Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191505

Senor Sjon schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:58:
Ik heb nu een maand of 9 het royaal HD pakket, maar nu begin ik de laatste maand te krijgen dat af en toe het geluid voor een halve seconde wegvalt. Meer mensen hier last van?
Ik kreeg gelijk weer deja vu's van Digitenne...
Ik heb HD starter met dvr en de laatste tijd komt het wel eens voor dat er geen geluid is. Als ik de box dan reset is het weer opgelost.

Dan heb ik ook een ander geluidsvraagje.
Als ik iets heb opgenomen van bijv. Nat geo HD en ik speel dit daarna af met dobly digital, dan loopt het geluid bijna nooit gelijk. Ik kom ook niet helemaal uit het synchroniseren in het menu. Ik kan maar één kant op synchroniseren?! (ik heb btw een optische kabel van mijn box naar mijn set lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240727

Cartman! schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:01:
Ik denk dat UPC daar niet (alleen) schuldige aan is. Hoe vaak lopen commerciele omroepen niet 10min uit zodat de hele programmering opschuift? Je mediabox kan dat niet ruiken. Op publieke omroep eigenlijk nooit last van wisselingen, eigenlijk voornamelijk alleen bij RTL4 en SBS6.
Real-time synchroniseren?

Gewoon een geld kwestie hoor... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik betwijfel dat RTL4 de moeite neemt om dat ook echt in te bakken en zelfs dan nog aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Anoniem: 240727 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:03:
[...]

Real-time synchroniseren?

Gewoon een geld kwestie hoor... :X
Fout. Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks.

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 20-03-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Afgelopen weekend had ik een verjaardag van mijn oom in wijchen. Een kennis van hem heeft een bestaand upc abonnement. Als ik het me goed herinner, 30mbit, onbeperkt bellen en digitaal royaal zonder dvr. Dit heeft NU een prijs van €46. Ik dacht dat hij €44,- betaalde. Wat ik begrepen heb is dat XMS daar momenteel bezig is met glasvezel. Die kennis heeft daarom ook een aanbod gekregen van upc om zijn internet kosteloos te upgraden naar 60mbit. Wellicht omdat upc anders bang is om zijn/haar klanten kwijt te raken.

Is iemand het met me eens dat hiermee andere klanten voor de gek worden gehouden en eigenlijk deze upgrade ook kosteloos zouden moeten krijgen? We betalen immers het zelfde maar hebben geen 60mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:04

KoffieNT

banaan

Dat doen ze om te concurreren met glasvezel. (ik kwam hier laatst ook pas achter). Van de ene kant vind ik het idd ook lullig dat ik geen 60/120Mbit aankan, alleen omdat er geen glas bij mij in de buurt ligt, maar ik begrijp UPC (als winstmakend bedrijf) wel. Wat kiest de doorsnee nederlander? 25mbit voor 50 euro, of 100mbit(glas) voor "wat kost het?/30 euro". Vrij obvious lijkt me.
Maar idd, van de andere kant toch ook wel weer jammer.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zondagmorgen kwam ineens weer het installatiescherm in beeld. Waarom kan dat ding 2 weken zonder stroom zonder z'n instellingen kwijt te raken en op willekeurige dagen niet eens een nachtje?
Nu moest ik weer al m'n favorieten instellen en het scrollen door die lijst loopt zo fijn traag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Als ik een Mac Mini als HTPC zou willen gebruiken in combinatie met UPC Digital (via een Elgato EyeTV Hybrid), is dit mogelijk? Aan de achterkant van de Media Box zit gewoon een coax uitgang die naar de EyeTV of zou dit dan via component moeten?

Maar... Je kunt dan alleen de zender kijken die de UPC Media Box naar je TV stuurt? Je ontvangt dan dus niet alle kanalen tegelijk op je HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjk303
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-04 21:33
Neefdave schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:59:
Afgelopen weekend had ik een verjaardag van mijn oom in wijchen. Een kennis van hem heeft een bestaand upc abonnement. Als ik het me goed herinner, 30mbit, onbeperkt bellen en digitaal royaal zonder dvr. Dit heeft NU een prijs van €46. Ik dacht dat hij €44,- betaalde. Wat ik begrepen heb is dat XMS daar momenteel bezig is met glasvezel. Die kennis heeft daarom ook een aanbod gekregen van upc om zijn internet kosteloos te upgraden naar 60mbit. Wellicht omdat upc anders bang is om zijn/haar klanten kwijt te raken.

Is iemand het met me eens dat hiermee andere klanten voor de gek worden gehouden en eigenlijk deze upgrade ook kosteloos zouden moeten krijgen? We betalen immers het zelfde maar hebben geen 60mbit.
De upgrade voor mij was niet gratis. De abonnenmentskosten blijven wel gelijk maar ik moet wel 50 euro dokken voor een extra modem. En dus zit ik nog op 25 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Weet iemand hoelang de contractduur is wanneer je nu een toaalpakket afsluit? Is dit een jaar maar wel tussentijdse te wijzigen of zit je er echt aan vast en kun je er niets aan wijzigen?

Ik heb nu alleen Digitale tv van UPC maar denk erover om over te stappen naar het totaalpakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:01
Wijzigen kan altijd, je zit dan echter wel weer vast aan een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Sinds gisteren zegt mijn upc mediabox dat ik geen toegang heb tot alle kanalen behalve ned 1, 2 en 3 plus SBS. Iemand soms een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Probeer het standaard gevalletje eens '' stekker eruit, ff wachten stekker erin '' doet wonderen met die pauperboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

LWaS schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:26:
Weet iemand hoelang de contractduur is wanneer je nu een toaalpakket afsluit? Is dit een jaar maar wel tussentijdse te wijzigen of zit je er echt aan vast en kun je er niets aan wijzigen?

Ik heb nu alleen Digitale tv van UPC maar denk erover om over te stappen naar het totaalpakket :)
Waarschijnlijk zal, Om de een of andere 'vaaage reden', alleen upgraden mogelijk zijn. Ik denk dat het een stuk moeilijker ligt als je van een totaalpakket naar alleen tv wil gaan bijvoorbeeld.

Gewoon opbellen en kijken of het kan jatoch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
KoffieNT schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Waarschijnlijk zal, Om de een of andere 'vaaage reden', alleen upgraden mogelijk zijn. Ik denk dat het een stuk moeilijker ligt als je van een totaalpakket naar alleen tv wil gaan bijvoorbeeld.
Downgraden kan ook zonder problemen, je zit dan echter weer vast aan een jaarcontract.

Bij een downgrade waarbij producten komen te vervallen (opzegging) dien je uiteraard wel rekening te houden met je contract én opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Oh, ja dat was ik vergeten er bij te zetten, ik bedoelde binnen het 1e jaar :). Of kan downgraden binnen dat jaarcontract ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Hoe zit het nou met NL 1 2 en 3, en HD..........
Zou dat niet in April starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:42

d0s

sssst

Sjah schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:05:
Hoe zit het nou met NL 1 2 en 3, en HD..........
Zou dat niet in April starten?
Heeft vertraging, eind van het jaar pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

sylvesterrr schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:27:
[...]

Downgraden kan ook zonder problemen, je zit dan echter weer vast aan een jaarcontract.

Bij een downgrade waarbij producten komen te vervallen (opzegging) dien je uiteraard wel rekening te houden met je contract én opzegtermijn.
OK, duidelijk ;) Downgraden kan wel, alleen begint je jaartermijn dan opnieuw :)

Huidige situatie: Telfort Internet + bellen en Royaal met DVR van UPC.
Ik wil naar UPC totaal pakket.

Hoe ga ik nu zorgen dat ik mijn telefoonnummer kan behouden?

is er trouwens niet een totaalpakket topic voor upc in een ander forum? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Vraag het totaalpakket aan en geef aan dat je je huidige nummer wil behouden. In het installatiepakket zit een formulier bij dat je terug moet sturen met informatie.
KoffieNT schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:29:
Oh, ja dat was ik vergeten er bij te zetten, ik bedoelde binnen het 1e jaar :). Of kan downgraden binnen dat jaarcontract ook?
Downgraden kan ook binnen dat eerste jaar, mits er geen producten komen te vervallen (want dan is het geen downgrade meer, maar een opzegging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

sylvesterrr schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:38:
Vraag het totaalpakket aan en geef aan dat je je huidige nummer wil behouden. In het installatiepakket zit een formulier bij dat je terug moet sturen met informatie.

[...]
Kun je een datum aangeven van ingebruikname bij UPC van het complete pakket of zit ik een maand met een dubbel abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Volgens mij kun je geen ingangsdatum opgeven, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt inderdaad geen ingangsdatum opgeven. UPC stuurt het porteringsverzoek naar de huidige provider en dan duurt het meestal nog een kleine week voordat die het nummer vrijgeeft. De huidige provider bepaalt dus ook de exacte overgangsdatum; niet UPC. Als je een maand dubbel dreigt te moeten gaan betalen, kan UPC je misschien daarin tegemoet komen qua kosten. Weet ik niet zeker, zou je bij de helpdesk moeten navragen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bergen op 28-03-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Weet iemand welke apprateur bij de Standard + DVR pakket zit?

Volgens een medewerker van UPC leveren ze sinds begin dit jaar geen (lelijke) grijze Thomson modellen, maar hij kon mij niet vertellen welke ze wel leveren.

Dus dit niet meer
http://www.upc.nl/media/2008/3/14/UPC_DVR_AB_lowres.jpg

Weet jij welke ze nu wel leveren?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 08:16
Misschien dat het al eens langs is geweest maar ik heb een probleem.

We hebben onze woonkamer verbouwd en hebben hierbij de DVR van UPC zeker 4 weken niet aangesloten gehad. Nu sloot ik alles aan en nu blijkt mijn Royaal pakket niet meer ingesteld te zijn (ofzo). Ik kan alleen nederland 1,2,3 bekijken. Alsof ik helemaal geen pakketen meer heb.

Weet iemand hiervoor een oplossing? De smart card is gewoon juist geplaatst.

Edit: het probleem heeft zichzelf opgelost. Het duurt schijnbaar even voordat de zenders beschikbaar worden. In mijn geval ongeveer een uur.

[ Voor 14% gewijzigd door SymenGT op 30-03-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Lisadr schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:56:

Volgens een medewerker van UPC leveren ze sinds begin dit jaar geen (lelijke) grijze Thomson modellen, maar hij kon mij niet vertellen welke ze wel leveren.
Tja dat is jouw mening natuurlijk, dat hij lelijk is. Ik (en hopelijk meer mensen ;)) vind hem best mooi. Welke zou je willen hebben dan, deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/media/2008/3/14/UPC_MediaBox_AB_lowres.jpg

Deze is er ook nog. Grijs met een half zwarte voorkant.

Volgens mij wordt de grijze Thomson nog wel geleverd, maar pin me er niet op vast, ik werk niet meer op de helpdesk.
SymenGT schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:38:
Misschien dat het al eens langs is geweest maar ik heb een probleem.

We hebben onze woonkamer verbouwd en hebben hierbij de DVR van UPC zeker 4 weken niet aangesloten gehad. Nu sloot ik alles aan en nu blijkt mijn Royaal pakket niet meer ingesteld te zijn (ofzo). Ik kan alleen nederland 1,2,3 bekijken. Alsof ik helemaal geen pakketen meer heb.

Weet iemand hiervoor een oplossing? De smart card is gewoon juist geplaatst.
Kan kloppen, omdat hij zo lang niet aangesloten is geweest, zijn de pakketten 'verlopen' op de smartcard. Je mediabox weet dus niet meer dat je het royaal abonnement hebt. Je kunt het beste de helpdesk even een belletje geven, die kunnen het op afstand zo fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bergen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 04:14:
[...]
Kan kloppen, omdat hij zo lang niet aangesloten is geweest, zijn de pakketten 'verlopen' op de smartcard. Je mediabox weet dus niet meer dat je het royaal abonnement hebt. Je kunt het beste de helpdesk even een belletje geven, die kunnen het op afstand zo fixen.
Hiervoor hoef je niet eens naar de helpdesk te bellen. Laat de mediabox gewoon een paar uurtjes aan staan, dan komt het vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Wat is sneller? :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gezien het feit dat SymenGT de vraag om 22.38u (38 minuten na sluitingstijd helpdesk) heeft gesteld is wachten sneller dan bellen naar UPC. De helpdesk is namelijk pas om 8 uur 's ochtends weer bereikbaar. :+

Het scheelt je bovendien ook nog eens gesprekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04 18:08
Ben ik de enigste die last heeft van het feit dat UPC nu ook Ned 1,2,3 en SBS 6 niet meer FTC doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENGOBL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2024
Sinds ongeveer twee weken hebben wij zwart beeld op TMF en VERONICA. Dat TMF-oranje zojuist uit het standaard pakket is gehaald, is ons bekend, maar TMF en VERONICA horen toch bij het standaard pakket?!
Wie weet hoe dit kan? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zwart beeld betekent niet per definitie dat je niet bent geabonneerd bent op die zender. Zwart beeld kan ook betekenen dat het signaal nét niet voldoende is op die frequentie om de zender te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als je niet bent geabonneerd op een zender krijg je een hele andere melding. Kijk maar eens naar alle premiums boven kanaal 800 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Roynaldinho schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:13:
Ben ik de enigste die last heeft van het feit dat UPC nu ook Ned 1,2,3 en SBS 6 niet meer FTC doorgeeft?
Ik was er ook al achter.

Had net mediaportal opnieuw geinstalleerd en dacht dus dat het daar aan lag dat ik ned1,2 en 3 niet meer kon ontvangen, maar UPC heeft ze fijn achter slot en grendel gezet. Net als Ziggo bezig is om wat meer open te worden door CI+ te gaan ondersteunen gooit UPC de boel verder dicht. Ik heb voor nu maar weer even een oud analoog hauppauge kaartje in de mediacenter gestoken, maar blij wordt je er niet van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Nu we toch met foto's van de mediaboxen aan de gang zijn.
Is er iemand die voor mij een foto kan plaatsen van de mediabox HD (zonder DVR)
Ik begreep uit eerdere pagina's van dit topic dat het de Philips DCR 5012 is, maar dan in een ander jasje. Kan iemand mij laten zien welk jasje dat is.
UPC-site is niet echt betrouwbaar als het gaat om productfoto's.

Tnx

[ Voor 10% gewijzigd door mlevd op 15-04-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hier staat een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Bijzonder lelijk ding dus. Heb hem ook gehad. Ziet eruit als een chinese dvd speler van 20 euro die je wel eens bij de blokker & co ziet. Bouwkwaliteit is ook ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Lisadr schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:56:

Dus dit niet meer
http://www.upc.nl/media/2008/3/14/UPC_DVR_AB_lowres.jpg

Weet jij welke ze nu wel leveren?
hmmm... vandaag juist zo'n lelijke bak ontvangen... en er een half uur later achter komen dat ze het verkeerde tv abonnement ingevuld hebben... moest dus royaal zonder dvr hebben, en dan krijg je te horen dat ze momenteel die mediaboxxen niet kunnen leveren, maar moest wel meteen me mediabox terug sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26
Is er een storing ofzo? Al ruim een week werkt On Demand op MGM niet, krijg steeds "Service onderbroken" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Roynaldinho schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:13:
Misschien wat laat, maar als je bedoeld dat die zenders niet meer analoog ontvangen kunnen worden, dan is er iets anders aan de hand.

De zenders worden onverminderd doorgegeven.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nu heb ik alweer een probleem met uitzending gemist. Ik wil gewoon simpelweg DWDD even terug kijken en als ik dan het programma wil starten geeft hij een foutmelding 'tijdelijke storing blabla'. (deze foutmelding geeft hij bij alle programmas, niet alleen bij DWDD)
Nu is dit de zoveelste keer in een paar weken. Elke keer denk ik dan, ik bel vanmiddag wel ofzo, maar dat komt er dan uiteraard weer niet van.
Wel heb ik hierover 1 keer contact met ze opgenomen, en ik moest toen de mediabox resetten. Daarna werkte het wel, maar dat is natuurlijk geen oplossing en ik ben niet van plan dit elke keer te gaan doen.

Heeft iemand een goeie tip hiervoor? Want ik word er zo langzamerhand erg moe van.

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 26-04-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00

jasjenl

Liab A Tymo

KoffieNT schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:15:
Nu heb ik alweer een probleem met uitzending gemist. Ik wil gewoon simpelweg DWDD even terug kijken en als ik dan het programma wil starten geeft hij een foutmelding 'tijdelijke storing blabla'. (deze foutmelding geeft hij bij alle programmas, niet alleen bij DWDD)
Nu is dit de zoveelste keer in een paar weken. Elke keer denk ik dan, ik bel vanmiddag wel ofzo, maar dat komt er dan uiteraard weer niet van.
Wel heb ik hierover 1 keer contact met ze opgenomen, en ik moest toen de mediabox resetten. Daarna werkte het wel, maar dat is natuurlijk geen oplossing en ik ben niet van plan dit elke keer te gaan doen.

Heeft iemand een goeie tip hiervoor? Want ik word er zo langzamerhand erg moe van.
Heb je een HD DVR? Dan is dit 'normaal', dit is een bekend probleem waar UPC vóór het jaar 2020 nog een oplossing voor hoopt te vinden.... Ik gebruik maar heel af en toe on demand met mijn HD DVR, maar het is zo'n beetje vaste prik dat ik eerst de stroom van de box moet halen voordat het weer eventjes werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jasjenl schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:05:
[...]

Heb je een HD DVR? Dan is dit 'normaal', dit is een bekend probleem waar UPC vóór het jaar 2020 nog een oplossing voor hoopt te vinden.... Ik gebruik maar heel af en toe on demand met mijn HD DVR, maar het is zo'n beetje vaste prik dat ik eerst de stroom van de box moet halen voordat het weer eventjes werkt...
Ik heb idd een HD DVR. Zou het dus daarmee te maken hebben met het probleem wat ik hierboven beschreef? Dus On Demand werkt niet met HD DVR's? Het heeft gewerkt maar de laatste tijd dus "Service onderbroken" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@jasjenl, wat is jouw bron dat het 'nornaam' is ? Ik heb het namelijk ook.. na een reset werkt het weer voor een paar uur of 2 dagen.. daarna is het weer over. Heel erg irritant.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Ik heb het ook, en vermoedelijk bedoelt hij het cynisch net als ik.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Uiteraard bedoelde ik dat cynisch, mijn opmerking dat ze het voor 2020 opgelost hopen te hebben leek me wat dat betreft toch wel duidelijk ;)

Mijn bron is het forum op http://www.chelloo.com/. Daar zie je diverse berichten omtrent de problematiek met on demand en daar is ook door UPC medewerkers erkent dat het een probleem is met de HD DVR: hij verliest regelmatig een bepaald IP nummer. Je zult ook zien als je naar diagnostiek in het menu van de HD DVR gaat dat er bij één van de IP nummers daar N/A staat en dat is niet goed. Tevens zul je, als je naar kanaal 999 gaat en dan twee keer de test uitvoert (de eerste keer krijg je geen technische gegevens te zien, alleen een melding dat het wel aan je kabels zal liggen, wat bullshit is) zien dat hij iets met een ip nummer mist.

Nog even opgezocht: in deze post van een upc medewerker zie je de uitleg. In een eerdere post van hem hier maakt hij er ook al melding van. Aangezien die post van 13 maart is en het probleem zich toen ook al lang voordeed, denk ik dat mijn schatting van 2020 nog niet eens zo gek is :/

[ Voor 22% gewijzigd door jasjenl op 26-04-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Klopt, vergeten te vermelden, ik heb de HD-DVR.

Mare, dat meen je niet? En ik maar denken dat het eventueel aan mn bekabeling ligt oid. (t.w.v. 130 euro)

Ik neem dat programma expres niet op omdat ik het toch wel terug kan kijken, maar dan werkt on demand de volgende dag(en) gewoon niet, hoe frustrerend is dat...

Gevalletje niets aan te doen dus? :S.. (behalve de BS-oplossing: Box reset)

Toch binnenkort een keer bellen, wat weer eens geen zin gaat hebben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

KoffieNT schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:14:
Klopt, vergeten te vermelden, ik heb de HD-DVR.

Mare, dat meen je niet?
Helaas wel...
En ik maar denken dat het eventueel aan mn bekabeling ligt oid. (t.w.v. 130 euro)
Nope, daar zal het niet aan liggen. Bij mij is eind vorig jaar (!) nog een UPC monteur geweest om mijn bekabeling te controleren en die was zo goed als mogelijk. Hij heeft toch nog het kastje bij het binnenkomst punt van de kabel (in de meterkast) vervangen door eentje die iets beter was, maar dat maakte voor de signaalsterkte in de huiskamer eigenlijk zo goed als niets uit. Overigens heb ik toen wel gezien wat een enorm verlies in signaal de bekabeling in het huis veroorzaakt: de signaalsterkte gemeten in de meterkast was een stuk hoger dan die gemeten in de huiskamer. Let wel: dit ligt dus niet aan mijn bekabeling, maar aan de kabel die vanuit de meterkast door de muren/vloeren naar het aansluitpunt in de woonkamer loopt.
Ik neem dat programma expres niet op omdat ik het toch wel terug kan kijken, maar dan werkt on demand de volgende dag(en) gewoon niet, hoe frustrerend is dat...
Ja, da's kut ;)
Gevalletje niets aan te doen dus? :S.. (behalve de BS-oplossing: Box reset)
Voorlopig wel, ja..
Toch binnenkort een keer bellen, wat weer eens geen zin gaat hebben :D.
Tja, kun je doen, als je de UPC rekening wilt spekken, want het enige dat je ermee zult bereiken is dat je weer wat telefoonkosten maakt. Een oplossing voor je probleem zul je er echt niet mee krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04-2021
jasjenl schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:54:
Tevens zul je, als je naar kanaal 999 gaat en dan twee keer de test uitvoert (de eerste keer krijg je geen technische gegevens te zien, alleen een melding dat het wel aan je kabels zal liggen, wat bullshit is) zien dat hij iets met een ip nummer mist.
Helaas is dit bij de "normale" Thomson box zonder DVR ook regelmatig het geval. :S
Heb een Royaal abonnement en weet toch zeker dat de kabels dik in orde zijn. Denk dat UPC eerst maar eens even bij zich zelf moet gaan kijken voordat ze mijn "perfect" d:)b aangelegde kabels de schuld gaan geven.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nou, gisteren vriend gebeld die ook een HD DVR box heeft en bij hem is UPC al twee keer langs geweest om de box te vervangen maar nog steeds geen On Demand, zelfde probleem "Service onderbroken (CD013)" Hij wacht nu op het derde kastje maar zo te lezen gaat dat ook niet werken.

Heeft het zin om hem aan het netwerk te hangen voor een firmware update? Het is van mijn vader joh dus ik ben bang dat ik iets sloop.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
jasjenl schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:23:
[...]Overigens heb ik toen wel gezien wat een enorm verlies in signaal de bekabeling in het huis veroorzaakt: de signaalsterkte gemeten in de meterkast was een stuk hoger dan die gemeten in de huiskamer. Let wel: dit ligt dus niet aan mijn bekabeling, maar aan de kabel die vanuit de meterkast door de muren/vloeren naar het aansluitpunt in de woonkamer loopt.
[...]
Die kabel vanuit de meterkast naar de wandcontactdoos in de woonkamer is óók jouw verantwoordelijkheid. Dat hoort gewoon bij jouw binnenhuisinstallatie. Die kabel is mogelijk aangelegd door de aannemer (in opdracht van projectontwikkelaar) bij de oplevering van de woning of door de verhuurder.

Een kabelbedrijf is verantwoordelijk tot en met het eerste aansluitpunt in de woning. Bij jou bevindt dat aansluitpunt zich blijkbaar in de meterkast (anders had de monteur daar niets kunnen meten). Dat betekent dat alles vanaf dat punt jouw verantwoordelijkheid is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zijn er splitters die UPC aanraadt? De hoofdaansluiting van mijn kabel zit in de meterkast een stukje daarboven (20cm) heb ik een hirschmann splitter geplaats waarvan de boel geplits wordt naar mijn slaapkamer en woonkamer. Beide zon 10 meter schat ik. Waar mogelijk heb ik f connectors geplaats. Werkelijk alles in mijn huis is hirschmann en toch heb ik dat bepaalde kanalen niet door komen (319,318,110 etc etc). Het niet doorkomen van kanalen is zowel in de woonkamer als in de slaapkamer.

Als ik 1 van de 2 kabels uit de splitter trek blijft het probleem bestaan. Haal ik de hele splitter er tussen uti en prik de woonkamer kabel direct op het UPC kastje in de meterkast werkt alles weer prima. Het is dus of het kabeltje van het UPC kastje naar de splitter of de splitter zelf. Het kabeltje heb ik meerder malen vervangen/gechecked. Dan blijft dus de splitter over. Is er een betere splitter dan hirschmann? Naar mijn weten niet? Een versterker van bv hirschmann gaat voor minimaal 80 euro over de toonbank dus die kosten wil ik in eerste instantie natuurlijk voorkomen.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zolang een splitter retour geschikt is zou het niet moeten uitmaken lijkt me. maarja, kan het ook fout hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
chimo schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:50:
Nou, gisteren vriend gebeld die ook een HD DVR box heeft en bij hem is UPC al twee keer langs geweest om de box te vervangen maar nog steeds geen On Demand, zelfde probleem "Service onderbroken (CD013)" Hij wacht nu op het derde kastje maar zo te lezen gaat dat ook niet werken.

Heeft het zin om hem aan het netwerk te hangen voor een firmware update? Het is van mijn vader joh dus ik ben bang dat ik iets sloop.. :o
De HD DVR is niet via een UTP kabel aan een netwerk te hangen, dat is geblokt in de firmware. De andere Thomson boxen wel.

Heb ook een HD DVR box, en die is sinds gisteren iets sneller met ook een aantal andere OSD's. Heb een harde reset gedaan met de smartcard eruit, locatiecode opnieuw ingesteld.

Wordt er wel helemaal ziek van dat steeds het ip adres wegvalt, waardoor ik hem van de stroom af moet halen. Handmatige software update is ook al gedaan, maar dat wil niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
W00fer schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:54:
[...]

De HD DVR is niet via een UTP kabel aan een netwerk te hangen, dat is geblokt in de firmware. De andere Thomson boxen wel.

Heb ook een HD DVR box, en die is sinds gisteren iets sneller met ook een aantal andere OSD's. Heb een harde reset gedaan met de smartcard eruit, locatiecode opnieuw ingesteld.

Wordt er wel helemaal ziek van dat steeds het ip adres wegvalt, waardoor ik hem van de stroom af moet halen. Handmatige software update is ook al gedaan, maar dat wil niet helpen.
mja, zuigt hard.. gisteren tijdje uit gezet en weer aan gezet en toen deed on demand het weer maar weet niet voor hoe lang.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Fatal Mind schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:52:
Zolang een splitter retour geschikt is zou het niet moeten uitmaken lijkt me. maarja, kan het ook fout hebben!
"Retourgeschikte splitter" :X

@lowfi: je bent je ervan bewust dat een simpele T-splitter zorgt voor 3,5dB demping? Het kan zijn dat door deze demping het signaal op een paar frequenties (waar die zenders op zitten) net te zwak is.

Kun je een situatieschets geven van je binnenhuisinstallatie (waar bevindt het eerste aansluitpunt zich? wat is de afstand tussen dat aansluitpunt en de splitter etc.?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:24:
[...]

"Retourgeschikte splitter" :X
Tja, wij hadden hier ook een simpele splitter, die deed dus echt mooi niks, geen ondemand, geen niks,
vervolgens vervangen door een splitter + ingebouwde versterker die retourgeschikt was en tada, alles deed het, je kan ook naar upc bellen die vertellen hetzelfde, alles moet retour geschikt zijn.

Nu maakt dat allemaal nog geen fuck uit, hier is alles zogenaamd ook alles retour geschikt en hier heeft de normale thompson box ook altijd problemen, ik zelf heb een dvr box in het zeflde huis en heb nooit ergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Een splitter is maar een simpel ding en heeft natuurlijk niks met router geschikt of ongeschikt te maken. Het deelt het kabeltje gewoon in tweeen. Een versterker kan inderdaad wel router geschikt zijn. Mierengeneuk :P

Zoals gezegd.

Groene hoofdaansluiting met daarbij een wit UPC kastje. 20CM daarboven hirschmann 2 weg splitter. Dan 2x 10 a 12meter hirschmann KOKA799 kabel. 2 stuks hirschmann muurdoosjes en vanuit daaruit elk nog 3 meter naar de media boxen. 1 HD DVR en een SD.

Zoiets als dit alleen dan een niet versterkte splitter: http://webdav.netzgigante...:%202%20aansluitingen.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door lowfi op 28-04-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300541

tweakers,

Sinds gisteren op UPC aangesloten voor telefonie, internet en digitale TV en ik ben zo blij als een kind, mooi beeld, helder telefoongeluid en flitsend internet.
Een vraagje: die harddisk in de mediabox (http://www.upc.hu/images/...ss_upc_thomson_sd_dvr.jpg) maakt nogal wat kabaal. Lijkt me niet goed, maar ik vraag me af wat de ervaringen zijn? Hoort dat ding 'stil' te zijn, of doen ze dat allemaal en moet ik er maar aan wennen?
In dit forum zag ik slechts één terloopse opmerking over geluid van de disk...

bvd, Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

chimo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 06:47:
[...]
mja, zuigt hard.. gisteren tijdje uit gezet en weer aan gezet en toen deed on demand het weer maar weet niet voor hoe lang.. ;(
Waar ik nog het meest pissig van wordt is dat ik 2 keer een halve dag thuis heb moeten blijven voor een hdtv-dvr box wissel terwijl het probleem dus gewoon bekend is... ook snap ik niet dat hij net als met de eerste gewoon via de post gewisseld kan worden maar dat het persé via een monteur moet.
En nauutlijk heb ik het probleem dus ook nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Jup, de mijne (de Philips) maakt ook nogal een herrie, of ja herrie, een irritant geluid.

Zeer vervelend als dat ding op je slaapkamer staat en je wil slapen. Volgens mij valt hier niets aan te doen, behalve door de stekker eruit te trekken.

Ik ben iig geen optie tegengekomen dat je je mediabox op een soort van 'uit/standby' kunt zetten, en dan bedoel ik dus dat de hdd en het ventilatortje ook uit staan en blijven.

Ik had hem eerst op een stoeltje staan, waardoor het geluid harder werd, door hem op een zachte ondergrond (tapijt bv) te zetten zal het ongetwijfeld wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Ik heb sinds een aantal maanden de HDTV box van philips. Wat een wanproduct!

- Eerste 5 a 10 minuten nadat het appraat aanstaat werkt de afstandsbediening totaal niet (alleen een klein beetje met een zonnebril voor de ontvanger, (hoe bedenk je het, en hoe kan het gebeuren dat een apparaat van Philips zo'n flutmankement heeft?))
- uitzendinggemist werkt niet (zoals hierboven beschreven)
- volumeknoppen op afstandsbediening regelen de volume van de upc box en niet van de tv (zoals de thompson box)
- hij maakt herrie en kost redelijk veel stroom op standby stand (hoeveel weet ik niet precies)
- geluid ontbreekt regelmatig na het zappen naar een kanaal
- geluid loopt niet sync op een HD kanaal (vooral bij tennis ofzo goed merkbaar)

en zo zijn er nog wel een paar punten waar ik nu even niet op kan komen, het is een rampapparaat en daar betaal je ook nog 30 euro per maand voor.

[ Voor 7% gewijzigd door DJH op 29-04-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:25

Stewie!

Keen must die!

Deze week voor het eerst gebruik gemaakt om een serie op te nemen met die nieuwe feature daarvoor, werkt erg fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Ik moet zeggen dat buiten het niet werken van on demand ik verder geen van jouw beschreven problemen heb.. ben er zelfs best wel tevreden over en dat voor 11€/maand (waar haal jij 30 vandaan ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

DukeBox schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:09:
[...]

Ik moet zeggen dat buiten het niet werken van on demand ik verder geen van jouw beschreven problemen heb.. ben er zelfs best wel tevreden over en dat voor 11€/maand (waar haal jij 30 vandaan ?)
Iets van 16 euro voor de kabel (moet wel) en 13 voor digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Dat eerste betaalde ik toch al.. das net zoiets als voor het koper van kpn of de leveringskosten van gas betalen... en ik betaal maar 11€ voor de hdtv-dvr, vooral de dvr waar 3 tuners in zit is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56
Eindelijk krijgen we hier in Druten ook digital tv van UPC.
Wat ik me echter afvraag is of er geen alternatief is voor een 2e mediabox voor op de slaapkamer.
Anders moet je een 2e huren voor 4€ p/m geloof ik om ook digitaal te kijken op de saapkamer. 8)7
Zijn er geen 'universele' ontvangers te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee UPC houdt dat allemaal buiten de deur. Beste is om royaal SD te bestellen met 2e HD box. Die 2e HD box gebruik je dan als 1e box in de woonkamer en de andere box in de slaapkamer.

Dat is even duur als 1x Royaal HD. (tenminste zo heb ik het gedaan tot 2 maanden geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58

Freak187

geen

Godver de godver de godver...

Vanaf 15 mei gooien ze ESPN America uit het Royaal pakket. Het heet Royaal, maar de laatste jaren zijn ze vooral topzenders eruit aan het gooien en schijtzooi als TV Oranje wordt erin geladen.

Ik word er bijna verdrietig van. ESPN is juist één van die zenders die het de moeite waard maakt, dat Royaal pakket.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Freak187 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:41:

Vanaf 15 mei gooien ze ESPN America uit het Royaal pakket. Het heet Royaal, maar de laatste jaren zijn ze vooral topzenders eruit aan het gooien en schijtzooi als TV Oranje wordt erin geladen.

Ik word er bijna verdrietig van. ESPN is juist één van die zenders die het de moeite waard maakt, dat Royaal pakket.
Hoewel ik zelf geen sportliefhebber ben en dus niet naar ESPN kijk ben ik met je eens dat er ondanks het grote aantal zenders niet heel veel in dat extra pakket zit wat het geld echt waard is. Wat mij betreft vooral de extra discoveries en BBC3 en 4, maar om nou te zeggen dat ik daar heel veel naar kijk.. mwhoa... Het is dat ik lui ben en nog een baan heb (en dus die paar euro wel kan missen), maar anders zou ik zonder moeite terug gaan naar het basis pakket.

Offtopic: Waar ik wel extra geld voor over zou hebben is de mogelijkheid om de ingebouwde DVBC ontvangers van m'n TV en mediacenter te kunnen gebruiken en die brakke Pace box de deur uit te kunnen doen. Luisteren jullie UPC??? Klinkt dat niet aantrekkelijk? Extra geld van een abonnee zonder er iets voor te hoeven doen! Alleen even de boxkey van de codering af en deze jongen bestelt meteen extra smartcards. Straks is er verplicht concurrentie op de kabel en als die wel een open smartcard/CAM leveren zijn jullie mij als klant waarschijnlijk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Japser

Jeej!

Idd, ben het met je eens. En dat net tijdens de playoff periode, ze doen het erom lijkt het wel. Waarschijnlijk teveel kijkers en dan zien ze een melkkoe he....nou pleur maar op. Ik ga wel schotel nemen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

In UPC Rotterdam hebben we helemaal geen ESPN America in het pakket. Wel ESPN Classic, maar daar zie je vooral oude sporthoogtepunten, maar geen actuele sportverslaggeving. Waar heeft UPC dan op dit moment ESPN America in het royaalpakket?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58

Freak187

geen

The_Sukkel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:12:
[...]

In UPC Rotterdam hebben we helemaal geen ESPN America in het pakket. Wel ESPN Classic, maar daar zie je vooral oude sporthoogtepunten, maar geen actuele sportverslaggeving. Waar heeft UPC dan op dit moment ESPN America in het royaalpakket?
Ik woon in Purmerend en daar is het nog in het royaalpakket. ESPN classic is geen ene reet aan. ESPN America is daarentegen een gewedlige zender. En inderdaad, de playoffs zijn bezig, het MLB seizoen is net gestart en die kaffers halen em uit het pakket. Echt diep diep teleurgesteld.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Japser

Jeej!

The_Sukkel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:12:
[...]

Waar heeft UPC dan op dit moment ESPN America in het royaalpakket?
Arnhem. Eerst was het NASN, daar kwam ook altijd NHL etc op, sinds het begin al. toen werd dit volgens mij redelijk recent omgezet naar ESPN America en nu is die dus per 15.05 heul foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Laatst online: 03-05 11:39

Greetzel

yes you can

Hier een bijna tevreden UPC gebruiker, Starter DVR op een 40'' Samsung LA656 :P
Bijna tevreden want:

Als ik de DVR uitzet (via afstandbediening, power off knopje) gaat de DVR/ Mediabox op standby, en schakelt zichzelf na 5 tot 10 minuten uit. Het lukt me niet de DVR via de afstandbediening of knoppen op het apparaat weer 'aan' te krijgen, het enige dat werkt is de stekker eruit halen, terugdoen, en wachten tot rode lampje op de display weer gaat branden.

Is er iemand die dit verschijnsel bekend voorkomt? Heb het nog niet in dit topic voorbij zien komen volgens mij, correct me if I'm wrong.
k Zal op UPC.nl kijken of er daar iets over staat, maar als iemand weet wat dit is, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Heb mijn internet plus bellen onbeperkt laten terug zetten naar standaard, 6 mbit (hoop ik) is mij genoeg. Nu is erop zich dankzij de besparing geld genoeg voor digital, maarja ik hoorde nu dat het Starter kastje Zilver is... en ja dat vind ik vervelend bij een geheel zwarte audioset en tv.

En verder, die 3 halen 2 halen abo's zijn totaal niet interessant, ze smeren je een heel dure en snel internet aan, dat hoef ik helemaal niet. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 05-05-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Greetzel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:42:
Bijna tevreden want:

Als ik de DVR uitzet (via afstandbediening, power off knopje) gaat de DVR/ Mediabox op standby, en schakelt zichzelf na 5 tot 10 minuten uit. Het lukt me niet de DVR via de afstandbediening of knoppen op het apparaat weer 'aan' te krijgen, het enige dat werkt is de stekker eruit halen, terugdoen, en wachten tot rode lampje op de display weer gaat branden.

Is er iemand die dit verschijnsel bekend voorkomt? Heb het nog niet in dit topic voorbij zien komen volgens mij, correct me if I'm wrong.
k Zal op UPC.nl kijken of er daar iets over staat, maar als iemand weet wat dit is, heel graag!
Iedere mediabox zal na 10 minuten op standby zichzelf gaan "resetten" om te checken of er een nieuwe software aanwezig is (en zoja downloaden + installeren). Tijdens het resetten (afhankelijk van het type mediabox kan deze periode variëren tussen een halve minuut en twee minuten) kun je de mediabox niet bedienen (en dus ook niet aanzetten).

Of kun je 'm zelfs na een halfuurtje niet meer aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Ik heb de philips hd dvr, die gaat niet uit. Alleen om 02:30 snachts doet ie een check voor updates.. (heel irritant aangezien dat juist de tijden zijn dat ik tv kijk)
Wat ik wel een heel erg groot nadeel is dat als die philips op standby staat de HDD blijft draaien.. vraag me af waar dat voor nodig is (als ik niets opneem o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DukeBox schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:07:
Ik heb de philips hd dvr, die gaat niet uit. Alleen om 02:30 snachts doet ie een check voor updates.. (heel irritant aangezien dat juist de tijden zijn dat ik tv kijk)
Tijdens het tv kijken zal een Mediabox nooit resetten om te checken of er een nieuwe software aanwezig is. Dat gebeurt enkel na 10 minuten op standby of "harde reset" (spanning eraf, spanning erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

^ Ik zou zeggen, kom lekker een avond/nachtje discovery kijken.. zul je zien hoe extreem irritant het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ik kijk ook regelmatig op die tijden televisie, maar ik heb nergens last van (qua software controle dan ;)). Kun je nergens in de opties iets uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 23:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb vanmorgen maar eens de storingsdienst gebeld. Na een goed jaar ben ik die herrie uit die mediabox DVR (Thomson) zat, en of ze er wat aan kunnen doen.
=> wordt een nieuwe opgestuurd, want het geluid hoort niet hinderlijk te zijn (die van mij lijkt wel een stofzuiger, vergelijkbaar geluid met een (eerste serie) PS2....

Het is niet toegestaan de HD en/of de fan voor een stiller exemplaar te vervangen :(

Terloops gevraagd naar een exemplaar met een uit knop. Bestaat niet.
Terloops gevraagd naar een zwart exemplaar. Bestaat wel: de HD box. Maar niet verkrijgbaar zonder het HD abo, dat op dit moment simpelweg geen toegevoegde waarde heeft ivm onvoldoende HD zender aanbod...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DukeBox schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:43:
^ Ik zou zeggen, kom lekker een avond/nachtje discovery kijken.. zul je zien hoe extreem irritant het is.
Dat hoort simpelweg niet. Dat is iig geen normaal gedrag. Doet ie dit iedere nacht op hetzelfde tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hier in Druten is dus eindelijk UPC digital beschikbaar maar wat blijkt? We kunnen alleen uit de nieuwe riant pakketten kiezen.
Dus minimaal 80 zenders voor 7,50 p/m zonder interactieve opties zoals programma gemist.
En voor het HD pakket betaal je gewoon 16,50 p/m bovenop de 17€ voor het analoge pakket.

Toch maar een schotel dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

sylvesterrr schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:15:
[...]

Dat hoort simpelweg niet. Dat is iig geen normaal gedrag. Doet ie dit iedere nacht op hetzelfde tijdstip?
Ja, bij een collega die 3km verderop woont exact hetzelfde. Komt opeens zwart beeld met een blauwe balk die oploopt 'checking for software update', dit duurt ongeveer 30 sec. waarna er weer beeld is. Opnames die dan lopen missen ongeveer 10 min.
Gelukkig (?) zijn er weinig echte updates, anders ben je zo 25 min. verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

sylvesterrr schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:14:
[...]

Iedere mediabox zal na 10 minuten op standby zichzelf gaan "resetten" om te checken of er een nieuwe software aanwezig is (en zoja downloaden + installeren). Tijdens het resetten (afhankelijk van het type mediabox kan deze periode variëren tussen een halve minuut en twee minuten) kun je de mediabox niet bedienen (en dus ook niet aanzetten).

Of kun je 'm zelfs na een halfuurtje niet meer aanzetten?
Dank voor reactie, excuus voor mijn late (ik kon t topic niet meer vinden... :/ )
Ik krijg de mediabox zelfs na een hele nacht slapen niet meer online: s avonds tv kijken, Mediabox uitzetten via afstandbediening, volgende ochtend als ik nieuws wil kijken moet ik dus eerst stekker eruit en er weer in doen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, site van UPC maakt helaas geen melding van dit verschijnsel. Zou de media box kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik denk dat je allicht een email / kan bellen voor dit verschijnsel, lijkt me niet de normale manier van werken dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 10:15
Hierbij mijn verhaal en daarna de vragen.

Ik had thuis een combinatie van een ouderwetse gewone digitale mediabox + een HDTV mediabox voor mijn beamer. Dit werkte tot enkele weken geleden perfect. Recent is er een verplichte update gekomen vanuit UPC. Sindsdien zijn er storingen in het geluid dat wegvalt. UPC kon mij geen oplossing aanbieden behalve dat de HDTV box omgeruild kon worden voor een HDTV DVDR box, tegen meerkosten. Dit heb ik onder protest gedaan omdat ik het belachelijk vind dat ik hiervoor meer moet gaan betalen. Hierover heb ik een officiele klachtenbrief gestuurd (nog geen antwoord overigens)

Afgelopen zaterdag kreeg ik de nieuwe DVDR box. Deze heb ik aangesloten en beeld dus viel mee. Wat echter tegenviel was dat toen ik beneden kwam bleek dat de oude box het niet meer deed. Waarschijnlijk heeft de upc medewerker de verkeerde box laten vervallen. Geen probleem, ik bellen met de helpdesk. Een mevrouw noteerde wat gegevens en verzekerde mij dat het goed zou komen.

Maandag kreeg ik een sms van upc 'gefelicteerd met uw nieuwe dienst , sms UPC nee als het nog niet werkt'. Dit heb ik gedaan. Ik kreeg toen een computer aan de lijn en heb de keuze gemaakt om binnen 48 uur te worden teruggebeld. deze computer keeg ik overigens nog 3x aan de lijn en telkens heb ik aangegeven teruggebeld te willen worden.

Natuurlijk, zoals ik verwacht had van UPC, ben ik de afgelopen dagen niet gebeld. waarom sturen ze dan de smsjes zou ik zeggen? maar goed.
Gisteren kwam ik thuis en nog steeds geen beeld. Weer contact opgenomen met UPC en er blijken fouten gemaakt te zijn en het verzoek tot heraansluiting is nogmaals gedaan. Afwachten dus maar weer want dit kon tot 3 dagen duren.

Vandaag kom ik thuis en nog geen beeld, maar de werkdagen zijn nog niet om dus geen probleem. Wat ik wel een probleem vind is dat nu mijn UPC HDTV DVDR box op 'init' blijft staan bij het opstarten. Met geen mogelijkheid krijg ik dus deze box meer aan de praat. Stekker is er al uitgehaald en al een kwartier gewacht maar helaas.

Mijn vragen (jaja ,komen ze eindelijk)

1) heeft iemand een oplossing voor het init probleem wat nu is verschenen op mijn box? Harde reset helpt niet?
2) heeft iemand een idee of dit kan samenhangen met mijn service verzoek aan UPC? (zouden ze nu weer de verkeerde box te pakken nemen?)
3) iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat UPC ook daadwerkelijk tot actie overgaat?

Bedankt voor het luisteren en hopelijk hebben jullie een idee :)

/edit

Trouwens, als ik de box opnieuw aansluit en stroom er weer opzet staat hij dus op 'ini' als ik dat op ok druk op de afstandsbediening komt er 'set up' op de display te staan. Echter, er gebeurd niets op de tv, zowel niet als ik via scart aansluit als via hdmi. Keuzes of iets dergelijks kan ik dan ook niet maken. En meerdere malen op ok drukken lukt ook niet helaas..........vreemde zaak.

Is er niet een keiharde reset dat hij alles wist en weer ophaald ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door xxxMaverick op 07-05-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

1) heeft iemand een oplossing voor het init probleem wat nu is verschenen op mijn box? Harde reset helpt niet?
De box geeft 'init' aan zodra de box teruggezet is naar de fabriekinstellingen. Je zit als het goed is in de schermen met de landkeuze, regiocodekeuze, etc. Als je geen beeld hebt, helpt het vaak om even op de UPC-knop op de afstandsbediening te drukken. Vaak zie je dan wel ineens de schermen die je zou moeten zien.
2) heeft iemand een idee of dit kan samenhangen met mijn service verzoek aan UPC? (zouden ze nu weer de verkeerde box te pakken nemen?)
Vraag het de helpdesk. Noteer alvast de serienummers en/of MAC-adressen van jouw mediaboxen voordat je de helpdesk belt. Vraag aan de medewerker of jouw mediaboxen onder jouw klantnummer staan geregistreerd of dat er nog eentje (of beide?) administratief moet worden omgeruild. In principe moet een box binnen 5 minuten administratief omgeruild kunnen worden, tenzij er natuurlijk iets in de knoop zit in het systeem. Misschien moet de helpdesk dan wachten op een andere afdeling... Vraag gewoon om wat uitleg en ga niet akkoord met "we zijn ermee bezig" oid. Vraag wat er precies aan de hand is.
3) iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat UPC ook daadwerkelijk tot actie overgaat?
Tja zoals ik zei, als alles goed in het systeem staat kan de box on-the-fly worden 'geswapt' zoals we dat noemen. Het is een kwestie van omruilen en dan wachten tot de nieuwe box is geactiveerd en dat kan misschien een kwartiertje duren, hooguit een half uur. Maar als het wachten is op een andere afdeling, valt er vaak weinig over te zeggen; hangt er vanaf hoe druk het is. De helpdeskmedewerker kan daar vaak ook niets over zeggen, ze zijn niet helderziend. ;)
Trouwens, als ik de box opnieuw aansluit en stroom er weer opzet staat hij dus op 'ini' als ik dat op ok druk op de afstandsbediening komt er 'set up' op de display te staan. Echter, er gebeurd niets op de tv, zowel niet als ik via scart aansluit als via hdmi. Keuzes of iets dergelijks kan ik dan ook niet maken. En meerdere malen op ok drukken lukt ook niet helaas..........vreemde zaak.

Is er niet een keiharde reset dat hij alles wist en weer ophaald ofzo?
Nee, je box zit in de fabrieksinstellingen en je moet eerst door die installatieschermen heen. Probeer beide scartaansluitingen (Misschien heeft je tv ook meerdere scartaansluitingen?) en zoals gezegd, druk op UPC om je tv ook te laten tunen naar de juiste ingang.

Laat ik overigens even benadrukken dat het feit dat je geen beeld hebt, niets te maken heeft met het al dan niet goed geregistreerd zijn van je mediabox. Als jouw mediabox niet staat geregistreerd onder jouw klantnummer, moet je nog steeds door de installatieschermen kunnen komen. Ook moet de mediabox alle zenders kunnen vinden. Het zou echter wel kunnen zijn, dat hij na de installatie bij alle zenders "geen toegang" aangeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 07-05-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
xxxMaverick schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:55:
Hierbij mijn verhaal en daarna de vragen.

Ik had thuis een combinatie van een ouderwetse gewone digitale mediabox + een HDTV mediabox voor mijn beamer. Dit werkte tot enkele weken geleden perfect. Recent is er een verplichte update gekomen vanuit UPC. Sindsdien zijn er storingen in het geluid dat wegvalt. UPC kon mij geen oplossing aanbieden behalve dat de HDTV box omgeruild kon worden voor een HDTV DVDR box, tegen meerkosten. Dit heb ik onder protest gedaan omdat ik het belachelijk vind dat ik hiervoor meer moet gaan betalen. Hierover heb ik een officiele klachtenbrief gestuurd (nog geen antwoord overigens)
Ik had hezelfde probleem. Om de paar minuten viel het geluid een paar seconden weg. Ook ik heb gebeld en ze waren bekend met het probleem. Ik kon de HDTV box omruilen voor een HDTV R box met royaal abbo voor hetzelde maandbedrag. (Ze konden de aanbieding van een aantal maanden geleden nogmaals aanbieden, die van de halveerweken ofzo iets.) Wel een nieuw jaarcontract, maar de helpdesk dacht dat ze aan het einde van het jaar wel de oplossing hadden gevonden voor de problemen met de normale HDTV box en dan kan je gewoon weer terug switchen.

Door die update heb ik dus een HDTV R box en royaal abbo voor hetzelfde geld. Prima!
Ik zou dus nog maar eens bellen. Wel naar de afdeling storing, want de afdeling verkoop vertelde mij niets van zo'n aanbieding te weten. Opgehangen en gelijk weer gebeld, maar nu naar afdeling storing en daar konden ze mij dit aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Bergen schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:50:
[...]

[...]
[...]
Nee, je box zit in de fabrieksinstellingen en je moet eerst door die installatieschermen heen. Probeer beide scartaansluitingen (Misschien heeft je tv ook meerdere scartaansluitingen?) en zoals gezegd, druk op UPC om je tv ook te laten tunen naar de juiste ingang.

Laat ik overigens even benadrukken dat het feit dat je geen beeld hebt, niets te maken heeft met het al dan niet goed geregistreerd zijn van je mediabox. Als jouw mediabox niet staat geregistreerd onder jouw klantnummer, moet je nog steeds door de installatieschermen kunnen komen. Ook moet de mediabox alle zenders kunnen vinden. Het zou echter wel kunnen zijn, dat hij na de installatie bij alle zenders "geen toegang" aangeeft.
Je hebt gelijk, ik heb de box nu 'blind' doorlopen, dus op de gok. Eerst pijltje naar beneden voor Nederlands, goede code invoeren enz. En uiteindelijk vloog de box weer uit en aan. En toen had ik beeld. Wel erg vreemd dat bij installatie de box niets liet zien. Maar klopt dus inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Roelos schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:26:
[...]

Door die update heb ik dus een HDTV R box en royaal abbo voor hetzelfde geld. Prima!
Ik zou dus nog maar eens bellen. Wel naar de afdeling storing, want de afdeling verkoop vertelde mij niets van zo'n aanbieding te weten. Opgehangen en gelijk weer gebeld, maar nu naar afdeling storing en daar konden ze mij dit aanbieden.
bizar dat ze dus blijkbaar verschillende aanbiedingen aanhouden. Ik wacht de reactie op mijn klachtenbrief af, ik ga er toch vanuit dat ze hier op reageren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Laatst online: 20:58
coob schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:14:
Hier in Druten is dus eindelijk UPC digital beschikbaar maar wat blijkt? We kunnen alleen uit de nieuwe riant pakketten kiezen.
Dus minimaal 80 zenders voor 7,50 p/m zonder interactieve opties zoals programma gemist.
En voor het HD pakket betaal je gewoon 16,50 p/m bovenop de 17€ voor het analoge pakket.

Toch maar een schotel dan??
Hetzelfde geld hier in de Achterhoek (gem. Bronckhorst). Ik zie op de UPC site dat het in sommige gemeenten al beschikbaar is, iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik ga voor de aanbieding van canaaldigitaal.
Voor 99€ krijg je een schotel en een Philips HD receiver in bruikleen met een familyHD abonnement voor 19,95 p/m.
Heb ik meteen ook alle HD zenders erbij en nog steeds goedkoper dan het goedkoopste UPC-digitaal pakket.

-edit-
Na wat meer speurwerk heb ik meerdere malen gelezen dat de beeldkwaliteit van satelliet-tv vaak minder is dan van digitale kabeltv.
Canaaldigitaal blijkt maar zo'n 3-4Mbit per zender te gebruiken terwijl digitale tv via de kabel wel vaak tot 8Mbit komt.
En de HD-kanalen van Canaaldigitaal zijn 'maar' 720p.
Daarintegen blijkt de kwaliteit van digitale kabeltv ook weer afhankelijk van de kwalteit van de bekabeling in de grond.
Ik weet het niet meer. Het gaat mij om de beste beeldkwaliteit.
Schotel of UPC digitaal?

[ Voor 50% gewijzigd door coob op 09-05-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 22:22
coob schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:26:
Daarintegen blijkt de kwaliteit van digitale kabeltv ook weer afhankelijk van de kwalteit van de bekabeling in de grond.
Ik weet het niet meer. Het gaat mij om de beste beeldkwaliteit.
Schotel of UPC digitaal?
Even een paar leuke feitjes van digitale TV:

1. het is een digitaal signaal (nullen en éénen)
2. de bandbreedte bepaald de beeld kwaliteit (meer nullen en éénen)

Als er bij ANALOGE TV een slecht signaal is krijg je ruis.
Als er bij DIGITALE TV een slecht signaal is dan krijg je blokjes in beeld.

De beste kwaliteit (onafhankelijk onderzoek) krijg je bij Ziggo. Maar die zit niet in jouw gebied. Dus als je de beste kwaliteit wilt dan zit je volgens mij zo ie zo vast aan een bekabeld signaal (daar is meer bandbreedte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 11:55
Wat geeft nu het beste beeld icm met een moderne full hd lcd (Samsung LE37B652), 720p of 1080i? Volgens mij zijn de meningen nl. nogal verdeeld, al hint de gebruiksaanwijzing van de UPC HD DVR op 1080i voor HD tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Op een full HD scherm is 1080 altijd beter dan 720p lijkt mij.
1080 heeft gewoon een hogere resolutie dan 720p of dat nu 1080p of 1080i is, enkel de opbouw van het beeld is anders.

1080i
Voor de 1080i-formaat van de video beelden worden verzonden vanaf de bron naar de TV worden weergegeven in een afwisselend terrein. Elke 30e van een seconde een video-beeld is opgebouwd uit 1080 pixels rijen. Deze rijen worden verzonden geïnterlinieerd, eerst de even rijen worden verstuurd, dan de oneven rijen, samen vormen ze tot een full frame.

1080p
Met de 1080p-formaat, zowel de even en oneven rijen van het frame worden verzonden samen een volledig beeld worden weergegeven. Dit betekent dat er geen interlacing. Echter, de meeste HDTV's zijn gemaakt op de de-interlace een afbeelding, zodat de vraag of u een 1080i of 1080p, wordt de afbeelding getoond wordt hetzelfde.

Er zijn uitzonderingen op de overeenkomsten die bij de behandeling van zeer hoogwaardige apparatuur en wanneer gaming. Sinds de vernieuwingsfrequentie hoger zijn, maar voor de overgrote meerderheid van de tv-kijkers, zal er geen verschil van de uiteindelijke beelden worden weergegeven op een 1080i of 1080p TV-formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01 10:39
Switek schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:20:
[...]

Hetzelfde geld hier in de Achterhoek (gem. Bronckhorst). Ik zie op de UPC site dat het in sommige gemeenten al beschikbaar is, iemand al ervaring mee?
Ik verwacht eigenlijk binnen nu en een paar dagen de doos thuis te ontvangen. Ik heb Riant + DVR gekozen (niet HD, omdat ik de 6 zenders die in HD zijn niet zo interresant vindt, zeker niet voor 8 euro per maand meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb het standaard riant pakket genomen, opnemen doe ik nooit dus..
Eind mei moet het beschikbaar zijn hier in Druten.

Als je zelf een receiver koopt, kun je dan een losse smartcard kopen voor op de slaapkamer zodat je van de extra huur van 4€ pm/ af bent? Zal wel niet.
Moet je voor de zelfde zenders weer extra huur betalen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Greetzel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:42:
Bijna tevreden want:
Update: k Ben aan 't stoeien geweest met de box: reset (stekker eruit/ erin) en software update proberen te forceren, kwam Mediabox weer niet online. Enige manier om m weer aan de praat te krijgen is weer stekker eruit/ erin. Erg naar allemaal, dus helpdesk gebeld. Nog n keer t traject van reset + software update doorlopen, weer 't zelfde resultaat. Volgens helpdeskmedewerker is de software niet in orde, mediabox zou na update moeten weten dat ie op standby moet gaan. De mijne is dat nooit verteld blijkbaar :P
Enfin, vrijdag komt de monteur van UPC met n nieuwe box, en hij gaat eerst nog n keer de software-update doen. Tot die tijd laat ik de box maar aanstaan, ik vind dit toch wel weer netjes van UPC.
To be continued... :)
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.