naar mijn mening een beetje wordt gehyped dmv een reclamecampagne en dat de nadruk in de reclamecampagne meer op het design ligt dan op de technische kwalificaties van de tv. Hiernaast lees ik hier dat de aftersales service van Philips zeer goed is en de Philips tv toch weer 2'' inch groter is!

Nu heb ik de 32 inch versie gezien van de Philips (niet in de mediamarkt maar op een directe digitale bron in een speciaalzaak)(de enige versie van de PFL7403D serie zonder 100Hz) en het beeld is naar mijn mening prachtig. Ik kan alleen naast de website van Philips weinig info over de tv vinden (reviews maar ook hier op GOT). Is iemand in het bezit van deze tv (37 inch versie of hoger) en kan die zijn of haar bevindingen posten?

Verder worden op internet de typenummers verschillend aangegeven 42PFL7403D/10 /27 en nog een aantal variaties. Wat geeft deze /.. aan?, en hoe kan ik weten welke variatie ik bestel? (ik koop de tv waarschijnlijk bij een speciaalzaak hier in Sittard die dezelfde prijs aanbiedt als op internet)
Voor zover ik weet heeft Balter alleen de D/10 (net als de rest in Nederland) leverbaar :)

imo zou ik voor de Philips gaan, ook vanwege de support als er iets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede tweakers,

Ik had zeer veel last van bleeding, (lichte vlekken in het scherm).

Ik dacht eerst dat het aan het scherm lag.
Maar ik heb nu andere coax kabels aangelegd (hirschmann koka 799) en een nieuwe hirschmann versterker (4 uitgangen, waarvan 1 retour geschikt).

En ik moet zeggen beeld is nu bijna perfect, zeer goede zwartwaardes.
Tevens is de ambilight veel beter / scherper.

Waarschijnlijk heb ik dus een veel te zwak signaal gehad, wat mij dus niet eerder was opgevallen.

Dus probeer eerst eens een goede versterker/kabels, voordat je de TV de schuld geeft. (zoals ik)

P.S. het gaat trouwens om de 42pfl9703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

zojuist een 42PFL9703 besteld....kan niet wachten om m'n PS3/XBox360 daar op aan te sluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:30:
Mede tweakers,

Maar ik heb nu andere coax kabels aangelegd (hirschmann koka 799) en een nieuwe hirschmann versterker (4 uitgangen, waarvan 1 retour geschikt).

Waarschijnlijk heb ik dus een veel te zwak signaal gehad, wat mij dus niet eerder was opgevallen.

Dus probeer eerst eens een goede versterker/kabels, voordat je de TV de schuld geeft. (zoals ik)

Goeie tip trouwens! ik ga zaterdag de 47PFL9703 bestellen, goede kabels wil ik sowieso hebben! Waar haal je dat merk van jou? Ik ga bij BCC bestellen. Mag aannemen dat het spul van monster ook goed is. Wist niet dat die kabels ook invloed kunnen hebben op je contrast en je bleeding wat je aangeeft.....??

Maar ik ga sowieso wel gebruik maken van UPC digitale tv via zo'n HDD-decoder. Dus digitale tv via de kabel, dat werkt perfect.

Hoeveel was je kwijt aan eurie's voor al je kabelwerk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Barret schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:32:
zojuist een 42PFL9703 besteld....kan niet wachten om m'n PS3/XBox360 daar op aan te sluiten :D
Wij zijn reuze benieuwd waar en voor hoeveel eurie's ;-) (altijd even vermelden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:44:
[...]

Goeie tip trouwens! ik ga zaterdag de 47PFL9703 bestellen, goede kabels wil ik sowieso hebben! Waar haal je dat merk van jou? Ik ga bij BCC bestellen. Mag aannemen dat het spul van monster ook goed is. Wist niet dat die kabels ook invloed kunnen hebben op je contrast en je bleeding wat je aangeeft.....??

Maar ik ga sowieso wel gebruik maken van UPC digitale tv via zo'n HDD-decoder. Dus digitale tv via de kabel, dat werkt perfect.

Hoeveel was je kwijt aan eurie's voor al je kabelwerk??
Monster kabels voor monsterlijke prijzen.... advies BCC:
Voor blue ray/ps3 --> monsterkabel 140,-
Voor HDTV Ziggo --> monsterkabel 99,-
Voor stroom voorziening --> Monster powerblock 199,- (duurste model, "daar zou ik voor gaan meneer "

Kortom 438,- voor een monsterlijk basicsetje, wellicht heb je er nog meer nodig voor andere devices.

"Digimien uit Assen haalt voor deze kabelprijs een platte televisie en 500 watt surround set (de aller goeiste volgens een niet nader te noemen discount supermarkt) ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damasta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
redfoxert schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Voor zover ik weet heeft Balter alleen de D/10 (net als de rest in Nederland) leverbaar :)

imo zou ik voor de Philips gaan, ook vanwege de support als er iets niet goed is.
leuk, komt ook uit (de buurt van) Sittard. Jammer dat ze alleen de D/10 leveren want wat ik heb begrepen zijn de hogere nummers "beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Damasta schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:47:
[...]

leuk, komt ook uit (de buurt van) Sittard. Jammer dat ze alleen de D/10 leveren want wat ik heb begrepen zijn de hogere nummers "beter".
De /10 is voor de Europese (Nederlandse??) markt.

De /27 is alleen voor de Amerikaanse markt bedoeld.

Beter/slechter heeft hier weinig tot niets mee te maken. De specs zijn gelijk, met uitzondering van de refreshrate welke hier voor dit model op 100Hz ligt en in de US op 120Hz. Daar zijn echter ook al genoeg redenen voor te vinden waarom dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het /xx getal geeft niks anders aan dan de regio waar het model voor bedoelt is. Dit heeft oa met de stroomstekker / adapter te maken. Met de taal van de handleiding, met het ontvangst systeem (oa tuner) etc..

/10 en /12 zijn normaal voor de nederlandse markt waarbij het toch soms voorkomt dat een model niet op de NL markt is, bijv omdat wij geen MPEG4 DVB-T hebben en in frankrijk weer wel.

Voor de / staat tegenwoordig meestal een letter d of h. De D geeft aan dat het type een digitale tuner heeft, doorgaans dvb-c (sd). De H geeft aan dat het een HD tuner heeft, voorheen meestal uitsluitend dvb-t maar nu steeds vaker ook dvb-c (welke dan toch niet zomaar werkt, maar vooral niet ondersteund wordt, in Nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
PauseBreak schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:25:
[...]

Of het repareren van een tv te duur is of niet, kan enkel de consument van wie de tv is beslissen. Niet de fabrikant.

En tja, levensduur van elektronische artikelen varieert nou eenmaal. Mij is verteld dat een gemiddeld elektronisch product minimaal 5 jaar mee dient te gaan, maar natuurlijk varieert dat per product en per fabrikant.
jah maar ze melden me doodleuk van het servicecentrum dat de tv boven de 140 euro niet meer hersteld wordt.
De totale kostprijs zoum iets van een 500 euro kosten.
Das dus eigenlijk veel teveel als je de markt bekijkt.
Ze hebben me een voorstel gedaan voor een LCD 26.7532 type als ik het goed heb.
Ik zou 260 euro moeten opleggen en dan krijg ik dit toestel.
Maar 66 cm is wat te klein als je een 28 hebt gehad. Dus nu ben ik aan het uitkijken naar een ander toestel.
En dan zullen ze me een nieuw voorstel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
Iemand ervaring met deze toestellen, heeft iemand ze in zijn bezit en is het een goeie keuze?

329603 die is de laatste en de beste denk ik

Je hebt de 327603 ook maar die heeft wat mindere stats dan de 9603 (de7603 heb ik zien spelen en die speelde niet slecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Monster kabels voor monsterlijke prijzen.... advies BCC:
Voor blue ray/ps3 --> monsterkabel 140,-
Voor HDTV Ziggo --> monsterkabel 99,-
Voor stroom voorziening --> Monster powerblock 199,- (duurste model, "daar zou ik voor gaan meneer "

Kortom 438,- voor een monsterlijk basicsetje, wellicht heb je er nog meer nodig voor andere devices.
Er zijn mensen die daar intrappen hoor :)

Ik moet zeggen dat ik wel 2 fatsoenlijke v/d Hul hdmi 1.3a kabels heb (30 euro p/s), maar dan vooral ivm duurzaamheid. Maar die mensen die > 100 euro voor een hdmi kabeltje uitgeven hebben het niet echt begrepen :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Ja hoor :) de kogel is door de kerk, na het doorspitten van het topic en flink rondkijken heb ik voor in mn nieuwe huisje een 32/7403 gekocht!

Heb em vorige week, voor ik op vakantie ging gekocht en ga em voor komend weekend ophalen. Kan hem eigenlijk nog niet gebruiken omdat ik pas over 3wk de sleutel van het huis krijg. Maar anders kan ik die 50.- / DVD speler van de philips actie niet bestellen!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel informatie kunnen verzamelen dmv dit forum over de LCD's van philips.
Zat eerst te denken aan een 32 inch. Het veel info verzameld via het web dmv dit forum en de specifiaties op www.p4c.philips.com.

Afgelopen zaterdag bij de MM geweest en vond hem toch wat aan de kleine kant. Mn keuze is nu gevallen op de 37pfl9603. In mijn ogen een super tv. Met goede specificaties: 100 HZ, ful HD, 2ms, ambilight aan 2 zijden. Elke kant kan verschillende kleuren aannemen. Dit kon de oudere modellen niet. Het was of rood of groen.

Alleen ik zit te twijfelen of ik beter een paar maanden kan wachten. ik zie de discussies voorbij komen over DVB-T of DVB-C. Volgens de specifaties heeft de 37PFL9603 een geintegreerde digitale tuner voor DVB-Tontvangst.

Volgens sommige op dit Forum zit er een DVB-C tuner in de 37PFL9603/H. Maar dit is officieel nog niet bevestigt door Philips.

Kan iemand mij vertellen wat wijsheid is???
-zit er nou wel of niet een DVB-C tuner in de 37PFL9603....
-komt er binnenkort een model uit van Philips waar dit wel in zit....
-is de tuner, als die in de LCD zit, wel van goede kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties over vervoer en garantie. Tja, hij moet mee in een Alfa 159 Sportswagon. Design boven functie ;) dus ik zal het meetlint er maar eens bij houden.

Overigens vermeldde de verkoper mbt de garantie uitbreiding dat dit met name ging over reparatie en voorrijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:25:
Tja, hij moet mee in een Alfa 159 Sportswagon. Design boven functie ;) ...
:?
Sorry kon het even niet laten. >:)

@ MathijsP

Ja de H versie heeft een DVB-C tuner, daar doet Philips niet echt geheimzinnig over geloof ik, wel over het uitleveren. Ik weet niet of hij ondertusse ook echt geleverd wordt in de betreffende landen.
Het is eerder de vraag of Philips met een, mogelijk nieuw, model gaat komen die ook een DVB-C tuner heeft die door de Nederlandse kabelaars ondersteund gaat worden.

Met haast alle tv's die op dit moment een over een DVB-C tuner beschikken is het een beetje behelpen. Je dient dan een zgn CAM van het merk Alphacrypt te gebruiken (€ 100,- en hoger) en daarmee krijg je meestal beperkte functionaliteit.
Diverse tv's hebben bijvoorbeeld problemen met ondertiteling of teletekst. Sommige Sony's kunnen niet alle zenders vinden etc..
Er zijn ook tv's waar het allemaal wel werkt, dat zeker. Het probleem is echter dat er een theoretische / technische kans bestaat dat door een wijziging door de kabelaars deze omweg mbv een Alphacrypt CAM buiten spel wordt gezet.

Zo gaf een erkende Loewe dealer (de tv's van dit merk kunnen doorgaans erg goed overweg met DVB-C icm Alphacrypt) dat ze duidelijk geen garantie geven op de werking en het puur als nu werkende leuk meegenomen feitje beschouwen. Zij voeren het dus bewust niet als verkoop argument van die tv's.

Persoonlijk verwacht ik niet dat er van Philips een "ondersteund" model met DVB-C op de markt komt voor het eind van het jaar.

Overigens zal naar verwachting een dergelijk model voor mijn gevoel wel alleen overweg kunnen met Ziggo (en adepten als Caiway). UPC lijkt nog veel meer de anderen dan hun decoders te weren.
Maar als je even zoekt vind je veel meer info in andere threads over dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:30:
Mede tweakers,

Mhh interessant ik heb nl. ook wat last van backlight bleeding (zelfde model) en gebruik veralsnog een slechte kabel. Moet ik maar eens gauw gaan vervangen dan. Ik vraag me eigenlijk af wat nog acceptabel is bij backlight bleeding. Is er iemand die dat al eens aan het handje gehad heeft met een lcd van Philips en er werk van gemaakt heeft ???

Wat ik wel jammer vind is dat er net een 42pfl9803 model uit gaat komen met Led backlight, aangezien ik een suckr voor goede zwartwaarden ben ben ik wel benieuwd naar het beeld. Maarja Philips kennende zal de prijs weel heel erg hoog zijn(niet dat ik nu al mijn tv wil vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:59:
Mhh interessant ik heb nl. ook wat last van backlight bleeding (zelfde model) en gebruik veralsnog een slechte kabel. Moet ik maar eens gauw gaan vervangen dan.
Ik lees een hoop onwaarschijnlijke dingen in dit topic. Dit is er eentje van. Een kabel gaat niks helpen tegen backlight bleeding, want het toegevoerde signaal kan niks aan je LCD panel veranderen. Wat WEL kan gebeuren met een betere kabel met minder interferentie, is dat het signaal sterker is en het contrast van het resulterende beeld hoger. Dat zorgt ervoor dat zwart in het beeld niet grijsachtig wordt. Nou moet je wel erg beroerd signaal hebben wil je last van dit soort problemen hebben hoor....
Wat ik wel jammer vind is dat er net een 42pfl9803 model uit gaat komen met Led backlight, aangezien ik een suckr voor goede zwartwaarden ben ben ik wel benieuwd naar het beeld.
Ook dit staat los van elkaar. Of je nou LED backlight of CCFL backlight hebt, dat gaat niks verbeteren aan het doorlekken van licht in de LCD. Jij verwart LED backlight waarschijnlijk met OLED displays. Die laatste lijken meer op plasma's in die zin dat ze geen backlight meer hebben maar per pixel apart een OLED lichtbron hebben. Uit zwarte pixels komt dan simpelweg geen licht, en is het beeld daar dus pikzwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:20
Exirion schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:54:
[...]

Ook dit staat los van elkaar. Of je nou LED backlight of CCFL backlight hebt, dat gaat niks verbeteren aan het doorlekken van licht in de LCD. Jij verwart LED backlight waarschijnlijk met OLED displays. Die laatste lijken meer op plasma's in die zin dat ze geen backlight meer hebben maar per pixel apart een OLED lichtbron hebben. Uit zwarte pixels komt dan simpelweg geen licht, en is het beeld daar dus pikzwart.
LED backlight kan wel iets doen aan het doorlekken van licht in de LCD. Uiteraard veranderd het niet de eigenschap van het LCD, maar het kan het wel dimmen als er geen licht nodig is. Daardoor kunnen de zwarte plekken in een plaatje ook daadwerkelijk zwart worden.
Dit is wel afhankelijk wat voor soort LED backlight je gebruikt. Als de LED's aan de zijkant zitten, wordt dit lastiger, maar als je een matrix van LED's hebt, kun je erg goed lokaal dimmen en heb je dus een veel groter contrast.
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.