-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Anoniem: 107573
Vanaf vandaag is voor de regio´s Gelderland en Rotterdam de nieuwe softwareversie (3.5) voor de Thomson Mediabox DVR beschikbaar. Deze versie was reeds beschikbaar in de regio Flevoland. De uitrol voor de overige regio´s staat op korte termijn gepland.
Verbeteringen Thomson DVR
- Aanpassing van de menu's, UPC logo en kleuren aangepast
- Problemen met verkeerde serienummers op de diagnostiek pagina opgelost
- Probleem tikkend geluid bij fastforward is verholpen
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 19-06-2008 18:45 ]
Het eerste contact bracht de mededeling dat alles hersteld zou worden met de bijbehorende excuses tussen vrijwel elke zin. Maar de eerst volgende factuur liet zien dat ik ineens abonnee was geworden van het royaal pakket met de daarbij behorende kosten. Nu is het verschil in prijs tussen beide abonnementen niet schokkend maar toch ben ik het hier uiteraard niet mee eens.
Weer aan de telefoon de vele excuses later was de mededeling dat de factuur een foutje was en dat ik ter compensatie eerst mocht genieten van 3 maanden gratis royaal tv en dat ik daarna weer terug gezet zou worden naar extra-channel pakket.
Zowaar kreeg ik een nieuwe factuur met daarop creditering van de eerdere factuur. Echter drie maanden later kwam toch weer de royaal pakket factuur en was ik dus niet terug gezet naar het extra channel pakket. Ik wachtte maar even met betalen en hoopte dat de aangepaste factuur vanzelf zou volgen.
Maar de factuur daarop was hetzelfde als de vorige maar nu dus dubbel omdat de vorige nog niet betaald was... Ik dus weer aan de telefoon... Helaas was er een foutje opgelopen en wanneer ik de factuur netjes zou betalen zou het teveel betaalde weer terug gestort worden, was de reactie van upc. Ik heb dus netjes betaald. Eerst nog lopen zeuren dat ik toch ook een aangepaste factuur toegestuurd zou kunnen krijgen, maar dat was kennelijk te moeilijk voor ofwel de medewerker of de administratie software... Maar een maand later wéér een foutieve factuur en nog niets terug gestort op mijn rekening....
Weer aan de telefoon... Kreeg ik toen even te horen dat ik niet terug gezet kan worden naar het extra channel pakket. "Dit kan gewoon weg niet in de administratie" was het excuus. En "maar ik had toch 3 maanden gratis gekregen als compensatie???" kreeg ik te horen. Nou breekt mijn klomp... (of beter gezegd: nu pas breekt mijn klomp) Ik gaf als antwoord dat het mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat iemand niet terug gezet kan worden naar een bestaand abonnement. De reactie was dat ik niet een bestaand abonnement maar een nieuw abonnement had... !!! What the @#$%. Upc was zelf de boosdoener om ineens mijn abonnement af te sluiten zonder enig bericht en uiteraard zonder mijn opdracht... Tja, dat was dan pech voor mij en daarom dus die 3 maanden compensatie...
Ik probeerde me medewerker duidelijk te maken dat ik vanaf nu elke maand een paar euro teveel zou moeten betalen en dat 'die compensatie' dus uiteindelijk veel te weinig zou zijn. En dan reken ik nog niet eens de telefoonkosten mee die ik 'noodgedwongen' heb moeten maken...
Ik mocht een klacht indienen, schriftelijk ergens in lelystad ofzo...
Als ik al iets schriftelijk ga doen dan is het wel aan een consumenten organisatie of aan een advocaat ofzo... Maar ja, dat heeft toch uiteindelijk ook weinig zin en zou me alleen maar extra kosten opleveren... Opstappen dus naar de kpn...
Of heeft iemand een andere tip voor mij, Tele2 ofzo... Maar daar is het zenderaanbod niet echt aantrekkelijk vind ik...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Hmm, ik woon al m'n leven lang in Gelderland. Vaag, want mijn geel/blauwe menu is al een hele tijd weg, ook bij mijn moeder thuis. Zij heeft een gewone decoder, ik heb een HDTV-decoder.Anoniem: 107573 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:44:
Alleen regio Flevoland was geupdate, vandaag zijn Gelderland en Rotterdam er bij gekomen. De rest volgt nog. DVR that is.
Vanaf vandaag is voor de regio´s Gelderland en Rotterdam de nieuwe softwareversie (3.5) voor de Thomson Mediabox DVR beschikbaar. Deze versie was reeds beschikbaar in de regio Flevoland. De uitrol voor de overige regio´s staat op korte termijn gepland.
Verbeteringen Thomson DVR
- Aanpassing van de menu's, UPC logo en kleuren aangepast
- Problemen met verkeerde serienummers op de diagnostiek pagina opgelost
- Probleem tikkend geluid bij fastforward is verholpen
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Over de dienst zelf heb ik namelijk weinig klagen, maar die facturatie af en toe daar

Anoniem: 184680
Ik bedoelde dus dat met digitale TV aanbiedt, maar niet als zodanig aan kunt sluiten. Dat is toch te gek voor woorden, zeker nu de mogelijkheden wijd verspreid zijn. In wezen blijft elke vorm van digitaal beeld dat via SCART aangesloten wordt analoog. Dat wil niet zeggen dat het dat dan ook is.SeatRider schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:33:
[...]
Meh. Vind jij een DVD speler zonder HDMI dan ook analoog?
Niet dat ik niet snap wat je bedoelt hoor. Maar strict genomen ook al gaat het via HDMI, zodra jij het op je scherm ziet is het alsnog analoog. Zoals ik al zei, DVD spelers en HDD recorders hebben ook zelden HDMI, sterker nog, mijn receiver kan analoog signaal omzetten naar 720p maar ik vind het analoog mooierAnoniem: 184680 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:15:
[...]
Ik bedoelde dus dat met digitale TV aanbiedt, maar niet als zodanig aan kunt sluiten. Dat is toch te gek voor woorden, zeker nu de mogelijkheden wijd verspreid zijn. In wezen blijft elke vorm van digitaal beeld dat via SCART aangesloten wordt analoog. Dat wil niet zeggen dat het dat dan ook is.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Normaal gesproken kan een UPC medewerker via de simpele weg alleen nieuwe abbo's toevoegen en dus geen oude alsnog opvoeren. De beter geïnformeerde medewerker kan dat wel, zoals die bijvoorbeeld standaard bij de afdeling Retention zitten.Ejorne schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:57:
[UPC medewerkers voegen verkeerd pakket toe of op de verkeerde wijze]
Dus als jij nogmaals met UPC zou bellen, zeg meteen dat je op wilt zeggen en dat je dus met Retention wilt spreken. Indien per brief, stuur een klacht t.a.v. Retention of Marco Vianen.
Daarbij laat niet onverlet dat medewerkers blijkbaar logs niet goed lezen en niet navragen bij iemand met meer verstand.
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 20-06-2008 15:31 ]
Nee. Het is alleen mogelijk om de uitgang van de box aan te sluiten op de ingang van je televisiekaart. Anders niet.Mastadont schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:54:
Is het al mogelijk om digitale tv van UPC aan te sluiten op een mediacenter?
Ik ben net bij de UPC winkel geweest voor het 3=2 pakket ivm overstappen van Orange naar UPC.
Ik moest mijn oude D-tv box meenemen om daarna om te ruilen voor de DVR. Nu ben ik alleen vergeten te vragen of ik nog de doos mee moest nemen of dat ik het gewoon in een willekeurige doos kon doen om hem in te leveren. De originele doos heb ik namelijk al lang niet meer.
Volgens mij zat er ook nog een coax kabel bij, dus die zal ik allemaal wel meenemen dan. Toch maar iets zoeken om het in te doen.
Thanks in iedergeval!
Heeft dit met de update te maken, of heeft verder niemand last van dit verschijnsel / probleem ?
Vanmiddag maar weer naar de UPC-store, want ik heb nu de box in een tas bij me. Hopelijk dat met de DVR ook meteen het probleem van het dubbel zappen e.d. verdwenen is bij mijn Harmony.
[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 01-07-2008 08:21 ]
Ik heb gewoon de Thompson mediabox en wil daar me xbox op aansluiten.
dus heb ik de xbox aangesloten op de 2de Scart aansluiting van de UPC doos. Als ik dan de xbox aanzet en dan op de afstandsbediening op het knopje dvdr druk zie ik een halve seconde de xbox en daarna gaat het beeld op zwart. Geluid van de xbox hoor ik wel door de TV ...wie weet de oplossing ???
Die xbox zou ik gewoon op tv of tuner aansluiten.
Dat is dus het probleem. ik heb een xbox elite en geen optisch geluid op me versterker. Ik dacht sluit de xbox aan op en upc en die staat doorgelust naar me versterker.AaroN schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:31:
Wat moet je xbox met je digitale ontvanger? Je kunt toch geen tv kijken via de xbox of wel?
Die xbox zou ik gewoon op tv of tuner aansluiten.
Anders is er geen probleem maar weet iemand misschien hoe ik beeld krijg ?
Dus is het wel mogelijk?Arunia schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:33:
[...]
Nee. Het is alleen mogelijk om de uitgang van de box aan te sluiten op de ingang van je televisiekaart. Anders niet.
Dan is natuurlijk de 2e vraag.. Moet het een digitale tunerkaart in m'n pc zijn.... of voldoet mijn analoge tvkaart..
De 3e vraag volgt al snel... Als de analoge tvkaart zou werken... zou de kwaliteit dan beter zijn dan normale analoge tv?
Verder is het exact dezelfde output als bij je TV (duh...). Als je in beide gevallen RGB gebruikt zou kwaliteit hetzelfde moeten zijn, muv verschillen in je schermen zelf.
Oslik blyat! Oslik!
Je moet je Thomsonbox op standby zetten en daarna je xbox aanzetten. Moet werken want ik heb exact het zelfde hierstaan. Als je ze allebei tegelijk aanzet, dan gaat dat niet goed.rg-mohwa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:50:
heb nu al 2 dagen zitten zoeken,kijken en proberen. Maar ik kom er niet uit.
Ik heb gewoon de Thompson mediabox en wil daar me xbox op aansluiten.
dus heb ik de xbox aangesloten op de 2de Scart aansluiting van de UPC doos. Als ik dan de xbox aanzet en dan op de afstandsbediening op het knopje dvdr druk zie ik een halve seconde de xbox en daarna gaat het beeld op zwart. Geluid van de xbox hoor ik wel door de TV ...wie weet de oplossing ???
Dit kan niet als je een HD-box hebt en deze is aangesloten met HDMI op de TV. Maar goed lijkt mij logisch.
Iemand trouwens in bezit van de UPC Slingbox? Kan deze zijn verhaal vertellen over in combi met HD-box.
[ Voor 11% gewijzigd door Falcon op 04-07-2008 09:20 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
De kwaliteit is zo goed als de bron en de tvkaart bij elkaar.
Je moet gewoon een analoge kaart gebruiken. Digitaal schiet niet op omdat je het toch via de scart oid door gaat lussen. Je moet even kijken naar de soort aansluitingen die je hebt en wat er op je kaart zit. Daarnaast kun je niet met de pc je mediabox besturen, maar dat begrijp je wel neem ik aan.
1
2
3
4
| Wandcontact--->versterker/splitter--->mediabox--->TV1 | V TV2 |
Nu merkte ik onlangs dat mijn On-Demand niet werkt, de alom bekende 'service niet beschikbaar' blijft opkomen. Nu gebruik ik OD niet zo vaak dus weet ik niet of dit probleem optreed sinds het installeren van de versterker. Voorheen heeft het wel gewerkt in ieder geval.
Mijn vraag is nu kan OD uberhaupt wel werken met een versterker. Volgens mij is het zo dat OD two-way werkt dus ook singnalen over de lijn moet sturen naar UPC (zoals het opvragen van een film/programma), klopt dit? En kan een versterker two-way opereren?
Tevens is de vraag of het verstandiger om mijn setup zo in te delen:
1
2
3
4
| Wandcontact--->mediabox--->versterker/splitter--->TV1 | V TV2 |
[ Voor 19% gewijzigd door DaTiezl op 04-07-2008 16:15 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Je hebt idd een 2-way versterker nodig voor on-demand..DaTiezl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:09:
Vraagje ik heb momenteel de volgende set-up:
code:
1 2 3 4 Wandcontact--->versterker/splitter--->mediabox--->TV1 | V TV2
Nu merkte ik onlangs dat mijn On-Demand niet werkt, de alom bekende 'service niet beschikbaar' blijft opkomen. Nu gebruik ik OD niet zo vaak dus weet ik niet of dit probleem optreed sinds het installeren van de versterker. Voorheen heeft het wel gewerkt in ieder geval.
Mijn vraag is nu kan OD uberhaupt wel werken met een versterker. Volgens mij is het zo dat OD two-way werkt dus ook singnalen over de lijn moet sturen naar UPC (zoals het opvragen van een film/programma), klopt dit? En kan een versterker two-way opereren?
Tevens is de vraag of het verstandiger om mijn setup zo in te delen:
code:
1 2 3 4 Wandcontact--->mediabox--->versterker/splitter--->TV1 | V TV2
Maargoed, dat werkte dus prima, alles werkte, inclusief on-demand zaken, enzovoort.
Nu ben ik verhuisd naar een nieuwbouwappartement. De kabel komt binnen in de meterkast en wordt daar door een verdeler (geen versterker) doorgezonden naar 3 outlets in het appartement. Op 1 van de outlets zit de mediabox nu (met een verlengsnoer van ong. 4 meter)
Een aantal kanalen (de meesten eigenlijk wel) werken prima. Beeldkwaliteit is prima, geen stotteringen.. maar bij een aantal kanelen (pakweg 20) stottert het beeld (als in; 1 of 2 frames per seconde, maar wel met goed geluid), of krijg ik zwart beeld.. In de diagnostiek pagina van mijn mediabox staat een goede signaalsterkte (~90%), maar een slechte signaalkwaliteit (30-40%)
Wat kan ik doen om dit te verbeteren?
Vervang die verdeler in de meterkast door een fatsoenlijke retourgeschikte versterker (Hirschmann, geen Gamma zooi gebruiken!) met meerdere outputs. Dit soort versterkers heeft meestal één retourgeschikte aansluiting. Hier sluit je dan uiteraard de outlet aan waar de mediabox op zit.Intrepidity schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:33:
Nu ben ik verhuisd naar een nieuwbouwappartement. De kabel komt binnen in de meterkast en wordt daar door een verdeler (geen versterker) doorgezonden naar 3 outlets in het appartement. Op 1 van de outlets zit de mediabox nu (met een verlengsnoer van ong. 4 meter)
Een aantal kanalen (de meesten eigenlijk wel) werken prima. Beeldkwaliteit is prima, geen stotteringen.. maar bij een aantal kanelen (pakweg 20) stottert het beeld (als in; 1 of 2 frames per seconde, maar wel met goed geluid), of krijg ik zwart beeld.. In de diagnostiek pagina van mijn mediabox staat een goede signaalsterkte (~90%), maar een slechte signaalkwaliteit (30-40%)
Ik had vergelijkbare problemen en ben jaren aan het rotzooien geweest met goedkope versterkers en verdeelblokjes maar het werd nooi echt goed. Ook analoog was het meestal niet om aan te zien. Uiteindelijk iets meer uitgegeven voor een goede Hirschmann en alle probelemen waren over. Wat trouwens ook wel belangrijk is is om goede bekabeling te hebben en fatsoenlijke einddozen, maar ik mag hopen dat dit in een nieuwbouwappartement wel in orde is.
Maak de WandContactDoos open en controleer of de aarding ervan goed gedaan is.Intrepidity schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:33:
Ben sinds kort verhuisd, en sinds dien is het slecht gesteld met de kwaliteit van mijn digitale tv (upc royaal pakket). In het vorige huis was de kabel gewoon erg slecht aangelegd, versterker in de meterkast, lange kabel naar zolder (daar sliep ik eerst), vanaf daar weer verlengd en door het plafond naar beneden (1e verdieping), en daar stond de mediabox![]()
Maargoed, dat werkte dus prima, alles werkte, inclusief on-demand zaken, enzovoort.
Haal de splitter er even tussen uit en check het signaal even zonder.
Veel elektriciens hebben nog te weinig benul van het effect bij splitters van retoursignalen en letten nog te weinig op aarding van de bekabeling. Voor analoog was dat namelijk nooit belangrijk.
Is de beeldkwaliteit dan nog steeds belabberd, dan kun je ervan uitgaan dat het binnenkomende signaal brak is, mits je een goede aansluitkabel hebt gebruikt.
Daarnaast één keer gehad dat ik links een gekleurde balk had en daarnaast soort van doorzichtig achtige balken over het hele scherm heen. Dit was in de middag wel weer weg.
Ik heb niks kunnen vinden over dat vastlopen van de DVR, maar ga ook nog wel even verder zoeken. Neem aan dat het forceren van een update op dezelfde manier gaat als met de gewone box?
frapant, wat doe ik nu?
vanmorgen versterker gekocht bij upc maar dat maakte niets uit.
ook al nieuwe kabel getrokken die direct upc box ingaat vanaf meterkast ipv via een wand contactdoosje.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 2056 498,75 498,75 514,75 314,75 314,75 314,75 268,00 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 64/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Veronica 1 12161 9 9 9 9 9 9 9 TMF 1 12162 601 601 601 601 601 601 601 CNN 1 12164 401 401 401 401 401 401 401 MGM 1 12165 107 107 107 107 107 107 107 TVBS 1 12166 908 908 908 908 908 908 908 Travel Channel 1 12167 313 313 313 313 313 313 313 ================================================================================================================================= |
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik zit nu nog analoog bij UPC, maar met een trage Samsung LCD TV. Net even getest lijkt het me 2 tot 3 seconden per kanaal te kosten om te zappen. Heel irritant. Vooral ook omdat je pas kan doorzappen nadat het nieuwe kanaal gestabiliseerd is. Klik je te vroeg, dan reageert ie niet. Echt hopeloos.
Als de mediabox daadwerkelijk veel sneller is, en beter reageert, dan kan dat een extra reden betekenen om UPC Digital TV aan te schaffen, naast de extra kanalen natuurlijk.
Hopelijk wil iemand de moeite nemen om het even te testen...
Dit is geen signature...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Yo.
Anoniem: 236146
Het is inderdaad duur, maar je krijgt wel wat meer kanalen dan jij vermeldt; momenteel worden er vijf kanalen in HD uitgezonden, waarvan één (Nederland1HD) echter enkel met grote sportevenementen HD-opnames toont.VonFoX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:55:
Wat is HD Royaal toch duurJe krijgt maar 3 kanalen in HD, en de rest is hetzelfde zoals bij gewone digitale TV. En dat kost dan E18 per maand.
Ik schat het zappen op 1,5 seconde; het is ongetwijfeld wel sneller dan de analoge zapsnelheid van een Samsung. Tevens kun je nu met een minigids onder in beeld héél snel bekijken wat er op de rest van de kanalen draait, waarna je met één druk op de knop naar dat andere kanaal kunt overschakelen.BraveWorld schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 06:46:
Graag zou ik weten hoe snel daadwerkelijk het ZAPPEN gaat. Aantal seconden per kanaal, of om van kanaal 1 naar 10 te geraken. En ik weet niet of het nog verschil maakt of je de normale of de Dvd versie van de Mediabox hebt. Ik heb vooralsnog geen interesse in HDTV. Ook ziet digitaal er op een LCD dikwijls een stuk beter uit (zeker als je LCD groter dan 32" is), dus ik raad het je zeker aan om digitale TV te proberen.
Ik zit nu nog analoog bij UPC, maar met een trage Samsung LCD TV. Net even getest lijkt het me 2 tot 3 seconden per kanaal te kosten om te zappen. Heel irritant. Vooral ook omdat je pas kan doorzappen nadat het nieuwe kanaal gestabiliseerd is. Klik je te vroeg, dan reageert ie niet. Echt hopeloos.
Als de mediabox daadwerkelijk veel sneller is, en beter reageert, dan kan dat een extra reden betekenen om UPC Digital TV aan te schaffen, naast de extra kanalen natuurlijk.
Hopelijk wil iemand de moeite nemen om het even te testen...
Tevens ziet digitale TV er op een LCD dikwijls een stuk beter uit dan analoge TV, al helemaal als je scherm groter dan 32" is. Ik raad je ieg zeker aan om digitaal simpelweg te proberen.
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 26-07-2008 12:49 ]
BraveWorld schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 06:46:
Graag zou ik weten hoe snel daadwerkelijk het ZAPPEN gaat. Aantal seconden per kanaal, of om van kanaal 1 naar 10 te geraken. En ik weet niet of het nog verschil maakt of je de normale of de Dvd versie van de Mediabox hebt. Ik heb vooralsnog geen interesse in HDTV.
Helaas heb ik een ander ervaring dan M@cer!M@cer schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 08:18:
Het zappen van zender naar zender duurt nog geen seconde, het gaat in ieder geval heel veel sneller dan bij digitenne.
Voordat ik de nieuwe upc box binnen had, had ik een zwarte upc box en deze werkte geweldig!! Vooral met het zappen. Nu heb ik een nieuwe box waar ik HDTV kan bekijken, leuk en aardig....maar....ik ben echt niet te spreken over de nieuwe HDTV box. Ik moet niet meer dan 2 meter van de box zitten anders pikt haast geen signaal op van de afstandbediening! En de box is al vervangen + de zapper. Maar nee hoor, nog steeds dezelfde sh*t.
Gebeld met de helpdesk en ik moest ff alles weer correct instellen en pikte toen wel de signaal op verder dan 2m. Maar niet geweldig, ik moest soms wel 10x op een knop drukken voordat de box het oppikte. Er werd beloofd dat zij een nieuwe afstandbediening zouden opsturen. Maar tot nu toe heb ik het nog niet binnen en dat was 5 weekjes geleden. Nu wil de huidige zapper het geluid van de TV niet eens aanroepen!
bah! morgen ff bellen en als ze niet mee willen werken dan zeg ik het op. Ik heb er genoeg van!
Nog een vreemd ding: Ik wilde vandaag een film bestellen via ondemand, dus ff kijken welke film het zou worden en m'n vrouw zag een leuke film: Atonement. Toen ik hier meer info van wilde zien viel m'n upc box uit en werd herstart ?!!?! Hebben meerdere dat gehad bij het bekijken van de info van de film Atonement? Want als ik de info wil zien van een ander film: American Gangster dan gaat het wel goed.
Btw de film heb ik niet kunnen zien en het was geen pr0n ofz, het had zo moeten zijn waarschijnlijk
edit--
is dit waar?! UPC blokkeerd usenet toegang volledig??
Want ik ben aan het nadenken om over te stappen van m'n huidige provider!
[ Voor 4% gewijzigd door XTREEMRaGE op 28-07-2008 23:38 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Dit lijkt op het bekende IR-issue. Zet je tv voor de grap eens uit, en probeer dan eens te zappen. Gaat het dan wel goed?XTREEMRaGE schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:32:
[...]
[...]
Helaas heb ik een ander ervaring dan M@cer!
Voordat ik de nieuwe upc box binnen had, had ik een zwarte upc box en deze werkte geweldig!! Vooral met het zappen. Nu heb ik een nieuwe box waar ik HDTV kan bekijken, leuk en aardig....maar....ik ben echt niet te spreken over de nieuwe HDTV box. Ik moet niet meer dan 2 meter van de box zitten anders pikt haast geen signaal op van de afstandbediening! En de box is al vervangen + de zapper. Maar nee hoor, nog steeds dezelfde sh*t.
Het lijkt erop dat je afstandsbediening simpelweg (opnieuw) ingesteld moet worden.Nu wil de huidige zapper het geluid van de TV niet eens aanroepen!
Klik hier voor de handleiding. Klik hier voor de instelcodes.
Wat heeft dit te maken met UPC Digital TV als ik vragen mag? En nee, dat is niet waar. Ik heb hier beschikking over een een UPC Internetverbinding, en ik kan vrolijk gebruik maken van usenet.is dit waar?! UPC blokkeerd usenet toegang volledig??
Want ik ben aan het nadenken om over te stappen van m'n huidige provider!
Ook al geprobeerd werkte ook nietsylvesterrr schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 07:31:
[...]
Dit lijkt op het bekende IR-issue. Zet je tv voor de grap eens uit, en probeer dan eens te zappen. Gaat het dan wel goed?
Dat heb ik ook al gedaan, dat wordt altijd gelijk voorgesteld door de helpdesk. Maar werkt wederom niet!sylvesterrr schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 07:31:
[...]
Het lijkt erop dat je afstandsbediening simpelweg (opnieuw) ingesteld moet worden.
Klik hier voor de handleiding. Klik hier voor de instelcodes.
Ik wilde graag een alles in 1 pakket aanschaffen vandaar!sylvesterrr schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 07:31:
[...]
Wat heeft dit te maken met UPC Digital TV als ik vragen mag? En nee, dat is niet waar. Ik heb hier beschikking over een een UPC Internetverbinding, en ik kan vrolijk gebruik maken van usenet.
Zo ff bellen met de helpdesk, want ik krijg het gevoel dat de box gewoon f*cked up is!
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Oplossing:
Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert
Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal
Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting
Sylvesterrr: jij begint dat hele verhaal over transportstream en ik denk Eureka dat klopt precies bij mij maar wat nu? what is next step? ik snap niet wat ik met deze nieuwe kennis nu opschietsylvesterrr schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:34:
Kun je ook vertellen op welke zenders je storing ervaart? Aan de hand van die gegevens kun je vervolgens met een transportstreamlijst nakijken of deze zenders allemaal op een bepaalde transportstream zitten.
zie voor details mijn berichtje 9 hierboven
[ Voor 3% gewijzigd door Tonton op 31-07-2008 13:05 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik heb dus ook al een tijdje last met bepaalde kanalen. Ook deze zitten allemaal op dezelfde transportstream. (RTL zenders).Tonton schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:04:
[...]
Sylvesterrr: jij begint dat hele verhaal over transportstream en ik denk Eureka dat klopt precies bij mij maar wat nu? what is next step? ik snap niet wat ik met deze nieuwe kennis nu opschiet
er is al twee keer een monteur langs geweest en heeft alles doorgemeten. Daarna als extra een versterker geplaatst. Helaas zijn de zenders nog niet goed, werkt ondemand niet en valt internet/telefonie regelmatig uit.
Wat nu? Wat is er te doen aan die slechte transportstream?
Money for nothin' and your chicks for free
Anoniem: 269217
Anoniem: 178057
Heb je gebeld met de helpdeks om te kijken als het pakket geactiveerd is? Zo niet moeten ze hem ff snel re-activeren.Anoniem: 269217 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:34:
vraageje......mijn ouders zijn 6 weken op vakantie geweest en hebben nu opeens geen film 1 en sport 1 meer op hun tv......wel betaald en upc is al langsgekomen om het signaal te meten en dat blijkt goed te zijn....wat is er loos.....kan het aan de mediabox liggen...upc zegt van niet...ze kunnen d overige digitale zenders wel ontvangen alleen film 1 en sport 1 niet
Wel grappig, nu werken alle zenders weer op veronica na.DeeJee schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:13:
[...]
Ik heb dus ook al een tijdje last met bepaalde kanalen. Ook deze zitten allemaal op dezelfde transportstream. (RTL zenders).
er is al twee keer een monteur langs geweest en heeft alles doorgemeten. Daarna als extra een versterker geplaatst. Helaas zijn de zenders nog niet goed, werkt ondemand niet en valt internet/telefonie regelmatig uit.
Ik blijf toch steeds rare problemen houden.
Ik denk toch maar dat er weer iemand langs moet komen. (voor de 3de keer
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Na +- een halve minuut komt de (verkeerde) tijd weer terug. Nog +- een halve minuut later staat ook de correcte tijd weer in beeld.
Is dit normaal (bijv een software-update)?
Hier kon uw advertentie staan
Als je weet welke transportstream is, dan weet je ook op welke frequentie deze transportstream wordt doorgegeven (netwerk-id is gekoppeld aan regio). Aan de hand van deze frequentie kun je beginnen met de troubleshooting.Tonton schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:04:
[...]
Sylvesterrr: jij begint dat hele verhaal over transportstream en ik denk Eureka dat klopt precies bij mij maar wat nu? what is next step? ik snap niet wat ik met deze nieuwe kennis nu opschiet
Ervoor zorgen dat het signaal goed binnen komt. Heb je buren die ook een Mediabox hebben? Zoja, vraag even na of zij ook storing ervaren op de door jou genoemde zenders.DeeJee schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:13:
[...]
Indien zij hetzelfde probleem ervaren, dan hoef je het probleem in principe niet bij jou thuis te zoeken. Wanneer zij echter niet hetzelfde probleem ervaren, dan ligt het óf aan de bekabeling tussen het kastje buiten en jouw hoofdaansluiting óf aan de hoofdaandsluiting óf aan jouw bekabeling óf aan je mediabox.
Helaas weet ik zo snel niemand in de straat. Wel iemand wat straten verderop zonder problemen.sylvesterrr schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:41:
Ervoor zorgen dat het signaal goed binnen komt. Heb je buren die ook een Mediabox hebben? Zoja, vraag even na of zij ook storing ervaren op de door jou genoemde zenders.
Indien zij hetzelfde probleem ervaren, dan hoef je het probleem in principe niet bij jou thuis te zoeken. Wanneer zij echter niet hetzelfde probleem ervaren, dan ligt het óf aan de bekabeling tussen het kastje buiten en jouw hoofdaansluiting óf aan de hoofdaandsluiting óf aan jouw bekabeling óf aan je mediabox.
Ik heb besloten dat er maar weer een monteur langs moet komen. Die laat ik nieuwe moden, mediabox en kabels meenemen. En dan mag hij weg als het werkt.
Gek genoeg kom ik niet door het bestel proces zonder extra opties zoals UPC STARTER. Maar dat heb ik al (Ik heb de goedkoopste UPC digital televisie extra, dus 50 zenders voor 19,99 per maand)
Is het een fout in hun site of snap ikhetniet ?
Contact zoeken via de email gaat niet want de ZOEKFUNCTIE met FAQ kan je niet door vanwege "tijdelijk niet beschikbaar"
Ik heb nog 3 weken voor de korting van de eerste 3 maanden vervalt... maar toch..
Als ik inlog op https://service.upc.nl/order/ met mijn UPC account, dan ben ik ook verplicht tot aanschaf van Digital TV Starter (wat ik reeds heb).
Maar als ik m'n gegevens invul bij "Nog geen UPC login?", dan kan ik Eredivisie Live gewoon bestellen.

Dus dat ik heb net gedaan, met 2 tellen later een bevestiging per email.
Levering
UPC Nederland activeert de door bestelde dienst(en) binnen 3 werkdagen.
Dat is wel grappig als het 29 augustus pas van start gaat
Anoniem: 38733
De enige omruiling die helpt is dat k-u-t Philips de deur uit doen voor een ander merk.
Is er geen interne communicatie binnen UPC?
Dan ben je gewoon een profiteur. Zodra meneer centjes moet gaan dokken, gaat ie aan de bel hangen om te zeggen van ow wat heb ik het slecht gehad de afgelopen 6 maanden zeg in de hoop dat ze 'm weer ff 6 maanden gratis laten lijken.Cartman! schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:02:
Zodra ik voor mn dienst moet betalen ga ik direct weer bellen.
Maar nu ondertussen wel ( gratis ) van de dienst gebruik blijven maken. Als het écht zo slecht is, bel je toch morgen ff op of ga je is kijken op Chello Underground, waar medewerkers meekijken en een helpende hand bieden?
Sorrie maar hier heb ik echt geen respect voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 06-08-2008 23:16 ]
Ik heb een constant terugkerend probleem bij het bekijken van films van On-Demand. Bij elke film valt het gehele ding in zijn geheel weg met de melding "Signaalstoring, controleer kabels e.d." of zoiets. Na 2 seconden valt ie terug op mijn laatste bekeken TV zender. Wel gewoon via de Mediabox, die reset niet ofzo.
Dit komt zo'n 3 keer per film voor en is hoogst irritant. Ik kan de film direct weer hervatten. Signaalverlies geloof ik niet in eigenlijk, althans niet binnenshuis. De bekabeling is nog geen 6 maanden oud en de wandcontactdoos is nog niet heel lang geleden door een monteur vervangen. Sowieso blijft het signaal goed, want zodra ik deze foutmelding krijg en de film weg valt heb ik wel gewoon nog perfect beeld van een gewone zender. Ook zou dat niet kunnen verklaren waarom ik dan direct weer de film kan starten.
Ja, dag... als ik zelf 6 weken lang met UPC moet bellen omdat mn DVR niet werkt en zelf alles maar uit moet zoeken van ze en ze afspraken niet nakomen (nee, we gaan u echt bellen!) dan ga ik profiteren ja. Als je een speciale afdeling 'Klantbehoud' hebt, dan is er toch iets mis lijkt me... Ik ga alleen niet klagen voor iets dat ik gratis krijg (omdat ik zoveel problemen heb ondervonden dus... het begon al dat tot 2 keer toe mn aanmelding voor UPC 'kwijt' was). Zodra ik een rekening van 30e per maand krijg dan ga ik bellen dat er fouten in hun pakket zitten, geef dan aan dat het in beta fase is oid, dan snap ik t nog. Maar ik krijg post en zie commercials over hoe fan-tas-tisch het wel niet is, dat is gewoon niet zo, klaar. Dat bergen consumenten het wel pikken volle mep te betalen voor een incomplete dienst, dat vind ik teleurstellend... mensen kennen hun rechten gewoon niet. Dat jij daar geen respect voor hebt zal mij mn reet roesten, blijf maar lekker betalen en vooral niet klagen; stel je voor dat de dienst zou werken zoals ze belovenAnoniem: 107573 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:14:
[...]
Dan ben je gewoon een profiteur. Zodra meneer centjes moet gaan dokken, gaat ie aan de bel hangen om te zeggen van ow wat heb ik het slecht gehad de afgelopen 6 maanden zeg in de hoop dat ze 'm weer ff 6 maanden gratis laten lijken.
Maar nu ondertussen wel ( gratis ) van de dienst gebruik blijven maken. Als het écht zo slecht is, bel je toch morgen ff op of ga je is kijken op Chello Underground, waar medewerkers meekijken en een helpende hand bieden?
Sorrie maar hier heb ik echt geen respect voor.
Moet je ze eens vragen wanneer de bestelde Slingbox eraan komt ..... zonder dat die besteld is melden ze rustig dat die nog onderweg is en een levertijd heeft van 6 weken
Toen ik kabelinternet erbij bestelde verviel opeens film1 en sport1, heeft ze 10 dagen gekost om op te lossen

Kabelmodem overigens na maanden nog niet gezien. Administratieve puinhoop dus.
HahaAnoniem: 107573 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:14:
[...]
Als het écht zo slecht is, bel je toch morgen ff op
[ Voor 12% gewijzigd door Stewie! op 07-08-2008 11:52 ]
Het bekende judder-/flikkerprobleem op de 720p HD kanalen is vandaag
opgelost. En zo te zien hoefde er geen firmware-update aan te pas te komen
maar heeft UPC iets aan het signaal gedaan.
Ik kijk momenteel eindelijk juddervrij naar Film1-HD met de box op "auto" ingesteld!
Wacht maar totdat je abo op magische wijze kapot is gemaakt in hun administratieFatal Mind schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:53:
Hmm, ik heb eigenlijk niks anders dan goeie ervaringen met upc klantenservice, maar dat kan ook aan de persoon liggen natuurlijk.
Ik klaag genoeg op het Chello forum, en mijn ervaring is dat er door de aanwezige Webcare medewerkers op het forum in de meeste gevallen goed op wordt gereageerd.Cartman! schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:10:
[...]
Dat jij daar geen respect voor hebt zal mij mn reet roesten, blijf maar lekker betalen en vooral niet klagen; stel je voor dat de dienst zou werken zoals ze beloven
Ik heb het dan wel over digitale tv, over internet kan ik niet oordelen
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 07-08-2008 16:10 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 07-08-2008 18:45 ]
Totdat ik gisteren een pakket voor de telefonie kreeg: staat er in de bijgevoegde brief dat ik Digitale TV Royaal (HD) mét DVR heb besteld, welke dus weer 4 euro p/maand duurder is. Dus ik weer pissig, want je zou zeggen dat een digitale aanmelding eigenlijk gewoon 1:1 gekopieerd wordt, maar blijkbaar niet. Ook de klantenservice kon me weinig helpen, want het kon niet meer gewijzigd worden in het systeem i.v.m. de levering. Voorgestelde oplossing: de mediabox na levering installeren en dan snel terugbellen om mijn probleem aan te geven.
Ik heb zo'n gevoel dat dit ook niet meteen goed gaat gaan...
Waarom is alles een open markt tegenwoordig behalve de kabel? Heb het idee dat die prijzen allemaal kunstmatig hoog blijven
Flipmo2K: Gewoon direct vragen om een supervisor als je de helpdesk belt, gewoon volhouden en volhouden en dan lukt dat, dat zijn de lui die nog enigszins iets kunnen doen voor je...
[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 08-08-2008 08:58 ]
Voor de 2de keer een nieuwe mediabox gekregen.
Alles is nog eens goed doorgemeten. alle gemeten waardes zijn prima. Nu eidelijk wordt er donderdag een lijnmeting gedaan. Dus vanaf de centrale. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Ik weet in elk geval wel dat sommige HD-zenders (Voom, Discovery) vaak 5.1-geluid uitzenden. De Duitse ARD zendt momenteel inderdaad ook 5.1 uit bij de Olympische spelen. Als het goed is kan dat via de optische uitgang ook zo uitgezonden worden, maar ik kan het niet confirmeren.Neefdave schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:33:
Kan iemand mij vertellen dat als je de mediabox coaxiaal verbind met je home cinema set, dat bijvoorbeeld bij duitse zenders 5.1 uitzendingen kan luisteren!? Of andere kanalen die dat ondersteunen?!
[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 13-08-2008 13:58 ]
Ben uitstekend geholpen door het UPC webcare team dat op chelloo.com aktief is. Kon mijn DVR dan ook omruilen voor een 'gewone' HD decoder bij de UPC winkel zonder al teveel moeite.Flipmo2K schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 07:28:
Na mijn verhuizing (binnen het UPC gebied) ben ik overgestapt op Digitale TV Royaal + bellen + 10Mbit internet. Huppakee, HD erbij en het totaalbedrag is 48 euro. Ik kreeg een mooie bevestiging per e-mail, dus ik dacht dat alles wel in kannen en kruiken was.
Totdat ik gisteren een pakket voor de telefonie kreeg: staat er in de bijgevoegde brief dat ik Digitale TV Royaal (HD) mét DVR heb besteld, welke dus weer 4 euro p/maand duurder is. Dus ik weer pissig, want je zou zeggen dat een digitale aanmelding eigenlijk gewoon 1:1 gekopieerd wordt, maar blijkbaar niet. Ook de klantenservice kon me weinig helpen, want het kon niet meer gewijzigd worden in het systeem i.v.m. de levering. Voorgestelde oplossing: de mediabox na levering installeren en dan snel terugbellen om mijn probleem aan te geven.
Ik heb zo'n gevoel dat dit ook niet meteen goed gaat gaan...
Vandaag is mijn probleem eindelijk verholpen door de 4de monteur.
Dit was een buiten monteur. Die heeft dus naar de binnenkomende kabel gekeken en geconstateerd dat de mantel om de kabel niet goed was.
Na het vervangen van de mantel werkt alles nu weer uitstekend!!
Nu een brief naar UPC om te kijken of ze de afgelopen maanden vergoeden.
Maargoed, na 2 maanden gaat 'ie sowieso retour
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 15-08-2008 10:40 ]
Ik heb HDTV met DVR, alleen het rare is, als ik zeg dat ik in almere woon schommelt de signaal sterkte tussen de 70 en 100%, zeg ik dat ik bv in Oostzaan woon, heb ik 100% signaal sterkte.
En de kwaliteit is nog te zien ook:O! zeggen dat je dus ergens anders woont (Almere = 104, oostzaan = 204 )
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Digitaal natuurlijk!Neefdave schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:46:
kkan iemand mij vertellen als je een mediabox met dvr neemt dan ook daadwerkelijk digitaal opneemt of van de analoge televisie?!
Het is digitale tv, even nadenken he
Owner of DBIT Consultancy
Dan kocht echt niemand het heNeefdave schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:01:
Ja weet ik toch niet haha. Als je een losse recorder aan je mediabox hangt neem je daar niet van op maar juistem van de analoog. Dus dacht dat het met de mediabox dvr misschien ook wel zo was.
Mensen willen digitaal.
Maargoed heb ik je weer wat geleerd
Owner of DBIT Consultancy
Dit is dé echte Nederlander. Wil alles voor niets. Respect.MensionXL schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:40:
Vanmorgen heerlijk wakker gebeld door UPC met de vraag of ik gratis een Mediabox DVR wilde bekomen voor 3 maandjes (of langer indien gewenst). Mja prima hoor, voor de 2e keer extra kanaaltjes gratis.En nu nog opnemen ook. (Leuk voor in m'n eigen kamer
)
Maargoed, na 2 maanden gaat 'ie sowieso retourDaar hoef ik niet eens over na te denken.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Want?MensionXL schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:40:
Maargoed, na 2 maanden gaat 'ie sowieso retourDaar hoef ik niet eens over na te denken.
Het zal waarschijnlijk wel weer zo'n stroomslurpende kachel zijn. Daarnaast kijk ik vrijwel nooit tv.
Wat is er mis mee?Anoniem: 38733 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:15:
[...]
Dit is dé echte Nederlander. Wil alles voor niets. Respect.
En verder om te proberen. Als ik een LCD tv zou hebben dan zou ik het wel behouden, maar gelukkig nog overal CRT's hier.
Dus ja, of ik het nodig heb? Absoluut niet, maar als ze het komen opdringen, wie ben ik dan om een gratis zenderaanbod en recorder af te slaan?
En kom nou niet zeggen dat jij graag voor alles méér betaalt
[ Voor 15% gewijzigd door MensionXL op 18-08-2008 16:50 ]

Toch wel jammer als trouwe klant met alle diensten dat zulke dingen gebeuren. Nieuwe klanten staan blijkbaar hoger in het vaandel.
:: Game Over ::
http://www.upc.nl/media/2...en_Spelregels_van_UPC.pdfWebby_143 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:13:
en ik ben zoekende naar een andere woning en weet helaas niet zeker of dat wel of niet in een UPC gebied gaat vallen
Tadaa, zie spelregel 8.
Anoniem: 239407
Al weken zit ik met het zelfde probleem...
Ik ben in het bezit van UPC digitale TV met harddisk recorder. Opzich werkt dit prima op één punt na namelijk, Ned1, 2 en 3 geven als enige zenders artifacts, haperingen, blokkerige lijnen!
De aansluiting zit als volgt:
Vanuit de muur > splitter > 1 kabel naar tv boven, 1 naar upcmediabox (Oehlbach kabel van 3 meter) > vanaf upcmediabox een 2 meter Oehlbach kabel naar de TV.
Vanmiddag heb ik UPC aan de lijn gehad en zij wisten te vertellen dat het hoogst waarschijnlijk aan de bekabeling ligt (goh, standaard antwoord). Persoonlijk denk ik dat dit wel goed zit, omdat de kabel die er nu aanhangt twee keer zo dik is als het schrale kabeltje wat standaard bij de upcbox zit.
Bovendien vind ik het vreemd dat enkel Ned1,2 en 3 storing heeft...
Wat me ook opvalt is dat upc analoog óók stoort op Ned1,2 en 3. Weliswaar zijn de storingen hier minder zichtbaar(dunne witte ruislijnen).
Hebben meer mensen hier problemen mee?
Alle tips/adviezen zijn welkom!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 19-08-2008 20:35 ]
Dit topic is gesloten.