Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 08:30:
@ Wallia.
De TV die je hebt heeft, zoals je zelf aangeeft, een DVB-T ontvaner. Casema / Ziggo Digitale tv is DVB-C. Het zal dus niet gaan werken. Ook al had je de DVB-C variant (sommige H modellen van Philips) zul je "truckjes" uit moeten halen mbv Alphacrypt cam etc. om het werkend te krijgen.
Je zult dus van je externe decoder (in jouw geval de Humax) gebruik moeten blijven maken.
Ik weet niet hoe (in welke bewoording) je de vraag aan Phillips gesteld hebt maar neem van mij maar alvast aan dat het niet gaat werken. Met DVb-C etc kan nogal wat misverstanden ontstaan bij service / help desks waardoor je vraag wel eens verkeerd beantwoord kan worden, zoals de opmerking van "zet je toestel op EXT1 en laat dan zoeken".
OK, weet nu tenminste waar het aan ligt. Bedankt voor je reactie !!
@ Jurdup. (de volgende info staat toch echt allemaal al in dit forum, maar ik wil de beroerste niet zijn om het toch nog eens op te sommen voor je.)
De 32PFL9632D/10 is HD-ready (1366x768) en bschikt over de oudere chips die 1080p niet op 1080p kunnen verwerken. In het gval voor dit toestel zou dat niet perse een probleem hoeven zijn daar dit toestel het toch niet op 1080p kan tonen, je zou dan beter voor 720p kunnen kiezen wt het toestel wel kan weergeven en verwerken op 720p.
Tevens heeft dit toestel ambilight 2, links en rechts een balk van ledjes die meekleuren met het beeld. Elke zijde kan bij dit toestel maar 1 kleur aannemen, deze kan wel afwijken van de andere kant, bijv. links rood en rechts blauw.
Hoe het met de input lag, de tijd tussen het moment dat het beeld signaal naar de tv gestuurd wordt en het vervolgens ook echt getoond wordt, zeer lastig voor games als het te groot is, weet ik niet, maar neem aan dat het net als bij de grotere (full-HD) versies van dit type aanwezig is en niet te omzeilen met een zgn. Game mode.
De 32PFL9603D/10 beschikt over een Full HD paneel (1920x1080). Tevens beschikt deze over de nieuwere chips die wel in staat schijnnen te zijn om 1080p als zodanig te bewerken en daarmee ook te tonen.
Ook dit toestel heeft alleen aan weerzijden ambilight, maar nu kan het per zijde een aantal kleuren tegelijk weergeven (dus bijv. links boven rood, midden wit en onder blauw en rechts weer evt. andere kleuren). Dit heet Ambilight Spectra 2 (de 2 geeft aan dat het alleen om zijkanten gaat).
Ook over input lag van dit toestel is niks uit ervaring bekent maar wederom ga ik uit van de grotere uitvoeringen. Het zal minder zijn, en bij gebruik van de Game mode zal het bij dit toestel vewrmoedlijk net als bij de grotere broers verwaarloosbaar / weg zijn.
Dan nog even een melding over het
"terug brengen van de aurea" oa Pascal had het al gemeld. Je besluit niet van vandaag op morgen om het toestel terug te brengen. Je belt en belt en laat een reperateur komen en belt weer en laat weer iemand komen en dat eigenlijk al vanaf het moment dat je hem hebt. Op een gegeven moment heb je daar genoeg van en dan besluit je om hem de deur uit te doen.
Als je eerst 5 maanden rustig kijkt en tevreden bent en dan opeens nieuws opvangt over een nieuw model en dan wil ruilen ben je verkeerd bezig. Het ging ons puur om storende zaken van begin af aan.
Ik had er na 2,5 a 3 maanden genoeg van, anderen hebben wat langer uit gehouden.