Goed, UPC besluit ESPN uit het royaalpakket te halen. Als honkbalfan en speler vind ik dit uiteraard zwaar klote maargoed we kunnen er als consument weinig aan doen. Voor mij geen reden meer om het royaal abonnement te behouden dus ik bel de UPC klantenservice. Switchen naar Starter+Sport1 was gelukkig geen probleem (waarschijnlijk omdat ze dan weer €4 extra per maand op mijn factuur kunnen bijschrijven).
Wat blijkt nu een week later? Dat de telefonist(e) ook mijn abonnement heeft aangepast naar een niet-HDR variant. Dus die krijg ik teruggestuurd. Tweede bellertje dan maar weer naar UPC. Administratiefoutje….gewoon de mediabox retour zenden en dan zou het verder in orde komen….niet dus.
Twee dagen later…pats...geen beeld meer. Het bekende ‘installatie uitgevoerd-wacht 15min’ scherm. Maar weer bellen met de klantenservice. Om een lang verhaal in te korten. In totaal zijn we nu 14 dagen en 4 telefoontjes verder. Ik heb 4x hetzelfde verhaal aan moeten horen….excuus voor het ongemak, we zijn hier om u te helpen. Vervolgens mijn mediaboxcodes doorgeven en aanhoren dat ik even moet wachten. 12u/24u/3dagen ik heb het allemaal aangehoord en niets is veranderd.
Bij het laatste telefoongesprek heb ik duidelijk gemaakt dat mijn vertrouwen in de service van UPC uiteraard totaal verdwenen is. De telefonist vertelde me weer dat het een administratieve fout is geweest en dat het nu echt opgelost zou worden, echter kon hij met niet zeggen wanneer…

. Aangezien mijn telefoonkosten inmiddels de pan uit rijzen (> €30) heb ik gevraagd of het niet mogelijk is dat ze mij bellen. Dat werd toegezegd met een belofte me dinsdag terug te bellen om na te gaan of het probleem is verholpen…dat was gister….geen telefoontje gehad?
Wat moet ik nu? Maar weer bellen? Mezelf maar weer in de kosten jagen terwijl ik toch weet dat het niet verholpen wordt? Als consument zit ik hier nu in de shit doordat UPC een zender uit het pakket haalt en vervolgens haar eigen rommel niet opruimt. Ik vind het schandalig.
Mogelijk heeft iemand een tip voor me hoe ik van dit probleem af kom?
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth