Nou hoor, wij hebben ook eindelijk digitale tv.
Sjongejonge, als eenmaal dingen verkeerd gaan, dan gaat ook alles verkeerd. (mijn verhuizing van internet ook, en telefoonnummer ging ook niet echt goed)
Royaal abonnement aangevraagd bij UPC. (november)
zaterdag 27dec: Er komt een brief binnen van UPC dat we verhuisd zijn en op ons nieuwe adres internet, en analoge tv hebben. Dit klopt niet, dus ik ging even bellen.
Het foutje was zo opgelost, maar die vrouw kon me wel vertellen dat ik de mediabox al had moeten hebben, ik heb niets gehad. Ze zei dat het waarschijnlijk op het postkantoor lag, ik heb van haar het trackNtrace nummer gekregen en ik was van plan maandag naar het postkantoor te gaan.
maandag 29dec: Naar het postkantoor gegaan. De vrouw achter de balie zei dat ik een afhaalbericht moet hebben. Ik heb het verhaal uitgelegd en haar het trackNtrace nummer gegeven, ze zag dat het in het algemeen sorteercentrum in Dordrecht lag. (ik woon in Helmond) Ik kreeg van haar een telefoonnummer wat ik kon bellen.
Ik ben naar huis gegaan en heb het nummer van TNT gebeld, 45c/m

(hun maken een fout, en ik kan er lekker veel voor betalen

) Ik kreeg een vrouw aan de lijn die dacht dat ik niet begrijp hoe een postkantoor werkt.
Ze kon me vertellen dat het op de 18e aangeboden is aan mij, ik het geweigerd heb en het op de 23e terug naar UPC is gestuurd. Nogmaals, er is niemand geweest van TNT, er ligt ook geen briefje in de bus.
Die vrouw heeft me 4x gevraagd of ik op dat moment al wel in mijn nieuwe huis woonde en of het huis niet leeg stond. Als ik de eerste keer al zeg dat ik er op de 15e woon, dan lijkt het mij duidelijk dat ik op de 18e beschikbaar ben op dat adres, maar goed, sommige mensen moet je gewoon 4x hetzelfde vertellen.
Ze zei dat ik toch echt contact op moet nemen met UPC.
Dat heb ik gedaan, ik heb een algemeen nummer gebeld, 5 minuten (10c/m) gewacht en toen kreeg ik iemand aan de lijn, het verhaal uitgelegd, ik werd doorgestuurd. 5 minuten gewacht, ik kreeg iemand aan de lijn, ze ging iets voor me doen en ik moest even wachten. 5 minuten later vertelde ze me dat de snelste oplossing is dat ze de lopende bestelling annuleerd en dat ik het beste een nieuwe aan moest vragen, via internet, telefoon, of afhalen bij een afhaalcentrum (Eindhoven). Ze zei dat, als ik vandaag nog naar Eindhoven ging, ik vandaag digitale tv zou hebben.
Naar UPC bellen heeft 18 minuten geduurd, waarvan ik er 3 iemand aan de lijn heb gehad.
Dus ik ben om 5 uur met 280 (ja, grapje) naar Eindhoven gereden, om 17:50 was ik in de winkel. De jongen die me hielp vertelde me dat de lopende bestelling eerst geannuleerd moet worden, daar een paar dagen over heen gaan, en dat er dan een nieuwe bestelling geplaatst kon worden, die vrouw aan de telefoon heeft dus helemaal niets gedaan. Het werd waarschijnlijk vrijdag. (2 januari)
Ik ben dus voor NIETS naar Eindhoven geweest.
vrijdag 2jan: om 10:00 werd ik gebeld dat de mediabox klaar lag en ik hem om kon komen halen.
Weer om 5 uur in de auto gestapt en jawel, savond's had ik digitale tv van UPC.
Dus ik heb in totaal 11 dagen voor niets op een mediabox zitten wachten die ik 'geweigerd' heb. (fout van TNT)
Ik ben voor niets naar Eindhoven gereden+benzine geld+parkeergeld+de moeite. (fout van UPC)
En daarnaast dus nog flink wat moeten bellen met beide organistaties.
DIGITALE TV VAN UPC:
Ik moet eerlijk zeggen dat me het enigsinds tegen is gevallen.
De box ziet er goedkoop uit, zo voelt hij, en de knopjes erop, ook aan. (lelijk zilver)
De afstandbediening zit wel redelijk in elkaar, al zijn de cijferknopjes veel te klein.
De volumeknopjes werken niet, je kunt je eigen tv-code erop instellen, alle 11 (die in het UPC boekje achter Panasonic, die ik heb, staan) werken niet.
Je kunt de zendervolgorde niet veranderen, stom. Ik ga echt onthouden dat Comedy central op 503 zit, en Eurosport op 201..
1-9 is gewoon netjes achter elkaar gezet, 10-13 zijn UPC-zenders (waar ik niets mee doe), 16 is discovery en zo gaat dat dan maar door..
De kwaliteit t.o.v. mijn analoge signaal vind ik niet erg verbeterd, dat komt misschien omdat mijn analoge signaal erg goed is. (Een film op SBS6 bijvoorbeeld is dezelfde kwaliteit als een dvdtje, best goed dus, maar dit is met mijn analoge signaal ook.)
Ik vind het idioot dat als ik 2 tv's heb, nog een box moet huren die extra geld kost. En je kunt niet meer dan 2 tvs met een digitaal signaal in gebruik hebben.
Het is dat het de komende 3 maanden maar 13,50 kost, ik weet niet of ik dit daarna nog blijf houden. Slechts een klein aantal zenders zijn mij de moeite waard;
Science channel
Eurosport 2
Extreme sports
NASN (net kijkbare kwaliteit, beetje vaag allemaal)
Motors TV (het geluid van deze zender is erg zacht, en de tekst is af en toe niet te lezen.)
Cartoon Network (Gelukkig kun je hem op Engels ipv Nederlands zetten. Wel Irritant: Elke keer vragen of ik een spelletje wil spelen, en dat er dan linksboven een 'druk po de rode knop' staat. Dit gaat pas weg als ik het spel opstart en afsluit. Ook vind ik het jammer dat deze zender savond's 'uit' gaat)
De planningsoptie, die makkelijk te gebruiken is, werkt overigens wel prima.
Ik moet zeggen dat het hele gebeuren als een grote Beta voelt, niets is echt uitgewerkt, of werkt zoals ik het wil.
+ Dat ik het nog steeds raar vind, dat digitale tv via een SCART-kabel (+coax) van het kastje naar mijn tv gestuurd wordt, SCART = analoog. Pas bij een HD (lees: duurder) abonnement krijg je een hdmi-aansluiting. (lees: digitale aansluiting)
[
Voor 6% gewijzigd door
KoffieNT op 05-01-2009 14:08
]