Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 155.184 views

Anoniem: 27577

Dracula schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:09:
kan het niet vinden op de telfort site, alleen maar dat het bestaat maar verder niet |:(
Zelfs dát kan ik niet vinden ;)

Anoniem: 12019

Anoniem: 193080 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:17:
Al 11 dagen geleden aangevraagd of ze me konden overzetten van een 6mb Tiscali lijn naar een 20mb Telfort lijn maar sindsdien niks meer gehoord. Duurt ook lang!
Ik ben ook overgegaan van T6 naar T20 en had dat 24 januari aangevraagd,ik kreeg op 6 febuari bericht dat de omzetting al op 24 januari was geregeld :? echter geen kb snelheids winst en dus een mailtje gestuurd of alles wel goed is gegaan aangezien de snelheidscheck 13Mb beloofd(nu weer 2 weken wachten op antwoord).

Anoniem: 238288

Nu zes weken verder en nog steeds geen internet.

Ze inmiddels al aangetekend in gebreke gesteld, maar nog niets van vernomen.

Ga maar op hangende pootjes naar Orange terug.

Wat een slecht bedrijf is Telfort toch, ze laten je gewoon in de stront zakken, het interesseert ze geen donder of het wel of niet werkt. ECHT SCHOREM daarzo.
Ik heb echt nog nooit zoiets asociaals meegemaakt.

Anoniem: 12019

StyleWarz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:09:
[...]
Dat komt neer op ongeveer 3420 meter. Toch had ik wel iets meer verwacht van mijn verbinding, tot nu toe daalt de snelheid alleen nog maar, zit nu aan de 5216 downstream ;( Vindt ik toch wel schofterig voor een slechts 5 jaar oude woonwijk in de randstad.
Wat gaf de snelheidscheck van Telfort aan?

Anoniem: 207005

huibert_d schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:10:
[...]

Inmiddels heb ik het israpunt weer gesloten en ik zit op mijn werk dus kan het niet nakijken. Bij mij was het zo dat de rode en de blauwe los zaten en de oranje en witte waren aangesloten die heb ik dus omgezet dus rood en blauw vast en oranje en wit los.

Kijk nog eens goed, mischien dat de 2 extra kleuren los zitten in je muur(ik noem maar wat hoor).

Het gaat dus niet om het omwisselen van 2 kleuren maar meer het omwisselen van een paar.
Nou, dat had je goed gezien, er zaten losse draadjes bij mij in de muur. Maar nog steeds wel een beetje raar, 2 oranje , 2 blauwe en 1 witte. Ik ga is wat proberen, laat wel weten of het wel/niet lukt..

Anoniem: 246051

Goedemiddag,
Wat betreft vast bellen van Telfort.
Kan je de telefoon ook doorschaken naar bijvoorbeeld een mobielnummer=
Zoja gaat dit dan met *21 ?
Voicemail afluiteren gaat dit met nummer 1233.
Werkt *61 ook?

Ik kan in de handleiding niets terugvinden hierover.
Bij voorbaat dank voor een reactie

Hartelijk dank voor de reactie.

Ik ben bezig geweest in het modem het doorschakelen aan te passen.
Ik heb het zo ingesteld dat alle binnen komende gesprekken moeten doorschakel naar mijn mobiel.

Het wil niet lukken.

Er wordt nog steeds naar de voicemail doorverbonden.

Wie weet raad?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 246051 op 22-02-2008 18:09 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

StyleWarz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:09:

Dat komt neer op ongeveer 3420 meter. Toch had ik wel iets meer verwacht van mijn verbinding, tot nu toe daalt de snelheid alleen nog maar, zit nu aan de 5216 downstream ;( Vindt ik toch wel schofterig voor een slechts 5 jaar oude woonwijk in de randstad.
Ik zit in het zelfde schuitje, ook een behoorlijk nieuwe wijk (Assen) waar KPN het niet nodig vond om een centrale neer te zetten. Ik ga 3/3 over van Alice naar telfort, ik ben erg benieuwd wat er bij mij over blijft..

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Anoniem: 248336 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:
[...]

Mischien nog een oude lijn actief... woon je pas op je adres??
Nou ik woond eop een ander adres. Ben toen verhuisd heb binnen 2 weken mijn internet opgezegd en 4 maanden later mijn lijn. Nou ik heb nog steeds internet. Snap er de flikker niet van :D En telfort weigert iedere keer mijn aanvraag. Vind het best zo. :D

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Anoniem: 12019 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:54:
[...]

Wat gaf de snelheidscheck van Telfort aan?
De Telfort site gaf ongeveer 1 tot 1.5 weer. Hier klopt niets van aangezien ik hiervoor een Tiscali T4 abbo had met ongeveer 480 - 485kb/s.

Anoniem: 207005

Update HET IS GELUKT! yeeh, ik heb alle combinaties van draadjes geprobeert en ineens ging het dsl lampje branden! ik ben helemaal blij! bedankt Huibert, ik kan eindelijk met 1.7mb downen..;)

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 10:06

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

StyleWarz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:30:
[...]

De Telfort site gaf ongeveer 1 tot 1.5 weer. Hier klopt niets van aangezien ik hiervoor een Tiscali T4 abbo had met ongeveer 480 - 485kb/s.
Ik zit in een retesplinternieuwe wijk...kpn vertikt het om het daar adsl2+ te maken :(

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 12:32

tismij

???

Yzord schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:51:
[...]

Ik zit in een retesplinternieuwe wijk...kpn vertikt het om het daar adsl2+ te maken :(
In nieuwe wijken heb je:
a) mazzel want je krijgt prachtig glas
b) vette pech want KPN bouwt geen nieuwe ADSL2+ centrales meer

Enige optie is dus hopen dat je nieuwbouwwijk groot genoeg is om een mooi glasvezel project te starten.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Soyuz
@tismij
In mijn wijk komt er in ieder geval geen glasvezel in de nabije toekomst. Dus ik vrees dat ik me de komende jaren maar tevreden moet stellen met 500kb/s. (Kabel internet is hier ook niet beschikbaar)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-07 13:47

Foamy

Fulltime prutser

Dav0s schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Komt het wel binnen op de webmail? Anders op de webmail even de lijst met geblokkeerde adressen helemaal leeggooien. Wil wel eens helpen...
Alles komt wel gewoon goed binnen op de webmail. Ben er ook al achter waar het misloopt.. Brakke serverconfig vanaf hun kant. :D Wat blijkbaar mijn probleem was: Je mag bij telfort niet tegelijkertijd inloggen op de webmail en op de POP... Duurde even voordat ik erachter was :)

blub

Anoniem: 179986

StyleWarz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:01:
@tismij
In mijn wijk komt er in ieder geval geen glasvezel in de nabije toekomst. Dus ik vrees dat ik me de komende jaren maar tevreden moet stellen met 500kb/s. (Kabel internet is hier ook niet beschikbaar)
ongelooflijk

• tismij
  • Laatst online: 20-07 12:32

tismij

???

StyleWarz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:01:
@tismij
Denk positief, mobiel internet wordt ook steeds sneller en goedkoper :)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sicko schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:05:
[...]

Ook al geprobeerd om een pc rechtstreeks aan het modem te connecten?
Nee, dat heb ik zojuist pas geprobeerd, maar helaas zonder beter resultaat. De modem blijft ingetraint op 17000 kbps terwijl speedtest en andere downloads blijven steken op 10906 kbps. De modem geeft keurig aan dat er een 100M/Full Duplex netwerk verbinding is. Waar blijft die 7000 kbps toch?

Anoniem: 153869

Na veel en lang bellen met de helpdesk blijk ik wel aangesloten te zijn maar is mijn modem defect want op de oude Siemens brand wel het ADSL lampje
volgens de helpdesk moet deze ook werkend te krijgen zijn maar na een half uur wist hij het ook niet meer en kon ik het het beste aan een goede vriend vragen zij hij

weet iemand wat de instellingen moeten zijn .

er wordt wel een nieuwe modem opgestuurd maar dat kon wel een week of 3 a' 4 duren omdat er problemen waren

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:49
Handig om te vermelden om welk modem het gaat.

RFC1483
VPI/VCI 0/34
LLC

Anoniem: 153869

het is een Siemens gigaset SX 551

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
In principe zou je hier alles moeten aanpassen naar je Telfort gegevens en dan zou het moeten werken met een KPN Siemens Experia Box (sx551). Telefonie gaat alleen niet werken, KPN heeft dat aardig dichtgetimmerd in de firmware van de Siemens.

http://192.168.2.1/advanced_internet_account.stm

• Soyuz
tismij schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:44:
[...]

Denk positief, mobiel internet wordt ook steeds sneller en goedkoper :)
Laten we daar maar op hopen. De huidige verbinding wordt alleen maar trager, de upload is echter wel iets gestegen...

4444 kbps / 970 kbps ;(

Op een of andere gekke manier is mijn Telfort 20MB abbo nu trager als mijn vorige Tiscali T4.

[ Voor 12% gewijzigd door Soyuz op 14-02-2008 20:33 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 22:30
Lexus! schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:00:
[...]

Heeft iemand nog een tip voor me om bovenstaand "probleem" op te lossen?
Eerst goed testen met een 100MB download bestand van de tiscali of telfort website. Liever nog met een newsserver. Als het modem intraint op 17Mb, dan moet een snelheid van zo'n 1.7 MB/sec (13,6 Mb/sec) haalbaar zijn. Je zit normaal gesproken met zo'n 15-20% verlies op de intrainwaarde, op de 1e kilometer lijn. Mits, de bekabeling in huis en naar de centrale ok is.

Je kan ook eens testen zonder splitter.

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:13
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om Telfort 20 mbit aan te vragen als je nog geen KPN-aansluiting (lijn) hebt? Ik ben namelijk net verhuisd naar een huis waarin meerdere studio's/apartementen zitten, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat mijn studio een eigen telefoon-aansluiting heeft. Er ligt al wel een telefoonlijn naar het huis, want 2 andere bewoners hebben al wel ADSL. Hopelijk kan ik op deze telefoonlijn worden aangesloten, maar misschien moet er een compleet nieuwe lijn worden aangelegd vanaf de straat. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dit het beste regelen? Wat zijn de eventuele kosten?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
$n@p$hot schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:31:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om Telfort 20 mbit aan te vragen als je nog geen KPN-aansluiting (lijn) hebt? Ik ben namelijk net verhuisd naar een huis waarin meerdere studio's/apartementen zitten, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat mijn studio een eigen telefoon-aansluiting heeft. Er ligt al wel een telefoonlijn naar het huis, want 2 andere bewoners hebben al wel ADSL. Hopelijk kan ik op deze telefoonlijn worden aangesloten, maar misschien moet er een compleet nieuwe lijn worden aangelegd vanaf de straat. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dit het beste regelen? Wat zijn de eventuele kosten?
Ik zou het eerst maar eens fysiek gaan inspecteren, want zo op het droge kun je er weinig over zeggen.

Anyway, volgens mij gaat de KPN niet zomaar "even graven". Stel dat er maar 1 ISRA-punt in het hele huis aanwezig zou zijn met in totaal 2 aderparen (die nu dus vergeven zouden zijn), dan heb je denk ik een BFP qua ADSL.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 22:25
Kan iemand die overgegaan is van tiscali naar telfort, vertellen hoe lang het duurde voor het abbonement werd omgezet?

Ik heb vandaag het modem binnengekregen en aangesloten, alleen deze werkt nu nog op de oude snelheden. Tenminste, de upload staat nu hoger volgens het modem, de downloadsnelheid nog hetzelfde.

DSL Up 5690 kbps / 1073 kbps

Of zou dit het maximum haalbare zijn?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39
Foamy schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:31:
[...]
Wat blijkbaar mijn probleem was: Je mag bij telfort niet tegelijkertijd inloggen op de webmail en op de POP... Duurde even voordat ik erachter was :)
Dat staat toch ook gewoon in de foutmelding die je krijgt als je dit toch probeert ? ("Your mailbox is temporarily unavailable because another e-mail message is being delivered to it or another mail application is accessing it.")

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 14-02-2008 22:15 ]

• Masimo
mastair schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:50:
Kan iemand die overgegaan is van tiscali naar telfort, vertellen hoe lang het duurde voor het abbonement werd omgezet?

Ik heb vandaag het modem binnengekregen en aangesloten, alleen deze werkt nu nog op de oude snelheden. Tenminste, de upload staat nu hoger volgens het modem, de downloadsnelheid nog hetzelfde.

DSL Up 5690 kbps / 1073 kbps

Of zou dit het maximum haalbare zijn?
Bij mij 9 dagen na de aanvraag. Modem trainde zich automatisch in op de nieuwe snelheid.
Eerst T12 (intrainen op 13658kb), nu dus 20Mb (intrainen op 20028kb).
Heb trouwens geen nieuw modem aangevraagd. Had bij Tiscali al de zilverkleurige multi-pc Zyxel.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 14-02-2008 22:25 ]

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 22:33
Anoniem: 153869 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:13:
Na veel en lang bellen met de helpdesk blijk ik wel aangesloten te zijn maar is mijn modem defect want op de oude Siemens brand wel het ADSL lampje
volgens de helpdesk moet deze ook werkend te krijgen zijn maar na een half uur wist hij het ook niet meer en kon ik het het beste aan een goede vriend vragen zij hij
weet iemand wat de instellingen moeten zijn .
er wordt wel een nieuwe modem opgestuurd maar dat kon wel een week of 3 a' 4 duren omdat er problemen waren
Het gaat hier om een Experiabox SX551 vertel je verderop in een van je antwoorden, ik zal je teleur moeten stellen maar die krijg je nooit van z'n leven aan de praat op telfort....
Overigens een kleine tip : kpn gaat je hier 150,- voor in rekening brengen als je hem niet terug stuurt het is namelijken een bruikleen modem....
tip2 ga op speur op marktplaats oid naar een speedtouch 716 of een speedtouch 780, die werken 100% zonder problemen met de telfort verbindingen... z'n zyxel is ook niet alles;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 246051 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:08:
Goedemiddag,
Wat betreft vast bellen van Telfort.
Kan je de telefoon ook doorschaken naar bijvoorbeeld een mobielnummer=
Zoja gaat dit dan met *21 ?
Voicemail afluiteren gaat dit met nummer 1233.
Werkt *61 ook?

Ik kan in de handleiding niets terugvinden hierover.
Bij voorbaat dank voor een reactie
In het modem kan je van alles instellen.
Dus doorschakkelen en zelfs doorschakkelen van bepaalde nummers.
Dus als je schoonmoeder belt dan zou je die standaard kunnen doorverbinden naar voicemail :P

Voicemail van telfort zelf wordt gemailt naar je mailbox in de vorm van een wave-bestand
In het modem kun je dit uitzetten. Ik zelf geef de voorkeur dit op het antwoordapparaat van mijn toestel te laten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

SaanBitch schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:51:
[...]

Het gaat hier om een Experiabox SX551 vertel je verderop in een van je antwoorden, ik zal je teleur moeten stellen maar die krijg je nooit van z'n leven aan de praat op telfort....
Overigens een kleine tip : kpn gaat je hier 150,- voor in rekening brengen als je hem niet terug stuurt het is namelijken een bruikleen modem....
tip2 ga op speur op marktplaats oid naar een speedtouch 716 of een speedtouch 780, die werken 100% zonder problemen met de telfort verbindingen... z'n zyxel is ook niet alles;-)
is het inderdaad verstandig dit te doen ? ik heb een nieuwe aanvraag met een zyxel wireless gedaan. Kan ik nu beter dit omzetten naar een basismodem en voor een euro of 40 een 780 kopen en deze gaan gebruiken ? Ik ga hem niet gebruiken voor bellen enkel voor het aansluiten van een aantal pc's en in de toekomst ook wireless.

maw is die zyxel zo brak dat ik toch een speedtouch nodig ga hebben of is hij prima voor normaal gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

EraZor

Don't mention the war

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:06:
[...]

Kan eerder met het risico dat je een week of 3 zonder internet zit. Als Tele2 namelijk de lijn sloopt voordat telfort de overstap heeft doorgegeven moet telfort opnieuw de aanvraag doen (is het namelijk geen overstap meer).

Iedereen zal je adviseren tot stap 4 te wachten of je moet het risico durven nemen.
OK snap ik ja, maar wat geef ik dan bij de opzegbrief als einddatum in? 1 april? Omdat dan mijn telfort ingaat? of eerder? Bovendien zal die stap 4 dan actief moeten worden vóór 1 maart, aangezien ik een maand opzegtermijn heb toch? Of maak ik ergens een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Masimo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:37:
[...]

Eerst goed testen met een 100MB download bestand van de tiscali of telfort website. Liever nog met een newsserver. Als het modem intraint op 17Mb, dan moet een snelheid van zo'n 1.7 MB/sec (13,6 Mb/sec) haalbaar zijn. Je zit normaal gesproken met zo'n 15-20% verlies op de intrainwaarde, op de 1e kilometer lijn. Mits, de bekabeling in huis en naar de centrale ok is.

Je kan ook eens testen zonder splitter.
Het testbestand van BBnet.nl haalt 1640 KB/sec, een splitter zit er bij mij niet tussen. Ik heb er alleen een kastje tussen zitten die de 2 kabeltjes uit de ISRA omzet naar het kastje waar de telefoonkabel in kan. Wanneer je gelijk hebt met dat verlies van 15-20% dan klopt dat in mijn situatie behoorlijk en is het niet anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 22:33
Ray schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:32:
[...]

is het inderdaad verstandig dit te doen ? ik heb een nieuwe aanvraag met een zyxel wireless gedaan. Kan ik nu beter dit omzetten naar een basismodem en voor een euro of 40 een 780 kopen en deze gaan gebruiken ? Ik ga hem niet gebruiken voor bellen enkel voor het aansluiten van een aantal pc's en in de toekomst ook wireless.

maw is die zyxel zo brak dat ik toch een speedtouch nodig ga hebben of is hij prima voor normaal gebruik ?
Ik heb hele vervelende ervaringen met een zyxel (snelheid die niet stabiel bleef, na vervanging voor een speedtouch 510 was het probleem weg) en daarbij komt dat de meer prijs voor een wifi exemplaar gewoon hoger is dan een 2e hands 780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds gisteren ben ik overgezet van Tiscali T5 naar Telfort 20Mb.
Toch ben ik enigszins teleurgesteld, vanwege de lage intrainwaardes. Ik had hier zeker meer van verwacht.

De postcode check op de Telfort website gaf 20Mb aan.
Mijn afstand tot de centrale is volgens http://pcdb.bbned.nl circa 942 meter.

Tussen het IS/RA punt en de splitter zit ongever 30cm kabel.
Vanaf de splitter gaat er 1 meter kabel naar de Zyxel P-2602H-D1A welke draait op ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 en DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00.
De DSL mode staat op ADSL2PLUS
De modem is geconfigureerd in bridging mode en haalt 13563 kbps / 1014 kbps

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd dd ed dd dd dd dd dd cc b9 75
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 21 db

Ik heb geprobeerd om de modem rechtstreeks aan het IS/RA punt te koppelen, dus zonder tussenkomst van een splitter, en ik ook een andere splitter geprobeerd, maar beide zonder noemenswaardig resultaat, de intrainwaardes werden hier niet beter van.

Ben ik gewoon teveeleisend, en passen de gehaalde snelheden bij mijn situatie, of zou het mogelijk zijn om hogere snelheden te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
LeGato23 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:39:
Sinds gisteren ben ik overgezet van Tiscali T5 naar Telfort 20Mb.
Toch ben ik enigszins teleurgesteld, vanwege de lage intrainwaardes. Ik had hier zeker meer van verwacht.

De postcode check op de Telfort website gaf 20Mb aan.
Mijn afstand tot de centrale is volgens http://pcdb.bbned.nl circa 942 meter.

Tussen het IS/RA punt en de splitter zit ongever 30cm kabel.
Vanaf de splitter gaat er 1 meter kabel naar de Zyxel P-2602H-D1A welke draait op ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006 en DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00.
De DSL mode staat op ADSL2PLUS
De modem is geconfigureerd in bridging mode en haalt 13563 kbps / 1014 kbps

attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd dd ed dd dd dd dd dd cc b9 75
attenuation downstream: 21 db

Ik heb geprobeerd om de modem rechtstreeks aan het IS/RA punt te koppelen, dus zonder tussenkomst van een splitter, en ik ook een andere splitter geprobeerd, maar beide zonder noemenswaardig resultaat, de intrainwaardes werden hier niet beter van.

Ben ik gewoon teveeleisend, en passen de gehaalde snelheden bij mijn situatie, of zou het mogelijk zijn om hogere snelheden te halen?
ten eerste is je afstand tot de centrale geen 942 maar 1,52 km(attenuation downstream: 21 db/13,8)
Plus je kunt rekenen op gemiddeld 15-20% wat je nog van je snelheid moet afhalen.
Als je geen analoge telefonie meer, maar telfort telefonie, hebt dan kun je zo ie zo de splitter er tussen weglaten.
Heb je ook al eens geprobeerd de DSL-line te resetten? (In het advanced menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Thombias schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:18:
[...]

ten eerste is je afstand tot de centrale geen 942 maar 1,52 km(attenuation downstream: 21 db/13,8)
Plus je kunt rekenen op gemiddeld 15-20% wat je nog van je snelheid moet afhalen.
Als je geen analoge telefonie meer, maar telfort telefonie, hebt dan kun je zo ie zo de splitter er tussen weglaten.
Heb je ook al eens geprobeerd de DSL-line te resetten? (In het advanced menu)
De splitter is nodig, omdat ik nog een analoge lijn gebruik voor fall-back telefonie en alarm.
Ik heb zojuist de Zyxel modem voorzien van nieuwe Telfort firmware v3.40(AJZ.2),
maar ook hiermee kom ik uit op 13575 / 1022 kbps.
Een reset van de ADSL lijn geeft ongeveer hetzelfde resultaat.
Mijn teleurstelling begint al een beetje af te nemen, nu ik me realiseer dat ik eigenlijk best wel een stabiele DSL verbinding heb... 't is wel geen 20Mb... maar wel stabiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187556

a.s. donderdag wordt ook ik overgezet. Heb alleen nog niks vernomen van een modem :( :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
StyleWarz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:31:
[...]

Laten we daar maar op hopen. De huidige verbinding wordt alleen maar trager, de upload is echter wel iets gestegen...

4444 kbps / 970 kbps ;(

Op een of andere gekke manier is mijn Telfort 20MB abbo nu trager als mijn vorige Tiscali T4.
Mijn verbinding blijft heel erg onstabiel, hij schommelt de hele tijd tussen de 400 en 450 kb/s, een week geleden zat ik nog stabiel op de 480 kb/s (dat was voor de "upgrade" van de lijn).

Hebben andere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:58
Gisteren zonder problemen over gegaan.

Intrainen: DSL 15982 kbps / 1128 kbps

Terwijl ik op ongeveer 1,9 km van de centrale zit en dus maximaal 17Mb/s zou kunnen halen

attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc ed ef ed ef ff ff ee ed dc ba 96
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
attenuation downstream: 26 db

Alles liep ook lekker vlot en toen vanmorgen......

... geen doorkomen aan.
Na software reset en hardware reset nog geen verbetering (ook geen telefoon), dan toch maar helpdesk bellen met mobiel. Gelukkig hoorde ik al direct in het begin op het bandje: storingen in de regio Den Haag, er wordt aan gewerkt sorry voor het ongemak. Dat was dus een kort belletje (en niet te duur belletje) en nu een paar uur later, loopt alles weer normaal.

Edit: nu nog even wat testbestanden downen. Ik ken Speedtest.net (wordt hier niet echt aangeraden), waar kan ik beter mijn licht opsteken?

Edit 2: Ik heb deze gevonden: http://www.2fast.nl/helpdesk/

En dan verbaas ik mij: zowel testbestand van 100Mb als 1000Mb komen slecht binnen met 500-600 Kb/s ipv de verwachte 1,3 - 1,5Mb/s
Dat wordt eens terugzoeken in dit topic naar soortgelijke verhalen (en hun oplossingen).
Feedback op dit bericht wordt gewaardeerd.

Edit 3: Ik ga nog even door: op http://speedtest.bbned.nl/

Your current bandwidth reading is: 3.60 Mbps which means you can download at 461.31 KB/sec. from our servers.
Dit lijkt wel gewoon net iets meer dan mijn oude abbo (IPB 3Mb down), kan het zijn dat ik technisch nog niet helemaal over ben?

Edit 4: Net gezocht in dit topic op intrainwaarden: en dit gevonden: Anoniem: 241294 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6"

Hierin schrijft Mosquito:
het zou kunnen dat je nog de lijn van je 'oude' provider erop hebt zitten. Het duurt soms tot max. 24 uur na je initiële opleverdatum dat alles goed werkt. Kijk het even aan tot morgen om te zien of er verandering in komt.
Mijn oplevering was gisteren. Vandaag die storing in de regio. Morgen eens kijken of ik dan anders test.

Laatste edit

Ik heb even wat verder getest, onder andere op andere pc's hier in huis en wat blijkt: het is het netwerkkaartje die niet meer van deze tijd is.

Zie ook hier

[ Voor 46% gewijzigd door Snowmiss op 18-02-2008 19:52 . Reden: steeds meer kunnen vinden.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Ik ben omgezet zie ik, alleen modem traint wel matig in op
Upstream Speed: 1132 kbps
Downstream Speed: 16247 kbps

attenuation downstream: 16 db

Midden in het centrum in Leiden. Klopt dat enigszins met deze gegevens?

[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 193080 op 15-02-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 20-07 16:15
Op een of andere vage manier werkt men webmail wel, maar men e-mail in Windows Mail niet... 8)7

Ik heb trouwens wel gelijk men wachtwoord veranderd. Je moet toch je gebruikersnaam@telfort.nl invullen in Windows Mail?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Snowmiss schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:30:
Gisteren zonder problemen over gegaan.

Intrainen: DSL 15982 kbps / 1128 kbps

Terwijl ik op ongeveer 1,9 km van de centrale zit en dus maximaal 17Mb/s zou kunnen halen
Dat is toch super? Je lijn zal vast wel langer zijn dan die 1.9km en je gaat uit van optimale/lab test gegevens dat je die 17MB/s zou moeten kunnen halen. Zou je lijn 17Mbit halen qua lijnsnelheid is dat 1.7MB/s, dat klopt. Dus effectief een haalbaare download snelheid van 1.7MB/s = 13.6Mbps.

Neem er even bij dat de lijn misschien iets langer is en dat de kabels wat ouder zijn en meerdere keren gekoppeld onderweg en niet uit één stuk bestaat. En dat er (veel) meer ADSL verbindingen door dezelfde bundel gaan.

Dan heb je een super lijn!
Mijn oplevering was gisteren. Vandaag die storing in de regio. Morgen eens kijken of ik dan anders test.
Dat zal niet verschillen. Probeer eens op je PC wat te optimaliseren met TCPoptimizer bijvoorbeeld en gebruikt geen wireless voor dit soort snelheden!
Anoniem: 193080 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:39:
Ik ben omgezet zie ik, alleen modem traint wel matig in op
Upstream Speed: 1132 kbps
Downstream Speed: 16247 kbps

attenuation downstream: 16 db

Midden in het centrum in Leiden. Klopt dat enigszins met deze gegevens?
Prima toch dan? De 20Mbps haal je niet altijd, dan moet je echt binnen 1000m zitten met een bijna perfecte koperlijn. Is het iets langer of de lijn wat ouder of meerdere keren gerepareerd etc gaat het al vrij snel zakken naar een 12 tot 16Mbps bij ADSL2+ in de praktijk.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 15-02-2008 14:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 01-07 18:24
Vandaag naar mijn ouders getogen om de Wanadoo/Orange migratie naar Telfort te doen.
De lijn was gisteren al plat.

DSL werkt goed. Mijn ouders zitten op een centrale waar alleen KPN te krijgen is en het modem trained netjes in op 8mbit/1mbit.
Volgens mij zitten ze ver van centrale.
Ik weet niet hoe ik dat kan zien overigens.

Alleen de telefonie werkt niet.
Mijn ouders migreren van KPN naar Telfort.
In het boekje staat dat ik alles volgt moet instellen:

a. vul uw telefoonnummer in het veld achter de tekst SIP number in.
-- daar vul ik dus 0306xxxxxx in.
b. Klik op username. Het veld wordt nu automatisch ingevuld.
-- Automatisch ? Ik vul daar maar axxxxxx@telfort.nl in
c. vul achter password uw toegangscode.
-- Ik vul hier maar het password in wat bij de email hoort
d. Plaats bij incoming call apply to een vinkje bij phone 1.
-- Die optie heb ik helemaal niet.

--> edit... ik zie dat de wizard de D optie wel heeft. maar het doorlopen van de wizard zegt ook dat SIP registration failed.... please make sure the DSL cable is connected.

als ik het 030 nummer bel gaat ie wel over maar in ieder geval niet hier :)

Ze hebben overigens het basis modem maar dan met 4 ethernet poorten.

iemand enig idee ? of is telfort fout ?

[ Voor 11% gewijzigd door kevertje1977 op 15-02-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Laatst online: 07:58
bjck schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:29:
[...]

Dat is toch super? Je lijn zal vast wel langer zijn dan die 1.9km en je gaat uit van optimale/lab test gegevens dat je die 17MB/s zou moeten kunnen halen. Zou je lijn 17Mbit halen qua lijnsnelheid is dat 1.7MB/s, dat klopt. Dus effectief een haalbaare download snelheid van 1.7MB/s = 13.6Mbps.

Neem er even bij dat de lijn misschien iets langer is en dat de kabels wat ouder zijn en meerdere keren gekoppeld onderweg en niet uit één stuk bestaat. En dat er (veel) meer ADSL verbindingen door dezelfde bundel gaan.

Dan heb je een super lijn!
Helemaal mee eens. Ik was misschien niet helemaal duidelijk dat ik wist dat mijn lijn an sich prima is. Ik had alleen meer verwacht aan download snelheid (was altijd 310 kB/s en nu 500-600), daar waar ik toch wel 1200-1300 had verwacht.
Dat zal niet verschillen. Probeer eens op je PC wat te optimaliseren met TCPoptimizer bijvoorbeeld en gebruikt geen wireless voor dit soort snelheden!
Dat kan ik nog doen en hier is niets wireless (ter info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kevertje1977: Ze hebben aparte logins voor de telefonie. Username is het telefoonnummer (0306xxxxxx) en dan het wachtwoord voor telefonie. Zie de logincodesbrief die ze hebben gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door BèR op 15-02-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
BèR schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:42:
Kevertje1977: Ze hebben aparte logins voor de telefonie. Username is het telefoonnummer (0306xxxxxx) en dan het wachtwoord voor telefonie. Zie de logincodesbrief die ze hebben gekregen.
Dus sipnummer = 0306xxxxxx en dan voor login ook 0306xxxxx en dan een apart pass ?
dus niet het pass van de WEBMAIL ?

Ik heb dus alleen de email van telfort, die andere brief is of niet verstuurd of me ouwelui hebben die ff niet... (al 6 keer gezocht)
is zoiets via telfort op te vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Hoeveel dagen van tevoren zou ik het signaal al kunnen ontvangen? Ik heb als wensdatum 25 februari gekozen (op een maandag) en ben zeer benieuwd wanneer ik het al zou kunnen ontvangen. Ik probeer het vaak al eventjes, maar tot op heden kan de modem (natuurlijk) nog geen verbinding maken. Maar goed, wat is dan wel mogelijk? +- 5 dagen van tevoren ofzo?

Waar ik dan ook benieuwd naar ben: ik lees vaak van mensen dat ze inderdaad al eerder dan op de wensdatum kunnen internetten via Telfort, maar dat de telefoon het er nog niet op doet. Als ik de splitter er tussen laat, kan ik dan nog gewoon via KPN bellen? Of werkt dat dan niet meer (dat moet ik natuurlijk niet hebben ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:45
Bull schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:21:
Op een of andere vage manier werkt men webmail wel, maar men e-mail in Windows Mail niet... 8)7

Ik heb trouwens wel gelijk men wachtwoord veranderd. Je moet toch je gebruikersnaam@telfort.nl invullen in Windows Mail?
heb je een wachtwoord van meer dan 8 tekens ???
vul dan aleen de eerste 8 in ,de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 17-07 13:36
EleanorNL schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:54:
Hoeveel dagen van tevoren zou ik het signaal al kunnen ontvangen? Ik heb als wensdatum 25 februari gekozen (op een maandag) en ben zeer benieuwd wanneer ik het al zou kunnen ontvangen. Ik probeer het vaak al eventjes, maar tot op heden kan de modem (natuurlijk) nog geen verbinding maken. Maar goed, wat is dan wel mogelijk? +- 5 dagen van tevoren ofzo?
Dat is totaal random. De ene heeft het een week van te voren, de ander pas op de dag zelf. Niks over te zeggen dus.
Waar ik dan ook benieuwd naar ben: ik lees vaak van mensen dat ze inderdaad al eerder dan op de wensdatum kunnen internetten via Telfort, maar dat de telefoon het er nog niet op doet. Als ik de splitter er tussen laat, kan ik dan nog gewoon via KPN bellen? Of werkt dat dan niet meer (dat moet ik natuurlijk niet hebben ;) )?
Ja, dat moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
JohnStaakke schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:29:
[...]

Dat is totaal random. De ene heeft het een week van te voren, de ander pas op de dag zelf. Niks over te zeggen dus.

[...]

Ja, dat moet gewoon werken.
Allright, dankje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
jejeh schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:56:
[...]

heb je een wachtwoord van meer dan 8 tekens ???
vul dan aleen de eerste 8 in ,de rest niet.
Lol, mijn wachtwoord bestaat uit 9 tekens. Wanneer ik dus 8 tekens invul dan werkt het :*)

Wat is de reden dat je niet meer dan 8 tekens mag invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 11:15

KhaZ

Alfa Romeo

Mijn internet is geactiveerd op mijn adres, ik heb alleen nog geen modem ontvangen. Nu heb ik hier een ander modem, nu is mijn vraag: welke instellingen moet ik gebruiken wil ik goed verbinding kunnen maken.. welk protocol, welke instellingen voor PCI/VPI? Gebruikersnaam + wachtwoord heb ik al wel ontvangen!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 10:45
Bull schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:32:
[...]

Wat is de reden dat je niet meer dan 8 tekens mag invullen?
geheim van de smit.
hehehe ff zonder gekheid,ik weet het niet.
wist dat je er niet meer dan 8 kan doen.

mischien iemand hier met een verklaring. ?
zal wel iets met wachtwoord beheer te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

KhaZ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:41:
Mijn internet is geactiveerd op mijn adres, ik heb alleen nog geen modem ontvangen. Nu heb ik hier een ander modem, nu is mijn vraag: welke instellingen moet ik gebruiken wil ik goed verbinding kunnen maken.. welk protocol, welke instellingen voor PCI/VPI? Gebruikersnaam + wachtwoord heb ik al wel ontvangen!
In het modem van Telfort hoef je geen username/ww op te geven, ik weet dus niet hoe dat zit met een ander modem.....

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 17-07 13:36
Geen wachtwoord, en je kan misschien in je modem de optie "Autodetect line settings" kiezen? Als dat kan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 08-07 17:44

aap

Ik merk dat als ik recent (minder dan een half uur of zo) de webmail gebruikt heb, de pop-mail niet werkt. Ik vermoed dat de mailserver op een of andere manier "onthoudt" dat er al een mailverbinding gelegd is en dat die voor webmail na een bepaald aantal minuten weer gesloten wordt.

Ik hoopte dat expliciet uitloggen in webmail het zou oplossen, maar dat was niet zo. Ik probeer maar gebruik van webmail te vermijden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Net 22 minuten met de 0900 lijn van Telfort gebeld...

Wat blijkt: de telefonie wordt 20 februari pas gemigreerd. De pincode die ik niet heb van de telefonie van telfort kan nog onderweg zijn volgens Telfort.
Anders kunnen ze dit van afstand instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
VPI 0
VCI 34
maar ik heb Telfort over KPN volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

kevertje1977 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:03:
Das dan €6,60 alstubliev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:29
Thombias schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:26:
[...]
Voicemail van telfort zelf wordt gemailt naar je mailbox in de vorm van een wave-bestand
In het modem kun je dit uitzetten.
Je kan het idd uitzetten, alleen niet in het modem maar via de Telfort site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo

Nee, in Windows mail zonder vul je je gebruikersnaam in zonder @telfort.nl erachter.

Als je van Tiscali komt, dan kun je alleen op je webmail inloggen met je e-mailboxen en niet met je e-mailaliassen.
Verder moet je voor je voormalige e-mailaliassen gewoon je oude Tiscali instellingen blijven gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Masimo op 15-02-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-07 20:45
mooooooi!, op 31 januari de aanvraag gedaan voor het Telfort 20 mbs abonnement, ik had toen nog een 6 mbs Tiscali lijn, geen telefonie.
Op 13 februari deed het hele Telfort gebeuren het, das lekkah :P
Moet alleen nog ff mijn SpeedTouch 706 aansluiten, werk nu nog met de SpeedTouch 510 maar dat gaat ook best lekker met 8 mbs maximaal.
De komende tijd alles even aankijken en dan het belbudget van de KPN opzeggen.
Bellen doe ik wel met Skype of voordelig mobiel :P
Tot zover erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Is er al iemand die iets van de fup gehoord heeft (dat hij/zij eroverheen zat)?

In deel 4 was er iemand die na 15 dagen al op 480GB zat, maar die had nog niks vernomen. Inmiddels meer info? Ik ben vooral benieuwd bij hoeveel GB je iets hoort en wat gevolgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

kevertje1977 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:03:

Wat blijkt: de telefonie wordt 20 februari pas gemigreerd
Staat toch ook in je gegevens dat het 4 werkdagen duurt?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Mijn ervaring met telfort is:

Gewoon een klote internet aanbieder.
Ik had een 5Mb lijn van tiscali met telefoon die perfect werkte en nu bij telfort heb ik nu een kut lijn die niet stabiel is en maar te zwijgen over de telefonie

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 12-07 14:24
Mijn verbinding zou 18 februari (= maandag) opgeleverd worden, maar vandaag kreeg ik een mailtje dat deze geactiveerd was.

Ik heb echter nog geen DSL signaal (direct op de kabel bij het IS/RA punt aangesloten).

Bellen of wachten tot maandag? Weinig zin om voor nop 8 euro te gaan betalen ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:36:

In deel 4 was er iemand die na 15 dagen al op 480GB zat, maar die had nog niks vernomen. Inmiddels meer info? Ik ben vooral benieuwd bij hoeveel GB je iets hoort en wat gevolgen zijn.
Wil je meer dan een Terra per maand gaan verstoken dan? Beetje overdreven 480GB in 15 dagen en dan wil jij weten hoe veel meer je kan downloaden? Dat is bij een FUP niet te zeggen daar wordt meestal ook pas gebruik van gemaakt als er problemen ontstaan (of als een gebruiker de ISP flink op kosten jaagd wat hier wel het geval is bij een 20 euro abonnementje).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Masimo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:05:
[...]

Nee, in Windows mail zonder vul je je gebruikersnaam in zonder @telfort.nl erachter.
Hmm, beide werkt trouwens :)

Zonder de @telfort.nl toevoeging en met de toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:36:

Ik krijg op 25 februari Telfort internet + telefonie. Zal de telefonie dan pas op 29 februari werken? Als dat zo is: kan ik dan tot die tijd gewoon via KPN bellen, of zit ik gewoon echt 4 dagen zonder (vaste) telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Marzman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:49:
Wil je meer dan een Terra per maand gaan verstoken dan? Beetje overdreven 480GB in 15 dagen en dan wil jij weten hoe veel meer je kan downloaden?
Iemand had hier 480 gig in 15 dagen gedownload, mijn vragen zijn vooral uit nieuwsgierigheid. Niet eens zozeer hoeveel je mag downloaden, maar zeker ook wat de gevolgen zijn (bijv. op 5 kbp/sec met de verbinding voor de rest van de maand of helemaal geen internet meer en dan weer aansluitkosten).

Jaag je eigenlijk wel een provider op kosten door heel veel te gaan downloaden? Logisch dat elke MB geld kost, maar als de helpdesk van Telfort al aangeeft dat je 350 gig in de maand mag binnenhalen twijfel ik. Je kan immers ook stellen dat Telfort nog winst maakt als mensen 350 gig downloaden elke maand, anders was de fup lager afgesteld (als hij al op dit niveau is ingesteld). Ik kan mij niet voorstellen dat Telfort de fup instelt op een niveau waarop zij verlies maken. Of het moet een ingecalculeerd verlies zijn, maar wat zijn daar argumenten voor dan? Je wilt die klanten toch niet, dus waarom dan lokken?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-02-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Knakker schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:46:
Mijn verbinding zou 18 februari (= maandag) opgeleverd worden, maar vandaag kreeg ik een mailtje dat deze geactiveerd was.

Ik heb echter nog geen DSL signaal (direct op de kabel bij het IS/RA punt aangesloten).

Bellen of wachten tot maandag? Weinig zin om voor nop 8 euro te gaan betalen ;)
Als dedicated lijn aangevraagd? Komen er twee aderparen binnen? Dan tweede aderpaar controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:01:
[...]

Iemand had hier 480 gig in 15 dagen gedownload, mijn vragen zijn vooral uit nieuwsgierigheid. Niet eens zozeer hoeveel je mag downloaden, maar zeker ook wat de gevolgen zijn (bijv. op 5 kbp/sec met de verbinding voor de rest van de maand of helemaal geen internet meer en dan weer aansluitkosten).

Jaag je eigenlijk wel een provider op kosten door heel veel te gaan downloaden? Logisch dat elke MB geld kost, maar als de helpdesk van Telfort al aangeeft dat je 350 gig in de maand mag binnenhalen twijfel ik. Je kan immers ook stellen dat Telfort nog winst maakt als mensen 350 gig downloaden elke maand, anders was de fup lager afgesteld (als hij al op dit niveau is ingesteld). Ik kan mij niet voorstellen dat Telfort de fup instelt op een niveau waarop zij verlies maken. Of het moet een ingecalculeerd verlies zijn, maar wat zijn daar argumenten voor dan? Je wilt die klanten toch niet, dus waarom dan lokken?
Joost mag weten waar de fup bij telfort op ingesteld is maar dat zie ik wel als het zover komt. In ieder geval haal ik elke maand zo'n 500/600 GB (januari dit jaar 525 GB om precies te zijn), vroeger bij tiscali en nu dus bij telfort en ik heb er nooit wat over gehoord. en ik weet niet wat de exacte relatie is tussen die 2 providers maar van de eerste heeft een admin ooit op hun forum gezegd dat er mensen zijn die dagelijks 40 gb aan het downloaden waren als reactie op een vraag over de fup. ik neem aan dat het ze geen donder interesseren hoeveel je download per maand. verder zegt iemand van telfort dit:
Er is nog nooit echt gekeken naar de FUP op een manier van hoeveelheid dataverkeer.
dus wat mij betreft zal het allemaal wel goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201264

navond,

hallo mensen, ik heb het modem en het signaal een week eerder gekregen dan de communicatie aangaf.

Ben aangesloten op een adsl2plus en modem traint in met 19000/1043.

Mijn werkelijke download is 14928!!

Altijd aan kabel van @ home gezeten, dus ik ben er financieel en qua snelheid er flink op vooruit gegaan.

Prima dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Telfort das leuker!
Ik had mijn bestelde multipcmodem niet ontvangen. Ik heb echter wel internet via het oude modem van compuserve.
Ik heb vandaag of eigenlijk gisteren telfort gebeld met de vraag waar mijn bestelde modem bleef. Ik moest een ogenblikje van de dame wachten, want ze ging het uitzoeken" Ja meneer, we hebben u geen modem gestuurd want u heeft al een zyxel multipcmodem".
Op mijn vraag hoe ze dat wisten voordat mijn modem uberhaupt aangesloten was, wist ze eerst geen antwoord. Ik heb de laatste maanden ook geen last van inbrekers of geheimagenten gehad.
Na een tijdje kwam madam weer aan de lijn en ze vertelde dat ze dat wisten van de leverancier van de modems van het Tiscalinetwerk (twee jaar geleden geleverd).
Ik vroeg of ik ook nog een rekening kreeg van 30 euro voor van mijn eigen multipcmodem.
Om er maar vanaf te zijn heb ik gevraagd of ze mij dan maar het basismodem op konden sturen. Eeen reserve modem kan nooit kwaad. Na een beraad werd mij medegedeeld dat ik het modem over twee weken thuisgestuurd krijg.
Misschien komt er nog wel een deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Wat gebruiken jullie trouwens voor progje om de totale download te meten (en zo evt. vragen over de FUP te kunnen onderbouwen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 10:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

telfort is wel leuker !

Ik ben sinds gister gemigreerd van Orange naar Telfort , zonder ook maar enige downtime !!!!!
(afgezien uiteraard het omprikken van het modem :9 )

En ik merk een wereld van verschil, telfort netwerk is veel responsiever, en komt sneller naar de top snelheid , ook ligt me max nu op 2,45MB/s waar het eerst bij orange 2,1 MB/s was.

Ps. Een vlekkeloze overgang/migratie kan dus toch :)

20260 kbps / 1121 kbps intrainwaarden

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-02-2008 09:50 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180406

aap schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:51:
[...]

Ik merk dat als ik recent (minder dan een half uur of zo) de webmail gebruikt heb, de pop-mail niet werkt. Ik vermoed dat de mailserver op een of andere manier "onthoudt" dat er al een mailverbinding gelegd is en dat die voor webmail na een bepaald aantal minuten weer gesloten wordt.

Ik hoopte dat expliciet uitloggen in webmail het zou oplossen, maar dat was niet zo. Ik probeer maar gebruik van webmail te vermijden... :/
Klopt, dat viel me gisteren ook op. Ik was even in webmail ingelogd om te kijken of dat werkt, daarna probeerde ik mijn mail te POP'en maar dat ging niet goed.
Foutmelding (kwam vanaf de telfort POP server) was iets als: "mailbox locked by other server". Het lijkt er dus op dat, ook na uitloggen in webmail (dit heb ik geprobeerd), je mailbox even locked blijft, waardoor je geen mail via POP kan ophalen. Een half uurtje later ging dit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:40:
telfort is wel leuker !

Ik ben sinds gister gemigreerd van Orange naar Telfort , zonder ook maar enige downtime !!!!!

En ik merk een wereld van verschil, telfort netwerk is veel responsiever, en komt sneller naar de top snelheid , ook ligt me max nu op 2,45MB/s waar het eerst bij orange 2,1 MB/s was.

Oh da's rap inderdaad. Ik had mezelf al gelukkig geprezen met een modem dat intraint op 20002 kbps / 1031 kbps (Utrecht centrum 550m van de centrale). Weliswaar nog wel met wat brakke bekabeling, vandaag ga ik nog eens het e.e.a. vervangen en kijken of dat scheelt.

Ik haal nu vrij constant 2.05 MB/s (ongeveer 16.5 mbps), maar ook daar klaag ik niet over hoor .. zat hiervoor met KPN IPB met 3 mbit voor 45e/mnd .. dan is 20mbit voor 20e toch wel een klein stukje voordeliger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:40:
telfort is wel leuker !

Je woont dus IN de centrale?! :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gyedema schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 08:03:
Wat gebruiken jullie trouwens voor progje om de totale download te meten (en zo evt. vragen over de FUP te kunnen onderbouwen)?
Een aardig linux tooltje daarvoor is IOG (input/output grapher).
Maar als je meerdere computers aan je router hebt hangen (in mijn geval 2 computers en een wifi router), dan klopt het natuurlijk al niet meer echt.

Heeft al eens iemand bekeken of je op het modem geen traffic kan bijhouden ? 't ding is volgens mij behoorlijk geavanceerd, ik had als een kort rondgeneusd in de telnet interface, maar kon zo snel niets vinden.

Edit: ik zie dat het modem waarschijnlijk SNMP ondersteunt. Dan moet het niet zo moeilijk zijn om het het e.e.a. aan data/grafiekjes uit te trekken. Ik hou jullie op de hoogte :)

Edit2: is inderdaad geen probleem. Even SNMP aanzetten in de webinterface (onder remote mgmt) en dan kun je los:

IF-MIB::ifInOctets.1 = Counter32: 425447982
IF-MIB::ifInOctets.2 = Counter32: 0
IF-MIB::ifInOctets.3 = Counter32: 3470662764

IF-MIB::ifOutOctets.1 = Counter32: 3483650759
IF-MIB::ifOutOctets.2 = Counter32: 0
IF-MIB::ifOutOctets.3 = Counter32: 732203286

.. eens zien wat voor grafiekjes we daar uit kunnen trekken :)

Edit3: OK, heb mrtg en iog nu draaien (was eigenlijk ook een fluitje van een cent). Ik zal ze even een tijdje wat data laten verzamelen en dan wat grafiekjes posten.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 180406 op 16-02-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Kan de Zyxel P-2602H-D1A in combinatie met Telfort alleen met de speciale Telfort firmware gebruikt worden, of zou je ook de firmware rechtstreeks van Zyxel kunnen gebruiken, bijvoorbeeld ftp://ftp.zyxel.dk/P-2602...02H-D1A_3.40(ADQ.4)C0.zip

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LeGato23 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:02:
Kan de Zyxel P-2602H-D1A in combinatie met Telfort alleen met de speciale Telfort firmware gebruikt worden, of zou je ook de firmware rechtstreeks van Zyxel kunnen gebruiken, bijvoorbeeld ftp://ftp.zyxel.dk/P-2602...02H-D1A_3.40(ADQ.4)C0.zip

Zou gewoon moeten werken, zo bijzonder of afwijkend is de config voor Telfort niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik probeer al de hele week via de Telfort site mijn KPN Belbudget te beeindigen en mijn KPN nummer naar Telfort Vast Bellen te porteren. Telkens krijg ik de melding dat de pagina niet beschikbaar is.

Net maar eens even met de helpdesk gebeld.
Technisch is bij mij alles al opgeleverd sinds twee weken, overigens naar volle tevredenheid, maar administratief is het nog niet geregeld. Daarom is de pagina niet beschikbaar.

Nog even een paar dagen wachten en dan kan KPN de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

gyedema schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 08:03:
Is allemaal niet nodig, hoop gedoe om niks..
Gewoon downloaden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 11:57
Scotch schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:46:
Ik heb ongeveer een maand geleden Telfort aangevraagd. Duurde allemaal iets langer dan ik gehoopt had maar vandaag werd de lijn opgelevert en ontving ik het modem. Even vlug aangesloten en ik haal zo'n 1,9 MB/sec (300 meter van wijkcentrale). Ben dus heel erg in m'n nopjes. :9

Ik heb alleen nog een probleempje met uTorrent. Ik heb een port geforward en de check geeft aan dat ie open is, alleen het icoontje onderaan uTorrent van Incoming Connections wordt maar geen groen vinkje (tenzij ik de firewall in de router uitzet). Iemand die weet hoe ik dit oplos?
Je moet ook even een firewall rule aanmaken naast het open zetten van je poort.

zie HIER de volledige uitleg.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 26-05 16:08
LeGato23 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:02:

Het zal best wel kunnen denk ik, maar waarom zou je het willen qua dat je niet veel te winnen hebt en deze firmware ook alweer bijna een jaar oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
The Druid schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:03:
[...]

Je moet ook even een firewall rule aanmaken naast het open zetten van je poort.

zie HIER de volledige uitleg.
Of gewoon de Firewall uitzetten zoals ik heb gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Volkert schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:06:
[...]

Het zal best wel kunnen denk ik, maar waarom zou je het willen qua dat je niet veel te winnen hebt en deze firmware ook alweer bijna een jaar oud is?
Is een andere serie firmware dus gaat je niet lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Anoniem: 180406 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:01:
[...]

[...]

IF-MIB::ifInOctets.1 = Counter32: 425447982
IF-MIB::ifInOctets.2 = Counter32: 0
IF-MIB::ifInOctets.3 = Counter32: 3470662764

IF-MIB::ifOutOctets.1 = Counter32: 3483650759
IF-MIB::ifOutOctets.2 = Counter32: 0
IF-MIB::ifOutOctets.3 = Counter32: 732203286

.. eens zien wat voor grafiekjes we daar uit kunnen trekken :)

Edit3: OK, heb mrtg en iog nu draaien (was eigenlijk ook een fluitje van een cent). Ik zal ze even een tijdje wat data laten verzamelen en dan wat grafiekjes posten.
http://mrtg.itsmatthijs.com/
edit:
toevoegingen op verzoek ;)

:)
Cacti is mooier.
Afbeeldingslocatie: http://www.itsmatthijs.com/traffic_zyxel.png

edit:

kruisje opgelost ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39403 op 16-02-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Alleen nog even de login gegevens ;)

Ah moet een plaatje voorstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Superseb op 16-02-2008 11:34 . Reden: plaatje dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja, das vrij stom inderdaad ;)

Ik pas het ff aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 12-07 14:24
Superseb schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:05:
[...]

Als dedicated lijn aangevraagd? Komen er twee aderparen binnen? Dan tweede aderpaar controleren.
Ja, ik heb geen KPN aansluiting. Maar iedereen heeft het over de rode en de blauwe kabel, en die zijn goed aangesloten. Zou het signaal per ongeluk op de witte en de oranje kunnen staan?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
Knakker schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:37:
[...]

Ja, ik heb geen KPN aansluiting. Maar iedereen heeft het over de rode en de blauwe kabel, en die zijn goed aangesloten. Zou het signaal per ongeluk op de witte en de oranje kunnen staan?
Grote kans ja, als het geactiveerd is en op eerste aderpaar niet werkt.

offtopic:
Hoe kan ik je bereiken Matthijs, DM staat uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Superseb op 16-02-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244254

sorry .... ging iets fout ...

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 244254 op 16-02-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Anoniem: 39403 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:29:
[...]

http://mrtg.itsmatthijs.com/
edit:
toevoegingen op verzoek ;)

:)
Cacti is mooier.
[afbeelding]

edit:

kruisje opgelost ;)
hoe doe jij dit precies ?
Ik heb MRTG al draaien en mijn ouders hebben in Utrecht ook Telfort sinds gisteren.
Ik wil dus hun modem uitlezen, heb jij een stukje config van de mrtg.configfile ?

En andere vraag:

- Wat stel je in op het modem om dit te mogen uitlezen ?
- Hoe log ik vanaf afstand in op het modem en wat moet ik daarvoor doen lokaal ? (ik ben morgen weer in Utrecht)
- Hoe kan ik Remote Desktop forwarden naar de PC van m'n ouders zodat ik erbij kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 10:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kevertje1977 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:59:
[...]

hoe doe jij dit precies ?
Ik heb MRTG al draaien en mijn ouders hebben in Utrecht ook Telfort sinds gisteren.
Ik wil dus hun modem uitlezen, heb jij een stukje config van de mrtg.configfile ?

En andere vraag:

- Wat stel je in op het modem om dit te mogen uitlezen ? > google
- Hoe log ik vanaf afstand in op het modem en wat moet ik daarvoor doen lokaal ? (ik ben morgen weer in Utrecht) --> google again
- Hoe kan ik Remote Desktop forwarden naar de PC van m'n ouders zodat ik erbij kan ?-- > portforward.com

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in je modem:
remote management > snmp > lan & wan toestaan
in de firewall van je modem een rule wan to wan aanmaken waarin je snmp toestaat.

mrtg.cfg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Target[cpe_matthijs1]: 1:community@82.168.46.xxx:
SetEnv[cpe_matthijs1]: MRTG_INT_IP="82.168.46.xxx" MRTG_INT_DESCR="enet-encap"
MaxBytes[cpe_matthijs1]: 1263750
Title[cpe_matthijs1]: Traffic Analysis LAN interface ADSL modem Matthijs
PageTop[cpe_matthijs1]: <h1>Traffic Analysis LAN interface ADSL modem Matthijs</h1>
                <div id="sysdetails">
                        <table>
                                <tr>
                                        <td>System:</td>
                                        <td>adsl-modem in NL</td>
                                </tr>
                                <tr>
                                        <td>Maintainer:</td>
                                        <td></td>
                                </tr>
                                <tr>
                                        <td>Description:</td>
                                        <td>enet-encap  </td>
                                </tr>
                                <tr>
                                        <td>ifType:</td>
                                        <td>Other (1)</td>
                                </tr>
                                <tr>
                                        <td>ifName:</td>
                                        <td></td>
                                </tr>
                                <tr>
                                        <td>Max Speed:</td>
                                        <td>1011.0 kbits/s</td>
                                </tr>
                                <tr>
                                        <td>Ip:</td>
                                        <td></td>
                                </tr>
                        </table>
                </div>

Port forwarding voor remote desktop kan je vast wel vinden op google ;)
Poort 3389 is het overigens.

edit:

Als je 2 seconden de reset button op de achterkant van het modem indrukt, kan je vanaf buitenaf een paar minuten in het modem komen (helldesk functie).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39403 op 16-02-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244254

ok!

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 244254 op 17-02-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je niet toevallig nog een aansluiting in de meterkast?
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.