Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Eurosport is volgens mij in het digipakket ook geen breedbeeld.
Het HD kanaal natuurlijk wel :)

[ Voor 21% gewijzigd door Amelandbor op 14-02-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
tJa het hd pakket, ideaal, en ik heb toch 3 hdmi aanslutingen dus....maarja 13/maand vind ik best pittig voor een paar hd zenders, waaronder niet eens BBC HD. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Sjah schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:14:
tJa het hd pakket, ideaal, en ik heb toch 3 hdmi aanslutingen dus....maarja 13/maand vind ik best pittig voor een paar hd zenders, waaronder niet eens BBC HD. :|
Dan doe je het toch niet :P

Nederland 1,2 en 3 komen in maart ook in HD toch? Dat had ik ergens gehoord. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet er het fijne niet van, weet wel dat sommige uitzendingen dan in HD zullen zijn, 't meeste zal SD materiaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had laatst overigens dat mijn mediabox niet aan wilde. alle knopjes geprobeerd, hij bleef maar gewoon de tijd aangeven, die liep wel gewoon door overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik heb sinds een week nu HD DTV Royaal DVR en ik zit met het volgende:

Ik sluit de box natuurlijk aan via HDMI, maar dat zorgt voor een hele vervelende ruis over het beeld. Ik heb natuurlijk wat dingen getest om te kijken waar het aan lag, want met mijn oude abo+box (DTV starter) die dus via scart was aangesloten. had ik er totaal geen last van.
Als ik m'n nieuwe box aansluit via scart, dan is de ruis weg, maar dat is natuurlijk geen optie, want dan mis je de HD-kanalen.
Ook heb ik een DVD-speler die via HDMI kan upscalen. Als ik die aansluit via HDMI is er ook geen ruis. Het lijkt dus echt dat de mediabox deze ruis veroorzaakt. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ander kabeltje geprobeerd? Zou ook een hdmi handshake issue kunnen zijn. Anders maar upc bellen, wat nooit leuk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je soms een coax kabel op je tv heb aangesloten, haal die eens los helpt nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Handshake probleem lijkt me niet. Ik kende het niet, maar na wat onderzoek via google denk ik niet dat dit de oorzaak is. De problemen die zich voordoen bij handshakeproblemen zijn vaak groter, zoals totaal geen beeld, echt alleen sneeuw etc.
De coaxkabel loshalen leverde helaas geen verbetering op. Een andere hdmi-kabel heb ik helaas niet tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
`Maar je zei dat je dvd met hdmi het wel goed deed, dus je kabeltje zal wel goed zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Ik heb sinds deze week last van ruis op eredivisie live! kanaal 1, heel vreemd. Ook de HD DVR met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Sjah schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:42:
`Maar je zei dat je dvd met hdmi het wel goed deed, dus je kabeltje zal wel goed zijn. :)
Hmm ja, goed punt, maarja, zoals ik al zei, wat ik zo lees wat betreft het handshakeprobleem zou dit zich gewoon op een grotere schaal manifesteren. Echt slecht beeld, sneeuw, geen beeld met alleen geluid etc
Zit nu topgear te kijken, en met die mooie filters die de BBC gebruikt bij het maken van die prachtige sfeerbeelden, zie je pas goed de ruis.
Heb met upc gebeld, en daar liet een meisje me dingen doen, die ik natuurlijk allemaal gedaan had.... Fabrieksinstellingen herstellen, kabels lost en vast, stroom eraf voor 30 seconden etc etc, en toen moest er maar een afspraak gemaakt worden met een monteur. Ben benieuwd, denk niet dat hij iets kan oplossen hier. Maar we moeten het maar even afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Rossi op 15-02-2009 21:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Misschien ligt het wel aan de firmware van dat upc kastje. Ik weet niet wat voor tv je hebt, is daar de fw van te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
De firmware van de mediabox is up to date, heeft gister nog een update gehad, en de firmware van m'n tv is niet up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Viper® schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:18:
Ik had laatst overigens dat mijn mediabox niet aan wilde. alle knopjes geprobeerd, hij bleef maar gewoon de tijd aangeven, die liep wel gewoon door overigens
Gisteravond kwam ik thuis van het werk en toen was het weer zover. Mediabox vastgelopen, reageert nergens meer op. Uiteindelijk de stekker eruit mioeten halen. Dan hoor je bij het aanzetten de schijf weer booten etc.

Ik heb hem pas ruim een week, nu al 2 keer vastgelopen :(

Dan neemt die waarschijnlijk ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Check even de signaalsterkte etc. Mijn mediabox liep ook steeds vast (als ik op tvgids/andere functies drukte) en dat kwam door een slecht signaal. (andere kabel = probleem opgelost)

Bij mij doet uitzending gemist het alweer een paar dagen niet, begint steeds irritanter te worden, al die kwaaltjes en dingetjes..

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat je nu ook series kan opnemen. Je krijgt een menuutje te zien als je een wilt serie opnemen met daarin de vraag of je 1 enkele aflevering wil opnemen of allemaal.

Dit is nieuw of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

SeatRider

Hips don't lie

lowfi schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:06:
Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat je nu ook series kan opnemen. Je krijgt een menuutje te zien als je een wilt serie opnemen met daarin de vraag of je 1 enkele aflevering wil opnemen of allemaal.

Dit is nieuw of niet?
Dat zag ik ook, het werkt echter maar op sommige series. Blijkbaar moet in de tv guide de serie als dusdanig worden aangemerkt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
He, misschien een rare vraag maar zijn er hier mensen die omstreeks eind november/ begin december een film1 + sport 1 abbo hebben afgesloten? Destijds heb ik dit namelijk gedaan omdat er een actie was voor 10 euro (of 9,95 weet het niet meer precies) voor de eerste 3 maanden.

Helaas heeft UPC de normale bedragen in rekening gebracht (21,95) per maand. Na 2 keer telefonisch contact, blijkt dat zij helemaal niets weten van een actie rond die tijd.

Nu vraag ik me af of ik heb lopen hallucineren toen ik de abbo afsloot, zelfs de telefoniste bij wie ik toen de abbo afsloot bevestigde de actie van 3 maanden.

Zijn er nog meer zielen die toen van deze actie op de hoogte waren of er gebruik van hebben gemaakt?

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zat eens te kijken bij Eredivise Live, en zag dat ze GEEN hd uitzendingen verzorgen. Dus dan mag je aannemen dat de eredivisie op zondag op NL1, als NL1 HD gaat, ook niet HD is... Weet iemand, waarom het nog niet HD is? Met Eredivisie live halen ze toch genoeg binnen...of zijn die camera's zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Laatst online: 06-09 06:43
De camera's die gebruikt worden zullen denk ik al wel HD aan kunnen. Alleen om live uit te zenden heb je veel meer apparatuur nodig dat HD kan verwerken. En dat heeft Eredivisie live nog niet vermoed ik.

Dus mogelijk worden de samenvattingen zometeen wel HD uitgezonden aangezien de NOS wel een HD studio al heeft.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hallo,

ik zit er ook over te denken om Digitale TV te nemen van UPC. Ik wil echter 2 Tv's aansluiten. Nu zag ik dat je voor extra kosten van 4 euro een extra media box erbij kon krijgen.
Ik zie echter ook in the Startpost staan dat je een Splitter kan gebruiken. Is dit niet illegaal in de policy van UPC. Als dit niet zo is, waarom zou je dan niet gewoon een splitter nemen ipv een extra mediabox?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Viper®
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:21:
Hallo,

ik zit er ook over te denken om Digitale TV te nemen van UPC. Ik wil echter 2 Tv's aansluiten. Nu zag ik dat je voor extra kosten van 4 euro een extra media box erbij kon krijgen.
Ik zie echter ook in the Startpost staan dat je een Splitter kan gebruiken. Is dit niet illegaal in de policy van UPC. Als dit niet zo is, waarom zou je dan niet gewoon een splitter nemen ipv een extra mediabox?
Die splitter kun je gebruiken om bijvoorbeeld het binnenkomende UPC signaal te splitsen naar je woonkamer+slaapkamer.

In je woonkamer zet je de decoder neer aan daar kun je dan de standaard kabel zenders kijken + digitale tv d.m.v. de decoder. In je slaapkamer heb je alleen standaard kabel.

Wil je op 2 tv's digitale tv dan zul je per tv een decoder moeten nemen.

legenda: decoder = upc media box
KoffieNT schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:52:
Check even de signaalsterkte etc. Mijn mediabox liep ook steeds vast (als ik op tvgids/andere functies drukte) en dat kwam door een slecht signaal. (andere kabel = probleem opgelost)

Bij mij doet uitzending gemist het alweer een paar dagen niet, begint steeds irritanter te worden, al die kwaaltjes en dingetjes..
Hmm, in eerste instantie gebruikte ik een eigen coax kabel van de wandcontactdoos naar me decoder, en toen had ik bij Discovery af en toe blokjes. Deze kabel heb ik vervangen door de meegeleverde kabel in de doos, nu lijkt alles goed te werken, afgezien van het vastlopen dan. Ik zal het signaal eens checken.

[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 19-02-2009 13:25 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Deze had ik ook even in het UPC Internet, Problemen en vragen-topic gezet. Misschien dat iemand er iets aan heeft :).

Mijn thuisnetwerk bestaat uit 100% UPC abo's (Internet, telefonie, en televisie)

Plaatje! (Microsoft Paint FTW!)

Modem: Arris WTM552
Router: Netgear WNR834B v2 (aan te raden :))
Versterker: Tratec fra752/n
Upc mediabox: Philips HD DVR

Kabels, splitters en stekkers heb ik besteld bij Digiproof.

Klopt inderdaad dat je een 2e mediabox moet aanschaffen als je een 2e televisie wil voozien van een digitaal signaal. Zonder een extra mediabox kun je zoveel tvs aansluiten als je wil (zie mijn plaatje), maar die hebben dan wel een gewoon analoog signaal.
Die 4 euro weet ik niet of dat klopt in alle gevallen, want dan heb je gewoon het basic digitale tv-kastje zonder opties, als je met DVR en/of HD wil, zul je een ander kastje moeten bijkopen(huren) en dat kost volgens mij evenveel als een 2e digitale-tv abonnement. Ik vind het een beetje krom iig.

Waarom niet gewoon 1 kastje centraal, met 2,3 of 4 aansluitingen die naar je tvs lopen en dat je onafhankelijk van elkaar digitale tv kunt gebruiken? (zal wel veel kosten etc, en niet zo makkelijk als ik denk zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 19-02-2009 13:53 ]

• Viper®
  • Niet online
KoffieNT schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:34:
Deze had ik ook even in het UPC Internet, Problemen en vragen-topic gezet. Misschien dat iemand er iets aan heeft :).

Plaatje! (Microsoft Paint FTW!)

Modem: Arris WTM552
Router: Netgear WNR834B v2 (aan te raden :))
Versterker: Tratec fra752/n
Upc mediabox: Philips HD DVR

Kabels, splitters en stekkers heb ik besteld bij Digiproof.

Klopt inderdaad dat je een 2e mediabox moet aanschaffen als je een 2e televisie wil voozien van een digitaal signaal. Zonder een extra mediabox kun je zoveel tvs aansluiten als je wil (zie mijn plaatje), maar die hebben dan wel een gewoon analoog signaal.
Die 4 euro weet ik niet of dat klopt in alle gevallen, want dan heb je gewoon het basic digitale tv-kastje zonder opties, als je met DVR en/of HD wil, zul je een ander kastje moeten bijkopen(huren) en dat kost volgens mij evenveel als een 2e digitale-tv abonnement. Ik vind het een beetje krom iig.

Waarom niet gewoon 1 kastje centraal, met 2,3 of 4 aansluitingen die naar je tvs lopen en dat je onafhankelijk van elkaar digitale tv kunt gebruiken? (zal wel veel kosten etc, en niet zo makkelijk als ik denk zijn)
Goeie opstelling.

Mijn ervaring is wel, mocht je op deze manier problemen krijgen met slechte ontvangt op de media box, draai dan de mediabox en de verstekker om. Op die manier komt het signaal direct vanuit de splitter in je mediabox en heb je een goed signaal voor digitale tv, daarna versterk je het basis signaal voor de overige tv's.
De mediabox heeft over het algemeen meer problemen met een slecht signaal dan een tv met de standaard kabel.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Het probleem is dat de afstand van de versterker naar mijn mediabox zo'n 15 meter is, zonder versterker ben ik bang dat er niet veel over blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
KoffieNT schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:40:
Het probleem is dat de afstand van de versterker naar mijn mediabox zo'n 15 meter is, zonder versterker ben ik bang dat er niet veel over blijft..
Ik dacht inderdaad eerst precies hetzelfde maar het is dus blijkbaar zo dat de versterker die aan het einde jou slechte signaal oppikt, dit slechte signaal versterkt ipv het slechte signaal weer goed maakt.... Zet je hem aan het begin dan versterkt hij het goede signaal. Hij fixed dus niet inees je ruis maar versterkt die ruis bij wijze van.

Beetje een krom voorbeeld misschien maar dan wordt het wellicht duidelijk:
Ik pak 1 pixel aan het begin en ga hem versterken zodat er 4 pixels op diezelfde plek komen. Dit is dus mooier/sterker.
Pak ik 1 pixel met ruis en maak ik daar 4 pixels van met de versterker dan wordt de ruis dus sterker en dat wil je niet.
Niet dat het zo werkt, maar puur als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Aha! Dan ga ik het binnenkort even met een splittertje proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
mmm zit er sterk over te denken om gewoon weer UPC te nemen in mijn nieuwe huis. Grote tegenhanger is Tele2 die goedkoper is. Een andere optie is Digitenne maar dan moet ik weer bij een andere maatschappij telefonie en internet regelen. Of dat kan ook bij KPN....Waarom zou ik de een of de ander kiezen afgezien van de kosten (scheelt 20-30 euro).
Heb het idee dat ik bij UPC gewoon veel meer kan qua extra opties en vrijheid en dan zit het bij 1 leverancier.

UPC: 16MB internet a 40,50. onbeperkt bellen a 15.50, Digitale tv royaal a 13,50 waarbij de goedkoopste gratis is. Dus totaal = 56 euro. En volgens mij komen daar dan ook nog kosten van standaard radio en tv bij? Voordeel is dat ik voor 4.50 nog een extra media box kan nemen voor de tv op de slaapkamer

TELE2: 39,95 voor internet, telefonie en tv. Echter zijn er wat minder zenders maar is het internet iets sneller. Beide zijn meer luxe problemen denk ik

Digitenne: 7,50 tv + Online ADSL en bellen a 25 euro. Totaal 32.50.

Scheelt nogal dus. keuzes keuzes keuzes.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, je kan ook bij kpn internet en telefonie nemen.
En ja, bij upc komen de analoge aansluitingskosten erook bij... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
misschien dat ik gewoon maar met de goedkoopste moet starten en dan na een jaar evalueren. Meestal zijn de afspraken voor 1 jaar geldig. Helaas wel een heel gedoe meestal als je wil overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
56 euro plus 16.50... Aardig aan de prijs :)

Ligt ook een beetje aan je tv. Heb je nog een CRT tv dan kan je wel uit de voeten met digitenne oid. Ga je platter en breder dan kan je eigenlijk niet om kabel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
lowfi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:55:
56 euro plus 16.50... Aardig aan de prijs :)

Ligt ook een beetje aan je tv. Heb je nog een CRT tv dan kan je wel uit de voeten met digitenne oid. Ga je platter en breder dan kan je eigenlijk niet om kabel heen.
ik ga een 42inch plasma scherm halen (HD ready waarschijnlijk) met 100Hz. Maakt het dan nog veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
thewizard2006 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:39:
[...]

ik ga een 42inch plasma scherm halen (HD ready waarschijnlijk) met 100Hz. Maakt het dan nog veel uit?
Boven de 32 inch zou ik ver weg van digitenne blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dan klinkt UPC wel aantrekkelijk
Wellicht dat ik dan het volgende neem:
internet 10Mbps a 30,50
telefonie standaard a 9,50
Digitale tv a 9,50
Hierbij geldt de actie dat de goedkoopste gratis is. Totaal van 40 euro dus + iets van 17 euro kabel kosten?

wel vaag dat je los voor internet bij UPC van 6Mbps 35,50 betaald en dan gelijk voor 24mbps 60,50. Dat zijn nogal bedragen :S

Het is toch gewoon mogelijk om los Digitale tv te nemen (dus standaard 16,70 + royaal 9,50) = 25,20 voor Digitale TV. en dan voor 25 euro bij Online een 20mbps + voordelig bellen. Totaal dan goedkoper, betere voorwaarden (sneller internet, goedkoper bellen) alleen niet bij dezelfde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

thewizard2006 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:47:
Het is toch gewoon mogelijk om los Digitale tv te nemen (dus standaard 16,70 + royaal 9,50) = 25,20 voor Digitale TV. en dan voor 25 euro bij Online een 20mbps + voordelig bellen. Totaal dan goedkoper, betere voorwaarden (sneller internet, goedkoper bellen) alleen niet bij dezelfde leverancier.
Die situatie heb ik nu. Gewoon DTV en internet + voip bij een andere ISP.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
UPC heeft nu ook een aanbieding voor 11.25 voor een HDTV DVR. Weet niet of dat ook geldt ism andere abos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet ik ook niet, maar weet wel dat het maar voor 6 maanden geldt he, daarna 't dubbele bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Sjah schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:25:
Weet ik ook niet, maar weet wel dat het maar voor 6 maanden geldt he, daarna 't dubbele bedrag...
Eerste 12 maanden, daarna kun je het opzeggen als je dat zou willen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oh, nou ik kreeg folder in de bus, daar stonden ook aanbiedingen in, niet deze specifiek, maar dat was voor 6 mnd.

Nouja, mijn punt blijft staan, upc Digital is gewoon te duur nu, zeker HD. Heb nu 3 hdmi en 1 component aansluiting, vind het niet zo geslaagd dat ik nog via Scart moet kloten bij het standaardabo.

en wanneer komt upc eens met een kastje, dat qua AB compatible is met CEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
of hoef geen HD en ga al helemaal geen HD nemen om dan over 6 of 12mnd terug te switchen.
Ik denk dat ik dan maar Digitale tv van UPC neem, het royal pakket en dan van bijv Online het internet en telefonie. Iemand ervaring met online (of zit ik dan in het verkeerde topic :P)

Kom dan uit op Online, Alice of Tele2

Update: Tele2 valt zo goed als af. Hoor teveel negatieve verhalen.
Online en Alice klinken beide goed. Verschil is 4,95 per maand alleen bij alice kan ik dan altijd onbeperkt bellen. Maarja, hoe vaak ga ik bellen..../?:P
Jammer dat bij de digi tv van UPC het ook noodzakelijk is om gewoon het standaard kabel abo a 16,70 te nemen :( Totaal ben je dan 3x zo duur uit als Digitenne. Echter heb je wel meer zenders. Aan de andere kant krijg je bij digitenne nog 1 of 2 extra receivers en bij UPC betaal je weer 4,50 voor een extra box.... keuzes keuzes keuzes

[ Voor 52% gewijzigd door thewizard2006 op 26-02-2009 07:35 ]

Verwijderd

Beste lezers,

Het zal ongetwijfeld zijn genoemd in dit topic of voorgaande topics, maar kan het zo niet vinden en ben al een behoorlijk tijd aan het lezen.

Op dit moment heb ik een Samsung LE40A656 met Digitale TV Royaal DVR van UPC (SCART).

Het beeld is op zich goed, alleen is mijn vraag of het beeld met de HD TV Mediabox nog beter wordt, of worden alleen de HD-Zenders hierdoor de extra zenders die je dan hebt?

Worden de "normale" zenders ook een stuk scherper of blijft dit wel zo'n beetje hetzelfde, ondanks de HDMI-aansluiting?

Wie-o-wie heeft hiermee ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dit is inderdaad verschillende keren voorbij gekomen maar vooruit :> :

Ik heb Royaal (met scart) gehad en heb nu Royaal (met hdmi). Ik kan je vertellen dat het verschil tussen de 2 erg klein is, zelfs niet te merken is.
Ik ben overgestapt omdat het voor mij zowat hetzelfde kostte bij elkaar (ik heb een totaalpakket), en ik het niet uit kon staan dat mn digitale tv via scart (aka: analoog) zit aangesloten.
De HD-zenders zijn het extra geld niet waard. Ik kijk wel eens Discovery HD (Deadliest catch, en Rides), maar dit zijn sowieso al episodes die al tig keer herhaald zijn op de normale Discovery en of ik voor deze ene zender die ik kijk 9 euro extra wil betalen, neh, eigenlijk niet. De rest van de zenders zijn simpelweg niet interessant genoeg.

Het enige verschil is dus, wat je zelf al zegt, dat je hd-zenders aankunt. De normale zenders blijven vrijwel hetzelfde in kwaliteit.

Als je twijfelt vanwege de extra kosten, dan moet je het gewoon niet doen :).

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
thewizard2006 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:23:
of hoef geen HD en ga al helemaal geen HD nemen om dan over 6 of 12mnd terug te switchen.
Ik denk dat ik dan maar Digitale tv van UPC neem, het royal pakket en dan van bijv Online het internet en telefonie. Iemand ervaring met online (of zit ik dan in het verkeerde topic :P)

Kom dan uit op Online, Alice of Tele2

Update: Tele2 valt zo goed als af. Hoor teveel negatieve verhalen.
Online en Alice klinken beide goed. Verschil is 4,95 per maand alleen bij alice kan ik dan altijd onbeperkt bellen. Maarja, hoe vaak ga ik bellen..../?:P
Jammer dat bij de digi tv van UPC het ook noodzakelijk is om gewoon het standaard kabel abo a 16,70 te nemen :( Totaal ben je dan 3x zo duur uit als Digitenne. Echter heb je wel meer zenders. Aan de andere kant krijg je bij digitenne nog 1 of 2 extra receivers en bij UPC betaal je weer 4,50 voor een extra box.... keuzes keuzes keuzes
Digitenne no go voor 32inch of grotere LCD/Plasma.
UPC analoog + digitaal kost knaken I know 16.70 + minimaal 4 euro voor digitaal is teveel maar wel BBC 1-2 (en 3-4 in duurdere abo) heb je niet bij Digitenne of Tele2.
Heb ruim 3 jaar UPC Digital gehad ziet er goed uit laatste jaren al stuk stabieler qua firmware dan vroeger maar nog steeds ontbreken functionaliteiten als zendersortering al heb je daar tegenwoordig de Logitech remotes voor om dat op te lossen.

Omtrent internet/bel heb ik enkele jaren zeer tevreden Tele2 Compleet (inet+bel) gebruikt is ook beste in veel consumentenbond onderzoeken e.d. zowel in internet als in bellen. Ken veel vrienden die ook enthousiast zijn. Zelf recentelijk verhuisd vanwege geen ruimte in wijkkast voor Alice moeten kiezen werkt ook prima alleen boekhouding wat slordig maar wel netjes geholpen. Met KPN,HetNet en al helemaal Telfort moet je niet beginnen. Mijn ouders hebben een jaar Helfort gehad internet werkte or maar dat bellen ongelofelijk wat een drama bij Telfort. Constant telefonie storingen en ook zeer slechte support. Met Online geen ervaring maar lees ook mindere verhalen over bellen in topic terug. Zou eerdere Alice eerst proberen (1maand opzeg en onbeperkt vast-vast bel). Bevalt t niet kies dan voor Tele2.

• lowfi
Fijne schrijfstijl :P

Stop.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Inderdaad lastig te lezen :)

Money for nothin' and your chicks for free

• Sjah
KoffieNT schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:34:

Ik heb Royaal (met scart) gehad en heb nu Royaal (met hdmi). Ik kan je vertellen dat het verschil tussen de 2 erg klein is, zelfs niet te merken is.

Het enige verschil is dus, wat je zelf al zegt, dat je hd-zenders aankunt. De normale zenders blijven vrijwel hetzelfde in kwaliteit.

ok, dan kies ik toch maar voor standaard, als ik het neem.
funrider schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:02:
[...]

Digitenne no go voor 32inch of grotere LCD/Plasma.
UPC analoog + digitaal kost knaken I know 16.70 + minimaal 4 euro voor digitaal is teveel maar wel BBC 1-2 (en 3-4 in duurdere abo) heb je niet bij Digitenne of Tele2.
En je hebt de Duitsers, en in A'dam hebje AT5, dat zit er in Amsterdam gewoon niet in bij Digitenne. Mijn pa heeft het, en was razend toen die dat merkte, maarja....jaarcontract he.... |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 26-02-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

KoffieNT schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:34:

Ik ben overgestapt omdat het voor mij zowat hetzelfde kostte bij elkaar (ik heb een totaalpakket), en ik het niet uit kon staan dat mn digitale tv via scart (aka: analoog) zit aangesloten.
De HD-zenders zijn het extra geld niet waard. Ik kijk wel eens Discovery HD (Deadliest catch, en Rides), maar dit zijn sowieso al episodes die al tig keer herhaald zijn op de normale Discovery en of ik voor deze ene zender die ik kijk 9 euro extra wil betalen, neh, eigenlijk niet. De rest van de zenders zijn simpelweg niet interessant genoeg.

De HD-zenders zijn het voor jou wellicht niet waard, voor mij dus wel. Ik kijk juist steeds vaker naar de verschillende HD-zenders. Zen staat als er niks op TV is, vrijwel altijd aan. Voom heeft altijd leuke gameprogramma's. Blijft dus heel persoonlijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Smarron schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 01:16:
[...]
De HD-zenders zijn het voor jou wellicht niet waard, voor mij dus wel. Ik kijk juist steeds vaker naar de verschillende HD-zenders. Zen staat als er niks op TV is, vrijwel altijd aan. Voom heeft altijd leuke gameprogramma's. Blijft dus heel persoonlijk.
Agreed. Sterker nog, natuurfilms en documentaires die ik normaal niet de moeite vind kijk ik nu met plezier naar in HD kwaliteit. Extra reden voor mij om de HD doos te willen hebben is dat mijn beamer 10 meter kabel nodig heeft, en er van een analoog lijntje niet veel moois overblijft na die afstand. HDMI blijft lekker scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week digitale tv via UPC (starter + DVR). Werkt prima, alleen begint 1 ding me flink te irriteren en hopelijk heeft iemand een oplossing daarvoor.

Als je met de UPC afstandsbediening zelf een kanaal wilt kiezen (zeg 68) en dit kanaal bestaat niet, wordt je naar het interactieve UPC games kanaal gestuurd. Hieruit kom ik met veel moeite terug naar mijn normale tv zenders.

Is het mogelijk deze redirect uit te schakelen? Of zelfs helemaal dit interactieve shitkanaal uit te schakelen of te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Laatst online: 11-09 12:38
Als ik naar een kanaal ga wat niet bestaat switcht ie automatisch naar het dichtbijzijnde kanaal. Dit was bij mij zo bij de thompson decoder en ook bij de philips. Dat er automatisch geswitched wordt nara het upc game kanaal heb ik nooit gehad.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:22:
Ik heb sinds een week digitale tv via UPC (starter + DVR). Werkt prima, alleen begint 1 ding me flink te irriteren en hopelijk heeft iemand een oplossing daarvoor.

Als je met de UPC afstandsbediening zelf een kanaal wilt kiezen (zeg 68) en dit kanaal bestaat niet, wordt je naar het interactieve UPC games kanaal gestuurd. Hieruit kom ik met veel moeite terug naar mijn normale tv zenders.

Is het mogelijk deze redirect uit te schakelen? Of zelfs helemaal dit interactieve shitkanaal uit te schakelen of te blokkeren?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Smarron schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 01:16:
[...]
Zen :S :P. Mare Zoom@gameprogramma's, dat wist ik niet. Vanavond even naar kijken.
SeatRider schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:33:
[...]
Agreed. Sterker nog, natuurfilms en documentaires die ik normaal niet de moeite vind kijk ik nu met plezier naar in HD kwaliteit. Extra reden voor mij om de HD doos te willen hebben is dat mijn beamer 10 meter kabel nodig heeft, en er van een analoog lijntje niet veel moois overblijft na die afstand. HDMI blijft lekker scherp.
Dat is idd een goeie, als je een grote afstand moet overbruggen is een hdmikabel een goede(kope) oplossing, ipv analoge (dure) kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:22:

Helaas niet. Mijn mediabox heeft zelf helaas ook een voorkeur voor de interactieve zenders van UPC. Als ik mijn mediabox aan zet moet ik eerst op blauw klikken voor m'n favorieten. Dat staat standaard blijkbaar uit. Als ik tijdens het zappen weer terug naar nederland 1 wil kom ik meestal uit bij 11 zonder 2x op 1 te drukken waardoor ik weer bij die klote UPC zender zit. Het zelfde geld voor kanaal 111. de laatste 1 negeert de mediabox heel handig waardoor ik weer bij die klote UPC zender uit kom. Die springt direct in interactieve modus waardoor ik weer eerst op rood of afsluiten/verlaten of hoe die bende ook heet moet klikken voordat ik weer verder kan zappen. Zappen langs de digitale zenders naar discovery op 16 is ook al zo fantastisch. Mocht je zonder problemen langs 11/12/13/14 en 15 komen dan zie ik 1 seconde discovery waarna de mediabox vanzelf terug gaat naar kanaal 15 en ik weer naar die eredivisie rommel kijk. Na het ongewenst bekijken van de interactieve zenders zit ik natuurlijk niet meer in m'n favorieten waardoor ik nogmaals op blauw moet drukken. Ruwweg 70% van de keren dat ik dat doe springt hij na het klikken direct weer op alle zenders waardoor ik nogmaals op OK moet drukken en dan op blauw om nog een poging te wagen.

begrijp me niet verkeerd, ik vind de mediabox een fantastisch ding maar die interactieve zenders zijn echt waardeloos traag en ik heb het idee dat UPC me d'r op bovenstaande wijzen extra graag naar toe dirigeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:55:
[...]

Helaas niet. Mijn mediabox heeft zelf helaas ook een voorkeur voor de interactieve zenders van UPC. Als ik mijn mediabox aan zet moet ik eerst op blauw klikken voor m'n favorieten. Dat staat standaard blijkbaar uit. Als ik tijdens het zappen weer terug naar nederland 1 wil kom ik meestal uit bij 11 zonder 2x op 1 te drukken waardoor ik weer bij die klote UPC zender zit. Het zelfde geld voor kanaal 111. de laatste 1 negeert de mediabox heel handig waardoor ik weer bij die klote UPC zender uit kom. Die springt direct in interactieve modus waardoor ik weer eerst op rood of afsluiten/verlaten of hoe die bende ook heet moet klikken voordat ik weer verder kan zappen. Zappen langs de digitale zenders naar discovery op 16 is ook al zo fantastisch. Mocht je zonder problemen langs 11/12/13/14 en 15 komen dan zie ik 1 seconde discovery waarna de mediabox vanzelf terug gaat naar kanaal 15 en ik weer naar die eredivisie rommel kijk. Na het ongewenst bekijken van de interactieve zenders zit ik natuurlijk niet meer in m'n favorieten waardoor ik nogmaals op blauw moet drukken. Ruwweg 70% van de keren dat ik dat doe springt hij na het klikken direct weer op alle zenders waardoor ik nogmaals op OK moet drukken en dan op blauw om nog een poging te wagen.

begrijp me niet verkeerd, ik vind de mediabox een fantastisch ding maar die interactieve zenders zijn echt waardeloos traag en ik heb het idee dat UPC me d'r op bovenstaande wijzen extra graag naar toe dirigeert.
Je omschrijft precies de irritatie die ik met dat interactieve kanaal ook ondervind. :Y Flink balen voor je.

Ook heel jammer om te lezen dat je dat interactieve kanaal niet kan uitschakelen, blokeren of omzijlen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kan iemand mij de lengte vertellen van de coax en scart kabel , die bij het standaard starter abo zit? Ik heb tussen de 1.5 en 1.75 meter nodig, minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:48:
Kan iemand mij de lengte vertellen van de coax en scart kabel , die bij het standaard starter abo zit? Ik heb tussen de 1.5 en 1.75 meter nodig, minimaal.
Ik kan me herrinneren dat dit eerder in deze topic is vermeld, even zoeken misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net het standaard pakket van UPC besteld met DVR kassie. Nou kan mijn bravia alleen met ingebouwde decoder al een redelijk aantal zenders vinden zie ik. Wellicht dat het komt dat ze eea al vrij gegeven hebben. Maar nou heb ik gemerkt dat ik ook vrolijk sport1 kan ontvangen :D

Is dat een foutje in hun coderingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:33

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:19:
Ik heb net het standaard pakket van UPC besteld met DVR kassie. Nou kan mijn bravia alleen met ingebouwde decoder al een redelijk aantal zenders vinden zie ik. Wellicht dat het komt dat ze eea al vrij gegeven hebben. Maar nou heb ik gemerkt dat ik ook vrolijk sport1 kan ontvangen :D

Is dat een foutje in hun coderingen???
Sport 1 heeft vrije kijkdagen, dus dat kan kloppen dat je dit kunt ontvangen.

Maar toch was ik in de veronderstelling dat UPC bijna ALLES gecodeerd had, of het nu basis was of uitgebreid...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik kan ook lang niet alles ontvangen, maar wel een deeltje dus. Nouja hopen dat ik snel die decoder heb. Sport 1 in HD is trouwens wel heeel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heb gisteren via de UPC winkel op Zuidplein te Rotterdam de Mediabox met DVR en Royaal pakket aangeschaft en vanmiddag aangesloten. Nu komt er in het beeld te staan dat de installatie binnen enkele minuten zal worden voltooid en dat je na 15 minuten de helpdesk moet bellen. Heb ik ook gedaan en de medewerker vertelde me dat het zo'n 24 uur kan duren voor de box het doet.
Nu de 24 uur zijn voorbij maar nog steeds geen activatie staat nog steeds te wachten. Zal bij mij wel weer goed mis gaan heb ik het idee :'( . Misschien activeren ze in het weekend niet of op zondag maar tot morgen wachten en dan de HD maar even bellen en maar hopen dat het goed komt :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
idd grote kans dat je even moet wachten tot het weekend voorbij is. Meestal als je belt, en je legt het uit is het binnen 10 minuten opgelost ( dat was bij mij het geval ) en daarna werkte de box ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatal Mind schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:44:
idd grote kans dat je even moet wachten tot het weekend voorbij is. Meestal als je belt, en je legt het uit is het binnen 10 minuten opgelost ( dat was bij mij het geval ) en daarna werkte de box ook gelijk.
Nou erg bedankt voor je reactie ga morgen wel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik lees wat tegenstrijdige berichten op het internet:

Bij het terugzetten van de fabrieksinstellingen op de hddvr box, worden de de opnames dan wel of niet gewist?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die worden NIET gewist.

Ze worden alleen gewist als je ze zelf verwijderd ( Duhh ) óf als de helpdesk de harde schijf op afstand formatteerd voor je, mochten er problemen zijn met je box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Momenteel is SBS echt een drama hier in de wijk (HD box). Boven ook een drama. Buren ook een drama :P

Meer mensen last van? Geen zin om te bellen..het is SBS maar :P

(het beeld schokt dus en is blokkerig)

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 02-03-2009 18:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 13:26
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de USB poort op de HD DVR te gebruiken, of beter, waarom dient deze. Er een stick induwen resulteerde tot niets.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zit er voor Jan met de korte achternaam op, kan vooralsnog niets mee gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
offtopic: Ik neem aan dat je mijn stukje bedoelde? Te veel Engelse woorden gebruikt? of te casual geschreven bedoel je? vond zelf niet geheel onduidelijk.
peugeot206gt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:18:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de USB poort op de HD DVR te gebruiken, of beter, waarom dient deze. Er een stick induwen resulteerde tot niets.
Nope dit werkt niet. Is niet geactiveerd in firmware van UPC boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hebben meer mensen er last van dat de DVR box laatste tijd veel vastloopt ? laatste paar dagen toch zeker 3x

Dan geeft ie leuk de tijd weer, maar that's it, voor de rest neemt ie niets op... en gaat ie ook niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONDersteund de hd dvrbox ook component via Rgb aangezien er geen component aansluiting opzit en zelfs geen s-video wat waardeloos ik, Alleen composiet kan ik nu gebruiken en zou graag een rgb in de box hebben en composiet aan de andere kant

BEdankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 06:08:
ONDersteund de hd dvrbox ook component via Rgb aangezien er geen component aansluiting opzit en zelfs geen s-video wat waardeloos ik, Alleen composiet kan ik nu gebruiken en zou graag een rgb in de box hebben en composiet aan de andere kant

BEdankt
Hij heeft RGB via de scart, maar dat is dus geen component. Component is YPbPr.

Wikipedia: Component video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat weet ik, maar de vraag is ondersteund hij component anders kan ik deze kabel gebruiken. dus de scart in de box en component in het andere apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/HQSS1068.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
De mediabox ondersteunt geen component via scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt gozer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Hoe zit dat bij die huidige digitale boxen van UPC, welke kabels gaan er in je LCD TV? Ik loop namelijk net tegen mijn uode snoer aan en nu is die ingang van mijn TV (je weet wel, waar je akbel TV ingaat) helemaal verbogen en mogelijk kapot...

Heb je bij UPC digitaal alleen een HDMI kabel die je TV ingaat? Of moet die ouderwetse kabel er ook gewoon in?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Nu komt er maandag het upc starter pakket binnen en willen upc weer een kans geven op digitale tv in vergelijking met 3 jr geleden.

Heb al het 1 en ander uitgezocht maar toch nog wat kleine vraagjes:

- Tv is uitgerust met dvb-c, is het mogelijk om met een nagravision CI module in de tv upc digitaal te kijken zonder de tuner?
- Als ik de tuner toch moet gebruiken dan is er is geen plek meer in de muurgoot naar de tv voor een scartkabel dus ik moet hem via de receiver laten lopen , mn receiver heeft geen scart aansluiting maar wel component. Ondersteunt de tuner component over scart?
Als beide antwoorden nee is dan moet ik helaas upc digitale tv terug sturen in de 7 dagen gratis terugstuur periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:43:
Heb je bij UPC digitaal alleen een HDMI kabel die je TV ingaat? Of moet die ouderwetse kabel er ook gewoon in?
Nee, die "ouderwetse" kabel (je bedoelt de coaxkabel, neem ik aan?) hoeft er alleen in als je naast digitale televisie ook nog naar de analoge zenders wilt kijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:02:
- Tv is uitgerust met dvb-c, is het mogelijk om met een nagravision CI module in de tv upc digitaal te kijken zonder de tuner?
Alleen eventuele free-to-air kanalen.
- Als ik de tuner toch moet gebruiken dan is er is geen plek meer in de muurgoot naar de tv voor een scartkabel dus ik moet hem via de receiver laten lopen , mn receiver heeft geen scart aansluiting maar wel component. Ondersteunt de tuner component over scart?
Nee, alleen composiet. (Dat antwoord stond overigens ook 3 posts boven jouw post. Het topic lezen en/of de zoekfunctie gebruiken kan geen kwaad!)
Als beide antwoorden nee is dan moet ik helaas upc digitale tv terug sturen in de 7 dagen gratis terugstuur periode.
Of je moet de muurgoot groter maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

sylvesterrr schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:56:
De mediabox ondersteunt geen component via scart.
Ja, dat zei ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
We blijven ons in dit topic wel vaker herhalen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag. Sinds enkele weken heb ik Eredivisie Live. Daarvoor was er een actie bij UPC dat je Sport1 en Film1 voor een paar dagen gratis kon bekijken. Nu doen alle Sport1 zenders het niet meer (geblokkeerd), maar ik kan nog steeds Sport HD bekijken.

Ligt dat aan het feit dat ik Eredivisie Live heb (denk het niet) of loopt de gratis kijk actie nog door. Het vreemde is, alleen Sport HD doet het, de rest niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssst niks zeggen geniet er van zo lang het kan, want dit zou niet mogen eigenlijk ;) .

Zit jij met en beetje mazzel lekker morgen Liverpool- Man U in HD te kijken voor niks :+ .

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik zat gister voetbal te kijken, iig de samenvattingen. En daar kwam een reclame voorbij van een dvd bij de albert heijn. Als je die koopt krijg je er 2 maanden gratis eredivisie live bij. Alleen als ik nu kijk naar de voorwaarden staan er hele andere data's. http://www.eredivisielive.nl/AH/voorwaarden.htm Tevens kan ik er verder niks op de site over vinden. Heeft iemand die reclame ook gezien en kan die misschien bevestigen dat deze actie wel loopt? Ga in ieder geval straks voor de zekerheid even langs appie.

edit: actie loopt dus niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 16-03-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hetzelfde "probleem" met alleen een vaste component draad door de kabelgoot en de mogelijkheid daar een standaard UPC mediabox op aan te sluiten.

Ik begrijp dat de UPC mediabox geen component ondersteund (ik krijg ook een knipperend beeld). Is het echter mogelijk de 3 video kabels/tulpstekkers van de componen kabel aan beide kanten aan te sluiten op een gewone scart adapter? Hierdoor gebruik je ze gewoon als "domme" draden. Natuurlijk moet de scart stekker naar de TV natuurlijk ook in de standaard scart aansluiting komen.

Kan dit? Hierdoor hoef je geen nieuwe kabel te trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:31:
Hoi,

Ik heb hetzelfde "probleem" met alleen een vaste component draad door de kabelgoot en de mogelijkheid daar een standaard UPC mediabox op aan te sluiten.

Ik begrijp dat de UPC mediabox geen component ondersteund (ik krijg ook een knipperend beeld). Is het echter mogelijk de 3 video kabels/tulpstekkers van de componen kabel aan beide kanten aan te sluiten op een gewone scart adapter? Hierdoor gebruik je ze gewoon als "domme" draden. Natuurlijk moet de scart stekker naar de TV natuurlijk ook in de standaard scart aansluiting komen.

Kan dit? Hierdoor hoef je geen nieuwe kabel te trekken!
Je bedoelt dus de aan beide kanten zo'n stekker?

Afbeeldingslocatie: http://www.tv-out.de/jpg/Scart-FBAS-SVHS-Adapter.jpg

En dan je componentkabel gebruiken om beide kanten te verbinden? Dat zou kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zoiets bedoel ik, alleen dan liefst met een "gewone" adapter zonder die input/output switch (die heb ik nog liggen ;-). Dat je bv de blauwe in de witte, groene in de gele en de rode in de rode doet. Hebben de rood/blauw/groene kabels van een component kabel dan dezelfde weerstand/dikte als die van een "gewone" geel/rood/wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, maakt niet uit, je gaat geen 100 meter overbruggen oid toch? ;) (En de geel/wit/rode heb je immers ook van verschillende kwaliteiten...)

[ Voor 24% gewijzigd door Bergen op 16-03-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok perfect, bedankt voor je reactie!
Scheelt me weer een berg werk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb vandaag een nieuwe HDTV DVR tuner gekregen (philips model) omdat de oude sinds ik hem had continue tussen beeld en 'geen toegang' bleef schakelen.
Nu weet ik het niet heel zeker maar het lijkt erop dat deze ruis in het beeld heeft.. dat 'strakke' beeld als ik met de vorige had lijkt nu stukken minder.. ligt het aan mij (digitaal = digitaal lijkt mij, aangesloten middels HDMI op een philips 9803) of zou het kunnen ? Het is net of er 'ruis' in het beeld zit.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 16-03-2009 20:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

DukeBox schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:24:
Ik heb vandaag een nieuwe HDTV DVR tuner gekregen (philips model) omdat de oude sinds ik hem had continue tussen beeld en 'geen toegang' bleef schakelen.
Nu weet ik het niet heel zeker maar het lijkt erop dat deze ruis in het beeld heeft.. dat 'strakke' beeld als ik met de vorige had lijkt nu stukken minder.. ligt het aan mij (digitaal = digitaal lijkt mij, aangesloten middels HDMI op een philips 9803) of zou het kunnen ? Het is net of er 'ruis' in het beeld zit.
Dat idee heb ik ook, het is niet storend maar lijkt wel anders als op mijn oude 'normale' DVR.
Vooral bij eredivisie live 1 heb ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik had dezelfde tuner, de oude was alleen niet helemaal in orde (die ik nu heb wel, heb nu al 4 uur gekeken zonder 'geen toegang' scherm.. terwijl ik dat anders om de 1a2 minuten voor een sec. of 30 had).
Waarschijnlijk ben ik gewoon alweer gewend aan de geweldige kwaliteit.. ik ga maar gewoon ff weer SD kijken, als ik dan terug switch vind ik het vast weer net zo mooi als de eerste keer ;)

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 16-03-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:28
Ondanks de slechte reputatie van UPC toch maar digitale televisie met de HD DVR besteld tijdens de halveringsweken.Dit is nu al bijna twee maanden geleden.

Omdat er waarschijnlijk een wanbetaler op mijn adres woonde moest ik eerst mijn huurcontract opsturen.Dit gedaan en twee weken later kreeg ik de bevestiging voor mijn analoge aansluiting.Maar mijn digitale tv? Hebben zij geannuleerd uit onbekende reden.Kon weer ik contact opnemen met de klantenservice die het opnieuw bestelde en met spoed wou versturen.Nou dat is al weer meer dan twee weken geleden en het pakket is nog steeds niet gekomen.

Dus net weer gebeld en wat zegt die griet.Sorry meneer uw bestelling was weer geannuleerd.Dus weer besteld en binnen twee weken moet het komen.En om de korting te krijgen moet ik er zelf achteraan bellen met de klantenservice als het pakket binnen is.Kon zij uiteraard niet regelen.

Ik heb het eigenlijk echt gehad met dit kutbedrijf.Ik had al zoveel slechts gelezen maar ik heb liever mijn eigen ervaring.En die is tot nu toe erg slecht.Ik hoop dat de kwaliteit van de box een beetje goed is anders kunnen zij op een klant minder rekenen.

Zo dat moest ik even van me afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Toen ik het besteld had kreeg ik opeens een brief dat ze mij hadden proberen te bellen (bull, want had geen gemist nummer op zowel mijn mobiel als thuis telefoon), en of ik contact wilde opnemen.

Wat bleek.. er was iets niet duidelijk met de besteling (wat kan er nu niet duidelijk zijn aan een webformuliertje).

Anyhow.. 3 weken later vanaf het moment dat ik het de eerste keer aanvroeg had ik mijn (helaas defecte) media box binnen... 5 dagen later ongewisseld en nu pas eindelijk een avond kunnen genieten.

En ja, genieten, ik had een hele goede analoge signaal kwaliteit... dacht ik.... totdat ik digitaal zag.

Voor de gein ook eens mijn interne DVBC tuner geconfigureerd in mijn philips 9803 voor UPC en de FTA zenders bekeken.. naar mijn idee is de kwaliteit van de media box iets beter, misschien dat HDTV anders is maar die zijn niet FTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister was de TV Guide voor SBS6, Net5 en (?) niet beschikbaar, hadden jullie hier ook last van?
(Overige RTL-zenders waren wel beschikbaar in de Guide)

Erg irritant trouwens dat dit standaard ook is indien je bij volgende week kijkt.
Waarom 'koopt' UPC die informatie gewoon niet? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 11-09 17:54
De guide doet het hier de laatste tijd wel vaker niet en/of de tijden kloppen niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Deef_K op 19-03-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik merk hier alleen dat er (zeker de laatste tijd) geen bal van de (gids)tijden klopt. Dit is ten eerste zeer irritant als ik een programma wil zien (bv Dwdd om 00:15) en dat het programma al 10 minuten bezig is :S. En ten tweede, als ik een programma wil opnemen missen er wel eens een aantal minuten. (en dit is MET '10 minuten van te voren beginnen met opnemen' aan.)

Vervelend.

@onder: Nee dat begrijp ik uiteraard, maar toch is het vervelend :P. Zou een guide-refresh niks zijn? Of zelfs een real-time guide, zodat alles op de seconde klopt :D.

[ Voor 18% gewijzigd door KoffieNT op 19-03-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik denk dat UPC daar niet (alleen) schuldige aan is. Hoe vaak lopen commerciele omroepen niet 10min uit zodat de hele programmering opschuift? Je mediabox kan dat niet ruiken. Op publieke omroep eigenlijk nooit last van wisselingen, eigenlijk voornamelijk alleen bij RTL4 en SBS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:36:
Korte vraag. Sinds enkele weken heb ik Eredivisie Live. Daarvoor was er een actie bij UPC dat je Sport1 en Film1 voor een paar dagen gratis kon bekijken. Nu doen alle Sport1 zenders het niet meer (geblokkeerd), maar ik kan nog steeds Sport HD bekijken.

Ligt dat aan het feit dat ik Eredivisie Live heb (denk het niet) of loopt de gratis kijk actie nog door. Het vreemde is, alleen Sport HD doet het, de rest niet. Iemand een idee?
Nee dat klopt niet en je bent niet de enige die dat heeft. Een vriend van me kan ook gratis Sport1HD kijken.

Overigens heb ik een jaar lang gratis Sport1 en Film1 gehad, waarna er opeens een brief binnen kwam dat ik onterecht die zenders had en dat ze over twee maanden afgesloten zouden worden :+

(per ongeluk gekloond van eerste mediabox denk ik, ging om een 2e mediabox)..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

UPC kan daar niks aan doen... UPC is een broadcaster, geen EPG bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik heb nu een maand of 9 het royaal HD pakket, maar nu begin ik de laatste maand te krijgen dat af en toe het geluid voor een halve seconde wegvalt. Meer mensen hier last van?
Ik kreeg gelijk weer deja vu's van Digitenne...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Senor Sjon schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:58:
Ik heb nu een maand of 9 het royaal HD pakket, maar nu begin ik de laatste maand te krijgen dat af en toe het geluid voor een halve seconde wegvalt. Meer mensen hier last van?
Ik kreeg gelijk weer deja vu's van Digitenne...
Klinkt niet bekend. Op welke zenders heb je dat? Hoe heb je het geluid aangesloten? Gewoon via de scartkabel aan de tv? Of je versterker rechtstreeks op de mediabox? Zit je scartkabel wel goed vast? (Haal hem zowel bij de tv als de mediabox, dus aan beide kanten, even los en druk hem weer goed vast.) Geldt ook voor de versterker uiteraard, ff los en vast maken. Je weet maar nooit.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.