Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
@ArChie

Bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg. Wat ik zelf ervaar is dat de beeld bij Ziggo bijna net zo goed is als de 720p films die ik zelf heb. Vooral bij Nederlandse zenders en helemaal geweldig bij Film1. Echter bij UPC lijkt het beeld wel "youtube" achtig en als je heel dichtbij de TV komt dan lijkt het net JPG bestanden die op een laag kwaliteit opgeslagen zijn.

Wat de technische oorzaak is, weet ik niet. Ik ben niet technische genoeg, dus ben ik zelf naar een oplossing gaan zoeken wat voor mij "logisch" lijkt en dat is de bitrate.

Ik heb nu 2 maanden Ziggo, dus ik kan het niet vergelijken met het vroegere verbinding van Ziggo, wel met de huidige verbinding van UPC.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb het net in ieder geval opgezegt, die paar keer dat ik iets van tv kijk de laatste tijd is me die 12 euro (was 10, gaat per 1-1-09 naar 12) niet waard. Dan maar gewoon kabel, denk dat ik zelfs zo'n proefpakketje van digitenne ga proberen. Als dat dezelfde kwaliteit als gewoon kabel geeft gaat de gewone kabel ook gewoon de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 11:04
dat zal ook zeer zeker niet werken nee, terug zetten naar fabrieksinstellingen..
wat ik bedoel is dat je de MB handmatig update.. en niet reset..

dan zou het probleem opgelost moeten zijn..

Dus MB van het stroom, knop met pijltje naar links ingedrukt houden (knopje naar links dus:D) stroom er weer op doen. knop ingedrukt blijven houden totdat de software update begint.

mocht je net als ik een pace box hebben dan moet je het knopje naar links pas indrukken als alledrie de lampjes op de MB tegelijk gaan branden. maar wel eerst ff van het stroom afhalen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:21
Fatal Mind schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:52:
Tis de laatste tijd zowiezo een ramp met de normale mediaboxes als je het aan mij vraagt, hier niks anders dan haperers, en stilstaand beeld ( gedurende seconde ofzo... )

Binnenkort maar eens bellen en eisen dat ze er wat aan gaan doen... dit duurt nu al te lang.
Hier regio 0513 ook. Af en toe haperend beeld, en het is vrijwel onmogelijk om door de "snelgids" onderin beeld te kijken naar de programmering van andere zenders. Dit fenomeen heb ik sinds een kleine 2 weken. Een vriend met UPC digital heeft hetzelfde probleem.

Wat me verder opviel is de testpagina op kanaal 999. De ping die je hier kunt uitvoeren geeft meestal korte reactietijden, 10ms - 30ms. Maar ongeveer 1 op de 4 pingacties duurt veel langer, tot ongeveer een seconde. Voorheen bleeft de ping altijd korte tijden geven voor zover ik me herinner...

Edit: sinds gisteravond geen haperingen meer. Lijkt erop dat UPC het probleem heeft opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door chielmi op 30-12-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Net maar eventjes gebeld naar de UPC klantenservice. En ook maar monteur laten komen. :'(

Die gozer achter de telefoon heeft signaal test gedaan naar alle 2 de boxen, ( waarvan 1 dvr ) op 1 box had hij -11 als signaal, op de andere -16, verschil van 5 dus, maar dit kan verklaard worden door verschil in kabellengte.

Probleem is vooral dat de normale Thompson box last heeft van haperend beeld en geluid, en ook ondemand wil niet werken, dan krijgen we de melding dat de stekker er niet in zit :?

Op de dvr box werkt de tv prima, geen gehaper etc, maar ook on n gehaper etc, maar ook on demand wil niet werken, zeflde fout als bij de normale box. ;( Nu is voor de dvr gebruiker ondemand niet intressant, maar het moet wel werken natuurlijk.

Voorzover ik kan bedenken zit het probleem dus gewoon zoiezo in de UPC Ondemand dienst, en in de standaard box.

Het systeem is als volgt:

UPC Kabel > splitter + versterker in 1, ( signaal was bijna te sterk volgens de vorige monteur ) > modem van upc voor het internet en 3 tv's

Monteur maar weer afwachten, wordt hier toch ook wel extreem moe van... Internet, telefonie werkt allemaal 100% maar tv services, ho maar... erg jammer dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je het al eens vlakbij het AOP aangesloten? Dus zonder die splitter en lange bekabeling, gewoon ff om te testen of het dan wel werkt? En dan eerst eens de splitter er tussen, kijken of het nog steeds werkt... zo ja, dan de kabel ertussen, kijken of het nog steeds werkt... zo kun je bepalen waar de oorzaak zit. De oorzaak zit sowieso niet in de ondemand dienst, anders zou het bij niemand werken. De oorzaak zit óf in het zwakke signaal, óf in de mediabox(en). De kans is het grootst dat het aan het signaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Fatal Mind schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:55:
Net maar eventjes gebeld naar de UPC klantenservice. En ook maar monteur laten komen. :'(

Die gozer achter de telefoon heeft signaal test gedaan naar alle 2 de boxen, ( waarvan 1 dvr ) op 1 box had hij -11 als signaal, op de andere -16, verschil van 5 dus, maar dit kan verklaard worden door verschil in kabellengte.

Probleem is vooral dat de normale Thompson box last heeft van haperend beeld en geluid, en ook ondemand wil niet werken, dan krijgen we de melding dat de stekker er niet in zit :?

Op de dvr box werkt de tv prima, geen gehaper etc, maar ook on n gehaper etc, maar ook on demand wil niet werken, zeflde fout als bij de normale box. ;( Nu is voor de dvr gebruiker ondemand niet intressant, maar het moet wel werken natuurlijk.

Voorzover ik kan bedenken zit het probleem dus gewoon zoiezo in de UPC Ondemand dienst, en in de standaard box.

Het systeem is als volgt:

UPC Kabel > splitter + versterker in 1, ( signaal was bijna te sterk volgens de vorige monteur ) > modem van upc voor het internet en 3 tv's

Monteur maar weer afwachten, wordt hier toch ook wel extreem moe van... Internet, telefonie werkt allemaal 100% maar tv services, ho maar... erg jammer dan weer.
UPC Digitale TV achter een versterker is geen succes.... Ookal is ie retourbandgeschikt. Ik had ook geen on-demand en kreeg op kanaal 999 een foutmelding.

Probeer het signaal bij huisbinnenkomst gelijk te splitten. Dan heeft je mediabox een zuiver signaal en kan de rest gewoon achter de versterker.

UPC --> tweeweg splitter |--> UPC mediabox
|--> Versterker --> Overige aansluitingen

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Bergen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:00:
Heb je het al eens vlakbij het AOP aangesloten? Dus zonder die splitter en lange bekabeling, gewoon ff om te testen of het dan wel werkt? En dan eerst eens de splitter er tussen, kijken of het nog steeds werkt... zo ja, dan de kabel ertussen, kijken of het nog steeds werkt... zo kun je bepalen waar de oorzaak zit. De oorzaak zit sowieso niet in de ondemand dienst, anders zou het bij niemand werken. De oorzaak zit óf in het zwakke signaal, óf in de mediabox(en). De kans is het grootst dat het aan het signaal ligt.
Veel vlakker bij het AOP kan ik niet komen de '' langste '' kabel is 5 tot 8 meter, en ik ben toch echt niet van plan om upc box en tv etc te verplaatsen naar het aansluit punt in de garage.

Ook het signaal is niet zwak, binnenhuis is het bijna te sterk ( volgens de monteur die vorige keer is geweest ) maar nog wel prima binnen de maximale waardes.

Ook de splitter is het probleem niet, het heeft tijden prima gewerkt, en '' opeens '' zonder dat er een verandering in de opstelling hier thuis is werkt het niet meer ? Lijkt me zeer stug.

De mediabox die veel problemen ondervind ( de normale ) is al een keer vervangen voor hetzelfde probleem, daarna is het een tijd goed geweest, en nu weer zelfde gezeik, ik ben gewoon van mening dat Thompson mediaboxen ontiegelijk troep zijn... maarja je krijgt niet anders.
Freak187 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:05:
[...]

UPC Digitale TV achter een versterker is geen succes.... Ookal is ie retourbandgeschikt. Ik had ook geen on-demand en kreeg op kanaal 999 een foutmelding.

Probeer het signaal bij huisbinnenkomst gelijk te splitten. Dan heeft je mediabox een zuiver signaal en kan de rest gewoon achter de versterker.

UPC --> tweeweg splitter |--> UPC mediabox
|--> Versterker --> Overige aansluitingen
Mag dan niet helemaal een textbook case zijn. maar zoals ik hierboven ook vermeld heeft het 90% van de tijd prima gewerkt, ook de tests op kanaal 999 komen de tests prima door, ping is laag en zit eigelijk altijd onder de 20.

Je idee kan ik natuurlijk nog wel eens proberen mocht het aanhouden ook al heeft de monteur iets gedaan, probleem daarmee is alleen weer dat ik meer verlies krijg omdat er WEER een splitter tussen zit.

Zoals jij aanduide hebben we het eerst gehad, maar op de rest van het huis werd de kwaliteit zo bedroevend dat we een splitter met versterker aangesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56

Japser

Jeej!

Ik snap dr geen ruk ,meer van :( Ik heb al een aardige tijd UPC Digital en sinds maandje of vijf op 2 mediaboxen (1x slaapkamer en 1x woonkamer) en op beide boxen kan ik alles ontvangen behalve NASN en Discovery :(

Nou weet de UPC Helpdesk me alleen te vertellen dat dit vanwege interfentie komt. Ik gebruik gewoon degelijke coaxkabels etc. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om NASN en Discovery weer goed te ontvangen?

Heb beide boxen al separaat aangesloten enzo maar dat helpt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Japser schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:42:
Ik snap dr geen ruk ,meer van :( Ik heb al een aardige tijd UPC Digital en sinds maandje of vijf op 2 mediaboxen (1x slaapkamer en 1x woonkamer) en op beide boxen kan ik alles ontvangen behalve NASN en Discovery :(

Nou weet de UPC Helpdesk me alleen te vertellen dat dit vanwege interfentie komt. Ik gebruik gewoon degelijke coaxkabels etc. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om NASN en Discovery weer goed te ontvangen?

Heb beide boxen al separaat aangesloten enzo maar dat helpt ook niet :(
Welke melding krijg je op die zenders te zien?

Wat betreft interferentie: je kunt wel degelijke coaxkabels gebruiken, maar als de gebruikte connectoren of splitters brak zijn, dan heeft een degelijke coaxkabel geen nut. Mocht je van mening zijn dat je binnenhuisinstallatie helemaal in orde is, dan laat je toch gewoon vrolijk een monteur komen? De monteursafspraak is gratis, mits het probleem niet aan jouw binnenhuisinstallatie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]ArChie schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:40:
[...]

Bij Ziggo/@Home wordt/werd, net als voorheen bij Ziggo/Multikabel, niet of nauwelijks van ratereduction gebruik gemaakt. Maar aangezien beide Ziggo netwerken in de toekomst dezelfde kanalen moeten aanbieden met hetzelfde aantal Transport Streams (lees frequenties) zal ook bij Ziggo/@Home ratereduction zijn intrede gaan doen of heeft dat ondertussen al gedaan. Men zal die ratereduction echter niet te veel in één keer toepassen omdat het dan te veel opvalt voor de Ziggo/@Home klanten. [/quote]

Ziggo Oost / @home voert nog steeds hetzelfde beleid en dat is het streven om het oorspronkelijke signaal niet te transraten. De reductie die evt. meetbaar is, komt voort uit het weggooien van null packets (worden gebruikt in om een Constant Bitrate te leveren uit een encoder), maar niet door het aanpassen v/d quantisering. Als dit wel gebeurt dan is dit tijdelijk en vindt herschikking plaats over de multiplexen, aangezien de aanbieders zonder aankondiging de bitrate wel eens aanpassen. De multiplex zal in die gevallen e.e.a weer passend maken, indien dit niet zou plaatsvinden (mux zonder transrate functionaliteit) dan worden packetten gedropped en wordt het beeld ernstig verstoord. In dat geval is het altijd beter om tijdelijk een reductie uit te voeren. Per Service kan de transrate prioriteit en de maximale / min bitrate geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_________

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zo, de monteur is net de deur uit, die heeft met zo'n mooi apparaatje even de signalen van de AOP gemeten, en verschillende punten in huis, en alle signalen zijn perfect. Dit is dus erg mooi om te weten, hij heeft ze ook even opgeschreven voor als we weer problemen hebben en de helpdesk weer begint over slechte interne bekabeling.

Blijkt dat het gewoon een probleem in de upc centrale en in de upc boxen is die al 3 weken aan de gang is, hij kon me ook niet meer vertellen over wanneer dat opgelost ging worden.

Voor het feit dat we 10 dagen geen terugkijken hebben kunnen gebruiken moeten we de helpdesk mailen / bellen, kijken of we daar compensatie of iets voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:42:
Interessante leesvoer.
Valt me op dat de HD zenders ook niet zo'n enorm hoge bitrate hebben.
Inderdaad! 12Mbit bij UPC en 14Mbit bij Ziggo. Zelf dacht ik ook altijd het meer zou zijn. Omdat HD-DVD 36Mbit en Bluray 54Mbit is.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

(nog even een ouwe quote van je)
Nu is voor de dvr gebruiker ondemand niet intressant, maar het moet wel werken natuurlijk.
Waarom is on demand niet interessant voor de DVR-gebruiker? Die wil toch ook wel eens een filmpje bestellen, iets van uitzending gemist bekijken, etc? Misschien neem jij ALLES op van tv zodat je uitzending gemist nooit nodig hebt, maar de meeste mensen doen dat niet. ;)
Fatal Mind schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:32:
Blijkt dat het gewoon een probleem in de upc centrale en in de upc boxen is die al 3 weken aan de gang is
Misschien is er al 3 weken een probleem met jouw box, maar er is geen algemeen probleem met on demand wat al 3 weken aan de gang is, anders zouden duizenden mensen daar last van moeten hebben, toch? En dat is gelukkig niet het geval.

Als je box bij UPC goed geregistreerd is, als hij goed online is (zie kanaal 999), als de regiocode goed is ingesteld en als er geen frequenties worden geblokkeerd door filters/splitters/versterkers/whatever, dan moet on demand werken. Zo simpel is het. Als on demand niet werkt, dan ligt dat aan een van bovenstaande zaken.

Kun je eens met de regiocode doen wat ik in deze post uitleg? ("Als een simpele...")
Voor het feit dat we 10 dagen geen terugkijken hebben kunnen gebruiken moeten we de helpdesk mailen / bellen, kijken of we daar compensatie of iets voor kunnen krijgen.
Dat moet idd even gefixt worden vanaf de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Bergen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:18:
(nog even een ouwe quote van je)

[...]
Waarom is on demand niet interessant voor de DVR-gebruiker? Die wil toch ook wel eens een filmpje bestellen, iets van uitzending gemist bekijken, etc? Misschien neem jij ALLES op van tv zodat je uitzending gemist nooit nodig hebt, maar de meeste mensen doen dat niet. ;)
Misschien omdat ik de dvr gebruiker ben, en heel on demand me gestolen kan worden :P hehe
[...]
Misschien is er al 3 weken een probleem met jouw box, maar er is geen algemeen probleem met on demand wat al 3 weken aan de gang is, anders zouden duizenden mensen daar last van moeten hebben, toch? En dat is gelukkig niet het geval.

Als je box bij UPC goed geregistreerd is, als hij goed online is (zie kanaal 999), als de regiocode goed is ingesteld en als er geen frequenties worden geblokkeerd door filters/splitters/versterkers/whatever, dan moet on demand werken. Zo simpel is het. Als on demand niet werkt, dan ligt dat aan een van bovenstaande zaken.

Kun je eens met de regiocode doen wat ik in deze post uitleg? ("Als een simpele...")
Er zijn afgelopen weken ontzettend veel problemen geweest met standaard upc boxen, check hiervoor ook www.chelloo.com/forum of zoiets, vele topics over te vinden.

Ook het systeem hier is prima in orde, monteur heeft dit bevestingd door goede signalen, en de tests op 999 komen ook groen er door heen ( op alle punten natuurlijk ) Monteur kon mij ook vermelden dat hij al bij 5 mensen was geweest met precies het zelfde probleem, oftewel, een probleem van UPC en niet bij mij intern.
[...]
Dat moet idd even gefixt worden vanaf de helpdesk.
Dat leek mij ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Fatal Mind schreef op woensdag 31 december 2008 @ 22:15:
[...]

Er zijn afgelopen weken ontzettend veel problemen geweest met standaard upc boxen, check hiervoor ook www.chelloo.com/forum of zoiets, vele topics over te vinden.
Ja, ik ken het. Er is wel eens wat aan de hand geweest met on demand, maar niet nu op dit moment. Er moet dus specifiek iets met jouw box aan de hand zijn.

Heb je dat met de regiocode nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nu specifiek is er ook niks aan de hand, werkt sinds vanochtend weer prima ( echt he... altijd als je probleem heb en je laat er iemand naar kijken begint het weer prima te werken.

Dat regiocode ga ik morgen eens even naar kijken, thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ok, nou als het op dit moment werkt heeft die regiocode truuc geen zin... Hopelijk blijft het nu goed werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:25:
Ziggo Oost / @home voert nog steeds hetzelfde beleid en dat is het streven om het oorspronkelijke signaal niet te transraten.
Vreemd dat binnen één bedrijf door Ziggo Oost (Ziggo/@Home) en Ziggo West (Ziggo/Casema/Multikabel) dan niet hetzelfde beleid wordt nagestreefd.
De reductie die evt. meetbaar is, komt voort uit het weggooien van null packets (worden gebruikt in om een Constant Bitrate te leveren uit een encoder), maar niet door het aanpassen v/d quantisering.
Lijkt mij een zinloze actie dat weggooien van die null packets binnen een Elementary Stream (ES) om ze dan te vervangen door 0x1FFF null packets op Transport Stream (TS) niveau, want de ruimte die er tijdelijk ontstaat door het verwijderen van die null packets uit de ES kan je nergens anders voor gebruiken aangezien je er vanuit moet gaan dat de CBR MPEG encoder die gebruikt wordt voor het kanaal elk moment weer de volledige bitrate kan gaan gebruiken op het moment dat er veel pixels in het scherm veranderen. Er wordt nu eenmaal geen vast beeld uitgezonden, maar bewegend beeld. En zoals je zelf al eens aangaf heeft die reductie het nadeel dat de Program Clock Reference (PCR) aangepast moet worden omdat er anders problemen optreden met de synchroniteit van video en audio van het kanaal. Niet alleen zinloos die reductie, maar ook nog eens een grotere kans op problemen. Ook is het uitrekenen van de benodigde ruimte in een Transport Stream natuurlijk eenvoudiger voor CBR kanalen dan bij VBR kanalen.
Als dit wel gebeurt dan is dit tijdelijk en vindt herschikking plaats over de multiplexen, aangezien de aanbieders zonder aankondiging de bitrate wel eens aanpassen.
Wederom een loflijk streven van Ziggo/@Home, maar jammer dat het beleid van Ziggo/Casema duidelijk anders is. Bij Ziggo/Casema wordt zelfs onnodig reductie toegepast in Transport Streams waar voldoende ruimte is en Transport Streams die te vol zitten worden niet geherschikt zodat de reductie in die Transport Streams naar beneden of uit kan terwijl er Transport Streams zijn waar meer dan voldoende ruimte is voor een herschikking.
De multiplex zal in die gevallen e.e.a weer passend maken, indien dit niet zou plaatsvinden (mux zonder transrate functionaliteit) dan worden packetten gedropped en wordt het beeld ernstig verstoord. In dat geval is het altijd beter om tijdelijk een reductie uit te voeren. Per Service kan de transrate prioriteit en de maximale / min bitrate geconfigureerd.
Dat de transrate functionaliteit wordt ingezet om te voorkomen dat er packets worden gedropped is prima, maar dat kan natuurlijk ook met een maximale geconfigureerde bitrate die gelijk is aan de originele bitrate. Als al dat loflijke streven ook bij Ziggo/Casema zou worden toegepast waardoor de beeldkwaliteit verminderde effecten die ik waarneem van tijdelijke aard zouden zijn dan zou je mij niet horen. Ik zou hooguit aangeven dat ik het zie optreden met een bepaald kanaal in een bepaalde Transport Stream en na een herschikking is dat probleem weer verleden tijd. Helaas is de praktijk bij Ziggo/Casema/Multikabel anders. En als het bij Ziggo/@Home kan waarom wordt dan niet gewoon de kanalen verdeling over de Transport Streams van Ziggo/@Home bij Ziggo/Casema overgenomen? Lijkt me ook handig voor de backup strategie tussen de headends. Maar goed, er zijn wel meer grote verschillen tussen de Ziggo/@Home en Ziggo/Casema/Multikabel netwerken en die discussie hoort niet thuis in een UPC Digital TV topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 15:56

Japser

Jeej!

sylvesterrr schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:27:
[...]

Welke melding krijg je op die zenders te zien?

Wat betreft interferentie: je kunt wel degelijke coaxkabels gebruiken, maar als de gebruikte connectoren of splitters brak zijn, dan heeft een degelijke coaxkabel geen nut. Mocht je van mening zijn dat je binnenhuisinstallatie helemaal in orde is, dan laat je toch gewoon vrolijk een monteur komen? De monteursafspraak is gratis, mits het probleem niet aan jouw binnenhuisinstallatie ligt.
Melding op Discovery: "Er is geen signaal aanwezig"
Melding op NASN: "... (geen melding, zwart scherm)"

Maar ik ga wel gewoon hele degelijke kabels met degelijke connectoren halen, misschien dat dat alles oplost. Kost wel wat dan maar dan heb je ook wat denk ik dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb nu net UPC digitale TV en ga later nog een mooie 50" plasma kopen. Nu zag ik alleen dat die Thomson UPC box alleen composiet of RGB over de scartuitgang aanbied. Zit daar niet stieken ook S-video bij? Wil hem namelijk via (een nog te kopen) receiver aansluiten op de tv, zodat ik maar 1 HDMI kabel heb lopen naar de tv.

Wat ik tot nu toe zie is dat receivers geen RGB ingangen hebben (hoewel kieskeurig het anders doet voorkomen, maar die verwarren component met RGB), maar alleen composiet of s-video. Nu lijkt het mij een beetje zonde om digitale tv te nemen en het dan vervolgens via composiet aan te gaan sluiten. S-video is dan nog een beetje acceptabel. Alleen zit dat dus kennelijk niet op zo'n thomson box en er zit ook al geen HDMI aansluiting op. Dan moet je weer een knetterduur HDTV abo nemen, voordat je een box krijgt met een HDMI aansuiting.

Vraag komt er dus eigenlijk op neer hoe ik de boel via een receiver aan kan sluiten op een TV, zonder te veel kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:01:
[...]

Vreemd dat binnen één bedrijf door Ziggo Oost (Ziggo/@Home) en Ziggo West (Ziggo/Casema/Multikabel) dan niet hetzelfde beleid wordt nagestreefd.

[...]

Lijkt mij een zinloze actie dat weggooien van die null packets binnen een Elementary Stream (ES) om ze dan te vervangen door 0x1FFF null packets op Transport Stream (TS) niveau, want de ruimte die er tijdelijk ontstaat door het verwijderen van die null packets uit de ES kan je nergens anders voor gebruiken aangezien je er vanuit moet gaan dat de CBR MPEG encoder die gebruikt wordt voor het kanaal elk moment weer de volledige bitrate kan gaan gebruiken op het moment dat er veel pixels in het scherm veranderen. Er wordt nu eenmaal geen vast beeld uitgezonden, maar bewegend beeld. En zoals je zelf al eens aangaf heeft die reductie het nadeel dat de Program Clock Reference (PCR) aangepast moet worden omdat er anders problemen optreden met de synchroniteit van video en audio van het kanaal. Niet alleen zinloos die reductie, maar ook nog eens een grotere kans op problemen. Ook is het uitrekenen van de benodigde ruimte in een Transport Stream natuurlijk eenvoudiger voor CBR kanalen dan bij VBR kanalen.

[...]

Wederom een loflijk streven van Ziggo/@Home, maar jammer dat het beleid van Ziggo/Casema duidelijk anders is. Bij Ziggo/Casema wordt zelfs onnodig reductie toegepast in Transport Streams waar voldoende ruimte is en Transport Streams die te vol zitten worden niet geherschikt zodat de reductie in die Transport Streams naar beneden of uit kan terwijl er Transport Streams zijn waar meer dan voldoende ruimte is voor een herschikking.

[...]

Dat de transrate functionaliteit wordt ingezet om te voorkomen dat er packets worden gedropped is prima, maar dat kan natuurlijk ook met een maximale geconfigureerde bitrate die gelijk is aan de originele bitrate. Als al dat loflijke streven ook bij Ziggo/Casema zou worden toegepast waardoor de beeldkwaliteit verminderde effecten die ik waarneem van tijdelijke aard zouden zijn dan zou je mij niet horen. Ik zou hooguit aangeven dat ik het zie optreden met een bepaald kanaal in een bepaalde Transport Stream en na een herschikking is dat probleem weer verleden tijd. Helaas is de praktijk bij Ziggo/Casema/Multikabel anders. En als het bij Ziggo/@Home kan waarom wordt dan niet gewoon de kanalen verdeling over de Transport Streams van Ziggo/@Home bij Ziggo/Casema overgenomen? Lijkt me ook handig voor de backup strategie tussen de headends. Maar goed, er zijn wel meer grote verschillen tussen de Ziggo/@Home en Ziggo/Casema/Multikabel netwerken en die discussie hoort niet thuis in een UPC Digital TV topic.
Ik reageer op jouw suggestie dat Ziggo Oost driftig aan het transraten is, Als ik hier op reageer en uitleg wat we doen en onder welke omstandigheden, dan haal je er weer van allerlei andere zaken bij zoals gewoonlijk om je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee er komt helaas geen S-Video signaal uit..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thnx.

Dat is dus best wel k*, waarom zit er ook niet gewoon HDMI op die apparaten? Heb je zo'n box, kun je er geen digitaal signaal uit krijgen. Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oscar Mopperkont schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:07:
Thnx.

Dat is dus best wel k*, waarom zit er ook niet gewoon HDMI op die apparaten? Heb je zo'n box, kun je er geen digitaal signaal uit krijgen. Beetje jammer...
Alleen de hd mediabox zit hdmi op. En 3 tuners trouwens.. dus 2 dingen opnemen en 1 ding kijken, deze eventueel ook nog es stopzetten. Dat was mij die 8 euro extra.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja, maar dat zijn allemaal dingen die mij geen fluit interesseren, wil alleen digitale tv voor de betere beeldkwaliteit. HD zenders interesseren me niet zoveel, zo lang er weinig zenders zijn die het hebben. Maar goed, ik zal er maar mee moeten leren leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:20:
[...]

Alleen de hd mediabox zit hdmi op. En 3 tuners trouwens.. dus 2 dingen opnemen en 1 ding kijken, deze eventueel ook nog es stopzetten. Dat was mij die 8 euro extra.
Ik heb de simpele HD variant, dus met 1 tuner. Puur vanwege de HDMI interface, want jongens dat maakte me een verschil in beeldkwaliteit op mijn beamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Nou hoor, wij hebben ook eindelijk digitale tv.

Sjongejonge, als eenmaal dingen verkeerd gaan, dan gaat ook alles verkeerd. (mijn verhuizing van internet ook, en telefoonnummer ging ook niet echt goed)

Royaal abonnement aangevraagd bij UPC. (november)

zaterdag 27dec: Er komt een brief binnen van UPC dat we verhuisd zijn en op ons nieuwe adres internet, en analoge tv hebben. Dit klopt niet, dus ik ging even bellen.
Het foutje was zo opgelost, maar die vrouw kon me wel vertellen dat ik de mediabox al had moeten hebben, ik heb niets gehad. Ze zei dat het waarschijnlijk op het postkantoor lag, ik heb van haar het trackNtrace nummer gekregen en ik was van plan maandag naar het postkantoor te gaan.

maandag 29dec: Naar het postkantoor gegaan. De vrouw achter de balie zei dat ik een afhaalbericht moet hebben. Ik heb het verhaal uitgelegd en haar het trackNtrace nummer gegeven, ze zag dat het in het algemeen sorteercentrum in Dordrecht lag. (ik woon in Helmond) Ik kreeg van haar een telefoonnummer wat ik kon bellen.
Ik ben naar huis gegaan en heb het nummer van TNT gebeld, 45c/m :S (hun maken een fout, en ik kan er lekker veel voor betalen :)) Ik kreeg een vrouw aan de lijn die dacht dat ik niet begrijp hoe een postkantoor werkt.
Ze kon me vertellen dat het op de 18e aangeboden is aan mij, ik het geweigerd heb en het op de 23e terug naar UPC is gestuurd. Nogmaals, er is niemand geweest van TNT, er ligt ook geen briefje in de bus.
Die vrouw heeft me 4x gevraagd of ik op dat moment al wel in mijn nieuwe huis woonde en of het huis niet leeg stond. Als ik de eerste keer al zeg dat ik er op de 15e woon, dan lijkt het mij duidelijk dat ik op de 18e beschikbaar ben op dat adres, maar goed, sommige mensen moet je gewoon 4x hetzelfde vertellen.
Ze zei dat ik toch echt contact op moet nemen met UPC.

Dat heb ik gedaan, ik heb een algemeen nummer gebeld, 5 minuten (10c/m) gewacht en toen kreeg ik iemand aan de lijn, het verhaal uitgelegd, ik werd doorgestuurd. 5 minuten gewacht, ik kreeg iemand aan de lijn, ze ging iets voor me doen en ik moest even wachten. 5 minuten later vertelde ze me dat de snelste oplossing is dat ze de lopende bestelling annuleerd en dat ik het beste een nieuwe aan moest vragen, via internet, telefoon, of afhalen bij een afhaalcentrum (Eindhoven). Ze zei dat, als ik vandaag nog naar Eindhoven ging, ik vandaag digitale tv zou hebben.

Naar UPC bellen heeft 18 minuten geduurd, waarvan ik er 3 iemand aan de lijn heb gehad.

Dus ik ben om 5 uur met 280 (ja, grapje) naar Eindhoven gereden, om 17:50 was ik in de winkel. De jongen die me hielp vertelde me dat de lopende bestelling eerst geannuleerd moet worden, daar een paar dagen over heen gaan, en dat er dan een nieuwe bestelling geplaatst kon worden, die vrouw aan de telefoon heeft dus helemaal niets gedaan. Het werd waarschijnlijk vrijdag. (2 januari)

Ik ben dus voor NIETS naar Eindhoven geweest.

vrijdag 2jan: om 10:00 werd ik gebeld dat de mediabox klaar lag en ik hem om kon komen halen.
Weer om 5 uur in de auto gestapt en jawel, savond's had ik digitale tv van UPC.

Dus ik heb in totaal 11 dagen voor niets op een mediabox zitten wachten die ik 'geweigerd' heb. (fout van TNT)
Ik ben voor niets naar Eindhoven gereden+benzine geld+parkeergeld+de moeite. (fout van UPC)
En daarnaast dus nog flink wat moeten bellen met beide organistaties.

DIGITALE TV VAN UPC:

Ik moet eerlijk zeggen dat me het enigsinds tegen is gevallen.
De box ziet er goedkoop uit, zo voelt hij, en de knopjes erop, ook aan. (lelijk zilver)
De afstandbediening zit wel redelijk in elkaar, al zijn de cijferknopjes veel te klein.
De volumeknopjes werken niet, je kunt je eigen tv-code erop instellen, alle 11 (die in het UPC boekje achter Panasonic, die ik heb, staan) werken niet.

Je kunt de zendervolgorde niet veranderen, stom. Ik ga echt onthouden dat Comedy central op 503 zit, en Eurosport op 201.. 8)7

1-9 is gewoon netjes achter elkaar gezet, 10-13 zijn UPC-zenders (waar ik niets mee doe), 16 is discovery en zo gaat dat dan maar door..

De kwaliteit t.o.v. mijn analoge signaal vind ik niet erg verbeterd, dat komt misschien omdat mijn analoge signaal erg goed is. (Een film op SBS6 bijvoorbeeld is dezelfde kwaliteit als een dvdtje, best goed dus, maar dit is met mijn analoge signaal ook.)

Ik vind het idioot dat als ik 2 tv's heb, nog een box moet huren die extra geld kost. En je kunt niet meer dan 2 tvs met een digitaal signaal in gebruik hebben.

Het is dat het de komende 3 maanden maar 13,50 kost, ik weet niet of ik dit daarna nog blijf houden. Slechts een klein aantal zenders zijn mij de moeite waard;

Science channel
Eurosport 2
Extreme sports
NASN (net kijkbare kwaliteit, beetje vaag allemaal)
Motors TV (het geluid van deze zender is erg zacht, en de tekst is af en toe niet te lezen.)
Cartoon Network (Gelukkig kun je hem op Engels ipv Nederlands zetten. Wel Irritant: Elke keer vragen of ik een spelletje wil spelen, en dat er dan linksboven een 'druk po de rode knop' staat. Dit gaat pas weg als ik het spel opstart en afsluit. Ook vind ik het jammer dat deze zender savond's 'uit' gaat)

De planningsoptie, die makkelijk te gebruiken is, werkt overigens wel prima.

Ik moet zeggen dat het hele gebeuren als een grote Beta voelt, niets is echt uitgewerkt, of werkt zoals ik het wil.

+ Dat ik het nog steeds raar vind, dat digitale tv via een SCART-kabel (+coax) van het kastje naar mijn tv gestuurd wordt, SCART = analoog. Pas bij een HD (lees: duurder) abonnement krijg je een hdmi-aansluiting. (lees: digitale aansluiting)

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 05-01-2009 14:08 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

KoffieNT schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:31:
De box ziet er goedkoop uit, zo voelt hij, en de knopjes erop, ook aan. (lelijk zilver)
De afstandbediening zit wel redelijk in elkaar, al zijn de cijferknopjes veel te klein.
Het is ook nooit goed... De knopjes hebben een hele normale grootte voor een afstandsbediening. Vergelijk ze eens met andere afstandsbedieningen. Trouwens, kijk eens naar de toetsen op je mobiele telefoon, grote kans dat die nog veel kleiner zijn. :P Nouja, verwisselbare frontjes voor de mediaboxen zouden wel een goed idee zijn vind ik. :)
De volumeknopjes werken niet, je kunt je eigen tv-code erop instellen, alle 11 (die in het UPC boekje achter Panasonic, die ik heb, staan) werken niet.
Is dat de schuld van UPC? Op het moment dat de fabrikant van de mediabox de afstandsbediening bouwde, waren die afstandsbedieningcodes bekend voor Panasonic-toestellen. Als Panasonic voor nieuwe toestellen nou dezelfde pulscodes zou gebruiken, zou er niets aan de hand zijn, maar nee hoor, tv-fabrikanten (niet alleen Panasonic, een heleboel doen dat) moeten zo nodig nieuwe pulscodes bedenken. Dan heb je dus niks meer aan deze codes.
Je kunt de zendervolgorde niet veranderen, stom. Ik ga echt onthouden dat Comedy central op 503 zit, en Eurosport op 201.. 8)7
Er zit wel logica in: de sportzenders zitten op 2xx, documentaires en wetenschappelijke zut rond op 3xx, nieuwsdingen op 4xx, kinderdingen op 5xx, muziek op 6xx, regionale zenders op 7xx, gekke buitenlandse dingen op 8xx, premiums op 9xx. Dus tja, het is wel te onthouden...
Ik vind het idioot dat als ik 2 tv's heb, nog een box moet huren die extra geld kost.
Tja... UPC had er ook voor kunnen kiezen dat je een volledig abonnement voor een 2e box moet betalen (zoals bij Ziggo). Ik vind het juist netjes dat je voor een gereduceerd tarief een extra box krijgen. Je kunt toch niet verwachten dat ze die boxen gratis weggeven?
En je kunt niet meer dan 2 tvs met een digitaal signaal in gebruik hebben.
Daar komt vast wel een keer verandering in.
Ik moet zeggen dat het hele gebeuren als een grote Beta voelt, niets is echt uitgewerkt, of werkt zoals ik het wil.
Een beta? Niet uitgewerkt? Kun je specifieker zijn over wat niet uitgewerkt aanvoelt? Alle input over wat beter kan is natuurlijk welkom, maar geef dan ook aan hoe het volgens jou beter kan.
+ Dat ik het nog steeds raar vind, dat digitale tv via een SCART-kabel (+coax) van het kastje naar mijn tv gestuurd wordt, SCART = analoog. Pas bij een HD (lees: duurder) abonnement krijg je een hdmi-aansluiting. (lees: digitale aansluiting)
Wat denk je dat er eerder was, de mediabox of tv's met HDMI? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bergen schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:30:

Het is ook nooit goed... De knopjes hebben een hele normale grootte voor een afstandsbediening. Vergelijk ze eens met andere afstandsbedieningen. Trouwens, kijk eens naar de toetsen op je mobiele telefoon, grote kans dat die nog veel kleiner zijn. :P Nouja, verwisselbare frontjes voor de mediaboxen zouden wel een goed idee zijn vind ik. :)
Hehe nee klopt, als de knopjes op de AB harder geweest waren was het ook nog voldoende geweest, maar ze voelen al klein aan en ze drukken net niet lekker.
Is dat de schuld van UPC? Op het moment dat de fabrikant van de mediabox de afstandsbediening bouwde, waren die afstandsbedieningcodes bekend voor Panasonic-toestellen. Als Panasonic voor nieuwe toestellen nou dezelfde pulscodes zou gebruiken, zou er niets aan de hand zijn, maar nee hoor, tv-fabrikanten (niet alleen Panasonic, een heleboel doen dat) moeten zo nodig nieuwe pulscodes bedenken. Dan heb je dus niks meer aan deze codes.
Nee, zeker niet de schuld van UPC :), ik ga nu even kijken of ik de code van mijn Panasonic kan acherhalen .
Er zit wel logica in: de sportzenders zitten op 2xx, documentaires en wetenschappelijke zut rond op 3xx, nieuwsdingen op 4xx, kinderdingen op 5xx, muziek op 6xx, regionale zenders op 7xx, gekke buitenlandse dingen op 8xx, premiums op 9xx. Dus tja, het is wel te onthouden...
Jup, ik snap deze logica ook wel, maar toch vind ik het persoonlijk erg irritant, ik kan niet echt 'zappen' zoals dat met analoog kan, want er zitten elke keer 10 zenders tussen die ik sowieso niet interessant vind.
Tja... UPC had er ook voor kunnen kiezen dat je een volledig abonnement voor een 2e box moet betalen (zoals bij Ziggo). Ik vind het juist netjes dat je voor een gereduceerd tarief een extra box krijgen. Je kunt toch niet verwachten dat ze die boxen gratis weggeven?
Gratis niet, maar een centrale box, met 4 uitgangen, die ieder apart te bedienen zijn via de tv. Ja, het zal vast wel moeilijk te realiseren zijn, maar toch. Je hebt toch ook 'multi-pc'-routers voor bij je internetabonnement. (Ja, ook dit ligt net iets anders maar je snapt me wel :))
Een beta? Niet uitgewerkt? Kun je specifieker zijn over wat niet uitgewerkt aanvoelt? Alle input over wat beter kan is natuurlijk welkom, maar geef dan ook aan hoe het volgens jou beter kan.
Of course:

Dat je de zendervolgorde niet kan verbeteren is de belangrijkste.
De kwaliteit to.v. mn analoog signaal vind ik nou niet echt een verbetering. (mn analoog signaal was dus al best goed) Maar toch, ik had iets beter verwacht dan dit, ook de kwaliteit van bepaalde 'amerikaanse' zenders valt me wat tegen.
De tv-guide werkt af en toe gewoon niet, je drukt op de knop, er staat 'even wachten a.u.b.', en hij gaat weer terug naar het kanaal wat ik aan het kijken was.
Soms reageert de afstandbediening net ietsje te langzaam, zodat ik net een zender te ver druk.
Elke keer vragen of ik Samurai Jack wil spelen op Cartoon Network..
Jammer dat Cartoon Network s'avonds off air gaat. (nee, dit ligt niet aan UPC)

Maar, wat ik dus wel echt goed vind is die herrineringsoptie, dus dat als je hem op SBS6 ziet, en je ziet dat er nu een film draait en daarna Hart van Nederland, dat je op OK kunt klikken en hij 2 minuten voor het begint vraagt of je naar SBS6 wil switchen. Wel jammer hieraan is dat je niet verder dan 1 programma kunt schedulen, en dat het helemaal opstarten van de tv-guide iets te veel werk is en het, vind ik persoonlijk, onoverzichtelijk is.

Dit zijn allemaal kleinigheden (behalve de zendervolgorde), maar bij elkaar brengen ze mijn oordeel, zeker nu op het begin, toch erg omlaag.

Ook het verhaal van SCART=analoog en toch digitale tv valt me erg zwaar. (al wist ik dit natuurlijk van te voren en kon de helpdeskmedewerkerS me geen duidelijk antwoord op deze vraag geven.)
Wat denk je dat er eerder was, de mediabox of tv's met HDMI? ;)
Uhh, het ei? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

HDMI is relatief kort op de markt, nu iets meer dan 2 jaar, maar ongelofelijk snel "ingeburgerd", dus UPC zou best wel eens mogen overstappen naar een systeem waarbij alle boxen HDMI hebben. Zo'n aansluiting is nu ook weer niet gigantisch duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

KoffieNT schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:00:
[...]

Jup, ik snap deze logica ook wel, maar toch vind ik het persoonlijk erg irritant, ik kan niet echt 'zappen' zoals dat met analoog kan, want er zitten elke keer 10 zenders tussen die ik sowieso niet interessant vind.
Heb je gezien dat je een lijst met favorieten kunt samenstellen?
Gratis niet, maar een centrale box, met 4 uitgangen, die ieder apart te bedienen zijn via de tv. Ja, het zal vast wel moeilijk te realiseren zijn, maar toch. Je hebt toch ook 'multi-pc'-routers voor bij je internetabonnement. (Ja, ook dit ligt net iets anders maar je snapt me wel :))
Een centrale box die te bedienen is vanaf de tv's zal er wel niet komen; je zult toch op een of andere manier de mediabox moeten bedienen bij elke tv. Er zijn wel van die dingetjes die je infraroodsignaal opvangen en ergens anders uitzenden (om bijvoorbeeld vanaf je slaapkamer de videorecorder in de woonkamer te bedienen) maar dat is ook maar behelpen... Voorlopig heb je (logischerwijs) een mediabox voor elke tv nodig.
Dat je de zendervolgorde niet kan verbeteren is de belangrijkste.
Mee eens, zou handig zijn. De favorieten-functie kan nu al wel uitkomst bieden.
De kwaliteit to.v. mn analoog signaal vind ik nou niet echt een verbetering. (mn analoog signaal was dus al best goed) Maar toch, ik had iets beter verwacht dan dit, ook de kwaliteit van bepaalde 'amerikaanse' zenders valt me wat tegen.
Bandbreedte op de kabel is schaars he... Je zult een keuze moeten maken: minder zenders in hogere bitrates, of meer zenders in lagere bitrates. Of ergens er tussenin. En hoe verdeel je de bandbreedte dan over de kanalen? Alle zenders een even hoge bitrate? Of de Nederlandse zenders hogere bitrates dan de anderen? De beschikbare bandbreedte is natuurlijk beperkt dus je zult als kabelaar keuzes moeten maken. Sommige zenders leveren het al aan in slechte kwaliteit, daar doe je niks aan. Maargoed tja de analoge kwaliteit is bij veel mensen (waaronder bij jou blijkbaar :)) inderdaad van een dusdanig goede kwaliteit dat het verschil bij de 'gewone' Nederlandse zenders niet zichtbaar is.
De tv-guide werkt af en toe gewoon niet, je drukt op de knop, er staat 'even wachten a.u.b.', en hij gaat weer terug naar het kanaal wat ik aan het kijken was.
Dat is raar ja, maar geen bekende klacht. Heb je de nieuwste versie van de software? Die kun je eventueel geforceerd downloaden. (Zie hier en dan ff naar beneden scrollen.) Wat voor mediabox heb je trouwens? (welk merk? met HD? met harde schijf?)
Soms reageert de afstandbediening net ietsje te langzaam, zodat ik net een zender te ver druk.
Batterijen ok? (Ik heb geen idee of de bijgeleverde batterijen altijd vol zijn, je kunt eventueel eens een ander setje proberen.) Lees ook even dit, dat kan ook de oorzaak zijn.
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:08:
HDMI is relatief kort op de markt, nu iets meer dan 2 jaar, maar ongelofelijk snel "ingeburgerd", dus UPC zou best wel eens mogen overstappen naar een systeem waarbij alle boxen HDMI hebben. Zo'n aansluiting is nu ook weer niet gigantisch duur.
Achja, als UPC de boxen zelf zou fabriceren zouden we natuurlijk alláng HDMI op alle boxen hebben... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 07-01-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bergen schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:57:

Heb je gezien dat je een lijst met favorieten kunt samenstellen?
Dat hoorde ik maandag, het is me nog niet gelukt om het te doen, maar dit ga ik ook even uitzoeken :).
Een centrale box die te bedienen is vanaf de tv's zal er wel niet komen; je zult toch op een of andere manier de mediabox moeten bedienen bij elke tv. Er zijn wel van die dingetjes die je infraroodsignaal opvangen en ergens anders uitzenden (om bijvoorbeeld vanaf je slaapkamer de videorecorder in de woonkamer te bedienen) maar dat is ook maar behelpen... Voorlopig heb je (logischerwijs) een mediabox voor elke tv nodig
Ooit zal dit er echt wel komen denk ik/hoop ik.
Bandbreedte op de kabel is schaars he... Je zult een keuze moeten maken: minder zenders in hogere bitrates, of meer zenders in lagere bitrates. Of ergens er tussenin. En hoe verdeel je de bandbreedte dan over de kanalen? Alle zenders een even hoge bitrate? Of de Nederlandse zenders hogere bitrates dan de anderen? De beschikbare bandbreedte is natuurlijk beperkt dus je zult als kabelaar keuzes moeten maken. Sommige zenders leveren het al aan in slechte kwaliteit, daar doe je niks aan. Maargoed tja de analoge kwaliteit is bij veel mensen (waaronder bij jou blijkbaar :)) inderdaad van een dusdanig goede kwaliteit dat het verschil bij de 'gewone' Nederlandse zenders niet zichtbaar is.
Ok duidelijk :), het helpt ook wel dat ik een redelijk bedrag aan kabels/versterker etc. heb neergelegd waardoor het analoge signaal opzich ruim voldoende is.
Dat is raar ja, maar geen bekende klacht. Heb je de nieuwste versie van de software? Die kun je eventueel geforceerd downloaden. (Zie hier en dan ff naar beneden scrollen.) Wat voor mediabox heb je trouwens? (welk merk? met HD? met harde schijf?)
Aah, ik wist helemaal niet dat er software voor te downloaden was :P, zal er vanavond effe naar kijken.

Ik heb de Thomson , zonder hdd. Mijn abonnement is Royaal (zonder HD, zonder DVR, dus 9 euro p/m)
Batterijen ok? (Ik heb geen idee of de bijgeleverde batterijen altijd vol zijn, je kunt eventueel eens een ander setje proberen.) Lees ook even dit, dat kan ook de oorzaak zijn.
Heb inderdaad de bijgeleverde batties gebruikt. Zal er eens nieuwe in doen, kijken of het helpt.
Achja, als UPC de boxen zelf zou fabriceren zouden we natuurlijk alláng HDMI op alle boxen hebben... ;)
Weinig kans O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Heb nu digitale tv van Tele2, zit te twijfelen om naar Upc over te stappen, maar is dat echt beter of valt tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Laten we zeggen dat digitale tv van UPC pas aanvaardbaar is wanneer je de HDTV box hebt.

De onderste boxen (Pace zonder DVR en Thomson met DVR) geven dermate slechte beeldkwaliteit dat het eigenlijk niet te doen is.

De bovenste box (Philips) is eigenlijk een DCR5012 (ook los verkrijgbaar bij electronicawinkel) maar dan in een ander jasje. Via HDMI geeft die wel goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
W00fer schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:32:
Laten we zeggen dat digitale tv van UPC pas aanvaardbaar is wanneer je de HDTV box hebt.

De onderste boxen (Pace zonder DVR en Thomson met DVR) geven dermate slechte beeldkwaliteit dat het eigenlijk niet te doen is.

De bovenste box (Philips) is eigenlijk een DCR5012 (ook los verkrijgbaar bij electronicawinkel) maar dan in een ander jasje. Via HDMI geeft die wel goed beeld.
Als ik ervoor kies neem ik inderdaad HDTV, maar goed, het moet het geld wel waard zijn zeg maar. De digitale tv van tele2 met zo'n lelijke samsung decoder gaat via RGB Scart, vind beeld niet echt super of ik verwacht teveel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop even een UPC winkel in een oordeel zelf naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:43:
hmmm is dat niet net zo dramatisch afgesteld als een lcd tv in een Media Markt? Maar goed wel thnx voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:43:
Ik vond de tvs die ze in de upc winkel hadden niet echt een eerlijk beeld geven. Het waren 9 32" lcds onder elkaar geplakt, dus logisch dat het er dan wel goed/iig redelijk uit ziet. Thuis op mn 42" is het me toen toch tegengevallen.

In een winkel kun je bijna nooit goed oordelen over elektronische dingen, ze staan altijd op een manier afgesteld zoals je ze thuis toch nooit zult gebruiken. (tvs, geluidssets etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
KoffieNT schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:11:
[...]

Ik vond de tvs die ze in de upc winkel hadden niet echt een eerlijk beeld geven. Het waren 9 32" lcds onder elkaar geplakt, dus logisch dat het er dan wel goed/iig redelijk uit ziet. Thuis op mn 42" is het me toen toch tegengevallen.

In een winkel kun je bijna nooit goed oordelen over elektronische dingen, ze staan altijd op een manier afgesteld zoals je ze thuis toch nooit zult gebruiken. (tvs, geluidssets etc.)
Heb je de HDMI HDTV versie of gewoon? Ga het denk maar gewoon proberen voor een jaartje... wat nu heb valt me ook wat tegen, had er meer van verwacht / gehoopt. Maar bij sommige shows zoals paul de leeuw lijkt het door de lichten van zo'n show 1 grote blokken parade te worden op mn tv |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Pannekoek81 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:05:
[...]

Heb je de HDMI HDTV versie of gewoon? Ga het denk maar gewoon proberen voor een jaartje... wat nu heb valt me ook wat tegen, had er meer van verwacht / gehoopt. Maar bij sommige shows zoals paul de leeuw lijkt het door de lichten van zo'n show 1 grote blokken parade te worden op mn tv |:(
Abonnement: Royaal (zonder hd, zonder dvr, 9 euro p/m)
Mediabox: De zilveren Thomson

Scart aansluiting dus. Ik ga geen 9 euro extra betalen voor een HDMI-aansluiting, ik vond en vind dat deze er eigenlijk sowieso op moet zitten maargoed, daar hebben we het al over gehad :P. (zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
KoffieNT schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:32:
[...]

Abonnement: Royaal (zonder hd, zonder dvr, 9 euro p/m)
Mediabox: De zilveren Thomson

Scart aansluiting dus. Ik ga geen 9 euro extra betalen voor een HDMI-aansluiting, ik vond en vind dat deze er eigenlijk sowieso op moet zitten maargoed, daar hebben we het al over gehad :P. (zie hierboven)
Hmmm na eerste 6 maanden kost hdtv maar 4 eurie daarna 13, maar goed als het beeld echt beter is heb ik dat er wel voor over zeg maar, wil wel de keren dat ik tv kijk dat het beeld netjes is.

Van het weekend maar eens naar UPC wandelen in de stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Pannekoek81 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:49:
[...]

Hmmm na eerste 6 maanden kost hdtv maar 4 eurie daarna 13, maar goed als het beeld echt beter is heb ik dat er wel voor over zeg maar, wil wel de keren dat ik tv kijk dat het beeld netjes is.

Van het weekend maar eens naar UPC wandelen in de stad
Ik betaal nu de 1e 3 maanden 4,50 p/m, en daarna 9 euro p/m. Ik weet niet of ik na de 3 maanden nog doorga met digitaal, want zoveel scheelt het niet in mn beeldkwaliteit met anloog en de extra zenders zijn wel aardig, maar niet zo geweldig dat ik daar voor wil gaan betalen.

Ik denk dat als ik een hdmi-box had gehad de beeldkwaliteit ook maar 10% was verbeterd, maar het gaat om het idee natuurlijk.

Je snapt dat het verschil tussen een abonnement met of zonder HD alleen maar verschilt in dat je dan 5 (extra) hd-zenders hebt he. De overige zenders zijn gewoon hetzelfde. (wel is dus zo dat je een box krijgt met hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Dat is zeker zo, aantal zenders zijn maar 5 in HD, maar zal de HDMI er niet voor zorgen dat de rest ook mooier / beter eruit zal zien?

De huidige decoder van tele2 gaat over scart ook, daarnaast als tv kijk gaat het ten koste van bandbreedte aangezien de tv ook over de ADSL heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pannekoek81 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:43:
Dat is zeker zo, aantal zenders zijn maar 5 in HD, maar zal de HDMI er niet voor zorgen dat de rest ook mooier / beter eruit zal zien?
Jazeker wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Pannekoek81 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:43:

De huidige decoder van tele2 gaat over scart ook, daarnaast als tv kijk gaat het ten koste van bandbreedte aangezien de tv ook over de ADSL heen gaat
Ik denk het wel, want het wordt immers (frotwoord :P) digitaal (hdmi) ipv analoog (scart), maar of het nou ZOveel uit gaat maken, dat weet ik niet. (procentje of 15 in het gunstigste geval?)

Mij ging het meer om het idee, ik bestel digitale tv, en dan toch zit er een analoge kabel. Verklaring helpdeskmedewerkers UPC: "Ja, ik weet het ook niet meneer"..

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 08-01-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Die helpdeskmedewerkers hadden je kunnen uitleggen dat de dienst is gebaseerd op Digital Video Broadcast. :+

"Digitale" in "Digitale tv" verwijst m.i. (tegenwoordig) niet naar de overdracht van de signalen tussen de STB en de televisie, maar naar het product an sich. UPC biedt met Digitale TV naast TV ook EPG, On Demand, interactieve applicaties, Spelletjes e.d.

De twee belangrijkste voordelen van digitale tv zijn volgens mij de mogelijkheid tot het doorgeven van zenders (op een door de provider vastgestelde bitrate) én de mogelijkheid tot het samenstellen van je eigen zenderpakket (Starter, Royaal en alle andere premiums

Wat betreft het verschil in beeldkwaliteit (van SD-zenders) tussen scart en HDMI op een 42" Plasma (Panasonic 42PV70, HD-Ready): het ziet er iets beter uit, maar het is de € 9 extra zeker niet waard. Tóch heb ik een HD-box, want de HD-zenders zijn prachtig om naar te kijken; ik kijk zo goed als alleen maar naar de HD-zenders...

[ Voor 19% gewijzigd door Mawlana op 08-01-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet het typenummer van de hdtv upc dvr mediabox? Hij schijnt van Philips te zijn, maar dat is alles wat ik weet.
Als ik het nummer weet, hoop ik mijn oneforall urc-7781 ermee te programmeren via:

http://www.oneforall.co.uk/en_UK/support

Uiteindelijk moet ik de code weten voor deze afstandsbediening, dus als je die weet, please say so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de Philips dcr8111, mooi dingetje heb 'm zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

Ben blij dat ik ff heb gewacht met mijn digitale tv abo te upgraden naar HD met DVR

Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/media/2009/1/12/halveerweken_televisie.gif

En ook geldig voor bestaande abonnees!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
hmm... ik ga 2 euro meer betalen en heb dan dus een mooier doosje. Ik heb alleen nooit zon behoefte om dingen op te nemen eigenlijk.

Situatie bij mij is nu royaal sd + 2e hd box. Dat kost me 29.35 (geloof ik met oud tarief ofzo?). Dit kost 16.70 + 11.25 + 4 = 31.95.

Nadeel is dat die hd-dvr box de hele dag aan moet staan toch? Standby gebruik van een normale box is schofterig. Hoe zit dat met die hd-dvr box?

Best vreemd trouwens:

HDtv royaal: 16.70 + 18.50 = 35,20
SDtv royaal + 2e HD box: 16.70 + 9.50 + 9 = 35,20

Je kan dus voor dezelfde prijs 2 boxen nemen even afgezien van de korting die je krijgt voor 3 maanden. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 25% gewijzigd door lowfi op 12-01-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De HD-DVR hoeft, net als de andere Mediaboxen, niet de hele dag aan te staan. Je zult geen updates 'missen', want je Mediabox zal bij het opstarten automatisch controleren of er een nieuwe software-versie online staat en deze eventueel installeren.

Wanneer je hebt ingesteld dat om 17.00u een programma opgenomen moet worden is het uiteraard wel handig als ie op dat moment wél aan staat. ;)

Verder lijkt je berekening gewoon te kloppen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 12-01-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

sylvesterrr schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:04:
De HD-DVR hoeft, net als de andere Mediaboxen, niet de hele dag aan te staan. Je zult geen updates 'missen', want je Mediabox zal bij het opstarten automatisch controleren of er een nieuwe software-versie online staat en deze eventueel installeren.

Wanneer je hebt ingesteld dat om 17.00u een programma opgenomen moet worden is het uiteraard wel handig als ie op dat moment wél aan staat. ;)

Verder lijkt je berekening gewoon te kloppen. :)
Nee hoor, als de DVR mediabox op standby staat en je hebt een opname geprogrammeerd, gaat hij gewoon opnemen. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MegaJurk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:52:
[...]

Nee hoor, als de DVR mediabox op standby staat en je hebt een opname geprogrammeerd, gaat hij gewoon opnemen. Geen enkel probleem.
Als hij op standby staat ja. Als dat ding echt uit staat (stekker eruit/tijdschakeler etc.), dan neemt ie niet op. :+

Hij maakt zich zorgen over het verbruik en vraagt zich of dat ding 24/7 aan moet staan. Mijn antwoord daarop is: nee, dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je de output wel op 1080i staan? Standaard scheelt het hier ook niet zoveel, maar als de mediabox upscaled naar 1080i scheelt het toch wel wat meer dan 15%.

En ik ben in het bezit van een normale mediabox en een HD-box. Ik heb ze naast elkaar gehad ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Glashelder schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:21:
[...]

Heb je de output wel op 1080i staan? Standaard scheelt het hier ook niet zoveel, maar als de mediabox upscaled naar 1080i scheelt het toch wel wat meer dan 15%.

En ik ben in het bezit van een normale mediabox en een HD-box. Ik heb ze naast elkaar gehad ;)
De output heb ik op AUTO staan, want de kwaliteit van de SD-zenders gaat bij mij aanzienlijk achteruit wanneer ik 720p of 1080i selecteer.

Verder heb ik ook nog een Mediabox DVR (non-HD), tot voor kort was dit de stoffige buurman van de HD-DVR. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Het verschil gezien tussen de digitale tele2 en HD tv van upc. Beeld van UPC is wel wat beter.

Echter UPC is het nadeel 8)7 kreeg gister plots een sms van ze dat ik een rekening niet zou hebben betaald ( 9 maanden geen klant meer), en altijd alles netjes betaald. Ik bellen, Klantenservice:
oh ja er staat niks, wat raar, zal wel van een andere klant zijn. Ik ga het aanpassen.

nu maar ff bedenken of ik die non-service + iets hogere kosten me opwegen tegenover het wat betere beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:53
SeatRider schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:02:
Ben blij dat ik ff heb gewacht met mijn digitale tv abo te upgraden naar HD met DVR

[afbeelding]

En ook geldig voor bestaande abonnees!
Die ziet er wel leuk uit ja!! Ik heb nu de non-HD DVR Royaal en daar betaal ik zo'n 13,50 voor... Voor 11,25 nu dus een jaar lang de HD versie, en jaarlijks opzegbaar dus daarna eventueel weer downgraden. Wel aantrekkelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wat had de medewerker moeten doen om het wél klantenservice (dus niet service) te kunnen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
croxz schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:13:
[...]

Die ziet er wel leuk uit ja!! Ik heb nu de non-HD DVR Royaal en daar betaal ik zo'n 13,50 voor... Voor 11,25 nu dus een jaar lang de HD versie, en jaarlijks opzegbaar dus daarna eventueel weer downgraden. Wel aantrekkelijk :9
Wij hebben een UPC pakket met bellen-internet-digitale TV (DVR Royaal) waarbij het goedkoopste gratis is. Ik had ook wel oren naar de HD-variant maar mijn vrouw, die belde, werd verteld dat het een "losstaande" aanbieding was en we daarmee het "goedkoopste gratis" verloren. Financieel dan toch minder voordelig.... helaas :(
Zal vanavond eens zelf bellen en eens kritisch doorvragen. Zo worden de meest trouwe abbonees wederom afgewimpeld (want die zijn toch al binnen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Bergen schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:38:
[...]
Wat had de medewerker moeten doen om het wél klantenservice (dus niet service) te kunnen noemen?
Ik heb nog nooit de juiste service gekregen vanuit UPC. Is denk toch moeilijk voor de meeste maatschappijen. Vandaar dat ik het woord service weg laat, want die is ver te vinden. Vaak een stom antwoord, ja geen idee... Dus... waarvoor zit jij daar, juiste service, dus zoek het eens uit...

Ik heb zelf ooit een tijdje op een service desk gewerkt en daar moesten wij echt dingen uitzoeken. Geen idee = uitzoeken...

Na een aantal (grote en helaas ook dure) negatieve ervaringen met UPC is de service verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
tollo71 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:15:
[...]

Wij hebben een UPC pakket met bellen-internet-digitale TV (DVR Royaal) waarbij het goedkoopste gratis is. Ik had ook wel oren naar de HD-variant maar mijn vrouw, die belde, werd verteld dat het een "losstaande" aanbieding was en we daarmee het "goedkoopste gratis" verloren. Financieel dan toch minder voordelig.... helaas :(
Zal vanavond eens zelf bellen en eens kritisch doorvragen. Zo worden de meest trouwe abbonees wederom afgewimpeld (want die zijn toch al binnen....).
Ik begrijp je teleurstelling, Aan de andere kant lees je in folders ook vaak iets in de trant van "niet geldig in combinatie met een (andere) aanbieding".

Ik heb toch nog een vraagje voordat ik het aan ga vragen: op dit moment kan ik tv en box bedienen met de UPC afstandsbediening omdat de TV naar Scart kanaal switcht als ik op de grote UPC knop druk. Gaat dit met de HDMI aangesloten HD-box ook werken, of moet ik dan elke keer de ab van de tv pakken om HDMI te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
croxz schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:40:
[...]
Ik heb toch nog een vraagje voordat ik het aan ga vragen: op dit moment kan ik tv en box bedienen met de UPC afstandsbediening omdat de TV naar Scart kanaal switcht als ik op de grote UPC knop druk. Gaat dit met de HDMI aangesloten HD-box ook werken, of moet ik dan elke keer de ab van de tv pakken om HDMI te selecteren?
HDMI kent die functionaliteit niet. Aangezien mijn TV standaard op HDMI staat (dankzij een instelling in het servicemenu) heb ik daar geen problemen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
sylvesterrr schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:56:
[...]

HDMI kent die functionaliteit niet. Aangezien mijn TV standaard op HDMI staat (dankzij een instelling in het servicemenu) heb ik daar geen problemen mee. :)
Bedankt. Dan zal ik even moeten nagaan of dat bij mij ook zo werkt (het betreft een Samsung PS42A410 plasma mocht iemand daar al ervaring mee hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Zeer lullig gisteren.

Maandag mn abonnement veranderd.

Nu: Anloge lijn + Digitale TV Royaal.

Over 2 weken:

24Mbit internet
Bellen onbeperkt
Digitale TV Royaal DVR HD

Totale kosten: 91,70 p/m (gemiddeld 5-10 euro duurder dan wat we nu hebben, maar wel veeel beter dan wat we nu hebben.)

Het gesprek met de mevrouw van UPC maandag was perfect, ik kreeg netjes antwoorden op al mijn vragen, alles was mogelijk. Kan niet beter.

Krijgen we gister een factuur van het huidige abonnement, zit er een blaadje bij van een Halvewekenactiedinges.

DWZ:

24Mbit internet
Bellen avond/weekend
Digitale TV Royaal DVR

Verschilt dus iets met het andere abo.

Normale prijs: 81 euro, nu 50 euro.

Kwaad opgebeld of ze het abonnement konden verzetten naar dit. Dan maar iets minder, want het scheelt 300 euro in het half jaar (dat de actie geldt). Het pakket kon niet gewijzigd worden, ik moest het over een dag of 8 weigeren en dan dit abonnement bestellen.
Even uitgelegd dat ik me een beetje genaait voelde. Ik hoorde dat de medewerkers niets over die actie mogen zeggen. Puur lullig dus.

De beste vergelijking:

Ik koop een blauwe auto in de winkel van 10000 euro. Ik ga de volgende dag even naar de winkel en zie dat de groene versie van deze auto (die ik ietsje minder mooi vind, maar ook goed) 5000 euro kost door een actie..
Dan voel je je toch genaait ofniet?

Maargoed, ik ga er even over nadenken of ik het pakket aan ga nemen of niet...pff, jammer, want maandag was het telefoongesprek zelf perfecto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Dat is inderdaad een naai actie, maar ja zo gaat met zoveel dingen. (ook met de auto in je vergelijking), maar wel kl*te.

Zal idd het advies gebruiken en deze opzegge en de andere aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik zie het 'genaaide' deel niet hoor.
Je vergelijking met de auto klopt ook niet.
De opdracht tot jouw pakket met de HD DVR is maandag gedaan en UPC heeft dit inmiddels al verwerkt en waarschijnlijk al opdracht hebben gegeven richting TNT om het pakket te gaan bezorgen. Dit was althans een tijd geleden nog de procedure.

Aangezien dat niet geannuleerd kan worden (kan vast wel, heel veel gedoe met TNT en grote kans dat dit ergens mis gaat), geven ze jou het advies het pakket te weigeren zodra dit wordt bezorgd, dan gaat de boel netjes retour UPC en kun jij het pakket opnieuw aanvragen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Deel genaaid bedoelt waarom ze hem niet hebben geinformeerd over de komende actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

HaaZ schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:04:
Ik zie het 'genaaide' deel niet hoor.
Je vergelijking met de auto klopt ook niet.
De opdracht tot jouw pakket met de HD DVR is maandag gedaan en UPC heeft dit inmiddels al verwerkt en waarschijnlijk al opdracht hebben gegeven richting TNT om het pakket te gaan bezorgen. Dit was althans een tijd geleden nog de procedure.

Aangezien dat niet geannuleerd kan worden (kan vast wel, heel veel gedoe met TNT en grote kans dat dit ergens mis gaat), geven ze jou het advies het pakket te weigeren zodra dit wordt bezorgd, dan gaat de boel netjes retour UPC en kun jij het pakket opnieuw aanvragen.
Pannekoek81 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:09:
Deel genaaid bedoelt waarom ze hem niet hebben geinformeerd over de komende actie
Yes, dat bedoel ik. Het is niet zo dat ik nu geen kant meer op kan.

Waar ik me genaaid in voel is: De actie geldt vanaf 12januari, ik heb besteld op; 12 januari. Ik krijg op 13 januari een brief over een actie. (waarop dus ook staat: geldig vanaf 12 januari - tot 28 februari.)

Die vrouw had dus best wel even mogen zeggen dat er een actie gaande is, daarin voel ik mij 'genaait'. Dat ze dit niet mogen zeggen is natuurlijk belachelijk. (lekker geld verdienen he!)

En wat nu dus gewoon uitermate irritant is, is dat ik nu op een pakket ga zitten wachten wat ik dan moet weigeren, en dan gaan er nog een paar dagen overheen voordat ik daar bevestiging van krijg (denk ik), en DAN moet ik het actiepakket weer gaan bestellen. Het is ook niet dat het een klein bedragje is. Voor 100 euro (in een half jaar tijd) zou ik het sowieso lekker laten voor wat het is en gewoon die 100 euro extra kwijt zijn, maar 300 euro vind ik niet echt een klein bedrag.

Een hoop vertraging dus.

[ Voor 8% gewijzigd door KoffieNT op 14-01-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

tollo71 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:15:
[...]

Ik heb ook zo'n totaalpakket met HD variant. Toch betaal ik alleen de duurste twee plus hd zenders waar ik dan E 9,00 voor betaal. Aangezien mijn digitale tv abonnement het goedkoopst is (royaal met digitale videorecorder voor E 13,50) hoef ik dat bedrag niet te betalen.

Dus: ik betaal internet, telefonie en hd zender abonnement. 3 halen, 2 betalen geldt dus wel degelijk. Het abonnement op de hd zenders wordt inderdaad als losstaand beschouwd, dat klopt in die zin dus wel maar dan toch wel 1 van de drie (internet of telefonie of tv) gratis !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:15:
[...]

[...]

Yes, dat bedoel ik. Het is niet zo dat ik nu geen kant meer op kan.

Waar ik me genaaid in voel is: De actie geldt vanaf 12januari, ik heb besteld op; 12 januari. Ik krijg op 13 januari een brief over een actie. (waarop dus ook staat: geldig vanaf 12 januari - tot 28 februari.)

Die vrouw had dus best wel even mogen zeggen dat er een actie gaande is, daarin voel ik mij 'genaait'. Dat ze dit niet mogen zeggen is natuurlijk belachelijk. (lekker geld verdienen he!)

En wat nu dus gewoon uitermate irritant is, is dat ik nu op een pakket ga zitten wachten wat ik dan moet weigeren, en dan gaan er nog een paar dagen overheen voordat ik daar bevestiging van krijg (denk ik), en DAN moet ik het actiepakket weer gaan bestellen. Het is ook niet dat het een klein bedragje is. Voor 100 euro (in een half jaar tijd) zou ik het sowieso lekker laten voor wat het is en gewoon die 100 euro extra kwijt zijn, maar 300 euro vind ik niet echt een klein bedrag.

Een hoop vertraging dus.
Sinds je verhuizing heb je alleen maar ellende met UPC.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:54:
[...]

Sinds je verhuizing heb je alleen maar ellende met UPC.
Sterkte!

tnx bro :)

Komt wel weer goed :P, maar duuuuurt zo lang.

(niet zo zeer problemen met UPC trouwens, maar KPN was ook lastig en Telfort takes 1st place.)

[ Voor 17% gewijzigd door KoffieNT op 15-01-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Mogge !
Ik zit nu dankzij een tip elders - behalve nieuwe fullHD TV (LG 32LG5700) ook de mediabox (basis Thomson doos) op 16:9 zetten :o - zonder zwarte balken te genieten van breedbeeld.
Het valt me nu alleen op dat bijv. Amerikaanse series een beetje (vertikaal) 'ingedrukt' beeld houden ... is dat normaal ?? Effect ken ik niet van m'n oude Sony Trinitron.
Ook valt op dat al die muziekzenders (TMF, MTV etc) nog wel de zwarte balken hebben (of ik nou 19:6 of original als instelling op de TV kies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

KoffieNT schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:33:
Zeer lullig gisteren.
<knip naaiaktie>
Dan voel je je toch genaait ofniet?

Maargoed, ik ga er even over nadenken of ik het pakket aan ga nemen of niet...pff, jammer, want maandag was het telefoongesprek zelf perfecto.
Wat mij verbaast, is dat die aktie maandag al wel op internet stond. Ik heb 'm zelf maandagavond besteld, dus ik zie niet in waarom die medewerker jou daar niet gelijk over had kunnen informeren. Of misschien wordt het aktietarief wel gewoon automatisch doorberekend?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

SeatRider schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:58:
[...]

Wat mij verbaast, is dat die aktie maandag al wel op internet stond. Ik heb 'm zelf maandagavond besteld, dus ik zie niet in waarom die medewerker jou daar niet gelijk over had kunnen informeren. Of misschien wordt het aktietarief wel gewoon automatisch doorberekend?!
Toen ik UPC maandag belde had ik internet bij de hand en een word-documentje met mn vraagjes.

Ik heb op de site toen niets gezien van een actie, misschien overheen gekeken maar gezien de grootte van dat plaatje lijkt me dat stug.
De medewerker mag blijkbaar niets vertellen over een actie die gaande is, ze moeten geld verdienen, en me niet proberen een actieaanbieding of een goedkoper abonnement te verkopen.

Het aktietarief wordt niet doorberekend omdat ik maandag dus een pakket heb besteld waar de actie niet onder valt.

Als ik gebruik wil maken van deze actie moet ik echt dit pakket weigeren, en het actiepakket daarna bestellen.

@onder: Jup dat las ik :), dan heb ik er (blinde :D) overheen gekeken denk ik../gewoon niet op gelet, want er zijn wel meer 'acties'.

Nja irritant dat ik dus mn post/factuur en foldertje dinsdag kreeg, als ik 1 dag had gewacht of de post 1 dag vroeger was gekomen had ik ook dat actiepakket besteld.

Nja we zien het wel, misschien doe ik wel gewoon of er geen actie is :+, en ben ik blij met wat ik besteld heb .

[ Voor 16% gewijzigd door KoffieNT op 15-01-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

KoffieNT schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:27:
[...]

Toen ik UPC maandag belde had ik internet bij de hand en een word-documentje met mn vraagjes.

Ik heb op de site toen niets gezien van een actie, misschien overheen gekeken maar gezien de grootte van dat plaatje lijkt me dat stug.
Je ziet dat ik mijn post maandag heb gedaan? Toen heb ik dus ook het plaatje gezien op de site van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hdtv + dvr van upc. Nu heb ik vandaag een pioneer kuro lcd aan de muur hangen. Het volgende probleem doet zich nu voor.

De afstandsbediening van upc werkt niet zolang de tv aanstaat. Die van de tv werkt wel!! Is dit iets wat makkelijk is op te lossen?

En weet iemand de instelcode van de upcbox zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Jarko, dat is bekend probleem. Zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:53:
Ik heb de hdtv + dvr van upc. Nu heb ik vandaag een pioneer kuro lcd aan de muur hangen. Het volgende probleem doet zich nu voor.

De afstandsbediening van upc werkt niet zolang de tv aanstaat. Die van de tv werkt wel!! Is dit iets wat makkelijk is op te lossen?
Ja, is bekend, de ir-ontvanger ziet door het schijnsel van de tv de afstandsbediening niet meer. Zie hier voor een oplossing.

Instelcodes staan in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A, bedankt. Wel grappig trouwens dat het probleem zich bij betreffende linkjes voordoet bij een Sharp, terwijl ik hiervoor een Sharp had zonder afstandsbedieningproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik alles wat ik opneem met de dvr ook branden op een disk, of naar mijn laptop overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nee. Dat heeft overigens al tig keren in dit topic gestaan..

Wat je eventueel wel kunt doen, maar vast en zeker niet wil doen, is je opname afspelen en dat gaan capturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Mijn UPC box met HD DVR is vandaag binnengekomen en was binnen 10 minuten geactiveerd. Voor zover ik kan zien, werkt alles naar behoren.

Een vraag heb ik al wel. Als ik via de Guide een programma tag om op te nemen, dan kan ik volgens mij niet naderhand aangeven dat ie dit programma elke week moet opnemen. Dat lukt wel bij een handmatig ingevoerde opname. Klopt dit, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat klopt. Vanuit de Guide kun je slechts eenmalige opnames instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

sylvesterrr schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:07:
Dat klopt. Vanuit de Guide kun je slechts eenmalige opnames instellen.
Wat SLLLEEEECHT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, dan voer je het eenmalig handmatig in. What's the big deal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:26:
Pff, dan voer je het eenmalig handmatig in. What's the big deal :?
Het is nogal onhandig. Je zoekt in de guide het programma op, dan moet je alle details onthouden/opschrijven en de opname daarna handmatig programmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat je hoeft te onthouden zijn de zender en de begin en eindtijd... en als je dat 1 keer hebt ingevoerd en je zegt dat ie het wekelijks moet opnemen heb je er geen omkijken meer naar.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:33:
Het enige wat je hoeft te onthouden zijn de zender en de begin en eindtijd... en als je dat 1 keer hebt ingevoerd en je zegt dat ie het wekelijks moet opnemen heb je er geen omkijken meer naar.
Maar wat nu als de begin- en eindtijd niet altijd op hetzelfde tijdstip is?
Via Windows MediaCenter kan je gewoon het programma zelf opgeven en dan zoekt MCE zelf altijd het programma op, ook als het een keertje op een andere dag of tijdstip valt.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel waar ja :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
(...)Later dit jaar introduceert UPC bijvoorbeeld een nieuwe manier om favoriete tv-series automatisch te volgen. Dankzij de nieuwe optie ‘Series Linking’ in de elektronische programmagids wordt het dan mogelijk de digitale videorecorder automatisch elke aflevering van een serie te laten opnemen. Kijkers hoeven dan niet meer te onthouden dat ze de videorecorder moeten instellen. Ze missen geen enkele episode meer.(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Lijkt me zeer handige fuctie! ik maak zelf altijd graag eerst een seizoen bv compleet voordat ik hem kijk, kijkt lekker makkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Super, dat is zo fijn.
Het zou ook mooi zijn als ze een grotere hard disk zouden aanbieden in de DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Wat ik me afvraag is Bij de HDTV met DVR , als je die aansliut via HMDI , vallen de normaale uitzendigen onder SD dan of HD , of nog iets anders? of Upsacaled, lijkt me wel dat het anders is dan gewoon via een scart kabel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ackbar schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:24:
Wat ik me afvraag is Bij de HDTV met DVR , als je die aansliut via HMDI , vallen de normaale uitzendigen onder SD dan of HD , of nog iets anders? of Upsacaled, lijkt me wel dat het anders is dan gewoon via een scart kabel of niet?
Of iets SD of HD is wordt niet bepaald door de manier van aansluiten: gewone (niet HD) zenders blijven gewoon SD. Ook via HDMI kun je nog gewoon een SD signaal versturen. Dat het, bij het bekijken op een HD(ready) tv dan uiteindelijk ergens geupscaled zal worden, maakt niet dat het ineens onder HD 'valt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DaMorpheus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Super, dat is zo fijn.
Het zou ook mooi zijn als ze een grotere hard disk zouden aanbieden in de DVR.
Misschien kun je er gewoon zelf een 1TB schijf in hangen en kijken wat er gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Regio eindhoven. Ned 1 2 3 één grote puinzooi. Toch wel moedeloos van te worden dat je investeert in goede kabel connectors etc maar dat zon malloot bij upc dan weer zit te kutten. :@ :@ :@ :@

me mamma zei vroeger altijd dat ik tot 10 moest tellen :$

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 19-01-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Sinds zaterdag heb ik een ander digitaal tv abonnement.

Oude: UPC Digitale tv Royaal (geen dvr, geen hd, scart aangesloten) (Zilveren Thomson)

Nieuwe: UPC Digitale tv Royaal (dvr, hd, hdmi aangesloten) (Zwarte Philips)

(We hebben dit nieuwe abonnement omdat we zijn overgestapt naar een totaalpakket van UPC en daarmee maar een klein beetje duurder uit zijn als alle huidige abonnementen, maar wel een stuk meer hebben.

Bellen onbepert ipv KPN de lijn betalen + belkosten.
Internet 24Mbit ipv 20Mbit (waar 11 van over bleef) van Telfort)

Na het installeren deed alles het vrijwel meteen.

Ik moet zeggen dat de Philips mediabox er wel goed uit ziet, zeker t.o.v. de lelijke (goedkoop uitziende) Thomson, ook de afstandbediening is aardig.

Kwaliteit van het beeld: Ik zie het verschil tussen de hdmi kabel en de scart kabel vrijwel niet, maar voor de HD-zenders heb je natuurlijk een hdmi kabel nodig.

Is het HD-abonnement het waard: Nee, er zijn maar 5 HD-zenders (weergegeven op 720p) waarvan 3 me totaal niet interesseren (History HD, Voom HD, MelodyZen HD), Eurosport HD en Discovery HD zijn nog wel leuk, maar om daar nu extra voor te betalen..

Ik had verwacht (toen ik nog geen digitale tv had) dat de beeldkwaliteit van de HD-zenders, digitale tv zouden zijn. Het signaal wat ik nu op de gewone digitale zenders heb, kan ik eigenlijk vergelijken met mn analoge signaal. Alleen zien sommige dingen (randjes van vanalles) er net iets mooier uit. Film kijken op SBS6 oid is net een dvdtje, en met analoge tv ietsssje minder. (5% ofzo)

Het valt mij op dat ik sinds de nieuwe mediabox een zeer slecht analoog signaal heb. (zonder de mediabox heb ik een goed analoog signaal).
Zoals je weet kun je via het hdmi kanaal gewoon digitale tv kijken, maar via het gewone 'tv'-kanaal nog analoog. Daarop zie ik erg veel sneeuw sinds de nieuwe box.
Ik heb de tv zichzelf opnieuw laten configureren qua zenders, maar het helpt niet.
Ook geeft de upc-mediabox een streepje aan hoe sterk het signaal is. Dit is bij meer dan 80% van de zenders onder de helft, en bij 25% zelfs onder de 10%, ook bij HD-zenders.
Je merkt verder niets aan de beeldkwaliteit, maar als het echt 5% of minder is wil de mediabox nog wel eens vragen of de kabels wel goed zitten aangesloten :S.

(Dit vind ik raar, zeker omdat ik 100 euro aan kabels, splitters en een versterker etc etc heb aangeschaft)

DVR heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat komt binnenkort.

Nog een klein verschil met het oude digitale abonnement is dat hij bij de oude de zenders op favoriet laat staan, en ik bij de mediabox daar elke keer op moet drukken. (het is maar een kleine moeite, maar toch)

Ik heb ook last van een kleine bug. Als ik mn mediabox uit (standby) zet, dan krijg je de klok te zien, ergens binnen het uur springt de klok weer terug op 0:00, pas als ik de mediabox weer aan zet gaat de klok weer naar de juiste tijd en begint het verhaal weer opnieuw. (Maybe dat dat komt door de 'slechte' signaalsterkte en daardoor niet kan syncen met een klok van buitenaf? Ik noem maar wat.)

Conclusie:

In mijn geval scheelt de kwaliteit van het beeld maar weinig t.o.v. mn analoge signaal (toen ik nog geen digitaal abonnement had)
De HD-zenders zien er goed uit, maar ik vind dat DIE digitale tv hadden moeten zijn, en wat HD zenders dan waren geweest; >:) :9 .
De scart-kabel doet niet onder voor de hdmi kabel, maar voor digitale tv heb je (officieel) toch echt een hdmikabel nodig anders IS het niet digitaal. En voor de HD-zenders heb je sowieso een hdmi-kabel nodig.
De extra zenders zijn erg leuk, maar ik kijk er maar maximaal 10 van.
De mediabox ziet er erg mooi uit, maar ik vind dat deze ook bij de goedkopere abonnementen zou moeten zitten.
De afstandbediening werkt prima. (de knopjes zijn groot genoeg)
De tvgidsfunctie werkt vrijwel perfect.
DVR is erg handig, voor opnemen natuurlijk.

Heel verhaal :D, maar ik hoop dat iemand er wat aan heeft bij het maken van zn keuze voor een digitaal abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen de niet HD zenders en HD zenders toch wel zeer duidelijk merk. Het kleurenpalet en contrast is zoveel beter. Voor me gevoel lijkt het er op dat er meer diepte in het beeld zit, vooral bij MelodyTV is dit goed te zien.
Ik heb trouwens wel met HDTV-box instellingen lopen rommelen, mijn output heb o.a. vastgezet op 1080i. De standaard auto-optie is waardeloos omdat je TV dan steeds moet schakelen tussen 576p en 1080i wat het zappen niet gemakkelijk maakt.

Wat me trouwens opvalt is dat veel mensen niet goed hun kabels maken d.w.z. de coax-plug aan de coax-kabels vast maken. Het strippen moet nauwkeurig gebeuren waarbij de mantels in verschillende lagen/afstanden gestript moet worden. Ik zie nog regelmatig dat er mensen zijn die de gehele kabel strippen tot de koperen kern en deze in een Gama-plug proppen. En dat terwijl de harde binnenkern (die met het "zilver papier") ook verbonden moet worden met je coax-plug.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.