Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Er staat in de voorwaarde dat deze aanbieding niet geldt voor TVs die meedoen aan de EK acties. Staat deze prijs echt expliciet zo in het krantje voor deze TV?Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:23:
Was van plan om de 42pfl9732d aan te schaffen maar kreeg zojuist het Saturn krantje ( net geopend in Groningen) en zag daar een wel heel leuke aanbieding, namelijk de 42pfl9703 voor 1924 euro
Prijs is alsvolgt opgebouwd: 2499,- euro TV
450,- euro refund via Saturn ( binnen 3 week )
125,- euro refund via Philips ( weet niet op welke termijn )
-----------
Totaal 1924,- euro![]()
Lijkt mij een mooie aanbieding. Of zie ik iets over het hoofd????
Verwijderd
Erg mooie aanbieding idd.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:23:
Was van plan om de 42pfl9732d aan te schaffen maar kreeg zojuist het Saturn krantje ( net geopend in Groningen) en zag daar een wel heel leuke aanbieding, namelijk de 42pfl9703 voor 1924 euro
-----------
Totaal 1924,- euro![]()
Ik zie de tv niet in het de digitale folder van Saturn staan. Gaat deze aanbieding volgende week pas in? En stond de berekening zo vermeld of heb je dit zelf zo geconcludeerd uit een mogelijk onduidelijke folder.. In ieder geval 100 euro goedkoper dan goedkoopste adres op internet (niet op voorraad).
Dat meerbedrag tussen de 96 en de 97 serie betaal je vooral voor die ambilight surround, volgens mij hebben ze die wide color gamut erbij gegooid om dat verschil nog wat meer te rechtvaardigen :-). Die ambilight aan de bovenkant doet mijns insziens meer voor je kijkervaring dan een wide color gamut trouwens, maargoed.Mooooody schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:58:
Zeer goede aanbieding inderdaad!
Dat had de keuze tussen de 42pfl9703 en Toshiba 40ZF355d wat lastiger gemaakt. Ik ben overigens voor de laatste gedaan ivm design, geluid, beeldkwaliteit (geen halo's) en prijs (1479 euro)
En de Toshiba heeft ook Wide Colour Garmut, waar je voor Philips flink extra voor moet betalen (9603 -> 9703)
Wat voor halo's bedoel je eigenlijk als je het over de beeldkwaliteit hebt? ik heb een 42pfl9703 en mij zijn nog geen halos opgevallen.
Verwijderd
Ik zie hem niet in het krantje staan.....Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:23:
-----------
Totaal 1924,- euro![]()
Overigens had ik van de week naar Mediamarkt gebeld en gevraagd of zijn nog een 42pfl9703 op voorraad hadden, er was er nog ééntje. Toen ik hem vertelde dat ik hem in een normale winkel voor 2100 (is nog niet de 125 van philips vanaf) had besteld, vertelde hij mij dat hij niets aan de prijs mocht doen. Dit werd niet toegestaan door Philips en anders zouden zij problemen gaan krijgen met de leveringen van philips toestellen.
Ik snap daarom niet waarom Saturn hem wel goedkoper kan leveren dan de normale 2499 euro.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nee idd. Halo's waren bij Pixel Plus 2 nog wel zichtbaar maar de PNX5100 in de nieuwe TV's doet dat veel beter.Jheroun schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:33:
Wat voor halo's bedoel je eigenlijk als je het over de beeldkwaliteit hebt? ik heb een 42pfl9703 en mij zijn nog geen halos opgevallen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Saturn levert hem kennelijk gewoon in de winkel voor 2499 (zoals Phillips dat kennelijk graag ziet). Vervolgens geven ze een cashback, en heb je daar Saturn geen webwinkel is, recht op de Philips refund. Maar zoals al eerder gezegd, ik zie hem niet staan in de digitale folder. Mogelijk is het nieuwe krantje al weer in de bus gegooid door de plaatselijke bezorgpuber.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:58:
[...]
Ik zie hem niet in het krantje staan.....
Overigens had ik van de week naar Mediamarkt gebeld en gevraagd of zijn nog een 42pfl9703 op voorraad hadden, er was er nog ééntje. Toen ik hem vertelde dat ik hem in een normale winkel voor 2100 (is nog niet de 125 van philips vanaf) had besteld, vertelde hij mij dat hij niets aan de prijs mocht doen. Dit werd niet toegestaan door Philips en anders zouden zij problemen gaan krijgen met de leveringen van philips toestellen.
Ik snap daarom niet waarom Saturn hem wel goedkoper kan leveren dan de normale 2499 euro.
In MediaTotaal staat een review van diverse topmodellen, waaronder de 9703. Als minpunt wordt 'irritante halo's' genoemd.Jheroun schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:33:
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Mochten er meer mensen last van die halo's hebben op hun 9703, dan is het misschien raadzaam om philips hierover in te lichten... wellicht dat er een update voor mogelijk is.
Dat is een dealer die niet snapt wat een MAP (minimum advertised price) inhoudtVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:58:
[...]
Ik heb 2250 betaald, de overige 250 stonden op de bon als inruilkorting. Ik kreeg ook eerst dat "mag niet van philips" verhaal, na navraag bij iemand hoger in de verkopersboom was die barriere snel beslecht.
Moraal van het verhaal: niet het eerste antwoord van de verkoper zomaar geloven, op alle wat duurdere electronische zooi kan je afdingen.
http://www.hifi-forum.de/...hread=3007&postID=476#476
"...Qualität über DVB-C ist der Hammer. Längen besser als analoges Kabel und DVB-T..."
Tjah leuk maar dat zegt nog niets over het verschil tussen een losse HD decoder en een geintegreerde zoals bij de Philipspascalbulsing schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:43:
Op het duitse hifi-forum.de een persoon die ervaring heeft met een H model icm de DVB-C tuner.
http://www.hifi-forum.de/...hread=3007&postID=476#476
"...Qualität über DVB-C ist der Hammer. Längen besser als analoges Kabel und DVB-T..."
Kan jij me misschien vertellen hoe dat in zijn werk gaat. Me opa heeft er net 1 aangeschaft bij SaturnVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:23:
-----------
Totaal 1924,- euro
in groningen maar daar zeiden ze niks over een refund?
Al is het alleen maar om de losse DVB-C ontvanger de deur uit te doen. Ook als zou hij alleen SD uitzenden. Kan me niet echt schelen. Ik verwacht niet dat op korte termijn de NL zenders opeens ook HD gaan uitzenden...(buiten NL 1 HD dan)redfoxert schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:57:
[...]
Tjah leuk maar dat zegt nog niets over het verschil tussen een losse HD decoder en een geintegreerde zoals bij de Philips
Tegen de tijd dat in NL alle zenders (ook) in HD uitzenden, heb ik allang weer een nieuw toestel waar natuurlijk wel een DVB-C HD decoder inzit. ;-)
Verwijderd
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een 37PFL9603. Met behulp van de installatie-wizard is de tv eenoudig aan de persoonlijke voorkeur aan te passen. Het beeld is goed (op Dreambox satelliet-ontvanger), bij DVD's lijkt er diepte in het beeld te zitten (3-D achtig), ook heel mooi. Het Ambilight geeft inderdaad in films iets extra's.
Nu valt me bij Ambilight op, dat bij donkere scenes (dus wanneer de zijkanten van het beeld donker zijn), het Ambilight groen licht projecteerd. Nu ik erop ga letten, begin ik het irritant te vinden.
Volgens mij zou bij donkere zijkanten het Ambilight uit moeten gaan, of zeer weinig licht moeten geven.
Is dit normaal, of is er ergens een instelling die dit regelt?
Verwijderd
Furfoot schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:20:
[...]
Er staat in de voorwaarde dat deze aanbieding niet geldt voor TVs die meedoen aan de EK acties. Staat deze prijs echt expliciet zo in het krantje voor deze TV?
Verwijderd
[...]
[/quote]
Verwijderd
WR. schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:02:
[...]
Kan jij me misschien vertellen hoe dat in zijn werk gaat. Me opa heeft er net 1 aangeschaft bij Saturn
in groningen maar daar zeiden ze niks over een refund?
Philips wil dat 2499 op de prijskaartjes staat, zodat, mede dankzij deze prijs, deze tv een als een premium model wordt gezien. Helaas denken nog veel mensen dat duurder altijd beter is...Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:39:
Pagina 7 en aanbieding is geldig van 2-6 t/m 7-6 Hoe Saturn dat regelt weet ik niet, maar maakt mij ook niet veel uit.[ quote]GameSpel schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:58:
[...]
De cashback van Saturn is niet direct te zien op het prijskaartje en zal van Philips wel mogen blijkbaar.
Vorige week zaterdag dus, misschien nog kans op refund. Ik ga zaterdag weer even heen en zal het proberen te regelen. Mocht er meer duidelijk over komen dan laat ik dat weten.[b][message=30165247,noline]( weet natuurlijk niet wanneer je opa de tv gekocht heeft maar denk niet zo heel lang geleden toch?)
[...]
Verwijderd
Mocht je nou geen refund krijgen, dan kan je altijd nog het toestel terugbrengen (en je geld terug krijgen) en daarna weer een nieuw toestel kopen. Het is wel wat omslachtig, maar voor die 450 euro zou ik het wel over hebben.WR. schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:21:
[...]
Vorige week zaterdag dus, misschien nog kans op refund. Ik ga zaterdag weer even heen en zal het proberen te regelen. Mocht er meer duidelijk over komen dan laat ik dat weten.
Verwijderd
Op de een of andere manier kan je alleen gebruik maken van 100 hz als natural motion ook aanstaat.
Als ik natural motion uitzet is 100HZ niet meer beschikbaar in menu...
En andersom werkt het wel. Naturel motion kan wel als 100 hz uit staat.
Waarom kan 100 hz niet aan als natural motion uit is??
Dat is een standaardkleur en die kun je ergens in het Ambilight menu wel veranderen, maar het is me nog niet gelukt om het voor elkaar te krijgen die 'standaardkleur' volledig weg te krijgen. Ach, mij maakt het ook niet veel uit eigenlijk.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:34:
Hallo,
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een 37PFL9603. Met behulp van de installatie-wizard is de tv eenoudig aan de persoonlijke voorkeur aan te passen. Het beeld is goed (op Dreambox satelliet-ontvanger), bij DVD's lijkt er diepte in het beeld te zitten (3-D achtig), ook heel mooi. Het Ambilight geeft inderdaad in films iets extra's.
Nu valt me bij Ambilight op, dat bij donkere scenes (dus wanneer de zijkanten van het beeld donker zijn), het Ambilight groen licht projecteerd. Nu ik erop ga letten, begin ik het irritant te vinden.
Volgens mij zou bij donkere zijkanten het Ambilight uit moeten gaan, of zeer weinig licht moeten geven.
Is dit normaal, of is er ergens een instelling die dit regelt?
Ergens is het ook wel fijn, dan knalt de Ambilight er niet zo in wanneer het beeld weer beweegt/kleur krijgt.
Nee, merp!
Lijkt mij ook, niets is irritanter als druk geflits en je ogen die telkens moeten wennen aan intensiteit.PauseBreak schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:19:
Ergens is het ook wel fijn, dan knalt de Ambilight er niet zo in wanneer het beeld weer beweegt/kleur krijgt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Precies, helemaal als je de Ambilight intensiteit e.d. standaard hebt staan. Dat ding staat standaard erg aanwezig afgesteld. Ik heb het dus maar meteen wat naar beneden geschroefdDukeBox schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:27:
[...]
Lijkt mij ook, niets is irritanter als druk geflits en je ogen die telkens moeten wennen aan intensiteit.
Daarbij is het groene ook een heel stuk minder fel dan de rest van de Ambilight (dus wanneer het wel actief is). Mij stoort het persoonlijk dus niet.
[ Voor 15% gewijzigd door PauseBreak op 01-06-2008 21:47 ]
Nee, merp!
Verwijderd
Verwijderd
http://www.koopem.nl/t/130.aspx
* M.u.v. Loewe en Philips AUREA en Philips EK actie modellen.
ehhh.. daar gaat het hier toch juist om? dus we hebben niets aan die actie lijkt mijVerwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:27:
Hier meer over de Saturn actie:
http://www.koopem.nl/t/130.aspx
* M.u.v. Loewe en Philips AUREA en Philips EK actie modellen.

en het gaat maar tot een bedrag van 1799,- ..
Verwijderd
Ik heb zelf erg veel zin in de 42pfl9703d, maar dat is toch een EK aktie model.. Saturn noemt dat een uitzondering voor de kortingsregel? Verder staat in de tabel bij koopem.nl een maximaal aanschaf bedrag van 1799,- De 9703 zal 2499 kosten bij saturn. Gaat de tabel in de folder door naar hogere bedragen? Zit te wachten op de nieuwe online folder voor meer details.dhhdante schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:43:
[...]
ehhh.. daar gaat het hier toch juist om? dus we hebben niets aan die actie lijkt mij![]()
en het gaat maar tot een bedrag van 1799,- ..
Indien ik via de kortingen het toestel idd voor 1924 kan kopen, rij ik morgen naar Groningen. Zo niet dan wordt het toch een webshop.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 23:55 ]

zal hier nog een actie voor komen? denk het niet he?
ik ga proberen bij een gewone winkel te onderhandelen. ik moet namelijk zowat een hele inboedel kopen, dus dan kan er wel over wat prijzen gesproken worden lijkt mij..
maar ja.. wachten op de 47" en dan ook nog zonder 125,- refund ook, of voor de 42" gaan.. lastig..
Verwijderd
Ik zelf heb voor de 42" gekozen. Wilde eerst de Sony 46W4000 of de 40X3500, maar daarna de philips. Toen kwam voor de keuze tussen 42 en 47 inch. Aangezien ik zelf digitale tv nog niet denderent vind en ik bang ben dat de kwaliteit niet zo mooi is van de digitale tv op een 47" (beeld is toch een flink stuk groter) ben ik voor de 42" gegaan. Mochten er meerdere zenders in HD kwaliteit uit gaan zenden kan ik altijd nog voor een groter model kijken (wat wellicht ook weer een betere kwaliteit heeft).dhhdante schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:06:
ik wil eigenlijk de 47PFL9703. deze doet niet eens mee aan de EK actie van philips
zal hier nog een actie voor komen? denk het niet he?
ik ga proberen bij een gewone winkel te onderhandelen. ik moet namelijk zowat een hele inboedel kopen, dus dan kan er wel over wat prijzen gesproken worden lijkt mij..
maar ja.. wachten op de 47" en dan ook nog zonder 125,- refund ook, of voor de 42" gaan.. lastig..
Verwijderd
Je hebt gelijk digitale tv laat soms te wensen over (en dan hebben we het nog niet over analoog), op grote tv's word e.e.a. extra benadrukt. Maar de afstand is ook belangrijk zit je op ruim 4 meter dan is een 47" wellicht raadzaam. 42" is goed bij 3 a 3,5 meter.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:25:
[...]
Ik zelf heb voor de 42" gekozen. Wilde eerst de Sony 46W4000 of de 40X3500, maar daarna de philips. Toen kwam voor de keuze tussen 42 en 47 inch. Aangezien ik zelf digitale tv nog niet denderent vind en ik bang ben dat de kwaliteit niet zo mooi is van de digitale tv op een 47" (beeld is toch een flink stuk groter) ben ik voor de 42" gegaan. Mochten er meerdere zenders in HD kwaliteit uit gaan zenden kan ik altijd nog voor een groter model kijken (wat wellicht ook weer een betere kwaliteit heeft).
Vraagje voor Gamespel gebruik je de Samsung hdtv tuner ? En zoja ben je er tevreden over? Ik zit in Ziggo gebied en deze wordt aanbevolen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 00:36 . Reden: vraag over hdtv tuner toegevoegd ]
Verwijderd
Ik gebruik de Samsung decoder icm Caiway. Ik ben er zelf wel tevreden mee. Ik heb alleen soms (ong. 1x in de 2 weken) dat hij vast loopt. Wat ik ook doe, geen enkele knop werkt... behalve de aan/uit schakelaar op de achterkant.
Ik moet zelf alleen de antenne-ingang even vast solderen. Had het kastje even te hardhandig uit de kast getrokken, waardoor de antenneaansluiting nu scheef zit
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 00:43 ]
Verwijderd
Wij zitten net als je vrouw op ongeveer 3,25 meter, dit is dus goed te doen? Volgens berekeningen zou je dan geloof ik 37" moeten hebben, echter ik voel meer voor de 42" (size does matter).Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:38:
De afstand dat ik met mijn hoofd van de voorkant van het scherm af kom te zitten is ongeveer 4 meter, maar mijn vrouw zit op ongeveer 3,25 meter afstand.
Ik gebruik de Samsung decoder icm Caiway. Ik ben er zelf wel tevreden mee. Ik heb alleen soms (ong. 1x in de 2 weken) dat hij vast loopt. Wat ik ook doe, geen enkele knop werkt... behalve de aan/uit schakelaar op de achterkant.
Ik moet zelf alleen de antenne-ingang even vast solderen. Had het kastje even te hardhandig uit de kast getrokken, waardoor de antenneaansluiting nu scheef zit
Betreffende de decoder eens in de 2 weken een vastloper, kan ik mee leven, het zijn ook net computers. Gecertificeerde alternatieven zijn er niet volgens mij. Snap niet dat er niet meer aanbieders voor dergelijke decoders zijn, hdtv lijkt me toch een groeimarkt.
Blijf het overigens jammer vinden dat er een externe decoder nodig is. Sony pakt het wat dat betreft goed aan, echter je loopt het risico dat je kabelboer zijn codecs verandert en dat je dan zuivere ruis ontvangt. Styling van de Philips vind ik veel mooier
Verwijderd
Inderdaad die Sony heeft de decoder erin zitten, maar ik dacht dat mijn kabelboer binnenkort ook niet meer te ontvangen was. Daarnaast vind ik het niet zo'n probleem dat deze niet in de philips zit. Het is alleen maar een extra apparaat wat dus ook stuk kan gaan en dan heb ik liever dat ik mijn decoder op moet sturen, dan mijn tv :-)
Verwijderd
Verwijderd
Ik krijg het niet mooi ingesteld. Ik blijf halo's houden om de spelers heen bij snel bewegen. (9603)
Verwijderd
Verwijderd
P.S. in andere voorwaarden en dergelijke dingen kan wel iets anders staan, maar ik als consument heb alleen maar te maken met het promotie materiaal wat bij mij op de deurmat valt en verder niet, trouwens een advertentie van een HALVE pagina kan toch geen drukfout zijn.
Verwijderd
Kan nog gezelig worden bij SaturnVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:00:
Ik heb vanmorgen de hele morgen bij Saturn doorgebracht en inderdaad hebben ze alles geprobeerd om mij de tv niet mee te geven, maar na heel erg boos te zijn geworden en met de reclamekrant in de hand gedreigt te hebben met verdere stappen heb ik hem uiteindelijk toch voor de aktie prijs gekregen, wel werden er gelijk rectificatie borden geplaats.
P.S. in andere voorwaarden en dergelijke dingen kan wel iets anders staan, maar ik als consument heb alleen maar te maken met het promotie materiaal wat bij mij op de deurmat valt en verder niet, trouwens een advertentie van een HALVE pagina kan toch geen drukfout zijn.

Maar goed dat je e.e.a toch meegekregen hebt met deze condities. Ben benieuwd naar je eerste ervaringen met het toestel.
Verwijderd
Dat model doet idd mee aan de EK actie dus komt deze niet in aanmerking voor de saturn cashback.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:51:
[...]
Ik heb zelf erg veel zin in de 42pfl9703d, maar dat is toch een EK aktie model.. Saturn noemt dat een uitzondering voor de kortingsregel? Verder staat in de tabel bij koopem.nl een maximaal aanschaf bedrag van 1799,- De 9703 zal 2499 kosten bij saturn. Gaat de tabel in de folder door naar hogere bedragen? Zit te wachten op de nieuwe online folder voor meer details.
Indien ik via de kortingen het toestel idd voor 1924 kan kopen, rij ik morgen naar Groningen. Zo niet dan wordt het toch een webshop.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:17:
[...]In hun eigen krant vermelden ze een halve pagina groot dat deze tv WEL meedoet met de kortingsaktie
Dat model doet idd mee aan de EK actie dus komt deze niet in aanmerking voor de saturn cashback.
Verwijderd
In de online folder (8 pagina's) zie ik hem niet staan. Is deze anders dan de papieren versie?
<EDIT> ik link naar de verkeerde folder die van een andere Saturn. Saturn Groningen realiseert zich kennelijk het probleem, ze hebben daar nog gewoon de oude folder (t/m 1-6) online staan.
Erg jammer dat ik deze actie moet missen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 17:34 . Reden: toevoeging fout linkje ]
Verwijderd
Dat wordt nog langer wachten!
Balen... Ik heb 'm afgelopen zaterdag besteld.
bedankt
Verwijderd
Verwijderd
Dat is inderdaad balen, ik snap ook niet waarom ze een showmodel hebben als ze die dingen toch niet mogen uitleveren!Exirion schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:06:
[...]
Balen... Ik heb 'm afgelopen zaterdag besteld.
Heb je trouwens nog een korting gehad?
Ik werk bij een voormalig Philips onderdeel en kan nog met 10% korting kopen bij de Philips winkel. Is toch een paar honderd euro goedkoper, hoewel de webshops tegen die tijd ook wel voor die prijs zullen verkopenVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:37:
Heb je trouwens nog een korting gehad?
Verwijderd
Ja dat is zeker leuk als je daar werkt! Werkte mijn ouders nog maar bij Philips maar dat is ook verleden tijd (is ook een voormalig onderdeel van Philips)! Was altijd leuk om een kijkje te nemen in de personeelswinkel in Eindhoven!Exirion schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Ik werk bij een voormalig Philips onderdeel en kan nog met 10% korting kopen bij de Philips winkel. Is toch een paar honderd euro goedkoper, hoewel de webshops tegen die tijd ook wel voor die prijs zullen verkopen
Maar ik blijf het vaag vinden dat je dan een promomodel neerzet en pas kan leveren eind juli begin augustus! Of weet jij meer van levertijden (aangezien je dichter bij het vuur zit ;-))
Ik zit op een zuiver technische afdeling dus heb weinig met 'het vuur' te makenVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:56:
Of weet jij meer van levertijden (aangezien je dichter bij het vuur zit ;-))
Verwijderd
JammerExirion schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:03:
[...]
Ik zit op een zuiver technische afdeling dus heb weinig met 'het vuur' te makenDe mensen bij de Philips winkel in Eindhoven zeiden geen idee te hebben wanneer ze weer gaan uitleveren, maar dat wisten ze net zo min te vertellen over de 42" uitvoering die bij hun helemaal uitverkocht was.
Verwijderd
Verwijderd
Ben benieuwd of de doos straks in de auto past
Verwijderd
Heb deze ook bij de PrijsTopper besteld de vorige week, zou deze dinsdag worden bezorgd. Zaterdag werd er gebeld met de mededeling, dat het woensdag zou worden en vandaag weer gebeld, dat het uiteindelijk a.s. Vrijdag pas bezorgd kan worden. Dus ben wel benieuwd of ik hem dit JAAR nog krijg !!!!!!!!!!!!Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:57:
Ik heb de 42pfl9703 afgelopen weekeinde bij de Prijstopper in Eindhoven besteld. Ook 2 weken levertijd, maar die kunnen er nog wel bij. Ook een mooie prijs onderhandeld, vergelijkbaar aan internetshops met pixelgarantie en als ik het goed begrijp gaat hier de cashback ook nog vanaf (ze hadden in de winkel alleen folders met 'oude' EK actie aanbiedingen, maar ze doen dus wel mee). Dan zit ie netto net iets onder de goedkoopste op internet, inclusief pixelgarantie en makkelijk als ie terug moet naar de winkel (in de buurt ipv opsturen).
Ben benieuwd of de doos straks in de auto past
Verwijderd
Maarja als koper wil je natuurlijk niet de koopjes aan je neus voorbij laten gaan (42FPL9703 voor 1975 euro waar de 125 van philips al vanaf is).
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 00:33 ]
Verwijderd
Ach, dat is altijd bij nieuwe producten. Vroeger wisten we niet zo snel dat er iets aankwam, en kwam het gewoon langzaamaan in de winkels terecht. Tegenwoordig verwacht iedereen na een aankondiging dat direct in de hele wereld overal alles op voorraad ligt. Dat kan natuurlijk niet.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:31:
Eigenlijk is het schandalig wat bijv Sony en Philips doet. Ze weten verdomd goed dat er rond het voetbal gebeuren veel schermen verkocht worden. Laat ze deze dan ook zeer ruim op voorraad nemen.
Zowel Sony als Philips hebben TVs genoeg om te verkopen, dat zijn op dit moment echter alleen de oude modellen. Tja, producten ontwikkelen neemt ook tijd. Hadden ze het EK maar wat later moeten doen
Verwijderd
Volgens mij heeft Philips dat niet op de 9703 en 9603. Samsung volgens mij wel op de nieuwe series.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 07:18:
Weet iemand toevallig of de 42pfl9703 ook zo'n lichtoogje heeft zoals Sony? Waardoor het beeld als het donkerder is ook automatisch donkerder word?
Ik ben dit weekend bij BCC in Eindhoven geweest. Vreemd dat jij de 47" versie van de 9703 al hebt mogen aanschouwen. Heb deze in nog geen een MM of BCC of andere winkel gezien, wel de 42". Maar de 47" zal bij BCC Eindhoven over ± 2 weken binnen komen samen met de 47" 9603.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:38:
Afgelopen zaterdag bij de BCC geweest en daar de 47 PFL 9703 mogen aanschouwen. Wat een mooie lcd! En dit gaat hem zeker worden. Alleen ben ik vandaag gebeld door de BCC en die vermelde mij dat deze lcd pas eind juli beschikbaar zal zijn. Daarop heb ik gelijk de Philips klantenservice gebeld en die maakte het nog mooier door eind juli begin augustus de lcd's pas uit te leveren!
Dat wordt nog langer wachten!
De prijs van de 47" 9703 = 2999,-
De prijs van de 47" 9603 = 2499,-
Enige verschil (waar je dus 500,- meer voor betaald) is het extra randje ambilight boven op de tv. (dus Ambilight spectra 2 ipv spectra 3)
Rest van de specificaties zijn identiek aan elkaar. Vergelijk zelf maar op de Philips site.
Dus ga mooi voor de 9603, beeld is in principe identiek aan elkaar. Voor mij hoeft dat ambilight sowieso niet perse, heb ook gevraagd of er een identiek type van de 9703/9603 was maar dan zonder ambilight, maar dan ga je bv naar de 5603, qua specificaties ga je er dan wel veel verder op achteruit. Dus dan maar gewoon ambilight spectra 2, je kan deze tenslotte toch aan of uit zetten :-)
Enne... ook lekker 2 subwoofers achter in de tv
Er is nog een ander technisch verschil. In de 9603 kunnen verschillende LCD panels gebruikt worden (doen veel fabrikanten, vooral als een panelfabrikant even slecht kan leveren), terwijl in de 9703 altijd hetzelfde wide gamut panel zit.koffieboontje schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:26:
Enige verschil (waar je dus 500,- meer voor betaald) is het extra randje ambilight boven op de tv. (dus Ambilight spectra 2 ipv spectra 3)
Rest van de specificaties zijn identiek aan elkaar. Vergelijk zelf maar op de Philips site.
Verwijderd
Voor wat het waard is, de 9703 heeft ook nog Wide Colour Garmutkoffieboontje schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:26:
[...]
Dus ga mooi voor de 9603, beeld is in principe identiek aan elkaar. Voor mij hoeft dat ambilight sowieso niet perse, heb ook gevraagd of er een identiek type van de 9703/9603 was maar dan zonder ambilight, maar dan ga je bv naar de 5603, qua specificaties ga je er dan wel veel verder op achteruit. Dus dan maar gewoon ambilight spectra 2, je kan deze tenslotte toch aan of uit zetten :-)
Enne... ook lekker 2 subwoofers achter in de tv
in hoeverre je dat echt ziet weet ik niet, heb de 9603 en 9703 nog niet naast elkaar zien draaien.
Verwijderd
YES,Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 07:18:
Weet iemand toevallig of de 42pfl9703 ook zo'n lichtoogje heeft zoals Sony? Waardoor het beeld als het donkerder is ook automatisch donkerder word?
dat heeft hem inderdaad, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Uiteindelijk is het panel datgene wat je ogen een beeld verschaft, dus is het net zo belangrijk als de speakers in een audiosetVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:41:
Voor wat het waard is, de 9703 heeft ook nog Wide Colour Garmut
in hoeverre je dat echt ziet weet ik niet, heb de 9603 en 9703 nog niet naast elkaar zien draaien.
Ik denk dat dat allemaal nogal meevalt. Maar je kan dus in de 9603 ook een Wide gamut panel krijgen als je geluk hebt??Exirion schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:47:
[...]
Uiteindelijk is het panel datgene wat je ogen een beeld verschaft, dus is het net zo belangrijk als de speakers in een audioset
En dan nog, hoe controleer je uberhaupt of er wel de hardware in een tv zit wat volgens specificatie wordt gemeld....?
Verder hebben de 9603 en 9703 qua specs totaal geen verschil. Gebruiken allebei de vernieuwde "perfect pixel" chip, beide 100HZ @2ms, zelfde contrast, zelfde kleurensamenstelling dus denk dat als je ze naast elkaar zet het enige verschil het randje extra ambilight zal zijn.
En bovendien, vind 500 euro verschil tussen een 9603 en een 9703 wel heel erg veel voor het geen wat je ervoor terugkrijgt..... (als zijnde meerwaarde van de 9703 t.o.v. de 9603)
Strakker designkoffieboontje schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:36:
[...]
En bovendien, vind 500 euro verschil tussen een 9603 en een 9703 wel heel erg veel voor het geen wat je ervoor terugkrijgt..... (als zijnde meerwaarde van de 9703 t.o.v. de 9603)

wijze woorden
Dat niet. Wel kan het bijvoorbeeld een Samsung of LG panel zijn dat er in zit.koffieboontje schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:36:
Ik denk dat dat allemaal nogal meevalt. Maar je kan dus in de 9603 ook een Wide gamut panel krijgen als je geluk hebt??
In het service menu wordt doorgaans het paneltype aangegeven.En dan nog, hoe controleer je uberhaupt of er wel de hardware in een tv zit wat volgens specificatie wordt gemeld....?
Specs zeggen zo weinig, en zijn vaak ook nog onder voorbehoud. Neem twee audioapparaten met dezelfde specs en ze kunnen totaal verschillend klinken. Dat geldt ook weergave op LCD panels.Verder hebben de 9603 en 9703 qua specs totaal geen verschil. Gebruiken allebei de vernieuwde "perfect pixel" chip, beide 100HZ @2ms, zelfde contrast, zelfde kleurensamenstelling dus denk dat als je ze naast elkaar zet het enige verschil het randje extra ambilight zal zijn.
Verwijderd
Op dit moment bevinden zich er alleen de foto's is. Nog geen spec blad of handleiding.
p4c mapje 42PFL9903D/10
Design van de 9603 en 9703 zijn 100% identiek aan elkaar. Exact zelfde materiaal en behuizing. Alleen de 9703 heeft een extra randje ambilight aan de bovenkant. Verder is design geheel hetzelfde.
Trouwens over dat Wide Gamut.....
Ik zie dat zowel de 9603 en de 9703 beide gebruik maken van het W-UXGA Active Matrix scherm/paneel.
Dus ik vraag me af of er mensen zijn die duidelijk en concreet kunnen aantonen wat de verschillen zijn. Je zal hard moeten zoeken want ze zijn er bijna niet (behalve dan dat randje ambilight en wide color gamut)
Verwijderd
Het zegt niets over het "kleurbereik" van het paneel, dat wat wide colour gamut dus wel doet.
Het is wel de vraag of men dit waarneemt of niet. De meeste mensen zullen bij de huidige schermen zeggen dat ze geen verschil zien tov een CRT, ook bij een plasma tov een crt. Toch is het zo dat de CRT toch nog bovenaan staat op het kleur gebied (dus ook tov plasma, al is het daar maar miniem).
Ik wil eigenlijk al mijn apparatuur op de TV aansluiten en dan vanuit de TV het 'vertraagde' audio signaal naar mijn receiver sturen.
Maar ik heb gehoord dat er geen DolbyDigital 5.1 wordt doorgegeven, maar bijvoorbeeld alleen maar stereo...
Helaas dus...El Gringo schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:22:
[...]
Ik zou wel blij als de 'truc' die nog werkte die op de 9x32 serie bestond voor het geluid (DD/DTS output via de TV indien HDMI3 als bron fungeert), maar helaas krijg ik tot op heden niks anders dan PCM2.0 geserveerd
de 47PFL9703 is geen ek actie model

Verwijderd
Ik ben heel erg te spreken over deze TV vooral de HD Natural Motion vind ik een erg mooie feature. Ik heb dergelijke soepele bewegingen nog niet eerder op een tv gezien en het is echt even wennen. De lag die hierdoor ontstaat is wel vervelend voor gamen en andere toepassingen waar user input voor nodig is.
Ik merkte wel iets waar ik me een beetje aan stoor maar ik denk niet dat het aan de TV ligt. Als ik een film vanaf mijn Vista Media Center kijk welke verbonden is met een HDMI kabel aan de tv en ik heb de HD Natural Motion ingeschakel dan gaat het beel ongeveer 10 seconden heel soepel en vervolgens stottert het beeld een halve seconde een klein beetje. Dit herhaald zich ongeveer elke 10 seconde.
Andere bronnen zoals mijn DVD speler hebben hier geen last van.
Zij er meer mensen die dit hebben?
Ligt wel degelijk aan je tv. De tv heeft de 'oude' PNX5050 chip en die kan geen 1080P signaal verwerken, enkel 1080i. Daar komt dat trillen vandaan.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:24:
Ik merkte wel iets waar ik me een beetje aan stoor maar ik denk niet dat het aan de TV ligt. Als ik een film vanaf mijn Vista Media Center kijk welke verbonden is met een HDMI kabel aan de tv en ik heb de HD Natural Motion ingeschakel dan gaat het beel ongeveer 10 seconden heel soepel en vervolgens stottert het beeld een halve seconde een klein beetje. Dit herhaald zich ongeveer elke 10 seconde.
Je kan dit oplossen door de desbetreffende HDMI ingang op de 'PC' modus te zetten maar dan werkt je HDNM niet. 't is of of Gewoon een beperking van de rekenkracht...
Medeforummers hebben aangegeven dat de betere 9x03 serie deze problemen niet heeft...
In het onderstaande forum is het uitgebreid besproken m.b.t. de 9x32 serie.
[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 3)
Verwijderd
En deze problemen waren al bekend bij de oude serie bij philips, eigenlijk een schande dat ze dat bewust niet hebben willen oplossen.
Verwijderd
Ik heb hem even snel ingesteld, vanavond ga ik hem finetunen....
Waar vandaan? Ik wist niet dat dat ding uberhaupt al leverbaar was in Nederland.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:32:
Zo net maar even ipv een 42pfl9703 een 47pfl9703 opgehaald :-) wat een scherm....
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:32:
Zo net maar even ipv een 42pfl9703 een 47pfl9703 opgehaald :-) wat een scherm....
waar vandaan idd?
hoe duur?
Verwijderd
Ik wil ook wel graag weten waar je hem dan vandaan hebt!! En natuurlijk wat die kost!Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:32:
Koffieboontje: ik heb hem bij de BCC in Breda gezien en ik vond het raar dat deze lcd als showmodel werd neergezet terwijl het nog lang duurt voordat deze wordt uitgeleverd!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 20:16 ]
Verwijderd
Nu niet allemaal gaan vechten!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 20:25 . Reden: vechten ]
Een 47" 9703 model voor 2549 euro???? Lijkt me sterk, goedkoopste die ik gezien heb was 2999 euro. De 47" 9603 was 2499.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:25:
Ik was vanmiddag bij die zaak waar ik de 42" besteld had om na te vragen of dit scherm ook donkerder kon worden als het in de huiskamer ook donkerder werd. Gelukkig was dit het geval, totdat ik een doos zag met pfl9703 erop. Ik vroeg de verkoper "is die 42 inch nu al binnen?".... "Nee dit is 1 van de 6 47 inch modellen, waarvan er al 3 van verkocht zijn". Min die van mij is dus waarschijnlijk nog 2 over bij Foka in Rotterdam voor de prijs van 2549 euro.
Nu niet allemaal gaan vechten!!!
Zou heel graag willen weten waar jij die tv dan hebt gehaald voor dat bedrag!
EDIT: zit nu net op de site van FOKA te kijken, daar is de 37" versie van de 9603 al 1999 euro! Ik denk eerder dat je de 47" 9603 bedoeld voor 2549,- Voor 550 euro meer, 2 maten groter en een nog iets beter model lijkt me echt onmogelijk.... Dan wil ik er morgen nog een hebben!
[ Voor 14% gewijzigd door koffieboontje op 03-06-2008 20:38 ]
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 20:37 ]
Verwijderd
Ik ga morgen bellen of ze dit voor de 47pfl9703 ook doen (die 125).
Verwijderd
Het is de 47 inch PFL 9703, bel ze morgen anders maar eens op. Hopelijk hebben ze ze dan nog.Een 47" 9703 model voor 2549 euro???? Lijkt me sterk, goedkoopste die ik gezien heb was 2999 euro. De 47" 9603 was 2499.
Zou heel graag willen weten waar jij die tv dan hebt gehaald voor dat bedrag!
EDIT: zit nu net op de site van FOKA te kijken, daar is de 37" versie van de 9603 al 1999 euro! Ik denk eerder dat je de 47" 9603 bedoeld voor 2549,- Voor 550 euro meer, 2 maten groter en een nog iets beter model lijkt me echt onmogelijk.... Dan wil ik er morgen nog een hebben!
ps. de prijs die ze vermelden is de adviesprijs. Op die 42 inch stond ook geen 19% BTW korting, wel op hun site dat je dat daar niet op kreeg (de 9000 serie), maar ik kreeg daar toch ook echte 19% korting op.
Als ik het goed onthouden heb is die Sony KDL-46W4000 volgens het bordje binnen iets van 1824 euro.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 20:52 ]
Verwijderd
Op het forum lukt het niet echt.
Oh ja en je kunt van de Philips-site wel 'mooie' updates plukken, maar wat is er nu allemaal eigenlijk veranderd? Waar kunnen we dat nalezen?
[ Voor 48% gewijzigd door UtoPiet op 03-06-2008 22:28 ]
Verwijderd
wie heeft de 47PFL9603 al in bezit of weet wanneer zij
dit geleverd krijgen.
ik heb deze vorige week besteld, volgens de IT's
zou deze op 19 juni geleverd worden maar misschien ook wel
een week eerder.
Verwijderd
Waarschijnlijk al weer verwijderd want ik zie niets in dat mapje.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:48:
De "map" van de 42PFL9903D/10 is op de Philips site verschenen.
Op dit moment bevinden zich er alleen de foto's is. Nog geen spec blad of handleiding.
p4c mapje 42PFL9903D/10
Verwijderd
ik dacht zelf aan de LE46A656. Die is wel heel aantrekkelijk geprijsd
wat heb je bij de it's betaald voor de 47" ? ik wil hier namelijk ook gaan kijken voor deze tv.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:08:
beste mensen,
wie heeft de 47PFL9603 al in bezit of weet wanneer zij
dit geleverd krijgen.
ik heb deze vorige week besteld, volgens de IT's
zou deze op 19 juni geleverd worden maar misschien ook wel
een week eerder.
mij werd sterk afgeraden om een samsung te kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:30:
wie kan mij vertellen wat de minpunten van samsung zijn tov de philips
ik dacht zelf aan de LE46A656. Die is wel heel aantrekkelijk geprijsd
Verwijderd
Helaas is er nog geen update
Overigens heeft dit toestel wel een oogje die kijkt hoeveel licht er in de kamer is (als je deze optie aangezet hebt) en zo het beeld donkerder of lichter maakt + ook gelijk de Ambi daarop aanpast.
Morgen weer een dag en weer even wat verder neuzen op buitenlandse AV-fora's.
Verwijderd
Lijkt me sterk, die 1080i moet je continu zien, dat is niet iets wat steeds even na 10 seconden optreedt (tenzij het beeldmateriaal zich er voor leent dat het dan steeds even opvalt, maar dat lijkt me sterk).pascalbulsing schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:39:
Ligt wel degelijk aan je tv. De tv heeft de 'oude' PNX5050 chip en die kan geen 1080P signaal verwerken, enkel 1080i. Daar komt dat trillen vandaan.
Als hier niemand het weet, dan waarschijnlijk ergens anders ook niet...Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:24:
Heeft iemand nog tips waar ik meer te weten kan komen over de nieuwe Aurea 9903. Op het forum lukt het niet echt.
Verwijderd
Mapje is inderdaad nu weer leeg.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:22:
[...]
Waarschijnlijk al weer verwijderd want ik zie niets in dat mapje.
Ik heb elders de hoogste resolutie van de foto's nog.
Opzich niks nieuws aan het toestel tov de openings post, er stond ook de aansluitingen tekening bij. Zover ik kon zien geen verschil met de 9603 en 9703.
Het enige "nieuwe" wat ik nog niet gezien had was de ab. Daar stond overigens ook gewoon Aurea op.
Ik zal morgen, als ik er nog aan denk, de foto plaatsen.
Dit topic is gesloten.