Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Miki schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:51:
Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen de niet HD zenders en HD zenders toch wel zeer duidelijk merk.
Ik weet even niet of je dit als reactie op mij bedoeld :), maar ik heb ook niet gezegt dat ik het verschil tussen HD-zenders en Niet HD-zenders niet zie. Want dat zie ik zeer zeker wel.
Ik zie alleen geen/weinig verschil tussen Digitale zenders (Dus al helemaal HD-zenders) en analoge zenders.

Wel heb ik gezegd dat de beeldkwaliteit van de HD-zenders, de beeldkwaliteit van digitale-tv zouden moeten zijn, dan had ik over een grote vooruitgang gesproken.
Ik heb trouwens wel met HDTV-box instellingen lopen rommelen, mijn output heb o.a. vastgezet op 1080i. De standaard auto-optie is waardeloos omdat je TV dan steeds moet schakelen tussen 576p en 1080i wat het zappen niet gemakkelijk maakt.
Mijn mediabox staat nog op 720p, ik zal vanavond eens kijken of 1080i mooier/beter is.

[ Voor 40% gewijzigd door KoffieNT op 20-01-2009 11:14 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Lord_Nemesis

Wa oars?

Mijn eerste post in dit topic. Omdat we thuis altijd digitale schotel ontvangst hadden is dit mijn eerste ervaring met kabel.

In de nazomer van 2008 heb ik een huis gekocht. Na de verbouwing ben ik er in december 08 in getrokken. Begin december 08 heb ik een UPC op maat pakket (digitale tv, 10Mbit en bellen) aangevraagd.
Het bleek dat ik dit pakket niet direct kon krijgen van UPC omdat de vorige bewoner nog een behoorlijke rekening open had staan. Ik moest eerst bewijzen dat ik de nieuwe bewoner was aan de hand van een kopie van het koopcontract. (De vorige bewoner was een stelselmatige wanbetaler. Bij de Vitens had ik precies hetzelfde, dus ik kende de procedure.)
Geen probleem. Ik alles faxen en hopen dat ik voor de kerst nog kan genieten van de door mij aangevraagde diensten.
Alleen dat mocht niet zo zijn. Na een week of twee niets van UPC gehoord te hebben heb ik maar eens gebeld. Het bleek dat het door drukte rond de feestdagen nog wel even ging duren. Begin januari zou alles er wel door moeten zijn.
Na nog een week geen enkel bericht van UPC (ik verwachte een bevestiging dat ik eindelijk klant was en dat de spullen onderweg waren) heb ik maar weer gebeld. Mij werd verteld dat analoge tv gewoon zou moeten werken. Dit bleek uiteindelijk te werken.
Echter toen ik de telefoniste vroeg wanneer digitale tv en internet werd opgeleverd kon ze me vertellen dat die aanvraag niet in het systeem stond!
Via de telefoon de bestelling maar weer opnieuw gedaan en kreeg te horen dat dit weer twee weken ging duren. Ik was op dat moment al behoorlijk ziek van UPC, elke actie moest namelijk van mij komen, hoe moeilijk kan het zijn om ergens klant te worden, maar wou toch die diensten, dus ben maar weer akkoord gegaan.
Vorige week vrijdag eindelijk het Op Maat pakket in huis met digitale ontvanger en modem. Blij dat ik na anderhalve maand thuis eindelijk internet zou hebben (en digitale tv, analoog is de beeldkwaliteit niet geweldig) alles aangesloten;

Modem: power lampje brand en het lampje ernaast knippert.
UPC mediabox: bij installatie kreeg ik de melding "geen signaal. Controleer uw aansluitingen."

Nu pas echt goed ziek van UPC maar weer gebeld. De medewerker kon me vertellen dat "bepaalde zaken nog niet goed in hun systeem zaten". Zou hooguit 24 uur duren en dan werkte alles. Natuurlijk braaf weer een dag gewacht en nog niets...
Maar weer een telefoontje naar UPC. Deze medewerker vertelde mij dat zijn collega het verkeerd had en dat het probleem bij mij moest liggen. Ik ben er zeker van dat alles goed is aangesloten, en na alles telefonisch te zijn langsgelopen stelde de medewerker voor om een monteur langs te sturen omdat naar zijn idee alles ook goed was. Dit kan natuurlijk alleen maar overdag en zeker niet op een zaterdag (ben ik nou gek of werken normale mensen overdag?) dus hier moet ik een hele middag voor vrij nemen.

Nu dus nog steeds geen digitale tv en internet en in afwachting van de monteur komende vrijdag. Als ik dit van te voren had geweten had ik een digitale schotel aan de muur gehangen en had ik ADSL internet genomen…

Echter; waarom ik dit allemaal in dit topic zet;

Heeft iemand hier een dergelijk probleem gehad (geen signaal op de UPC box (ook niet zonder de splitter ertussen) en geen signaal internet) en wat was er toen aan de hand?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen de niet HD zenders en HD zenders toch wel zeer duidelijk merk. Het kleurenpalet en contrast is zoveel beter. Voor me gevoel lijkt het er op dat er meer diepte in het beeld zit, vooral bij MelodyTV is dit goed te zien.
Ik heb trouwens wel met HDTV-box instellingen lopen rommelen, mijn output heb o.a. vastgezet op 1080i. De standaard auto-optie is waardeloos omdat je TV dan steeds moet schakelen tussen 576p en 1080i wat het zappen niet gemakkelijk maakt.

Wat me trouwens opvalt is dat veel mensen niet goed hun kabels maken d.w.z. de coax-plug aan de coax-kabels vast maken. Het strippen moet nauwkeurig gebeuren waarbij de mantels in verschillende lagen/afstanden gestript moet worden. Ik zie nog regelmatig dat er mensen zijn die de gehele kabel strippen tot de koperen kern en deze in een Gama-plug proppen. En dat terwijl de harde binnenkern (die met het "zilver papier") ook verbonden moet worden met je coax-plug.
Weet niet wat voor TV jij hebt maar de scaler van mijn tv is veel beter dan die in een mediabox zit. Voor de beste beeldkwaliteit kan je hem dus het beste op auto laten staan. De HD kanalen zijn trouwens 1080i. Upc mannetjes zetten zon box altijd op vast 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
lowfi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:24:
[...]

Weet niet wat voor TV jij hebt maar de scaler van mijn tv is veel beter dan die in een mediabox zit. Voor de beste beeldkwaliteit kan je hem dus het beste op auto laten staan. De HD kanalen zijn trouwens 1080i. Upc mannetjes zetten zon box altijd op vast 720p.
Ik heb niet het idee dat mijn tv het signaal up-scaled, de uitgifte van signaal komt netjes inbeeld bij auto-mode. Bij de standaard digitale zenders is dat 576i en bij de HD zenders 1080i. Het schakelen van mijn tv van 576i>1080i geeft mij tot op heden meer ergernis dan de beeldkwaliteit waarvan tot op heden zeer tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:33:
[...]

Ik heb niet het idee dat mijn tv het signaal up-scaled, de uitgifte van signaal komt netjes inbeeld bij auto-mode. Bij de standaard digitale zenders is dat 576i en bij de HD zenders 1080i. Het schakelen van mijn tv van 576i>1080i geeft mij tot op heden meer ergernis dan de beeldkwaliteit waarvan tot op heden zeer tevreden over ben.
Alle LCD's / plasma's scalen het beeld naar de native resolutie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:08:
Mijn mediabox staat nog op 720p, ik zal vanavond eens kijken of 1080i mooier/beter is.
Even mn box op 'auto' gezet. Als ik dan switch tussen een normaal kanaal en een HD-kanaal duurt het even en switcht hij op 1080i, best wel irritant.

Ik laat het gewoon mooi op 720p staan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Ik zie ook geen verschil tussen 'auto' en 720p, en inderdaad het zappen gaat sneller als je hem op 720p laat staan omdat je TV niet steeds hoeft te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

KoffieNT schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:53:
Even mn box op 'auto' gezet. Als ik dan switch tussen een normaal kanaal en een HD-kanaal duurt het even en switcht hij op 1080i, best wel irritant.

Ik laat het gewoon mooi op 720p staan. :D
Waarmee je dus 33% van de resolutie van het originele signaal weggooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

jasjenl schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:01:
[...]
Oh, dan ga ik nog eens een keer kijken :). Ik vond die switchtijd al irritant genoeg om het meteen weer terug op 720p te zetten |:(.

(In het stukje wat ik daarboven schreef over digitale tv stond iets over de klok en dat ik elke keer op de 'favoriete zender-knop' moest drukken.

Vandaag heb ik daar nog geen last van gehad. De klok klopt gewoon als hij uit/standby staat.
En ik heb ook geen last meer dat ik elke keer die favoriete zenderknop moet indrukken, ik denk dat het iets met die klokreset te maken had :).)

[ Voor 39% gewijzigd door KoffieNT op 20-01-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn zwarte Philips HD DVR mediabox loopt nog steeds regelmatig vast, in die zin dat veel zenders of een zwart beeld geven of een blauw scherm met de mededeling dat de zender niet toegankelijk is. Als ik op OK druk, zie ik wel de blauwe info balk onder in beeld en geluid doet het meestal wel gewoon. Meestal trek ik de stekker dan even uit het stopcontact voor 30 seconden en dan start mediabox opnieuw op en is het weer in orde.

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Nadat ik op mezelf ben gaan wonen (aug. '08) heb ik UPC digitale tv starters pakket. Altijd prima singaal gehad totdat de kerstvakantie begon. Ik kreeg regelmatig dat de het beeld/geluid happerde en de menu's langzaam werkte.

Nou denk ik dat het aan de kerstvakantie periode heeft gelegegen (veel mensen/kinderen vrij=tvkijken), omdat ik het sinds een maand niet meer heb. Maar wat ik nou heb slaat alles.
Sinds dat het opgelost is heb ik geen guide/digitale radio enz. Als ik op de knop guide druk, zie ik UPC op de box staan maar geen guide :?

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zie je als op Menu drukt alleen "Instellingen"? Zoja, zet je mediabox eens terug naar fabrieksinstellingen (Menu->Instellingen->Fabrieksinstellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

sylvesterrr schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:59:
Zie je als op Menu drukt alleen "Instellingen"? Zoja, zet je mediabox eens terug naar fabrieksinstellingen (Menu->Instellingen->Fabrieksinstellingen).
Jah inderdaad. Thanx voor de tip, zal het vanavond doen (ben nou op me werk). Verder zie ik dat UPC halve prijzen actie heeft. Ik zie wel wat in een Digitale Royaal+dvr abo voor 6,75p/maand (eerst 12md).

Met name het opnemen van zenders spreekt mij aan. Is het zo dat box (in standby), vanzelf aanspringt op het moment van de ingstelde opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

jasjenl schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:01:
[...]
Maar dat gebeurt sowieso als je display slechts HD ready is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is het nog maar de vraag welk apparaat de beste deïinterlacer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

yassine schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:04:
[...]

Jah inderdaad. Thanx voor de tip, zal het vanavond doen (ben nou op me werk). Verder zie ik dat UPC halve prijzen actie heeft. Ik zie wel wat in een Digitale Royaal+dvr abo voor 6,75p/maand (eerst 12md).

Met name het opnemen van zenders spreekt mij aan. Is het zo dat box (in standby), vanzelf aanspringt op het moment van de ingstelde opname?
Dat klopt, ook als ie standby staat neemt ie gewoon het gekozen programma op. Dat is ook de reden dat die box zoveel stroom zuipt, zelfs in standby pakt ie 22 watt. Als ie aan staat zelfs 32. En de enige manier om m geen stroom te laten verbruik is de stekker uit het stopcontact (of op een geschakelde contactdoos).

Maar hij neemt wel op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Top! Wat verbruikt de standaard (zonder dvr) media box dan? En kijg je dan gegarandeerd de zwarte philips box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:07:
[...]

Maar dat gebeurt sowieso als je display slechts HD ready is.
8)7 Als je een zwart/wit tv hebt dan heb je ook minder kleuren...... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
yassine schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:46:
Top! Wat verbruikt de standaard (zonder dvr) media box dan? En kijg je dan gegarandeerd de zwarte philips box?
De Philips Mediabox krijg je alleen maar als je een HD-abonnement afneemt (DVR-uitvoering is zwart, niet-DVR-uitvoering is zilverkleurig)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Weet iemand hoe een lange hmdi kabel je bij de HD DVR box krijgt? en of die goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackbar schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:52:
Weet iemand hoe een lange hmdi kabel je bij de HD DVR box krijgt? en of die goed is?
Lengte weet ik niet, maar uit meerdere testen is gebleken dat er niet veel verschil tussen de kabels zit. Verschil ga je pas merken als je grotere afstanden (zeg: > 5 / 10 meter) moet overbruggen . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
niemand weet de lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

1 meter. Top kabeltje, 'k heb 'm zelluf ook.

[ Voor 11% gewijzigd door SeatRider op 21-01-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
1 meter! dat is wel erg kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Volgens mij is het kabeltje wel iets langer, 1,5 meter denk ik. Ik heb ook een hdmi kabel bij gamma gekocht, iets van 20 euro, maar die is wel dikker dan die door UPC bij de mediabox wordt geleverd. Maar volgens mij maakt het helemaal niks uit voor de kwaliteit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Die discussie past weer beter in... HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:49
Kan iemand mij vertellen wat precies de afmetingen zijn van de Philips DVR (dus de HD DVR)? Aangezien ik maar beperkte ruimte heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

dbzokphp schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:53:
Kan iemand mij vertellen wat precies de afmetingen zijn van de Philips DVR (dus de HD DVR)? Aangezien ik maar beperkte ruimte heb..
h x b x d : 7 cm x 37 cm x 24 cm (kan hier en daar centimetertje schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Ik heb de HDTV met DVR nu een ruime week in huis, en ben er tevreden over.

Ik vind het vooral een nadeel dat je het apparaat niet ECHT uit kunt zetten en altijd in standby blijft staan, met irritant gezoem van de koeler achter in het apparaat, nu trek ik dus als ik er niet ben gewoon de stekker eruit.

In de tv guide vind ik dat de tijden slecht aangegeven zijn van de programma's, erg vaak tien minuten te vroeg in de guide als dat het programma werkelijk start.
Je moet dus zelf nog even bedenken dat je minimaal 10 minuten voor en na het aflopen blijft opnemen, wat je overigens prima kunt instelen hoor.... het zou wat mij betreft iets punctueler kunnen... ( ik kan mij herinneren dat dit met showview beter was en in sommige gevallen met vcr's reclame er ook uit kon houden )

Klopt het dat de DVR knop op de AB niet werkt? als ik die indruk gebeurd er niets.
Via Menu --> Digitale Videorecorder werkt het wel ( geen ramp ofzo ).

Verder geen problemen tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

GrandPuba schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:44:
Ik heb de HDTV met DVR nu een ruime week in huis, en ben er tevreden over.

Ik vind het vooral een nadeel dat je het apparaat niet ECHT uit kunt zetten en altijd in standby blijft staan, met irritant gezoem van de koeler achter in het apparaat, nu trek ik dus als ik er niet ben gewoon de stekker eruit.

In de tv guide vind ik dat de tijden slecht aangegeven zijn van de programma's, erg vaak tien minuten te vroeg in de guide als dat het programma werkelijk start.
Je moet dus zelf nog even bedenken dat je minimaal 10 minuten voor en na het aflopen blijft opnemen, wat je overigens prima kunt instelen hoor.... het zou wat mij betreft iets punctueler kunnen... ( ik kan mij herinneren dat dit met showview beter was en in sommige gevallen met vcr's reclame er ook uit kon houden )

Klopt het dat de DVR knop op de AB niet werkt? als ik die indruk gebeurd er niets.
Via Menu --> Digitale Videorecorder werkt het wel ( geen ramp ofzo ).

Verder geen problemen tot nog toe.
(Ik heb ook de HD DVR-box)

Mijne maakt alleen een zoem (de hdd) als ik echt tv aan het kijken ben, die ik verder niet irritant vind omdat hij niet boven het geluid van mijn pc (die ernaast staat) of de ventilatoren van mijn televisie komt. Standby is-tie 100% stil.

De DVR functie vind ik zelf buitengewoon goed werken. Programma wordt een seconde of 30 van te voren opgenomen, geen 10 oid.

Mijn DVR-knop werkt idd ook niet, weet ook niet echt waarom.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 23-01-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Laatst online: 05-09 11:21
Ik hoor echt het zoemen van de ventilator, en 's ochtends vroeg als ik geen tv aan heb staan is dit mateloos irritant.

Als ik tijden op teletekst check en vergelijk met de tv guide dan scheelt het vaak ruim acht tot tien minuten.
Dit geld voor voornamelijk rtl zenders.

Oh dat is wel een puntje, de teletekst is mega traag! duurt veel te lang om even een pagina snel op te vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door GrandPuba op 23-01-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
In de handleiding staat ergens dat de DVR knop op de AB inderdaad (nog?) niet werkt.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Nog even over die instelling, 720p, 1080i of auto, ik heb dus de Philips HD DVR mediabox en een Panasonic plasma 46PZ80 Full HD tv. Op welke instelling kan ik mijn mediabox nu het beste zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de setting waarvan jij vind dat je het mooiste beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Van de zwarte Philips HD dvr is géén internet af te trekken via UTP 1 of UTP 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

W00fer schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:52:
Van de zwarte Philips HD dvr is géén internet af te trekken via UTP 1 of UTP 2
Is dit een vraag of een mededeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
SeatRider schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:09:
[...]

Is dit een vraag of een mededeling?
Een mededeling, als het vraag was stond 'is' vooraan de zin en eindigde hij met een vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Het Fantoom schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:43:
[...]

Een mededeling, als het vraag was stond 'is' vooraan de zin en eindigde hij met een vraagteken.
Met de zwarte Philips DVR kun je géén koffiezetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Er zitten wel meer aansluitigen op de HD DVR waar je (nog?) niks mee kunt: de USB aansluiting gebruik je volgens mij ook nergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens mij is de netwerk aansluiting voor een UPC media stream apparaat wat je 200 eurie ofzo kost. heb ik toen eens navraag naar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 15-07 08:38
misschien misplaatst in dit forum: sinds ik upc digitaal heb heb ik de behoefte aan een goede tvgids, en wel graag in de vorm van een software tooltje dat op de pc draait. (en de digitale kanalen van upc in kan zetten)

Het lijkt wel of deze tooltjes van de aardbodem verdwenen zijn, nergens meer te vinden.
Alleen tv-browser, dat geen NL ondersteund. tvgids.nl kan je wel een profiel aanmaken met de meeste zenders, maar dat kan niet gedetailleerd genoeg.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Hebben trouwens meer mensen last van als er zwart of groen in beeld is dat de kwaliteit van het beeld op die plek achteruit gaat,lijkt een beetje dat je een film op de te hoge resolutie afspeelt,het stuk word dan negatief qua kleur?

De tv is een Panasonic 42" HDready

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Fatal Mind schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:38:
Volgens mij is de netwerk aansluiting voor een UPC media stream apparaat wat je 200 eurie ofzo kost. heb ik toen eens navraag naar gedaan.
Nee de slingbox sluit je aan op de video/audio poort. Een erg fijn apparaat overigens. UPC biedt het basismodel aan, maar je kan los een Slingbox met meer functies kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wil gebruik maken van de UPC Halveer Weken. Ik heb nu een standaard pakket DTV met de oudste mediabox (zo'n Thomson ding geloof ik, zonder HDD) en als extra een Sport 1-pakket.

Als ik wil upgraden naar dit pakket, krijg ik dan ook automatisch het Sport 1 HD kanaal hierbij?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Het Sport1 HD kanaal krijg je er enkel bij wanneer je een HD-abonnement én Sport1 afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, dat Sport 1-pakket heb ik dus al, zoals je ook kan lezen in m'n post. Toch vind ik de extra kosten voor een HD-abonnement wel erg hoog voor de weinig toegevoegde zenderaanbod die je er uberhaupt bij krijgt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Op de pagina waarnaar je refereert staat informatie over Starter met DVR. Dat is géén HD-abonnement, dus krijg je geen Sport1 HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:34:
Nog even over die instelling, 720p, 1080i of auto, ik heb dus de Philips HD DVR mediabox en een Panasonic plasma 46PZ80 Full HD tv. Op welke instelling kan ik mijn mediabox nu het beste zetten?
Auto, dan laat je het scalen aan de Pana over. Op mijn 42PZ85 geeft dat het mooiste resultaat. Enigste nadeel is dat wanneer je van een SD kanaal naar een HD kanaal zapt, het iets langer duurt voor je beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
@ Gunner

Wel voor een HD box strater met DVR betaal je

16,70 analooge kosten
9,25 euro voor starter DVR (4 euro zonder DVR, maar dan krijg je een zilvere HD box van philips)
9,25 euro voor HD - Eurosport HD, The History Channel HD, Voom HD, Discovery HD, National Geographic Channel HD, MelodyZen HD,Ned1 HD, WK2010 HD en mogelijk nog meer HD zenders in de nabije toekomst.
9,95 euro voor sport1(8 kanalen) + sport1 HD (aleen mogelijk met HD box)

=45,15 per maand (met halveer weeken = 35,90 euro aleen de eerste 3 maanden)

Bedenk wel dat je een goede en vrij groote (ligt ook aan de kijkafstand) platte tv met HMDI aansliuting nodig hebt om HD weer te geven en waar te neemen.
--------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de HDbox hebt en hem met hdmi hebt aangesloten, moet je de instellingen van je box dan op standaard laten staan, of op hoog (RGB)?

En wat valt er te zeggen over de kwaliteit van de standaard hdmi-kabel van Upc?

Ik lees namelijk wat over slecht ontvangst e.d. en storing. Daar heb ik zo nu en dan ook last van (blokkerig en het geluid hapert dan). Het gekke is dan, dat het soms ophoudt als ik aan de analoge kabel pruts die in de tv zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 14:18
Ik zal het wel niet helemaal snappen maar hoe werkend e favorieten nu bij UPC? Heb een dvr (geen hd) heb de kanalen gemarkeerd die ik als favorieten wil hebben maar hoe kan ik die dan in een volgorde zetten en makkelijk mee zappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:00:
Ik zal het wel niet helemaal snappen maar hoe werkend e favorieten nu bij UPC? Heb een dvr (geen hd) heb de kanalen gemarkeerd die ik als favorieten wil hebben maar hoe kan ik die dan in een volgorde zetten en makkelijk mee zappen
de volgorde kun je niet veranderen maar je kunt door je favorieten zappen als je op de blauwe knop onderaan je ab drukt als je dat blok in beeld hebt waar de programmanaam e.d. staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sinds een kleine week heb ik problemen met het starten van programma's van on demand.
met name uitzending gemist weigert dienst.
als ik een programma selecteer dan komt er " een ogenblik geduld svp " in beeld te staan en op de DVR komt de titel van het programma te staan, maar dan houdt het ook op.
de DVR is niet vastgelopen want ik kan gewoon terug het menu in.
het kastje opnieuw aanzetten of een geforceerde update starten heeft geen nut gehad :(

de kabel en aansluitingen zijn ook in orde.

ik bedenk me alleen nu dat ik wel 's een signaaldiagnose op kanaal 999 had mogen doen 8)7

die ga ik vanavond nog maar eens even doen, ik ben benieuwd wat daaruit kom.

inmiddels gedaan, maar alles staat op GOED.

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 26-01-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 07:44
Vraagje (wellicht dat ik er overheen heb gelezen): Doet de HDTV box nu ook zelf aan upscaling voor de gewone TV kanalen? De upscaler in mijn TV werkt best aardig, maar die in (bijvoorbeeld) mijn Blu-Ray speler is een stuk beter. Als die upscaler nou goed werkt, zou dat een extra reden kunnen zijn om toch ook maar voor HD te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD DVR kan gewone kanalen upscalen naar 1080i. 720p zit er ook op, maar dat heb ik iig niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 14:18
Kaasplank schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:10:
[...]

de volgorde kun je niet veranderen maar je kunt door je favorieten zappen als je op de blauwe knop onderaan je ab drukt als je dat blok in beeld hebt waar de programmanaam e.d. staat.
Dus je kan je favorieten niet in een bepaalde volgorde zetten? hmm das jammer, vond ik altijd zo handig bij digitenne dat je je eigen zender volgorde had. maar ja digitenne was verder ruk dus dan maar tevraden zijn met wat ik heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ligt het aan mij of geeft de HDDVR beter beeld dan de normale HDTV mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Hmm, ik merk zojuist dat zowat al mijn zenders niet meer toegankelijk zijn. Ik dacht eerst alleen de HD-zenders, maar ook BBC en Eurosport is niet beschikbaar. :S

Morgen maar even bellen. Nog niet eerder meegemaakt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Bij mij hebben ze ook iets leuks gedaan :):)

Ik ben van royaal sd + 2e hd box naar hddvr + sd box gegaan. De hddvr box deed het gelijk toen ik die binnenkreeg. Ze hadden de sd box gedeactiveerd terwijl die in de slaapkamer wordt gebruikt. De hd box deed het nog, dat heb ik nog kunnen testen voordat deze retour ging naar UPC. Inmiddels is de hd box onderweg naar UPC en deed de sd box het niet meer. Dat duurt kennelijk een paar dagen om dat om te zetten ( :S ). Vanavond deed alles boven ned 3 het niet meer op de hddvr box omdat ik daar kennelijk geen toegang tot had? Op dat moment deed de sd box in de slaapkamer het wel weer. Na 10min krijg ik op de hddvr box een melding dat de installatie voltooid is. Dat terwijl kort daarvoor iig ned 123 het nog deden. Dat scherm zie ik nu ook weer op de sd box in de slaapkamer. Iemand ganzenborden? :P

Volgt iemand me nog? UPC in ieder geval niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De kanalen deden het hier ook ineens weer. Ik heb hetzelfde meegemaakt dus. Nu dus weer Zen kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Is het menu van zo'n HD box ook sneller/anders/beter t.o.v. zo'n oude, lelijke Thompson bak?

En bij de HD box staat 250 gb hardeschijf en bij de Thomson staat 60 uur opnemen (heb ik nu, maar dus echt geen 60 uur.. eerder 20 a 25). Hoeveel uur is 250 gb?

Morgen zal ik mn oude bak omruilen met een HD box :) 2 euro per maand goedkoper uit, en ook nog HD en een mooie zwarte digitale box die tenminste bij mn lcd past..

[ Voor 4% gewijzigd door DJH op 29-01-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DJH schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:13:
Is het menu van zo'n HD box ook sneller/anders/beter t.o.v. zo'n oude, lelijke Thompson bak?

En bij de HD box staat 250 gb hardeschijf en bij de Thomson staat 60 uur opnemen (heb ik nu, maar dus echt geen 60 uur.. eerder 20 a 25). Hoeveel uur is 250 gb?

Morgen zal ik mn oude bak omruilen met een HD box :) 2 euro per maand goedkoper uit, en ook nog HD en een mooie zwarte digitale box die tenminste bij mn lcd past..
Het ligt eraan wat je opneemt. Ik heb de Australian Open 2 nachten opgenomen op Eurosport HD en toen was de vrije ruimte al verdwenen. Neem je gewone SD-kanalen op, heb je denk ik meer uurtjes.

De menu's werken voor mijn gevoel identiek aan elkaar. Ik heb ervaring met een gewone box, een HD-box en een HD-box met DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vandaag mijn tweede box laten upgraden naar een DVR en er gelijk Film1 bij genomen.
Miste het opnemen en lekker filmpjes kijken in de slaapkamer wel.

Ben benieuwd hoe snel 'ie hier zal worden bezorgd. (en hoe soepel het omwisselen / activeren gaat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik had hiervoor een harddisk recorder met 160Gb schijf, die kreeg ik gewoon niet vol. Ik merk nu al dat het een stuk harder gaat. Ik overweeg serieus om eens te proberen wat er gebeurt als ik een lege 1TB schijf erin frot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb gister de hele tijd last gehad van een vastlopende (zwarte Philips) mediabox. Als ik op 'menu' of 'guide' drukte kwam er een mooi zwart beeld (met CRM op het display van de box) en kon ik niets anders doen dan de powerplug eruit halen en er opnieuw in doen. Ook al kwam de guide wel in beeld, dan liep hij na het eerstvolgende menuklikje alweer vast. Dit tot 5x toe en toen heb ik het opgegeven :P.

Nu, na een week of 2, 3 in gebruik vind ik het nog steeds te veel lijken op een beta. Sommige functies werken geweldig, maar dingen die het sowieso moeten doen lopen te vaak niet goed, of totaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 30-01-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ken. schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:31:
Vandaag mijn tweede box laten upgraden naar een DVR en er gelijk Film1 bij genomen.
Miste het opnemen en lekker filmpjes kijken in de slaapkamer wel.

Ben benieuwd hoe snel 'ie hier zal worden bezorgd. (en hoe soepel het omwisselen / activeren gaat :P)
Betaal je dan 2x voor Film1 of heb je met 1 abo het op beide DVRs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

KoffieNT schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:46:
Ik heb gister de hele tijd last gehad van een vastlopende (zwarte Philips) mediabox. Als ik op 'menu' of 'guide' drukte kwam er een mooi zwart beeld (met CRM op het display van de box) en kon ik niets anders doen dan de powerplug eruit halen en er opnieuw in doen. Ook al kwam de guide wel in beeld, dan liep hij na het eerstvolgende menuklikje alweer vast. Dit tot 5x toe en toen heb ik het opgegeven :P.

Nu, na een week of 2, 3 in gebruik vind ik het nog steeds te veel lijken op een beta. Sommige functies werken geweldig, maar dingen die het sowieso moeten doen lopen te vaak niet goed, of totaal niet.
De afgelopen 3 nachten had ik dit met de DVR (non hd) van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DaMorpheus schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:12:
[...]

Betaal je dan 2x voor Film1 of heb je met 1 abo het op beide DVRs?
Dat kost me gewoon 14.95 extra per maand. Bovenop mijn bestaande abonnenment dus.
Jammer dat ze niet iets van een gereduceerd tarief hebben voor dit soort gevallen.

Maar mede dankzij de nieuwe on demand functionaliteit van Film 1 is het toch wel leuk om in bed nog een filmpje te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat hangt er vanaf van welke kanalen je opneemt. De videostream wordt rechtstreeks naar de harde schijf geschreven, dus hangt het aantal uur wat je kunt opnemen af van de bitrate van het kanaal. Die 60 uur is een richtlijn, maar als je veel opneemt van hoge bitrate-kanalen, dan kan het aantal uren lager uitvallen.... en vice versa.

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 30-01-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Bergen schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:23:
[...]
Dat hangt er vanaf van welke kanalen je opneemt. De videostream wordt rechtstreeks naar de harde schijf geschreven, dus hangt het aantal uur wat je kunt opnemen af van de bitrate van het kanaal. Die 60 uur is een richtlijn, maar als je veel opneemt van hoge bitrate-kanalen, dan kan het aantal uren lager uitvallen.... en vice versa.
Aha, ik wist niet dat SD in verschillende bitrates wordt uitgezonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
De publieke omroepen, RTL-zenders, SBS-zenders, Film1 en Sport1 worden op 8 Mbit/s uitgezonden. Sommige zenders worden helaas op een veel lage bitrate uitgezonden (variërend van ~2 tot ~6 Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Laatst online: 13-07 09:41
Ik heb getracht met alle topics te doorzoeken naar informatie over de netwerk aansluiting van de thomson maar ik kan er niets over vinden. Weet iemand waar deze voor dient?

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Frazzy schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:11:
Ik heb getracht met alle topics te doorzoeken naar informatie over de netwerk aansluiting van de thomson maar ik kan er niets over vinden. Weet iemand waar deze voor dient?

Frans
Er zit volgens mij een volwaardig docsis modem in de mediabox van Thomson, maar die wordt door UPC niet benut.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
Ok dus die poort kan ik vergeten. Zijn er bij dit apparaat nog leuke dingen die niet beschreven zijn in de handleiding. Zo had ik ooit een schoteldecoder waar je codes in kon voeren om extra zenders te krijgen zonder abbo. Niet dat ik meer zenders wil hebben maar om aan te geven wat ik bedoel.

Handige dingen die iedereen zou moeten weten maar die niet zijn beschreven in de handleiding.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die informatie zit allemaal ingebakken aan de serverkant gok ik adhv. je smartcard. Lijkt me stug dat je clientside zomaar wat dingen kunt toevoegen. En als je dat al weet te doen, zullen ze t vast merken.

Btw. stop met plaatsen van je naam onder je posts, die staat er al links naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
zoals gezegt hoeft het niet om extra zenders te gaan maar om leuke weetjes waar je met de gebruiks handleiding niet achter kunt komen. (muziek streamen vanaf PC) roep het maar. Of is het gewoon een degelijk apparaat speciaal voor UPC gemaakt en daarmee alle overige functies geblokkeerd of afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb nu nog steeds last van een vastlopende mediabox. Exact hetzelfde als eerst, dus van de week maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Freak187 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:04:
[...]

Er zit volgens mij een volwaardig docsis modem in de mediabox van Thomson, maar die wordt door UPC niet benut.
Jawel, voor communicatie tussen UPC en de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Frazzy schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:11:
Ik heb getracht met alle topics te doorzoeken naar informatie over de netwerk aansluiting van de thomson maar ik kan er niets over vinden.
Geen echte info, maar er is al wel mee 'geexperimenteerd'. Je kunt 'm aansluiten op een PC via 192.168.100.1 blijkbaar.
zie :
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=12335.0
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=16933.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Ik ben sinds twee dagen een erg vreemd probleem met de HD DVR box van UPC. Als ik de UPC box aandruk (met de UPC afstandbediening) en de TV krijg ik normaal beeld. Echter, de afstandbediening werkt vervolgens niet of nauwelijks, ookal houd ik hem 10cm voor de box. Na een 5 tot 10 minuten werkt ie al iets beter. Zo nu en dan ontvangt de box een signaal van de afstandbediening en na 10 minuten werkt ie vrijwel normaal.

Het vreemde is dat dezelfde afstandsbediening wel werkt als ik functies aandruk die rechtstreeks naar de TV gaan (zoals b.v. volume). Het is net of de UPC box het enorm druk heeft ofzo, zodat ie geen rekenkracht meer heeft om het signaal van de afstandsbediening te verwerken.
De knoppen op de box zelf werken overigens wel zonder vertraging, wat het bovenstaande vermoeden weer tegenspreekt.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Leg eens een zonnebril voor het IR glaasje van de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer kun je animal planet HD ontvangen? Hoort dit bij het starter pakket, of royaal, of is hij er nog niet voor upc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:09:
Wanneer kun je animal planet HD ontvangen? Hoort dit bij het starter pakket, of royaal, of is hij er nog niet voor upc?
Kijk eens hier zou ik zeggen: http://www.upc.nl/televisie/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip? Daar had ik inderdaad al gekeken, maar zag daarover niks staan. Maar op andere plekken wordt aangegeven dat vanaf 3 februari AP HD wordt aangeboden.

Niemand weet toevallig al wanneer deze zender beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Welke andere plekken?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:27:
Ik heb nu nog steeds last van een vastlopende mediabox. Exact hetzelfde als eerst, dus van de week maar eens bellen.
Probleem bijna opgelost.
Andere coax geprobeerd en ik had weer een fatsoenlijk signaal.
Geen idee wat er aan de hand is met de kabel die ik normaal gebruik, maar daar ga ik even naar kijken :).

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

DJH schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:03:
Ik ben sinds twee dagen een erg vreemd probleem met de HD DVR box van UPC. Als ik de UPC box aandruk (met de UPC afstandbediening) en de TV krijg ik normaal beeld. Echter, de afstandbediening werkt vervolgens niet of nauwelijks, ookal houd ik hem 10cm voor de box. Na een 5 tot 10 minuten werkt ie al iets beter. Zo nu en dan ontvangt de box een signaal van de afstandbediening en na 10 minuten werkt ie vrijwel normaal.

Het vreemde is dat dezelfde afstandsbediening wel werkt als ik functies aandruk die rechtstreeks naar de TV gaan (zoals b.v. volume). Het is net of de UPC box het enorm druk heeft ofzo, zodat ie geen rekenkracht meer heeft om het signaal van de afstandsbediening te verwerken.
De knoppen op de box zelf werken overigens wel zonder vertraging, wat het bovenstaande vermoeden weer tegenspreekt.

Iemand enig idee?
SeatRider schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:52:
Leg eens een zonnebril voor het IR glaasje van de box.
Mmh, dat helpt niet lijkt het. Waar ik inmiddels achter ben gekomen is dat wanneer ik de TV uitzet, de UPC box het signaal wel goed ontvang (te zien aan het display van de box). Het lijkt dus dat het een en ander elkaar stoort :S Maar soms is het dus ook niet zo, dan werkt alles goed :?

Is er een oplossing voor een dergelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
ik ben van plan om UPC Digital tv royaal met dvr te nemen.

zit er eigenlijk een hdmi aansluiting op de box, ik weet dat ze namelijk wel op de hd box zitten.

En hoe sluit je dat ding verder aan? Is het de coax kabel in de media box en die weer verbinden met je tv?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Qosmic schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:52:
ik ben van plan om UPC Digital tv royaal met dvr te nemen.

zit er eigenlijk een hdmi aansluiting op de box, ik weet dat ze namelijk wel op de hd box zitten.

En hoe sluit je dat ding verder aan? Is het de coax kabel in de media box en die weer verbinden met je tv?
mijn dvr box heeft geen hdmi maar gaat van coax->mediabox->scart->tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
is het signaal dan wel echt digitaal?

want uiteindelijk gaat die coax kabel die ik nu vanuit de muur rechtstreeks in mn tv doe in de mediabox en die geeft het dan weer door aan mn tv

[ Voor 69% gewijzigd door Qosmic op 09-02-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nope, geen hdmi op de abo's zonder HD. Ik heb zelf Royaal gehad dus ik kan het weten.
De medewerkers bij UPC zeiden dat de box via scart+eventueel coax aangesloten wordt, maar bleven maar ontkennen dat het signaal daardoor analoog van de box naar de tv verzonden werd. Een discussie waar nooit een einde aan is gekomen.
Het signaal is officieel alleen digitaal als het via een hdmi-kabel wordt aangesloten, anders (scart) is het een analoog signaal.

Ik had Royaal (zonder dvr, zonder hd=scart) en nu heb ik Royaal (met dvr, met hd=hdmi).
Beeldkwaliteitverschil? Nee, niet echt. Ik heb gewoon het idee dat het iets beter is, maar ik ben bang dat wanneer iemand het echt gaat meten, het verschil minimaal is.

Het ging mij alleen om het idee..

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ok, maar is je beeld dan wel beter?

want ik heb nu dus gewoon analoog. Gewoon uit de coax uit de muur direct mn tv in. Maar zal ik dan wel verschil zien met "digitale" tv?
Want als dan gewoon die coax eerst in de mediabox gaat en vervolgens met scart weer in mn tv, vraag ik me af of ik dat wel ga zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dit is wat ik schreef een paar weken geleden:
Ik moet zeggen dat de Philips mediabox er wel goed uit ziet, zeker t.o.v. de lelijke (goedkoop uitziende) Thomson, ook de afstandbediening is aardig.

Kwaliteit van het beeld: Ik zie het verschil tussen de hdmi kabel en de scart kabel vrijwel niet, maar voor de HD-zenders heb je natuurlijk een hdmi kabel nodig.

Is het HD-abonnement het waard: Nee, er zijn maar 5 HD-zenders (weergegeven op 720p) waarvan 3 me totaal niet interesseren (History HD, Voom HD, MelodyZen HD), Eurosport HD en Discovery HD zijn nog wel leuk, maar om daar nu extra voor te betalen..

Ik had verwacht (toen ik nog geen digitale tv had) dat de beeldkwaliteit van de HD-zenders, digitale tv zouden zijn. Het signaal wat ik nu op de gewone digitale zenders heb, kan ik eigenlijk vergelijken met mn analoge signaal. Alleen zien sommige dingen (randjes van vanalles) er net iets mooier uit. Film kijken op SBS6 oid is net een dvdtje, en met analoge tv ietsssje minder. (5% ofzo)

Het valt mij op dat ik sinds de nieuwe mediabox een zeer slecht analoog signaal heb. (zonder de mediabox heb ik een goed analoog signaal).
Zoals je weet kun je via het hdmi kanaal gewoon digitale tv kijken, maar via het gewone 'tv'-kanaal nog analoog. Daarop zie ik erg veel sneeuw sinds de nieuwe box.
Ik heb de tv zichzelf opnieuw laten configureren qua zenders, maar het helpt niet.
Ook geeft de upc-mediabox een streepje aan hoe sterk het signaal is. Dit is bij meer dan 80% van de zenders onder de helft, en bij 25% zelfs onder de 10%, ook bij HD-zenders.
Je merkt verder niets aan de beeldkwaliteit, maar als het echt 5% of minder is wil de mediabox nog wel eens vragen of de kabels wel goed zitten aangesloten :S.

(Dit vind ik raar, zeker omdat ik 100 euro aan kabels, splitters en een versterker etc etc heb aangeschaft)

DVR heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat komt binnenkort.

Nog een klein verschil met het oude digitale abonnement is dat hij bij de oude de zenders op favoriet laat staan, en ik bij de mediabox daar elke keer op moet drukken. (het is maar een kleine moeite, maar toch)

Ik heb ook last van een kleine bug. Als ik mn mediabox uit (standby) zet, dan krijg je de klok te zien, ergens binnen het uur springt de klok weer terug op 0:00, pas als ik de mediabox weer aan zet gaat de klok weer naar de juiste tijd en begint het verhaal weer opnieuw. (Maybe dat dat komt door de 'slechte' signaalsterkte en daardoor niet kan syncen met een klok van buitenaf? Ik noem maar wat.)

Conclusie:

In mijn geval scheelt de kwaliteit van het beeld maar weinig t.o.v. mn analoge signaal (toen ik nog geen digitaal abonnement had)
De HD-zenders zien er goed uit, maar ik vind dat DIE digitale tv hadden moeten zijn, en wat HD zenders dan waren geweest; >:) :9 .
De scart-kabel doet niet onder voor de hdmi kabel, maar voor digitale tv heb je (officieel) toch echt een hdmikabel nodig anders IS het niet digitaal. En voor de HD-zenders heb je sowieso een hdmi-kabel nodig.
De extra zenders zijn erg leuk, maar ik kijk er maar maximaal 10 van.
De mediabox ziet er erg mooi uit, maar ik vind dat deze ook bij de goedkopere abonnementen zou moeten zitten.
De afstandbediening werkt prima. (de knopjes zijn groot genoeg)
De tvgidsfunctie werkt vrijwel perfect.
DVR is erg handig, voor opnemen natuurlijk.
Dus of er nou echt een groot verschil tussen analoog en digitaal zit? In mijn geval maar een klein beetje. Er blijven een stuk minder karteltjes over. Dus als je zelf al een goed analoog signaal hebt, dan hoef je niet echt een grote verbetering te verwachten.

Ik schrijf hierboven ook dat ik met de mediabox een slecht analoog signaal heb, maar dit is inmiddels niet meer zo. Als ik nu analoog kijk is het alsof er geen mediabox tussen zit.

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
hmm ok... ik heb nu inderdaad wel een goed beeld analoog, alhoewel het wel scherper zou kunnen bij bepaalde zenders, zo'n 10 a 15%.
Ik vraag me alleen af of digitale tv me die laatste 15 a 10% kan brengen om het beeld helemaal goed te krijgen.

Maar als ik beneden dus digitale tv zou hebben, dan zou mn tv boven via coax niet slechter worden zoals jij eerst had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik heb het op dit moment zo:

Muur>Splitter voor tv en radio.
tv-kabel>Splitter voor tv en internet.
tv-kabel>Versterker.
Versterker (0db)>tv beneden (kabel van 5 meter = zeer goed analoog beeld, ook omdat het een kleine goede crt tv is)
Versterker (4db)>tv boven (kabel van 10 meter = redelijk beeld, komt omdat het een vrij slecht televisietje is, maar beeld is voldoende)
Versterker (8db)>tv boven (kabel van 15 meter)>Mediabox>Hdmi kabel>42" Plasma = Goed beeld.

(Ik weet niet of dit te volgen is :P, maar ik hoop van wel :*) )

Ik denk dat mijn signalen op alle drie de tvs ongeveer hetzelfde qua beeldkwaliteit zouden zijn zonder de versterker ertussen, maar dit weet ik niet zeker.

Wel raad ik je aan om goede kabels en connectors te gebruiken voor een grote afstand etc, en eventueel toch een (niet de goedkoopste) versterker.

Ik heb deze: http://www.inhome-network...SubProducts/19000005-0001

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieNT op 09-02-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Beetje offtopic maar wel algemeen kabel gerelateerd. Vandaag is bekend geworden dat de OPTA nu ook van de Europe Commissie goedkeuring heeft om de Nederlandse kabel zowel analoog als digitaal open te stellen voor elkaar en nieuwe spelers.

Hier wat gerelateerde linkjes: gespecialiseerde digi kabel site bericht | OPTA bericht | nieuwe speler YouCa aan het woord op telegraaf.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Waar zit precies het ir-oog op de mediabox met harddisk (pvr)? Volgens mij zit het oog net links van de lampjes die branden als de box uitstaat?

Ik heb een extender gekocht omdat de AB niet altijd lekker werkt (en de box ook half achter mijn centerspeaker staat) maar ik krijg hem niet goed aan de praat. Ik heb de kabel van de extender al een keer of 10 verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
xabre16v schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:53:
Geeft upc vandaag de dag de basis kanalen nog steeds ongecodeerd door?
Ben ik ook benieuwd naar. Ik lees hier dat het een aantal mensen nog steeds/weer lukt om kanalen te bekijken zonder kastje. Ik heb een jaar terug de mediabox besteld omdat een aantal kanalen gecodeerd werd. Beeld ging er gelijk een stuk op achter uit tov de ingebouwde decoder in de tv. Helaas de kabels mooi weggewerkt nu dus kan niet zo eenvoudig de hele boel ompluggen om te testen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:20
Vraagje: is Eurosport in het digipakket wel breedbeeld? Vind trouwens analoog op mijn nieuwe tv best te doen. Totdat ik digitaal zie misschien.... ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Sjah op 14-02-2009 10:42 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.