Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307769

Bleiswijk is ook toegevoegd aan het UPC gebied. HDTV Box ontvangen, echter installatie boekje en internet site zijn verouderd, en geen specifieke brief met code is toegevoegd........ : ik kan nergens de Activeringscode (driecijferig) op internet vinden.
UPC klantenservice overbezet.
Ik hou mijn mening nog even voor me.

Is er al iemand die de code kent?

Edit: Met 115 is het gelukt. (Berkel en Rodenrijs)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 307769 op 25-06-2009 20:56 . Reden: dappere poging levert resultaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 23:49

Chiron

Moderator Discord
Hmm vorige week hd dvr besteld, alleen nog geen box gezien. Wel hebben ze alvast de doos om de oude decoder op te sturen afgeleverd, grappenmakers :P Hopelijk komt die nieuwe box deze week nog binnen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 16:35
Lijkt me de goede volgorde. ;)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Of niet, nadat ik mijn HD-DVR box heb ontvangen heeft het ongeveer 2 maand geduurd voordat ik de retour doos voor de oude box kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dus toch handig als je de retour box alvast hebt, kan je oude meteen de deur uit als de nieuwe binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:53
Ik ben ook vanplan om de over stap te maken en dan het 3 voor 2 pakket. Heb even dit topic doorgespit maar nu heb ik nog een paar vragen. Werkt Digi TV nu wel zonder storingen? ik wil graag het Royaal pakket aanshaffen. Maar ik lees ook dat ik dan een 2e kast moet huren voor een 2e televisie.
En klopt het ook dat er nog eens 16 euro voor de analoge kabel boven opkomt?
En als laatst hoe bevalt UPC lees namelijk best veel slechte reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35

d0s

sssst

geldermalsen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:32:
Ik ben ook vanplan om de over stap te maken en dan het 3 voor 2 pakket. Heb even dit topic doorgespit maar nu heb ik nog een paar vragen. Werkt Digi TV nu wel zonder storingen? ik wil graag het Royaal pakket aanshaffen. Maar ik lees ook dat ik dan een 2e kast moet huren voor een 2e televisie.
En klopt het ook dat er nog eens 16 euro voor de analoge kabel boven opkomt?
En als laatst hoe bevalt UPC lees namelijk best veel slechte reacties
DTV moet gewoon zonder storing werken ja, vaak zitten storingen of blokjes in de binnenhuisbekabeling, zorg dus voor goede kabels. 2e kast huren is alleen nodig als je op die televisie ook digitale televisie wilt kijken, anders blijft die televisie gewoon analoog.

Het klopt inderdaad dat het standaardtarief RTV van 16 euro in jou regio nog bovenop de 3=2 prijs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Dus als ik op mijn TV boven geen digitale televisie wil kijken hoef ik niet nog zon decoder? Boven kijk ik alleen films met me mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

geldermalsen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:26:
Dus als ik op mijn TV boven geen digitale televisie wil kijken hoef ik niet nog zon decoder? Boven kijk ik alleen films met me mediacenter
Juist, dat is gewoon analoog en daar is dus geen decoder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Dus de horror verhalen zijn opgelost die je leest op internet qua uitval en dergelijke :)

Edit nog een vraag is video on de mand altijd betaalt dus vanaf 1 euro per film?
Of kan je er ook gratis programma's mee kijken die eerder die dag zijn uitgezonden

[ Voor 48% gewijzigd door geldermalsen op 01-07-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit kan je gewoon op de upc site vinden heur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

geldermalsen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:36:
Dus de horror verhalen zijn opgelost die je leest op internet qua uitval en dergelijke :)

Edit nog een vraag is video on de mand altijd betaalt dus vanaf 1 euro per film?
Of kan je er ook gratis programma's mee kijken die eerder die dag zijn uitgezonden
Ja en ja, UPC Digital is gewoon een volwassen product geworden, maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 17:52

Geldermalsen, als je ook in Geldermalsen woont dan zijn jouw plannen niet mogelijk. Daar kan je alleen het UPC Riant pakket bestellen. Best de moeite waard, maar door de afwezigheid van een retoursignaal is video on demand niet mogelijk. Ook een 3=2 keuze is volgens mij niet mogelijk.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
d0s schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:13:
[...]

Ja en ja, UPC Digital is gewoon een volwassen product geworden, maak je geen zorgen.
Nou...daar ben ik t niet mee eens. Vaak doet OnDemand het niet (goed), opnemen met DVR werkt soms niet ondanks dat volgens de plannig ie wel helemaal wel goed staat.

Slecht? Nee. Volwassen? Nee. Het voelt soms als een beta-dienst imo waar je wel de volle mep voor mag neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191505

De horrorverhalen komen van mensen die problemen ervaren. Deze mensen zijn niet tevreden en gaan op het net naar antwoorden zoeken en op fora hun ongenoegen spuien. Het is net als een ziekenhuis. Als je daar een week zou rondlopen zou je de indruk kunnen krijgen dat het merendeel van Nederland ziek moet zijn. Als je alleen de klachten leest op het net dan kun je hetzelfde ervaren.

Ik ben een keer geswitched van UPC naar een ander. Dit is mij echter helemaal niet bevallen. Nu zit ik weer bij UPC en ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 22:32

KoffieNT

banaan

Vanmiddag mn nieuwe box aangesloten. Ik had:

UPC Royaal, DVR HD.

(het Royaal-pakket qua televisie zenders, de DVR-box en het HD-abonnement.)

Nu heb ik:

UPC Royaal.

(het Royaal-pakket qua televisie zenders, geen DVR-box en geen HD-abonnement.)

Wel weer terug van de best mooie Philips naar de lelijke Thomson (via Scart).

Waarom: Ik ben van internet overgestapt van het 25Mbit-abo naar het 90Mbit-abo, daarbij kwam dat ik het HD-gedeelte van het tv-abonnement totaal niet zn geld waard vind. Ik kijk de 5 HD-zenders nooit, hooguit Discovery HD, maar dat zijn gewoon herhalingen van de normale Discovery, maar dan in HD. Dus ik kon het net zo goed meteen downgraden. (wel mooi dat downgraden kon, ondanks ik nog in het 1e jaar zit van een 'vast' abonnement.)

Ik neem bijna nooit iets op, dus het DVR-gebeuren is voor mij ook niet interessant. + Dat de hdd in de Philips een ongelofelijke herrie maakt (een zoem), die je nogal kan afleiden als je in bed ligt. (nee, dit viel niet op de lossen met een andere hdd of andere box.)

Ik heb gisteren mijn tv-box ontvangen, er zaten wat kleine krasjes en deukjes op. Nou heb ik hier niet zo'n problemen mee omdat het ding toch in de kast staat en het me simpelweg niet interesseert.
Wel heb ik UPC gebeld en hier een melding van gemaakt, zodat ik over een tijd als ik de box in lever vanwege 'whatever'-reden ik niet in de problemen kom.

Ook heb ik gevraagd of UPC mij een andere Scart-kabel kon sturen, omdat de 1-meter kabel niet voldoende is. (2,5-meter nodig) Dit was niet mogelijk.
Nadat de mevrouw het even voor mij ging controleren zei ze letterlijk: "Ja, als klanten de UPC box ontvangen en de kabel is te kort, dan moeten ze zelf maar een andere kabel regelen. Een beetje verkeerde woordkeuze vond ik. (aka: IK moest zelf maar een andere kabel regelen..)

Ook meteen de box even kunnen activeren, zonder naar het aparte nummer te hoeven bellen.

Mediabox op de grond gezet (in kast gaat niet vanwege lengte scart-kabel) en binnen 5 minuten werkte het digitale tv-abonnement.

Zoals ik in mijn eerste posts in dit topic al aangeef, ben ik er nog steeds niet uit (ik heb er nog geen antwoord op gekregen), waarom een digitaal abonnement via een scartkabel (een analoge kabel) wordt aangesloten. (het maakt me niet uit of ik het in de praktijk zal merken of niet, het gaat me puur om het technische principe.)

Vandaag wordt ook nog mn 90Mbit abonnement aangesloten en dan kunnen we er weer even tegenaan.

Als ik mensen een UPC-digitaal tv-abonnement zou moeten adviseren: UPC Starter/Royaal, ligt eraan welke extra zenders je eventueel interessant zou kunnen vinden. (met/zonder DVR, ligt eraan of je opneemt.) Er zit een heeeel klein verschil in het gebruik van een hdmi of scart-box, maar daar hoef je het echt niet voor te doen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik zou adviseren blijf heel ver weg bij die toko...

December aangevraagt en aangesloten, tot de dag van vandaag werkt het nog steeds niet goed.

Grootste ergenis is de media box, zapt slecht beeld loopt op diverse zenders regelmatig vast (beide boxen PVR en non PVR)

telefoon onbeperkt, de enige kosten die ik extra moet betalen op mijn factuur zijn de 10 euro's naar het UPC 0900-1580 nummer.
Gesprekken worden vaak gewoon halverwege in het gesprek afgekapt of de verbinding loopt helemaal fout.

Internet: op papier lijkt het veel, ik heb UPC 16Mbps (€ 40,50) en daarnaast nog een telfort 20Mbps lijn waarmee ik 15Mbps haal (€19,95)

Als ik met beide download op usenet (load balancer, vigor 2930N) dan ziet mijn download verkeer er zo uit.
En SSL maakt niets uit aangezien UPC gewoon de poorten blokkeerd!

telfort 250GB
UPC 50GB

Een Telfort verbinding van minder dan de helft van de UPC prijs is gewoon 5x sneller in de praktijk.
En het maakt niets uit of je nou 10 16 60 of 120Mbps hebt gecapt wordt je toch (op de zelfde snelheid !)

Een raket op het dak haha eerder een slak op het dak

Duurkoop is bij UPC ook echt Duurkoop

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:52
KoffieNT schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:00:
Als ik mensen een UPC-digitaal tv-abonnement zou moeten adviseren: UPC Starter/Royaal, ligt eraan welke extra zenders je eventueel interessant zou kunnen vinden. (met/zonder DVR, ligt eraan of je opneemt.) Er zit een heeeel klein verschil in het gebruik van een hdmi of scart-box, maar daar hoef je het echt niet voor te doen.
Wij hadden ook eerst het Starter pakket maar zijn overgestapt naar Royaal HD met DVR omdat m'n pa zo nodig die HD zenders wou zien, wat ie dus nooit doet. Hij kijkt alleen maar Studio Sport en Business Class. :D

M'n moeder kijkt dan wel weer MGM en TCM dus ja dan moet je wel Royaal nemen. Ik zelf kijk wel veel regionale zenders, AT5 en RTV Rijnmond enzo, dus dan heb je ook Royaal nodig.

Maar ik zei ook, je had beter Starter kunnen houden en Film1 erbij nemen i.p.v. dat Royaal pakket. Is veel leuker en nieuwere films, als je toch meer films kijkt dan al die zenders die bij Royaal zitten.

De DVR gebruiken we wel veel voor het opnemen van films of voetbal. Alleen jammer dat je het niet kan kopiëren naar DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, vanaf a.s. zaterdag ( 4 juli) NL 1, 2 en 3 in "HD". Eerst alleen de Tour, maar er volgen meer programma's. Nu maar wachten op Animal planet HD!!

*dit als tegengewicht tegen de negatieve stroom berichten de laatste tijd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 02-06 17:16
d0s schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:49:
[...]

...

Het klopt inderdaad dat het standaardtarief RTV van 16 euro in jou regio nog bovenop de 3=2 prijs komt.
Ik verhuis binnenkort vanuit een Ziggo gebied naar het UPC gebied, dus heb de afgelopen tijd alvast een beetje rondgekeken naar het aanbod.

In eerste instantie dacht ik dat UPC goedkoper/sneller was dan Ziggo. Maar na bovenstaand bericht valt dat even vies tegen zeg! De RTV kosten van 16,70 komen er dus nog bovenop, wat bij Ziggo niet het geval is.

Het staat ook wel op de site, maar dan moet je wel gaan zoeken in de kleine lettertjes. Eerst een beetje adverteren voor 60mbit/bellen/digitale tv voor 50 euro. En vervolgens 67,70 moeten gaan betalen. Jammer...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Scooper,

Prijs veschil valt wel mee toch :X

Heb net even zitten vergelijken (Ziggo vs UPC) gelijkwaardig zender pakket

Ziggo
basis incl. 60 digitale zenders + NL 1 2 3 HD € 16,25
HDTV pakket € 3,95
Digitaal Totaal incl erotiek € 9,95
Afschrijving HD ontvanger € 6,60
Totaal € 36,75 per maand

UPC
basis € 16,70
Royaal HD € 18,50
Xotix € 19,99 p/m
Garuda TV € 10,-
BabyTV € 5,-
Totaal € 70,19 per maand

UPC is gewoon beina 2x zo duur!
Als UPC een 2e codering op het signaal moet zetten voor youca wat er dik in zit hebben ze echt een probleem.

Snap niet waarom UPC 2x zo duur moet zijn voor het zelfde aanbod.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ja, met al die extra kanalen die jij toevoegd kan ik het ook 2x zo duur maken natuurlijk, laat xotix en garuda er bijvoorbeeld uit, en je zit op praktisch dezelfde prijs.

De erotiek is bij UPC vanaf 11 uur in de avond gewoon te kijken volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Fatal Mind op 03-07-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:02

Bergen

Spellingscontroleur

Inderdaad ja, en er zijn nog wel meer pakketten, je kunt het zo duur maken als je wilt. Vergelijk eens de gewone pakketten zonder extra zenders. Bovendien moet je bij Ziggo zelf je decoder kopen, in de winkel danwel bij Ziggo. En als je gekochte decoder kapot is, wat dan? Een nieuwe kopen ofzo? Bij UPC wordt hij gewoon kosteloos omgeruild voor een nieuwe. Lijkt me ook wel een voordeel. En als je bij Ziggo een 3rd party box hebt krijg je daar natuurlijk geen ondersteuning op bij Ziggo. Bij UPC krijg je altijd ondersteuning. Bij Ziggo betaal je trouwens ook eenmalige kosten voor een nieuw DTV-abonnement. Nouja, al dat soort dingen maakt dat je UPC en Ziggo DTV niet met elkaar kunt vergelijken. Andere boxen, andere ondersteuning, andere zenders, andere pakketten, andere prijzen, ik vind het appels en peren vergelijken.
Cartman! schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:42:
[...]

Nou...daar ben ik t niet mee eens. Vaak doet OnDemand het niet (goed), opnemen met DVR werkt soms niet ondanks dat volgens de plannig ie wel helemaal wel goed staat.

Slecht? Nee. Volwassen? Nee. Het voelt soms als een beta-dienst imo waar je wel de volle mep voor mag neerleggen.
Dat soort dingen ligt toch echt aan je signaal of mediabox. Als je signaal in orde is en je een goede box hebt, werkt het prima en heb je geen last van wat jij omschrijft. Je mag dan alle reden hebben om te klagen, als tweaker zijnde lijkt me dat je toch eens gaat knutselen met de aansluiting om de oorzaak te achterhalen. Of niet dan? Je mag het ook door een monteur laten doen, maar daar leer je niets van. ;) (Om je op weg te helpen: leg eens exact uit waar de bekabeling binnen komt in je woning en via wat soort splitters/versterkers/wcds/kabels hij naar de mediabox gaat.)
fast-server schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 03:25:
Ik zou adviseren blijf heel ver weg bij die toko...
Terwijl er honderdduizenden tevreden klanten zijn? Heel onlogisch imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

In een van mijn eerdere post zei ik zelf ook al dat het een beetje op een beta lijkt, dat vind ik nog steeds zo. (ja, mijn bekabeling etc is in orde ;))

Veel 'dingetjes' werken gewoon niet altijd even lekker of snel.

Wel moet ik zeggen dat mijn upgrade (internet) /downgrade (televisie) zeer soepel is verlopen, dus zeker +jes voor UPC deze keer :).

ALS het mee zit, dan verdient UPC ook echt een 9 a 10, maar als het tegenzit, dan stapelen de problemen zich op.

(vind het ook nog steeds lastig om een vriend van me UPC te adviseren (heeft nu alles van KPN (gruwelijk langzaam/duur), want stel je voor: het loopt dadelijk niet lekker...toch vervelend, zowel voor hem als voor mij..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:18

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 191505 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:59:
Jawel, vanaf a.s. zaterdag ( 4 juli) NL 1, 2 en 3 in "HD". Eerst alleen de Tour, maar er volgen meer programma's. Nu maar wachten op Animal planet HD!!

*dit als tegengewicht tegen de negatieve stroom berichten de laatste tijd*
Ja op zich prachtig nieuws, maar ik ben wel blij dat UPC deze nieuwe zenders voorlopig niet over de oude heenzet, maar apart op 71, 72 en 73. Ik zie niet in waarom ik een geupscaled programma zou willen opnemen als de UPC box het ook zelf netjes kan upscalen. Het neemt enkele malen meer ruimte in en levert geen beter beeld op, tenzij ze in Hilversum extreem veel beter kunnen upscalen...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Je kan het zelf gaan vergelijken nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Fatal Mind schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:45:
Ja, met al die extra kanalen die jij toevoegd kan ik het ook 2x zo duur maken natuurlijk, laat xotix en garuda er bijvoorbeeld uit, en je zit op praktisch dezelfde prijs.

De erotiek is bij UPC vanaf 11 uur in de avond gewoon te kijken volgens mij.
Om bij UPC op het zelfde zender aanbod als ziggo te komen moet je die pakketten extra bestellen.
Heb je wel gekeken op beide sites? waarschijnlijk niet anders had je dit antwoord niet gegeven.

Hustler en spice moet je extra voor betalen bij UPC deze 2 zenders zitten bij UPC in het xotix pakket en zijn zeker niet gratis.
Het enige wat UPC geeft na 23.00 uur zijn van die erotische films en is totaal niet te vergelijken zijn met die andere 2 zenders.

Ook dit had je geweten als je het aanbod van UPC en Ziggo had bekeken/vergeleken.
UPC is en blijft in welke situatie dan ook een stuk duurder met digitale TV.
Bergen schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 02:10:
Terwijl er honderdduizenden tevreden klanten zijn? Heel onlogisch imo.
Ken er hier geen1, hoe kom jij aan die stats? wij van wc eend ?

Iedereen die ik ken of spreekt heeft een hekel of problemen met de UPC media box.
"maar ja we kunnen nou eenmaal niets anders krijgen, dus het is niet anders"

UPC Ontvangers

Geen eigen favorieten volgorde
Geen eigen boeketten
Geen zenders skippen waar je geen abonnement op hebt
Geen optische SPDIf
Remote werkt voor geen meter
Beeld freezed op diverse zenders
Favorieten en blacklist weg bij software update
Opnames naar je PC zetten kan niet
Geen fatsoenlijke teletekst
etc. etc.

Dit zijn functies wat op iedere normale ontvanger gewoon kan c.q. goed werkt.

Daarnaast gebruikt de UPC mediabox in standby net zoveel als bij normale werking.
Bij een gemiddeld standby verbruik van 16 uur en 25w is dat toch 400W per media box per dag, dat is 146KW per jaar!
Als je een TV met ingebouwde C tuner hebt dan kan je deze tuner niet gebruiken bij UPC (enigste kabelaar)
het zelfde geld voor mensen met een media center.

De rest van de kabelaars geven NL 1 2 en 3 gratis in HD door.
Dit kan niet bij UPC omdat je dan verplicht wordt om een kompleet HD abbo te nemen met bijbehorende ontvanger.

Het enige waar UPC sommige mensen blij mee maakt is on-demand.

Laat de mensen lekker zelf kiezen zoals de rest van de kabelaars...
Wil je on-demand neem een UPC ellende box

Wil je een goed werkende ontvanger zonder al die gebreken gebruik dan je interne C tuner of eigen media box.

Als er een andere aanbieder komt met een vrije keuze kwa mediabox kan UPC echt de ramen gaan dicht schilderen.

[ Voor 50% gewijzigd door fast-server op 04-07-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

fast-server schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:00:
[...]

Geen eigen boeketten
Geen zenders skippen waar je geen abonnement op hebt
Geen optische SPDIf
Favorieten en blacklist weg bij software update
Opnames naar je PC zetten kan niet
etc. etc.
Geen favorieten volgorde klopt
Zenders skippen is gewoon mogelijk, kunt een favorietenlijst aanmaken (welliswaar niet op volgorde)
Ik heb gewoon een optische uitgang op mn HD DVR
Remote werkt hier prima, nergens last van
Beeld freezen? nog nooit last van gehad
Favorieten en blacklist weg soms weg ja, ga ik niet dood aan
Opnames naar je PC zetten kan bij Ziggo toch ook niet?
Teletekst werkt hier prima

Overigens is het allemaal kwestie van wennen denk ik, zo vind ik de Samsung decoders die je met Ziggo kunt gebruiken ook echt drama.. ik vind de HD DVR in ieder geval een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
d0s,

Een Humax iHDR-5050C HD PVR is een perfecte box, ik wou dat ik deze kon gebruiken in de UPC regio (met de normale non UPC firmware/software uiteraard)

Mediabox DVR slaat op hol tijdens zappen: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30579.0
Meld hier je haperingen in beeld en geluid: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=29834.0
Haperingen beeld en geluid. (deel 2): http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=22929.0

Zoals je kan zien zijn er problemen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
d0s schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:42:
Opnames naar je PC zetten kan bij Ziggo toch ook niet?
Met bepaalde types, door Ziggo goedgekeurde, PVR's is het wel mogenlijk om de opnames verliesvrij naar een PC over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:02

Bergen

Spellingscontroleur

fast-server schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:00:
[...]

Het enige wat UPC geeft na 23.00 uur zijn van die erotische films en is totaal niet te vergelijken zijn met die andere 2 zenders.
Op Film1 is na middernacht ook harde porno, mocht het je interesseren. (Blijkbaar wel. ;))
Ken er hier geen1, hoe kom jij aan die stats? wij van wc eend ?
In al mijn jaren op de helpdesk heb ik duizenden tevreden klanten aan de lijn gehad. Als het echt zo'n boutproduct was waren er geen honderdduizenden DTV-abonnees in the first place. Ook in dit topic zijn er genoeg tevreden gebruikers.
Iedereen die ik ken of spreekt heeft een hekel of problemen met de UPC media box.
Is dat misschien alleen in jouw straat of wijk? Stel dat een hele straat of een hele wijk geen goed signaal heeft, dan kan ik me daar wat bij voorstellen. De werking van het produkt is nou eenmaal erg signaalafhankelijk. Slecht signaal > slechte werking. Goed signaal > goede werking.
Wel favorieten, geen volgorde.
Is dit topic iets voor je?
Niet als je signaal ok is.
Wat is er niet fatsoenlijk aan? Werkt prima hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 04-07-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Humax is idd stukken beter dan Samsung, dat zijn echt draken van decoders imo.

Ik heb bij UPC altijd sterk de indruk dat het regio-afhankelijk is hoe je diensten performen.. hier (Nijmegen) hoor ik echt bijna niemand met klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

SeatRider schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:24:
..Het neemt enkele malen meer ruimte in en levert geen beter beeld op, tenzij ze in Hilversum extreem veel beter kunnen upscalen...
True, maar je hebt wel DD 5.1 geluid.

En dat brengt mij ook op de volgende vraag, kun je dat ergens als default instellen ? Zodra ik naar een andere kanaal zap en weer terug staat deze weer op stereo.

Nog iets anders, ik heb de Philips HDTV DVR en om de 3 á 5 dagen kan ik geen on demand programma's gebruiken, op het test kanaal geeft deze aan dat er geen ip-adres is. Door een power cycle doet ie het weer totdat het probleem weer optreed. Nu las ik op chelloo dat meerdere daar last van hebben maar weet toevallig iemand of dit ooit opgelost gaat worden ? Wat ik wel extreem irritant vind is dat die HDD geen spindown doet als ik het apparaat niet gebruik en er ook geen opnames gescheduled zijn.. die kast resoneerd door mijn hele audio meubel heen.

Gelukkig gaan ze binnenkort NED 1,2 en 3 ook omwisselen zodat de volgorde weer wat normaler is.
Verder ben ik wel heel erg te spreken over de (beeld) kwaliteit en ook het gebruiksgemak van de DVR.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 04-07-2009 15:48 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13
DukeBox schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:48:
[...]
Nog iets anders, ik heb de Philips HDTV DVR en om de 3 á 5 dagen kan ik geen on demand programma's gebruiken, op het test kanaal geeft deze aan dat er geen ip-adres is. Door een power cycle doet ie het weer totdat het probleem weer optreed. Nu las ik op chelloo dat meerdere daar last van hebben maar weet toevallig iemand of dit ooit opgelost gaat worden ? Wat ik wel extreem irritant vind is dat die HDD geen spindown doet als ik het apparaat niet gebruik en er ook geen opnames gescheduled zijn.. die kast resoneerd door mijn hele audio meubel heen.
Een oplossing anders dan een powercycle weet ik niet, maar ik weet nu wel dat ik niet de enige ben met dit probleem :) Zeer irritant, vooral als je zoals ik slechts sporadisch on demand gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

DukeBox schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:48:
[...]

Gelukkig gaan ze binnenkort NED 1,2 en 3 ook omwisselen zodat de volgorde weer wat normaler is.
Verder ben ik wel heel erg te spreken over de (beeld) kwaliteit en ook het gebruiksgemak van de DVR.
Ik had deze exacte problemen. On demand doet het voor een paar dagen, dan totaal niet meer totdat ik de stroom van de mediabox er een keer afhaalde. Daarna deed het het weer een paar dagen.
Ik las idd ook overal over deze problemen. Ik heb met UPC gebeld en zei konden me vertellen dat het een probleem is met de Philips-boxen en dat er momenteel geen oplossing voor is, behalve dan het resetten. (de medewerker wilde me dit ook een aantal keer laten doen als 'oplossing'..maar ik heb hem ook verteld dat dat geen oplossing is.)

Ook maakte mijn Philips een zoemgeluid (de resonantie) als hij aan stond, vooral snachts (als het geluid zachter staat) is dit irritant. Ook ik de box uitzet blijft de schijf nog een aantal minuten draaien, dus dan is het stilte+zoem+in bed liggen = gruwelijk vervelend)

Omdat ik mijn internet-abo ging veranderen (van 25mbit naar 90mbit) heb ik besloten om ook maar meteen mn tv-abo te downgraden, ik zag het echt als last resort :S.

Ik heb nu de Thomson-mediabox, zonder dvr. Deze box is gewoon helemaal stil. Ik had eigenlijk de DVR-mogelijkheid er nog bij kunnen pakken zonder extra kosten (goedkoopste abo is gratis), maar vanwege de hardeschijfzoem heb ik dat niet gedaan.

Even voor de duidelijkheid, het is niet zo dat ik het erbij heb laten zitten en ik nu maar een ander abonnement heb genomen. Ik heb er alles aan gedaan om die mediabox stiller te krijgen (en gebeld met UPC), maar dit was echt de enige oplossing, tenzij ik die mediabox iedere avond van de stroom ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KoffieNT schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 02:15:
In een van mijn eerdere post zei ik zelf ook al dat het een beetje op een beta lijkt, dat vind ik nog steeds zo. (ja, mijn bekabeling etc is in orde ;))

Veel 'dingetjes' werken gewoon niet altijd even lekker of snel.

Wel moet ik zeggen dat mijn upgrade (internet) /downgrade (televisie) zeer soepel is verlopen, dus zeker +jes voor UPC deze keer :).

ALS het mee zit, dan verdient UPC ook echt een 9 a 10, maar als het tegenzit, dan stapelen de problemen zich op.

(vind het ook nog steeds lastig om een vriend van me UPC te adviseren (heeft nu alles van KPN (gruwelijk langzaam/duur), want stel je voor: het loopt dadelijk niet lekker...toch vervelend, zowel voor hem als voor mij..)
Wat bedoel je met "veel dingetjes"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Het duurde bij mn oude mediabox (de Philips) erg lang voordat zenderinformatie verscheen op elk kanaal. (ik bedoel niet als ik van kanaal verwissel, maar bij het aanzetten van de box, het moet altijd even geladen worden)
Bij mn huidige mediabox (de Thomson) duurt dit ongeveer 10 a 20 seconden na het aanzetten, dat vind ik dan weer wel netjes.

Afstandbedieningfunties zoals volume werken niet, ook andere knopjes hebben gewoon geen functie. (ja, ik begrijp dat het standaardboxen en afstandbedieningen zijn, toch vind ik het stom)

On demand werkte niet lekker op de oude mediabox. Volgens internet en UPC-medewerkers ligt dit aan de Philips. (uhm, los het dan v*rdomme op?) Hier ben ik ook behoorlijk pissig om geweest op UPC.

Zenders op eigen volgorde zetten gaat niet, dat vind ik wel jammer. Enige oplossing is dan
favorieten aanmaken (dat gaat overigens wel makkelijk), maar toch zit je vast aan diezelfde zender volgorde.

Wat ik ook jammer vind is het uiterlijk van de box en de afstandsbediening, echt gruwelijk lelijk. Dit heeft natuurlijk niets te maken met de functionaliteit, maar toch.

Ook iets is dat er een Scart-kabel van 1 meter bij het pakket zit. Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen de box heel dicht in de buurt hebben staan, maar als hij in een kastje onder de tafel staat, dan red je (ik iig) het niet met 1 meter. Ik heb zelf nog een 2,5meter kabel (20 euro) moeten kopen omdat UPC geen langere kabels kan leveren, jammer.

Ik moet wel zeggen: De stilte nu is een verademing. (Philips DVR, de harde schijf, maakte een T*efusherrie als hij aan stond, zelfs als hij op stand-by stond.)

Zenderinformatie wordt nu redelijk snel geladen.

On demand moet ik nog even testen op deze box (dat kan gewoon zonder dat je een DVR in de box heb zitten toch?)

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 06-07-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Ik snap die klagers hier niet.

Sinds een maand heb ik Digitale tv van UPC en tot nu ben ik erg tevreden. Ik hoor geen vervelende geluiden, de mediabox werkt prima (Philips met PVR), de afstandsbediening werkt heerlijk (heb wel ook een Philips TV) en ook on-demand gaat prima (zowel Film1 als UPC zelf).

Ik herken die klachten die hier genoemd wordt dan ook totaal niet. Alleen het herschikken van je favorieten zou ik ook fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

rst77 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:05:
Ik snap die klagers hier niet.

Sinds een maand heb ik Digitale tv van UPC en tot nu ben ik erg tevreden. Ik hoor geen vervelende geluiden, de mediabox werkt prima (Philips met PVR), de afstandsbediening werkt heerlijk (heb wel ook een Philips TV) en ook on-demand gaat prima (zowel Film1 als UPC zelf).

Ik herken die klachten die hier genoemd wordt dan ook totaal niet. Alleen het herschikken van je favorieten zou ik ook fijn vinden.
da's mooi, die klachten herken ik ook niet, Genoemde klachten hierboven zijnoverigens wel reeel veel mensen klagen erover, maar niet alle

een klacht die ik wel heb is het vooruitspoelen van een gepauzeerde uitzending, hij loopt dan niet door tot het eind dwz. van -3 min naar -2 -1 min naar nul, nee hij houdt ergens op bij ca 1 min. dus verder dan dat kun je niet vooruitspoelen, erg irritant

voor de rest ben ik tevreden over de HD DVr

[ Voor 10% gewijzigd door babybox op 06-07-2009 15:26 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191505 in "UPC Digital TV - Deel 5"
babybox schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:25:
[...]

da's mooi, die klachten herken ik ook niet, Genoemde klachten hierboven zijnoverigens wel reeel veel mensen klagen erover, maar niet alle

een klacht die ik wel heb is het vooruitspoelen van een gepauzeerde uitzending, hij loopt dan niet door tot het eind dwz. van -3 min naar -2 -1 min naar nul, nee hij houdt ergens op bij ca 1 min. dus verder dan dat kun je niet vooruitspoelen, erg irritant

Dat "probleem" heb ik ook. Gewoon even naar de volgende zender zappen en weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
babybox schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:25:
[...]

Je leest ze inderdaad wel redelijk vaak. Zelf heb ik van die klachten ook geen last, maar weer van andere. Zoals het niet synchroon lopen van geluid en beeld als ik iets opneem en daarna bekijk, on demand welke soms halverwege uitvalt en me naar de testpagina stuurt, omdat er iets met de verbinding zou zijn, echter die pagina geeft alles groen en goed. Ook had ik gisteren nogal storing op de RTL'en, blokjes en hoge tonen zo nu en dan. (maar da's nu weer weg)
Het lijkt wel alsof digitale TV en in het bijzonder de HD dvr nog een beetje in de beta fase zit. hier en daar lees ej genoeg probleempjes met zowel HD als SD digiTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Om ook even een positieve duit in het zakje te doen:

Woensdag 1 juli besteld: Fibre Power 25 + Digitale TV + HD + DVR.
Gisteren kreeg ik de 2 pakketten via TNT thuis bezorgd.
Gisterenavond aangesloten, het modem had na een minuut of 10 4 lampjes branden (verder nog niet getest) en de Mediabox had meteen een goed signaal en had ook na een minuut of 10 alles netjes op orde. AB ingesteld op mijn TV.

Voor alsnog werkt alles super goed, zonder dus een extra AB. Beeldkwaliteit is digitaal een stuk beter (kleur en scherpte) en de HD kanalen zijn helemaal top!

Het enige is, ik heb nog geen gegevens van mijn internet en ook geen pincode voor bepaalde instellingen van mijn Mediabox. Maar je hoort mij niet klagen, in een week alles geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
die pin is vast 0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Tnx, ik las het gisterenavond in de handleiding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
Dag allen,

Ik heb sinds donderdag UPC Fibre 30 mbit, met digitale tv plus, met DVR (dus wel de standaard-extra zenders) en telefonie.

Ik kreeg alles prima aangesloten, en het internet liep direct als een tierelier (3.3 MByte max, maarja dat ligt ook een beetje aan mijn PC ;)).

Mijn probleem is met de mediabox. Alle zenders werken prima, en ook de menuzenders en kidpalace (of hoe dat heet) lijken prima. Wanneer ik echter probeer on demand of uitzending gemist aan te krijgen, blijft hij eeuwen op het blauwe scherm staan. (ik heb de mogelijke oplossingen op bladzijde 40 ongeveer geprobeerd, behalve de laatste met terugzetten naar fabrieksinstellingen, andere regio invoeren, weer terug en goede code invoeren)

Daar kwam vandaag bij, dat hij nadat ik op een paar knopjes druk (met name hem op on demand probeer te krijgen), het beeld op zwart gaat, en er CRM in beeld komt te staan. Op dat moment reageert het kastje nergens meer op. Dit was ook het moment dat ik op zoek ging naar oplossingen, en dus ook een update heb geforceerd. Hierna bleef hij gewoon na het naar on demand zappen, op CRM springen met het beeld op zwart.

Ik heb vandaag aan nieuwe dingen, alleen voor het eerst een tvprogramma geprogrammeerd om op te nemen, vanaf dat moment kwam het CRM-probleem.

Ik heb maar 1 mediabox aangesloten, op ongeveer 8 meter kabel. Dit is geen gloednieuwe kabel, maar kan deze kabel dit probleem veroorzaken? de test op zender 999 geeft geen problemen aan, ook niet na meerdere keren proberen.

Zeg het maar, moet ik UPC Bellen, of een nieuwe kabel trekken, of gewoon huilend voor mijn tv gaan zitten en accepteren dat ik geen on demand en uitzending gemist heb?

Alvast bedankt, groeten rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Absoluut ook UPC bellen. Zij zijn verantwoordelijk dat je alles krijgt waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
ok thx, enig idee over de oorzaak van mijn problemen? ik bel ze morgen wel ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 07:33
Ik zoek al een tijdje maar weet iemand toevallig of het door mijn dochter geliefde Sesamstraat op Uitzending Gemist is terug te zien via het UPC Royaalpakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 19:11
Ook maakte mijn Philips een zoemgeluid (de resonantie) als hij aan stond, vooral snachts (als het geluid zachter staat) is dit irritant. Ook ik de box uitzet blijft de schijf nog een aantal minuten draaien, dus dan is het stilte+zoem+in bed liggen = gruwelijk vervelend.
Ik heb dus de Thompson, en doe dit ook: 's nachts stroom eraf.
Heb ook vanalles geprobeerd: viltjes, wasmachine doppen, eierdoosjes... Het ding staat werkelijk waar beneden (nog wel IN een kastje), maar we hebben een gehorig huis, waardoor ik van het gezoem echt niet kan slapen :| . Ik vindt dit echt belachelijk eigenlijk, het is toch pvdr toch een standbye modus 8)7 ? ..

Ik denk dat dit een 1 jarig abonnementje wordt, ben na het een tijdje in gebruik te hebben, niet meer erg onder de indruk van de features (even een drie kwartier vooruit spoelen anyone?). :X

[ Voor 12% gewijzigd door StarWolfer op 14-07-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 19:30

Mark_640

In my memory

pennywiser schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:49:
Ik zoek al een tijdje maar weet iemand toevallig of het door mijn dochter geliefde Sesamstraat op Uitzending Gemist is terug te zien via het UPC Royaalpakket?
Staat er bij mij ook niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mark_640 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:32:
Staat er bij mij ook niet tussen...
Klopt, sesamstraat staat onder licentie van wb en zij staan het niet toe deze als ondemand aan te bieden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 07:33
DukeBox schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:58:
[...]

Klopt, sesamstraat staat onder licentie van wb en zij staan het niet toe deze als ondemand aan te bieden.
Ok!.. Mag ik vragen hoe je aan deze info komt?

En wie is WB?

Edit: trouwens ook niet via de internetsite van Uitz.gem...

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 14-07-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
gokje: warner bros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
rikislief schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:10:
Dag allen,

Mijn probleem is met de mediabox. Alle zenders werken prima, en ook de menuzenders en kidpalace (of hoe dat heet) lijken prima. Wanneer ik echter probeer on demand of uitzending gemist aan te krijgen, blijft hij eeuwen op het blauwe scherm staan. (ik heb de mogelijke oplossingen op bladzijde 40 ongeveer geprobeerd, behalve de laatste met terugzetten naar fabrieksinstellingen, andere regio invoeren, weer terug en goede code invoeren)

Ik heb maar 1 mediabox aangesloten, op ongeveer 8 meter kabel. Dit is geen gloednieuwe kabel, maar kan deze kabel dit probleem veroorzaken? de test op zender 999 geeft geen problemen aan, ook niet na meerdere keren proberen.

Zeg het maar, moet ik UPC Bellen, of een nieuwe kabel trekken, of gewoon huilend voor mijn tv gaan zitten en accepteren dat ik geen on demand en uitzending gemist heb?

Alvast bedankt, groeten rik
Het licht hoogstwaarschijnlijk aan de kwaliteit van je kabels. Digitale tv met name on demand is zeer gevoelig hiervoor. Lees meer in de start post van dit topic.

Een belletje naar UPC kan ook nooit kwaad maar voordat je een monteur laat komen is het belangrijk goede kabels te gebruiken. Scheelt je weer een rekening voor een monteur. Als het bij jou fout zit moet je hun betalen. Ligt het aan UPC dan is zo'n monteur gratis.

Offtopic: bedankt, groeten en hallo is overbodig op het forum van Tweakers.

[ Voor 33% gewijzigd door funrider op 15-07-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Werk jij voor UPC funrider ?

Altijd dat eewige gezeur over '' gebruik goeie kabels '', nu zal ik niet ontkennen dat goede kabels belangrijk zijn. maar de kabels zijn echt niet altijd de oorzaak van al het UPC TV gezeik, heb hier ook genoeg gezeik met de televisie, terwijl ik toch echt hoge kwaliteitskabel heb liggen, door upc '' goedgekeurde '' apparatuur ( denk aan versterkers / splitters ) gebruik, en nog steeds is het zo af en toe om van te huilen, ( denk aan haperend beeld, niet werkende on demand diensten weet ik het )

Het feit is gewoon dat het hele tv gedoe niet perfect is, het is ontzettend storend gevoelig als je mij vraagt, en die gammele mediaboxen helpen ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb mijn bekabeling ook aan laten leggen door een bevriende installateur. Geen goedkope rommel maar echt goed aangesloten kwaliteitskabel. Het stukje van muur naar upc mediabox gaat via een coax kabel van betere kwaliteit dan die van de bouwmarkt en toch heb ik regelmatig dat zenders storen of dat ik signaalverlies krijg. Vreemd genoeg is de kans dat een zender niet werkt groter naarmate het zendernummer hoger wordt. Veel discovery zenders, history en soortgelijke meuk krijg ik met grote artifacts of simpelweg totaal niet zichtbaar. Het leuke (ahum) van het signaalverliesscherm is dat de tekst niet verdwijnt wanneer je naar een wel werkende zender zapt.

werken? ja!
tevreden? Hell no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kaasplank schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:08:
Ik heb mijn bekabeling ook aan laten leggen door een bevriende installateur. Geen goedkope rommel maar echt goed aangesloten kwaliteitskabel. Het stukje van muur naar upc mediabox gaat via een coax kabel van betere kwaliteit dan die van de bouwmarkt en toch heb ik regelmatig dat zenders storen of dat ik signaalverlies krijg. Vreemd genoeg is de kans dat een zender niet werkt groter naarmate het zendernummer hoger wordt. Veel discovery zenders, history en soortgelijke meuk krijg ik met grote artifacts of simpelweg totaal niet zichtbaar. Het leuke (ahum) van het signaalverliesscherm is dat de tekst niet verdwijnt wanneer je naar een wel werkende zender zapt.

werken? ja!
tevreden? Hell no.
Hier ook problemen, maar dan vooral met de RTL'en (welke toch gevoelig schijnen te zijn voor storing), maar ook andere kanalen. Blijkt dat als ik onder instellingen ga zoeken naar zenders, dat mijn signaalsterkte rpima stabiel op ong. 65% (HD DVR) ligt, maar mijn signaalkwaliteit fluctueert tussen 100 en vaak 80%, soms met uitschieters naar 50%.
Het lijkt wel alsof dat vooral in de avond uren gebeurt, de ene dag erger dan andere dagen. Het maakt neit uit welke kabel ik gebruik van de WCD naar de box, bij elke kabel precies dezelfde fluctuatie. En dat uit zich dan in blokjes, geluidsstoring, en soms zelfs een blauw scherm met "geen signaal bla bla", welke een seconde in beeld blijft en dan weer weg gaat.

Ik denk dat mijn problemen met ondemand (onderbroken uitzendingen) daar ook mee te maken hebben en gepaard met de out of synch opnames ben ik steeds minder tevreden, toch maar ook eens even bellen met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 19:41
Mijn mediabox is kapot (gaat elke keer na c.a. 5 minuten naar updaten toe als ik hem aanzet).

De harde schijf is nog gewoon goed want soms kan ik mijn films zien als ik naar de opname's ga maar hij slaat ook wel eens vast als ik er naar toe ga.

Nu heb ik een nieuw mediabox gekregen van UPC en mijn vraag is kan je de films die ik heb opgeslagen op de oude mediabox DVR kopiëren naar de nieuwe mediabox?

Er zit een UTP aansluiting aan de achterkant, kan ik daar wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Simpel antwoord: Nee

Die UTP aansluiting is voor een slingbox als ik het me goed herrinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
Ik heb zojuist m'n standaard inbouw-doos en huis tuin en keuken bekabeling van splitter naar tv vervangen door een inbouwdoos van Hirschmann en een Koka 799 kabel, met daarbij afgeschermde stekkers van Hirschmann aan uiteinden. Zo'n 6 meter kabel, maar de PVR trekt het perfect !
(nee ik werk niet bij/voor Hirschmann of UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 19:41
Fatal Mind schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:47:
Simpel antwoord: Nee

Die UTP aansluiting is voor een slingbox als ik het me goed herrinner.
Als ik hem open zou schroeven en de hdd kopieer zou dat kunnen?

ik weet niet of windows die schijf kan kopieren?

Ik weet dat er een sticker op zit maar toch.

Staan wat bestanden op die ik niet kwijt wil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:50
Is er iemand die een Harddisk/dvd recorder gebruikt i.c.m. de UPC media box? Ik zou graag m'n opnames overzetten (bewaren) op een harddisk recorder. Die 80(?)GB van de PVR zit al weer vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Scoop_Scoop schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:33:
[...]

Als ik hem open zou schroeven en de hdd kopieer zou dat kunnen?

ik weet niet of windows die schijf kan kopieren?

Ik weet dat er een sticker op zit maar toch.

Staan wat bestanden op die ik niet kwijt wil :-)
Ik zou het risico niet willen lopen dat je de seal doorbreekt ( en zoals je aangeeft zit ie er, ) plus, er is geen garantie dat je hem kan overkopieren, snap tbh zowiezo niet waarom je zoveel waarde hecht aan wat er op staat. Als het een serie of iets is wat je boeiend vind download / koop je het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Laatst online: 30-05 15:48
Kaasplank schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:08:

werken? ja!
tevreden? Hell no.
Ik had hier precies het zelfde probleem met de zelfde zenders. Deze zenders blijken allemaal in een bepaald frequentie gebied te zitten en daarom is het zeer aannemelijk dat er toch iets stoort. Probeer eerst eens om je box via een korte kabel rechtstreeks op het punt van binnenkomst aan te sluiten. Werkt het daar ook niet dan ligt het aan UPC en sturen ze echt wel een monteur. Hier lag het echt aan de "kwaliteits kabel" en aansluit doos. Nieuw stukje kabel door de muur alle splitters / dozen er tussen uit en ja hoor, prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:12
Heb hier zelfs en splitter voor de mediabox zitten. (ja, dat raden ze af, maar ik wil in mij slaapkamer ook graag tv kijken zonder dat die mediabox aan de stroom moet hangen want dat ding slurpt energie als een malle) Geen enkel probleem heb een perfect signaal (totdat er een tram door de straat rijdt overigens, dan stoort ie altijd een seconde, gelukkig is dat maar af en toe)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik kan maar twee films tegelijk opnemen, klopt dit? Zodra ik een derde erbij doe krijg ik gele uitroeptekens. Ik kan wel een programma ofzo erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Je heb maar een beperkt aantal tuners in de dvr box zitten, dat verklaard het.

Je kan trouwens een hele wasrij aan programma's opnemen, zolang ze maar niet direct na elkaar zijn ( wat een tikkie vaag is tbh ) of op dezeflde tijdstippen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232094

chimo schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:20:
Ik kan maar twee films tegelijk opnemen, klopt dit? Zodra ik een derde erbij doe krijg ik gele uitroeptekens. Ik kan wel een programma ofzo erbij doen.
Je kunt twee programma's tegelijk opnemen en dan analoog tv blijven kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fatal Mind schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:50:
Je heb maar een beperkt aantal tuners in de dvr box zitten, dat verklaard het.

Je kan trouwens een hele wasrij aan programma's opnemen, zolang ze maar niet direct na elkaar zijn ( wat een tikkie vaag is tbh ) of op dezeflde tijdstippen zijn.
Aha, ik kan idd veel programma's opnemen maar films maar twee tegelijk. Is idd een beetje stom gemaakt.
Anoniem: 232094 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:34:
[...]

Je kunt twee programma's tegelijk opnemen en dan analoog tv blijven kijken
Ik kan gewoon blijven kijken via de box, terwijl ie opneemt, hoeft niet analoog. Gisteren bijv. was ik twee films en twee programma's aan het opnemen en op een vijfde zender tegelijk aan het kijken, is geen probleem. Maar het gaat mij juist om meer dan twee films opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Is het eigenlijk al mogelijk (of wordt het mogelijk) om UPC DTV te kijken zonder die decoder? Ik zit in Ziggo-gebied en kan binnenkort gewoon de decoder in mijn televisie gebruiken met een CI+-kaart. Mijn ouders zitten in UPC-gebied en die hebben ook niet zo'n behoefte aan een decoder, terwijl er een prima decoder in de televisie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

mr_obb schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 06:54:
Is het eigenlijk al mogelijk (of wordt het mogelijk) om UPC DTV te kijken zonder die decoder? Ik zit in Ziggo-gebied en kan binnenkort gewoon de decoder in mijn televisie gebruiken met een CI+-kaart. Mijn ouders zitten in UPC-gebied en die hebben ook niet zo'n behoefte aan een decoder, terwijl er een prima decoder in de televisie zit.
Nee, UPC heeft dit echt dichtgespijkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Geweldig... dinsdagavond blikseminslag 150m verderop. Hele buurt geen tv, radio, internet of telefoon. UPC bellen met mobiel woensdagochtend.. ja meneer er komt maandag wel een monteur. Luister eens er is helemaal niets mis met mijn installatie, de hele buurt ligt er uit dus er is iets mis in jullie wijkcentrale. Oh meneer dat zou kunnen, dan moeten er zoveel mogelijk mensen in de buurt bellen dan zien ze dat bij het monteursgebeuren en dan wordt het misschien eerder gemaakt. 8)7

minimaal 12 woningen zonder welke dienst van UPC dan ook en het wordt misschien eerder gemaakt 8)7 Wanneer? wie weet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
Ik zit momenteel een beetje te dubben over wat voor mij de beste oplossing is. De huidige situatie is als volgt:
Groene hoofdkabel > Upc kastje > koka799 (30cm) > hirschmann splitter >>

>>koka799 (~15mtr) > hirschmann AR20 wandcontact doos > koka799 (~3mtr) > UPC hdtv dvr (woonkamer)

>>koka799 (~10mtr) > hirschmann AR20 wandcontact doos > koka799 (~5mtr) > UPC SD (slaapkamer)
Op deze manier komen sommige zenders niet door (300 reeks en 800 bv). Nu zijn de kabels vrij lang dus ik wil eigenlijk een versterker in de plaats van de splitter zetten.

Maar welke?

Hirschmann GHV20m heeft 4 uitgangen waarvan ik er dus 2 niet zal gebruiken. Versterkt 21dB.
Hirschmann GHV30e heeft 1 uitgang en zal ik daarboven dus ook weer een splitter moeten plaatsen. Versterkt 29dB maar die extra 8dB worden misschien weer ongedaan gemaakt door de extra splitter?

Prijs van de twee is vergelijkbaar. Mij lijkt een GHV20m wat meer futureproof door meerder aansluitingen (ooit ga ik weer eens verhuizen :P ).

Of zijn er nog andere verstekers die ik kan gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 23-07-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Samenwerking RTL en UPC: ‘Doorbraak HDTV en VOD’
RTL Nederland en UPC Nederland gaan een nieuwe samenwerking aan die een doorbraak voor HDTV en Video On Demand (VOD) in Nederland betekent. Dat melden beide bedrijven vandaag. “Zo komen alle vier de RTL-zenders in HD-kwaliteit via UPC beschikbaar“, aldus een woordvoerster. “Tegelijkertijd komt er een aantal nieuwe diensten bij voor de klanten van UPC Digitale TV, waardoor het bijvoorbeeld mogelijk wordt om RTL Gemist te gebruiken via de Mediabox van UPC.“

Afbeeldingslocatie: http://www.mediacourant.eu/images/0723_Habets.jpg

RTL Gemist wordt vanaf oktober 2009 aangeboden via de Mediabox van UPC. “Op deze manier bieden RTL en UPC de vrijheid om programma’s te bekijken wanneer het de kijker uitkomt“, aldus de zegsvrouw. “Naast RTL Gemist wordt een geheel nieuwe functionaliteit aan UPC On Demand toegevoegd. Hiermee wordt het mogelijk om afleveringen van verschillende door RTL uitgezonden TV-series al te bekijken vóórdat deze bij de RTL-zenders te zien zijn. Nooit eerder werd in Nederland een dergelijke unieke dienst zo grootschalig uitgerold.”

RTL en UPC zullen uitgebreid gaan samenwerken om het gebruik van HDTV te promoten. RTL7 en RTL8 zullen al in het vierde kwartaal 2009 in HD-kwaliteit te zien zijn. In de loop van 2010 worden ook RTL4 en RTL5 aan het HD-aanbod toegevoegd. Voor dit aanbod kan de UPC-klant een apart HDTV-abonnement nemen.

Diederik Karsten, Managing Director bij UPC: “Dit is een bijzonder innovatieve samenwerking met RTL waarmee de volgende fase ingeluid wordt in de ontwikkeling van digitale televisie. De Nederlandse TV-kijkers zijn de winnaar. Zij kunnen digitale TV bekijken in de hoogst mogelijke kwaliteit én krijgen nog meer mogelijkheden om zelf te bepalen hoe en wanneer zij hun favoriete programma’s bekijken.”

Bert Habets, CEO RTL Nederland: “RTL volgt de consument op de voet. In deze tijd zit de consument steeds meer in de driver’s seat; hij wil zelf bepalen wanneer, hoe en welke programma’s hij wil zien. De deal met UPC is een grote stap in het tegemoet komen van die behoefte. Tevens onderstreept deze unieke samenwerking de positie van RTL als allround mediabedrijf met een grote focus op de ontwikkeling van haar digitale activiteiten.“

Bron: Mediacourant

Goed nieuws! Ik ben heel erg benieuwd hoe RTL Gemist eruit gaat zien, en ik hoop dat je verder kan terugkijken dan slechts die 10 dagen van de Publieke Omroep Gemist.

[ Voor 1% gewijzigd door rst77 op 23-07-2009 12:41 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb sinds een week nu ook kabelinternet via UPC. Hetgeen betekent in de meterkast een splitter die naar het kabelmodem gaat, op die splitter verder nog aangesloten een gewone metalen T stekker met daarop de kabel van een meter of 10 naar de huiskamer (met daar de DVR-HD) en een kabel van 10 meter naar de slaapkamer, met daarop analoog.

In de huiskamer heb ik geen klachten over het signaal (want digitaal), de UPC box ook niet, maar in de slaapkamer wel. Ik overweeg dus een antenneversterker, maar die moet retourgeschikt zijn, voor zowel het kabelmodem in de meterkast, als de DVR-HD die in de huiskamer staat.

Deze lijkt leuk geprijsd: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=11963, maar zijn de coax uitgangen ook retourgeschikt? Anders heb ik ineens geen video on demand meer.

Anders wordt het deze: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=6572 met een multitap, maar dan wordt wel gelijk een hele investering...

Edit: een optie is natuurlijk eerst een multitap, met daarop kabelmodem en kabel naar DVR-HD, en dan een versterkte uitgang naar de slaapkamer.

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 23-07-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
@seatrider

Jouw verhaal lijkt een beetje op dat van mij. Kijk mijn post maar eens stukje hierboven. Ik heb inmiddels een hirschmann ghv20m gekocht (ongeduldig als ik ben :P ). Deze versterker kost ongeveer 90 euro in de winkel. Boel geld natuurlijk maar al mijn problemen zijn hiermee opgelost :)

Volgens mij is het bij alle versterkers zo dat slechts 1 uitgang retour geschikt is. Bij de ghv20m in ieder geval wel.

[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 23-07-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
rst77 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:40:verhaal..

Goed nieuws! Ik ben heel erg benieuwd hoe RTL Gemist eruit gaat zien, en ik hoop dat je verder kan terugkijken dan slechts die 10 dagen van de Publieke Omroep Gemist.
Beter! Nu kan ik de make-up in GTST nog beter zien! :9~

Mja, ik kijk GTST.. sue me.. :D

Nee serieus, dat is echt wel beter, ik kijk nu al geregeld Ned 1, 2 en 3 in HD. Kan je je huidige box hiervoor blijven gebruiken? Neem aan van wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Waardeloos, extra betalen voor RTL4 en 5 HD. En pas in maart/april 2010. En de UPC box mag eerst wel eens een paar firmware upgrades ontvangen voordat ze er features bij gaan plempen.

Nouja RTL 7 in HD vanaf november is ook prima.

[ Voor 20% gewijzigd door W00fer op 23-07-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:02
Wáár staat dat je extra moet betalen voor RTL4 en 5 HD? Er is geen sprake van een extra RTL-HD-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

lowfi schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:34:
@seatrider

Jouw verhaal lijkt een beetje op dat van mij. Kijk mijn post maar eens stukje hierboven. Ik heb inmiddels een hirschmann ghv20m gekocht (ongeduldig als ik ben :P ). Deze versterker kost ongeveer 90 euro in de winkel. Boel geld natuurlijk maar al mijn problemen zijn hiermee opgelost :)

Volgens mij is het bij alle versterkers zo dat slechts 1 uitgang retour geschikt is. Bij de ghv20m in ieder geval wel.
Dus op 1 van de 2 mediaboxen heb jij dus geen on demand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

W00fer schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:10:
Waardeloos, extra betalen voor RTL4 en 5 HD. En pas in maart/april 2010. En de UPC box mag eerst wel eens een paar firmware upgrades ontvangen voordat ze er features bij gaan plempen.

Nouja RTL 7 in HD vanaf november is ook prima.
Dan heb je niet goed gelezen. Iedereen die al een HD-pakket afneemt, krijgt de RTL-zenders er in HD gratis bij wanneer dat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:02
Graag verder in UPC Digital TV - Deel 6 . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat hij zegt ^
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.