Omdat het een mening is en we hier in WETENSCHAP en levensbeschouwing zitten. En als je in de hier veelvuldig gegeven onderzoeksgegevens kijkt, zul je voorbeelden vinden van mensen die wel in een acute psychose gekomen zijn door het gebruik van cannabis. Dus ja, ik word een beetje moe van mensen die niet snappen hoe epidemiologie werkt en dus onzin staan te verkondigen.ocdaan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:54:
Vind je het vervelend als mensen dat zeggen? Of word je moe van jezelf om jezelf steeds te herhalen? Ik geef hier een mening en je reageerd er een beetje negatief op, nou ja, ik zal daar dus maar niet op in gaanMaar zoals je zelf ook al aangeeft zal dat voor het merendeel gelden. Ik heb nog nooit gehoord dat er iemand aan overleden is dus mag ik redelijkerwijs concluderen dat je er niet snel dood dor zal gaan.
Nee, want wetenschap heeft allang aangetoond dat het niet zo super veel met keuze te maken heeft. Het veel meer van aanleg en sociale omgeving te maken of het een probleem gebruik wordt of niet. Zolang er voldoende beschermde factoren zijn, gaat het vaak goed.1) Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest en herhaal je wat ik bedoel.
Je mag dat aannemen, maar is niet relevant voor de discussie of wiet schadelijk is op wetenschappelijk niveau in een topic wat staat in WETENSCHAP en levensbeschouwen.2) Als ik aangeef dat ik geen problemen heb, waarom dit dan niet aannemen? Zover ik weet is dit een discussie en geen wetenschappelijk onderbouwd onderzoek.
Er is altijd wel iets te vinden dat erger is en altijd wel iets dat minder erg is.. Kansloos en nutteloos dus. Zullen we moord maar niet meer aanpakken? Er is namelijk ook massamoord.. .3) Een vergelijk maken met andere drug-soorten lijkt me redelijk relevant, tot zover dat wiet de minst erge is.
Omdat het hier continue gaat over van alles en nog wat.. Alles wordt er met de haren bij gehaald wat totaal niet relevant. Hoe cannabis in de historie weg gezet is, dat andere drugs erger zijn, dat zij geen problemen hebben, etc, etc, etc. Maar is geen externe reden of rechtvaardiging om wel of niet met cannabis te beginnen (afgezien van sociale invloeden zoals peer pressure, maar dat is een andere discussie) dan wel om het vol te houden, behalve de keuze van de gebruiker die het dusdanig lekker vind dat hij hiervoor de gezondheidsrisico's voor lief neemt (scoor je al 1 punt op de verslavingindex en als hij deze keuze nog kan maken uitgaande dat hij nog niet verslaafd is en hem dus eigenlijk deze keuze ontnomen wordt). Alle andere redenen zijn niet relevant en zeker geen excuus. Deze gezondheidsrisico's zijn aanzienlijk. Zoals in een hierboven aangehaald artikel stond, als dezelfde risico zouden kleven aan boter, zou het morgen niet meer in de schappen van de winkel liggen en zou niemand het meer kopen.Waarom zeg je dit laatste?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......