Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 368.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de 42pfl9703 bestelt bij BCC. 2200 (en ek korting) dus 2075. Levertijd 2 a 3 weken. Dus ongeveer webshop prijs. In ieder geval heb je zo zeker een NL model.

Betreffende Halo's werd me verteld dat speciale powerblocks (monster) daar ook invloed op kunnen hebben. Een powerblock, elimineert stroom pieken en dalen (en ruis) Verder geeft deze bliksem beveiliging, mocht je tv onverhoopt toch kapot gaan door bliksem dan vergoed Monster dat.

Verder heel verhaal over hdmi kabels en de verschillende prijzen en kwaliteiten. Dure kabels (zoals monster) zouden een hogere doorvoer snelheid hebben, kortom voor fullhd heb je een betere kabel nodig dan hdready. Wordt dit door jullie gedeeld? Mijn eerste reactie was ook "Het zijn toch gewoon nullen en 1en die door dat kabeltje moeten..." Ik heb het powerblock en bekabeling vooralsnog maar even in de winkel laten liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:48:
De "map" van de 42PFL9903D/10 is op de Philips site verschenen.
Op dit moment bevinden zich er alleen de foto's is. Nog geen spec blad of handleiding.

p4c mapje 42PFL9903D/10
Specs Aurea 9903

BCC vertelde me dat het oplichtende plastic op de nieuwe variant vervangen wordt door 'glas' . Wat weer een exclusiever uiterlijk geeft. Verder uiteraard de nieuwe grafische specs zoals die ook op de 9703 te vinden is. Prijsstelling gelijk tot iets duurder dan de huidige Aurea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:51:
...Betreffende Halo's werd me verteld dat speciale powerblocks (monster) daar ook invloed op kunnen hebben. Een powerblock, elimineert stroom pieken en dalen (en ruis) Verder geeft deze bliksem beveiliging, mocht je tv onverhoopt toch kapot gaan door bliksem dan vergoed Monster dat.
...
Op zich zou een dergelijk stroomblok best iets kunnen uitmaken, maar in dit geval denk ik dat het toch vooral met de techniek van het scherm te maken heeft.

Daarnaast zal dat stroomblok niet beveiligen tegen een (bijna) directe bliksem inslag.
Bij mij is in het verleden wel eens de stroom in de straat ingeslagen. Ondanks dat diverse apparaten volledig uitstonden (bij een (toen niet oude) AT computer) waren deze toch defect. De aardlek sprong netjes uit en toch is de "stroompiek" ook nog over de uitstaande schakelaar gesprongen. Toen ik een paar uur na het onweer de pc weer inschakelde kwam er een mooi plofje en vervolgens rook uit de kast. Ook diverse andere apparaten waren overleden.

De bliksem inslag beveiliging van dergelijke blokken is doorgaans beperkt tot een bepaalde hoge piek die toch niet in de buurt komt van een straat inslag.

De "nieuwe" afstandsbediening. De foto was iets hoger in resolutie maar door on oplettendheid net heb ik de voor hier gemaakte resize versie over het originele bestand heen opgeslagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rikrozeboom.nl/fotodvdnl/42pfl9903d_10_rcw_.jpg

Wat het active frame betreft kan ik alleen zeggen dat op de foto van gister (die dus gelijk is aan die in de openingspost) het niet te zien is of deze van glas of kunstof is. Het design ziet er uit als dat van de 9603 en 9703 maar dan wit.

Linkje voor de schets van de aansluitingen van de tv

Linkje voor de foto van de tv van voren

Linkje voor de foto van de tv schuin

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Betreffende Halo's werd me verteld dat speciale powerblocks (monster) daar ook invloed op kunnen hebben. Een powerblock, elimineert stroom pieken en dalen (en ruis) Verder geeft deze bliksem beveiliging, mocht je tv onverhoopt toch kapot gaan door bliksem dan vergoed Monster dat.
Laat je alsjeblieft niks wijsmaken! Dit is echt verkopersprietpraat. De hele BCC staat vol met torentjes met veel te duur Monster spul en volgens mij krijgen verkopers een aardige bonus als ze zoveel mogelijk van die troep verkopen. Ze proberen mensen bij een DVD-speler van 40 euro nog een SCART-kabel van 100 euro aan te praten.

De halo's zijn simpel te verklaren. De TV's doen aan natural motion, wat inhoudt dat om het beeld vloeiender te maken, er extra frames tussen de werkelijke frames van het videomateriaal worden berekend. Daarvoor wordt net als bij MPEG het beeld in vierkantjes opgedeeld en worden er bewegingsvectoren berekend. De extra frames worden berekend aan de hand van de bewogen schermdelen en interpolaties van de bewegingsvectoren.

De reden dat je soms halo's ziet is dat een bewegend object als een verzameling vierkantjes wordt gezien, en de vierkantjes aan de rand van een object bevatten ook beeldinformatie die net over de rand van het object valt. Als je dan een interpolatie gaat doen, krijg je bewegingsfouten aan de rand van het object. Datzelfde zie je zonder beweging optreden rondom details in een JPEG plaatje met een hoge compressiefactor.

Het probleem met de halo's wordt versterkert als het beeldmateriaal veel ruis bevat. Dat heeft vooral met je TV-boer en de antennebekabeling te maken. De invloed van een Monster Powerblock van 100 of 200 euro zal minimaal zijn, als het uberhaupt al enig zichtbaar effect heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Gisteravond de 42pfl9603 aan mijn witte muur gehangen. Best een klussie. Ziet er erg gaaf uit, en wat een ding! Wat staat mijn oude crt er toch zielig bij in de hoek van de kamer _O-

Na alles waterpas hing, ben ik hem aan gaan zetten en hem even gaan configureren. Ik zie idd veel overdreven kleuren instellingen en dynamisch contrast heb ik uit gezet.

Ik heb ambilight zo goed ingesteld zodat hij lekker een warm licht geeft en tot wel een halve meter me muur vult met licht.

Standaard sd via digitenne was nog blokkig en heb ik ook dmv ruisonderdrukking en het uitzetten van geanvanceerde beeldscherpte wat beter gekregen.

DVD kijken ziet er al lekker uit, alleen merkte ik een vertraging van het beeld. -O- Moet even kijken hoe ik dat oplos. Ik heb het geluid via de digitenne tuner optisch aan me denon 1508 reciever aangesloten. Beeld gaat via scart van mijn pioneer dv575 dvd speler. Dat moet op te lossen zijn....

Ik heb nog geen tijd gehad om HD te testen en nette foto's te maken, kom ik later op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:22:
[...]

Lijkt me sterk, die 1080i moet je continu zien, dat is niet iets wat steeds even na 10 seconden optreedt (tenzij het beeldmateriaal zich er voor leent dat het dan steeds even opvalt, maar dat lijkt me sterk).
[...]

Als hier niemand het weet, dan waarschijnlijk ergens anders ook niet...
Toch is het wel degelijk zo. Pas als er in het beeld geen bewegingen zijn zal hij de twee 1080i beelden als een kunnen weergeven. Kijk maar als je bij Vista de sidebar en bijbehorende klok aanzet met de seconde wijzer. Prachtig mooi beeld totdat de wijzer van de klok (indien aangezet) beweegt. Dan gaat de boel weer trillen.
Als er ook maar het kleinste detail beweegt of veranderd dan zal het beeld weer gaan trillen. En wanneer gaan dunne lijntjes trillen ? Als je van een progressive beeld een interlaced beeld gaat maken.

Een flink aantal post terug heeft iemand (weet even de naam niet) het zelfs nog met een aantal testplaatjes en youtube video's laten zien. Bepaalde blokken (aantal lijnen die 1 pixel verschoven zijn t.o.v. van andere) gingen dan heftig knipperen. Als dat geen genoeg bewijs is dat de chip gewoon een 1080i is dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:27:
Gisteravond de 42pfl9603 aan mijn witte muur gehangen.
Standaard sd via digitenne was nog blokkig en heb ik ook dmv ruisonderdrukking en het uitzetten van geanvanceerde beeldscherpte wat beter gekregen.
Voor wat het waard is, BCC meld dat digitenne acceptabele kwaliteit levert tm 32" Op jouw 42" zou je dus de nodige artifacten te zien kunnen krijgen. Ben benieuwd of je e.e.a dus goed kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:20:
[...]

Laat je alsjeblieft niks wijsmaken! Dit is echt verkopersprietpraat. De hele BCC staat vol met torentjes met veel te duur Monster spul en volgens mij krijgen verkopers een aardige bonus als ze zoveel mogelijk van die troep verkopen. Ze proberen mensen bij een DVD-speler van 40 euro nog een SCART-kabel van 100 euro aan te praten.

De reden dat je soms halo's ziet is dat een bewegend object als een verzameling vierkantjes wordt gezien, en de vierkantjes aan de rand van een object bevatten ook beeldinformatie die net over de rand van het object valt. Als je dan een interpolatie gaat doen, krijg je bewegingsfouten aan de rand van het object. Datzelfde zie je zonder beweging optreden rondom details in een JPEG plaatje met een hoge compressiefactor.

Het probleem met de halo's wordt versterkert als het beeldmateriaal veel ruis bevat. Dat heeft vooral met je TV-boer en de antennebekabeling te maken. De invloed van een Monster Powerblock van 100 of 200 euro zal minimaal zijn, als het uberhaupt al enig zichtbaar effect heeft.
Ik heb de monster spullen dan ook niet besteld, maar ben benieuwd naar ervartingen van mensen die bijv. eerst een budget hdmi kabel hadden en overgeschakelt zijn naar een duur kabeltje.

Monster vergoed geloof ik tot 270.000 euro als je aparatuur nog kapot gaat na bliksem inslag. Althans zo stond op het doosje. Blijft echter een duur stroomdoosje en hoe bewijs je dat je tv of andere randapparatuur daadwerkelijk aan het powerblock hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Ik heb gisteren de 42pfl9703 bestelt bij BCC. 2200 (en ek korting) dus 2075. Levertijd 2 a 3 weken. Dus ongeveer webshop prijs. In ieder geval heb je zo zeker een NL model.
Je hebt een hele mooie deal gemaakt zie ik! Maar die EK korting zat toch niet op de 9703 modellen?
Ben benieuwd wat de 47PFL9703 mij dan zal gaan kosten indien ik hem bij BCC haal. Prijs in het systeem bij BCC is 2999 euro

Aangezien me pa en me ma ook nog een tv gaan halen, en me broertjes ook praten we al gauw over 5 lcd tv's. Waarvan waarschijnlijk sowieso:
2 x de 47PFL9703 (philips)
1 x de LE46F86BD (samsung)

Er moet ook nog een wasmachine en droger bij :-) Dus mag toch aannemen dat ik minimaal 15% korting kan verwachten.

Wilde eerst sowieso gaan voor de 9603, maar nu ik die verhalen hoor en prijzen zie over de 9703 geeft dat mn voorkeur ook al zit er geen verschil in behalve de Wide Color Gamut. Ik weet ook nog steeds concreet niet wat het verschil is tussen wel of geen Wide Color Gamut.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
koffieboontje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:26:
[...]

Je hebt een hele mooie deal gemaakt zie ik! Maar die EK korting zat toch niet op de 9703 modellen?
Ben benieuwd wat de 47PFL9703 mij dan zal gaan kosten indien ik hem bij BCC haal. Prijs in het systeem bij BCC is 2999 euro

Aangezien me pa en me ma ook nog een tv gaan halen, en me broertjes ook praten we al gauw over 5 lcd tv's. Waarvan waarschijnlijk sowieso:

Er moet ook nog een wasmachine en droger bij :-) Dus mag toch aannemen dat ik minimaal 15% korting kan verwachten.

Wilde eerst sowieso gaan voor de 9603, maar nu ik die verhalen hoor en prijzen zie over de 9703 geeft dat mn voorkeur ook al zit er geen verschil in behalve de Wide Color Gamut. Ik weet ook nog steeds concreet niet wat het verschil is tussen wel of geen Wide Color Gamut.....?
LOL ... Staatsloterij gewonnen ? :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
redfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:40:
[...]

LOL ... Staatsloterij gewonnen ? :)
(offtopic) Nee, ik ga op me eigen wonen en dus het huis uit. Me moeder is hertrouwd 2 jaar terug en gaat nu ook een ander huis kopen (ivm te klein huurhuis nu) Hebben nu een grote Philips 94cm breedbeeld, maar wil dan ook een nieuwe grote (niet al te dure) tv, vandaar die samsung. Me pa krijgt deze week een nieuw tv dressoir binnen en heeft nu ook een Philips 82cm breedbeeld staan die dan niet meer op het dressoir kan. Verder willen m'n broertjes ook een wat goedkopere 82cm lcd tv op de kamer hebben.

Ik zelf wil sowieso beste van het beste, dus de 47PFL9703 (deze wil mn pa waarschijnlijk ook). Verder moet ik sowieso ook nog een droger en wasmachine hebben want die heb ik nog geen. Dus puur toeval dat nu alles samen valt, dus probeer zoveel mogelijk voordeel eruit te halen. Hoe meer je koopt, des te meer je kan handelen, zo is het toch? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Voor wat het waard is, BCC meld dat digitenne acceptabele kwaliteit levert tm 32" Op jouw 42" zou je dus de nodige artifacten te zien kunnen krijgen. Ben benieuwd of je e.e.a dus goed kunt krijgen.
Ik heb het beeld wel beter gekregen door wat aan de knoppen te draaien, maar het blijft een 2.5Mb verbinding, echt perfect wordt hij niet idd.

Ik heb last van lipsynch problemen op mijn dvd speler :'(
Ik heb verschillende manieren gelezen hoe je lipsync kan oplossen. Ik heb het alleen met dvd afspelen, niet met digitenne overigens.

- Door een delayer te kopen van 200 euro
- Je geluid via je tv doorlinken naar de reciever, ipv direct naar je reciever.
- Een nieuwe dvd speler kopen met lipsync functie (bv philips dv5960 na firmwareupdate van 50 euro)
- Alles via een htpc laten lopen en softwarematig delayen op je pc. (vlc of misschien geluidskaart optie)

Zijn er nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik zo hoor wat je allemaal gaat kopen, zou ik met je verlanglijst bij een aantal verschillende ketens gaan shoppen. Menig verkoper wil zo'n dealtje wel afhandelen, aangezien ze vaak op minium loon zitten en de bonussen e.e.a. nog wat op kunnen krikken.

De EK korting zit wel op 42"9703 maar niet op de 47". Wide color gamut is 1 ding, ik weet ook niet of je het echt ziet hoor. Maar Ambilight 3 met licht aan de boven kant is natuurlijk wel erg mooi. Verder ga ik graag voor nieuwste modellen, en met een beetje onderhandelen ben je niet eens veel duurder uit. Er zijn genoeg mensen die klakkeloos de uitgestalde 9603's meenemen voor de aangeboden prijs. wellicht krijgen ze er dan nog een kabeltje of reinigingssetje bij...

Kortom suc6 met een dagje shoppen. Denk dat je door te shoppen vele honderdjes kunt besparen. Gratis wasmachine en droger met ambilight moet er wel in zitten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
quicksilvernet schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:51:
[...]

Ik heb het beeld wel beter gekregen door wat aan de knoppen te draaien, maar het blijft een 2.5Mb verbinding, echt perfect wordt hij niet idd.

Ik heb verschillende manieren gelezen hoe je lipsync kan oplossen. Ik heb het alleen met dvd afspelen, niet met digitenne overigens.

- Een nieuwe dvd speler kopen met lipsync functie (bv philips dv5960 na firmwareupdate van 50 euro)
- Alles via een htpc laten lopen en softwarematig delayen op je pc. (vlc of misschien geluidskaart optie)

Zijn er nog meer opties?
Heb nooit niet zo'n hoge hoed op gehad van dat hele digitenne. Volgens mij is UPC veel beter wat betreft digitale tv. (ook mooier beeld) Weet niet of het alleen aan je tv ligt of aan de combinatie van je apparatuur wat niet goed werkt....

Ik weet bijvoorbeeld dat er op de dvd speler van de PS2 (weet niet of PS3 dat ook heeft..?) zo'n functie op zit. Daar kan je dat "dna" (of hoe dat ook heet) verzetten. Staat standaard op 0 maar je kan deze ook naar +1, +2 of -1, -2 zetten. Houd dus in dat je dit iets of wat kan vertragen of versnellen.

Denk dat de betere dvd spelers tegenwoordig deze functie ook wel hebben. Misschien is het met een dvd speler met HDMI aansluiting ook wel verholpen? Omdat je nu met scart werkt... Vind het sowieso altijd zonde dat mensen vaak een super mooie lcd tv kopen en dan de dvd speler via scart aansluiten.... Dan haal je bij lange na niet het maximale uit je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Denk dat de betere dvd spelers tegenwoordig deze functie ook wel hebben. Misschien is het met een dvd speler met HDMI aansluiting ook wel verholpen? Omdat je nu met scart werkt... Vind het sowieso altijd zonde dat mensen vaak een super mooie lcd tv kopen en dan de dvd speler via scart aansluiten.... Dan haal je bij lange na niet het maximale uit je tv.
Dit is een tijdelijke oplossing. Als ik geld heb koop ik een htpc en ben ik van al die scart troep af :w Ik had geen zin om te wachten om een lcdtv en een htpc tegelijk te kopen. :P

Digitenne was ook een tijdelijke oplossing vanwege me nieuwe huis. Later komt er canal digitaal denk ik.

Ik zal eens even kijken of ergens een dvd spelertje met lipsync op de kop kan tikken voor een paar tientjes, kan ik weer even voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
quicksilvernet schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:51:
[...]

Zijn er nog meer opties?
De Philips DV5980 en DV5990 hebben standaard Lipsync functies en gaan over de toonbank voor tussen de 80-100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
redfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:15:
[...]

De Philips DV5980 en DV5990 hebben standaard Lipsync functies en gaan over de toonbank voor tussen de 80-100 euro.
Ik zou nooit voor een Philips "laser" product gaan. Heb diverse laser-producten van Philips gehad, allemaal problemen, ook kenissen van me. Heb een discman waarvan de laser na een half jaar al half versleten was, had een cd/dvd brander die na 300 cd/dvdtjes was versleten en hebben nog een dvd speler die nu ± 1½ jaar oud is en steeds vaker haperingen begint te vertonen. Op dat gebied vind ik Philips een beetje "low-budget" om het maar even cru te zeggen.

Het zal allemaal wel verbeteren, tegenwoordig heb je niet echt slechte spullen meer. Maar als ik jou was zou ik eerder voor een Sony gaan. Dan zit je ongeveer in dezelfde prijsklasse en kan je 100% garanderen dat de laser-producten van Sony veel beter zijn. Allemaal net iets degelijker. Maar Samsung of JVC is ook goed wat betreft dvd spelers. Anyway, ik zou philips vermijden. Die moeten zich maar gewoon lekker bezig houden met het maken van die uber-dikke mooie LCD tv's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:30:
[...]

Toch is het wel degelijk zo. Pas als er in het beeld geen bewegingen zijn zal hij de twee 1080i beelden als een kunnen weergeven. Kijk maar als je bij Vista de sidebar en bijbehorende klok aanzet met de seconde wijzer. Prachtig mooi beeld totdat de wijzer van de klok (indien aangezet) beweegt. Dan gaat de boel weer trillen.
Als er ook maar het kleinste detail beweegt of veranderd dan zal het beeld weer gaan trillen. En wanneer gaan dunne lijntjes trillen ? Als je van een progressive beeld een interlaced beeld gaat maken.

Een flink aantal post terug heeft iemand (weet even de naam niet) het zelfs nog met een aantal testplaatjes en youtube video's laten zien. Bepaalde blokken (aantal lijnen die 1 pixel verschoven zijn t.o.v. van andere) gingen dan heftig knipperen. Als dat geen genoeg bewijs is dat de chip gewoon een 1080i is dan weet ik het ook niet meer.
Betekent dat je nooit 1080p kan kijken op je lcd tv? En kan je elke bron dan wel op 1080i of 720p zetten? Anders heb je later een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Op dat gebied vind ik Philips een beetje "low-budget" om het maar even cru te zeggen.
Ik heb zelf nooit problemen gehad met philips cd/dvd spelers heb nog een discman van 8 jaar oud, plat gedraaid en doet het nog steeds d:)b

Van jvc en samsung heb ik niet kunnen bevestigen volgens handleidingen van de laatste modellen dat hij lipsync ondersteunt. Maar die van sony wel, zit rond de 80/90 euro. Die van philips 75.

Maar ik ga eerst nog even aan de knoppen draaien van mijn apparatuur en kijken of ik het anders kan oplossen, maar zo'n dvdspeler met hdmi aansluiting 1080p upscale is natuurlijk ook al weer een verbetering. tnx alvast voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhhdante schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:46:
[...]

wat heb je bij de it's betaald voor de 47" ? ik wil hier namelijk ook gaan kijken voor deze tv.

[...]

mij werd sterk afgeraden om een samsung te kopen.
Ik heb zoals eerder door anderen vermeldt ook onderhandeld.
prijs voor de LCD is 2224,- plus bezorgkosten van 30 euro.en heb een extra garantie afgesloten
van 2 jaar .daar betaal je dan ook 179 euro voor dacht ik.
al met al totaal ben ik 2450 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:46:
[...]

Ik heb zoals eerder door anderen vermeldt ook onderhandeld.
prijs voor de LCD is 2224,- plus bezorgkosten van 30 euro.en heb een extra garantie afgesloten
van 2 jaar .daar betaal je dan ook 179 euro voor dacht ik.
al met al totaal ben ik 2450 kwijt
2224 voor een 47pfl9703 ?? dat is erg scherp moet ik zeggen 775 onder de normale winkelprijs.

Edit ben ff paar pagina's terug gegaan en zie dat je de 9603 hebt, dat scheelt natuurlijk. Maar de prijs is nog steeds vrij scherp voor een winkel met een deur.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 12:13 . Reden: Edit 9603 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:09:
[...]

2224 voor een 47pfl9703 ?? dat is erg scherp moet ik zeggen 775 onder de normale winkelprijs.

Edit ben ff paar pagina's terug gegaan en zie dat je de 9603 hebt, dat scheelt natuurlijk. Maar de prijs is nog steeds vrij scherp voor een winkel met een deur.
Je kan daarin makkelijk wel wat handelen hoor. De winkelprijs bij bcc voor de 47PFL9603 is 2499 euro. Met een ANWB-leden pas krijg je sowieso al standaard 5% korting, dus heb je hem sowieso al voor 2375 euro. Nou, nog een beetje handelen en je hebt er zo nog eens 100/150 eurie af. Dat is allemaal niet zo spannend. Je moet je mond durven open te trekken tegen zo'n verkopertje. Gewoon tot het uiterste gaan. Dan maar een keer weglopen, das geen schande hoor. Enne... al aantal keer meegemaakt met mn pa dat ie spullen wilde kopen voor een bepaalde prijs en de verkoper daar niet in mee ging (bij harendse smit) toen liep mn pa aan.

Zat ie in zn auto, ging ie starten, kwam de verkoper er nog ff achteraan hollen, tik tik op het raampje, raampje open: "oke we zullen het doen voor die prijs" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bij de BCC kun je heel makkelijk onderhandelen! Er is een minimumprijs wat geldt voor alle producten. Zo was mijn TV bijv €999. Heb hem meegekregen voor €770, oftewel €230 korting.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag op z'n mist 10% korting verwachten. Alles wat je meer eraf kunt krijgen is mooi meegenomen.
En idd je poot stijf houden tegen zo'n verkopertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
[...]

ik heb ook net een huis gekocht en moet van alles nieuw kopen. ik was van plan om even bij de it's te onderhandelen.

mijn idee is om eerst alle producten op te zoeken op internet voor de goedkoopste prijzen en deze dan te vragen bij de it's als ik ALLES dan in 1x daar haal. lijkt me een goeie deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Hierbij mijn pics van mijn 42pfl9603

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/2614/pict2007renamed28083qk1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/2820/pict2011renamed21070dd3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/4294/pict2015renamed8053ae3.th.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door quicksilvernet op 04-06-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ver hangt je philips van de muur af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:53:
[...]

Hoe ver hangt je philips van de muur af?
ongeveer 5cm

Ik keek even hoeveel licht eraf kwam, komt in iedergeval genoeg licht af:
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/75/pict2004wc1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door quicksilvernet op 04-06-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
quicksilvernet schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:57:
[...]

ongeveer 5cm

Ik keek even hoeveel licht eraf kwam, komt in iedergeval genoeg licht af:
[afbeelding]
Mag ik vragen watvoor speakers je daar hebt hangen ?

De muur lijkt me spachtelputz? :)

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 04-06-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn oude muurbeugel zou het scherm ongeveer 7 - 8 cm er vanaf hangen wat volgens de handleiding te dicht bij is. Voor het beste resultaat zou de ambi tussen de 10 - 20 cm afstand tussen muur/wand en scherm moeten hebben.

Heb je hem toevallig ook op een grootere afstand van je muur gehad? Voordat ik straks alles goed opgehangen heb en ik de boel weer kan aanpassen :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij hangt 4cm van de muur en geen probleem met Ambilight.
Is wel een volledig witte muur.
Als je hem aan de muur wil hangen dan wil je geen afstand van 10-20cm ertussen lijkt me.

Je kan natuurlijk een verstelbare beugel gebruiken...
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:10:

De "nieuwe" afstandsbediening. De foto was iets hoger in resolutie maar door on oplettendheid net heb ik de voor hier gemaakte resize versie over het originele bestand heen opgeslagen.

[afbeelding]

Wat het active frame betreft kan ik alleen zeggen dat op de foto van gister (die dus gelijk is aan die in de openingspost) het niet te zien is of deze van glas of kunstof is. Het design ziet er uit als dat van de 9603 en 9703 maar dan wit.

Linkje voor de schets van de aansluitingen van de tv

Linkje voor de foto van de tv van voren

Linkje voor de foto van de tv schuin
Bedankt voor de foto's. Ziet er goed uit :)
Het huidige Aurea model is ook een mooie lcd, echter heeft die een lelijke zwarte rand.
Bij de 9903 lijkt het active frame wel naadloos aan te sluiten op het scherm.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:54:
[...]

Mapje is inderdaad nu weer leeg.

Ik heb elders de hoogste resolutie van de foto's nog.
Opzich niks nieuws aan het toestel tov de openings post, er stond ook de aansluitingen tekening bij. Zover ik kon zien geen verschil met de 9603 en 9703.
Het enige "nieuwe" wat ik nog niet gezien had was de ab. Daar stond overigens ook gewoon Aurea op.

Ik zal morgen, als ik er nog aan denk, de foto plaatsen.
Echt jammer dat die map weg is van de Aurea 9903. Ik zou het leuk vinden als je de foto's post.

Wel grappig om te horen dat ze hem iets duurder willen maken. Of hij nu nog niet genoeg kost. Dat glas ipv kunstof lijkt mij wel mooi aandoen. Wacht je foto's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Heb dus erg weinig geluk met mijn Aurea. Even op een rijtje:

Toen ik hem in December kreeg constateerde ik al vrij snel 3 fel oplichtende pixels in het scherm bij donkere achtergronden. Keurig verholpen door TVA door het vervangen van het LCD paneel.

Later vielen mij roze vlekken in de spectralijst op bij voornamelijk beelden met lichte achtergronden. Dit werd veroorzaakt door enkele niet egaal kleurende leds. Philips/TVA erkende het probleem, verving ledbalken en nadat dit niet het probleem had verholpen heeft men het toestel meegenomen voor verdere afstelling in de werkplaats. Na terugkomst bleek zelfs na afstelling het euvel niet te zijn verholpen.

Na reclamatie hiervan kreeg ik van Philips een nieuwe Aurea. Top service natuurlijk maar.. het nieuwe toestel heeft het euvel nog veel erger! Het hele middelste element kleurt nu roze. Dit valt nog meer op doordat de 2 zijelementen in de toplijst lichtgroen kleuren bij wit/grijze beelden. Door het kleurcontrast is het dus nog veel meer aanwezig.

Weer met Philips en TVA contact gehad. Nu sprak men voor het eerst over "tollerantie" en moest ik fotos opsturen. Nu heeft men aangeboden de lijst bij dit nieuwe toestel nogmaals af te stellen, zonder garantie voor het gewenste resultaat, of geld terug en bij de winkel een andere Philips TV uitzoeken.

Nu denk ik voor de laatste optie te gaan en dan maar te wachten op de nieuwe Aurea... Iemand een idee wanneer deze zeker verwacht wordt?

Bij de Philips helpdesk kon men hier nog niets over zeggen. Wel gaf men aan dat zij 1 maand van te voren info krijgen van nieuwe types. Er stond nu nog niets in hun systeem...

Nu met het EK voor de deur baal ik enorm om de Aurea de deur uit te doen en weer te moeten kijken op mijn oude beessie. Het beeld van de Aurea is echt perfect, maar als je ong. 2000 euro meer betaald voor een oplichtende rand moet deze ook perfect functioneren en niet door onvolkomendheden een irritator/frustrator zijn..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-X ik ken de ervaring.

Ik zou des ondanks mijn geld terug vragen en het EK dan maar op het "oude beessie" kijken.
Of voor een 9703 gaan. Persoonlijk heb ik nog andere "problemen" met het Ambilight dus of dat er ooit nog inkomt is maar de vraag, en zoja of het dan aangaat betwijfel ik. Ik verwacht echter dat het onderling iets afwijken van de led kleur ook bij het nieuwe type zal gaan spelen. Het is nl. gewoon zeer moeilijk om een dergelijk type led gelijk te fabriceren, dus zonder onderling verschil.
Een zeer grondige selectie vooraf zou het enige zijn, maar of ze dat gaan doen betwijfel ik, want dat is weer erg onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mad-X schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:58:
Heb dus erg weinig geluk met mijn Aurea.
Persoonlijk vind ik de Aurea geen aantrekkelijke TV. Zeker als uit staat vind ik 'm niet zo mooi als de andere modellen van Philips, en al helemaal geen meerprijs van idd een kleine 2 mille waard. Voor iets meer dan 2 mille heb je een 42 inch 9703 en die heeft modernere techniek aan boord. Waarom overweeg je dat niet?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij BCC in Zoeterwoude de 47pfl9703 gezien en in 1 woord.... SUPER!!!

Was aangesloten op Samsung HD decoder dmv componentkabel en zag er al zeer goed uit.
Doordat de aurea ernaast hangt is er een goed vergelijk te maken tussen oud en nieuw. Standaardbeeld op kabel aangesloten is niet denderend maar dat zal ook met het antennesignaal te maken hebben. Ook zonde om deze tv uberhaupt te gebruiken met standaard antennesignaal. Ben benieuwd hoe het beeld eruit ziet icm playstation 3. Mijn keuze is bijna gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-X schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:58:
Heb dus erg weinig geluk met mijn Aurea. Even op een rijtje:

Toen ik hem in December kreeg constateerde ik al vrij snel 3 fel oplichtende pixels in het scherm bij donkere achtergronden. Keurig verholpen door TVA door het vervangen van het LCD paneel.

Later vielen mij roze vlekken in de spectralijst op bij voornamelijk beelden met lichte achtergronden. Dit werd veroorzaakt door enkele niet egaal kleurende leds. Philips/TVA erkende het probleem, verving ledbalken en nadat dit niet het probleem had verholpen heeft men het toestel meegenomen voor verdere afstelling in de werkplaats. Na terugkomst bleek zelfs na afstelling het euvel niet te zijn verholpen.

Na reclamatie hiervan kreeg ik van Philips een nieuwe Aurea. Top service natuurlijk maar.. het nieuwe toestel heeft het euvel nog veel erger! Het hele middelste element kleurt nu roze. Dit valt nog meer op doordat de 2 zijelementen in de toplijst lichtgroen kleuren bij wit/grijze beelden. Door het kleurcontrast is het dus nog veel meer aanwezig.

Weer met Philips en TVA contact gehad. Nu sprak men voor het eerst over "tollerantie" en moest ik fotos opsturen. Nu heeft men aangeboden de lijst bij dit nieuwe toestel nogmaals af te stellen, zonder garantie voor het gewenste resultaat, of geld terug en bij de winkel een andere Philips TV uitzoeken.

Nu denk ik voor de laatste optie te gaan en dan maar te wachten op de nieuwe Aurea... Iemand een idee wanneer deze zeker verwacht wordt?

Bij de Philips helpdesk kon men hier nog niets over zeggen. Wel gaf men aan dat zij 1 maand van te voren info krijgen van nieuwe types. Er stond nu nog niets in hun systeem...

Nu met het EK voor de deur baal ik enorm om de Aurea de deur uit te doen en weer te moeten kijken op mijn oude beessie. Het beeld van de Aurea is echt perfect, maar als je ong. 2000 euro meer betaald voor een oplichtende rand moet deze ook perfect functioneren en niet door onvolkomendheden een irritator/frustrator zijn..
Als hij een maand van te voren bekend is bij de Philipswinkel dan zou eind augustus qua releasedatum wel kunnen kloppen.

Ik denk dat ze wel hun huiswerk doen en bij de nieuwe Aurea 9903 echt wel de negatieve punten meegenomen hebben in de ontwikkeling van de nieuwe Aurea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:30:

Was aangesloten op Samsung HD decoder dmv componentkabel en zag er al zeer goed uit.
Doordat de aurea ernaast hangt is er een goed vergelijk te maken tussen oud en nieuw. Standaardbeeld op kabel aangesloten is niet denderend maar dat zal ook met het antennesignaal te maken hebben. Ook zonde om deze tv uberhaupt te gebruiken met standaard antennesignaal. Ben benieuwd hoe het beeld eruit ziet icm playstation 3. Mijn keuze is bijna gemaakt!
Het beeld op de 47pfl9703 met een PS3 is niet over naar huis te schrijven!!! Nee, ff zonder dollen... je weet niet wat je mee maakt. Echt geweldig.
Vanavond de film "9th Company" zitten kijken via de PS3 en ik dacht eerst dat ik gek aan het worden was... zo waanzinnig mooi, het leek wel een docu van Discovery op HD.

Analoge tv gaat bij sommige zenders (Caiway), maar is niet om over naar huis te schrijven. Digitaal is ook niet altijd 100%. EditieNL is bijv niet zo heel erg goed, maar Boulevard weer wel.

Overigens kan je wel een eitje bakken aan de rechter-achterzijde van het scherm, wat word dat ding heet zeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:30:

Ik heb de 47" dinsdag bij BCC Almere gezien, en idd een beauty. Ook daar hing deze naast de huidige Aurea. Ik heb de 42" 9703 gekocht en wacht met smart op de levering.

Kan me niet voorstellen dat je nu nog een Aurea koopt. Veel geld voor 'oudere' techniek. Mijn vrouw vindt het plastic zelfs goedkoop aandoen edn was net als mijzelf gelijk 'verliefd' op de werkelijk prachtige 9703 modellen. Een TV die zeker voor "Wow" reacties zal zorgen. Zoals al eerder gesteld gaat het 'goedkope' plastic er bij de next gen Aurea vanaf. een verstandige keuze lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi hoor kan niet wachten totdat ik het ook heb hangen :*)
Heb je luidspreker draden en TV bekabeling door de muur heen of zo ? (erg vrouwvriendelijk zo) ;)

"In gedachten zit ik er ook al aan te denken om door de muur heen de boel aan te sluiten, maar dat is een flink boor en knutsel klusje, en vergt aanpassingen aan de andere kant van de muur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 00:39:

"In gedachten zit ik er ook al aan te denken om door de muur heen de boel aan te sluiten, maar dat is een flink boor en knutsel klusje, en vergt aanpassingen aan de andere kant van de muur"
Je zou ook een soort dubbele muur of een soort voorzetwand kunnen maken van een plaat MDF. Ik heb zelf over een breedte van ongeveer 3,8 meter een wand van ongeveer 1,7 meter hoog gemaakt waar het scherm aan hangt en waar de draden mooi achterlangs kunnen lopen. Ik heb er tevens 5 spaarlampjes achter geplaats die zacht licht achter de wand vandaan laten komen.

Voor weinig geld een mooie simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 00:43:
[...]

Je zou ook een soort dubbele muur of een soort voorzetwand kunnen maken van een plaat MDF. Ik heb zelf over een breedte van ongeveer 3,8 meter een wand van ongeveer 1,7 meter hoog gemaakt waar het scherm aan hangt en waar de draden mooi achterlangs kunnen lopen. Ik heb er tevens 5 spaarlampjes achter geplaats die zacht licht achter de wand vandaan laten komen.

Voor weinig geld een mooie simpele oplossing.
Daar heb ik ook al aan lopen denken, (weet niet wat het locale changemanagement daar van vind, alhoewel wireless zicht wel punten scoort :*) )maar hoe dik/sterk moet de 'muur' zijn opdat de tv veilig hangt.
Hoeveel cm ruimte heb je tussen de 2 ' muren' . Heb je toevallig ook een foto van je constructie (met spaarlampjes aan" een beter milieu begint bij je zelf.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 platen MDF gebruikt van 22mm dik. Achter het gedeelte waar de LCD-wandsteun zit, heb ik een blok van 4 reststukken MDF gemaakt (4x 22mm dik) en achter de wand laten zakken. Dit blok zit met 4 grote schroeven aan de voorzetwand vast. Daarin heb ik met grote schroeven de steun gemonteerd. Onder die steun heb ik een gat gemaakt, waar de kabels door naar achter gaan.

Zelf heb ik de wand zo'n 9 cm van de muur af gehouden ivm de verlichting door 4 balken in de muur vast te zetten, waar de gehele wand aan hangt. Deze ruimte kan natuurlijk ook minder dan 9 cm worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 01:15:
Ik heb 2 platen MDF gebruikt van 22mm dik. Achter het gedeelte waar de LCD-wandsteun zit, heb ik een blok van 4 reststukken MDF gemaakt (4x 22mm dik) en achter de wand laten zakken. Dit blok zit met 4 grote schroeven aan de voorzetwand vast. Daarin heb ik met grote schroeven de steun gemonteerd. Onder die steun heb ik een gat gemaakt, waar de kabels door naar achter gaan.

Zelf heb ik de wand zo'n 9 cm van de muur af gehouden ivm de verlichting door 4 balken in de muur vast te zetten, waar de gehele wand aan hangt. Deze ruimte kan natuurlijk ook minder dan 9 cm worden.

Renews klik even op mijn homepage op de contact button bovenin. (Wel even het emailadres iets aanpassen) dan stuur ik je wel een mailtje met foto's.
Interessante optie zal er nog eens over nadenken. Ben benieuwd naar de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
redfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:02:
[...]

Mag ik vragen watvoor speakers je daar hebt hangen ?

De muur lijkt me spachtelputz? :)
Ik heb een Harman Kardon HKTS11B set. De muur is idd spachtelputz. Ik heb een sleuf in de muur gefreest en dan een gootje ingemaakt, dichtsmeren, spachtelputz erover heen en voila :*)
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/9336/muurkd3.gif
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:06:
Met mijn oude muurbeugel zou het scherm ongeveer 7 - 8 cm er vanaf hangen wat volgens de handleiding te dicht bij is. Voor het beste resultaat zou de ambi tussen de 10 - 20 cm afstand tussen muur/wand en scherm moeten hebben.

Heb je hem toevallig ook op een grootere afstand van je muur gehad? Voordat ik straks alles goed opgehangen heb en ik de boel weer kan aanpassen :-)
Ik vind 10 tot 20 cm ook best veel, dus vind het zo best. Ziet er strakker uit. Ik heb voor het testen het scherm eerst op mijn tv meubel gezet met voet, en daar stond hij ongeveer 20 cm vanaf, maar het was overdag dus kon het ambilight niet echt goed zien. Ik kon niet wachten om hem op mijn muur te knallen namelijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Als ik over een paar weken mijn 9603 of 9703 binnen heb wil ik hem gewoon op de standaard zetten, maar vraag me dan af of dat ambilight goed tot zijn recht komt. Ophanging aan de muur is mooi, maar vond op die pics hierboven dat hij echt veel en veelste hoog hangt (zowat op oog-hoogte als je staat), dus als ik ga hangen dan hang ik hem net boven mijn dressoir. M'n dressoir is 59cm hoog.

Maar als ik hem gewoon met de voet op mijn dressoir zet en dan ± 15cm van de muur af, dan zie je dat ambilight toch nog wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

koffieboontje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:17:
Maar als ik hem gewoon met de voet op mijn dressoir zet en dan ± 15cm van de muur af, dan zie je dat ambilight toch nog wel??
Wat denk je zelf als bij ophangen een afstand tussen de 10 en 20cm wordt aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op diverse fora wordt een hoogte aangeraden van 1 meter. Dit gezien vanaf de grond tot het middelpunt van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:03:
Op diverse fora wordt een hoogte aangeraden van 1 meter. Dit gezien vanaf de grond tot het middelpunt van de TV.
Tot het middelpunt kan het misschien wel kloppen idd, als je een dressoir hebt van 60 cm en dan de tv op een voet hebt staan denk ik wel dat het middelpunt op ± 1 meter zit, dat is ook de perfecte hoogte.

Maar die pics hierboven, daar zit het middelpunt op ± 170cm lijkt het wel. Maargoed, tis maar wat je gewend bent ook.

Haha kan niet wachten!!!! Hoop echt alleen dat ik wat aan die prijs kan doen, vind 2999 euro voor die 47PFL9703 wel erg veel! Maar als ik die (met de aankoop van 5 tv's en nog wat spullen) voor ongeveer 2400/2500 euro kan krijgen dan ben ik een happy man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
ik had hem zelf ook wat lager gewild, maarja als alles klaar was kan je moeilijk terug he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Er blijk ook een 9803 te komen. Grootste verschil is volgens mij de LED backlight...
Wellicht een hoax ?

Zie hier: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=761843

'k zIe dat er ook nog een lijst is van alle modellen die gaan komen / er al zijn...

Zie hier:

http://www.philips.com/sh...008_stand_by_overview.pdf

[ Voor 36% gewijzigd door bulsing op 05-06-2008 10:29 . Reden: Link naar lijst Philipsmodellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
quicksilvernet schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:19:
ik had hem zelf ook wat lager gewild, maarja als alles klaar was kan je moeilijk terug he ;)
Ja, zeker als je aan het fraisen bent geweest! Das wel jammer. Maargoed, je hebt echt werkelijk een pracht-toestel hangen kerel!! Een plaatje!

Wanneer ik die tv heb staan ga ik ook zeer zeker foto's maken en mijn bevindingen hier neer zetten. Maar ik denk dat het niet meer stuk kan. En zeker wat ik reeds paar berichten hiervoor las, icm met een PS3 dat het beeld fenominaal zal zijn. Ik denk niet dat je het beter kunt krijgen dan met deze apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees ook dat de led bakclight in september uitkomt. Denk alleen in de topserie en dus voor een klein fortuin. Overigens vind ik niet de kleuren het grootste issue maar de snelheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:36:
Ik lees ook dat de led bakclight in september uitkomt. Denk alleen in de topserie en dus voor een klein fortuin. Overigens vind ik niet de kleuren het grootste issue maar de snelheid.
En LEDs hebben ook weer hun eigen problemen. De levensduur kan per LED wisselen en je kunt kleurafwijkingen krijgen als witte LEDs ouder worden. Ik hou het lekker bij de 9703 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:18:
[...]

Haha kan niet wachten!!!! Hoop echt alleen dat ik wat aan die prijs kan doen, vind 2999 euro voor die 47PFL9703 wel erg veel! Maar als ik die (met de aankoop van 5 tv's en nog wat spullen) voor ongeveer 2400/2500 euro kan krijgen dan ben ik een happy man!
Bel Foka dan eens op. Ik kreeg de 47pfl9703 zonder af te dingen mee voor 2549.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Heb ergens een plaatje gezien van een normaal paneel en daarnaast een LED paneel. Het plaatje liet heel duidelijk zien dat een licht voorwerp op een verder donkere achtergrond een duidelijk licht aura om dat voorwerp te zien was... Dacht dat het om samsung toestellen ging, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pascalbulsing schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:08:
Heb ergens een plaatje gezien van een normaal paneel en daarnaast een LED paneel.
Jij bedoelt iets heel anders. Wat jij beschrijft gaat over gesegmenteerde backlighting waarbij donkere delen van het scherm een mindere verlichting krijgen dan de lichtere delen van het scherm. Bij een display met matig contrast zie je dan een lichtwaas op de sterker verlichte delen. Dat zal ook gebeuren als de backlight met LEDs wordt gedaan.

Wat wel een grote vooruitgang is, is een OLED display waarbij geen backlight meer aanwezig is en de pixels per stuk verlicht worden. Dat is echter iets heel anders dan een normaal TFT panel met LED backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:42:
[...]

Wellicht wil Foka voor je mega-order wel een heel mooi prijsje maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd ik "krijg" dus binnenkort de 42pfl9703, de tv moet aan de muur. Zijn er belangrijke verschillen om op te letten betreffende de 'muurbeugels' BCC zegt 129,- voor een vaste bevestiging en 229 voor 1 die beweegbaar is. Wat is jullie voorkeur/ervaring qua de diverse merken beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
koffieboontje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:26:
[...]

Ja, zeker als je aan het fraisen bent geweest! Das wel jammer. Maargoed, je hebt echt werkelijk een pracht-toestel hangen kerel!! Een plaatje!

Wanneer ik die tv heb staan ga ik ook zeer zeker foto's maken en mijn bevindingen hier neer zetten. Maar ik denk dat het niet meer stuk kan. En zeker wat ik reeds paar berichten hiervoor las, icm met een PS3 dat het beeld fenominaal zal zijn. Ik denk niet dat je het beter kunt krijgen dan met deze apparatuur.
Ja tnx! Heb er jaren op gewacht, nu heb er eindelijk 1, nu nog een htpc en dan is het setje kompleet. Eerst even het thuisfront even af laten koelen van deze grote verandering ;)

Die 9803 ziet er ook wel gaaf uit zeg :') pff
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/1136/philips2098322060gw8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:10:
Zoals al eerder gezegd ik "krijg" dus binnenkort de 42pfl9703, de tv moet aan de muur. Zijn er belangrijke verschillen om op te letten betreffende de 'muurbeugels' BCC zegt 129,- voor een vaste bevestiging en 229 voor 1 die beweegbaar is. Wat is jullie voorkeur/ervaring qua de diverse merken beugels.
Ik heb zelf de vogels vfw 040. Die is tot max 35 kg en tot max 42" . Voldoet prima. Betaalde er 45 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:11:
[...]

Ja tnx! Heb er jaren op gewacht, nu heb er eindelijk 1, nu nog een htpc en dan is het setje kompleet. Eerst even het thuisfront even af laten koelen van deze grote verandering ;)

Die 9803 ziet er ook wel gaaf uit zeg :') pff
[afbeelding]
Ja ziet er inderdaad mooi uit, kan we me nog goed herinneren dat Philips vroeger de boel niet zo mooi stylde. Laatste tijd weten ze precies wat mooi is, erg belangrijk vooral als je je ega moet overtuigen van een investering van ruim 2000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:18:
[...]

Ik heb zelf de vogels vfw 040. Die is tot max 35 kg en tot max 42" . Voldoet prima. Betaalde er 45 euro voor.
Kijk dat klinkt al weer een stuk beter dan 129,- bij BCC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:42:
[...]

Ik ga ze wel gewoon ff mailen, prijsaanvraag doen :-) Ff kieken wat ik kwijt zal zijn voor de hele reut, en die vergelijken met de bcc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Tjonge, het EK heeft er voor gezorgd dat alle tv's met een goede prijs zo'n beetje uitverkocht zijn volgens mij :) Ik ben zelf op zoek naar een 32pfl9603D maar overal zijn ze uitverkocht als de prijs <= €1150,- is.

Wel jammer want ik had zelf ook graag het EK gezien op die tv, nu is het maar afwachten in hoeverre dat gaat lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door MAZZA op 05-06-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:16:
Tjonge, het EK heeft er voor gezorgd dat alle tv's met een goede prijs zo'n beetje uitverkocht zijn volgens mij :) Ik ben zelf op zoek naar een 32pfl9603D maar overal zijn ze uitverkocht als de prijs <= €1150,- is.

Wel jammer want ik had zelf ook graag het EK gezien op die tv, nu is het maar afwachten in hoeverre dat gaat lukken.
Ik denk dat je hier spijt van gaat krijgen als je een 32inch koopt, heb zelf een 42 en heb al spijt dat ik niet voor de 47 ben gegaan.

Ps zit ook maar 2,5 meter van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aub.

Heeft er iemand al ervaring met de SOUNDBAR van Philips ?
Hoe is het geluid ?
Kan ik mijn PS3 hier ook op aansluiten ?
Is hier die lipsinc ook een probleem of niet ?

Pro's en contra's ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat je hier spijt van gaat krijgen als je een 32inch koopt, heb zelf een 42 en heb al spijt dat ik niet voor de 47 ben gegaan.

Ps zit ook maar 2,5 meter van mijn tv.
Hehe ik mag niet groter dan 47" :D zou het liefste een 52PFL9703D halen maar zijn in Nederland niet aan te komen helaas, en al zou dat wel zo zijn, zijn ze niet te betalen, denk dat je dan qua prijs ruim boven de 5000 euro zit :(

Ik zit ± tussen de 4.5 en de 5.0 meter van mn tv af, dus sowieso dat ik een 47" minimaal nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik vind zo'n groot scherm niet echt nodig. Ik heb de 37" overwogen maar de meerprijs van ~500 euro vond ik het echt niet waard. De kijkafstand tot de televisie hier is ongeveer 3 meter. Dan vind ik 32" wel prima eigenlijk :)

Alleen dus jammer dat 'ie nergens op voorraad is :( :+

[ Voor 11% gewijzigd door MAZZA op 05-06-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:58:
[...]

Hehe ik mag niet groter dan 47" :D zou het liefste een 52PFL9703D halen maar zijn in Nederland niet aan te komen helaas, en al zou dat wel zo zijn, zijn ze niet te betalen, denk dat je dan qua prijs ruim boven de 5000 euro zit :(

Ik zit ± tussen de 4.5 en de 5.0 meter van mn tv af, dus sowieso dat ik een 47" minimaal nodig heb
Al is aan plasma gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:56:
Vraagje aub.

Heeft er iemand al ervaring met de SOUNDBAR van Philips ?
Hoe is het geluid ?
Kan ik mijn PS3 hier ook op aansluiten ?
Is hier die lipsinc ook een probleem of niet ?

Pro's en contra's ?

Alvast bedankt
Die hebben mijn ouders icm een 32" Philips Cineos met Ambi, een van de eersten, typenummer weet ik niet meer.
Soundbar (ik neem aan dat je de HTS8100 bedoelt) werkt prima. Geeft ook goed geluid maar een 5.1 benadering is het echt niet, ook is het geluid soms wat blikkerig.
Lipsync is geen probleem (ook nooit geweest), of je je PS3 er op aan kunt sluiten zou ik niet weten, ik heb geen PS3 en ik gebruik het ding ook niet. Het lijkt me van wel echter, aangezien de HDD DVD recorder ook op het ding is aangesloten.

Overigens een kleine vraag, ik las iets over het servicemenu waar je kunt zien welk panel er in je tv hangt, maar hoe kom ik daar? Vast niet zelf of wel?

[ Voor 8% gewijzigd door PauseBreak op 05-06-2008 16:10 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:07:
[...]

overigens een kleine vraag, ik las iets over het servicemenu waar je kunt zien welk panel er in je tv hangt, maar hoe kom ik daar? Vast niet zelf of wel?
Zou het ook niet weten alle informatie die ik nu weet over de tv is informatie die ik op dit forum heb ingewonnen.

Waarom zou je dat willen weten ? zijn er nieuwe of oude of goede of slechte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:26:
[...]

Kijk dat klinkt al weer een stuk beter dan 129,- bij BCC ;)
Heb zelf de EFW 2001 http://kieskeurig.nl/prod...69CE2C125743500382FA9.htm muurafstand is 54mm. Voordeel van dit model is dat je de tv niet zomaar eraf kunt halen/stelen. Je moet eerst het ontgrendelingsknopje vinden en indrukken en ingedrukt houden om de tv te verwijderen.

Nadeel van de philips vind ik dat de hdmi aansluitingen niet optimaal zitten als je hem ophangt. De kabels zijn vaak te stug om fatsoenlijk tussen je muur/wand en tv te krijgen. Morgen maar eens kijken naar platte hdmi kabels.

Had Philips overigens gebeld over die EK aktie, waarom de 47PFL9703 er niet op stond. Zij konden mij geen verklaring geven. Dit scherm valt dus niet onder de EK aktie (belachelijk eigenlijk).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de actie van Philips op zijn zachts gezegd zwak.
Sony geeft meer, samsung al helemaal en jvc geeft 4 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oog laten vallen op de 37PFL603, 2ms, en op de kleinere 32 inch, 6ms, versie ervan. Is het verschil in responstijd echt een merkbaar iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:19:
[...]

Zou het ook niet weten alle informatie die ik nu weet over de tv is informatie die ik op dit forum heb ingewonnen.

Waarom zou je dat willen weten ? zijn er nieuwe of oude of goede of slechte ?
Omdat ik benieuwd ben of er in mijn 37PFL9603D/10 een Wide Gamut paneel hangt ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
PauseBreak schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:10:
[...]

Omdat ik benieuwd ben of er in mijn 37PFL9603D/10 een Wide Gamut paneel hangt ;)
9603 heeft geen wide gamut panel, aldus de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ik kom net bij de IT's vandaan en ben 3600,- lichter.

ik heb een wasmachine, een stofzuiger en een 47PFL9703 besteld

de wasmachine was iets duurder dan ik had gehoopt, maar de tv kreeg ik voor 2481,-

nadeel is wel dat ie pas 18-07 geleverd kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
dhhdante schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:41:
ik kom net bij de IT's vandaan en ben 3600,- lichter.

ik heb een wasmachine, een stofzuiger en een 47PFL9703 besteld

de wasmachine was iets duurder dan ik had gehoopt, maar de tv kreeg ik voor 2481,-

nadeel is wel dat ie pas 18-07 geleverd kan worden..
Dat is jammer idd pas 18-07 geleverd, maar jeetje, dan heb je 520 euro van die tv afgekregen, doe je goed. Konden ze em bij BCC niet eerder leveren?? kleaute zeg, heb je zo'n mooie tv besteld moet je nog 6 weken wachten, en dan is ook het ek al voorbij.

Heb je hard moeten handelen of viel wel mee? En die 2481 was zeker ook omdat je een wasmachine en een stofzuiger erbij nodig had zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ja, want die 2 kan ik via het web wel goedkoper krijgen. had niet veel moeite hoeven doen.

gewoon het verhaal dat ik ze voor een bepaalde prijs wil hebben op 1 plek ipv via verschillende webshops. dus wel de prijzen van te voren opzoeken voor je er heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje...

Sinds dat wij de 9703 hebben, hebben mijn vrouw en ik het idee dat we scheel zitten te kijken :-) (alleen als we naar de tv gluren). Iemand een idee waar dat door zou kunnen komen (helderheid of toch net te groot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:50:
Even een vraagje...

Sinds dat wij de 9703 hebben, hebben mijn vrouw en ik het idee dat we scheel zitten te kijken :-) (alleen als we naar de tv gluren). Iemand een idee waar dat door zou kunnen komen (helderheid of toch net te groot)?
Muhaha. Misschien samen een bezoekje aan de oog-arts? nee zonder dollen, lijkt me niet dat dat komt omdat het te groot is. Hoveel inch heb je en hoe ver zit je er van af? En wanneer heb je het idee dat je scheel kijkt met HD-content of gewoon met het kijken van normale tv?

En hoe lang heb je de tv al? Misschien moet je gewoon even wennen aan de tv. Kan me zo geen oorzaak voor de geest halen waardoor je scheel zou gaan kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de 47FPL9703 en ik zelf zit ongeveer 4 meter van het scherm af (puntje neus <-> voorkant scherm), maar mijn vrouw zit op ongeveer 3,25 meter afstand. TV hebben wij sinds 3 juni.

Of ik nu HD-TV, DVD via PS3, digitale tv of analoge tv kijk, het is er altijd. Ik heb wel al het scherm wat donkerder gezet, want gisteren leek het wel of Karel Appel het beeld aan het opbouwen was ipv de tv zelf :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:07:
Het is de 47FPL9703 en ik zelf zit ongeveer 4 meter van het scherm af (puntje neus <-> voorkant scherm), maar mijn vrouw zit op ongeveer 3,25 meter afstand. TV hebben wij sinds 3 juni.

Of ik nu HD-TV, DVD via PS3, digitale tv of analoge tv kijk, het is er altijd. Ik heb wel al het scherm wat donkerder gezet, want gisteren leek het wel of Karel Appel het beeld aan het opbouwen was ipv de tv zelf :-)
Nou sowieso niet dat hij te groot is voor een afstand van ± 4 meter daar is een 47" perfect voor.
Als je er 1 meter of dichterbij voor gaat staan, merk je het dan ook?

Probeer eens de 100Hz functie uit te zetten of het dan nog zo is. Normaal is juist 100Hz rustgevender voor je ogen, dus denk haast niet dat het hier aan zou kunnen liggen. Wellicht dat je het op zn minst 'n keer probeerd. Zou het anders echt niet weten. heb het probleem nooit eerder gezien of gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door koffieboontje op 05-06-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:15:
[...]

Nou sowieso niet dat hij te groot is voor een afstand van ± 4 meter daar is een 47" perfect voor.
Als je er 1 meter of dichterbij voor gaat staan, merk je het dan ook?

Probeer eens de 100Hz functie uit te zetten of het dan nog zo is. Normaal is juist 100Hz rustgevender voor je ogen, dus denk haast niet dat het hier aan zou kunnen liggen. Wellicht dat je het op zn minst 'n keer probeerd. Zou het anders echt niet weten. heb het probleem nooit eerder gezien of gehoord.
Ik zat trouwens daarstraks in de gids van de Samsung 360 HDtv decoder en heb het maar snel weer weggedrukt. Het leek net of de teksten er 2x stonden, de een centimeter naast de ander.

Ik ga vannacht wel eens wat zitten spelen met de instellingen, kijken of dat helpt, anders bel ik morgen de winkel en/of philips wel op om te vragen of zij toevallig weten wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
koffieboontje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:15:
[...]
Probeer eens de 100Hz functie uit te zetten of het dan nog zo is. Normaal is juist 100Hz rustgevender voor je ogen, dus denk haast niet dat het hier aan zou kunnen liggen.
Om 'm zo op 50hz te krijgen ? 7(8)7
Vind 'm wel geestig eigenlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door bulsing op 05-06-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij wat voor bronnen zul je het verschil tussen een reactiesnelheid van 2ms en 6ms echt merken? Ik twijfel tussen de 37PFL9603D en de kleinere 32PFL9603D. De 37" is daarin dus sneller maar ik weet niet of dit een merkbaar verschil. Verder vroeg ik me af of het verschil in dynamisch contrast tussen de schermen merkbaar is namelijk 30.000.1: en 55.000.1. Dit zijn volgens mij de afwijkingen tussen beide modellen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk hoe slechter de kwaliteit (bv analoge tv) hoe eerder je het merkt, maar het ligt er denk ik ook aan hoeveel bewegende dingen er in beeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bijna 2 weken in het bezit van de 42pfl9703,

Er zijn een aantal dingen waar ik mij aan stoor bij deze LCD.
Graag reacties als er meerdere mensen zijn, die hier mee eens / oneens zijn.

Zwartwaardes: ik hoor zoveel verschillende berichten. De een vindt het perfect en de ander echt zwart met grijze vlekken.
Maar wat ik zie is echt zwart met een grijze gloed (net hoe je het van verschillende kanten bekijkt), dus NIET zwart. Is dit nu een contrastratio van 30.000:1 ??
Op mijn slaapkamer staat een oude LCD van philips met een CR van 2000:1 en er zit niet veel verschil in met de 42pfl9703.

Misschien een domme vraag, maar kan er onderling ook verschil zitten in de LCD, bijv. fabricage(fout), of tolerantieverschil ??

Wanneer ik het geluid op zacht heb staan bijv. 5, dan vervormd het geluid (subwoofer).
Het lijkt net of er water in staat.

En wanneer ik het beeld op persoonlijk heb staan en ambilight op 100%, gaat het na 1 of 2 dagen weer op de stand film en ambilight op 40%. Hoe kan dit ??

Ik ben misschien een zeikerd, of ik heb een maandagochtend toestel.
Maar voor een scherm van dit kaliber had ik toch wat meer van verwacht.

P.S. rest ziet er natuurlijk wel weer gelikt uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:05:
Zwartwaardes: ik hoor zoveel verschillende berichten. De een vindt het perfect en de ander echt zwart met grijze vlekken.
Maar wat ik zie is echt zwart met een grijze gloed (net hoe je het van verschillende kanten bekijkt), dus NIET zwart. Is dit nu een contrastratio van 30.000:1 ??
Op mijn slaapkamer staat een oude LCD van philips met een CR van 2000:1 en er zit niet veel verschil in met de 42pfl9703.

Misschien een domme vraag, maar kan er onderling ook verschil zitten in de LCD, bijv. fabricage(fout), of tolerantieverschil ??

Wanneer ik het geluid op zacht heb staan bijv. 5, dan vervormd het geluid (subwoofer).
Het lijkt net of er water in staat.

En wanneer ik het beeld op persoonlijk heb staan en ambilight op 100%, gaat het na 1 of 2 dagen weer op de stand film en ambilight op 40%. Hoe kan dit ??
Contrastratio zegt alleen iets over de verhouding tussen de lichtste en de donkerste pixel, niets over hoe donker die donkerste dan is. LCD heeft niet de beste zwartwaardes. Ik kom van een philips breedbeeld CRT en ik kan niet zeggen dat mij opvalt dat het zwart nou zo slecht is ofzo, zeker niet als je de ambilight erbij aan hebt. De backlight is ook niet 100% egaal over het hele scherm, maar dat valt alleen op bij compleet zwart beeld, in een film, tv programma of game is het mij nog niet opgevallen.

Je problemen met het geluid en de ambilightinstellingen herken ik niet echt. Maar ik heb het geluid meestal via een receiver lopen.

Verschil tussen individuele modellen kan er altijd zijn, als je echt denkt dat er iets raars is zou ik toch terug gaan naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Voor de mensen die met het DVB-C model i.c.m. de AlphaCrypt CAM willen gaan stoeien (zoals ik) hier misschien wat leesvoer en/of tips:

AlphaCrypt binnenkort op zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 37PFL9603 ontvangen! 8)

Pluspunten: :)
Design
Kleuren en zwartwaardes (voor de diegene die zwart niet zwart vinden, stel het contrast wat lager in, standaard op 100)
Nauwelijks over gesproken hier: Geluid is fantastisch, mooi vol geluid komt eruit
XBOX360 op HDMI en GAME-mode; geen lag waargenomen

Nadelen: :(
Wieltje opde AB beetje fragiel, waardoor je nog wel eens door een menukeuze 'heenschiet'

Zelf gewtijfeld tussen 32 en 37. Erg blij met de 37 keuze.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Mijn 32PFL9603D is verrassend genoeg toch binnen bij de winkel *O* Vanmiddag of morgenochtend even halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:10:

Wieltje opde AB beetje fragiel, waardoor je nog wel eens door een menukeuze 'heenschiet'
Vind ik ook best irritant }:| , ze hadden beter de oude pijltjes kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:10:
Mijn 37PFL9603 ontvangen! 8)

Pluspunten: :)
Design
Kleuren en zwartwaardes (voor de diegene die zwart niet zwart vinden, stel het contrast wat lager in, standaard op 100)
Nauwelijks over gesproken hier: Geluid is fantastisch, mooi vol geluid komt eruit
XBOX360 op HDMI en GAME-mode; geen lag waargenomen

Zelf gewtijfeld tussen 32 en 37. Erg blij met de 37 keuze.........
Ik twijfel ook tussen die 2 modellen. Wat heeft jouw doen besluiten om voor de 37 inch versie te gaan en op welke kijkafstand zit jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik had een prijsopgaaf gevraagd bij FOKA voor die 5 LCD-schermen waar ik het eerder over had, ze geven me het volgende aan:

Geachte heer / mevrouw

Dank u voor uw mail.

47PFL9703 NL2549,00 EU2359,00
32A552 NL829,00 EU779,00
46F86 NL1679,00 EU1599,00

NL= Nederlands produkt met 2 jaar ONSITE garantie
EU= Europees produkt met 2 jaar BRING IN garantie

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht,

Vr,gr,
Foka BVAudio/video/ktv afdeling

Dus deze gaat in me dossiertje en dan gaan we bij BCC verder handelen. Heeft iemand nog een email adres van Saturn? ik kan namelijk nergens geen contact gegevens vinden van Saturn. Misschien anders maar gewoon even proberen op info@saturn.nl ofzo, die komen vaak wel aan.

Maar wat vinden jullie van de prijzen van deze lcd's? Heb nog wel gevraagd of er nog korting afging als ik ze alle 5 in een keer nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

koffieboontje schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:43:
Maar wat vinden jullie van de prijzen van deze lcd's? Heb nog wel gevraagd of er nog korting afging als ik ze alle 5 in een keer nam.
Prima prijzen, dus ik zou het gewoon doen. Foka is ook wel een redelijke zaak en dat is ook wel belangrijk.

Ik krijg m'n 47 inch 9703 volgende week waarschijnlijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:27:
Ik twijfel ook tussen die 2 modellen. Wat heeft jouw doen besluiten om voor de 37 inch versie te gaan en op welke kijkafstand zit jij als ik vragen mag?
Redenen om voor de 37 te gaan:
Meningen in dit forum, dat HD en gamen beter op een 37 of groter uitkomt.
Bij een kijkafstand van zo'n 2,5/3m is 32 toch wel een redelijk 'klein' toestel
Design komt beter tot z'n recht.

Schrok gisteren best wel van de doos en het f rmaat, maar na deze eenmaal geinstalleerd te hebben, was het een plaatje. Zeker als je een beetje grote muur hebt, staat zo'n TV fantastisch. Deze mag gezien worden. Zowel aan als uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:29:
[...]

Redenen om voor de 37 te gaan:
Meningen in dit forum, dat HD en gamen beter op een 37 of groter uitkomt.
Bij een kijkafstand van zo'n 2,5/3m is 32 toch wel een redelijk 'klein' toestel
Design komt beter tot z'n recht.

Schrok gisteren best wel van de doos en het f rmaat, maar na deze eenmaal geinstalleerd te hebben, was het een plaatje. Zeker als je een beetje grote muur hebt, staat zo'n TV fantastisch. Deze mag gezien worden. Zowel aan als uit.
Waar heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffieboontje schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:43:
... Heeft iemand nog een email adres van Saturn? ik kan namelijk nergens geen contact gegevens vinden van Saturn. Misschien anders maar gewoon even proberen op info@saturn.nl ofzo, die komen vaak wel aan....
Saturn, net als MM onderdeel van de Metro Group overigens, is een franchise. Elke vestiging kan, binnen bepaalde speelruimte althans, zijn eigen prijzen opstellen. Je zult dus via het hoofdkantoor ook geen prijzen krijgen maar zult een specifieke vestiging dienen te benaderen.
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.