Ik moet zeggen dat de Philips mediabox er wel goed uit ziet, zeker t.o.v. de lelijke (goedkoop uitziende) Thomson, ook de afstandbediening is aardig.
Kwaliteit van het beeld: Ik zie het verschil tussen de hdmi kabel en de scart kabel vrijwel niet, maar voor de HD-zenders heb je natuurlijk een hdmi kabel nodig.
Is het HD-abonnement het waard: Nee, er zijn maar 5 HD-zenders (weergegeven op 720p) waarvan 3 me totaal niet interesseren (History HD, Voom HD, MelodyZen HD), Eurosport HD en Discovery HD zijn nog wel leuk, maar om daar nu extra voor te betalen..
Ik had verwacht (toen ik nog geen digitale tv had) dat de beeldkwaliteit van de HD-zenders, digitale tv zouden zijn. Het signaal wat ik nu op de gewone digitale zenders heb, kan ik eigenlijk vergelijken met mn analoge signaal. Alleen zien sommige dingen (randjes van vanalles) er net iets mooier uit. Film kijken op SBS6 oid is net een dvdtje, en met analoge tv ietsssje minder. (5% ofzo)
Het valt mij op dat ik sinds de nieuwe mediabox een zeer slecht analoog signaal heb. (zonder de mediabox heb ik een goed analoog signaal).
Zoals je weet kun je via het hdmi kanaal gewoon digitale tv kijken, maar via het gewone 'tv'-kanaal nog analoog. Daarop zie ik erg veel sneeuw sinds de nieuwe box.
Ik heb de tv zichzelf opnieuw laten configureren qua zenders, maar het helpt niet.
Ook geeft de upc-mediabox een streepje aan hoe sterk het signaal is. Dit is bij meer dan 80% van de zenders onder de helft, en bij 25% zelfs onder de 10%, ook bij HD-zenders.
Je merkt verder niets aan de beeldkwaliteit, maar als het echt 5% of minder is wil de mediabox nog wel eens vragen of de kabels wel goed zitten aangesloten

.
(Dit vind ik raar, zeker omdat ik 100 euro aan kabels, splitters en een versterker etc etc heb aangeschaft)
DVR heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat komt binnenkort.
Nog een klein verschil met het oude digitale abonnement is dat hij bij de oude de zenders op favoriet laat staan, en ik bij de mediabox daar elke keer op moet drukken. (het is maar een kleine moeite, maar toch)
Ik heb ook last van een kleine bug. Als ik mn mediabox uit (standby) zet, dan krijg je de klok te zien, ergens binnen het uur springt de klok weer terug op 0:00, pas als ik de mediabox weer aan zet gaat de klok weer naar de juiste tijd en begint het verhaal weer opnieuw. (Maybe dat dat komt door de 'slechte' signaalsterkte en daardoor niet kan syncen met een klok van buitenaf? Ik noem maar wat.)
Conclusie:
In mijn geval scheelt de kwaliteit van het beeld maar weinig t.o.v. mn analoge signaal (toen ik nog geen digitaal abonnement had)
De HD-zenders zien er goed uit, maar ik vind dat DIE digitale tv hadden moeten zijn, en wat HD zenders dan waren geweest;

.
De scart-kabel doet niet onder voor de hdmi kabel, maar voor digitale tv heb je (officieel) toch echt een hdmikabel nodig anders IS het niet digitaal. En voor de HD-zenders heb je sowieso een hdmi-kabel nodig.
De extra zenders zijn erg leuk, maar ik kijk er maar maximaal 10 van.
De mediabox ziet er erg mooi uit, maar ik vind dat deze ook bij de goedkopere abonnementen zou moeten zitten.
De afstandbediening werkt prima. (de knopjes zijn groot genoeg)
De tvgidsfunctie werkt vrijwel perfect.
DVR is erg handig, voor opnemen natuurlijk.