Hierbij mijn verhaal en daarna de vragen.
Ik had thuis een combinatie van een ouderwetse gewone digitale mediabox + een HDTV mediabox voor mijn beamer. Dit werkte tot enkele weken geleden perfect. Recent is er een verplichte update gekomen vanuit UPC. Sindsdien zijn er storingen in het geluid dat wegvalt. UPC kon mij geen oplossing aanbieden behalve dat de HDTV box omgeruild kon worden voor een HDTV DVDR box, tegen meerkosten. Dit heb ik onder protest gedaan omdat ik het belachelijk vind dat ik hiervoor meer moet gaan betalen. Hierover heb ik een officiele klachtenbrief gestuurd (nog geen antwoord overigens)
Afgelopen zaterdag kreeg ik de nieuwe DVDR box. Deze heb ik aangesloten en beeld dus viel mee. Wat echter tegenviel was dat toen ik beneden kwam bleek dat de oude box het niet meer deed. Waarschijnlijk heeft de upc medewerker de verkeerde box laten vervallen. Geen probleem, ik bellen met de helpdesk. Een mevrouw noteerde wat gegevens en verzekerde mij dat het goed zou komen.
Maandag kreeg ik een sms van upc 'gefelicteerd met uw nieuwe dienst , sms UPC nee als het nog niet werkt'. Dit heb ik gedaan. Ik kreeg toen een computer aan de lijn en heb de keuze gemaakt om binnen 48 uur te worden teruggebeld. deze computer keeg ik overigens nog 3x aan de lijn en telkens heb ik aangegeven teruggebeld te willen worden.
Natuurlijk, zoals ik verwacht had van UPC, ben ik de afgelopen dagen niet gebeld. waarom sturen ze dan de smsjes zou ik zeggen? maar goed.
Gisteren kwam ik thuis en nog steeds geen beeld. Weer contact opgenomen met UPC en er blijken fouten gemaakt te zijn en het verzoek tot heraansluiting is nogmaals gedaan. Afwachten dus maar weer want dit kon tot 3 dagen duren.
Vandaag kom ik thuis en nog geen beeld, maar de werkdagen zijn nog niet om dus geen probleem. Wat ik wel een probleem vind is dat nu mijn UPC HDTV DVDR box op 'init' blijft staan bij het opstarten. Met geen mogelijkheid krijg ik dus deze box meer aan de praat. Stekker is er al uitgehaald en al een kwartier gewacht maar helaas.
Mijn vragen (jaja ,komen ze eindelijk)
1) heeft iemand een oplossing voor het init probleem wat nu is verschenen op mijn box? Harde reset helpt niet?
2) heeft iemand een idee of dit kan samenhangen met mijn service verzoek aan UPC? (zouden ze nu weer de verkeerde box te pakken nemen?)
3) iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat UPC ook daadwerkelijk tot actie overgaat?
Bedankt voor het luisteren en hopelijk hebben jullie een idee
/edit
Trouwens, als ik de box opnieuw aansluit en stroom er weer opzet staat hij dus op 'ini' als ik dat op ok druk op de afstandsbediening komt er 'set up' op de display te staan. Echter, er gebeurd niets op de tv, zowel niet als ik via scart aansluit als via hdmi. Keuzes of iets dergelijks kan ik dan ook niet maken. En meerdere malen op ok drukken lukt ook niet helaas..........vreemde zaak.
Is er niet een keiharde reset dat hij alles wist en weer ophaald ofzo?
[
Voor 8% gewijzigd door
xxxMaverick op 07-05-2009 21:10
]